Ik kan bij vodafone mijn abonnement verlengen, en kan een 3gs dan krijgen (de afgelopen paginas gaan eigenlijk voornamelijk over de iphone 4 maar here goes nothing

).
Wellicht zijn sommige vragen hier al beantwoord, heb de laatste draden bekeken maar het is echt onmogelijk om alle antwoorden te vinden, als mijn vragen al reeds zijn beantwoord mijn excuses alvast.
Het gaat om de 8gb versie, ik ga geen film kijken en ook niet heel veel muziek luisteren, de apps vind ik wel handig maar ook daar gaat het om het praktische (buienradar, teletekst, webpagina's die me interesseren). Heb ik denken jullie aan 8gb genoeg?
Om de iphone te beschermen zat ik te denken aan de Power Support Air Jacket, iemand ervaring mee? de berichten op internet zijn positief, of zijn er betere alternatieven die de Phone niet overdreven dikker of onpraktischer maken.
Tja de Iphone 4 ligt al in de winkels, maar heeft ook zijn prijs. Zijn de features het wachten waard en dus ook de prijs, mede met het oog op dat ik de telefoon meer praktisch dan als gadget ga gebruiken?
Hoe zijn de ervaringen met vodafone en met name de snelheid van hun netwerk in combinatie met de 3gs? Zijn er betere providers of zit ik bij vodafone goed?
Gezien mijn gebruikersdoel, zijn er apps die je echt MOET hebben?
Nogmaals excuses als deze vragen al vaker zijn teruggekomen maar google geeft me niet die info van gebruikers die weten waar ze het over hebben.
Alvast bedankt voor jullie informatie.