Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Het hele laatste iPhone topic was vrijwel geheel gewijd aan de antenne van de iPhone 4. Dit topic is exclusief bedoeld voor die discussie. Dan kan er in het iPhone topic ook nog iets anders worden besproken, zonder dat het helemaal ondersneeuwt.

Waar gaat het om?
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/antenna/images/iphone4-holding-20100715.jpg

Als je de telefoon zo vasthoudt dan wordt de ontvangst minder, omdat je de antenne afschermt met je hand. Je merkt dit alleen in gebieden met slechte ontvangt.

Apple heeft zelf een vergelijking neergezet met andere telefoons. En ook op Youtube zijn er veel filmpjes van andere telefoons te vinden. RIM en Nokia zijn het daar niet mee eens :P

Wat is er getest?
Er zijn een aantal interessante tests gedaan. Anandtech heeft het in hun iPhone 4 review voor elkaar gekregen om de ontvangststerkte in dB te kunnen vermelden in plaats van streepjes. Daar kwam uit dat de iPhone 4 beter presteert, maar ook meer signaal verliest als je hem vasthoudt.
With my bumper case on, I made it further into dead zones than ever before, and into marginal areas that would always drop calls without any problems at all. It's amazing really to experience the difference in sensitivity the iPhone 4 brings compared to the 3GS, and issues from holding the phone aside, reception is absolutely definitely improved. I felt like I was going places no iPhone had ever gone before. There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet, even though measured signal is lower than the 3GS.
Later heeft Anandtech ook nog een interessant stuk geschreven over de gewijzigde weergave van streepjes onder 4.0.1./4.1 vs. 4.0.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/apple/iPhone4/part2/iPhoneSignal_both.jpg

Tot slot heeft AntennaSys nog uitgebreide testen gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.antennasys.com/storage/thumbnails/4960738-7713050-thumbnail.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1279080996861

VIP = Vulcan iPhone Pinch. licht vastgehouden aan de bovenkant met de linkerhand.
Half = Daarbij worden de antennes verbonden met de linkerhand (een vinger).
Full grip = Stevig vastgehouden met de linkerhand
We can make several interesting observations.

1) Gripping the Naked iPhone 4 certainly had a strong negative effect on the data rates, both upload and download.

2) The effect of the grips on the iPhone 3G is much smaller. But, the Full-Grip still reduces the data rate on upload.

3) Use of the Apple "Bumpers" has a very positive effect on performance. It mitigates much of the effect of the grips at our signal strength level.

4) The iPhone 4 data rates still beat the iPhone 3G data rates under all grip conditions.

5) There was a large spread in the data during the Full-Grip, in both upload and download. This highlights the sensitivity of the antenna design to direct contact by the hand.

Wat zegt Apple?
Video van de persconferentie & Open brief.

Allereerst stelt Apple dat vrijwel alle telefoons er last van hebben. Daarnaast hebben ze wat gegevens gedeeld. Daaruit blijkt dat de iPhone 4 minder vaak wordt teruggebracht dan de 3GS en er ook weinig over het probleem is gebeld naar de klantenservice. Maar de iPhone 4 verbreekt wel meer verbindingen dan de 3GS op het AT&T netwerk (1 meer per 100 telefoongesprekken).

Apple stelt dus dat er geen probleem is, maar om alle klanten tevreden te maken geven ze een gratis case aan alle iPhone 4 kopers tot 30 september. En als je niet tevreden bent, dan mag je de iPhone terug brengen en dan krijg je je geld terug. (Het is onduidelijk of je straks ook de iPhone zonder kosten kan retourneren aan T-Mobile.)

Ook heeft Apple nog een kijkje gegeven in hun Antenna Design and Test Labs (MacRumors & Engadget).

Een discussie mag er best pittig aan toe gaan. Maar respecteer altijd je discussiepartner en onderbouw je mening met argumenten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

'k snap niet precies waarom die telefoons op die filmpjes zo'n problemen hebben met een Death Grip.
Ik probeerde het zojuist met m'n HTC Legend en had nog steeds 4 streepjes, zelfs als ik 2 handen erom heen wikkel.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Crowmeister schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:24:
'k snap niet precies waarom die telefoons op die filmpjes zo'n problemen hebben met een Death Grip.
Ik probeerde het zojuist met m'n HTC Legend en had nog steeds 4 streepjes, zelfs als ik 2 handen erom heen wikkel.
Niet elke telefoon is hetzelfde gebouwd natuurlijk. Dat jij er met de Legend geen last van hebt betekent niet dat een andere telefoon er dan ook geen last van kan hebben. En zoals in de openingspost staat, het bereik in jouw regio kan meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

RoD schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:32:
[...]

Niet elke telefoon is hetzelfde gebouwd natuurlijk. Dat jij er met de Legend geen last van hebt betekent niet dat een andere telefoon er dan ook geen last van kan hebben. En zoals in de openingspost staat, het bereik in jouw regio kan meespelen.
Mee eens, dan vind ik het wel een beetje goedkoop van Apple dat ze telefoons laten zien die dit issue ook hebben. Want er zijn dus telefoons die hier geen last van hebben. Nu lijkt het erop dat alle telefoons dit issue hebben en dat Apple insinueert dat iPhone 4 klagers gewoon gek zijn; 'Oh dit probleem heeft iedereen, stop met klagen, hier's een hoesje!'

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:41
Crowmeister schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:46:
[...]

Mee eens, dan vind ik het wel een beetje goedkoop van Apple dat ze telefoons laten zien die dit issue ook hebben. Want er zijn dus telefoons die hier geen last van hebben. Nu lijkt het erop dat alle telefoons dit issue hebben en dat Apple insinueert dat iPhone 4 klagers gewoon gek zijn; 'Oh dit probleem heeft iedereen, stop met klagen, hier's een hoesje!'
En de media insinueert dat elke Apple er last van heeft terwijl dat aantal waarschijnlijk even hoog ligt als die van de 'concurrent'. Enkel omdat het Apple is springen ze er boven op, let maar op, bij de volgende iPhone gaat de media weer een 'grove fout' vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 17-07-2010 11:53 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Het "probleem" treedt alleen op onder specifieke omstandigheden. Hier nogmaals het filmpje van mijn iPhone, waarbij ik dus de death grip of full grip toepas zonder dat het aantal streepjes verminderd:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=M-8vId-L37I]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

En hier een filmpje met een iPhone4 met een sticker over de zijkant heen waarbij het signaal omhoog gaat ipv omlaag door de death grip :P

YouTube: iPhone 4 met vinyl sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Man man, al dat gezaag van mensen die nog nooit een iPhone 4 in hun handen gehad hebben, dan verwijzen naar de bakken kritiek, want ja, dat is de meerderheid natuurlijk, en zo maar beginnnen te Applebashen omdat hun producten overpriced zijn, en Steve Jobs een eikel. 8)7

En bij Nokia en RIM wrijven ze natuurlijk in hun handjes, want die kunnen nu lekker meedoen met het bashen. :) Alleen jammer dat hun devices totaal niet het gebruiksgemak bieden van een iPhone, maar ja, daar gaat het niet om natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
R0BK3 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:45:
Man man, al dat gezaag van mensen die nog nooit een iPhone 4 in hun handen gehad hebben, dan verwijzen naar de bakken kritiek, want ja, dat is de meerderheid natuurlijk, en zo maar beginnnen te Applebashen omdat hun producten overpriced zijn, en Steve Jobs een eikel. 8)7

En bij Nokia en RIM wrijven ze natuurlijk in hun handjes, want die kunnen nu lekker meedoen met het bashen. :) Alleen jammer dat hun devices totaal niet het gebruiksgemak bieden van een iPhone, maar ja, daar gaat het niet om natuurlijk.
niet iedereen over de zelfde kam scheren :F

@Hoedje, is dat filmpje met of zonder de update mbt de weergave van het signaal? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

R0BK3 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:45:
Alleen jammer dat hun devices totaal niet het gebruiksgemak bieden van een iPhone, maar ja, daar gaat het niet om natuurlijk.
Correct, daar gaat het niet om. ;) Het gaat erom dat je ermee moet kunt bellen, en dat kan in een aantal (aangetoonde) gevallen minder goed gaan dan concurrerende telefoons. En andere fabrikanten gaan nu uiteraard bashen, omdat Apple ronduit kinderachtig loopt te doen door de concurrentie (veelal onterecht) zwart te maken.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat ik me persoonlijk afvraag is, hebben mensen hier echt last van? Als je wil kun je dus signaalverlies zien, maar heb je hier in het dagelijkse gebruik ook last van? Dus zonder te proberen om het signaal te laten droppen, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-03 12:41
Ik heb toevallig al een iPhone 4, en kan je vertellen dat ik in Utrecht met vodafone toch echt heel gemakkelijk mijn signaal kwijt raak.

Als ik een beetje grote webpagina laat laden, en ik tik met mijn vinger op het zwarte tussenstukje linksonder (kortom, ik sluit de twee antennes kort met mijn vingertop) dan stopt de pagina meteen met laden. Haal ik 5 seconden later mijn vinger van de antennes af, dan gaat de pagina meteen weer door met laden.

Dat is dus een observatie zonder tussenkomst van streepjes-algorithmes of wat dan ook...de verbinding valt gewoon op de seconde nauwkeurig helemaal weg, en is weer helemaal terug op het moment dat ik mijn vinger er weer af haal.

Niemand die mij wijs gaat maken dat dat door afscherming komt waar andere telefoons ook last van hebben. Het is kortsluiting, en dus een ontwerpfout. Welke kneus denkt er nou niet na dat als je de 3 antennedelen bloot gaat leggen, dat je ze dan kan kortsluiten door welke externe invloed van buitenaf dan ook.

Laat ze maar een clearcoat aanbrengen op de antennes zodat ik het metaal nog kan zien. Anders even wachten totdat er doorzichtige stickers zijn (zoals www.laptat.nl ze nu al gekleurd heeft).

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:53
^ RoD Helemaal true. Heb overigens geen iPhone4, geen enkele iPhone gehad. Maar ik wil toch even reageren hiero:

R0bK3 reageert wel heel erg Apple fanboy achtig. Wtf heeft gebruikersvriendelijkheid van een OS te maken met een antenne probleem? Ik heb nooit een ander toestel dan een Nokia gehad, dus voor mij is Symbian gebruikersvriendelijk :) ieder z'n ding.

Ik denk dat de media hier wel heel erg de vergrootglas op aan t leggen is. Het lijkt wel of Apple de nieuwe Microsoft is geworden in negatieve zin...

Daarnaast lees ik in de TS (of was het in het artikel op de frontpage?) iig voor NL zijn er niet zo veel problemen en eind van de maand kan iedereen lekker vrolijk een iPhone 4 halen bij T-Mobile....................... :+ /flauw

Btw, ben ik de enige die totaaaal niet in die Antenna Test Lab wil werken :P Lijkt me niet goed voor je gezondheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

RoD schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:03:
Wat ik me persoonlijk afvraag is, hebben mensen hier echt last van? Als je wil kun je dus signaalverlies zien, maar heb je hier in het dagelijkse gebruik ook last van? Dus zonder te proberen om het signaal te laten droppen, zeg maar.
Dan zou je een poll moeten maken, en die dan enkele weken laten lopen. En veel verschillende mensen (ook Jan-met-de-pet) laten stemmen, wat op dit moment lastig is aangezien hij nog niet officieel in de winkel ligt.

Waarschijnlijk valt het in de praktijk wel mee, aangezien je meestal in gebieden met goede dekking zit. Eigenlijk zou je dat dan ook mee moeten nemen, in welk dekkingsgebied mensen zitten, aangezien het daar relatief vaker voor zou moeten komen.

[ Voor 26% gewijzigd door TerraGuy op 17-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Allereerst stelt Apple dat vrijwel alle telefoons er last van hebben.
Voor zover ik weet hebben de meeste merken van mobiele telefoons, hebben ze 1 antenne in de top van de telefoon zitten.. en eentje in de bodem/onderkant van de telefoon..
In tegen stelling tot wat apple heeft gedaan met de iphone4.. zij hebben namelijk een aantal antenne's samen kwa positie samen laten komen op een plek.
Waardoor er natuurlijk sneller problemen optreden met betrekking tot signaal verlies.. zelf vind ik dit een geval een duidelijk iets van een ontwerp fout.

Toch heeft apple dit aardig opgelost.. terug nemen kost te veel.. en op deze manier (het hoesje) word het probleem een beetje omzeild :)

@gusev
hier net zo.. zou niet graag in dat lab willen werken :P

[ Voor 20% gewijzigd door mmjjb op 17-07-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
Wat Apple dus doet is symptomen behandelen, (vooralsnog) niet het kernprobleem. Ik vind niet dat je dan kunt zeggen: '' Apple heeft het probleem aardig opgelost''.

Overigens, hun eigen onderzoek, niet onafhankelijk gedaan, met betrekking tot 'bar' verlies bij andere telefoons, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

[ Voor 15% gewijzigd door keanu_ op 17-07-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Het is een work-around voor de huidige batch. Dat is voor hen het goedkoopste, in plaats van 3 miljoen telefoons terug te laten brengen.

Maar ik neem aan dat ze, voordat ze een nieuwe lichting van de band laten rollen, er toch iets van coating of iets dergelijks op zullen plakken om het probleem écht te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 13:00
Mijn mening/theorie:

Jobs is niet helemaal eerlijk als hij het signaalverlies vergelijkt met andere telefoons. Het klopt dat alle telefoons signaalverlies hebben bij het vasthouden, maar de iPhone 4 heeft daarnaast last van een extra groot signaalverlies omdat de antenne aan de buitenkant zit, in tegenstelling tot de andere telefoons.

Het is niet zo dat Apple dit niet voorzien heeft, het is een bewuste keuze geweest van de Apple engineers. De gedachte erachter is dat de iPhone 4 beter presteert bij lage signaalsterktes (zoals bijv. Anandtech bevestigt) en dat ze door de antenne aan de buitenkant te plaatsen de telefoon kleiner en robuuster konden maken. Het is een bewuste keuze van Apple geweest om de voordelen van de nieuwe antenne op te laten wegen tegen het nadeel van het grotere signaalverlies.

Afgezien van de PR-blunders van de afgelopen paar weken, was een veel grotere fout van Apple de originele berekening van de signaalstreepjes. Deze was erop gericht om in zoveel mogelijk situaties 4 of 5 streepjes te laten zien en dus de iPhone 3 beter te laten lijken dan deze was. Maar met de iPhone 4/iOs 4.0 was het zo dat in situaties waarin net 4 of net 5 streepjes te zien waren er door het grotere signaalverlies van de "death grip" er opeens 2 of 3 streepjes afgingen.

En dit had als gevolg alle media-aandacht van de afgelopen paar weken, die misschien een stuk minder was geweest als het signaalverlies van de "death grip" niet zo duidelijk zichtbaar geweest was op het scherm. Immers de iPhone 4 presteert beter bij lage signaalsterktes en wat er echt toe doet, is toch de gesprekskwaliteit/datasnelheid en niet het aantal streepjes op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Inderdaad, zoals keanu_ zegt. Dit is gewoon symptoombestrijding en niet het probleem oplossen. Imho heeft Apple dan ook helemaal geen 'oplossing' voor het probleem geboden. Heb je zo'n dure design telefoon (ja, persoonlijk vind ik het design stukken verbeterd t.o.v. de vorige), moet je er zo'n lelijk goedkoop hoesje omdoen om te kunnen bellen 8)7

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

tss68nl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:09:
Ik heb toevallig al een iPhone 4, en kan je vertellen dat ik in Utrecht met vodafone toch echt heel gemakkelijk mijn signaal kwijt raak.

Als ik een beetje grote webpagina laat laden, en ik tik met mijn vinger op het zwarte tussenstukje linksonder (kortom, ik sluit de twee antennes kort met mijn vingertop) dan stopt de pagina meteen met laden. Haal ik 5 seconden later mijn vinger van de antennes af, dan gaat de pagina meteen weer door met laden.

Dat is dus een observatie zonder tussenkomst van streepjes-algorithmes of wat dan ook...de verbinding valt gewoon op de seconde nauwkeurig helemaal weg, en is weer helemaal terug op het moment dat ik mijn vinger er weer af haal.

Niemand die mij wijs gaat maken dat dat door afscherming komt waar andere telefoons ook last van hebben. Het is kortsluiting, en dus een ontwerpfout. Welke kneus denkt er nou niet na dat als je de 3 antennedelen bloot gaat leggen, dat je ze dan kan kortsluiten door welke externe invloed van buitenaf dan ook.

Laat ze maar een clearcoat aanbrengen op de antennes zodat ik het metaal nog kan zien. Anders even wachten totdat er doorzichtige stickers zijn (zoals www.laptat.nl ze nu al gekleurd heeft).
Bedankt voor je reactie! Waar ik benieuwd naar ben is of je alleen afname van het signaal ziet, of komt ook echt de "Geen Service" melding op de plaats van de streepjes? En kun je wel gewoon bellen op het moment van signaalafname? Kortom, hoe veel last heb je van het probleem zonder dat je doelbewust je vinger op die plek legt? Is het probleem zodanig dat je de telefoon zou willen inleveren?

Overal lees je nu "je moet een bumper gebruiken om ermee te kunnen bellen", maar dat lijkt mij nogal overdreven.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Crowmeister schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:46:
[...]

Het is anders ook erg goedkoop van de iPhone 4 mensen die er wel last van hebben om hun filmpje op YouTube te zetten waarin alleen maar de iPhone 4 aan bod komt. Ze kijken niet verder of het probleem ook bij andere telefoons voorkomt maar trekken wel de conclusie dat de iPhone 4 slechter is dan de rest. Sja, hoe kun je zo'n conclusie trekken als je de rest niet eens hebt getest? Het is dan ook logisch en geheel correct dat Apple dat dan juist wel doet. Het is alleen jammer dat ze niet alle details rondom het testen weergeven (hoe, wat, etc.) maar wel begrijpelijk omdat het verhaal dan wel erg langdradig wordt, die tijd hebben ze niet.

Apple haalt verder ook meerdere malen aan dat de iPhone 4 dit probleem ook heeft maar dat het niet op zichzelf staat. Men laat daarna met wat cijfers (waarvan niet erg veel bekend is waar het vandaan komt en in welke context we ze moeten plaatsen; is allicht te verklaren door het feit dat dit soort data nogal bedrijfsgevoelig is en dan ook als bedrijfsgeheim wordt aangemerkt) zien dat het maar om een klein aantal iPhones gaat. Tevens merkt men nog op dat het probleem nog onbekend is en ze nog op zoek zijn naar de oorzaak (eind september volgt er weer een evaluatie van het probleem). Als je dan niet oplet of maar de helft van het verhaal bekijkt kan het er inderdaad op lijken dat ze het bagatelliseren.

Dat hoesje vond ik eigenlijk wel apart. Het lijkt er meer op dat Apple niet achter de bevindingen van menigeen staat dat een bumper de oplossing zou zijn. Omdat echter iedereen dat roept hebben ze zoiets van "we geven ze er gewoon eentje, dan mogen ze er daarna zelf achter komen dat dit niet de oplossing zal zijn". Ik vond het meer klinken als iets weggeven zodat men later kan zeggen "told ya so!". Nou moet ik hier wel bij opmerken dat dit wel een groots gebaar is van Apple, dat hebben ze voorheen nog niet gedaan. Andere fabrikanten zijn trouwens ook niet bepaald zo vrijgevig dat ze dit soort dingen doen.

Verder moet je je afvragen of het überhaupt wel een antenne probleem is en niet een gevoeligheidsprobleem of iets heel anders. De iPhone 4 gaat tot ergens -120 dB terug terwijl de meeste anderen er bij -110 dB zo'n beetje ophouden. De ontvangst van de iPhone 4 in gebieden met weinig bereik is beter aldus de vele reviews. Als je echter de antenne afschermt e.d. zakt het signaal wel snel en aardig veel in (tot zo'n 7~10 dB meer dan de concurrentie). Als je die dingen naast elkaar zet klinkt dat alsof de iPhone 4 erg gevoelig is afgesteld waardoor ze weliswaar langer signaal kunnen behouden maar waarbij dingen als het vasthouden van de telefoon ook vrij rap het signaal kunnen beïnvloeden. Dat afstellen is weer iets wat je softwarematige in de firmware kunt doen. Dat is niet iets wat je zo eventjes doet, die dingen moet je weer uitvoerig gaan testen.

Zo zijn er nog wel meer van die theorieën te bedenken wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn en juist dat is het probleem: het is nogal complex en mensen lijken zich dat niet te beseffen. Wellicht leuk om al die verschillende theorieën eens naast elkaar te zetten (misschien dat het in de topic start kan middels verwijzingen naar de post waarin de theorie staat?).
tss68nl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:09:
Die ervaring heb ik ook met zowel Vodafone als T-Mobile en diverse telefoons waaronder een Nokia N95 en een iPhone 3G. En ik ben daar absoluut niet de enige in. Kennelijk is de ontvangst van mobiele telefonie in Utrecht een stuk minder t.o.v. andere steden (met name T-Mobile gebruikers klagen er steen en been over). Als je in de outback van Twente komt heb je overigens hetzelfde probleem. Niet per definitie een iPhone 4 probleem maar dit is wel een omgeving waarin de fikse val in ontvangst goed te reproduceren is.

[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 17-07-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
Prachtig, dat liedje voorafgaand aan de pc: 'If You Don't Want An iPhone 4 Don't Buy It!' :D

Ze kunnen wel relativeren daar :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 23:43
[ met bak popcorn op schoot]

dit wordt het beste welles nietes topic van tweakers :)

goede zaak mods om alle zeikers in een topic te gooien, en dan kan de rest weer normaal verder discuteren.

Dit voegt natuurlijk weinig toe aan de discussie ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Grappig dat er niemand reageert op het eerste plaatje van de signal strength:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/apple/iPhone4/part2/iPhoneSignal_both.jpg

Wat apple hier (in de software) dus heeft gedaan is vaker 5 streepjes laten zien, zelfs als het niet zo was om te laten lijken dat de iPhone 4 een goed bereik heeft (wat zou een andere reden kunnen zijn?). Maar in gebieden met slecht bereik zagen mensen dus 5 ipv 3 streepjes (zie de overlap in het plaatje..) en als je dan de telefoon fout vast houdt dan ga je vanaf 5 meteen naar 1 of 0 streepjes met OS 4. Dat is natuurlijk niet verwacht gedrag en lijkt me logisch dat daarover geklaagd wordt. Met 4.1 ga je dan bijvoorbeeld van 3 naar 1, of van 5 naar 3.

Natuurlijk is dit nog maar een deel van het probleem, het feit dat je het signaal kan stoppen door kortsluiting te creeren is gewoon bizar en apple zou hier zijn verantwoordelijkheid voor moeten nemen.

Overigens krijg ik met mijn Palm Pre op geen enkele mogelijkheid voor elkaar om minder streepjes te tonen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365539

Voor mensen, die graag de persconverentie willen zien:

http://events.apple.com.e...iab73asc/event/index.html

Opgenomen, Mooi staaltje werk Steve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
absrnd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:18:
[ met bak popcorn op schoot]

dit wordt het beste welles nietes topic van tweakers :)

goede zaak mods om alle zeikers in een topic te gooien, en dan kan de rest weer normaal verder discuteren.
Nee hoor, dan moet je op de FP zijn, de TS maakt het hele verhaal al duidelijk dat het schromelijk is overdreven. Alsook de keynote (als je die hebt gezien).

Binnenkort 'gaat iedereen verder met their daily lives' en niemand die er meer over zeurt, let maar op. Naja, behalfe dan een handvol tweakers wat bij elk toestel gerelateerd bericht nu zegt, ja maar ik kan bellen en die er het fijne dus niet van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Kees_frl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:01:
[...]

niet iedereen over de zelfde kam scheren :F
Ik had het eigenlijk over de reacties op de nieuwspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:02
Overigens krijg ik met mijn Palm Pre op geen enkele mogelijkheid voor elkaar om minder streepjes te tonen.
Ik ook niet met mijn iPhone 4 met Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 16:16
Ik vind het jammer dat Apple zoveel vragen tijdens de persconferentie niet heeft beantwoord, of heeft ontweken.

De vraag waarom je bij alle telefoon heel je hand eromheen moet houden om tot enig signaalverlies te komen en waarom dit bij Apple al kan door slechts één vinger op de weak spot te houden werd door Jobs niet beantwoord.

Ze geven gewoon onvoldoende openheid en ontwijjken het echte probleem. Namelijk, kortsluiting van de antenne bij het verbinden van de weak spot. Nu doen ze voorkomen dat het signaal afneemt doordat je je hand om de telefoon houd, maar dat is imho helemaal het probleem niet.

Dat ze gaan vergelijken met andere telefoons is belachelijk. Ik vraag me stellig af hoe eerlijk die vergelijking is. Als alle telefoons dit probleem hebben, waarom hebben we er tot nu toe nog nooit zoveel over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

tm030614 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:36:
Dat ze gaan vergelijken met andere telefoons is belachelijk. Ik vraag me stellig af hoe eerlijk die vergelijking is. Als alle telefoons dit probleem hebben, waarom hebben we er tot nu toe nog nooit zoveel over gehoord?
Omdat er nog nooit een telefoon is geweest die 3 miljoen keer over de toonbank is gegaan in 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 22:10
Het komt uiteraard wel voor bij andere telefoons, maar dat blijft redelijk beperkt. En vaak gaat het dan om een echte 'death grip' waarbij je de telefoon letterlijk moet wurgen voor een signaalverlies ;)

Hun onderzoek is uiteraard niet te vertrouwen. het is ten eerste door Apple zelf gedaan. Geen onafhankelijke instantie. Ten tweede gaan ze alleen in op 'bar' verlies en niet het dB verlies en dus duidelijk het signaal. Want wel of geen bars, het gaat erom dat een gesprek niet wegvalt. Dat gebeurt wel bij de iPhone, en dat komt niet naar voren uit hun onderzoek.
Ten derde gaan ze echt niet naar voren laten komen dat de iPhone 4 minderwaardig is dan de andere telefoons met signaal verlies.

Kortom, een onbetrouwbaar onderzoek.

Het is hopelijk wachten op een nieuwe, verbeterde batch, en vooralsnog de ongelukkigen tegemoet komen..

[ Voor 10% gewijzigd door keanu_ op 17-07-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:03:
iPhone4-eigenaar hier. En nee, ik heb nergens last van in de praktijk. Ja, als ik de death grip specifiek toepas gaan er idd streepjes weg. Maar in het dagelijks gebruik heb ik daar nog nooit iets van gemerkt. En ik heb al zeker geen failed calls gehad die er aan liggen. (Überhaupt maar een keer, en dat lag aan de tegenpartij hun brakke Nokia.)

--

Je merkt bij dit probleem duidelijk dat de meerderheid die klaagt nog nooit een iPhone4 gezien heeft, laat staan aangeraakt. Men doet voorkomen alsof je bij de minste aanraking van de telefoon compleet niet meer kunt bellen of internetten. Dat is in ieder geval absoluut niet waar.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2010 17:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Opening post is niet correct, het probleem is niet afschermen van de antennes het probleem is rechtsreeks contact makem met de antennes . Andere gsm hebben idd soms last van als je de gsm omwikkeld in iets maar dat is een ander probleem .

En waaom niet wat gebruikers ervaringen erbij .

http://www.betanews.com/j...h-Grip-stories/1277771079

"I noticed this problem immediately after I activated my phone; it could not hold the signal in my house where usually I get decent AT&T coverage. However, I know that this issue only occurs where there is not excellent coverage. At work, I receive great coverage and I cannot replicate the problem"

"I have experienced total signal loss on my phone and poor reception. I can easily replicate the problem shown on YouTube and it does not have to be in some kind of cat's cradle holding position. Simply holding the phone in landscape or holding it on both sides during texting can result in text messages not being sent having picked up the phone with what looks like full reception (all bars). "

"I've found the Death Grip corresponds to the 'searching' icon -- the spinning icon that appears next to '3G' when it's looking for reception. As long as that is spinning, no data seems to come in or out. If I'm trying to make a call, it fails. If I'm on a call, it drops. If I'm trying to open a Website, it can't access the internet. Even if I just grip momentarily, it can take 30 seconds to a minute before functionality returns. "

"I do however have the signal issue! Just putting a finger tip over the black bar bottom left side will reduce me from full 5 bar 3G signal to a 1 bar Edge one!! When on a call I hold phone in a good way so I'm ok there, out and about though and using Facebook or Twitter, emailing and browsing I'd hold in the left and type with the right, and, hey, look, a very low signal!!..."

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:46:
Opening post is niet correct, het probleem is niet afschermen van de antennes het probleem is rechtsreeks contact makem met de antennes . Andere gsm hebben idd soms last van als je de gsm omwikkeld in iets maar dat is een ander probleem .
Het probleem is allebei. Het afschermen van de antenne attenueert (vermindert) het signaal. Het aanpassen van de antennekarakteristiek (door de twee antenne's te verbinden) ook. In de praktijk is dat hetzelfde probleem, maar dan op verschillende manieren veroorzaakt. De antenne van de iPhone 4 is fysiek groter, dus het eerste komt niet snel voor. Nadeel is dan dat je het tweede veroorzaakt. Het is het een of het ander, zegmaar.
"I noticed this problem immediately after I activated my phone; it could not hold the signal in my house where usually I get decent AT&T coverage. However, I know that this issue only occurs where there is not excellent coverage. At work, I receive great coverage and I cannot replicate the problem"
Dit klopt. Het probleem doet zich alleen voor in plekken met zeer matige ontvangst. Wat dus in de eerste instantie aan werd gegeven als prima ontvangst.
"I've found the Death Grip corresponds to the 'searching' icon -- the spinning icon that appears next to '3G' when it's looking for reception. As long as that is spinning, no data seems to come in or out. If I'm trying to make a call, it fails. If I'm on a call, it drops. If I'm trying to open a Website, it can't access the internet. Even if I just grip momentarily, it can take 30 seconds to a minute before functionality returns. "
Deze gast weet niet eens dat er geen 'searching' icon is, dus of je zijn ervaringen met een korrel zout moet nemen zal ik aan jou laten. (Hint: ja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij andere telefoons staat op een van de eerste pagina's van de handleiding dat je de antenne niet moet afschermen tijdens het bellen, met een plaatje erbij waarop staat waar de antenne zich bevindt. Dat is al jaren vrij algemeen bekend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366284

Crowmeister schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:24:
Toen ik vanmiddag de HTC Legend van mijn broer in handen nam (om te kijken of deze er ook last van heeft), wist dat ding niet hoe snel hij signaal moest verliezen. Ging van 4 streepjes 3G naar 0 3G.

Dus dat is ook per toestel afhankelijk, net zoals bij de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Het probleem is allebei. Het afschermen van de antenne attenueert (vermindert) het signaal. Het aanpassen van de antennekarakteristiek (door de twee antenne's te verbinden) ook. In de praktijk is dat hetzelfde probleem, maar dan op verschillende manieren veroorzaakt. De antenne van de iPhone 4 is fysiek groter, dus het eerste komt niet snel voor. Nadeel is dan dat je het tweede veroorzaakt. Het is het een of het ander, zegmaar.
Men vermeld he echter volledig niet in de OT . En dat ligt precies in lijn wat apple wil doen geloven want een gsm omklemmem zal idd altijd het signaal verminderen echter is dit niet het hoofdprobleem volgens de klachten daar spreekt men van plots wegvallende verbindingen als men een bepaalde plek aanraakt. Niks omklemmen dus maar simpelzeg de antennes verbinden .
Deze gast weet niet eens dat er geen 'searching' icon is, dus of je zijn ervaringen met een korrel zout moet nemen zal ik aan jou laten. (Hint: ja.)
Dat rondspinnend bestaat echter wel en is idd zoals hij beschrijft , geen reden dus omdat hij niet jouw perfecte terminologie gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20
Apple zal nooit toegeven dat ze een ontwerpfout hebben gemaakt wat de antennes betreft. Daarom was de hele press conference daar een beetje omheendraaiend en lag de focus op het omsluiten van de antenne.

Als ze dat wel toegeven hebben ze juridisch een probleem, want dan zetten ze de deur open voor claims. En claimen zijn ze goed in in de VS (dat gaat ze miljarden kosten, want iedere afgebroken gesprek is dan ineens miljoenen waard).

Zelf heb ik ook geen last van wegvallende gesprekken. Ik kan het signaalverlies wel reproduceren, maar het leidt vooralsnog niet tot problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Het probleem is allebei. Het afschermen van de antenne attenueert (vermindert) het signaal. Het aanpassen van de antennekarakteristiek (door de twee antenne's te verbinden) ook. In de praktijk is dat hetzelfde probleem, maar dan op verschillende manieren veroorzaakt.
Tja en toch is maar 1 van de 2 problemen de hele tijd in het licht als Apple aan het woord is, het afschermen komt idd ook voor bij andere telefoons ( eigenlijk alles met een antenne ) daar valt niets aan te doen.
Het is meer het andere probleem waarover iedereen valt.

Een bumper lost ook niet het afschermings probleem op, enkel het andere probleem...

Alleen over het antennekarakteristiek probleem hoor ik Apple zo goed als niet, enkel vergelijkingen met andere telefoons om het afschermingsprobleem wat imho nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
Een mooi filmpje die het doorverbinden van de antenne's demonstreert:

YouTube: iPhone 4 Reception Loss with Paperclip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
4nGeLuS schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:53:
Een mooi filmpje die het doorverbinden van de antenne's demonstreert:

YouTube: iPhone 4 Reception Loss with Paperclip
En dat is iets wat je ook in dagelijks gebruik doet kom op zeg, of je hebt een telefoon vast of je hebt hem niet vast.
Dat zijn wel de meest onzinnige methode's om je 'gelijk aan te tonen' want dat is iets wat je zo nooit irl doet.
IRL houd je hem vast met een hand, dan heeft een iPhone 4 dus signaal verlies, maar een ander toestel ook.

Hee, als je een plakbandje voor je camera doet wordt het beeld wazig.. like "who give's a shit" dat is toch niet iets wat je normaal doet?

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 17-07-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:57:
[...]

En dat is iets wat je ook in dagelijks gebruik doet kom op zeg, of je hebt een telefoon vast of je hebt hem niet vast.
Dat zijn wel de meest onzinnige methode's om je 'gelijk aan te tonen' want dat is iets wat je zo nooit irl doet.
IRL houd je hem vast met een hand, dan heeft een iPhone 4 dus signaal verlies, maar een ander toestel ook.

Hee, als je een plakbandje voor je camera doet wordt het beeld wazig.. like "who give's a shit" dat is toch niet iets wat je normaal doet?
Nee niet juist je moet maar met je pink daar aankomen of er treed serieus verlies op . iets HEEL anders dan met beide handen een gsm omklemmen om iet of wat signaal verlies te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55

Twazerty

AVCHDCoder developer

Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:36:
Apple zal nooit toegeven dat ze een ontwerpfout hebben gemaakt wat de antennes betreft. Daarom was de hele press conference daar een beetje omheendraaiend en lag de focus op het omsluiten van de antenne.

Als ze dat wel toegeven hebben ze juridisch een probleem, want dan zetten ze de deur open voor claims. En claimen zijn ze goed in in de VS (dat gaat ze miljarden kosten, want iedere afgebroken gesprek is dan ineens miljoenen waard).

Zelf heb ik ook geen last van wegvallende gesprekken. Ik kan het signaalverlies wel reproduceren, maar het leidt vooralsnog niet tot problemen.
Wat als nu de verbinding verbroken word als je toevallig 911 / 112 aan de lijn hebt terwijl er iemand...

Op mijn eigen kamer heb ik zeer slecht bereik. 2 meter naar links (buiten) heb ik 2x 5 streepjes (Dual sim) en binnen zakt dit naar 2 streepjes per sim. Als ik vervolgens de telefoon in belpositie houd (aan mn oor dus op de dead grip manier) dan zakt dit terug naar 1 streepje per sim of zelfs een X van slecht ontvangst. (Als ik geen signaal heb staat er No service in beeld maar dit krijg ik niet voor elkaar) Zelfs in de X stand kan ik nog gewoon gebeld worden en bellen en sms-en. Af en toe komen hier mensen binnen en kunnen niet worden bereikt vanwege het slechte signaal.

Ik heb zelf zo'n elcheapo dual sim uit china. Terwijl de telefoons waarmee mensen problemen hebben vaak Nokia's/samsungs zijn (Nokia N95, Nokia 6300). Dus ik moet er niet aan denken dat ik een 500+ euro kostende telefoon niet eens fatsoenlijk kan gebruiken. Zowieso heb ik niks aan een iphone aangezien deze geen dual sim hebben. Mijn kamer is een perfecte plek om signaalsterktes te testen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:16:
[...]

Men vermeld he echter volledig niet in de OT . En dat ligt precies in lijn wat apple wil doen geloven want een gsm omklemmem zal idd altijd het signaal verminderen echter is dit niet het hoofdprobleem volgens de klachten daar spreekt men van plots wegvallende verbindingen als men een bepaalde plek aanraakt. Niks omklemmen dus maar simpelzeg de antennes verbinden .
Het omklemmen is bij de iPhone geen probleem omdat de antenne groter is dan je hand. De antenne bij de iPhone 3G bijvoorbeeld bevindt zich in de onderste 3cm van 't toestel. Daar ga je makkelijk met je gehele hand overheen.

Bij de iPhone echter kun je hetzelfde probleem op een andere manier veroorzaken, namelijk door de twee antenne's te verbinden. Daarmee verander je de lengte van de antenne en daarmee de gevoeligheid voor de frequenties waar 't ding voor gebruikt wordt. Praktijkeffect: demping van het signaal.
Dat rondspinnend bestaat echter wel en is idd zoals hij beschrijft , geen reden dus omdat hij niet jouw perfecte terminologie gebruikt .
Nee. Dat rondspinnend ding bestaat inderdaad maar dat is niet om het 'zoeken van netwerk'. Dat is een algemene 'ik ben ergens mee bezig'-spinner. Hetzelfde idee als de throbber in een browser. Het ding wordt wel vrij specifiek gebruikt voor 'ik ben data van het internet aan het ophalen,' daarom gaat 'ie langzamer als je op EDGE of GPRS zit dan op UMTS of WiFi.

Maar dat je dat ding ziet betekent dus niet dat je geen netwerk hebt-- precies het tegenovergestelde.
Twazerty schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:10:
[...]

Wat als nu de verbinding verbroken word als je toevallig 911 / 112 aan de lijn hebt terwijl er iemand...
Onzinargument. Wat als de verbinding verbroken wordt als je toevallig 112 aan de lijn hebt omdat jij gewoon buiten het bereik van je telefoonmaatschappij komt? Dat is precies hetzelfde: je hebt niet genoeg signaal om dat gesprek door te zetten. En als je met een iPhone 4 dat probleem hebt, heb je dat met een andere telefoon ook. Mischien 20 meter verder afhankelijk van hoe je de beide telefoons vasthoudt.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
k995 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:07:
[...]

Nee niet juist je moet maar met je pink daar aankomen of er treed serieus verlies op . iets HEEL anders dan met beide handen een gsm omklemmen om iet of wat signaal verlies te hebben
Omklemmen ze in de voorbeelden met twee handen de telefoon? Nope gewoon 'vasthouden'.
Beide gevallen heb je een toestel vast (iets wat dus 'irl' voor kan komen) krijg je verlies. Heb je hem niet vast (beide toestellen) heb je geen verlies.

Niks noppes nada anders dus.

Ja okee, misschien kan je in een aantal gevallen (want dat is bij lang niet iedereen het geval) als hij op de tafel licht, en je gaat moeilijk doen om met één vinger de zijkant aan te raken het signaal wat weg te krijgen.

Maar tegenover de 3 filmpjes op het internet die dat doen staan 2,8 miljoen mensen ofzo die nergens last van hebben.
Twazerty schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:10:
Wat als je accu leeg is... :O Daarnaast kan je noodnummers zelfs bellen zonder simkaart, en pakt hij dan het sterkste signaal van 'een toren' maakt niet uit welke provider.

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 17-07-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55

Twazerty

AVCHDCoder developer

ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:13:

Wat als je accu leeg is... :O Daarnaast kan je noodnummers zelfs bellen zonder simkaart, en pakt hij dan het sterkste signaal van 'een toren' maakt niet uit welke provider.
Het gaat om het doorverbinden van die antennes. Als je verbinding hebt en vervolgens (per ongeluk) die antennes verbind dan zit je met een probleem.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Twazerty schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:23:
[...]

Het gaat om het doorverbinden van die antennes. Als je verbinding hebt en vervolgens (per ongeluk) die antennes verbind dan zit je met een probleem.
Ik denk dat jezelf een iPhone 4 nodig hebt om te beoordelen. Alle video's die je ziet zijn letterlijk mensen die de vinger op de zere plek leggen; probeer om te 'bewijzen' dat dit probleem er is. Maar niemand rept over normaal gebruik. Daarnaast verschilt het ook nog per batch, per telefoon en per locatie. De kans is dus steeds een tikje kleiner..

Er zijn namelijk mensen die werkelijk nergens last van hebben, zelfs in de Death Grip. Zie Hoedje bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door graceful op 17-07-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Twazerty schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:23:
[...]

Heb je een iPhone 4? Nee? Dan mag je dat dus niet zeggen want het is uit deze paar woorden duidelijk dat je geen idee hebt van waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat mij nog steeds frappeert is dat pas in 2010 men met de iPhone4 pas ontdekt dat een telefoon streepjes verliest wanneer men 'm vasthoudt. De iPhone valt op en opeens hebben meer telefoons er last van. Zaten reviewers tot nu toe te slapen of zo?

* Delerium heeft flashbacks naar de i820 chipset waarvan pas na enkele maanden de DDR-RAM geheugenaansturing brak bleek.

In praktijk zal het verlies van streepjes mij worst wezen, als je maar bereik hebt. En dat is wat de praktijk moet bewijzen, niet het kijken naar hoeveel streepjes het heeft. Streepjes zijn een indicatie over je bereik, niet de Heilige Graal van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39
graceful schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:40:
[...]
Er zijn namelijk mensen die werkelijk nergens last van hebben, zelfs in de Death Grip. Zie Hoedje bijvoorbeeld.
M'n Nokia heeft ook last van enige terugval van signaal, al is het enkel als ik het ding op een idiote manier vasthou (2 handen om de bovenkant, waar het scherm is, klemmen.. 1 hand aan één kant geeft geen enkele terugval). Als ik dat in een stad (Gent) doe zie ik geen enkele terugval. Vol signaal blijft vol signaal. Thuis zie ik wel een terugval, omdat ik al net op de grens van het "bovenste" blokje zit.

Mijn vermoeden is dat ik in Gent dus boven de limiet van het bovenste blokje blijf en dat Hoedje datzelfde voorheeft. Volgens het grafiekje dat hierboven staat zou Hoedje dus boven de -76dBm blijven. Goeie kans dat het evengoed terugvalt als hij in een gebied zit waar het signaal maar net -74dBm is en er op dat moment 20dBm afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 11-03 20:52
Als ik die foto eens bekijk vind ik het ook een behoorlijk onnatuurlijke houding. Ik heb mijn 3GS eens vastgepakt en bij mij ligt hij ligt 'losjes' in de hand bij normaal gebruik. Neemt niet weg dat het een ontwerpfout is. Dit probleem is blijkbaar al tijdens de ontwikkeling aangekaart (kan helaas de bron niet meer vinden) dus volgens mij een ingecalculeerde risico van Apple. Of een partijtje slechte chips aangezien slechts 1,7% van alle verkochte iPhone 4's bij apple geretourneerd zijn. Als je ziet wat voor gigantisch testlab Apple ter beschikking heeft kan deze situatie zich toch niet voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dit probleem is blijkbaar al tijdens de ontwikkeling aangekaart (kan helaas de bron niet meer vinden)
En weerlegd door Apple, en ze hebben gezegd dat 'de bron' maar eens met bewijzen moest komen dat het wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:37:
[...]
En weerlegd door Apple, en ze hebben gezegd dat 'de bron' maar eens met bewijzen moest komen dat het wel zo was.
Toevallig ook nog een linkje naar de weerlegging? Want afaik is het enkel ontkend en bij lange na niet weerlegd?

Lijkt me ook meer te kloppen met de vraag om bewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ontkend was een betere woordkeuze, je kan moeilijk een 'gerucht' als deze weerleggen idd. Maar na de vraag om bewijs is er van dat gerucht is er ook niet meer een reactie geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 17-07-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

opzich weet ik niet wat ik hiervan moet vinden, ikzelf heb het geprobeerd met mijn z770i, en als ik deze stevig onderaan vastpak, dan verlies ik ook bereik, terwijl mijn antenne niet aan de buitenkant zit...

Ik denk dat ik het zelf gewoon eens aan den lijve ga ondervinden, voor ik wel of niet een iphone neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb gelezen dat de iphone vanaf 30 juli in Nederland beschikbaar zal zijn. Zullen deze ook de antenne probleem hebben?

Ik heb even snel door deze topic gelezen, maar kon er niks over vinden. Ik heb trouwens ook PDA-shop hierover gemaild.

Ik vind het zelf kwalijk dat je een probleem met een hoesje wilt "oplossen", het probleem is er immers nog.
Maar ik heb inmiddels zowel dingen gelezen, bijvoorbeeld dat het weer per telefoon verschilt.
Of:
- Je kan je iPhone binnen 30 dagen retourneren en je geld terug krijgen
- De percentage klachten blijkt heel laag te zijn
- Maar misschien zou die percentage veel hoger zijn omdat misschien een heleboel users de antenne probleem voor lief nemen
- Het is bij veel meer GSM's een soort issue...streepjes nemen af als je je GSM op een bepaalde manier vast houd (voor zoveer je naar de "streepjes" moet kijken...)
- Maar bij de iPhone is het net iets erger (signaal dat verbroken wordt) => ?
- Apple was hier eerder van op de hoogte (door onder andere de antenne ontwikkelaar?)

Soms weet je niet meer wie of wat je moet geloven....het is een getouwtrek van jewelste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

guardian-spirit schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:52:
Ik heb gelezen dat de iphone vanaf 30 juli in Nederland beschikbaar zal zijn. Zullen deze ook de antenne probleem hebben?

Ik heb even snel door deze topic gelezen, maar kon er niks over vinden. Ik heb trouwens ook PDA-shop hierover gemaild.

Ik vind het zelf kwalijk dat je een probleem met een hoesje wilt "oplossen", het probleem is er immers nog.
Maar ik heb inmiddels zowel dingen gelezen, bijvoorbeeld dat het weer per telefoon verschilt.
Of:
- Je kan je iPhone binnen 30 dagen retourneren en je geld terug krijgen
Jep, maar ja dat is in de VS. In Nederland kunnen er andere regels zijn.
- De percentage klachten blijkt heel laag te zijn
De klachten treden op als ALLE volgende dingen waar zijn:
1. Je houdt de telefoon verkeerd vast.
2. Je signaalsterke is al minder (iets wat in Nederland niet snel het geval zal zijn)
3. Je hebt toevallig die iPhone 4 die het probleem heeft.
- Maar misschien zou die percentage veel hoger zijn omdat misschien een heleboel users de antenne probleem voor lief nemen
Ja, maar er zijn ook mensen die zeuren zonder dat ze een iPhone4 hebben, dus ik zal het % als een goed gemiddelde nemen.
- Het is bij veel meer GSM's een soort issue...streepjes nemen af als je je GSM op een bepaalde manier vast houd (voor zoveer je naar de "streepjes" moet kijken...)
- Maar bij de iPhone is het net iets erger (signaal dat verbroken wordt) => ?
Nee. Alleen in het uiterste geval.
- Apple was hier eerder van op de hoogte (door onder andere de antenne ontwikkelaar?)
Door hun eigen testlab.
Soms weet je niet meer wie of wat je moet geloven....het is een getouwtrek van jewelste...
Feiten ff op een rijtje gezet, en even een vraag aan jou: zou je werkelijk denken dat Apple de iPhone 4 op de markt zal zetten als het een slechte telefoon was? Nee. De problemen zijn nihil, maar gigantisch opgeblazen door de media/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik vind het jammer dat Apple zoveel vragen tijdens de persconferentie niet heeft beantwoord, of heeft ontweken.

De vraag waarom je bij alle telefoon heel je hand eromheen moet houden om tot enig signaalverlies te komen en waarom dit bij Apple al kan door slechts één vinger op de weak spot te houden werd door Jobs niet beantwoord.
Omdat ze nog druk aan het testen zijn wat er nou exact gebeurd. Dan is het vrij normaal om niet voor je beurt te spreken wat helaas voor ons het er allemaal niet duidelijker op maakt omdat men dan vragen ontwijkt. Maar ja, als je zelf het antwoord op de vraag niet hebt wat moet je dan doen? Iets uit je duim zuigen zodat de ander gelukkig is met het feit dat ie een (verzonnen) antwoord heeft?
Namelijk, kortsluiting van de antenne bij het verbinden van de weak spot. Nu doen ze voorkomen dat het signaal afneemt doordat je je hand om de telefoon houd, maar dat is imho helemaal het probleem niet.
Aangezien jij uitvoerig wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan en alle andere onderdelen hebt weten uit te sluiten is het wel interessant om je onderzoeksmateriaal te delen. Jij weet kennelijk meer dan de rest van de wereld dus schroom je niet om je bevindingen met ons te delen!
Hoezo belachelijk? Ze wilden alleen maar duidelijk maken dat er altijd signaalverlies optreedt meer niet. Dan lijkt het me nogal logisch dat je diverse telefoons gebruikt. Het verhaal van signaalverlies kom je wel vaker tegen maar het is allemaal wat kleinschaliger omdat er tot dusver niemand in is geslagen om in zeer korte tijd heel erg veel van een bepaald model te verkopen. Waar andere fabrikanten diverse modellen nodig hebben lukt Apple dat met 1. Daarbij komt nog dat Apple vandaag de dag een hoge boom is en die vangen nou eenmaal veel wind. Verder hebben we tegenwoordig door al die social media zoals twitter een virtuele wereld waarin razendsnel geruchten en nieuwtjes worden uitgewisseld. Houdt twitter voor de gein eens in de gaten bij een calamiteit, je lacht je suf wat voor nonsens er wel niet voorbij komt. Als je al die punten bij elkaar optelt is het niet zo heel erg verwonderlijk dat er nu ineens heel veel stront aan de knikker lijkt te zijn (met de nadruk op lijkt). Dit is 1 van de negatieve eigenschappen van het internet op dit moment. Overdrijven was ooit een kunst maar met het hedendaagse internet is het eerder de normaalste zaak van de wereld aan het worden. Dat baart wel zorgen. Voor mij is het trouwens de reden om altijd zelf naar de winkel te gaan en eerst zelf met het product te spelen. Het lezen van diverse reviews is handig om bepaalde aspecten eruit te filteren om die eens nader te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
90710 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:05:
[...]

Jep, maar ja dat is in de VS. In Nederland kunnen er andere regels zijn.

[...]

De klachten treden op als ALLE volgende dingen waar zijn:
1. Je houdt de telefoon verkeerd vast.
2. Je signaalsterke is al minder (iets wat in Nederland niet snel het geval zal zijn)
3. Je hebt toevallig die iPhone 4 die het probleem heeft.

[...]

Ja, maar er zijn ook mensen die zeuren zonder dat ze een iPhone4 hebben, dus ik zal het % als een goed gemiddelde nemen.

[...]

Nee. Alleen in het uiterste geval.

[...]

Door hun eigen testlab.

[...]

Feiten ff op een rijtje gezet, en even een vraag aan jou: zou je werkelijk denken dat Apple de iPhone 4 op de markt zal zetten als het een slechte telefoon was? Nee. De problemen zijn nihil, maar gigantisch opgeblazen door de media/internet.
Maar dat is het hem nou juist, de antenne afdeling is onderdeel van Apple, ik weet niet in hoeverre het waar is dat Apple op de hoogte was van de problemen (voor zover het nu echt een probleem is).
Hoe stom het ook mag klinken, de meeste mensen zullen het "probleem" hoogstwaarschijnlijk voor lief nemen omdat de teloon zoveel pluspunten heeft.

Je kan de media niet veel kwalijk nemen, de iphone heeft iets gedaan met de markt (in mijn mening positief) wat andere bouwers / merken niet hebben kunnen doen. Apple heeft veel aandacht, en als je veel aandacht krijgt dan zullen ook de negatieve punt(en) uitgebreid uitgelicht zullen worden.

Ik vind het jammer dat het nu om de belangrijkste functie gaat van de iphone het bellen (ontvangst).
Ik hoop dat allemaal mee zal vallen en dat deze iphone weer de "phone to beat" zal zijn.

Ik wacht nog even af denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Erg spannend allemaal, die streepjes, maar als ik bel zie ik de streepjes niet. Ik houd mijn telefoon vast zonder erbij na te denken en dat betekent dat de verbinding tussen de antennes afgeschermd wordt door de muis van mijn linker handpalm. Toch is de verbinding geen enkele keer weggevallen. Als ik de telefoon op dezelfde manier vasthoud, maar dan niet bij mijn oor, zie ik de streepjes soms wel verdwijnen.
Kortom, ik heb geen problemen met het probleem.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 18:46

scim

Nani?

Ik zit me sowieso al jaren af te vragen sinds het verdwijnen van de antenne's/stompjes op de mobiele telefoons waarom ze idd niet de antenne onderdeel van de behuizing maken. Dit is dus een van de redenen. Het probleem doet zich trouwens voor omdat ze 2 antenne's hebben. 1 is voor gsm/3g andere is voor wifi/bluetooth/gps als ik me niet vergis. Anyway, iPhone 4 is uit in een paar landen (UK/DE/FR) en vanuit die regionen hoor ik vrij weinig reacties over grote problemen. Meeste zijn voornamelijk afkomstig vanuit de US waar het over de jaren heen duidelijk is geworden dat AT&T heel slechte service heeft in de gebieden waar de meeste media zitten (NY, SF, LA).

Het is en blijft afwachten hoe het hier in NL zal gaan aangezien T-mobile ook niet de meest vlekkeloze staat van dienst heeft ;) de afgelopen tijd. Ik denk in ieder geval niet dat het me zal tegen houden om het ding aan te schaffen, want bijna iedereen die het over dit probleem heeft (en de telefoon ook daadwerkelijk in zijn bezit heeft) zegt dat het de beste smartphone is die ze ooit gebruikt hebben. Als dit dan z'n enige tekortkoming is, dan boeit het me niks :) zoveel bel ik toch niet denk dat ik me drukker zou maken als wifi weg zou vallen onder die omstandigheden en dat heb ik tot op heden nog niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
90710 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:05:
[...]
Feiten ff op een rijtje gezet, en even een vraag aan jou: zou je werkelijk denken dat Apple de iPhone 4 op de markt zal zetten als het een slechte telefoon was? Nee.
Op basis waarvan schat jij Apple zo hoog in dat het zo goed als onfeilbaar is? Simpel gezegd hebben ze de iPhone 4 al op de markt gebracht met in 1e instantie streepjes bedrog.

Voor hetzelfde geld is er een ingebouwde bumper oid in de iphone aangebracht, maar is deze bij een bepaalde batch verkeerd gegaan...

Imho is er met een bepaald percentage van de iphone 4 een zeer groot probleem ( zie youtube etc ). Enkel Apple geeft geen normale verklaring over waardoor dit komt, daardoor gaat de geruchtenmolen draaien.
Wmb zegt het lage returnpercentage aan de ene kant iets over dat het enkel bepaalde toestellen treft ( wat mij weer doet denken aan een productiefout in een batch ), maar aan de andere kant als ik mensen zoals jou zie dan denk ik ook dat bepaalde fanboys dat ding houden ongeacht wat er mee gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Gomez12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 03:06:
[…]

Imho is er met een bepaald percentage van de iphone 4 een zeer groot probleem ( zie youtube etc ).
dit is nu precies het punt waar jij je laat foppen. Er is 1 persoon begonnen met dit fenomeen, toevallig is het nu de iphone geweest die het moest ontgelden. Dit is iets wat altijd heeft bestaan bij elke telefoon, of je dat nu wilt geloven of niet.

Maar heb je misschien ook die 99.45% andere mensen gesproken die wellicht geen "probleem" melden ? Dit is dan ook precies waar het woord "bashen" vandaan komt - met een lawine effect.

Inderdaad is het overtrokken, gaat werkelijk nergens over, want wat is nu het daadwerkelijke probleem als je deze telefoon zou gebruiken in de praktijk ? Deze vraag zou je eens voor jezelf moeten beantwoorden.

Vooralsnog komen er uit reviews alleen maar conclusies dat je beter bereik zal hebben dan met een 3gs, waarom is er dan zoveel ophef over ? Ik vrees: een heleboel bashing/hatred voor various reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Gomez12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 03:06:
[...]

Op basis waarvan schat jij Apple zo hoog in dat het zo goed als onfeilbaar is? Simpel gezegd hebben ze de iPhone 4 al op de markt gebracht met in 1e instantie streepjes bedrog.

Voor hetzelfde geld is er een ingebouwde bumper oid in de iphone aangebracht, maar is deze bij een bepaalde batch verkeerd gegaan...
Zeg ik dat Apple onfeilbaar is? Nee. Geen bedrijf is dat. Als je alleen maar producten moet kunnen kopen die "onfeilbaar" zijn zul je nooit meer een product kunnen kopen. Zo simpel is het, maar ja zoals de meeste bashers roepen: "het is Apple dus moet het perfect zijn, als het dat niet is is het prut!" komt mij kilometers ver de keel uit zetten. Ook Apple kan fouten maken. En Apple probeert die fouten dan ook te herstellen.

Wat had je gewild dat ze hadden gedaan? Iedereen vragen om hun iPhone terug te sturen? Er zijn meer dan 3 miljoen iPhone 4s verkocht, zo'n actie zal Apple waarschijnlijk niet overleven. Apple is zeer zeker bezig om het probleem te verhelpen, maar dat is niet zo gemakkelijk als iedereen denkt. Ze proberen dit vóór 30 september te doen en totdat ze het probleem opgelost hebben, krijgt iedereen met een iPhone 4 een case. Dat is het enige wat Apple kan doen zonder gigantische rechtszaken over zich te krijgen. Want, face it, dat zal anders gebeuren.
Imho is er met een bepaald percentage van de iphone 4 een zeer groot probleem ( zie youtube etc ).
Stop maar, sinds wanneer is hetgeen wat op Youtube staat waar? YT is de grootste bron van onzin op het internet.
Enkel Apple geeft geen normale verklaring over waardoor dit komt, daardoor gaat de geruchtenmolen draaien.
Steve Jobs heeft tijdens zijn pers-conferentie heel duidelijk uitgelegd wát het probleem precies is. Namelijk dat je de ontvangst van de telefoon laat afnemen doordat je de antenne blokkeert. Dit is gewone natuurkunde.
Wmb zegt het lage returnpercentage aan de ene kant iets over dat het enkel bepaalde toestellen treft ( wat mij weer doet denken aan een productiefout in een batch ), maar aan de andere kant als ik mensen zoals jou zie dan denk ik ook dat bepaalde fanboys dat ding houden ongeacht wat er mee gebeurt...
Ik ben geen fanboy. En als ik een iPhone 4 koop en als die het bij gewoon gebruik niet zal doen, zal ik contact opnemen met Apple Care. Wat iedereen hoort te doen en vragen hoe ze het probleem wat ik dan duidelijk heb gaan oplossen. Maar ja, voorlopig voldoet mijn Nokia 1650 nog... al zit ik er wel aan te denken om van de iPhone 4 mijn eerste iPhone te maken.

En ik vind het in en in triest dat je direct iemand die het voor Apple opneemt een "fanboy" noemt, echt word volwassen.

[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 18-07-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Laatst online: 27-04 12:20

donny007

Try the Nether!

Als een volledig onafhankelijk onderzoeks bureau nou dezelfde tests uitvoert met DB's ipv balkjes dan zijn er pas harde bewijzen, alle telefoons berekenen de streepjes anders, bij de een is 1 balkje nog prima te doen, bij de ander kun je met 3 balkjes pas bellen.

Het probleem bij Apple is dat er 2 antennes kortsluiten, namelijk die van 3G en die van WiFi/Bluetooth waardoor je met 2 vingers (een deel van) de ontvangst wegneemt, bij de andere telefoons die getest werden moet je je hele hand eromheen houden voordat het signaal vermindert.

Bij de iPhone is het een design fout (antennes horen geen kortsluiting te kunnen maken, hoe je hem ook vasthoud), ik weet zeker dat Apple een heleboel tests uitvoert op de iPhone, maar het zijn mensen, die kunnen fouten maken (alleen jammer dat Apple geen goede oplossing bedenkt).

Bij de andere telefoons vermindert het signaal gewoon omdat je met je handen het signaal tegenhoud, geen kortsluiting/designfout etc.

Als ik naar het filmpje van de HTC Droid kijk dan zie ik als provider Verizon, en geen AT&T (waar de rest mee getest is), dus de test zijn ook uitgevoerd met verschillende providers en verschillende netwerken, dat maakt het al helemaal twijfelachtig.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Als Apple het toe zou geven worden ze door hun aandeelhouders afgemaakt ;)

Echter zijn ze wel bezig om het probleem o.a. door middel van een onzichtbare coating op te lossen.

[ Voor 41% gewijzigd door 90710 op 18-07-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlutroMan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Ondanks dat het probleem wellicht overbelicht wordt, is het naar mijn idee toch verstandig te wachten tot na 30 september. Uiteraard zegt Apple niet wat er dan aangepast wordt, dan verkopen ze nog maar een fractie van wat er anders verkocht zou worden!

Ik veronderstel dat dit de oplossing kan zijn: *O*

Mogelijk zal Apple een teflon laag aanbrengen op het antennegedeelte of een vergelijkbaar duurzaam isolerend materiaal zodat handcontact veel minder invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305634

Ik zei het zelf gisteren hier ook al, ik denk dat ze i.d.d. zoiets gaan doen.

Waarom zou de iPhone 4 na September ineens anders wel goede ontvangst hebben???

Ik denk zowieso al vooruit: voor hoeveel wil je over een jaar deze telefoon verkopen (ik wil namelijk eigenlijk altijd de nieuwe)?
Iedereen zegt dan: tist oude model, ik bied € 200,-.

Het is bovendien een grote grap natuurlijk: vind je van mijn nieuwe iPhone? Cool man, haal eens uit zijn hoesje... Naah, laat ik dat maar niet doen...

Ik heb het overigens ook best wel ernstig op mijn 3GS viel me op, al ik hem los vasthoud dan heb ik 4 streepjes 3G, als ik hem stevig vasthoud (en op de bank lig), dan is mijn 3G gone.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 305634 op 18-07-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat zal wel mee vallen, een 3G van 2 jaar oud kan je nu nog wel voor 300 euro op marktplaats kwijt, een 3GS tussen de 450 en 550 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:40:
Dat zal wel mee vallen, een 3G van 2 jaar oud kan je nu nog wel voor 300 euro op marktplaats kwijt, een 3GS tussen de 450 en 550 wel.
Ja omdat die geen antenneprobleem hebben...

Mijne is beschadigd (behoorlijk), ik krijg er € 210,- voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Over 2 weekjes komt de 4 hier wel :). Net even getest met de 3g die ik nu heb.
2 Handen er geheel omheen en het ding loopt van 5 streepjes naar 2 streepjes. Ik weet het, dat is niet hetzelfde als het kortsluiting principe, maar door hem normaal vast te houden verlies ik ook al 1 streepje. Het is dat ik er nu op gelet had, want had het nog nooit eerder gezien.
Kortom, als mijn 4 straks een streepje minder heeft als ik hem vast houd, prima, heeft de huidige blijkbaar ook al :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat ook ja, ik kan zo al mijn streepjes wegkrijgen...

Zodra ik hem neerleg binnen enkele seconden weer 5 streepjes + 3G logo...

Ik zit nog te twijfelen wat ik zal doen...

Ik kan hem wel gaan kopen, en er een leuk hoesje bijkiezen, of wachten tot het gefixed is (en dat zal Apple wel moeten, want dit is natuurlijk best wel een grap). Ik had me *eigenlijk* voorgenomen om zowieso een hoesje te gaan gebruiken, mijn huidige aan/uit knop is eraf, er is een stukje van mijn koptelefoonuitgang af, etc.

Ik heb hier een Samsung M110 (€ 11,- bij Saturn, lol), die mist ook 1 tot 2 streepjes als je hem flink beetpakt.

Ik had er echter nog nooit zo op gelet.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 305634 op 18-07-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Good Fella schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:39:
[...]

Omdat er nog nooit een telefoon is geweest die 3 miljoen keer over de toonbank is gegaan in 3 weken?
Ach, ze noemen 3 of 4 andere telefoonmodellen die het ook zoudenn hebben. Die zijn samen echt wel 3 miljoen keer over de toonbank gegaan.

Kom op, in al die jaren dat er nu gsm/smartphones zijn is er nog nooit iemand of enige reviewer geweest die dit signaalverlies heeft opgemerkt, in die zin dat door het vasthouden van de telefoon er een dropcall ontstond. Met andere woorden, bij normaal gebruik viel het niet noemswaardig op. Nu wel, omdat het probleem zo makkelijk ontstaat. Eén vinger volstaat meestal bij slecht bereik.

Overigens, nogmaals, waarom als het probleem zo normaal is als Apple doet geloven, beantwoorden ze de kritische vragen zo slecht tijdens de persconferentie?

[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 18-07-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 13:37
ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:57:
[...]

ik heb zelf genoeg smartphones in mijn handen gehad (ik heb de iphone 4)
maar dit is tot nu toe de enige waarbij ik moet nadenken over hoe ik hem vast zal houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ik vind het gedoe om niks, elke telefoon heeft verlies als je'm vasthoudt. Het visueel laten zien via de streepjes, is simpelweg maar een methode om het te laten zien... maar niemand heeft last van verbroken verbindingen.
Ik heb (mijne heb ik dinsdag) een uur gebeld en gespeeld met de iphone 4 van een vriend en ik had geen last van slechtere verbindingen, ook al gaat het streepje soms omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoeveel streepjes e.d. maakt mij ook niets uit. Zolang de verbinding maar niet wegvalt. Maar ik kan mij voorstellen dat als je in een gebied zit waar je sowieso al een slechter bereik hebt (bijv. één of twee streepjes) je vinger op de twee antennes 'killing' is voor je verbinding.

Daarbij vind ik dat een telefoon gewoon moet werken en je als gebruiker geen rekening moet gaan houden met hoe je em vast gaat houden (bij normaal gebruik, stevig je hand eromheen is vragen om problemen, maar zo belt niemand natuurlijk). Of verplicht een lelijk hoesje gebruiken.

Hoe groot het probleem nu werkelijk is weet ik niet. Ik heb geen iPhone 4 en vind het door alle verhalen moeilijk in te schatten.
Begrijp ik nou goed dat ze in september een betere oplossing hopen te hebben dan een hoesje weggeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FlutroMan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:32:
Ondanks dat het probleem wellicht overbelicht wordt, is het naar mijn idee toch verstandig te wachten tot na 30 september. Uiteraard zegt Apple niet wat er dan aangepast wordt, dan verkopen ze nog maar een fractie van wat er anders verkocht zou worden!
Wat gebeurt er dan na 30 september?

[ Voor 58% gewijzigd door Slasher op 18-07-2010 13:16 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tom schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:04:
Hoeveel streepjes e.d. maakt mij ook niets uit. Zolang de verbinding maar niet wegvalt. Maar ik kan mij voorstellen dat als je in een gebied zit waar je sowieso al een slechter bereik hebt (bijv. één of twee streepjes) je vinger op de twee antennes 'killing' is voor je verbinding.
Dat is zo ongeveer het probleem bij AT&T. Vermoedelijk gaat dit probleem om deze reden ook niet in NL spelen.
Daarbij vind ik dat een telefoon gewoon moet werken en je als gebruiker geen rekening moet gaan houden met hoe je em vast gaat houden (bij normaal gebruik, stevig je hand eromheen is vragen om problemen, maar zo belt niemand natuurlijk). Of verplicht een lelijk hoesje gebruiken.
Binnen rede uiteraard, het afschermen van een antenne is een algemeen probleem. 1 plek die niet aangeraakt mag worden is imho een designfout.
Hoe groot het probleem nu werkelijk is weet ik niet. Ik heb geen iPhone 4 en vind het door alle verhalen moeilijk in te schatten.
Begrijp ik nou goed dat ze in september een betere oplossing hopen te hebben dan een hoesje weggeven?
In NL zal het probleem niet zo groot zijn ( veel betere ontvangst ), sowieso gaat het afaik enkel maar om een aantal gevallen ( anders had Apples reactie wel iets anders geweest met 3 miljoen verkochte exemplaren ).

Sowieso is afaik het probleem redelijk moeilijk te onderscheiden van het standaard afschermen van een antenne, het is enkel een kwestie van mate.
En juist met die mate ging het in OS 4.0 giga-fout door dat opgeklopte 5-niveau. Volgens Anandtech staatje ergens aan het begin komt een lage 5 overeen met een normale 3, als hij dan terugvalt naar 2 balkjes dan leek het 3 balkjes verlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:14:
[...]

Wat gebeurt er dan na 30 september?
Dan wordt er geëvalueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:25:
[...]
Dan wordt er geëvalueerd.
Ach, ik vermoed dat er voor die tijd alle veranderingen etc doorgevoerd worden, better safe than sorry.

Ik verwacht dat er ook op die bewuste datum niets speciaals gebeurt. Enkel moest SJ een datum geven wanneer ze stoppen met de freebies.
Voer nu een verandering en je kan die tussentijds evalueren en als die bevalt dan heb je op 30 sept niets meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ik heb net dit topic door zitten te lezen, maar de passie waarmee sommige mensen hier de antenneproblemen proberen te weerleggen gaat, soms, werkelijk nergens over, imo. Ook op de frontpage trouwens. Probeer het een beetje te relativeren en bekijk het eens van een ander perspectief zou ik zeggen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Na 30 september delen ze geen hoesjes meer uit dus dan is het probleem hardwarematig opgelost ofzo?

Want als het door software op te lossen is dan is dat hele uitdelen van hoesjes ook overbodig toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Slasher op 18-07-2010 14:57 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Slasher schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:57:
Na 30 september delen ze geen hoesjes meer uit dus dan is het probleem hardwarematig opgelost ofzo?

Want als het door software op te lossen is dan is dat hele uitdelen van hoesjes ook overbodig toch?
Die 30 sept is geen harde deadline voor wanneer het opgelost is, het is enkel een eerste stopdatum voor het uitgeven van freebies. Als het probleem dan nog niet opgelost is ( lijkt me heel erg sterk ) dan komt er een 2e stopdatum etc etc.

Het probleem kan vandaag al opgelost zijn ( als het enkel in een 1e paar batches zat ). Die freebies zijn enkel om het media-imago op te knappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:49:
Ik heb net dit topic door zitten te lezen, maar de passie waarmee sommige mensen hier de antenneproblemen proberen te weerleggen gaat, soms, werkelijk nergens over, imo. Ook op de frontpage trouwens. Probeer het een beetje te relativeren en bekijk het eens van een ander perspectief zou ik zeggen.
De passie waarmee de meeste mensen op een antenne ontwerp blijven hameren en menen dat ze experts zijn op dit gebied is vele malen erger, dat wordt niet eens onderbouwd. De hele berichtgeving en de reacties erop beginnen inmiddels vormen aan te nemen waarbij een massamoord ineens niets meer voorstelt. Dat is toch wel van de zotte om me maar eens heel zacht uit te drukken. Men moet het inderdaad meer gaan relativeren en vooral ook eens goed kijken naar wat er gedemonstreerd wordt en hoe zo'n apparaat nou eigenlijk functioneert. Er komt namelijk heel wat bij kijken, veruit de meeste mensen denken er veel te simplistisch over. Het is echt niet zo dat ze er eventjes een ander antennetje in klussen en hopsa, problem solved.
Gomez12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:03:
[...]

Die 30 sept is geen harde deadline voor wanneer het opgelost is, het is enkel een eerste stopdatum voor het uitgeven van freebies. Als het probleem dan nog niet opgelost is ( lijkt me heel erg sterk ) dan komt er een 2e stopdatum etc etc.
Het is eerder een deadline voor de evaluatie. Het lijkt mij dan ook logisch dat je tot aan die evaluatie je freebies actie door laat lopen. Verlenging of stopzetten van de actie is onderdeel van die evaluatie. Ik denk dat dit ook hetgeen is wat je bedoelt, je legt het alleen een beetje verkeerd uit. Ik zou echter niet raar opkijken als men op 30 september tot de conclusie komt dat ze iets langer nodig hebben. Ze moeten uitvoerig gaan lopen testen en dat kan enkele maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
90710 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:35:
[...]

Zeg ik dat Apple onfeilbaar is? Nee. Geen bedrijf is dat. Als je alleen maar producten moet kunnen kopen die "onfeilbaar" zijn zul je nooit meer een product kunnen kopen. Zo simpel is het, maar ja zoals de meeste bashers roepen: "het is Apple dus moet het perfect zijn, als het dat niet is is het prut!" komt mij kilometers ver de keel uit zetten. Ook Apple kan fouten maken. En Apple probeert die fouten dan ook te herstellen.
Ik werk al een tijd met Apple, waarschijnlijk langer dan de meesten hier (toen de computers nog Mac OS Classic draaiden) en Apple heeft er een handje van problemen te ontkennen tot ze echt niet langer kunnen. Dat zie je hier (het verwijderen van discussies op de officiële fora bijvoorbeeld) en dat zie je bij alle design- / productiefouten die zich hebben voorgedaan. Apple doet pas wat (in dit geval het uitdelen van hoesjes) als ze echt niet anders kunnen. Het meest beruchte voorbeeld daarvan is het iBook Logic Board Repair Program, of hoe ze het ook noemden. Daarnaast proberen ze je vaak af te schepen met minder dan de wettelijke garantie als je geen Apple Care hebt gekocht.
Nee, Apple is echt niet uitzonderlijk klantvriendelijk. Ik zeg niet per sé dat ze het slechter doen dan andere fabrikanten, maar ze doen het zeker niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ZpAz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Omklemmen ze in de voorbeelden met twee handen de telefoon? Nope gewoon 'vasthouden'.
Beide gevallen heb je een toestel vast (iets wat dus 'irl' voor kan komen) krijg je verlies. Heb je hem niet vast (beide toestellen) heb je geen verlies.
Je blijft het feit negeren dat 1 : apple speciaal de gevoeligste gsm uitkoos zoals zovelen al getuigd hebben is het verlies bij de meeste gsm veel minder .

2 je bij de iphone 4g het helemaal niet moet omklemmem gelijk wat geleidend op een bepaalde plek , die niet zo abnormaal is om aan te raken, is genoeg.

Het is dus HELEMAAL niet hetzelfde zoals apple jou wil laten geloven.
Ja okee, misschien kan je in een aantal gevallen (want dat is bij lang niet iedereen het geval) als hij op de tafel licht, en je gaat moeilijk doen om met één vinger de zijkant aan te raken het signaal wat weg te krijgen.

Maar tegenover de 3 filmpjes op het internet die dat doen staan 2,8 miljoen mensen ofzo die nergens last van hebben.
Meer apple PR waar je met open ogen intrapt : ALLE iphones 4g hebben hier last van , die 0.55 die men naar voor bracht is ENKEL diegene die het zo erg vonden dat ze hem terugbrachten de overgrote meerderheid van die mensen beseft waarschijnlijk niet dat er een probleem is heeft het nog niet meegemaakt of steekt het op iets anders , dat getal zegt dus niks over een gsm die je jaren gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

En heb je bewijs daarvoor?

Nee dus..
1. Die 0.55% is namelijk niet over de mensen die 'm terug brachten, maar over mensen die contact opnamen met Apple over het antenne probleem. Hier geld het dus voor zowel mensen die het probleem ondervinden als mensen die er vragen over hadden.
2. Er zijn genoeg mensen, waaronder Steve Jobs zelf, die geen probleem hebben als ze de iPhone 4 in de "death grip" houden. Dus het gaat zeer zeker niet over ALLE iPhone's 4.
3. Er bestaat geen iPhone 4g, het is een iPhone 4. Zonder g.
4. Het probleem treed alleen op, als je toevallig één van de ongelukkigen bent met een telefoon met de slechte antenne én je ontvangst al slecht is. Daarbij is zelfs dan de kans klein dat je je verbinding verliest.

Dit alles is terug te vinden in de persconferentie van gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
ppl schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:54:
[...]

De passie waarmee de meeste mensen op een antenne ontwerp blijven hameren en menen dat ze experts zijn op dit gebied is vele malen erger, dat wordt niet eens onderbouwd. De hele berichtgeving en de reacties erop beginnen inmiddels vormen aan te nemen waarbij een massamoord ineens niets meer voorstelt. Dat is toch wel van de zotte om me maar eens heel zacht uit te drukken. Men moet het inderdaad meer gaan relativeren en vooral ook eens goed kijken naar wat er gedemonstreerd wordt en hoe zo'n apparaat nou eigenlijk functioneert. Er komt namelijk heel wat bij kijken, veruit de meeste mensen denken er veel te simplistisch over. Het is echt niet zo dat ze er eventjes een ander antennetje in klussen en hopsa, problem solved.

[...]

Het is eerder een deadline voor de evaluatie. Het lijkt mij dan ook logisch dat je tot aan die evaluatie je freebies actie door laat lopen. Verlenging of stopzetten van de actie is onderdeel van die evaluatie. Ik denk dat dit ook hetgeen is wat je bedoelt, je legt het alleen een beetje verkeerd uit. Ik zou echter niet raar opkijken als men op 30 september tot de conclusie komt dat ze iets langer nodig hebben. Ze moeten uitvoerig gaan lopen testen en dat kan enkele maanden duren.
Nou, zo stelling als ik ben dat er gewoon een forse fout in deze telefoon zit, zo stellig ben jij dat het allemaal wel meevalt. Het probleem is ontstaan volgens jouw versie vooral omdat de telefoon zo goed verkoopt.

In je eerdere post zij je dat ik meer wist dan Apple met betrekking tot de oorzaak. Ik zou zeggen lees het internet er eens op na. Als de amerikaanse consumentenbond aangeeft dat een stukje tape al kan helpen, of een hoesje, komt het gewoon omdat je daarmee voorkomt dat je de 2 antennes met elkaar verbind. Ik noem het gewoon kortsluiting, en of dat dan kortsluiting is of verstoring van het signaal zal me niet boeien. Point is, dat je met een hoesje het probleem verkomt.

Apple doet geloven dat het probleem ontstaat omdat je je hand om de telefoon houd en daarmee het signaal blokeert, en probeert nu te vertellen dat elke telefoon dat heeft. Maar als ik een hoesje om mijn SE of Nokia doe wordt het signaal niet ineens beter, waarom bij Apple wel...?

Kortom, er is een probleem en dat komt puur omdat je 2 antennes verbind en of je dat nu kortsluiting wilt noemen of niet doet niks af aan het feit dat het probleem er is.

Testen, maanden, dat doe je vooraf, niet achteraf na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
90710 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:32:

Nee dus..
1. Die 0.55% is namelijk niet over de mensen die 'm terug brachten, maar over mensen die contact opnamen met Apple over het antenne probleem. Hier geld het dus voor zowel mensen die het probleem ondervinden als mensen die er vragen over hadden.
Ter vergelijking:

1. Apple, 0,55%, HTC 0,016%

Edit: Bron

[ Voor 9% gewijzigd door tm030614 op 18-07-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

tm030614 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Ter vergelijking:

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ik zou het toch niet zo zwart-wit zien. Vrijdag was pas de update van de balkjes verspreid, ik gok dat redelijk wat mensen het idee hadden dat ze uberhaupt geen achteruitgang hadden omdat hij op 5 balkjes bleef staan.
En mensen met vragen onderverdelen zijn leuke PR-spelletjes ( slechte ontvangst dan mag u naar AT&T bellen, is geen klacht voor ons )
Maar desalniettemin blijft 0.55% erg laag voor een structureel probleem met 3 miljoen devices.
2. Er zijn genoeg mensen, waaronder Steve Jobs zelf, die geen probleem hebben als ze de iPhone 4 in de "death grip" houden. Dus het gaat zeer zeker niet over ALLE iPhone's 4.
En toch zijn er ook een aantal mensen die wel het probleem kunnen reproduceren.
Als je 1000 mensen kan vinden zonder problemen op 3 miljoen verkopen zegt dit niets, 1000 mensen met hetzelfde probleem kan wel iets zeggen...
4. Het probleem treed alleen op, als je toevallig één van de ongelukkigen bent met een telefoon met de slechte antenne én je ontvangst al slecht is. Daarbij is zelfs dan de kans klein dat je je verbinding verliest.
Slechte antenne is slechte antenne = probleem, het is niet zo dat als je ontvangst goed is dat je dan geen probleem hebt. Het is enkel slechter zichtbaarder voor de consument
tm030614 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:45:
[...]
Ter vergelijking:

Idd, bron. Ik vermoed dat dit gewoon een gegoochel met cijfertjes is van beide kanten waardoor ze niet gelijk zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gomez12 op 18-07-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Persconferenties zijn reclameuitingen, geen waarheidsverkondigingen. Als je een beetje wantrouwend bent kun je zelfs twijfelen of Jobs wel een standaard iPhone 4 gebruikte in de persconferentie, of een exemplaar waar het probleem opgelost is.

Er zijn zeer goede redenen om de verklaringen van Apple niet als de enige waarheid te zien, omdat ze een groot en eenzijdig belang hebben bij een bepaalde visie :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:51:
[...]
Als je een beetje wantrouwend bent kun je zelfs twijfelen of Jobs wel een standaard iPhone 4 gebruikte in de persconferentie, of een exemplaar waar het probleem opgelost is.
Ach, daar hoef je niet zo wantrouwend voor te zijn hoor. Dat is vrij normaal.

Met tech-demo's is het zo goed als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heeft iemand deze al gekocht en getest?

Afbeeldingslocatie: http://images.textopus.nl/iPhoneclub/cdn/wp-content/uploads/2010/07/iphone-4-antenna-decal.jpg

:D

[ Voor 16% gewijzigd door Executor16 op 18-07-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bij Apple zijn het mensen die hebben gebeld over 'iets met de antenne' dat hoeft nog niet eens te betekenen dat ze er zelf last van hebben gehad, sterker nog, misschien hebben ze niet eens een iPhone 4, en hebben ze gebeld om te vragen hoe het 'nou echt zat met de antenne'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

Nee dus..
Tuurlijk anders zou ik het niet zeggen. Apple gefet zelf tussen de lijnen toe met die bumpers dat het een hardware/design probleem is. Ze zeggen nergens dat de laatste iphones GEEN probleem hebben dus is het een verdergaand probleem.

Het is zelfs nog erger, apple WIST dat dit probleem bestond maar in hun open brief zijn ze "verbaasd2 over problemen.
die 0.55 gaat over mensen die applecare inriepen om amtenne problemen , apple draait zoveel met de cijfers dat je eigenlijk geen idee hebt waar dit over gaat die 0.55 is dus waardeloos als getal net als de andere voorbeeld gsm die apple testte: waardeloos als vergelijking . Leuke PR waar blijkbaar veel intrappen om het echte probleem weg te moffelen.
Tuurlijk als jobs problemen heeft zal hij dat zelf toegeven als CEO van apple , hoe naief kan je zijn?
3. Er bestaat geen iPhone 4g, het is een iPhone 4. Zonder g.

Onzin bekijk die perscoferentie nog eens goed en zoek eens op waar het probleem zit het gaat NIET om een slechte batch van iphones het gaat om een ontwerp design waar de antennes aan de buitenkant liggen om betere ontvangst. Het werd als "revolutinair design feature" voorgesteld bij de launch van de iphone 4 en blijkbaar is er daar een probleem ingeslopen dat men wist

http://www.bloomberg.com/...-iphone-antenna-flaw.html

maar waar men hoopte dat dit onopgemerkt of verwaarloosbaar zou zijn en blijkbaar gokte men verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ZpAz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:34:
Bij Apple zijn het mensen die hebben gebeld over 'iets met de antenne' dat hoeft nog niet eens te betekenen dat ze er zelf last van hebben gehad, sterker nog, misschien hebben ze niet eens een iPhone 4, en hebben ze gebeld om te vragen hoe het 'nou echt zat met de antenne'.
Hoe ver kan je geen met goedpraten?

Only 0.55% of iPhone 4 customers have called AppleCare about the antenna issue.

Is wat er gezegd is op de persconferentie , lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Wat ik me afvraag. Denken de mensen hier dat b.v. een T-Mobile zijn vingers gaat branden aan een Iphone die dit probleem heeft? Ik bedoel over een week of 2 is hij volop te verkrijgen. Als er echt zoveel problemen zijn dan brengt iedereen hem terug en zit T-Mobile met Iphones die niet doen wat ze moeten doen en contracten die ontbonden worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat zij een produkt gaan leveren die deze problemen heeft.
Wanneer mijn Iphone 4 calls gaat droppen dan is hij nl zo weer retour.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:32
Het probleem is gewoon dat Apple te lang gewacht heeft met een goede reactie op de problemen. Door vreemde berichtjes van Jobs aan klanten en een enigszins misleidende brief is iedereen zich op het probleem gaan storten. Hierdoor werd het probleem opgeblazen en tja alles wat de media zegt wordt als waarheid beschouwd.
Nou wil ik niet zeggen dat dit geen serieus probleem is, maar als Apple gewoon meteen na zoveel klachten en filmpjes had ingegrepen was al die ophef waarschijnlijk minder geweest. Maar goed dit is natuurlijk allemaal achteraf makkelijk gezegd.

Edit: Wat ik me eigenlijk ook afvraag wat zijn nou precies de gevolgen van het probleem? Iedereen zit maar te zeuren over antennes die met elkaar verbonden worden en minder balkjes, maar heeft het ook erge gevolgen? Ik heb van een paar mensen gehoord dat zodra je je vinger op de "weak spot" legt de internetpagina stopt met laden en als je je vinger er weer vanaf haalt hij weer verdergaat. Dropped calls en zo heb ik nog vrij weinig al dan niet van gehoord (van Nederlanders dan, in Amerika was dat probleem er ook al met andere iPhones).
Het probleem is er dat kan niemand ontkennen, maar de gevolgen die zijn belangrijk. Niet iedereen ondervindt die gevolgen, slechts een heel klein deel van alle iPhone bezitters, maar waar komt dat dan door?

[ Voor 40% gewijzigd door Luckyluuk op 18-07-2010 19:20 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste