i300 is maar 15 euro p/ mnd duurder.tss68nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:44:
[...]
Oh ik heb voor mezelf alleen een excel gemaakt vanaf 300 belminuten, zie dat jij de 150 minuten hanteert.
Kom met een toestel van 629 + 14,95*24 vodafone op 987,8 uit voor 400 minuten + internet. Komt aardig in de buurt.
Maargoed, voor het i-150 abbo zal je marginaal goedkoper uit zijn, maar de i-300 en hoger zijn veel en veel te duur.
offtopic wat voor abonnement is dat dan?CLB schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:52:toon volledige bericht
[...]
Nou ligt dus wel echt aan je abonnement natuurlijk: https://directsales.vodafone.nl/smm/
Sim-only's met internetverbinding kosten niet bepaald veel minder dan wat ik nu betaal denk..
Betaal nu 25,00 per maand voor 350 minuten / 700 smsjes en internet... dusja..
[...]
Nu maken ze iedereen blij... ik ben toch wel echt benieuwd wie dan hoor:
- Je hebt mensen die toch al een bumper wilden, die hem mooi vinden en die blij zijn
- Je hebt mensen die een iPhone 4 hebben aangeschaft, omdat ze Apple mooi vinden, fanboys zijn en dit half goed zitten te praten, terwijl ze eigenlijk denken 'godver kut' maarja moet ik niet laten merken want het is Apple
- Je hebt een groep mensen die dit ronduit slecht / schandalig / nasty of wat dan ook vind...
Geen uitstel van leveringen..
Nee laat er maar gewoon tig half gare iPhones tussenzitten als je maar uitlevert
Een Vodafone 350 abonnement =)
Ook nog is een gratis HTC Legend bijgekregen, die ik verkoop, wordt alles nog cheaper
Ook nog is een gratis HTC Legend bijgekregen, die ik verkoop, wordt alles nog cheaper
[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 16-07-2010 19:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nee die bestellingen / leveringen gingen de afgelopen dagen nog gewoon onverminderd door. Her en der op het net zijn wel threads te vinden van mensen die ze uit het buitenland bestellen.Maciek schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:48:
Een coating zou waarschijnlijk ook helpen maar ik denk niet dat ze 3 miljoen iphones terug willen roepen. Dat kost enorm veel. Nu maken ze iedereen blij met een bumper/case en misschien dat deze iphone design niet zo lang mee laten gaan als die van de 3g/3gs dus dan is het probleem over een paar jaar vergeten.
Als je het positief bekijkt.. Nu hoeft er helemaal geen uitstel te zijn van de leveringen.
Net de persconferentie gevolgd en wat een ongelooflijk geleuter seg.
.
Manmanman, overdrijf toch niet zo en laat je niet zo inpalmen door de media.CLB schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:52:
[...]
Nee laat er maar gewoon tig half gare iPhones tussenzitten als je maar uitlevert
Je mag best even met m'n iPhone 4 komen spelen hoor, dan zie je dat het best meevalt.
En met wat voor actie verkregen?CLB schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:54:
Een Vodafone 350 abonnement =)
30 sep, re-evaluatie...ik denk dat ze nog wel even door brainstormen aan een wat meer permanente oplossing dan die case.
Ik denk dat een coating best een oplossing kan zijn, maar wie ben ik
Het zou me idd niks verbazen als dat op de nieuwe versies al zit idd.Nomad schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:55:
30 sep, re-evaluatie...ik denk dat ze nog wel even door brainstormen aan een wat meer permanente oplossing dan die case.
Ik bedoel, er zijn er nu 3 miljoen verkocht, maar dat is een schijntje met het aantal wat er uiteindelijk verkocht gaat worden.
Hmm, is op de chart (http://www.blogcdn.com/ww...eption-pc-0852-rm-eng.jpg) de 'min' en 'max' bars niet omgewisseld? Min is namelijk de hogere in dit geval?
[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 16-07-2010 19:58 ]
wij even hard hopen dat ze dat de 30e van juli gefixed hebben voor de toestellen die hier heen komen naar nederland
.
Zodra die hier is, ga ik 1 ophalen namelijk
Zodra die hier is, ga ik 1 ophalen namelijk
Man man man, praat het toch niet goed. Kijk eens naar het onderzoek van Anadtech. De iPhone 4 geeft een veel grotere drop in signaal dan elke andere telefoon.Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:55:
[...]
Manmanman, overdrijf toch niet zo en laat je niet zo inpalmen door de media.
Je mag best even met m'n iPhone 4 komen spelen hoor, dan zie je dat het best meevalt.
Ze doen voorkomen alsof de oorzaak de hand is die de antenne afdekt. Ze praten niet over kortsluiting. Zie de vraag die net gesteld werd, ze beantwoorden de vraag niet eens! Gewoon eroverheen lullen.
Q: You showed people almost covering the entire phone in their hand, but on the iPhone 4 it can happen with just a touch. Can you explain that difference?
A: \When you touch the phone, you put yourself between the signal and your phone, so when you touch that spot you can attenuate the signal, and if you grip it with your whole hand, you can attenuate it even more. We don't build phones with an antenna on top...
Precies. 15 * 24 = 360 euro. Je totale kosten voor een 3GS op i-300 komt op 1108,75, en met een iphone4 uit engeland en een vodafone 400 + internet betaal je zoals gezegd 987,80. Toch 120 euro.
In mijn geval ben ik voor een 620 min gegaan in plaats van een i-500 omdat ik nogal veel bel voor werk etc, en dan scheelt het met 1217(620) tegen 1558(i-500) toch 340 euro. Dat is nogal
Doe ik niet, zeker niet, ik heb het ook niet over 'alle iPhones' of over 'miljoenen iPhones'Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:55:
Manmanman, overdrijf toch niet zo en laat je niet zo inpalmen door de media.
Heb gekozen voor 'tig iPhones' omdat officiele getallen niet bekend zijn, toch is het slecht..
Ontwerpfout... erg nasty, kan gebeuren, heel slecht voor de fabrikant en voor de consument..
Maar omdat het Apple is wordt het nieuws van 'een stukje plastic twv 2 dollar wat gratis wordt weggegeven'
geadoreerd door de media alsof mensen die een iPhone 4 hebben gekocht een volgeling van Jezus zelf zijn.
Ik vind dit geen oplossing.. een stukje cheapass plastic weggeven en dan net doen alsof 't is opgelost..
Hoop dat Apple komt met nieuwe batches met antennes / coatings of whatsoever, vind dit gewoon jammer.
Via de directsales pagina van VodafoneBrm-G schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:55:
En met wat voor actie verkregen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En? Moet jij maar eens goed kijken naar het onderzoek van Anadtech.tm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:58:
[...]
Man man man, praat het toch niet goed. Kijk eens naar het onderzoek van Anadtech. De iPhone 4 geeft een veel grotere drop in signaal dan elke andere telefoon.
Hun conclusie.
The Antenna is Improved
From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.
Ik denk dat Apple vooral even afwacht hoe de media hier mee omgaat. Als er niet meer over geschereven wordt vinden ze het wel prima. Als de media de oplossing afdoet als belachelijk denk ik dat er rond de 30e een nieuwe persconferencie komt waarbij Apple roept 'ons laatste data laten zien dat het probleem groter is dan gedacht' en besluit dat alsnog om met een recall te starten.Nomad schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:55:
Ja, zolang je niet aan de zijkant komt klopt het. Maak je kortsluiting...ZpAz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:01:
[...]
En? Moet jij maar eens goed kijken naar het onderzoek van Anadtech.
Hun conclusie.
[...]
Het feit dat ze het hoesje geven is al een teken dat het probleem er gewoon is.
[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 16-07-2010 20:05 ]
samen zullen we voor gerechtigheid strijden. Reminds me of 2005/2006, toen we flink met het plopjesprobleem bezig warentm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:02:
[...]
Ik denk dat Apple vooral even afwacht hoe de media hier mee omgaat. Als er niet meer over geschereven wordt vinden ze het wel prima. Als de media de oplossing afdoet als belachelijk denk ik dat er rond de 30e een nieuwe persconferencie komt waarbij Apple roept 'ons laatste data laten zien dat het probleem groter is dan gedacht' en besluit dat alsnog om met een recall te starten.
Ontopic: Ik vermoed dat de telefoons die nu geshipped worden echt nog niet voorzien zijn van fixes, zo werkt het gewoon niet met zulke massaproducten.
Ik ben zelf niet zo'n zeur qua dit soort dingen, ik haal straks gewoon die 4 en ga er lekker mee spelen.
Wat gedeelte van normaal gebruik snap je niettm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:03:
[...]
Ja, zolang je niet aan de zijkant komt klopt het. Maak je kortsluiting...

Zonder bumber:
Onder dat gedeelte staat dat ze met bumber nog verder (dan het al beter dus!) in 'deadzones' kunnen bellen, dus de conclusie gaat over zonder bumber.
With my bumper case on, I made it further into dead zones than ever before, and into marginal areas that would always drop calls without any problems at all. It's amazing really to experience the difference in sensitivity the iPhone 4 brings compared to the 3GS, and issues from holding the phone aside, reception is absolutely definitely improved. I felt like I was going places no iPhone had ever gone before. There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet, even though measured signal is lower than the 3GS.
[ Voor 42% gewijzigd door ZpAz op 16-07-2010 20:07 ]
Plopjesprobleem lol, tjonge daar heeft toen wel heel veel tijd in gezeten. Maarja toen zat ik ook aan tafel met de logitech top. Je ziet maar, het heeft wel tot een oplossing geleid, maar het duurde wel even. Het managment hoort niet graag dat er een ontwerpfail is.Nomad schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:04:
[...]
samen zullen we voor gerechtigheid strijden. Reminds me of 2005/2006, toen we flink met het plopjesprobleem bezig waren.
Ontopic: Ik vermoed dat de telefoons die nu geshipped worden echt nog niet voorzien zijn van fixes, zo werkt het gewoon niet met zulke massaproducten.
Ik ben zelf niet zo'n zeur qua dit soort dingen, ik haal straks gewoon die 4 en ga er lekker mee spelen.
Ga de iPhone 4 niet kopen. Jammer, pracht telefoon, maar heb van nature zweethandjes en dat lijkt met niet ideaal. Anders zeker gekocht, want verder is het een pracht ding.
[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 16-07-2010 20:08 ]
Je kan natuurlijk ook testen in de winkel of je er echt last van hebt, en je kan hem terugbrengen als het niet bevalt. Mja, niemand dwingt je gelukkigtm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:07:
Ga de iPhone 4 niet kopen. Jammer, pracht telefoon, maar heb van nature zweethandjes en dat lijkt met niet ideaal. Anders zeker gekocht, want verder is het een pracht ding.
Ikzelf woon in Groningen en ben 98% van de tijd op een locatie met max bereik en/of wifi. Ik geloof niet dat ik vaak zal merken dat mijn bereik wegvalt en ik me daar aan ga storen.
Zo'n bumpertje, misschien is die wel niet eens zo lelijk ook
Zo'n bumpertje, misschien is die wel niet eens zo lelijk ook
Dan mag apple je iphone wel gewoon terug nemen zonder problemen, maar of T-Mobile dat abbo ook terug wil draaien voor je.... ik betwijfel hetZpAz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Je kan natuurlijk ook testen in de winkel of je er echt last van hebt, en je kan hem terugbrengen als het niet bevalt. Mja, niemand dwingt je gelukkig
Anoniem: 105188
Ik weet niet wat ik moet denken. Ze geven niet direct toe wat het probleem is ze zeggen alleen dat er een probleem is maar dat het zelden voorkomt en voor het geval dat jij het probleem hebt, hier heb je een bumper. Ik had eerder gehoopt dat ze zouden zeggen dat er een probleem was en dat ze het zouden fixen in een nieuwe batch.
Als tussenpersoon en omdat ze het als een pakket leveren zullen ze wel moeten. Trouwens je mag tegenwoordig je abonement binnen 14 dagen laten ontbinden.tss68nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:10:
Dan mag apple je iphone wel gewoon terug nemen zonder problemen, maar of T-Mobile dat abbo ook terug wil draaien voor je.... ik betwijfel het
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-07-2010 20:14 ]
Heb je zelf een iPhone 4?tm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:03:
[...]
Ja, zolang je niet aan de zijkant komt klopt het. Maak je kortsluiting...
Het feit dat ze het hoesje geven is al een teken dat het probleem er gewoon is.
Ja er is signaalverlies, maar niet veel meer dan met gewoon vasthouden.
Gelukkig niet nee.ZpAz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Je kan natuurlijk ook testen in de winkel of je er echt last van hebt, en je kan hem terugbrengen als het niet bevalt. Mja, niemand dwingt je gelukkig
Waar het mij veel meer om gaat, er is een probleem, niemand die dat ontkent. Is het een groot of klein probleem, niemand die het echt weet. Zelfde als met het plopjesprobleem van de Logitech speakers.
Overeenkomst:
Logitech en Apple zijn beide A brands, kortom ze claimen het beste van het beste te bieden en daar betaal je een premium prijs voor. Als dan blijkt dat je product een probleem heeft (nogmaals, groot of klein) moet je in mijn optiek alles doen om het probleem op te lossen.
Kortom, in mij optiek moet Apple niet een bumper aanbieden die het mooie design aantast, maar een recall organiseren en de antenne van een doorzichtige coating voorzien zodat er geen kortsluiting optreed. Dat is namelijk een oplossing bieden die hoort bij een A brand in mijn optiek.
Logitech verbeterde uiteindelijk ook het ontwerp van de Z-5500 speakers en gaf klanten de mogelijk om de speakerset te ruilen. Dat zou Apple oook moeten doen.
Heb je geen last, ruil je hem niet om. Heb je wel last, ruil je hem wel om.
Anoniem: 145867
Ik denk dat ze ff een laagje over de buitenrand maken. Onzichtbare laklaagje ofzo.. Maar dan niet aan het publiek vertellen.. Want als ze dat deden zou iedereen massaal nu hun iPhone 4 inleveren.11:04AM Q: Is there a hardware redesign in this generation that could fix this problem?
A: You can go on the web and look at pictures of Nokia phones that ship with stickers on the back that say "don't touch here" -- you can go on YouTube and see these. We should you three phones today, all good phones. So right now the state of the art of the entire industry is that no one has solved this problem. Would I like Apple to be first? Yes. Can we make it better right now? Maybe, we'll see.
Bij AT&T zorgen ze ook ervoor dat je contract daar wordt stopgezet, geen idee of er een vergelijkbare service is bij TMobile.tss68nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:10:
[...]
Dan mag apple je iphone wel gewoon terug nemen zonder problemen, maar of T-Mobile dat abbo ook terug wil draaien voor je.... ik betwijfel het
En waarom weet jij zo goed dat dat uberhaupt een oplossing is? Dat blijft puur speculatie.tm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:16:
[...]
Kortom, in mij optiek moet Apple niet een bumper aanbieden die het mooie design aantast, maar een recall organiseren en de antenne van een doorzichtige coating voorzien zodat er geen kortsluiting optreed. Dat is namelijk een oplossing bieden die hoort bij een A brand in mijn optiek.
Deel je mening.Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:12:
Ik weet niet wat ik moet denken. Ze geven niet direct toe wat het probleem is ze zeggen alleen dat er een probleem is maar dat het zelden voorkomt en voor het geval dat jij het probleem hebt, hier heb je een bumper. Ik had eerder gehoopt dat ze zouden zeggen dat er een probleem was en dat ze het zouden fixen in een nieuwe batch.
Jammer dat veel vragen van de pers ontweken worden. Geef of 100% openheid of zeg niks.
Dat weet ik niet, wil slechts aangeven dat er een oplossing moet komen die niet cosmetisch zichtbaar is.Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:18:
[...]
En waarom weet jij zo goed dat dat uberhaupt een oplossing is? Dat blijft puur speculatie.
Waarom is iedere (al dan niet potentiële) iPhone 4-user zo aan het huilen over die cases?
Misschien heb je die wel helemaal niet nodig? Daar al aan gedacht?
Als je hem gewoon normaal vasthoud is er niets aan het handje, toch?
Het probleem ontstaat met normaal vasthouden. Maar dat is met iedere mobiele telefoon, zoals aangegeven.JanvdVeer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:20:
Waarom is iedere (al dan niet potentiële) iPhone 4-user zo aan het huilen over die cases?
Als je hem gewoon normaal vasthoud is er namelijk niets aan het handje, toch?
Niet iedereen houdt het hetzelfde vast (ikzelf iets losser), maar wat is dus "normaal"
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 20:22 ]
Ik snap de redenatie van Jobs niet. De verzwakking van het signaal zou komen door het afdekken van de antenne. Maar met een case (meer afdekking) wordt het beter? Als dat werkelijk zo is, kan het toch niet anders dan dat het inderdaad het verbinden van de twee verschillende antennes is, wat alleen kan bij een iPhone 4 omdat dat het enige toestel is met de antennes aan de buitenkant? Dan is het dus toch niet slechts een algemeen bekend probleem met telefoonantennes...
^ Wat hij zegt.
Het gaat om het afdekken met die zak zout water van een hand 
Rubber en plastic boeit niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 16-07-2010 20:29 ]
my point to.Z-Dragon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:27:
Ik snap de redenatie van Jobs niet. De verzwakking van het signaal zou komen door het afdekken van de antenne. Maar met een case (meer afdekking) wordt het beter? Als dat werkelijk zo is, kan het toch niet anders dan dat het inderdaad het verbinden van de twee verschillende antennes is, wat alleen kan bij een iPhone 4 omdat dat het enige toestel is met de antennes aan de buitenkant? Dan is het dus toch niet slechts een algemeen bekend probleem met telefoonantennes...
Apple lult er overheen. Zie ook de opmerking van Engaged "Looks like that's it! Lots of questions still linger, if you ask us."
Wat ze op engadget ook zeggen is:tm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:29:
[...]
my point to.
Apple lult er overheen. Zie ook de opmerking van Engaged "Looks like that's it! Lots of questions still linger, if you ask us."
Waarom 30 september? Wordt het na 30 september standaard of komt er dan een nieuwe revisie, wat is er zo speciaal aan 30 september?Apple's not really ready to say it's sorry about the iPhone 4 antenna design, but it is willing to give all you darn squeaky wheels free cases for your trouble. Since Apple can't build its own Bumpers fast enough, it will give you a few options and let you decide, then send it your way for free as long as you purchased the phone before September 30th.
Die hand komt daar nog eens overheen...Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:28:
Het gaat om het afdekken met die zak zout water van een hand
^ Wat hij zegt.
Ze stellen gewoon een datum vast. Dan kijken ze verder.Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:33:
[...]
Waarom 30 september? Wordt het na 30 september standaard of komt er dan een nieuwe revisie, wat is er zo speciaal aan 30 september?
Je zegt dat een hand door z'n samenstelling het signaal blokkeert. Vervolgens stop je er nog rubber en plastic onder. De hand is er ook nog steeds. Zelfs al zouden rubber en plastic zelf geen negatieve invloed hebben, hoe is het dan mogelijk dat rubber, plastic én een hand minder signaal tegenhouden dan een hand alleen?Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:35:
[...]
Anders lees je de tweede regel ook.
-> rubber en plastic boeit niet, m.a.w. dat houdt de radiosignalen niet tegen.
[ Voor 27% gewijzigd door Z-Dragon op 16-07-2010 20:38 ]
^ Wat hij zegt.
Dat is m'n punt dus. Het bovenstaande scenario is alleen mogelijk als het probleem niet wordt veroorzaakt door het afschermen van de antenne—dat gebeurt met de toevoeging van een bumper alleen maar meer—maar door het verbinden van de twee verschillende antennes. Iets wat iPhone 4-specifiek is en niet iets waar alle telefoons last van hebben zoals Jobs suggereert. Op die telefoons kun je helemaal niet zomaar antennes kortsluiten.
[ Voor 11% gewijzigd door Z-Dragon op 16-07-2010 20:44 ]
^ Wat hij zegt.
die weghalen en je hebt gelijkAnoniem: 193286 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:39:
Omdat rubber niet geleidt?

Hmm, ik koop behoorlijk wat van Apple en ben ook van plan braaf de iPhone 4 te kopen. Zal ook wel gebeuren, maar moet zeggen dat ik door deze problemen toch iets terughoudender ben geworden. Nu roept men bij elke introductie van Apple wel dat er probleempjes zijn (die uiteindelijk mee blijken te vallen) maar dit lijkt mij toch iets serieuzer van aard. Is ook de eerste keer dat Apple zo'n persconferentie geeft, vrij on-Apple.
Net naar gekeken en ik hoopte erop dat ze de iPhone 4 zouden aanpassen met een coating of iets dergelijks. De huidige oplossing met bumpercase vind ik ruk, come on zeg. Ik heb nooit tasjes/cases om mijn telefoon en ben dat bij de iPhone 4 ook niet van plan. Noem dat ook geen oplossing.
Nu moet je wel realistisch blijven en niet teveel de media geloven, dus de kans dat je er daadwerkelijk last van hebt is niet zo heel groot. Maar als je er echt last van hebt zit je wel twee jaar aan een abonnement vast.
Ik kan in september weer verlengen dus ik kijk het even aan. Hoop wel dat ze de volgende keer beter testen, verwacht van een relatief duur Apple product ook dat het perfect (zoals anders) werkt
Net naar gekeken en ik hoopte erop dat ze de iPhone 4 zouden aanpassen met een coating of iets dergelijks. De huidige oplossing met bumpercase vind ik ruk, come on zeg. Ik heb nooit tasjes/cases om mijn telefoon en ben dat bij de iPhone 4 ook niet van plan. Noem dat ook geen oplossing.
Nu moet je wel realistisch blijven en niet teveel de media geloven, dus de kans dat je er daadwerkelijk last van hebt is niet zo heel groot. Maar als je er echt last van hebt zit je wel twee jaar aan een abonnement vast.
Ik kan in september weer verlengen dus ik kijk het even aan. Hoop wel dat ze de volgende keer beter testen, verwacht van een relatief duur Apple product ook dat het perfect (zoals anders) werkt
Anoniem: 193286
Oh ja? Werkwoord: geleiden. Ik geleid, hij/rubber geleidt... Toch?
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 16-07-2010 20:46 ]
de iphone is niet de enige die de antenne's tegen de zijkant van de telefoon hebben zitten, hoewel wel het meest duidelijk (ze zijn namelijk bijna direct de zijkant) en ze gebruiken erg geleidende materialen..Z-Dragon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:42:
Dat is m'n punt dus. Het bovenstaande scenario is alleen mogelijk als het probleem niet wordt veroorzaakt door het afschermen van de antenne—dat gebeurt met de toevoeging van een bumper alleen maar meer—maar door het verbinden van de twee verschillende antennes. Iets wat iPhone 4-specifiek is en niet iets waar alle telefoons last van hebben zoals Jobs suggereert. Op die telefoons kun je helemaal niet zomaar antennes kortsluiten.
Maar ik vind het ook bullshit hoor, ben het verder met je eens, en apple moet niet zo lullen
...
[ Voor 97% gewijzigd door Z-Dragon op 16-07-2010 20:46 . Reden: laat maar... ]
^ Wat hij zegt.
Het probleem wordt niet veroorzaakt door het afschermen van de antenne, maar doordat twee antennes in contact komen met elkaar door geleiding via je hand
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
het is in deze zin volgens mij een vtd, dus zonder TAnoniem: 193286 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:45:
[...]
ow sorry geen PV dus het is geen vtd, je hebt gelijk. Vond het raar staan en google gaf mij gelijk dus was iets te snel
[ Voor 23% gewijzigd door darkpluisje op 16-07-2010 20:52 ]
Niet volgens Apple op hun persconferentie. De iPhone 4 is het enige toestel met beide antennes aan de buitenkant, toch?
Foutief verbeteren wekt irritatie op. "Rubber geleidt niet." Dat is net zo'n zin als: "Ik fiets nooit naar school."darkpluisje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:50:
[...]
het is in deze zin volgens mij een voltooiddeelwoord, dus zonder T
[ Voor 52% gewijzigd door Z-Dragon op 16-07-2010 20:53 ]
^ Wat hij zegt.
Oh boy, taalles is wel erg offtopic, maar kan het niet laten. Voorbeeld om het duidelijk te maken: Omdat rubber niet loopT. Geen voltooid deelwoord. Stam plus T.darkpluisje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:50:
[...]
het is in deze zin volgens mij een voltooiddeelwoord, dus zonder T
No worries. Het is dus waar wat opa altijd zei: met die computers denken mensen niet meer zelf nadarkpluisje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:50:
[...]
het is in deze zin volgens mij een vtd, dus zonder T
ow sorry geen PV dus het is geen vtd, je hebt gelijk. Vond het raar staan en google gaf mij gelijk dus was iets te snel
Toch!?JanvdVeer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:20:
Ga je serieus eerst iemand de mond snoeren en dan zelf zeggen dat je het niet zeker weet. Een telefoon zou je op alle mogelijke manieren van moeten kunnen houden... En dan nóg moet je een gesprek kunnen voeren. Zonder case.. ik kies misschien wel voor het design en niet voor een voeilelijke bumber op een telefoon van € 999,-
Maar ja jij weet het zo goed..
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
Omdat het niet gaat om het "tegenhouden" van signalen, maar om het verbinden van de antenne rondom de iphone.Z-Dragon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:37:
[...]
Je zegt dat een hand door z'n samenstelling het signaal blokkeert. Vervolgens stop je er nog rubber en plastic onder. De hand is er ook nog steeds. Zelfs al zouden rubber en plastic zelf geen negatieve invloed hebben, hoe is het dan mogelijk dat rubber, plastic én een hand minder signaal tegenhouden dan een hand alleen?
Zie: Klikkie
Als je die met je geleidende hand vasthoud, dan maak je verbinding. Die wordt niet meer gemaakt als er rubber/plastic tussen zit.
Ik begrijp prima wat er aan de hand is in tegenstelling tot veruit de meeste mensen.Bosmonster schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Nee, jij begrijpt de hele situatie verkeerd.
Ah dus jij hebt de oorzaak door middel van wetenschappelijke tests kunnen traceren. Dat is heel mooi, kom maar op met je data waarin je bewijst dat het een ontwerpfout is en niet een of andere bug in bijv. de firmware waardoor het ding te gevoelig is of teveel ruis loopt te filteren. Het probleem wordt veeeeeeeel te simplistisch bekeken en de oorzaak wordt dan ook veel te simplistisch gezocht. Een telefoon is een complex ding waar op diverse punten iets mis kan zijn. Zolang we niet weten op welk punt er iets mis gaat kun je ook niet gaan roepen dat de fout in onderdeeltje x of y zit.Als je grofweg 20% bereik kunt verliezen met alleen maar je vinger tussen de twee antennes te leggen, is er een ontwerpfout. Dat je hier niet altijd last van hebt is niet belangrijk, waar het omgaat is dat je er serieus wel last van kunt hebben als je bereik al minder is.
Vergeet niet dat een antenne niet meer is dan een stukje metaal. Het ontvangt allerlei elektromagnetische straling binnen een bepaald spectrum (wordt bepaald door o.a. materiaal van de antenne, grootte, vorm, etc.). Die straling maakt nog geen persoon die je kunt verstaan. Daarom wordt die straling die binnenkomt eerst nog bewerkt zodat alle troep eruit gefilterd wordt zo goed als maar kan. Pas daarna kun je wat met die straling en valt er uiteindelijk iets te bakken wat uit die speaker komt. Mensen die een scanner hebben weten wel wat ik bedoel. Ze hebben daar een hele set filters achter de antenne zitten die het signaal enorm lopen te filteren. Op de scanner zelf zit vaak een squelch knopje waaraan je kunt draaien. Daarmee bepaal je eigenlijk de instelling van het ruisfilter. Wat gebeurd er als je die knop helemaal opendraait? Nou, dan hoor je op bijna vrijwel alle kanalen helemaal niets meer. Waarom niet? Omdat het filter niet alleen de ruis eruit filtert maar ook het daadwerkelijke signaal en je dus niets meer overhoudt. Dat hele squelch gebeuren is iets wat bij telefoons softwarematig gaat, in de firmware. Als dat soort dingen niet goed zijn afgesteld heb je dus een probleem in de vorm van geen signaal meer. Dan kun je nog zo'n geweldig goede antenne hebben of een bumper gebruiken maar het zal niets aan de situatie veranderen. Nogmaals, een antenne alleen stelt niets voor, je hebt echt heel wat meer nodig wil je kunnen bellen/internetten. Helaas is dat iets wat het leeuwendeel vergeet of niet wenst te willen weten (doorhalen wat niet van toepassing is).
Nogmaals, je moet niet zo stellig dingen gaan beweren als niet eens exact duidelijk is wat de oorzaak is. Zelfs het enige echte wetenschappelijk aandoende onderzoek van Anandtech beantwoord die vraag niet eens. Ook daar zijn het vermoedens waarbij de antenne wat te maken heeft met de oorzaak. Zoals uitgelegd hoeft de antenne niet de daadwerkelijke oorzaak te zijn.Combineer deze issue met het normale afscherm-verlies dat alle telefoons hebben en je hebt de "death grip" waar vaak over gesproken wordt. Je schermt af EN verbindt de antennes met de palm van je duim.
Ik bagatelliseer niets, er is wel een probleem maar die is bij lange na niet zo erg als men denkt en doet lijken. Veel mensen hebben geen kennis van zaken waardoor ze alleen maar het filmpje van een of ander iemand lopen na te doen. Er wordt dus eigenlijk niets gereproduceerd. Het is verder ook nog eens de volledig verkeerde manier om het probleem met het signaalverlies te demonstreren. Tot dusver is Anandtech de enige die gezocht heeft naar een veel betere en eerlijke manier door te kijken naar het signaal in dB ipv aantal streepjes. Dit omzeilt meteen het probleem van de onjuiste formule die inmiddels opgelost zou moeten zijn. Doordat mensen geheel hun eigen draai en betekenis geven aan de "test" die ze doen noem ik dat verzinsels want dat zijn ze feitelijk ook gewoon. Dat heeft dus niets te maken met bagatelliseren maar domweg met kennis van zaken en weten hoe je iets behoort te onderzoeken. Ik merk gewoon dat mensen er veel te simplistisch over denken en er naar kijken terwijl de materie nogal lastig is. Op gebied van dit soort straling moet nog gigantisch veel onderzoek gedaan worden, op dit moment lopen de resultaten te ver uiteen (of het is schadelijk of het is niet schadelijk waarbij het gelijk op gaat).Dit zijn gewoon reproduceerbare feiten en in het geval van het eerst ook een designfout. Tuurlijk is er enige interpretatie, aangezien veel mensen geen verstand hebben van het probleem. Als je alleen kijkt naar balkjes is er niet altijd een probleem te constateren. Maar dit geeft geen reden de issue te bagatelliseren.
Ik snap dus niet waarom mensen zo stellig zijn in de oorzaak en het probleem zelf terwijl er vrij weinig duidelijk is. We weten op dit moment maar 2 dingen: er treedt een groter signaalverlies op dan bij de concurrentie en de formule voor het berekenen van de hoeveelheid streepjes is onjuist. De oorzaak van dat eerste is op dit moment nog niet duidelijk. Met dat gegeven lijkt het mij normaal dat je dan wat voorzichtiger bent qua uitspraken en dus niet met vingertjes gaat lopen wijzen. Dit doet me meer denken aan de geruchtenstroom die ontstaat als iemand met een ambulance wordt weggebracht. Zo heb ik eens van een vrouw bij een winkel te horen gekregen dat men de bank wilde overvallen door er met de auto naar binnen te rijden. De werkelijkheid was anders: iemand was onwel geworden achter het stuur en parkeerde de auto uiteindelijk in de deuropening van de bank. Soms is enige voorzichtigheid van cruciaal belang.
Ten tijde van de 2.1 update klopt dat ja maar toen was er ook al de discussie die er nu is: men vond het toen ook al dat men mensen voor de gek hield, de oude methode was beter. Die lijken we nu weer terug te hebben. Helaas krijgen we daardoor weer het probleem van voor 2.1: "ik heb geen 5 streepjes, wat een kuttelefoon qua ontvangst!" terwijl niet is getest of het signaal daar niet gewoon slecht is. Er zijn niet veel tests waarbij gekeken wordt of het aantal weergegeven streepjes ook klopt met het aantal dB van het signaal. Bij de iPhone 4 hebben ze trouwens het signaal wat verder naar beneden getrokken. Het minimaalste zat ergens rond de -110 dB, dat zit met 4.0.1 (en dus ook met 4.1) nu rond de -120 dB. Dat maakt de boel wat gevoeliger waardoor je minder snel het signaal volledig kwijt bent. Maar ja, het signaalverlies is er nog altijd en die is inderdaad nog altijd meer dan de concurrentie. Waarom weet niemand en lijkt ook niemand te onderzoeken (volgens mij wilden ze dat bij Anandtech zoiets wel gaan doen maar dat kan ik mis hebben).dangerpaki schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:26:
[...]
In andere woorden wat ik al zei: vroegah dus mensen voor de gek gehouden. En nu dus weer proberen voor de gek te houden. Het daadwerkelijke verlies in db is dus precies gelijk en daar is dus niets aan veranderd, behalve aan de streepjes. Aan het feit (uit verschillende tests gebleken) dat de iphone4 veel meer signaalverlies heeft dan andere telefoons verandert dus niets.
Inmiddels is na de persconferentie ook duidelijk dat Apple het ook niet weet en verder zoekt naar de oorzaak. Die persconferentie roept overigens meer vragen op dan dat het beantwoordt. Die gratis bumper lijkt meer "voor wie wil" waarbij het overkomt alsof Apple verwacht dat het toch geen zoden aan de dijk zal zetten. Dat lijkt wel een beetje te onderstrepen dat ze echt geen clue hebben wat er aan de hand is of dat ze juist exact weten wat de oorzaak is. Het is in ieder geval een merkwaardige actie. Ik wil graag een iPhone 4 met zo'n bumper omdat zo'n stuk rubber heel wat goeds doet qua ergonomie dus ik ga zeker gebruik maken van die gratis bumper optie
Video van de persconferentie: http://events.apple.com.e...iab73asc/event/index.html
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Jij moet serieus bij afdeling DC* gaan werken bij Apple.ppl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:05:
[...] knip
* Damage control
Je kan het "probleem" ook niet willen zien.. zelfs Steve himself heeft mee toegegeven dan jij goedpraat.
Hihi, touché...Anoniem: 193286 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:45:
[...]
Maar inderdaad, ik snap ook niet dat iedereen er in kan trappen. Er zijn twee verschijnselen die continue door elkaar gehaald worden, namelijk signaalverlies door afscherming, en signaalverlies door kortsluiting.
Kortsluiting los je op met een stuk isolerend materiaal. Afscherming niet.
Conclusie moet dus zijn dat het probleem zit in kortsluiting van de twee antennes die worden gescheiden door de zwarte streep. En daar andere telefoons geen blootliggende antennes hebben, is dit niet te vergelijken. De reden dat andere telefoons ook veel signaal verliezen in de tests van Apple is omdat ze deze doen met een enkele signaalbron welke dusdanig zwak is dat afscherming in directe zichtlijn tot antennen meteen zal leiden tot veel afname. Zie ook de reporter bij de persconferentie die met zijn Bold geen signaalverlies had bij vasthouden zoals getoond.
De massa trapt er weer eens met open ogen in
Ongelooflijk, het staat zelfs op Teletekst:

Slaan we nu niet erg door?
Slaan we nu niet erg door?

Met die 'toch' daag ik mensen uit mijn stelling onderuit te halen. Verder snoer ik niemand de mond.skaars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:57:
[...]
Toch!?
Ga je serieus eerst iemand de mond snoeren en dan zelf zeggen dat je het niet zeker weet. Een telefoon zou je op alle mogelijke manieren van moeten kunnen houden... En dan nóg moet je een gesprek kunnen voeren. Zonder case.. ik kies misschien wel voor het design en niet voor een voeilelijke bumber op een telefoon van € 999,-
Maar ja jij weet het zo goed..
Maar om toch even in te haken op jou post; lees dit maar eens.
Daarmee kom ik bij WWDC2010 uit. Deze is goed:Tourniquet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:06:
Video van de persconferentie: http://events.apple.com.e...iab73asc/event/index.html
http://www.apple.com/apple-events/july-2010/
Stoere testkamers ook: http://www.apple.com/antenna/testing-lab.html
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 16-07-2010 21:19 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hey, mijn vriendin heeft 3GS, nu heb ik ooit die spirit jailbreak geprobeerd en dat werkte prima (FW 3.1.3), maar nu wouden wij eens een volledige reset doen en heb ik ook gedaan en nu is ie al 3 uur bezig met het apple logo te laten zien met een rondje die uit streepjes bestaat. Het komt over als een progresiemeter, maar d'r gebeurt al 3 uur alleen maar dat (reset via home + bovenste schakelaar al meerdere keren geprobeerd) Nu is mijn vraag wat er hier precies aaan de hand kan zijn
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Heeft niet echt gewerkt...CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:
[...]
Krijgen jullie ook.. "get back soon" melding als je dat filmpje wil bekijken?
[ Voor 16% gewijzigd door skaars op 16-07-2010 21:22 ]
Ik kan hem niet afspelen hoor. Er staat dat hij 'soon' beschikbaar is....CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:
daarmee kom ik bij WWDC2010 uit. Deze is goed:
apart, bij mij doet die link het wel.CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:
[...]
Daarmee kom ik bij WWDC2010 uit. Deze is goed:
http://www.apple.com/apple-events/july-2010/ verwijst daar ook naar door.
[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 16-07-2010 21:28 ]
Jahoor, je link werkt prima bij mij, alleen het filmpje speelt niet afTourniquet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:25:
[...]
apart, bij mij doet die link het wel.
[afbeelding]
Ben ik de enige die het raar vindt dat niet 1.7% van de iphone 4's teruggebracht is maar dat maar liefst 6% (!) van de 3gs weer terug mocht. Uiteraard betreft dit early shipments only. Dat betekent dat meer dan 1 op de 25 3gs eigenaren niet tevreden waren
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Helemaal mee eens, de damage controle afdeling van Apple werkt weer perfect. Precies wat ze willen. Vooral niet praten over de kortsluiting, maar slechts over het signaalverlies.tss68nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:11:
[...]
Maar inderdaad, ik snap ook niet dat iedereen er in kan trappen. Er zijn twee verschijnselen die continue door elkaar gehaald worden, namelijk signaalverlies door afscherming, en signaalverlies door kortsluiting.
Kortsluiting los je op met een stuk isolerend materiaal. Afscherming niet.
De massa trapt er weer eens met open ogen inIk hoop dat men genoeg van zich laat horen om het echte probleem boven tafel te krijgen. Laat ze maar een niet geleidende laklaag aanbrengen op dat aluminium, ik hoef die lelijke bumper er niet op
De vraag die door de pers daarover werd gesteld, werd ook ontwijkend beantwoord.
Tja, wie zegt dat het echt zo is... Apple kan mooi met getallen rommelen om de boel mooier te laten lijken.rockmanz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:
Ben ik de enige die het raar vindt dat niet 1.7% van de iphone 4's teruggebracht is maar dat maar liefst 6% (!) van de 3gs weer terug mocht. Uiteraard betreft dit early shipments only. Dat betekent dat meer dan 1 op de 25 3gs eigenaren niet tevreden warenHeeft iemand hier een verklaring voor?
Dit is het filmpje zelf, doet die het wel? http://qthttp.apple.com.e...716iab73asc/sl_all_w.m3u8skaars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:
[...]
Jahoor, je link werkt prima bij mij, alleen het filmpje speelt niet af
(in Quicktime-formaat uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 16-07-2010 21:41 ]
Wat is die Steve toch ontzettend mager zeg...Hij ziet er écht slecht uit.
[ Voor 23% gewijzigd door -=Arjan=- op 16-07-2010 21:47 ]
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Ja dat weet ik, en ik wilde ook eerst die doorverwezen url posten totdat ik zag dat dat dezelfde was. Geen idee waarom 't resultaat verschillend isTourniquet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:25:
[...]
apart, bij mij doet die link het wel.
[afbeelding]
http://www.apple.com/apple-events/july-2010/ verwijst daar ook naar door.
Anyway ik heb 't filmpje in m'n qtplayer geladen. Dit is de directe url: http://qthttp.apple.com.e...716iab73asc/sl_all_w.m3u8
Edit: oh, te laat
Nu doet hij meer, om de zoveel tijd doet ie een subtiel "bliepje" en begint ie weer overnieuw, wat is dat toch?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik heb de medium quality gekozen, gaat prima.
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Mwah is een beetje hetzelfde als welke andere random an-akoestische kamer. Het is dat ze het leuk op de foto weten te zetten maar verder is er niks speciaals aan. Ik twijfel ook zeer hard aan het feit of deze faciliteiten wel van Apple zelf zijn. Bedoel an-akoestische test faciliteit inrichten voor de paar keer dat je het nodig hebt is wel heelerg duur. Waarschijnlijk zijn dit de faciliteiten van een onderzoekscentrum of van een universiteit die zij betalen om het onderzoek voor hun te doen.CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:
[...]
Wat ik veel leuker zou vinden is dat als ze, ipv die fotos, wetenschappelijke test data vrijgeven waaruit opgemaakt kan worden wat het probleem is.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-07-2010 22:02 ]
Ja, duh, maar je ziet ze meestal nietAnoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:01:
[...]
Mwah is een beetje hetzelfde als welke andere random an-akoestische kamer. Het is dat ze het leuk op de foto weten te zetten maar verder is er niks speciaals aan.
Ze zeggen dat ze van hen zelf zijn. Als je high-profile producten verkoopt zoals Apple doet is dat overigens ook niet meer dan logisch. Vergeet niet dat ze niet alleen iPhones maken he. Ook laptops en dergelijke doen dingen draadloos.Ik twijfel ook zeer hard aan het feit of deze faciliteiten wel van Apple zelf zijn. Bedoel an-akoestische test faciliteit inrichten voor de paar keer dat je het nodig hebt is wel heelerg duur. Waarschijnlijk zijn dit de faciliteiten van een onderzoekscentrum of van een universiteit die zij betalen om het onderzoek voor hun te doen.
True maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.Wat ik veel leuker zou vinden is dat als ze, ipv die fotos, wetenschappelijke test data vrijgeven waaruit opgemaakt kan worden wat het probleem is.
Waarschijnlijk bestaat de iPhone 4 ook niet, en is het enkel maar een mockup, en zijn alle mensen die klagen en niet klagen betaald door Apple om te doen of ze een iPhone hebben.tm030614 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:32:
[...]
Tja, wie zegt dat het echt zo is... Apple kan mooi met getallen rommelen om de boel mooier te laten lijken.
Dure testkamers, hangt het toestel in een 'arm' vast met een cheap ass elastiekje.CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:16:
[...]
Laat maar, uitgevonden DFU-modus: http://www.ifoneguide.nl/ifoneguide-faq/SkyStreaker schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:00:
Nu doet hij meer, om de zoveel tijd doet ie een subtiel "bliepje" en begint ie weer overnieuw, wat is dat toch?
Ikke wel
Juh dat is dus waar ik aan twijfel. Het is heel gewoonlijk dat je dat uitleent aan een onderzoekscentra of een universiteit. Iedereen doet dat of je nou high-profile maakt of niet. Trouwens Er zijn genoeg goedkopere merken (met mega investeerders echter hun) die wel beschikken over zo'n faciliteit. Maar voor die paar telefoons en laptops die Apple maakt... Nah die is niet van hun.Ze zeggen dat ze van hen zelf zijn. Als je high-profile producten verkoopt zoals Apple doet is dat overigens ook niet meer dan logisch. Vergeet niet dat ze niet alleen iPhones maken he. Ook laptops en dergelijke doen dingen draadloos.
Juh en dat wil dus zeggen dat Apple iets te verbergen heeft. Als ze de data beschikbaar maken dan is de discussie over en uit maar dat doen ze dus niet.True maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.
/edit:
YouTube: Exclusive! Anechoic Chamber at Cal Poly
Ik weet niet maar ik vindt die foto's toch verdacht veel lijken op de an-akoestische kamer van California Polytechnics welke ook nog eens dicht in de buurt van Cupertino ligt.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-07-2010 23:15 ]
Dan vraag ik me af waar die 100 miljoen dollar dan in is gaan zitten...Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:01:
[...]
Juh dat is dus waar ik aan twijfel. Het is heel gewoonlijk dat je dat uitleent aan een onderzoekscentra of een universiteit. Iedereen doet dat of je nou high-profile maakt of niet. Trouwens Er zijn genoeg goedkopere merken (met mega investeerders echter hun) die wel beschikken over zo'n faciliteit. Maar voor die paar telefoons en laptops die Apple maakt... Nah die is niet van hun.
Lijkt me nou bij uitstek een bedrijfsgeheim...Juh en dat wil dus zeggen dat Apple iets te verbergen heeft. Als ze de data beschikbaar maken dan is de discussie over en uit maar dat doen ze dus niet.
Ik zeg ook n iet dat ze het geld er niet voor hebben, ik zeg dat het niet loont.Dan vraag ik me af waar die 100 miljoen dollar dan in is gaan zitten...
Nee hoor FCC geeft de test data van standaard tests al vrij, het enige wat zij hoeven te doen is testen met handen enzo.CyBeR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:14:
Lijkt me nou bij uitstek een bedrijfsgeheim...
Check hier.
https://fjallfoss.fcc.gov...38&fcc_id=%27BCGA1303A%27
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-07-2010 23:23 ]
Cool filmpje van die testkamers, al heb ik t idee dat ze die 22 dagen hebben gebruikt om een gelikt filmpje van hun testfaciliteiten te maken dan echt een concreet antwoord te construeren over de antenne
Ik ben er al uit. Het zijn de faciliteiten van CETECOM inc. welke ook de "Works with iPod" cetificering doet voor Apple en nog eens (bijna) buurman is ook.
En dat plaatje bewijst dat hoe, precies?Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:36:
Ik ben er al uit. Het zijn de faciliteiten van CETECOM inc. welke ook de "Works with iPod" cetificering doet voor Apple en nog eens (bijna) buurman is ook.
[afbeelding]
Van wat ik aan berichtgeving heb gezien van die persconferentie heeft Apple niet meer gedaan dan wat ze in hun officiele brief hebben gezet, alleen ditmaal met wat plaatjes. Enige nieuwtje was de gratis bumper, het niet meer hoeven te betalen van de restocking fee en vooral de release date van de iPhone in o.a. Nederland. Als je er iets anders in ziet dan zie je spoken.skaars schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:10:
[...]
Jij moet serieus bij afdeling DC* gaan werken bij Apple.
* Damage control
Je kan het "probleem" ook niet willen zien.. zelfs Steve himself heeft mee toegegeven dan jij goedpraat.
Laat niet onverlet dat er heel wat punten zijn waarop het mis kan gaan en mensen zich tot dusver alleen maar blind lopen te staren op die antenne. Vragen of men dingen kan onderbouwen blijven onbeantwoord en resulteren alleen maar in bovenstaande reacties. Wees dan een vent en zeg dan gewoon dat je het allemaal niet weet en derhalve ook maar een ander napraat. Dat siert je meer dan te gaan lopen flamen en trollen dat iemand maar bij de afdeling DC moet gaan werken. De hoop dat de mensheid zichzelf nog enkele eeuwen in leven kan houden slinkt bij mij met de dag als ik bovenstaande reacties lees

Sja, die gast is altijd al iel geweest, zijn er wel meer. Verder is dit ook wel de standaard reactie als Steve Jobs weer ergens in beeld komt...-=Arjan=- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:47:
Daar zit ik ook op te wachten want dat soort gegevens zegt heel wat meer dan die kudde lemmings op het internet. Ik verwacht alleen niet dat Apple met die data aan zal komen zetten omdat dit een aantal zaken prijs geeft over hun hardware waar de concurrentie mogelijk hun voordeel mee kan doen. Ze zullen het daarom eerder bestempelen als bedrijfsgeheim wat overigens nogal standaard is bij bedrijven. Dit soort zaken moet altijd van een andere partij komen die het in hun eigen lab heeft getest.Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:01:
[...]
Wat ik veel leuker zou vinden is dat als ze, ipv die fotos, wetenschappelijke test data vrijgeven waaruit opgemaakt kan worden wat het probleem is.
Ik ben op zoek naar cases waaruit (mogelijk) gekozen kan worden naast de bumpers, maar kan nog niets vinden. Staan ook nog geen andere cases in de store, behalve een sock en een raar duur mapje.
PSN: Shiver23
Volgens de persconferentie wordt eind volgende week hierover meer informatie gegeven.Shiver23 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:28:
Ik ben op zoek naar cases waaruit (mogelijk) gekozen kan worden naast de bumpers, maar kan nog niets vinden. Staan ook nog geen andere cases in de store, behalve een sock en een raar duur mapje.
Ik vond het erg zwak van Apple om andere telefoonmerken erbij te betrekken. Die tests werden ook niet live gedaan. Het was een video dat getoond werd o.i.d. Nog een leuke vraag van een journalist in de zaal. Ik krijg het niet voor mekaar om het signaal de laten droppen op mijn BB 9700. Apple presenteerde zichzelf altijd als perfect en nu zeggen ze ineens dat de iPhone 4 niet perfect is. Nu moet MS nog een leuke reclame maken van Windows Phone vs iPhone
< dit stukje webruimte is te huur >
Leuke test voor Tweakers bij toekomstige Benchmarks; sterkte van ontvangst. Maar het valt allemaal inderdaad wel mee, zoals eerder in dit topic al bijgehaalde stats van Antennasys (die mag best in de TS vind ik), is het uiteindelijk resultaat positiever t.o.v. zijn voorgangers en daar gaat het uiteindelijk wel om.aex351 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:13:
[...]
Volgens de persconferentie wordt eind volgende week hierover meer informatie gegeven.
Ik vond het erg zwak van Apple om andere telefoonmerken erbij te betrekken. Die tests werden ook niet live gedaan. Het was een video dat getoond werd o.i.d. Nog een leuke vraag van een journalist in de zaal. Ik krijg het niet voor mekaar om het signaal de laten droppen op mijn BB 9700. Apple presenteerde zichzelf altijd als perfect en nu zeggen ze ineens dat de iPhone 4 niet perfect is. Nu moet MS nog een leuke reclame maken van Windows Phone vs iPhone
Hmmzzzz hier heb ik toch iets raars ontdekt. Apple zei toch dat de antennen aan de buitenkant zitten... Nou in de FCC filings staat toch iets heelerg anders.
https://gullfoss2.fcc.gov...3413&fcc_id=%27BCG-E2380A
Kijk naar deze filing.
https://gullfoss2.fcc.gov...ttachment.html?id=1300567
Als je dan kijkt naar de test resultaten en het opgenomen magnetische straling dan lijkt het ook alsof de antennen onderin zit en niet aan de zijkanten. Heeft Apple gewoon gelogen over de antennen en durven ze het nou niet toe te geven?
1. Het absorberend materiaal is blauw.
2. Het is een kamer.
3. Er zitten lichten in.
4. Er zijn foto's van gemaakt.
5. Het absorberend materiaal heeft dezelfde vorm.
6. Ze werken al samen voor het iPod programma.
Dat bewijst het, CETECOM heeft de tests gedaan voor Apple...
Oh and one more thing. Alle technische data in de FCC filings is aangeleverd door CETECOM en de FCC accreditatie proces is gedaan door CETECOM namens Apple. Je komt de naam CETECOM overal tegen in de FCC filings.
https://gullfoss2.fcc.gov...ttachment.html?id=1291733
Als Apple een eigen test center en eigen mensen heeft waarom huurt het dan CETECOM in om deze tests namens Apple te doen?
https://gullfoss2.fcc.gov...3413&fcc_id=%27BCG-E2380A
Kijk naar deze filing.
https://gullfoss2.fcc.gov...ttachment.html?id=1300567
Als je dan kijkt naar de test resultaten en het opgenomen magnetische straling dan lijkt het ook alsof de antennen onderin zit en niet aan de zijkanten. Heeft Apple gewoon gelogen over de antennen en durven ze het nou niet toe te geven?
Nou nee hoor. Zoals ik net al zei het FCC geeft die data sowieso al weg dus of ze nou een extra testrapport erbij doen met een menselijk hand erin maakt verder ook niks uit.ppl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:25:
Daar zit ik ook op te wachten want dat soort gegevens zegt heel wat meer dan die kudde lemmings op het internet. Ik verwacht alleen niet dat Apple met die data aan zal komen zetten omdat dit een aantal zaken prijs geeft over hun hardware waar de concurrentie mogelijk hun voordeel mee kan doen. Ze zullen het daarom eerder bestempelen als bedrijfsgeheim wat overigens nogal standaard is bij bedrijven. Dit soort zaken moet altijd van een andere partij komen die het in hun eigen lab heeft getest.
Nou:CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:21:
En dat plaatje bewijst dat hoe, precies?
2. Het is een kamer.
3. Er zitten lichten in.
Dat bewijst het, CETECOM heeft de tests gedaan voor Apple...
Oh and one more thing. Alle technische data in de FCC filings is aangeleverd door CETECOM en de FCC accreditatie proces is gedaan door CETECOM namens Apple. Je komt de naam CETECOM overal tegen in de FCC filings.
Als Apple een eigen test center en eigen mensen heeft waarom huurt het dan CETECOM in om deze tests namens Apple te doen?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 17-07-2010 02:43 ]
Sinds dat hij die operatie heeft gehad een jaar geleden (oid ?) en dat andere gezeur met z'n gezondheid is hij wel een stuk magerder geworden. Blijkbaar kan hij het prima aan, maar een paar kilo erbij kan volgens mij geen kwaad-=Arjan=- schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:47:
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Maak je nou een geintje?Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 02:32:
2. Het is een kamer.
3. Er zitten lichten in.
Onafhankelijkheid? CETECOM heeft certificeringen die Apple niet heeft? Tests voor de FCC en voor ontwikkeling van je antenne's zijn ook verschillende dingen natuurlijk.Dat bewijst het, CETECOM heeft de tests gedaan voor Apple...
Ik bedoel, ik wil best geloven dat die dingen van CETECOM zijn, maar dan wil ik dus ook weten waarom dat dan opeens $100M van Apple's geld kost.
(En dat CETECOM de tests heeft gedaan voor de FCC wist ik al. Die docs waren al een tijdje beschikbaar.)
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2010 03:48 ]
Mwah ik vindt het maar een vaag verhaal hoor. 100mil en dan niet je eigen filings doen. Maar goed we zullen er waarschijnlijk ook nooit achter komen en Apple zal het (na die reclame stunt) ook steevast ontkennen. Ik had ooit eens ergens iets gelezen dat Apple iets had met CETECOM maar of dat alleen ging over dat iPod programma of dat ze CETECOM hebben overgenomen weet ik niet meer en Google is ook stilzwijgend. iig ik weet me iets te herinneren dat ze ooit een of andere onderzoekscentrum hadden overgenomen. Misschien dat dat het wel is.CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 03:47:toon volledige bericht
[...]
Maak je nou een geintje?
[...]
Onafhankelijkheid? CETECOM heeft certificeringen die Apple niet heeft? Tests voor de FCC en voor ontwikkeling van je antenne's zijn ook verschillende dingen natuurlijk.
Ik bedoel, ik wil best geloven dat die dingen van CETECOM zijn, maar dan wil ik dus ook weten waarom dat dan opeens $100M van Apple's geld kost.
(En dat CETECOM de tests heeft gedaan voor de FCC wist ik al. Die docs waren al een tijdje beschikbaar.)
100mil aan R&D kosten vindt ik trouwens wel een beetje overdreven hoor. Bij ons aan de TU zijn de meeste vooraanstaande onderzoeksprojecten (waarvan je weet dat ze er een nieuw lab voor moeten inrichten) hoogstens 20mil waard en dan ben je echt high profile bezig. Bij de EU kun je voor een doorsnee onderzoeks projectje misschien 1 a 2 mil krijgen voor wat high profile 10 mil en als je een paar jaar bezig bent met degelijk onderzoek dan kan dat oplopen tot 100 a 200 mil maar dan ben je minimaal 8 tot 16 jaar bezig. Ik vraag me af waar ze die 100mil aan kwijt zijn. Overnames? Een an-akoestische lab inrichten kost ook niet echt 100mil maarjah als je het niet gebruikt is het natuurlijk ook weggegooid geld. Voor iets wat eigenlijk alleen maar bestaat uit standaard componenten is 100mil wel heelerg duur. Maar goed, Steve is altijd goed geweest in overdrijven.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 17-07-2010 04:30 ]
Het zijn dus wel hun eigen labs. Ze hebben gisteren na de persconferentie ook een rondleiding gegeven aan alle aanwezigen :
http://www.engadget.com/2...eless-testing-facilities/
Toch best indrukwekkend
http://www.engadget.com/2...eless-testing-facilities/
Toch best indrukwekkend
probeer het is door op het icoontje met een plaatje te drukken en daar de link in te voeren... Bij elk forum moet het tussen [img] oid... hier niet gaan zeuren als het niet lukt als je alleen een linkje plaatst.. nogal logisch dat dat niet werkt
[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 17-07-2010 10:59 ]
Deze is inmiddels overvol... dus we gaan verder in:
[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 28 & [iPhone 4] Discussie over de antenne
[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 28 & [iPhone 4] Discussie over de antenne
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.