[iPhone] Importeren deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Dit topic gaat alleen over het importeren van de iPhone, zodat het iPhone ervaringen topic niet wordt vervuild over importvragen en importervaringen.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/fiets.jpg

De iPhone is inmiddels in diverse landen uitgekomen , echter is het vooralsnog alleen maar mogelijk om de iPhone aan te schaffen in de US en in Engeland. In de andere landen kan het natuurlijk ook maar dan moet je je gelijk registreren voor een abonnement bij de Apple Stores in de US en UK kun je hem ophalen en dan mag je hem thuis via iTunes registreren. Wat we dus niet doen ..
Let wel , hier is een creditcard voor nodig en er zit een limiet van 5 iPhones per keer.
In de andere landen is het niet mogelijk omdat je gelijk aan een abonnement zit , wat we natuurlijk niet willen.
In Nederland is de iPhone nog niet officieel verkrijgbaar en het is ook niet mogelijk om hem vanuit de UK of US store te laten verschepen naar Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/as.jpg

Toen de iPhone net verkrijgbaar was tot en met eind 2007 , was het mogelijk om via fromus2eu of beter bekend als Ellen de iPhone aan te laten schaffen. Echter heeft Apple daar een stokje voor gestoken omdat het aardig opviel dat er veel iPhones verdwenen naar haar adres. Dat kan dus niet meer.

Maar er zijn daar andere diensten voor , er zijn goede ervaringen met myus. Hier betaal je een bedrag van 80 dollar voor een membership. De 80 dollar is voor een heel jaar. In ruil daarvoor krijg je een eigen US adres , en kun je met je eigen creditcard bestellen bij o.a. Apple. Als myus je pakket(ten) binnen heeft sturen ze het vervolgens door tegen betaling natuurlijk. Ook is het mogelijk dat myus een iPhone voor je aanschaft maar dit kost ook weer extra.Voordeel is hier van dat je dus een eigen adres hebt in de US , en je het dus later ook kunt gebruiken voor andere producten of meer iPhones.

Een andere bekende van de laatste tijd is USA2NED. Dit is een zelfde soort service als Myus met het verschil dat je geen adres krijgt en USA2NED dus zeg maar een contactpersoon is. Het is ook mogelijk om de iPhone door USA2NED te bestellen , hier betaal je dan ook extra voor.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/kosten.jpg

Als je hem zelf ophaalt of laat ophalen in de US of UK Apple store ben je , zeker met de lage dollarskoers , goedkoop uit.

De iPhone kost in de US 399 dollar voor de 8 GB en 499 dollar voor de 16 GB excl. tax. Meestal is dit 8% totaal is het dus 431 dollar voor de 8 GB en 539 dollar voor de 16 GB. Met de huidige koers is dat 275 euro voor de 8 GB en 343 euro voor de 16 GB. Het goedkoopst is het dus in de US. Eventueel komt daar dus nog de BTW bij van 19%.

De iPhone kost in de UK 279 pond voor de 8 GB en 329 pond voor de 16 GB. Dat is in euro's met de huidige koers 359 euro voor de 8 GB en 422 euro voor de 16 GB. Dit is inclusief belasting en je hoeft ook geen BTW te betalen als in Nederland komt omdat Engeland ook bij de EU hoort. Wat je dus in de UK store betaald is het totale prijsplaatje.

De iPhone kost bij myus de prijs in de Apple store van de US met daarbij je abonnement en de verzending via koerier van Myus naar je huis. Het abonnement kost 7 dollar per maand of 60 dollar per jaar met een startprijs van 20 dollar. Dus 80 dollar en daarbij de 431 dollar voor de 8 GB of 539 dollar voor de 16 GB neemt de prijs snel toe. 325 euro voor de 8 GB en 394 euro voor de 16 GB. Let wel dit is dan nog exclusief verzending en eventuele BTW.

De iPhone bij USA2NED kost de iPhone dezelfde prijs als in de Apple Store dus dat is 431 dollar en 539 dollar + 15 dollar voor de handeling en eventueel nog 15 dollar kosten om hem te bestellen ( dat is dus als het bedrijf de iPhone voor je besteld ) en dan nog 15 dollar onverzekerde verzending of verzekerde verzending van 30 dollar. En bij USPS is het haast 100% zeker dat je BTW betaalt dus reken er maar 19% bij. Totaal dus 491 dollar voor de 8 GB en 599 dollar voor de 16 GB. Dat is 313 euro voor de 8 GB en 382 euro voor de 16 GB. Met BTW kost het je dan 372 euro voor de 8 GB of 454 euro voor de 16 GB. Het is ook mogelijk om de iPhone via een koerier te laten versturen , daarvoor zou je de man zelf contacteren.

Natuurlijk kun je ook koopjes gaan jagen op eBay , dan ligt de prijs dus niet vast maar kijk wel uit voor BTW en voor de verzendingsmethode.

Voor deze berekeningen heb ik de dollar koers gebruikt van 1,568 dollar voor 1 euro en 0,779 pond voor 1 euro.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/versturen.jpg

Het beste is om de iPhone te laten versturen via een koerier. Het kan wel met USPS maar het nadeel is dat dit over gaat in TNT , en dat heeft dan weer als nadeel dat je pakket ellendig lang bij de Douane ligt te wachten. Hier is de kans op een BTW rekening erg groot. Het is ook nog eens zo , dat als er geen bon bij het pakket aanwezig is je zelf een bon moet opsturen. Dit kost dus alleen maar extra tijd. Bij USPS/TNT reken je niet in dagen maar in weken.

Daarom een koerier , want dat is vele malen sneller en de kans op BTW is kleiner omdat de koeriersdiensten zoals USP of FedEx niet alle pakketten checken. Bij de TNT checken ze alles. Daarnaast hebben de meeste koeriers een eigen 'douane' hierdoor hoeft het dus niet naar de echte douane en win je daar flink veel tijd mee. Normaal gesproken , als je de iPhone via een koerier laat versturen is het binnen 2 tot 4 dagen gebeurd en heb je je iPhone in de hand.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/btw.jpg

Het nadeel van importeren blijkt toch weer eens onze belastingdienst te zijn. De belastingdienst wil ook verdienen aan de import. Als je pakket gepakt wordt , kun je 19% BTW gaan betalen. Verder hoef je geen boete of iets anders betalen. Bij mobiele telefoons zijn er ook geen invoerrechten. Het is dus alleen BTW en wellicht wat administratie kosten.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/kan.jpg

Je kunt de iPhone ook in Nederland kopen op bijvoorbeeld Marktplaats hier betaal je wel meer voor omdat de tussenpersoon er ook wat aan wil verdienen maar je hebt geen last van BTW of andere zaken. En het is snel , bij wijze van spreken kun je binnen een uur een iPhone hebben. Op iPhoneclub worden ook diverse iPhones aangeboden.

Fabio-c heeft wat verheldering gebracht over belastingsverhaal bij het meenemen van de iPhone vanuit de Verenigde Staten.

Waar je heel duidelijk kan lezen:
Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten.

Voorbeeld

Een echtpaar koopt een camera van € 300. Zij moeten dus over het volledige bedrag belasting betalen.
Een iPhone gaat momenteel in de US voor 399 dollar over de toonbank, dat is, 256.22 euro met de koers van vandaag. Daarmee val je onder de speciale reizigerstarieven van de douane, dus, zoals te lezen op deze pagina:
http://www.douane.nl/part...bagage-18.html#P276_24235

gaat er over die 256.22 euro nog 22.5% belasting, 57,65 euro dus, waarmee je op een totaal van 313,87 euro komt. (afgerond op 2 decimalen)

Trek zelf je conclusies maar...

Overigens, als je hem niet aangeeft en ze pakken jouw koerier ertussenuit, krijg je ook nog eens een extra boete voor het niet aangeven, zoals te lezen is op deze pagina:
http://www.douane.nl/part...bagage-20.html#P342_27476

In dat geval val je onder deze regeling:
Als u opzettelijk belastbare goederen niet hebt aangegeven, dan wordt in het algemeen een schikking aangeboden van 50% van de ontdoken belastingen.
en zal er dus nog iets van 25 euro bovenop het te betalen bedrag komen...

Dan rest mij nog te zeggen : Succes met het wachten op je iPhone !

Toestemming van Hoedje.

[ Voor 14% gewijzigd door carfreak02 op 19-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

MarcoC schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:48:
[...]
Ik moet wel wat vroeg op (rond half 5), maar ik zit voor 60 euro (ticket + trein in Londen) in Londen. Dan een dagje Londen en om 5 uur weer terug. Lijkt me zeer fijn :) .
En dat is met vliegen? Dat lijkt mij ook niet verkeerd, dat is zeker Eindhoven - Stansted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zo, dat heb je vlot gedaan :)
Iig een goede samenvatting van het vorige topic!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

top gedaan! het enige wat ik mis is een overzicht van de verzendkosten?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 18:18

LyxKyo

Dreambox was fun!

goed dat ik net in de US ben geweest, en ook ff langs de AT&T store ben gegaan... hahaha heerlijk! moet zeggen, hier heb ik geen spijt van ;)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

nicknec schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:38:
goed dat ik net in de US ben geweest, en ook ff langs de AT&T store ben gegaan... hahaha heerlijk! moet zeggen, hier heb ik geen spijt van ;)
en gecontroleerd op schiphol?

en koop je hem bij de AT&T store of de apple store?

[ Voor 8% gewijzigd door JerNL op 19-03-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-04 10:28
Binnekort gaat famillie 2 weekjes op vakantie naar Amerika.
Ja je voelt hem al komen :P
Ik wil een iPhone, deze kunnen ze gewoon halen in een Apple store toch?
Moet je dan ook een amerikaanse creditcard gebruiken?, of mag gewoon een nederlandse? (neem aan van wel toch?)

Verder, als ze hem gewoon mee nemen en 'vergeten' aan te geven, maar ze worden er toch uit gepakt.
Krijg je dan per direct een boete, of is het alleen alsnog de BTW en. nog wat? betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

8)7

Goed zo d:)b

Er is iemand die een paar uur in een TS stopt met alle informatie uit een 60-pagina topic, en jij bent zelfs te lui om die te lezen, een paar posts boven je!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-04 10:28
Muthas schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:56:
8)7

Goed zo d:)b

Er is iemand die een paar uur in een TS stopt met alle informatie uit een 60-pagina topic, en jij bent zelfs te lui om die te lezen, een paar posts boven je!! :X
Goh zou dat ik dat niet hebben gelezen?
Citeer jij maar de zin waar de andwoorden staan in de TS |:( . :X
offtopic:
*mompelt iets met maandelijks gebeuren..?*

Over die CC heeft de TS het alleen maar over iTunes.
En over de douane, dat staat er vaagjes, naar mijn weten komen er anders toch ook andere kosten over..!?

[ Voor 5% gewijzigd door Onno_Devine op 19-03-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Als ik het goed begrepen heb moet je met altijd met een cc betalen zo kan apple controleren dat je niet tientallen iphones koopt om met woekerwinsten door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik ga over 2 maanden naar de VS en heb wel een nieuwe tel nodig. Zit te twijfelen of ik wél of niet voor de Iphone ga. Ik gebruik nu een Ipod mini (dagelijks) én mijn normale telefoon. 2 in 1 zou natuurlijk geweldig zijn...

Enige nadeel is dat de Iphone vrij groot is...... (voor in je broekzak), maar wél een schitterend dingetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:54:
Binnekort gaat famillie 2 weekjes op vakantie naar Amerika.
Ja je voelt hem al komen :P
Moet je dan ook een amerikaanse creditcard gebruiken?, of mag gewoon een nederlandse? (neem aan van wel toch?)

Verder, als ze hem gewoon mee nemen en 'vergeten' aan te geven, maar ze worden er toch uit gepakt.
Krijg je dan per direct een boete, of is het alleen alsnog de BTW en. nog wat? betalen?
Ja en nee.
douane.nl:

Als u goederen ten onrechte niet hebt aangegeven, dan zal de Douane ervan uitgaan dat u opzettelijk geen aangifte hebt gedaan. Dit is bijvoorbeeld het geval als u ten onrechte gebruik maakt van het groene kanaal en u de vraag van de Douane of u iets hebt aan te geven met 'nee' beantwoordt. In dat geval stelt de officier van justitie strafvervolging in.
Schikking

Om strafvervolging te voorkomen, kan de Douane u een schikking aanbieden. Dit houdt in dat als u aan bepaalde voorwaarden voldoet de Douane de overtreding niet meldt aan de officier van justitie. De Douane kan u bijvoorbeeld aanbieden een boete te betalen. De hoogte van de boete in de schikking hangt af van het soort en de hoeveelheid van de goederen die u niet hebt aangegeven. In de meeste gevallen moet u er ook nog belastingen over betalen. Ook het vrijwillig afstand doen van de goederen kan een voorwaarde van de schikking zijn.

Als u opzettelijk belastbare goederen niet hebt aangegeven, dan wordt in het algemeen een schikking aangeboden van 50% van de ontdoken belastingen. Voor de smokkel van accijnsgoederen gelden vaste bedragen
Dus kies je voor het groene kanaal, en je beantwoord de vraag van de douanier met "nee" moet je invoerbelasting, BTW en een boete betalen.

Of

groene kanaal, en de vraag met "ja" beantwoorden, dan zal je dus alleen invoerbelasting en BTW moeten betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 19-03-2008 18:57 ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 12:36
Mooie OP :D

Valt me nu op de us2ned duurder is.. Toch maar kijken voor myus dus :D
Dan heb ik eigenlijk maar 1 maand een adres nodig wat dus 27 dollar zal kosten, en hopelijk dan geen import + snelle levering! :D

Ehm: voor apple.com moet je zelf bestellen, en ik heb geen cc of wat dan ook... Ik zal het dus toch via usa2ned moeten doen omdat deze voor jou bestellen..

Dan maar 2, 3 weken wachten en 380 betalen...
(want ik neem aan dat usa2ned niet via fedex of id. besteld, aangezien je standaart de prijsen van upss meekrijgt..)

[ Voor 44% gewijzigd door Tonkey op 19-03-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:31
Mis ik hier nu iets of is dit sterk verschillend bij de Belgische grens ?

Ik dacht dat als wij iets binnenhalen dat wij geen extra btw en invoerbelasting moeten betalen ? :s

Of zit ik hier nu fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als een Nederlander met een Amerikaanse greencard op familiebezoek naar Nederland gaat, dan hoeft deze toch geen BTW + invoerrechten over de iPhone te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
HyperBart schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:20:
Mis ik hier nu iets of is dit sterk verschillend bij de Belgische grens ?

Ik dacht dat als wij iets binnenhalen dat wij geen extra btw en invoerbelasting moeten betalen ? :s

Of zit ik hier nu fout ?
Je zit fout ;)
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:33:
Als een Nederlander met een Amerikaanse greencard op familiebezoek naar Nederland gaat, dan hoeft deze toch geen BTW + invoerrechten over de iPhone te betalen?
Jij zit ook fout :)

Ze hoeven geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW

[ Voor 34% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
<dan maar gewoon zorgen dat er niemand gepakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11736

vandevorst schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:19:

Dan heb ik eigenlijk maar 1 maand een adres nodig wat dus 27 dollar zal kosten, en hopelijk dan geen import + snelle levering! :D
je kan toch alleen voor een heel jaar afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ze_Brutus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 14:42

ze_Brutus

Ja dus ja

Nog een tip misschien voor mensen die naar noord-oost usa gaan. Ga naar de staat Deleware. Dit ligt op ongeveer 2 uur rijden van NYC en in deze staat hoef je geen tax te betalen. Hier heb ik 2 weken terug de mijne opgehaald bij de apple store in christina mall, newark DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:46:

Jij zit ook fout :)

Ze hoeven geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW
Maar wat als dit zijn eigen iPhone is? Moet hij dan elke keer als hij naar Nederland komt er BTW over betalen? De persoon in questie woont nu alweer 20 jaar in Amerika, je zou het haast een Amerikaan kunnen noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250518

Zit er nog verschil tussen UPS en FedEx kwa douanecontrole dan?
Ik ben van plan een Macbook Pro te laten opsturen dus dat kan ook wel in dit topic lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:12:
[...]

Maar wat als dit zijn eigen iPhone is? Moet hij dan elke keer als hij naar Nederland komt er BTW over betalen? De persoon in questie woont nu alweer 20 jaar in Amerika, je zou het haast een Amerikaan kunnen noemen. :)
Je hebt te maken met omgekeerde bewijslast. Als ze jou verdenken van het niet aangeven van goederen, moet JIJ bewijzen dat je de iphone al had, en niet zij bewijzen dat jij de iphone in America hebt gekocht.
Als je em al hebt, is het slim om eventueel de bon mee te nemen als je richting america gaat, of foto's of smsjes te bewaren van voordat je vertrok! Op die manier kun je aantonen dat de iphone al in je bezit was voor die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Je hebt te maken met omgekeerde bewijslast. Als ze jou verdenken van het niet aangeven van goederen, moet JIJ bewijzen dat je de iphone al had, en niet zij bewijzen dat jij de iphone in America hebt gekocht.
Als je em al hebt, is het slim om eventueel de bon mee te nemen als je richting america gaat, of foto's of smsjes te bewaren van voordat je vertrok! Op die manier kun je aantonen dat de iphone al in je bezit was voor die tijd
Maar om de situatie te verhelderen...

Deze persoon woont nu dus al 20 jaar in Amerika, heeft een greencard, en sinds januari 2008 voor prive gebruik een iPhone. Deze persoon komt voor het eerst sinds lang naar Nederland, stopt de iPhone in zijn broekzak & charger in de koffer... en moet bij aankomst in Nederland dus 19% BTW betalen? En als hij weer terug gaat moet hij dit weer terugvorderen?

Hij is al meerdere keren op familiebezoek geweest, maar heeft in Nederland nog nooit gehad dat hij overal BTW over mocht gaan betalen, vandaar dat ik het mij afvroeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Anoniem: 250518 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:24:
Zit er nog verschil tussen UPS en FedEx kwa douanecontrole dan?
Ik ben van plan een Macbook Pro te laten opsturen dus dat kan ook wel in dit topic lijkt me toch?
Hey precies dezelfde vraag, die ik wou stellen.
Ik heb verders geen ervaring met beiden.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:42:
[...]
....
Hij is al meerdere keren op familiebezoek geweest, maar heeft in Nederland nog nooit gehad dat hij overal BTW over mocht gaan betalen, vandaar dat ik het mij afvroeg. :)
Tsja, dat is idd een aparte situatie.
Mijn iphones zijn nu onderweg via de post, maar komende zomer komt mijn tante uit America naar NL. Die neemt er dan weer twee voor me mee. Beetje dezelfde situatie. Ze woont al 20 jaar in America, en heeft ook nog een NL paspoort, denk dat ze niet moeilijk zullen doen als je het zogenaamd voor eigen gebruik doosluist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Maar om de situatie te verhelderen...

Deze persoon woont nu dus al 20 jaar in Amerika, heeft een greencard, en sinds januari 2008 voor prive gebruik een iPhone. Deze persoon komt voor het eerst sinds lang naar Nederland, stopt de iPhone in zijn broekzak & charger in de koffer... en moet bij aankomst in Nederland dus 19% BTW betalen? En als hij weer terug gaat moet hij dit weer terugvorderen?

Als hij bewijst dat hij ook terug gaat is er gaan probleem denk ik. Anders zou elke amerikaan die hier op bezoek komt met zijn iphone, gsm, mp3 speler import taksen moeten betalen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joriske18 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:54:
[...]

Als hij bewijst dat hij ook terug gaat is er gaan probleem denk ik. Anders zou elke amerikaan die hier op bezoek komt met zijn iphone, gsm, mp3 speler import taksen moeten betalen :s
Een Amerikaan kan zo doorlopen, hetzelfde als dat een Nederlander in Amerika ook zo door kan lopen. Maar een Nederlander met een greencard (al dan niet getrouwd met een Amerikaanse) is volgens mij een ander verhaal. Daarom vroeg ik het mij af, aangezien dit volgens mij daar het juiste topic voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Zoiets vroeg ik mij dus ook af, heb dus in Hong Kong een iPhone gehaald, dus ook een bon uit Hong Kong. Heb bij binnenkomst geen aangifte gedaan. Heb ik dus ook weer hetzelfde probleem als ik binnenkort weer EU verlaat en weer terugkom?

Ik kan wel bewijzen dat ik de iPhone al had voor ik NL verliet. Maar niet een bewijs van een al betaalde BTW en invoerbelasting.

Voor vertrek zou ik wel een douaneverklaring kunnen halen, maar neem aan dat die ook alleen worden verstrekt met een bon waar ook de betaalde BTW op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pepperana schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:50:
[...]

Hey precies dezelfde vraag, die ik wou stellen.
Ik heb verders geen ervaring met beiden.
Oké ik ben wel benieuwd wat het antwoord is want ik zoek d'r al een tijdje naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Goh zou dat ik dat niet hebben gelezen?
Citeer jij maar de zin waar de andwoorden staan in de TS |:( . :X
:?
Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:54:
carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:41:
De iPhone is inmiddels in diverse landen uitgekomen , echter is het vooralsnog alleen maar mogelijk om de iPhone aan te schaffen in de US en in Engeland. In de andere landen kan het natuurlijk ook maar dan moet je je gelijk registreren voor een abonnement bij de Apple Stores in de US en UK kun je hem ophalen en dan mag je hem thuis via iTunes registreren.
Als dat niet kon was dat echt wel uit bovenstaande quote gebleken.

Als je pakket gepakt wordt , kun je 19% BTW gaan betalen. Verder hoef je geen boete of iets anders betalen omdat het wel mag , mits je BTW betaald.

Ik snap even niet wat je niet kon vinden? Dat bedoel ik dus met niet zoeken of moeite doen -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Muthas op 19-03-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ehm: voor apple.com moet je zelf bestellen, en ik heb geen cc of wat dan ook... Ik zal het dus toch via usa2ned moeten doen omdat deze voor jou bestellen..

Dan maar 2, 3 weken wachten en 380 betalen...
(want ik neem aan dat usa2ned niet via fedex of id. besteld, aangezien je standaart de prijsen van upss meekrijgt..)
Ik heb ze met die vraag gemaild en ze kunnen gewoon met UPS of met FedEx versturen geen probleem. Aleen welke van de 2 is de beste.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

FedEx is het snelst sowieso, als jij je pakketje verzekerd voor $400 (en dat zou ik wel doen, want stel dat ie kwijt raakt kan je dat bedrag maximaal terug krijgen) heb je 99% kans dat ze hem checken.

UPS is slomer, en heb ik verder geen ervaring, maar ik gok dat ze net zo streng controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]

Als je pakket gepakt wordt , kun je 19% BTW gaan betalen. Verder hoef je geen boete of iets anders betalen omdat het wel mag , mits je BTW betaald.

Ik snap even niet wat je niet kon vinden? Dat bedoel ik dus met niet zoeken of moeite doen -O-
Pakketjes via post/koerier worden anders behandeld dan reizigersbagage.

Zie mijn eerdere post over aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Worden echt bijna álle pakketjes gecontroleerd door UPS/FedEx dan?
Dus ze pakken ieder pakketje uit om te kijken wat erin zit, lijkt me nogal een tijdrovend werkje?

Verder:

Wanneer je pakket voorziet van bv; kado papier of een neutrale doos waarop staat dat het een gift is, dan maken ze hem toch niet open ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karlok[JY-616] schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:07:
[...]

[...]

Pakketjes via post/koerier worden anders behandeld dan reizigersbagage.

Zie mijn eerdere post over aangifte doen.
Inderdaad, bij reizigersbagage geef je namelijk expliciet aan dat je niks aan te geven hebt (= illegaal), dat is bij een pakketje niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 250518 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:11:
Worden echt bijna álle pakketjes gecontroleerd door UPS/FedEx dan?
Dus ze pakken ieder pakketje uit om te kijken wat erin zit, lijkt me nogal een tijdrovend werkje?

Verder:

Wanneer je pakket voorziet van bv; kado papier of een neutrale doos waarop staat dat het een gift is, dan maken ze hem toch niet open ofwel?
Ze hebben net als op schiphol gewoon van die "scanners" als er iets in zit waarvan ze de vorm herkennen, dan maken ze de doos ZEKER wel open.
Dit is idd tijdrovend, en zullen ze ook echt niet bij 100% van de pakketten doen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik zou voor Fedex gaan, Is sneller, en bij beide wordt er gecontroleerd.. duss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Let wel dat de koeriers dus zelf de inklaring doen. Het komt dus niet bij de Douane zelf. Dat is juist het voordeel , ze controleren niet alles. Als het met USPS binnenkomt wordt alles gecontroleerd dus gift of niet.

Tussen UPS en FedEx zit weinig verschil. Allebei bijna net zo snel. UPS heeft een mooiere pakketbus dat dan weer wel.. :+

[ Voor 5% gewijzigd door carfreak02 op 19-03-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255276

Goede openingspost, maar usa2ned verstuurd weldegelijk iPhones via Fedex en UPS. Moet misschien even aangepast worden?

Ik heb er toevallig vandaag contact over gehad met ze en versturen met Fedex kost zo'n $80. Je betaalt dus $50 extra voor wat snelheid.. Maar ja, als je niet kunt wachten :) Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor verzending via usps... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik krijg morgen m'n iPhone'tje 8GB simlockvrij, totaal in NL ingesteld en firmware 1.1.3 binnen...
Voor de mensen die me 'kennen' is het proces via koopjessite.nl al met al toch goed verlopen :)

's Nachts besteld op 11 maart om 00.16 voor 'n bedrag van 450,- :)
Ook die nacht gelijk een mailtje met m'n ordergegevens gekregen en dergelijke.

Levertijd zou zo'n 5 werkdagen betreffen...

16 maart kreeg ik een automatisch gegenereerde mail met m'n orderstatus.
Helaas wat het product out of stock en zou het nog 7 extra werkdagen gaan duren...

Uiteraard gelijk gemaild met hoe of wat en kreeg op 17 maart een mailtje van Koopjessite
waarin stond dat er een foutieve automatische mail de deur was 'uitgegaan', dat ik me geen
zorgen hoefde te maken en dat de mensen die gereageerd hadden op de mail nog persoonlijk
gecontacteerd zouden worden. Zodoende werd ik keurig netjes gebeld op 17 maart door een
zeer vriendelijke medewerker die mij kon verzekeren dat mijn iPhone er aanstaande donderdag (morgen)
of vrijdag zou zijn en ik kreeg daarnet 'n Track&Trace mailtje van Koopjessite met m'n T&T :D

Dus maandag 11 maart besteld en donderdag 20 maart in huis :)
dus qua werkdagen: 12, 13, 14, 17, 18, 19 en dan nog de 20ste :+

Iets langer dan de gestreefde 5 dagen maar in mijn aanziens zeer zeer goed behandelt _/-\o_

Nu genoeg offtopic geblaat, ik moet slapen want moet er 05.00 uit om te werken :? 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256124

Wil even wat foute info melden, wij versturen per post, koerier, zee- en luchtvracht, wat de klant wil en wat men wil betalen.

Groetjes uit Texas, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 23-04 12:53
^^ klopt en goede service, Hans stuurt er eentje voor mij via Fedex op. Dit op mijn verzoek, ivm werk is evt vertraging via USPS/TNT niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of ik het er in dit topic over mag hebben, maar als ik het goed begrijp regelt usa2ned ook de aanschaf van de iPhone via de Apple Store als de extra bankonkosten betaal?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-03-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:02
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:17:
Ik weet niet of ik het er in dit topic over mag hebben, maar als ik het goed begrijp regelt usa2ned ook de aanschaf van de iPhone via de Apple Store als de extra bankonkosten betaal?
Juist, aanschaf kosten $15,- en het pakketje op de bus doen (dus excl. verzendkosten) ook nogeens $15,-. Tenminste, dat waren de prijzen een aantal dagen geleden nog :)

Ikzelf twijfel sterk tussen USA en UK, maargoed het heeft geen haast, dan nog maar een paar nachtjes erover slapen (en dit topic lezen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Anoniem: 256124 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:43:
Wil even wat foute info melden, wij versturen per post, koerier, zee- en luchtvracht, wat de klant wil en wat men wil betalen.

Groetjes uit Texas, Hans
Geen foute info. Het staat niet op de site en ik heb verder de ervaringen in het vorige topic gebruikt , als het dan niet genoemd wordt kan ik het ook niet weten. Maar ik zal het wel even aanpassen dat dat ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Anoniem: 255276 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
Goede openingspost, maar usa2ned verstuurd weldegelijk iPhones via Fedex en UPS. Moet misschien even aangepast worden?

Ik heb er toevallig vandaag contact over gehad met ze en versturen met Fedex kost zo'n $80. Je betaalt dus $50 extra voor wat snelheid.. Maar ja, als je niet kunt wachten :) Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor verzending via usps... Ben benieuwd!
Mij maakt de snelheid helemaal niets uit, over 4 weken wil ik ongeveer de telefoon hebben (tja, ik wil mijn tentamens niet verkloten :P) dus mij gaat het niet over de snelheid, met usps zou ik een week of 2 vantevoren bestellen, via fedex 1 week.. ;)

Maar dan blijf ik bij usps, :) (ik neem aan dat het wel 2 weken duurt? anders moet ik later bestellen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232466

wacht gewoon tot de iphone in NL is :)

Dat heeft vrij weinig te maken met het importeren van de iPhone en voegt daarom niets toe aan dit draadje.

[ Voor 60% gewijzigd door Hoedje op 22-03-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Je hebt $20 opstartkosten maar kan je ook maar 1 maand lid worden?? of moet je minimaal een jaar lid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
JerNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:52:
[...]

Je hebt $20 opstartkosten maar kan je ook maar 1 maand lid worden?? of moet je minimaal een jaar lid worden?
Ik ga er van uit dat het maar 1 maand hoeft, anders is het helemaal duur.. maar ik ga er geen gebruik van maken dus kan ik het je niet vertellen ;)
Nee, want dat is het nogsteeds duurder dan 380 euro.. waarschijnlijk wordt de 8gb (als hij al hier te koop zal zijn!) 399 euro worden, en daar moet je verplicht een abbo bij nemen

En je zal nog láng moeten wachten

[ Voor 6% gewijzigd door Tonkey op 20-03-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

vandevorst schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:13:
[...]
Ik ga er van uit dat het maar 1 maand hoeft, anders is het helemaal duur.. maar ik ga er geen gebruik van maken dus kan ik het je niet vertellen ;)
Iemand ervaring met myus.com? kan je ook maar 1 maand lid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 18:53

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb via een mooie deal op marktplaats (8GB, 380 euro) nu ook een iPhone. Het toestel is door de koper, welke hem in het buitenland had aangeschaft, ongeveer 8 uur gebruikt en 3 maanden oud. Hij gaf toch liever de voorkeur aan zijn 'vertrouwde' Nokia :D

Heb het toestel inmiddels geupdate naar 1.1.4 (stond nog 1.02 op) en hij werkt als een zonnetje, zonder enige krassen oid. Nu alleen nog een Nederlandse lader erbij aanschaffen. Weet iemand of de lader van de iPod Touch ook met de iPhone werkt?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Mits origineel kan dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Anoniem: 256124 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:43:

Groetjes uit Texas, Hans
Hans,

Ik las ook dat je de tax van Texas terug kan vragen, is dat inderdaad zo?
Mijn iphone die je gestuurd hebt ligt nog bij de douane ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

probeer eens borderlinx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij is binnen!

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/48007/2002274542702095306_rs.jpg

Wat 'n ding zeg en qua grootte valt hij echt nog 33x mee man! Ik ga rondkloooooten _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic gaat alleen over het importeren van de iPhone, niet over het importeren van andere producten.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 20-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Geen foute info. Het staat niet op de site en ik heb verder de ervaringen in het vorige topic gebruikt , als het dan niet genoemd wordt kan ik het ook niet weten. Maar ik zal het wel even aanpassen dat dat ook mogelijk is.
Bedankt voor de aanpassing. iPhones zijn nu even een hot item dus veel aanvragen en de meeste willen het toch goedkoop, dan is USPS met 15 Dollar onverzekerd een stuk goedkoper dan Fedex met 70 Dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:28:
[...]

Hans,

Ik las ook dat je de tax van Texas terug kan vragen, is dat inderdaad zo?
Mijn iphone die je gestuurd hebt ligt nog bij de douane ;)
Naar mijn mening niet, er zijn een aantal Staten waar je Salestax als buitenlander terug kan krijgen, o.a. Louisiana, maar kost vaak meer dan het opleverd.

Je hoeft niet de groeten te doen op GoT, zie ook Het algemeen beleid #reageren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 21-03-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 10:43
Mijn ervaringen met CD-MEDIA:

Dinsdagavond (18-3) om 7 uur de bestelling (iPhone 16GB) geplaatst met de gebruikelijke orderbevestiging via de mail.
Ik had 'm gisteren (donderdag 20-3) dus eigenijk verwacht want dat was zo gemiddeld de levertijd (1 a 2 dagen) van verschillende klanten op het iPhone Forum. Niet dus en daarom tegen een uurtje of 5 contact opgenomen, eerst via de mail (geen antwoord) en daarna via MSN. Arnold wist mij te vertellen dat dat hij woensdag (19-3) om 4 uur 's middags is opgehaald door TNT. Ik heb een TNT barcode doorgekregen maar die deed het gisterenavond nog niet (want die wordt pas na 24 uur actief volgens Arnold :? )
Efin vanochtend deed de barcode het wel en wat schetst mijn verbazing de status is: "Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco" wat dus wil zeggen: De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen. De datum van aanmelding is vandaag 21-3-2008 :? .

TNT gebeld en die zeggen dat het pakket niet is aangeboden. Arnold zegt dat het wel is aangeboden maar het te druk is bij TNT in Ridderkerk en de bezetting qua personeel te laag is (Het ligt daar dus 2 a 3 dagen zonder te worden aangemeld).

Ik weet het niet meer, het pakket is onverzekerd overhandigd aan TNT en niemand kan mij zeggen waar het nu is. Het enige wat ik wel weet is dat 556,20 heb betaald. Als het pakket kwijt is ben ik dus de iPhone en de 556.20 euro kwijt. Maar hopen op een goede afloop, ik krijg er in iedergeval geen warm gevoel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Een kennis van me gaat over een week 5 dagen naar St Louis voor examens. Ik heb hem gevraagd om me 1 mee te nemen. Helaas zat hij het druk krijgen en heeft me daarom gevraagd om het naar z'n hotel te laten sturen omdat hij zeer waarschijnlijk geen tijd heeft of langs de Apple store te gaan. Wanneer ik echter naar de US Apple store kijk, zie ik dat het ca 3-5 werkdagen duurt voordat de 8Gb versie verzonden kan worden en 5-7 dagen voor de 16Gb versie. Ik loop dus een risico dat het pas aankomt als die kennis weer weg is...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wellicht een alternatief voor mij om er toch 1 daar hem mee te laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, ik ga naar de v.s. en neem mee terug:
een macbook en een iphone. Maar nu willen andere mensen ook dat ik een iphone meeneem, ik vrees dat ik het niet aannemelijk kan maken dat ze allemaal voor eigen gebruik zijn. Maar als ik nu netjes naar goods to declare loop en bijv de 2 iphones in mijn handbagage opgeef en de iphone die ik in mijn zak heb niet, dat zou wel lukken neem ik aan?

En wat zijn de kosten dan?

iphone in las vegas is 399, tax = 9%, maar die kan ik weer terugvragen op het vliegveld toch als hij nog eseald is?, dat is ongeveer 250 euro, en daarover moet ik 19% btw betalen? is in totaal 300 euro? Want dan lijkt het mij beter geen risico te nemen ;). Vooral aangezien het dan maar neerkomt op 10% btw, aangezien ik die andere 9 terug moet krijgen?

Of zit er een limiet op het aantal iphones dat je mee mag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

$399 = €259 (met dollar koers 1.54)
€259 * 1,035 * 1,19 = 320 euro.

Die 9% die je betaald krijg je weer terug, dus die kan je gewoon 'vergeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik zou idd die iphones voor anderen gewoon aangeven, en die van jezelf in je zak laten zitten. Het enige nadeel wat je zou kunnen hebben is dat je de bon moet laten zien.
Als je in totaal 4 iphones gekocht hebt, en je laat er maar 3 zien om in te voeren, dan krijg je denk ik wel vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Wat is die 3,5% dan? Ik dacht dat er geen invoerrechten gelden voor telefoons.

En als ik dat aangeef krijg ik dan nog steeds een grondig onderzoek van mijn bagage :)?

Want ik denk dat ik op deze manier veel mensen een plezier kan doen met een nieuwe iphone, en het is vrij weinig moeite voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
cypher21 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:53:
ik zou idd die iphones voor anderen gewoon aangeven, en die van jezelf in je zak laten zitten. Het enige nadeel wat je zou kunnen hebben is dat je de bon moet laten zien.
Als je in totaal 4 iphones gekocht hebt, en je laat er maar 3 zien om in te voeren, dan krijg je denk ik wel vragen
Aparte bonnen kan toch wel? :) Haha en die ene iphone is niet eens voor mij, maar voor mijn broertje, ik ben nog steeds blackberry gebruiker

[ Voor 11% gewijzigd door StephaN900 op 22-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik zou er dan toch maar een voor jezelf meenemen ;)
Als firmware 2.0 uitkomt, dan zou de iPhone een echte blackberry concurrent moeten worden (zeggen ze)

Aparte bonnen betekend ook apart afrekenen, als je dat voor elkaar krijgt, dan zou ik dat idd doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:18
Gewoon op 2 veschillende dagen naar de winkel gaan. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik ben in NY 3 keer in de Apple store geweest (wat een winkel _/-\o_ ). Alleen ben ik toen zo stom |:( geweest om geen Iphone ('s) mee te nemen. Ik dacht dat ze als telefoon qua gebruiksgemak zouden tegenvallen. Ik heb toen maar een Ipod touch gekocht. En nu dus ook op zoek naar een Iphone. Iemand één te koop? +/-€400 wil ik er wel aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 00:28
Vorig jaar heb ik een Canon Powershot 1000SD (IXUS 70 heet ie hier) meegenomen uit de VS, was toen geen probleem.. Had toen wel de Camera in mn zak zitten en het doosje met de oplader etc. in mijn koffer, dus ze konden ook weinig zeggen. Deze zomer ga ik met mn ouders naar de VS en zal ik even zorgen dat de iPhone met assesoires zo verspreid mogelijk over de koffers en handbaggage zit. Dan denk ik dat ze weinig problemen gaan geven als ze controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
IceBlue schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:14:
Gewoon op 2 veschillende dagen naar de winkel gaan. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik ben in NY 3 keer in de Apple store geweest (wat een winkel _/-\o_ ). Alleen ben ik toen zo stom |:( geweest om geen Iphone ('s) mee te nemen. Ik dacht dat ze als telefoon qua gebruiksgemak zouden tegenvallen. Ik heb toen maar een Ipod touch gekocht. En nu dus ook op zoek naar een Iphone. Iemand één te koop? +/-€400 wil ik er wel aan geven.
Ik heb er woensdag een voor je! mail me!Geweldig ding is t, kan niet meer zonder :9

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
cypher21 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:15:
Ik zou er dan toch maar een voor jezelf meenemen ;)
Als firmware 2.0 uitkomt, dan zou de iPhone een echte blackberry concurrent moeten worden (zeggen ze)

Aparte bonnen betekend ook apart afrekenen, als je dat voor elkaar krijgt, dan zou ik dat idd doen
Moet nog even kijken, ik heb op het moment een blackberry abo voor 20e per maand, ik weet niet of dat ook onbeperkt internet is als ik mijn sim in een iphone stop?
En ik vind het toetsenbord wel fijn op de blackberry, de agenda daarentegen alles behalve fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05-2024
@Kuif

Zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen is het bij mij met CD-Media wel goed gegaan en heb ik (ondanks het totale gebrek aan informatie) wel mijn Iphone gekregen.

Vervelend dat het bij jou nu niet goed loopt. Maar even voor de duidelijkheid: Wat er ook tegen je wordt gezegd, de verzender is verantwoordelijk voor het goed aanbieden van de spullen. Het is dus niet voor jouw risico, jij hebt immers nooit iets gekregen en daarmee heb je dus ook geen verzending geaccepteerd. Pas op dat moment ben jij (ten dele) verantwoordelijk voor de staat van het pakket. Desalniettemin, mocht het toch beschadigd/defect blijken te zijn, dan heeft "Arnold" alsnog alle verantwoordelijkheid. Maar even om terug te komen op jouw huidige situatie: CD-Media moet er voor zorgen dat je de producten die je hebt besteld goed ontvangt. Als ze onderweg gestolen worden, dan is dat dus ook hun verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Edit: Sterker nog, je hebt zelf de gegevens van TNT op te bewijzen dat de spullen nooit bij je zij aangekomen. (Maak een uitdraai van de track&trace website voor de zekerheid)

Ik zou nu gewoon even afwachten, mocht het blijken dat het pakket inderdaad weg is, dan moet je dat gewoon aangeven bij CD-Media. Dan mogen die TNT ter verantwoording roepen als ze dat willen, en tegelijkertijd jou een ander exemplaar toesturen (verzekerd als ze dat willen).

Om het heel gemakkelijk te maken: Je hebt te maken met een bedrijf, niet met een particulier waarvan je spullen via marktplaats koopt, daarom ben je dus vrij goed beschermd door de wet. Hopelijk zul je die alleen niet al te hard nodig hebben.

Heel veel succes, hopelijk geeft mijn stukje je een beetje meer vertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door rveenman op 22-03-2008 14:43 ]

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iPhone wordt morgen verzonden vanuit de US :) Ik twijfel nog een beetje, wat in principe zou ik 'm laten verzenden via USPS voor $37. Maar als ik 'm voor zaterdag wil ontvangen, dan kan ik beter voor DHL kiezen denk ik?

Heeft iemand ook ervaring met Global Express Guaranteed van USPS? Met deze service schijnt je pakketje binnen 3 dagen in NL aan te komen.

Ik heb ook alvast een BEN simkaartje met 'onbeperkt' internet besteld. Wel lekker dat je die elke maand kunt beëindigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:10
Als je nu een iPhone koopt en je laat hem werken hier in NL. Kan je hem dan wel gewoon updaten zodra hij hier in NL uit is. (Met de gewone firmware niet de gekraakte)?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
de nieuwste firmare die momenteel beschikbaar is, is te kraken, dus ja nu wel.

Dit zou ik niet met nieuwere firmware doen! Tevens moet je de telefoon opnieuw activeren/jailbreacken/unlocken als je em officieel update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Zo, heb de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt met m'n neef welke voor de studie een paar dagen naar Miami gaat.

Hij neemt een 16GB iPhone voor me mee, firmware maakt mij niet uit, aangezien ze nu allemaal te jailbreaken/unlocken zijn. Hij betaalt dan met zijn (Nederlandse) CC de 499,- + x% state tax.
Vervolgens dumpt hij het doosje en alle voor mij onnuttige zaken, en stuurt alle boekjes, cradle inlay etc allemaal via de normale post. De iPhone zelf steekt hij in z'n zak tijdens de gehele reis, alsof het z'n eigen telefoon is welke gewoon leeg gelopen is en het dus niet meer doet..

Ik neem aan dat dit de beste gang van zaken is om hem mee te nemen vanuit de VS (op de moraalridders na welke hem aan zullen geven bij de Douane..)?

Heb trouwens een paar pagina's terug nog gelezen over dat ZiPhone dus een verkeerd stukje code zou hebben in z'n unlocker... Is daar nou nog iets meer van bekend? Ik ben het namelijk niet meer tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Anoniem: 108824 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:06:
Een kennis van me gaat over een week 5 dagen naar St Louis voor examens. Ik heb hem gevraagd om me 1 mee te nemen. Helaas zat hij het druk krijgen en heeft me daarom gevraagd om het naar z'n hotel te laten sturen omdat hij zeer waarschijnlijk geen tijd heeft of langs de Apple store te gaan. Wanneer ik echter naar de US Apple store kijk, zie ik dat het ca 3-5 werkdagen duurt voordat de 8Gb versie verzonden kan worden en 5-7 dagen voor de 16Gb versie. Ik loop dus een risico dat het pas aankomt als die kennis weer weg is...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wellicht een alternatief voor mij om er toch 1 daar hem mee te laten nemen?
Iemand...? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Denk dat je dat zelf al beantwoord hebt in je vorige post. OF laten halen bij de apple store, OF risceren dat ie te laat komt.
Die 5-7 werkdagen, zijn trouwens WERKDAGEN, dus met een weekend ertussen kan dit ook 9 dagen worden.

Ik zou het risico iig niet durfen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ga over een maand voor een week naar New York, en wil dan misschien in de Apple Store (de fysieke winkel dus) een Iphone kopen. Ik dacht dat je in Amerika alleen maar Iphones kan kopen inclusief een AT&T abonnement. Klopt dat? Of kun je 'm daar inmiddels ook zonder abonnement en dus simlock vrij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
lees de openingspost eens ;)

Je kunt em gewoon kopen, maar je moet de iphone "officieel" thuis activeren, en dan sluit je een abonnement af. Dit wil je niet, want dit is een amerikaans abonnement, dus voordat je de iphone kunt gebruiken, moet je em eerst unlocken/activeren/jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
cypher21 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:51:
lees de openingspost eens ;)

Je kunt em gewoon kopen, maar je moet de iphone "officieel" thuis activeren, en dan sluit je een abonnement af. Dit wil je niet, want dit is een amerikaans abonnement, dus voordat je de iphone kunt gebruiken, moet je em eerst unlocken/activeren/jailbreaken
Dat verhaal begreep ik opzich, maar ik was bang dat je in de Apple Store dan dus al wel voor je AT&T abonnement betaalt, maar als ik jou mag begrijpen doe je dat pas bij het activeren (en ik dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
exactly :)
Je "hackt" de telefoon voordat je het abonnement activeerd en registreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Als je hem zelf ophaalt of laat ophalen in de US of UK Apple store ben je , zeker met de lage dollarskoers , goedkoop uit.

De iPhone kost in de US 399 dollar voor de 8 GB en 499 dollar voor de 16 GB excl. tax. Meestal is dit 8% totaal is het dus 431 dollar voor de 8 GB en 539 dollar voor de 16 GB. Met de huidige koers is dat 275 euro voor de 8 GB en 343 euro voor de 16 GB. Het goedkoopst is het dus in de US. Eventueel komt daar dus nog de BTW bij van 19%.
Ik begrijp hier eventjes iets niet van (ben beetje traag van begrip wat betreft die dingen... B)
Met een mede-tweaker hier volop aan het zoek om een import voor ons beiden te doen zonder exra kost via een kennis van één van ons twee.

Maar nu heb ik een vraagje:in het sommetje hierboven, staat dus mooi beschreven dat er tax bijkomt. Die wordt automatisch verrekend in de apple store ofwat? Waarom staat dat dan nooit op de site erbij ? :? , wat is die tax dan ?

En dan het volgende, die btw KAN er bij komen, dat snap ik niet. Kan iemand dit nog eventejs uitleggen, want de term wordt hier vaak gebruikt maar met mijn hersens ter grootte van een peanut, enfin...

Met btw's en taxen die er bij komen, kunnen we daar iets van terugkrijgen of hoe en wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Het is vrij simpel,
In America betaal je over gekochte producten sales tax. Aangezien dit PER STAAT verschilt (tussen de 4 en 12%) staat dit nooit bij webshops erbij. Dit wordt later berekend.

de Nederlandse btw KAN erbij komen omdat niet alle pakketten gecontroleerd worden bij de douane. Hou er gewoon rekening mee dat je 19% over de waarde (omgerekend in euro's) van de gekochte producten moet betalen aan de TNT/UPS/FedEx, dan kan je misschien een mazzeltje hebben dat jouw pakket niet gecontroleerd is, en je dus geen btw betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 00:04
HyperBart schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Ik begrijp hier eventjes iets niet van (ben beetje traag van begrip wat betreft die dingen... B)
Met een mede-tweaker hier volop aan het zoek om een import voor ons beiden te doen zonder exra kost via een kennis van één van ons twee.

Maar nu heb ik een vraagje:in het sommetje hierboven, staat dus mooi beschreven dat er tax bijkomt. Die wordt automatisch verrekend in de apple store ofwat? Waarom staat dat dan nooit op de site erbij ? :? , wat is die tax dan ?

En dan het volgende, die btw KAN er bij komen, dat snap ik niet. Kan iemand dit nog eventejs uitleggen, want de term wordt hier vaak gebruikt maar met mijn hersens ter grootte van een peanut, enfin...

Met btw's en taxen die er bij komen, kunnen we daar iets van terugkrijgen of hoe en wat ?
De tax waarover gesproken wordt is zegmaar de amerikaanse BTW. Deze is niet landelijk vastgelegd maar kan in elke staat anders zijn. Zoals je ziet heeft de een het over 6% en de ander over bijvoorbeeld 9%.

De BTW die erbij kan komen is de BTW die je eigenlijk moet betalen aan de Douane in Nederland, dit is de belasting omdat je het product invoerd. Geef je hem niet aan bij de Douane en word je niet gecontroleerd dan betaal je uiteraard geen BTW ;)

edit (lekker dubbelop zie ik :P)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Dab heb ik toch nog 1 vraag, ik moet nu al 5 iphones meenemen :(. Als ik gecontroleerd wordt en de dingen dus niet aangegeven heb, moet ik sowieso 19% btw betalen, maar vaak komt er dan ook een boete bovenop. Is dit totaal afhankelijk van de willekeur van de douanebeambten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

StephaN900 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:02:
Is dit totaal afhankelijk van de willekeur van de douanebeambten?
Nee... Dat totaal is gewoon een te berekenen bedrag :)
En met 5 iPhones door de douane lopen.. tsjaa niet mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
StephaN900 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:02:
Dab heb ik toch nog 1 vraag, ik moet nu al 5 iphones meenemen :(. Als ik gecontroleerd wordt en de dingen dus niet aangegeven heb, moet ik sowieso 19% btw betalen, maar vaak komt er dan ook een boete bovenop. Is dit totaal afhankelijk van de willekeur van de douanebeambten?
de boete bedraagt maximaal de helft van de ontdoken belasting en wordt aangeboden als schikking. Als je deze betaalt mag je doorlopen. Je moet gewoon de keus maken op Schiphol, staan ze er niet dan geef je ze niet aan, staan ze er dan geef je ze wel aan. Ontkennen heeft geen zin, zeker met 5 iphones.

Speel het spel gewoon, dat doet de douane ook. 8)
Een risicootje nemen is toch ook spannend

[ Voor 3% gewijzigd door jatmoos op 24-03-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Heb me net al vast online ingecheckt voor het dagje londen woensdag!
Als ik voor iemand nog wat mee moet nemen hoor ik het wel he.. haha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Blanco88 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
offtopic:
Beetje offtopic, maar vlieg je ook met Ryanair? En zo ja, wat voor vliegtuig vlieg je in (en dan met name de stoelindeling wil ik weten, is dat 3-3 ofzo?)? En kan je van tevoren de stoel kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
basicbeat schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
[...]

de boete bedraagt maximaal de helft van de ontdoken belasting en wordt aangeboden als schikking. Als je deze betaalt mag je doorlopen. Je moet gewoon de keus maken op Schiphol, staan ze er niet dan geef je ze aan, staan ze er dan geef je ze wel aan. Ontkennen heeft geen zin, zeker met 5 iphones.

Speel het spel gewoon, dat doet de douane ook. 8)
Een risicootje nemen is toch ook spannend
Bedankt, dat is nuttige informatie, oftewel een boete van rond de 150e max. Dat maakt het wel interessant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 13-04 10:57
MarcoC schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:55:
[...]
offtopic:
Beetje offtopic, maar vlieg je ook met Ryanair? En zo ja, wat voor vliegtuig vlieg je in (en dan met name de stoelindeling wil ik weten, is dat 3-3 ofzo?)? En kan je van tevoren de stoel kiezen?
Ryanair vliegt alleen met Boeing 737's. Een stoel kiezen kan niet, net als andere low cost airlines als Easyjet werkt Ryanair niet met toegewezen stoelnummers, maar volgens het 'wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt'. Inchecken via internet houdt bij Ryanair volgens mij in dat je thuis je boardingpass kan afdrukken en dus niet meer langs de balie hoeft. Alleen nuttig als je geen bagage hebt af te geven dus, lijkt me. Trouwens, ik geloof dat je als online-inchecker ook bij de eerste meute hoort die aan boord mag. Heb regelmatig met Ryanair gevlogen, maar nog nooit online ingechecked.. ga over 2 weken een tripje Londen doen en hoop met een paar iPhones terug te komen.. ;)

Maar goed... dit was wel heel erg off topic.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:18
Nog een tip voor diegene die in NY voor een iphone gaan. Ga niet in de Apple store. Maar ga op 5th ave (waar ook de apple store ligt) een electro winkel binnen. er liggen er zeker 10 en ze verkopen allemaal Iphone's. Hier komt nog eens bij dat ze je nog korting geven omdat mensen anders gewoon naar de Apple store zouden gaan. En meestal unlocken ze de phone ook nog voor je ;-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceBlue schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:55:
Nog een tip voor diegene die in NY voor een iphone gaan. Ga niet in de Apple store. Maar ga op 5th ave (waar ook de apple store ligt) een electro winkel binnen. er liggen er zeker 10 en ze verkopen allemaal Iphone's. Hier komt nog eens bij dat ze je nog korting geven omdat mensen anders gewoon naar de Apple store zouden gaan. En meestal unlocken ze de phone ook nog voor je ;-) .
Je bedoeld de kleine winkels waar half Tokio in gestopt is? Ik ben met deze winkels bekend, en wat mij met name bijstaat is de enorme hoeveelheid imitatie en replica's die ze verkopen. Als je weet wat je koopt is het prima, maar het is misschien geen goed idee om iemand anders met een boodschappen lijstje langs te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
ziekloon schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:37:
[...]

Ryanair vliegt alleen met Boeing 737's. Een stoel kiezen kan niet, net als andere low cost airlines als Easyjet werkt Ryanair niet met toegewezen stoelnummers, maar volgens het 'wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt'. Inchecken via internet houdt bij Ryanair volgens mij in dat je thuis je boardingpass kan afdrukken en dus niet meer langs de balie hoeft. Alleen nuttig als je geen bagage hebt af te geven dus, lijkt me. Trouwens, ik geloof dat je als online-inchecker ook bij de eerste meute hoort die aan boord mag. Heb regelmatig met Ryanair gevlogen, maar nog nooit online ingechecked.. ga over 2 weken een tripje Londen doen en hoop met een paar iPhones terug te komen.. ;)

Maar goed... dit was wel heel erg off topic.. :D
Dat is ook mijn plan (ook over twee weken :D). Bedankt voor de informatie 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
[quote]Blanco88 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
[/quote]

Hey, mss ben ik wel geinteresseerd hoe kan ik je bereiken per mail ofzo?

_/-\o_

gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn iPhone is gisteren door USA2NED op de post gedaan vanuit Buffalo naar Nederland :)
Wat een heerlijk gevoel om te weten dat ie nu onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Er kan nog van alles misgaan, maar goed, dat is inderdaad weer een stap verder :D

Mijn status:
Mar 25, 2008 10:19 AM Op FedEx-voertuig voor bezorging AMERSFOORT NL

Ze kunnen ieder moment geleverd worden. Gelukkig is mijn vriendin vrij vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55389

Er kan altijd vanalles misgaan, maar je moet wel een beetje positief blijven natuurlijk. Bij jou is het uiteindelijk toch ook allemaal best vlot gegaan volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jah, ik bedoel het niet zo negatief, maar je leest nog een hoop verhalen van spullen die weken bij de douane liggen, gejat spul door koerier/postbedrijven e.d.
Maar je moet zeker van het positieve uitgaan :)

Bij mij is het redelijk vlot gegaan ja, precies 2 weken. Heb de telefoons de 11e besteld, afgelopen vrijdag zijn ze bij mijn tante afgeleverd (21e) , die heeft ze zaterdag afgegeven bij FedEx, en wacht nu op een telefoontje van mijn vriendin dat ze er zijn :)

Versturen via FedEx kostte trouwens wel $130,- maarja, snelle service (3 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

cypher21 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45:
Jah, ik bedoel het niet zo negatief, maar je leest nog een hoop verhalen van spullen die weken bij de douane liggen, gejat spul door koerier/postbedrijven e.d.
Maar je moet zeker van het positieve uitgaan :)

Bij mij is het redelijk vlot gegaan ja, precies 2 weken. Heb de telefoons de 11e besteld, afgelopen vrijdag zijn ze bij mijn tante afgeleverd (21e) , die heeft ze zaterdag afgegeven bij FedEx, en wacht nu op een telefoontje van mijn vriendin dat ze er zijn :)

Versturen via FedEx kostte trouwens wel $130,- maarja, snelle service (3 dagen)
Probeerde je een PM te sturen, maar dat kan niet.?
was benieuwd hoe jouw totale kostenplaatje er nou uit zag.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart goed door voordat je hier post. Veel vragen worden hierin al beantwoord.