Ik wil het gebruik nu gaan verdelen over 1 een walkman phone met eigenlijk zo veel mogelijk geheugen. De iPhone lijkt mij één van de beste opties op dit gebied. Welke telefoon heeft er verder nog zo'n groot geheugen aan boord? Met daarnaast de Touch Diamond als PDA oid. Als de iPhone niks gaat worden dan ga ik nog eens goed kijken naar een SE toestel. Maar met een max grootte van een 4GB geheugenkaartje aan boord vind ik het nogal summier.
De iPhone heeft nog aardig wat makken op dit gebied momenteel. Als je echt vol aan de gang gaat met de iPhone dan is 'ie binnen 3 uurtjes helemaal leeg. En aangezien je geen grotere capaciteit of reserve batterij mee kan nemen ben je zonder stopcontact de klos.
Met iedere telefoon met groot display kan je hem binnen no time leegtrekken. De Touch Diamond kan ik nu al een 2-4 dagen laten draaien, maar dan doe ik er ook bijzonder weinig mee. Ik vermoed dat de iPhone het langer bij mij gaat uithouden doordat ik her en der wat taken over de telefoons kan verdelen. Klein detail, met 2 (platte) telefoons kan ik ook eindelijk 2 nummers gebruiken, een prive en een zakelijk. Het "oude" formaat telefoons was me te groot om er 2 van op zak te hebben...
Ook heb ik gemerkt dat de nieuwe iPhone minder stabiel lijkt dan de eerste versie (heb hem nooit gehad maar hoorde dat die nooit crashte). Heb nu wel af en toe een bugje (safari en wifi knallen er soms uit zonder (voor mij) zichtbare reden).
Als dat het enige is? Lijkt me goed op te lossen door een firmware upgrade. Dit in tegenstelling tot Windows Mobile wat op alle gebied nukken heeft. Ene keer werkt dit niet goed, en na een harde reset werkt weer iets anders niet goed. Alsof je russisch roulette aan't spelen bent. Ik wil niet wachten totdat het toestel klaar is, ik wil het bedienen wanneer ik het wil!
Bovendien is het maar de vraag of de GPS antenne sterk genoeg is voor een goed functionerend routenavigatie programma. Google maps is niet al te nouwkeurig in mijn auto (afwijking +/- 20 meter en sta vaak in een andere straat dan maps zegt aan te geven). Buiten de auto is het meestal wel de juiste locatie (kan ook liggen aan de zendkwaliteit van T-Mobile want die is soms bagger (heb al twee gedropte calls gehad binnen huis. Nieuwbouw lang leve de super isolatie

)
Met googlemaps icm de Touch Diamond heb ik wisselende ervaringen. Op de ene locatie op 1-2m nauwkeurig, terwijl hij op een andere locatie er 20-30m naast zat.
Voor de rest mooi toestel trouwens. Heb een witte genomen. Beetje vrouwenkleurtje misschien maar minder fingerprints (minder poetswerk

)
Zwart! Het toestel is er voor om gebruikt te worden. Als je hem uit je broekzak haalt is ie weer schoon

. Dito met de Touch Diamond.
Mooi toestel maar wees gewaarschuwd. Had ook altijd Windows Mobile. Ook lang niet perfect maar beging wel maar respect te krijgen voor mijn oude TyTN (die overingens sneller pagina's via de T-Mobile sim lijkt binnen te halen dan de iPhone

). Zo makkelijk is het blijkbaar niet een goede smartphone te maken

Je wil zeggen dat de iPhone net zo meukig is als Windows Mobile? Ik vind dat Windows Mobile zo bagger dat het me verbaasd dat ze het op zo'n grote schaal verkopen. Ik zou zeggen dat het nog lang niet uit het beta stadium is gekomen. Maar ja, Microsoft

. Windows op de PC werd ook pas een stuk werkbaarder vanaf w2k. Na lange tijd ook weer eens Outlook gaan gebruiken. Wat een meuk appsel is dat

. Maar ja, hoe wil je anders je agenda tegenwoordig syncen?