[iPhone] Importeren deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 112.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
uit een ander topic een tweaker:
CyBeR schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:32:
Mja, die belgen kunnen hoog en laag springen terwijl ze stelling beweren "100% zeker" te weten dat de belgische iPhone een country-lock heeft, maar ik heb toch echt net m'n Vodafone SIM in twee iPhones laten proppen (dat kost ook wat overredingskracht trouwens) alwaarna er prima mee gebeld kon worden.

Enige mogelijke obstakel is dan nog activatie zonder belgische SIM. Nou, doe dat met een Mobistar prepaid van een paar euro en dat probleem is ook opgelost.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil er ook een uit Belgie gaan halen. Aankomende week hoop ik nog. Wil dan eerst nog wel wat zekerheid, iemand roept wat en de rest post dat weer op alle forums. Wat is nou wel waar en wat niet?

Wie gaat er mee naar Belgie aankomende week als de voorraad goed is en hij zeker werkt in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Executor16 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:36:
Ik wil er ook een uit Belgie gaan halen. Aankomende week hoop ik nog. Wil dan eerst nog wel wat zekerheid, iemand roept wat en de rest post dat weer op alle forums. Wat is nou wel waar en wat niet?

Wie gaat er mee naar Belgie aankomende week als de voorraad goed is en hij zeker werkt in NL :)
Na mijn matige HTC Touch Diamond avondtuur heb ik alsnog bovenmatige interesse in de iPhone 3G gekregen. Paar uur reizen heb ik er wel voor over :P

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256925

Ik vind hem nog best duur in België.. Ik ben toch nog erg benieuwd of die nog te bestellen is in Amerika.. $199,- tegen E525,- vind ik nog al een verschil.. of mis ik nu weer iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 256925 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:17:
Ik vind hem nog best duur in België.. Ik ben toch nog erg benieuwd of die nog te bestellen is in Amerika.. $199,- tegen E525,- vind ik nog al een verschil.. of mis ik nu weer iets :?
In America alleen met AT&T abo volgens mij, dus niet los. Ook nog lastig doen met import en belasting en douane en weet ik veel wat :D

Ik rij liever effe naar Belgie en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

jules schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:06:
[...]

Na mijn matige HTC Touch Diamond avondtuur heb ik alsnog bovenmatige interesse in de iPhone 3G gekregen. Paar uur reizen heb ik er wel voor over :P
Heb je review gelezen maar wees gewaarschuwd. Als ik je review lees ben je een echte poweruser (Tom Tom op mobiel, veel wifi gebruik e.d. en behoorlijk gefrusteerd door batterijen die snel leeg raken).

De iPhone heeft nog aardig wat makken op dit gebied momenteel. Als je echt vol aan de gang gaat met de iPhone dan is 'ie binnen 3 uurtjes helemaal leeg. En aangezien je geen grotere capaciteit of reserve batterij mee kan nemen ben je zonder stopcontact de klos.

Ook heb ik gemerkt dat de nieuwe iPhone minder stabiel lijkt dan de eerste versie (heb hem nooit gehad maar hoorde dat die nooit crashte). Heb nu wel af en toe een bugje (safari en wifi knallen er soms uit zonder (voor mij) zichtbare reden).

Bovendien is het maar de vraag of de GPS antenne sterk genoeg is voor een goed functionerend routenavigatie programma. Google maps is niet al te nouwkeurig in mijn auto (afwijking +/- 20 meter en sta vaak in een andere straat dan maps zegt aan te geven). Buiten de auto is het meestal wel de juiste locatie (kan ook liggen aan de zendkwaliteit van T-Mobile want die is soms bagger (heb al twee gedropte calls gehad binnen huis. Nieuwbouw lang leve de super isolatie :( )

Voor de rest mooi toestel trouwens. Heb een witte genomen. Beetje vrouwenkleurtje misschien maar minder fingerprints (minder poetswerk :P )

Mooi toestel maar wees gewaarschuwd. Had ook altijd Windows Mobile. Ook lang niet perfect maar beging wel maar respect te krijgen voor mijn oude TyTN (die overingens sneller pagina's via de T-Mobile sim lijkt binnen te halen dan de iPhone :? ). Zo makkelijk is het blijkbaar niet een goede smartphone te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 188434 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Heb je review gelezen maar wees gewaarschuwd. Als ik je review lees ben je een echte poweruser (Tom Tom op mobiel, veel wifi gebruik e.d. en behoorlijk gefrusteerd door batterijen die snel leeg raken).
Ik wil het gebruik nu gaan verdelen over 1 een walkman phone met eigenlijk zo veel mogelijk geheugen. De iPhone lijkt mij één van de beste opties op dit gebied. Welke telefoon heeft er verder nog zo'n groot geheugen aan boord? Met daarnaast de Touch Diamond als PDA oid. Als de iPhone niks gaat worden dan ga ik nog eens goed kijken naar een SE toestel. Maar met een max grootte van een 4GB geheugenkaartje aan boord vind ik het nogal summier.
De iPhone heeft nog aardig wat makken op dit gebied momenteel. Als je echt vol aan de gang gaat met de iPhone dan is 'ie binnen 3 uurtjes helemaal leeg. En aangezien je geen grotere capaciteit of reserve batterij mee kan nemen ben je zonder stopcontact de klos.
Met iedere telefoon met groot display kan je hem binnen no time leegtrekken. De Touch Diamond kan ik nu al een 2-4 dagen laten draaien, maar dan doe ik er ook bijzonder weinig mee. Ik vermoed dat de iPhone het langer bij mij gaat uithouden doordat ik her en der wat taken over de telefoons kan verdelen. Klein detail, met 2 (platte) telefoons kan ik ook eindelijk 2 nummers gebruiken, een prive en een zakelijk. Het "oude" formaat telefoons was me te groot om er 2 van op zak te hebben...
Ook heb ik gemerkt dat de nieuwe iPhone minder stabiel lijkt dan de eerste versie (heb hem nooit gehad maar hoorde dat die nooit crashte). Heb nu wel af en toe een bugje (safari en wifi knallen er soms uit zonder (voor mij) zichtbare reden).
Als dat het enige is? Lijkt me goed op te lossen door een firmware upgrade. Dit in tegenstelling tot Windows Mobile wat op alle gebied nukken heeft. Ene keer werkt dit niet goed, en na een harde reset werkt weer iets anders niet goed. Alsof je russisch roulette aan't spelen bent. Ik wil niet wachten totdat het toestel klaar is, ik wil het bedienen wanneer ik het wil!
Bovendien is het maar de vraag of de GPS antenne sterk genoeg is voor een goed functionerend routenavigatie programma. Google maps is niet al te nouwkeurig in mijn auto (afwijking +/- 20 meter en sta vaak in een andere straat dan maps zegt aan te geven). Buiten de auto is het meestal wel de juiste locatie (kan ook liggen aan de zendkwaliteit van T-Mobile want die is soms bagger (heb al twee gedropte calls gehad binnen huis. Nieuwbouw lang leve de super isolatie :( )
Met googlemaps icm de Touch Diamond heb ik wisselende ervaringen. Op de ene locatie op 1-2m nauwkeurig, terwijl hij op een andere locatie er 20-30m naast zat.
Voor de rest mooi toestel trouwens. Heb een witte genomen. Beetje vrouwenkleurtje misschien maar minder fingerprints (minder poetswerk :P )
Zwart! Het toestel is er voor om gebruikt te worden. Als je hem uit je broekzak haalt is ie weer schoon ;). Dito met de Touch Diamond.
Mooi toestel maar wees gewaarschuwd. Had ook altijd Windows Mobile. Ook lang niet perfect maar beging wel maar respect te krijgen voor mijn oude TyTN (die overingens sneller pagina's via de T-Mobile sim lijkt binnen te halen dan de iPhone :? ). Zo makkelijk is het blijkbaar niet een goede smartphone te maken :)
Je wil zeggen dat de iPhone net zo meukig is als Windows Mobile? Ik vind dat Windows Mobile zo bagger dat het me verbaasd dat ze het op zo'n grote schaal verkopen. Ik zou zeggen dat het nog lang niet uit het beta stadium is gekomen. Maar ja, Microsoft :X. Windows op de PC werd ook pas een stuk werkbaarder vanaf w2k. Na lange tijd ook weer eens Outlook gaan gebruiken. Wat een meuk appsel is dat :X. Maar ja, hoe wil je anders je agenda tegenwoordig syncen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
werken de iphone's geimporteerd uit Belgie goed en kun je ze blijven updaten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267624

Dit stond [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 3
NicoF schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 06:28:
Ik heb donderdagnacht een iPhone gehaald in Brussel. Tijdens de 5,5uur wachtijd hoorde ik heel erg vaak dat de iPhone alleen in Belgie bruikbaar is. Van Mobistar en andere belangstellende voor de iPhone.

Echter waren er twee medewerkers die wisten te vertellen dat het wel werkt. En het werkt!!!!!
Ik en een collega gebruiken er beide Vodafone in. Supersnel internet!
Mobistar heeft aangegeven dat de iPhone geschikt is voor alle Belgische netwerken. Omdat het zo kort tijd is geweest zat het misschien niet op de eerste batch.

Maar conculussie, de iPhone uit Belgie werkt direct zonder hacks in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ok, als er meer zekerheden zijn ga ik hem ook in het buitenland halen, toevallig gaan vrienden over 2 weken voor 3 weken naar Zwitserland, misschien dat zij er eentje mee kunnen nemen voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
En hoe zit het met die uit zwitserland, dat scheeld 260 euro vergeleken met de belgesche

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
324 euro in Zwitserland voor de 8Gb versie, erg aantrekkelijk en de vrijheid voor het keizen van je abo.
liefst kies ik Vodafone, is nog sneller ook met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
http://iphoneprijzen.nl/

385 voor een 16gb

[ Voor 30% gewijzigd door musiqman op 12-07-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Die Zwitserse worden toch verkocht icm prepaid? Grote kans dat die wel gelockt zijn dus (maar niet dat ik dat zeker weet).
Anoniem: 104562 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:51:
Even een creatieve vraag van mijn kant uit. Een T-mobile abbo begint vanaf 30e per maand. Daar zit altijd onbeperkt internet bij inbegrepen. Natuurlijk kennen ze daar nog steeds een 'fair use policy' in, maar elke beetje serieuze rechter heeft daar geen boodschap aan, dan moet je het geen onbeperkt noemen.

Stel nu, je pakt zo'n abbo. En een Iphone. Je koppelt de Iphone (die tot 2 mbp/s gaat) aan je laptop, en je gaat zo internetten voortaan. Hoef je geen internet abbo meer te pakken los, plus je hebt altijd en overal draadloos internet op je laptop (trein, hotel, school, etc). Is dat een beetje te doen, of krijg je een onwijs slechte en trage verbinding?

Ik moet zeggen dat ik het met het huidige GPRS niet echt superprettig vind werken, maar ik vraag me af hoe dat met 3G zit. Heeft iemand daar al ervaringen mee?
De rechter heeft misschien wel iets te zeggen over de FUP, maar er staat wel zeer duidelijk in de voorwaarden dat je het niet mag gebruiken icm een laptop. Dat lijkt me ook nog een vrij redelijke voorwaarde, zeker gezien de prijs van het abonnement.
Then again, als je heel strikt op de letter leest stellen de voorwaarden zelfs dat je de hele iPhone niet icm met een laptop/computer mag gebruiken omdat dat oneigenlijk data gebruik is :P.
Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop.
Vraag me ook af wat ze gaan doen als je er een bittorrentclient op zet (zal wel via een jailbreak app moeten denk ik) en zo je favoriete series gaat binnenhalen om in de trein te kijken ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 12-07-2008 12:11 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Welke provider in Nederland levert nou eigenlijk het beste hsdpa netwerk en dito dekking voor de beste prijs?

Misschien ga ik nog een exyta abbo afsluiten en vlieg even naar Zwitserland voor wat toestelletjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens wet in zwitserland:
One more info from swisscom on prepaid

---
The Swiss parliament has enacted into law a registration requirement for all users of prepaid SIM cards. The law also requires mobile phone operators to provide their prepaid customers with information regarding these regulations. Therefore, since 1 July 2004 all customers who purchase a prepaid card from Swisscom must register with Swisscom

Please note the following
You must register in person.
You will be required to present a valid passport or ID card at the post office or Swisscom sales store at which you register.
Registration is free of charge.
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Er staat niet dat dit een Zwitsers paspoort moet zijn, dus ik zie het probleem niet. Het is ook redelijk gebruikelijk om b.v. als toerist een prepaid aan te schaffen.

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220294

jules schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:30:

[...]
Met googlemaps icm de Touch Diamond heb ik wisselende ervaringen. Op de ene locatie op 1-2m nauwkeurig, terwijl hij op een andere locatie er 20-30m naast zat.
Ik zat laatst naast m'n broer in de auto met zijn Touch Diamond te spelen, reden door Utrecht, en toen ik plaatsbepaling deed zat ik opeens in IJsland volgens dat ding. Of ergens binnen een straal van 1700 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220294 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:54:
[...]

Ik zat laatst naast m'n broer in de auto met zijn Touch Diamond te spelen, reden door Utrecht, en toen ik plaatsbepaling deed zat ik opeens in IJsland volgens dat ding. Of ergens binnen een straal van 1700 meter.
Hey ga's ontopic! Gaat hier over de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
als een maatje van mij hem mee zou kunnen krijgen uit Zwitserland, werkt hij dan hier wel volledig en kan ik van iTunes gebruiken maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
ik heb een iphone (1.0) gekocht via ebay. Hij moet uit USA komen. Van de verkoper kreeg ik een Track & confirm nummer, maar de status is al sinds 7 juli niet meer aangepast. Het pakket wordt verzonden met: Priority Mail International (USPS). De verkoper geeft aan het pakket daadwerkelijk te hebben verzonden
Label/Receipt Number: <nummer>
Status: Electronic Shipping Info Received

The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on July 7, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Is dit normaal? iemand ervaringen mee?

[ Voor 4% gewijzigd door mr_derk op 12-07-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 08:20
edit:
verkeerd gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door pimsaint op 12-07-2008 15:52 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
mr_derk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:54:
ik heb een iphone (1.0) gekocht via ebay. Hij moet uit USA komen. Van de verkoper kreeg ik een Track & confirm nummer, maar de status is al sinds 7 juli niet meer aangepast. Het pakket wordt verzonden met: Priority Mail International (USPS). De verkoper geeft aan het pakket daadwerkelijk te hebben verzonden

[...]

Is dit normaal? iemand ervaringen mee?
ja ik had dit ook met een pakketje. Ik dach took dat er niks gebeurde (er zat na 3 weken nog geen verandering in) toch kreeg het pakketje en bleef deze melding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 11:09
Het is duidelijk dat er veel interesse is naar het gebruiken van een iPhone uit een ander Europees land, bijv. België of Zwitserland in Nederland. De berichten staan nu verspreid over de iPhone topics, het is natuurlijk veel mooier als dat gebundeld staat in een topic. Een soort opvolger van dit topic, maar dan vooral gericht op Europa en de iPhone 3G zou dus handig zijn :).

Wie zou daarvoor een topicstart willen maken in Apple Talk (met een overzichtje van de prijzen en technische (on)mogelijkheden voor zover bekend)? Neem dan even contact op met een van de moderators.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 12-07-2008 16:01 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Als iemand wil weten of buitenlandse SIM (Nederland) werkt dan wil ik gerust even mijn tante haar SIM vragen en even proberen. Komt volgende week tegen einde van de week normaal af van Nederland en zou dan wel eens kunnen proberen.

Test is wel beperkt tot het kijken of er een melding verschijnt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Laatst online: 16:59
Binnenkort (20 juli) ga ik naar de VS op vakantie, ik ga daar zeker kijken of ik de nieuwe iPhone kan krijgen! :) Zal wel lastig worden i.v.m. koppeling aan een abonnement...Ik kan altijd iemand op straat vragen om een iPhone voor me te halen in ruil voor $199,- + $175,- early termination fee van AT&T :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Anoniem: 256925 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:17:
Is de iPhonein amerika 199 dollar :|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
barzi schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Is de iPhonein amerika 199 dollar :|?
8)7 Onder welke steen kom jij vandaan?
$199 is alleen i.c.m. een 2-jarig abo bij AT & T, een vergelijkbare constructie als t-mobile hier heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Marcel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:00:
[...]

8)7 Onder welke steen kom jij vandaan?
$199 is alleen i.c.m. een 2-jarig abo bij AT & T, een vergelijkbare constructie als t-mobile hier heeft.
Met 175 dollar termination fee. Dus totaal 375 dollar. Das 200 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 00:04
en je moet een SSN hebben (in feite moet je een inkomen kunnen krijgen in de USA met je (werk)visum/green card/paspoort) en minstens 1 maand $80 betalen en een activationfee betalen. Gisteravond waren er in Boston trouwens nog >80 stuks om 8u 's avonds (waarvan 16x white)... daar hebben ze dus wel ruime voorraden...

verder komt er nog tax over en kan de douane je aanhouden... is veel goedkoper om naar zwitserland te gaan... scheelt een hoop gezeik

[ Voor 17% gewijzigd door jpvk007 op 14-07-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
Hoe zit het dan met die losse versie van 600 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jpvk007 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:35:
verder komt er nog tax over en kan de douane je aanhouden... is veel goedkoper om naar zwitserland te gaan... scheelt een hoop gezeik
Dan heb je potentieel hetzelfde gedoe met douane. Kun je beter een stukje naar rechts afslaan en naar Italie gaan, heb je ook meteen geen gedoe met unlocken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2008 02:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

maar als je niet naar italie/zwit gaat en wel naar amerika is 600 dollar nog een goede prijs...

(al is die nog niet zonder abo te koop op dit moment.. en is er nog geen unlock.)

en kwa douane is dat nu wel makkelijker,

zoiezo gooi doos etc weg, zet hem op nederlands en doe he in je zak, klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
CyBeR schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:34:
[...]

Dan heb je potentieel hetzelfde gedoe met douane. Kun je beter een stukje naar rechts afslaan en naar Italie gaan, heb je ook meteen geen gedoe met unlocken.
Waar kom je de douane tegen dan? En sinds waneer mag je geen telefoon meer ''op zak'' hebben ;)

Who needs a box :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Waar kom je de douane tegen dan? En sinds waneer mag je geen telefoon meer ''op zak'' hebben ;)
Sinds er belasting over betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:05:
[...]

Who needs a box :P
Een telefoon op zak hebben is natuurlijk geen probleem, zo lang je deze maar in NL gekocht hebt. Als de douane je eruitpakt voor een steekproef dan kun je maar beter eerlijk zijn. Als je eerlijk bent hoef je alleen de invoerrechten en btw te betalen. De mensen bij de douane zijn ook niet achterlijk en die kunnen prima via het serienummer achterhalen waar een product vandaan komt.
Hou er zeker rekening mee dat de douane heel goed weet dat door de lage dollar elektronica in de VS spotgoedkoop is en dat ze op vluchten uit de VS dus makkelijk kunnen 'scoren'.
Dit betekend extra controles, die vooral gefocust zijn op nieuwe iphones en macbooks ed ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:23

duderuud

Sliden is koel

Importeren vanuit de USA heeft momenteel weinig zijn.

Gisteravond op 3 iPhones geboden, allemaal misgelopen omdat de prijs veel hoger opliep dasn ik er voor wilde geven: Gemiddeld rond de $850 :X

Reken verzendkosten en mogelijke inklaringskosten erbij en je bent nog zo'n €600-€650 kwijt. Niet de moeite dus.
Paar weken wachten en in Zwitserland gaan halen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Ebay zijn er met 'Nu kopen' ook wel paar te vinden voor minder dan 600 euro.
Als je er echt een wil moet je dat doen, en anders gewoon even wachten tot ze in Zwitserland weer op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 22:21
Niet vergeten dat de prijzen in amerika altijd exclusief btw is. Je moet daarboven op nog een x aantal % erbij optellen. Dit verschilt van staat tot staat.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft douane en aangifte:

Wel of geen aangifte doen van in te voeren producten

Op de meeste (lucht)havens zijn er 2 doorgangen voor de Douane: rood en groen. De rode en de groene doorgang zijn met bordjes aangegeven. Rood hoort bij 'aangifte goederen' en groen betekent 'niets aan te geven'. Dit is in veel landen hetzelfde. Als u op de luchthaven of in de haven goederen hebt aan te geven waarover u belasting moet betalen, dan gaat u naar de balie van de rode doorgang. De douaneambtenaar berekent daar de belasting die u ter plekke moet betalen. Als de waarde van de in te voeren goederen niet meer is dan € 350, dan kan de Douane een speciaal reizigerstarief toepassen. Als u niets hebt aan te geven, kiest u voor de groene doorgang.

Zowel bij de rode doorgang als bij de groene doorgang kan de Douane uw bagage controleren. Voordat de Douane gaat controleren, stelt de Douane u de vraag of u iets hebt aan te geven. Dit is om misverstanden te voorkomen. U bent verplicht uw medewerking aan de controle te verlenen. Dit kan betekenen dat u uw koffer op een balie moet plaatsen en uw koffer moet openen. Als blijkt dat u goederen meeneemt waarover u belasting bent verschuldigd, dan moet u die ter plekke betalen. De Douane controleert ook of u verboden goederen meeneemt, bijvoorbeeld drugs of nagemaakte merkproducten. Als tijdens de controle verboden producten worden aangetroffen, dan riskeert u een boete of strafvervolging.

http://www.douane.nl/part...sbagage-07.html#P139_9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ik bestel regelmatig wat uit de us. en soms heb je pech (bijv. als je teveel achter elkaar laat overkomen) en soms geluk (als het een klein pakkte bevat)

Dit geld voor zowel goedkope <100 en dure 200> poducten. Ik laat gemiddeld 1 a 2 keer per maand wat uit de us komen.

het is als Russisch roulette :)

En van Btw heb ik nooit iets gemertk, ik denk dat deze gewoon bijde verkoop prijs word inbegrepen (op eBay tenminste)

[ Voor 16% gewijzigd door musiqman op 14-07-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Amerikaanse sales tax betaal je idd niet, alleen onderschept de Nederlandse douane tegenwoordig vrijwel alle pakjes uit de VS en stuurt een BTW-naheffing achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
Heeft iemand al ervaring met de iPhone in Zwitserland oppikken, waar en hoe ging dat in z'n werk? Kan je hem als Nederlander gewoon meekrijgen of is het allemaal gedoe met registraties, bewijzen en paspoorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Dreamvoid schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:44:
Amerikaanse sales tax betaal je idd niet, alleen onderschept de Nederlandse douane tegenwoordig vrijwel alle pakjes uit de VS en stuurt een BTW-naheffing achteraan.
En dat valt dus reuze mee. Dit jaar maar 2 keer hoeven te betalen over 5 pakketjes duur en goedkoop, groot en klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 21:55

AJM

flipjevandejam schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:51:
Heeft iemand al ervaring met de iPhone in Zwitserland oppikken, waar en hoe ging dat in z'n werk? Kan je hem als Nederlander gewoon meekrijgen of is het allemaal gedoe met registraties, bewijzen en paspoorten?
Wat ik in het abonnementen-topic las van iemand die in Zwitersland de iPhone wilde kopen, is dat hij daar ook al overal is uitverkocht. Dus daar is nog niet zo veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Heeft er iemand al een iPhone in België gekocht en in gebruik met een NL Sim?
Zo ja, zou je a.u.b. een foto willen plaatsen met daarop de iPhone + bv. 'Vodafone NL'?

Zijn wij ook weer van de geruchten af en kunnen we binnenkort naar België rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 22:21
Dit is al gedaan, door iemand op het iphoneclub forum.

Het werkt gewoon. Hij heeft de telefoon wel geactiveerd met een belgisch prepraid kaartje. Maar of dit nodig is, is niet zeker, hij heeft dat als voorzorg gedaan omdat er in de tijd van de iPhone 2G unlocked telefoons waren die niet wilden activeren op een andere sim dan een franse (was toen in Frankrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 04-07 10:10
sorted.bits schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:47:
Dit is al gedaan, door iemand op het iphoneclub forum.

Het werkt gewoon. Hij heeft de telefoon wel geactiveerd met een belgisch prepraid kaartje. Maar of dit nodig is, is niet zeker, hij heeft dat als voorzorg gedaan omdat er in de tijd van de iPhone 2G unlocked telefoons waren die niet wilden activeren op een andere sim dan een franse (was toen in Frankrijk).
Wat vreemd is dat op de website van Mobistar staat dat als je de SIM vervangt dat je de telefoon via iTunes moet activeren om de applicaties te laten blijven werken. Echter de afgelopen dagen mijn Mobistar SIM er uitgehaald en de Proximus SIM van mijn vader ingestoken om te testen of data ook werkte. Toen helemaal geen nieuwe activatie nodig gehad. Of zou dit pas na een tijdje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 08:59
co0lman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Wat vreemd is dat op de website van Mobistar staat dat als je de SIM vervangt dat je de telefoon via iTunes moet activeren om de applicaties te laten blijven werken. Echter de afgelopen dagen mijn Mobistar SIM er uitgehaald en de Proximus SIM van mijn vader ingestoken om te testen of data ook werkte. Toen helemaal geen nieuwe activatie nodig gehad. Of zou dit pas na een tijdje zijn?
Als er alleen een countrylock (en dus geen sim-lock) op het toestel zit, maakt 't vervangen van een belgische sim door een andere belgische sim natuurlijk niet uit, lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
flipjevandejam schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:51:
Ik ben vrijdag in Basel geweest, was uitverkocht.. nog ruim honderd mensen op een wachtlijst. Ik heb nog specifiek gevraagd of ik de prepaid variant als buitenlander kon kopen en dat was geen probleem. Maarja nu zit ik weer in Nederland met m'n oude iPhone :P

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoelJewel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:11:
[...]

Als er alleen een countrylock (en dus geen sim-lock) op het toestel zit, maakt 't vervangen van een belgische sim door een andere belgische sim natuurlijk niet uit, lijkt me :).
Mobistar verspreidt wel meer foute informatie. Er zit geen country lock op en ook opnieuw activeren als je een andere SIM erin propt is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Woei, eindelijk een weten te bemachtigen hier in Zurich voor gebruik met mijn Swisscom pre-paid kaart. :)

Ter info, ik woon in Zurich en kon een aantal weken geleden gewoon een Swisscom pre-paid kaart (incl. nummer) aanschaffen met mijn Nederlandse identiteitskaart.

[ Voor 43% gewijzigd door MaZo op 16-07-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 13:20
MaZo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:21:
Woei, eindelijk een weten te bemachtigen hier in Zurich voor gebruik met mijn Swisscom pre-paid kaart. :)

Ter info, ik woon in Zurich en kon een aantal weken geleden gewoon een Swisscom pre-paid kaart (incl. nummer) aanschaffen met mijn Nederlandse identiteitskaart.
Wat was je nu totaal kwijt?
En kan je zo een 2e kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CHF 519, oftewel +/- 300 euro voor de 8 GB versie. Aangezien het pre-paid is kan ik er zoveel kopen als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MaZo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:14:
CHF 519, oftewel +/- 300 euro voor de 8 GB versie. Aangezien het pre-paid is kan ik er zoveel kopen als ik wil.
Dacht dat ze daar ook wel zo'n beetje uitverkocht waren? Ik ga volgende week m'n geluk beproeven in Italië..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je er voor mij nog één wilt oppikken dan mag je me wel mailen (zie profiel) :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 12:13
Pfiew, dat klinkt wel heel interessant. Zin in een beetje winst maken? :P :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 13:20
Top, bedantk voor de info! Dan kan ik er binnenkort ook 2 laten overkomen (zodra er weer wat zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 00:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik denk dat, met de komst van de nieuwe iPhone en het nieuwe topic, het verstandig is in [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? verder te gaan :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart goed door voordat je hier post. Veel vragen worden hierin al beantwoord.