• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:35:
[...]

Je krijgt een leentoestel (16GB), als deze beter is dan je ouwe (moet ook een 16GB zijn natuurlijk) kan je die volgens mij gewoon houden (staat in het leencontract, zie ook mijn vorige posts ;) ).
Ja dat klopt wel ik heb echter een 64gb ipv een 16gb dus die vlieger gaat helaas niet op. Apple support een email gestuurd nu maar ff kijken wat voor antwoord daar op komt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 17:37
Allemaal tegenstrijdige berichten hier,ik heb maar even gebeld met het Icentre en die zeggen:

*telefoon word opgestuurd
*je bent hem minimaal drie weken kwijt
*en je krijgt geen vervangende telefoon

Kortom dat is mooi k*t,drie weken zonder telefoon,dat kan toch niet,ik heb nog wel een Iphone 4 maar daar past me simkaart weer niet in,en een andere sim kost bij vodafone weer 20 euri
Ik denk dat ik het maar laat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 09:53
Bubba76 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:53:
Allemaal tegenstrijdige berichten hier,ik heb maar even gebeld met het Icentre en die zeggen:

*telefoon word opgestuurd
*je bent hem minimaal drie weken kwijt
*en je krijgt geen vervangende telefoon

Kortom dat is mooi k*t,drie weken zonder telefoon,dat kan toch niet,ik heb nog wel een Iphone 4 maar daar past me simkaart weer niet in,en een andere sim kost bij vodafone weer 20 euri
Ik denk dat ik het maar laat zo.
Tenzij je dus naar Amsterdam/Haarlem gaat en je tijdelijk een 16 gb leentoestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
BertP schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Tenzij je dus naar Amsterdam/Haarlem gaat en je tijdelijk een 16 gb leentoestel krijgt.
Dat zijn ook daadwerkelijk Apple Stores. iCentre is gewoon een gare reseller.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Nul tegenstrijdige berichten dus, gewoon meerdere berichten over meerdere winkels ;)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
BertP schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Ik had daar dus absoluut geen zin in, drie weken je iPhone kwijt en geen vervangend toestel. Gisteravond maar even langs een repair shop geweest en na 5 minuten stond ik weer buiten met een nieuwe batterij.

Zag dat je op Amazon.com ook een DIY batterij vervang kit kan shoppen voor 10-25 dollar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn iphone ingeleverd bij Apple in Amsterdam ter reparatie. Je krijgt geen leentoestel mee omdat het euvel in principe binnen 24 opgelost wordt. Door de drukte kan het een paar uur duren voordat je hem terug hebt, dus ze raden aan de volgende dag terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Reb87 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:59:
Ik heb vandaag mijn iphone ingeleverd bij Apple in Amsterdam ter reparatie. Je krijgt geen leentoestel mee omdat het euvel in principe binnen 24 opgelost wordt. Door de drukte kan het een paar uur duren voordat je hem terug hebt, dus ze raden aan de volgende dag terug te komen.
Kreeg net een idiote mail van Apple, over mijn Genius afspraak in A'dam morgen voor het vervangen van de batterij. Ze zijn op !! Dus wordt niet meer ter plekke opgelost. Maffe was in het To: veld van de mail een hele zuk mensen stond die blijkbaar ook morgen langskomen voor een defecte iPhone 5 batterij. Niet zo netjes vind ik.
Beste,

U heeft binnenkort een afspraak bij de Geniusbar in de Apple Store Amsterdam.

Mocht deze afspraak zijn gemaakt voor de iPhone 5 Battery Replacement Program, dan willen wij u graag mededelen dat de batterij niet op de dag zelf vervangen zal worden.
Indien het voor u geen probleem is om uw telefoon achter te laten, dan kunt u van de gemaakte afspraak gebruik maken.

Wanneer u uw telefoon niet bij ons achter kan laten, vragen wij u om een nieuwe afspraak te maken in de komende weken, of anders gebruik te maken van APR/ https://ssl.apple.com/nl/buy/apr/ of Apple Care/ https://www.apple.com/nl/support/products/.

Houdt u er rekening mee, dat wanneer uw iPhone 5 beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft, dit verhindering kan geven bij het vervangen van de batterij.
Mocht dit het geval zijn dan zal dit probleem eerst verholpen moeten worden en kunnen hier eventueel kosten aan verbonden zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Apple Store Amsterdam
Ik had al bij een repair shop een andere batterij erin laten zetten, dus ik hoef ik morgen niet naar A'dam.

[ Voor 38% gewijzigd door loekf2 op 30-08-2014 22:36 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben ontzettend zuinig op m'n spullen en m;n iphone 5 ziet er dan ook nog steeds goed uit (na 1,8 jaar) , helaas zit er nu stof bij de camera lens. Is dit gemakkelijk weg te halen? of moet daarvoor de hele telefoon compleet uit elkaar? zoiets valt , neem ik aan, ook niet onder garantie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Een aantal medewerkers probeerden mij ook weg te sturen omdat de zogezegde batterij op was. Toch doorgezet om de afspraak door te laten gaan en wat bleek?! De volgende dag kon ik hem gewoon weer ophalen. Waardeloze mentaliteit van een aantal medewerkers in Amsterdam.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Er zijn overigens ook sim adapters waar je van je nano sim een mico sim kan maken en zelfs een normale sim! Deze zijn in diverse webshops voor een habbekrats te krijgen. Daardoor hoef je geen nieuw duur sim kaartje bij je provider te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 18:23
Vraagje, is de verf van later geproduceerde 5 modellen beter/harder dan bij de introductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het LIJKT er bij mij wel op, Narc.
Tijdje geleden mn iPhone 5 vervangen (vanwege camera-uitdaging) en de verf blijft er raar genoeg beter op zitten...
Terwijl ik er geen andere dingen mee doe / er niet anders mee omga.

Puur een observatie... niet wetenschappelijk onderbouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Zijn er al mensen bij de Apple store in Amsterdam geweest voor het vervangen van de sleep/wake button? Ik zit er over te denken om er binnenkort heen te gaan en meteen melding te maken van de paarse strepen in mijn camera die af en toe optreden en ik tot nu toe 1x heb kunnen vastleggen. Ik hoop stiekem een beetje op een ruil met een refurbished model maar weet niet hoe groot die kans is?

Bijgaand een foto van hoe die strepen er uit zien...
https://dl.dropboxusercon...20097734/foto%20kopie.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
BertP schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:30:
Zijn er al mensen bij de Apple store in Amsterdam geweest voor het vervangen van de sleep/wake button? Ik zit er over te denken om er binnenkort heen te gaan en meteen melding te maken van de paarse strepen in mijn camera die af en toe optreden en ik tot nu toe 1x heb kunnen vastleggen. Ik hoop stiekem een beetje op een ruil met een refurbished model maar weet niet hoe groot die kans is?

Bijgaand een foto van hoe die strepen er uit zien...
https://dl.dropboxusercon...20097734/foto%20kopie.JPG
Donderdag 21-8 ingeleverd voor de sluimerknop, zondag 24-8 gebeld om ook accu te laten doen, dinsdag 26-8 was hij klaar.

Uiteindelijk hebben ze ook de camera, homeknop en speaker vervangen zonder dat ik er om vroeg. Geen idee of ze dit standaard doen hoor. Een min-punt was dat ze het scherm hadden beschadigd en dat ik bij ophalen nog een 1,5 uur moest wachten totdat ze dit weer vervangen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Sjkv schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:59:
[...]

Donderdag 21-8 ingeleverd voor de sluimerknop, zondag 24-8 gebeld om ook accu te laten doen, dinsdag 26-8 was hij klaar.

Uiteindelijk hebben ze ook de camera, homeknop en speaker vervangen zonder dat ik er om vroeg. Geen idee of ze dit standaard doen hoor. Een min-punt was dat ze het scherm hadden beschadigd en dat ik bij ophalen nog een 1,5 uur moest wachten totdat ze dit weer vervangen hadden.
Klinkt als prima service... Had je Applecare? Ik heb die van mij sinds oktober 2012 en in januari 2013 een nieuwe gekregen omdat de plus/min knop aan de zijkant niet meer werkte. Heb overigens geen Applecare maar ga dan as zaterdag maar even een afspraak maken om e.e.a. te laten fixen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Fietsbel schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:41:
Ik ben ontzettend zuinig op m'n spullen en m;n iphone 5 ziet er dan ook nog steeds goed uit (na 1,8 jaar) , helaas zit er nu stof bij de camera lens. Is dit gemakkelijk weg te halen? of moet daarvoor de hele telefoon compleet uit elkaar? zoiets valt , neem ik aan, ook niet onder garantie?
Stof onder de lens viel bij mij gewoon onder de garantie.
Als je hem bij Apple hebt gekocht heb je 2 jaar garantie via Apple. Als je hem via een provider of andere winkel hebt gekocht dan heb je het eerste jaar garantie via Apple en het tweede jaar garantie via de verkopende partij.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
BertP schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:04:
[...]

Klinkt als prima service... Had je Applecare? Ik heb die van mij sinds oktober 2012 en in januari 2013 een nieuwe gekregen omdat de plus/min knop aan de zijkant niet meer werkte. Heb overigens geen Applecare maar ga dan as zaterdag maar even een afspraak maken om e.e.a. te laten fixen :*)
Nee geen AppleCare, maar mijn iPhone 5 viel wel in de juiste serie voor het sluimerknop en accu programma.

Afspraak maken die donderdag heb ik gedaan in de shop. In de ochtend er heen en dan tegen 17 uur was er plek. Als ik het online had willen doen duurde het nog een week voordat er plek was. Hou daar wel rekening mee.

Edit: ze zitten trouwens op dit moment met 4 monteurs in huis (normaal 1) om de accu's te vervangen. Dat doen ze dus ter plekke. Vroeger was het wel zo dat ze vaak bij reparaties een nieuwe of een nieuw refurbished mee gaven. Voor dit probleem is dat dus niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelv op 03-09-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Sjkv schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:42:
[...]

Nee geen AppleCare, maar mijn iPhone 5 viel wel in de juiste serie voor het sluimerknop en accu programma.

Afspraak maken die donderdag heb ik gedaan in de shop. In de ochtend er heen en dan tegen 17 uur was er plek. Als ik het online had willen doen duurde het nog een week voordat er plek was. Hou daar wel rekening mee.

Edit: ze zitten trouwens op dit moment met 4 monteurs in huis (normaal 1) om de accu's te vervangen. Dat doen ze dus ter plekke. Vroeger was het wel zo dat ze vaak bij reparaties een nieuwe of een nieuw refurbished mee gaven. Voor dit probleem is dat dus niet zo.
De iPhone 5 die ik heb komt sowieso alleen in aanmerking voor de sleep/wake button en niet voor de accu. Ik dacht aan een refurbished model omdat ik die paarse strepen in de camera heb en ze dat waarschijnlijk niet ter plekke kunnen fixen. Thnx voor je hulp in ieder geval :)

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:54
Op vakantie besloot mijn 5 maar heel apart te gaan doen. De accu geeft willekeurige percentages aan en er wil tegenwoordig nog wel eens een proces op de achtergrond doorlopen. Een versie installatie van iOS wil ook niets helpen. Blij dat ik was dat er een battery replacement werd aangekondigd, komt helaas mijn iPhone daar niet voor in aanmerking. Nog een paar weken wachten en dan maar voor de 6 gaan, want dit hou ik niet lang meer vol. Simpel voorbeeld van vandaag; sinds 9 uur mijn telefoon niet gebruikt en in totaal drie pushmeldingen van WhatsApp binnengekregen en om vier uur gaf hij aan dat er nog maar 11% was. Wel aangesloten op een Pebble Steel, maar WiFi was uit en 3G dekking is optimaal. Dus van switching is geen sprake. Na het opnieuw opstarten had ik opeens 23% en nog een minuut nog maar 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Vandaag bij de Apple store in A'dam geweest met mijn iphone 5 problemen. De sleep/wake en de paarse lijnen in mijn camera.

De genius zei dat hij de slape/wake wel kon vervangen maar dat de paarse lijnen in de camera komen door een defect in het logicboard. Omdat de iphone al langer dan een jaar in mijn bezit is adviseerde hij mij met een brief die hij gemaakt heeft naar Coolblue (aankoop daar gedaan) te gaan. De kans was/is groot dat er een vervangend toestel zou komen ivm de kosten voor de reparatie.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:08
Vandaag bij Apple Store Haarlem geweest ivm sluimerknop en accu.
De sluimerknop is niet vervangen omdat deze nog goed functioneert. Blijft wel onder het replacement programma vallen mocht het in de toekomst nodig zijn.

De accu heeft een diagnostische test ondergaan. Dit was een grensgeval van net wel - niet. Deze heeft men toch gelijk vervangen. Duurde een circa een uur.

Iphone was gelijk weer gepoetst dus al met al prima service van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 07:07
Sinds de update van Whatsapp vanochtend blijft mijn whatsapp continu haken. Ik kan de app openen, maar verder komt hij niet, dan hangt ie meteen vast. Sluit ik hem helemaal af en open ik hem opnieuw, exact hetzelfde.

Iemand die hier ook last van heeft?

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Mijn iPhone 5 is helaas 2 weken geleden gestolen. Ik heb direct aangifte gedaan, sim geblokkeerd en op icloud verloren modus enzo aangedaan & imei geregistreerd op http://www.telefooncheck.nu/. Nu 2 weken later is hij nog geen 1x aangegaan. En staat hij nog offline. Zouden ze hem dan gewoon uit elkaar gehaald hebben en onderdelen verkocht? Of is er eens kans dat ze het unlocked hebben. Zat een toegangscode + icloud op. Maar moment van stelen was ie wel unlocked. En is er nog iets dat ik kan doen dat ik over het hoofd zie?

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
EmilioFLR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:22:
Mijn iPhone 5 is helaas 2 weken geleden gestolen. Ik heb direct aangifte gedaan, sim geblokkeerd en op icloud verloren modus enzo aangedaan & imei geregistreerd op http://www.telefooncheck.nu/. Nu 2 weken later is hij nog geen 1x aangegaan. En staat hij nog offline. Zouden ze hem dan gewoon uit elkaar gehaald hebben en onderdelen verkocht? Of is er eens kans dat ze het unlocked hebben. Zat een toegangscode + icloud op. Maar moment van stelen was ie wel unlocked. En is er nog iets dat ik kan doen dat ik over het hoofd zie?
Je iCloud wachtwoord ook gewijzigd?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Nee dat niet zal ik wel meteen even doen

Verwijderd

Ik kwam er vandaag pas achter dat er een recall was ivb de batterij, mijn percentage indicator stond altijd uit dus ik had er niet echt een idee van dat er wat mis was. Ik moet wel erg vaak opladen maar dat viel me niet echt op.

Ik heb de percentage meter dus vandaag even aangezet, en om te testen een spelletje met geluid gedaan, en na een ronde van een paar minuten ben ik toch zon 5-7% kwijt. Dat gaat wel erg snel.

Dus maar even een backup maken. Moet ik de hele telefoon leegmaken, of hoe zouden jullie dat doen? Hij valt ook onder dat met de sleep knop oid, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Valt me sinds deze week op dat de prijs voor een gebruikte iPhone 5 wel droevig laag ligt. Eerste keer dat ik mijn iPhone probeer te verkopen dus het is leuk dat Apple altijd de prijs zo hoog vast stelt, maar gebruikt levert het echt niks op.

ehhhh..HOI

• keanu_
  • Laatst online: 07:48
Heeft iemand ervaringen met zijn iPhone 5 inleveren bij Apple? Die van mij, 16GB, is bijna twee jaar oud, gaat gewoon aan, heeft wel wat krasjes aan de randen (niet op het scherm), en wat gele vlekken in het scherm (die vodafone niet wilt repareren). Volgens de site zou ik er nog 168,- o.i.d. voor moeten kunnen krijgen.
Ik weet dat marktplaats of V&A misschien meer oplevert, maar ben benieuwd naar ervaringen!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kreeg door een haarscheurtje 23 maanden na aankoop een gloednieuwe 3GS. Dus ik zou het altijd proberen.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:06
krizzziz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:46:
Valt me sinds deze week op dat de prijs voor een gebruikte iPhone 5 wel droevig laag ligt. Eerste keer dat ik mijn iPhone probeer te verkopen dus het is leuk dat Apple altijd de prijs zo hoog vast stelt, maar gebruikt levert het echt niks op.
Een iPhone 5, 16 GB in goede staat levert op Markplaats al bijna 300 euro op. Naar mijn idee is dit nog niet zo slecht. Via inruilsites krijg je er nog 220 voor.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
keanu_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:20:
Heeft iemand ervaringen met zijn iPhone 5 inleveren bij Apple? Die van mij, 16GB, is bijna twee jaar oud, gaat gewoon aan, heeft wel wat krasjes aan de randen (niet op het scherm), en wat gele vlekken in het scherm (die vodafone niet wilt repareren). Volgens de site zou ik er nog 168,- o.i.d. voor moeten kunnen krijgen.
Ik weet dat marktplaats of V&A misschien meer oplevert, maar ben benieuwd naar ervaringen!
Zet er gewoon een nieuw scherm in, kinderwerk en binnen een kwartiertje gedaan.

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
ieman ervaringen met de applestore en een los scherm waarbij de telefoon aan de rand toch enkele butsen heeft?

ik heb hem 2de hands maar garantie tot april 2015

[ Voor 19% gewijzigd door oNNoZeLe op 18-09-2014 11:46 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:25

ScreamGT

joejoe

Dus.

Mijn Iphone 5 vandaag geupdate naar IOS 8. Alles verliep soepel, tot ik de telefoon weer ging gebruiken.

Ik zat vast in het lock scherm. Het touchscreen reageerde nergens op. Behalve de toets "8" kon ik indrukken. Na een aantal keer op lock en unlock gedrukt te hebben kon ik alles weer gebruiken. Ook swipen ging weer goed. Toch vervelend. Gelijk nadat de telefoon in lock ging weer bij het unclocken geen mogelijkheid gehad om te swipen of gebruik te maken van het scherm. Weer een aantal keer locken en unlucken.

Gedowngrade naar IOS 7.1.2, ook hier deed dit zich voor. Vervolgens met apple gesproken en fabrieksherstel gedaan. Hier kwamen we weer bij IOS.8.

Nu werd mij geadviseerd te wachten op een nieuwe update met bug fixes. Leuk man.... een telefoon met touchscreen die het sporadisch doet. Iemand anders ervaringen met dit probleem?

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
ScreamGT schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:59:
Dus.

Mijn Iphone 5 vandaag geupdate naar IOS 8. Alles verliep soepel, tot ik de telefoon weer ging gebruiken.

Ik zat vast in het lock scherm. Het touchscreen reageerde nergens op. Behalve de toets "8" kon ik indrukken. Na een aantal keer op lock en unlock gedrukt te hebben kon ik alles weer gebruiken. Ook swipen ging weer goed. Toch vervelend. Gelijk nadat de telefoon in lock ging weer bij het unclocken geen mogelijkheid gehad om te swipen of gebruik te maken van het scherm. Weer een aantal keer locken en unlucken.

Gedowngrade naar IOS 7.1.2, ook hier deed dit zich voor. Vervolgens met apple gesproken en fabrieksherstel gedaan. Hier kwamen we weer bij IOS.8.

Nu werd mij geadviseerd te wachten op een nieuwe update met bug fixes. Leuk man.... een telefoon met touchscreen die het sporadisch doet. Iemand anders ervaringen met dit probleem?
dat is dus echt jammer, daarom wacht ik nog even af op meerdere ervaringen van mensen met iOS 8 op de iPhone 5

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie toch wel een aantal minder mooie dingen. Heb zelf nog een iPhone 4 dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar op mijn iPad (4) merk ik met name rondom de Safari extensies wat glitches. Icoontjes die door elkaar heenlopen alshet toetsenbord in beeld is.
Zelfde in mail. ik zag allerlei bijlagen door elkaar heen staan. Dus over elkaar geschoven zeg maar.
Jammer is het ook dat je geen verschillende handtekeningen kan maken: Nieuw + reply bijvoorbeeld.

foutje...verkeerde topic

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 18-09-2014 17:18 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:25

ScreamGT

joejoe

Ik zou inderdaad nog maar even wachten. Ik ga iniedergeval zodra ik de kans heb naar de Apple store. Gewoon om het daar ook nog eens te laten zien.

Een "hogerop" geplaatste die ik aan de support lijn van Apple kreeg beweerde eerst dat mijn touch screen niet meer werkte ivm het downgraden van mijn IOS via 3thrd party software. Rot op. Het gebeurde toen ik via ITUNES naar IOS 8 ging upgraden. Toen had hij even niks meer te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
ik draai de GM nu al een tijdje zonder problemen op de 5s.. upgrade op de ipad en iphone verliepen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Gisteren mij iPhone5 naar de Apple Store gebracht voor de sleep/wake button en batterij vervangingsprogramma waar hij voor in aanmerking kwam.
Helaas installeerde ze er daar direct IOS8 op omdat dit vereist was voor de diagnostische app die ze erop moesten draaien. Ik hoop dus als ik hem terug krijg over max. 10 dagen dat Apple het nog steeds toestaat IOS 7.1.2 te restoren, want ben toch wel gehecht aan de Jailbreak.
Heb nu IOS8 draaien op het leentoestel en merk nog weinig zaken waar ik niet zonder kan. Alleen custom keyboard leek me wel erg handig, maar die zijn allen nog niet voor de nederlandse taal geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
signing window is nog open voor 7.1.2 ..

dus nu moet je hopen dat ie nog open blijft tot je je telefoon terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
DyStiC schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:48:
Gisteren mij iPhone5 naar de Apple Store gebracht voor de sleep/wake button en batterij vervangingsprogramma waar hij voor in aanmerking kwam.
Helaas installeerde ze er daar direct IOS8 op omdat dit vereist was voor de diagnostische app die ze erop moesten draaien. Ik hoop dus als ik hem terug krijg over max. 10 dagen dat Apple het nog steeds toestaat IOS 7.1.2 te restoren, want ben toch wel gehecht aan de Jailbreak.
Heb nu IOS8 draaien op het leentoestel en merk nog weinig zaken waar ik niet zonder kan. Alleen custom keyboard leek me wel erg handig, maar die zijn allen nog niet voor de nederlandse taal geschikt.
Vraagje: Heb je je batterij laten vervangen binnen de Apple-garantie van 1 jaar?, Ik ben net iets over mijn eerste jaar heen en vraag me af of ze dan gratis de batterij vervangen.

Never mind, zie al hoe het zit met het programma.

[ Voor 3% gewijzigd door JaxTeller op 19-09-2014 14:50 ]

• oNNoZeLe
ik wil morgen naar apple store den haag, ik ben toevallig in de buurt.

Ik kan geen afspraak meer maken volgens de website, zijn er mensen met ervaring van "gewoon binnenlopen" ?

hoe groot is de kans dat ik geholpen word?

---ignore..

http://www.onemorething.n...ng-apple-store-amsterdam/
:+

[ Voor 19% gewijzigd door oNNoZeLe op 24-09-2014 11:14 . Reden: google ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
oNNoZeLe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:26:
signing window is nog open voor 7.1.2 ..

dus nu moet je hopen dat ie nog open blijft tot je je telefoon terug hebt.
Deze kan je gewoon downloaden naar je computer toch? Of moet hij echt gesigned zijn?
iTunes controleert dat, of hoe moet ik dat zien?

Zelf komt mijn iPhone5 ook in aanmerking voor de accu en sluimerknop, maar weet niet precies waar ik de telefoon heen moet brengen. iCentre of Vodafone waar deze telefoon gekocht is..

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BertP schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:43:
Vandaag bij de Apple store in A'dam geweest met mijn iphone 5 problemen. De sleep/wake en de paarse lijnen in mijn camera.

De genius zei dat hij de slape/wake wel kon vervangen maar dat de paarse lijnen in de camera komen door een defect in het logicboard. Omdat de iphone al langer dan een jaar in mijn bezit is adviseerde hij mij met een brief die hij gemaakt heeft naar Coolblue (aankoop daar gedaan) te gaan. De kans was/is groot dat er een vervangend toestel zou komen ivm de kosten voor de reparatie.

To be continued...
Om hier nog even op in te haken, telefoon met brief en al naar Coolblue gestuurd. Deze hebben hem doorgestuurd naar Dynafix, is daar ±2 weken geweest en ik verwacht hem morgen/overmorgen terug. Ze hebben me alleen nog niet kunnen vertellen wat ze er precies mee hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Update;

iPhone 5 is weggebracht naar Vodafone en vanaf daar naar Dynafix ( :X ) gestuurd.
5 tot 10 werkdagen ben ik hem kwijt. Hoop horrorverhalen gehoord over die Dynafix monkey's, dus ben benieuwd of dit verhaal een goed einde krijgt :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 11-09 17:06
kaos- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:41:
Update;

iPhone 5 is weggebracht naar Vodafone en vanaf daar naar Dynafix ( :X ) gestuurd.
5 tot 10 werkdagen ben ik hem kwijt. Hoop horrorverhalen gehoord over die Dynafix monkey's, dus ben benieuwd of dit verhaal een goed einde krijgt :+
Mijn iPhone 5 is een paar maand geleden keurig gerepareerd door Dynafix. Ik had een roze gloed over mijn scherm. Ze hebben toen het scherm vervangen en mijn iPhone 5 volledig schoon gemaakt, dus was uitermate tevreden! Alleen wel mijn glazen screen protector kwijt, maarjah..

Ik merkte alleen vorige week op, dat wanneer ik mijn scherm unlock en via daar direct naar whatsapp / facebook ofzo ga, dat ik een soort glitch heb op mijn scherm. Lijkt een beetje op een korte grafische error.. Iemand die dit bekend voor komt?

[ Voor 16% gewijzigd door G33st op 01-10-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BertP schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:41:
[...]

Om hier nog even op in te haken, telefoon met brief en al naar Coolblue gestuurd. Deze hebben hem doorgestuurd naar Dynafix, is daar ±2 weken geweest en ik verwacht hem morgen/overmorgen terug. Ze hebben me alleen nog niet kunnen vertellen wat ze er precies mee hebben gedaan.
Dikke plus voor de service van Coolblue! _/-\o_

3 weken geleden toestel opgestuurd (zwarte 5 32GB), tijdje niks vernomen maar het bleek dat hij kapot is teruggekomen van Dynafix. Hij is vervolgens door Coolblue nog een keer aangeboden bij Dynafix, maar deze week weer kapot teruggekomen. Nou had ik ze even benaderd op Facebook maar nog steeds niet echt een antwoord waar ik wat mee kon (hij komt er echt aan). Vanochtend belletje van Coolblue, ja meneer we vinden het zo vervelend dat het zo lang duurt en het toestel is nog steeds defect dus we kunnen u twee aanbiedingen doen. U krijgt een nieuwe iPhone 6 64GB die nog niet op voorraad is of u kunt direct een 5S 32 GB krijgen. Ik denk dat ik wel weet wat ik moet kiezen :P

Erg erg netjes van Coolblue! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:35
Mijn ervaring met Vodafone/Dynafix rondom roze gloed in het scherm: Roze gloed is duidelijk te zien en dus ingenomen door reparatiedienst van Vodafone enkele weken geleden. Dynafix stuurt mijn telefoon echter bijna gelijk weer terug waarbij ze de klacht niet hebben bemerkt.
Tweede maal mijn telefoon opgestuurd nu met uitgebreider verhaal en toelichting dat het door de Vodafone medewerkers is gezien. Weer een week de telefoon kwijt maar niet gerepareerd. Antwoord Dynafix aan Vodafone: Apple zegt dat dit hoort bij het product.

De Vodafonewinkel zegt dat ik me moet wenden tot Apple maar in het tweede garantiejaar is dit echter Vodafone. Klantenservice Vodafone zegt dat ik mijn toestel nog een derde maal moet opsturen om in aanmerking te komen voor een wissel. Ik heb een klacht ingediend omdat ik door deze gang van zaken mn telefoon bijna een maand kwijt ben zonder iets op te schieten!
Slechte service van VODAFONE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Coolblue heeft inderdaad een geweldige serivce. Super dat ze je die mogelijkheid bieden.

Dynafix is echt letterlijk troep. Heb vorige jaar een HTC opgestuurd ter reparatie, maar ik moest hem 5 keer terugsturen, omdat het elke keer niet was gerepareerd, of ze brachten er zelf extra schade aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
emreorhan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:55:
Coolblue heeft inderdaad een geweldige serivce. Super dat ze je die mogelijkheid bieden.

Dynafix is echt letterlijk troep. Heb vorige jaar een HTC opgestuurd ter reparatie, maar ik moest hem 5 keer terugsturen, omdat het elke keer niet was gerepareerd, of ze brachten er zelf extra schade aan toe.
Ja ik was ook een beetje bang voor Dynafix, dus heb alles heel goed vastgelegd maar achteraf gezien nergens voor nodig. Nu even wachten op een berichtje van coolblue dat de iPhone 6 leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hier ook nog een reactie en een vraag over reparaties.
Ook mijn iPhone is inmiddels voor de derde keer kapot, ik heb bijna alle iPhone toestellen gehad en dit nog nooit meegemaakt. Heb inmiddels ook de 6 maar ik wil de 5 graag aan mijn vriendin geven, en net op dat moment begeeft die het uiteraard weer.

Jaar 1. Nieuwe iPhone 5 gekocht bij T-mobile bij een abonnement. Na een jaar powerknop kapot, refurbished toestel gekregen.
Jaar 2. Een jaar later opeens geen ontvangst, uit het niets. Blijkbaar ook een defect dus weer opgestuurd ter reparatie. Weer een nieuw/refurbished toestel gekregen.
En we zijn inmiddels iets meer dan 2 jaar na aanschaf van het origineel verder en nu is de dock connector kapot, hij wil nauwelijks nog opladen.

Dus ik ga naar T-mobile en zij vertellen mij dat omdat het toestel al 2 jaar oud is, ik geen garantie meer heb. Maar de vraag is: klopt dit wel? Heb ik niet zoiets als reparatie garantie binnen een jaar na reparatie? T-mobile zegt doodleuk dat ik het ook nog bij Dynafix kan proberen, maar volgens mij heb ik met hen niets te maken.

Dank alvast voor het antwoord/jullie ervaring hierin! Ik hoop dat ik nog een kans maak op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Heb vanavond de 4s van mijn vader opnieuw in moeten richten.
Viel mij toen pas op dat er een rare witte lichtplek in zijn scherm zit.
Daar zijn op Google meer voorbeelden van te vinden zag ik.
Nu is dat ding via apple nl gekocht, en zit nog binnen de 2 jaar.
Er staat voor as donderdag een date met de genius bar gepland voor dit probleem.
Het is een zwarte 16gb 4s.
Iemand enig idee wat de genius hier mee gaat doen? Aangezien er geen 16gb meer te krijgen zijn 😕
Of doen ze een commercieel voorstel en kan je voor een geringe bijbetaling wat anders kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Banshee schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:59:
Er staat voor as donderdag een date met de genius bar gepland voor dit probleem.
Iemand enig idee wat de genius hier mee gaat doen? Aangezien er geen 16gb meer te krijgen zijn 😕
Of doen ze een commercieel voorstel en kan je voor een geringe bijbetaling wat anders kiezen?
Die hebben ze nog zat refurbished liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Uit ervaringen en verhalen weet ik dat ze dit niet doen. Dit geldt hetzelfde als de kleur. Lijkt mij dat er nog genoeg op voorraad liggen. Is dit niet het geval, zou je zelfs je geld terug kunnen vragen. Dan zou je even moeten kijken wat je wilt ivm iphone 6 en wat je bij zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Oke dan gaan we het wel zien.
iPhone 6 wil pa niet, vind ie te groot
Maar een 5s accepteert hij wel denk ik.
Daar schiet hij ook flink wat mee op.
Duimen kruisen maar 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Al een maandje doet mijn iphone 5 heel vreemd met betrekking tot de batterij. Hij gaat ineens van 10% naar 1%. Wanneer ik hem dan aan de lader doe springt hij opeens weer naar 10%. Haal ik de lader eruit, dan blijft het ook gewoon op 10%, maar als ik dus buiten ben kan ik mijn lader niet gebruiken, waardoor hij spontaan kan uitvallen.

Wat kan ik hieraan doen. Ik kan niet meer naar apple, want ik heb hem al iets langer dan een jaar. Ik kom ook niet in aanmerking voor de batterij vervangingsprogramma. Het toestel runt momenteel op de laatste iOS 7 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
emreorhan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:15:
Al een maandje doet mijn iphone 5 heel vreemd met betrekking tot de batterij. Hij gaat ineens van 10% naar 1%. Wanneer ik hem dan aan de lader doe springt hij opeens weer naar 10%. Haal ik de lader eruit, dan blijft het ook gewoon op 10%, maar als ik dus buiten ben kan ik mijn lader niet gebruiken, waardoor hij spontaan kan uitvallen.

Wat kan ik hieraan doen. Ik kan niet meer naar apple, want ik heb hem al iets langer dan een jaar. Ik kom ook niet in aanmerking voor de batterij vervangingsprogramma. Het toestel runt momenteel op de laatste iOS 7 versie.
Als je de telefoon als consument hebt aangeschaft (niet zakelijk) heb je in het tweede jaar dat je hem gebruikt recht op het consumentenrecht. Je kan dit recht 'claimen' bij de originele verkopende partij/provider. Bijv. een dixons/coolblue/kpn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
emreorhan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:15:

Klinkt als een accu die zijn beste tijd gehad heeft. Had de mijne ook, maar dan erger. Kwam in aanmerking voor het vervangingsprogramma, maar doordat ik een kleine barst in de hoek van het scherm had wilde Apple mij het volledige bedrag aanrekenen (~€250). Toen maar de keuze gemaakt om het probleem zelf op te lossen door zelf de accu te vervangen. Klusje van 3 minuten en €10-€25. Ik vermoed dat je bij je provider/verkoper ook geen succes gaat hebben daar je op een batterij beperkte garantie hebt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Welke batterij heb je gehaald en waar vandaan? De batterij van m'n vriendin is ook niet helemaal goed meer heb ik het idee.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
goerriaan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:59:
Mijn ervaring met Vodafone/Dynafix rondom roze gloed in het scherm: Roze gloed is duidelijk te zien en dus ingenomen door reparatiedienst van Vodafone enkele weken geleden. Dynafix stuurt mijn telefoon echter bijna gelijk weer terug waarbij ze de klacht niet hebben bemerkt.
Tweede maal mijn telefoon opgestuurd nu met uitgebreider verhaal en toelichting dat het door de Vodafone medewerkers is gezien. Weer een week de telefoon kwijt maar niet gerepareerd. Antwoord Dynafix aan Vodafone: Apple zegt dat dit hoort bij het product.

De Vodafonewinkel zegt dat ik me moet wenden tot Apple maar in het tweede garantiejaar is dit echter Vodafone. Klantenservice Vodafone zegt dat ik mijn toestel nog een derde maal moet opsturen om in aanmerking te komen voor een wissel. Ik heb een klacht ingediend omdat ik door deze gang van zaken mn telefoon bijna een maand kwijt ben zonder iets op te schieten!
Dit is ook de reden dat ik mijn iPhone 5 met gele vlekken weer niet heb opgestuurd. Ze hebben het eenmaal bekeken en nagenoeg direct teruggestuurd met ''onderdeel vervangen''. Zonder enige vorm van uitleg, echter het scherm heeft nog steeds dezelfde problemen. Volgende maand verloopt mijn garantie, maar dit is gewoon niet echt een lekkere gang van zaken.
Kan mijn telefoon helaas niet al die weken kwijt zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
Heeft iemand hier al ervaring met het vervangingsprogramma van de iPhone 5 bij Apple? Ik heb een iPhone 5 16GB in combinatie met een Vodafone abonnement. Zit nu in de laatste paar maanden van dat abonnement (verloopt 28-11). Als ik het serienummer invul op de Apple website krijg ik het bericht: "De iPhone 5 met het serienummer dat u hebt ingevoerd, komt in aanmerking voor dit programma. Kies een van de onderstaande serviceopties". Betekend dit dat ik het rechtstreeks via een Apple store kan doen? Of moet ik me toch naar Vodafone wenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Lizardz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:48:
Heeft iemand hier al ervaring met het vervangingsprogramma van de iPhone 5 bij Apple? Ik heb een iPhone 5 16GB in combinatie met een Vodafone abonnement. Zit nu in de laatste paar maanden van dat abonnement (verloopt 28-11). Als ik het serienummer invul op de Apple website krijg ik het bericht: "De iPhone 5 met het serienummer dat u hebt ingevoerd, komt in aanmerking voor dit programma. Kies een van de onderstaande serviceopties". Betekend dit dat ik het rechtstreeks via een Apple store kan doen? Of moet ik me toch naar Vodafone wenden?
De website waarop je dit kunt checken gaat toch via Apple?
Dan lijkt het mij niet meer dan vanzelfsprekend dat dit dus via Apple gaat.
Of heb je het toestel als lease toestel gekocht in 2012?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
ronaldm3 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

De website waarop je dit kunt checken gaat toch via Apple?
Dan lijkt het mij niet meer dan vanzelfsprekend dat dit dus via Apple gaat.
Of heb je het toestel als lease toestel gekocht in 2012?
Nee, niet via een toestellease. Volgens mij heeft Vodafone ook nooit leasetoestellen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Lizardz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Nee, niet via een toestellease. Volgens mij heeft Vodafone ook nooit leasetoestellen gehad?
De lease toestellen konden alleen via: Hi KPN en Telfort.

Dus je kan dit gewoon laten uitvoeren via de Apple website.

Volgens mij moet je hem dan ergens aanmelden en dan ergens heen sturen?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
ronaldm3 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:59:
[...]

De lease toestellen konden alleen via: Hi KPN en Telfort.

Dus je kan dit gewoon laten uitvoeren via de Apple website.

Volgens mij moet je hem dan ergens aanmelden en dan ergens heen sturen?
Je krijgt inderdaad de volgende opties:
Procedure voor vervanging

Kies een van de onderstaande serviceopties om uw batterij te laten vervangen. Uw iPhone wordt voorafgaand aan het onderhoud onderzocht om te controleren of die in aanmerking komt voor dit programma en of die goed werkt.

Erkende Apple-serviceprovider - Ga hier op zoek naar een serviceprovider.
Apple Store - Maak hier een afspraak.
Technische support van Apple - Neem contact met ons op.
Zijn er al mensen die dit gedaan hebben? De dichtstbijzijnde Apple Store is voor mij 1 uur en 20 minuten rijden, het zou dus fijn zijn als ze het ter plekke vervangen zodat ik niet terug hoef te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Lizardz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Je krijgt inderdaad de volgende opties:

[...]

Zijn er al mensen die dit gedaan hebben? De dichtstbijzijnde Apple Store is voor mij 1 uur en 20 minuten rijden, het zou dus fijn zijn als ze het ter plekke vervangen zodat ik niet terug hoef te komen.
Ik zou ze gewoon even opbellen en kijken of dat ze iets voor je kunnen betekenen met een replacement, dan kan er morgen al een bezorger voor je deur staan om een 5 te brengen en om jou 5 op te halen, maar volgens mij zitten daar dan wel kosten aan.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
ronaldm3 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Ik zou ze gewoon even opbellen en kijken of dat ze iets voor je kunnen betekenen met een replacement, dan kan er morgen al een bezorger voor je deur staan om een 5 te brengen en om jou 5 op te halen, maar volgens mij zitten daar dan wel kosten aan.
Ok, dan ga ik dat eens proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Mijn 5 valt ook binnen dat programma maar de site is niet erg duidelijk hoe/wat.
Als ik mijn serienummer op de site invoer krijg ik de melding dat support afgelopen is, maar op de replacement pagina staat dat dit binnen het support valt.

Maar een ticket aangemaakt zodat de servicedesk maar mag reageren.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb sinds kort een iPhone5 in mijn bezit (kom van een iPhone4) en ik vind de batterijduur tegenvallen. Er zit een nieuwe batterij in (apple replacement program), maar de batterij van mijn iPhone4, welke a dik 2,5 jaar oud was, ging toch een heel stuk langer mee.

De enige reden wat ik me kan bedenken is dat hij sneller is, dus meer vermogen slurpt, maar aan de andere kant zit er ook een betere batterij in lijkt me.

Aan de andere kant, het verschil tussen een iPhone4 en 5 is enorm. iOS7 draait als een trein en de overall experience is velen malen beter.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Lizardz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:05:
Ja ik. Mijn iPhone5 had ik ook via Vodafone aangeschaft. Mijn telefoon kwam voor zowel batterij als sleepbutton in aanmerking voor de vervangingsprogramma.
Heb toen gewoon een afspraak gemaakt bij de Genius bar en daar mijn iPhone laten onderzoeken. De batterij vervanging doen ze daar ter plekke, echter voor de sleepbutton sturen ze hem naar het reparatiecentrum, waar in mijn geval dan ook direct de batterij zou worden vervangen. Kreeg keurig een leentoestel mee en 6 dagen later kreeg ik een belletje dat ik mijn eigen toestel weer kon komen halen. Welke overigens ook nog eens keurig was schoongemaakt (ook bij dat mute-schakelaartje waar je zelf zo lastig bij komt), is dus weer bijna als nieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
goerriaan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:59:

Daarom heb ik mijn telefoon dus bij de Apple Store gekocht. Dan ben je niet afhankelijk van een reparateur die geen zin heeft om langer dan twee seconden het defect te inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Mijn iPhone 5 van bijna twee jaar oud heb ik afgelopen zaterdag in de Apple Store Haarlem laten repareren, ook mijn iPhone kwam in aanmerking voor een nieuwe accu. Na een uurtje kon ik de telefoon weer ophalen (netjes!) echter bleken er allemaal dode pixels in het scherm te zitten. Dit was voorheen niet zo en gelukkig vond Apple dit ook. Na nog eens twee uur (gelukkig is Haarlem een leuke stad :+) kon ik de telefoon wederom ophalen en was ditmaal alles wel goed. Ben benieuwd, want ook ik had last van het feit dat ineens de accu van 54% terug naar 3% ging (of dat de telefoon zelfs helemaal uit ging). Als ik vervolgens de telefoon weer aan de oplader hing werd de normale accuduur weer getoond.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
MarcoC schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:24:
Daarom heb ik mijn telefoon dus bij de Apple Store gekocht. Dan ben je niet afhankelijk van een reparateur die geen zin heeft om langer dan twee seconden het defect te inspecteren.
Ik koop al mijn spullen (iMac, MBA, iPhone en iPad) altijd bij de Apple Store. De service die zij geven, daar kan geen andere winkel tegenop.

Zo hebben ze tot 3 keer toe een iPad Air mét inscriptie zonder enig probleem vervangen door een nieuwe met wederom dezelfde inscriptie.
De nieuwe werd opgestuurd en daarna pas hoefde ik de andere terug te sturen. Er werd wel een reservering van de kosten van een nieuwe op mijn creditcard gezet; maar dat vind ik terecht.

Later bleek ook nog dat het geen hardwarefout was, maar een softwarefout.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Beaves schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:28:
Mijn iPhone 5 van bijna twee jaar oud heb ik afgelopen zaterdag in de Apple Store Haarlem laten repareren, ook mijn iPhone kwam in aanmerking voor een nieuwe accu. Na een uurtje kon ik de telefoon weer ophalen (netjes!) echter bleken er allemaal dode pixels in het scherm te zitten. Dit was voorheen niet zo en gelukkig vond Apple dit ook. Na nog eens twee uur (gelukkig is Haarlem een leuke stad :+) kon ik de telefoon wederom ophalen en was ditmaal alles wel goed. Ben benieuwd, want ook ik had last van het feit dat ineens de accu van 54% terug naar 3% ging (of dat de telefoon zelfs helemaal uit ging). Als ik vervolgens de telefoon weer aan de oplader hing werd de normale accuduur weer getoond.
Dat is dus wat ik ook heb, maar helaas kom ik niet in aanmerking voor een nieuwe accu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

En als je Apple belt en het verhaal uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Toestel omgeruild @ den haag, was net klaar met inrichten, kapt de WiFi er mee na 1,5 uur. Niet meer aan te krijgen, greyed out dus.
Gister weer omgeruild bij de genius, deze lijkt wel goed te zijn.
Ze hebben nog stapels 16gb 4s modellen liggen voor degene die ook langs moet.
Inruil mocht wel, maar ging via website, en levert dan ook maar 150 euro op, das wel wat aan de lage kant voor een nagenoeg nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
emreorhan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:42:
[...]

Dat is dus wat ik ook heb, maar helaas kom ik niet in aanmerking voor een nieuwe accu :(
Natuurlijk wel, je kan gewoon gebruik maken van je recht op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
MarcoC schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Natuurlijk wel, je kan gewoon gebruik maken van je recht op garantie.
Ja, maar de eerste jaar van mijn garantie is al voorbij, en in die eerste jaar kan je gemakkelijk bij Apple terecht, wil het niet aan de provider geven, want bij hun duurt het altijd heel lang. Weet iemand of er een mailadres is van Apple Store Amsterdam, heb het op de Apple website niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dan moet je toch echt wat aan je ogen doen ;). Als je op Apple Store Amsterdam zoekt in Google staat het telefoonnummer nogal groot aan de rechterkant vermeld, +31 20 530 2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Zijn er manieren om de batterij zelf te ''behandelen''. Hij valt steeds uit bij 10%. En ik wil hem niet laten repareren alleen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
emreorhan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:44:
Zijn er manieren om de batterij zelf te ''behandelen''. Hij valt steeds uit bij 10%. En ik wil hem niet laten repareren alleen voor dit probleem.
Is een bekend probleem. Nieuwe batterij is de enige optie.
Kijk even of je serienummer valt in het vervangingsplan van Apple.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Is een bekend probleem. Nieuwe batterij is de enige optie.
Kijk even of je serienummer valt in het vervangingsplan van Apple.
Nee helaas:(, maar een hard reset bijvoorbeeld zal dit probleem niet oplossen?

Wel jammer, want mijn iPhone ziet er nog zo goed als nieuw uit, en als ik dan naar Hi moet, ben ik bang dat ze er niet voorzichtig mee zullen zijn.

• kaos001
emreorhan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:11:
[...]

Nee helaas:(, maar een hard reset bijvoorbeeld zal dit probleem niet oplossen?

Wel jammer, want mijn iPhone ziet er nog zo goed als nieuw uit, en als ik dan naar Hi moet, ben ik bang dat ze er niet voorzichtig mee zullen zijn.
Je zou een hard reset kunnen proberen, maar ik ben er bang voor dat dat niet gaat werken.
Zelf een nieuwe batterij erin zetten is geen optie? Zo héél moeilijk is dat niet en je kan op youtube genoeg duidelijke filmpjes vinden die het goed uitleggen :)

Soundcloud

Verwijderd

ik had t/m 2 dagen geleden precies hetzelfde probleem. Besloten om mijn telefoon opnieuw te installeren en ziet er veel belovend uit moet ik zeggen.

• MarcoC
Vorig jaar na 1 jaar was mijn iPhone 5 vervangen door een nieuwe wegens een roze gloed over het scherm. Nu, na weer ongeveer een jaar, heb ik weer hetzelfde probleem op mijn nieuwe ;( .

• JaxTeller
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:27:
ik had t/m 2 dagen geleden precies hetzelfde probleem. Besloten om mijn telefoon opnieuw te installeren en ziet er veel belovend uit moet ik zeggen.
Ik bedenk me nu dat een hard reset waarschijnlijk ook iOS 8 installeert. Ik vind iOS 7 wel prima zo. Ik zal dan even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hard reset (erase all content and settings) op de telefoon zelf niet. DFU via iTunes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
Ik heb last van het befaamde fenomeen waarbij mijn iPhone rond de 40% opeens naar 9% zakt. Ik heb mijn batterij al een keer leeg laten lopen tot op het punt dat mijn telefoon uitvalt (hij gaf dan ook echt 1% aan). Dit bood geen soelaas. Weet iemand of dit iets is wat binnen de 2 jaar garantie valt? Maw werd hij bij jullie dan ook vervangen?

• JaxTeller
Vinnienerd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:02:
Ik heb last van het befaamde fenomeen waarbij mijn iPhone rond de 40% opeens naar 9% zakt. Ik heb mijn batterij al een keer leeg laten lopen tot op het punt dat mijn telefoon uitvalt (hij gaf dan ook echt 1% aan). Dit bood geen soelaas. Weet iemand of dit iets is wat binnen de 2 jaar garantie valt? Maw werd hij bij jullie dan ook vervangen?
ik denk het wel hoor. Ik heb ook problemen met mijn batterij. Ik denk er aan om naar Hi te gaan maar heb een vraagje. Mijn iPhone draait nu op iOS 7 en ik wil dat het ook zo blijft. Is er een kans dat zij het upgraden naar iOS 8? weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Zucht. iPhone 5 van 2 jaar en 1 maand oud gaat ineens niet meer aan. Scherm blijft zwart.
Hard reset geprobeerd, verschillende laders (met schoonmaken van de poort), maar niks mag baten. Accu is ongeveer een jaar geleden bij Vodafone vervangen, dus ik verwacht eigenlijk niet dat daar het probleem zit.

Heeft iemand een idee? :'(

Verwijderd

Toch maar een bump!
Mijn Galaxy S4 bevalt mij niet, en zou ik graag terug gaan op iPhone, Helaas als arme student kan ik no way 600 euro betalen voor een iPhone 6,

Ik zat zelf te denken om een mooi/goed onderhouden iphone 5 tweedehands te kopen, ze zijn namelijk relatief dezelfde prijs als mijn Galaxy s4, ( die ook geen high end meer is ) wel vroeg ik me af, blijft de iphone 5 wel geupdated de komende tijd? toestel moet toch ongeveer nog 1.5 jaar mee :+

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:02:
Toch maar een bump!
Mijn Galaxy S4 bevalt mij niet, en zou ik graag terug gaan op iPhone, Helaas als arme student kan ik no way 600 euro betalen voor een iPhone 6,

Ik zat zelf te denken om een mooi/goed onderhouden iphone 5 tweedehands te kopen, ze zijn namelijk relatief dezelfde prijs als mijn Galaxy s4, ( die ook geen high end meer is ) wel vroeg ik me af, blijft de iphone 5 wel geupdated de komende tijd? toestel moet toch ongeveer nog 1.5 jaar mee :+
Het blijft altijd een gok, maar het lijkt me wel aannemelijk dat de 5 nog een update krijgt naar iOS 9, vermoedelijk zonder een aantal nieuwe functies. De 4 en 4S hebben bijvoorbeeld ook nog de update naar iOS 8 gekregen maar moeten het stellen zonder een aantal zaken zoals AirDrop, etc.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Domino
Darkstar schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Het blijft altijd een gok, maar het lijkt me wel aannemelijk dat de 5 nog een update krijgt naar iOS 9, vermoedelijk zonder een aantal nieuwe functies. De 4 en 4S hebben 4s heeft bijvoorbeeld ook nog de update naar iOS 8 gekregen maar moeten het stellen zonder een aantal zaken zoals AirDrop, etc.
FTFY.

Ik zou iig kijken naar minimaal een 5s. Door de 64bit CPU heb je meer kans dat je niet alleen iOS updates maar ook app updates welke niet per se de laatste iOS versie nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft de iPhone 5 vrijwel dezelfde specs als de iPhone 5c die nog steeds nieuw verkrijgbaar is. Ik verwacht dat ze de updates voor beide telefoons nog zeker wel 2 jaar door voeren. Je kunt dus ook een 5c overwegen als je de plastic behuizing geen probleem vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Darkstar schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Het blijft altijd een gok, maar het lijkt me wel aannemelijk dat de 5 nog een update krijgt naar iOS 9, vermoedelijk zonder een aantal nieuwe functies. De 4 en 4S hebben bijvoorbeeld ook nog de update naar iOS 8 gekregen maar moeten het stellen zonder een aantal zaken zoals AirDrop, etc.
De 4 heeft helemaal geen update naar iOS 8 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 07:05
Mijn iPhone 5 is momenteel opgestuurd naar Apple omdat er stof achter de cameralens zat wat vage vlekken veroorzaakte op foto's. Volgens Google ben ik niet de enige met dat probleem. Aangezien mijn iPhone nog geen 2 jaar oud is (dus nog binnen garantie) verwacht ik een refurbished toestel terug te krijgen.

Ik heb ondertussen wel een iPhone 6 gekocht en ga mijn "nieuwe" iPhone 5 verkopen. Enig idee wat ik daar nog voor zou kunnen krijgen? Het doosje, de lader en oortjes heb ik ook nog in nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 23:13

Maxow

Hidden Sound System

Er staan er genoeg tussen V&A, kijk daar en trek je conclusies zou ik zo zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunfeld
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Helaas nog geen reacties in mijn topic. Heeft iemand hier enig idee?

Scherm valt af en toe uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hallo,
Ik wil graag weten of een iPhone A1429 GSM, op 800 en 2600Mhz 4G kan. vind verschillende sites die wel 2600 aangeven, maar Apple niet en hier ook niet.

Het gaat om de kwestie met Tele2 4G, wat ik ook heb besproken in iOS10 topic.Tele2 zegt nu dat het aan mijn SIM ligt en sturen één nieuwe op. Pa zegt dat Tele2 4G netwerk 800 en 2600Mhz gebruikt, dus kan mijn iPhone 5 niet eens op hun netwerk. :'(

Help please :>

Ms Hackus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
iPhone 5 heeft hele gebrekkige ondersteuning voor 4G (alleen 1800MHz wordt in Nederland ondersteund). Helaas.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.