"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Wat ik verwacht is wat elk ander merk wel doet.matthijst schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:53:
Wat verwacht je dan? Hij is nog niet eens uit hier
Ik heb dit eerder gehad. In zwitserland voor omgerekend 600 euro een Macbook gekocht. (gunstige koers en 50% korting ivm faillisement). Scherm raakte defect, wat zeggen ze in NL? "Ga maar terug, daar doen we hier niks mee"
Samsung en Creative MP3 spelers, ook in zwitserland gekocht, hadden defect. In NL gevraagd, kon ze opsturen, en werd geregeld.
Waarom kunnen hun het wel, en weigert apple het?
Duitsland trouwens: "U bent in NL, bel apple daar maar"
>_>
Geweldige producten (ik hou echt van mn Ipad), maar service van 0
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Of je bent heel lomp, of je hebt veel pech; 3 apparaten kapot. Knap.
Maar goed; kapotte 3GS uit Belgie naar de Apple Store in Parijs mee geweest en daar wilden ze hem gewoon omruilen vanwege haarscheurtjes in de achterkant.
Heb je het nu over de "Apple Store" of een APR?lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:59:
[...]
Wat ik verwacht is wat elk ander merk wel doet.
Ik heb dit eerder gehad. In zwitserland voor omgerekend 600 euro een Macbook gekocht. (gunstige koers en 50% korting ivm faillisement). Scherm raakte defect, wat zeggen ze in NL? "Ga maar terug, daar doen we hier niks mee"
Samsung en Creative MP3 spelers, ook in zwitserland gekocht, hadden defect. In NL gevraagd, kon ze opsturen, en werd geregeld.
Waarom kunnen hun het wel, en weigert apple het?
Duitsland trouwens: "U bent in NL, bel apple daar maar"
>_>
Geweldige producten (ik hou echt van mn Ipad), maar service van 0
Een APR is alleen maar een reseller, en hoeven volgens mij niet apple producten aantenemen uit andere landen ( of winkels ). De "Apple Store" in Amsterdam is een winkel van Apple zelf en zullen niet zo moeilijk doen denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Erw op 26-09-2012 16:09 ]
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
@ERW,
Zowel Apple store, als het (31) 0900 7777 703 nummer
Zolang hij nog niet officieel uit is in Nederland wordt er inderdaad niks aan gedaan. Ze kunnen jou toestel moeilijk omruilen als mensen hem hier nog niet eens kunnen kopen.lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:45:
[...]
even totaal off topic:
Dus je hebt ook niets van Samsung, Sharp e.d? Komt nl ook allemaal van Foxconn.
On topic:
Vandaag eerste gezien, Iphone 5 uit doos gehaald (uit duitsland) en al gelijk bekrast >_> Apple bellen "Ga maar terug naar Duitsland, daar doen we hier niks aan" en verbinding verbroken.
Goede service zo
Probeer het na vrijdag nog eens en je zult zien dat het geen enkel probleem zal zijn.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Volgens hun garantiebepalingen mogen ze je inderdaad vragen om terug naar Duitsland te gaan met een iPhone:Erw schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:07:
[...]
Een APR is alleen maar een reseller, en hoeven volgens mij niet apple producten aantenemen uit andere landen ( of winkels ). De "Apple Store" in Amsterdam is een winkel van Apple zelf en zullen niet zo moeilijk doen denk ik.
BELANGRIJKE BEPERKING VOOR DE iPHONE EN iPAD SERVICE
Apple kan de garantie(service) voor de iPhone en iPad beperken tot het land waarin Apple of haar Erkende Distributeurs het Apple product oorspronkelijk hebben verkocht.
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 26-09-2012 16:37 . Reden: Verduidelijking ]
Jep, en dat houdt me dus tegen met Apple producten. Ik zou graag een Macbook willen hebben, maar juist omdat ik internationaal veel moet gaan reizen, kan ik dus logischerwijs geen apple producten aanschaffen. Erg jammerGekkePrutser schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:36:
[...]
Volgens hun garantiebepalingen mogen ze je inderdaad vragen om terug naar Duitsland te gaan met een iPhone:
BELANGRIJKE BEPERKING VOOR DE iPHONE EN iPAD SERVICE
Apple kan de garantie(service) voor de iPhone en iPad beperken tot het land waarin Apple of haar Erkende Distributeurs het Apple product oorspronkelijk hebben verkocht.
Vorig jaar had ik een heel andere ervaring met Apple bij een gekochte iPad 3 (voor release NL). ik had een defecte pixel en werd keurig geholpen. Toestel in NL omgeruild voor een nieuwe en excuses gekregen.lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:45:
[...]
even totaal off topic:
Dus je hebt ook niets van Samsung, Sharp e.d? Komt nl ook allemaal van Foxconn.
On topic:
Vandaag eerste gezien, Iphone 5 uit doos gehaald (uit duitsland) en al gelijk bekrast >_> Apple bellen "Ga maar terug naar Duitsland, daar doen we hier niks aan" en verbinding verbroken.
Goede service zo
Klinkt niet des Apple wat jij beschrijft, en al helemaal dat ophangen niet. Geloof het eigenlijk ook niet helemaal dat ze zomaar ophangen.
Dan kom ik er ongeveer 11:30 aan, maar ik denk dat alle beschikbare iPhones dan al verkocht zijn, of niet?
Heeft iemand een indicatie over hoeveel iPhones er vrijdag beschikbaar zullen zijn in de Apple Store Amsterdam?
An a day keeps the doctor away.
Dan geloof je het toch niet? Sorry hoor, maar ik heb ze bijna dagelijks aan de lijn. Ja het is de enige keer dat ik zo behandeld werd, dus dat zou maar moeten betekenen dat het niet zo is? >_>Bigg Balls schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:50:
[...]
Vorig jaar had ik een heel andere ervaring met Apple bij een gekochte iPad 3 (voor release NL). ik had een defecte pixel en werd keurig geholpen. Toestel in NL omgeruild voor een nieuwe en excuses gekregen.
Klinkt niet des Apple wat jij beschrijft, en al helemaal dat ophangen niet. Geloof het eigenlijk ook niet helemaal dat ze zomaar ophangen.
Over beschikbaarheid, als ik kijk naar de eerdere Iphone releases zou ik er op tijd bij zijn. Maar zullen er genoeg zijn? Ik denk het wel.
Edit: Apple store adam? Lastiger, daar gaat bijna iedereen heen denk ik. Dus kleinere kans
[ Voor 14% gewijzigd door corset op 26-09-2012 16:54 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
2357,17 stuksHardCoreGamer schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:50:
Heeft iemand een indicatie over hoeveel iPhones er vrijdag beschikbaar zullen zijn in de Apple Store Amsterdam?
Geen idee of die 0.17 telefoon interessant is, maar volgens mij was dat de beschikbare hoeveelheid.
Mwoa. Als je er AppleCare opneemt krijg je o.a. 3 jaar fabrieksgarantie en wereldwijde dekking. Ik heb zelf een defect gehad aan m'n MacBook toen ik in Australië zat. Daar een afspraak gemaakt aan de geniusbar, laptop ingeleverd en kon hem de volgende dag kosteloos gerepareerd ophalen (bleek dat m'n sata-kabel stuk was).lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:46:
[...]
Jep, en dat houdt me dus tegen met Apple producten. Ik zou graag een Macbook willen hebben, maar juist omdat ik internationaal veel moet gaan reizen, kan ik dus logischerwijs geen apple producten aanschaffen. Erg jammer
Je betaalt er wat voor, maar indien nodig krijg je er ook zeker wat voor terug. Ik kan me geen ander merk voorstellen waarbij het zo makkelijk geregeld is als je aan de andere kant v/d wereld zit.
Maar goed, terug ontopic...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Beetje offtopic maar in de garantiebepalingen voor een MacBook (heb hier een Pro genomen), staat een dergelijke beperking voor zover ik zie niet, en wel specifieke regelingen voor garantie afhandeling in het buitenland:lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:46:
[...]
Jep, en dat houdt me dus tegen met Apple producten. Ik zou graag een Macbook willen hebben, maar juist omdat ik internationaal veel moet gaan reizen, kan ik dus logischerwijs geen apple producten aanschaffen. Erg jammer
Indien u om service verzoekt in een land dat niet het land van aankoop is, dan dient u te voldoen aan alle van toepassing zijnde (wettelijke) import- en exportregels en bent u verantwoordelijk voor betaling van alle invoerrechten, BTW en andere hiermee verband houdende belastingen en toeslagen. Voor internationale service kan Apple producten en onderdelen repareren of vervangen door vergelijkbare producten en onderdelen die voldoen aan de locale standaarden.
Ik geloof gewoon niet dat ze zomaar de telefoon ophangen en als dat wel het geval is denk ik dat jij dat verdiend hebt door taalgebruik of dergelijke of wat dan ook.lanerios schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:53:
[...]
Dan geloof je het toch niet? Sorry hoor, maar ik heb ze bijna dagelijks aan de lijn. Ja het is de enige keer dat ik zo behandeld werd, dus dat zou maar moeten betekenen dat het niet zo is? >_>
Over beschikbaarheid, als ik kijk naar de eerdere Iphone releases zou ik er op tijd bij zijn. Maar zullen er genoeg zijn? Ik denk het wel.
Edit: Apple store adam? Lastiger, daar gaat bijna iedereen heen denk ik. Dus kleinere kans
Vodafone krijgt slechts 8 stuks zwart 32 gb voor heel NL? Dat is echt heel weinig vind ik...Blarretje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:17:
Vanochtend zwarte Iphone 5 32GB besteld bij Vodafone winkel in Hilversum in combinatie met een Vodafone "altijd" abonnement. Ik was de tweede op de lijst. De verkoper vertelde mij dat er 8 stuks zwart 32GB geleverd gaan worden. Dit betekend dat ik vrijdag mijn toestel kan ophalen in de winkel.
Misschien dat Vodafone daarom zo laat met de prijzen is gekomen, omdat ze geen grote voorraad konden veiligstellen.
Ik ga ervan uit dat T-Mobile er wel een paar honderd misschien of wel een paar duizend heeft voor de release...
Daarnaast is het weer een klantenservice Miep en die praten nog wel eens onzin, hè!
Dit is alleen de voorraad voor de Vodafone winkel in Hilversum, dus niet de landelijke voorraad.Jobbie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:44:
[...]
Vodafone krijgt slechts 8 stuks zwart 32 gb voor heel NL? Dat is echt heel weinig vind ik...
Misschien dat Vodafone daarom zo laat met de prijzen is gekomen, omdat ze geen grote voorraad konden veiligstellen.
Ik ga ervan uit dat T-Mobile er wel een paar honderd misschien of wel een paar duizend heeft voor de release...
Daarnaast is het weer een klantenservice Miep en die praten nog wel eens onzin, hè!
Hij heeft het over de lokale winkel, niet de webwinkelJobbie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:44:
[...]
Vodafone krijgt slechts 8 stuks zwart 32 gb voor heel NL? Dat is echt heel weinig vind ik...
Tmobile heeft er al meer dan 3-4000 welke a.s. vrijdag/zaterdag geleverd gaan worden aangezien ongeveer zoveel mensen al een smsje hebben gekregen met een bezorgafspraak.

Dan was je accu wat slechter aan het worden. Bij mijn iPhone 4s kan ik tot 1% en daar nog best een tijd op blijven hangen. Mijn 3GS begon na 2 jaar steeds eerder uit te vallen. Kwestie slijtage en calibratie dus.Appleman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:13:
Wat ik ook relaxt vind is dat hij nog blijft werken op 1%. Bij mijn iPhone 4 knalde hij uit op 4% ofzo.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Op http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/ zie ik namelijk precies dezelfde dingen staan bij de back-camera.
Zal wel dunner zijn natuurlijk...
In de keynote werd nog even de A6 aangehaald en daardoor 2 stops winst en beter low-light...
Maar is er nou echt ZOveel verschil?
Heeft iemand eigen ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 27-09-2012 08:43 ]
Resultaat is dus een kleinere foto.
Volgens mij kan je dat ook niet uitzetten. Had liever de 4S versie gehad en dan zelf nabewerken.
Afgelopen weekend heb ik wat foto's in een kroeg genomen met zowel de 4, de 4S als de 5. Wat me opviel was dat de foto's van de 4 echt niet om aan te zien waren, dat bij de 4S het er nog allemaal acceptabel uitzag (met uitzondering van bewegende mensen) en met de 5 het best prima was, voor een telefoon that is. Concrete voorbeelden heb ik helaas niet zo direct, maar het is een behoorlijke vooruitgang.Tha BasZ schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:41:
Misschien heb ik er overheen gelezen maar iemand enig idee in hoeverre de camera van de iPhone 5 verbeterd is ten opzichte van de 4S?
Op http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/ zie ik namelijk precies dezelfde dingen staan bij de back-camera.
Zal wel dunner zijn natuurlijk...
In de keynote werd nog even de A6 aangehaald en daardoor 2 stops winst en beter low-light...
Maar is er nou echt ZOveel verschil?
Heeft iemand eigen ervaringen?
Wat voor "cijfer" zou je aan de camera's geven gebaseerd op jouw fotosessie?
(even om een vergelijk te maken).
Overdag was het verschil tussen de 4S en de 5 overigens niet zo groot.Tha BasZ schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:55:
@ Zegato ->
Wat voor "cijfer" zou je aan de camera's geven gebaseerd op jouw fotosessie?
(even om een vergelijk te maken).
Als het puur om low light fotografie met telefoons gaat, zou ik de 4 een 5 geven, de 4S een 7 en de 5 een 8. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laatste jaren geen enkele andere telefoon heb gebruikt voor het maken van foto's, dus het zou ook een 6, 8 en 9 kunnen zijn. Waar het om gaat; het verschil iPhone 4 --> 4S is groter dan 4S --> 5 met weinig licht, althans, naar mijn mening
Ik zie dat je fotografeert: met een 50mm f/1.8 MK1 op het toestel, is de ruis vergelijkbaar als van 10D (4) naar 30D (4S) naar 1DMK2 (5). Best bizar hoe snel technologie vooruit gaat overigens
[ Voor 12% gewijzigd door Zegato op 27-09-2012 10:29 ]
Zet je iCloud backup eens aan!wouterve schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:06:
Heb de iPhone 5 nu sinds vrijdag, en ben er tot nu toe erg over te spreken. Wat me, afgezien van het grotere schermoppervlak en het gewicht en dat soort opvallende nieuwigheden, erg goed bevalt is de batterijduur. Die is merkbaar beter dan die van de iPhone 4 die ik hiervoor had. De batterij is op 't moment bijna leeg, en heeft het daarmee bijna 2 volle dagen volgehouden bij normaal gebruik (push email, wekker, wifi thuis en op kantoor, 4G daarbuiten):
[afbeelding]

Lekker slordig...
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 27-09-2012 11:53 ]
Waarom? Heb ik ook uit...
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Omdat je dan een backup hebt van al je app data en je instellingen
Het kost bijna geen moeite maar wel levert wel een hoop voordeel op. Waarom zou je het niet doen
[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 27-09-2012 12:29 ]
Ook dat schijnt bij deze iPhone meer voor te komen..Brm-G schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:52:
Hebben jullie allemaal 2 schroefjes in de onderkant van jullie iPhone 5? Bij ons heeft één van de vijf gekocht iPhone 5's geen schroefjes in de onderkant![]()
Lekker slordig...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Andy Ihnatko (of hoe je het ook schrijft) komt vandaag of morgen met z'n review van de 5. Heeft veel tijd in cameravergelijkingen gestoken, heeft ie aangegeven. Wellicht het lezen waard
Hopelijk dan wel een review met full-size foto's. Ik erger me altijd zo aan cameravergelijkingen waarbij de foto's in 400x300 geplaatst wordenZnivian schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:33:
Re: fotokwaliteit
Andy Ihnatko (of hoe je het ook schrijft) komt vandaag of morgen met z'n review van de 5. Heeft veel tijd in cameravergelijkingen gestoken, heeft ie aangegeven. Wellicht het lezen waard
Oké, ik ben overtuigd hoorMarcoC schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:28:
[...]
Omdat je dan een backup hebt van al je app data en je instellingen? Mocht er iets mis zijn met je iPhone (of hij wordt gejat), dan kan je op een andere iPhone je Apple ID instellen, een iCloud-backup terugzetten en je hebt al je data weer terug. Inclusief de meest kleine/nutteloze instelling denkbaar.
Het kost bijna geen moeite maar wel levert wel een hoop voordeel op. Waarom zou je het niet doen?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat klopt, maar de iCloud-backup wordt automatisch gemaakt als je verbonden bent met WiFi en aan een stroombron gekoppeld bent, dus daar hoef je niks voor te doen.Jeroenvde89 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:40:
[...]
Oké, ik ben overtuigd hoorMaar het is toch precies hetzelfde als de back-up die hij maakt als ik m'n telefoon aansluit op iTunes?
Ik heb mijn contacten gesynced met FB. Agenda, contacten en Facebook staan aan in de instellingen.
Ik gebruik Week Cal. In de Week Cal "agenda's", staan alle vinkjes aan, behalve iCloud Verjaardagen van vrienden. Overige Agenda bevat 2x Verjaardagen die ook allebei staan aangevinkt (geen idee waar deze vandaan komen, de onderste uitzetten laat in ieder geval alle FB verjaardagen verdwijnen.)
Echter, in het berichtencentrum staat elke verjaardag dubbel.
Ik heb nu staan: "De verjaardag van Erica" en "Erica jarig. Ik ben een mierenneuker en irriteer me hier mateloos aan. Het moet er 1x staan.
In de native Agenda app staat het volgende uitgevinkt: Hotmail - Birthday calendar (Read only), iCloud - Verjaardagen van vrienden, Facebook - Facebook-activiteiten (vreemd genoeg zie ik wel allerlei feesten vanaf FB in mijn agenda, dus als iemand weet hoe ik dit weg krijg, graag), en Andere - Verjaardagen.
Het vreemde is, dat beide apps in de agenda maar 1 verjaardag weergeven. Ik zie voor morgen dus alleen staan: Erica jarig en geen tweede, die ik wel in het berichtencentrum zie staan.
Weet iemand hoe ik dit wegkrijg, evenals die evenementen. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer.
edit: Topic gevonden. Ik plaats 'm daarin.
Maar als je een lokale backup maakt van je 3G in iTunes, dan kun je die gegevens toch op je iPhone 5 zetten? Als het goed is gaan sms'jes en andere applicatiedata (dus ook WhatsApp-berichtjes) mee.joppe113 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:37:
vraag, kan ik icloud ook op iphone 3 koppelen? ik zou het jammer vinden als ik al mijn whatsapp verkeer e.d. kwijt ben als ik over stap.
* vooghel wil dat ook wel even zeker weten voor hij zijn iPhone 4 aan zijn vriendin geeft die nu nog een 3G heeft
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Klopt, inmiddels een update gehad voor 14 v/d 59 appsAppleman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:54:
Langzaam aan beginnen steeds meer apps compatible te worden met de iPhone 5. Beginnen steeds updates uit te rollen.
Ze updaten die app sowieso bijzonder weinig vind ik..Appleman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:02:
Ik vind wel heel vaag dat whatsapp nog niet geüpdatet is. Een app die wereldberoemd is... i don't get it.
Owner of DBIT Consultancy
Dat is toch juist het teken van perfectie of niet?DennusB schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:02:
[...]
Ze updaten die app sowieso bijzonder weinig vind ik..
Whatsapp is verre van perfect, het is zo lek als een mandje.Jeroenvde89 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:04:
[...]
Dat is toch juist het teken van perfectie of niet?
Owner of DBIT Consultancy
Heb jij daar last van dan? Of überhaupt ooit iemand over gehoord..? Nee.. Prima app dusDennusB schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:05:
[...]
Whatsapp is verre van perfect, het is zo lek als een mandje.
Als het werkt is het goed toch? Als er niks veranderd hoeft te worden zou ik hem ook niet verder updatenAppleman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:02:
Ik vind wel heel vaag dat whatsapp nog niet geüpdatet is. Een app die wereldberoemd is... i don't get it.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja echt zo lek, en zoveel problemen mee. Wat een onzin, Whatsapp is gewoon geweldig.DennusB schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:05:
[...]
Whatsapp is verre van perfect, het is zo lek als een mandje.
Helaas dus niet voor de iPhone 5 aangepast, en dat is nog best irritant kan ik je verzekeren.NotSoSteady schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:16:
[...]
Ja echt zo lek, en zoveel problemen mee. Wat een onzin, Whatsapp is gewoon geweldig.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb geen WhatsApp, maar ik kan me zo voorstellen dat het nog geen ondersteuning biedt voor full-screen op 4"-apparaten. Dat is iets dat héél simpel te fixen is, dus "er hoeft niks veranderd te worden" gaat denk ik niet op.Spike_wolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:09:
[...]
Als het werkt is het goed toch? Als er niks veranderd hoeft te worden zou ik hem ook niet verder updaten
Misschien is het dán slim om een topic te openen voordat dit forum wordt misbruikt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Die ene met die rode en gele cirkels er omheen is in elk geval al expres bekrast: bron. Bekrast met sleutels en een metalen simkaart houder.Da_Vince schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:42:
Op deze website staan diverse foto's met het probleem.
http://www.scuffgate.nl/fotos-scuffgate/
Dus dat zegt niet zo veel, als je iets kapot wil maken dan kan dat altijd.
Die andere lijken me wel schades die zo uit de doos zijn, en dat vind ik ook een stuk ernstiger (maar die zijn wel een stuk minder erg beschadigd).
Is er al: iPhone 5 gevoelig voor beschadigingen.Kuhr89 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:13:
Ik ben benieuwd of er morgen veel mensen zijn die problemen hebben met krasjes etc..
Misschien is het dán slim om een topic te openen voordat dit forum wordt misbruikt.
[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 27-09-2012 20:18 ]
De iPod shuffle of nano, daar kunnen ze mee experimenteren. Als het een keer fout gaat (zie de iPod shuffle zonder knoppen), dan is het nog geen immense ramp. Maar als ze veel open verkopen verliezen, dan kunnen ze tot wel de helft van hun onzer kwijtraken.
30 is wat veel..Uniciteit schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:35:
Trouwens nog even een reden waarom Apple niet voor een meer 'dramatische' design update is gegaan: Apple kan het zich niet veroorloven om een grote verandering in design door te voeren: dat is té riskant. Dat kon misschien nog in het 3G of 3GS tijdperk maar nu verkopen ze ongeveer 30 miljoen toestellen pet maand (in plaats van per jaar).
De iPod shuffle of nano, daar kunnen ze mee experimenteren. Als het een keer fout gaat (zie de iPod shuffle zonder knoppen), dan is het nog geen immense ramp. Maar als ze veel open verkopen verliezen, dan kunnen ze tot wel de helft van hun onzer kwijtraken.
Ik weet niet.. Ik vind de 5 echt niet zo heel mooi.. Ik vind de 4 echt serieus veel mooier. Toch zal mijn volgende telefoon een iphone zijn (onder voorbehoud van finale afgang).
Het maakt me niet zo veel uit hoe hij eruit ziet... Het is de enigste telefoon die aansluit bij mijn automatisering. Anderen werken niet met iCloud zoals deze.. enz enz.
Ik zal er dus mee moeten leven.. en ik denk dat er veel zo denken. De overige willen gewoon een iPhone omdat het een iPhone is, en die kopen hem ook wel... Apple kan met veel wegkomen. Neem bv de Retina zonder DVD drive..
FreeReef.nl
Apple kan nu inderdaad met veel wegkomen, maar toegegeven: ze doen het nog steeds goed.
"Enige"
Ik heb nu bijna een jaar een MB Pro, nog nooit de DVD drive gebruikt.
Ja sure. Want de resolutie op de iPhone 5 is hetzelfde als die op de iPhone 4Spike_wolf schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:09:
[...]
Als het werkt is het goed toch? Als er niks veranderd hoeft te worden zou ik hem ook niet verder updaten

Daar hoef je je geen zorgen over te makenPannekoek81 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:30:
Vraagje, hoe gaat het met de apps. Deze worden nu aangepast voor de 5, maar blijven ze ook werken op de 4s? Ik sta op punt de 4s te bestellen, scheelt nogal met de 5 (lees bijna 200 euro). Maar goed, als dan over een maand geen apps meer kan gebruiken schiet ik er niks mee op
wesleytjuh schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:41:
[...]
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. De oudere 3G en 3GS worden net zoals de oudere iPads met een andere resolutie nog gewoon ondersteund en er is geen reden om hier binnenkort mee te stoppen
Ga ik nu de 4S bestellen, mijn eerste iPhone, ben benieuwd hoe het gaat bevallen na 4 jaar Android. Daar wel klaar mee. Ze zijn te groot (de high end toestellen tenminste) en de ondersteuning is gewoon waardeloos. Na een jaar moet je geluk hebben, duimen, hopen dat je nog een grote update krijgt naar een nieuwe versie.
Dus dag dag Android, hallo iPhone
Nee, maar dat maakt niet uit, als de makers hun app goed in elkaar gezet hebben resized hij zonder verdere aanpassingen zelf naar een langer formaatAppleman schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 06:35:
[...]
Ja sure. Want de resolutie op de iPhone 5 is hetzelfde als die op de iPhone 4.
Humankind… be both.
http://www.mycom.nl/Produ...ning-to-USB-Cable/1365109
Deze zijn zelfs nog één euro goedkoper dan bij Apple zelf zeg, geweldige service!matthijst schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:26:
USB kabels kan je bij mycom en dixons bestellen:
Is er al een website waar je iPhone 5 sleeves kunt bestellen?
De iPhone en nano sim heb ik inmiddels besteld, nu nog een lederen sleeve.
An a day keeps the doctor away.
cool, ga ik vanmiddag even een extra lightning kabeltje halenmatthijst schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:26:
USB kabels kan je bij mycom en dixons bestellen:
mujjo.com een Nederlandse toko, mooi spul. Maar hier loopt een ander topic over.HardCoreGamer schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:34:
[...]
Deze zijn zelfs nog één euro goedkoper dan bij Apple zelf zeg, geweldige service!
Is er al een website waar je iPhone 5 sleeves kunt bestellen?
De iPhone en nano sim heb ik inmiddels besteld, nu nog een lederen sleeve.
Daarnaast is de zwarte achterkant erg mooi en echt niet makkelijk te bekrassen. Ik hoorde mensen over dat je met hard duwen met je nagel al krassen zou krijgen, maar mooi niet.
Ik schrok er wel van hoe licht hij was, maar hij voelde niet goedkoop aan. Echt supersnel is ie.
Sorry, maar wat denk je nou zelf? De 4S en de 4 (en de 3GS tot voor kort) worden nog gewoon door Apple geleverd en ondersteund, en dan zijn over een maand apps niet meer bruikbaar? En buiten dat: miljoenen mensen hebben een oudere iPhone. Als je ook maar een fractie logisch nadenkt, kun je wel verzinnen dat ook apps op die toestellen gewoon normaal werken.Pannekoek81 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:30:
Vraagje, hoe gaat het met de apps. Deze worden nu aangepast voor de 5, maar blijven ze ook werken op de 4s? Ik sta op punt de 4s te bestellen, scheelt nogal met de 5 (lees bijna 200 euro). Maar goed, als dan over een maand geen apps meer kan gebruiken schiet ik er niks mee op
Zo jij bent met je verkeerde been uit je bedje gekomen zegbram1984 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:14:
[...]
Sorry, maar wat denk je nou zelf? De 4S en de 4 (en de 3GS tot voor kort) worden nog gewoon door Apple geleverd en ondersteund, en dan zijn over een maand apps niet meer bruikbaar? En buiten dat: miljoenen mensen hebben een oudere iPhone. Als je ook maar een fractie logisch nadenkt, kun je wel verzinnen dat ook apps op die toestellen gewoon normaal werken.
Maar goed, kijk eens bij Android, daar komt het dus wel voor dat je een app hebt die op je tablet/telefoon een melding geeft dat de app niet werkt wegens resolutie of versie of .... En ja ik heb een Android telefoon en tablet thuis en op beide heb ik de melding wel gehad. Ik heb dit vaker gelezen / gehoord, ook van vrienden. Vaak is het de versie die je erop hebt staan, wat ik dus al zei, de ondersteuning op dat vlak is vaak waardeloos bij Android. Daarnaast resolutie fouten, waardoor of weergave niet goed is of dat het helemaal niet werkt, ook al vaak genoeg gehad. Ik heb weinig zin om nu een toestel te nemen die met een jaar geen apps meer aan kan. Vandaar de vraag en zover ik weet vragen staan vrij, vooral als je het antwoord niet zo 1,2,3 kunt vinden.
Mijn iPhone 3GS van februari 2010 kan met iOS6 tot nog toe alles aan wat ik geprobeerd heb. Alleen zijn sommige programma's "niet zo heel snel"Pannekoek81 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:21:
[...]
Zo jij bent met je verkeerde been uit je bedje gekomen zeg![]()
Maar goed, kijk eens bij Android, daar komt het dus wel voor dat je een app hebt die op je tablet/telefoon een melding geeft dat de app niet werkt wegens resolutie of versie of .... En ja ik heb een Android telefoon en tablet thuis en op beide heb ik de melding wel gehad. Ik heb dit vaker gelezen / gehoord, ook van vrienden. Vaak is het de versie die je erop hebt staan, wat ik dus al zei, de ondersteuning op dat vlak is vaak waardeloos bij Android. Daarnaast resolutie fouten, waardoor of weergave niet goed is of dat het helemaal niet werkt, ook al vaak genoeg gehad. Ik heb weinig zin om nu een toestel te nemen die met een jaar geen apps meer aan kan. Vandaar de vraag en zover ik weet vragen staan vrij, vooral als je het antwoord niet zo 1,2,3 kunt vinden.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Nee, juist niet. Het is meer verbazing, maar ik heb dan ook geen ervaring met Android. Erg vreemd dat je daar binnen een jaar geen ondersteuning meer krijgt dan, maar goed.Pannekoek81 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:21:
[...]
Daar heb je bij Apple dus geen last van, de enige reden voor een app om niet te werken op een specifiek apparaat is als de app hardware nodig heeft die het apparaat niet heeft, zoals een camera ofzo.
Als de resolutie van een app anders is dan je apparaat dan krijg je de app in beeld zoals hij ontwikkeld is, een iPhone app komt op een iPad dus heel klein in beeld (kan wel vergroot worden), en een app die niet voor 4" schermen ontwikkeld is krijgt boven en onder een zwarte balk, verder werkt alles gewoon naar behoren
[Edit]
@ hierboven: Dat komt omdat er inmiddels 30 duizend* verschillende android telefoons/tablets zijn, allemaal hebben ze een andere resolutie en hardware, voor app ontwikkelaars is het bijna onmogelijk om ze allemaal te ondersteunen.
* natte vinger werk uiteraard.
[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 28-09-2012 13:26 ]
Humankind… be both.
Dat is dus een belangrijk verschil tussen android en IOS, waar android op 100en verschillende telefoons moet draaien draait IOS maar op een paar verschillende modellen waarbij Apple de resolutie of in ieder geval de verhouding zo veel mogelijk gelijk houdt(tot de iphone 5 althans) om zo de ondersteuning goed te houden.Pannekoek81 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:21:
[...]
Coach4All schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:23:
[...]
Mijn iPhone 3GS van februari 2010 kan met iOS6 tot nog toe alles aan wat ik geprobeerd heb. Alleen zijn sommige programma's "niet zo heel snel"
Verbazing, kan zijn, echter sommige vragen zijn zo gek nog niet als je wat mindere ervaringen hebt met een product, in dit geval Android. Naast de veel te grote afmetingen van de toestellen, vind ik de ondersteuning slecht. Meerdere hoor ik hierover te klagen. Vandaar ook de overstap naar een iPhone. Gezien ik daar 0,0 ervaring mee heb, ja ik heb vaak zat een iPhone in handen gehad, een iPad, een Macbook... maar niet zelf gehad wilde ik even zeker voor het onzekere weten. Vermoeden had ik, maar liever een navraagbram1984 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:24:
[...]
Nee, juist niet. Het is meer verbazing, maar ik heb dan ook geen ervaring met Android. Erg vreemd dat je daar binnen een jaar geen ondersteuning meer krijgt dan, maar goed.
Edit: er zijn inderdaad erg veel verschillende toestellen, dus ja dat heeft er zeker mee te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Pannekoek81 op 28-09-2012 13:33 ]
Anoniem: 47458
Ben namelijk benieuwd hoeveel je kan opnemen voordat je telefoon vol is
[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 28-09-2012 13:40 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
130.4 mb
[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 28-09-2012 13:47 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Of als je telefoon niet meer ondersteund wordt met iOS updates. Ik moet erg lang zoeken om apps te vinden die ik kan installeren op mijn iPhone 2g, gezien die iOS 3 draait. Maar het is dan ook een toestel uit 2007, dus wat dat betreft mag het ook wel een keer afgelopen zijn.Spike_wolf schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:25:
[...]
Daar heb je bij Apple dus geen last van, de enige reden voor een app om niet te werken op een specifiek apparaat is als de app hardware nodig heeft die het apparaat niet heeft, zoals een camera ofzo.
Is het niet gewoon zo dat Google de youtube app nog niet heeft geoptimaliseerd voor de iPhone 5?carpebios schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:38:
Ik vind die balk rondom een filmpje in de Youtube app wel jammer. Had een filmpje liever gebruik zien maken van heel het scherm. Ziet er naar uit dat er nog veel updates mogen komen voor apps. Als je naar de safari pagina gaat van youtube (m.youtube.com) pakt die wel heel je scherm.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Anoniem: 474138
Omdat het een bagger apparaat is, iedereen heeft spijt.Versteegrob schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:15:
Waarom is het zo rustig in dit topic? De iPhone 5 is vandaag toch uitgekomen? Overal rijen en hier bijna geen berichten, hmmmm
ik ga er op mijn gemak van uit dat je dat wilt insinueren
Iedereen is met zijn telefoon aan het spelen en de Android fanboys hebben het Apple topic nog niet gevonden.Versteegrob schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:15:
Waarom is het zo rustig in dit topic? De iPhone 5 is vandaag toch uitgekomen? Overal rijen en hier bijna geen berichten, hmmmm
Even gequote uit het gesloten topic..CyBeR schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:21:
Al dit soort spullen krassen bij gebruik. Dat ís ook normaal. De materialen die niet of nauwelijks krassen (diamant, saffier e.d.) zijn veel te duur om een telefoon van te maken.
Wat echter níet normaal is, is dat producten als beschadigd in de doos zitten. Maar van alle gevallen die ik gelezen heb stond er achteraan dat ze direct een nieuwe kregen.
Saffier lijkt mij niet een onwaarschijnlijk glas om een iPhone van te voorzien.
Gezien het feit de 8800 serie van Nokia ook bestond uit Saffier glas. En omgerekend dezelfde prijs als een iPhone (destijds de Nokia 8800 Arte/Scirocco/SE €1000,-). En die telefoons werden destijds ook veel verkocht (niet als broodjes, maar wel veel). Ik heb in de vier jaar tijd dat ik een 8800 bezat (2 verschillende), nooit één krasje op het beeldscherm gehad, terwijl ik er niet altijd netjes mee omging.
Gezien het feit de cameralensjes van de iPhone inmiddels ook van saffier zijn. Denk ik dat het reëel is om te zeggen dat saffier ook wel in de toekomst gebruikt kan gaan worden voor het normale glas.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Er lijkt alleen een ' tik' in de telefoon te zitten als ik op de bovenkant tik met mijn vinger, het lijkt uit de camera te komen. Hoort dit of is het een fout?
Ik dacht dat dat de autofocus kon zijn, weet helemaal niet of dat klopt verder.Redshark schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:28:
Vanmiddag toch nog een witte iPhone 5 weten te scoren uit de losse verkoop :-) er kwam net een lading binnen.
Er lijkt alleen een ' tik' in de telefoon te zitten als ik op de bovenkant tik met mijn vinger, het lijkt uit de camera te komen. Hoort dit of is het een fout?
Dit topic is gesloten.