Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 21:05
Nowa schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:05:
Wat ik me afvraag. Denken de mensen hier dat b.v. een T-Mobile zijn vingers gaat branden aan een Iphone die dit probleem heeft? Ik bedoel over een week of 2 is hij volop te verkrijgen. Als er echt zoveel problemen zijn dan brengt iedereen hem terug en zit T-Mobile met Iphones die niet doen wat ze moeten doen en contracten die ontbonden worden.
Ik kan mij niet voorstellen dat zij een produkt gaan leveren die deze problemen heeft.
Wanneer mijn Iphone 4 calls gaat droppen dan is hij nl zo weer retour.
Tja hoeveel mensen weten nu van dit probleem? Een hoop consumenten nog niet. Buiten dat, hoeveel mensen zijn al 'omgepraat' door Apple dat dit een normaal verschijnsel is. Veel mensen nemen dit voor gesneden koek.

Veel mensen zullen hem gewoon halen, en ik denk dat T-Mobile maar al te graag begint met leveren. Een hoop mensen nemen dit probleem op de koop toe. iPhone is hot, Apple is hot en dan zijn problemen al snel vergeten.

Daarbij, als je gesprek wegvalt zullen er nog een boel mensen zijn die denken 'klote T-Mobile met hun slecht netwerk', niet doorhebbend dat het wellicht ook de telefoon zelf zou zijn.

Ik vermoed dat ze gewoon als warme broodjes over de toonbank gaan. Ongeacht dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
luckyluuk12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:14:
Het probleem is gewoon dat Apple te lang gewacht heeft met een goede reactie op de problemen. Door vreemde berichtjes van Jobs aan klanten en een enigszins misleidende brief is iedereen zich op het probleem gaan storten. Hierdoor werd het probleem opgeblazen en tja alles wat de media zegt wordt als waarheid beschouwd.
Nou wil ik niet zeggen dat dit geen serieus probleem is, maar als Apple gewoon meteen na zoveel klachten en filmpjes had ingegrepen was al die ophef waarschijnlijk minder geweest. Maar goed dit is natuurlijk allemaal achteraf makkelijk gezegd.
Waarom is het probleem opgeblazen? Ik vind de nieuwswaarde behoorlijk hoog als je een hoesje nodig hebt om te voorkomen dat in situaties van slechts bereik anders je verbinding wegvalt.

Apple mag dan wel roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het feit dat er zoveel over geschreven wordt, de wijze waarop Apple met de klacht omgaat, het is een issue klaar.

0,55% op 3 miljoen telefoons, dat zijn 55.000! mensen met één en dezelfde klacht (even aanemen dat de 0,55% het werkelijke getal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tm030614 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:19:
[...]

Waarom is het probleem opgeblazen? Ik vind de nieuwswaarde behoorlijk hoog als je een hoesje nodig hebt om te voorkomen dat in situaties van slechts bereik anders je verbinding wegvalt.
Ik heb, in tegenstelling tot 99% van de mensen die zit te blaten over dit probleem alsof de telefoon waardeloos is, een iPhone 4. En ik heb nog geen enkele keer gehad dat m'n signaal wegviel sinds ik de iPhone 4 heb. (Laat ik even die stomme treintunnels van de HSL zonder gsm-masten erin niet meetellen, daarin doet geen enkele telefoon het.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 23:28
[...]

Apple mag dan wel roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het feit dat er zoveel over geschreven wordt, de wijze waarop Apple met de klacht omgaat, het is een issue klaar.

0,55% op 3 miljoen telefoons, dat zijn 55.000! mensen met één en dezelfde klacht (even aanemen dat de 0,55% het werkelijke getal is).
Ja sorry ik bedoelde eigenlijk de gevolgen. Ik heb het even met een edit beter uitgelegd.
Tuurlijk dat probleem is niet te ontkennen en ook niet klein, maar de gevolgen die zijn belangrijk.
Het is raar dat heel veel mensen geen enkel probleem hebben en andere wel. Nog raarder is dat de mensen met problemen allemaal verschillende problemen hebben. Wat ik me dus afvraag hoe komt het dat al die mensen verschillende gevolgen ondervinden? Andere batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
luckyluuk12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:14:
Edit: Wat ik me eigenlijk ook afvraag wat zijn nou precies de gevolgen van het probleem? Iedereen zit maar te zeuren over antennes die met elkaar verbonden worden en minder balkjes, maar heeft het ook erge gevolgen? Ik heb van een paar mensen gehoord dat zodra je je vinger op de "weak spot" legt de internetpagina stopt met laden en als je je vinger er weer vanaf haalt hij weer verdergaat. Dropped calls en zo heb ik nog vrij weinig al dan niet van gehoord (van Nederlanders dan, in Amerika was dat probleem er ook al met andere iPhones).
Het probleem is er dat kan niemand ontkennen, maar de gevolgen die zijn belangrijk. Niet iedereen ondervindt die gevolgen, slechts een heel klein deel van alle iPhone bezitters, maar waar komt dat dan door?
Ik heb hierboven een link gegeven met enkele verzamelde reacties van mensen met iphones 4 die problemen hebben, en voor sommige van hen is het heel lastig. Het hangt puur af met plaats en gewoonte als je pech hebt v de iphone te gebruiken op een plaats met slechte ontvangst en dan nog eens een gewoonte hebt je vinger te leggen op een slechte plek krijg je problemen.

Die cobinatie zorgt er dus voor dat heteffectieve aantal mensen die er last van hebben laag ismaar zorgt er ook voor dat veel het gewoon op hun provider gaan steken veel mesen weten immers niet van deze problemen. Zelf al gaat het maar om emkele procenten dat is onaanvaardbaar hoog voor een probleem waar apple van wist en dat men nog steeds probeert te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:22:
[...]

Ik heb, in tegenstelling tot 99% van de mensen die zit te blaten over dit probleem alsof de telefoon waardeloos is, een iPhone 4. En ik heb nog geen enkele keer gehad dat m'n signaal wegviel sinds ik de iPhone 4 heb. (Laat ik even die stomme treintunnels van de HSL zonder gsm-masten erin niet meetellen, daarin doet geen enkele telefoon het.)
Niemand hier zegt waardeloos, maar het is erg te zien een dergelijk duur product zo falen in bepaalde gevallen in zijn basisfunctie . E nog erger dat het blijvend ontkent en verdoezeld word door apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
k995 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:37:
[...]

Niemand hier zegt waardeloos, maar het is erg te zien een dergelijk duur product zo falen in bepaalde gevallen in zijn basisfunctie .
Jamaar, dat is dus het punt. Dat falen is dus helemaal niet zo erg als 't uitgemaakt wordt. In bepaalde omstandigheden (beginnend met waardeloos bereik hebben) kun je inderdaad, als je 't ding op een bepaalde manier vasthoudt, je signaal kwijtraken. Maar dat geldt dus voor elke telefoon.

Als je de berichtgeving leest, zonder uitzondering geschreven door mensen die nog nooit een iPhone 4 gezien laat staan gebruikt hebben, zou 't ding compleet onbruikbaar zijn zodra je 'm aanraakt. En dat is dus niet zo.
E nog erger dat het blijvend ontkent en verdoezeld word door apple.
Nee, ze zeggen gewoon 'dit komt bij elke telefoon voor, niet alleen bij de onze.' En dat is gewoon 100% waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]
0,55% van 3.000.000 = 16.500 ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Maar de vraag blijft nog even open

Gaat tmobile zo meteen je telefoon terugnemen en je abo ontbinden als je binnen 30 dagen van de regeling gebruik gaat maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:44:
[...]
Nee, ze zeggen gewoon 'dit komt bij elke telefoon voor, niet alleen bij de onze.' En dat is gewoon 100% waarheid.
Sorry, maar dat is gewoon 100% bullshit. Dat zeggen ze zelf nog niet eens (elke telefoon)...

Sowieso ken ik geen enkele andere telefoon die je kan "kortsluiten" door 1 plekje aan de buitenkant aan te raken.
Apple heeft de Iphone 4 juist zo gemaakt dat het normale signaalverlies in theorie minder zou moeten worden dan andere telefoons enkel hebben ze met daarmee een design flaw geintroduceerd...
Dit probleem valt afaik niet te vergelijken met andere telefoons...
Anoniem: 110871 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:08:
Maar de vraag blijft nog even open

Gaat tmobile zo meteen je telefoon terugnemen en je abo ontbinden als je binnen 30 dagen van de regeling gebruik gaat maken ?
Ik gok van niet, ik gok dat je automatisch een bumper erbij krijgt en dat was dat dan.
Sowieso zal het probleem zo goed als niet voorkomen in NL vanwege betere ontvangst.

Maar als je er echt bang voor bent dan wacht je toch gewoon tot na de launch en dan zie je het vanzelf...

[ Voor 28% gewijzigd door Gomez12 op 18-07-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Executor16 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:08:
Heeft iemand deze al gekocht en getest?

[afbeelding]

:D
Dan is dit een betere oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/13zq0j7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was al van plan om er een hoesje bij te nemen (net als mijn good old 3G) >:)
Maar ik was benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:08:
[...]

Sorry, maar dat is gewoon 100% bullshit. Dat zeggen ze zelf nog niet eens (elke telefoon)...
Sorry? Dat is geen bullshit. Een antenne afschermen maakt dat die antenne minder signaal ontvangt. Er zijn echt geen telefoons waarvoor dat niet geldt, hoor. Wel is het zo dat in sommige telefoons de antenne zo gepositioneerd is dat je daar normaal gesproken niets van merkt omdat je dan je telefoon heel vreemd vast moet houden. Denk aan 't antennestubje dat telefoons vroeger hadden.
Sowieso ken ik geen enkele andere telefoon die je kan "kortsluiten" door 1 plekje aan de buitenkant aan te raken.
Apple heeft de Iphone 4 juist zo gemaakt dat het normale signaalverlies in theorie minder zou moeten worden dan andere telefoons enkel hebben ze met daarmee een design flaw geintroduceerd...
Dit probleem valt afaik niet te vergelijken met andere telefoons...
Tsja. Ze hebben inderdaad het ene probleem opgelost (de antenne is groter dan je hand, dus kun je 'm niet zomaar volledig afschermen) en in ruil daarvoor is er een ander probleem (je kunt de antennekarakteristiek aanpassen door 'm op een bepaalde manier aan te raken.) Zo werkt de natuur, jammer maar helaas. Mischien dat een niet-geleidende coating over de antenne heen soelaas biedt. Ik vermoed dat ze dat nu aan het onderzoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:57:
[...]
Sorry? Dat is geen bullshit. Een antenne afschermen maakt dat die antenne minder signaal ontvangt. Er zijn echt geen telefoons waarvoor dat niet geldt, hoor.
Het probleem van de iphone is enkel geen antenne afscherming.
Het probleem is het veranderen van de antennekarakteristiek en noem daar eens een andere telefoon als voorbeeld voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:19:
[...]

Het probleem van de iphone is enkel geen antenne afscherming.
Het probleem is het veranderen van de antennekarakteristiek en noem daar eens een andere telefoon als voorbeeld voor?
Ja, of je nou via route A of B bij signaaldemping uitkomt maakt niet uit, het is signaaldemping en die veroorzaak je door 'm op een bepaalde manier vast te houden. Elke telefoon heeft daar wel op de een of andere manier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:38:
[...]

Ja, of je nou via route A of B bij signaaldemping uitkomt maakt niet uit, het is signaaldemping en die veroorzaak je door 'm op een bepaalde manier vast te houden. Elke telefoon heeft daar wel op de een of andere manier last van.
Tuurlijk maakt dat wel uit, de standaard signaal demping is inherent aan een antenne ( en heeft de iphone 4 nog steeds, enkel moet je iets grotere kolenschoppen hebben ).

Als het gewoon een designissue is ipv inherent gedrag dan heb je het imho toch echt over iets anders.

What's next, iemand die per ongeluk een kooi van faraday van zijn behuizing maakt die heeft hetzelfde probleem als de iphone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik ga nog een poging wagen de discussie boven het niveau van sentiment en anekdotisch bewijs te duwen. Voor zover er al "bewijs" wordt geleverd ;). Volgens mij is het woord "kortsluiting" nogal ongelukkig gekozen. Nu ben ik absoluut geen expert en ik wil dat ook niet pretenderen te zijn. Maar het feit dat het woord overal tussen aanhalingstekens wordt gebruikt zegt denk ik al genoeg. Het is een woord waarvan iedereen de betekenis begrijpt en daarom zich goed leent om een probleem de omschrijven.

Het omklemmen met je linkerhand (deathgrip) zorgt voor meer signaal verlies dan alleen je vinger op de "seam". Je verbindt dan immers niet alleen de antennes, maar je dekt ook nog eens een groot gedeelte af. Als je kijkt naar de test van Anandtech, dan zie je dat het verschil door extreem isolerende tape 8 dB is. Dus het contact met de antenne of verbinden van de antennes zorgt inderdaad voor extra signaalverlies van 8 dB. Anandtech stelt ook dat het coaten van roestvrijstaal niet eenvoudig is.

Als je dan weer de test van Antennasys erbij pakt dan zie je dat de half-grip, waarbij de twee antennes dus worden verbonden, inderdaad tot slechtere resultaten leidt dan de telefoon niet of aan de bovenkant vasthouden, maar dan nog zijn de resultaten beter dan de iPhone 3GS.

Afbeeldingslocatie: http://www.antennasys.com/storage/thumbnails/4960738-7713050-thumbnail.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1279080996861

Kortom, als je een slecht signaal hebt dan kun je natuurlijk met je vinger de verbinding verbreken. Dat kan ook bij een andere telefoon. Het is waarschijnlijk wat overdreven om te roepen "OMG!!!!111, je kan met je vinger de verbinding verbreken" :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 10:06
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:22:
[...]

Valt je signaal ook niet behoorlijk terug als je de telefoon bewust in 'death grip' mode vastpakt? Ik had namelijk ergens wat geruchten gehoord dat met de Europese GSM frequenties de iPhone 4 veel minder last heeft van het probleem...

Als dat zo is springt de iPhone 4 weer naar de top van mijn 'Next Phone' lijst, ik was sowieso al van plan er een InvisibleShield van Zagg omheen te doen en die zou het probleem ook wat minder sterk kunnen maken maar wil toch liever niet afhankelijk zijn van een hoesje om goed bereik te hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
XyritZz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:12:
[...]

Valt je signaal ook niet behoorlijk terug als je de telefoon bewust in 'death grip' mode vastpakt? Ik had namelijk ergens wat geruchten gehoord dat met de Europese GSM frequenties de iPhone 4 veel minder last heeft van het probleem...
Als ik 't ding bewust in death grip mode vast pak, en dat is dus niet hoe ik 'm normaal vasthoud, dan gaan er inderdaad ongeveer twee balkjes weg. Dat is alleen hier thuis waar 't 3G-bereik niet spectaculair is. Als ik in Amsterdam op kantoor zit kan ik grippen wat ik wil, er gebeurt niets interessants.

Helaas heb ik nooit de hack gehad om de signaalsterkte als dBm weer te geven, dus exact kan ik niet zijn.
Als dat zo is springt de iPhone 4 weer naar de top van mijn 'Next Phone' lijst, ik was sowieso al van plan er een InvisibleShield van Zagg omheen te doen en die zou het probleem ook wat minder sterk kunnen maken maar wil toch liever niet afhankelijk zijn van een hoesje om goed bereik te hebben.
Nogmaals, in de praktijk heb je er meestal geen last van. Tenzij je dus ergens zit waar je sowieso al belabberd bereik hebt. En als je dus iets om 't ding heen doet dat niet geleidt en ook over de stalen buitenrand heen gaat heb je er helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Tourniquet schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:03:
[...]

0,55% van 3.000.000 = 16.500 ;)
Dom 8)7 helemaal gelijkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

F4T4L_3RR0R schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:11:
[...]

Dan is dit een betere oplossing:

[afbeelding]
Alleen zit die dan op de WiFi antenne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ik vind het hele gezeur om de antennagate maar stom, maar deze vond ik toch wel gewoon echt grappig :D

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/07/500x_mind-the-gap-image.jpg

En daar wil ik deze nog even aan toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg413/scaled.php?tn=0&server=413&filename=6mj.png&xsize=640&ysize=640

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Vanitas schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:48:
Ik vind het hele gezeur om de antennagate maar stom, maar deze vond ik toch wel gewoon echt grappig :D

[afbeelding]

En daar wil ik deze nog even aan toevoegen:

[afbeelding]
lol, die laatste is van Nokia. Die nu zo'n grote mond over Apple heeft. :D geweldig...

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17
Crowmeister schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:24:
'k snap niet precies waarom die telefoons op die filmpjes zo'n problemen hebben met een Death Grip.
Ik probeerde het zojuist met m'n HTC Legend en had nog steeds 4 streepjes, zelfs als ik 2 handen erom heen wikkel.
Vreemd, ik heb juist wel hetzelfde effect met mijn legend... Bij mij gaat hij van 3 streepjes naar geen verbinding.... Dit is dus echt geen Apple only problem.

na een seconde of 5 gaat hij 1 streepje achteruit. Na een aantal seconden is de verbinding weg.. En dan hou ik 'm nog niet eens heel stevig vast..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 19-07-2010 01:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:44:
[...]

Jamaar, dat is dus het punt. Dat falen is dus helemaal niet zo erg als 't uitgemaakt wordt. In bepaalde omstandigheden (beginnend met waardeloos bereik hebben) kun je inderdaad, als je 't ding op een bepaalde manier vasthoudt, je signaal kwijtraken. Maar dat geldt dus voor elke telefoon.
Neen dat is juist wat apple je wil wijsmaken (en blijkbaar in lukt) . De iphone 4 is niet zoals andere gsm iphone heeft antennes aan de rand waardoor die dunner kon zijn maar die als gevolg heeft dat je die kan kortsluiten/verbinden met een veel sterker verminderd bereik dan gewoon normaal vasthouden . DAT is en blijft het probleem dat mensen raporteren .
Als je de berichtgeving leest, zonder uitzondering geschreven door mensen die nog nooit een iPhone 4 gezien laat staan gebruikt hebben, zou 't ding compleet onbruikbaar zijn zodra je 'm aanraakt. En dat is dus niet zo.
Ik zie dat hier nog in de berichtgeving nergens, ik zie wel klachten (link staat hierboven) van mensen die in landscape willen sms en en hun verbinding kwijtraken waardoor hun sms mislukt , mensen die keer op keer hun call verliezen nadat ze hun iphone oppakken als die afgaat,...

Dus nee je overdrijft als je zegt alsof iedereen doet alsof de iphone onbruikbaar is maar je minimaliseert als je zegt dat het is zoals andere gsm want dat is het niet.
Maar dat is NIET het probleem dat mensen raporteren, het gaat om aanraken met 1 vinger zelfs een paperclip dat verbindingen kan verbreken DAT heb je bij geen enkele andere gsm die ik ken . Daarnaast overdrijft apple en misleid het mensen streepjes verliezen maakt weinig uit men zou moeten vasthouden en verlies van db meten, en daar zijn al genoeg reviews uit dat dit stukken meer is dan gemiddeld bij de iphone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@ persoon hierboven:
YouTube: HTC legend does the same as iPhone4
Kijk eens wat mijn legend doet.
Exact hetzelfde als de iphone4.
Minstens doorkijken tot 36 sec, waar de verbinding volledig wegvalt.

Die streepjes zijn dan wel dom om aan te tonen, maar ook hier valt gewoon de hele verbinding weg..

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 19-07-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
k995 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:01:
[...]

Neen dat is juist wat apple je wil wijsmaken (en blijkbaar in lukt) . De iphone 4 is niet zoals andere gsm iphone heeft antennes aan de rand waardoor die dunner kon zijn maar die als gevolg heeft dat je die kan kortsluiten/verbinden met een veel sterker verminderd bereik dan gewoon normaal vasthouden . DAT is en blijft het probleem dat mensen raporteren .
Snap je het nou nog niet?

Ik heb een iPhone 4, in tegenstelling totdegene die klagen op dit forum, en ik heb geen last van dit probleem. Dan kan Apple mij en jou wijs maken wat ze willen, dat is gewoon het feit.

Graag op een normale rustige manier discussiëren.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En jij bent N=1. Maar dat verandert niet dat er mensen zijn die wel last van het probleem hebben, en neemt niet weg dat het probleem bestaat. Niemand claimt dat 100% van de iPhone4 bezitters er last van hebben.

Verder is het gebruik van schreeuwende tekst en het uitmaken van anderen voor jankerds geen sterke discussietechniek, en haal je alleen je eigen bijdragen onderuit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2010 15:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Ik kan me de reactie van CyBeR heel goed voorstellen. Het hele probleem is inderdaad enorm opgeblazen in de media, en de mensen die geen iPhone 4 hebben, roepen het hardst dat Apple slechte producten maakt, en dat ze alles slecht oplossen.
Het is precies wat Jobs zegt, als een bedrijf succes heeft, zijn er altijd mensen die het onderuit willen halen, dat is precies wat hier nu gebeurd.

Het probleem is ontstaan door de verkeerde formule van de streepjes, als dit meteen goed was toegepast, dan waren er hooguit 2 streepjes weggevallen, en dan was er geen sprake geweest van deze hele commotie.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VeeGee schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:50:
Ik kan me de reactie van CyBeR heel goed voorstellen. Het hele probleem is inderdaad enorm opgeblazen in de media, en de mensen die geen iPhone 4 hebben, roepen het hardst dat Apple slechte producten maakt, en dat ze alles slecht oplossen.
Dit.

En ondertussen probeer ik dus rustig duidelijk te maken dat mijn ervaringen anders zijn, maar blijkbaar zijn anonieme schreeuwerds zonder ervaring overtuigender. Op een gegeven moment frustreert dat nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is precies wat Jobs zegt, als een bedrijf succes heeft, zijn er altijd mensen die het onderuit willen halen, dat is precies wat hier nu gebeurd.
Dat is de kop-in-het-zand-steken reactie, plus een drogredenering. Het is onzin om te claimen dat er wordt gezegd dat Apple slechte producten maakt, er wordt ook niet gezegd dat ze alles slecht oplossen, en de overslaande plaat dat het jaloezie is hebben we nu toch ook al vaak zat gehoord. Die struisvogelhouding helpt echt niet.

Als Apple vanaf het begin had gezegd "he, dit is verrassend en we gaan er naar kijken" was er niets aan de hand geweest. Alleen het roepen en volhouden dat er geen probleem is, is wat het opblaast :) .
CyBeR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:55:
En ondertussen probeer ik dus rustig duidelijk te maken dat mijn ervaringen anders zijn, maar blijkbaar zijn anonieme schreeuwerds zonder ervaring overtuigender. Op een gegeven moment frustreert dat nogal.
De enige die in dit topic GESCHREEUWD heeft ben je toch echt zelf. Anderen schreeuwerds noemen verzwakt je argumentatie alleen maar. Jij hebt geen probleem met je iPhone4, maar er zijn wereldwijd zat mensen die het blijkbaar wel hebben, wat zelfs tot een ingelaste persconferentie heeft geleid. Dat betekent dat er toch echt iets is; hoe erg is nog onduidelijk, en heeft onafhankelijke tests nodig :) .

Trouwens, waarom frustreert dat? Het is maar een telefoon, meer niet. Ik vereenzelvig me ook niet met Windows XP, of mijn Nokia 6230i, of mijn Evoluentmouse. Als jij wilt zeggen dat die slecht functioneren, dan ga ik me daar niet druk om maken. Waarom doe je dat wel over je iPhone4 en neem je kritiek op die iPhone persoonlijk genoeg om gefrustreerd te raken en te gaan schreeuwen? Het is maar een gebruiksvoorwerp :) .

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 19-07-2010 03:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
GAIAjohan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:04:
@ persoon hierboven:
YouTube: HTC legend does the same as iPhone4
Kijk eens wat mijn legend doet.
Exact hetzelfde als de iphone4.
Minstens doorkijken tot 36 sec, waar de verbinding volledig wegvalt.

Die streepjes zijn dan wel dom om aan te tonen, maar ook hier valt gewoon de hele verbinding weg..
Je ziet op hetzelfde moment dat die omklemt word op een redelijk rare manier , bij de iphone 4 is echt gewoon normaal vasthouden waar je per ongeluk een bepaalde plek aanraakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CyBeR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:06:
[...]

IK HEB EEN iPHONE 4, in tegenstelling tot al die jankerds op dit forum, en ik heb GEEN LAST VAN DIT PROBLEEM. Dan kan Apple mij en jou wijs maken wat ze willen, dat is gewoon het feit.
Jij snapt het blijkbaar nog niet wanneer dit probleem optreed: goed voor jou maar dat veranderd NIKS aan de anderen die WEL problemen hebben .

Het probleem is ontstaan door de verkeerde formule van de streepjes, als dit meteen goed was toegepast, dan waren er hooguit 2 streepjes weggevallen, en dan was er geen sprake geweest van deze hele commotie.
Waarom beginnen schreeuwen? Sorry heb hier een imac had een iphone 3g als iemand daar over bezig is ga ik me dat echt niet aantrekken hoor, precies alsof apple een manier van leven is waar je absoluut niks slecht over mag zeggen.

En nee het calimero en proberen wegmoffelen van het probleem door de streepjes aan te passen past niet bij apple . Het was een designfout , indirect toegegeven door de bumpers die apple gratis wil weggeven .

[ Voor 54% gewijzigd door k995 op 19-07-2010 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, tot nu toe kom ik vooral mensen tegen die het hebben over streepjes die minder worden als je de iPhone op een bepaalde manier vasthoudt. Er zijn volgens mij maar weinig mensen die er ook daadwerkelijk last van hebben in het dagelijkse gebruik. Althans, ik vind er maar weinig.

Ik heb het idee dat de hele discussie vooral draait om de mogelijkheid om de verbinding weg te laten vallen, ipv dat het uitgangspunt is dat mensen er bij het dagelijkse gebruik hinder van ondervinden. En de verbinding laten wegvallen ansich is niet zo bijzonder, zoals inmiddels nu wel bewezen is dmv andere telefoons. Ik kan mijn HTC Desire ook van 4 naar 1 streepje laten gaan (al heb ik daar dan wel echt twee handen voor nodig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Ja precies, elke telefoon kun je wel signaal laten verliezen door hem op een bepaalde manier (op de antenne) vast te houden, dat is helemaal niet zo moeilijk.
Alleen omdat bij Apple de antenne aan de buitenakant zichtbaar is, duidelijk aan de zijkant, en iedereen dit weet, gaan mensen wat proberen.
Zodra ze zien van ''he, ik krijg opeens 4 streepjes minder'', dan beginnen ze te schreeuwen in de media dat Apple waardeloze producten maakt, en dat ze dit van te voren hadden kunnen voorkomen.

Ik denk niet dat Apple dit had kunnen voorkomen, wat hadden ze kunnen doen? Elke telefoon heeft het, dat blijkt maar uit alle andere YouTube filmpjes van HTC en andere fabrikanten.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 22:17

Keida

dr.

VeeGee schreef op maandag 19 juli 2010 @ 05:28:

Ik denk niet dat Apple dit had kunnen voorkomen, wat hadden ze kunnen doen? Elke telefoon heeft het, dat blijkt maar uit alle andere YouTube filmpjes van HTC en andere fabrikanten.
Voorkomen? Tuurlijk wel. Kwestie van genoeg iphones testen, dan was het probleem wel boven water gekomen.

Wat ik mij afvraag: kunnen ze die naden nou gewoon niet veranderen: dus op de hoeken oid (of net daarnaast), want dat is een onnatuurlijke plaats om vast te houden? Of gaat het er alleen maar om als je beide antenne's verbindt?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Een probleem boven water brengen is niet hetzelfde als een probleem oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 06-07 01:58
CyBeR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:06:
[...]

IK HEB EEN iPHONE 4, in tegenstelling tot al die jankerds op dit forum, en ik heb GEEN LAST VAN DIT PROBLEEM. Dan kan Apple mij en jou wijs maken wat ze willen, dat is gewoon het feit.
Nounou... dat is wel raar, want dit is wel gewoon een probleem. Ik kan het hier wel gewoon reproduceren met een simpele vinger op het pijnpunt.

Zelfs met de mooie nieuwe streepjes van iOS 4.01 ga ik met die ene vinger van 4 naar 1 streepjes. Of eigenlijk juist door de nieuwe streepjes, want met het oude systeem kon ik met een goede verbinding nog wel eens gewoon op 5 blijven natuurlijk.

Van welke week is jouw iPhone 4 eigenlijk? Ik heb wel een ouwetje van week 23.
RoD schreef op maandag 19 juli 2010 @ 03:06:
Nou, tot nu toe kom ik vooral mensen tegen die het hebben over streepjes die minder worden als je de iPhone op een bepaalde manier vasthoudt. Er zijn volgens mij maar weinig mensen die er ook daadwerkelijk last van hebben in het dagelijkse gebruik. Althans, ik vind er maar weinig.

Ik heb het idee dat de hele discussie vooral draait om de mogelijkheid om de verbinding weg te laten vallen, ipv dat het uitgangspunt is dat mensen er bij het dagelijkse gebruik hinder van ondervinden. En de verbinding laten wegvallen ansich is niet zo bijzonder, zoals inmiddels nu wel bewezen is dmv andere telefoons. Ik kan mijn HTC Desire ook van 4 naar 1 streepje laten gaan (al heb ik daar dan wel echt twee handen voor nodig :P )
Idd. Uiteindelijk kan ik streepjes laten verdwijnen, maar heb ik nog geen enkele keer een wegvallende verbinding gehad. Sterker nog, de verbinding is stukken beter en stabieler dan m'n 3GS.

Laatst een gesprek van een uur gehad van Utrecht CS tot Rotterdam CS en vervolgens naar huis, o.a. met de lift. Gesprekskwaliteit was 100% met geen enkele wegval in dat gehele uur reizen. Met de 3GS was ik alleen in de lift al de verbinding zeker kwijt geweest.

[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:45:
[...]

Nounou... dat is wel raar, want dit is wel gewoon een probleem. Ik kan het hier wel gewoon reproduceren met een simpele vinger op het pijnpunt.
Ja. Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat streepjes-kwijtraken-probleem niet kon reproduceren, alleen dat het, voor mij, in de praktijk geen donder uitmaakt of ik er 5 heb staan of 1. Bellen werkt, internetten werkt, dan zijn we er toch?

Het probleem dat ik heb is dat als je de schreeuwlelijkerds zonder daadwerkelijke ervaringen moet geloven je er zonder case of handschoenen met geen mogelijkheid mee kunt bellen. Dat is gewoon onzin.
Van welke week is jouw iPhone 4 eigenlijk? Ik heb wel een ouwetje van week 23.
Dunno, dat nieuwe systeem heb ik nog niet helemaal door. Ik zie ook niet hoe 't relevant is trouwens.
Idd. Uiteindelijk kan ik streepjes laten verdwijnen, maar heb ik nog geen enkele keer een wegvallende verbinding gehad. Sterker nog, de verbinding is stukken beter en stabieler dan m'n 3GS.
Dat dus. Wat maken die streepjes nou uit als alles gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 12-06 21:28
gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 02:18:
[...]

En jij bent N=1. Maar dat verandert niet dat er mensen zijn die wel last van het probleem hebben, en neemt niet weg dat het probleem bestaat. Niemand claimt dat 100% van de iPhone4 bezitters er last van hebben.

Verder is het gebruik van schreeuwende tekst en het uitmaken van anderen voor jankerds geen sterke discussietechniek, en haal je alleen je eigen bijdragen onderuit :)
Het valt mij wel op dat Hoedje zijn duidelijke post dan weer wat genegeerd wordt, als ook de filmpjes van die andere telefoons die duidelijk niet in een cupped houding worden gehouden, maar ook met 1 of 2 vingers. Wat is nu het grote bewijs, naast wat YouTube filmpjes en wat niet te controleren conclusies van Consumer Reports, dat het probleem zo dramatisch aanwezig is? Zoals hierboven met de gebruikerservaringen, hebben we zoveel last van minder streepjes? Nee, en dat blijkt ook uit allerlei tests, je hebt een zwak signaal nodig om uberhaupt dropped calls te krijgen. De gevoeligheid van de antenne is beter dan de 3Gs, het allergrootste probleem in de VS is toch echt AT&T met zijn werkelijk superslechte netwerk, iets wat nergens naar voren komt. Een eventueel zwak punt komt dan natuurlijk meteen boven drijven, maar als je leest wat de ervaringen in de VS al zijn met zowiezo welke telefoon dan ook, dan weet ik ook wel beter. Hier in NL gaan we bij lange na niet zoveel problemen ondervinden, if at all, omdat we hier gewoon een veel beter netwerk hebben. In het algemeen zal de iPhone 4 dan ook nog eens wat beter werken dan m'n 3Gs, zodra ik hem heb zal ik het laten weten... waar dan natuurlijk het N=1 antwoord op komt, logisch, maar dat verandert snel. Ik grijp nog wel terug na een aantal maanden op deze post. ;)

@hieronder: Totally true. Waar had je de iPhone precies getest?

[ Voor 36% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Jezus wat een geblaas en emoties om een telefoon.

Heb gisteren even met de telefoon kunnen spelen (erg kort helaas), gebruiker heeft weinig tot geen problemen met bellen :)

3G was een ander verhaal, hij kon dus webpagina's laden gewoon laten stoppen met een simpele vinger, dat vond ik wel jammer te zien.

[ Voor 72% gewijzigd door Kees_frl op 19-07-2010 10:09 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyBeR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:51:
[...]

Dat dus. Wat maken die streepjes nou uit als alles gewoon werkt?
Omdat de signaalsterkte wel degelijk afneemt en het in theorie dus wel tot wegvallende verbindingen kan leiden. In NL waarschijnlijk minder dan in een uitgestrekt land als de VS, maar het blijft wel een issue.

En het weeknummer vraag ik, omdat er dus reports zijn dat de laatste uitleveringen minder problemen hebben. Volgens mij een broodje aap verhaal, maar na je keiharde claim dat je nergens last van had begon ik me dat wel af te vragen.

Weeknummer is getal 4 en 5 van je serienummer trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik was gisteren toch echt niet te verstaan omdat ik per ongeluk mijn vinder op de verboden plek had liggen (onbewust).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Shiver23 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:16:
Ik was gisteren toch echt niet te verstaan omdat ik per ongeluk mijn vinder op de verboden plek had liggen (onbewust).
Dat kan natuurlijk, maar is lastig te verklaren door die houding als je niet op diezelfde plaats met een andere telefoon en dezelfde provider aan het praten was. Kan je het overal reproduceren en is het dan erger dan de 3G bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Shiver23 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:16:
Bumper? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar is lastig te verklaren door die houding als je niet op diezelfde plaats met een andere telefoon en dezelfde provider aan het praten was. Kan je het overal reproduceren en is het dan erger dan de 3G bijv?
Ik was met beperkte 3G-ontvangst aan het bellen. Toen ik mijn vinger van die plek haalde was ik weer te verstaan, zonder dat ik iets anders deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Shiver23 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:50:
[...]

Ik was met beperkte 3G-ontvangst aan het bellen. Toen ik mijn vinger van die plek haalde was ik weer te verstaan, zonder dat ik iets anders deed.
Bij beperkte ontvangst dus idd, dat heb ik ook met m'n 3Gs soms en m'n vriendin gaf laatst aan (hee ja, nu ze het zeggen, dat heeft m'n Samsung ook). Ik zal er dan zowiezo geen last van hebben, want ik zet 3G altijd alleen maar aan als ik iets anders ga doen dan bellen onderweg en die verbinding is vrijwel overal erg goed in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

LogiForce schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:55:
[...]

lol, die laatste is van Nokia. Die nu zo'n grote mond over Apple heeft. :D geweldig...
Dat staat zoals ik al eerder zei al jaren in de handleidingen die Nokia levert.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Dat staat zoals ik al eerder zei al jaren in de handleidingen die Nokia levert.
Nokia plaatst ze alleen op betere plekken. Op het plaatje van Vanitas kun je zien dat deze bovenaan zit, waar het praktisch gezien lastig is om deze plek aan te raken tijdens het bellen.

Op mijn Nokia 5800 zit de antenne aan de onderkant, nóg lastiger om aan te raken tijdens het bellen. En zelfs als ik er met twee handen om heen klem voor een minuut, heb ik nog steeds 7 van de 7 streepjes.

Het ontvangst is wel erg afhankelijk van de provider en telefoon. Op een camping in Flevoland waar ik elk jaar naartoe ga, heb ik nog een beetje 3G ontvangst voor internet en verder nooit last van gesprekken die uitvallen op het KPN-netwerk. Goedkopere telefoons via hetzelfde netwerk, of een BlackBerry via een ander provider hebben wel ernstig last van signaalverlies, uitvallende gesprekken, überhaupt connectie krijgen met een zendmast etc. Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval belangrijk wordt hoe je bijvoorbeeld je iPhone vasthoudt wil je nog kunnen bellen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Ik denk zelf dat niemand in nederland last zal hebben van verbroken gesprekken op de iPhone 4.
Of je nou 1 streepje hebt of 5 streepjes. Je kunt bellen.

Waar de zere plek voor nederlanders zal liggen is de 3G en HSDPA verbindingen. Die hebben wel te lijden onder de streepjes. Namelijk de snelheid zal flink verminderen.
Zoals ik al meerdere keren uit ervaringen gelezen heb uit deze topic.

Ik zou zeggen voor de iPhone 4 gebruikers. Download speedtest.net app en test de snelheden met verschillende houdingen. Of test het gewoon in real life met websites. Laadt de website langzamer met de vinger op de zere plek? (en clear je cache data na elke test)

Ik heb dan geen iPhone 4 maar als ik mijn telefoon in landscape mode houdt heb ik wel mijn rechter duim op de weak spot van de iPhone 4... Dus lekker landscape typen en browsen zit er dan niet in als je data inkakt.

Maar alsnog.. bellen weet ik 100% zeker dat het geen probleem zal vormen in NL. Vooral door onze goede dekking van vrijwel elke provider.

Ik snap steve jobs wel. Toegeven kan hij niet. Dan krijgt hij een claim aan zijn kont. Maar je kon merken in press conference dat hij de vragen beantwoorden maar eng vond. En ik vond de voorgaande presentatie daaraan verbonden erg zwak. En nergens is een echt antwoord op het probleem gegeven.

Wat ik verwacht in de toekomst?
In combinatie met het feit dat je de iPhone 4 binnen 30 dagen kan terug brengen zal hij later een update van het mobieltje brengen. Een laagje over de metalen rand misschien? In ieder geval iets veranderen aan de hardware wat niet direct zichtbaar zal zijn.
Dit zal ergens na 30 September plaatsvinden.
Mensen zullen dan klagen! Maar steve jobs heeft daar "dan" een goed argument voor namelijk:
-Je had 30 dagen de tijd om je telefoon te ruilen? Waarom deed je dat dan niet?
En daarna zal jou telefoon (de slechte batch dus) flink in waarde dalen.

Ook denk ik dat die 0,55% niet realistisch is en dat hij nu veel hoger is. Waarom? Mensen hoopten vast dat hij het probleem met een software update zou verbeteren zoals bij de voorgaande iPhone series.
Mensen gingen dus blijkbaar afwachten.. Dit zou ik ook gedaan hebben, maar na de press release zou ik hem direkt inleveren. Voor nederlanders is dit wat minder erg.. immers we hebben geen AT&T.
Ook is die 0,55% niet te controleren.. dus geen goed argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 145867 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:24:
Ik denk zelf dat niemand in nederland last zal hebben van verbroken gesprekken op de iPhone 4.
Of je nou 1 streepje hebt of 5 streepjes. Je kunt bellen.
Ik weet wel zeker dat je problemen hebt in bepaalde gebieden in het noorden. Ga eens naar de plaats 'Kornhorn' en probeer te bellen. Dat is al jaren haast onmogelijk, zowel met KPN als T-Mobile. Volgens mij is de situatie daar sinds 1998 (toen ik m'n eerste mobieltje had) niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Toch denk ik dat het antenne probleem in combinatie met de proximity sensor-bug het een groter probleem lijkt dan het is. Je hebt twee bugs die zichzelf rond het zelfde probleem brengen; het neerleggen an de hoorn d.m.v. je oor en het verliezen van het signaal. Het eerste kan erg gemakkelijk gebeuren als deze sensor niet goed reageert en het tweede gebeurd blijkbaar in minder sterke gebieden.

Deze twee bij elkaar lijkt het alsof het antenne probleem héél groot is. Of klets ik nou uit mijn nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Ik weet wel zeker dat je problemen hebt in bepaalde gebieden in het noorden. Ga eens naar de plaats 'Kornhorn' en probeer te bellen. Dat is al jaren haast onmogelijk, zowel met KPN als T-Mobile. Volgens mij is de situatie daar sinds 1998 (toen ik m'n eerste mobieltje had) niet verbeterd.
Maar dat heeft dan toch niks met he iPhone4 te maken 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Deze kwam ik tegen in een post op MacRumors; niet om net zo kansloos te strooien met wat phone-issues bij andere fabrikanten zoals Apple deed, maar het geeft wel aan dat er veel meer onderzoek nodig is om de echte cijfers boven tafel te krijgen en om dit te scheiden van normale problemen.

* Samsung I9000 Galaxy S: YouTube: Samsung I9000 Galaxy S - signal reception issues - luinHD

* HTC Evo Signal Attenuation: YouTube: HTC Evo Signal Attenuation

* Droid Incredible: YouTube: HTC Droid Incredible signal strength issue

* Nexus One: YouTube: Nexus One Signal Strength

* Nexus One vs. iPhone (start at 1:29): YouTube: You're holding it wrong! iPhone 3G and Nexus One bandwith tests whilst held. iPhone 4

* Nexus One: http://posterous.com/getfile/files.p...n_-_iPhone.m4v

* Nexus One (after Google's update to correct): YouTube: Nexus One 3G Problem Part 2 - After the OTA Update

* Nexus One: YouTube: Nexus One 3G Problem?

* Android G1: YouTube: iPhone 4 reception problems / Android G1 (Holding the Phone)

* "Major signal degradation when Nexus One is picked up" (N1 Thread on On this Problem): http://www.google.com/support/forum/...9184c33e&hl=en

[ Voor 9% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
GAIAjohan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Kornhorn, dan heb je het ook over een plaats, nee neem dan Doezum... ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 110871 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Maar dat heeft dan toch niks met he iPhone4 te maken 8)7 |:(
Jawel. Want in deze gebieden kun je met een iPhone 4 specifiek een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Bosmonster schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:02:
[...]

Jawel. Want in deze gebieden kun je met een iPhone 4 specifiek een probleem hebben.
Zijn we nu al op het niveau beland dat er specifieke gebieden genoemd moet worden waar mogelijk ( als de zonnevlammen etc wat sterker zijn dan normaal en er zuidwesten wind is ) een probleem theoretisch gezien zou kunnen optreden?

Kom op, even uit mijn hoofd zeg ik gewoon dat de ontvangst daar extreem bagger is en dat menig telefoon gewoon geen ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
[...]

Niet specifiek dus, met elke telefoon. Het enige verschil is dat het bij de iPhone 4 iets makkelijker is om je vinger op die plek te leggen, dat is echt het enige verschil wat mogelijk daar een effect heeft. Maar zowiezo is het daar dus bagger bellen.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is het feit dat veel andere telefoons dus precies hetzelfde laten zien. Of dat nu het gevolg is van 1 spot of een palm-grip, maakt wat mij betreft niet zoveel uit. Smartphones, tegenwoordig, hou je namelijk vaak zo vast, om te swipen met de duim etc. Dit specifieke probleem zou ik dus hebben met al die telefoons die ik hierboven liet zien en zeker in dat plaatsje in Groningen. Mijn algemene way-of-use is dus om 3G al niet standaard aan te hebben, naast dit vind ik dat ook onlogisch aangezien het geen voordeel heeft als je niet direct bezig bent met data-verkeer (dat push e-mail ietsjes langer duurt met gprs merk je toch niet als je er niet op let) en je accu veel sneller leeg is. Ik verwacht dan ook (en weet dit al voor 80% zeker) dat ik met de iPhone 4 gewoon geen enkel verschil zal merken als met de 3Gs.

[ Voor 48% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gomez12 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:16:
[...]

Zijn we nu al op het niveau beland dat er specifieke gebieden genoemd moet worden waar mogelijk ( als de zonnevlammen etc wat sterker zijn dan normaal en er zuidwesten wind is ) een probleem theoretisch gezien zou kunnen optreden?

Kom op, even uit mijn hoofd zeg ik gewoon dat de ontvangst daar extreem bagger is en dat menig telefoon gewoon geen ontvangst heeft.
Texamicz zegt dat het probleem in NL niet zal voordoen, terwijl mijn ervaring binnen NL anders is, en dat met telefoons die niet specifiek zo'n 'probleem' hebben als de iPhone4.
ZpAz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:43:
[...]

Kornhorn, dan heb je het ook over een plaats, nee neem dan Doezum... ;)
Daar kom ik niet zo vaak. :P Ik woon overigens niet in Kornhorn hoor :P

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 19-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gomez12 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:16:
[...]

Als je nu even door het plaatsnaampje heenkijkt en snapt dat het gaat om het fenomeen "gebieden met beperkt ontvangst"...

De iPhone 4 heeft problemen in gebieden met beperkt ontvangst. Meer dan andere telefoons.

Ik zal voortaan alles voor je uitkauwen..

[ Voor 78% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

De gevoeligheid van de iPhone 4 schijnt erg hoog te zijn als je niet de death grip doet. Ideaal dus voor mensen uit Kornhorn die met een iPhone 4 misschien wel kunnen bellen waar een andere smartphone geen ontvangst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Femme schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:42:
[...]

De gevoeligheid van de iPhone 4 schijnt erg hoog te zijn als je niet de death grip doet. Ideaal dus voor mensen uit Kornhorn die met een iPhone 4 misschien wel kunnen bellen waar een andere smartphone geen ontvangst heeft.
Als je bereid bent een bumper of case te gebruiken, anders is het juist het tegenovergestelde dus (of in ieder geval een hoop frustratie als je hem eens verkeerd beetpakt).

Met bumper is het dan wel weer idd de beste telefoon qua bereik die ik ooit gehad heb. Hoe dubbel kan het zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Bosmonster schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Als je bereid bent een bumper of case te gebruiken, anders is het juist het tegenovergestelde dus (of in ieder geval een hoop frustratie als je hem eens verkeerd beetpakt).
Nee, niet als je die spot niet aanraakt. Zoals Engadget en anderen laten zien, heb je in alle andere gevallen beter signaal. Ik moet toch zeggen, daar doe ik het dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nogmaals:

A: bereik, netwerksterkte, dekking
B: ontvangst

A+B -----algoritme---> "streepjes"

A is afhankelijk van welke provider je hebt en op welke plaats je je bevindt (en een beetje van atmosferische omstandigheden), maar over het algemeen is deze, tenzij je reist, vrij constant.
B is afhankelijk van de gevoeligheid van de antenne van je telefoon.

B is bij de iPhone uitstekend, maar als je de antenne afdekt gaat B meer dan gemiddeld naar beneden. Dat merk je vooral in gebieden waar A slecht is.

[edit]
Bovenstaand verhaal komt misschien zeurderig over, maar het verschil tussen bereik en ontvangst is juist zo enorm relevant bij de problemen met de iPhone. Sterker nog, ik zou durven beweren dat het hele probleem erop is gebaseerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Canaria op 19-07-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Even mijn duit in het zakje...

zo'n 3 en een half a 4 jaar geleden bracht Canon de EOS 1D mk3 uit (voor de non-fotografen onder ons, een pro spiegelreflex fotocamera en de camera voor de sport- en oorlogsjournalist (en ja, ik heb dat apparaat ook ;) ). Ding kon 10 beelden per seconde schieten, was extreem snel met z'n autofocus en zo nog een heleboel enorm goeie dingen die de concurrentie allemaal niet had (vatten jullie hem een beetje???)
Apparaat gaat meteen als zoete broodjes over de toonbank, en gaat natuurlijk getest en gereviewd worden. Komt er een toonaangevend fotograaf (FYI Rob Galbraith) in een keer met berichten dat als je op een warme dag onder bepaalde hoek met bepaalde instellingen en veel zon ging fotograferen de autofocus niet helemaal constant was...

Gevolg was natuurlijk een reactie van Canon waarvan ik jullie kan verzekeren dat die niet afweek van die van Apple (en dan bedoel ik niet dat ze een hoesje voor de camera gingen leveren). Gevolg daarvan was natuurlijk weer een storm van protest binnen de fotografiemedia die uiteindelijk na heel veel vijven en zessen geleidt heeft tot een terugroepactie en de zgn. bluedot camera's (dwz gemodificeerd toestel) uitgebracht, daarnaast heeft het Canon door hun manier van handelen ook behoorlijk wat reputatieschade opgeleverd en zijn ze klanten kwijtgeraakt die naar de concurrent zijn overgestapt.

Wat hierin van belang is, is dat het uiteindelijke defect zelf (of de ontwerpfout zo je wil) slechts onder zeer uitzonderlijke omstandigheden en bij slechts een zeer beperkt aantal gebruikers zich manifesteerde. En toch is de hele fotografiewereld erover heengevallen als een manke die aan hordelopen doet. Ik neig ernaar te denken dat bij de iPhone 4 een beetje hetzelfde aan het gebeuren is, ik weet niet precies waar ik het op baseer >:) ...

Nou denk ik dat het kwijtraken van klanten wel mee zal vallen bij Apple, uiteindelijk gaat het hier niet om een top-of-the-line uitrustingsstuk dat door pro's beroepsmatig gebruikt wordt en daardoor zijn reputatie opbouwt, maar er zit wel degelijk een overeenkomst in de manier van omgaan met een mogelijk defect of ontwerpfout tussen Canon en Apple. Daarbij denk ik dat met een beetje zoeken dit soort voorbeelden wel meer zijn te vinden. En denk ik ook dat dit best logisch is. Als ik een beetje commercieel denk zou ik ook niet meteen aar de meest rigoureuze (en logischerwijs dan ook de meest kostbare) oplossing grijpen maar ook zien of ik door andere vormen van damage control een en ander weer recht kan trekken. Daarmee doet Apple niet meer of minder dan ieder ander fabrikant.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer niet goed te praten wat ze doen, vanuit de consumerkant zou het misschien wel het mooiste zijn dat ze alle telefoons terug roepen en modificeren, maar ook in die situatie denk ik dat er nog steeds belachelijk veel criticasters blijven roepen dat de iPhone 4 een kl... toestel is dat ondermaats presteert en niks meer brengt dan al op de markt is. De schade is reeds geleden en die zal waarschijnlijk niet veel minder geweest zijn als ze wel meteen naar de meest rigoureuze maatregelen hadden gegrepen. Dat was imho ook bij Canon niet het geval geweest...

Dit hele verhaal is slechts mijn visie op het geheel, is niet bedoeld als iPhone/Apple bash of fanboy verhaal, en behoeft derhalve op dat vlak ook geen repliek. Op alle andere vlakken ben ik zeker benieuwd naar jullie reacties!

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36

World Citizen

FreeReef.nl

* http://www.metacafe.com/watch/yt-kFc..._with_droid_x/

* Samsung I9000 Galaxy S: YouTube: Samsung I9000 Galaxy S - signal reception issues - luinHD

* HTC Evo Signal Attenuation: YouTube: HTC Evo Signal Attenuation

* Samsung Galaxy 1:http://www.youtube.com/watch?v=

* Samsung Galaxy 2:http://www.youtube.com/watch?v=oPCQdYtPihg

* Droid Incredible: YouTube: HTC Droid Incredible signal strength issue

* Droid Incredible (With Network Extender in Room): YouTube: Broadcast Yourself.

* Nexus One: YouTube: Nexus One Signal Strength

* Nexus One vs. iPhone (start at 1:29): YouTube: You're holding it wrong! iPhone 3G and Nexus One bandwith tests whilst held. iPhone 4

* http://www.metacafe.com/watch/yt-kFc..._with_droid_x/

* Nexus One: http://posterous.com/getfile/files.p...n_-_iPhone.m4v

* Nexus One (after Google's update to correct): YouTube: Nexus One 3G Problem Part 2 - After the OTA Update

* Nexus One: YouTube: Nexus One 3G Problem?

* Android G1: YouTube: iPhone 4 reception problems / Android G1 (Holding the Phone)

* "Major signal degradation when Nexus One is picked up" (N1 Thread on On this Problem): http://www.google.com/support/forum/...9184c33e&hl=en

Deze vond ik, allemaal test voor antenne problemen.
Daarnaast heb ik hier 10 gsm's getest, en elke gsm verliest bereik als je hem vastpakt.
Iemand die claimd dat hij een mobiel heeft die geen bereik verliest mag mij dat in een filmpje laten zien. Ik ben benieuwd.

Of het verder een probleem is maakt me geen zak uit, 1 ding is zeker. Er is geen antenne in de wereld voor welk apparaat dan ook wat EVEN goed werkt als je hem vastpakt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:08:
[...]

Bij beperkte ontvangst dus idd, dat heb ik ook met m'n 3Gs soms en m'n vriendin gaf laatst aan (hee ja, nu ze het zeggen, dat heeft m'n Samsung ook). Ik zal er dan zowiezo geen last van hebben, want ik zet 3G altijd alleen maar aan als ik iets anders ga doen dan bellen onderweg en die verbinding is vrijwel overal erg goed in Nederland.
En heb je dan last als je je vinger op 1 bepaalde plaats legt of als je de iphone omklemt? Want dat blijft het grote verschil dat apple en sommige hier blijven negeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Decon Frost schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:26:

Deze vond ik, allemaal test voor antenne problemen.
Daarnaast heb ik hier 10 gsm's getest, en elke gsm verliest bereik als je hem vastpakt.
Iemand die claimd dat hij een mobiel heeft die geen bereik verliest mag mij dat in een filmpje laten zien. Ik ben benieuwd.

Of het verder een probleem is maakt me geen zak uit, 1 ding is zeker. Er is geen antenne in de wereld voor welk apparaat dan ook wat EVEN goed werkt als je hem vastpakt.
haha, scroll eens iets verder omhoog naar mijn posts.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ok, ik durf het aan om een analogie met een grasmaaier te maken :P

Je hebt een geit en die eet gras. Nu heb je een grasveldje en een grasmaaier. Het gras groeit alleen als het heeft geregend. Je grasmaaier maait echt bijna perfect, heeft uitstekende scherpe messen en het gras blijft netjes in de zak zitten zodat je geit het daarna kan eten.

De grasmaaier heeft wel een opmerkelijk probleem, als je hem op een bepaalde manier vasthoudt, schuiven de ronddraaiende messen een stuk naar boven, waardoor die niet meer goed bij het gras kunnen. Als het genoeg heeft geregend merk je daar niet veel van, want dan is het gras zo lang dat de messen van de grasmaaier er toch wel bij kunnen om voldoende gras voor je geit te verzamelen.

Maar als het wat droger is geweest, is het gras te kort. Met de grasmaaier in de normale stand kun je er dan nog wel bij, maar als je hem op die bepaalde manier vasthoudt, komen de messen niet laag genoeg bij het gras, waardoor je geit honger krijgt.

Grasmaaier = iPhone
regen = bereik
gras = ontvangst
messen van de grasmaaier = antenne van de iPhone
tevreden geit = geslaagde verbinding
hongerige geit = wegvallende verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
k995 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:41:
[...]

En heb je dan last als je je vinger op 1 bepaalde plaats legt of als je de iphone omklemt? Want dat blijft het grote verschil dat apple en sommige hier blijven negeren .
Nee, maar daarin heeft lang niet iedereen hetzelfde probleem en zoals ik hierboven aangeef... mij maakt het niets uit of het 1 spot is of niet, ik pak mijn telefoon namelijk vaak in een cupped-houding vast en alle toestellen hebben hier dan moeite mee. Als deze spot er dus niet was, was het probleem net zo groot geweest voor mij... ware het niet dat ik dat probleem vrijwel nooit ervaar omdat er gewoon voldoende coverage is in het algemeen.

In de VS hebben consumenten meer dan voldoende recht om te klagen als een tierelier, op AT&T! Het netwerk is daar zodanig belabbert dat ik al tijden Amerikanen hoor klagen over dropped-calls met welke telefoon dan ook. Dat is zo typisch aan dit verhaal, plots is er de iPhone 4 en is het probleem alleen daar aanwezig. Ik denk idd dat het komt omdat Apple dat streepje heeft gemaakt, daar wil je graag een vinger opleggen, gewoon omdat het iets is wat opvalt. Als je het dan over een design-fout hebt, dan is dat er 1 ja, dat ze de aandacht trekken naar die spot. Ben ik nu als klant in de VS happy als dit gefixed is? Nee, ik drop nog steeds calls vanwege het netwerk.

[ Voor 45% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Nee, maar daarin heeft lang niet iedereen hetzelfde probleem en zoals ik hierboven aangeef... mij maakt het niets uit of het 1 spot is of niet, ik pak mijn telefoon namelijk vaak in een cupped-houding vast en alle toestellen hebben hier dan moeite mee. Als deze spot er dus niet was, was het probleem net zo groot geweest voor mij... ware het niet dat ik dat probleem vrijwel nooit ervaar omdat er gewoon voldoende coverage is in het algemeen.

In de VS hebben consumenten meer dan voldoende recht om te klagen als een tierelier, op AT&T! Het netwerk is daar zodanig belabbert dat ik al tijden Amerikanen hoor klagen over dropped-calls met welke telefoon dan ook. Dat is zo typisch aan dit verhaal, plots is er de iPhone 4 en is het probleem alleen daar aanwezig. Ik denk idd dat het komt omdat Apple dat streepje heeft gemaakt, daar wil je graag een vinger opleggen, gewoon omdat het iets is wat opvalt. Als je het dan over een design-fout hebt, dan is dat er 1 ja, dat ze de aandacht trekken naar die spot. Ben ik nu als klant in de VS happy als dit gefixed is? Nee, ik drop nog steeds calls vanwege het netwerk.
? Je wil graag een vinger leggen op een streepje? Geen idee wat je bedoelt. Ik wil helemaal mijn vinger niet op het streepje leggen, maar ik heb totaal geen zin om er over na te denken hoe ik mijn telefoon vast heb als ik aan het bellen ben. Helaas doe ik dat nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn indruk van "antenna-gate": Karma is a bitch !

Apple heeft de commotie grotendeels aan zichzelf te danken. Blijkbaar hebben ze in het verleden een algorithme gebruikt voor de streepjes cq signaalsterkte dat nogal optimistisch was, en 1 à 2 streepjes teveel liet zien. Tja, op het eerste gezicht lijkt een iPhone dan beter bereik te hebben dan de concurrentie. Dat ze nu zo verbaasd reageren op die "fout in het algoritme" is volgens mij alleen maar toneelspel, maar deze "fout" vergroot het visuele effect van vermindering van signaal enorm, en is de oorzaak van deze hele commotie IMHO.

Dus wellicht is er niet zoveel mis met het bereik van de iPhone, de jarenlange praktijk van het mooier voorstellen dan het is bijt ze nu in de kont.

Karma, dat is het.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Shiver23 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:00:
[...]

? Je wil graag een vinger leggen op een streepje? Geen idee wat je bedoelt. Ik wil helemaal mijn vinger niet op het streepje leggen, maar ik heb totaal geen zin om er over na te denken hoe ik mijn telefoon vast heb als ik aan het bellen ben. Helaas doe ik dat nu wel.
;) Wat ik bedoel is het psychologische effect van dat streepje in een verder naadloze omhulsel. Daar gaan gebruikers sneller dan normaal naar kijken, de vinger op leggen, etc. Dus valt het plots sneller op dat er iets gebeurt als je daar de vinger op legt en krijg je de exponentiele aandacht door filmpjes op Youtube. Er is wat mij betreft niets mis met de antenne, alleen had het streepje ergens anders mogen zitten. Maar vooralsnog zie ik buiten die spot gewoon een antenne die gevoeliger is en dus beter werkt, ik vermijd idd dan gewoon die spot... mocht die al voor problemen zorgen wat ik zeer betwijfel in mijn manier van gebruiken.

Ik dacht verder ook nooit na over hoe ik het geheel vastpakte, nu bleek echter dat mijn iPhone 3Gs ook behoorlijk signaalverlies heeft als ik hem pak zoals ik vaak doe. Nooit opgevallen, zal me nu ook totaal niet boeien nog steeds, want ik heb er geen last van.

Uiteindelijk wil ik als consument een telefoon welke een betere antenne heeft. Dat blijkt de iPhone 4 te hebben, laten tests zien. Ik kan natuurlijk de iPhone 4 links laten liggen en gewoon crappy bereik blijven houden met m'n huidige telefoon op bepaalde plekken in hutjemutje-broek, maar ik kan ook gewoon de iPhone 4 op een normale manier vasthouden (bij mij is dat niet over dat streepje) en happy zijn met iets beter bereik. Ik kies voor het laatste met de wellicht iets mindere ervaring van af an toe die dead-spot, gaat dat nu echt mij zo ontzettend afhouden van het bellen en het werken met deze supersnelle, mooi display hebbende telefoon?

[ Voor 31% gewijzigd door vgroenewold op 19-07-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
u_nix_we_all schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:01:
ja, op het eerste gezicht lijkt een iPhone dan beter bereik te hebben dan de concurrentie
Juist niet, bij de oudere modellen werd de iPhone ook niet geroemd om de beste ontvangst. Alle toestellen hebben allemaal andere algoritmen om de streepjes te tonen, dat zegt echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je voelt het streepje niet echt zitten, dus het is gelukkig geen 'piel-dingetje' om tijdens het bellen aan te zitten. Maar er aan zitten omdat het opvalt? Als ik de telefoon aan mijn oor heb zie ik het niet, dus dat je er aan gaat zitten omdat het opvalt klopt denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:36:
Deze kwam ik tegen in een post op MacRumors; niet om net zo kansloos te strooien met wat phone-issues bij andere fabrikanten zoals Apple deed, maar het geeft wel aan dat er veel meer onderzoek nodig is om de echte cijfers boven tafel te krijgen en om dit te scheiden van normale problemen.
Welk meer onderzoek? Iphone 4 heeft 2 problemen:

1 Antenne afdekken door de telefoon te omklemmen waardoor signaalverlies optreed
2 Antennes "kortsluiten/verbinden" door een bepaalde plek aan te raken

1 is wat apple nu alles op wil afschuiven maar wat niks te maken heeft met een bumper je blijft immers met je hand het signaal blokeren

2is een probleem uniek aan het design van de iphone en het is daar waar de meeste klachten over gaan . Dit zorgt voor een groot signaal verlies tot verbreken van verbinding .

Ongetwijfeld wist apple van dit 2e probleem maar vond ze het niet belangrijk genoeg (enkele mm dunnere iphone was veel belangrijker) om er iets aan te doen en hoopte men dat niemand dit zou merken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
k995 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:17:
[...]
Welk meer onderzoek? Iphone 4 heeft 2 problemen:

1 Antenne afdekken door de telefoon te omklemmen waardoor signaalverlies optreed
2 Antennes "kortsluiten/verbinden" door een bepaalde plek aan te raken

1 is wat apple nu alles op wil afschuiven maar wat niks te maken heeft met een bumper je blijft immers met je hand het signaal blokeren

2is een probleem uniek aan het design van de iphone en het is daar waar de meeste klachten over gaan . Dit zorgt voor een groot signaal verlies tot verbreken van verbinding .

Ongetwijfeld wist apple van dit 2e probleem maar vond ze het niet belangrijk genoeg (enkele mm dunnere iphone was veel belangrijker) om er iets aan te doen en hoopte men dat niemand dit zou merken .
Je roept het wel vaak, maar ik heb nog weinig onderbouwing gezien (afgezien van anekdotisch bewijs). Imo is 1 een sterkere variant van 2. Immers je verbindt niet alleen de antennes, maar je schermt ze ook af. Je blijft dit roepen zonder op mijn post in te gaan: Hoedje in "[iPhone 4] Discussie over de antenne".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Het gaat echter niet over jou maar over de iphone 4 , het is niet omdat jij in jouw specefiek geval er geen last van hebben dat andere dat ook niet hebben. En nee er is niet overal voldoende coverage mijn iphone 3g heb ik weggedaan omdat ik thuis bijna nooit verbinding had zelfs als die gewoon op tafel lag. Nieuw huis veel beton en staal .
In de VS hebben consumenten meer dan voldoende recht om te klagen als een tierelier, op AT&T! Het netwerk is daar zodanig belabbert dat ik al tijden Amerikanen hoor klagen over dropped-calls met welke telefoon dan ook.
Onzin apple kiest toch voor AT&T ? Apple maakte de iphone 4 met een design fout waardoor je zonder veel moeite door een plek aan te raken het signaal nog veel kan doen verzwakken of laten wegvallen .
Dat is zo typisch aan dit verhaal, plots is er de iPhone 4 en is het probleem alleen daar aanwezig. Ik denk idd dat het komt omdat Apple dat streepje heeft gemaakt, daar wil je graag een vinger opleggen, gewoon omdat het iets is wat opvalt. Als je het dan over een design-fout hebt, dan is dat er 1 ja, dat ze de aandacht trekken naar die spot. Ben ik nu als klant in de VS happy als dit gefixed is? Nee, ik drop nog steeds calls vanwege het netwerk.
Nee dat lijkt me nog meer onzin, dat streepje is nodig omdat daar de 2 antennes gescheiden zijn ik denk dat het puur gewoonte is dat mensen daar soms een vinger of handpalm hebben, de design fout blijft dat je met gelijk welf geleidend voorwerp de 2 antennes van de iphone kan verbinden met alle nadelige gevolgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
vgroenewold schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:50:
[...]

Nee, niet als je die spot niet aanraakt. Zoals Engadget en anderen laten zien, heb je in alle andere gevallen beter signaal. Ik moet toch zeggen, daar doe ik het dan voor.
Dat zeg ik, als je hem per ongeluk verkeerd beet pakt.

En ik kan je uit ervaring vertellen dat het bijna onmogelijk is de probleemplek niet aan te raken. Of je nu links of rechtshandig bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Hoedje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:22:
[...]

Je roept het wel vaak, maar ik heb nog weinig onderbouwing gezien (afgezien van anekdotisch bewijs). Imo is 1 een sterkere variant van 2. Immers je verbindt niet alleen de antennes, maar je schermt ze ook af. Je blijft dit roepen zonder op mijn post in te gaan: Hoedje in "[iPhone 4] Discussie over de antenne".
Sorry er is meer dan anekdotisch bewijs , men heeft apple die dit als nieuwe feature zelf voorstelde men heeft dan de testen met paperclips ed die aantonen dat je geen groot storend vlak of massa zoals een hand nodig hebt om het probleem op te wekken en je hebt apple die bumpers weggeeft .

Ik reageerde niet op die post omdat het simpel is. iphone 4 is veel sneller qua data overdracht als 3g . CPU snelheid en andere factoren spelen daar een belangrijke rol in , Je vergelijkt dus appelen met peren op die manier. Raar dat die MIT boys dit niet beseffen;

http://daringfireball.net/2010/07/iphone_4_3g_performance

Erger nog als je je eigen grafieken bestudeerd en in gedachten houd dat standaard een iphone 4 2 a 3 maal zo snel is als een iphone 3g en je ziet dat die met full grip VEEL MEER verliest dan de 3g je duidelijk ziet dat het ontwerp met de externe antennes de iphone 4 veel kwetsbaarder maakt voor signaalverlies dan de oude iphone 3g .

De 3g verliest amper signaal van een 2200kbps naar een 1800

de iphone 4 echter daarentegen gaat van 3000+ a 4000 naar 2200 en heeft enorme schommelingen helemaal beneden naar 700 en stukken slechter dan de oude 3g .

Je ziet ook dat de bumper die dus weinig effect heeft op 1 ( massa in de buurt van de antenne) maar wel dient om 2 te beperken plots de iphone 4 veel beter laat presteren zelfs met full grip.

Het is dus wel duidelijk uit dat alles dat moest apple het probleem voor de laumch opgelost hebben er geen probleem was geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De bumper werkt trouwens sowieso voor het contact-probleem, maar ook gedeeltelijk voor het eerste probleem. Door de dikkere rand en overlopend rubber omklem je de telefoon niet meer helemaal. Er blijft altijd een paar mm ruimte over aan alle kanten.

De bumper, hoe lelijk ook, zorgt er wel voor dat het bereik stukken verbetert.
Canaria schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:56:
Bovenstaand verhaal komt misschien zeurderig over, maar het verschil tussen bereik en ontvangst is juist zo enorm relevant bij de problemen met de iPhone. Sterker nog, ik zou durven beweren dat het hele probleem erop is gebaseerd.
Dat is inderdaad muggezifterij. Een antenne heeft een logisch bereik, of die nu ontvangt of verstuurt (en de antennes van zowel een telefoon als een mast doen beiden). Ontvangst is wat dat betreft net zo fout, uiteindelijk geven de streepjes de verbindingsterkte weer met de mast.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bosmonster schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:08:
Dat is inderdaad muggezifterij. Een antenne heeft een logisch bereik, of die nu ontvangt of verstuurt (en de antennes van zowel een telefoon als een mast doen beiden).
Dat de telefoon ook kan zenden en dat het circuit- of packetswitched is doet er niet toe, als er over 'bereik' gesproken wordt, wordt daarmee niet het bereik van de telefoon genoemd, maar het bereik van de netwerkinfrastructuur van de provider. Dat bereik staat aangegeven op dekkingskaarten en is niet afhankelijk van telefoons op het netwerk.

Als je op een sweet spot van een netwerkmast staat, maar je hebt een telefoon met een belabberde antenne, heb je dus wel perfect bereik.

Aan de andere kant kun je met een iPhone in een bumper midden op het IJsselmeer zitten waar geen enkele provider bereik heeft, maar dat doet niets af aan de prima ontvangst van de iPhone.
Ontvangst is wat dat betreft net zo fout, uiteindelijk geven de streepjes de verbindingsterkte weer met de mast.
Precies en die is afhankelijk van de combinatie van de netwerksterkte op die plaats ("bereik") en de antenne van de telefoon ("ontvangst") en juist niet van één van die twee. Dat maakt het hele issue zo complex.

Het gaat niet zo om de semantische betekenis van "bereik" en "ontvangst" of welke synoniemen daarvoor gebruikt worden, maar meer dat het afzonderlijke begrippen zijn en dat je uit het gebruik van één woord, of dat nu bereik of ontvangst is, voor beide begrippen de helft van het verhaal mist. Als iemand zegt dat de iPhone slecht bereik heeft, kan dat dus inhouden dat hij in een gebied is waar z'n netwerk niet zo goed is, of dat hij z'n vinger op de antenne houdt. Maar het kan ook nog betekenen dat de streepjes op z'n telefoon verkeerd staan afgesteld.

[edit]
Dat hele verschil is wel iets wat door de iPhone uitvergroot is. Als men 'vroeger' maar 1 of 2 streepjes had, werd gewoon geconcludeerd dat T-Mobile (of welke provider dan ook) ter plaatse kut was. Echt bijna niemand gaf z'n telefoon de schuld, dus de streepjes werden door bijna iedereen geinterpreteerd als een representatie van de sterkte van het netwerk.
Maar nu kijkt men in tweede of zelfs eerste instantie hoe de telefoon vastgehouden wordt! Die hele ontvangstdimensie is er dus min of meer bij gekomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Canaria op 19-07-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je verhaal is nogal wazig. Je gaat niet in op Anandtech (signaalverlies). Verder stel je dat als de iPhone 4 beter presteert dan de 3G, dat het aan alles behalve de antenne ligt. Maar als de iPhone 4 wisselend presteert (en nog steeds beter dan de 3G), dat het alleen aan de antenne ligt. Misschien heeft de antenne op beide invloed? En was het een afweging / compromis.

Je zegt de hele tijd dat Apple het echte probleem uit de weg gaat. Apple heeft het alleen over de deathgrip, terwijl volgens jou het echte probleem het verbinden van de antennes is. Ik beargumenteer vervolgens dat dat niet zo is, omdat je bij de deathgrip ook de antennes verbindt en het signaal afschermt (en daardoor een nog slechter signaal krijgt, wat ook blijkt uit de tests). Dat was eigenlijk mijn punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Hoedje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:56:
[...]

Je verhaal is nogal wazig. Je gaat niet in op Anandtech (signaalverlies).
Ik ga niet in op anadtech omdat die hetzelfde zegt als ik : er zijn 2 problemen 1 is wat elke gsm heeft 2 is wat zij verminderen door tape of latex het verbinden van de antennes . Anandtech en Antennasys bevestigen dus beide wat ik zeg iets wat jij beweerd geen onderbouwing van hebben te gezien .
Verder stel je dat als de iPhone 4 beter presteert dan de 3G, dat het aan alles behalve de antenne ligt.
Onzin dat zeg ik nergens ik zeg dat je appels met peren vergelijkt omdat het niet enkel verschil in antennes is maar ook CPU, geheugen,flash snelheid,... waardoor je niet meer puur antennes vergelijkt.

Alle reviews zijn het erover eens dat de iphone 4 een betere ontvangst heeft als voorgaande iphones (als je niet op de antenne problemen steut en zelfs dan nog) ik zie geen enkele reden om dat te ontkennen .
Maar als de iPhone 4 wisselend presteert (en nog steeds beter dan de 3G), dat het alleen aan de antenne ligt. Misschien heeft de antenne op beide invloed? En was het een afweging / compromis.
Tuurlijk was het een afweging dat geeft jobs openlijk toe: men wist het dat het een probleem was maar vond de voordelen (en dan noemt men meestal dikte en niet verbeterde ontvangst) opwegen tegen de nadelen. Maar dan vind ik het extra erg: men wist het naar negeerde het in de hoop dat bijna niemand het zou merken. Later probeerde men het op streepjes te steken en zelfs nu zijn ze nog steeds bezig over deathgrip en gelijkaardige problemen bij andere gsm maar zoals anandtech en Antennasys aantonen is er bij de iphone 4 een extra probleem.
Je zegt de hele tijd dat Apple het echte probleem uit de weg gaat. Apple heeft het alleen over de deathgrip, terwijl volgens jou het echte probleem het verbinden van de antennes is. Ik beargumenteer vervolgens dat dat niet zo is, omdat je bij de deathgrip ook de antennes verbindt en het signaal afschermt (en daardoor een nog slechter signaal krijgt, wat ook blijkt uit de tests). Dat was eigenlijk mijn punt ;)
Neen want je negeert dat je geen deathgrip nodig hebt genoeg bewijzen dat zelfs een paperclip genoeg is je schermt dus niet af maar verbind louter de antennes met elkaar :

YouTube: iPhone 4 Reception Loss with Paperclip

Toont perfect wat ik bedoel enkel de paperclip die de antennes verbind geen enkele hand of massa in de buurt en je ziet duidelijk het signaal achteruit gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
k995 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:49:
[...]
Toont perfect wat ik bedoel enkel de paperclip die de antennes verbind geen enkele hand of massa in de buurt en je ziet duidelijk het signaal achteruit gaan .
Deels ben ik het met je eens, maar een perfect voorbeeld zou ik dit nou ook weer niet noemen.

Gemiddelde hand geleid weer minder dan een paperclip, dit is weer bewust de andere kant van het spectrum opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

@De vergelijking met de Canon camera vergelijking:
Dus? Als Canon ooit een foutief product heeft geleverd wil niet zeggen dat het opeens veroorloofd mag zijn

@De vergelijkingen met andere toestellen
Ten eerste, een toestel zal zijn bereik op den duur verliezen als je op zoek bent naar die spot om het beet te pakken, Maar bij de iPhone 4 is het zo dat je het normaal gebruik, onder normale omstandigheden bereik verslechterd word. Die oelewapper van een Jobs kan wel zeggen dat andere toestellen dit fenomeen ook kennen en gelijk krijgen, maar die andere fabrikanten hebben tenminste moeite en onderzoek gedaan naar waar je die antenne het beste kunt plaatsen om zo min mogelijk te hinderen, en niet een antenne zomaar ergens neer pleuren en na afloop 'ja zij doen het ook!'

Je ziet al die andere fabrikanten ook geen hoes meegeven met hun toestellen, en daar is het wel op aangekomen bij de iPhone 4. Je kunt wel zeggen dan de iPhone 4 veel kritiek heeft gekregen, maar dat benadrukt de ernst van de zaak juist omdat vrijwel heel de Amerikaanse media iKneuzen zijn die iAlles wat ook maar met een iBegint prijzen. Als de situatie van andere toestellen hetzelfde was (De samsung en HTC vergelijkingen hierboven), zou de Amerikaanse media dat nog 10x zo erg benadrukt hebben als dat ze met de iPhone 4 hebben gedaan, omdat het buitenlandse producten zijn.

PS: Ik heb een HTC Touch HD2 in verhouding tot de proporties een flinterdun toestel en het lukt mij maar niet om het bereik omlaag te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-07 18:06
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:22:
@De vergelijking met de Canon camera vergelijking:
Dus? Als Canon ooit een foutief product heeft geleverd wil niet zeggen dat het opeens veroorloofd mag zijn
Volgens mij insinueerde hij dat nergens in zijn verhaal....
@De vergelijkingen met andere toestellen
Ten eerste, een toestel zal zijn bereik op den duur verliezen als je op zoek bent naar die spot om het beet te pakken, Maar bij de iPhone 4 is het zo dat je het normaal gebruik, onder normale omstandigheden bereik verslechterd word. Die oelewapper van een Jobs kan wel zeggen dat andere toestellen dit fenomeen ook kennen en gelijk krijgen, maar die andere fabrikanten hebben tenminste moeite en onderzoek gedaan naar waar je die antenne het beste kunt plaatsen om zo min mogelijk te hinderen, en niet een antenne zomaar ergens neer pleuren en na afloop 'ja zij doen het ook!'
Je eerste deel ben ik het mee eens, je tweede deel is schromelijk overdreven (dat apple totaal geen onderzoek zou hebben gedaan naar waar zij de antenne moeten plaatsen)
Je ziet al die andere fabrikanten ook geen hoes meegeven met hun toestellen, en daar is het wel op aangekomen bij de iPhone 4. Je kunt wel zeggen dan de iPhone 4 veel kritiek heeft gekregen, maar dat benadrukt de ernst van de zaak juist omdat vrijwel heel de Amerikaanse media iKneuzen zijn die iAlles wat ook maar met een iBegint prijzen. Als de situatie van andere toestellen hetzelfde was (De samsung en HTC vergelijkingen hierboven), zou de Amerikaanse media dat nog 10x zo erg benadrukt hebben als dat ze met de iPhone 4 hebben gedaan, omdat het buitenlandse producten zijn.
Ok, ik hap, hoewel dit behoorlijk op een flamebait begint te lijken aangezien je nergens met goede argumenten komt: ik denk niet dat de amerikaanse media zo hard op samsung of HTC was gesprongen, omdat die niet zoveel telefoons verkopen in korte tijd met 1 model.
PS: Ik heb een HTC Touch HD2 in verhouding tot de proporties een flinterdun toestel en het lukt mij maar niet om het bereik omlaag te brengen.
Gefeliciteerd met deze tamelijk zinloze opmerking. Je zegt niet wat je hebt geprobeerd, of je naast een zendmast woont, en hoe andere telefoons die wel gevoelig zijn reageren bij jou. Ook de opmerking dat die telefoon dun is is totaal niet relevant (alleen omdat de iphone 4 ook dun is?) Al met al, zinloze opmerking.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiphaas7 op 20-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Al dat gezeur over die antenne...

De lijnen bij T-Mobile zitten in ieder geval bomvol voor de voor-inschrijving vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb er vanmorgen 1 besteld en zojuist lag die al op de deurmat! En toen werd ik wakker ;)

De antenneproblemen zorgen er enigszins voor dat mensen minder snel de stap nemen om een iPhone 4 aan te schaffen, maar ik denk dat 95% die al zat te wachten niet van mening is veranderd.
Het probleem is dat veel mensen elkaar napraten en zo wordt het verhaal verspreid dat de iPhone 4 geen goed product is.

Natuurlijk wil je dat alles goed werkt als je een (duur) toestel koopt, maar ik hoor goede berichten en slechte berichten over het gebruik van de iPhone 4 en de zogeheten 'death grip' (vastpakmethode die antenne probleem veroorzaakt). Daarnaast is het ook wel van belang wat voor provider je hebt want AT&T in Amerika is nou geen heel erg betrouwbaar netwerk heb ik begrepen. Nu is T-Mobile dat voor velen ook niet, maar de locatie waar je jezelf bevind is ook van belang en het aantal zendmasten. Dus het is niet alleen het toestel, maar een combinatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

loyske schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:18:
Al dat gezeur over die antenne...

De lijnen bij T-Mobile zitten in ieder geval bomvol voor de voor-inschrijving vandaag :+
ja joh, ik kom er echt totaal niet doorheen. :)

On topic:
Wat ik erg vreemd vind, is hoeveel mensen zich in deze discussie mengen, terwijl zij geen iPhone hebben en ook geen iPhone willen.

En waar zijn de duizenden "fanboys" die op de iPhone 4 zitten te wachten. Liggen zij met hun vingers in de oren in hun slaapzak voor de T-Mobile winkel? Zien zij het probleem dan niet?

En waarom halen ze nu niet een droid toestel? Zijn ze zo blind? Of weten ze meer?
Laten ze het aanschaffen van een telefoon van meer afhangen van een opgeblazen probleem.
Hebben ze wellicht ervaringen met Apple en bevalt het hun zodanig dat ze dit "probleem" door de vingers zien?

En is er wel een probleem? Er zijn waarschijnlijk maar een zeer beperkt aantal import Iphone 4 toestellen in het land, dus hoe kunnen zoveel mensen hier een toestel afzeiken obv. bevindingen in het buitenland.
Wij hebben hier ontzettend goede dekking, vergeleken met landen als de US.
En zelfs dan zijn er een zeer beperkt aantal mensen die erover klagen, zeker kijkend naar de hoveelheid toestelllen in omloop. Er zijn er immers al een aantal miljoenen van verkocht.

Het probleem is geen probleem. Het zal Apple geen klanten kosten en het zal nog altijd de beste smartphone zijn die momenteel op de markt is, zeker met de bumper (Digital Daily).

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 20-07-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik koop hem omdat ik denk dat ik er nauwelijks tot geen last van ga krijgen. Wellicht is dat uiteindelijk toch het geval, dan laat ik het jullie meteen weten, maar vooralsnog ben ik totaal niet overtuigd door de verhalen in de media. Ik heb vaker een kat in de zak gekocht met andere mobiele systemen in het verleden, bij Apple tot nu toe nog met geen enkel product. Wellicht heb ik veel geluk, maar daar gok ik dan maar op. De positieve aspecten van de iPhone 4, die totaal vergeten worden, vind ik nog steeds zwaarder wegen dan te moeten opletten of ik op een spotje druk of niet. Zo heeft iedere telefoon wel wat, het OS is goed, als dat kut zou zijn (zoals mijn voorgaande telefoons) dan pas erger ik mij iedere minuut van de dag, dat is veel irritanter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Ik lees het volgende op een website:

"Toch is Anandtech tot de conclusie gekomen dat de antenne van de iPhone 4 verbeterd is ten opzichte van die van de 3GS. Tijdens de test zou de iPhone 4 bij een zwak signaal (tot -113 dB) minder vaak wegvallen dan een iPhone 3GS. Dit zou Apple’s beweringen toch enigszins kracht bijzetten.

De bevindingen van Anandtech verduidelijken misschien de tegenstrijdige berichten over het antenneprobleem van de iPhone 4. Hoewel de antenne van de iPhone 4 bij hetzelfde signaal beter is dan de iPhone 3GS, valt deze ook sneller weg wanneer de telefoon op een bepaalde manier worden vastgehouden. Het advies van Anandtech luidt dan ook dat voor zo min mogelijk signaalverlies het verstandig is om een Bumper case aan te schaffen. Het signaalverlies is dan gelijk aan die van andere telefoons."

Bron: http://www.iphoneclub.nl/...phone-4-antenne-probleem/

Originele verhaal website Anandtech (Engels):

http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2 Goed verhaal overigens.

Mensen kunnen pas echt oordelen als ze zelf een iPhone 4 hebben en dit dus dagelijks kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Kiphaas7 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:43:
[...]

Volgens mij insinueerde hij dat nergens in zijn verhaal....
Hij zei dat het eens voorgekomen is dat iemand uit een mug een olifant maakte. Ik neem dat bedrijven zich juist daardoor extra op kwaliteit mogen focussen.
quote: Kiphaas7
Je eerste deel ben ik het mee eens, je tweede deel is schromelijk overdreven (dat apple totaal geen onderzoek zou hebben gedaan naar waar zij de antenne moeten plaatsen)
Ja natuurlijk hebben zij de antenne onderzocht. Het is een unieke antenne. Maar ik denk dat Apple zo trots op het ontwerp was dat zij het niet voldoende hebben getest. Uiteraard overdreef ik in mijn statement, maar ik denk dat je ook wel begrijpt wat ik bedoel. Er schijnen ook berichten rond te gaan dat Apple wist van het probleem. Ze zijn ermee weg gekomen omdat zij Apple zijn. Een telefoon die gebrekkig zijn hoofdtaak uitvoert hoort volgens mij niet. Microsoft dacht ook dat zij met de RRoD weg konden komen, totdat de EU dacht ho eens even, anders hadden mensen het ook geaccepteerd, voornamelijk de VS. De reden dat de EU ingreep was omdat de mensen zich lieten horen. En dat doen Apple fans niet zo gauw. Dit kan ik alleen beargumenteren door naar mijn Apple geobsedeerde vrienden te kijken, die mankementen voor lief nemen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in de EU.
Ok, ik hap, hoewel dit behoorlijk op een flamebait begint te lijken aangezien je nergens met goede argumenten komt: ik denk niet dat de amerikaanse media zo hard op samsung of HTC was gesprongen, omdat die niet zoveel telefoons verkopen in korte tijd met 1 model.
Moet ik het logische beargumenteren dan? Het is toch allemaal logich?
En ik heb het ook over de top toestellen van HTC of anderen. Je hoeft geen octopus Paul te zijn om te kunnen voorspellen dat als gehypte toestellen zoals de Nexus One, Wave of de 4G met een ontvangstprobleem te maken hadden, ze geslacht zouden zijn in de media. Kijk maar naar Engadget. Ik heb een aflevering van de Engadget show gezien omdat ze daar Kinect lieten zien etc. met Jimmy Falon, maar zag ook het stukje dat ze over smartphones gingen praten. De Evo was er, de Wave was er, de iPhone 4 was er en nog een netbook achtig toestel. Totaal geen aandacht geschonken aan iets wat geen iPhone was. En als er aandacht aan was geschonken was het wel in negatieve zin, namelijk het beeld van de Wave die de Engadget gozer lelijk vond en er maar over door ging. Moet je na gaan he, daaraan vooraf gingen ze nog een kwartier over de iPhone 4 lullen over hoe geweldig hij wel niet was.
Gefeliciteerd met deze tamelijk zinloze opmerking. Je zegt niet wat je hebt geprobeerd, of je naast een zendmast woont, en hoe andere telefoons die wel gevoelig zijn reageren bij jou. Ook de opmerking dat die telefoon dun is is totaal niet relevant (alleen omdat de iphone 4 ook dun is?) Al met al, zinloze opmerking.
Zinloos? Iemand in deze topic zei dat dit fenomeen normaal is. En ik zeg dat ik daar geen last van heb. Zou je hem niet beter aan kunnen pakken zodat hij moet specificeren onder welke greep en zendmast afstand dit normaal zou moeten zijn?
Mijn opmerking over de dikte van het toestel sloeg weldegelijk ergens op, ik zei namelijk dat hij in verhouding tot de proporties flinterdun is. Het heeft een groot scherm en tegelijkertijd bijna net zo dun als de iPhone 3G. De onderdelen zitten zo dichter op elkaar die plaatsing van de antenne nog belangrijker maakt. Wat ik ermee wilde zeggen is dat het in zo'n toestel secuur moet gebeuren.

En nee ik ben geen HTC fanboy, heb lang Sony Ericssons gehad, ook geen Microsoft fanboy want ik draai Linux nu en ook een Apple hater omdat ik een MacBook voor mijn vriendin hebt gekocht die op het grafisch lyceum zit.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-07-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
De levertijd van de Iphone 4 door T-Mobile kan 6-8 weken langer duren dan verwacht. De T-Mobile medewerker die mijn bestelling afhandelde vertelde dat dit te maken kan hebben met het leveren van verbeterde types.
Neem het met een korrel zout maar ik zou niet weten waarom we nog langer moeten wachten dan 30 Juli (mits ze out of stock waren binnen 2 uur tijd)

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Nowa schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:53:
De levertijd van de Iphone 4 door T-Mobile kan 6-8 weken langer duren dan verwacht. De T-Mobile medewerker die mijn bestelling afhandelde vertelde dat dit te maken kan hebben met het leveren van verbeterde types.
Neem het met een korrel zout maar ik zou niet weten waarom we nog langer moeten wachten dan 30 Juli (mits ze out of stock waren binnen 2 uur tijd)
Er gaan geruchten dat er verbeterde versie van de iPhone 4 gaat komen. Een coating rond de behuizing moet het antenneprobleem verminderen/verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Als dat echt zo zou zijn, en het zou dit probleem verminderen, dan zou ik het echt komisch vinden hoeveel aandacht hiervoor is geweest en hoe snel het alweer uit de lucht is. Wat is het dan toch heerlijk om gewoon altijd gematigd na te denken en rustig af te wachten ipv ergens op te springen. :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste