Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 06:14
Dat klopt.

Het batterijverbruik van mijn iPad 2 is ook enorm gestegen sinds de overgang van iOS 5.1.1. naar 6.0.
Met als gevolg dat na een paar dagen (stand-by) de accu leeg was i.p.v. na een maand.

Batterij leeg laten lopen/calibreren heeft niet geholpen. Push-mail uitzetten wel.

Op mijn iPhone (4S), waar ik geen push-mail op gebruik, heb ik nooit batterijproblemen gehad. Niet onder iOS 5.1.1 en ook niet onder iOS 6.0.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen O op 14-10-2012 14:22 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11
Schijnt idd een bug te zijn :

https://discussions.apple.../4346684?start=0&tstart=0
Known problem. There are many threads on this (did you try a search?)

What you can do is turn Airplane Mode ON, wait 10 secs or so, then back OFF. Don't bother re-creating accounts, restoring, etc. It's a waste of time and will NOT fix anything.

The problem is a crash of an iPhone process that handles Exchange push over cellular. You cannot fix it yourself. The trick above will restart the crashed process (as will a restart), but after some time (minutes or hours) it will crash again. It's a bug Apple created with iPhone 5 push software. It apparently works fine for other models.

If you want to confirm the crashes:

Settings>General>About>Diagnostics&Usage>Diagnostic&Usage Data

Look for apsd_date, where date is the date and time of the apsd (Apple Push Service Daemon) crash. If you have one or more of these, you have the problem.

Apple has to fix it with an iOS update. Many of us have opened support calls and Apple is aware of the bug and are working on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

Silasje

www.Entjes.eu

Vreemd, zelf zoals eerder vermeld, last gehad van een leeg stromende batterij, maar deze apsd_date staat er bij mijn niet tussen de crash reports!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 06:14
Bij mij ook niet, er is dus meer aan de hand.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Bij mij ook niet.
Ik gebruik dan ook geen Exchange maar IMAP vanaf een 10.8 server met IDLE enabled.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:19
Znivian schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:28:
@KrisDC hij haalt de kaartinfo steeds op, dus als Apple nieuw materiaal beschikbaar stelt, maak je er gelijk gebruik van. Je hebt wel een dataverbinding nodig, anders dan bijvoorbeeld een Tomtom of Navigon
Hebben jullie de indruk dat er regelmatig nieuw materiaal komt van apple? Weet dat ios6 nog maar paar weken uit is maar hoe hard werkt apple aan het optimaliseren van maps en bijgevolg turn by turn navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 19:57
Volgens mij vrij vlug. Het is in Nederland redelijhk bruikbaar

edit: nog geen fouten gevonden in gebruik, maar nog niet heel veel gebruikt

[ Voor 38% gewijzigd door Znivian op 14-10-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Nipje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:28:
Edit:

Nevermind, ik ga wel naar de apple store.

Hoe bevallen de zwarte iphone 5 toestellen trouwens? Ik hoor dat het krassen allemaal wel mee valt :O
Vandaag vriend van me gezien die samen met mij in oberhausen bij launch een iphone5 gekocht heeft.

Hij heeft een zwarte, maar de kartel rand op de iphone ziit vol met witte beschadigingen. Hij heeft er geen hoes omheen. Stond er wel even van te kijken. Rest vd iphone was nog goed.

De witte heeft dat niet, hoewel al wel plekjes op de zilveren achterkant zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als het bij de mijne ook gaat gebeuren, dan zal ik misschien over één of twee jaar wel die laag er gewoon afhalen. Dan krijg je zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pwhVEh.jpg

Volledig album met 4 foto's van iemand die een poging heeft gewaagd: http://imgur.com/a/bnqUL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Ziet er aardig uit, maar je ziet de krassen van het schuren wel goed zitten. Ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
joffrey19 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

Vandaag vriend van me gezien die samen met mij in oberhausen bij launch een iphone5 gekocht heeft.

Hij heeft een zwarte, maar de kartel rand op de iphone ziit vol met witte beschadigingen. Hij heeft er geen hoes omheen. Stond er wel even van te kijken. Rest vd iphone was nog goed.

De witte heeft dat niet, hoewel al wel plekjes op de zilveren achterkant zichtbaar zijn.
Klinkt vervelend. Ik heb zelf een zwarte in bestelling staan. Jammer dat het gewoon nog onduidelijk is of elke zwarte er last van heeft/krijgt, of dat sommige mensen gewoon een pech exemplaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

bear87 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:07:
[...]

Klinkt vervelend. Ik heb zelf een zwarte in bestelling staan. Jammer dat het gewoon nog onduidelijk is of elke zwarte er last van heeft/krijgt, of dat sommige mensen gewoon een pech exemplaar hebben.
Een sleeve gebruiken is echt vereist om hem mooi te houden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:43

vhal

ಠ_ಠ

Uniciteit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:19:
Als het bij de mijne ook gaat gebeuren, dan zal ik misschien over één of twee jaar wel die laag er gewoon afhalen. Dan krijg je zoiets als dit:

[afbeelding]

Volledig album met 4 foto's van iemand die een poging heeft gewaagd: http://imgur.com/a/bnqUL
Wat bezielt iemand om zijn toestel zo te verkloten... :X De achterkant ziet er niet uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Toen ik mijn toestel kreeg afgelopen vrijdag, meteen geïnspecteerd. Paar hele, hele kleine putjes en kleine dingetjes gevonden (dat waren er echt 2 of 3 ofzo en bijna allemaal aan de zijkant - gaat toch een hoesje overheen - en een iets grotere op 't randje van de headphone-connector). Ik was er in ieder geval tevreden mee ;)

Tuurlijk heb ik er 800 euro voor neergeteld, maar zelfs dat is geen garantie voor het feit dat er in de loop der tijd geen krasjes op zullen gaan komen. Tuurlijk is het eigenlijk de bedoeling dat 'ie puntgaaf zou moeten zijn out-of-the-box, maar dit is aluminium, hoe voorzichtig er ook met het toestel vanuit de fabriek zal worden gedaan, dan alsnog zullen hele kleine putjes snel kunnen ontstaan en in de loop der tijd zullen er toch kleine putjes of kleine krasjes op komen door het gebruik van je telefoon (anders moet je 'm maar in de verpakking laten, kan hij ook nooit beschadigen) of wilt iedereen dan ook panisch gaan doen en meteen naar Apple stappen om zijn telefoon te laten repareren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
Byzanthy schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

Ik ben zelf niet tevreden met het bereik, met name in vergelijking met mijn vorige telefoon (HTC Sensation).
Zie ook mijn opmerkingen daarover in mijn gebruikersreview:
http://tweakers.net/produ...-iphone-5-32gb-zwart.html

Ik hoop dat anderen hier minder problemen mee hebben en hoor graag hun ervaringen.
Oke badankt voor je reactie.. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen.. Zit zelf ook erg te twijfelen om me order misschien van een zwarte naar een witte te veranderen wegens beschadigingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
vhal schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:17:
[...]

Wat bezielt iemand om zijn toestel zo te verkloten... :X De achterkant ziet er niet uit.
De rand vind ik wel mooi, en die achterkant iets minder, maar vergeet niet dat het ook van de hoeveelheid licht en vanuit welke hoek je bekijkt het afhangt.

De eerste generatie iPad leek soms ook echt gewoon wit onder bepaalde hoeken met licht, in plaats van dat zilver/grijsachtige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
[...]

Ik ben zelf niet tevreden met het bereik, met name in vergelijking met mijn vorige telefoon (HTC Sensation).

Ik hoop dat anderen hier minder problemen mee hebben en hoor graag hun ervaringen.
Het kan ook liggen aan wat je HTC telefoon aangaf. Elke telefoon heeft namelijk een ander algortime om het aantal streepjes bereik uit te rekenen.

De ene telefoon geeft misschien wel vijf streepjes aan, terwijl de ander er maar drie aangeef - toch kan die laatste beter bereik hebben.

Kan je ook echt niet bellen, of lijkt het bereik gewoon minder?

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 14-10-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:22

Satom

Verzamel ervaringen

Heel toevallig had ik laatst in een bejaarden woning/flat geen bereik. Toevallig was er ook iemand met een iPhone 4s en zelfde provider als mij, Vodafone. Zei had wel verbinding/bereik, weliswaar maar een "G", maar het internet werkte wel. En ik met mijn SGSII (+Vodafone) had totaal geen bereik, af en toe stond er "Geen service".. kan natuurlijk toevalstreffer zijn.. maar na vanmiddag weer in het zelfde gebouw geweest (verjaardag :+ ) weer even gekeken en je raad het vast wel, de iPhone had bereik en de HTC en Samsung telefoons die aanwezig waren hadden totaal geen bereik (Vodafone), behalve dat je met Kpn en Hi nog wel kon bellen :9

Dus persoonlijk, denk ik dat de iPhone 4s beter bereik heeft.. maar dat zegt natuurlijk niets over iPhone 5

[ Voor 8% gewijzigd door Satom op 14-10-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Satom schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:18:
Heel toevallig had ik laatst in een bejaarden woning/flat geen bereik. Toevallig was er ook iemand met een iPhone 4s en zelfde provider als mij, Vodafone. Zei had wel verbinding/bereik, weliswaar maar een "G"
Maar een iPhone laat nooit alleen maar een G zien. GPRS is een cirkeltje, Edge een vierkantje met een E er in, UMTS in al zijn varianten is 3G. Dus nooit alleen maar een G. Was het wel een echte iPhone? Of bedoelde je gewoon dat ze op GPRS zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Kan je 3G trouwens nog uitzetten op de iPhone 5? Ik herinner me dat het bij sommige Engelse en Amerikaanse providers al niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Uniciteit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

Het kan ook liggen aan wat je HTC telefoon aangaf. Elke telefoon heeft namelijk een ander algortime om het aantal streepjes bereik uit te rekenen.

De ene telefoon geeft misschien wel vijf streepjes aan, terwijl de ander er maar drie aangeef - toch kan die laatste beter bereik hebben.

Kan je ook echt niet bellen, of lijkt het bereik gewoon minder?
Ik heb het over bereik t.a.v. met name 3G. Dan moet ik het doen met GPRS ipv 3G, Edge als tussenoptie krijg ik niet.
Veel door mij gebruikte lokaties binnenshuis (thuis en werk), waar ik met mijn HTC 3G pakte, vallen bij mijn iphone 5 terug naar GPRS. Heeft dus niet te maken met hoe de HTC het signaal weergeeft helaas. Wegvallen van gesprekken heb ik (nog) niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:22

Satom

Verzamel ervaringen

GekkePrutser schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

Maar een iPhone laat nooit alleen maar een G zien. GPRS is een cirkeltje, Edge een vierkantje met een E er in, UMTS in al zijn varianten is 3G. Dus nooit alleen maar een G. Was het wel een echte iPhone? Of bedoelde je gewoon dat ze op GPRS zat?
Ho.. mijn fout. Om eerlijk te zijn heb ik niet opgelet wat er stond. Volgens mij gewoon 3G. Maar ik bedoelde te zeggen de "G" van Android toestellen :9 De eigenaresse zei dat ik het kon vergelijken met "G" van mijn Android toestel :$ We hebben alletwee de browser opgestart en bij iPhone kwam vrij vlot Google.nl er te staan, terwijl er bij mij geen pagina geladen werd, service niet beschikbaar.

Zelfde met Facebook, bij haar werkte het wel en bij mij niet :9

[ Voor 15% gewijzigd door Satom op 14-10-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Heel apart, mijn iPhone was nog op 23% en schakelt zichzelf uit dat ie op de lader moet. Meerdere mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
Lunick schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:08:
Heel apart, mijn iPhone was nog op 23% en schakelt zichzelf uit dat ie op de lader moet. Meerdere mensen hier last van gehad?
Geen last, batterijduur is flink verbetert tov me 4S. Verder viel mij op dat het geluid verbetert is, ik merkte het gelijk toen ik muziek afspeelde. Ook bij het bellen door de speaker klinkt het duidelijker dan bij me 4S. Het scherm is ook mooier dan me oude telefoon, zelfs wat beter dan de one x.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 24-06 16:19

pposthoorn

Constructeur

BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb de service overigens alleen gekregen omdat het omgeruilde toestel ook niet goed was. Dit si het nummer van AppleCare 0900-7777-703

In andere gevallen stuur je eerst jouw toestel terug en krijg je later een vervangend toestel.
Gister ingeloot om een 5 op te halen in Amsterdam en had stom toevallig op de gok vrijdag een afspraak bij de genius bar voor vandaag gemaakt 8)7 dus ben er vandaag heen gereden en heb een 5 gekocht en mijn 4S met ratelende trilmotor is keurig omgeruild voor een nieuwe (refurbished).
Goede score vandaag, twee nieuwe telefoons voor de prijs van 1 :9 Nog bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
treative schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:03:
[...]

Geen last, batterijduur is flink verbetert tov me 4S. Verder viel mij op dat het geluid verbetert is, ik merkte het gelijk toen ik muziek afspeelde. Ook bij het bellen door de speaker klinkt het duidelijker dan bij me 4S. Het scherm is ook mooier dan me oude telefoon, zelfs wat beter dan de one x.
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Je weet dat we aan dit soort reacties op dit forum niks hebben, hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pposthoorn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:48:
[...]

Gister ingeloot om een 5 op te halen in Amsterdam en had stom toevallig op de gok vrijdag een afspraak bij de genius bar voor vandaag gemaakt 8)7 dus ben er vandaag heen gereden en heb een 5 gekocht en mijn 4S met ratelende trilmotor is keurig omgeruild voor een nieuwe (refurbished).
Goede score vandaag, twee nieuwe telefoons voor de prijs van 1 :9 Nog bedankt voor de hulp ;)
Mooi man! Dat maakt de verkoop van de 4S weer wat aantrekkelijker.

Ik heb inmiddels weer last van een half gare trilmotor :') Ik geef het op en accepteer het maar gewoon.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 07:39:
[...]

Mooi man! Dat maakt de verkoop van de 4S weer wat aantrekkelijker.

Ik heb inmiddels weer last van een half gare trilmotor :') Ik geef het op en accepteer het maar gewoon.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Hoe weet ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:50
Satom schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:18:
Heel toevallig had ik laatst in een bejaarden woning/flat geen bereik. Toevallig was er ook iemand met een iPhone 4s en zelfde provider als mij, Vodafone. Zei had wel verbinding/bereik, weliswaar maar een "G", maar het internet werkte wel. En ik met mijn SGSII (+Vodafone) had totaal geen bereik, af en toe stond er "Geen service".. kan natuurlijk toevalstreffer zijn.. maar na vanmiddag weer in het zelfde gebouw geweest (verjaardag :+ ) weer even gekeken en je raad het vast wel, de iPhone had bereik en de HTC en Samsung telefoons die aanwezig waren hadden totaal geen bereik (Vodafone), behalve dat je met Kpn en Hi nog wel kon bellen :9

Dus persoonlijk, denk ik dat de iPhone 4s beter bereik heeft.. maar dat zegt natuurlijk niets over iPhone 5
Heb de 4s nu een aantal dagen. Had ervoor een HTC Desire. De 4s heeft duidelijk beter bereik. Op sommige plekken had ik met de HTC geen bereik en met de 4s wel en 3G. Nog meer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:26
[...]

Ik heb vergeleken met mijn huidige 4S. De streepjes op de 4s lijken meer, maar dat kan natuurlijk, zoals iemand terecht opmerkt, een andere logaritme zijn. Remember de 4 antenne gate. Met een stukje software aanpassing was het bereik hetzelfde, streepjes vaak ineens minder. Vandaag voor het eerste op mn werk gebruiken, ben benieuwd of ik goed kan bellen. Streepjes zeggen niks.
Het voelt (tussen de oren) wel minder. Btw jij last van wifi problemen? Ik kan slecht een goede speedtest run doen, op mn oude 4s gaat dat altijd goed. Dl die apps eens om te testen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Je hebt gelijk, ik had 't iets duidelijk moeten aangeven. Ik had het over dit stukje tekst:
Ik heb inmiddels weer last van een half gare trilmotor.
Ik vroeg hierop hoe je dat opmerkte of hoe je wist dat je last had van een half gare trilmotor. Dit merk je toch niet op tenzij je 2 iPhone 5's naast elkaar legt en ze laat trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 16:55
Haakontje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Je hebt gelijk, ik had 't iets duidelijk moeten aangeven. Ik had het over dit stukje tekst:

[...]

Ik vroeg hierop hoe je dat opmerkte of hoe je wist dat je last had van een half gare trilmotor. Dit merk je toch niet op tenzij je 2 iPhone 5's naast elkaar legt en ze laat trillen?
Hij had het over zijn iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
swoek schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

Hij had het over zijn iPhone 4S.
Dan geld alsnog de vraag: "Hoe je dat opmerkte of hoe je wist dat je last had van een half gare trilmotor. Dit merk je toch niet op tenzij je 2 iPhones naast elkaar legt en ze laat trillen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Als de trilmotor niet goed functioneert of ergens tegen aan stoot merk je dat echt wel. Op mijn iPhone 2G werkt de trilmotor ondertussen helemaal niet meer. Net voordat ie stuk ging trilde hij nog maar erg langzaam, wat erg duidelijk te merken is.

Mijn HTC HD2 had ook problemen met de trilmotor, die kon ik namelijk erg goed horen wanneer deze gebruikt werd. Ik gebruikte de wekker van de telefoon bijvoorbeeld alleen in trilfunctie, gezien ik daar al wakker van werd. (En de telefoon lag op mijn bed, dus het lag niet aan de ondergrond.) Kan goed zijn dat de trilmotor ergens tegen aan stootte.

[ Voor 5% gewijzigd door Muurtegel op 15-10-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:27

Hupske

AFCA

Nu weet ik niet of ik hiervoor het goede topic gebruik, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Ik heb sinds kort een iphone 4s. Nu zit ik bij t-mobile en heb ik netjes mijn sim kaart erin gedaan. Vervolgens via itunes even de telefoon helemaal hersteld naar de standaard.

Nu zit ik met het het volgende probleem:
Bij mij staat in de instellingen bij aanbieders de netwerkselectie op automatisch. Nu is het telkens het geval dat ik op het netwerk van Telekom.de kom of Vodafone.de, wat nou niet echt de bedoeling is.

Nu vink ik automatisch uit en selecteer ik T-Mobile NL en dan is het volgende weer aan de hand:
Soms geeft die aan dat ik het volle bereik heb op het netwerk, om vervolgens een seconde later weer het bericht te krijgen dat ik geen service heb.
En dit gaat zo maar de hele tijd door.

Is dit een probleem van de telefoon of zal ik eens een nieuwe simkaart aanvragen bij T-Mobile?

Overigens woon ik in s-Heerenberg, wat dicht bij de grens is van Duitsland. Echter had ik dit probleem nooit bij mijn Galaxy Note of iPhone 3gs of HTC HD2 Etc.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 09-06 07:28
Mijn iPhone 5 is nagenoeg perfect, merk alleen wel een wat geilige gloed aan de bovenkant. Weet dat dit lijm kan zijn en dat dit weg kan trekken, dus wacht het even af. Het is niet heel storend, maar wel te zien als je er op let.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Ik heb de iPhone 5 nu twee weken in gebruik. Een 16GB zwart, ik ben er zeer tevreden over.
- De batterijduur is prima 1,5 dagen met goed gebruik. Wifi, push en bluetooth aan.
- Krassen heb ik tot nu toe helemaal geen last van. Gebruik hem zonder case en zonder screenprotector
- Verder is het gewoon een hele mooie en vooral snelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328283

pposthoorn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:48:
[...]

Hoelaat en wanneer heb je de loting ingevoerd?
Ik heb me al 7 keer ingeschreven om 9:00, 9:01, 10:00, 9:02, 9:01, 9:05, 10:31, 9:00:30 en vandaag 9:01

En er staat staat een bestelling voor 23 oktober tot 29 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Haakontje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Dan geld alsnog de vraag: "Hoe je dat opmerkte of hoe je wist dat je last had van een half gare trilmotor. Dit merk je toch niet op tenzij je 2 iPhones naast elkaar legt en ze laat trillen?"
Het is inmiddels mijn 4e iPhone 4s. De ratel klinkt gewoon heel gaar en het lijkt alsof er iets los zit in het toestel. Dit is mijn 2e met gare trilmotor. Lang niet zo erg als de eerste gelukkig.

Dit is een redelijk voorbeeld: YouTube: iPhone 4S Vibrate Rattle/Buzzing

Dan snap je wat ik bedoel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 15-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
jwtje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:25:
Ik heb de iPhone 5 nu twee weken in gebruik. Een 16GB zwart, ik ben er zeer tevreden over.
- De batterijduur is prima 1,5 dagen met goed gebruik. Wifi, push en bluetooth aan.
- Krassen heb ik tot nu toe helemaal geen last van. Gebruik hem zonder case en zonder screenprotector
- Verder is het gewoon een hele mooie en vooral snelle telefoon.
Mooi om te horen :) Van welk toestel kom je af? En hoe bevalt het scherm (dat beter schijnt te zijn dan dat van de iPhone 4 en 4)? En de camera? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Uniciteit schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Mooi om te horen :) Van welk toestel kom je af? En hoe bevalt het scherm (dat beter schijnt te zijn dan dat van de iPhone 4 en 4)? En de camera? ;)
Ik kom van een Lumia 800 en daarvoor had ik al de 3GS gehad dus niet compleet onbekend met iPhone. Het scherm is in ieder geval van hoge kwaliteit ik heb hem nog niet vergeleken met de 4. De camera is ook prima, je ziet inderdaad af en toe een paarse gloed maar dan moet je echt recht in de zon of een overbelicht voorwerp fotograferen dus in de praktijk heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Daejji schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:39:
En ff een keer helemaal leeg laten lopen, daarna weer helemaal volladen en dan nog een uurtje eraan laten hangen.

Edit: Heb ik hier ergens gelezen (dacht van een moderator).
De batterij wordt ook beter.
Dit heb ik al twee keer geprobeerd zonder een merkbare verbetering.

1e keer op 5 oktober:

Awake Time: 07:34:13
Standby Time: 31:54:21
Partial charge: 0
Voltage: 3399 mV

2e keer 13 oktober:

Awake Time: 04:56:48
Standby Time: 34:39:22
Partial charge: 0
Voltage: 3400 mV

Push staat vanaf het begin uit. De 2e keer meer gegamed.
Uiteindelijk beide keren totaal niet bijzonder. T.o.v. m'n 4 misschien een paar uurtjes verbetering, maar niet de verbetering die ik had verwacht, want uiteindelijk betekend het gewoon dat ik 'm elke avond aan de lader moet leggen, anders is m'n toestel in de loop van de volgende dag leeg....

Deze info is trouwens onder je Diagnostics info te vinden als low-battery log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Afgelopen zaterdag voor het eerst uitgebreid foto's gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd en onder lastige omstandigheden, maar prima foto's. En ook de integratie met de Dropbox app is super, de app gaf meteen aan dat er x foto's gesynced konden worden en toen er thuis weer wifi connectie was werd alles meteen netjes gesynced. Super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
DutchAddick schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:42:
Afgelopen zaterdag voor het eerst uitgebreid foto's gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd en onder lastige omstandigheden, maar prima foto's. En ook de integratie met de Dropbox app is super, de app gaf meteen aan dat er x foto's gesynced konden worden en toen er thuis weer wifi connectie was werd alles meteen netjes gesynced. Super tevreden!
Als ik me niet vergis kan het ook over 3G, maar dat moet je dan even in de app zelf instellen (als je databundel dat toelaat, uiteraard). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Martinus schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:21:
[...]Ik heb vergeleken met mijn huidige 4S. De streepjes op de 4s lijken meer, maar dat kan natuurlijk, zoals iemand terecht opmerkt, een andere logaritme zijn. Remember de 4 antenne gate. Met een stukje software aanpassing was het bereik hetzelfde, streepjes vaak ineens minder. Vandaag voor het eerste op mn werk gebruiken, ben benieuwd of ik goed kan bellen. Streepjes zeggen niks.
Klopt, streepjes zeggen niks. Maar je kan wel nog steeds de field test gebruiken, bel dan *3001#12345#*. Dan krijg je een field test appje, en linksboven in cijfers de dBm ontvangststerkte. Negatieve getallen, dus bijv. -75 is beter dan -100.

Let wel op dat je die field test app NIET moet force-closen want dan blijft die dBm meter altijd je streepjes vervangen als je er op tikt (dus ook als je hem reboot, het enige dat echt werkt is een complete restore). Dus gewoon er uit gaan met een korte druk op de home knop.

Maar je kan het wel goed gebruiken om tussen 2 verschillende iPhones de ontvangststerkte te meten. Je kan zelfs in de menuutjes de dichtstbijzijnde cellen los zien, zodat je ontvangststerkte van dezelfde cel kan opvragen. De mobieltjes zitten namelijk niet altijd per se aan dezelfde cel gekoppeld en dan kan je de sterkte ook niet goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
GekkePrutser schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Klopt, streepjes zeggen niks. Maar je kan wel nog steeds de field test gebruiken, bel dan *3001#12345#*. Dan krijg je een field test appje, en linksboven in cijfers de dBm ontvangststerkte. Negatieve getallen, dus bijv. -75 is beter dan -100.

Let wel op dat je die field test app NIET moet force-closen want dan blijft die dBm meter altijd je streepjes vervangen als je er op tikt (dus ook als je hem reboot, het enige dat echt werkt is een complete restore). Dus gewoon er uit gaan met een korte druk op de home knop.

Maar je kan het wel goed gebruiken om tussen 2 verschillende iPhones de ontvangststerkte te meten. Je kan zelfs in de menuutjes de dichtstbijzijnde cellen los zien, zodat je ontvangststerkte van dezelfde cel kan opvragen. De mobieltjes zitten namelijk niet altijd per se aan dezelfde cel gekoppeld en dan kan je de sterkte ook niet goed vergelijken.
handige app, bij 2 streepjes bereik van Vodafone scoor ik rond -100dBm, dus niet zo fraai.

Enig idee hoe ik deze info uit een android-toestel haal? Dat maakt het makkelijker om te vergelijken tussen mijn oude HTC en deze Iphone 5 (waarbij de 5 dus vaker van 3G naar GPRS switched dan me lief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Byzanthy schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:52:
[...]
handige app, bij 2 streepjes bereik van Vodafone scoor ik rond -100dBm, dus niet zo fraai.

Enig idee hoe ik deze info uit een android-toestel haal? Dat maakt het makkelijker om te vergelijken tussen mijn oude HTC en deze Iphone 5 (waarbij de 5 dus vaker van 3G naar GPRS switched dan me lief is).
Ja, je kan trouwens op het getal tikken om weer terug te schakelen naar de streepjes terwijl de app loopt (voor het geval je dit wil vergelijken). Op mijn iPhone 4 heb ik bij -76 al 5 streepjes :)

Geen idee voor wat betreft Android, ik heb het even gegoogled, en het zou in het menu moeten zitten op de volgende plaats: Menu, Settings, About Phone, Status, en de 5e waarde is dan de signaalsterkte. Schijnt het dus, ik heb geen android telefoon bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je force-closet kun je m later alsnog uitzetten door de field test app nog een keer te openen en dan wel normaal te sluiten.

* CyBeR heeft altijd getalletjes aan overigens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Mag ik jullie wat vragen? Mijn vrouw zou graag een iphone willen nu zeg ik tegen haar je kan dan best een iphone 4 nemen, ze zit alleen een beet je op Facebook en Twitter en ze heeft een paar appjes . Nu begin ik aan me zelf te twijfelen of ze dan toch niet beter een 4s kan nemen. Doet de 4 het net zo goed als de 4S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een i4 is absoluut niet een traag ding, maar een i4S is toch een stuk sneller. Afhankelijk wat je er maximaal aan wilt uitgeven zal de een beter zijn dan de ander.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zou nu geen 4 meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkotz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Heb zelf een 4, super tevreden maar iOS 6 wordt toch wel behoorlijk zwaar voor het toestel. Bovendien kun je een nieuwe 4 alleen in 8gb uitvoering kopen, dus dan heb je weinig ruimte over voor apps / muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 06:57
IK zou ook geen 4 meer nemen. Maar of die uitspraak echt nuttig is hangt natuurlijk af van je onderbouwing :P

Ik zou het niet doen omdat ik al een 5 heb ;) . Voor mijn vrouw en zoon is een 4 weer prima, zelfs 8 gb zou volstaan. Beetje internet, facebook en een paar spelletjes. Android geprobeerd en nooit meer, iPhone is vele malen makkelijker qua gebruik.

De 4s heeft betere camera en ietsje sneller. Beetje tweaker geilt op een seconde sneller maar doorsnee gebruiker zit daar minder mee.

Zo kan ik nog regels vol zwatelen. Mijn mening, 4 biedt nu meer prijs kwaliteit, 4s als je de meerprijs kan en wilt betalen.
Tip: tweedehands worden ze bij bosjes aangeboden. Beetje geduld en je hebt een supergave voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pieter01 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:38:
Mag ik jullie wat vragen? Mijn vrouw zou graag een iphone willen nu zeg ik tegen haar je kan dan best een iphone 4 nemen, ze zit alleen een beet je op Facebook en Twitter en ze heeft een paar appjes . Nu begin ik aan me zelf te twijfelen of ze dan toch niet beter een 4s kan nemen. Doet de 4 het net zo goed als de 4S?
Het verschil tussen 4, 4s en 5 is vrij klein, al helemaal met iets als iOS 6. Je zit dan met specifieke zaken zoals Siri (onbruikbaar omdat het de Nederlandse taal niet kent en zich verder ook vrijwel niet op Nederland richt; dan is de ouderwetse manier bruikbaarder: is net zo slecht maar gebruikt tenminste geen data), de camera, route in Maps (die iedereen toch al verving door iets als Navigon, TomTom, Waze, etc.), enz. Het verschil op prijsgebied is waarschijnlijk een stuk groter dan in functionaliteit. Zou ik daar toch eerder op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 13:10
Iphone 4 is nog prima, ook tweedehands nu volop verkrijgbaar... Kijk maar eens in v&a :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Uniciteit schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:45:
[...]

Als ik me niet vergis kan het ook over 3G, maar dat moet je dan even in de app zelf instellen (als je databundel dat toelaat, uiteraard). :)
Ik zit tot het einde van de maand nog op een Ben abbo met 200mb data, dus nog maar even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorry, ik was net niet volledig: ik zou nu geen 4 meer nieuw kopen. (Tweedehands doe ik namelijk sowieso niet.)

Als jij echter iemand bent die wel tweedehands zaken koopt, dan is een 4 wellicht voor een prima prijs te krijgen.

Een 4 echter mist in iOS 6 al een paar features en dat gaat met iOS 7 echt niet beter worden. Het ding is inmiddels dus niet heel toekomstvast meer. Als ik niet al een 5 had en op zoek was naar een nieuwe iPhone (en de 5 was te duur) zou ik een 4S nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Oké dus als ik het goed begrijp wordt het met de 4bij de volgende update wat zwaar voor deze . Een gebruikte via Marktplaats vindt ik persoonlijk geen goed idee vanwege eerdere miskoop van elektronica. Dus gaan we maar voor 4S . Even wachten op een mooie aanbieding dank voor het meedenken , mochten jullie nog met suggesties komen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 22:30
iOS 6 is echt niet zwaarder dan iOS 5. Performance is nog steeds goed, alleen zijn de 4S en 5 natuurlijk sneller. Maar dat is niet omdat de 4 langzamer is geworden.

[ Voor 62% gewijzigd door MarcoC op 15-10-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkotz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
iOS 6 is echt niet zwaarder dan iOS 5. Performance is nog steeds goed, alleen zijn de 4S en 5 natuurlijk sneller. Maar dat is niet omdat de 4 langzamer is geworden.
Toch vind ik de 4 minder 'snappy' dan toen ik 'm kocht (met iOS 4.1 ofzo). Ligt wellicht ook aan 't feit dat ik er een zooi apps op heb gezet, maar ook met fatsoenlijk app-beheer (ik kill vaak de zooi die op de achtergrond staat) is het nu allemaal wat minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

zkotz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:34:
[...]

Toch vind ik de 4 minder 'snappy' dan toen ik 'm kocht (met iOS 4.1 ofzo). Ligt wellicht ook aan 't feit dat ik er een zooi apps op heb gezet, maar ook met fatsoenlijk app-beheer (ik kill vaak de zooi die op de achtergrond staat) is het nu allemaal wat minder snel.
http://daringfireball.net/2012/01/ios_multitasking

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215072

Dat zal best, maar mijn Rayman Run loopt alleen soepel op mijn iphone 4 als ik alles geforceerd gesloten heb, hoe verklaar je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

Indrukwekkend voor de doorsnee consument ja. maar een nachtmerrie voor elke beheerder. Overal heb je 3rd party software nodig anders met dat geknoei met Itunes. Effe snel een bedrijfsfilmpje.. oh dat kan niet standaard met dat ding. omdat ze alles via Itunes moeten doen. Nu is er wel software wat dat iets makkelijker maakt. maar haalt het kwa gebruiksgemak niet bij andriod. Dus mijn advies is gebruik je dat ding prive ga voor iphone 5 en zakelijk Android gewoon 100x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Meer mensen met het probleem dat die de melding geeft dat er geen SIM-kaart is geinstalleerd? Mijn iPhone 5 deed het gisteren nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 215072 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Dat zal best, maar mijn Rayman Run loopt alleen soepel op mijn iphone 4 als ik alles geforceerd gesloten heb, hoe verklaar je dat dan?
Als er resources nodig heeft, dan gooit iOS een bericht uit naar alle apps op achtergrond die nog draaien om hun data op te slaan en resources vrij te geven. Als een app daar geen gehoor aan geeft, dan zal deze na zoveel tijd de nek om gedraaid worden door iOS.

Als het effe niet goed loopt, kan je wachten tot alle resources zijn vrij gegeven. Handmatig killen zal alleen iets sneller gaan dan wachten.
Mijn "zwaarste" app zal waarschijnlijk Galaxy On Fire 2 HD zijn op de iPhone 4. Deze is altijd effe traag in begin en loopt daarna weer soepel.
Anoniem: 66374 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:43:
Indrukwekkend voor de doorsnee consument ja. maar een nachtmerrie voor elke beheerder. Overal heb je 3rd party software nodig anders met dat geknoei met Itunes. Effe snel een bedrijfsfilmpje.. oh dat kan niet standaard met dat ding. omdat ze alles via Itunes moeten doen. Nu is er wel software wat dat iets makkelijker maakt. maar haalt het kwa gebruiksgemak niet bij andriod. Dus mijn advies is gebruik je dat ding prive ga voor iphone 5 en zakelijk Android gewoon 100x beter.
Slechte beheerder dan, die alles niet goed heeft ingeregeld en/of onvoldoende onderzoek heeft gedaan en/of simpelweg onvoldoende kennis heeft.
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:01:
Meer mensen met het probleem dat die de melding geeft dat er geen SIM-kaart is geinstalleerd? Mijn iPhone 5 deed het gisteren nog prima.
echte nanosim of geknipt? Ik heb er geen last van iig met een geknipte kaart. Al 3 weken lang

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 16-10-2012 13:07 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 66374 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:43:
Er zijn anders goede beheertools voor hoor. Je kan als beheerder zelfs een persoonlijke telefoon helemaal dichtzetten (in een BYOD situatie) als je je users graag wil pesten. Natuurlijk kan je als gebruiker het profiel altijd verwijderen maar dan heb je ook geen toegang meer tot de bedrijfs applicaties.

Maar wat bedoel je precies met bedrijfsfilmpjes? Je bent met iOS 5/6 helemaal niet zo afhankelijk meer van iTunes. Ik gebruik op mijn werk altijd gewoon de "Scanner and Camera Wizard" om gemaakte foto's en filmpjes te importeren, ik heb niet eens iTunes op mijn werk PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Dit is probably echt al de zoveelste vraag hierover maar kunnen mensen dit ook bevestigen bij hun iphone 5:

Een rammelende on/off switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nipje schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:12:
Dit is probably echt al de zoveelste vraag hierover maar kunnen mensen dit ook bevestigen bij hun iphone 5:

Een rammelende on/off switch..
One solid block of master craftmanship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik heb het volgende probleempje. Ik zit op het moment in het buitenland, dus heb alleen internet via wifi. Probleem dat ik heb is dat als de telefoon in standby gaat ik geen whatsapp of e-mails meer binnenkrijg. Ik moet echt de phone uit standby halen om weer verbinding te maken. Dan komen de berichten wel binnen? iemand enig idee of dit een phone of router probleem is. In nederland heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
kmf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

One solid block of master craftmanship.
Geen last van dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:26
Greekmaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:14:
Ik heb het volgende probleempje. Ik zit op het moment in het buitenland, dus heb alleen internet via wifi. Probleem dat ik heb is dat als de telefoon in standby gaat ik geen whatsapp of e-mails meer binnenkrijg. Ik moet echt de phone uit standby halen om weer verbinding te maken. Dan komen de berichten wel binnen? iemand enig idee of dit een phone of router probleem is. In nederland heb ik dit probleem niet.
Is eigenschap van iOS. Als applicaties geen actieve verbinding via WIFI hebben, dan zal iOS na enige tijd WIFI uitschakelen in stand-by en normaal overschakelen op 3G. In jouw geval is er geen 3G en heb je dus idd geen verbinding totdat je je telefoon weer uit standby haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nope. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 12:22

DefLite

Why so serious?

Ik zit zometeen 2 week in Barcelona helaas zit ik tot begin November nog bij Simyo en heb dus geen internet in het buitenland.
Nu gebruik ik mijn iPhone graag om te navigeren in vreemde steden maar dat lukt nu dus niet, iemand ervaring met een goede offline navigeer App?

Ik zie bijv wel deze Barcelona Offline Navigator maar als iemand nog een gratis variant weet dan hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door DefLite op 16-10-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

DefLite schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:49:
Ik zit zometeen 2 week in Barcelona helaas zit ik tot begin November nog bij Simyo en heb dus geen internet in het buitenland.
Nu gebruik ik mijn iPhone graag om te navigeren in vreemde steden maar dat lukt nu dus niet, iemand ervaring met een goede offline navigeer App?

Ik zie bijv wel deze Barcelona Offline Navigator maar als iemand nog een gratis variant weet dan hoor ik het graag!
Ligt aan wat je onder navigeren bedoelt.
Als ik in het buitenland zit, gebruik ik CityMaps2Go. Hiervan moet ik van tevoren wel de (vectorbased openstreetmaps) kaarten per stad downloaden. Het kan niet routen, maar ik kan zelf wel links, rechts lopen.
Het heeft ook een POI-database etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 12:22

DefLite

Why so serious?

Met navigeren bedoel ik volgens mij hetzelfde als jij. Je ziet je huidige positie op de kaart, kan een locatie opzoeken en je loopt er gewoon naartoe en je besluit zelf je route.

Die App koop je en de maps zijn daarna gratis of hoe werkt het?

[ Voor 15% gewijzigd door DefLite op 16-10-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Hebben jullie ook een raar gevoel in je oor als jullie bellen? Ik krijg het gevoel dat er actieve noise cancellation wordt toegepast. Een beetje het zelfde gevoel als je zo'n Bose koptelefoon met noise demping op je hoofd zet. Niet onprettig maar wel even wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Yep, is ook het geval. ;).

(En jeeh, vandaag 32 GB zwart iPhone 5 binnengekregen! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

DefLite schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:11:
Met navigeren bedoel ik volgens mij hetzelfde als jij. Je ziet je huidige positie op de kaart, kan een locatie opzoeken en je loopt er gewoon naartoe en je besluit zelf je route.

Die App koop je en de maps zijn daarna gratis of hoe werkt het?
De app koop je en de maps zijn daarna gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 22:44
Janusz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:27:
Hebben jullie ook een raar gevoel in je oor als jullie bellen? Ik krijg het gevoel dat er actieve noise cancellation wordt toegepast. Een beetje het zelfde gevoel als je zo'n Bose koptelefoon met noise demping op je hoofd zet. Niet onprettig maar wel even wennen!
Is inderdaad eventjes wennen. :P

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
Janusz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:27:
Geen ervaring met active noise cancelling, maar het is wel gloepens helder en duidelijk (afkomstig van een 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Eerste ervaring met de iPhone 5 hieronder beschreven! :)

Het is een mooie dingetje. Het scherm ziet er qua kwaliteit een stuk beter uit dan de iPhone 4 (kleuren lijken beter, kijkhoek ook ietsjes) plus de reflecties lijken op het eerste gezicht minder (of het scherm is in ieder geval beter zichtbaar in zonlicht).

Verder is 't apparaat, zoals je vast al wist, aardig dun maar is het vooral ook licht. Ik heb 't zwarte model en het ziet er toch wel heel 'sleek' uit. Enige nadeel tot dusver is dat de aluminium achterkant makkelijker vingerafdrukken vertoont, maar aan de andere kant voelt 't ding wel weer heel goed in je hand. Het bereik is zeker verbeterd t.o.v. de iPhone 4 (heb er al een ritje meegemaakt) en ook navigatie werkt goed.

Ik heb net in het donker snel even een foto gemaakt en op het eerste gezicht in het donker wel beter dan de iPhone 4, maar ik kan hier op basis van één foto niks van zeggen. De algehele kwaliteit lijkt wel een verbetering en dit heeft vast en zeker te maken met de ISP technologie en de 8 megapixel resolutie (t.o.v. de 5 megapixels). Video's zijn eindelijk Full HD (op de iPhone 4 720p) en video stabilisatie werkt aardig goed.

De front facing camera is wel heel duidelijk verbeterd t.o.v. de iPhone 4. Verder, de nieuwe 'EarPods': ze klinken een stuk beter en zitten goed in het oor, maar de eerste keer voelt het wel wat apart aan. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nooit last heb gehad van de oude oortjes.

Oh ja, en het toestel is rap. Het apparaat werkt toch een stuk vlotter dan mijn oude iPhone 4, terwijl ik nooit echt het gevoel heb gehad dat mijn iPhone 4 langzaam was. :)

Edit: en oh ja, nog naar de T-Mobile shop geweest voor een nano simkaartje. Ik had nog een ProAssist verzekering en ik kon mijn iPhone 5 van Vodafone dus gewoon bij T-Mobile verzekeren. Toch maar gedaan omdat het via T-Mobile eigenlijk wel prima is. Nano simkaart werd vervolgens gratis meegegeven. Ik heb nog een T-Mobile nano simkaart nodig, aangezien mijn Vodafone abonnement pas 13 november ingaat.

En oh ja, de rede voor de verzekering is makkelijk: ik ben van plan om twee jaar met dit toestel te doen. Als ik 'm dan laat vallen of iets dergelijks, dan is het toch fijn dat-ie verzekerd is. Het toestel kost ondertussen al €772 euro!

[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 16-10-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Uniciteit schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:11:
Eerste ervaring met de iPhone 5 hieronder beschreven! :)

Het is een mooie dingetje. Het scherm ziet er qua kwaliteit een stuk beter uit dan de iPhone 4 (kleuren lijken beter, kijkhoek ook ietsjes) plus de reflecties lijken op het eerste gezicht minder (of het scherm is in ieder geval beter zichtbaar in zonlicht).

Verder is 't apparaat, zoals je vast al wist, aardig dun maar is het vooral ook licht. Ik heb 't zwarte model en het ziet er toch wel heel 'sleek' uit. Enige nadeel tot dusver is dat de aluminium achterkant makkelijker vingerafdrukken vertoont, maar aan de andere kant voelt 't ding wel weer heel goed in je hand. Het bereik is zeker verbeterd t.o.v. de iPhone 4 (heb er al een ritje meegemaakt) en ook navigatie werkt goed.

Ik heb net in het donker snel even een foto gemaakt en op het eerste gezicht in het donker wel beter dan de iPhone 4, maar ik kan hier op basis van één foto niks van zeggen. De algehele kwaliteit lijkt wel een verbetering en dit heeft vast en zeker te maken met de ISP technologie en de 8 megapixel resolutie (t.o.v. de 5 megapixels). Video's zijn eindelijk Full HD (op de iPhone 4 720p) en video stabilisatie werkt aardig goed.

De front facing camera is wel heel duidelijk verbeterd t.o.v. de iPhone 4. Verder, de nieuwe 'EarPods': ze klinken een stuk beter en zitten goed in het oor, maar de eerste keer voelt het wel wat apart aan. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nooit last heb gehad van de oude oortjes.

Oh ja, en het toestel is rap. Het apparaat werkt toch een stuk vlotter dan mijn oude iPhone 4, terwijl ik nooit echt het gevoel heb gehad dat mijn iPhone 4 langzaam was. :)
Geen last van scuffs of snelle krassen aan de zijkanten/randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:15:
[...]

Geen last van scuffs of snelle krassen aan de zijkanten/randen?
Out-the-box geen krassen of iets dergelijks. Verder ziet 't toestel er prima uit. ;)

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik niet ga zoeken naar 't allerkleinste mogelijke krasje of iets dergelijks. Ik heb de achterkant bekeken en de rand kort 'geinspecteerd' en dit kwam door mijn 'keuring'.

In ander nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/10/ipad_mini_invite.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 16-10-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
Die uitnodiging hoort hier niet, want de iPhone komt écht niet aan bod. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:39:
Die uitnodiging hoort hier niet, want de iPhone komt écht niet aan bod. :+
Het is een algemene uitnodiging en er staat verder niks over de iPad mini (ook al zal het daar waarschijnlijk wel over gaan). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:05
Euh ik kom hier net binnenvallen vanuit het levertijden topic :), maar die nieuwe headphones zijn echt stukken beter zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 22:41
Misschien zit er wel een verrassing onder die zwarte laag van de iPhone 5 :)

Little more = iPad Mini for sure!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 215072 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Er zit verschil tussen de 4, 4s en 5 qua performance op grafisch gebied: de videokaart in de 4s is beter dan die van de 4, die in de 5 is weer beter dan die van de 4s en 4. Spelletjes willen daardoor nog wel eens een behoorlijk verschil in performance hebben. Aangezien er in dit geval niet op lijkt dat er veel van dat soort dingen gedaan zal worden op een 4 is zo'n 4 prima.

Je hoeft het apparaat verder ook niet echt te upgraden naar nieuwere iOS versies maar helaas is het app klimaat zo dat je via deze weg alsnog geforceerd wordt. Houdt er echter ook rekening mee dat mensen vaak niet langer dan een jaar met zo'n telefoon doen, misschien dat het tegenwoordig naar de 2 jaar gaat. Ik heb niet de indruk dat voor deze tijdsperiode apps en iOS een probleem zullen gaan vormen. De hardware is namelijk sinds de 4 gewoon goed en qua software zijn er kleine verbeteringen. Het tijdperk waar we nu met iOS in lijken te gaan is die van het ontwikkelen van eigen diensten door Apple om afhankelijkheid van derden in te perken. Daar valt dan ook weinig verhoging van systeemeisen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CopyCatz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
Euh ik kom hier net binnenvallen vanuit het levertijden topic :), maar die nieuwe headphones zijn echt stukken beter zeg!
Qua kwaliteit wel, maar qua pasvorm vind ik ze echt beroerd. Nu gebruik ik ook liever inears of een hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
me_mrtn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:51:
[...]

Qua kwaliteit wel, maar qua pasvorm vind ik ze echt beroerd. Nu gebruik ik ook liever inears of een hoofdtelefoon.
Ik vind ze juist weer een stuk lekkerder zitten dan de oude dopjes en man! wat een (voor mij) heerlijk geluidje zit er in :)
Ook heb ik trouwens het idee dat er minder geluid "lekt". Iemand die dit kan bevestigen dan wel ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 23:38
mirelia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je hulp (het was overigens shift)
Maar nu krijg ik foutmelding 3194 even op googlen.....
Het is wel alt….op de mac;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:07
De nieuwe oordopjes zijn prima, omdat je ze er gratis bij krijgt.

Maar ik zou er never-nooit-niet 30 euro voor neerleggen. Je hebt zoveel betere alternatieven voor dat bedrag. Om nog maar niet te spreken over oordopjes van 50/60 euro welke de Earpods echt de grond inboren.

Earpods zijn prima. Maar zeker niet goed. En al helemaal niet voor 30 euro.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Fonta schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:32:
[...]

Ik vind ze juist weer een stuk lekkerder zitten dan de oude dopjes en man! wat een (voor mij) heerlijk geluidje zit er in :)
Ook heb ik trouwens het idee dat er minder geluid "lekt". Iemand die dit kan bevestigen dan wel ontkrachten?
Ik heb er gewoon niet de oren voor om normale oordoppen te houden (ben nu eenmaal een bijzondere jongen :+ ). Het hangt een beetje in m'n oor allemaal, dus of het minder lekt, dat weet ik niet. Als ik het goed vasthoudt (niet te hard natuurlijk), dan merk ik wel dat er nog redelijk wat ruis is, hetzelfde als een gemiddeld Sennheiser-setje van rond de €20,-. Grote verschil wat ik wel merk is dat de tonen in het middengebied wat duidelijker zijn, net zoals de lage tonen. Er zit wat meer diepte in, maar ik gebruik ze verder niet. Zijn in ieder geval een flinke vooruitgang voor de luisteraar die niet zoveel waarde hecht aan goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 10:39
De nieuwe oordopjes zijn vreselijk. Kwaliteit is goed, maar ze zitten totaal niet lekker in je oren. Bij mij vallen ze er regelmatig uit, en toen ik vandaag op de fiets zat heb ik ze maar afgedaan omdat ik geen zin had ze elke 10 seconden weer in me oren te doen. Bij de oude oordopjes was dit nooit het geval.

Had liever gehad dat ze iets stroever materiaal hadden gebruikt zodat deze wat weerstand gaf.

Ik ga maar weer terug naar me in-ears van Fisher Audio, dan maar geen microfoon/afstandbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Wat voor oordopjes zijn volgens jullie goede alternatieven? En dan wel met mic/remote.
Ik moet natuurlijk wel NEXT tegen siri kunnen roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 22:44
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door AntraXxX op 16-10-2012 23:22 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
En deze kan dicht :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.