[WWDC] 9-13 juni 2008

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 29.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
WWDC 2008

Binnenkort is er weer een nieuwe WWDC (World Wide Developers Conference). De speculaties van het aankomend WWDC zijn al weer in volle gang en de eerste usermade concepts van nieuwe macproducten vliegen al over het internet.

Wat er komt valt niet te verwachten. Wel geeft de MacRumors Buyersguide een aardige indicatie over de lifespan van de producten. Tegenwoordig moeten we ook kijken naar de Intel Roadmap’s.

Keynote live coverage

Engadget
iLounge
Macrumors
Mactalk

Live stream

Er zal waarschijnlijk ook dit jaar geen live stream zijn (video of audio) van de keynote. Enkele uren na afloop zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn om de keynote te bekijken. Apple heeft sinds kort ook een officiele video podcast waarin de keynote beschikbaar zal komen. Momenteel zijn daar alleen nog video's van de keynotes te vinden van de iPhone 2.0 software aankondiging en Macworld 2007 & 2008.

Verwachtingen

Het is altijd afwachten wat Apple laat zien tijdens zijn keynotes, maar deze keer zijn we zeker van een verduidelijking van de iPhone roadmap met de bijbehorend SDK.

Links

Apple WWDC site - http://developer.apple.com/wwdc/
WWDC Dashboard widget - http://www.fairmedia.nl/WWDC2008

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 09-06-2008 14:30 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik ga er heen :) Tickets zijn binnen. Ben erg benieuwd wat ik ga zien.
Moet nog even de sessions bekijken om te zien waar ik heen wil.
Het aantal iPhone sessions is enorm. Teveel keuze dus.

Is er iemand met ervaring? Wat zijn de belangrijke sessies?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik denk dat je hier weinig ervaringen zal vinden :P Wel tof dat je er naar toe gaat, nog ruimte over?

Ben heel erg benieuwd naar een mogelijke update van de MBP's. Hoewel dit niet in de buyersguide staat heeft intel wel een aantal nieuwe cpu's op stapel staan. Hopelijk komen deze naar de MBP.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Hopen dat er iPhone nieuws zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Armo schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:06:
Hopen dat er iPhone nieuws zal zijn :)
Als je alle nieuwsdingen bijelkaar optelt lijkt het erop dat ze hier de 3G wel aankondigen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
De kans dat hier iets gebeurt m.b.t. de iPhones is zeer groot. Ik hoop alleen ook op een MacBook Pro update. Dan kan ik een nieuwe mac bestellen :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
Ik denk wellicht ook een iMac update en een misschien wel een hele nieuwe mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ballebek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:21:
[...]

Als je alle nieuwsdingen bijelkaar optelt lijkt het erop dat ze hier de 3G wel aankondigen
Dat denk ik niet (is nog te vroeg) maar wellicht dat de 2.0 aangekondigd wordt.

En inderdaad, iMac wacht al een tijdje op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Armo schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:44:
[...]

Dat denk ik niet (is nog te vroeg) maar wellicht dat de 2.0 aangekondigd wordt.

En inderdaad, iMac wacht al een tijdje op een update.
Waarom te vroeg? Het is toch een veelgevraagde feature. De verkoop in Europa wordt er deels door tegengehouden (ja nu met lage prijzen wil iedereen er wel een...) en in Azie china/japan is EDGE natuurlijk een lachertje.

En over accuduur + 3G is dit artikel interessant: http://db.tidbits.com/article/9239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Moet je uiteraard nog wel even een countdown widget in je openingspost zetten.. :)

http://www.fairmedia.nl/WWDC2008

[ Voor 3% gewijzigd door Eswip op 23-04-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Eswip schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:07:
Moet je uiteraard nog wel even een countdown widget in je openingspost zetten.. :)

http://www.fairmedia.nl/WWDC2008
added :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
GS2K1 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:55:
[...]

Waarom te vroeg? Het is toch een veelgevraagde feature. De verkoop in Europa wordt er deels door tegengehouden (ja nu met lage prijzen wil iedereen er wel een...) en in Azie china/japan is EDGE natuurlijk een lachertje.

En over accuduur + 3G is dit artikel interessant: http://db.tidbits.com/article/9239
Het is uiteraard een veelgevraagde feature maar een 3G iPhone produceren kost ook tijd..

Ik hoop het maar ik denk het niet.

@Hierboven, tnx voor die widget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Hoop dat de ACD's eens worden geupdate. Wil graag een 30" aanschaffen maar dat scherm is al enkele jaren niet geupdate en dan 1700euro een hoop geld. Ook voor een nieuwe trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Armo schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:34:
[...]

Het is uiteraard een veelgevraagde feature maar een 3G iPhone produceren kost ook tijd..

Ik hoop het maar ik denk het niet.

@Hierboven, tnx voor die widget :)
Het is natuurlijk niet zo dag 3G iets "nieuws" is. De chipmaker zal naar verwachting al veel ervaring hebben met 3G en kan Apple daarin ondersteunen. Het produceren zelf ach.. Introductie is vaak niet gelijk aan verkrijgbaar bij Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Zit nog met het feit dat ik een iMac en een iPod Touch heb.
Wil echter wel een notebook meenemen, maar niet met een Dell Windows XP laptop binnen komen :D
Vooral niet als mijn baas naast mij een MacBook Air met solid state bij zich heeft :X
Hoezo luxe problemen? ;)

Ik hoop er ook echt wel wat nuttigs te doen overigens. Ervaringen m.b.t iPhone/iPod touch development.
Tot die tijd hoop ik iig de nieuwe SDK op mijn iMac te testen om er over mee te kunnen praten.

[ Voor 0% gewijzigd door Bbfreak op 24-04-2008 15:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51
Bbfreak schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:28:
Zit nog met het feit dat ik een iMac en een iPod Touch heb.
Wil echter wel een notebook meenemen, maar niet met een Dell Windows XP laptop binnen komen :D
Vooral niet als mijn baas naast mij een MacBook Air met solid state bij zich heeft :X
Hoezo luxe problemen? ;)

Ik hoop er ook echt wel wat nuttigs te doen overigens. Ervaringen m.b.t iPhone/iPod touch development.
Tot die tijd hoop ik iig de nieuwe SDK op mijn iMac te testen om er over mee te kunnen praten.
dan koop je toch een mbp in de usa? is hij een heel stuk goedkoper hoor... een mb air is ook goed te betalen hier en ruim voorradig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
jpvk007 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:45:
[...]

dan koop je toch een mbp in de usa? is hij een heel stuk goedkoper hoor... een mb air is ook goed te betalen hier en ruim voorradig...
En dan wordt er tijdens de WWDC een upgrade aangekondigd.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Hoe laat is de keynote in NL tijd? 18uur zoals meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik ben erg benieuwd.
Het kan echt vanalles worden, maar meestal is het een 'teleurstelling' (omdat er zo veel mogelijkheden zijn, en je gewoon te veel verwacht :)).

Keynote over de software? Wat moeten ze nog presenteren over die iPhone SDK dan? Ze hebben de vorige keer alles al gezegd. Iets over de opvolger van Leopard is nog wel wat vroeg...

Keynotes over de hardware? Lijkt me wel.
  • 3G iPhone (ik wil ook GPS! Ik zag in de SDK presentatie 'Core Location', dat moet toch mooier kunnen dan met antennemasten en WIFI ofniet dan?
  • De Mac Mini - die is momenteel echt compleet 'over datum'. Doe 'm weg of redesign 'm! Of geef 'm een digitale tuner en noem het een AppleTV Pro ofzo...
  • Cinema Displays - ook compleet over datum. Daar moeten echt nodig nieuwe panelen in, maar een zwarte rand + glasplaat lijkt me ook nog wel een optie
  • Macbooks lijkt me sterk, maar er gaan geruchten over geheel nieuwe designs (weg witte plastic, weg powerbook design).
De iMac verwacht ik eigenlijk wel eerder, gewoon nieuwe CPU's omdat het moet van Intel, en verder niks.

Eigenlijk hoop ik ook op een iets grotere touch tablet. Maar ik vraag me al tijden af hoe die SDK voor de iPhone met interface elementen omgaat. Zijn die schaalbaar? Hoe reageert een met de SDK gebouwde applicatie als de resolutie omhoog gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door SiliconError op 24-04-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bbfreak schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:38:
Ik ga er heen :) Tickets zijn binnen. Ben erg benieuwd wat ik ga zien.
Moet nog even de sessions bekijken om te zien waar ik heen wil.
Het aantal iPhone sessions is enorm. Teveel keuze dus.

Is er iemand met ervaring? Wat zijn de belangrijke sessies?
Zijn er eigenlijk nog meer mensen op dit forum die gaan?
Mijn ticket is ook binnen. 8)
Was nog net op tijd met boeken voor het plotseling uitverkocht was, het wordt er druk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Waarom streamt Apple het niet live zelf eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Good Fella schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:57:
Waarom streamt Apple het niet live zelf eigenlijk?
Ik denk dat het technisch gezien onmogelijk is. Er zullen miljoenen mensen kijken. Daarnaast kunnen de eventuele foutjes/oneffenheden eruit worden gefilterd. Nogmaals, dit is wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deden ze 'vroeger' wel altijd, laatste paar jaar was er niet meer naar te kijken, als je überhaubt al verbinding kon krijgen... :(
iTunes-store zal wel een wat grotere capaciteit beschikbaar hebben i.v.m. alle film downloads e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hier dan mijn inside info over de inhoud van de WWDC 2008 die ik al maanden geheim heb gehouden:

Er zal een vernieuwde versie van de user interface guidelines worden gepresenteerd die voor Mac OS X op de desktop en op de iPhone, inclusief richtlijnen voor het gebruik van animaties en multitouch functionaliteit in applicaties.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Laatste rumor is dat er ook een iphone rond de 199 dollar gaat komen. Vond het ongeloofwaardig maar wellicht leuk om te melden...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Het aftellen is inderdaad begonnen :) Zaterdag vlieg ik naar San Fransisco toe, zondag kaartjes halen en maandag los. Hebben degene die gaan al een schedule gemaakt? Wordt druk :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3137/2543925381_2c02da7abf_o.jpg

Mac mini zou leuk zijn idd. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SiliconError schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:45:
[ul]
• 3G iPhone (ik wil ook GPS! Ik zag in de SDK presentatie 'Core Location', dat moet toch mooier kunnen dan met antennemasten en WIFI ofniet dan?
Mogelijk.
• De Mac Mini - die is momenteel echt compleet 'over datum'. Doe 'm weg of redesign 'm! Of geef 'm een digitale tuner en noem het een AppleTV Pro ofzo...
Wat een onzin. De Mac Mini voldoet gewoon prima voor het lowend segment. Een kleine update qua processor zou voldoende zijn. Dat is een wijziging die overigens gewoon wordt doorgevoerd, dat wordt bijna nooit op een keynote besproken.
• Cinema Displays - ook compleet over datum. Daar moeten echt nodig nieuwe panelen in, maar een zwarte rand + glasplaat lijkt me ook nog wel een optie
De panelen zijn al een aantal keer geupdated, alleen Apple meldt dat niet.
• Macbooks lijkt me sterk, maar er gaan geruchten over geheel nieuwe designs (weg witte plastic, weg powerbook design).
[/ul]
Zie ook ook nog niet gebeuren.
De iMac verwacht ik eigenlijk wel eerder, gewoon nieuwe CPU's omdat het moet van Intel, en verder niks.
Is net geupdated naar 3.06 Ghz.
Eigenlijk hoop ik ook op een iets grotere touch tablet.
Gaat denk ik niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Kan iemand me vertellen hoe laat Nederlandse tijd de keynote zal gaan plaats vinden op de 9e :? Ik lees overal en nergens verschillende tijden jammer genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
DaannO schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:40:
Kan iemand me vertellen hoe laat Nederlandse tijd de keynote zal gaan plaats vinden op de 9e :? Ik lees overal en nergens verschillende tijden jammer genoeg :?
19:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Aan de mensen die gaan: wat kost zo iets ongeveer? En betaalt de baas of komt het uit eigen zak? :P

Wat geruchten betreft: het lijkt er op dat .Mac (Mobile) Me(.com) gaat heten, wat kan wijzen op iPhone-integratie en platformonafhankelijkheid. Ik ben in ieder geval benieuwd wat er allemaal komt volgende week..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm ik ben zeer benieuwd of Apple de Macbooks gaat vernieuwen. Ik heb er zojuist een gekocht, wordt waarschijnlijk begin volgende week geleverd.

Als er een grote vernieuwing in de Macbook komt (alu behuizing??) dan retourneer ik mijn Macbook. Dat kan gewoon binnen 14 dagen na levering. Simple as that.

Verder ga ik mezelf verbieden om rumors te gaan lezen, dat heeft toch geen zin. Ik wacht gewoon tot de WWDC voorbij is en dan beslis ik of ik m'n macbook ga ruilen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik ben benieuwd of ze nog met een kleinere laptop komen -> ATOM processor. Bijna alle fabrikanten zijn hier mee bezig. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil online-sync functies via WiFi/GPRS/HSDPA met de nieuwe .Mac dienst (dus Me.com ofzo) :D

EDIT: Dat is dus voor de iPhone, en dan gelijk ook een functie om je iCal met een druk op de knop te syncen met de .Mac dienst. Zal de eerste zijn die zo'n abbonement neemt!

[ Voor 49% gewijzigd door hexagram op 02-06-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Erhnam schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:08:
Ik ben benieuwd of ze nog met een kleinere laptop komen -> ATOM processor. Bijna alle fabrikanten zijn hier mee bezig. Ben benieuwd...
MacBook Air?

Ik hoop nog steeds dat ze deze gaan updaten maar ik verwacht het niet.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dus dan kunnen we rond 23-24u een download verise verwachten? Of is dat nog te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Hertog schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:48:
Aan de mensen die gaan: wat kost zo iets ongeveer? En betaalt de baas of komt het uit eigen zak? :P
Tickets waren volgens mij +/- 1800 dollar het stuk. Betaald door de baas :D
Als ik ze zelf moest betalen dan moet ik de Staatsloterij winnen denk ik.
Er komen nl ook nog de kosten voor de tickets en hotel bij. Pijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Good Fella schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Dus dan kunnen we rond 23-24u een download verise verwachten? Of is dat nog te snel.
Meestal gaat er een dag overeen helaas als ik me niet vergis.

Ik denk niet dat ik op de video kan wachten (ongeduldig), gewoon ergens F5 rammen om
live te volgen ;)

BBfreak, u lucky basterd >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 02-06-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Armo schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:15:
[...]

Ik denk niet dat ik op de video kan wachten (ongeduldig), gewoon ergens F5 rammen om
live te volgen ;)

Appeltje R bedoel je ;) Dan maar hopen dat MacRumors het een beetje goed streamed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Armo schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:15:
[...]

live te volgen ;)

Nee hoor.. meestal staat hij diezelfde dag nog op hun website.. Ik geloof rond een uur of 12..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Good Fella schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Zoiets inderdaad. Later komt er ook een podcast van in de iTunes store.

Tijdens de MacWorld was er wel een soort van livestream , door iemand uit het publiek die aan het filmen was. Maar dat werd al snel afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

FTMarcella schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:15:
[...]

MacBook Air?

Ik hoop nog steeds dat ze deze gaan updaten maar ik verwacht het niet.
De MacBook Air is nu al erg langzaam, de ATOM-processors zijn echt geen snelheidsmonsters en zijn bedoeld voor embedded apparaten, goedkope laptops en UMPC's. Apple zou ze in de toekomst kunnen gebruiken in de AppleTV, apparaten zoals Time Capsule en Airport basestation, maar daar zijn ze eigenlijk weer iets te krachtig voor. Het grote voordeel van de ATOM is het feit dat het een x86 processor is voor embedded apparaten en je er dus Windows op kan draaien. Mac OS X werkt even goed op andere soorten processors, dus heeft Apple minder belang bij de ATOM.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Johnny schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:55:
[...]
De MacBook Air is nu al erg langzaam, de ATOM-processors zijn echt geen snelheidsmonsters en zijn bedoeld voor embedded apparaten, goedkope laptops en UMPC's. Apple zou ze in de toekomst kunnen gebruiken in de AppleTV, apparaten zoals Time Capsule en Airport basestation, maar daar zijn ze eigenlijk weer iets te krachtig voor.
Helemaal met je eens. Apple zou een op een Atom processor gebaseerde tablet/UMPC-achtig iets uit kunnen brengen.
[...]
Het grote voordeel van de ATOM is het feit dat het een x86 processor is voor embedded apparaten en je er dus Windows op kan draaien.
Inderdaad. Het grootste voordeel lijkt me toch altijd nog wel het lage energieverbruik. Verder de lage kosten en dat het een x86 instructieset betreft natuurlijk. Daar kan je windows op draaien, maar daar wij natuurlijk niet in geinteresseerd ;)
[...]
Mac OS X werkt even goed op andere soorten processors, dus heeft Apple minder belang bij de ATOM.
Andere soorten processors? Volgens mij loopt je redenatie hier een beetje krom. Inderdaad, OS X draait ook op een PowerPC architectuur, maar daar gaan Apple zich niet meer aan wagen na de overstap naar x86. Waarom Apple minder belang bij de Atom zou hebben dan Microsoft (of wie bedoel je eigenlijk?) snap ik niet. Ik mis even het gedeelte 'andere processors'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

nnk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Andere soorten processors? Volgens mij loopt je redenatie hier een beetje krom. Inderdaad, OS X draait ook op een PowerPC architectuur, maar daar gaan Apple zich niet meer aan wagen na de overstap naar x86. Waarom Apple minder belang bij de Atom zou hebben dan Microsoft (of wie bedoel je eigenlijk?) snap ik niet. Ik mis even het gedeelte 'andere processors'.
In de iPhone zit bijvoorbeeld een ARM-processor waar Mac OS X ook op draait. Dit is net als bij de Power architectuur een echte RISC processor. Deze heeft geen energieslurpende decoder die CSIC (x86) instructies naar RISC vertaalt zoals de ATOM die heeft. Voor mobiele apparaten ligt het dus niet echt voor de hand om ATOM te gebruiken als je geen x86 ondersteuning nodig hebt. Microsoft heeft dat nodig omdat Windows niet op andere processors werkt, en Windows Mobile een mager alternatief is.

Alleen als Intel het energieverbruik en/of prijs de komende jaren dusdanig weer te verbeteren dat het ARM-processors voorbij streeft dat het een optie is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Meer leesvoer over dit onderwerp:
http://arstechnica.com/ar...-vs-cisc-mobile-era.ars/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Johnny schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:21:
[...]

In de iPhone zit bijvoorbeeld een ARM-processor waar Mac OS X ook op draait. Dit is net als bij de Power architectuur een echte RISC processor. Deze heeft geen energieslurpende decoder die CSIC (x86) instructies naar RISC vertaalt zoals de ATOM die heeft. Voor mobiele apparaten ligt het dus niet echt voor de hand om ATOM te gebruiken als je geen x86 ondersteuning nodig hebt. Microsoft heeft dat nodig omdat Windows niet op andere processors werkt, en Windows Mobile een mager alternatief is.

Alleen als Intel het energieverbruik en/of prijs de komende jaren dusdanig weer te verbeteren dat het ARM-processors voorbij streeft dat het een optie is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Meer leesvoer over dit onderwerp:
http://arstechnica.com/ar...-vs-cisc-mobile-era.ars/2
Eenigszins offtopic maar Windows werkt in principe prima op andere architecturen. Theoretisch is het een kwestie van de HAL aanpassen en draaien maar. Zo heb ik hier nog een DEC alpha slingeren waar ik destijds een beta van W2k op draaide.

Kortom Microsoft is minder afhankelijk van de x86 architectuur dan je zou denken.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

cornelisprul schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Eenigszins offtopic maar Windows werkt in principe prima op andere architecturen. Theoretisch is het een kwestie van de HAL aanpassen en draaien maar. Zo heb ik hier nog een DEC alpha slingeren waar ik destijds een beta van W2k op draaide.

Kortom Microsoft is minder afhankelijk van de x86 architectuur dan je zou denken.
Windows NT kon inderdaad op andere processors draaien, het probleem is echter alle applicaties. Apple heeft zoiets als een Universal Binary waarmee je makkelijk een applicatie voor meerdere soorten processors kan compileren. Microsoft heeft wel jaren geprobeerd om ontwikkelaars te laten overstappen naar .NET zodat je onder andere dit probleem niet meer zou hebben, maar ze zijn daar tot nu toe nog niet erg goed in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
Erhnam schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:08:
Hier wacht ik dus ook op. Eigenlijk zouden ze wel moeten, zowat elke grote fabrikant heeft een "subnotebook" aangekondigd.

Alleen het Apple product zal wel weer "net wat duurder" zijn dan de andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Thomaszki schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Hier wacht ik dus ook op. Eigenlijk zouden ze wel moeten, zowat elke grote fabrikant heeft een "subnotebook" aangekondigd.

Alleen het Apple product zal wel weer "net wat duurder" zijn dan de andere ;)
Hmmmzz Subnotebook zeg je??? Ooit gehoord van de MacBook Air? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Flatwhite schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:38:
[...]

Ooit gehoord van 9 inch beeldformaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:44:
Hier dan mijn inside info over de inhoud van de WWDC 2008 die ik al maanden geheim heb gehouden:

Er zal een vernieuwde versie van de user interface guidelines worden gepresenteerd die voor Mac OS X op de desktop en op de iPhone, inclusief richtlijnen voor het gebruik van animaties en multitouch functionaliteit in applicaties.
Hmm, daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen krijgen na alle geruchten over OS X 10.6 Leopard Snow. Gefocust op performance en stabiliteit en naar verluidt volledig in de Cocoa API en Intel-only, lijken de nieuwe user interface richtlijnen waar je het over hebt hier in te passen.
Mag ik vragen waar die inside info vandaan komt en hoe je dit "al maanden" wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:59:
[...]

Hmm, daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen krijgen na alle geruchten over OS X 10.6 Leopard Snow. Gefocust op performance en stabiliteit en naar verluidt volledig in de Cocoa API en Intel-only, lijken de nieuwe user interface richtlijnen waar je het over hebt hier in te passen.
Mag ik vragen waar die inside info vandaan komt en hoe je dit "al maanden" wist?
Het werd tussen neus en lippen door gezegd tijdens een Leopard developer dag in december door een Apple mannetje. :P

Maar die geruchten zijn echt vreselijk verdraaid en onwaarschijnlijk. Apple zou nooit een heel nieuw OS uitbrengen zonder nieuwe features. Zo zal de volgende versie van Mac OS X resolutie onafhankelijk zijn, de basis daarvoor zit al in Leopard, alleen de applicaties moeten er nog voor worden aangepast.

Snow Leopard is waarschijnlijk wel echt de basis van 10.6 met aanpassingen gericht op de performance, misschien wordt deze zelfs aan ontwikkelaars gegeven op de WWDC. Dat betekent niet dat er geen nieuwe features in de final release zitten die pas maanden later komt. Die zijn nog niet af en worden ook nog geheim gehouden. Het is gewoon ondenkbaar dat dit niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Denk niet dat er een atom notebook komt. Air is juist groter omdat steve & co een volledige scherm en keyboard nodig vond. Stappen ze dan nu alweer van dat principe af?

Mini is te duur. Quad iMac?

iPhone dingetjes....

Als 10.6 idd cocao only wordt dan wordt denk ik ook iTunes 8 gepresenteerd met appstore etc.

Aan de boevenbuurman. Er wordt van 10.6 gezegd dat het net zoiets zal zijn als 10.1. Dat bood ook geen nieuwe functies maar was meer voor stabiliteit etc. 10.1 was gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door lowfi op 05-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Flatwhite schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:38:
[...]

Ik vind de Macbook Air geen sub noitebook. Je hebt nog steeds een grote tas nodig. Welliswaar een dunne tas maar het oppervlak is groot. Ik hoop echt dat ze net als Asus met een klein 8" of 9" notebookje komen. Als ze met Leopard Snow de optimalisatie kant opwillen is het een logische verklaring dat ze daarna snel met energiezuinige notebooks zullen komen..

Verder denk ik dat ze met Leopard Snow meer overlap willen met het iphone besturingssysteem. Nu zijn het nog twee verschillende systemen met wellicht wat overlap hier en daar. Leopard Snow zou daar verandering in kunnen brengen en kunnen zorgen voor meer overlap tussen het iphone systeem en intel osx systeem.

[ Voor 22% gewijzigd door Erhnam op 05-06-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Nog 4 nachtjes slapen dan wordt het tijd voor "We've have some great news today" en "boom !" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Erhnam schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:52:
[...]

Ik vind de Macbook Air geen sub noitebook. Je hebt nog steeds een grote tas nodig. Welliswaar een dunne tas maar het oppervlak is groot. Ik hoop echt dat ze net als Asus met een klein 8" of 9" notebookje komen. Als ze met Leopard Snow de optimalisatie kant opwillen is het een logische verklaring dat ze daarna snel met energiezuinige notebooks zullen komen..

Verder denk ik dat ze met Leopard Snow meer overlap willen met het iphone besturingssysteem. Nu zijn het nog twee verschillende systemen met wellicht wat overlap hier en daar. Leopard Snow zou daar verandering in kunnen brengen en kunnen zorgen voor meer overlap tussen het iphone systeem en intel osx systeem.
Ze gaan denk ik niet met een subnotebook komen zoals jij die graag wil zien.. Als er iets komt, met een kleiner formaat, dan zal het een tablet achtig iets zijn.. Ze hebben heel duidelijk aangegeven waarom de MacBook Air 13 inch is, en ik vind dat ze daarin een goede keuze hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Alleen al omdat ik 2 extra dagen moet wachten voordat ze klaar zijn met het assembleren van m'n MacBook Pro zonder enige reden gooi ik hier in de speculatie dat de 8600GT exit gaat, en hello Geforce 9 mobile.

Nog even speculeren natuurlijk welke precies, maar ik mik zomaar op de 9600M GT omdat die zo mooi toevallig gisteren in het nieuws was (zie plaatje). Right on time. :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Er zijn dit keer weer zoals vanouds meer dan genoeg geruchten om een keynote mee te vullen. Apple moet ook wel met wat goeds kunnen komen, immers de laatste keynote (iPhone 2.0 software) was ook al voor de doelgroep van de WWDC en Macworld is waar voor het laatst nieuwe producten zijn voorgesteld in een keynote:

-(Mobile) (.)Me als vervanging van .Mac met allerlei nieuwe features, voornamelijk gericht op de iPhone.
-Grondige update van de functionaliteit op softwarevlak van de iPhone naast wat al is aangekondigd. Mogelijk location based services, verbeterde browser (flash?), videotelefonie, IM, blog applicatie en de mogelijkheid om filmpjes op te nemen.
-App store, waarbij natuurlijk ook wat apps geshowed zullen worden.
-Grondige update van de functionaliteit op hardwarevlak, o.a. 3G, GPS, camera aan de voorkant.
-Aankondiging van 10.6

Ik vraag me alleen af of de volgende generatie iPhone dan wel al wordt aangekondigd, het lijkt immers te vroeg en teveel voor een keynote. Daarbij gaat het op de WWDC meestal om software en meestal niet om hardware. Tot slot is het onwaarschijnlijk dat de iPhone voor 16-06 te koop zal zijn, immers AT&T probeert pas zoveel mogelijk personeel vanaf die datum te hebben. Desondanks is de hype voor de volgende generatie iPhone inmiddels zo groot geworden dat Apple bijna er niet omheen kan en nog een keynote binnen een maand lijkt ook wat veel :). Waarschijnlijk dus wel een aankondiging, maar nog niet meteen te koop.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Hoedje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:13:
Daarbij gaat het op de WWDC meestal om software en meestal niet om hardware.
Nonsense. Volgens wikipedia;

2003: Power Mac G5 demonstrated
2004: New displays
2005: x86 introductie
2006: Mac Pro
2007: Launchdate iPhone (al was die wel al eerder announced)

Dus ja, veel van de talks gaan over software, en beta's van de volgende X zijn er ongeveer jaarlijks, maar om nu te zeggen "meestal niet om hardware".. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik hoop ook dat de iPhone provider onafhankelijk wordt. Natuurlijk veel boem boem over de 2.0 iPhone software.

Ik gok op 2 types iPhone, degene die er nu is maar dan met 3G en dan nog een pro-consumer versie met gps, betere camera, ...

Hun OS zal ook wel wat aandacht krijgen. Ik vond toch wel dat 10.5 meer updates kreeg dan hun 10.4. Dat kan waarschijnlijk ook door het feit zijn dat hun computers meer verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik eindelijk ook wat de beweegreden van Apple was om P.A. Semi over te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
wacco schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Nonsense. Volgens wikipedia;

2003: Power Mac G5 demonstrated
2004: New displays
2005: x86 introductie
2006: Mac Pro
2007: Launchdate iPhone (al was die wel al eerder announced)

Dus ja, veel van de talks gaan over software, en beta's van de volgende X zijn er ongeveer jaarlijks, maar om nu te zeggen "meestal niet om hardware".. :)
Je geeft het zelf ook al aan, om dan "nonsense" te gebruiken is ook wat sterk ;) Het gebruik van Intel processoren werd juist daar aangekondigd voor de software-ontwikkelaars, dat schaar ik niet echt onder hardware. Het maakt ook niet zoveel uit, Apple is nogal onvoorspelbaar dus je kunt hooguit een onderbouwde gok doen, maar de toekomst voorspellen is lastig :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Hoedje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:26:
Apple is nogal onvoorspelbaar dus je kunt hooguit een onderbouwde gok doen, maar de toekomst voorspellen is lastig :)
En daarom hebben we dit topic. :P

Maar even serieus, mijn glazen bol verteld mij dat de 8600M GT bijna een jaar geleden is geintroduceerd en de uitbreiding naar meer videogeheugen afgelopen februari was. Het model daarvoor had een Ati X1600 welke daarentegen wel vanaf het eerste model erin zat en dus van Feb '06 tot Jun '07 gebruikt is. Is dus ietsje langer dan een jaar. Beiden zijn ook in 2 revisies gebruikt (Rev B niet meetellend) dus het is imho gewoon (al dan niet biiijjjna) tijd voor wat nieuws. Met de introductie van nvidia een paar dagen terug denk ik dat Apple gewoon weer een primeurtje gaat hebben door de eerste te zijn met zo'n chipset op de markt. Tussen de announce van de 8600m en het gebruik ervan in een Pro zat ook maar 3 weekjes.

Apart genoeg was de intro van de 8600m een week voor WWDC. Dus misschien dat ze het wederom niet in de keynote proppen, maar er een dag voor of een paar dagen erna alsnog doen, zoals iemand eerder ook al zei in dit topic (maar zie even niet zo snel wie dat was). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kneep schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:59:
[...]

Ooit gehoord van 9 inch beeldformaten ;)
Jij hebt dus kennelijk de aankondiging van de Macbook Air door Steve Jobs compleet gemist. In zijn keynote heeft hij een aantal dingen opgesomd die in een gemiddelde subnotebook zitten waaronder een klein scherm en een klein toetsenbord. Hij gaf echter ook aan dat Apple vond dat je daarmee consessies doet aan ergonomie. Consessies die zij absoluut niet willen doen. Met andere woorden: de Macbook Air is hun subnotebook en er zal absoluut geen andere formfactor komen.

Je kunt hopen tot pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen naast zo hoog en laag springen als je zelf wilt: er komt simpelweg geen kleinere subnotebook omdat Apple geen consessies wil doen aan de ergonomie. End of story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
Wat ik mooi zou vinden is een move op het gebied van home cinema. iets wat apple tv en apple mini wat dichter bij elkaar brengt, bijvoorbeeld.

Ik heb de indruk dat daar nog een gat ligt. Bijna alle speculatie gaat over doortrekken van bestaande lijnen. Zou het grappig vinden als Steve iets heel anders spannends verteld. MacTablet, of een iTouch met handsfree functie. En dan "one more thing": checkout Apple.com store for all the stuff you were talking about all along ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Op appleinsider staan fotos van kleinere iPhone/iPod touch schermen.

yay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

http://www.macrumors.com/...randing-raises-questions/

MacOSX voor de normale PC. Hoe cool zou dat zijn. Zeker nu Microsoft zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Erhnam schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:46:
http://www.macrumors.com/...randing-raises-questions/

MacOSX voor de normale PC. Hoe cool zou dat zijn. Zeker nu Microsoft zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft :)
Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren, aangezien ze dan de zelfde problemen krijgen als MS. Je moet dan namelijk veel meer hardware gaan ondersteunen, wat veel meer werk is. Het zou natuurlijk mooi zijn voor de mensen zonder Mac en die toch de functionaliteit van OSX willen gebruiken, alleen zie ik het niet zo snel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lowfi schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:41:
Op appleinsider staan fotos van kleinere iPhone/iPod touch schermen.

yay :P
Waarom zou je dat willen, ik kan nu de iPod touch fatsoenlijk met de vingers bedienen, bij mijn Samsun i780 met een kleiner scherm heb ik daar meer moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

PolarBear schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Waarom zou je dat willen, ik kan nu de iPod touch fatsoenlijk met de vingers bedienen, bij mijn Samsun i780 met een kleiner scherm heb ik daar meer moeite mee.
Mwa ik zag dat het ging om 2.8 en 3.2, op mijn Prada met 3.0" gaat het ook nog prima. Al word dat misschien wat lastiger met het hele Qwert-keyboard enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Waarom zouden ze überhaupt een kleiner scherm gebruiken .. bij elke iPod werd het scherm ook steeds groter en bij de iPhone maken ze hem kleiner? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Om het wat meer hadnzamer te maken? Ik vind een iPhone erg groot voor een telefoon. Een iPod kan best wat groter zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:50:
[...]

Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren, aangezien ze dan de zelfde problemen krijgen als MS. Je moet dan namelijk veel meer hardware gaan ondersteunen, wat veel meer werk is. Het zou natuurlijk mooi zijn voor de mensen zonder Mac en die toch de functionaliteit van OSX willen gebruiken, alleen zie ik het niet zo snel gebeuren :)
Inderdaad, het lijkt me waarschijnlijker dat ze de merknaam Macintosh (vanwege het missen van Mac op alle banners op de expo) laten vallen dan dat ze OS X op de PC beschikbaar maken. Macintosh dateert immers nog uit de jaren '80. Toch heb ik daar ook mijn twijfels omdat Mac volgens mij een even sterke waarde bij consumenten heeft als Apple.

Edit: er zijn in Australië misterieuze doosjes aangekomen bij Apple resellers, niet te openen vóór 10 juni (lokale tijd in Australië tijdens de Keynote). Ik zou m'n handen er niet vanaf kunnen houden..! Hoogstwaarschijnlijk ligt er gewoon ff een 3G iPhone op hun deurmat...
Er zijn ook meldingen gemaakt dat de depots van Quanta (De vermoedelijke fabrikant van de 3G iPhone) overladen zijn met pakketjes voor Apple dus this might be the real thing: 3G iPhone.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Toch heb ik daar ook mijn twijfels omdat Mac volgens mij een even sterke waarde bij consumenten heeft als Apple.
Bij Mac-gebruikers 'van het eerste uur' misschien, maar bij het gewone publiek is Apple een stuk bekender dan Mac. Windows-gebruikers en recent overgestapte Mac-gebruikers hebben het meestal over Apples en zelden over Macs.

De reden dat ik ook mijn twijfels heb is dat Apple de laatste tijd juist bezig is de naam Mac meer te gebruiken, zie 'Get a Mac' en de hernoeming van iBook en PowerBook in MacBook en MacBook Pro.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Inderdaad, het lijkt me waarschijnlijker dat ze de merknaam Macintosh (vanwege het missen van Mac op alle banners op de expo) laten vallen dan dat ze OS X op de PC beschikbaar maken. Macintosh dateert immers nog uit de jaren '80. Toch heb ik daar ook mijn twijfels omdat Mac volgens mij een even sterke waarde bij consumenten heeft als Apple.

Edit: er zijn in Australië misterieuze doosjes aangekomen bij Apple resellers, niet te openen vóór 10 juni (lokale tijd in Australië tijdens de Keynote). Ik zou m'n handen er niet vanaf kunnen houden..! Hoogstwaarschijnlijk ligt er gewoon ff een 3G iPhone op hun deurmat...
Er zijn ook meldingen gemaakt dat de depots van Quanta (De vermoedelijke fabrikant van de 3G iPhone) overladen zijn met pakketjes voor Apple dus this might be the real thing: 3G iPhone.
Mij verbaasd het hoogstens waarom ze hem niet open zouden maken :? Je kunt bijna 100% anoniem dat posten op internet als ere echt een 3G iPhone in zit zonder dat Apple er achter komt van wie het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

DaannO schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Mij verbaasd het hoogstens waarom ze hem niet open zouden maken :? Je kunt bijna 100% anoniem dat posten op internet als ere echt een 3G iPhone in zit zonder dat Apple er achter komt van wie het is!
Wie zegt dat elke winkel deze doos heeft gekregen? Misschien zijn zij wel de enige.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Wie zegt dat elke winkel deze doos heeft gekregen? Misschien zijn zij wel de enige.... ;)
Ik acht de kans daarop erg klein, maar je weet het idd niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Bij Mac-gebruikers 'van het eerste uur' misschien, maar bij het gewone publiek is Apple een stuk bekender dan Mac. Windows-gebruikers en recent overgestapte Mac-gebruikers hebben het meestal over Apples en zelden over Macs.

De reden dat ik ook mijn twijfels heb is dat Apple de laatste tijd juist bezig is de naam Mac meer te gebruiken, zie 'Get a Mac' en de hernoeming van iBook en PowerBook in MacBook en MacBook Pro.
En natuurlijk niet te vergeten iMac en Mac Mini ;)
Juist daarom mijn aaname dat Mac een sterke merknaam is. Toen ik net m'n MacBook Pro had vroeg iedereen of ik "een nieuwe Mac" had en waarom ik was overgestapt "van Windows naar Mac".
Ik denk dat ze Mac sterker willen profileren als een eigen (computer) divisie binnen Apple, zoals iPod en iPhone ook eigen divisies zijn. Daarom dat ze laatst Computer van Apple Computer Inc. hebben geschrapt. Misschien dat er alleen OS X Leopard op de banner te zien is omdat ze OS X over de divisies verspreiden: OS X op de iPod Touch, iPhone en 'sort of' op de Apple TV.
.Mac zou dan ook beschikbaar kunnen komen voor iPhone en iPod Touch (appstore?) en Apple TV (bijvoorbeeld een platform om media te delen) in de vorm van .Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
lowfi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:02:
Om het wat meer hadnzamer te maken? Ik vind een iPhone erg groot voor een telefoon. Een iPod kan best wat groter zijn....
Heb zelf een iPhone en heb vrij grote handen gekregen bij mijn geboorte :+ Ik vind zelf de groote van de iPhone echt ideaal :) Goed aan te raken. Zeker het numerieke telefoongedeelte is schermvullend dus ik druk niet meer 2 nummers in 1x in enzo :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hertog schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Dat komt door de iPod, aangezien dat gewoon een Apple iPod is, en geen Mac iPod oid, maar bij de computer-divisie zie ik dat toch anders.

iMac, Mac Mini, MacBook en Mac Pro.

Daar is het dus veel sterker dan bij de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:19:
[...]

En natuurlijk niet te vergeten iMac en Mac Mini ;)
Dat waren niet echt hernoemingen, maar inderdaad: al Apple's computers hebben momenteel Mac in de naam. Maar ik bedoelde vooral dat bij de iBook -> MacBook verandering expliciet werd gezegd dat het was omdat ze Mac meer onder de aandacht wilden brengen :)
Juist daarom mijn aaname dat Mac een sterke merknaam is. Toen ik net m'n MacBook Pro had vroeg iedereen of ik "een nieuwe Mac" had en waarom ik was overgestapt "van Windows naar Mac".
Tsja, dat is natuurlijk het nadeel met persoonlijke ervaringen: in mijn omgeving gaat het juist vaak over Apple.
.Mac zou dan ook beschikbaar kunnen komen voor iPhone en iPod Touch (appstore?) en Apple TV (bijvoorbeeld een platform om media te delen) in de vorm van .Me
En toch, als je alle geruchten bij elkaar zet:
  • .Mac wordt Mobile Me en eventueel cross-platform
  • 10.6 heeft de codenaam 'Snow Leopard' -> Dat klinkt meer als een uitbreiding op Leopard dan als een compleet nieuw OS.
  • 10.6 krijgt niet / nauwelijks nieuwe features, er wordt vooral gefocused op stabiliteit, performance winst en veiligheid -> Leuk, maar dat is eigenlijk een 10.5.x update, geen heel nieuw OS.
  • Blijkbaar wil Apple het niet meer 'Mac OS X' maar gewoon 'OS X' noemen
Goed, het zijn geruchten, en het zijn kleine dingetjes. Maar het zijn ook een aantal verschillende geruchten, van verschillende bronnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt email@me.mobi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ondanks de speculaties denk ik niet dat OS X officieel voor de normale pc uitgebracht gaat worden. Het risico van afbraak aan het OS X imago door slechte drivers en slechte ondersteuning van andere vendors weegt simpelweg niet op tegen mogelijk financieel gewin. Omdat het OS niet meer gebonden is aan de hardware verliezen ze de garantie dat iedere OS X gebruiker een licentie afneemt. Ze zullen dan ook met een vorm van validatie moeten gaan werken om piraterij tegen te gaan. Dat klinkt gewoon niet des Apples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hertog schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:36:
[...]

Dat waren niet echt hernoemingen, maar inderdaad: al Apple's computers hebben momenteel Mac in de naam. Maar ik bedoelde vooral dat bij de iBook -> MacBook verandering expliciet werd gezegd dat het was omdat ze Mac meer onder de aandacht wilden brengen :)

[...]

Tsja, dat is natuurlijk het nadeel met persoonlijke ervaringen: in mijn omgeving gaat het juist vaak over Apple.

[...]

En toch, als je alle geruchten bij elkaar zet:
  • .Mac wordt Mobile Me en eventueel cross-platform
  • 10.6 heeft de codenaam 'Snow Leopard' -> Dat klinkt meer als een uitbreiding op Leopard dan als een compleet nieuw OS.
  • 10.6 krijgt niet / nauwelijks nieuwe features, er wordt vooral gefocused op stabiliteit, performance winst en veiligheid -> Leuk, maar dat is eigenlijk een 10.5.x update, geen heel nieuw OS.
  • Blijkbaar wil Apple het niet meer 'Mac OS X' maar gewoon 'OS X' noemen
Goed, het zijn geruchten, en het zijn kleine dingetjes. Maar het zijn ook een aantal verschillende geruchten, van verschillende bronnen..
Plus dat 10.6 geen PPC Macs meer zou ondersteunen, alleen nog maar Intel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

froggie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:04:
Ondanks de speculaties denk ik niet dat OS X officieel voor de normale pc uitgebracht gaat worden. Het risico van afbraak aan het OS X imago door slechte drivers en slechte ondersteuning van andere vendors weegt simpelweg niet op tegen mogelijk financieel gewin. Omdat het OS niet meer gebonden is aan de hardware verliezen ze de garantie dat iedere OS X gebruiker een licentie afneemt. Ze zullen dan ook met een vorm van validatie moeten gaan werken om piraterij tegen te gaan. Dat klinkt gewoon niet des Apples.
Idd, ik zou echt perplex staan als Apple dat gaat doen.

Er stond me iets van bij dat ze dat in het verleden ook al hadden gedaan, en dat was toen ook heel slecht uitgepakt (een beetje de tijd van OS 7 dacht ik). Je zou zeggen dat ze niet 2 keer dezelfde fout maken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

_Christiaan_ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Ik zou het ook heel vreemd vinden, zeker. Maar ik vind het ook erg opvallend dat zo veel verschillende geruchten die kant op lijken te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Even een quote van mijn post op onemorething.nl..
Ik geloof er dus echt geen hol van dat Apple OS X ook op PC's zal gaan verkopen. En wel om de volgende reden, ze schieten zichzelf in het eigen been. Apple verdient niet veel met de verkoop van hun OS, ze verdienen op de hardware. Daarnaast heeft Apple altijd gezegd "People who are really serious about their software, should make their own hardware". Ik zie totaal geen reden waarom Apple OS X op PS'x wil gaan uitbrengen. Dit kost ze veel te veel geld, en levert ze (bijna) niks op.

En dan de redenen die op MacRumours staan, waarom ze bij een website denken dat het wel zo is:

- Changing .Mac to Me.com (platform neutral)
Dit doen ze, omdat de iPhone er straks ook mee kan werken. Het is niet alleen meer voor de Mac. Daarnaast is er een optie dat alleen Me.com ook voor PC-gebruikers zal komen, ivm de iPhone.
- OS X Leopard (not Mac OS X Leopard)
Hier zou ik totaal niks achter zoeken. Ik denk dat ze OS X meer als brand naar buiten willen brengen, en het niet meer willen koppelen aan een platform, wederom omdat ook de iPhone er gebruik van maakt.
- 10.6 to be Intel only (dropping PowerPC would be necessary)
Ik zie niet in waarom dit een reden zou zijn om het dan ook maar op PC's uit te brengen. Ze doen dit alleen om kosten te drukken. Het kost teveel geld en tijd om rekening te houden met 2 verschillende architecturen.
- "No new features" in 10.6 could be due to resources devoted to just making 10.6 "PC compatible"
Weer zo'n tunnelvisie argument. Ik denk dat door de groei van Mac-gebruikers, Apple steeds interessanter wordt voor virusmakers. Ze zullen dus wel meer moeten investeren in veiligheid en stabiliteit. Dat je met een Mac niet bang hoeft te zijn voor virussen, is een van de belangrijkste verkooppunten van de Mac.. dit moeten ze dus wel in stand houden.
Kortom, keep on walking people.. there is nothing to see here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Wordt de 2nd gen iPhone nou gepresenteerd de 9de of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 06-06-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anders lees je het topic even? :P Als we allemaal al wisten wat er wordt aangekondigd was dit topic ook niet nodig geweest he.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik denk steeds meer dat OSX ook voor de normale pc uit gaat komen:

Het rebranden van Mac OSX naar OSX is één ding.
Maar ook het rebranden van .Mac naar .Me

Blijkbaar halen ze overal het Mac gedeelte weg. Het kan ook zijn dat ze het rebranden doen voor iPhones en andere toekomstige apparaten. Een iPhone is geen Mac dus vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Maar weet je 100% zeker of die 2 dingen ook echt doorgaan?

Apple 'maakt' soms zelf geruchten, om de geruchten op te drijven (= gratis reclame)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Erhnam schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:10:
Ik denk steeds meer dat OSX ook voor de normale pc uit gaat komen:

Het rebranden van Mac OSX naar OSX is één ding.
Maar ook het rebranden van .Mac naar .Me

Blijkbaar halen ze overal het Mac gedeelte weg. Het kan ook zijn dat ze het rebranden doen voor iPhones en andere toekomstige apparaten. Een iPhone is geen Mac dus vandaar....
Het lijkt mij véél waarschijnlijker dat het rebranden van de .Mac naar .Me te maken heeft met de laatste rede die je noemt. merknaam Apple Computer inc. is in 2007 ook veranderd naar Apple inc. Waarschijnlijk ook om diezelfde reden.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Er stond me iets van bij dat ze dat in het verleden ook al hadden gedaan, en dat was toen ook heel slecht uitgepakt (een beetje de tijd van OS 7 dacht ik). Je zou zeggen dat ze niet 2 keer dezelfde fout maken.
Dat was zeker in de tijd dat Apple een andere CEO had?

In ieder geval, ik denk niet dat OSX voor de pc wordt uitgebracht, dat gaat toch iets te ver denk ik, ik hoop het in ieder geval niet.

[ Voor 30% gewijzigd door NickvdB op 06-06-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

NickvdB schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:36:
(...)

Dat was zeker in de tijd dat Apple een andere CEO had?

In ieder geval, ik denk niet dat OSX voor de pc wordt uitgebracht, dat gaat toch iets te ver denk ik, ik hoop het in ieder geval niet.
Dat was de tijd van Michael Spindler. Ik heb het artikel nog even opgezocht:
http://www.macworld.com/a...98/2008/05/macclones.html

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
_Christiaan_ schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:19:
Maar weet je 100% zeker of die 2 dingen ook echt doorgaan?

Apple 'maakt' soms zelf geruchten, om de geruchten op te drijven (= gratis reclame)
Niks is nog zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
edit: laat maar. :')

[ Voor 105% gewijzigd door NickvdB op 06-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
kreeg net een mailtje van Invisible Shield: pre-order your 3g iPhone screen protector now before june 6th and... bladiebla

Lijkt me toch wel redelijk duidelijk dus dat ie er gaat komen maandag

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:53:
kreeg net een mailtje van Invisible Shield: pre-order your 3g iPhone screen protector now before june 6th and... bladiebla

Lijkt me toch wel redelijk duidelijk dus dat ie er gaat komen maandag
Ik denk niet dat hij al te koop ik maandag.. dat zal nog een paar weken duren.. Hij zal wel gepresenteerd worden lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

waarom denk je dat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pers zegt vandaag dat maandag iphone 2 uitkomt. Ik weet niet waar hun hun informatie vandaan hebben maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
Dat hele verhaal in de pers sloeg echt helemaal nergens over. ofwel de auteur wil graag de iphone exclusief houden ofwel de auteur heeft geen enkel idee waar het allemaal echt om draait. sinds het lezen van dat artikel vraag ik me zelfs af of ze de datum voorop wel goed hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Omdat mensen bij AT&T pas vanaf half juni niet meer op vakantie mogen..
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de goede orde: mocht je naar aanleiding van de geïntroduceerde nieuwe producten een topic willen openen, vraag dan eerst toestemming! Dit voorkomt dat je voor niets een mooi topic in elkaar zit te knutselen, omdat iemand anders al een topic heeft geopend, of dat er 20 topics over hetzelfde onderwerp worden geopend.