Terug uit Hong Kong. Daar kon je een ge-unlockte iPhone kopen voor ongeveer 380 EURO. Wat meeviel, maar toch ben ik hartstikke blij met mijn Engelse iPhone van 215 EURO. Is blijkbaar echt een koopje geweest!
Vreemd. Een paar weken geleden een Iphone gekocht bij een AT&T shop in Vegas.Shaidar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 07:50:
Vriend van me zit momenteel in Vegas, en daar zijn alle iPhones uitverkocht in de Apple stores. Alleen nog te vinden in de AT&T stores, maar daar zitten alleen verkopers die niet willen verkopen zonder eerst daar ter plaatse een abbo af te sluiten ...
(Flamingo rd./St. Swensonstr.)
Betaald en gekregen, zonder verdere plichtplegingen. Zouden ze hun verkooppolicy
hebben veranderd?
Kan je me vertellen hoe en waar? Mijn zus studeerd nu in Hong Kong, en ik zou er graag 1 willen hebben. Kan ze 1 voor mij meenemen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:10:
Terug uit Hong Kong. Daar kon je een ge-unlockte iPhone kopen voor ongeveer 380 EURO. Wat meeviel, maar toch ben ik hartstikke blij met mijn Engelse iPhone van 215 EURO. Is blijkbaar echt een koopje geweest!
heren, ik volg al een tijdje dit topic en hoor geregeld mensen praten over btw, invoerrechten, creditcards e.d.
een vriend van me gaat binnenkort naar amerika, hoop dat de nieuwe iphone dan te verkrijgen is bij de apple stores. mijn vraag is wat de bijkomende kosten nu precies zijn wanneer je hem wel of niet aangeeft. misschien dat een van jullie kan vertellen wat je extra moet betalen. en mag je onbeperkt producten meenemen vanuit de vs. hij wil namelijk meer producten meenemen. en kun je gewoon met de pin betalen of moet het perse met creditcard. bvd.
een vriend van me gaat binnenkort naar amerika, hoop dat de nieuwe iphone dan te verkrijgen is bij de apple stores. mijn vraag is wat de bijkomende kosten nu precies zijn wanneer je hem wel of niet aangeeft. misschien dat een van jullie kan vertellen wat je extra moet betalen. en mag je onbeperkt producten meenemen vanuit de vs. hij wil namelijk meer producten meenemen. en kun je gewoon met de pin betalen of moet het perse met creditcard. bvd.
ja ok heb schijnbaar toen het verhaal niet goed gelezen. is de kans groot dat je je koffer moet openen wanneer je aankomt in nederland want een risico van 25 euro wil ik wel lopen. ofwel je betaald 75 euro ongeveer als je gepakt wordt en anders betaal je niks. begrijp ik dat goed?
Verwijderd
Als je gepakt wordt moet je naast belasting ook een boete betalen. Dat kan zo oplopen tot in de honderden euro's.tom_aagten schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:10:
ja ok heb schijnbaar toen het verhaal niet goed gelezen. is de kans groot dat je je koffer moet openen wanneer je aankomt in nederland want een risico van 25 euro wil ik wel lopen. ofwel je betaald 75 euro ongeveer als je gepakt wordt en anders betaal je niks. begrijp ik dat goed?
met boete + BTW is hij duurder dan in UK, de afweging moet je zelf maken...
douane.nl geeft meer informatie
douane.nl geeft meer informatie
[ Voor 18% gewijzigd door jpvk007 op 02-06-2008 14:59 ]
Verwijderd
Voordat je dit soort loze, niet onderbouwde kreten post, is het misschien een idee om een bezoekje te brengen aan douane.nl, of gewoon eens te informeren bij mensen die daadwerkelijk een keer zijn aangehouden en moesten betalen.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:53:
[...]
Als je gepakt wordt moet je naast belasting ook een boete betalen. Dat kan zo oplopen tot in de honderden euro's.
Ik zal het voor je samenvatten, de details staan in de startpost:
- Een iPhone zit onder de grens van 350 euro, daarom geldt een speciaal tarief.
- Een iPhone is geen accijnswaar.
- Daarom is de "boete", officieel heet dat het schikkingbedrag, ongeveer de helft van de ontdoken belasting.
- De belasting is afhankelijk van je model iPhone ongeveer 50 tot 75 euro, de "boete" is dus 25 tot 35 euro daarbovenop.
Verwijderd
Die kans is echt extreem klein, tenzij jij met 5 enorme koffers terugkomt en in je eentje bent.tom_aagten schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:10:
Ik vlieg zelf vaak naar de US, en ik ben nog NOOIT aangehouden.
Nou reis ik ook altijd zonder incheckbagage, dus slechts een laptoptas en een klein koffertje.
In een gemiddeld vliegtuig zitten iets van 200 tot 250 mensen, en er komen er vaak meerdere tegelijk aan, dus van die 500 man in de bagagehal pakken ze er misschien 3.
Gewoon doen dus.
ok bedankt voor je uitgebreide reactie, idd nutteloze post aangezien in de TS dat er geen boete wordt opgelegd. ik denk dat ik inderdaad die vriend van me dat ding gewoon mee laat nemen zonder dat hij het aangeeft.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:27:
[...]
Die kans is echt extreem klein, tenzij jij met 5 enorme koffers terugkomt en in je eentje bent.
Ik vlieg zelf vaak naar de US, en ik ben nog NOOIT aangehouden.
Nou reis ik ook altijd zonder incheckbagage, dus slechts een laptoptas en een klein koffertje.
In een gemiddeld vliegtuig zitten iets van 200 tot 250 mensen, en er komen er vaak meerdere tegelijk aan, dus van die 500 man in de bagagehal pakken ze er misschien 3.
Gewoon doen dus.
Verwijderd
Jazeker, op Nathan Road heb je enkele winkeltjes die 'm aanbieden. Gewoon binnen stappen en de prijs vragen van een iPhone. Wel slimme verkopers! Ze openen de iPhone, unlocken 'm en sealen 'm terug.Kaizah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:20:
[...]
Kan je me vertellen hoe en waar? Mijn zus studeerd nu in Hong Kong, en ik zou er graag 1 willen hebben. Kan ze 1 voor mij meenemen.
Heb hun truukje gezien: de plastic wordt via een haardroger terug dichtgeplakt. Dus misschien toch even opletten als je iets koopt!
Verwijderd
Is er misschien toevallig iemand die naar amerika gaat, of terugkomt uit amerika, de volgende dagen die voor mij een Iphone zou willen meenemen voor een vriendenprijsje?
Kan deze persoon mij dan een pm sturen aub
Haha ja voor mij ook. Ging het maar zo makkelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:13:
Is er misschien toevallig iemand die naar amerika gaat, of terugkomt uit amerika, de volgende dagen die voor mij een Iphone zou willen meenemen voor een vriendenprijsje?![]()
Als het zo makkelijk was had iedereen dit gedaanVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:13:
Is er misschien toevallig iemand die naar amerika gaat, of terugkomt uit amerika, de volgende dagen die voor mij een Iphone zou willen meenemen voor een vriendenprijsje?![]()
Het is al moeilijk zat om alle winkels af te lopen en hopen dat je er één te pakken krijgt.
Je kan beter op ebay kijken
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Ik ben 12 dagen in NYC geweest en zo ongeveer elke dag wel in een applestore geweest. Niets op voorraad. Wachten tot 9 juni dus, dan komt de 3G.
Meeslepen door de douane is supermakkelijk, ze checken bijna niet. Toevallig werd er net voor mij 1tje uitgepikt maar daarvoor een kwartier niet. Toch mooi een AppleTV en iPod 80GB mee kunnen nemen.
Meeslepen door de douane is supermakkelijk, ze checken bijna niet. Toevallig werd er net voor mij 1tje uitgepikt maar daarvoor een kwartier niet. Toch mooi een AppleTV en iPod 80GB mee kunnen nemen.
Waarom heeft iedereen het toch alleen maar over die stores in NY..... Amerika heeft toch veel meer stores. Hopelijk komt op 9 juni inderdaad de nieuwe iphone, het lijkt me best frustrerend als je dan toch in Amerika bent en de iphones dan overal uitverkocht zijn.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:31:
Ik ben 12 dagen in NYC geweest en zo ongeveer elke dag wel in een applestore geweest. Niets op voorraad. Wachten tot 9 juni dus, dan komt de 3G.
Ik ben wegens omstandigheden van 9 juni tot 25 juni in omgeving Fort Lauderdale en Miami Beach, ben best beniewd of het mij lukt om er eentje te bemachtigen. Het verhaal volgt met hopelijk geen douaneperikelen
Miami had ik vorige maand weinig succes, uiteindelijk naar de Apple store in Aventura mall gegaan op het moment dat ze openden. Heel weinig voorraad hadden ze, maar gelukkig genoeg voor mij
Ioniq 5 P45
Ik lees in de laatste posts dat hier verwacht wordt dat de nieuwe Iphone op 9 juni zal verschijnen. Ik heb echter begrepen dat Steve Jobs de nieuwe Iphone op 9 juni zal aankondigen en dat deze pas einde van de maand verkrijgbaar zal zijn.
Ik ben van 13 tot 20 juni in New York en ik hoop een (nieuwe) Iphone te kunnen kopen, echter verwacht ik dus niet dat dit gaat lukken. Ik was vorige maand een lang weekend in Londen en ik ben elke dag langs de Applestore/Carphone warehouse geweest en de boodschap was simpel; kom eind juni nog maar een keer langs. Het lijkt er dan ook erg op dat Apple zijn vooraad op maakt zodat er een enorm tekort is; door de schaarste ontstaat een grotere hype waardoor de nieuwe Iphone weer beter verkocht zal gaan worden.
Wat ik me overigens wel afvraag, stel dat ik een nieuwe Iphone weet te bemachtigen, werken dan de hack methodes nog wel van de "oude" iphone? Ik geloof wel dat een hack altijd een kwestie van tijd is, maar ik zou het wel prettig vinden als ik deze telefoon snel kan gaan gebruiken natuurlijk
Ik ben van 13 tot 20 juni in New York en ik hoop een (nieuwe) Iphone te kunnen kopen, echter verwacht ik dus niet dat dit gaat lukken. Ik was vorige maand een lang weekend in Londen en ik ben elke dag langs de Applestore/Carphone warehouse geweest en de boodschap was simpel; kom eind juni nog maar een keer langs. Het lijkt er dan ook erg op dat Apple zijn vooraad op maakt zodat er een enorm tekort is; door de schaarste ontstaat een grotere hype waardoor de nieuwe Iphone weer beter verkocht zal gaan worden.
Wat ik me overigens wel afvraag, stel dat ik een nieuwe Iphone weet te bemachtigen, werken dan de hack methodes nog wel van de "oude" iphone? Ik geloof wel dat een hack altijd een kwestie van tijd is, maar ik zou het wel prettig vinden als ik deze telefoon snel kan gaan gebruiken natuurlijk
What's the point of living if you can't feel alive?
De speculaties over de 3G iPhone liggen nu nog vooral op het specs en looks vlak. Kan je zelf wel nagaan dat er dan nog helemaal niets bekend is over eventuele unlock methoden en óf dat uberhaupt nodig zal zijn...-MM- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:22:
Ik lees in de laatste posts dat hier verwacht wordt dat de nieuwe Iphone op 9 juni zal verschijnen. Ik heb echter begrepen dat Steve Jobs de nieuwe Iphone op 9 juni zal aankondigen en dat deze pas einde van de maand verkrijgbaar zal zijn.
PSN: Sluuz
een vriend van mij gaat 25 juni weg en blijft dan 12 dagen ik hoop dat hij toch een iphone kan bemachtigen of als hij niet snel genoeg is hij dan weer uit verkocht?
Verwijderd
er gaan er wel ineens veel naar amerika zeg
heb eens op ebay gekeken als ik er daar eentje kon krijgen, maar helaas nog weinig succes geboekt , hoe zit dat eigenlijk in Australië? is hij daar ook goedkoper , heb daar een neef zitten kijken of die dan even aardig wil zijn de volgende keer dat hij weer nederlandse bodem onder zijn voeten heeft
heb eens op ebay gekeken als ik er daar eentje kon krijgen, maar helaas nog weinig succes geboekt , hoe zit dat eigenlijk in Australië? is hij daar ook goedkoper , heb daar een neef zitten kijken of die dan even aardig wil zijn de volgende keer dat hij weer nederlandse bodem onder zijn voeten heeft
Verwijderd
used worden ze bij bosjes aangeboden op Graigslist, zie http://geo.craigslist.org/iso/us/tx Het blijft natuurlijk een risico
Is hij daar al te koop dan? Laatst nog niet, dacht ik. Als hij er wel (binnenkort) te krijgen is, ga ik 'm daar ook kopen. Ben er binnenkort toch voor een half jaarVerwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:17:
er gaan er wel ineens veel naar amerika zeg![]()
Het lijkt gebeurd te zijn:
Apple in the US will attempt to stifle the proliferation of unlocked iPhones by requiring that all of the new handsets be activated at the time of purchase. Meanwhile, first-gen iPhones purchased after May 27 will reportedly be eligible for a free upgrade to the 3G model.
Speaking to Gizmodo, AT&T's President of National Distribution Glenn Lurie reportedly confirmed that there will be no in-home activation for iPhone 3G like there was with the original iPhone.
Instead, all iPhone 3G customers must have their new handsets activated in either an Apple or AT&T store, a process which "takes 10-12 minutes." This should do wonders for the first-day line on July 11, the gadget site speculates. (This was also confirmed during an AT&T conference call, AppleInsider has been told.)
Lurie said AT&T and Apple will provide more details regarding the sales procedures for the new iPhone sometime "in the next week or so." However, he said not to expect online sales of the iPhone 3G at launch, meaning a retail store may be the only place to snag one.
Separately, both Gizmodo and ArsTechnica are reporting that consumers who purchased an original iPhone on or after May 27 will be able swap it for an iPhone 3G at no cost.
The two reports add that AT&T will make all iPhone 3G buyers sign a new 2-year contract which will overwrite any existing contracts. That means AT&T won't tack an additional 2 years onto any existing contracts but will instead wipe existing contracts out and start fresh with a maximum 2-year commitment from the date the iPhone 3G was purchased.
Bron: link
Was te verwachten natuurlijk dat ze dit zouden gaan doen, AT&T verdient er geen klap aan op deze manier.
Maar eigenlijk is het niet zo'n ramp want hij komt nu toch eindelijk naar Nederland.
Maar eigenlijk is het niet zo'n ramp want hij komt nu toch eindelijk naar Nederland.
Hier in de uk bij o2 komt er ook een pay as you go versie (pre-paid dus)
Meer info hier : http://www.o2.co.uk/iphone
Ook zijn de eerste prijzen al bekend
Meer info hier : http://www.o2.co.uk/iphone
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Mooi, dan kunnen we hem altijd nog in de UK halen. 
Ik ben echt heel benieuwd wat T-mobile gaat doen. Als ze maar geen belachelijke bedragen a la € 1000,- gaan vragen voor een los toestel puur om te zorgen dat iedereen een abo neemt.
Ik ben echt heel benieuwd wat T-mobile gaat doen. Als ze maar geen belachelijke bedragen a la € 1000,- gaan vragen voor een los toestel puur om te zorgen dat iedereen een abo neemt.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ohja, waar dan?Royal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:55:
Verwijderd
Wacht nog even af, wil hem zowiezo simlock vrij hebben, ga al helemaal niet voor 2 jaar met T-Mobile in zee

Verwijderd
In Belgie komt hij al niet meer op 11 juli, grrrr!!! Ze hebben de datum van België gezet op 'In de loop van het jaar..'
Verwijderd
How to create a hype... lesson 1: be very vague about release dates!Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:48:
In Belgie komt hij al niet meer op 11 juli, grrrr!!! Ze hebben de datum van België gezet op 'In de loop van het jaar..'
Dat zorgt nog niet meteen voor het annuleren van je abo...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:09:
Ach simlock eraf halen zal wel snel gerealiseerd worden
Deze plek is te koop.
In de UK is het anders dan in de VS:
http://www.tuaw.com/2008/...phone-3g-with-some-plans/
Additionally, UK iPhone buyers will be able to purchase their iPhones online, while we in the States will have to go to our local Apple or AT&T stores. Dus als je online wilt bestellen, dan kan dat ook, gewoon naar een Engels adres sturen en je hebt 'em.
.
http://www.tuaw.com/2008/...phone-3g-with-some-plans/
Additionally, UK iPhone buyers will be able to purchase their iPhones online, while we in the States will have to go to our local Apple or AT&T stores. Dus als je online wilt bestellen, dan kan dat ook, gewoon naar een Engels adres sturen en je hebt 'em.
it's as simple as something the nobody knows....
Ik zit er om te denken om mijn oom een Iphone 3G mee te laten nemen uit Amerika (NY).
Alleen waar ik niet uit kom is dat er op de apple site staat Iphone 3g: 199Dollar, de Itouch 299 dollar.
Ik wil dan zegmaar de iphone gewoon als Itouch gaan gebruiken omdat deze goedkoper is, meer kan en "nieuwer" is.
Mis ik iets of? Waarom is de itouch in hemels naam 100 dollar duurder?
PS: Zijn die iphone's simlock vry als je er 1 laat meenemen?
Alleen waar ik niet uit kom is dat er op de apple site staat Iphone 3g: 199Dollar, de Itouch 299 dollar.
Ik wil dan zegmaar de iphone gewoon als Itouch gaan gebruiken omdat deze goedkoper is, meer kan en "nieuwer" is.
Ik ga om 10 juli naar NY (3weken lang:D) om 11 juli komt de 3G uit en 12 juli ben ik jarig:P, dus ik wil eigenlijk een iphone 3G halen voor mijn verjaardag, maar ik had iets gehoord dat je in amerika ook voortaan per se iphone icm abonnement moet. maar iig ik zal niet zo een nederlandse simkaart in kunnen stoppen, en het zal ook even duren voor dat ze de nieuwe iphone kunnen kraken of zie ik hier iets verkeerd??
Jij moet je eerst nog even goed gaan inlezen in de topics die hier de ronde doenQuiCk01 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:19:
Ik zit er om te denken om mijn oom een Iphone 3G mee te laten nemen uit Amerika (NY).
Ahhh, net 2 weken eerder gekocht
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Je kan straks natuurlijk ook een simlock vrije iPhone in Italie gaan halen. Iets duurder (uiteraard), maar geen geouwehoer met hacks etc.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
de vraag is of zo'n apparaat echt simlock vrij is, of toch land gebonden. meen dat ze dat ook kunnen blokkeren.BlaTieBla schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:21:
Je kan straks natuurlijk ook een simlock vrije iPhone in Italie gaan halen. Iets duurder (uiteraard), maar geen geouwehoer met hacks etc.
Het kan inderdaad in theorie nog zo zijn dat je alleen toegang heb tot de Itale App-Store/iTMS. En dat zou me (achteraf gezien) niet eens verbazen.jpvk007 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:35:
[...]
de vraag is of zo'n apparaat echt simlock vrij is, of toch land gebonden. meen dat ze dat ook kunnen blokkeren.
Ach, na de release weten we het snel genoeg
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Zoals het er nu uit ziet wordt Engeland het meest interessante land om hem op te halen als prepaid, zie hier: http://www.iphoneclub.nl/...t-pay-go-tarieven-bekend/
380 voor de 8GB versie en 460 voor de 16GB prepaid iPhone bij O2, hoe/waar ga je ook alweer het goedkoopst heen en weer naar london?
380 voor de 8GB versie en 460 voor de 16GB prepaid iPhone bij O2, hoe/waar ga je ook alweer het goedkoopst heen en weer naar london?
is dat pond of euro 
Maar ik denk dat een weekendje london geen gek idee is, gezellig weg en een iPhone meenemen naar huis. Ik heb geen zin om aan die prutsers van een t-Mobile vast te zitten voor 2 jaar.
Maar ik denk dat een weekendje london geen gek idee is, gezellig weg en een iPhone meenemen naar huis. Ik heb geen zin om aan die prutsers van een t-Mobile vast te zitten voor 2 jaar.
Hello fellow humans
Pay and Go is geen prepaid. Je hebt maandelijkse kosten.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Pay as you go "is" wel prepaid. Verder is het niet echt duidelijk of je verplicht bent maandelijks op te waarderen, op de site stond (tarieven zijn verwijderd) nergens dat je verplicht was maandelijks op te waarderen.
Verwijderd
Hieruit maak ik op dat je moet opwaarderen elke maand:MarcoC schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:37:
Pay as you go "is" wel prepaid. Verder is het niet echt duidelijk of je verplicht bent maandelijks op te waarderen, op de site stond (tarieven zijn verwijderd) nergens dat je verplicht was maandelijks op te waarderen.
Linkje
Zie bovenin Minimum top-up each month.
Vraag is natuurlijk of je te achterhalen bent. Je zal vast iets van een adres achter moeten laten. Tja, en wat dan als je niet betaalt. Als ik dit zo lees moet je één ding NIET doen. Een contract tekenen. Dan kunnen ze je lijkt mij niet dwingen om te betalen. Maar niet tekenen zal wel betekenen dat je hem niet meekrijgt.
Uiteraard zul je al je gegevens moeten verstrekken bij een dergelijk Pay en Go systeem. Dat zal zeer aannemelijk aan de hand van je ID of Paspoort gaan. En misschien moet je zelfs wel een rekening nummer invullen voor een "automatisch incasso" (wat is dan nog het verschil met een abbo). Vervolgens zet je een krabbel dat je het met alle voorwaarden eens bent. Dus ook die voorwaarde dat je netjes en op tijd zult betalen.
Maar wat veel interessanter is is de de vraag, voor wat voor termijn sluit je zo'n Pay en Go gebeuren af. 1 Maand 2 maanden, 1 jaar.... Dus wat wordt de meer prijs.
En valt dit nu onder de noemer koppel verkoop. In feite bind je je voor een bepaalde periode aan een provider. En je krijgt koopt daarvoor een toestel bij het contract. Weet even niet de regels over koppelverkoop in de UK. Dus iemand met verstand, enlight me. Mag dit in de UK?
Maar wat veel interessanter is is de de vraag, voor wat voor termijn sluit je zo'n Pay en Go gebeuren af. 1 Maand 2 maanden, 1 jaar.... Dus wat wordt de meer prijs.
En valt dit nu onder de noemer koppel verkoop. In feite bind je je voor een bepaalde periode aan een provider. En je krijgt koopt daarvoor een toestel bij het contract. Weet even niet de regels over koppelverkoop in de UK. Dus iemand met verstand, enlight me. Mag dit in de UK?
Op de site staat/stond dat dat plans zijn waaruit je kán kiezen. Het hoeft niet.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:54:
[...]
Hieruit maak ik op dat je moet opwaarderen elke maand:
Linkje
Zie bovenin Minimum top-up each month.
Vraag is natuurlijk of je te achterhalen bent. Je zal vast iets van een adres achter moeten laten. Tja, en wat dan als je niet betaalt. Als ik dit zo lees moet je één ding NIET doen. Een contract tekenen. Dan kunnen ze je lijkt mij niet dwingen om te betalen. Maar niet tekenen zal wel betekenen dat je hem niet meekrijgt.
Verwijderd
Misschien is O2 wel terug gefloten door apple omdat idd die plans weer verdwenen zijn. Apple wil er alles aan doen om het grijze circuit te doorbreken en de import uit andere landen zo moeilijk mogelijk te maken.
Trust me, mijn oom woont in London. Hij heeft ook een Pay & Go plan met een Nokia N95. Het is geen prepaid in de zin die wij kennen. Je bent verplicht op te waarderen elke maand. Een dergelijke contructie had/heeft men hier ook in Nederland (ik meen bij T-Mobile). Je beltegoed wordt elke maand opgewaardeerd vanaf je bankrekening.
Zie ook:
http://www.o2.co.uk/mobil...ariffs/paygo/paygotariffs
Zie ook:
[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 26-06-2008 21:42 ]
Dit valt onder koppelverkoop en ja dat mag in de UK.Noxa schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:09:
Ik heb een Orange UK Pay as you go pakket besteld via eBay. Later ook een T-Mobile.
Werkt prima, niks geen maandelijkse kosten.
Opwaarderen lukt alleen niet inNL, vroeger hadden ze vouchers ( soort kassabon met een code ) die je bij lokale winkeltjes in de UK kon kopen net als hier destijds bij met Vodafone o.a.
Later werden het swipe cards, soort 2de simkaart ter grootte van een bankpas die ze door een automaat halen. Om die te gebruiken reken je contact af, dus anoniem etc.
Werkt prima, niks geen maandelijkse kosten.
Opwaarderen lukt alleen niet inNL, vroeger hadden ze vouchers ( soort kassabon met een code ) die je bij lokale winkeltjes in de UK kon kopen net als hier destijds bij met Vodafone o.a.
Later werden het swipe cards, soort 2de simkaart ter grootte van een bankpas die ze door een automaat halen. Om die te gebruiken reken je contact af, dus anoniem etc.
Verwijderd
Kortom, UK valt af om je iPhone even op te halen. Nou ja mijn vriendin houdt toch meer van warme oorden (Italië toch maar dan?).Nitai schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:40:
Trust me, mijn oom woont in London. Hij heeft ook een Pay & Go plan met een Nokia N95. Het is geen prepaid in de zin die wij kennen. Je bent verplicht op te waarderen elke maand. Een dergelijke contructie had/heeft men hier ook in Nederland (ik meen bij T-Mobile). Je beltegoed wordt elke maand opgewaardeerd vanaf je bankrekening.
Zie ook:
Kom schat we gaan romantisch naar Venetië
Waar jij het over hebt zijn Pay & Go Bolt Ons en dat kunnen ze niet verplichten want dat is niet gebaseerd op een contract. Op de Pay & Go tariffs pagina zie ik nergens dat je verplicht wordt een maandelijkse top-up te doen?Nitai schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:40:
Zie ook:
Het is namelijk zo dat als je een maandelijkse top-up doet tussen de £10 - £14 je in die tarief zit en gebruik kan maken van bijvoorbeeld 300 gratis UK SMS'jes.
Zie uitgelegd:

Wat ik denk dat ze gaan doen is dat als je tussen de £xx en £xx per maand opwaardeer je unlimited data krijgt or een xxxMb aan data per maand. Maar het is dus gebaseerd op wat je de maand ervoor opwaardeert
Trust me, ik woon in London
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik neem aan dat je een inkoopactie start voor hongerige GoT'ers?
[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 27-06-2008 15:14 ]
Scheer je weg, gij heiden!MarcoC schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:04:
[...]
Ik neem aan dat je een inkoopactie start voor hongerige Fok!kers?
Tesla Model Y RWD (2024)
Je krijgt voor de aanschafprijs deze set met minuten/toegang wifi/smsjes voor de eerste 6 maanden gratis.Royal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Waar jij het over hebt zijn Pay & Go Bolt Ons en dat kunnen ze niet verplichten want dat is niet gebaseerd op een contract. Op de Pay & Go tariffs pagina zie ik nergens dat je verplicht wordt een maandelijkse top-up te doen?
Het is namelijk zo dat als je een maandelijkse top-up doet tussen de £10 - £14 je in die tarief zit en gebruik kan maken van bijvoorbeeld 300 gratis UK SMS'jes.
Zie uitgelegd:
[afbeelding]
Wat ik denk dat ze gaan doen is dat als je tussen de £xx en £xx per maand opwaardeer je unlimited data krijgt or een xxxMb aan data per maand. Maar het is dus gebaseerd op wat je de maand ervoor opwaardeert
Daarna moet je als je die services wilt behouden minimaal 10 pond/maand opwaarderen op je O2 simkaart.
De bedragen waar ik het eerder over had zijn dus euro's, resp. 380 (8GB) en 460 euro (16GB).
Als je dus ophoud met betalen/je waardeert je simkaart niet op met onderstaande bedragen, krijg je die services niet meer en vervalt waarschijnlijk je aansluiting/telefoonnummer

Je hebt gelijk, als je de Terms and conditions leest:Royal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Waar jij het over hebt zijn Pay & Go Bolt Ons en dat kunnen ze niet verplichten want dat is niet gebaseerd op een contract. Op de Pay & Go tariffs pagina zie ik nergens dat je verplicht wordt een maandelijkse top-up te doen?
Zie uitgelegd:
[afbeelding]
Het is een constructie om mensen beltegoed te laten kopen waarna ze extra minuten of smsjes krijgen.#
The day on which you first receive your monthly allowance will be your 'anniversary date' each month. The anniversary date is the date by which you must have topped up by to receive your free Text Anytime, Talk Anytime, Talk Offpeak or Favouite Place monthly allowances. You will receive a text message reminder 48 hours before your anniversary date to notify you if you need to top-up.
#
If you fail to top up in the month before your anniversary date, you will not receive any free monthly allowances. If this happens and you subsequently top up, your free monthly allowances will start again and your anniversary date will be adjusted to the date of the month of your subsequent top-up.
Ze houden er zelfs rekening mee als je je niet in de UK bevindt:
Free monthly allowances for Text Anytime, Talk Anytime, Talk Offpeak or Favourite Place apply to use in the UK only.
How how niet te snel. Eerst maar eens kijken wat voor beveiliging er verder nog opzit. Zit er geen enkele vorm van een lock op. Kun je echt zo maar elk model sim card er in proppen..Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:21:
London here I come!
En naast dat. Het zal toch niet langer dan 2 maanden duren voordat hij gewoon los te koop is. Helemaal met de kerst dagen. Apple zou er goed aan doen ze dan gewoon los te verkopen, die dingen gaan als zoete kerst cadeautjes de toonbank over.
Ik vind het sowieso stom van Apple. Waar zijn ze mee bezig!!
Ik heb de hele WWDC gevolgd van apple. En ze vertelden toen heel leuk dat ze het apparaat bereikbaar willen maken voor IEDEREEN... Dan vind ik het ronduit belachelijk dat ze het op deze manier aanpakken.
Oftewel: als ze dat ding niet zonder abo's aan gaan bieden zullen ze nog hun doel niet halen; iedereen een iPhone verkopen.
Zonde.
Ik wil heul graag een iPhone, maar het is verdomde jammer dat ze hem niet gewoon aanbieden zonder abo.
Aan de andere kant: misschien proberen ze eerst iedereen een abo aan te smeren en daarna gaat hij ook simlock vrij de deur uit
dat zou wel heel erg leuk zijn.
Ik heb de hele WWDC gevolgd van apple. En ze vertelden toen heel leuk dat ze het apparaat bereikbaar willen maken voor IEDEREEN... Dan vind ik het ronduit belachelijk dat ze het op deze manier aanpakken.
Oftewel: als ze dat ding niet zonder abo's aan gaan bieden zullen ze nog hun doel niet halen; iedereen een iPhone verkopen.
Zonde.
Ik wil heul graag een iPhone, maar het is verdomde jammer dat ze hem niet gewoon aanbieden zonder abo.
Aan de andere kant: misschien proberen ze eerst iedereen een abo aan te smeren en daarna gaat hij ook simlock vrij de deur uit
Droogkloot.
Een iPhone bij een provider zonder hsdpa netwerk is zonde van de enorme potentie...Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:03:
Een iPhone zonder onbeperkt internet is zonde van een enorm potentieel.
Verwijderd
Daar zou ik niet op rekenen. iPhone los: niet het eerstkomende jaar.Noxa schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:25:
[...]
How how niet te snel. Eerst maar eens kijken wat voor beveiliging er verder nog opzit. Zit er geen enkele vorm van een lock op. Kun je echt zo maar elk model sim card er in proppen..
En naast dat. Het zal toch niet langer dan 2 maanden duren voordat hij gewoon los te koop is. Helemaal met de kerst dagen. Apple zou er goed aan doen ze dan gewoon los te verkopen, die dingen gaan als zoete kerst cadeautjes de toonbank over.
Uiteraard moet dat ding eerst gekraakt worden maar daar zie ik weinig problemen. De snelle jongens kraken alles wat los en vast zit. (moet me er toch maar eens in gaan verdiepen, zit vast geld in, en anders kan ik altijd de OV-pas nog kraken of was die al gekraakt
Verwijderd
Ik ga op 29 juni naar de VS. Ik ben van plan daar een iPhone 3G 16GB door mijn oom te laten kopen. Hij annuleert dan zijn abonnement voor 175 dollar. Dan betaal ik hem en neem hem mee als ik na een maand weer terug naar huis ga.
Nu kost de iPhone 16GB 299 dollar. Met een béétje gunstige koers is dit net niet 175 euro, de wettelijk toegestane belastingsvrije import. Weet iemand waarover je belasting moet betalen bij de douane? Over de telefoon en over de early termination fee, of de tax, of alleen de telefoon?
En hoe gaat de douane reageren als je met een - zelfopgesteld - contract van je oom en jou komt dat jij hem voor 230 dollar hebt overgekocht? Moet je dan over 230 of over 299 dollar belasting betalen?
En als je de 3G 8GB versie koopt kun je hem toch altijd belastingsvrij importeren. Hij is namelijk goedkoper als 175 euro.
Nu kost de iPhone 16GB 299 dollar. Met een béétje gunstige koers is dit net niet 175 euro, de wettelijk toegestane belastingsvrije import. Weet iemand waarover je belasting moet betalen bij de douane? Over de telefoon en over de early termination fee, of de tax, of alleen de telefoon?
En hoe gaat de douane reageren als je met een - zelfopgesteld - contract van je oom en jou komt dat jij hem voor 230 dollar hebt overgekocht? Moet je dan over 230 of over 299 dollar belasting betalen?
En als je de 3G 8GB versie koopt kun je hem toch altijd belastingsvrij importeren. Hij is namelijk goedkoper als 175 euro.
Mag je oom zomaar het abonnement stop zetten voor $175? Dat is geen geld nl, dan hoef je maar $199 + $175 + 1maand abo te betalen denk ik. Of zie ik nog wat over het hoofd?Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:43:
Ik ga op 29 juni naar de VS. Ik ben van plan daar een iPhone 3G 16GB door mijn oom te laten kopen. Hij annuleert dan zijn abonnement voor 175 dollar. Dan betaal ik hem en neem hem mee als ik na een maand weer terug naar huis ga.
Verwijderd
Was het maar zo simpel, je bent vergeten dat je de iPhone moet teruggeven als je je abo annuleert.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:43:
Verwijderd
Om maar te zwijgen van de vele punten die de user vergeet. Zoals je sales-tax.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:55:
[...]
Was het maar zo simpel, je bent vergeten dat je de iPhone moet teruggeven als je je abo annuleert.
Verwijderd
Jullie weten er blijkbaar niet zoveel vanaf. Je hebt zoiets als een early termination fee. Dat is een bedrag om je abonnement af te kopen. Dit moet je betalen omdat AT&T een deel van je iPhone heeft betaald en ze geen verlies willen lijden. Je moet je telefoon alleen inleveren als je binnen 30 dagen annuleert. Ik doe het later.
En je tax van 6,5% (in Minnesota) kun je terug krijgen als je je bij het vliegveld in de VS meld met een ingepakt produkt met kassabon. Bovendien komt de iPhone 3G 8GB mét tax niet boven de 175 euro uit hoor.
En je tax van 6,5% (in Minnesota) kun je terug krijgen als je je bij het vliegveld in de VS meld met een ingepakt produkt met kassabon. Bovendien komt de iPhone 3G 8GB mét tax niet boven de 175 euro uit hoor.
Verwijderd
En anders is er nog zoiets als http://www.adioswireless.com/, daar kun je je abonnement verkopen.
Verwijderd
Zie deze site voor uitleg over het inleveren van de telefoon:
http://www.iphoneclub.nl/...-425-subsidie-per-iphone/
(Kijk bij de comments)
http://www.iphoneclub.nl/...-425-subsidie-per-iphone/
(Kijk bij de comments)
Verwijderd
Als wij er blijkbaar niet zoveel vanaf weten, waarom vraag je ons dan om advies?Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:12:
Jullie weten er blijkbaar niet zoveel vanaf. Je hebt zoiets als een early termination fee. Dat is een bedrag om je abonnement af te kopen. Dit moet je betalen omdat AT&T een deel van je iPhone heeft betaald en ze geen verlies willen lijden. Je moet je telefoon alleen inleveren als je binnen 30 dagen annuleert. Ik doe het later.
Verder zul je de Nederlandse belasting over de waarde van het product moeten betalen. 299 dollar. Want wat als je oom het jou als gift geschonken had, dan had je geen belasting hoeven te betalen?
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen: Ik dàcht dat jullie er iets meer vanaf wisten.. Ik heb al heel veel vage forums gelezen... En dit is wat ik ervan had begrepen.
Dus ik betaal geen belasting over de tax.... Ik betaal mijn oom natuurlijk wel he....
Dus ik betaal geen belasting over de tax.... Ik betaal mijn oom natuurlijk wel he....
http://www.iphoneclub.nl/...nement-voor-e509-en-e609/
Kortom:
8GB is 610 euro
16GB is 710 euro
Maar dan heb je wel een volledig legale versie van je iPhone 3G.
Kortom:
8GB is 610 euro
16GB is 710 euro
Maar dan heb je wel een volledig legale versie van je iPhone 3G.
De grote vraag is of AT&T nog steeds maar 175 dollar blijft rekenen als termination fee, of dat ze voor de iPhone 3G dit opschroeven. Er zit vanuit de klant gezien zo'n 600 dollar subsidie op die telefoon (teruggerekend van een losse prijs van 700 euro inc BTW), het zouden complete sukkels zijn als ze dit blijven toelaten. Maar goed, zolang het duurt...
Zoals ik het nu even allemaal een beetje heb doorgelezen kan je dat ding dus niet los kopen in de apple store en mee nemen naar nl?
Je moet dus een abbo afsluiten daar allah een enorme actie die teveel geld gaat kosten?
Je moet dus een abbo afsluiten daar allah een enorme actie die teveel geld gaat kosten?
Verwijderd
Even een creatieve vraag van mijn kant uit. Een T-mobile abbo begint vanaf 30e per maand. Daar zit altijd onbeperkt internet bij inbegrepen. Natuurlijk kennen ze daar nog steeds een 'fair use policy' in, maar elke beetje serieuze rechter heeft daar geen boodschap aan, dan moet je het geen onbeperkt noemen.
Stel nu, je pakt zo'n abbo. En een Iphone. Je koppelt de Iphone (die tot 2 mbp/s gaat) aan je laptop, en je gaat zo internetten voortaan. Hoef je geen internet abbo meer te pakken los, plus je hebt altijd en overal draadloos internet op je laptop (trein, hotel, school, etc). Is dat een beetje te doen, of krijg je een onwijs slechte en trage verbinding?
Ik moet zeggen dat ik het met het huidige GPRS niet echt superprettig vind werken, maar ik vraag me af hoe dat met 3G zit. Heeft iemand daar al ervaringen mee?
Stel nu, je pakt zo'n abbo. En een Iphone. Je koppelt de Iphone (die tot 2 mbp/s gaat) aan je laptop, en je gaat zo internetten voortaan. Hoef je geen internet abbo meer te pakken los, plus je hebt altijd en overal draadloos internet op je laptop (trein, hotel, school, etc). Is dat een beetje te doen, of krijg je een onwijs slechte en trage verbinding?
Ik moet zeggen dat ik het met het huidige GPRS niet echt superprettig vind werken, maar ik vraag me af hoe dat met 3G zit. Heeft iemand daar al ervaringen mee?
Kan niet.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:51:
Even een creatieve vraag van mijn kant uit. Een T-mobile abbo begint vanaf 30e per maand. Daar zit altijd onbeperkt internet bij inbegrepen. Natuurlijk kennen ze daar nog steeds een 'fair use policy' in, maar elke beetje serieuze rechter heeft daar geen boodschap aan, dan moet je het geen onbeperkt noemen.
mijn htc kan dit wel. En dat gaat ongeveer op ISDN snelheid (Telfort onbeperkt). Dat het 3G is merk je alleen bij het downloaden, dan gaat het snel, maar het surfen en "websites vinden" (ik denk DNS gezeur) duurt nogal.
En ja, de rechter snapt FUP wel. Als jij de #1 user bent mogen ze je heus wel een snelheidslimiet opleggen.
Maar de iPhone kan dus niet als modem fungeren?
En ja, de rechter snapt FUP wel. Als jij de #1 user bent mogen ze je heus wel een snelheidslimiet opleggen.
Verwijderd
Je kan wel gewoon je internetverbinding sharen via je iPhone.
zie bijv: http://lifehacker.com/sof...on-your-laptop-327066.php
Dus het kan gewoon , maar je moet er dus wel wat aanpassingen voor doen.
zie bijv: http://lifehacker.com/sof...on-your-laptop-327066.php
Dus het kan gewoon , maar je moet er dus wel wat aanpassingen voor doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 01:42 ]
Niet als modem, maar met een beetje hackwerk wel als proxy-via-WiFi. Tenminste, dat kon bij de vorige iPhone.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:33:
In Zwitserland gaat hij zeer waarschijnlijk het goedkoopst worden:
http://www.swisscom.com/G...08/20080701_02_iPhone.htm
520 en resp. 620 CHF voor de 8 en 16GB versie, omgerekend ongeveer 325 resp. 385 euro
.
Maar dan wel gesimlocked naar het Swisscomnetwerk, maar dat is in Italië of Engeland niet anders.
http://www.swisscom.com/G...08/20080701_02_iPhone.htm
520 en resp. 620 CHF voor de 8 en 16GB versie, omgerekend ongeveer 325 resp. 385 euro
Maar dan wel gesimlocked naar het Swisscomnetwerk, maar dat is in Italië of Engeland niet anders.
Verwijderd
De prijzen in NL van T-mobile zijn wel strak. Dat zorgt er voor dat veel mensen hun interesse in importeren gaan verliezen. Waarom zou je nog importeren met het risico van minder garantie, zelf moeten unlocken of een unlock die op termijn weer niet werkt? Ik denk dat het grijze circuit van iPhones in NL nu fors minder gaat worden.
Ik zal even mijn redenen opnoemen waarom ik hem in Zwitserland ga halen zodra er een unlock is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:45:
De prijzen in NL van T-mobile zijn wel strak. Dat zorgt er voor dat veel mensen hun interesse in importeren gaan verliezen. Waarom zou je nog importeren met het risico van minder garantie, zelf moeten unlocken of een unlock die op termijn weer niet werkt? Ik denk dat het grijze circuit van iPhones in NL nu fors minder gaat worden.
- Ik wil niet vastzitten aan een 2 jarig contract
- Ik wil mijn provider zelf kunnen kiezen (geen t-mobile dus), maar wil wel de iPhone.
- Ik betaal liever wat meer voor de telefoon om dan met lagere maandlasten te zitten (sim-only)
- Ik sms nooit en hoef die dus ook niet in mijn bundel (eigen bundel kunnen kiezen dus)
Daarom dus
Dat betekent, stam + t .
Het aantal tweedehands iPhones op Marktplaats zal wel hoog worden, want dit is een erg interessant abonnement voor mensen die al een andere smartphone hebben. Unlimited 2 Mbit data + 150 minuten heb je nergens anders voor 30 euro, en dan kan je ook nog eens voor die iPhone 500 euri vangen.
Overigens vermeldt Swisscom nergens wat de aansluitingskosten zijn hoeveel beltegoed je moet kopen bij die pre-paid iPhones, dus dat kan best wat prijziger dan 320/385 euro worden.
Overigens vermeldt Swisscom nergens wat de aansluitingskosten zijn hoeveel beltegoed je moet kopen bij die pre-paid iPhones, dus dat kan best wat prijziger dan 320/385 euro worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 02-07-2008 10:39 ]
Beste mensen,
Ik woon op dit moment op Curaçao en ik zit ook te twijfelen of ik de nieuwe iphone zou gaan aanschaffen. Het zou natuurlijk mooi zijn als ze de iphone simlock vrij verkopen, omdat de iphone hier ook een stukje goedkoper is dan in Nederland.
Weten mensen toevallig al of de nieuwe iphone simlock vrij verkocht gaat worden? En zo ja, hoeveel zou deze dan gaan kosten?
Ik woon op dit moment op Curaçao en ik zit ook te twijfelen of ik de nieuwe iphone zou gaan aanschaffen. Het zou natuurlijk mooi zijn als ze de iphone simlock vrij verkopen, omdat de iphone hier ook een stukje goedkoper is dan in Nederland.
Weten mensen toevallig al of de nieuwe iphone simlock vrij verkocht gaat worden? En zo ja, hoeveel zou deze dan gaan kosten?
CMJJKFE
In NL heb ik nog nooit aansluitkosten moeten betalen bij een prepaid... maar kan best zijn dat dat in Zwitserland anders is?Dreamvoid schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:36:
Het aantal tweedehands iPhones op Marktplaats zal wel hoog worden, want dit is een erg interessant abonnement voor mensen die al een andere smartphone hebben. Unlimited 2 Mbit data + 150 minuten heb je nergens anders voor 30 euro, en dan kan je ook nog eens voor die iPhone 500 euri vangen.
Dat betekent, stam + t .
Dat dus inderdaad.Apache4u schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:15:
[...]
Ik zal even mijn redenen opnoemen waarom ik hem in Zwitserland ga halen zodra er een unlock is.
- Ik wil niet vastzitten aan een 2 jarig contract
- Ik wil mijn provider zelf kunnen kiezen (geen t-mobile dus), maar wil wel de iPhone.
- Ik betaal liever wat meer voor de telefoon om dan met lagere maandlasten te zitten (sim-only)
- Ik sms nooit en hoef die dus ook niet in mijn bundel (eigen bundel kunnen kiezen dus)
Daarom dus
Ik zit echt niet te wachten op die rommel van T-mobile. Geef mij maar gewoon KPN
Ik ga in de vakantie naar Amerika, en wil eventueel een iPhone 3G voor mijzelf en een vriend kopen. Ik heb al gezien dat je een ''losse'' kan kopen voor 600$ (8GB), maar in hoeverre is die echt los? Kan je gewoon betalen en dan de winkel uitlopen, of heb je eerst nog een Amerikaanse identiteit nodig? Over het jailbreken weten we later pas meer, dus ik weet ook niet of je hem in Nederland kan gebruiken.
Waar?Killzone schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:37:Ik heb al gezien dat je een ''losse'' kan kopen voor 600$ (8GB), maar in hoeverre is die echt los?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
http://www.afterdawn.com/news/archive/14665.cfm
Alleen wat ook in het artikel staat:Apple and AT&T have both confirmed that US customers who cannot, or simply do not want to sign into a two-year contract, will be allowed to purchase the new iPhone 3G, for $599 USD and $699 USD for the 8GB and 16GB models respectively.
There is of course, a hitch to the new announcement. AT&T says to be able to buy the phone at all, consumers must sign up for some type of AT&T wireless subscription.
Precies.Killzone schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:19:
http://www.afterdawn.com/news/archive/14665.cfm
[...]
Alleen wat ook in het artikel staat:
[...]
Numero 1: Je kunt in de USA alleen een telefoon-abo afsluiten als je een
Amerikaanse bankrekening hebt.
Numero 2: Zelfs als je een oplossing verzint voor Numero 1, dan blijft het
ding gesimlocked op AT&T. Totdat de hackers klaar zijn met 2.0
En toen was er opeens toch de iPhone3G in belgië die vanaf vandaag te koop is. Mijn grote vraag; werken de NL sims in deze toestellen? Of is het verstandiger/goedkoper om de iPhone ergens anders aan te schaffen?
Er schijnt een countrylock op te zitten (ik had er ook nog nooit van gehoord), waardoor hij alleen met Belgische sims werkt. Hoe dit technisch in elkaar zit: geen idee. Kijk voor meer informatie ook op de Mobistar website. Bedenk trouwens ook dat er daar ook veel vraag naar is
Ik hoorde vandaag hetzelfde verhaal van iemand. Die stond in een Belgische Apple store. NL sim er in.. Uhuh!! Werkt niet.. Ben benieuwd wat de oplossing is.lh-Online.nl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:54:
Er schijnt een countrylock op te zitten (ik had er ook nog nooit van gehoord), waardoor hij alleen met Belgische sims werkt. Hoe dit technisch in elkaar zit: geen idee. Kijk voor meer informatie ook op de Mobistar website. Bedenk trouwens ook dat er daar ook veel vraag naar is
http://www.xbmcfreak.nl/
Heb zojuist een antwoord gevonden van Mobistar zelf; (bron)
Er is gewoon geen enkel ander toestel dat werkt (zonder WM) en dat een bak met intern geheugen heeft... Maar om hiervoor nu minimaal 2 jaar bij T-Mobile vast te zitten?Geachte,
Bedankt voor uw email.
In principe kan dit geen probleem zijn. U kan best wel nakijken of dit door de Nederlandse providers toegelaten wordt.
Hebt u nog vragen, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart goed door voordat je hier post. Veel vragen worden hierin al beantwoord.
Lees de topicstart goed door voordat je hier post. Veel vragen worden hierin al beantwoord.