• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
iPhone 5

Na maanden van speculatie, uitlekken van foto's, behuizingen en video's is het dan eindelijk zo ver!
Apple heeft op 12 september 2012 de zesde iPhone gepresenteerd, die wonderbaarlijk iPhone 5 heet.

nieuws: Apple presenteert iPhone 5
Apple heeft op een eigen evenement in San Francisco de iPhone 5 aangekondigd.
Zoals al maanden uit geruchten kon worden opgemaakt, is het de eerste iPhone met
groter scherm. Ook heeft de telefoon ondersteuning voor 4g-technologie lte.

De nieuwe iPhone heeft een scherm met hogere resolutie van 1136x640 pixels. De iPhone 4S en 4 hebben een resolutie van 1136x640 pixels. Daarmee is het aantal pixels per inch gelijk gebleven op 326. Dankzij de extra pixels in de hoogte past een rij extra iconen op het startscherm. Oudere apps worden niet uitgerekt, maar gecentreerd weergegeven met zwarte balken boven en onder.

Het scherm heeft wat Apple 'integrated touch' noemt en iets dat tsic heet: de touch-sensoren vormen niet langer een aparte laag, maar zitten in de lcd zelf. Daardoor is er minder reflectie in zonlicht en kan het scherm ook 44 procent meer kleurverzadiging weergeven, claimt Apple.

De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. Het kan zijn dat Apple heeft gekozen voor een quadcore Cortex A9, maar de claim maakt het ook mogelijk dat de soc twee Cortex A15-kernen aan boord heeft. De soc wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5.

De behuizing is dunner geworden: waar de iPhone 4 en 4S 9,3mm dik zijn, is de iPhone 5 7,6mm dik. Hij weegt met 112 gram bovendien een stuk minder dan huidige iPhones. De iPhone 5 ondersteunt net als de meest recente iPad lte. Volgens Apple werkt de iPhone wereldwijd op veel lte-netwerken. Eerder bleek al dat ook frequenties die in Nederland komend jaar voor lte gebruikt gaan worden, door de iPhone zouden gaan worden ondersteund. Dat blijkt het geval: onder meer de 800- en 1800MHz-band wordt ondersteund. Lte gaat niet ten koste van de accu, claimt Apple: de geclaimde accuduur onder lte zou hetzelfde zijn als onder 3g. Volgens Apple zou de accu langer mee moeten gaan dan bij de 4S.

De volgende iPhone zal out-of-the-box draaien op iOS 6, dat Apple in juni presenteerde. Nieuw in iOS 6 is dat de YouTube-app is verdwenen en de Kaarten-app is voorzien van kaartenmateriaal van onder meer TomTom. Ook is er turn-by-turn navigatie standaard in iOS aanwezig. Ook is er integratie met FB. Daarnaast is de functionaliteit van spraakbesturing Siri uitgebreid, al werkt die nog altijd niet in het NL.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Let's check out the iPhone 5

Inhoudsopgave
Inhoudsopgave:Specificaties
Apple iPhone 5
iOS versieiOS 6.x.x
ChipsetApple A6 dual-core
Processor snelheid1002MHz
Intern geheugen16GB/32GB/64GB
RAM geheugen1024MB
Flash geheugenNIET
Scherm4,0" / 1136x640 / 16:9 / 326PPI
FrontcameraVideocapture: 1280x720 pixels
Backcamera8.0MP / AF / Backside illumination / hybrid IR filter, Dynamic
low light mode, precision lens alignment, sapphire crystal lens
NetwerkenUMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850,900,1800,1900 MHz); LTE (Bands 1,3,5)
Accu (mAh, standby, spreektijd)225 uur, 8 uur via 3G
Afmetingen 123.8 x 58.6 x 7.6mm
Gewicht 112 gram
PrijsCheck 'Prijzen'

Overige hardwarespecificaties zijn:iPhone 5 specificaties

Pics en filmpjes
iPhone 5

Hands-ons

Reviews
  • All Things Digital: Apple has taken an already great product and made it better, overall. Consumers who prefer huge screens or certain marginal features have plenty of other choices, but the iPhone 5 is an excellent choice.
  • Engadget:
    The iPhone 5 is a significant improvement over the iPhone 4S in nearly every regard, and in those areas that didn't see an upgrade over its predecessor -- camera, storage capacity -- one could make a strong case that the iPhone 4S was already ahead of the curve. Every area, that is, except for the OS. If anything, it's the operating system here that's beginning to feel a bit dated and beginning to show its age.

Still, the iPhone 5 absolutely shines. Pick your benchmark and you'll find Apple's thin new weapon sitting at or near the top. Will it convince you to give up your Android or Windows Phone ways and join the iOS side? Maybe, maybe not. Will it wow you? Hold it in your hand -- you might be surprised. For the iOS faithful this is a no-brainer upgrade. This is without a doubt the best iPhone yet. This is a hallmark of design. This is the one you've been waiting for.
  • SlashGear: Does the iPhone 5 feel better in the hand than the iPhone 4S? Is it faster, and smoother running; does it have a more capable camera; can it access data more rapidly while on the move? Does the combination of iPhone hardware and iOS software feel the most holistic and balanced of any Apple smartphone to-date? The answer to all those questions is yes. Apple has addressed the bigger-screen debate with a solution that doesn’t undermine key usability promises, delivered LTE without destroying battery life, and wrapped it up in a design that’s both comfortably familiar and crisply revitalized.

The iPhone 5 probably won’t take any more marketshare from Android than the iPhone 4S did before it. Neither of the major platforms is going anywhere, and each has its loyal user-base. But, it’s the best iPhone so far, and breaking 2m sales in the first 24hrs of preorders suggests the public at large is confident of the same thing.

What the iPhone 5 really convinces me, though, is that throwing bells and whistles into a device doesn’t necessarily make it a better phone in the end. I’d drifted from the iPhone 4S because I had core needs it was no longer satisfying: a larger screen, for instance. Where the iPhone 5 edges back into the picture is in how well it integrates into my daily life. So many things I can make work on Android – video calling, for instance, but iPhone simply makes them more straightforward. If they’re straightforward, that means I use them more.

Competition between mobile platforms keeps the industry moving and innovating. That can often present itself as a surfeit of innovation: feature upon feature, piled high in an all-singing, all-dancing device. Right now, the iPhone 5 has the best balance of everyday usability and performance, without the distraction of functionality that is clever but unintuitive. It’s an area in which Apple excels, and it’s the reason the iPhone 5 is one of the best smartphones on the market today.
  • TechCrunch:
    If you’ve been debating getting the iPhone 5 — and it seems like many of you haven’t debated it too much, with 2 million pre-orders — I suggest you make the jump. Even from the iPhone 4S, the iPhone 5 is a big, noticeable improvement. (Though of course I understand that carrier contract commitments may come into play there as well.) If you have an iPhone 4 or, heaven forbid, an iPhone 3GS, get the iPhone 5 as soon as you can.

If you have an Android phone and have been waiting for a big iPhone update to explore or re-explore the device, now is the time. And you Windows Phone 7 users who are getting screwed in the move to Windows Phone 8, you may want to look as well. And if you’re still a Blackberry user, well, good luck with that. I think you’re beyond my help.

Those worried about the talk of “disappointment” surrounding the iPhone 5, I suggest you simply go to an Apple Store starting on Friday and try it for yourself. My guess is you’ll immediately recognize just how ridiculous all that bluster actually is. The iPhone 5 is the culmination of Apple doing what Apple does best. This is the smartphone nearly perfected.

Prijzen
Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar zeer waarschijnlijk....
€679,00 voor 16GB, €789,00 voor 32GB en €899,00 voor de 64GB editie! Even afwachten nog!

Losse iPhone 5 kopen? Topicreeks: [iPhone] Importeren en / of losse koop

Met abonnement? Topicreeks: [iPhone] Provider & Abonnementen

Topics en linkjes
deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25, deel 26, deel 27, deel 28, deel 29, deel 30, deel 31, deel 32, deel 33, deel 34, deel 35, deel 36
Zelf ben ik al jaren een fervent Android gebruiker, omdat iOS me niet echt kan trekken, ik vind het te kinderlijk en te warrig met al die icoontjes. Desalniettemin is Apple, evenals de iPhones wel een erg mooi iets, prachtig design, prachtige hardware, veel software voor te verkrijgen en het blijft toch op een of andere manier aantrekkelijk... De prijzen zullen wel niet mis zijn, maar ik mag verlengen en zou het dan deze keer toch iOS worden... Deze nieuwe iPhone maakt het mij in ieder geval erg lastig! En jullie?
De resolutie ofzo vind ik gewoon bar slecht, helemaal omdat de concurrentie al maanden op 1280x720 schermen zit en zelfs bezig is met 1080P schermen... En dan die zwarte balken bij 'oude' apps %*#@
Changelog
  • 12-09-2012 - Topic gestart, naar aanleiding van de Keynote
  • 19-09-2012 'Reviews' toegevoegd, omdat de eerste reviews verschenen

-TS- is made by CLB-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 172410

Delerium schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:35:
Voor de volledigheid:

[afbeelding]

[afbeelding]

De vraagtekens over de media worden bij mij steeds groter. Als de eerste reactie een 'meh' blijft dan is a) de stormloop inderdaad onverwacht en b) het huiswerk van Apple wordt tekort gedaan.

Deze CPU zal nog lang het landschap domineren. Indrukwekkend ding.
Kan je even het exacte artikel posten waar die plaatjes uit komen? Ik ben wel benieuwd naar de overige benchmarks.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-09-2012 19:39 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor de volledigheid:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6324/49989.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6324/49987.png

http://www.anandtech.com/...one-5-performance-preview

De vraagtekens over de media worden bij mij steeds groter. Als de eerste reactie een 'meh' blijft dan is a) de stormloop inderdaad onverwacht en b) het huiswerk van Apple wordt tekort gedaan.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Wat is Egypt Classic?

Wel indrukwekkend dat de frames per second meer dan het dubbele zijn in vergelijking met de iPhone 4S.

Delerium schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:40:
Ik denk dat Apple zichzelf in de vingers heeft gesneden door altijd maar te spelen op ervaring dit en nieuwe feature dat. Nu het een keer op specificaties en prestaties aankomt vind het publiek waar men zich op richt het niet bijzonder.

Bovendien speelt waarschijnlijk mee dat mensen dik tevreden zijn met de 4S. Je ziet dat op computergebied en nu blijkbaar ook in telefoonland; de stappen in gebruikservaring worden heel klein, ondanks dat de performance op papier een stuk beter is geworden.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Voor de volledigheid:

[afbeelding]

[afbeelding]

Inderdaad indrukwekkend!

Het mooie van dit is dat de iPad 3 GPU 2048x1536 pixels moet aansturen, terwijl dit bij de iPhone 5 minder dan de helft is. Dit betekend dat de iPhone 5 in praktijk nog véél sneller zal zijn dan de iPad 3 nu al is. :D

An  a day keeps the doctor away.

HardCoreGamer schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:48:
Het mooie van dit is dat de iPad 3 GPU 2048x1536 pixels moet aansturen, terwijl dit bij de iPhone 5 minder dan de helft is. Dit betekend dat de iPhone 5 in praktijk nog véél sneller zal zijn dan de iPad 3 nu al is. :D
Bij een benchmark meet je dat nu juist natuurlijk ;)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Sjees wat een indrukwekkende chip in de nieuwe.. Boh. Had wel verwacht dat het sneller zou zijn, maar dit niet.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:48:
[...]

Bij een benchmark meet je dat nu juist natuurlijk ;)
Dat is niet helemaal waar, bij de 2e benchmark die je laat zien zie je dat dit 'offscreen' prestaties zijn.
In dit geval blijkt de iPad 3 bijna even snel als de iPhone 5, maar als je dit 'onscreen' zal testen zullen wij duidelijk een verschil van prestaties zijn.

Tevens ben ik wel benieuwd, zal de iPad 4 dan een A6X processor krijgen? :)

• Draakje5
Die cijfers zijn misschien indrukwekkend, maar ik heb vanmiddag toch echt een vergelijking tussen de iphone 5 en de 4s gezien waarbij er werkelijk waar 0% verschil zat tussen bijvoorbeeld het openen van een app. Zelfs bij Siri was de iPhone 4s sneller met het converteren van de vraag.

Bij graphics was de 5 wel rap sneller.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
HardCoreGamer schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:51:
[...]

Dat is niet helemaal waar, bij de 2e benchmark die je laat zien zie je dat dit 'offscreen' prestaties zijn.
In dit geval blijkt de iPad 3 bijna even snel als de iPhone 5, maar als je dit 'onscreen' zal testen zullen wij duidelijk een verschil van prestaties zijn.

Tevens ben ik wel benieuwd, zal de iPad 4 dan een A6X processor krijgen? :)
Wat de iPad 4 in ieder geval zal krijgen is een monster van een GPU. Of dat nu de PowerVR 6-series zal zijn...
Draakje5 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:52:
Die cijfers zijn misschien indrukwekkend, maar ik heb vanmiddag toch echt een vergelijking tussen de iphone 5 en de 4s gezien waarbij er werkelijk waar 0% verschil zat tussen bijvoorbeeld het openen van een app. Zelfs bij Siri was de iPhone 4s sneller met het converteren van de vraag.

Bij graphics was de 5 wel rap sneller.
Dat filmpje zag ik ook, van PocketNow? Daar lag het volgens mij meer aan de verbinding, want een plaatje werd ook willekeurig snel en traag geladen.

me_mrtn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:58:
Wat de iPad 4 in ieder geval zal krijgen is een monster van een GPU. Of dat nu de PowerVR 6-series zal zijn...
The newer iPad :+

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05
Dagje met de 5 zitten klooien nu.
- scherm is scherper dan de 4S en kleuren zijn mooier
- geluid is mooier, maar da's door nieuwe hoofdtelefoon (betere bas)
- alles reageert net iets rapper dan de 4S
- opvallend lichter dan de 4S

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:06:
Dagje met de 5 zitten klooien nu.
- scherm is scherper dan de 4S en kleuren zijn mooier
- geluid is mooier, maar da's door nieuwe hoofdtelefoon (betere bas)
- alles reageert net iets rapper dan de 4S
- opvallend lichter dan de 4S
Hoe is het geluid van de iPhone 5 (zonder oortjes)?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:43

• Uniciteit
  • Niet online
De 'introductiepost' moet worden aangepast.
De A6 chip heeft namelijk niet een 1002 MHz processor, zoals wordt gesuggereerd, maar heeft een CPU met kloksnelheden variërend van 800 MHz tot 1.2 GHz

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 09:53
Hoopte vrijdag nog dat ik hem kon pre-orderen via de Nederlandse apple store, maar gezien de krassen en op andere fora de zeer slechte batterijduur heb ik geluk gehad. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de batterij. Is deze te vergelijken met die van die 4s of beter/slechter?

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Zijn er al Iphone 5 eigenaren die toch liever een witte hadden genomen ipv de zwarte? Zit toch hard te denken mn order te annuleren en een witte te bestellen ivm beschadigen.

Een achterkant is zo te vervangen maar de bezel niet.

43% of all statistics are worthless.

• me_mrtn
Nowa schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:28:
Zijn er al Iphone 5 eigenaren die toch liever een witte hadden genomen ipv de zwarte? Zit toch hard te denken mn order te annuleren en een witte te bestellen ivm beschadigen.

De achterkant van de 5 is niet zo te vervangen lijkt mij. In tegenstelling tot de 4(S) gaat hier het scherm er als eerste af.

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ah ok dat wist ik niet. Nog een reden extra om voor de witte te gaan.

43% of all statistics are worthless.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41

Heb het overwogen maar ik wil een zwarte. Ik bestel een zwarte en als het niet goed is krijgen ze hem terug, simpel. Is de 2e weer niet goed gaat ook de 2e terug en dan koop ik wel een 4s.

• Uniciteit
  • Niet online

Ik heb vanmiddag een zwarte besteld. Ik vind de zwarte écht stijl hebben en het nadeel van de witte: als er daar een krasje op komt, dan is het ook echt een krasje in het aluminium. Bij het zwarte model is het een krasje in de oxidelaag (en deze zou je dus óf zelf terug kunnen aanbrengen óf veel geduld hebben totdat het vanzelf 'aangroeit').

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02

robertwebbe

Robert Webbe

Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM krijgen en bij de ING bank zitten. Bij een SIM wissel wordt de TAN functie 48 uur uitgeschakeld! Zie http://www.ing.nl/de-ing/...unctie-bij-simwissel.aspx. Je hoeft niets te doen, het wordt vanzelf weer geactiveerd na 48 uur. Zie punt 5 in http://www.ing.nl/particu...en-wachtwoord/veiligheid/.

Het overkwam mij ook en het kan vervelend zijn als je net de app nodig hebt.

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 19:57
robertwebbe schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:59:
Tip voor degenen die een nieuwe nano SIM krijgen en bij de ING bank zitten. Bij een SIM wissel wordt de TAN functie 48 uur uitgeschakeld! Zie http://www.ing.nl/de-ing/...unctie-bij-simwissel.aspx. Je hoeft niets te doen, het wordt vanzelf weer geactiveerd na 48 uur. Zie punt 5 in http://www.ing.nl/particu...en-wachtwoord/veiligheid/.

Het overkwam mij ook en het kan vervelend zijn als je net de app nodig hebt.
Tnx voor de tip! Van die kleine dingetjes die je maar net moet weten en het leven net weer wat makkelijker maken :)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:50:
[...]

Ik heb vanmiddag een zwarte besteld. Ik vind de zwarte écht stijl hebben en het nadeel van de witte: als er daar een krasje op komt, dan is het ook echt een krasje in het aluminium. Bij het zwarte model is het een krasje in de oxidelaag (en deze zou je dus óf zelf terug kunnen aanbrengen óf veel geduld hebben totdat het vanzelf 'aangroeit').
Wat bedoel je met die laatste zin?
Hoezo kan een kras minder zichtbaar worden?

En btw, waar heb je hem besteld? :)

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 17:25

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Uniciteit schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:50:
[...]

Yup, inderdaad, dat oxiderooster herstelt zich gewoon
HardCoreGamer schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:04:
[...]
Lorefice schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:54:
[...]

én, zoals ik ondertussen al 2x elders gepost heb: Krassen op een zwarte iPhone oxideren na verloop van tijd donkergrijs tot het zwarte af, dus ze zullen minder zichtbaar worden. Bij een witte zul je het blijven zien.

• matthijst
Aha, en dit weet je omdat je al een aantal maanden een zwarte iPhone hebt gehad?

• Uniciteit
  • Niet online
Ik weet niet of het klopt wat Lorefice zegt, maar het klinkt zeker wel logisch en het zou me absoluut niet verbazen als het klopt wat hij zegt.

Het is eigenlijk gewoon roest... en dat komt vanzelf weer terug (het spul reageert immers met zuurstof). Kijk maar naar de iPod nano's.

In principe, ten minste zoals ik het begrijp, kras je een stukje roest weg. Zolang deze kras niet te diep is (en zolang deze niet in het aluminium gaat zitten), zal de kras na verloop van tijd weer steeds minder en minder zichtbaar worden.

Zoals reaL_G hieronder zegt moet je niet aan een magische, zelfherstellende laag maar als deze theorie klopt dan zal de kras vaak minder zichtbaar (tot (vrijwel) onzichtbaar) worden.
HardCoreGamer schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:04:
[...]

En btw, waar heb je hem besteld? :)
Ik heb 'm bij T-Mobile besteld. (Niet online of via de telefoon, maar in de winkel omdat je dan de meeste kans hebt om 'm nog komende week of die week erop te hebben).

[ Voor 80% gewijzigd door Uniciteit op 22-09-2012 22:23 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 18:54

reaL_G

G

ehh, je moet niet teveel geloven van een volledige herstellende toplaag.

als het echt zeer lichte krasjes zijn (dus niet door de laag, waarbij de geen blank alu ziet), dan zullen ze wel vervagen na verloop van tijd.
echter als de kras door de laag is vergeet het dan maar dat deze volledig zal verdwijnen/vervagen,
deze kras zal altijd zichtbaar zijn.

het oxideren door een chemisch proces of een natuurlijk proces zijn 2 totaal verschillende dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door reaL_G op 22-09-2012 22:25 . Reden: added txt ]

GiTS

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 17:25

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

reaL_G schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:20:
ehh, je moet niet teveel geloven van een volledige herstellende toplaag.

als het echt zeer lichte krasjes zijn (dus niet door de laag), dan zullen ze wel vervagen na verloop van tijd.
echter als de kras door de laag is vergeet het dan maar dat deze volledig zal verdwijnen/vervagen,
deze kras zal altijd zichtbaar zijn.
Ìk schreef: Minder zichtbaar worden

Volledig verdwijnen zal zo'n kras nooit. :)
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:14:
Aha, en dit weet je omdat je al een aantal maanden een zwarte iPhone hebt gehad?
Ik weet dit omdat ik ervaring heb met aluminium. Jaren vakantiewerk gedaan in een bedrijf waar men veel aluminium verwerkt in (zend)masten voor militair gebruik. Daarnaast ben ik ook een Productontwikkelaar en ik werk zelf geregeld met het materiaal.

Daarnaast het Aluminium dat Apple gebruikt, uit de 6000-reeks, is ene legering van Al, Mg en SI. Het wordt redelijk algemeen gebruikt.

De oxide laag die ontstaat door o.a. anodisatie en/of oxidatie is erg hard (keramisch), Al2O3 is.
reaL_G schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:38:
[...]

ik begrijp je wel,
maar ik denk dat het meerendeel van de mensen gewoon denkt dat het volledig herstelt bij een kras wat door de coating is, wat dus nooit het geval is.
NOI. Ik ben communiceer gewoon nogal droog soms :).

[ Voor 25% gewijzigd door 6129(15) op 22-09-2012 22:42 ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 18:54

reaL_G

G

Lorefice schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:25:
[...]

Ìk schreef: Minder zichtbaar worden

Ik schreef niet: Volledig verdwijnen

[...]

Ik weet dit omdat ik ervaring heb met aluminium. Jaren vakantiewerk gedaan in een bedrijf waar men veel aluminium verwerkt in (zend)masten voor militair gebruik. Daarnaast ben ik ook een Productontwikkelaar en ik werk zelf geregeld met het materiaal.
ik begrijp je wel,
maar ik denk dat het meerendeel van de mensen gewoon denkt dat het volledig herstelt bij een kras wat door de coating is, wat dus nooit het geval is.
en de kras zal eerder grijs vervagen door vuil en vettigheid dan door het natuurlijk oxidatieproces (vooral omdat het een intensief gebruiksvoorwerp is)

heb het zelf gehad op de one S, waarbij oppervlakkige krassen (soort van krijtsstrepen, die niet weg te wrijven zijn) op de coating nu gewoon weg zijn.

GiTS

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:17:
[...]
Ik heb 'm bij T-Mobile besteld. (Niet online of via de telefoon, maar in de winkel omdat je dan de meeste kans hebt om 'm nog komende week of die week erop te hebben).
Door middel van een abonnement neem ik aan? :/

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:11

ronaldm3

Apple Watch :)

Nowa schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:31:
Ah ok dat wist ik niet. Nog een reden extra om voor de witte te gaan.
Ik ga ook voor de witte en na een paar maanden misschien de zwarte voorkant erop laten zetten.

Lijkt me wel een leuk effect hebben.

Het enige nadeel van de witte is dat je de zwarte balken in het scherm wel meer ziet, dat opvullen als de app nog niet geschikt is voor 4''.

Power to the beat.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb hier een witte 5.

Ding is echt fantastisch. Vooral gewicht, en scherpere beeldscherm vallen op.

Daarnaast fantastisch licht.

Wit is zo veel mooier als zwart in t echt.

Vorige was een 4s btw. Alleen os is jammer dat dat weinig vernieuwend is

[ Voor 17% gewijzigd door joffrey19 op 22-09-2012 22:56 ]

• ronaldm3

ronaldm3

joffrey19 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:55:
Heb hier een witte 5.

Ding is echt fantastisch. Vooral gewicht, en scherpere beeldscherm vallen op.

Daarnaast fantastisch licht.

Wit is zo veel mooier als zwart in t echt.

Vorige was een 4s btw. Alleen os is jammer dat dat weinig vernieuwend is
Ja dat is een veel gehoorde klacht,

Never change a winning team toch?

Er zal achter de schermen ongetwijfeld worden gewerkt aan een amazing iOs update... krijgen we dan iOs 6+? ;)

Power to the beat.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Zal wel volgend jaar een iOS 7 worden. Natuurlijk niet werkend op de 5 dus rent iedereen weer als een bezetene naar de stores om 1000 Euro te besteden aan een de nieuwe iPhone 6! |:(

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

• Draakje5
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:04:
Zal wel volgend jaar een iOS 7 worden. Natuurlijk niet werkend op de 5 dus rent iedereen weer als een bezetene naar de stores om 1000 Euro te besteden aan een de nieuwe iPhone 6! |:(
Eerst komt de 5S nog.

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Owja........ ik schat in april/mei....

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

• Draakje5
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:10:
[...]

Owja........ ik schat in april/mei....
Zo vroeg al?
Aandeel Apple daalt tot een dieptepunt en ze moeten snel een nieuwe telefoon uitbrengen? :P

• matthijst
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:04:
U bent een grappig mannetje.
De 3 jaar oude 3GS doet het nog op iOS6.

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

matthijst schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:11:
[...]

U bent een grappig mannetje.
De 3 jaar oude 3GS doet het nog op iOS6.
Ach, ik heb zo'n ervaring met mijn Lumia 800..... Dus ik ren volgende maand naar de stores voor de 920 :+

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hmmm ik zit best wel te twijfelen tussen het zwarte en witte model. In eerste instantie wilde ik gaan voor de zwarte, al mijn andere Apple producten zijn ook zwart. Ik maak me echter wel zorgen om de krasbare achterkant van het zwarte model, de ongeverfde witte achterkan lijkt me een stukje duurzamer. Nadeel van het witte model is wel weer de lelijke zwarte randen op het scherm als een app niet geoptimaliseerd is voor de nieuwe iPhone. Welk model kiezen jullie, en waarom?

• Draakje5
Naast het gedoe om krassen e.d. heb ik ook voor de witte gekozen omdat mijn vorige iPhone zwart was.Het zij zo dat de iPhone 5 anders kwa design is tov de iPhone 4/4S maar dan nog zou ik het gevoel hebben dat ik niet iets helemaal nieuws heb als ik de iPhone 5 in het zwart had genomen. Nu heb ik echt een groot onderscheid naast het nieuwe unieke design van de iPhone 5, ook de kleur tov mijn vorige.

Uit video's valt mij op dat het zwart op het scherm bij niet geoptimaliseerde apps geen dealbreaker is. Valt goed mee te leven ;)

• matthijst
Wit genomen. Wilde eerst de zwarte doen, maar vind wit toch mooier.
Enige mooie aan de zwarte vond ik de matte achterkant, maar goed, die zie je toch nauwelijks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier een 64GB zwart binnen, wat is dat apparaat snel zeg. Ongelofelijk!
Ben wel heel erg benieuwd wanneer de "grote" apps met updates voor het scherm komen, Whatsapp is nu nog het oude formaat bijvoorbeeld!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 18:13
Ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat de meeste apps geupdate zijn.
Navigon is bv al wel geupdate Facebook ook, maar verder nog niks. Zo heb je niet veel aan het grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sebusta schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:16:
Ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat de meeste apps geupdate zijn.
Navigon is bv al wel geupdate Facebook ook, maar verder nog niks. Zo heb je niet veel aan het grotere scherm.
Denk binnen 1 maand is alles heel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind deze keer (mijn vorige zijn zwart) de zwarte te ninja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:30:
Ik vind deze keer (mijn vorige zijn zwart) de zwarte te ninja.
Inderdaad, ik mis de zilveren rand. Deze is wel heel erg zwart.

Niettemin vind ik een witte rand rond het scherm weer net te storend (en het scherm lijkt kleiner ;) ) dus ik denk dat ik toch maar voor de zwarte ga.

Zijn ze al ergens in het echt te zien trouwens? Misschien valt het wel mee als ik hem in het echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
ronaldm3 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:01:
[...]

Ja dat is een veel gehoorde klacht,

Never change a winning team toch?

Er zal achter de schermen ongetwijfeld worden gewerkt aan een amazing iOs update... krijgen we dan iOs 6+? ;)
Ja dat verwacht ik ook. Het is alleen dat je een nieuwe gadget hebt die er fantastisch uitziet, maar waar ik bij eerdere releases in t begin uren mee speelde. Dat is nu wat minder omdat ik iOS wel kan dromen .

Een andr issue was toch wel t gebrek aan accesoires. Appe had pnzn minst weer even een bumpertje kunnen maken oid omdat ik nu als de dood ben om hem in mijn zak te doen.

Maar t Is de upgrade meer dan waard. Alsof het design is alsof t gewoon zo altijd hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Waar ik eerst zat te twijfelen tussen de 4S en de 5 ter vervanging van mn 3G ga ik nu toch maar voor de 5.

Helaas nog niet voorstelbaar in België. Ik reken er niet op maar dinsdag ben ik in Frankrijk, mits wat geluk kan ik er daar eentje meenemen...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
me_mrtn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:34:
[...]

Je zit fout. De methode die jij bedoelt met het uitwisselen van informatie met BlueTooth is de meest voorkomende (Legacy Pairing). Als je BlueTooth 2.1 of hoger hebt kun je ook Simple Pairing. Je hoeft niets te accepteren, maar dan zit je weer met mogelijke Man In The Middle-praktijken. Maar je hebt wel weer encryptie. Overigens, leuk dat je het aanhaalt van Android Beam. Het is inmiddels al een jaar aangekondigd en is het al in gebruik? Nauwelijks. Zelfde geldt voor Google Wallet. Met NFC ben je gewoon te beperkt. BlueTooth overstijgt OS'n (NFC niet, kijkend naar het gebrek aan standaarden) en is gewoon veel gebruikelijker.
Over beperkingen gesproken, bij de iPhone heb je alleen de beschikking over Bluetooth en kun je überhaupt geen gebruik kunt maken van NFC. Qua toekomstgerichtheid is het toch fijn als je al wel over de NFC functionaliteit de beschikking hebt (los van de vraag wanneer en of het hier van de grond gaat komen).

Maar dat is ook totaal niet des Apple's om twee mogelijkheden aan te bieden die een totaal andere ervaring zouden kunnen geven voor de eindgebruiker. Nogmaals, voor NFC is er geen standaard, er zijn te veel nadelen aan en waarom zou Apple daar in verder gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 22:30
Voor de volledigheid:

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat het niet mogelijk is om deze scores te relateren aan het verbruik van de SoC's. Volgens mij is de A6 namelijk zuiniger dan die van de concurrentie, maar ik heb geen argumenten om deze onderbouwing hard te maken ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:58:
[...]
Jammer dat het niet mogelijk is om deze scores te relateren aan het verbruik van de SoC's. Volgens mij is de A6 namelijk zuiniger dan die van de concurrentie, maar ik heb geen argumenten om deze onderbouwing hard te maken ;(.
Nou ja, in het algemeen: lagere kloksnelheid is een lager verbruik. Als we nu dus met een lagere kloksnelheid, betere performance halen... dan ja, dan is het verbruik een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

GekkePrutser schreef op zondag 23 september 2012 @ 02:10:
[...]

Inderdaad, ik mis de zilveren rand. Deze is wel heel erg zwart.

Niettemin vind ik een witte rand rond het scherm weer net te storend (en het scherm lijkt kleiner ;) ) dus ik denk dat ik toch maar voor de zwarte ga.

Zijn ze al ergens in het echt te zien trouwens? Misschien valt het wel mee als ik hem in het echt zie.
Precies, als ze de zilveren (aluminium) rand van de iPhone 5 wit ook op de zwarte iPhone 5 hadden geplakt, was de iPhone 5 zwart een way to go voor mij. Nu twijfel ik, omdat, zoals ik laatst ook al zei, het net een negert in de nacht is door zijn zwarte uitstraling. :P

Dat vind ik behoorlijk jammer, had John Ive niet meer tijd aan het design kunnen besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind dat zwarte randje net mooi :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:52
Ik had ook liever dat zilveren randje gehad, zeker gezien de huidige "scuff gate" drama. Maar goed; dan was het design nog duidelijker te vergelijken met de 4s en hadden we daarover geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Uniciteit schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:31:
[...]

Nou ja, in het algemeen: lagere kloksnelheid is een lager verbruik. Als we nu dus met een lagere kloksnelheid, betere performance halen... dan ja, dan is het verbruik een stuk minder.
Een lager verbruik bij dezelfde SoC ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Yalopa schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:58:
Ik vind dat zwarte randje net mooi :)
Ik ook! Dat geeft het juist stijl, vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 16:51
Nog steeds heftig aan het twijfelen tussen 4s en een 5.. Ben niet echt een telefoon-gamer dus vraag me af of ik die megasnelle soc voor mij wel de moeite waard is, zeker gezien de huidige prijzen. Wat denken jullie.. Kan de 4s nog een tweetal jaren mee?

Wacht nog even de prijzen van Vodafone af, maar vind de 5 vooralsnog erg duur tov de 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 13:54
HardCoreGamer schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:34:
[...]

Precies, als ze de zilveren (aluminium) rand van de iPhone 5 wit ook op de zwarte iPhone 5 hadden geplakt, was de iPhone 5 zwart een way to go voor mij. Nu twijfel ik, omdat, zoals ik laatst ook al zei, het net een negert in de nacht is door zijn zwarte uitstraling. :P

Dat vind ik behoorlijk jammer, had John Ive niet meer tijd aan het design kunnen besteden?
Je denkt dat je beter werk dan John Ive kan leveren? Zwart op zwart staat zeer goed. Maar je kunt het randje altijd nog kaal laten polijsten ;)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

ethereal81 schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:56:
Nog steeds heftig aan het twijfelen tussen 4s en een 5.. Ben niet echt een telefoon-gamer dus vraag me af of ik die megasnelle soc voor mij wel de moeite waard is, zeker gezien de huidige prijzen. Wat denken jullie.. Kan de 4s nog een tweetal jaren mee?

Wacht nog even de prijzen van Vodafone af, maar vind de 5 vooralsnog erg duur tov de 4s.
Waar voor gebruik je de telefoon?

Alleen maar voor een beetje mailen, bellen en smsen (whatsappen), Ik ga ervan uit dat de 4S nog minimaal 2 jaar mee gaat, de 3Gs was volgens mij zelfs dit jaar nog gewoon leverbaar en die is er al vanuit 09...

De apps die uit gaan komen voor de 5 zullen misschien iets minder draaien op de 4S maar goed wat heb je nu voor telefoon?

Denk/ga er van uit dat de 4S wel voldoende zal zijn.

Daarbij moet je ook niet al te blij zijn met een 5 want veel van de apps die 700.000 zijn nog lang niet geupdate naar het 4'' scherm van de 5.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

joffrey19 schreef op zondag 23 september 2012 @ 07:28:
[...]

Ja dat verwacht ik ook. Het is alleen dat je een nieuwe gadget hebt die er fantastisch uitziet, maar waar ik bij eerdere releases in t begin uren mee speelde. Dat is nu wat minder omdat ik iOS wel kan dromen .

Een andr issue was toch wel t gebrek aan accesoires. Appe had pnzn minst weer even een bumpertje kunnen maken oid omdat ik nu als de dood ben om hem in mijn zak te doen.

Maar t Is de upgrade meer dan waard. Alsof het design is alsof t gewoon zo altijd hoorde.
Ik hoop dat dit toch wel voor een deel terug gaat komen is iOs 7 en dan met name de widgets.
YouTube: IOS 5 Concept

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Meh, vind die widgets veel te druk op het scherm. Ik hoop vooral dat Apple bij de volgende iPhone echt weer eens met iets komt wat ècht indrukwekkend en vernieuwend is. Ik vind de iPhone5 prachtig en een logische evolutie, maar spannend is het niet. Hetzelfde geldt voor iOS6; logische evolutie, niet echt spannend. Hopelijk komen ze binnenkort weer eens met een product die ons echt doet verbazen qua design, vernieuwendheid en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 13:54
ronaldm3 schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:49:
[...]

Ik hoop dat dit toch wel voor een deel terug gaat komen is iOs 7 en dan met name de widgets.
Ik hoop het niet. Als je hiervan houd is iOS misschien toch niet het juiste OS voor jou. Met name widgets, ziet er niet alleen heel onprofessioneel uit maar maakt ook heel onefficiënt gebruik van het scherm.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik wacht nog altijd op de iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Zoiets inderdaad, en de integratie tussen een mogelijke iTV, iPad's, iPhones en Macs; daar zou Apple toch iets super innovatiefs mee kunnen doen. Hopelijk zit er nog een hele hoop innovativiteit in het vat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 23:17
treative schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:40:
[...]

Ik hoop het niet. Als je hiervan houd is iOS misschien toch niet het juiste OS voor jou. Met name widgets, ziet er niet alleen heel onprofessioneel uit maar maakt ook heel onefficiënt gebruik van het scherm.
Inderdaad, volgens mij zijn dit zo´n beetje allemaal functies van Android geplakt in iOS. De meeste dingen zie ik niet echt het nut van in. Wat ik graag zou willen zien is het uitbereiden van de maps/ticket apps zodat je bijvoorbeeld door op je lockscreen van boven naar beneden te gaan met je vinger alle informatie van de plek waar je op dat moment bent krijgt. Dus zo veel mogelijk locaties in maps zetten en gps locatie beter maken (niet dat je informatie van de winkel ernaast krijgt ofzo) en dan recensies, pasjes, website enz. allemaal op lockscreen weergeven. Misschien zelfs fotos die door andere iPhone gebruikers op die plek zijn gemaakt en openbaar gedeeld worden (locatie word al toegevoegd aan een foto)

Of andere dingen met je locatie zoals een afspraak met de dokter in je agenda zetten en dat je iPhone vervolgens je een notificatie stuurt als je op het moment van de afspraak niet binnen een bepaalde tijd van de dokter bent (berekenen met navigatie)

Bij notities een optie om een boodschappenlijstje te maken die automatisch word geopend de eerst volgende keer dat ik een supermarkt binnen loop.

Automatisch op stil als ik ergens naartoe ga waar dit gewenst zou zijn zoals een bioscoop of begraafplaats.

Als ik de grens over ga vragen of ik mijn data verbinding uit wil zetten om roaming te voorkomen.

En nog veel meer, er is zoveel wat je kan doen met de locatie. Wat hier wel voor nodig is is een grote database met locatiepunten, en het is wel jammer dat de uitgebreide database van google niet meer tot Apples beschikking staat. Al kunnen ze met een eigen kaarten app wel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ronaldm3 schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:49:
[...]

Vanwaar bij sommige mensen toch die eeuwige fascinatie met widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:45
CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:23:
[...]
Vanwaar bij sommige mensen toch die eeuwige fascinatie met widgets?
Het is niet zozeer een fascinatie voor widgets als een drang om in 1 oogopslag belangrijke informatie te kunnen zien. Notification center lost dat gedeeltelijk op, maar er zijn nogal een aantal dingen die beter kunnen.

Waarom is bv. het agenda-icoon wel variabel, afhankelijk van de dag; maar geeft het weericoon altijd 23 graden en zonnig weer? Variabele iconen (een soort van simpele live-tiles) zou ik echt een toegevoegde waarde vinden en de iPhone 4S en 5 moeten dit makkelijk aan kunnen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wijzigbare icoontjes zie ik nog wel wat in. De weer icon zoals je zegt zou wel handig zijn als die de actuele graden aangeeft. Maar widgets, aub niet. Dan staat 1/3 van je scherm vol met onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat het weer-icoon afhankelijk is van een internetverbinding en een externe dienst en dus verkeerde -- of geen -- informatie kan geven als de verbinding dood is of de dienst niet functioneert?

De kalender geeft altijd de juiste informatie weer met alleen de gegevens die de telefoon lokaal beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kwam deze panorama foto tegen van een random persoon, toch wel erg indrukwekkend:
Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=361485&d=1348372619
Wel 1 opmerking/vraag: klopt het hoofd van die mevrouw met het oranje kapsel wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Draakje5 op 23-09-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Die met de zwarte pet lijkt ook niet helemaal jofel meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Maar ik meen het wel serieus :p
Want bij deze panorama bijvoorbeeld lijkt me het hoofd onderaan in het midden i.c.m. die arm ook niet helemaal kloppend:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2r2lq1k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:33
Ja, klopt. Is tante Sidonia 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Panorama maken duurt een seconde of 5 en het hele stadion wil vast niet blijven stilstaan voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

matthijst schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:55:
Panorama maken duurt een seconde of 5 en het hele stadion wil vast niet blijven stilstaan voor je :)
Ondanks dat vind ik de bovenstaande foto's er wel erg goed en scherp uitzien! :)
Ik bedoel, mijn Canon 550D kan zulke panorama's echt niet maken, tenzij ik mijn PC erbij betrek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 23:17
De panorama shots vind ik ook erg goed! Op fotos van stilstaande beelden zijn eigenlijk bijna geen fouten te vinden, als iets beweegt wil het nog wel eens verkeerd gaan, vooral als het dichtbij en in het midden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vind ze ook super hoor :)
Alleen jammer dat er geen 360 graden optie in zit, zoals in de 360 app.
Maar goed, dit is ook al mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
HardCoreGamer schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:11:
[...]

Ondanks dat vind ik de bovenstaande foto's er wel erg goed en scherp uitzien! :)
Ik bedoel, mijn Canon 550D kan zulke panorama's echt niet maken, tenzij ik mijn PC erbij betrek...
Dat is het voordeel van een iPhone als camera, het is tegelijkertijd ook een krachtige computer. Een camera heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Draakje5 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:44:
Maar ik meen het wel serieus :p
Want bij deze panorama bijvoorbeeld lijkt me het hoofd onderaan in het midden i.c.m. die arm ook niet helemaal kloppend:
[afbeelding]
Zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:21:
Dat is het voordeel van een iPhone als camera, het is tegelijkertijd ook een krachtige computer. Een camera heeft dat niet.
Er zit ontzettend snelle beeldprocessinghardware in een camera, maar bij spiegelreflexen zetten ze dat liever in voor een zo hoog mogelijke fotokwaliteit en niet voor zaken die je ook in de nabewerking kunt doen. Het doel is simpelweg anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Indrukwekkend! Ik ben wel benieuwd naar foto's in slecht licht. Zeker in vergelijking met de 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan straks wel ff wat proberen te maken in slecht licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net terug van PSV-FEY:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img831/2263/13768296.jpg

En inderdaad, zo'n heel stadion gaat niet even voor je stilstaan ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 172410 schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:23:
[...]

Er zit ontzettend snelle beeldprocessinghardware in een camera, maar bij spiegelreflexen zetten ze dat liever in voor een zo hoog mogelijke fotokwaliteit en niet voor zaken die je ook in de nabewerking kunt doen. Het doel is simpelweg anders.
Dat zijn DSP's. iPhone heeft er een redelijk rappe general purpose cpu achter zitten, waardoor die panoramashit opeens kan. Daar zou je wel een DSP voor kunnen maken maar afaik zijn die er niet. En dan zou je die feature niet later toe kunnen voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:39:
Kwam deze panorama foto tegen van een random persoon, toch wel erg indrukwekkend:
[afbeelding]
Wel 1 opmerking/vraag: klopt het hoofd van die mevrouw met het oranje kapsel wel?
Nope, komt omdat je toch twee verschillende foto's, op verschillende tijdstippen, moet overlappen. Je kan het ook als voordeel gebruiken: je kan bijvoorbeeld een persoon of object verschuiven zodat het dubbel in de foto voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Uniciteit schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:45:
[...]

Nope, komt omdat je toch twee verschillende foto's, op verschillende tijdstippen, moet overlappen. Je kan het ook als voordeel gebruiken: je kan bijvoorbeeld een persoon of object verschuiven zodat het dubbel in de foto voorkomt :)
Ja dat kwam in de Apple presentatie voor. Moet je dan ondertussen gewoon snel naar de andere plek rennen ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:50:
[...]

Ja dat kwam in de Apple presentatie voor. Moet je dan ondertussen gewoon snel naar de andere plek rennen ofwat?
Gewoon even de camera niet bewegen (zodra een foto is gemaakt) en de persoon naar een andere plek laten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:54:
[...]

Gewoon even de camera niet bewegen (zodra een foto is gemaakt) en de persoon naar een andere plek laten verplaatsen.
Of je zet Adobe Photoshop even aan en je plakt diegene er zo vaak in als je wilt. :)

Het enige echte voordeel van de panorama mode vind ik dat de iPhone de foto's in een zeer groot formaat opslaat, en ze dus niet verkleind naar een kleiner formaat.

Een andere écht handige feature is dat de iPhone / iPad de foto's die je gemaakt hebt meteen in photostream zet, waardoor je niet eerst je iPhone moet aansluiten op je PC om de foto's te kunnen zien. Dat is de enige reden waarom ik de camera van mijn iPhone / iPad eerder gebruik dan die van mijn DSLR camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Een functie die ik nog niet zo in detail had bekeken; Shared Photostream. Tof idee, leuk om, zonder third party apps, foto's te delen met vrienden en familie. Maar wat een gemis dat alleen de "eigenaar" van de Shared Photostream foto's in de stream kan plaatsen en de rest slechts toeschouwers blijven. Heel jammer! Het concept is goed en zou een behoorlijke concurrent van diensten als Instagram kunnen zijn, maar het eenzijdige aspect verpest de functie nog op dit moment. Hopelijk komt hier met een update verandering in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:10:
[...]

Of je zet Adobe Photoshop even aan en je plakt diegene er zo vaak in als je wilt. :)
Tja, het was maar wat je wilt: even kort iemand laten bewegen, hetzelfde effect krijgen en gemakkelijk en snel delen vanaf de iPhone. Of een panorama foto maken, de foto op je computer zetten, PhotoShop openen, bewerken en opslaan en dan pas delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Uniciteit schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:54:
[...]

De Apple functie filmt gewoon de scene, maakt geen losse foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 172410 schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:23:
[...]

Uiteraard, maar dat is wel de reden waarom ik als niet-professionele fotograaf persoonlijk meer heb aan een iPhone dan aan een dSLR (of zelfs compactcamera). Daarom hecht ik heel erg veel waarde aan de camerakwaliteit van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:19:
[...]

De Apple functie filmt gewoon de scene, maakt geen losse foto's.
Filmen = veel foto's achter elkaar. Stop je met bewegen, dan is het niet alsof hij de foto continue update. In dat geval kun je dus gemakkelijk iemand laten naar een andere plek laten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mja, als jij het zegt :)
Te donker om ff te proberen...
Benieuwd hoe snel je dan het beeld uit moet springen om niet nog half op de foto te staan.

Edit: panorama van woonkamer met hand op de voorgrond krijg ik niet voor elkaar.
Heb je dit zelf geprobeerd, of is dit een theorie zoals met de zelfheldende aluminium krassen?

[ Voor 140% gewijzigd door matthijst op 23-09-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
matthijst schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:57:
Mja, als jij het zegt :)
Te donker om ff te proberen...
Benieuwd hoe snel je dan het beeld uit moet springen om niet nog half op de foto te staan.

Edit: panorama van woonkamer met hand op de voorgrond krijg ik niet voor elkaar.
Heb je dit zelf geprobeerd, of is dit een theorie zoals met de zelfheldende aluminium krassen?
Apple heeft het gedaan in de presentatie van de iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vandaag de iPhone 5 in m'n handen gehad en even mee gespeeld. Hij ligt veel lekkerder in de hand doordat hij dunner is en de schuine rand heeft. Scherm maakt weinig tot geen verschil ondanks de betere specs op papier. Het lagere gewicht is ook prettig, net wat fijner in je broekzak.

Is hij beter dan de 4s? Ja, sure, maar het is een kleine evolutie en dat merk je aan alles. Ben je nu in de markt voor een nieuwe iPhone dan zou ik voor de 5 gaan, het heeft echter mijns inziens geen zin om vroegtijdig je 4s te vervangen.

Divide and conquer.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.