Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/tweakers_iphone_banner.png

Inleiding - Specificaties - Afmetingen - Prijzen - Meer info - iOS 4 - Links - Reviews - Gallery - Q&A

Inleiding

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De topicstart is voornamelijk gericht op de iPhone 4.

Nadat Gizmodo het toestel heeft gelekt was het op 7 juni dan eindelijk zover, de langverwachte iPhone 4 werd aangekondigd. Het toestel is verkrijgbaar met 16GB of 32GB. Ook is er zowel een zwarte als een witte uitvoering.

Op 24 juni zal de iPhone onder andere in de VS gelanceerd worden. Voor zowel Nederland als België wordt het nog een maandje langer wachten, hier wordt hij namelijk veracht in juli.

Specificaties

• 3,5-inch IPS retina scherm met een resolutie van 960x640
• Multitouch capacitief scherm
• 1Ghz Apple A4 chip
• Lithium-ion batterij (7 uur bellen over 3G, 14 uur bellen over 2G, 300 uur standby, 10 uur Wi-Fi, 40 uur audio, 10 uur video)
• Gyroscope, Accelerometer
• 5 Megapixel camera + LED
• VGA camera op de voorkant
• 16GB of 32GB
• Zwart of Wit

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_5.png

Overige specificaties zijn:
• UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 Mhz)
• GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 Mhz)
• 802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4Ghz only)
• Bluetooth 2.1 + EDR
• Dubbele microfoon voor geluidsonderdrukking

Afmetingen & Gewicht

• Hoogte: 115.2 mm
• Breedte: 58.6 mm
• Diepte: 9.3 mm

• Gewicht: 137 gram

Prijzen

De prijzen in Amerika zijn al bekend dit is voor het 16GB-model dien je $199 neer te leggen en voor het 32GB-model dien je $299 neer te leggen. De iPhone 3GS 8GB is tevens ook nieuw (voorheen geen 8GB 3GS model beschikbaar), en deze zal $99 kosten. Deze prijzen zijn i.c.m. een abonnement.

Inmiddels zijn ook de Franse prijzen voor een losse iPhone 4 bekend. De prijs voor een 16GB model bedraagt EUR 629,- en het 32GB model kost EUR 739,-.

Vooralsnog is er geen informatie over de Nederlandse beschikbaarheid en prijzen.

Meer info

Telefoon

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_7.jpgDe iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek. Daarnaast ondersteunt de iPhone Microsoft Exchange en Mobile Me, wat het mogelijk maakt om contacts te pushen en gepusht te krijgen, waardoor ze on-the-fly bijgewerkt worden.

iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen? Het is ook mogelijk om de iPhone middels component of composiet aan te sluiten op een TV.

Daarnaast is het mogelijk om vanuit de iTunes app muziek, podcasts, muziekvideo's, tv series, films en iTunes U content aan te schaffen. Dit wordt ook weer teruggesynct naar de computer middels iTunes.

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats.

Safari

De iPhone beschikt, volgens Apple, over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Wel zit er ondersteuning in voor bepaalde HTML5 elementen. Youtube is ondanks het gebrek aan flash toch geen probleem, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Daarbij wordt vanaf bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer. Daarnaast is het mogelijk om bookmarks (waarbij o.a. de zoom onthouden wordt) te plaatsen op je springboard. Die zijn dus met 1 tap bereikbaar.Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_6.png

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Daarnaast is het mogelijk met Exchange servers en een MobileMe account.

Je kunt daarnaast op vastgestelde tijden je andere IMAP en POP mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. De emailaccounts (dus de instellingen, niet de emails) worden gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen. Ook kan je agenda via CalDAV, Exchange of Mobile Me draadloos up-to-date gehouden worden, waarbij afspraken dus ook weer automatisch gepusht worden van je PC of Mac naar je iPhone en vice versa.

Google Maps

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_8.jpgVia deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Dit is nu inclusief locatiebepaling d.m.v. (A-)GPS, GSM en Wifi. De iPhone 3G heeft ingebouwde GPS en gebruikt daarnaast dus de locatie van telefoonmasten en wifi hotspots om de locatie te bepalen en een snelle fix te krijgen voor de GPS. De iPhone 3GS voegt daar nog een ingebouwd kompas aan toe. Deze zorgt ervoor dat het mogelijk is om de kaart precies uit te lijnen in de richting dat je kijkt. Daarnaast kan het kompas zelfstandig worden geraadpleegd in een eigen applicatie. Natuurlijk is Google Maps, GPS en kompas ook aan te roepen door App ontwikkelaars.

Camera
Video-beeld/bellen (op dit moment alleen via WiFi en alleen met iPhone 4 houders)
Camera met 5 megapixels met 5 keer digitale zoom op de achterzijde met LED flitser en de mogelijkheid om HD te filmen (720) ook onthoud ie waar het filmpje/foto is gemaakt (geotagging)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-title-camera-20100607.png

De eerste iPhones zijn inmiddels uitgeleverd en zijn er dus foto's en video's opgedoken van de nieuwe iPhone:

Bumpers/cases
Ook is Apple bezig met het ontwikkelen van cases voor de iPhone 4 deze zijn in verschillende kleuren leverbaar. De prijs per bumper case bedraagt op dit moment EUR 29,-, het is waarschijnlijk dat dit ook in Nederland de prijs zal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/iphone/images/bumper-hero-20100607.jpg

iOS 4

Op 21 juni, drie dagen voor de release van de nieuwe iPhone zal de release van iOS 4 plaatsvinden. Deze update voegt meer dan 100 nieuwe functies toe, en dit zijn de hoogtepunten:

• Multitasking
• Folders
• Unified Inbox & Threaded Emails
• iBooks op de iPhone (je kunt nu ook PDF bestanden lezen)

Daarnaast kun je ook je eigen playlists maken direct op je telfoon, heeft de camera een digitale zoom, worden gezichten en plaatsen toegevoegd aan Foto's en kun je je homescreen wallpaper veranderen.

Multitasken & Folders
Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/ios4_1_small.pngAfbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/ios4_2_small.pngAfbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/ios4_3_small.png

Links

Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan
Apple brengt video van de keynote online

Reviews

Hieronder een aantal eerste ervaringen van reviewers:
I've been testing the iPhone 4 for more than a week. In both hardware and software, it is a major leap over its already-excellent predecessor, the iPhone 3GS.

It has some downsides and limitations - most important, the overwhelmed AT&T network in the U.S., which, in my tests, the new phone handled sometimes better and, unfortunately, sometimes worse than its predecessor. I'll get into that below. But, overall, Apple has delivered a big, well-designed update that, in my view, keeps it in the lead in the smartphone wars.
- Walt Mossberg (The Wall Street Journal)
Despite the strong initial, positive reaction, this must still be a nerve-racking time to be Apple; the iPhone is no longer the only worthy contender. Phones running Google's Android software are gaining rave reviews and packing in features that iPhone owners can only envy. The Android app store is ballooning, multiple phone makers are competing, and Google updates the software several times a year. Apple releases only one new model a year, so the new iPhone had better be pretty amazing to compete.

It is.
- David Pogue (The New York Times)
We're not going to beat around the bush -- in our approximation, the iPhone 4 is the best smartphone on the market right now. The combination of gorgeous new hardware, that amazing display, upgraded cameras, and major improvements to the operating system make this an extremely formidable package. Yes, there are still pain points that we want to see Apple fix, and yes, there are some amazing alternatives to the iPhone 4 out there. But when it comes to the total package -- fit and finish in both software and hardware, performance, app selection, and all of the little details that make a device like this what it is -- we think it's the cream of the current crop.
- Joshua Topolsky (Engadget)

Engadget: iPhone 4 first hands-on
Technobuffalo: iPhone 4, Hands-on & demo
SlashGear: iPhone 4 hands-on

Gallery

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_3.png

Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_4.png

Q&A

Ik moet hem als eerste hebben, importeren, waar kan dat?
Neem een kijkje bij [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3 als je hem wilt importeren of los wilt kopen.

Providers, when and where?
Als je wilt discussieren over de providers die iPhone 4 aanbieden kun je dat hier doen.

Vorige delen

deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14,
deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25,
deel 26

[ Voor 50% gewijzigd door Lawree op 16-07-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree

iPhone FAQ

Inhoudsopgave
« · ^

Wat zijn de verschillen tussen de iPhone 3GS en de nieuwe iPhone 4?
Het eerste wat opvalt aan de iPhone 4 is dat deze na twee jaar met hetzelfde design geleefd te hebben weer eens een ander design heeft. Weg zijn de ronde hoeken en in plaats daarvoor is het allemaal wat strakker geworden. Opvallend is dat het design nu ook een rol speelt in het antenne-systeem van de iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-facetime-20100607.png
Het scherm heeft sinds de orginele iPhone ook een upgrade gekregen, niet in grootte maar in scherpte. Het zogenoemde 'retina-display' moet tot 4 keer scherper zijn dan de oude schermen, apple claimt dat op een redelijke afstand het menselijk oog geen pixels meer kan zien.

Naast de bestaande versnellingsmeter die er al inzit is er nu ook een gyroscoop met 3 assen toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat bewegingen in veel meer richtingen nu registreerbaar zijn. Dit komt tengoede van applicaties die daarvan gebruik (willen) maken.

Ook de camera heeft een upgrade gekregen, deze gaat van 3,2-megapixels naar 5-megapixels. Ook is er een LED flitser toegevoegd. De 'backside-alluminated sensor' moet het mogelijk maken om ook in lage lichtomstandigheden een goede foto of video te kunnen. Video's kunnen nu geschoten worden in HD (720p). Voor het bewerken van video's is een iMovie applicatie beschikbaar in de app-store, met deze applicatie kun je je geschoten video's direct bewerken en online zetten.

De iPhone 4 heeft naast de camera achterop er nu ook een voorop. Deze maakt het mogelijk om te kunnen videobellen met mensen die ook een iPhone 4 hebben. Apple noemt dit FaceTime.

« · ^

Waar vind ik de handleiding?
De iPhone is voor veel mensen het eerste Apple product en daarom kunnen er een aantal zaken onduidelijk zijn. Het feit dat je niet eens een handleiding meegeleverd krijgt en alleen een snelstartgids helpt hier natuurlijk niet aan mee. Dus om te beginnen. De Engelse handleiding is te downloaden op:
Apple iPhone handleiding. De Nederlandse handleiding is nog niet beschikbaar.

Daarnaast staat bij de bookmarks op de iPhone zelf ook een link naar de "iPhone User Guide". Dit is een link naar de website van Apple, waarin op een speciaal voor de iPhone gemaakte site ook allerlei dingen worden uitgelegd.

« · ^

Wat kost FaceTime?
Omdat FaceTime gebruikt maakt van een WiFi verbinding is videobellen op de iPhone 4 helemaal gratis. Er worden geen gesprekskosten gemaakt zodra er een FaceTime verbinding tot stand is gebracht.

« · ^

Tot slot, er is altijd wel iets te wensen qua functionaliteit of oplossen van bugs: wat doet Apple daarmee?
Het is leuk om hier daarover te discussieren. Maar als je echt Apple wilt bereiken, dan kun je beter het iPhone Feedback formulier gebruiken :)

Als je ook tips hebt of wilt bijdragen aan de FAQ, stuur het naar me op via DM en ik zet het erbij :)

[ Voor 110% gewijzigd door Lawree op 23-06-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21
Las in de uitgebreide review die net gepost werd door iemand in het vorige topic dat het vreemd is waarom Apple er niet voor gekozen heeft een 64GB versie op de markt te brengen met het HD filmen in het achterhoofd. Weet niet wat een minuut filmen aan opslag nodig heeft maar het lijkt me wel snel gaan met je 16 of 32 GB opslag op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat me dan opvalt is dat Apple de 16GB / 32GB aanduiding heeft weggelaten? Why?
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/ip4review80012.jpg

EDIT: Had trouwens wel pimpin' geweest als het een enlightened Apple-logo was, net als in de MacBooks!
CLB schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:07:
Prachtige device die iPhone 4, van wat ik er tot nu toe van gezien heb, but my doubts / minpuntjes:
- 32GB is de grootste versie die beschikbaar komt, dat wordt met 'n display van 960x480 pixels krap..
Huidige iPhones / iPod Touches hebben een scherm van 480x320 pixels.. Een speelfilm geconverteerd naar .mp4 van zo'n anderhalf uur is hier zo'n 1GB... Simpel gezegd, 32GB : 1GB is 32 speelfilms.. Afgezien van het OS, muziek, applicaties, games enzovoort enzovoort.. Het huidige display heeft dus 4x zoveel pixels en als je daarvoor een film in native resolutie wilt gaan bekijken wordt die dus 4x zo groot, oftewel 4GB.. Simpel gezegd is dat dan 32GB : 4GB is 8 speelfilms, afgezien van OS, games, applicaties en al die zut... Waar is de 64GB?
Dit geld natuurlijk ook voor foto's / grotere games / apps, om aan die resolutie te kunnen voldoen...
en Engadget zegt het zelfde:
As far as internal storage goes, you can buy the new iPhone in either 16GB ($199 on contract) or 32GB ($299 on contract) capacity -- fine for now, but since the company has just introduced 30FPS 720p video recording, you could find yourself outgrowing that number pretty quickly. It's a little odd, in fact, that the company didn't double down here and bump the capacity to 64GB, as it's recently done with the iPod touch.
Dit is wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/iconcompare.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23
Oppie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:25:
Las in de uitgebreide review die net gepost werd door iemand in het vorige topic dat het vreemd is waarom Apple er niet voor gekozen heeft een 64GB versie op de markt te brengen met het HD filmen in het achterhoofd. Weet niet wat een minuut filmen aan opslag nodig heeft maar het lijkt me wel snel gaan met je 16 of 32 GB opslag op deze manier.
Laten we ruimte overhouden voor een 4s in juni 2011!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 15:56
xerix schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44:
[...]

Ik heb sinds gister m'n iPhone geupdate naar iOS4 maar sinds deze update crasht mijn Tomtom ook bij het berekenen van een route. De voorgestelde oplossing werkt bij mij niet, iemand enig idee of hier een andere workaround voor is?

--
Net nadat ik dit poste verscheen er een update in de appstore voor tomtom, neem aan dat de crash na de is verholpen.
wat denk je zelf? :P

op Iphoneclub.nl staat volgens mij een artikel dat TT een update voor IOS4 heeft uitgebracht ;)

http://www.iphoneclub.nl/...krijgt-update-voor-ios-4/

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:44
Misschien moet ik vanavond maar eens wat instructiefilmpjes kijken op internet, maar klopt mijn constatering van IOS 4.0?

- Het normale afsluiten dmv de homeknop sluit de applicatie niet af maar zet hem op de achtergrond (bijv nieuwe versie PvsZ, instellingen, telefoon)
- Daadwerkelijke afsluiten gebeurt nu door 2x homeknop, 2 sec op icoon drukken en vervolgens confirmen
- Dubbel drukken van de homeknop tijdens de applicatie leid je naar het schuifje met daarin de niet afgesloten lopende applicaties.

Ik had zelf namelijk het volgende verwacht:
- homeknop gewoon applicaties killen
- dubbel homeknop, de keuze om naar beginscherm te gaan of te kiezen uit een andere lopende applicatie

Of zit ik ernaast met mijn constatering? (heb de test gedaan met geupdate Plants vs Zombies)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 11-05 08:25
Wat ik er van heb begrepen (draai nog geen os4) is dat het eigenlijk geen multitasken is. IOS gebruikt een "saved state". Hij onthoud waar de app was toen je hem afsloot. Dit moet de ontwikkelaar echter wel toepassen dmv API's.

In de lijst die je krijgt met 2x homeknop komt dan alleen een lijst met veelgebruikte applicaties, waar je doorheen kan scrollen (laatst gebruikte komen vooraan). Dat maak ik iig op uit dit artikel van iphoneclub

http://www.iphoneclub.nl/...uch-en-ipad-os-uitgelegd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:24
Ik heb sinds de update naar iOS 4 problemen met mijn Pioneer auto radio, Als ik mijn iPhone 3GS aansluit via de USB poort wordt deze niet meer herkend. Het probleem is bekend bij Pioneer maar ze hebben nog geen oplossing, hun advies was de iPhone down graden naar versie 3.x

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Wat is nu eigenlijk het bezwaar tegen dit "fake" multitasken. Audio/internet consumptie gaat gewoon door, en het belangrijkste is dat je dingen worden opgeslagen (dus twitter berichtjes die je aan het typen bent/ je niet steeds opnieuw de app moet opstarten)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Ik vind die multitasking maar een beetje raar. Op een gegeven moment heb je tientallen icoontjes onderin die taakbalk en scroll je je een ongeluk. Maar om ze elke keer handmatig weg te halen is ook irritant.

Misschien snap ik iets niet, maar heb de logica nog niet echt kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het gelimiteerd tot 4 / 5 icons hoor? (Android heeft er zes...)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

CLB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:34:
Volgens mij is het gelimiteerd tot 4 / 5 icons hoor? (Android heeft er zes...)
Nope, het kan diverse schermen doorgaan. Het is dan ook meer een lijst van de programma's die je het laatst geopend hebt, en niet alleen programma's die gemaakt zijn voor multitasking (dus die die nieuwe api's gebruiken om in de achtergrond nog iets te doen).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is wel beetje lomp dan zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat is jullie bezwaar eigenlijk dat die apps in die balk staan? De laatst gebruikte apps staan toch vooraan? En blijven die apps dan voor eeuwig in die balk staan tot je ze handmatig afsluit, of verdwijnen ze als je ze een tijd (bijv een dag) niet hebt gebruikt? En wat gebeurt er eigenlijk als je een app niet via die multitasking-balk maar gewoon vanaf het springboard opnieuw start? Gaat ie dan alsnog verder zoals je 'm had verlaten, of wordt ie opnieuw opgestart? (heb zelf een 3G dus kan het niet testen)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
CLB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:37:
Hmm dat is wel beetje lomp dan zeg...
Het idee is dat je dan niet zoveel batterij wegvreet door allerlei apps open te hebben staan. Denk ook dat ze situaties willen voorkomen zoals in WM, waar je elke keer je apps met het kruisje moet afsluiten. Ik vind dit wel een mooie tussenoplossing. Het bereikt immers waar het om gaat: Dat je verder kan waar je bent gebleven in bijvoorbeeld een game of andere app, als je opeens gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
Tourniquet schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:46:
Wat is jullie bezwaar eigenlijk dat die apps in die balk staan? De laatst gebruikte apps staan toch vooraan? En blijven die apps dan voor eeuwig in die balk staan tot je ze handmatig afsluit, of verdwijnen ze als je ze een tijd (bijv een dag) niet hebt gebruikt? En wat gebeurt er eigenlijk als je een app niet via die multitasking-balk maar gewoon vanaf het springboard opnieuw start? Gaat ie dan alsnog verder zoals je 'm had verlaten, of wordt ie opnieuw opgestart? (heb zelf een 3G dus kan het niet testen)
Nee, in principe blijven de apps staan totdat jij ze afsluit. Apps openen vanuit het homescreen of vanuit de multitasking bar maakt geen verschil, beide openen de app weer in hun laatste staat.

Vind de multitasking bar zelf wel handig, omdat de meest gebruikte altijd vooraan staan kan ik makkelijk mijn meeste gebruikte apps openen zonder ze op te zoeken op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik vind het zo meer dan prima werken, eigenlijk :)
Tourniquet schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:46:
En wat gebeurt er eigenlijk als je een app niet via die multitasking-balk maar gewoon vanaf het springboard opnieuw start? Gaat ie dan alsnog verder zoals je 'm had verlaten, of wordt ie opnieuw opgestart? (heb zelf een 3G dus kan het niet testen)
Ook dan gaat hij verder waar je gebleven was, even getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Hoe zit dat nou met tethering? Als je een simlockvrij exemplaar koopt kun je tethering gebruiken? En dan alleen via bluetooth en een kabeltje? Of kun je er ook een wifi-accesspoint van maken?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vind dat multitasking sowieso niet heeeel hard nodig, het is leuk dat het er nu is maar ik mis het niet na 2 jaar iPhone gebruik. Nu heb ik een 3G waar het sowieso niet kan, maar de standaard Apple apps onthielden al hun state. Sommige andere apps ook (zoals Twitter). Verder is de opstarttijd van de meeste apps erg snel, als ik van Safari naar Mail ga en weer terug dan staat het gelijk op m'n scherm en onthouden ze de state waarin je gebleven was.

Voor games en navigatie e.d. is het wel handig natuurlijk. Sowieso positief dat er meer mogelijkheden zijn voor ontwikkelaars op dat gebied.

Toch, het grote gemis van multitasking komt vooral van mensen zonder iPhone denk ik. Die om wazige redenen altijd vanalles op de achtergrond willen draaien :+

Overigens zou ik het op de iPad wel graag zsm zien, daar mis ik het eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Ben eruit; ik koop een iPhone 4 16GB wit of zwart.. Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Rowin schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:29:
Ben eruit; ik koop een iPhone 4 16GB wit of zwart.. Geen idee...
offtopic:
Okee?

Ben benieuwd naar de mensen/reviewers die echt kritisch zijn.
Artikel op de FP is erg lovend, alleen mogelijk slechter bereik, wat ook mogelijk aan AT&T ligt. Over een paar dagen weten we vast meer. Sterker nog, als de Tweakers morgen terugkomen *O*.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 20:05

nexhil

BAM!

Jammer nog dat TomTom (W Europe) nog steeds opnieuw moet opstarten als je "Multitasking" gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Tja, da's meer gewoon laden. Ontkom je niet aan door het beperkte geheugen van de 3GS. Zal op de iPhone 4 een stuk sneller gaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Wat ik mij nu afvraag, de iPhone 4 heeft 512 ram geheugen, is het safari cache probleem met ios4 opgelost? Dat je naar een site gaat en dan weer op terug klikt, moet de site zich herladen of wordt de vorige pagina gecached (zoals bij opera).

Kan iemand dit testen met de iPhone 3gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 06-05 15:56
nexhil schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:35:
Jammer nog dat TomTom (W Europe) nog steeds opnieuw moet opstarten als je "Multitasking" gebruikt
jammer dat je alle posts niet leest..

nogmaals:
http://www.iphoneclub.nl/...krijgt-update-voor-ios-4/

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
zunshine schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:51:
Wat ik mij nu afvraag, de iPhone 4 heeft 512 ram geheugen, is het safari cache probleem met ios4 opgelost? Dat je naar een site gaat en dan weer op terug klikt, moet de site zich herladen of wordt de vorige pagina gecached (zoals bij opera).

Kan iemand dit testen met de iPhone 3gs.
Zojuist even getest op mijn 3GS, en verrek, als ik tussen mijn vorige en volgende webpagina schakel staat deze nog in het geheugen en duurt het een halve seconde om deze helemaal in te laden.

@hieronder: Ook met 3 pagina's werkt het prima, bij de 4de lijkt het alsof hij maar een gedeelte van de website cached.

[ Voor 9% gewijzigd door Lawree op 23-06-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Xental schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:00:
[...]

Zojuist even getest op mijn 3GS, en verrek, als ik tussen mijn vorige en volgende webpagina schakel staat deze nog in het geheugen en duurt het een halve seconde om deze helemaal in te laden.
Dit is goed nieuws, vond het maar erg irritant toen ik mijn 3gs nog had...

Werkt het ook als je naar 3 verschillende links gaat en weer terug...?

[ Voor 8% gewijzigd door Appo op 23-06-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

zunshine schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:03:
[...]
Werkt het ook als je naar 3 verschillende links gaat en weer terug...?
Even getest en ook dat kan bevestigd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08
Ik zit eraan te denken om van iOS 4 terug te gaan naar 3.1.3, aangezien ik merk dat de iPhone 3G toch wat slomer wordt. Kan dit zonder problemen (shift + herstel in Windows) met iTunes 9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 14:18
Nevermind, na een nieuwe synch met iTunes wil de app weer starten...
Raar maar waar...

Ik heb sinds 2 dagen ook iOS4 op mijn 3GS gezet. Alleen sinds de update start bij mij de iPod applicatie niet meer goed op. Zodra ik hem open sluit de applicatie na 1 a 2 seconden weer. Ik heb ook al een harde reset geprobeerd etc. Maar iPod app start dus niet meer op.

Iemand met hetzelfde probleem / een oplossing?

[ Voor 13% gewijzigd door Sanny_83 op 23-06-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 20:32

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dit is wel mooi:
[afbeelding]
Gave vergelijking zeg, wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:45
EWK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:33:
[...]
Ben benieuwd naar de mensen/reviewers die echt kritisch zijn.
Je kan op Macrumors wel wat ervaringen lezen van mensen de iPhone 4 al hebben ontvangen. Maar ik ben nog geen negatieve ervaringen tegen gekomen, wel heel positief >:) . iLounge zal wel een kritische review maken. Maar zo'n review kost tijd, dus die zal er wss pas over een week (helemaal) zijn.
Artikel op de FP is erg lovend, alleen mogelijk slechter bereik, wat ook mogelijk aan AT&T ligt. Over een paar dagen weten we vast meer. Sterker nog, als de Tweakers morgen terugkomen *O*.
Het bereik verhaal is wel vreemd. Walt Mossberg is negatief, terwijl de andere reviewers juist positief zijn (m.n. Boing Boing en David Pogue). Het is lastig om het los te zien van het netwerk en streepjes vergelijken zegt ook niets. Het blijft toch een momentopname van de reviewers. Dit is imo iets wat je pas kan zien als veel mensen een iPhone 4 in handen hebben, in verschillende landen en op verschillende netwerken.
Lt. Marx schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:03:
[...]

Gave vergelijking zeg, wat een verschil!
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/06/n1ip4.jpg

Ik vond deze ook wel indrukwekkend. Het verschil tussen het pentile OLED scherm in de Google Nexus One / HTC Desire (boven) en de iPhone 4 (onder).

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 23-06-2010 18:08 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364015

Ik zou zelf geen iPhone 4 kopen. Het scherm is slechter dan de Super Amoled van de Galaxy S. Daarnaast heb ik gelezen dat er nog bugs in de firmware zetten waardoor Google Sync niet goed werkt (toeval??). Sowieso dan heb je een "mooi" Regina display voor je e-books en websites, maar laten we eerlijk wezen: films, e-books, en websites zijn toch veel fijner op 3,7" of 4" formaat? Ik kijk Toy Story 3 toch echter liever (of welke serie/film dan ook) op een 3,7" of groter display...Sowieso is het een grote grap, want de meeste mensen hebben hun smartphone toch niet pal voor hun neus, naarmate je afstand toeneemt tot het scherm wordt de tekst toch al minder kartelig. Maw een grote grap van Jobs. Specs, maar niet in de praktijk. Bovendien kun je geen applicaties buiten de market om installeren (tenzij jailbreak..), kun je geen sd-kaartjes gebruiken, is multitasking nog steeds geen true multitasking...enz. het design is inderdaad geweldig, maar sorry hoor, zo'n mooi scherm, en dan toch 3,5" grootte???? LOL. Op een klein scherm ziet ALLES er goed uit. Doe mij maar de Samsung Galaxy S die is op ALLE vlakken beter..BIjna alles apps op iPhone zijn betaald.

Op Google Android toestellen heb je bovendien nog eens GRATIS navigatie...Dat bespaart je ook al gelijk 100 euro. De iPhone is de grootste scam van de afgelopen jaren. Je betaalt bij T-Mobile 30 euro voor 150 belminuten, een simonly voor datzelfde kost 3 euro per maand. Maw: 27 - 10 euro voor mobiel internet is 17 euro te veel. Dat over 2 jaar is (24x 17 is 408 euro + 200 voor je iPhone = 608 euro LOL). Dat is gewoon een lening en afbetaling...Dan kun je beter een Samsung Galaxy S of HTC Desire of Nexus One kopen, veeeeeel voordeliger..want die marges op de iPhone zijn niet mis - zeker niet voor accesoires ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 364015 op 23-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 11-05 19:16

d0s

sssst

Anoniem: 364015 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:13:
Ik zou zelf geen iPhone 4 kopen. Het scherm is slechter dan de Super Amoled van de Galaxy S. Daarnaast heb ik gelezen dat er nog bugs in de firmware zetten waardoor Google Sync niet goed werkt (toeval??). Sowieso dan heb je een "mooi" Regina display voor je e-books en websites, maar laten we eerlijk wezen: films, e-books, en websites zijn toch veel fijner op 3,7" of 4" formaat? Ik kijk Toy Story 3 toch echter liever (of welke serie/film dan ook) op een 3,7" of groter display...Sowieso is het een grote grap, want de meeste mensen hebben hun smartphone toch niet pal voor hun neus, naarmate je afstand toeneemt tot het scherm wordt de tekst toch al minder kartelig. Maw een grote grap van Jobs. Specs, maar niet in de praktijk. Bovendien kun je geen applicaties buiten de market om installeren (tenzij jailbreak..), kun je geen sd-kaartjes gebruiken, is multitasking nog steeds geen true multitasking...enz. het design is inderdaad geweldig, maar sorry hoor, zo'n mooi scherm, en dan toch 3,5" grootte???? LOL. Op een klein scherm ziet ALLES er goed uit. Doe mij maar de Samsung Galaxy S die is op ALLE vlakken beter..BIjna alles apps op iPhone zijn betaald.
Samsung beter dan Apple? pffff qua gebruikerservaring loopt Apple toch echt wel voor.
En dan heb ik het nog niet over de plastic rommel materialen van Samsung gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d0s schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:16:
[...]

Samsung beter dan Apple? pffff qua gebruikerservaring loopt Apple toch echt wel voor.
Het scherm van de Galaxy S is beter. Bovendien lezen e-books, websites toch veel fijner op 4" of groter, zeker wat betreft films/series. Ga jij maar fijn met een vergrootglas je e-books lezen op 3,5" ;) ook al is het scherm fantatisch, maar 3,5" is gewoon echt not-done voor een goede e-book, website of film ervaring ;)
Iedereen heeft tegenwoordig thuis ook minimaal 32" of 40"+ inch tv thuis, 26" of 37cm was vroeger leuk...welcome to 2010 ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 364015 op 23-06-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Anoniem: 364015 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:18:
[...]

Het scherm van de Galaxy S is beter. Bovendien lezen e-books, websites toch veel fijner op 4" of groter, zeker wat betreft films/series. Ga jij maar fijn met een vergrootglas je e-books lezen op 3,5" ;) ook al is het scherm fantatisch, maar 3,5" is gewoon echt not-done voor een goede e-book, website of film ervaring ;)
Iedereen heeft tegenwoordig thuis ook minimaal 32" of 40"+ inch tv thuis, 26" of 37cm was vroeger leuk...welcome to 2010 ;)
Dan koop jij toch lekker een Samsung? Ik geef liever iets meer uit aan een kwaliteitstoestel dan dat ik van die rotte Samsung mobieltjes koop. Erg opmerkelijk trouwens dat je eerst de Samsung aanprijst voor het scherm dat 0,2" groter is, en daarna uitkraamt dat iedereen tegenwoordig toch wel een 40" aan de muur heeft hangen. 8)7
Je hoeft hier echt niet een partij te gaan spammen, want iPhone gebruikers gaan echt niet overstappen naar dat rotte Android. Koop jij lekker die Galaxy S, jongen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoeft niet op de man te spelen.

[ Voor 100% gewijzigd door Hoedje op 23-06-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
hanswener, je mag best je onderbouwde mening hier melden. Maar probeer dan argumenten te geven voor de stelling die je inneemt. Op deze manier is het niets meer dan trollen. Je probeert met halve argumenten nu de discussie te ontregelen.

De Galaxy S is een prachtige telefoon, met waarschijnlijk de beste hardware die Samsung op dit moment beschikbaar heeft. Ik heb er al even mee mogen spelen en het scherm is prachtig. Android draait soepel op de Galaxy S. De telefoon is enorm dun en licht.

Als morgen de iPhone beschikbaar is, dan kunnen we ze vergelijken. Ik denk niet dat de doelgroep hetzelfde is. Veel mensen zullen toch beginnen met de keuze tussen iOS en Android. Maar goed, als je kijkt naar de hardware, dan is het wel zo eerlijk om die eerst zelf te hebben gezien, voordat je het gaat afschrijven ;) .

Voor de discussie over de Galaxy S kun je hier terecht: Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 2] .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk triest en erg jammer dat mensen hun aanschaf gaan rechtvaardigen door rond te hangen op fora en threads van andere telefoons en die te bashen. God mag weten waarom. Mensen kopen een iphone voor de ervaring, anderen kopen een samsung voor de prijs of om andere redenen. Dit betekent toch niet dat je elkaar maar belachelijk moet gaan maken :S Ikzelf heb een 3g en zal overstappen op de 4. Niet noodzakelijk om de prijs of specs maar omdat apple in my book een stuk betrouwbaarder is dan bijvoorbeeld samesung en ik met plezier de 3g heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

iOS4 bevalt mij goed, geen enkel probleem so far... ben benieuwd naar mijn iPhone 4 die is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

rockmanz schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:41:
Ik vind het persoonlijk triest en erg jammer dat mensen hun aanschaf gaan rechtvaardigen door rond te hangen op fora en threads van andere telefoons en die te bashen. God mag weten waarom. Mensen kopen een iphone voor de ervaring, anderen kopen een samsung voor de prijs of om andere redenen. Dit betekent toch niet dat je elkaar maar belachelijk moet gaan maken :S Ikzelf heb een 3g en zal overstappen op de 4. Niet noodzakelijk om de prijs of specs maar omdat apple in my book een stuk betrouwbaarder is dan bijvoorbeeld samesung en ik met plezier de 3g heb gehad.
Hanswener gewoon negeren. Hij heeft 6 posts. Waarschijnlijk een account aangemaakt om hier te komen trollen.

Ontopic: gisteren iOS4 geinstalleerd op mijn 3GS. Het ging van een leien dakje. Geen enkel probleem tegengekomen zoals in dit topic af en toe gemeld is. Had alle contacten en emails nog mooi erop staan. Leuk dat tegenwoordig WEL verjaardagen in de calender meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21
Hans, ga een fietsen. Wanneer je je niet op fatsoenlijke wijze in een discussie kunt mengen hou je dan gewoon stil. Mooi dat je blij bent met je samsung telefoon, misschien is er nog een plekje op het samsung forum voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Serieus wat is die hanswener aan het doen? Vandaag een account aangemaakt en enkel posts maken om mensen uit te lokken of zelf gewoon ronduit uit te schelden. Vervolgens nog eens 5x zichzelf quoten? Iedereen heeft recht om zijn mening te geven, maar respecteer dan ook de mening van mensen die wel uitkijken naar een iPhone en deze prefereren boven een ander toestel.

Om maar on-topic te blijven: zojuist de eerste reviews gelezen en deze bevestigen voor mij alleen nog maar meer hoe graag ik de nieuwe iPhone wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

barzi schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:26:
Ik zit eraan te denken om van iOS 4 terug te gaan naar 3.1.3, aangezien ik merk dat de iPhone 3G toch wat slomer wordt. Kan dit zonder problemen (shift + herstel in Windows) met iTunes 9.2?
Volgend mij moet dit kunnen, het lijkt alsof iOS4 niet zo goed draait op de 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanXZero
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

rockmanz schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:41:
Helemaal mee eens, dit zijn discussie topics over de phones zelf en niet over welke beter is; daar maak je dan maar een aparte draad voor.

Even terug naar iOS4, welke problemen zijn er nou precies opgedoken ?

- Met een iPhone 3G updaten duurt het erg lang (paar uren), voornamelijk door de back-up die vooraf wordt
gemaakt.
- Updaten gaat niet altijd in 1 keer en crashed + errors, waardoor iTunes de iPhone niet meer herkent.
- Sommige mensen melden dat hun iPhone 3G trager werkt bij sommige handelingen.
- Crashes bij sommige handelingen in verscheidene apps.
- Contacten, SMS'jes, foto's en bepaalde settings missen. Zijn deze contacten alleen maar die van
Google Sync ? Of ook alle contacten die in de Contacts app zit ?

Zijn er al oplossingen gevonden voor elk probleem ?
Ik heb zelf een iPhone 3GS, ik was enthousiast toen iOS4 uit was; maar naarmate ik meer lees zie ik dat mensen veel problemen hebben met de update.

[ Voor 14% gewijzigd door MegamanXZero op 23-06-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 07:08
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:51:
[...]

Volgend mij moet dit kunnen, het lijkt alsof iOS4 niet zo goed draait op de 3G.
Zal het straks even proberen. Ik heb nu iOS4 erop staan met jailbreak, maar zonder multitasking en wallpaper (had zonet wel wallpaper). Even kijken hoe het OS nu bevalt. Bevalt het OS toch niet, dan ga ik alsnog terug naar 3.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

Sorry hanswener, maar je weet niet wat je zegt. Sterker nog, volgens mij heb je totaal geen verstand van deze zaken. Aan mij de eer om je domme post nog dommer te maken:
Ik zou zelf geen iPhone 4 kopen. Het scherm is slechter dan de Super Amoled van de Galaxy S.
Slechter waarom? Beeld? Kleur? Contrast? Scherpte? Kom eens met een onderbouwing waarom jij denkt dat het scherm zo slecht is dan.
Sowieso dan heb je een "mooi" Regina display voor je e-books en websites, maar laten we eerlijk wezen: films, e-books, en websites zijn toch veel fijner op 3,7" of 4" formaat? Ik kijk Toy Story 3 toch echter liever (of welke serie/film dan ook) op een 3,7" of groter display...Sowieso is het een grote grap, want de meeste mensen hebben hun smartphone toch niet pal voor hun neus, naarmate je afstand toeneemt tot het scherm wordt de tekst toch al minder kartelig. Maw een grote grap van Jobs. Specs, maar niet in de praktijk.
Pardon? Dus eerst loop je te ranten over hoe slecht het scherm wel niet is, en dan maakt het opeens geen drol uit? Een telefoon was voor bellen, en daar voordeed een 100x100 matrix scherm ook al prima. Dus wat zeur je nou dat het scherm slecht is als het toch geen reet uit maakt? (Dit zijn je eigen woorden hè!).
Daarnaast heb ik gelezen [zucht, ik lees ook wel eens wat...] dat er nog bugs in de firmware zetten waardoor Google Sync niet goed werkt (toeval??).
Heel fijn, maar Google had onderhoud. Hebben ze ook uitgebreid excuses voor aangeboden. Toevallig inderdaad onderhoud tijdens de release van IOS4. Kan gebeuren, maar ligt dus niet aan de iPhone. Inmiddels gaat syncen weer prima. Check je bronnen voor je er mee gaat ranten (want je slaat kant noch wal).
Bovendien kun je geen applicaties buiten de market om installeren
Moet dat dan? Alle apps die ik wil hebben staat er in, ik weet zeker dat ze het doen, veilig zijn en mijn iPhone er niet van op hol slaat. Goede controle is niets mis mee. En als je toch zo nodig andere apps wil installeren dan
(tenzij jailbreak..),
jailbreak je hem inderdaad. Fijn dat je zelf al antwoorden geeft!
kun je geen sd-kaartjes gebruiken,
Helemaal waar (maar ik heb aan die 16GB genoeg, maar dat is persoonlijk, dus kan ik je niet kwalijk nemen.
is multitasking nog steeds geen true multitasking...enz.
Want jij gaat op een mini scherm tegelijk film kijken terwijl je op de ander helft van het scherm een textdocument aan het typen bent? Zie je het al voor je? Of weet je gewoon de definitie van multitasken niet? Enige wat ik me voor kan stellen is dat ik wel e-mail naast internet zou willen gebruiken, maar met een klik op de home button switch ik net zo snel als in Windows tussen 2 schermen. Een telefoon is gewoon niet handig om echt multitasking mee te doen. Daar is het apparaat niet voor gemaakt. Maar nu is het dan toch geïmplementeerd omdat 90% van de mensen niet weet wat multitasken is, maar het wel graag wil doen (en vervolgens niet weten wat multitasking is, dus het afkraken omdat het niet zoals op een desktop werkt, dus).
het design is inderdaad geweldig,
Over smaak valt te twisten, maar je hebt gelijk.
maar sorry hoor, zo'n mooi scherm,
En nu spreek je jezelf weer tegen! Ongelofelijk! Last van meerdere persoonlijkheden? Is het nu een mooi scherm, doet het er niet toe of is het nu een baggerscherm met overrated specs?
en dan toch 3,5" grootte???? LOL.
Mijn collega heeft een HTC HD2. Ik vind dat scherm belachelijk groot. Wat moet je er mee? Het maakt het toestel onnodig groot, voor de dingen die je er mee doet. Hou mijn telefoon maar praktisch (klein maar bruikbaar).
Op een klein scherm ziet ALLES er goed uit.
Gaan we weer. Je weet het echt niet he?
Doe mij maar de Samsung Galaxy S die is op ALLE vlakken beter..
Ja want dat is een hebbeding? Vertel mij dan eens wat er zo veel beter aan is? En dan niet weer jezelf steeds tegen spreken he!
BIjna alles apps op iPhone zijn betaald.
Ja, iemand heeft er werk aan gehad. En ik wil gerust betalen voor iets wat goed werkt. Zeker als het de moeite waard is. En dan nog, die euro voor een gemiddelde app, daar haal je nog geen biertje van. Krent.
Op Google Android toestellen heb je bovendien nog eens GRATIS navigatie...Dat bespaart je ook al gelijk 100 euro.
Zal binnenkort ook voor de iPhone komen als Google zo ver is. De A4 processor is één van de weinige die de benodigde snelheid heeft om de nieuwe Google Navigatie software te kunnen draaien. Google heeft het voordeel dat ze ook kaarten maken, Apple maakt die niet. Op een iPhone 4 kan ik GRATIS beeldbellen, hoe zit dan bij Google? Van de besparing die je daar mee doet kun je TomTom aanschaffen! Wauw! It's amazing Mike!
De iPhone is de grootste scam van de afgelopen jaren.
Want? Ze zijn praktisch de uitvinder van de smartphone waar je echt mee kunt werken (ze hebben het mobiele internet aan het grote publiek gebracht). Miljoenen mensen hebben of willen een iPhone, wat is daar nu scam aan?
Je betaalt bij T-Mobile 30 euro voor 150 belminuten, een simonly voor datzelfde kost 3 euro per maand. Maw: 27 - 10 euro voor mobiel internet is 17 euro te veel. Dat over 2 jaar is (24x 17 is 408 euro + 200 voor je iPhone = 608 euro LOL). Dat is gewoon een lening en afbetaling...
En jij denkt dat een gratis mobieltje bij een abo ook echt gratis is? Dream on. Zo werkt dat in Nederland. En wees blij, in België moest je de telefoon los kopen (3G voor 525 euro, en daar kwam je abo nog bovenop. Nee, zo slecht is die deal met T-Mobile niet. Het toestel los kost dus 100 euro minder als wat je in 2 jaar bij een abo betaald. Maar daar krijg je wel belminuten en alles voor terug. Reken het eens om? 525 euro voor een los toestel. Je betaald dus 100 euro meer in 2 jaar tijd. Dat is 100/24=€4,17 per maand. Mooie prijs voor 150 minuten bellen, smsen en mobiel internet, denk je niet?

Tot zo ver mijn rant op deze domme rant. Shoot me, maar het bericht van hanswener slaat gewoon als een lul op een drumstel. Onderbouw je meningen eens, kom eens met feiten en cijfers die niet te weerleggen zijn, en kom dan nog eens terug in dit topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/iphone/images/overview-facetime-20100607.png

Niemand opgevallen dat de kleine inzet foto's in spiegelbeeld zijn van de originele hoofdfoto's? Ik vind het raar, en het laat zien dat het erin geshopped is.

Ik heb nu 2 dagen IOS 4 op mijn 3G draaien en ik merk dat alles langzamer is dat niet een gekochte app is. EN het enige echte voordeel dat mijn foon heeft is de directories, want de andere goodies kan ie blijkbaar niet aan. Heeft iemand anders ook dit probleem of ligt het aan mij?

En het slepen van een app naar een directory is soms een heel geklungel vooral als je app de meest rechtse is en de directory de meest linkse op de regel eronder. #@*&$^#*$%#%$

Oh well, over 3 maanden loopt het contract af en koop ik de 4. Hij is wel lelijk, maar da's misschien een kwestie van wennen.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb net de nieuwe ios4 geinstalleerd,

Als als je nu naar instellingen gaat en in een submenu gaat en dan op de homeknop drukt om weer naar home te gaan, krijg ik nadat ik weer naar instellingen ga de laatstbezochte submap te zien in instellingen. Hoe kan je dit zo instellen dat je altijd in de root van instellingen komt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:08:
Heb net de nieuwe ios4 geinstalleerd,

Als als je nu naar instellingen gaat en in een submenu gaat en dan op de homeknop drukt om weer naar home te gaan, krijg ik nadat ik weer naar instellingen ga de laatstbezochte submap te zien in instellingen. Hoe kan je dit zo instellen dat je altijd in de root van instellingen komt?
Door de app (instellingen is ook een app) helemaal af te sluiten, dat doe je volgens mij door de homeknop 3 seconden in te houden. Kan het zelf nu nog niet proberen want ik heb iOS 4 nog niet geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Backpacker op 23-06-2010 19:18 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 10:35
Ik snap je punt niet. Het is niet meer dan gebruikelijk om het beeld van je eigen camera zo in het klein weer te geven. Het voelt natuurlijker aan om jezelf te zien alsof je voor een spiegel staat, terwijl anderen je zo zien zoals ze dat in het echt ook (zouden) doen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLaurens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:07
Ik was overtuigd deze iPhone 4 te kopen, echt waar want alles stond me aan! Het scherm, de camera, de processor, de shape. Helemaal top! Helaas nog steeds geen ondersteuning voor flash of microSD! Dat is voor mij toch echt de dealbreaker geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Backpacker schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:16:
[...]

Door de app (instellingen is ook een app) helemaal af te sluiten, dat doe je volgens mij door de homeknop 3 seconden in te houden. Kan het zelf nu nog niet proberen want ik heb iOS 4 nog niet geïnstalleerd.
Hmmz dit werkt niet maar bedankt :)

edit: het heeft wel met multitasking te maken, als je 2x kort op de homeknop drukt krijg je de actieve apps, als je dat afsluit komt hij wel in je hoofdmenu van instellingen.

Nu is mijn vraag: Hoe zet je dat multitasking uit :)

[ Voor 24% gewijzigd door Slasher op 23-06-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Shark.Bait schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:05:
[afbeelding]

Niemand opgevallen dat de kleine inzet foto's in spiegelbeeld zijn van de originele hoofdfoto's? Ik vind het raar, en het laat zien dat het erin geshopped is.
Waarschijnlijk is het beeld dat je van jezelf ziet (in het klein) in spiegelbeeld, dat is een stuk fijner aangezien je dan meer controle hebt over je bewegingen. Je gesprekspartner ziet dan dus wel de juiste weergave.

Ik maak op mijn werk pasfoto's en dan zien mensen zichzelf ook live in beeld, maar niet in spiegelbeeld. Dit zorgt altijd weer voor verwarring, aangezien mensen verwachten aan hun linkerkant het haar goed te moeten doen als ze het op het scherm ook links zien. Dit zal dan ook de reden zijn dat het bij FaceTime ook gespiegeld is gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 10:35
iLaurens schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:19:
Ik was overtuigd deze iPhone 4 te kopen, echt waar want alles stond me aan! Het scherm, de camera, de processor, de shape. Helemaal top! Helaas nog steeds geen ondersteuning voor flash of microSD! Dat is voor mij toch echt de dealbreaker geworden!
Maar had je serieus verwacht dat dat erin zou komen? Met name van Flash is het de afgelopen maanden wel heel duidelijk geworden dat Apple daar niets in ziet. MicroSD is misschien iets minder uitgesloten, maar nog steeds past dat niet binnen de Apple-filosofie (zo min mogelijk aansluitingen en als je meer opslag wilt, koop je maar een hoger model).

[ Voor 34% gewijzigd door Z-Dragon op 23-06-2010 19:25 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

offtopic:
@Nik, verwacht geen reactie van die Hans, ik vermoed dat ie verplicht aan het afkoelen is. Je hebt de troep gemist die hij gemaakt heeft hier. Gelukkig was Hoedje er snel bij om het op te ruimen. Een echte trol was het, niets meer, niets minder.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Ik vraag me af of de DPI van de iPhone 4 niet wat tè extreem is. Veel mensen zeikten toentertijd de Xperia X1 met 800 * 480 al af om de hoge DPI, maar dit is nog een stukje erger. De elementen kunnen gewoon groter, zoals je bij die TomTom screen ziet. Maar websites worden wel degelijk kleiner lijkt me?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de vorige keer werd de iPhone afgezeken van de te lage DPI, tsja. +- 300 dpi is denk ik op zich wel fijn (hoewel ik de huidige dpi van de iPhone helemaal niet storend vind?) aangezien dat even veel is als drukwerk (zelfs nog meer) en dus zeker wel scherp is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:21:
[...]

Hmmz dit werkt niet maar bedankt :)

edit: het heeft wel met multitasking te maken, als je 2x kort op de homeknop drukt krijg je de actieve apps, als je dat afsluit komt hij wel in je hoofdmenu van instellingen.

Nu is mijn vraag: Hoe zet je dat multitasking uit :)
QFT

Zo beetje iedereen heeft met smart op het multitasken zitten wachten en jij wilt hem uitzetten :+ _/-\o_ ;)

Maar zoals ik al zei, ik kan niet controleren waar je het kan uitzetten omdat ik iOS4 nog niet geinstalleerd heb, maar ik neem aan dat zoiets ergens in de instellingen moet staan als het uberhaupt al uitgezet kan worden.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MsG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:26:
Ik vraag me af of de DPI van de iPhone 4 niet wat tè extreem is. Veel mensen zeikten toentertijd de Xperia X1 met 800 * 480 al af om de hoge DPI, maar dit is nog een stukje erger. De elementen kunnen gewoon groter, zoals je bij die TomTom screen ziet. Maar websites worden wel degelijk kleiner lijkt me?
Het lijkt me eigenlijk dat er weinig verandert. De iPhone interface is namelijk niet resolutie afhankelijk i.t.t. Windows Mobile.

De interface van de iPhone is precies hetzelfde, alleen hi-res. Als je niet inzoomt dan zijn pagina's full size op een iPhone. Het maakt weinig uit of het een iPhone 3G of 4 is. Alleen kun je bij de iPhone 4 waarschijnlijk de kleine lettertjes nog wel lezen en bij de 3G niet.

Het verschil is denk ik beter te maken met een TV. Denk aan de overgang van een oude, maar grote beeldbuis TV, naar een nieuwe 1080P tv. Als het beeldoppervlak even groot is, blijven de beelden hetzelfde. Alleen zal de 1080P tv (met goede bron) veel scherper zijn. Bij de iPhone werkt het hetzelfde, als de apps worden aangepast met nieuw artwork zijn ze scherper en de iPhone zorgt zelf al voor scherpere letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Ja maar mijn punt is dat een website niet opeens 1080P wordt. De bron blijft gelijk; dus dan wordt het, of heel klein weergeven, waardoor je de letters niet kan lezen, óf zwaar opgerekt om te compenseren.

Bij een iPhone 4 lijkt me juist dat je de letters niet goed kan lezen, omdat hij al op een kleiner oppervlak volledig getoond is (omdat de pixeldichtheid hoger is), en bij de 3G juist groter getoond, omdat de pixeldichtheid kleiner is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:01
sjonge, dan ben je ook een nerd hoor

have fun met je android phone en je dure microSD van 64gb

Ik kan trouwens niets op mijn 3GS terugvinden van die nieuwe manier van typen waarbij je woorden kan kiezen. Hoe kan dat?

[ Voor 11% gewijzigd door DarkShadow op 23-06-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

DarkShadow schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:24:
[...]
Ik kan trouwens niets op mijn 3GS terugvinden van die nieuwe manier van typen waarbij je woorden kan kiezen. Hoe kan dat?
Dat is de spellingcontrole: typ maar eens een woord verkeerd en laat hem niet autocorrecten, dan komt er een rood stippellijntje onder te staan als je verder gaat met een volgend woord. Als je er dan op klikt krijg je een menu met 3 alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

Ik heb em opgehaald bij FedEx. Effe uitpakken en syncen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MsG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:21:
Ja maar mijn punt is dat een website niet opeens 1080P wordt. De bron blijft gelijk; dus dan wordt het, of heel klein weergeven, waardoor je de letters niet kan lezen, óf zwaar opgerekt om te compenseren.

Bij een iPhone 4 lijkt me juist dat je de letters niet goed kan lezen, omdat hij al op een kleiner oppervlak volledig getoond is (omdat de pixeldichtheid hoger is), en bij de 3G juist groter getoond, omdat de pixeldichtheid kleiner is.
Het is juist andersom, de website is wel vaak geoptimaliseerd voor een breedte van 800 tot 1024 pixels, dus op het scherm van 320 breed wordt het juist meer verkleind. Het wordt nu dus al verkleind en dat blijft de iPhone 4 ook doen bij het hi-res scherm. Er verandert niets aan de groote, alleen heb je nu meer pixels om dezelfde content weer te geven. Dus het wordt scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:21:

Dat zie je verkeerd. De hoeveelheid gerenderde content op een website is exact gelijk aan de eerdere modellen iPhone. Die doen alsof ze een scherm van een bepaalde grootte hebben (veel groter dan werkelijk), renderen dat, en scalen 't naar beneden zodat 't op het scherm past. Volledig uitgezoomd is de gemiddelde website compleet onleesbaar. Vervolgens zoom jij in op een deel ervan met je vingers.

Exact hetzelfde gebeurt op de iPhone 4: het pretendeert een scherm van een bepaalde grootte te hebben, en schaalt dat naar beneden naar 320x480 (meen ik) points zodat 't op het scherm past.

Points is hier een belangrijk woord: dat is de display-eendheid geworden namelijk, in plaats van pixels. En de iPhone schermen beslaan allemaal 320x480 (meen ik) points. De iPhone 3G mapt elke point naar een pixel, de iPhone 4 heeft voor elke point 4 pixels, waarmee dus meer detail getoond kan worden voor dezelfde content (mits beschikbaar).

Het is dus ook expliciet niet de bedoeling dat developers dat scherm zien als 960*640 en de content daarop aanpassen, maar als de gewone 480x320 met een scale factor van 2.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 23-06-2010 20:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 16:16
Anoniem: 55194 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:38:
Ik heb em opgehaald bij FedEx. Effe uitpakken en syncen :D
Zit je in Amerika dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

correct!

Navigon duurt altijd zo lang met installeren. Elke keer als er een Navigon update is of ik update mijn iPhone met een nieuwe OS zit je weer 20 minuten te wachten voor die ene app.

iig heeft iemand vragen over de nieuwe iPhone? Natuurlijk kan je iOS4 zien op je 3GS :P. Ik kom van een 3G dus ik heb zelf nog niet eens de volle IOS4 ervaring ervaart.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 55194 op 23-06-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Beetje laat maar ik zag dit topic pas net :P
KingKoning schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:25:
Wat ik er van heb begrepen (draai nog geen os4) is dat het eigenlijk geen multitasken is. IOS gebruikt een "saved state". Hij onthoud waar de app was toen je hem afsloot. Dit moet de ontwikkelaar echter wel toepassen dmv API's.

In de lijst die je krijgt met 2x homeknop komt dan alleen een lijst met veelgebruikte applicaties, waar je doorheen kan scrollen (laatst gebruikte komen vooraan). Dat maak ik iig op uit dit artikel van iphoneclub.
Fout. Het is wel degelijk multitasken op dezelfde manier als je gewone computer dat doet. Met één toevoeging: apps in de background (met uitzonderingen) worden gesuspend. Ze bestaan nog in het geheugen, staan nog in de process table maar krijgen geen CPU-tijd meer gescheduled. Dat gebeurt pas weer als je 'm naar de voorgrond haalt.

De uitzonderingen zijn dus de audio, voip en location apps. En de apps die aan het os gevraagd hebben om nog wat extra tijd te krijgen (task completion). Dat werkt als volgt (in de background):
• Audio Apps mogen draaien zolang ze audio spelen of opnemen. Dat kan er uiteraard maar een tegelijk zijn.
• VoIP apps zijn in principe suspended, tenzij er data binnenkomt vanaf het netwerk. Omdat je ook nog wel 's wil keepaliven kun je elke minimaal 10 minuten wakker gemaakt worden om dat te doen. Extraatje: VoIP apps worden standaard opgestart als je je telefoon aanzet.
• Location apps mogen in principe draaien zolang ze je locatie tracken.
• Apps die task completion aan hebben gevraagd blijven volledig draaien, maar maximaal 10 minuten.

Zolang je aan de bovenstaande voorwaarden (en nog een paar, zoals het niet mogen aanspreken van de GPU als je in de background zit) voldoet, mag je app draaien. Anders is 'ie suspended en gebruikt 'ie geen CPU.

Voor de bovenstaande puntjes moet je echt ondersteuning in je app coden. Fast App Switching krijg je in principe gratis bij 't compileren voor 4.0. Maar om 't goed te doen moet je daar ook een klein beetje werk voor verrichten. Een van de dingen die je moet doen is inderdaad je state saven. Maar dat is niet tbv het multitasken zelf, dat is voor het geval je app terwijl 'ie suspended is gekilled wordt. De foreground app en de telefonie-apps hebben namelijk absolute prioriteit op iOS, dus zodra die geheugen nodig hebben dat niet beschikbaar is worden er andere processen afgeschoten. Om toch dezelfde user experience te houden moet je app dan dus weten wat 'ie moet doen, als 'ie opnieuw opgestart wordt. (Van het afschieten krijg je namelijk geen notificatie als app.)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 23-06-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

KingKoning schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:25:

In de lijst die je krijgt met 2x homeknop komt dan alleen een lijst met veelgebruikte applicaties, waar je doorheen kan scrollen (laatst gebruikte komen vooraan). Dat maak ik iig op uit dit artikel van iphoneclub

http://www.iphoneclub.nl/...uch-en-ipad-os-uitgelegd/
Als ik via 2x de home-knop de instellingen "app" kill, dan krijg ik hem nog steeds in de "saved" state.

Of is het zoals dat artikel op iphoneclub zegt:
Eigenlijk doet de fast app switching-functie dienst als een soort extra dock: je krijgt een rijtje met apps te zien die je recent gebruikt hebt. Dat wil overigens niet zeggen dat ze écht op de achtergrond actief zijn; we vermoeden dat Apple de niet-gebruikte applicaties ongemerkt afsluit wanneer je ze een tijdlang niet hebt gebruikt
Nee, vind dat multitasken nog niet echt een vooruitgang.

[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 23-06-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
we vermoeden dat Apple de niet-gebruikte applicaties ongemerkt afsluit wanneer je ze een tijdlang niet hebt gebruikt
Pas als dat nodig is. Bijvoorbeeld als er een tekort aan vrij geheugen is. De grootste inactieve app wordt dan afgeschoten.

Het zou iPhoneClub sieren als ze zich wat in de materie verdiepten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

[message=,noline]Slasher schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:37[/message]:
[...]

Als ik via 2x de home-knop de instellingen "app" kill, dan krijg ik hem nog steeds in de "saved" state.

[...]

Dus jij vind userexperience en snelheid ondergeschikt aan multitasking? Dat snap ik niet. En 2 dingen echt tegelijk doen, doe je sowieso niet op een iPhone (of welke telefoon dan ook). Heb je goed gelezen wat cyber hierboven (nu nog verder, hoi cyber :w) zegt?

Ik noem het nuttig omgaan met resourses en zorgen voor maximale prestaties tegen minimale kosten (accuduur en snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16

Grozno

acts without consequence!

Het probleem wat ik had met iBooks (vorige topic) heeft zichzelf blijkbaar opgelost, ik kan nu prima ebooks en pdf's syncen :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:01
Slasher schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:37:
[...]

[...]

Probeer niet te denken als een nerd, maar gewoon als enduser, je merkt namelijk in 90% van de gevallen niet het verschil. Daarnaast kunnen bepaalde processen waarbij het wel uitmaakt dus wel in de achtergrond gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Problemen met de eerste lereringen displays van de iPhone 4.

http://www.everythingicaf...play-problems/2010/06/23/

Ik ga de mijne uitgebreid testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Nik schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:36:
Problemen met de eerste lereringen displays van de iPhone 4.

http://www.everythingicaf...play-problems/2010/06/23/

Ik ga de mijne uitgebreid testen!
Dit lees je elke jaar. Er zijn altijd problemen, zoals bv. met 'haarscheurtjes'. De ontevreden klanten (gelijk hebben ze) hoor je het luidst, de tevreden klanten niet. Waar het op neer komt, je hebt toch garantie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

[message=,noline]Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:29[/message]:
[...]

Dit lees je elke jaar. Er zijn altijd problemen, zoals bv. met 'haarscheurtjes'. De ontevreden klanten (gelijk hebben ze) hoor je het luidst, de tevreden klanten niet. Waar het op neer komt, je hebt toch garantie :o
Uiteraard heb je garantie. Voor ,ij iets lastiger omdat ik er nu 400+ km voor ga rijden, enkele reis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Slasher schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Makkelijk klagen. Als de batterijduur 3x minder was geweest had je het ook geen vooruitgang gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:29:
[...]

Niet altijd bij Apple, herinner je de eerste iPod Nano met de krassen op het scherm? Ook bij de MacBooks deden ze in het begin moeilijk over scheuren en verkleuringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Nik schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:35:
[...]

Uiteraard heb je garantie. Voor ,ij iets lastiger omdat ik er nu 400+ km voor ga rijden, enkele reis ;)
Je gaat het in Frankrijk ophalen...? Prettig reis! Tja, dan zou ik ook vragen of ze die even kunnen open maken. Normaal gezien heb je toch wereld wijde garantie bij Apple... toch?
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Niet altijd bij Apple, herinner je de eerste iPod Nano met de krassen op het scherm? Ook bij de MacBooks deden ze in het begin moeilijk over scheuren en verkleuringen.
Dat klopt, maar hoe groot was het probleem in werkelijkheid? Als je afgaat op sites, dan kan het probleem heel groot lijken, terwijl dat misschien niet zo is...

Gelukkig moet de fabrikant binnen 6 maanden bewijzen dat de fout bij bij de klant ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Hmm...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
iPhone 4 reception issue

iPhone 4 loses reception when you hold it by the antenna band. (Gizmodo)

Een aantal gebruikers hebben het erover dat de ontvangst wegvalt als je de retina antenna met je hand vast pakt. Steve Job's wifi problemen on stage zou zelfs hierdoor zijn veroorzaakt.

Quickfix: rubbere stootband..... foute shit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
In een andere filmpje zag je iemand bellen met 0 streepjes... Misschien teveel storing met de hand, waarop de software te gevoelig reageert? Anders krijg je toch dat het gesprek mislukt was... Dit moet toch wel tijdens de test periode zijn opgevallen... Misschien brengt Apple daarom de Bumper case uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 20:19
zAo: quote:
batumulia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:41:
[...]

Geprobeerd om hem op te zetten als een nieuwe phone i.p.v een back-up terug te zetten?

Dat niet, maar dan zou die backup op 3.1.3 toch ook vreemd moeten doen? De grap is dat vrijwel alles sneller was, maar de telefoon soms gewoon hing voor 5 seconden.
Dat klopt, maar bij sommige FW versies zijn er problemen als je een back-up terugzet. Sowieso vind je iPhone het fijner als je hem als een nieuwe iPhone instelt. Er word op die manier minder zooi meegestuurd vanaf je back-up.
Appo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:40:
In een andere filmpje zag je iemand bellen met 0 streepjes... Misschien teveel storing met de hand, waarop de software te gevoelig reageert? Anders krijg je toch dat het gesprek mislukt was... Dit moet toch wel tijdens de test periode zijn opgevallen... Misschien brengt Apple daarom de Bumper case uit :D
Oja, dus wij mogen 29€ gaan betalen omdat Apple te lui is om zijn hardware goed te testen? Ik neem aan dat het bijna geen problemen oplevert aangezien de eerste reviewers er dan ook wel over hadden geklaagd.

[ Voor 34% gewijzigd door batumulia op 24-06-2010 01:43 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb de iPhone 4 vandaag binnen gekregen (hier in de US), ik heb zo'n beetje hetzelfde ontvangst als wat ik had met mijn Nexus One en iPhone 3G. Ik woon en werk toevallig hier in een gebied met goed 3G ontvangst, dus ik ben erg tevreden met het ontvangst op het moment. Zelfs als ik alle randen afscherm heb ik nog steeds alle bars met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf een probleem met een hele kleine gele plekje op mijn scherm links onder in de hoek. Ik kan het niet zien tenzij ik een zaklamp App gebruikt.

Hopelijk komt Apple met een oplossing. Mischien mijn phone gewoon ruilen. Maar ik maak me er niet zo druk over op dit moment.

Voor de rest heb ik geen last van de iphone receptie "problemen". Walt in zijn review zei dat dit een software probleem is en dat Appel er al van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Muthas schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:37:
[...]

Makkelijk klagen. Als de batterijduur 3x minder was geweest had je het ook geen vooruitgang gevonden.
Wie zeg dat ik klaag? :? Ik deel slechts mijn ervaringen, dat mag toch? :N

Ik constateer een feit dat is mijn goed recht. Ik had er persoonlijk geen moeite mee dat je niet kon multitasken dus nee dit had van mij niet gehoven.

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 24-06-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Niet online
Ik heb dus ook wel wat problemen gehad met het updaten van mijn 3G. Het meest vervelende is nu dat de telefoon trager reageert met het openen van applicaties. Valt vooral op bij de notities, sms, camera. Staat gewoon meerdere seconden stil. Met mijn calandar verdwijnen eerst alle afspraken en dan komen ze weer terug. Ook heb ik het nog geprobeerd met een schone installatie, maar helaas geen verschil hiermee. Hoop dat ze dit met update (die dit keer wel makkelijk gaat) kunnen verbeteren. Heb er nu best wel spijt van de update installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
CyBeR schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:00:
Beetje laat maar ik zag dit topic pas net :P

[...]

Fout. Het is wel degelijk multitasken op dezelfde manier als je gewone computer dat doet. Met één toevoeging: apps in de background (met uitzonderingen) worden gesuspend. Ze bestaan nog in het geheugen, staan nog in de process table maar krijgen geen CPU-tijd meer gescheduled. Dat gebeurt pas weer als je 'm naar de voorgrond haalt.

De uitzonderingen zijn dus de audio, voip en location apps. En de apps die aan het os gevraagd hebben om nog wat extra tijd te krijgen (task completion). Dat werkt als volgt (in de background):
• Audio Apps mogen draaien zolang ze audio spelen of opnemen. Dat kan er uiteraard maar een tegelijk zijn.
• VoIP apps zijn in principe suspended, tenzij er data binnenkomt vanaf het netwerk. Omdat je ook nog wel 's wil keepaliven kun je elke minimaal 10 minuten wakker gemaakt worden om dat te doen. Extraatje: VoIP apps worden standaard opgestart als je je telefoon aanzet.
• Location apps mogen in principe draaien zolang ze je locatie tracken.
• Apps die task completion aan hebben gevraagd blijven volledig draaien, maar maximaal 10 minuten.

Zolang je aan de bovenstaande voorwaarden (en nog een paar, zoals het niet mogen aanspreken van de GPU als je in de background zit) voldoet, mag je app draaien. Anders is 'ie suspended en gebruikt 'ie geen CPU.

Voor de bovenstaande puntjes moet je echt ondersteuning in je app coden. Fast App Switching krijg je in principe gratis bij 't compileren voor 4.0. Maar om 't goed te doen moet je daar ook een klein beetje werk voor verrichten. Een van de dingen die je moet doen is inderdaad je state saven. Maar dat is niet tbv het multitasken zelf, dat is voor het geval je app terwijl 'ie suspended is gekilled wordt. De foreground app en de telefonie-apps hebben namelijk absolute prioriteit op iOS, dus zodra die geheugen nodig hebben dat niet beschikbaar is worden er andere processen afgeschoten. Om toch dezelfde user experience te houden moet je app dan dus weten wat 'ie moet doen, als 'ie opnieuw opgestart wordt. (Van het afschieten krijg je namelijk geen notificatie als app.)
toon volledige bericht
Ok. dan heeft Iphoneclub het dus vrij onduidelijk uitgelegd.... Dit is toch wel een vrij groot verschil met hoe zij aangeven dat het zit.

Zit zon saved state eigenlijk ook in OS4 voor de 3G? Want daar is multitasking zonder JB niet mogelijk, maar als die saved state wel in apps zit kan je dus eventueel wel verder met je berichtje typen/je game afmaken als je gebeld wordt.
CyBeR schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:47:
[...]

Het zou iPhoneClub sieren als ze zich wat in de materie verdiepten :P
dat blijkt maar weer idd. off-topic: Ik wil niet bashen, maar ik irriteer me er wel vaker aan. Het forum ook bijvoorbeeld...... 1 groot drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

iBurger schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 01:31:
Hmm...

[video]

iPhone 4 loses reception when you hold it by the antenna band. (Gizmodo)

Een aantal gebruikers hebben het erover dat de ontvangst wegvalt als je de retina antenna met je hand vast pakt. Steve Job's wifi problemen on stage zou zelfs hierdoor zijn veroorzaakt.

Quickfix: rubbere stootband..... foute shit iig.
Apple heeft al gezegd dat dit een iOS fout is. Sommige gebruikers met een 3G/3GS hebben hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 19:57
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Dat met die Nano is ook maar een korrel zout geweest volgens mij want mijn 1ste gen Nano's zijn krasloos naar mijn neef en nicht gegaan 3 jaar geleden en laatst zag ik er daar weer 1 slingeren op tafel en tadaa nog steeds zo goed als krasvrij

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Ik zal maar niet rekenen dat Apple ooit Flash op zijn toestellen zal toestaan. Gewoon weg omdat flash te veel CPU tijd vraag.
Als ik op mn laptop flash open (HP) schiet mn CPU omhoog
Als ik op mn macbook pro flash open schiet mn CPU omhoog.

Dat is gewoon funest voor je batt.

Waarom zou je op een 16 gb nog een flash kaarje van max 4 Gb willen hebben?
Men moet het zelf weten natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door To_Tall op 24-06-2010 10:59 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KingKoning schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:19:
[...]

Ok. dan heeft Iphoneclub het dus vrij onduidelijk uitgelegd.... Dit is toch wel een vrij groot verschil met hoe zij aangeven dat het zit.

Zit zon saved state eigenlijk ook in OS4 voor de 3G? Want daar is multitasking zonder JB niet mogelijk, maar als die saved state wel in apps zit kan je dus eventueel wel verder met je berichtje typen/je game afmaken als je gebeld wordt.
State saven is iets wat elke app zelf moet doen. Dat kon in 2.0 al, en werd ook door Apple aangeraden precies om de reden die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
'Apple registreert en deelt locatie gebruikers nieuwe OS'

Zie http://www.nu.nl/internet...t-locatie-gebruikers.html

niet dat je telkens gevolgd wordt ofzo, maar is toch wel wat om bij na te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zou zelf geen iPhone 4 kopen. Het scherm is slechter dan de Super Amoled van de Galaxy S.
Misschien iets slechter, maar de fotootjes vergelijkend, is de iPhone zeker niet slecht.
Daarnaast heb ik gelezen dat er nog bugs in de firmware zetten waardoor Google Sync niet goed werkt (toeval??).
Google Sync (Exchange sync) doet het hier perfect. Ik heb een 3G op iOS4 (jb) lopen en syncen gaat prima, direct na upgrade. Hoefde niets te doen behalve apps opnieuw installeren en daarvan bleven de instellingen ook netjes staan.
Sowieso dan heb je een "mooi" Regina display voor je e-books en websites, maar laten we eerlijk wezen: films, e-books, en websites zijn toch veel fijner op 3,7" of 4" formaat? Ik kijk Toy Story 3 toch echter liever (of welke serie/film dan ook) op een 3,7" of groter display...
Heb je het wel eens geprobeerd? Films kijken op de telefoon (korte filmpjes) gaat prima. Boeken lezen (met Stanza) zelfs heel goed. Die ene centimeter maakt echt niets uit. Betekend alleen dat ik de lettergrootte moet verkleinen.
Sowieso is het een grote grap, want de meeste mensen hebben hun smartphone toch niet pal voor hun neus, naarmate je afstand toeneemt tot het scherm wordt de tekst toch al minder kartelig. Maw een grote grap van Jobs. Specs, maar niet in de praktijk.
Beetje zeik-modus zit je in. Ja, de huidige schermen zijn scherp genoeg. Maar als het scherper kan, ziet het er toch beter uit. De resolutie van de iPhone4 is toch heel dicht bij het maximale dat nodig is. De huidige telefoons zie je nog wel wat karteltjes. Bij de 4 is dat dus helemaal niet meer zichtbaar, mooier dus.
Bovendien kun je geen applicaties buiten de market om installeren (tenzij jailbreak..), kun je geen sd-kaartjes gebruiken, is multitasking nog steeds geen true multitasking...enz.
Apps buiten itunes om: Ideaal, itunes. Je hebt alle apps op een locatie in plaats van zoals bij WinMo dat je 50000 sites af moet om de software te vinden die je nodig hebt...en dan moet je ook nog zelf handmatig achter updates aan. Dank je feestelijk, heb ik een paar jaar gedaan, nu ik weet dat het beter kan vind ik dit toch echt vele malen beter, handiger en gemakkelijker.
Ja, geen SD kaartjes is wel jammer en dat zou ik ook ideaal vinden, maar er moet nog wel iets zijn om te verbeteren, toch?
Multitasking = geen true multitasking: Ja, klopt, maar multitasking mis ik niet heel erg. Opstarten van apps zou wel sneller mogen, maar het is geen onoverkomelijk probleem.
het design is inderdaad geweldig, maar sorry hoor, zo'n mooi scherm, en dan toch 3,5" grootte???? LOL. Op een klein scherm ziet ALLES er goed uit. Doe mij maar de Samsung Galaxy S die is op ALLE vlakken beter..BIjna alles apps op iPhone zijn betaald.
Veel plezier met je S.

Wat betreft betaalde apps, er zijn genoeg gratis apps. Honderdduizenden.
Op Google Android toestellen heb je bovendien nog eens GRATIS navigatie...Dat bespaart je ook al gelijk 100 euro. De iPhone is de grootste scam van de afgelopen jaren. Je betaalt bij T-Mobile 30 euro voor 150 belminuten, een simonly voor datzelfde kost 3 euro per maand. Maw: 27 - 10 euro voor mobiel internet is 17 euro te veel. Dat over 2 jaar is (24x 17 is 408 euro + 200 voor je iPhone = 608 euro LOL). Dat is gewoon een lening en afbetaling...Dan kun je beter een Samsung Galaxy S of HTC Desire of Nexus One kopen, veeeeeel voordeliger..want die marges op de iPhone zijn niet mis - zeker niet voor accesoires ook.
Er zijn zeer goedkope alternatieven: Navmii is er al voor 5 euro of zo. Bij jailbreaking zit er xGPS in, die is gratis.

En wat betreft je gezeik over de T-Mobile kosten, dat weet je nou eenmaal. Wil je niet 30 euro betalen voor een abbo, moet je die niet nemen. Het is en blijft een commercieel bedrijf.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

Kbeuriot schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:14:
'Apple registreert en deelt locatie gebruikers nieuwe OS'

Zie http://www.nu.nl/internet...t-locatie-gebruikers.html

niet dat je telkens gevolgd wordt ofzo, maar is toch wel wat om bij na te denken!
En die opt-out optie werkt ook niet. Probeer het nu al 2 dagen maar telkens krijg ik de foutmelding dat mijn device niet op iOS4 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

quote van iphoneclub:

Dit las ik op het forum van AppleInsider:“Apple is using a bonding agent called Organofunctional Silane Z-6011 to bond the layers of glass. Apparently, Apple (or more likely Foxconn) is shipping these products so quickly that the evaporation process is not complete. However, after one or two days of use, especially with the screen on, will complete the evaporation process and the yellow “blotches” will disappear.How do I know? I was involved in pitching Z-6011 to Apple.”Misschien (en hopenlijk) zijn de gele plekken in sommige schermen van tijdelijke aard…

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

Licko

ZVDK

ben een beetje sceptisch om nu een iPhone te kopen met die problemen die er gemeld worden....ik heb nog een reservering liggen

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Anoniem: 233874 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:52:
[...]

En die opt-out optie werkt ook niet. Probeer het nu al 2 dagen maar telkens krijg ik de foutmelding dat mijn device niet op iOS4 draait.
Bij mij werte de opt-out vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 11-05 14:52

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ach, voordat wij aan de beurt zijn zijn we alweer een paar weken verder en ik neem aan dat tegen die tijd wel duidelijk is of het echt grootschalige problemen zijn en of het wel of niet gefixt is/kan worden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.