Zoals ik al zei; een kwestie van keuzes. De DSP's in SLR's kunnen immense datastromen per seconde rondpompen, maar voor nabewerking of kekke filtertjes moet je toch elders zijn.CyBeR schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:30:
Dat zijn DSP's. iPhone heeft er een redelijk rappe general purpose cpu achter zitten, waardoor die panoramashit opeens kan. Daar zou je wel een DSP voor kunnen maken maar afaik zijn die er niet. En dan zou je die feature niet later toe kunnen voegen.
Wat vinden jullie van de batterijduur van de iPhone 5?
Ik vind 'm redelijk hard naar beneden gaan..
Ik heb wel een back-up teruggeplaatst die ik in principe al enkele jaren gebruik.
Misschien zinvol om een keer helemaal blanco te beginnen.
Ik heb wel een back-up teruggeplaatst die ik in principe al enkele jaren gebruik.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gaat harder dan de 4S lijkt het inderdaad.
4S kon ik het met internetten via wi-fi aardig testen; minuut of 6 per procent.
Met de 5 lijkt het iets rapper naar beneden te gaan.
Zal wel weer een update aankomen.
Volgens mij kun je op het begin de batterij sowieso niet goed testen omdat die moet 'calibreren'.matthijst schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:51:
Gaat harder dan de 4S lijkt het inderdaad.
Had nog geen fotos voorbij zien komen van de witte dus hier alsnog.
http://imageshack.us/a/img20/9037/imag0517u.jpg
http://imageshack.us/a/img441/8318/imag0518k.jpg
Heb links van je foto's gemaakt, want met ruim 3 meg per stuk is het een beetje groot. Zou je anders thumbnails willen maken met een link naar het origineel?
Heb links van je foto's gemaakt, want met ruim 3 meg per stuk is het een beetje groot. Zou je anders thumbnails willen maken met een link naar het origineel?
[ Voor 34% gewijzigd door Daedalus op 24-09-2012 11:56 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij is de zwarte echt wel heel gevoelig voor beschadigingen, heb nu al 2 "putjes" boven in de telefoon, en hij heeft alleen maar op de bank gelegen
Hopelijk komt Apple met een oplossing daarvoor
Owner of DBIT Consultancy
Wanneer je de iphone unboxed maakt het dan nog uit of je de batterij eerst op gebruikt of juist direct helemaal vol laad?Rivanov schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:42:
Wat vinden jullie van de batterijduur van de iPhone 5?
Nee, dat maakt tegenwoordig echt niet meer uit!thijs7 schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:40:
[...]
Wanneer je de iphone unboxed maakt het dan nog uit of je de batterij eerst op gebruikt of juist direct helemaal vol laad?
Bij de nieuwe iPad maakte dat wel uit... dat was mijn ervaring en met dat advies heb ik meerdere users geholpen aan een beter gecalibreerde batterij.
De eerste cycles zijn het belangrijkst. Kleine moeite...je krijgt er een mooie perofmrance voor terug.
De eerste cycles zijn het belangrijkst. Kleine moeite...je krijgt er een mooie perofmrance voor terug.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
wat is de beste manier volgens jou dan ?Michael Knight schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:48:
Bij de nieuwe iPad maakte dat wel uit... dat was mijn ervaring en met dat advies heb ik meerdere users geholpen aan een beter gecalibreerde batterij.
Oke, duidelijk!Michael Knight schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:48:
Heeft iemand trouwens al ergens een site gevonden waar je goedkoop USB -> Lightning kabels kan bestellen ? 34,95 vind ik een beetje teveel van het goede
zo'n kabel is "maar" 19 euro ?DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:50:
[...]
Oke, duidelijk!
Heeft iemand trouwens al ergens een site gevonden waar je goedkoop USB -> Lightning kabels kan bestellen ? 34,95 vind ik een beetje teveel van het goede
Apple
MyCom
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 24-09-2012 09:55 ]
Dat zou bij li-ion echt niks mogen uitmaken. Wel is het zo dat door volledig leeg laten lopen en weer opladen de elektronica beter zijn calibratiepunten kent. Fabrieksaf worden de accu's met zo'n 60-70% lading opgeslagen, de elektronica zal dus nog ingeleerd moeten worden
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
O bij PDAShop.nl zijn ze 34,95cardwizard schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:53:
[...]
zo'n kabel is "maar" 19 euro ?
Apple
MyCom

Daar heeft deze prachtige site toch een hele mooie Pricewatch voor ?
Conrad vraagt er zelfs € 59,99 voor , pfff je zou er maar intrappen
[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 24-09-2012 10:01 ]
Turn-by-Turn navigation op de iPhone 5 gaat trouwens super via Vodafone 3G! Erg snel!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als ik 'm heb, zet ik 'm ook op de foto met mij MB Pro op de achtergrond. Dan pak ik ook gelijk mijn 50 inch TV mee, mijn iPad, 3 gameconsoles en mijn home cinema setup. Even lekker showen.Donstil schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee geintje.
Zoals het er nu voor staat, pak ik ook de witte. Ik vind de witte 4 sowieso wel wat hebben en loop al 2 jaar met een zwarte.
Niet eens aan gedacht, lag daar omdat iemand me vroeg naar de kleur van het alu tov een mbp.bram1984 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:13:
[...]
Als ik 'm heb, zet ik 'm ook op de foto met mij MB Pro op de achtergrond. Dan pak ik ook gelijk mijn 50 inch TV mee, mijn iPad, 3 gameconsoles en mijn home cinema setup. Even lekker showen.
Nee geintje.
Zoals het er nu voor staat, pak ik ook de witte. Ik vind de witte 4 sowieso wel wat hebben en loop al 2 jaar met een zwarte.
Gemaakt in een hotel kamer dus valt verder weinig te showen ook
Eventueel een foto ervan in het daarvoor bestemde topic?DennusB schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:30:
Volgens mij is de zwarte echt wel heel gevoelig voor beschadigingen, heb nu al 2 "putjes" boven in de telefoon, en hij heeft alleen maar op de bank gelegenHopelijk komt Apple met een oplossing daarvoor
Als ik foto 2 zo zie, twijfel ik wel of ik geen witte moet gaan nemen.Donstil schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:29:
[mbr]Heb links van je foto's gemaakt, want met ruim 3 meg per stuk is het een beetje groot. Zou je anders thumbnails willen maken met een link naar het origineel?[/]
Mijn MacBook, iPad en Apple remote zijn al van aluminium, dus waarom zou mijn iPhone dat dan niet zijn?
Als ze nu nog met een mod komen om het front- panel zwart te maken, maar de witte achterkant te behouden, ben ik verkocht!
An a day keeps the doctor away.
Een iPhone 5 met blanke back en zilver chamfer maar gewoon de zwarte stukjes glas achteraan: iPhone 5 goes iPhone 2G. SssexyHardCoreGamer schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:03:
[...]
Als ik foto 2 zo zie, twijfel ik wel of ik geen witte moet gaan nemen.
Mijn MacBook, iPad en Apple remote zijn al van aluminium, dus waarom zou mijn iPhone dat dan niet zijn?
Als ze nu nog met een mod komen om het front- panel zwart te maken, maar de witte achterkant te behouden, ben ik verkocht!
Wat ik liever had gehad is een iPhone 5 met zwarte voorkant, aluminium achterkant en aluminium rand.Lorefice schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
[...]
Een iPhone 5 met blanke back en zilver chamfer maar gewoon de zwarte stukjes glas achteraan: iPhone 5 goes iPhone 2G. Sssexy![]()
.
Helaas moeten ze er net weer 2 zwarte (glazen) balken bij toevoegen aan de achterkant, en een mat kleurig toplaagje op de rand aanbrengen.

Moeilijk!
De antennes (boven en onderste stuk van de rand) moeten een redelijk vrij uitzicht hebben, Als daar een dik plak aluminium naast zit dan gaat dat de afstraling van de antenne frustreren..HardCoreGamer schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:41:
[...]
Wat ik liever had gehad is een iPhone 5 met zwarte voorkant, aluminium achterkant en aluminium rand.
Helaas moeten ze er net weer 2 zwarte (glazen) balken bij toevoegen aan de achterkant, en een mat kleurig toplaagje op de rand aanbrengen.
Daardoor zou de antenne gaan afstralen richting de enige plek waar geen metaal zit, en daar zit nou net je hoofd. Dus dat is niet bepaald gunstig voor de SAR waarden. Hij zou dan ook harder moeten gaan zenden om toch het basisstation te bereiken, waardoor hij nog meer straling door je hoofd slingert en meer stroom gaat verbruiken.
Dat is de reden van de glasplaatjes boven en onder. Antennes kan je niet afdekken met metaal, er moet eigenlijk ook zo min mogelijk metaal bij in de buurt zitten, behalve in specifieke omstandigheden (in dit geval heb ik het idee dat het middenstuk van de unibody als een 'groundplane' werkt, een soort tegenpool van de antenne, waardoor hij juist beter gaat werken).
Verder zitten ook de wifi, bluetooth en GPS antennes onder het glas zodat die ook vrij uitzicht hebben. Als Apple het zonder glazen balken had kunnen doen dan hadden ze het zeker gedaan want een alu achterkant over het hele oppervlak is inderdaad veel mooier.
Elk Apple product heeft trouwens een 'gat' in de behuizing voor de draadloze verbinding, zie bijv. de zwarte strip aan de achterkant van de MacBooks, de uitsparing in de nieuwe nano met bluetooth, de zwarte strip in de iPod Touch, enz.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 24-09-2012 13:59 ]
Het hoort wellicht in het iOS (6) topic, maar aangezien mijn vraag niet iOS versie-specifiek is stel ik hem maar hier.
Ik heb een tijdje door instellingen van m'ni Phone 4S (met iOS6) gebladerd, maar ik kan het niet vinden.
Is er een manier om in te stellen dat de telefoon "afgaat" als je gebeld wordt, maar dat hij stil is bij het ontvangen van whatsapp/iMessage/SMS/e-mail/tweets etc?
's Nachts slaap ik doorgaans en wil ik liever niet gestoord worden. Maar stel nu dat er zich een noodsituatie voordoet (bijv. iets met ouders - ik woon niet meer thuis) wil ik wel gebeld kunnen worden.
Eigenlijk dus de nieuwe niet storen modus, maar dan wel met signalering als er gebeld wordt...
Met m'n oude Nokia 6310i en later E60 was dit probleem eenvoudig te vangen door hier een "profiel" voor aan te maken, maar ik heb zoiets in iOS nog niet gevonden.
Iemand een idee?
edit: Ja ik kan natuurlijk alle signalering van berichten/whatsapp/etc uitzetten app voor app, maar dat is natuurlijk niet handig... ik hoop op one setting to rule them all ;-)
Ik heb een tijdje door instellingen van m'ni Phone 4S (met iOS6) gebladerd, maar ik kan het niet vinden.
Is er een manier om in te stellen dat de telefoon "afgaat" als je gebeld wordt, maar dat hij stil is bij het ontvangen van whatsapp/iMessage/SMS/e-mail/tweets etc?
's Nachts slaap ik doorgaans en wil ik liever niet gestoord worden. Maar stel nu dat er zich een noodsituatie voordoet (bijv. iets met ouders - ik woon niet meer thuis) wil ik wel gebeld kunnen worden.
Eigenlijk dus de nieuwe niet storen modus, maar dan wel met signalering als er gebeld wordt...
Met m'n oude Nokia 6310i en later E60 was dit probleem eenvoudig te vangen door hier een "profiel" voor aan te maken, maar ik heb zoiets in iOS nog niet gevonden.
Iemand een idee?
edit: Ja ik kan natuurlijk alle signalering van berichten/whatsapp/etc uitzetten app voor app, maar dat is natuurlijk niet handig... ik hoop op one setting to rule them all ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 24-09-2012 15:32 ]
Kijk eens naar Do Not Disturb, daar zijn uitzonderingen makkelijk in te stellen.Gitarist schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:30:
Het hoort wellicht in het iOS (6) topic, maar aangezien mijn vraag niet iOS versie-specifiek is stel ik hem maar hier.
Iemand een idee?
"Niet Storen"Gitarist schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:30:
Iemand een idee?
Onder Instellingen Berichtgeving > Niet storen kun je precies instellen wat wel en niet, kun je alleen (nog) niet aan je mute knop koppelen, maar dat komt wellicht vanzelf ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 24-09-2012 15:33 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja, ik doelde op de Niet storen functie. Maar dan kan je dus ook niet gebeld worden. Althans, dat geeft hij niet aan.
(helaas gaat het in mijn specifieke geval niet werken, aangezien mijn ouders vanaf hun vaste nummer geen nummer meesturen
... dan maar vragen of ze in "noodsituaties" vanaf één van hun mobiele telefoons moeten bellen
)
Zijn hier geen apps voor? Min of meer gelijk aan Niet storen, maar dan met mijn wensen erin verwerkt?
Deze instelling had ik nog niet gevonden... waarvoor dank!Spike_wolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:32:
[...]
"Niet Storen"
Onder Instellingen Berichtgeving > Niet storen kun je precies instellen wat wel en niet, kun je alleen (nog) niet aan je mute knop koppelen, maar dat komt wellicht vanzelf ook.
(helaas gaat het in mijn specifieke geval niet werken, aangezien mijn ouders vanaf hun vaste nummer geen nummer meesturen

Zijn hier geen apps voor? Min of meer gelijk aan Niet storen, maar dan met mijn wensen erin verwerkt?
[ Voor 83% gewijzigd door Gitarist op 24-09-2012 15:39 ]
Instellingen > Berichtgeving > Niet Storen > Sta oproepen toe van:

Daar op 'Iedereen' zetten en hij gaat altijd over als je gebeld word, maar niet voor berichten.
[Edit]
Als het goed is gaan verborgen nummers gewoon over hoor.

Daar op 'Iedereen' zetten en hij gaat altijd over als je gebeld word, maar niet voor berichten.
[Edit]
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 24-09-2012 15:39 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja precies! Bedankt!Spike_wolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:39:
[afbeelding]
Ja dit werkt goed, ik moet deze week 24/7 bereikbaar zijn voor m'n werk, maar heb nu 's nachts geen "last" van binnenkomende mailtjes en andere notificaties.Spike_wolf schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:39:
[afbeelding]
[Edit]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Je kunt ze ook vertellen dat ze als je niet opneemt meteen nog een keer moeten bellen en dan de optie die dat toestaat aanlaten.Gitarist schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:33:
Ja, ik doelde op de Niet storen functie. Maar dan kan je dus ook niet gebeld worden. Althans, dat geeft hij niet aan.
[...]
Deze instelling had ik nog niet gevonden... waarvoor dank!
(helaas gaat het in mijn specifieke geval niet werken, aangezien mijn ouders vanaf hun vaste nummer geen nummer meesturen... dan maar vragen of ze in "noodsituaties" vanaf één van hun mobiele telefoons moeten bellen
)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er is nu ook een recensie van ArsTechnica, klikkerdeklik. Paar punten die zij, Jacqui Cheng aantipt:
Chris Foreman:
The aluminum backplate does have a downside, though. Numerous reports have begun to spring up online that the black model's aluminum is painted black and vulnerable to scratches or other color-changing wear and tear. Some even claim that the black coloring wears off from the aluminum after too much rubbing against things like your bag or your jeans, and scratches do show up quite easily, as I found already. The problems don't affect the grey aluminum on the back of the white iPhone as much—though it's still susceptible to scratches, the color isn't going to change. Keep this in mind when choosing your iPhone colors, or simply use a case that protects the back.
Eindelijk, iemand die mijn mening deelt.Finally, Apple moved the headphone jack to the bottom of the iPhone this time around. [...] I can't say I'm thrilled about the move, but my resistance to this change is almost entirely on principle: I don't like holding my gear "upside down."
Chris Foreman:
Apple claims the A6 can capture and process images 40 percent faster than the iPhone 4S. It certainly feels faster. High-dynamic range images, which take ages to process on an iPhone 4 and cause a perceptible pause in shooting with an iPhone 4S, take less than a second on the iPhone 5. Multiple images can be shot in rapid succession. Even launching the camera or switching between video and still mode feels instantaneous.[...]Bottom line: if the camera is a deciding factor for you, and you currently have an iPhone 4 or earlier hardware, upgrade at your earliest convenience.
Ik zal zo nog even kijken wat mij nog meer opvalt.As for charging speed, I was able to charge up my iPhone from 10 percent battery to 100 percent within a few hours (usually 2.5 to 3 hours) when plugged into my computer or the included power adapter.[...]The iPhone 5 did not take an exceptionally long time to charge.
Dus als ik het zo lees heeft alleen de zwarte last van ''kinderziektes'' op het ontwerp, terwijl de witte nergens last van heeft?me_mrtn schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:18:
Er is nu ook een recensie van ArsTechnica, klikkerdeklik. Paar punten die zij, Jacqui Cheng aantipt:
Last but not least, is de rand rondom de witte iPhone 5 nou echt aluminium?
Als ik de iPhone 4 / 4S vergelijk met de witte iPhone 5, dan lijken de randen vrijwel hetzelfde, terwijl de randen bij de 4 / 4S volgens mij toch echt van een ander soort metaal was gemaakt...
Oeh, kijk uit, want Aluminium is een.............juist metaalHardCoreGamer schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:26:
[...]
Last but not least, is de rand rondom de witte iPhone 5 nou echt aluminium?
Als ik de iPhone 4 / 4S vergelijk met de witte iPhone 5, dan lijken de randen vrijwel hetzelfde, terwijl de randen bij de 4 / 4S toch echt van metaal waren...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Kwam deze tegen, moest m gewoon even delen.
http://www.telegraaf.nl/v...hone_5_Extra_Large__.html
Zwarte en witte rand iphone 5 is gewoon hetzelfde materiaal, alleen andere kleur.absrnd schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:40:
[...]
Oeh, kijk uit, want Aluminium is een.............juist metaal![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium
Anoniem: 172410
Hehe, vooral dat geneuzel van de ontwerpers is treffend. Sure, je hebt een kek apparaat gemaakt, maar hoe daar over gepraat wordt is vaak tenenkrommend.Draakje5 schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:45:
Kwam deze tegen, moest m gewoon even delen.
Heeft iemand ook dat Whatsapp nog niet is geüpdatet? Dus hij vult niet mijn hele scherm op mijn iPhone 5.
LOL. Er zijn zoveel apps nog niet geupdate.
Het scherm lijkt, buiten dat het groter is, een mooie technische vooruitgang geboekt te hebben:
http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_2.htm
- De iPhone 4 was al goed, maar de 5 heeft nog betere kleurweergave
- En wat ik persoonlijk een zeer mooie vind, minder last van reflecties, dus buiten beter leesbaar. Zelfs 1 van de beste schermen dat ze getest hebben.
http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_2.htm
- De iPhone 4 was al goed, maar de 5 heeft nog betere kleurweergave
- En wat ik persoonlijk een zeer mooie vind, minder last van reflecties, dus buiten beter leesbaar. Zelfs 1 van de beste schermen dat ze getest hebben.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik heb Jan Koum (CTO WhatsApp) gemaild en hij meldde mij dat het nog niet op de planning stond... Uiteraard heb ik hem geantwoord dat het nu een beetje irritant werkt omdat de onderste rij niet meer onderaan zit en dat ik hoop dat hij snel zelf een iPhone 5 krijgt zodat hij het zelf ook ontdekt.Appleman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:40:
Heeft iemand ook dat Whatsapp nog niet is geüpdatet? Dus hij vult niet mijn hele scherm op mijn iPhone 5.
robertwebbe schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:37:
[...]
Ik heb Jan Koum (CTO WhatsApp) gemaild en hij meldde mij dat het nog niet op de planning stond... Uiteraard heb ik hem geantwoord dat het nu een beetje irritant werkt omdat de onderste rij niet meer onderaan zit en dat ik hoop dat hij snel zelf een iPhone 5 krijgt zodat hij het zelf ook ontdekt.
Vandaag staat er ook een stukje op de digitale Telegraaf over de krasgevoeligheid van de iPhone 5:
http://www.telegraaf.nl/d...ne_loopt_krasje_op__.html
Als je zo'n type bent dat naar de winkel terug gaat met je iPhone omdat er krasjes op zitten "en dat zou toch niet mogen bij een toestel van dik 700 euro" dan moet je je serieus gaan afvragen of je er niet direct een beschermding omheen doet of dat je misschien beter geen iPhone 5 kunt kopen. Het is kwestie van tijd en er zitten krassen op. Een gewaarschuwd tweaker telt voor 2.
Als je zo'n type bent dat naar de winkel terug gaat met je iPhone omdat er krasjes op zitten "en dat zou toch niet mogen bij een toestel van dik 700 euro" dan moet je je serieus gaan afvragen of je er niet direct een beschermding omheen doet of dat je misschien beter geen iPhone 5 kunt kopen. Het is kwestie van tijd en er zitten krassen op. Een gewaarschuwd tweaker telt voor 2.
[ Voor 56% gewijzigd door robertwebbe op 25-09-2012 10:50 ]
Algemene vraag over intern geheugen :
is de meerprijs jullie het waard om voor een 32GB te kiezen ipv 16GB?
rekening houdend met enigszins regelmatig backuppen van foto's en filmpjes, maar wel redelijk aantal Apps!
Hoeveel Apps passen er, bij normaal foto/video gebruik, op de 16GB?
Ik ga wss voor een 4s daar de 5 te duur is
rekening houdend met enigszins regelmatig backuppen van foto's en filmpjes, maar wel redelijk aantal Apps!
Ik ben voor 32GB gegaan bij mijn iphone 4, persoonlijk vind ik het prettig aardig wat muziek op zak te hebben. Ook gebruik ik de tomtom app, die is bijna 2GB. Dan loopt je geheugen snel vol. Overigens moet je je realiseren dat je van de 16GB effectief maar 13,5GB kan gebruikenHyperTrophy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:56:
Hoewel ik me met 16GB prima zou kunnen redden, is het gewoon het gemak die ik van de extra ruimte heb.
[ Voor 0% gewijzigd door ThomasXCI op 25-09-2012 11:48 . Reden: typo ]
Als het er na een paar maanden opzit kan me dat niet boeien, na minder dan 24 uur wel. En dat is bij mij dus het gevalrobertwebbe schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:46:
Vandaag staat er ook een stukje op de digitale Telegraaf over de krasgevoeligheid van de iPhone 5:
Ik heb nog 3,4 v/d 16 GB beschikbaar. En dat met 58 apps en 4,8 GB aan muziek.HyperTrophy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:56:
Heb nog wel 4S voor je btw
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 25-09-2012 11:13 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Hoeveel effectieve ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een 16GB iPhone 5? Want bij mijn 16GB iPhone 2G was het 14,58, bij mijn 16GB iPhone 4 was het 13,7. . .Jeroenvde89 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:12:
[...]
Ik heb nog 3,4 v/d 16 GB beschikbaar. En dat met 58 apps en 4,8 GB aan muziek.
Ik kan in principe perfect leven met een 16GB exemplaar maar als de effectief lege ruimte nog is afgenomen en dat in combinatie met 1080P video en 8MP (of 27MP) foto's doen me al snel neigen naar een 32GB exemplaar.
Ben met de 5 voor 32GB gegaan. Gebruikte de 4S veel voor foto's en dan is hij toch wel snel vol (vakantie bijvoorbeeld). Nu op de 5 7,4GB vrij (van 28,1 totaal).HyperTrophy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:56:
Muziek 5GB
foto's 2,6GB
TomTom 2GB
Wild Blood & Asphalt7 1,5GB /stuk
Garageband & iMovie 750MB/stuk
Ik dacht slim te zijn en de 64GB te nemen van de iPhone 5, heb 2 GB in gebruikmatthijst schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:21:
[...]
Ben met de 5 voor 32GB gegaan. Gebruikte de 4S veel voor foto's en dan is hij toch wel snel vol (vakantie bijvoorbeeld). Nu op de 5 7,4GB vrij (van 28,1 totaal).
Muziek 5GB
foto's 2,6GB
TomTom 2GB
Wild Blood & Asphalt7 1,5GB /stuk
Garageband & iMovie 750MB/stuk
Nou euh, als ik een nieuwe koop moet 'ie er ook als nieuw uit zien. Als er na een paar uur wat krasjes op zitten boeit het me niet, maar als ik de doos open moet hij er niet uit zien alsof hij al gebruikt is.robertwebbe schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:46:
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
13,5GB effectieve ruimte.Lorefice schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:18:
[...]
Hoeveel effectieve ruimte is er eigenlijk beschikbaar op een 16GB iPhone 5? Want bij mijn 16GB iPhone 2G was het 14,58, bij mijn 16GB iPhone 4 was het 13,7. . .
Ik kan in principe perfect leven met een 16GB exemplaar maar als de effectief lege ruimte nog is afgenomen en dat in combinatie met 1080P video en 8MP (of 27MP) foto's doen me al snel neigen naar een 32GB exemplaar.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Vooral muziek en foto's vreten veel, alsmede de wat zwaardere apps (waarvan ikzelf uiteindelijk maar 30% echt gebruik).
Als je regelmatig een backup van je foto's maakt, zou je aan 16GB voldoende moeten hebben, tenzij je ook je gehele muziekbibliotheek bij je wilt hebben. Anders inderdaad voor 32GB gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 25-09-2012 11:32 ]
En games kunnen behoorlijk aan de maat zijn.
Ik heb de perfecte case gevonden voor mijn witte iPhone 5, de Muvit minigel flexy case.
Zie het iPhone 5 hoesjes topic voor foto's.
[ Voor 69% gewijzigd door robertwebbe op 25-09-2012 12:14 . Reden: Verkeerde topic gebruikt, sorry... ]
Ik zat te denken om de iPhone 5 een keer als totaal nieuwe telefoon in te stellen. Kan ik alleen wel via iCloud dan mijn contacten en ook mijn smsjes terug krijgen? Ik heb in iCloud namelijk Contacten aangevinkt alleen kan ik berichten nergens terug vinden. Zou dit onder het kopje Documenten vallen?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Voor echt audio zal ik toch mn Ipod gebruiken, en voor foto's mn DSLR, die paar kiekjes met de telefoon zullen wel meevallen, of snel gebackupped worden naar hdd of cloud.
Apps en games zullen meeste belasting vormen.
enig idee of de prijzen van de 4s nog gaan zakken met de intro van de 5?
Je contacten krijg je idd terug middels synchronisatie, maar je sms'sjes krijg je alleen via een backup terug.Kuhr89 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:22:
Ik zat te denken om de iPhone 5 een keer als totaal nieuwe telefoon in te stellen. Kan ik alleen wel via iCloud dan mijn contacten en ook mijn smsjes terug krijgen? Ik heb in iCloud namelijk Contacten aangevinkt alleen kan ik berichten nergens terug vinden. Zou dit onder het kopje Documenten vallen?
Ik wacht nog op de T.net review. Ik ben erg benieuwd..
[ Voor 6% gewijzigd door BioHazard op 25-09-2012 14:30 ]
Wat vreselijk lelijk zeg, sorry. Nee, als ik al bescherming neem, dan wordt het een sleeve waar ik 'm uit kan halen. Dit ziet er echt niet uit, weg mooi design.robertwebbe schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:09:
Ik heb de perfecte case gevonden voor mijn witte iPhone 5, de Muvit minigel flexy case.
Ik vind hem ook nogal laat. Had hem onderhand wel verwacht. Ga zometeen allemaal oud nieuws lezen ben ik bang.BioHazard schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:32:
Ik wacht nog steeds op de T.net review. Ik ben erg benieuwd..
Iemand hier met een iPhone 5 en T-Mobile die WEL de Persoonlijke Hotspot functie heeft? Hier is hij nergens te bekennen...
Yep, hiero. Eerst even naar algemeen > netwerk en de functionaliteit daar activeren.
Aight, beterUniciteit schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:30:
Yep, hiero. Eerst even naar algemeen > netwerk en de functionaliteit daar activeren.
haha: An iPhone user walks into a bar. Or an airport. Or a river. Not quite sure.
Hertog_Martin schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:14:
haha: An iPhone user walks into a bar. Or an airport. Or a river. Not quite sure.
Gelukje vandaag...
Ik kon mijn 1 jaar oude iPhone 4 gratis omruilen tegen een gloednieuwe 4S... De eigenaar had spijt dat hij een witte had gekozen, en dat maakte mij niet uit... Hij vond de 4 goed zat en wilde graag ruilen. (ik heb hem in de treuren uitgelegd wat de verschillen zijn... )
Owke....
Toch wel tof dat Siri en Panorama.
Ik gebruikte al enkele apps voor panorama, maar die komen LANG LANG LANG niet in de buurt van het algoritme van Apple. De snelheid en het resultaat van de pan is vele malen beter dan welke app ik ook heb gekocht...
En de proc snelheid valt me ook erg op.. Ik wilde altijd al wel upgraden, maar vond het niet nodig. Nu merk ik toch wel dat de snelheid veel invloed heeft.
Leuke dag zo ...
Ik kon mijn 1 jaar oude iPhone 4 gratis omruilen tegen een gloednieuwe 4S... De eigenaar had spijt dat hij een witte had gekozen, en dat maakte mij niet uit... Hij vond de 4 goed zat en wilde graag ruilen. (ik heb hem in de treuren uitgelegd wat de verschillen zijn... )
Owke....
Toch wel tof dat Siri en Panorama.
Ik gebruikte al enkele apps voor panorama, maar die komen LANG LANG LANG niet in de buurt van het algoritme van Apple. De snelheid en het resultaat van de pan is vele malen beter dan welke app ik ook heb gekocht...
En de proc snelheid valt me ook erg op.. Ik wilde altijd al wel upgraden, maar vond het niet nodig. Nu merk ik toch wel dat de snelheid veel invloed heeft.
Leuke dag zo ...
FreeReef.nl
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit Autopano (Pro) ooit geprobeerd hebt als ik je ervaringen zo hoor?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Die is al gezakt vanwege de intro van de 5, van 599 naar 559 euroHyperTrophy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:24:
Voor echt audio zal ik toch mn Ipod gebruiken, en voor foto's mn DSLR, die paar kiekjes met de telefoon zullen wel meevallen, of snel gebackupped worden naar hdd of cloud.
Nee inderdaad, maar wel een 6tal andere... ook betaalde. Ik vind 360 nog steeds een leuke omdat dit niet echt pan is maar meer ... 360graden rond. Die deed het ook wel leuk als je de tijd nam..Beaves schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:57:
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit Autopano (Pro) ooit geprobeerd hebt als ik je ervaringen zo hoor?
Maar de nieuwe pan functie van ios6 kun je lekker snel over je doel heen halen, en dan werkt hij ook goed.
FreeReef.nl
Autopano is briljante software, je voert een x-aantal bestanden (hoeft niet op volgorde of wat dan ook) en de software zoekt ze zelf bij elkaar. Als je ooit goede software zoekt zou ik zeker naar dit pakket kijken. Maar de pano functie op de recentere iPhones is zeker ook niet te versmaden! Ik heb het een aantal keer gedaan met de iPhone 4s van een collega van mij en het is makkelijk en betrouwbaar, een beetje zoals recentere Sony camera's het ook doen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
De iPhone zelf kan natuurlijk nooit p tegen die echte software maar voor zo ff op vakantie een panorama maken (is zo af en toe best grappig) geeft het een leuk effect.
Zelf doe ik het altijd met Photomerge van Photoshop. Maar ik met mijn DSLR (7d) bv 3 foto's en die stitch ik dan aan elkaar. Geeft altijd een net ff ruimtelijker effect dan 1 foto maar niet een brede onbruikbare Panorama foto. Erg fraai,
Zelf doe ik het altijd met Photomerge van Photoshop. Maar ik met mijn DSLR (7d) bv 3 foto's en die stitch ik dan aan elkaar. Geeft altijd een net ff ruimtelijker effect dan 1 foto maar niet een brede onbruikbare Panorama foto. Erg fraai,
Volgens mij kun je voortaan reeds gekochte apps ook downloaden zonder wachtwoord...
Iemand dubbelcheck?
Iemand dubbelcheck?
FreeReef.nl
Dit kon volgens mij ook al in iOS 5, bij mij werkt dat al een tijdje.World Citizen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:49:
Volgens mij kun je voortaan reeds gekochte apps ook downloaden zonder wachtwoord...
Iemand dubbelcheck?
Photoshop kan dat idd erg goedDonstil schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:16:
De iPhone zelf kan natuurlijk nooit p tegen die echte software maar voor zo ff op vakantie een panorama maken (is zo af en toe best grappig) geeft het een leuk effect.
Zonet even de grens over geweest richting Frankrijk. De iPhone 5 was redelijk beschikbaar, maar een niet provider gebonden toestel was niet niet krijgen. (volgens de verkoper bestond dit niet)
Nog even wachten op de lancering en beschikbaarheid België dus..
You don't need eyes to see, you need vision
Bij de Apple Store kun je toch zo een simlock vrij toestel kopen?Yalopa schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:47:
Zonet even de grens over geweest richting Frankrijk. De iPhone 5 was redelijk beschikbaar, maar een niet provider gebonden toestel was niet niet krijgen. (volgens de verkoper bestond dit niet)
Frankrijk is best een groot land, de stad war ik was heeft geen Apple store. Ik was ook niet met het doel om en iPhone te kopen naar Frankrijk gegaan, maar toen ik in die specifieke supermarkt was en ik niet naast de iPhone 5 vlaggen kon kijken, heb ik maar even gecheckt.
You don't need eyes to see, you need vision
Ik heb het topic over scuff gate op MacRumors een stuk gelezen en ik verwacht dat dit een echt probleem is. Er wordt daar bijgehouden welke weken en fabrieken smetteloze of beschadigde toestellen geproduceerd hebben en alle weken en fabrieken tot nog toe hebben de problemen. Er wordt het meeste geklaagd over de zwarte, maar de witte komt ook voorbij.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:25:
[...]
Nou euh, als ik een nieuwe koop moet 'ie er ook als nieuw uit zien. Als er na een paar uur wat krasjes op zitten boeit het me niet, maar als ik de doos open moet hij er niet uit zien alsof hij al gebruikt is.
Verder vertellen mensen dat ze met het toestel terug zijn gegaan naar de winkel (Apple Stores dus) om te ruilen en wel 5 verschillende toestellen uit de doos haalden met beschadigingen...
Ik verwacht dat in NL dit ook een probleem gaat worden. Ik verwacht zelf iig. een compleet nieuwe en smetteloze telefoon uit de doos te halen.
Bestelling loopt nu bij CoolBlue en heb nog geen ervaringen met RMA. Ben benieuwd en zal m'n unboxing voor mezelf maar filmen als bewijs, anders krijg je weer van "ik kan niet uitsluiten dat u de schade heeft veroorzaakt" door de helpdesk...
[ Voor 34% gewijzigd door SqueakyClean op 26-09-2012 08:18 ]
Je hebt ook gewoon jankerdjes natuurlijk.
Als je 5x terug gaat naar een winkel ben je niet wijs, of heb je te hoge verwachtingen.
Als je 5x terug gaat naar een winkel ben je niet wijs, of heb je te hoge verwachtingen.
Ligt er vooral aan wat voor apps je het over hebt denk ik. Nieuwe premium games zijn over het algemeen nu al 1 á 1,5 GB per stuk. Afleveringen van series in iPhone 5 resolutie zullen ook tegen de 300-500 Mb oplopen per stuk.HyperTrophy schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:56:
Ik heb zelf iig 64 GB en die is altijd vol

Ik kwam dit bericht tegen over dat de beschadigingen aan de iphone 5 normaal zijn:
Apple Marketing SVP comments on iPhone 5 scratches and chips: ‘That is normal’ for aluminum products
Maar zie nu dat dat ook al in het beschadigingen topic gepost is. (kan ik een bericht ook verwijderen?)
Apple Marketing SVP comments on iPhone 5 scratches and chips: ‘That is normal’ for aluminum products
Maar zie nu dat dat ook al in het beschadigingen topic gepost is. (kan ik een bericht ook verwijderen?)
[ Voor 20% gewijzigd door Muurtegel op 26-09-2012 09:29 ]
Apple adverteert het zelf met dat het toestel gemaakt wordt met de precisie die je niet van een smartphone verwacht maar van een duur horloge. Zie http://www.apple.com/iphone/design/matthijst schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:55:
Je hebt ook gewoon jankerdjes natuurlijk.
Dat schept verwachtingen (toevallig zijn horloges ook een soort van hobby van me) en dan verwacht je toch wel iets dat grenst aan perfectie. Out of the box moet het gewoon 100% goed zijn. Ook een duur horloge krast bij gebruik natuurlijk, dat zal een iPhone ook doen, maar da's pas daarna.
In reactie op Muurtegel
Dat meen je toch niet? Wanneer komt een bedrijf nou een keer met "yea, we messed up, sorry, this is how we are going to fix it"
En nee, een rubberen hoesje is geen oplossing >_>
Dat meen je toch niet? Wanneer komt een bedrijf nou een keer met "yea, we messed up, sorry, this is how we are going to fix it"
En nee, een rubberen hoesje is geen oplossing >_>
[ Voor 6% gewijzigd door corset op 26-09-2012 09:29 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Waar spreken ze van een duur horloge?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
[...]
Apple adverteert het zelf met dat het toestel gemaakt wordt met de precisie die je niet van een smartphone verwacht maar van een duur horloge. Zie http://www.apple.com/iphone/design/
Dat schept verwachtingen (toevallig zijn horloges ook een soort van hobby van me) en dan verwacht je toch wel iets dat grenst aan perfectie. Out of the box moet het gewoon 100% goed zijn. Ook een duur horloge krast bij gebruik natuurlijk, dat zal een iPhone ook doen, maar da's pas daarna.
Een duur horloge dat kan werkelijk alles weerstaan. Daar krijg je ook niet zomaar krassen op.
Ik vroeg me af of er eigenlijk schattingen zijn van de netto winstmarge die Apple heeft op een iphone. Je leest wel overal de productiekosten, maar daar kun je (door het ontbreken van R&D, transportkosten etc) niet zoveel mee.
http://finance.yahoo.com/...L+Income+Statement&annualNiku schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:32:
Ik vroeg me af of er eigenlijk schattingen zijn van de netto winstmarge die Apple heeft op een iphone. Je leest wel overal de productiekosten, maar daar kun je (door het ontbreken van R&D, transportkosten etc) niet zoveel mee.
Naar het schijnt ligt het al boven het gemiddelde van hun producten wat naar het schijnt zo'n 30% is. Cijfers zijn onduidelijk want het is relatief moeilijk te ontleden.Niku schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:32:
Based on some back-of-the-envelope maths, that means Apple makes between $172.48 (16GB new iPad Wi-Fi) and $287.68 (64GB new iPad 3G+Wi-Fi) for every iPad sold, and makes between $463.42 (iPhone 4S 16GB) and $579.42 (iPhone 4S 64GB) for every iPhone sold. No wonder it has billions in the bank.
http://www.gizmodo.com.au...ery-iphone-and-ipad-sold/
Deze getallen kloppen denk ik wel ongeveer als ik 3-4 bronnen vergelijk.
Had een probleem met m'n iPhone 5; foto's maken in het donker, met de flash aan, gaf donkere foto's. Het ledje ging wel 2 keer achter elkaar aan, maar de 2de keer was die minder scherp leek het. Ook leek de timing niet goed; foto werd vlak na de flits genomen, met als resultaat telkens een donkere foto. Hetzelfde gedaan met de iPhone5 van een collega (foto in ons ladeblok gemaakt) , daar ging het goed. Op het Apple forum gekeken, en daar waren er meer met dat probleem. Die zullen er hier dus ongetwijfeld ook zijn. Voor de 1 hielp het opnieuw opstarten, voor mij ook . Een ander moest een reset doen. Las ook sommige reacties dat het soms weer terug kwam. Ben benieuwd.
Klopt, maar als je 5x terug gaat naar de winkel heb je een steekje los denk ik.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:28:
[...]
Apple adverteert het zelf met dat het toestel gemaakt wordt met de precisie die je niet van een smartphone verwacht maar van een duur horloge. Zie http://www.apple.com/iphone/design/
Of echt heeeeeeel veel pech.
Haha, tuurlijk.Draakje5 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:32:
Een duur horloge dat kan werkelijk alles weerstaan. Daar krijg je ook niet zomaar krassen op.

Ongelofelijk. Je kunt eigenlijk alleen maar ontzag voor Apple hebben. Welk bedrijf realiseert er nu zulke marges gecombineerd met deze hoeveelheden.sbmuc schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:45:
Based on some back-of-the-envelope maths, that means Apple makes between $172.48 (16GB new iPad Wi-Fi) and $287.68 (64GB new iPad 3G+Wi-Fi) for every iPad sold, and makes between $463.42 (iPhone 4S 16GB) and $579.42 (iPhone 4S 64GB) for every iPhone sold. No wonder it has billions in the bank.
Als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om de werkomstandigheden in de fabrieken te verbeteren, zou ik me niet zo schuldig voelen als ik Apple gear gebruik.Niku schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:04:
[...]
Ongelofelijk. Je kunt eigenlijk alleen maar ontzag voor Apple hebben. Welk bedrijf realiseert er nu zulke marges gecombineerd met deze hoeveelheden.
Het glas van een duur horloge kan veel weerstaan, maar dat kan Gorilla Glass ook.
De rest van zo'n duur horloge is even kwetsbaar als de rest van een iPhone.
De rest van zo'n duur horloge is even kwetsbaar als de rest van een iPhone.
Niemand, want die gast heeft duidelijk R&D en personeelskosten niet meegerekend maar is uitgegaan van de component cost.Niku schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:04:
[...]
Ongelofelijk. Je kunt eigenlijk alleen maar ontzag voor Apple hebben. Welk bedrijf realiseert er nu zulke marges gecombineerd met deze hoeveelheden.
[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2012 11:11 ]
In het filmpje over hoe hij gemaakt is, wordt inderdaad gezegd dat je de bouwkwaliteit eerder zou verwachten bij een 'finely crafted watch' of iets in die trant. Maar ze hadden het daar wel over de toleranties in het fabricageproces, niet zo zeer over de robuustheid in het gebruik.Draakje5 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:32:
[...]Waar spreken ze van een duur horloge?
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 26-09-2012 11:13 ]
Hier: http://www.apple.com/iphone/design/ (even scrollen tot naast die eerste witte).Draakje5 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:32:
[...]
Waar spreken ze van een duur horloge?
Haha dan voel je je vast schuldig voor 99% van je aankopen?Muurtegel schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:09:
[...]
Als ze dat geld nou eens zouden gebruiken om de werkomstandigheden in de fabrieken te verbeteren, zou ik me niet zo schuldig voelen als ik Apple gear gebruik.
Op het moment alleen bij bepaalde kleding en electronica aankopen. Maar de foxconn fabrieken spannen wel de kroon.Mag schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:21:
[...]
Haha dan voel je je vast schuldig voor 99% van je aankopen?
Klopt, ik had niet goed gelezen. Vandaar dat ik vroeg naar schattingen van netto winstmargesCyBeR schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:10:
Niemand, want die gast heeft duidelijk R&D en personeelskosten niet meegerekend maar is uitgegaan van de component cost.
Dit topic is gesloten.