[iPhone] Goede in-ear headset tot € 100

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226399

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede in-ear headset voor bij m'n iPhone. De in-ears van Apple lijken me minder goed, omdat ik veel klachten hoor over geluid van de draden als je beweegt. Ik wil de in-ears ook gebruiken als ik beweeg, die van Apple vallen daarom af. Ik heb al redelijk veel reviews gelezen, maar twijfel nog steeds. Grote vraag: wat zijn jullie ervaringen met goede headsets? Welke kooptips hebben jullie en wat zijn jullie gebruikservaringen?

Eisen:
- Moet een microfoon hebben om te bellen, moet een remote hebben waarmee ik de telefoon kan opnemen (gewone headsets zonder deze functies vallen dus af).
- Stevige draden en aansluitingen. Ik wil er niet heel voorzichtig mee hoeven te doen, ze moeten gewoon in een binnenzak meegenomen kunnen worden.
- Lekkere geluidskwaliteit
- Goede geluidsisolatie tegen omgevingsgeluid is iets minder belangrijk, enig omgevingsgeluid is geen probleem.
- Makkelijk in het gebruik, snel oordoppen in en uit kunnen doen
- Budget: zo'n € 100, eventueel iets meer.

Ben benieuwd naar jullie tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf de Z-buds, die kun je ook om je nek hangen zodat je ze snel in en uit kan doen en verder gewoon kan laten hangen.

Geluidskwaliteit is goed, ik heb alleen geen ervaringen met duurdere headsets dus daar kan ik niet helemaal betrouwbaar oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 19:15
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WAK2FFE2L._SL500_AA280_.jpg

Sennheiser MM50 iP
Geluidskwaliteit zou hetzelfde moeten zijn als de CX30, ik zit er zelf sterk over te twijfelen.

Ik denk dat ik eerst met een soldeerbout aan de slag ga om mijn huidige oordopjes te vervangen met mijn Sennheisers waarvan de kabel kapot is.

Hier te zien hoe.

[ Voor 13% gewijzigd door NiteSpeed op 23-02-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Laat maar, ik las over de mic eis heen.

[ Voor 89% gewijzigd door onsgeluk op 23-02-2009 20:37 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

V-moda Vibe DUO!

Dit is de Iphone versie van de Vibe. Komt zeer goed geluid uit! Maar hij is in ieder geval in het begin vrij basrijk. Heb hem bij een vriend geluisterd en vond dat het enige nadeel. De rest was echt *kwijl*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik ben zelf in het bezit van een V-moda setje, de V-moda Vibe Duo en ben erg tevreden.
Mischien is dit een leuke optie om naar te kjiken!
Klik hier voor meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben toevallig naar hetzelfde opzoek. Ik dacht dat de nieuwe in-ears van Apple wel erg goed waren, maar blijkbaar dus niet. In mijn zoektocht kwam ik ook nog 'Ultimate Ears' tegen als kwalitatief goede oordopjes. Ik kan alleen de website met mooie prijzen niet meer vinden. Kom ik dus nog op terug.

Grootste nadeel vind ik dat ze blijkbaar gestopt zijn met a-symmetrisch snoer wat ik eigenlijk wel hebben.

En over de V-Moda Vibe Duo lees ik niets anders dan ellende. Bij iedereen gaan ze stuk.
http://www.amazon.co.uk/r...?ie=UTF8&showViewpoints=1

[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 23-02-2009 21:04 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja fijn dat de meeste mensen niet doorhebben dat er misschien naar earphones verlangd wordt die langer mee gaan dan twee maanden en er niet direct pimp uitzien. Zelf heb ik na enig overwegen besloten om een nuforce ne 7m aan te schaffen. Volgens head-fi (beste forum voor audiofielen) was dit een van de betere in-ear phones voor het geld en hij werkt gewoon goed met mijn iphone (microfoon nog niet getest maar kan niet voorstellen dat dit slechter is dan de standaard iphone oordopjes). De mijne heb ik gehaald bij headsetcenter. Deze oortjes zijn schaars goed in nederland maar de kwaliteit is naar mijn mening gewoon top voor het geld. Kabels zijn stevig genoeg, het heeft een L-jack (naar mijn mening beter dan straight) en het knopje voor pauze etc. werkt lekkerder dan die van de ibuds. Geluid is naar mijn mening gewoon top, wil je hier meer info over dan verwijs ik je door naar head-fi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij is het een vrij algemeen probleem van in-ear doppen dat je elke tik tegen de kabel aan hoort. Juist doordat de doppen verder je oren in zitten, het volume lager is, en omgevingsgeluid dus sneller opvalt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

NuForce ziet dr goed uit. Alleen lijkt het snoer me erg kort. Hoe bevalt dat? En is het a-symmetrisch, dat je de kabel in je nek kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:31:
NuForce ziet dr goed uit. Alleen lijkt het snoer me erg kort. Hoe bevalt dat? En is het a-symmetrisch, dat je de kabel in je nek kan leggen?
De kabel kan van mn hoofd tot mn broekzak en dan houd ik nog tamelijk wat lengte over, hij gaat tot mn knieen als ik hem vrij hang. Of anders gezegd, ik heb nog nooit het idee gehad dat de kabel te kort was. Verder is hij niet a-symmetrisch maar dat stoort mij ook helemaal niet, ik vind het zelfs lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

rockmanz schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:50:
[...]

De kabel kan van mn hoofd tot mn broekzak en dan houd ik nog tamelijk wat lengte over, hij gaat tot mn knieen als ik hem vrij hang. Of anders gezegd, ik heb nog nooit het idee gehad dat de kabel te kort was. Verder is hij niet a-symmetrisch maar dat stoort mij ook helemaal niet, ik vind het zelfs lekkerder.
Ik heb hem net besteld, dus zal binnenkort mijn ervaringen posten. Ik gebruik nu Panasonic dopjes en een ander stukje kabel van ebay voor microfoon en knopje. Zo kan je iedere koptelefoon wel gebruiken, maar ik vind vond de laaghangende mic nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het valt mij nog niet mee om goede doppen op het spoor te komen. Overal lijkt wel wat mee aan de hand:

- Senheiser MM50 iP: microfoon schijnt erg laag te zitten, is dus niet handig als ik op de fiets wil bellen met het snoer onder m'n jack, dan moet de microfoon precies bij m'n mond hangen.
- Apple in-ear: irritant geluid van de kabels zodra je beweegt
- V-moda: veel klachten over kabelbreuk

Verder heb ik zelf een hekel aan te lange en te stugge snoeren. Maar gelukkig hebben jullie een paar mooie tips, de nu-Force klinkt goed. Daar ga ik eens meer over lezen en ondertussen blijf ik de discussie hier lekker volgen. Thanks alvast voor de tips! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 226399 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:15:
Het valt mij nog niet mee om goede doppen op het spoor te komen. Overal lijkt wel wat mee aan de hand:

- Senheiser MM50 iP: microfoon schijnt erg laag te zitten, is dus niet handig als ik op de fiets wil bellen met het snoer onder m'n jack, dan moet de microfoon precies bij m'n mond hangen.

Verder heb ik zelf een hekel aan te lange en te stugge snoeren. Maar gelukkig hebben jullie een paar mooie tips, de nu-Force klinkt goed. Daar ga ik eens meer over lezen en ondertussen blijf ik de discussie hier lekker volgen. Thanks alvast voor de tips! _/-\o_ :)
Eventjes een vraag in het algemeen en na eigen ervaringen? Dit is toch juist een nadelige eigenschap van In-ear? Heb ondertussen denk ik 5 verschillende setjes gehad maar ze deden dat allemaal? Volgens mij hoort het gewoon bij het in-ear principe?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb goede in-ears van Shure van een oudere MP3-speler en daar had ik nooit last van geluid van de kabels. Die zijn alleen minder geschikt voor de iPhone, omdat ik daarmee m'n telefoon niet kan opnemen. Vandaar dat ik nu zoek naar nieuwe doppen waarmee ik wel de telefoon kan opnemen (+ microfoon-functie). Dan wil ik het liefst ook dopjes zonder kabelgeluid. Dat wordt blijkbaar zoeken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:50
Anoniem: 226399 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:23:
Ik heb goede in-ears van Shure van een oudere MP3-speler en daar had ik nooit last van geluid van de kabels. Die zijn alleen minder geschikt voor de iPhone, omdat ik daarmee m'n telefoon niet kan opnemen. Vandaar dat ik nu zoek naar nieuwe doppen waarmee ik wel de telefoon kan opnemen (+ microfoon-functie). Dan wil ik het liefst ook dopjes zonder kabelgeluid. Dat wordt blijkbaar zoeken... :(
Touchdomex schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:21:
[...]
Eventjes een vraag in het algemeen en na eigen ervaringen? Dit is toch juist een nadelige eigenschap van In-ear? Heb ondertussen denk ik 5 verschillende setjes gehad maar ze deden dat allemaal? Volgens mij hoort het gewoon bij het in-ear principe?
Ik heb ook aardig wat ervaring met in-ear oordopjes en volgens mij is dat ook een eigenschap van in-ear oordopjes. Je kunt het verminderen door te zorgen dat er niets tegen het draadje aan schuurt en door ze zo te dragen dat het geluid niet geleid wordt over de kabel. Dat kun je bijv. doen door het draadje om je oor te dragen (maar dat wil je in het openbaar liever niet doen :P). Ik heb ook verder niet gelezen dat het met de Apple in-ears erger zou zijn dan met de dopjes van andere merken.

De semi in-ears die hier ook genoemd worden (zoals de MM50) hebben daar veel minder last van. Dus ik denk dat dat dan het beste alternatief is. Die zijn ook over het algemeen een stuk goedkoper, dus dat scheelt nog wat geld ook :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
op die NuForce oordopjes zit een knop om gesprekken aan te nemen, kan je deze knop ook gebruiken om muziek te pauzeren en skippen? want den ben ik wel geintresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
Hoedje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:34:
[...]

[...]

Ik heb ook aardig wat ervaring met in-ear oordopjes en volgens mij is dat ook een eigenschap van in-ear oordopjes. Je kunt het verminderen door te zorgen dat er niets tegen het draadje aan schuurt en door ze zo te dragen dat het geluid niet geleid wordt over de kabel. Dat kun je bijv. doen door het draadje om je oor te dragen (maar dat wil je in het openbaar liever niet doen :P). Ik heb ook verder niet gelezen dat het met de Apple in-ears erger zou zijn dan met de dopjes van andere merken.

De semi in-ears die hier ook genoemd worden (zoals de MM50) hebben daar veel minder last van. Dus ik denk dat dat dan het beste alternatief is. Die zijn ook over het algemeen een stuk goedkoper, dus dat scheelt nog wat geld ook :)
ik gebruikte zelf nooit in ears, maar heb sinds vorige week mijn samsung pixon en de oortjes die daar bij zitten zijn echt geweldig. Bij die heb ik nauwelijks last van het geluid van de snoeren, en dat terwijl ik ze op heb tijdens het fietsen en postbezorgen, wat dus een paar uur lopen is..

vriend van mij heeft de apple in-ears en is daar heel tevreden over, hij heeft zelf niet zoveel last van de geluiden zegt hij, maar weet niet hoe intensief hij ze gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

darkpluisje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:12:
[...]

ik gebruikte zelf nooit in ears, maar heb sinds vorige week mijn samsung pixon en de oortjes die daar bij zitten zijn echt geweldig. Bij die heb ik nauwelijks last van het geluid van de snoeren, en dat terwijl ik ze op heb tijdens het fietsen en postbezorgen, wat dus een paar uur lopen is..

vriend van mij heeft de apple in-ears en is daar heel tevreden over, hij heeft zelf niet zoveel last van de geluiden zegt hij, maar weet niet hoe intensief hij ze gebruikt
Het verschil is ook dat ik ze niet meer hoor tijdens het gebruik, mits ik heel erg er op ga letten. Maar het is gewoon een feit dat die doppen dat van nature doen. Zo simpel is het. Nou ligt het ook aan de stroefheid van de kabel en hoeveel die meegeeft(daar zat wel weer verschil in bij mij) maar altijd hoorde ik het wel. Erg vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:38:
op die NuForce oordopjes zit een knop om gesprekken aan te nemen, kan je deze knop ook gebruiken om muziek te pauzeren en skippen? want den ben ik wel geintresseerd :)
Ik kan mededelen dat de knop op mijn iphone gewoon 100% werkt. Zowel pauze, forward als backward. Vanavond zelfs even de microfoon met knop getest en het werkte gewoon goed, de andere partij kon mij goed horen en vica versa. Dus ook ophangen en opnemen met de knop ging goed mocht je het willen weten. Ook hangt de microfoon niet lager dan die van de iphone oortjes. En over het horen van de draad, hiervoor had/heb ik creative ep-630's die gigantisch irriteerden, met name door het bewegen van de draad (welke een stuk minder stroefer is dan de nuforce) en de stevige bass. Bij de nuforce heb ik hier beide een stuk minder last van. De draad draag ik sowieso onder mijn shirt/trui/overhemd door om het probleem en gemak van dragen te verbeteren maar daarnaast is het ook gewoon gevoelsmatig minder. Ik moet wel zeggen dat de bass na wat inbranden minder erg is geworden (van de nuforce), op een positieve manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Anoniem: 226399 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:10:
Ik ben op zoek naar een goede in-ear headset voor bij m'n iPhone. De in-ears van Apple lijken me minder goed, omdat ik veel klachten hoor over geluid van de draden als je beweegt. Ik wil de in-ears ook gebruiken als ik beweeg, die van Apple vallen daarom af. Ik heb al redelijk veel reviews gelezen, maar twijfel nog steeds. Grote vraag: wat zijn jullie ervaringen met goede headsets? Welke kooptips hebben jullie en wat zijn jullie gebruikservaringen?

Eisen:
- Moet een microfoon hebben om te bellen, moet een remote hebben waarmee ik de telefoon kan opnemen (gewone headsets zonder deze functies vallen dus af).
- Stevige draden en aansluitingen. Ik wil er niet heel voorzichtig mee hoeven te doen, ze moeten gewoon in een binnenzak meegenomen kunnen worden.
- Lekkere geluidskwaliteit
- Goede geluidsisolatie tegen omgevingsgeluid is iets minder belangrijk, enig omgevingsgeluid is geen probleem.
- Makkelijk in het gebruik, snel oordoppen in en uit kunnen doen
- Budget: zo'n € 100, eventueel iets meer.

Ben benieuwd naar jullie tips! :)
toon volledige bericht
Ik had eerst senheiser cx300's deze waren met neckstrap en nu heb ik de apple in ear wat je aangeeft merk je wel duidelijk, als je de muziek niet erg luid hebt staan hoor je jezelf lopen doordat het kabeltje tegen je kleding aanbotst.

Dit had ik met de senheisers niet. Zelf denk ik dus dat de beste keuze voor je één met een neckstrap is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
Touchdomex schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:15:
[...]
Het verschil is ook dat ik ze niet meer hoor tijdens het gebruik, mits ik heel erg er op ga letten. Maar het is gewoon een feit dat die doppen dat van nature doen. Zo simpel is het. Nou ligt het ook aan de stroefheid van de kabel en hoeveel die meegeeft(daar zat wel weer verschil in bij mij) maar altijd hoorde ik het wel. Erg vind ik het niet.
ik wil hier ook wel even op inhaken. Nu ik dit topic zo lees, herinner ik me inderdaad dat ik de draadjes van mijn in-ears (ik had een sony ericsson telefoon waarmee ik heel vaak muziek luisterde tot ik een iPhone kreeg) wel eens kon 'horen' via de dopjes. Ik heb daar echter nog nooit echt last van gehad, kan ik me herinneren, het was iets wat ik accepteerde voor wat het was.
Inmiddels ben ik ook op zoek gegaan naar in-ears voor mijn iPhone, omdat ik in-ears, met zijn nadelen, toch prettiger vind dat wat ik nu heb. Ik vind de standaard dopjes echt krengen (zitten niet geweldig, maar geluid is oké) maar ik vind ze vooral vervelend omdat er zoveel herrie van buiten af nog hoorbaar blijft, waardoor ik het volume veel hoger moet zetten. En dat is slecht voor je oren. Dat buiten geluid goed geblokkeerd wordt door in-ears vind ik echt een heel belangrijke eigenschap/pré. Dat ik de draadjes weer zal horen, neem ik dan maar voor lief.
Kortom, ik denk dat je moet bedenken dat aan elk type dopjes voor en nadelen zitten. Op zoek gaan naar de beste variant/soort/merk, per soort lijkt me best zinnig, maar ik denk dat je geen ideale dopjes vindt die geen enkele minpunt hebben. Je zult moeten kijken welke nadelen voor jou overkomelijk zijn, denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 24-02-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 22:30
--MeAngry-- schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:11:
Volgens mij is het een vrij algemeen probleem van in-ear doppen dat je elke tik tegen de kabel aan hoort. Juist doordat de doppen verder je oren in zitten, het volume lager is, en omgevingsgeluid dus sneller opvalt.
Is dat dan ook de reden dat bij de Sennheiser IE serie de kabels over je oor draagt? Dat lijkt mij een nadeel, maar wellicht lost het dit probleem op.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na het wekenlang volgen van reviews en het lezen van jullie reacties was ik er nog steeds niet uit: ik kon niet echt doppen vinden voor hetzelfde budget die beter lijken dan de in-ears van Apple. Maar ja, bij de in-ears van Apple wordt veel geklaagd over geluid van de draden. Zou ik daar dan ook veel last van krijgen?

Dus heb ik maar eens iets voor de hands liggends gedaan: gewoon de in-ears van Apple even uitproberen in de Apple Store hier in de buurt. Daar merkte ik dat ik vrijwel geen geluid via de draden had (misschien een goed vest aan, of wellicht verschilt het draden-geluid per setje in-ears). Ik kon in ieder geval prima bewegen zonder storende geluiden vanuit de draden. Dus heb ik nu toch de in-ears van Apple aangeschaft met de wetenschap dat ik in elk geval geen voor de hand liggende andere keus over het hoofd heb gezien. Bedankt voor jullie meedenken.

Hoe bevallen de in-ears van Apple tot nu toe? Geweldig! Ik kan het geluid van m'n iPhone 3 standjes stiller zetten en nog hoor ik de muziek veel beter dan via de bijgeleverde headset. Ik geniet meer van de muziek en heb minder last van 'herrie aan m'n kop' doordat het geluid eigenlijk net te hard stond bij de oude headset. Heb de in-ears vanmiddag een tijdje ingehad tijdens wat klusjes in huis en zelfs dan weinig last van geluid via de draden. Ben blij met m'n aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 22:30
Als ik een gewone koptelefoon in mijn iPhone doe (dus zonder mic). Heeft de telefoon dit door en gebruikt die dan z'n gewone microfoon?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
misschien ten overmate:
http://www.iphoneclub.nl/...optelefoon-met-microfoon/

Edit: de in dit topic genoemde klachten ontkomen ook niet aan het oordeel van de tester:
quote:
"Externe geluiden
Er zit wel een groot nadeel aan de oordopjes. Externe geluiden hoor je namelijk door de oordopjes. Voorbeeld: als je loopt hoor je elke stap als een soort “bong” door je muziek heen. Ook tijdens het eten hoor je het gekraak door de oortjes. Dit is erg storend. Zelfs goedkope oordopjes van 20 euro hebben hier geen last van.
"

Maar ook hier lijkt te testen de dopjes te vergelijken met gewone oordopjes ('...van 20 euro....', dat zullen dus geen in-ears zijn ;)

Edit: "tijdens het eten hoor je het gekraak door de oortjes" :')

[ Voor 86% gewijzigd door autoreverse op 25-02-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
bij bol.com voor 49,95 :9 met de gebruikelijke 1,95 verzendkosten _/-\o_
Ik heb em net besteld, vond 3 tientjes prijsverschil met die van Apple de moeite waard.

[ Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 25-02-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Autoreverse: ik vind het omgevingsgeluid en geluid via de draden nu in de praktijk erg meevallen. Ik was er ook bang voor en dat was de reden dat ik van de in-ears van Apple afzag. Maar tijdens het testen in de winkel hoorde ik vrijwel geen geluid via de draden en heb ik ze toch aangeschaft.

Ben nu een dag op stap geweest met de in-ears van Apple en heb ze oa op de fiets (rustige fietspaden ivm veiligheid), in de trein, tijdens het wandelen en tijdens klusjes in huis gebruikt maar heb nergens last gehad van geluid via de draden.

Als ik heel hard met de draad tegen m'n jack sla hoor ik wel wat, maar tijdens gewoon gebruik is het echt niet hinderlijk. In ieder geval niet met het setje dat ik heb. Misschien verschilt het omgevingsgeluid per setje doppen en heb ik gewoon geluk gehad? Of ik ben gewoon makkelijk en minder kritisch dan die testers? Mij bevallen ze in elk geval goed. :)

• NiteSpeed
Apple standaard oordopjes
Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09093/appleoordopjes606.jpeg

+

Sennheiser CX30 oordopjes
Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09093/sennheiseroordopjes634.jpeg

=

Awesome oordopjes!

Afbeeldingslocatie: http://xs536.xs.to/xs536/09093/oordopjes_fixed680.jpg

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46
Kheb zelf al 2 jaar de CX50 (dacht ik) van Sennheiser.. Dat is dus dezelfde als bovenstaande alleen dan zonder microfoon. I D E A A L. echt briljante dopjes. Sluiten goed af, lekker geluid en comfortabel (alhoewel hier de meningen over verschillen). Misschien maar eens kijken of ik geld vrij kan maken voor de nieuwe met microfoon, maar eigenlijk een beetje overbodig omdat de huidige het nog goed genoeg doen..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Anoniem: 257404

Shiver23 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:51:
[...]

Ik heb hem net besteld, dus zal binnenkort mijn ervaringen posten. Ik gebruik nu Panasonic dopjes en een ander stukje kabel van ebay voor microfoon en knopje. Zo kan je iedere koptelefoon wel gebruiken, maar ik vind vond de laaghangende mic nogal lastig.
Hoe bevallen de Nuforce dopjes? Klinken ze lekker? En wat kan je juist met dat knopje voor het opnemen van de telefoon.
Ben namelijk ook van plan ze te halen. Twijfel tussen de Apple In-ear's en de Nuforce 7m. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Nou, de Sennheiser MM50 heb ik al binnen en getest en ik heb al een korte review geschreven.
pricewatch: Sennheiser MM 50 iPhone
Voor mij komt het er op neer dat ze me nog niet bevallen. 't Is dat ik de prijs aantrekkelijk vond, maar ik zou zeker niet aanraden. Ik acht de kans groot dat ik ze op V&A dump iig.
Het grootste nadeel vind ik de microfoon. Die is zooo lomp vergeleken met Apple's headset. Hij is relatief zwaar en lelijk. Hij bungelt aan het draadje, waardoor hij aan het ene dopje 'trekt' en tikt ook nog eens tegen mijn jas, waardoor je een erg irritant geluid hoort.
Verder bevallen ze prima (geluid is oke, eigen lichaamsgeluiden of schuren van de draadjes hoor ik niet)

Edit: misschien dat ik hetzelfde trucje ga doen als NiteSpeed :9~ (heb ik wel een duo-tone kleurstelling, maar ja :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 27-02-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Ik heb zelf de nuforce ne-7m aangeschaft een paar dagen terug, erg fijn dingetje.

http://www.headsetcenter....rce-ne-7m-koptelefoon.htm

kost een paar centen maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

Shrien

frequent snoozer

NiteSpeed schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:28:
[afbeelding]

+

[afbeelding]

=

Awesome oordopjes!

[afbeelding]
Erg nice, was dit erg moeilijk ? Of ging het even makkelijk als op dat filmpje.
Ik ben het namelijk ook van plan met mijn cx500 sennheisers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Shrien schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:29:
[...]

Erg nice, was dit erg moeilijk ? Of ging het even makkelijk als op dat filmpje.
Ik ben het namelijk ook van plan met mijn cx500 sennheisers..
Ik had daarvoor nog nooit gesoldeerd, en het is me gelukt. Met een fijn soldeerboutje is het echt een eitje! Enige echt lastige is om de losse dopjes op hun plek te houden tijdens het solderen, maar als iemand je helpt is het heel goed te doen :).

Ook is het even opletten met de draadjes, je gebruikt natuurlijk de draadjes van de iPhone oordopjes, en die rafelen nogal snel.

[ Voor 11% gewijzigd door NiteSpeed op 09-03-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

NiteSpeed schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:12:
[...]

Ik had daarvoor nog nooit gesoldeerd, en het is me gelukt. Met een fijn soldeerboutje is het echt een eitje! Enige echt lastige is om de losse dopjes op hun plek te houden tijdens het solderen, maar als iemand je helpt is het heel goed te doen :).

Ook is het even opletten met de draadjes, je gebruikt natuurlijk de draadjes van de iPhone oordopjes, en die rafelen nogal snel.
Ik kan eigenlijk ook niet solderen en mij is het ook gelukt :) Vond het lastigste nog het door de rubbers frutten van de nieuwe draad zonder 'm te veel te beschadigen... resultaat is super.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 257404 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:06:
[...]

Hoe bevallen de Nuforce dopjes? Klinken ze lekker? En wat kan je juist met dat knopje voor het opnemen van de telefoon.
Ben namelijk ook van plan ze te halen. Twijfel tussen de Apple In-ear's en de Nuforce 7m. :)
Dopjes klinken prima, maar niet veel beter dan mijn Panasonics. Ik moet nog een definitief oordeel kunnen vellen over het geluid. Eerst nog even verder luisteren.

Verder ben ik niet heel enthousiast. Geluid van het (stugge) snoer is behoorlijk aanwezig, zeker omdat de dopjes niets wegen. Het opname-knopje in de microfoon vind ik wel heel erg klein en is soms even zoeken. Waar ik verder al bang voor was is inderdaad uitgekomen. Het is inderdaad een symetrisch snoer dus je kan geen kabel in je nek leggen. Hierdoor komt er meer gewicht aan het draad waardoor het geluid van het snoer nog beter hoorbaar is.

Mij vallen ze persoonlijk een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Even een aanvulling. Vanmorgen heb ik een tijd naar de Nu-Force dopjes geluisterd in de trein, maar ze vallen me erg tegen. Het geluid mist detail, helderheid en een goede plaatsing. Mijn Panasonic-dopjes van 30 euro (zonder mic) doen dat aanmerkelijk beter.
Vanmorgen moest ik ook een stukje lopen en ik werd behoorlijk ziek van het geluid dat het snoer meegeeft. En als je er eenmaal op gaat letten wordt het er niet beter op. Ik moet nog zien hoe lang ik ze blijf gebruiken, of dat ik anders mijn panasonic-dopjes probeer om te bouwen op de Sennheinser-methode van hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Shiver23 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:06:
Even een aanvulling. Vanmorgen heb ik een tijd naar de Nu-Force dopjes geluisterd in de trein, maar ze vallen me erg tegen. Het geluid mist detail, helderheid en een goede plaatsing. Mijn Panasonic-dopjes van 30 euro (zonder mic) doen dat aanmerkelijk beter.
Vanmorgen moest ik ook een stukje lopen en ik werd behoorlijk ziek van het geluid dat het snoer meegeeft. En als je er eenmaal op gaat letten wordt het er niet beter op. Ik moet nog zien hoe lang ik ze blijf gebruiken, of dat ik anders mijn panasonic-dopjes probeer om te bouwen op de Sennheinser-methode van hierboven.
Ik ga vanavond de soldeertruuk doen met dopjes van een SE walkman toestel, vergelijkbaar met de Sennheiser CX300. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:49

Chiron

Moderator Discord
Ik ben ook aan het rondkijken voor wat betere dopjes dan de standaardmeuk van m'n iphone 3g, nadat van m'n Sharp MD33's een draadje finaal doormidden is gebroken :( Die nuforce dopjes lijken me een interessant alternatief voor de duurdere v-moda's.

Op internet kom ik diverse reviews tegen waarbij die dopjes de hemel in worden geprezen, hoeveel uur heb je die nuforce dopjes nu in gebruik? Wellicht dat ze pas na x aantal uur zijn ingespeeld?

Ik heb tot nu toe wat in-ears betreft ervaring met de Sharp MD33 en Creative EP-630, en bij beide setjes merkte ik dat pas na 3 weken gebruik het geluid wat meer detail begon te krijgen, en minder blikkerig klonk. Ook het experimenteren met de verschillende maten sleeves gaf een hoop verbetering :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
..niemand hier bekend met de Creative EP-630i? Ziet er veelbelovend uit :) De standaard EP-630 oortjes van creative, alleen dan met een (klein!) microfoontje in het snoer.

..en voor maar €30,- klinkt het bijna te goed om waar te zijn!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Chiron schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:21:
[...]

Ik ben ook aan het rondkijken voor wat betere dopjes dan de standaardmeuk van m'n iphone 3g, nadat van m'n Sharp MD33's een draadje finaal doormidden is gebroken :( Die nuforce dopjes lijken me een interessant alternatief voor de duurdere v-moda's.

Op internet kom ik diverse reviews tegen waarbij die dopjes de hemel in worden geprezen, hoeveel uur heb je die nuforce dopjes nu in gebruik? Wellicht dat ze pas na x aantal uur zijn ingespeeld?

Ik heb tot nu toe wat in-ears betreft ervaring met de Sharp MD33 en Creative EP-630, en bij beide setjes merkte ik dat pas na 3 weken gebruik het geluid wat meer detail begon te krijgen, en minder blikkerig klonk. Ook het experimenteren met de verschillende maten sleeves gaf een hoop verbetering :)
Geluid van de dopjes is behoorlijk subjectief, dus dat vind ik erg lastig om iets over te zeggen. Ik vind ze minder klinken dan de dopjes die ik eerst had (Panasonic, lijken op deze). Maar niet dat de Nuforce slecht zijn. Alleen de lovende kritieken snap ik zelf niet zo goed. Ik gebruik ze overigens al een paar weken, dus ze zijn wel ingespeeld.

Het is vooral de rest wat tegenvalt. Extreem veel geluid van het snoer, symmetrisch snoer, klein knopje in de microfoon. Daarbij krijg ik de laatste tijd ook het commentaar dat ik slecht te verstaan zou zijn, dus de microfoon blijkt ook niet zo geweldig. Voordeel is wel dat de dopjes minder gevoelig zijn voor windgeruis. Misschien omdat ze ze klein/licht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 17:49

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heb net de in-ears van Apple gekocht, en ze bevallen goed!

- Geluid van de draden heb ik geen last van
- Zitten comfortabel
- Subtiele bass, wat er voor zorgt dat de dopjes helder klinken!

Geleverd met small, medium en large pasvormpjes. Daarnaast 2 extra mesh-caps.

Ik ben meer dan tevreden! :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Bakkert schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:58:

- Geluid van de draden heb ik geen last van
- Zitten comfortabel
- Subtiele bass, wat er voor zorgt dat de dopjes helder klinken!

Geleverd met small, medium en large pasvormpjes. Daarnaast 2 extra mesh-caps.

Ik ben meer dan tevreden! :)
Heb ze gisteren besteld voor $1.90 :P
Had nog wat nodig voor in bed, daar riskeer ik mijn Sennheiser CX500 niet voor namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Shrien op 25-03-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Shrien schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:39:
[...]

Heb ze gisteren besteld voor $1.90 :P
Had nog wat nodig voor in bed, daar riskeer ik mijn Sennheiser CX500 niet voor namelijk.
Dat zijn andere oordopjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Bakkert schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:16:
[...]

Dat zijn andere oordopjes ;)
Haha weet ik, maar ze lijken er wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dat zijn de oude in-ears van Apple, zonder microfoon en knopje. Als ze in je oren blijven zitten heb je mazzel. Van wat ik ervan begrepen heb van diverse reviews zijn ze echt walgelijk slecht :P Zowel qua pasvorm als geluidskwaliteit. Maar voor $1.90 zal je je er vast geen buil aan vallen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Chiron schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:56:
Dat zijn de oude in-ears van Apple, zonder microfoon en knopje. Als ze in je oren blijven zitten heb je mazzel. Van wat ik ervan begrepen heb van diverse reviews zijn ze echt walgelijk slecht :P Zowel qua pasvorm als geluidskwaliteit. Maar voor $1.90 zal je je er vast geen buil aan vallen :)
Nee, het zijn kopiën van de oude in-ears ;) nog beter.

Dan vind ik van die site deze leuker; de earphones mik je gelijk weg natuurlijk maar de knop+mic werkt best goed, met name icm een CX400 oid. Zeker voor < €3,- :D

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Zpottr schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:51:
[...]

Nee, het zijn kopiën van de oude in-ears ;) nog beter.

Dan vind ik van die site deze leuker; de earphones mik je gelijk weg natuurlijk maar de knop+mic werkt best goed, met name icm een CX400 oid. Zeker voor < €3,- :D
Haha precies, ik heb dan gewoon alleen de iPhone naar normale jack gekocht, was 1,50 p/s ofzo :)
edit: deze dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shrien op 25-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Shrien schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:00:
[...]

Haha precies, ik heb dan gewoon alleen de iPhone naar normale jack gekocht, was 1,50 p/s ofzo :)
edit: deze dus :)
Waar zou je die voor nodig hebben? Of heb je een originele iPhone (niet de 3G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Shiver23 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:20:
[...]

Waar zou je die voor nodig hebben? Of heb je een originele iPhone (niet de 3G)?
2G ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Bakkert schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:58:
Werkt die remote goed met de iPhone dan? Ik hoorde dat niet alle knopjes werkten..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hertog schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Werkt die remote goed met de iPhone dan? Ik hoorde dat niet alle knopjes werkten..
De remote werkt net als op de standaard headset, 1 klik, 2 kliks en 3 kliks ;)

Dat de volumeknoppen niet werken wist ik van tevoren :)

Heb er trouwens gister mee gebeld. Beter verstaanbaar dan met de oude oordopjes, en aan de andere kant klonk het net alsof ik de telefoon tegen m'n oor hield. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tjebakka op 26-03-2009 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
NiteSpeed schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:28:
[afbeelding]

+

[afbeelding]

=

Awesome oordopjes!

[afbeelding]
Ziet er strak uit!

Ik heb besloten dat ik eerst deze truc ga doen met m'n standaard apple iphone dopjes en m'n Sharp MD33, een van mn apple dopjes is brak. Geeft heel dof geluid als ik het dopje een beetje draai, en de geluidskwaliteit in zn geheel is al uber gaar. Dopjes van de Sharp zijn nog prima namelijk :) Grootste probleem daarbij lijkt mij het bepalen van de polariteit van de kabels, en het door de tubes frutselen van het dikkere apple draadje naar het oordopje.. Mocht dat allemaal mislukken dan ga ik denk ik alsnog voor een setje Nuforces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Chiron schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Ziet er strak uit!

Ik heb besloten dat ik eerst deze truc ga doen met m'n standaard apple iphone dopjes en m'n Sharp MD33, een van mn apple dopjes is brak. Geeft heel dof geluid als ik het dopje een beetje draai, en de geluidskwaliteit in zn geheel is al uber gaar. Dopjes van de Sharp zijn nog prima namelijk :) Grootste probleem daarbij lijkt mij het bepalen van de polariteit van de kabels, en het door de tubes frutselen van het dikkere apple draadje naar het oordopje.. Mocht dat allemaal mislukken dan ga ik denk ik alsnog voor een setje Nuforces :)
Polariteit is zo lastig niet, volgens mij hebben ze altijd wel een rood of oranje draadje die op dezelfde plek dient te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296713

Anoniem: 226399 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:23:
Ik heb goede in-ears van Shure van een oudere MP3-speler en daar had ik nooit last van geluid van de kabels. Die zijn alleen minder geschikt voor de iPhone, omdat ik daarmee m'n telefoon niet kan opnemen.
Maar kan dit gewoon? Ik heb dus net een iPhone 3G en heb goede oordopjes die ik graag wil gebruiken. Ze hebben alleen geen microfoon en dus een dubbele ipv een triple jack aansluiting. Is er dan geen kans op kortsluiting bv als de telefoon gaat? Ik zou die dopjes nl graag op mijn iPhone gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 296713 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:32:
[...]

Maar kan dit gewoon? Ik heb dus net een iPhone 3G en heb goede oordopjes die ik graag wil gebruiken. Ze hebben alleen geen microfoon en dus een dubbele ipv een triple jack aansluiting. Is er dan geen kans op kortsluiting bv als de telefoon gaat? Ik zou die dopjes nl graag op mijn iPhone gebruiken :)
Natuurlijk werkt dat :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296713

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Laatst online: 14-11-2023
Heeft iemand ervaringen met de Etymotic HF-2?

Trouwens, je kan zo'n iPhone hoofdtelefoon vast niet met een computer gebruiken, aangezien hij 4 contactpunten heeft i.p.v. 3, of wel?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stormbringer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:28:
Heeft iemand ervaringen met de Etymotic HF-2?

Trouwens, je kan zo'n iPhone hoofdtelefoon vast niet met een computer gebruiken, aangezien hij 4 contactpunten heeft i.p.v. 3, of wel?
Dat werkt gewoon :) Alleen werkt de clicker alleen op Macbook's (iMac's, Mac Mini weet ik niet).

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 05-10-2009 18:37 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Zelfs met clicker, geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Anoniem: 226399 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:15:

Die nu-Force blijkt dus ook niet goed te zijn. Is er uberhaupt een optie die ik over het hoofd zie behalve dan andere buds te solderen ipv standaard iphone buds..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Mag schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:17:
[...]

Die nu-Force blijkt dus ook niet goed te zijn. Is er uberhaupt een optie die ik over het hoofd zie behalve dan andere buds te solderen ipv standaard iphone buds..?
Etymotic HF2? O-) Of de Ultimate Ears Super.fi 5 vi. Ik neig naar de eerste, maar ik weet niet zo goed hoe ze van elkaar verschillen. Behalve dat de eerste die triple flanges heeft (vind ik fijn) en dat de tweede meer bass heeft (ik hoef op zich niet superveel bass, en ik heb ook geen idee of dat de HF2 te weinig heeft of gewoon minder.)

Maar wat is er mis met die nu-Force dan? Ze lijken trouwens erg veel op die Chineze goedkope oordopjes. Ben de naam kwijt, heb me al twee jaar niet meer verdiept in gewone oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Ik heb gebruik nu bijna een jaar de Nu-Force en het is in mijn ogen nog steeds een superset voor deze prijs. Het enige zwakke punt is de verbinding bij de plug, maar ik heb er nu een tape omgedaan en het gaat nu goed.

Wat geluid is het echt top, beter dan de Sony's en Shure 201 die ik heb gehad. Niet overdreven veel bass als bij andere dopjes. Een setje losse Foams is ook aan te bevelen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Stormbringer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:50:
Maar wat is er mis met die nu-Force dan?
Dat vond ik een beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ah ok...

En ik moet even toevoegen, dat "goedkope Chinese oordopjes" wat ik eerder zei lijkt negatief nu ik het nog een keer lees, maar er waren veel lovende reacties, ze moeten juist supergoed zijn voor een relatief lage prijs. Jammer dat ik niet op de naam kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
TIP voor vandaag:

bij dixons kost een apple in-ear headset €46,00 !!!! ivm V&D aanbieding en 19% tax free dan kom je op €46.00 ipv €69.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is wel een mooie aanbieding. Maar waarom zou je 19% extra korting krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Hoedje schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:37:
Dat is wel een mooie aanbieding. Maar waarom zou je 19% extra korting krijgen? :)
geen idee. was een actie van hun geldt alleen voor vandaag en alleen icm aanbieding van dixons!

maar een apple in-ear voor €46 is nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb sinds enkele weken de Klipsch Image S4i. Ze kregen een zeer positieve review in What Hifi en nav van dit artikel heb ik natuurlijk even op internet naar andere meningen gezocht. Bijna allemaal positief. Kosten EUR 99,95 dus mooi binnen budget TS.

Mijn ervaringen zijn zeer positief, ik hoor details in de muziek die ik zelfs op mijn installatie thuis nog niet eerder hoorde. Wel is de bas aan de leane kant, maar dat is met de EQ goed op te lossen (Instellingen, iPod, Equalizer, meer lage tonen). Ze passen goed in mijn oren en blijven ook goed zitten. Met mic en volledig compatible met iPhone. Maar vooral: een fantastisch geluid!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb sinds gisteren de q-Jays. Ze zijn klein, hebben dual armatures en klinken zonder noemens waardig inspelen al super. Ik gebruik wel een Fiio E5 hoofdtelefoon versterker. Deze kost $ 21,- en is aan te bevelen. Ik heb de q-Jays gekozen van wegen de vele goede reviews en omdat ik een goeie deal heb gevonden. € 125,- is misschien iets boven je budget maar je zal er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Die had ik ook eerst op het oog, maar ze hebben geen microfoon en geen controls...

Maar met mijn Etymotic HF2 ben ik echt supertevreden! Verschrikkelijk goede isolatie, en je hoort werkelijk dingen die je eerder nooit opmerkte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 11:57
Voor m'n iPod Touch heb ik de Bose Intra(€99). Ze zijn echt super! en aangezien ik voornamelijk electro luister ben ik zeer blij met de bas.

Bose heeft nu ook de Bose Intra Mobile (helaas wel €129), hertzelfde, maar dan met afstandbediening en microfoon.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Stormbringer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:38:
Die had ik ook eerst op het oog, maar ze hebben geen microfoon en geen controls...

Maar met mijn Etymotic HF2 ben ik echt supertevreden! Verschrikkelijk goede isolatie, en je hoort werkelijk dingen die je eerder nooit opmerkte! :)
Voor de microfoon en controls gebruik ik de m-Jays. Op deze manier hoef ik geen speciale iPhone koptelefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
RAF1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

Voor de microfoon en controls gebruik ik de m-Jays. Op deze manier hoef ik geen speciale iPhone koptelefoon te kopen.
Damn, ik had naar zulke dingen gezocht, maar kwam alleen op lelijke oplossingen... :|

Misschien toch een beetje spijt, hoewel ik absoluut niets te klagen heb over de HF2 (maar het kan vast altijd beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

the-body schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:21:
Ik heb sinds enkele weken de Klipsch Image S4i. Ze kregen een zeer positieve review in What Hifi en nav van dit artikel heb ik natuurlijk even op internet naar andere meningen gezocht. Bijna allemaal positief. Kosten EUR 99,95 dus mooi binnen budget TS.

Mijn ervaringen zijn zeer positief, ik hoor details in de muziek die ik zelfs op mijn installatie thuis nog niet eerder hoorde. Wel is de bas aan de leane kant, maar dat is met de EQ goed op te lossen (Instellingen, iPod, Equalizer, meer lage tonen). Ze passen goed in mijn oren en blijven ook goed zitten. Met mic en volledig compatible met iPhone. Maar vooral: een fantastisch geluid!
Ik wil deze misschien kopen. Ik had nog wel een kleine vraag wat ik verder nergens kon vinden, wat is de lengte van jack plug tot oordopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Wellicht een domme vraag, maar; wat doen jullie met te lange kabels?
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak zitten en het snoer dan naar mijn kraag toe lopen onder m'n shirt door. Als de kabel te lang is dan hangt deze vanaf mijn broekzak naar beneden voor die weer omhoog gaat. Je hebt van die rubber/plastic dingen waar je ze om heen kan rollen enzo, maar hierdoor wordt de kabel weer te zwaar enzo. Als je eenmalig een soort lus/knoop erin ligt, verhoog je de kans op een kabelbreuk daarmee significant?

Ik zit overigens alsnog te twijfelen over die Klipsch Image S4i, zeker nu mijn goede oordopjes het zojuist hebben begeven en ik nu weer oude moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mag schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:15:
Wellicht een domme vraag, maar; wat doen jullie met te lange kabels?
Geen direct antwoord maar heb je deze post gezien? ;) Is een antwoord op een andere vraag van je dat wellicht ook helpt.

En te lange kabels zitten in mijn broekzak bij mijn telefoon. Alle opbosmethoden (knoopjes, rubber visjes, etc) die ik heb geprobeerd werken niet lekker imho. Vaak gebruik ik nog een clipje om het gewicht van de oortjes af te halen, dat scheelt ook in mechanische ruis.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ik heb momenteel ook een veel te lange kabel, ik "vouw de kabel" (hoe zeg je dat eigenlijk?) aan het begin van de connector tot hij in het algemeen de goede lengte heeft, en dat opgevouwen stuk zet ik vast met een in plastic omhulde ijzerdraad (precies zoals je kabels nieuw in doos aantreft, maar dan dus waarbij de kant van de oordopjes er uit steekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Stormbringer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:52:
Ik heb momenteel ook een veel te lange kabel, ik "vouw de kabel" (hoe zeg je dat eigenlijk?) aan het begin van de connector tot hij in het algemeen de goede lengte heeft, en dat opgevouwen stuk zet ik vast met een in plastic omhulde ijzerdraad (precies zoals je kabels nieuw in doos aantreft, maar dan dus waarbij de kant van de oordopjes er uit steekt).
Zoiets als dit bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2gtvq4n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb vlak voor mijn vakantie de apple in-ears gekocht. Ik vind deze voor het geld een erg goed geluid geven. Ik zie dat er kennelijk wat problemen met het geluid zijn als er wind langs heen suist, ik heb dit niet ervaren, maar ik heb ze dan ook alleen aan gebruikt als ik stil zat.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Touchdomex schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:38:
V-moda Vibe DUO!

Dit is de Iphone versie van de Vibe. Komt zeer goed geluid uit! Maar hij is in ieder geval in het begin vrij basrijk. Heb hem bij een vriend geluisterd en vond dat het enige nadeel. De rest was echt *kwijl*
Eens met de bevindingen omtrent het geluid maar ik was al aan mijn vierde exemplaar toe (ja, je leest het goed 4!!! ) Elke keer gingen ze kapot. En wanneer je zoekt op google duurt het dan ook niet lang voordat de negatieve verhalen omtrent de slechte bouwkwaliteit je tegemoet komen. Contact met hun hoofdkantoor omtrent reparatie zat er ook niet meer in want de tel werd gewoon niet meer opgenomen. Nu heb ik (mits 20 eur bijbetalen) de laatste keer de oortjes laten vervangen (lees: omgeruild) bij RMR soundsystems in Soest, de officiele V-Moda verdeler hier in NL.

Ze zien er mooi uit maar gaan vrijwel elke keer stuk aan de 3,5mm plug of het geluid van links en rechts zijn ongelijk. Elke keer kreeg ik een nieuw exemplaar terug (zelfs eentje met plug met vernieuwd design) maar het mocht niet baten. Het laatste exemplaar, wat het voor een recordtijd van maar liefst anderhalve maand volhield, werd 'helaas' gestolen op vakantie. Gelukkig wilde de reisverzekering het volledige bedrag vergoeden maar NO WAY dat ik daarvoor een nieuwe V-Moda ga halen. Een keer kapot gaan kan, twee keer ook, maar geen 3 of meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik heb de Klipsch Image S4i besteld. Zodra die binnen is en ik een uurtje of 50 heb gepinknoised zal ik mijn ervaringen ermee posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325490

hey ik weet niet of jullie al eens van Ultimate Ears gehoord hebben, die schijnen geweldig te zijn, bijv. de Ultimate Ears MetroFi 170vi kost maar 50,- op logitech.com en heeft spraakondersteuning (microfoon) en een knopje om op te nemen, ik ga deze zelf bestellen binnenkort.

Ultimate Ears MetroFi 170vi
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 325490 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:44:
hey ik weet niet of jullie al eens van Ultimate Ears gehoord hebben, die schijnen geweldig te zijn, bijv. de Ultimate Ears MetroFi 170vi kost maar 50,- op logitech.com en heeft spraakondersteuning (microfoon) en een knopje om op te nemen, ik ga deze zelf bestellen binnenkort.

Ultimate Ears MetroFi 170vi
;)
http://www.mp3shop.nl/pro...ate-ears-metrofi-170.html 39 € scheelt je weer een tientje, volgens mij zijn dit de zelfde toch?

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 06-11-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325490

murky123 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:51:
[...]

http://www.mp3shop.nl/pro...ate-ears-metrofi-170.html 39 € scheelt je weer een tientje, volgens mij zijn dit de zelfde toch?
Nee, dit is de UE MetroFi 170 en niet de 170vi. ALLEEN de versies 100/150/170/200/220 etc. met V/VI erachter hebben een microfoon. Op sommige sites staat er alleen V, sommige VI, sommige I. In de beschrijving moet in ieder geval staan dat hij een microfoon heeft of spraakondersteuning.

Ik heb al op meerdere sites gekeken en logitech.com vond ik de goedkoopste. Die zonder microfoon zijn 40,- terwijl diezelfden op andere sites (buiten eBay e.d.) er 50,- tot 55,- voor vragen. Ik neem aan dat logitech.com dan ook de goedkoopste is voor de versie met microfoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 325490 op 06-11-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Mag schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:52:
Ik heb de Klipsch Image S4i besteld. Zodra die binnen is en ik een uurtje of 50 heb gepinknoised zal ik mijn ervaringen ermee posten :).
Kun je al iets meer vertellen over deze in-ears? :P

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 15:11
Mag schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:52:
IDD ik zit nu ook te twijfelen om deze te kopen, aangezien de apple in-ears niet zo geweldig zijn.
En ik ben wel verslaafd aan die buttons voor op mijn iTouch 3G.

Zou je ze ook kunnen testen op de fiets toevallig? ;)

EDIT: en waar heb je ze besteld? bij apple? ze staan geloof ik niet in de pricewatch...

[ Voor 8% gewijzigd door tasqa1004 op 11-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:47

Korakal

Up up up!

Vanwege de gunstige dollarkoers vallen de Ultimate Ears Super.fi 5vi nu ook binnen het in de topicstart gestelde budget. Ik heb ze vorige week via eBay voor 104 (nou ok... 4 euro erboven :+) besteld. Ze moeten nog binnenkomen, dus kan helaas nog geen ervaringen melden!

[ Voor 14% gewijzigd door Korakal op 11-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:45
A3-D schreef op zondag 08 november 2009 @ 01:25:
[...]

Kun je al iets meer vertellen over deze in-ears? :P
Ik heb de Klipsch S4i nu een week in gebruik, besteld bij amazon.co.uk voor 97 euro incl. verzendkosten. Ik had hiervoor de nieuwste Apple in-ears, maar vond de pasvorm niet goed. Bij alle drie maten bijgeleverde vormpjes vielen ze uit m'n oren, erg irritant. Geluid vond ik wel aardig, mits ze goed in m'n oren zaten.
De Klipsch oordopjes zijn een heel ander verhaal. Pasvorm is perfect. Direct bij de eerste keer aanzetten, dus zonder ze goed ingespeeld te hebben, viel direct de bass op. Geluid is veel voller dan bij de Apple in-ears, maar heeft ook erg veel detail. Ik ben in ieder geval supertevreden over het geluid, eindelijk wordt mijn inspanning om alles op de hoogste bitrate te decoderen echt beloond. Enige minpunten aan de Klipsch vind ik de plaatsing van de microfoon op de splitsing van de kabels en de soort plastic om de kabels. De microfoon zit een stuk lager dan gebruikelijk, maar er is wel een clip bijgeleverd om m op z'n plek te houden en knoppen en microfoon wekren prima. Het plastic om de kabels is van een ander soort dan de Apple's of mijn voorgaande Sennheiser (MM50) en raakt op de een of andere manier sneller in de war. Maar al met al ben ik blij met m'n aankoop en dank aan degene die ergens hierboven de Klipsch noemde en me op het idee bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 15:11
Na veel wikken en wegen de SuperFi 4 van ultimate Ears gekocht bij mp3shop voor 99 euro. Kan niet wachten tot ze er morgen zijn. zal zeker nog melden hoe ze zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Ik ben erg benieuwd voor als er nog nieuwe bevindingen zijn.
Op www.1dayfly.nl is vandaag de Bose in de aanbieding.
Ik twijfel door de mooie prijs, maar denk ook nog aan ultimate ears, v-moda of klipsch..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:56:
Ik ben erg benieuwd voor als er nog nieuwe bevindingen zijn.
Op www.1dayfly.nl is vandaag de Bose in de aanbieding.
Ik twijfel door de mooie prijs, maar denk ook nog aan ultimate ears, v-moda of klipsch..

iemand?
Ik heb ze bij 1dayfly vandaag besteld :) Lijken me prima dopjes voor een zacht prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49
Hier geen problemen met de V-Moda Vibe Duo. Heb deze in mei 2008 gekocht en zeer veel gebruikt maar hebben tot nu toe geen krimp gegeven. Berg ze wel altijd op in het meegeleverde etuitje.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Bose wordt niet echt goed gevonden onder de audiofielen. Meer marketing dan werkelijk kwaliteit. Met de dopjes heb ik geen ervaring, maar over hun audio-systemen ben ik ook niet zo te spreken, zeker gezien de de prijs-kwaliteits verhouding.

Overigens bevallen de Etymotic HF2's nog perfect! Zitten supergoed in je oor, je hoeft ze eigenlijk nooit bij te stellen omdat ze iets van positie veranderen. En ze zitten zo goed dat je ook geen clip nodig hebt! Extra handig vind ik, na al die jaren zoeken naar een plek om de clip aan te hangen is dit erg fijn! Of als je je jas uit doet en je dopjes zitten nog steeds met de clip aan je jas vast... :P

Verder ben ik redelijk gewend geraakt aan het geluid (hoewel de nauwkeurigheid en details nog steeds af en toe een glimlach tevoorschijn halen) totdat ik iets anders gebruik... Want dan ga ik me mateloos ergeren aan de kwaliteit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:51
wat hierboven word gezegt is waar over bose.

maar toch heb ik een bose around ears en ben er enorm tevreden mee ! ik vind het zeer goed geluid hebben
en ik noem me geen audiofiel maar een normale consument die wat meer wilt dan standaard oordopjes :)

maar ultimate ears heb de 220Vi gehad gewoon prima oordopjes ! bij mediamarkt gekocht. bij MM deventer zijn ze trouwens 50 euro dan bij de meesten andere waar ze 60 zijn. of ze hebben de prijs weer veranderd.

Maar echt top oordopjes en je kan er altijd nog comply foams bij kopen dat maakt het nog aangenamer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Bij de black friday sale bij onze nederlandse apple store ook weer wat aanbiedingen.
Zoals de klipsch s4i voor 74euro ipv 100euro en de Ultimate Ears Super.fi 5vi voor 100euro ipv 140euro.

Denk dat ik voor de klipsch ga, moet vandaag beslissen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb de Ultimate Ears Super.fi 5vi zonet besteld @ Applestore.
Erg veel goede verhalen over gehoord.
Nu gebruik ik dopjes van Sennheiser, best ok, maar geen mic en button.

Ben benieuwd.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1 2 3 Laatste