• RendyHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01 07:21
Mede-auteur:
  • SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:59

SquareOne

Voor nu alleen de Apple pagina: http://www.apple.com/ios/ios6/
(Wordt zsm bijgewerkt, op dit moment nog eventjes de originele tekst van Apple afwachten.)

iOS 6 gives you more features to make the things you do every day even better. It’s coming this fall, and it’s free and easy to upgrade wirelessly on your iPhone, iPad, or iPod touch — the moment it’s available.

[Voor 150% gewijzigd door RendyHD op 11-06-2012 22:53]

I'm a tweetin'! - @RendyHD

• SquareOne
  • Laatst online: 18:59
Een hoop nieuwe en veelbelovende features!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:19
Helaas is de developer portal nog niet online..

Edit: is inmiddels online

[Voor 23% gewijzigd door Dannydekr op 11-06-2012 22:01]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heerlijk weer dit soort presentaties, wel enorm jammer van het ontbreken van Nederlandse Siri.

[Voor 86% gewijzigd door eXisTa op 11-06-2012 22:22]

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Ik wil ook heel graag de beta draaien van deze versie, doe dit dan voor het eerst. Heb nu helaas geen betaald dev account. Iemand die kan helpen? :)

• Dannydekr
Valderrama schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:33:
Ik wil ook heel graag de beta draaien van deze versie, doe dit dan voor het eerst. Heb nu helaas geen betaald dev account. Iemand die kan helpen? :)
DM

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:28
Mijn eerste vraag, kan iemand gelijk in de legal notes van de MAPS kijken, ben nu toch wel benieuwd hoe vaak de naam Tom2 daarin voorkomt...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:42
Siri voor iPhone 4 en Nederlands graag. :(

• Dannydekr
Wat in ieder geval al wel duidelijk is: Turn Navigatie is alleen voor de iPhone 4s / iPad 2 of hoger, evenals de flyover feature.

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

TheThomas

I Am The Eye In The Sky

Hmmm iOS 6 ziet er weer goed uit van apple, met integratie van FB :9~ en de nieuwe maps. Ik zou dit graag willen proberen met mijn 4s, alleen jammer dat ik geen dev account heb, misschien dat iemand mij uit de brand zou kunnen helpen? :)

• RendyHD
TheThomas schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:07:
Hmmm iOS 6 ziet er weer goed uit van apple, met integratie van FB :9~ en de nieuwe maps. Ik zou dit graag willen proberen met mijn 4s, alleen jammer dat ik geen dev account heb, misschien dat iemand mij uit de brand zou kunnen helpen? :)
Dannydekr will be your hero!
Hij heeft mij perfect geholpen ;)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een 3Gs en wil wel naar iOS 6. Mis namelijk de facebook integratie die ik wel op mijn andere telefoons had. Ik denk dat ik er via via wel aan kan komen maar nu lees ik dit
Devices updated to iOS 6 beta can not be restored to earlier versions of iOS. Registered development devices will be able to upgrade to future beta releases and the final iOS 6 software.
Is dat echt zo? Als dat zo is kan ik namelijk wel wachten tot het officieel uitkomt...

• Implar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-10-2016
Ik heb net mijn iPad 3rd Gen op iOS6 gezet maar ik kan hem niet activeren, iemand nog dit probleem? (mijn UDID is geregistreerd)
Archie_T schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:36:
Ik heb een 3Gs en wil wel naar iOS 6. Mis namelijk de facebook integratie die ik wel op mijn andere telefoons had. Ik denk dat ik er via via wel aan kan komen maar nu lees ik dit

[...]

Is dat echt zo? Als dat zo is kan ik namelijk wel wachten tot het officieel uitkomt...
Klopt, je kan enkel vooruit. Niet achteruit.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Dannydekr
Implar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:37:
Ik heb net mijn iPad 3rd Gen op iOS6 gezet maar ik kan hem niet activeren, iemand nog dit probleem? (mijn UDID is geregistreerd)
Waar/wanneer heb je hem geregistreerd?

• Implar
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:45:
[...]

Waar/wanneer heb je hem geregistreerd?
Ik heb hem geregistreerd net voor het event begon, op mijn eigen account.

• Dannydekr
Implar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:45:
[...]

Ik heb hem geregistreerd net voor het event begon, op mijn eigen account.
Zou moeten werken in ieder geval. Misschien proberen via Xcode je iPad in development mode te zetten?

• Implar
Dannydekr schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:47:
[...]

Zou moeten werken in ieder geval. Misschien proberen via Xcode je iPad in development mode te zetten?
Goed idee, ik ben de nieuwe XCode aan het downloaden, ik hou jullie op de hoogte! :)

• RendyHD
Iemand al een mirror gevonden voor iOS 6? Met alleen een UDID kom je niet op de dev portal, en de bekende sites (*snip*) zijn down..

[Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:43]

• eXisTa
  • Niet online
Blck schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:50:
Iemand al een mirror gevonden voor iOS 6? Met alleen een UDID kom je niet op de dev portal, en de bekende sites (imodzone, gdeluxe) zijn down..
*snip*

[Voor 9% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:43]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 23:01
Heb het inmiddels draaien! Ik moet zeggen dat het op zich allemaal erg stabiel aanvoelt. Wel nog een beetje traag (op een iPhone 4), maar dat kan ook komen omdat er nog een hoop teruggesynct moet worden (fotostream e.d.). :)

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 11:38
Zeer interessant deze update! Ik ga hem straks eens downloaden. Mijn UDID is alleen nog niet geregistreerd. Kan iemand me helpen om mijn UDID te registreren? :)

Wanneer de Final beschikbaar is, kan ik dan gewoon over-the-air updaten?

[Voor 31% gewijzigd door endless90 op 11-06-2012 23:00]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 22:21
Waar moet ik rekening mee houden als ik de Beta zonder Dev account wil installeren?

• RendyHD
Xfix schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:57:
Waar moet ik rekening mee houden als ik de Beta zonder Dev account wil installeren?
Je moet je UDID bij een dev registreren, en dan via herstel de IPSW erop zetten, die je via een thirdparty gedownload hebt.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 22:21
Blck schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Je moet je UDID bij een dev registreren, en dan via herstel de IPSW erop zetten, die je via een thirdparty gedownload hebt.
Thanks! Even op werk kijken of we dat kunnen regelen :)

• Vitruvius
Nog steeds geen mirror :(

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik begin me ook al zorgen te maken..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik heb de iOS 6.0 beta op m'n iPhone 4S gezet. Voornamelijk omdat ik wil testen of de Nitro JavaScript engine voor native applicaties beschikbaar is (scheelt erg veel in snelheid voor apps). (edit: Helaas).

Ik heb naar de nieuwe Maps app gekeken. Ik vind het op het eerste gezicht een achteruitgang ten opzichte van Google Maps.
- Sataliet weergave kan niet ver inzoomen;
- Er wordt weinig informatie op de map weergeven. Op Google Maps zie ik bijvoorbeeld de winkels in de buurt, nu niet meer.
- Echt soepel voelt het niet;
- Data is gedeeld met TomTom, waarschijnlijk traffic;
- Turn by turn werkt ook in Nederland;
- Siri is in meer talen beschikbaar, niet in het Nederlands.

Uiteraard kan dat nog allemaal veranderen in de final.

[Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 11-06-2012 23:35]

• HA5H
  • Niet online
Datafeest schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:20:
Ik heb de iOS 6.0 beta op m'n iPhone 4S gezet. Voornamelijk omdat ik wil testen of de Nitro JavaScript engine voor native applicaties beschikbaar is (scheelt erg veel in snelheid voor apps).

Ik heb naar de nieuwe Maps app gekeken. Ik vind het een grote achteruitgang ten opzichte van Google Maps.
- Er wordt weinig informatie op de map weergeven. Op Google Maps zie ik bijvoorbeeld de winkels in de buurt, nu niet meer.

Hoe kom jij aan deze beta?

• RendyHD
Haakontje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:22:
[...]

Hoe kom jij aan deze beta?
Waarschijnlijk via het developers portal, voor de gelukkigen met een Dev ID.
Voor ons is het wachten op een mirror.
Haakontje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:18:
[...]

Ik begin me ook al zorgen te maken..
Gewoon blijven refreshen:
*snip*

[Voor 42% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:43]

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Leuk detail, Apple maakt voor hun Maps-app gebruik van de data van TomTom

http://9to5mac.com/2012/0...revamped-stores/img_0515/

• Dannydekr
Draai hem nu op mijn iPad 2, de kleine veranderingen zijn mooi meegenomen voelt ook erg snel aan allemaal. Maps vind ik niet zo heel spectaculair, voelt nog niet zo soepel aan wanneer je switched naar sattelier-view bijvoorbeeld. De 3D modus is vooralsnog niet erg mooi en in Nederland nutteloos zelfs.

Tot nu toe lijkt het echter een hele stabiele beta en de AppStore is een stuk beter. Als mijn iPad 2 goed bevalt ga ik hem morgen op m'n iPhone 4 zetten. Hopelijk hoef ik niet teveel in te leveren op snelheid..

(voor de mensen die een UDID willen registeren; vanaf morgenochtend 9 uur ben ik weer bereikbaar via DM, de gehele dag).

• oohh
  • Laatst online: 17:45
Via de Twitter van *snip* worden nu de iOS Beta's per iDevice geshared (torrent).

[Voor 27% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:43]

• HA5H
  • Niet online
*snip* - hier zijn ook al een aantal IPSW files te downloaden voor de geinteresseerden:

*snip*

[Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:44]

• Implar
Mijn XCode is nu al een goeie 10min bezig aan "expanding xxx-xxxxx-xxx.dmg". Hopelijk lukt het hiermee wel om iOS6 op mijn iPad 3rd gen te zetten?

Met mijn iPhone 4 wacht ik nog tot beta 3 of 4, wanneer alles wat stabieler is.

90710

Krijg momenteel een foutmelding op mn 3e generatie iPad bij het activeren (ja, hij is dev unlocked, en ja ik heb een legaal dev account)

• oohh
  • Laatst online: 17:45
90710 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:43:
Krijg momenteel een foutmelding op mn 3e generatie iPad bij het activeren (ja, hij is dev unlocked, en ja ik heb een legaal dev account)
Kan het niet gewoon zijn dat de activatieservers offline gaan door het massale activeren?

90710

Dat is een goede verklaring, ook het dev. forum van Apple ligt redelijk plat.

• Implar
90710 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:43:
Ik heb identiek hetzelfde aan de hand.

90710

Oké, dan komt het door de servers :)

Morgenochtend opnieuw proberen.

[Voor 32% gewijzigd door 90710 op 11-06-2012 23:47]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:27
Datafeest schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:20:
Ik heb de iOS 6.0 beta op m'n iPhone 4S gezet. Voornamelijk omdat ik wil testen of de Nitro JavaScript engine voor native applicaties beschikbaar is (scheelt erg veel in snelheid voor apps). (edit: Helaas).

Ik heb naar de nieuwe Maps app gekeken. Ik vind het op het eerste gezicht een achteruitgang ten opzichte van Google Maps.

Er wordt inderdaad enorm weinig informatie getoond op de kaart vergeleken met Google Maps. Dit moeten ze echt verbeteren, anders is het een achteruitgang. Heb Google Maps er naast gelegd en op hetzelfde niveau mist er gewoon zoveel informatie.. (straten, wegen, treinstations e.d.)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Stel, ik zet de iOS6 beta op mijn iPhone 4 en deze werkt niet stabiel genoeg. Kan ik mijn iPhone herstellen naar de allerlaatste iOS5 versie?

• RendyHD
Valderrama schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:48:
Stel, ik zet de iOS6 beta op mijn iPhone 4 en deze werkt niet stabiel genoeg. Kan ik mijn iPhone herstellen naar de allerlaatste iOS5 versie?
Ik neem aan van wel, gezien Apple nog steeds iOS 5.1 uitgeeft, dit dan wel via herstel met een custom IPSW lijkt mij. Ik zelf heb voor de zekerheid ook nog eens m'n shsh codes opgeslagen via TinyUmbrella. Maar dit is eigenlijk meer iets wat ik altijd doe.
Tenzij iemand mij kan verbeteren?

• kamerplant
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Valderrama schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:48:
Apple geeft aan dat het niet kan. Maar het kan gewoon. Nu in ieder geval gewoon wel :Y). Ik heb het zelf ook gedaan, ik wilde even één ding testen en ben nu weer aan het downgraden naar de laatste stabiele versie.

Maar dudes, wat vinden jullie van deze aankondiging? Ik heb zelf het idee dat de innovatie er nu wel zo'n beetje uit is, de iPhone is kennelijk aardig compleet en voorlopig gebeurd er weinig spannends meer. Niet gek ook, op ten duur is het potentieel van zo'n apparaatje wel eens uitbenut.
Voor ons Nederlanders is het vooral wachten op Siri in het Nederlands, maar dat zit er nu dus niet in voor ons.

[Voor 30% gewijzigd door kamerplant op 11-06-2012 23:56]

• eXisTa
  • Niet online
Net geïnstalleerd en de eerste crash is al binnen op m'n iPhone 4S ;)

• RendyHD
Datafeest schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:54:
[...]

Apple geeft aan dat het niet kan. Maar het kan gewoon. Nu in ieder geval gewoon wel :Y). Ik heb het zelf ook gedaan, ik wilde even één ding testen en ben nu weer aan het downgraden naar de laatste stabiele versie.

Maar dudes, wat vinden jullie van deze aankondiging? Ik heb zelf het idee dat de innovatie er nu wel zo'n beetje uit is, de iPhone is kennelijk aardig compleet en voorlopig gebeurd er weinig spannends meer. Niet gek ook, op ten duur is het potentieel van zo'n apparaatje wel eens uitbenut.
Voor ons Nederlanders is het vooral wachten op Siri in het Nederlands, maar dat zit er nu dus niet in voor ons.
Mbt Siri is het inderdaad een teleurstelling, wetende dat het minimaal nog 12 maanden zal duren. Daarnaast is inderdaad de grote innovatie eraf, en zijn ze meer het product aan het "finetunen" naar mijn mening.
Wat ik wel heel mooi vind is de integratie met de andere Apple producten, zoals ik (fanboy?) heb een steeds perfecter systeem, waar alles mooi synchroon loopt.
Nu dus weer afwachten tot de nieuwe iPhone, in september. En kijken wat dit ons zal brengen.

Ik ben overigens wel van mening, ondanks dat de grote innovatie eraf is, ze wel nog steeds koploper zijn op dit gebied.

• kamerplant
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Blck schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:06:
[...]
Ik ben overigens wel van mening, ondanks dat de grote innovatie eraf is, ze wel nog steeds koploper zijn op dit gebied.
Maar dat wordt steeds steeds sneller steeds minder. Andere fabrikanten hebben in het verleden niet de beste beslissingen gemaakt en zijn nu al tijden hard bezig om Apple's succesvolle producten te kopiëren. Hoe langzamer Apple innoveert, hoe succesvoller en vollediger Apple wordt ingehaald - zie Windows Mobile.
En ik geloof dat dat goed is voor de consument, namelijk werkelijk meer keuzevrijheid (dus niet Apple als enige A-merk, maar Apple als één van de A-merken). Ik denk dat dat steeds duidelijker wordt ook nu.

Ik ben trouwens erg benieuwd of Apple over een tijd toch nog een TV product gaat aanbieden. Een huisgenoot heeft net de nieuwste Philips TV gekocht met alles erop en eraan. Het is een supergaaf ding maar wat een ellendige software zit erop. Het deed me gelijk weer denken aan Windows Mobile voordat de iPhone bestond :X.

[Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 12-06-2012 00:19]

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 23:23
Erulezz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:47:
[...]

Er wordt inderdaad enorm weinig informatie getoond op de kaart vergeleken met Google Maps. Dit moeten ze echt verbeteren, anders is het een achteruitgang. Heb Google Maps er naast gelegd en op hetzelfde niveau mist er gewoon zoveel informatie.. (straten, wegen, treinstations e.d.)
Ik mis ook een hoop highres satelietdata in Nederland.
Bijvoorbeeld Eindhoven, Tilburg, Maastricht kun je nauwelijks op inzoomen.

En geen streetview meer.

90710

Wel grappig, op mn iPad heb ik nu eindelijk een klokapp. :+ En Siri werkt ook best grappig.

• Dannydekr
Vannacht nog even verder getest op m'n iPad 2, wat me vooral opviel is dat de nieuwe maps applicatie tot nu toe beduidend slechter werkt dan de Google variant. Dat 3D is een gimmick feature die er eerlijk gezegd niet mooi uitziet. De kaarten zelf zijn ook een stuk minder gedetailleerd en vooral in de hybride weergave zie je dat het niet mooi is afgewerkt..

De AppStore is goed verbeterd maar de nieuwe UI is naar mijn idee ook minder mooi en duidelijk dan de voorganger. De features zijn echter vele malen beter, dus daar is nog mee te leven.

Tot slot zijn de kleine veranderingen welkom en heb ik het idee dat website sneller laden.

Oja! Pas op met Facebook contacten synchroniseren. Vervuilt je gehele adresboek!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Dannydekr schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:05:
Vannacht nog even verder getest op m'n iPad 2, wat me vooral opviel is dat de nieuwe maps applicatie tot nu toe beduidend slechter werkt dan de Google variant. Dat 3D is een gimmick feature die er eerlijk gezegd niet mooi uitziet. De kaarten zelf zijn ook een stuk minder gedetailleerd en vooral in de hybride weergave zie je dat het niet mooi is afgewerkt..
Ik gok dat Google zijn maps applicatie wel als losse app gaat uitbrengen voor iPhone/iPad

• RendyHD
Ik heb vannacht ook de ipsw binnengekregen en hem op m'n 4s gezet.
Zoals hierboven al is vermeld is de Maps applicatie op dit moment inderdaad nog incompleet, ik moest helemaal naar cupertino gaan om een 3D view te krijgen. Ook de mate van detail hier in Nederland is vrij triest.
De turn by turn ziet er dan wel weer netjes uit.

Passbook is afwachen, ik ben bang dat het op dit moment nog nergens door ondersteund wordt.

Zoals hierboven is vermeld is het oppassen met Facebook, het synchroniseren van contacten kan geen kwaad, maar zodra je ze ook aanvinkt laad hij alle Fb contacten in je adresboekje, dus ook die zonder nummer of e-mail maar met alleen een geboortedaturm. Het schakelaartje uitvinken zet dit zonder schade weer uit.

Er komt een lintje om nieuwe icoontjes met "new" wanneer je deze installeerd.
De bovenste balk met de tijd erin past zich aan aan de kleur van de app die je gebruikt. Bij settings is dit bijv. blauw.

• Dannydekr
Het mag van mij eigenlijk ook allemaal wel weer wat consistenter dan nu het geval is. Blauw, grijs, zilver, tabbalk stijl of een leren look.. het loopt nu verschrikkelijk door elkaar heen allemaal. Ze moeten dit echt aan gaan pakken.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57
Datafeest schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:54:
[...]

Ik heb al veel gezegd in het WWDC chat topic maar iOS6 komt op mij teleurstellend over. Het innovatieve/vernieuwende is er af, dit is echt een "polish" versie. Uiteraard kun je niet van Apple verwachten dat ze met iedere release de lat weer hoger en hoger leggen maar als ik kijk naar de stappen die Google heeft doorlopen met Android en dit vergelijkt met Apple dan voelt het in mijn ogen niet goed. De hardware van Google's partners overklast op meerdere fronten de iPhone's en ook de software begint nu echt goed te worden.
Het telleustellende in mijn ogen is dat veel nieuwe features die ik gisterenavond heb gezien leuk zijn voor de amerikaan maar hiervoor ons in europa, lees de nederlander niet of nauwelijks bruikbaar.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Dannydekr
Miki schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Ik heb al veel gezegd in het WWDC chat topic maar iOS6 komt op mij teleurstellend over. Het innovatieve/vernieuwende is er af, dit is echt een "polish" versie. Uiteraard kun je niet van Apple verwachten dat ze met iedere release de lat weer hoger en hoger leggen maar als ik kijk naar de stappen die Google heeft doorlopen met Android en dit vergelijkt met Apple dan voelt het in mijn ogen niet goed. De hardware van Google's partners overklast op meerdere fronten de iPhone's en ook de software begint nu echt goed te worden.
Het telleustellende in mijn ogen is dat veel nieuwe features die ik gisterenavond heb gezien leuk zijn voor de amerikaan maar hiervoor ons in europa, lees de nederlander niet of nauwelijks bruikbaar.
Android 4.0 is nog steeds niet zo goed als zou kunnen. Heb het op een Galaxy Note getest, maar het OS is nog steeds retetraag. Scrollen tussen de homepagina's schokt, evenals pinch-to-zoom. Toch erg knudde, de Note is volgens mij 1 v.d. betere devices namelijk. De Hardware is dus op Android onvergelijkbaar en niet relevant i.t.t. iOS. Ik bedoel; al je met een quad-core en weet ik het allemaal nog steeds de UI niet vloeiend voor elkaar krijgt, is er volgens mij iets goed mis.

Daarnaast ben ik het wel een beetje eens met het feit dat het allemaal wel wat spannender en vernieuwender mag. Toch is Apple's filisofie meer juist dat ze enkel iets toevoegen als het daadwerkelijk beter is of iets belangrijks toevoegt. Sowieso denk ik dat ze met de iPhone 5 release nog wel iets in petto hebben met iOS6, dus het is nog afwachten..

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Duidelijk dat het een eerste versie is van iOS 6, Passbook werkt totaal niet, Maps is nog niet af. Desondanks vind ik de toevoegingen met Do Not Disturb etc wel een fijne toevoeging.
De store heeft wel een mooie visuele upgrade gekregen, allemaal wat strakker en netter.

De 3D functie van Maps is zeker weer alleen voor de 4S? :/

[Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 12-06-2012 11:32]

39

Uhu en de interface is nu erg inconsistent de ene keer is het bovenste balkje blauw, de andere keer niet. De ene keer zwarte tinten, dan blauwe tinten dan grijze tinten.

Ook vind ik dat 'menu' in o.a Safari met nu die icoontjes niet echt mooi.

Had graag gezien dat navigeren offline was, mja je kan niet alles hebben :)

[Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 12-06-2012 10:47]

• Dannydekr
ZpAz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:46:
Uhu en de interface is nu erg inconsistent de ene keer is het bovenste balkje blauw, de andere keer niet. De ene keer zwarte tinten, dan blauwe tinten dan grijze tinten.

Ook vind ik dat 'menu' in o.a Safari met nu die icoontjes niet echt mooi.

Had graag gezien dat navigeren offline was, mja je kan niet alles hebben :)
Als navigeren niet offline is denk ik dat het - vooral in Nederland- een aardig dure grap kan worden om het te gaan gebruiken. Weet niet hoeveel MB zoiets verstookt, maar denk dat je al snel bij 50 tot 100MB per rit zit?

Die inconistente UI is hopelijk tijdelijk en het gevolg van de beta-label. Ik denk dat de AppStore tabbar-stijl voor alle apps beschikbaar komt. Kan me niet voorstellen dat Apple het toestaat om alles zo inconsistent te houden.

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:52
Zojuist de nieuwe IPSW gedownload voor mijn 4S, mijn UDID is echter niet geregistreerd. Kan iemand mij uit de brand helpen?

O.T. Als je deze beta installeert, kan je dan gebruik maken van de internationale siri? (dus bijvoorbeeld restaurants opzoeken in Nederland?)

• RendyHD
maxschouten schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:31:
Zojuist de nieuwe IPSW gedownload voor mijn 4S, mijn UDID is echter niet geregistreerd. Kan iemand mij uit de brand helpen?

O.T. Als je deze beta installeert, kan je dan gebruik maken van de internationale siri? (dus bijvoorbeeld restaurants opzoeken in Nederland?)
Helaas...

In NL zijn die nieuwe Siri functies beperkt tot het openen van applicaties, sport standen opvragen, reviews van films en navigeren.

• Dannydekr
Draait iemand de beta hier al op zijn iPhone 4? Ben benieuwd naar de stabiliteit/batterijduur en snelheid..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sinds 4 uurtjes draai ik de beta en dat gaat tot nu toe vlekkeloos op de iphone 4, geen verschil in snelheid. Batterijduur is nog te kort om over te kunnen oordelen.

39

• Dannydekr
Vind overigens Find My Friends ook steeds meer creepy worden. Gebruik het momenteel wel met twee personen, in veel gevallen is het namelijk handig in mijn geval. Maar nu kun je met de betaversie zelfs notificaties krijgen wanneer iemand bijvoorbeeld thuis komt, of ergens arriveert e.d.

[Voor 3% gewijzigd door Dannydekr op 12-06-2012 12:21]

• Mar.tin
  • Laatst online: 16:59
[verwijderd]

[Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55]

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 10:33
Credits voor Dannydekr die mijn UDID's geregistreerd heeft!

Alleen nog wachten op die activatieservers zowel iPad2 als iPhone 4s kunnen nog niet geactiveerd worden..

Pro: Apple
Anti: Activatieservers

• Mar.tin
  • Laatst online: 16:59
[verwijderd]

[Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:55]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zijn er al "actie" filmpjes van de Turn by Turn navigatie?

I am the great Cornholio!

Anoniem: 135995

Als mijn device geregistreerd is via TestFlight (omdat ik voor twee developers aan het beta-testen ben) is mijn UDID automatisch geregistreerd bij Apple? Of te wel kan ik deze beta dan zo installeren?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54

Tourniquet

Hiya, fellas!

MetaFrame schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
Zijn er al "actie" filmpjes van de Turn by Turn navigatie?
Ben ook benieuwd of de route-aanwijzingen ook in het Nederlands worden uitgesproken. Dat staat in een artikel op iPhoneclub maar klopt dat wel?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dannydekr
nbnmaster schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:40:
Credits voor Dannydekr die mijn UDID's geregistreerd heeft!

Alleen nog wachten op die activatieservers zowel iPad2 als iPhone 4s kunnen nog niet geactiveerd worden..

Pro: Apple
Anti: Activatieservers
Zou het inmiddels wel moeten doen lijkt me? Tot nu toe ben je de enige waar het activeren nog niet lukt.. Blck en anderen hebben geen problemen gemeld. Misschien opnieuw restoren?

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 21:28
*snip*

[Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:44]

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 10:33
Ben beide naar 5.1.1 aan het downgraden om vervolgens opnieuw naar 6 te proberen...

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
*snip* handel in UDID registraties is niet toegestaan.

[Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:47]

• endless90
Op veel plekken kun je het voor 2,99 USD laten registeren. Even googlen. :)

• RendyHD
Zie net dat de Apple TV ook een iOS 6 beta heeft gekregen, iemand deze al geprobeerd? Hier hebben we geen intel over gekregen gisteren he.

• RendyHD
Dannydekr schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Zou het inmiddels wel moeten doen lijkt me? Tot nu toe ben je de enige waar het activeren nog niet lukt.. Blck en anderen hebben geen problemen gemeld. Misschien opnieuw restoren?
Dat probleem had ik vannacht ook, via iTunes deed de verificatie het maar later de activatie op de telefoon ging fout. Bij de derde keer deed hij het echter wel, door op de homeknop te klikken en Start Over te selecteren, dit gaat zeer snel. Ik vermoedde dat het ook aan de activatieserver kon liggen..

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Die van mij doet het ook nog niet dus even afwachten.

• Dannydekr
Blck schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Dat probleem had ik vannacht ook, via iTunes deed de verificatie het maar later de activatie op de telefoon ging fout. Bij de derde keer deed hij het echter wel, door op de homeknop te klikken en Start Over te selecteren, dit gaat zeer snel. Ik vermoedde dat het ook aan de activatieserver kon liggen..
Misschien duurt het gewoon een bepaalde tijd voor Apple die UDID wijzigingen doorvoert? Bij de 1 gaat het instant, bij de ander duurt het een langere tijd. Ik heb geen idee eigenlijk. In de iOS5 tijd waren er ook wat enkelingen die een probleem hadden, dit lost zich vervolgens vanzelf op though..

En het kan net zo goed aan de activatieservers liggen denk ik.

EDIT: Op Twitter zijn er momenteel veel mensen die niet kunnen activeren, ook al zijn ze developer. Misschien een storing of iets dergelijks..

"Aaron Wardle ‏@AaronWardle
Anyone having issues activating iOS6 getting a message that the UDID is not registered in the dev portal when it is"

[Voor 16% gewijzigd door Dannydekr op 12-06-2012 14:56]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb de beta vanmorgen op m'n test/develop 3GS gezet, maar sindsdien kan die niet meer internetten. Ik heb wel verbinding met m'n wifi netwerk zegt hij, maar geen enkele app heeft toegang tot het internet. Zijn er meer mensen die daar last van hebben of is er ergens iets fout gegaan?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Spike_wolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:52:
Ik heb de beta vanmorgen op m'n test/develop 3GS gezet, maar sindsdien kan die niet meer internetten. Ik heb wel verbinding met m'n wifi netwerk zegt hij, maar geen enkele app heeft toegang tot het internet. Zijn er meer mensen die daar last van hebben of is er ergens iets fout gegaan?
Netwerk instellingen al eens helemaal gereset?

• RendyHD
Spike_wolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:52:
Doet 3G het wel?
Heb zoiets al eens op public wifi's gehad namelijk. Daarom de vraag of het wel aan de iPhone ligt..

Ikzelf heb hier nl geen last van gehad.
Wel doen bepaalde apps het niet meer, zoals iPc opent hij maar crashed meteen, dumpert hetzelfde en 9292 krijgt als foutmelding dat het geen data kan downloaden. Gek genoeg had ik deze klachten met die 3 apps wel s inds de laatste update van iOS 5, en die zijn gebleven naar fresh installs.

[Voor 6% gewijzigd door RendyHD op 12-06-2012 14:59]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 3D maps zien er wel fantastisch uit. Maar zover ik 't doorheb werkt dat nu alleen nog in San Francisco en Sydney.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Blck schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:58:
[...]

Doet 3G het wel?
Heb zoiets al eens op public wifi's gehad namelijk. Daarom de vraag of het wel aan de iPhone ligt..
Er zit geen simkaart in, ik gebruik hem alleen om apps te testen, maar ik merk net dat hij met een ander wifi netwerk wel werkt, mijn andere apparaten werken wel gewoon op mijn netwerk dus ik ga even kijken waar dit aan kan liggen, zolang het macadres hetzelfde is gebleven zou het gewoon moeten werken...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Dannydekr
CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:04:
Die 3D maps zien er wel fantastisch uit. Maar zover ik 't doorheb werkt dat nu alleen nog in San Francisco en Sydney.
De 3D Modus is tamelijk nutteloos vind ik zelf. Streetview had tenminste nut, omdat je precies kon zien hoe de omegving eruit zag.

Apple's filisofie was altijd dat ze iets gingen beginnen/maken als ze er van overtuigd waren het beter te kunnen dan de concurrentie. Google Maps is nu eenmaal een ijzersterk product dat je niet zomaar omver stoot. 3D maps zijn vooralsnog een beperkte gimmick en de details van de kaarten zijn (in mijn woonplaats sowieso) belabberd vergeleken met Google Maps. Het enige mooie is de turn-by-turn navigatie, maar ook dit is in theorie perfect mogelijk met Google Maps.

De ruzie met Google is blijkbaar tot het platfond gestegen gezien ze niet eens tot een fatsoenlijke overeenkomst konden komen :)

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:46
*snip* handel in registratie van UDID's is niet toegestaan.

[Voor 74% gewijzigd door Daedalus op 12-06-2012 15:45]

Canon EOS RP - Canon EOS R6 MarkII - RF 24-105 F4L - RF 70-200 F4L - RF 50mm F1.8 - RF 600mm F11 - Samyang 14MM F2.8 - Samyang 85mm F1.4

• endless90
Je doelt op de IPSW file?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dannydekr schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:14:
[...]

De 3D Modus is tamelijk nutteloos vind ik zelf. Streetview had tenminste nut, omdat je precies kon zien hoe de omegving eruit zag.
De 3D-mode is inderdaad vooral mooi, maar nut is nog wel te vinden. Kijk naar Google Earth, waar je nu virtueel in door Amsterdam kunt lopen.
Apple's filisofie was altijd dat ze iets gingen beginnen/maken als ze er van overtuigd waren het beter te kunnen dan de concurrentie. Google Maps is nu eenmaal een ijzersterk product dat je niet zomaar omver stoot. 3D maps zijn vooralsnog een beperkte gimmick en de details van de kaarten zijn (in mijn woonplaats sowieso) belabberd vergeleken met Google Maps. Het enige mooie is de turn-by-turn navigatie, maar ook dit is in theorie perfect mogelijk met Google Maps.
Google Maps is inderdaad uitstekend. Maar ook gelimiteerd. Er zijn talloze zaken die Apple niet in Maps met Google kon doen omdat Google het ze niet toestond, of de goede data niet leverde, etc. Plus ze willen voor een main feature van iOS wellicht niet meer zo ontzettend afhankelijk zijn van een derde partij en tegelijkertijd concurrent op meerdere vlakken (Android, advertenties, clouddiensten.)

Turn-by-turn is technisch prima mogelijk met Google Maps. Getuige ook dat Google 't zelf met Android wel doet. En het is ook al jaren een van de meest gevraagde features voor iOS. Maar Apple kon 't niet doen, omdat hun overeenkomst met Google voor het gebruik van de maps het niet toestond. Dat was ook heel expliciet bekend: app-developers mochten prima turn-by-turn navigatie-apps maken voor iOS, zolang ze dat niet met Google's kaarten deden.
De ruzie met Google is blijkbaar tot het platfond gestegen gezien ze niet eens tot een fatsoenlijke overeenkomst konden komen :)
Precies. Plus dat ik denk dat ze hier denken daadwerkelijk een beter product af te kunnen leveren. En ze zullen Google Maps natuurlijk niet direct overstijgen. Google was tenslotte ook niet in één keer klaar met Maps, dat is met de tijd beter geworden. En als je nu kijkt naar wat Apple Maps is, denk ik dat daar serieus potentie in zit. Bijvoorbeeld omdat de complete Apple Maps vector-gebaseerd is, waar google je nog altijd rasterised tiles toestuurt.

• Anoniem: 373757
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gaaf. Loopt erg goed op mijn iPhone 4 al zeg ik het zelf. Ik krijg alleen de 3d modus niet voor elkaar. Of kan dat überhaupt niet op de iphone 4?

• RendyHD
Anoniem: 373757 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:38:
Gaaf. Loopt erg goed op mijn iPhone 4 al zeg ik het zelf. Ik krijg alleen de 3d modus niet voor elkaar. Of kan dat überhaupt niet op de iphone 4?
Ben je op de juiste plaats aan het kijken?...
Zoals eerder vermeld is:
CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:04:

[Voor 15% gewijzigd door RendyHD op 12-06-2012 15:40]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Net als ten tijden van de iOS 5 beta (en op GoT in het algemeen) is het niet toegestaan om links te plaatsen waarmee je iOS 6 buiten Apple's site kunt downloaden. Daarnaast is het niet toegestaan om te vragen om UDID's te registeren, of hier in te handelen.

Enkel geregistreerde developers kunnen op dit moment de iOS 6 beta downloaden en activeren. Ieder ander die dit wil doen zal z'n heil ergens anders moeten zoeken. Zie ook Het algemeen beleid.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dannydekr
Anoniem: 373757 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:38:
Flyover werkt niet op de iPhone 4..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

3D-mode is idd alleen voor 4S, iPad 2 en nieuwer.

• Anoniem: 128560
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe werkt Whatsapp i.c.m. IOS6? Stabiel?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 21:50
Vrij stabiel.

• Vitruvius
Hier gewoon goed. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Werkt inderdaad prima

39

• Bamato
  • Laatst online: 17-04 15:09
Heb iOS 6 er ook sinds vanmorgen opstaan. Erg veel problemen gehad met applicaties die niet op de nieuwe installatie wilden, omdat de backup + itunes hier op de een of andere manier geen zin in hadden die te restoren.

Via iCloud-restore is het wel gelukt en moet zeggen dat alles prima werkt! Geen traagheid oid. Heb op een andere website iemand zien klagen dat de kleur van de topbalk (Provider, signaalsterkte e.d.) niet meer uniform is. Dit is juist bijzonder mooi: De kleur van de header van de applicatie zorgt voor een overeenkomstige kleur van de topbalk. Mensen die het hebben draaien: goed voorbeeld is de ABN-Amro app!

Anoniem: 270507

komt de nieuwe navigatie ook offline beschikbaar ? Zoals je bij Ovi maps vooraf kaarten kan downloaden en offline kan bereiken wat in het buitenland natuurlijk wel zo handig is. Anders heb je er alsnog alleen in Nederland wat aan want met de roaming kosten Ik moet zeggen dat de turn by turn add-on wel welkom is, die huidige maps is niet handig als je alleen in de auto zit en bij iedere afslag 'verder' moet klikken.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

:( Ik kan niet activeren... Nu maar weer terug naar 5.1.1 Vanaaf laat nog maar eens proberen. Op een 4s it is!

[Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 12-06-2012 16:47]

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Let op:
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee