De 3D-mode is inderdaad vooral mooi, maar nut is nog wel te vinden. Kijk naar Google Earth, waar je nu virtueel in door Amsterdam kunt lopen.
Apple's filisofie was altijd dat ze iets gingen beginnen/maken als ze er van overtuigd waren het beter te kunnen dan de concurrentie. Google Maps is nu eenmaal een ijzersterk product dat je niet zomaar omver stoot. 3D maps zijn vooralsnog een beperkte gimmick en de details van de kaarten zijn (in mijn woonplaats sowieso) belabberd vergeleken met Google Maps. Het enige mooie is de turn-by-turn navigatie, maar ook dit is in theorie perfect mogelijk met Google Maps.
Google Maps is inderdaad uitstekend. Maar ook gelimiteerd. Er zijn talloze zaken die Apple niet in Maps met Google kon doen omdat Google het ze niet toestond, of de goede data niet leverde, etc. Plus ze willen voor een main feature van iOS wellicht niet meer zo ontzettend afhankelijk zijn van een derde partij en tegelijkertijd concurrent op meerdere vlakken (Android, advertenties, clouddiensten.)
Turn-by-turn is technisch prima mogelijk met Google Maps. Getuige ook dat Google 't zelf met Android wel doet. En het is ook al jaren een van de meest gevraagde features voor iOS. Maar Apple kon 't niet doen, omdat hun overeenkomst met Google voor het gebruik van de maps het niet toestond. Dat was ook heel expliciet bekend: app-developers mochten prima turn-by-turn navigatie-apps maken voor iOS, zolang ze dat niet met Google's kaarten deden.
De ruzie met Google is blijkbaar tot het platfond gestegen gezien ze niet eens tot een fatsoenlijke overeenkomst konden komen

Precies. Plus dat ik denk dat ze hier denken daadwerkelijk een beter product af te kunnen leveren. En ze zullen Google Maps natuurlijk niet direct overstijgen. Google was tenslotte ook niet in één keer klaar met Maps, dat is met de tijd beter geworden. En als je nu kijkt naar wat Apple Maps is, denk ik dat daar serieus potentie in zit. Bijvoorbeeld omdat de complete Apple Maps vector-gebaseerd is, waar google je nog altijd rasterised tiles toestuurt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.