I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wees die aandacht dankbaar. Zonder dat zou er nooit iets veranderd zijn in het ontwerp. En over het coating gerucht ben ik ook skeptisch.vgroenewold schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:20:
Als dat echt zo zou zijn, en het zou dit probleem verminderen, dan zou ik het echt komisch vinden hoeveel aandacht hiervoor is geweest en hoe snel het alweer uit de lucht is. Wat is het dan toch heerlijk om gewoon altijd gematigd na te denken en rustig af te wachten ipv ergens op te springen.
De enige reden dat Apple de indruk geeft dat zij iets aan het probleem doen is om imagoschade te voorkomen. Als iemand het Apple op een 'normale' manier had verteld zou er niets op het spel staan voor Apple en dus zou het geval verwaarloosd kunnen worden.vgroenewold schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:04:
Dat vraag ik mij af, als men gewoon normaal was omgesprongen met het probleem en Apple hierop had aangesproken was dit ook gebeurt. Wat ik bedoel is de overdreven "Antenna-gate" nieuwskoppen en onzinnig geflame, terwijl de meeste niet eens weten wat de praktijk zal inhouden. De media is er maar al te gretig op gesprongen en wat blijft hangen bij mensen is "de iPhone 4 kan niet bellen". Zonde van een product wat dit gewoon wel zal doen en verder prachtig in elkaar zit.
Zonder boze menigte bereik je niks
Anoniem: 55194
Ik heb wel de proximity sensor probleem en voor mij is dat een grotere irritatie dan de antenne "probleem". Maar dat word binnenkort opgelost dus dan zal de iPhone perfect voor mij zijn.
BTW, een gratis bumper is wel leuk alhoewel ik hem waarschijnlijk niet ga gebruiken.
Waarschijnlijk als een "verbetering" bedoel je, dwz een nieuw type. Je vertrouwen in Apple is roerend, maar niet erg realistischvgroenewold schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:04:
Dat vraag ik mij af, als men gewoon normaal was omgesprongen met het probleem en Apple hierop had aangesproken was dit ook gebeurt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Betwijfel ik ten zeerste, apple wist ongetwijfeld van dit probleem em ze vermelden het nergens, ongetwijfeld zijn ze achter de schermen al een tijd naar een oplossing op zoek, maar zonder druk had apple de enkele klachten als niks afgedaan en was er nooit zo een halfslachtige opllossing als bumpers gekomen.vgroenewold schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:04:
Dat vraag ik mij af, als men gewoon normaal was omgesprongen met het probleem en Apple hierop had aangesproken was dit ook gebeurt.
Enkel omdat apple het zo lang (nog steeds eigenlijk) blijft ontkennen dat ze een designfout hebben gemaakt .Wat ik bedoel is de overdreven "Antenna-gate" nieuwskoppen en onzinnig geflame, terwijl de meeste niet eens weten wat de praktijk zal inhouden. De media is er maar al te gretig op gesprongen en wat blijft hangen bij mensen is "de iPhone 4 kan niet bellen". Zonde van een product wat dit gewoon wel zal doen en verder prachtig in elkaar zit.
Dus een designfout die men wist en die de basisfunctie van een toch high end en duur apparaat bij normaal gebruik voor sommige mensen belemerd is geen probleem voor jou?Het is maar hoe je het bekijkt, voor mij zou dit antenne-probleem al niet eens zo'n probleem zijn geweest in the first place.
[ Voor 13% gewijzigd door k995 op 20-07-2010 22:16 ]
Ik heb nergens geinsinueerd dat omdat het een klein probleem is het daarom geoorloofd is. Ik heb ook niet gezegd dat iemand uit een mug een olifant maakt en dat het daarom voor bedrijven geoorloofd is fouten te maken. Ik heb wel bedoeld dat er ook toen bij de EOS 1D mk3 heel veel ophef kwam over een probleem dat relatief maar heel weinig mensen zou treffen om daarmee even de analogie te trekken naar wat er nu met de iPhone 4 aan het gebeuren is.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:00:
[...]
Hij zei dat het eens voorgekomen is dat iemand uit een mug een olifant maakte. Ik neem dat bedrijven zich juist daardoor extra op kwaliteit mogen focussen.
[...]
Wat ik dan misschien niet helemaal duidelijk heb gemaakt was dat er toen ook heel veel mensen en media erop gedoken zijn die er a. geen verstand van hadden (het typische klok-klepel verhaal was ook toen veelvuldig terug te vinden in diverse artikelen die overal opdoken) en b. als het om individuele mensen gaat er heel erg veel reacties van mensen kwamen die zelf nooit zo'n camera zouden kopen, laat staan op een zodanige manier zouden gebruiken dat ze uberhaupt last zouden krijgen van dat euvel. Ook daarin ligt een hele sterke analogie met hetgeen nu over de iPhone 4 gaande is.
Mijn mening hierover is simpel, namelijk als je zelf niet van plan bent zo'n toestel te kopen, en je ook niet over de diepgaande technische kennis beschikt om gefundeerd een uitspraak over het probleem te doen, hou je dan ver van de discussie. Ik zeg het nog een keer, da's mijn mening en iedereen is er vrij in daar anders over te denken. Het feit dat ik hier regelmatig lees dat Apple geen onderzoek gedaan zou hebben naar antennetechnologie, of dat ze niet getest zouden hebben en weet ik wat nog meer voor boude statements er neergeplempt worden vind ik echt veel te ver gaan want je kunt er met een beetje normaal besef je rechterhand onder verwedden dat de zaken IRL anders liggen.
Dan nog tot slot mijn standpunt omtrent defecten, storingen, ontwerpfouten of anderszins zaken die niet correct zijn in apparatuur die op de markt gebracht wordt. Ook al gaat het om relatief kleine zaken, ze moeten gefikst worden, plain and simple. Canon heeft dat destijds gedaan met de EOS 1D mk3, en Apple gaat dat ook wel doen met de iPhone 4. De manier waarop ze dat doen zal altijd beïnvloed worden door de media aandacht, maar het blijft in mijn ogen nog altijd begrijpelijk (en ook verdedigbaar) dat ze dat op een commercieel zo voordelig mogelijke manier doen. En dat er dan wel eens bedrijven zijn die zichzelf in de vingers snijden, of dat ze het achteraf gezien misschien beter anders hadden kunnen aanpakken zal ook altijd een fact of life blijven. Om daar nou de ophef over te creëren die destijds bij Canon en nu bij Apple in nog grotere mate het geval was...
@hierboven: ik betwijfel of de bumper de definitieve oplossing is. Dat die voor nu wat halfslachtig mag lijken ben ik met je eens, maar ik denk dat we Jobs en kornuiten even de tijd moeten geven... Had hij zelf niet iets over september geroepen?
[ Voor 4% gewijzigd door Lieutenant C. op 20-07-2010 22:39 ]
EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro
Um, ben ik de enige die de verhouding van deze video wat raar vindt? Zo'n landscape video kader?
Kan me niet voorstellen dat er hele_maal_geen data meer verstuurd wordt als je die hoek aanraakt.
Iemand al gepost of ? Kwam een glimlach op mijn gezicht toen ik het zag
YouTube: Galaxy S grip of death 갤럭시S 데스그립
Probleemspot bij Galaxy S. Dus ook 1-vinger werk.
Nice. Zullen we dan maar "moving on"? Ik bestel lekker een iPhone 4.Bosmonster schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:47:
Anders deze wel:
Heb hem nu bijna een maand en heb er nog geen moment spijt van gehad.vgroenewold schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:54:
[...]
Nice. Zullen we dan maar "moving on"? Ik bestel lekker een iPhone 4.
Ben er al bijna weer op uitgekeken, waar blijft die iPhone 5?
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2010 13:58 ]
De grip of death komt wel bij elk toestel voor als je er lang genoeg naar zoekt. Maar wat jullie vergeten, en dan kan je naar welk filmpje met welk toestel dan ook als damage control verwijzen, is dat het bij de iPhone 4 bij een normale greep voorkomt. Vergelijk maar de manier waarop de iP4 word vastgehouden bij signaalverlies met andere toestellen.Bosmonster schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:47:
Anders deze wel:
Heb de Nokia 5800 wat qua ontwerp ongeveer gelijk is, en kan inderdaad bevestigen dat het toestel een soort gelijk probleem heeft. Het probleem zit hem aan de onderkant. Als ik mijn vinger de onderkant van het toestel bedekt dan loopt de balkjes achteruit. Echter ik heb mijn telefoon op UMTS+GSM staan, dus bij mij switch die automatisch van 3G naar een GSM netwerk met wel vol bereik... Alleen als je de telefoon op UMTS-only zet verlies je de verbinding met netwerkprovider/worden telefoon gesprekken afgebroken.s1ck schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:38:
http://mashable.com/2010/07/21/apple-nokia-n97-mini/
Iemand al gepost of ? Kwam een glimlach op mijn gezicht toen ik het zag
Anoniem: 366966
Helaas gaat jouw vergelijking niet op: want van AndroidOS naar iPhoneOS zijn wel allebei smartphone OS en dienen voor dezelfde zaken. Toch bedankt.kmf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:59:
Ik ben van plan om over te stappen van een whirlpoolOS naar een androidOS, maar ik heb nog wel wat vragen
Kan android ook een synthetische wasprogramma aan?
Heeft android ook een waterbesparingsfunctie?
Kan android ook een uitgesteld wasprogramma doen?
[quote]
BurkaN bedankt daar heb ik tenminste wat aan.
Volstrekte fanatastie. De meer belangrijke feature de implementatie van de verbeterde antenna (altijd ontvangst want je moet toch gebeld kunnen worden) heeft het verloren van design bij de iPhone4.Anoniem: 76345 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:34:
Apple heeft gewoon een bewuste keuze gemaakt: we gaan alleen dingen inbouwen in die telefoon die goed werken. Werkt het niet, of compromitteert het een andere feature (zoals in den beginne UMTS vs batterijduur), dan wint de meer belangrijke feature (batterijduur dus, want je moet toch gebeld kunnen worden).
Maar bedankt voor de reacties. Ik blijf voorlopig dan toch nog even bij Android. Bedankt!
iPhone 4 heeft een betere ontvangst dan die van de 3G(S), maar heeft een zwakke plek.Anoniem: 366966 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:31:
[...]
Volstrekte fanatastie. De meer belangrijke feature de implementatie van de verbeterde antenna (altijd ontvangst want je moet toch gebeld kunnen worden) heeft het verloren van design bij de iPhone4.
PSN: Shiver23
Anoniem: 366966
Daarom zeg ik ook de implementatie van de verbeterde antenna. Daarbij is gekozen voor design boven een sweetspot (wat veel telefoons hebben) op een handigere plek dan waar je al snel de telefoon bij normaal gebruik vastgrijpt.Shiver23 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:35:
[...]
iPhone 4 heeft een betere ontvangst dan die van de 3G(S), maar heeft een zwakke plek.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 22-07-2010 13:45 ]
Mijn iPhone 3GS heeft op plekken al meer bereik dan de HTC Legend van een vriend van mij. Dus ik snap het punt niet helemaal.
there's no tweak without the tweaker
Anoniem: 76345
[mbr]*knip*[/] toch niet man, dat is toch geen 'feature'? Da's gewoon een design-flaw geweest, en daar is echt niet bewust gekozen voor design over functionaliteit. Ik zie wel vaker [censuur]verzinsels[/censuur] in dit topic, maar jij [censuur]maakt het wel heel bont[/censuur]!Anoniem: 366966 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:31:
Volstrekte fanatastie. De meer belangrijke feature de implementatie van de verbeterde antenna (altijd ontvangst want je moet toch gebeld kunnen worden) heeft het verloren van design bij de iPhone4.
[mbr]Graag op een normale toon discussiëren.[/]
Zal ik dan zelf het achterste deel maar censureren? You're welcome.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 22-07-2010 14:15 ]
Anoniem: 145867
Alleen vind ik het zelf wel grappig dat mensen ontkennen dat er "2" problemen zijn waarvan er 1 bij veel telefoons voorkomt. Het lullige is dat steve probleem 1 gebruikt om probleem 2 af te schuiven...
Probleem 1: Je bedekt je antenne waardoor er signaal verlies optreedt. Dit gebeurt bij bijna alle mobieltjes. De ene wat erger als de andere.
Probleem 2: Kortsluiting van de antenne's. Ook wel mogelijk met een paperclip of sleutel. Zonder dat je in de buurt bent van de iPhone 4. Dit kan alleen bij uitwendige antenne's. Hun fout? De antenne's niet afschermen van geleidend materiaal zoals "je hand!!" En eerlijk is eerlijk. Dit is gewoon een flinke fout voor mensen die allemaal PhD's hebben etc..
Daar niet te moeilijk over doen. Gewoon een mooi stickertje en niemand ziet er wat van.
Maar hoe steve ermee omging is gewoon kinderachtig. Hun doen dat ook! dikke wijsvinger naar andere fabrikanten terwijl het helemaal niet om probleem 1 ging??? ..
Probleem 2 heeft hij ook nooit besproken in zijn pers conferentie.. gek hé??
En het ontwijken van vragen en ook maar een paar vragen beantwoorden. Slechte persconferentie is zoiets.
Het is wel zo dat het probleem een beetje is opgeblazen. Maar dit is ook deels te wijten aan hoe steve jobs ermee omging. Maar hopelijk komt er een betere batch iPhone's over een kleine tijd.
Dan zijn alle problemen voorbij en is iedereen happy
Anoniem: 34929
Over het bereik: in vergelijking met mijn vorige toestel (de 3GS) heb ik met de iPhone 4 op meer plaatsen bereik. (bijvoorbeeld binnen in een kroeg of café)
Hoe ik het toestel ook vast houd (en geloof mij: ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd
Ik zie wél af en toe een streepje op en neer gaan (b.v. 5 of 4 streepjes). Of dat direct te wijten is aan hoe ik 't toestel vasthoud weet ik niet.
Verder ben ik onlangs op vakantie geweest (met de auto door Duitsland, Oostenrijk en Italië) met de iPhone 4. Ook daar presteert de iPhone 4 prima, geen dropped calls en vrijwel overal bereik.
Ik durf daarom voorzichtig de conclusie te trekken dat het hele antenne probleem misschien wat overdreven is òf met name te maken heeft met gebrekkig bereik (AT&T I'm looking at you..)
En om aan het geheel een beetje meer beeld toe te kennen:

Nee, dat is 1 probleem, als je 'een toestel' vasthoud gaat je bereik achteruit, of dat nu door 'afscherming' of kortsluiting gebeurt, wat maakt het uit. Zolang je maar kan bellen e.d.Anoniem: 145867 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:15:
Probleem 1: Je bedekt je antenne waardoor er signaal verlies optreedt. Dit gebeurt bij bijna alle mobieltjes. De ene wat erger als de andere.
Probleem 2: Kortsluiting van de antenne's. Ook wel mogelijk met een paperclip of sleutel. Zonder dat je in de buurt bent van de iPhone 4. Dit kan alleen bij uitwendige antenne's. Hun fout? De antenne's niet afschermen van geleidend materiaal zoals "je hand!!" En eerlijk is eerlijk. Dit is gewoon een flinke fout voor mensen die allemaal PhD's hebben etc..
Het probleem, kijk ik houd een toestel vast, ik mis nu wat streepjes, is imho zwaar overtrokken, niemand heeft er tot nu toe last van gehad, en nu valt de hele wereld er ineens over.
Heu? Begrijp je de technische uitleg niet? Kortsluiting van een antenne door aanraking en vermindering van bereik door aanraking zijn twee verschillende dingen.ZpAz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:40:
Nee, dat is 1 probleem, als je 'een toestel' vasthoud gaat je bereik achteruit, of dat nu door 'afscherming' of kortsluiting gebeurt, wat maakt het uit. Zolang je maar kan bellen e.d.
Ah, okay, je geloofde Steve's verhaal, ik snap het.Het probleem, kijk ik houd een toestel vast, ik mis nu wat streepjes, is imho zwaar overtrokken, niemand heeft er tot nu toe last van gehad, en nu valt de hele wereld er ineens over.
Nee, ik zeg enkel dat de technissche verklaring geen 'piep' uitmaakt. Het probleem is 'er treed bij het vashouden signaalverlies op' (ben je het daar mee eens?)Anoniem: 76345 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:09:
[...]
Heu? Begrijp je de technische uitleg niet? Kortsluiting van een antenne door aanraking en vermindering van bereik door aanraking zijn twee verschillende dingen.
Of dat nu gebeurt door afscherming of door korsluiting zal de gebruiker nogal een worst zijn, beide keren ziet hij zijn streepjes dalen.
En er zullen vast 'wat mensen zijn' die er last van hebben, maar veel van de mensen die lopen te schreeuwen op het probleem hebben geen iPhone aangeraakt. Als je het internet moet geloven is minstens 1 op de 3 iPhone's zo onbruikbaar dat je hem niet aan mag raken. Wat natuurlijk totale BS is.
[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 22-07-2010 23:41 ]
Nee, uiteraard niet. Bij het vasthouden van de ene plek van het toestal treed er signaalverlies op door interferentie van je hand. Iets wat, zoals Steve ook zegt, bij zoveel toestellen gebeurt. Bij het vasthouden van een andere, specifieke plek echter, vindt er kortsluiting plaats. Dat gebeurt met geen enkel toestel, behalve bij de iPhone.ZpAz schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:40:
Nee, ik zeg enkel dat de technissche verklaring geen 'piep' uitmaakt. Het probleem is 'er treed bij het vashouden signaalverlies op' (ben je het daar mee eens?)
Dat doet er geen reet toe. Steve zegt 'ja maar zij ook!!!111' terwijl het eigenlijk is 'wow wat een domme designfout, wij zijn echt een stelletje apen!!!111'Of dat nu gebeurt door afscherming of door korsluiting zal de gebruiker nogal een worst zijn, beide keren ziet hij zijn streepjes dalen.
Ik zie hier op het forum geen enkele kwalitatieve uitspraak over dit onderwerp, dus je bent nu zaken BS aan het noemen die helemaal niet aan de orde zijn in de omgeving waar je je nu in verkeert. Zolang Steve het echter niet toegeeft, zal Apple ook zeker geen uitspraak doen over de daadwerkelijke impact, en is het maar de vraag of ze de designfout uberhaupt gaan herstellen. En dat vind ik erg jammer, want ja, ik maak me zorgen om dit probleem. Hoewel ik geen kwalitatieve uitspraak kan doen over dit issue, is het wel duidelijk dat het mensen opgevallen is, en dat er ook een echt probleem is, en ik ben altijd huiverig om een grote uitgave te doen voor een gadget met een overduidelijke ontwerpfout.En er zullen vast 'wat mensen zijn' die er last van hebben, maar veel van de mensen die lopen te schreeuwen op het probleem hebben geen iPhone aangeraakt. Als je het internet moet geloven is minstens 1 op de 3 iPhone's zo onbruikbaar dat je hem niet aan mag raken. Wat natuurlijk totale BS is.
Fout. Er vindt demping (attenuation) van het signaal plaats. Hoe je die demping veroorzaakt maakt geen fluit uit. Kortsluiting is niet wat er gebeurt namelijk.Anoniem: 76345 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:46:
[...]
Nee, uiteraard niet. Bij het vasthouden van de ene plek van het toestal treed er signaalverlies op door interferentie van je hand. Iets wat, zoals Steve ook zegt, bij zoveel toestellen gebeurt. Bij het vasthouden van een andere, specifieke plek echter, vindt er kortsluiting plaats. Dat gebeurt met geen enkel toestel, behalve bij de iPhone.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pietje heeft zijn toestel op tafel liggen, hij heeft 5 streepjes, hij pakt zijn toestel vast, en door de kortsluiting, heeft hij nog 2 streepjes.
Jantje heeft zijn toestel op tafel liggen, hij heeft 5 streepjes, hij pakt zijn toestel vast, en doordat zijn hand het 'signaal blokkeerd' heeft hij nog twee streepjes.
Wat gaat er nu door Pietjes en Jantjes hoofd? Precies: "Mijn signaal gaat omlaag als ik hem vasthoud."
Zou Pietje of Jantje een 'nerd' zijn geweest dan zouden ze misschien een conclusie kunnen trekken, misschien maak ik korstluiting, of houd mijn hand het signaal tegen. Maar de overige 99.558% van de wereldbevolking denkt enkel. "Hee als ik hem vasthoud gaat mijn signaal omlaag."
En boeit het hun voorderest niet HOE het signaal omlaag gaat, door kortsluiting of 'tegenhouden van het signaal'. Het kan hun wel boeien in hoeverre (dus van hoeveel naar hoeveel streepjes*) het signaal omlaag gaat.
* Uiteraard zijn er betere methode's dan streepjes, maar dat is niet wat er door Jantje of Pietje zijn hoofd gaat, die denken in streepjes, vandaar het streepjes voorbeeld.
[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 23-07-2010 00:15 ]
HearZpAz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:07:
Okee, dan gaan we naar een real-life example.
Pietje heeft zijn toestel op tafel liggen, hij heeft 5 streepjes, hij pakt zijn toestel vast, en door de kortsluiting, heeft hij nog 2 streepjes.
Jantje heeft zijn toestel op tafel liggen, hij heeft 5 streepjes, hij pakt zijn toestel vast, en doordat zijn hand het 'signaal blokkeerd' heeft hij nog twee streepjes.
Wat gaat er nu door Pietjes en Jantjes hoofd? Precies: "Mijn signaal gaat omlaag als ik hem vasthoud."
Zou Pietje of Jantje een 'nerd' zijn geweest dan zouden ze misschien een conclusie kunnen trekken, misschien maak ik korstluiting, of houd mijn hand het signaal tegen. Maar de overige 99.558% van de wereldbevolking denkt enkel. "Hee als ik hem vasthoud gaat mijn signaal omlaag."
En boeit het hun voorderest niet HOE het signaal omlaag gaat, door kortsluiting of 'tegenhouden van het signaal'. Het kan hun wel boeien in hoeverre (dus van hoeveel naar hoeveel streepjes*) het signaal omlaag gaat.
* Uiteraard zijn er betere methode's dan streepjes, maar dat is niet wat er door Jantje of Pietje zijn hoofd gaat, die denken in streepjes, vandaar het streepjes voorbeeld.
Dus de iphone heeft totaal geen last van signaalblokkering? Of is het en-en?ZpAz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:07:
Okee, dan gaan we naar een real-life example.
Daarnaast merkt Pietje blijkbaar op dat als zijn "kortsluiting" wel te overkomen als hij de telefoon anders vastpakt ( en dus blijkbaar zijn telefoon niet op zijn standaard manier kan vasthouden ) en maakt hier een filmpje van en zet dat op youtube onder het motto van : Als ik driedubbelle saltos maak en mijn hand verwring dan heb ik enkel last van een geblokkeerd signaal, als ik hem normaal beetpak dan heb ik ook last van "kortsluiting".
Dat is het real-life example wat er is geweest...
Het is bij de iphone niet of kortsluiting of blokkering, het is minder blokkering dan standaard en "kortsluiting".
Zoals al veelvuldig aangetoond heb je zonder de blokkering een beter signaal dan menig toestel, maar met blokkering een minder signaal dan menig toestel.
Trouwens wel grappig dat je in jouw voorbeeld streepjes als real-life example pakt. Dat dacht Apple ook toen ze iOs 4 uitbrachten...
Het is hetzelfde.Gomez12 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:05:
[...]
Dus de iphone heeft totaal geen last van signaalblokkering? Of is het en-en?
'bijna' alle toestellen hebben last van signaalverlies als je hem vasthoud.Gomez12 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 01:05:
[...]
Dus de iphone heeft totaal geen last van signaalblokkering? Of is het en-en?
Dat ligt er aan of het verlies zo erg is dat niets meer werkt, aan de andere kant, als hij een BB zou hebben die vast zou pakken, zou hij signaal verlies hebben, tenzij hij hem bovenin vast houd (antenne zit onderin). Kan hij die nu ook niet op een normale manier vasthouden? (Netzoals veel andere toestellen)Daarnaast merkt Pietje blijkbaar op dat als zijn "kortsluiting" wel te overkomen als hij de telefoon anders vastpakt ( en dus blijkbaar zijn telefoon niet op zijn standaard manier kan vasthouden )
En zoals even vaak is aangetoond is dat ze wel een beter ontvangst hebben dan met voorgaande iPhone's zie bijvoorbeeld de grafiek in de TS.Zoals al veelvuldig aangetoond heb je zonder de blokkering een beter signaal dan menig toestel, maar met blokkering een minder signaal dan menig toestel.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34358446
Die streepjes waren wel een beetje te positief, en als je dan een iets minder signaal had en je pakte hem vast en er ging +- 20db van het signaal af, ging je ineens van 5 streepjes naar 1 streepje. Terwijl het hele bereik 70 db beslaat. Zie ook de grafiek @ TS.Trouwens wel grappig dat je in jouw voorbeeld streepjes als real-life example pakt. Dat dacht Apple ook toen ze iOs 4 uitbrachten...
Daarnaast ben ik van mening dat zelfs 'db' niet een goede waarde is om aan te geven hoe goed je bereik eigenlijk is, ik kan me namelijk voorstellen dat sommige toestellen met een 'lagere db' beter presteren dan andere toestellen met hetzelfde aantal db.
[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 23-07-2010 10:31 ]
Anoniem: 327492
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2010 16:02 ]
Ik heb net even gekeken en je kan Nederland kiezen, als je de app uit de Amerikaanse App Store haalt.Shiver23 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:57:
In de Store staat een applicatie om je gratis case te bestellen. Zoeken op "iPhone 4 case program". Let wel dat deze app alleen in stores staan van landen waar de iPhone 4 op dit moment te koop is. Obv je unieke nummer van je iPhone kan je hem bestellen, dus ook als je een iPhone via marktplaats oid besteld hebt kan jij alleen een case krijgen.
De keuze bestaat uit (uitgebreid overzicht van iLounge):
Apple iPhone 4 Bumper - Black
Incase Snap Case for iPhone 4 - Smoke
Incase Snap Case for iPhone 4 - Clear
Belkin Shield Micra for iPhone 4 - Clear
Griffin Motif iPhone 4 - Diamonds/Smoke
Griffin Reveal Etch iPhone 4 - Black/Black Graphite
Speck Fitted Case iPhone 4 - Black Tartan
Speck PixelSkin HD iPhone 4 - Black
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2010 16:17 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik denk dat je nog even moet wachten tot de iPhone 4 hier officieel uit isCyBeR schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:
Hmm. Iemand nog een tip aan hoe ik daar aan ga komen met een Nederlandse iTunes-account?
Zelf ga ik ook wel een iPhone 4 (of dan misschien al de opvolger ervan) halen als mijn contract weer afgelopen is. Dat gezeik over de antenne brengt een
[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 23-07-2010 18:15 ]
This space is occupied
Lastig lastig, ik ben er nog niet uit. In bovenstaande post raden ze de bumper af vanwege het gebrek aan bescherming van de achterkant. Ik gebruik nooit hoesjes, maar heb nu al wat kleine krasjes op de achterkant zitten. Daar komt een Invisishield op dus is dat ook opgelost.Hoedje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:09:
[...]
Ik heb net even gekeken en je kan Nederland kiezen, als je de app uit de Amerikaanse App Store haalt.
De keuze bestaat uit (uitgebreid overzicht van iLounge):
[...]
Welke halen jullie?
Anoniem: 145867
Tuurlijk niet. Dit bedoel ik nou met blind staren.. het niet willen zien.

Bij de iPhone 4 combineer je probleem 1 met probleem 2 en treedt er dus extra signaal verlies op.
Door er een bumper om te doen reageert hij als elk ander telefoon door signaal blokkering en krijg je minder verlies van signaal.
Probleem 1 en 2 tel je dus OP! Schakel je probleem 2 uit heb je alleen probleem 1 over dus minder signaal verlies.
Jantje pakt zijn iPhone 4 op zonder bumper:
- Jantje heeft last van probleem 1 + 2.
- Jantje heeft alleen last van probleem 1 wat elke telefoon heeft.
Daarnaast zal deze problemen geen invloed uitoefenen op het bellen in nederland zoals ik al eerder heb verteld. Wel op je data snelheden dus krijg je traag internet. (Internet lijkt me toch wel een belangrijk punt op een hedendaags smartphone toch?)
Maar ik heb nog geen data test gezien speedtest.net applicatie anyone?
Kijk ook maar eens naar een bestand versturen via bluetooth en dan 2x hetzelfde bestand versturen van dezelfde afstand maar 1 keer blokkeren met probleem 2.
Ditzelfde kun je ook doen via wifi en speedtest.net applicatie.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 23-07-2010 19:40 ]
Ik denk juist dat de iPhone 4 veel minder last heeft van "probleem 1" omdat de antenne 1) aan de buitenkant zit en dus geen demping heeft door het materiaal van de telefoon en 2) de helft van de rand beslaat, die je nooit met je hele hand omsluit, in tegenstelling tot andere telefoons (ook de 3G en 3GS) waar de antenne in een relatief klein gedeelte onderin geconcentreerd zit.Anoniem: 145867 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:35:
[...]
Tuurlijk niet. Dit bedoel ik nou met blind staren.. het niet willen zien.![]()
Bij de iPhone 4 combineer je probleem 1 met probleem 2 en treedt er dus extra signaal verlies op.
Door er een bumper om te doen reageert hij als elk ander telefoon door signaal blokkering en krijg je minder verlies van signaal.
Probleem 1 en 2 tel je dus OP! Schakel je probleem 2 uit heb je alleen probleem 1 over dus minder signaal verlies.
Jantje pakt zijn iPhone 4 op zonder bumper:Jantje pakt zijn iPhone 4 op met bumper:
- Jantje heeft last van probleem 1 + 2.
Daarnaast heeft probleem 2 ook nog invloed op: Wifi en bluetooth.
- Jantje heeft alleen last van probleem 1 wat elke telefoon heeft.
Daarnaast zal deze problemen geen invloed uitoefenen op het bellen in nederland zoals ik al eerder heb verteld. Wel op je data snelheden dus krijg je traag internet. (Internet lijkt me toch wel een belangrijk punt op een hedendaags smartphone toch?)
Maar ik heb nog geen data test gezien speedtest.net applicatie anyone?
Kijk ook maar eens naar een bestand versturen via bluetooth en dan 2x hetzelfde bestand versturen van dezelfde afstand maar 1 keer blokkeren met probleem 2.
Ditzelfde kun je ook doen via wifi en speedtest.net applicatie.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
M'n iPhone komt dus uit de UK via Borderlinx, maar dat lijk ik niet nodig te gaan hebben voor m'n gratis case
Je vergeet er nog eentje: het daadwerkelijk vasthouden van een antenne kan ook een positief effect hebben op het bereik. Vanwege de frequentie zal het effect bij GSM/3G en Wifi (waarschijnlijk?) niet groot zijn, maar bij bijvoorbeeld FM kun je de ontvangst sterk verbeteren door de antenne zelf vast te pakken.Tourniquet schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:53:
[...]
Ik denk juist dat de iPhone 4 veel minder last heeft van "probleem 1" omdat de antenne 1) aan de buitenkant zit en dus geen demping heeft door het materiaal van de telefoon en 2) de helft van de rand beslaat, die je nooit met je hele hand omsluit, in tegenstelling tot andere telefoons (ook de 3G en 3GS) waar de antenne in een relatief klein gedeelte onderin geconcentreerd zit.
Iemand hier ervaring mee met vinyl stickers van laptat.nl of iets vergelijks baars ?rjfalcon schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:51:
Bij www.laptat.nl hebben ze nu ook silvere stickers.
[afbeelding]
Deze dus maar dan ook in het zilver.
gaat het niet op een geven moment door de warmte los laten ?
[ Voor 6% gewijzigd door Havelock op 24-07-2010 00:19 ]
Ik heb ze besteld en ontvangen. Ze zien er zo op het eerste gezicht wel mooi uit. Ik heb alleen de iPhone nog niet, dus ik kan nog niet zeggen hoe het er dan uitziet.Havelock schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:17:
[...]
Iemand hier ervaring mee met vinyl stickers van laptat.nl of iets vergelijks baars ?
Maar goed voor die €7,50 kan je wel een gokje wagen.
Er zitten trouwens niet alleen stickers bij voor de zijkanten maar ook voor het Apple logo.
[ Voor 8% gewijzigd door Luckyluuk op 24-07-2010 00:24 ]
Wow, hier kan je je iPhone wel mee pimpen. Die rood/zwarte doen me denken aan die U2-edition van de iPod. Ziet er wel strak uit:)Havelock schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:17:
[...]
Iemand hier ervaring mee met vinyl stickers van laptat.nl of iets vergelijks baars ?
R.D50
En volgs mij is hij wel zeker beter beschermd goed om te horen dat ze deze actie hebben met iphone.
En je hebt gelijk geen death grip meer... mooi toch heb 2 vliegen in een klap.
Niemand weet of dit gaat gebeuren, het zijn alleen maar speculaties. Ik acht de kans niet zo groot dat er een nieuwe versie uitkomt, maar goed andere mensen achten die kans juist wel weer groot.SnoopThaDoctor schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:12:
Ik heb nu de mogelijkheid om een iPhone 4 32GB in Engeland te laten kopen. Echter, twijfel nog een beetje vanwege het antenne probleem. Nu heb ik me laten vertellen dat Apple waarschijnlijk binnen een aantal maanden iets aan de antenneproblemen zal doen in het produktieproces (bijv. coating e.d.) Hoe groot achten jullie die kans en kan ik beter nog even wachten?
Wat je je af moet vragen is, gaat het een belemmering voor mij vormen?
- Ten eerste is het zo dat sommige mensen nergens last van hebben, dus ook niet van wegvallende streepjes.
- Ten tweede is het zo dat als je wel last hebt van wegvallende streepjes, dan nog kan je gewoon blijven bellen/internetten, omdat de verbinding hier in Nederland zeer goed is.
- Stel dat je wél het probleem ondervindt en er toch wel iets aan wil doen, dan zijn er nog heel veel opties: telefoon terugbrengen (in dit geval beetje lastig omdat hij uit Engeland komt), bumper/ander hoesje nemen, zo'n vinyl sticker voor de zijkant van laptat, zo'n doorzichtige sticker voor de zijkant van bodyguard/invisible shield.
Persoonlijk voor mij gaat het denk ik niks uitmaken. Het boeit mij niet zo als ik van 5 naar 3 streepjes ga en waarschijnlijk pak ik de telefoon toch niet vaak precies op die spot, want dat doe ik nu bij mijn huidige telefoon ook niet. Ik zie de iPhone 4 als een supertelefoon met een klein mankement (voor mij is het klein voor andere kan het groot zijn) waar ik wel mee kan leven. Het is natuurlijk dom van Apple zo'n designfout, ik wil verder niks goedpraten, maar het weerhoudt mij er niet van om hem te kopen.
Ik denk het ook wel, tenzij je net pech heb om het te laten vallen op iets met een puntHavelock schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:17:
Hier nog een drop test met een iphone 4 en bumper er om heen...
[video]
En volgs mij is hij wel zeker beter beschermd goed om te horen dat ze deze actie hebben met iphone.
En je hebt gelijk geen death grip meer... mooi toch heb 2 vliegen in een klap.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Als ik het me goed herinner moet je wel een Amerikaans adres invullen, maar daar heb ik gewoon het adres opgegeven van het appartement waar ik ooit een tijdje verbleef.
In de iPhone 4 Case Program App kon ik gewoon met m'n Nederlandse iTunes-account inloggen. Ik hoefde daarna alleen de case te kiezen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Anoniem: 160183

[ Voor 33% gewijzigd door carfreak02 op 26-07-2010 00:18 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Ik weet nog niet welke case ik ga bestellen. Heb al een zwarte bumper, en de andere cases zijn behoorlijk lelijk...
Maar als nederlander kan ik iets dat gratis is natuurlijk niet laten liggen
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 26-07-2010 07:55 ]
Ik zou dan refund aanvragen.Bosmonster schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:54:
Blijkbaar is het niet zo simpel.
Ik weet nog niet welke case ik ga bestellen. Heb al een zwarte bumper, en de andere cases zijn behoorlijk lelijk...
Maar als nederlander kan ik iets dat gratis is natuurlijk niet laten liggen
Die andere cases vind ik inderdaad ook behoorlijk lelijk. De bumper doet dan nog het minste afbreuk aan het design en de iPhone is toch meer beschermd als hij valt.
Zo, die van mij staat op 20 september (Griffin Reveal Etch). Klein verschil in levertijd per type case, zo lijkt...carfreak02 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:16:
Et voila, het cadeautje van Apple is al verzonden. De postbode gaat 'm denk ik een maandje zelf testen gezien de leverdatum.
[afbeelding]
http://www.gsmarena.com/g...ignal_loser-news-1837.php
Voegt niet echt veel toe, zwaar overtrokken dat antenne probleem in de media, bijna niemand hier in NL heeft er last van.Resinman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:07:
According to the Stiftung Warentest, only a touch of a finger over the antenna gap in the bottom left corner is enough for the iPhone 4 to lose up to 90 percent of the signal.
http://www.gsmarena.com/g...ignal_loser-news-1837.php
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik liet vorige week aan iemand het antenne-probleem zien. Toen ik met mijn vinger beide antennes verbond kreeg ik een streepje signaal erbijVeeGee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:43:
[...]
Voegt niet echt veel toe, zwaar overtrokken dat antenne probleem in de media, bijna niemand hier in NL heeft er last van.

Shiver23 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:46:
[...]
Ik liet vorige week aan iemand het antenne-probleem zien. Toen ik met mijn vinger beide antennes verbond kreeg ik een streepje signaal erbij

Maar best raar, want jij had er toch last van dat als je je vinger op 'de spot' legde, de webpagina stopte met laden en als je je vinger eraf haalde ging die weer verder met laden?
Wow, dan is het wel een ernstig probleem inderdaad.Shiver23 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:46:
[...]
Ik liet vorige week aan iemand het antenne-probleem zien. Toen ik met mijn vinger beide antennes verbond kreeg ik een streepje signaal erbij
Klopt, ik heb dat hier ook weer. (1 streepje 3G) Met beter bereik is 'de spot' met normaal gebruik geen probleem.Luckyluuk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:05:
[...]
Dat is echt zeer geniaal.
Maar best raar, want jij had er toch last van dat als je je vinger op 'de spot' legde, de webpagina stopte met laden en als je je vinger eraf haalde ging die weer verder met laden?
Refund is geen optie. Heb de bumper via eBay gekocht.Luckyluuk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:45:
[...]
Ik zou dan refund aanvragen.
Die andere cases vind ik inderdaad ook behoorlijk lelijk. De bumper doet dan nog het minste afbreuk aan het design en de iPhone is toch meer beschermd als hij valt.
Twijfel nog tussen een reserve-Bumper of die stoffen case voor de gein.
Conclusie; We hebben te maken met een zwaaar overtrokken probleem hier..
Het blijft een toptelefoon. Hij heeft misschien een probleempje, maar beetje onzinnig om daar het hele toestel op af te schrijven.
Gelukkig zijn de consumenten machtiger dan de pers
Ik vind hem trouwens nog steeds geweldig. De upgrade van een 3GS was het misschien niet helemaal waard (omgerekend ongeveer 350 euro na verkoop), maar heb er absoluut geen spijt van.
De voornaamste upgrade is het scherm, maar daar gaat de nieuwigheid wel vanaf na een paar weken (heb hem sinds 24 juni). Al blijft het wel supermooi natuurlijk. Het is wel een beetje wachten op apps die het daadwerkelijk gaan gebruiken. 95% van de apps die ik gebruik hebben nog low-res graphics.
[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2010 20:09 ]
Tsja, 't is ook niet alsof ik dat al sinds het begin der tijden (van de iPhone 4) zeg. Als een van de weinigen in dit topic die er al sinds 24 juni een hebben.Siebelouis schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:
Je bedoelt dat de wereld verder gaat en er belangrijkere dingen gebeuren dan de probleemontkenning van Apple? Dan heb je gelijk. Zoals al tot in den treure aangegeven: het is een probleem, maar niet voor iedereen. Het was meer het in de verdediging schieten van het bedrijf en de fans die het een issue maakten, als ze gewoon hadden gezegd "he, het kan een probleem zijn en we gaan er aan werken" was er niets gebeurd. Maar doordat de heilige koe werd aangeraakt werd het een hoog oplopende discussie.Siebelouis schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:
Leuk toen de media helemaal gek werd over het antenne probleem; dit topic stroomde vol. We zijn 2 weken verder, er is niet zoveel media aandacht meer. Dit topic wordt rustiger en rustiger, en iedereen koopt braaf een iphone 4 en geniet van het werkelijk fantastische toestel.
Nu Apple op haar eigen ontkennende manier heeft toegegeven dat ze het probleem gaan oplossen, is de rust wedergekeerd. Iedereen blij
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 27-07-2010 20:09 ]
Apple gaat voor zover ik weet niet direct iets doen aan het antenneprobleem. Denk ook dat je onderschat wat er was gebeurd als Apple dit wel had toegegeven. Dat had ze honderden miljoenen gekost en een flinke duikeling op de beurs. Dat verplicht ze namelijk om miljoenen iPhones om te gaan wisselen, de levertijden worden met vele maanden verlengd en de claims vliegen ze vervolgens om de oren (want zo werkt in de VS nu eenmaal).gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Je bedoelt dat de wereld verder gaat en er belangrijkere dingen gebeuren dan de probleemontkenning van Apple? Dan heb je gelijk. Zoals al tot in den treure aangegeven: het is een probleem, maar niet voor iedereen. Het was meer het in de verdediging schieten van het bedrijf en de fans die het een issue maakten, als ze gewoon hadden gezegd "he, het kan een probleem zijn en we gaan er aan werken" was er niets gebeurd. Maar doordat de heilige koe werd aangeraakt werd het een hoog oplopende discussie.
Nu Apple op haar eigen ontkennende manier heeft toegegeven dat ze het probleem gaan oplossen, is de rust wedergekeerd. Iedereen blij
Ze hebben de shitload maar gewoon over zich heen laten komen en afgehandeld voor zover mogelijk. Je kunt er over discussieren of het netjes is, maar bedrijfstechnisch gezien hebben ze het redelijk perfect opgelost.
Uiteindelijk denk ik dat de consumenten er meer bij gebaat zijn niet nog een half jaar op hun iPhone 4 te wachten, ook al zit er een foutje in. Ze kunnen nu in alle rust werken aan een mogelijke echte oplossing. Misschien verwerken ze deze stilletjes in het productieproces, maar de kans is groot dat dit pas echt opgelost gaat worden in de refresh voor 2011.
In de tussentijd kunnen gewoon tientallen miljoenen consumenten genieten van een geweldige nieuwe iPhone met een klein probleempje waar de meesten niet eens last van zullen hebben. En die er wel last van hebben kunnen het oplossen met de gratis bumper.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2010 20:18 ]
waarom trek je nu die conclusie, kun je niet beter wachten na 30 juli wanneer de grote massa de telefoon gebruikt in NL?Siebelouis schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:
Leuk toen de media helemaal gek werd over het antenne probleem; dit topic stroomde vol. We zijn 2 weken verder, er is niet zoveel media aandacht meer. Dit topic wordt rustiger en rustiger, en iedereen koopt braaf een iphone 4 en geniet van het werkelijk fantastische toestel.
Je trekt nu een conclusie op een topic met 'tweakers' en erg weinig gebruikerservaringen.
Bijna niemand in NL heeft een iPhone 4VeeGee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:43:
[...]
Voegt niet echt veel toe, zwaar overtrokken dat antenne probleem in de media, bijna niemand hier in NL heeft er last van.
@Bosmonster, met refresh bedoel je gewoon het volgende model iPhone?
[ Voor 19% gewijzigd door Kees_frl op 27-07-2010 20:53 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Vraagje, hoeveel mensen zitten nou echt specifiek te wachten op een iphone 4?Bosmonster schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:12:
[...]
Uiteindelijk denk ik dat de consumenten er meer bij gebaat zijn niet nog een half jaar op hun iPhone 4 te wachten, ook al zit er een foutje in.
Ik ken er eigenlijk geen. Als iemand een nieuwe telefoon moet dan is het leuk als het een iphone zou zijn, maar als die er niet zou zijn zou de wereld ook niet vergaan, ze kopen gewoon een andere.
De "upgraders" ( van iphone 3 naar 4 ) maakt het niet echt uit of het half jaartje langer duurt. Voor iOs 4 voldeed menige iphone 3 goed genoeg om het ook nog wel een half jaartje langer te blijven doen.
Eigenlijk denk ik enkel dat het bedrijf en de aandeelhouders niet gebaat zijn bij een vertraging, consumenten maakt het niet echt zo veel uit imho.
Lijkt me echt een extreem kwalijke zaak ( al vermoed ik dat het wel zo gaat zijn ).Ze kunnen nu in alle rust werken aan een mogelijke echte oplossing. Misschien verwerken ze deze stilletjes in het productieproces, maar de kans is groot dat dit pas echt opgelost gaat worden in de refresh voor 2011.
Je weet nu dat je een telefoon koopt met een "probleem" van 700 euro en de oplossing is dan volgend jaar weer een nieuwe telefoon te kopen van 700 euro?
Imho schandalige manier van werken die jammer genoeg steeds duidelijker naar voren komt ( noot : over de hele linie bedoel ik dan dus, niet enkel bij apple. Enkel geven de meeste andere bedrijven dan wel een upgrade / bugfix korting op de volgende versie )
Ik gok zomaar dat zo goed als niemand in NL er last van gaat hebben. Enkel blijf ik een bumper nog steeds geen oplossing vinden ( he kijk, we hebben een nieuwe telefoon met speciaal design etc. enkel om hem te gebruiken moet je het design vernachelen )In de tussentijd kunnen gewoon tientallen miljoenen consumenten genieten van een geweldige nieuwe iPhone met een klein probleempje waar de meesten niet eens last van zullen hebben. En die er wel last van hebben kunnen het oplossen met de gratis bumper.
Lees de topics even door zou ik zeggenGomez12 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:15:
[...]
Vraagje, hoeveel mensen zitten nou echt specifiek te wachten op een iphone 4?
Miljoenen mensen wachten ieder jaar op de nieuwe iPhone en dat worden er ieder jaar alleen maar meer.
De cijfers zeggen wat dat betreft genoeg, ze zijn niet aan te slepen. Verkopen zijn met een factor 10 toegenomen. Meest succesvolle productrelease in de geschiedenis.
Maar er zit niemand te wachten op de iPhone 4
* Anoniem: 76345 meldt zich.Gomez12 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:15:
Vraagje, hoeveel mensen zitten nou echt specifiek te wachten op een iphone 4?
Dus jij denkt dat niemand gaat zitten wachten op produkten die niet bestaan, en dan maar een wel-bestaand alternatief kiezen? Wat een revolutionair idee!Ik ken er eigenlijk geen. Als iemand een nieuwe telefoon moet dan is het leuk als het een iphone zou zijn, maar als die er niet zou zijn zou de wereld ook niet vergaan, ze kopen gewoon een andere.
En ik heb een iPhone OG (Original Gangsta), en die is niet geschikt voor iOS 4, heeft slechts GPRS en WiFi b/g (geen n zoals de 4), 128MB intern geheugen ipv 512, 412MHz processor ipv 800, geen kompas, een 2 MP camera ipv 5 (en met de iPhone gebruik ik voor het eerst echt de camera van een telefoon regelmatig), de batterijduur is slechter en het scherm van de 4 is een huge-friggin-improvement tov die van mij.De "upgraders" ( van iphone 3 naar 4 ) maakt het niet echt uit of het half jaartje langer duurt. Voor iOs 4 voldeed menige iphone 3 goed genoeg om het ook nog wel een half jaartje langer te blijven doen.
Eigenlijk denk ik enkel dat het bedrijf en de aandeelhouders niet gebaat zijn bij een vertraging, consumenten maakt het niet echt zo veel uit imho.
Daarbij is mijn huidige telefoon een beetje end-of-life aan het raken, lijkt het. Hij is een stuk trager geworden door de zwaardere software, en er lijkt iets mis te zijn met mijn microfoontje - soms kunnen mensen mij zeer slecht verstaan. Ik wilde eigenlijk de 3GS kopen, maar omdat die zo slecht verkrijgbaar was heb ik daarmee gewacht, en toen de geruchten over de 4 op gang kwamen, heb ik gezegd: ik wacht tot zomer/najaar 2010. Dus ik wacht al een tijdje. En dit euvel stoort me wel ietwat, want zoals ik al eerder gezegd heb, koop ik niet met plezier een duur apparaat wat een duidelijke design-flaw kent. Maar nog een half jaar wachten op een betere variant (als er binnen een half jaar al een nieuwe variant is), schiet ook niet op.
Het is natuurlijk ook gewoon een kwalijke zaak, maar zet maar eens even een fabriekslijn stil om hem aan te passen naar een nieuw ontwerp. Voor van die plastic prullefoontjes zoals Samsung en HTC maken is dat nog niet zo'n probleem: nieuw malletje, wat printplaatjes herontwerpen en knallen maar. Echter, met de materialen die Apple gebruikt ben je wel ietsje langer bezig, en dan moet je de boel ook weer helemaal opnieuw testen. De vraag is dus vooral: kan je deze versie verkopen zonder aanpassing of niet? Apple denkt duidelijk van wel, dus vermoed ik ook dat ze geen nieuw ontwerp lanceren voor de zomer van 2011.Lijkt me echt een extreem kwalijke zaak ( al vermoed ik dat het wel zo gaat zijn ).
Je weet nu dat je een telefoon koopt met een "probleem" van 700 euro en de oplossing is dan volgend jaar weer een nieuwe telefoon te kopen van 700 euro?
Imho schandalige manier van werken die jammer genoeg steeds duidelijker naar voren komt ( noot : over de hele linie bedoel ik dan dus, niet enkel bij apple. Enkel geven de meeste andere bedrijven dan wel een upgrade / bugfix korting op de volgende versie )
Ik vind dat ook bagger. Ik koop zo'n apparaat voor een klein deel ook vanwege het voorkomen. Ik ben dus ook zo iemand die rondloopt met een iPhone zonder enige bescherming - kan ook prima, je moet na 2 1/2 jaar intensief gebruik en 2x goed vallen nog steeds het scherm blinkend oppoetsen, half in het licht houden en op 20 cm afstand bekijken om de paar kleine krasjes die erop zitten te kunnen identificeren. Maar goed, heel veel mensen gebruiken toch al wel een of ander hoesje, en dan is het ineens geen probleem meer.Ik gok zomaar dat zo goed als niemand in NL er last van gaat hebben. Enkel blijf ik een bumper nog steeds geen oplossing vinden ( he kijk, we hebben een nieuwe telefoon met speciaal design etc. enkel om hem te gebruiken moet je het design vernachelen )
Ik heb dit weekend met een duitse T-Mobile gelockte iPhone 4 mogen spelen. Standaard had iPhone 4 vd 5 streepjes binnens huis (in een klein dorpje). Zodra ik een vinger op de death-grip-spot legde, verdween er maar liefst één streepje. Ik heb nog geprobeerd om 'no signal' te krijgen maar dit lukte echt niet.SnoopThaDoctor schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:52:
Ik verwacht ook niet dat in september een hardwarematig aangepaste versie van de iPhone 4 op de markt zal komen. Mijn HTC Touch Cruise is bijna dood en ik moet nú een nieuwe phone. Van de mensen die inmiddels de iPhone 4 in hun bezit hebben... in hoeverre hebben jullie last van het antenneprobleem?
Anoniem: 147860
dus dan ga ik je vertellen of ik streepjes verlies.
Met 4.01 zijn de streepjes aangepast. Daarvoor was het een stuk makkelijker om hem van 5 naar 1 terug te laten vallen. Verder hangt het compleet wegvallen natuurlijk af van je bereik al op dat moment.RayMotix schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:36:
[...]
Ik heb dit weekend met een duitse T-Mobile gelockte iPhone 4 mogen spelen. Standaard had iPhone 4 vd 5 streepjes binnens huis (in een klein dorpje). Zodra ik een vinger op de death-grip-spot legde, verdween er maar liefst één streepje. Ik heb nog geprobeerd om 'no signal' te krijgen maar dit lukte echt niet.
http://www.new-dna.com/online/home.html
@SnoopThaDog: lees het topic een beetje door, er staat echt genoeg in over gebruikservaringen
[ Voor 95% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2010 16:22 ]
De Tweakers review van de iPhone 4 geeft meer duidelijkheidBosmonster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:19:
[...]
Met 4.01 zijn de streepjes aangepast. Daarvoor was het een stuk makkelijker om hem van 5 naar 1 terug te laten vallen. Verder hangt het compleet wegvallen natuurlijk af van je bereik al op dat moment.
http://www.new-dna.com/online/home.html
@SnoopThaDog: lees het topic een beetje door, er staat echt genoeg in over gebruikservaringen
T-Mobile. Ik kijk het allemaal even aan.
43% of all statistics are worthless.
Je beseft zelf toch ook wel dat dat onzin is he? Bij iedere telefoon (zeker huidige smartphones) gaat er enorm veel tijd zitten in het ontwerpen, bouwen, testen en (laten) kwalificeren van de hardware. Zal vast zo zijn dat Apple het zichzelf moeilijker maakt door lichtlekkend glas en externe antennes te gebruiken, maar daar kiezen ze zelf voor en ze lossen een probleem op wat eigenlijk geen probleem is, en dan nog slecht uitpakt ook....Anoniem: 76345 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:31:
[...]
Het is natuurlijk ook gewoon een kwalijke zaak, maar zet maar eens even een fabriekslijn stil om hem aan te passen naar een nieuw ontwerp. Voor van die plastic prullefoontjes zoals Samsung en HTC maken is dat nog niet zo'n probleem: nieuw malletje, wat printplaatjes herontwerpen en knallen maar. Echter, met de materialen die Apple gebruikt ben je wel ietsje langer bezig, en dan moet je de boel ook weer helemaal opnieuw testen. De vraag is dus vooral: kan je deze versie verkopen zonder aanpassing of niet? Apple denkt duidelijk van wel, dus vermoed ik ook dat ze geen nieuw ontwerp lanceren voor de zomer van 2011.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Anoniem: 88567
Zelf heb ik wel degelijk last van de death grip en zou dus ook het probleem zo snel mogelijk willen oplossen. En aangezien de bumpers bestellen bij apple nog wel een heel aantal weken kan duren overweeg ik om een ebay exemplaar te scoren. Bovendien had ik ook een witte bumper gewild, terwijl deze niet in het gratis bumper programma zitten. Is het mogelijk om een witte bumper te bestellen via de apple store en dan een refund daarvoor aan te vragen?
Nu is het zo dat alle applicaties die ik in portrait modus gebruik resulteren in geen signaal.
Op dat moment ben ik dus niet berikbaar en dat vind ik echt wel heel naar eigenlijk.
Ik zit dat ook zwaar te twijfelen wat ik ga doen.
Anoniem: 88567
Ik zou persoonlijk nadenken over in welke mate je het toestel de moeite vindt en hoe ver je wil gaan om het probleem op te lossen of verminderen. Persoonlijk vind ik het toestel zo goed dat ik best wel een aantal opties wil proberen die helaas wel het uiterlijk aantasten, maargoed.OVERLORD_1982 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:40:
Ik heb er toch echt serieus last van. Het bereik binnenshuis is/was altijd al bagger maar dit heeft nooit geresulteerd in het niet bereikbaar zijn.
Zelf heb ik op een aantal locaties het probleem dat berichten niet verstuurd raken door dat ik het toestel neer leg terwijl ik met mijn hand de "dead spot" aanraak. Gesprekken vallen op deze locatie niet weg, maar het niet kunnen versturen van berichten is wel hinderlijk.
Wat ik heb geprobeerd is van de screenprotector die zat meegeleverd een stukje te knippen en deze over de dead spots te kleven, waardoor er dus geen contact meer mogelijk is. Het probleem is hierdoor sterk verminderd, maar het is natuurlijk geen ideale oplossing aangezien deze los durven komen.
Wat je dus kan doen is ofwel een hoesje nemen, ofwel heel netjes een fijn streepje plakband nemen wat beter plakt dan de screenprotector. Dit laatste helpte in ieder geval bij mij, dus verwacht ik dat een hoesje ook zal werken.
Ik ga vanavond met ordinair plakband en een scherp hobbymes aan de gang en hoop zo een goeie, praktisch onzichtbare oplossing te maken.Anoniem: 88567 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:53:
[...]
Ik zou persoonlijk nadenken over in welke mate je het toestel de moeite vindt en hoe ver je wil gaan om het probleem op te lossen of verminderen. Persoonlijk vind ik het toestel zo goed dat ik best wel een aantal opties wil proberen die helaas wel het uiterlijk aantasten, maargoed.
Zelf heb ik op een aantal locaties het probleem dat berichten niet verstuurd raken door dat ik het toestel neer leg terwijl ik met mijn hand de "dead spot" aanraak. Gesprekken vallen op deze locatie niet weg, maar het niet kunnen versturen van berichten is wel hinderlijk.
Wat ik heb geprobeerd is van de screenprotector die zat meegeleverd een stukje te knippen en deze over de dead spots te kleven, waardoor er dus geen contact meer mogelijk is. Het probleem is hierdoor sterk verminderd, maar het is natuurlijk geen ideale oplossing aangezien deze los durven komen.
Wat je dus kan doen is ofwel een hoesje nemen, ofwel heel netjes een fijn streepje plakband nemen wat beter plakt dan de screenprotector. Dit laatste helpte in ieder geval bij mij, dus verwacht ik dat een hoesje ook zal werken.
Het is namelijk precies zoals je het zegt. Er is GEEN goed alternatief.
Ga me nou A.U.B. niet wijzen op de telefoons die in de buurt komen, ze zijn er gewoon niet punt.
Ook niet de Galaxy S. Dit is A een Samsung en daar heb ik er al zoveel van versleten die allemaal slecht waren en daarnaast heeft die echt een ruk camera als je die naast de iPhone legt.
Net even simpel testje gedaan (ding is nu toch aan het synchroniseren, kan dus verder nog niet spelen). Heb hier (Eindhoven) 4 bars op 3G en 4 of krap 5 bij iPhone 4.
iPhone4 net vastgehouden met de 'deathgrip' zonder knijpen oid en telefoon gaat dan van 4/5 naar 1 :\ Exact dezelfde houding maar met dun velletje papier dat zorgt dat mijn hand de onderste antenne niet raakt, levert 3 bars op.
Normaal heb ik een telefoon vast met duim aan 1 kant en 3 vingers aan andere kant (met pink op GSM antenne) en dan lijkt er weinig te gebeuren met het bereik.
Anders zeggen "streepjes" niet zo heel veel
http://www.iphoneclub.nl/...coratief-maar-ook-nuttig/
Of met wat humor:
http://www.engadget.com/2...olution-to-your-receptio/
Maar het blijft eigenlijk schandalig dat zoiets nodig is.
Verder overigens erg tevreden over de telefoon. Camera is beter dan ik verwacht had, snelheid een verademing tov 3G en het scherm *kwijl*. Zo wil ik een 30" monitor
Mooie foto's kan je in dit nieuwe topic kwijtbartvb schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:58:
Oh, sorry, vergeten te melden iddBeide 4.0.1 met T-Mobile carrier update.
Verder overigens erg tevreden over de telefoon. Camera is beter dan ik verwacht had, snelheid een verademing tov 3G en het scherm *kwijl*. Zo wil ik een 30" monitor
Be the change you want to see in the world
Anoniem: 297525
Wat betreft de deathgrip, als ik hem met links vasthoud valt het 3g bereik totaal weg en houdt ik 4 streepjes zonder 3g over.. Heb 1 keer meegemaakt op de snelweg dat mijn bereik volledig wegviel en dat de verbinding werd verbroken. daar was het signaal zonder de death grip echter al te betreuren.
Sinds gisteren heb ik een sticker op de zijkant van de iphone geplakt, helaas verhelpt dit het probleem met de death grip NIET
Als iemand is geinteresseerd in een filmpje, laat maar horen, dan maak ik er 1:)
Anoniem: 297525
YouTube: Iphone 4 death grip probleem MET sticker op de zijkantAnoniem: 297525 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:59:
Ik heb sinds vrijdag ook mijn iphone 4. Eerste instantie weinig last gehad van de deathgrip. Echter thuis had ik met mijn iphone 3G altijd vol bereik op 3g netwerk. Mijn iphone 4 geeft maar 3 tot 4 streepjes weer NA de update naar 4.0.1 voor deze update had ik 4 tot 5 streepjes.. Lijkt alsof de update het bereik er niet beter op heeft gemaakt...
Wat betreft de deathgrip, als ik hem met links vasthoud valt het 3g bereik totaal weg en houdt ik 4 streepjes zonder 3g over.. Heb 1 keer meegemaakt op de snelweg dat mijn bereik volledig wegviel en dat de verbinding werd verbroken. daar was het signaal zonder de death grip echter al te betreuren.
Sinds gisteren heb ik een sticker op de zijkant van de iphone geplakt, helaas verhelpt dit het probleem met de death grip NIET
Als iemand is geinteresseerd in een filmpje, laat maar horen, dan maak ik er 1:)
Hierbij een filmpje om te laten zien dat een vinyl decal geen zin heeft
Maar weer een keer: Je haalt 2 dingen door elkaar..Anoniem: 297525 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:41:
[...]
YouTube: Iphone 4 death grip probleem MET sticker op de zijkant
Hierbij een filmpje om te laten zien dat een vinyl decal geen zin heeft
1. afschermen antenne = verlies signaal -> standaard
2. contactmaken 2 antennes = verlies signaal -> niet standaard
samen = death grip
Met 2 geelimineerd heb je nog steeds last van 1, dus ja, je ontvangst neemt af.
Als je je decal wilt testen, test dan met 1 vinger. Een oplossing voor 2 gaan testen door de antenne af te schermen is dus redelijk zinloos zoals je hieruit hopelijk kunt concluderen
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2010 20:52 ]
En hoe belangrijk is het afnemen van ontvangst? Imho zero,nul,nul. Zolang je geen last hebt van wegvallende gesprekken is het leuk spelen met balkjes maar voor de rest niets.Bosmonster schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Maar weer een keer: Je haalt 2 dingen door elkaar..
1. afschermen antenne = verlies signaal -> standaard
2. contactmaken 2 antennes = verlies signaal -> niet standaard
samen = death grip
Met 2 geelimineerd heb je nog steeds last van 1, dus ja, je ontvangst neemt af.
Het is leuk om het probleem te demonstreren, maar praktisch maakt het weinig uit ( zolang je geen wegvallende gesprekken krijgt )
Maar toch baart me dit wel zorgen over de grootte van het probleem, ik ging ervanuit dat we in NL geen last zouden hebben van dit probleem ( betere ontvangst ).
Als ik hier zo de berichten lees, dan hebben mensen er hier in NL ook last van. Kan "leuke" imagoschade opleveren in andere landen met mindere ontvangst.
Ik ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen.
[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 02-08-2010 21:22 ]