Eerste ervaring met de iPhone 5 hieronder beschreven!
Het is een mooie dingetje. Het scherm ziet er qua kwaliteit een stuk beter uit dan de iPhone 4 (kleuren lijken beter, kijkhoek ook ietsjes) plus de reflecties lijken op het eerste gezicht minder (of het scherm is in ieder geval beter zichtbaar in zonlicht).
Verder is 't apparaat, zoals je vast al wist, aardig dun maar is het vooral ook licht. Ik heb 't zwarte model en het ziet er toch wel heel 'sleek' uit. Enige nadeel tot dusver is dat de aluminium achterkant makkelijker vingerafdrukken vertoont, maar aan de andere kant voelt 't ding wel weer heel goed in je hand. Het bereik is zeker verbeterd t.o.v. de iPhone 4 (heb er al een ritje meegemaakt) en ook navigatie werkt goed.
Ik heb net in het donker snel even een foto gemaakt en op het eerste gezicht in het donker wel beter dan de iPhone 4, maar ik kan hier op basis van één foto niks van zeggen. De algehele kwaliteit lijkt wel een verbetering en dit heeft vast en zeker te maken met de ISP technologie en de 8 megapixel resolutie (t.o.v. de 5 megapixels). Video's zijn eindelijk Full HD (op de iPhone 4 720p) en video stabilisatie werkt aardig goed.
De front facing camera is wel heel duidelijk verbeterd t.o.v. de iPhone 4. Verder, de nieuwe 'EarPods': ze klinken een stuk beter en zitten goed in het oor, maar de eerste keer voelt het wel wat apart aan. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nooit last heb gehad van de oude oortjes.
Oh ja, en het toestel is rap. Het apparaat werkt toch een stuk vlotter dan mijn oude iPhone 4, terwijl ik nooit echt het gevoel heb gehad dat mijn iPhone 4 langzaam was.
Edit: en oh ja, nog naar de T-Mobile shop geweest voor een nano simkaartje. Ik had nog een ProAssist verzekering en ik kon mijn iPhone 5 van Vodafone dus gewoon bij T-Mobile verzekeren. Toch maar gedaan omdat het via T-Mobile eigenlijk wel prima is. Nano simkaart werd vervolgens gratis meegegeven.
Ik heb nog een T-Mobile nano simkaart nodig, aangezien mijn Vodafone abonnement pas 13 november ingaat.
En oh ja, de rede voor de verzekering is makkelijk: ik ben van plan om twee jaar met dit toestel te doen. Als ik 'm dan laat vallen of iets dergelijks, dan is het toch fijn dat-ie verzekerd is. Het toestel kost ondertussen al €772 euro!
[
Voor 16% gewijzigd door
Uniciteit op 16-10-2012 18:17
]