"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Anoniem: 154173
De Klipsch s4i dan misschien?Ramzzz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:58:
Ik ben ook op zoek naar iets dat kan tippen aan de geluidskwaliteit, duurzaamheid, degelijkheid en prijs van de dopjes die ik voor mijn iPod gebruik(te), met de extra mic/AB-functies ingebouwd.
Ik heb de AKG K314P (nog in gebruik voor iPod) en de Sennheiser MX500 (2 sets van gehad, en zowat opgebruikt), waar ik ik erg tevreden mee ben, maar ja, ermee telefoneren gaat dan niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Kleur boeit me niet, mijn iPod is wit, mijn iPhone is zwart. Zwart of wit dus.
Overigens waren die omstreeks €20,- (erg weinig dus) en dat vond ik verrassend veel kwaliteit voor dat geld.
Die zien er goed uit.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oei da's wel een goeie prijs vandaag. Heb de mijne net gisteren binnen gekregen en ze hebben vannacht liggen inspelen. Heb vanochtend even snel geluisterd, strak geluid maar nog weinig bas (hoeft niet overdreven te zijn, maar is wel erg weinig nu). Mijn conclusie was dat ik dan vast niet de goede dopjes erop heb, daar moet ik dus nog even wat mee uitproberenOscar the Grouch schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:49:
Ik heb de Ultimate Ears Super.fi 5vi zonet besteld @ Applestore.
Erg veel goede verhalen over gehoord.
Nu gebruik ik dopjes van Sennheiser, best ok, maar geen mic en button.
Ben benieuwd.
De prijs is nu tijdelijk interessant genoeg om de standaard set te vervangen, en de verzending is ook nog eens gratis!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Same hereA3-D schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:18:
Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist de Klipsch s4i besteld (was wel enorm aan het twijfelen tussen de Klipsch en de Ultimate Ears).
De prijs is nu tijdelijk interessant genoeg om de standaard set te vervangen, en de verzending is ook nog eens gratis!
Het geluid is erg zuiver en gelijkmatig verdeeld met name over de midden tonen. Ik hoor nu veel meer in muziek dan dat ik voorheen deed en ben allerlei cd's opnieuw aan het beluisteren! Daarnaast merk ik met deze headphones wel degelijk verschil in bitrates boven de 128 kbps. Wat mij betreft een goede koop!
Of : Fiio E1 Headphone Amplifier (25 euro) in combinatie met NUFORCE NE-6 = 64 euro
Of: NUFORCE NE-7 M = 64 euro
Verschil : Met de NE-7M kun je bellen (ik bel weinig)
Verscihl 2: Headphone amp heeft remote + volumeknopjes + beter output via line-out?
Er is geen verschil tussen de NuForce Ne-6 en de Ne-7M anders dan dat de Ne7 een remote heeft
Graag hoor ik jullie input!
Nadelen van de Fiio zijn de volumeknop (via de dockconnector kan je op je iphone het volume niet regelen) en dat je niet tegelijk kan opladen/syncen en afspelen tegelijk.W.Zijlstra. schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:18:
Wat zou jullie keuze zijn ? :
Of : Fiio E1 Headphone Amplifier (25 euro) in combinatie met NUFORCE NE-6 = 64 euro
Of: NUFORCE NE-7 M = 64 euro
Verschil : Met de NE-7M kun je bellen (ik bel weinig)
Verscihl 2: Headphone amp heeft remote + volumeknopjes + beter output via line-out?
Er is geen verschil tussen de NuForce Ne-6 en de Ne-7M anders dan dat de Ne7 een remote heeft
Graag hoor ik jullie input!
PSN: Shiver23

Ziet er veelbelovend uit... en lekker goedkoop. €20,-
Als je google'd op Custom2 vs S4 dan lijkt de Custom2 toch wel de onbetwiste winnaar.
Ik zit in de zelfde situatie als de TS, behalve dat ik een microfoon etc niet zo belangrijk vind.
Ik twijfel tussen:
* Klipsch Custom 2
* Monster Turbine High-Performance In-Ear Speakers
* Monster Beats by Dr. Dre in-ear
Lastig om eentje te kiezen.. In het echt even testen en dan een keuze gaat niet zo makkelijk. En als je de recensies leest zijn ze allemaal lovend
Wat zouden jullie me aanbevelen?
[ Voor 35% gewijzigd door Hbeez op 07-01-2010 16:27 ]
= 130 gbp = 144 euro? Hebben ze de prijs verhoogd, en zoja, weet je of de prijzen veel fluctueren?RAF1 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:08:
Ik heb de q-Jays gekozen van wegen de vele goede reviews en omdat ik een goeie deal heb gevonden. € 125,- is misschien iets boven je budget maar je zal er geen spijt van krijgen.
Ik heb er in november ('09) totaal inclusief verzendkosten +/- 103 gbp voor betaald.Hbeez schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:13:
[...]
= 130 gbp = 144 euro? Hebben ze de prijs verhoogd, en zoja, weet je of de prijzen veel fluctueren?
De prijzen fluctueren bij iHeadphones volgens mij wel, want een week later waren ze al 10 gbp duurder.
Jij hebt de nieuwe in-ears van Apple, die zijn stukken beter als de vorige generatie.Anoniem: 226399 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:22:
@Autoreverse: ik vind het omgevingsgeluid en geluid via de draden nu in de praktijk erg meevallen. Ik was er ook bang voor en dat was de reden dat ik van de in-ears van Apple afzag. Maar tijdens het testen in de winkel hoorde ik vrijwel geen geluid via de draden en heb ik ze toch aangeschaft.
Ben nu een dag op stap geweest met de in-ears van Apple en heb ze oa op de fiets (rustige fietspaden ivm veiligheid), in de trein, tijdens het wandelen en tijdens klusjes in huis gebruikt maar heb nergens last gehad van geluid via de draden.
Als ik heel hard met de draad tegen m'n jack sla hoor ik wel wat, maar tijdens gewoon gebruik is het echt niet hinderlijk. In ieder geval niet met het setje dat ik heb. Misschien verschilt het omgevingsgeluid per setje doppen en heb ik gewoon geluk gehad? Of ik ben gewoon makkelijk en minder kritisch dan die testers? Mij bevallen ze in elk geval goed.
Ik heb de vorige gehad, en daar had je idd last van geluid via de draden.
De nieuwe hebben daar geen last van. dat mag ook wel voor het dubbele van de prijs tov de oude.
http://www.complyfoam.com...Model/Image-S4%7B47%7DS4i
Dus eigenlijk vraag ik meer om ervaringen dan koop beslissingen....
PSN: Sluuz
Inmiddels heb ik wat ervaring opgedaan met de Ultimate Ears Super.fi 5vi en ik ben er positief over. Het geluid is erg goed, vooral als je ze 'omgekeerd' (dus met de kabel naar boven) draagt. Wat ik wel merk is dat de kabel redelijk stug is en soms de neiging heeft om achter je oren weg te schuiven, dan kunnen ze uit positie schieten.richard-5 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:18:
Dus eigenlijk vraag ik meer om ervaringen dan koop beslissingen....
Blijkbaar heb ik overigens erg kleine oren, want zelfs de kleinste doppen vind ik nog vrij groot. Ondanks dat is het draagcomfort wel zeer goed!
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik gebruik zelf de Comply's op mijn Westone in-ears en ze zijn goed, maar degraderen wel erg snel (shure "black foams" gaan langer mee) Als je ze dus besteld zou ik minimaal een setje van 5 nemen.Plurk. schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:06:
Ik ben van plan de Klipsch s4i te gaan kopen. Nu kwam ik een review tegen van deze "tips" en na wat zoekwerk blijken ze erg goed te zijn. Heeft er iemand van tweakers ervaring mee?
http://www.complyfoam.com...Model/Image-S4%7B47%7DS4i
Je noemt wel een aantal zeer uiteenlopende producten, niet echt met elkaar te vergelijken.Hbeez schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:42:
De Klipsch Custom-2 is nu al te vinden vanaf 75 euro als je hem bv. via Amazon koopt. Die was eerst 199 euro.
Als je google'd op Custom2 vs S4 dan lijkt de Custom2 toch wel de onbetwiste winnaar.
Ik zit in de zelfde situatie als de TS, behalve dat ik een microfoon etc niet zo belangrijk vind.
Ik twijfel tussen:
* Klipsch Custom 2
* Monster Turbine High-Performance In-Ear Speakers
* Monster Beats by Dr. Dre in-ear
Lastig om eentje te kiezen.. In het echt even testen en dan een keuze gaat niet zo makkelijk. En als je de recensies leest zijn ze allemaal lovend
Wat zouden jullie me aanbevelen?
* Klipsch Custom 2 = Niet echt bijzonder vrij vlak geluid dus weinig bas, bouwkwaliteit schijnt ook tegen te vallen (kabelbreuken)
* Monster Turbine High-Performance In-Ear Speakers = schijnen vrij goed te zijn, bas zal hier ook (veel) meer aanwezig zijn dan bij Custom 2
* Monster Beats by Dr. Dre in-ear = vooral een hype ipv kwaliteit.
Ik zou je willen aanraden te kijken naar de RE0's. Bijna iedereen op het head-fi forum is er positief over. (review: http://www.techpowerup.com/reviews/Head-Direct/RE0/) Ze kosten op dit moment dacht ik 80 dollar + 10 dollar verzenden. (http://www.head-direct.com)
In ieder geval succes met je keuze
Ik heb Head Direct gemaild met de vraag of de RE0 compatible is met de oude iPhone. Als dit het geval is, dan neem ik die
De Monster In-Ear Turbine is toch al snel 120 euro (via amazon.com)..
Edit: Hij is compatible met de 1st gen iPhone.. Heb hem besteld. Voor 63 euro incl. verzendkosten komt hij naar me toe. Bedankt
[ Voor 45% gewijzigd door Hbeez op 13-01-2010 12:29 ]
Mag ik vragen waar je deze hebt aangeschaft? Voor 63 inc. ben ik zeer geinteresseerd!Hbeez schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:09:
Hartstikke bedankt voor je reply! Je hebt er duidelijk meer verstand van dan ik.. En ook al is de beleving van geluid persoonlijk, zonder de professionele beoordelingen van audiofielen kun je toch geen keuze maken omdat het onmogelijk is om ze allemaal in het echt te beluisteren..
Ik heb Head Direct gemaild met de vraag of de RE0 compatible is met de oude iPhone. Als dit het geval is, dan neem ik die
De Monster In-Ear Turbine is toch al snel 120 euro (via amazon.com)..
Edit: Hij is compatible met de 1st gen iPhone.. Heb hem besteld. Voor 63 euro incl. verzendkosten komt hij naar me toe. Bedankt
http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=38Anoniem: 154173 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:36:
[...]
Mag ik vragen waar je deze hebt aangeschaft? Voor 63 inc. ben ik zeer geinteresseerd!
(79 usd product + 10 usd verzendkosten) = 89 usd = 63 euro
Vind je het niet vervelend dat je de "iPhone knopjes" mist?
Daardoor twijfel ik nog enigzins..
Dus ik ben er min of meer gedwongen aan gewend geraakt dat de knopjes het niet doen.
Het lijkt me alleen vervelend als je veel gebruikt maakt van de knopjes, want de in-ear oordopjes gaan niet zo makkelijk in/uit als gewone. Ik word niet zoveel gebeld en luister ook vaak naar langere mixen (dus hoef niet vaak naar het volgende nummer te skippen). Dus ik mis ze niet zo.
Volgens mij heb je ook wel van die tussenstukjes voor de iPhone met knopjes, waar je dan je headphone op kunt aansluiten.. maar dat is niet zo mooi lijkt me.
Edit: Hmm, scheisse.. Ik heb de RE0 al besteld maar hij blijkt dus toch niet te passen. Ik kreeg net de volgende e-mail van Head Direct:
"If you own an original iPhone which is 1G it is not comptabile, the headphone jack does not fit. If it is the 2G the headphone jack will fit., The REO definitely needs amplification.If you do not use an amp, it just does not sound good, it depends on your taste."
Ik heb geen idee welke amplifyer goed is, en ook op de iPhone 1g past.. Iemand tips?
Zou dit een goede keuze zijn? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30344
[ Voor 25% gewijzigd door Hbeez op 13-01-2010 17:03 ]
Leuk om te horen dat mijn advies heeft geholpen, de Fiio E1 is inderdaad een zeer leuk product en voor jouw toepassing natuurlijk ideaal aangezien je met de connector zit. Er zit ook gelijk versterking in dus je slaat 2 vliegen in één klap. Ik dacht trouwens dat de RE0 standaard al met een ampje werden geleverd maar nadat ik net even op de site keek zag ik dat niet meer het geval is.Hbeez schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:08:
Nee.. Eigenlijk wou ik geen nieuwe headset, maar m'n iPhone oordopjes zijn langzaam kapot gegaan.. Eerst deden de pauze knopjes het niet meer, daarna deed de mic het ook niet meer, daarna deed m'n linkeroordopje het niet meer, en nu doen beide oordopjes het niet![]()
Dus ik ben er min of meer gedwongen aan gewend geraakt dat de knopjes het niet doen.
Het lijkt me alleen vervelend als je veel gebruikt maakt van de knopjes, want de in-ear oordopjes gaan niet zo makkelijk in/uit als gewone. Ik word niet zoveel gebeld en luister ook vaak naar langere mixen (dus hoef niet vaak naar het volgende nummer te skippen). Dus ik mis ze niet zo.
Volgens mij heb je ook wel van die tussenstukjes voor de iPhone met knopjes, waar je dan je headphone op kunt aansluiten.. maar dat is niet zo mooi lijkt me.
Edit: Hmm, scheisse.. Ik heb de RE0 al besteld maar hij blijkt dus toch niet te passen. Ik kreeg net de volgende e-mail van Head Direct:
"If you own an original iPhone which is 1G it is not comptabile, the headphone jack does not fit. If it is the 2G the headphone jack will fit., The REO definitely needs amplification.If you do not use an amp, it just does not sound good, it depends on your taste."
Ik heb geen idee welke amplifyer goed is, en ook op de iPhone 1g past.. Iemand tips?
Zou dit een goede keuze zijn? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30344
Thanks! Ik ga even zoeken of die Sure black foams ook op de Klipsch S4i passen!vdkleijn schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:19:
[...]
Ik gebruik zelf de Comply's op mijn Westone in-ears en ze zijn goed, maar degraderen wel erg snel (shure "black foams" gaan langer mee) Als je ze dus besteld zou ik minimaal een setje van 5 nemen.
Anoniem: 340076
Beter dan men vorige setje Skullcandy in ear oortjes voor Iphone
Ik zit heel erg te twijfelen of ik de Beats van Dr Dre/Monster ga kopen. Ze zijn prijzig, maar ik lees er goede dingen over. Ik wil eigenlijk maar max 100 euro uitgeven, maar ik vind ze stiekem wel heel cool. En ik luister voornamelijk Hip-Hop.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Kom op zeg...Hbeez schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:08:
PSN: Sluuz
Ik kreeg vandaag een mailtje dat er nieuwe in-ear headphones zijn van Monster, de Lil' Jamz en de Jamz. Zien er ook vet uit en zijn maar 80 en 90 USD. Ik heb geen idee of ze goed zijnOMX2000 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:18:
Ik zit heel erg te twijfelen of ik de Beats van Dr Dre/Monster ga kopen. Ze zijn prijzig, maar ik lees er goede dingen over. Ik wil eigenlijk maar max 100 euro uitgeven, maar ik vind ze stiekem wel heel cool. En ik luister voornamelijk Hip-Hop.
That spells tinnitus all the way...
Op zich zijn die cool, maar zijn ze ook geschikt voor de iPhone?Hbeez schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:18:
[...]
Ik kreeg vandaag een mailtje dat er nieuwe in-ear headphones zijn van Monster, de Lil' Jamz en de Jamz. Zien er ook vet uit en zijn maar 80 en 90 USD. Ik heb geen idee of ze goed zijn
Wat ik me trouwens net bedacht, is hoe future proof zijn die the Beats nou eigenlijk. Ze zijn compatibel met de iPhone 3GS, maar werken ze ook met gewone mp3 spelers en toekomstige iPhones?
[ Voor 13% gewijzigd door OMX2000 op 15-01-2010 17:39 ]
Uit deze review:richard-5 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:17:
Is het nodig om voor de RE0 's een versterker te kopen of werken ze ook goed als je ze direct aan de iPhone/Pod koppelt. Wat zijn de voor/na-delen?
Iig de verzending van de RE0 gaat lekker snel.. Eergister was hij nog in China, gister in Belgie en vandaag in RotterdamEfficiency
So how well RE0 is able to run unamped? Here is an example: to match the loudness of RE0 with TF10 and SE530 on my iriver clix2, I have to set it at 20~22/40, where TF10 is 10~12/40 and SE530 is 8~10/40. Basically, RE0 is neither very efficient nor very inefficient. You can probably run it unamped with an iPod by setting the volume to vary loud, but an amp would probably do a better job. I do find small amp like FiiO E3(which I believe comes with the IEM when purchased) and E5 are enough to give a satisfying result (and the bass boost will give RE0 a better bass). Of course, a better amp is always…better.
Bedankt voor de info, de mijne zijn gisteren vertrokken uit Pudong dus krijg ze een dag na jou. De FIIO E1 wordt nu ingepakt en verscheept (geen idee waarvandaan, geloof singapore).Hbeez schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:52:
Iig de verzending van de RE0 gaat lekker snel.. Eergister was hij nog in China, gister in Belgie en vandaag in Rotterdam
Hehe grappigrichard-5 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:55:
[...]
Bedankt voor de info, de mijne zijn gisteren vertrokken uit Pudong dus krijg ze een dag na jou. De FIIO E1 wordt nu ingepakt en verscheept (geen idee waarvandaan, geloof singapore).
Ik ben zeer content met de oordopjes, ze zitten lekker, ik vind ze mooi en ze klinken geweldig

En aangezien ik toch oordopjes wilde voor concerten, kan ik mooi wat besparen.
[ Voor 8% gewijzigd door Stormbringer op 20-01-2010 22:43 ]
Don't live for pleasure, make life your treasure
Zelf heb ik de Bose Intra, zeer goed! €99
Maar aangezien je een microfoon wil, Bose Intra Mobile, deze is wel zo'n €130
🤞🏻
heb logitech weer gemailed moet nog nieuws krijgen.
maar heb gisteren gelijk maar monster beats in ears gekocht 40 euro ! bij een goede seller op ebay.
dus ben benieuwd
Ik heb ook Comply T-100 foamtips aangeschaft en deze zijn werkelijk briljant. Ze blokkeren al het geluid van buiten zodat je nog beter geluid hebt. Het is wel gevaarlijk op straat want je hoort echt niks meer, maar in de trein is het een genot, geen gekwebbel, geen herrie maar lekker ongestoord muziek luisteren. En ze zitten bij het hardlopen goed vast in je oren en je hoeft ze dus niet 20 keer in een half uur goed in je oren te duwen.
Ook de bediening is erg prettig, de stem bediening werkt echter, net als zonder microfoon, niet optimaal en doet vaak iets anders dan je wil. Het bellen gaat uitstekend en ik ben goed verstaanbaar door de microfoon.
Nadelen zitten er ook aan. Ze zijn zo goed dat een aantal van mijn mp3's niet meer om aan te horen zijn. En zoals ik al aangaf is de geluidsisolatie erg goed wat z'n voor en nadelen heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Plurk. op 23-01-2010 19:07 ]
Het eerste wat ik dacht toen ik het pakketje kreeg is : "Waarom is die doos zo zwaar?". En ja de verpakking is heel erg verzorgd, en naar mijn zin een beetje overdreven.
Er zitten 5 paar ear tips in de doos, een ronde houder met rits, een dikke handleiding, en natuurlijk de oordopjes zelf. Die handleiding is behoorlijk nutteloos, er staat weinig nuttigs in, zoals hoe je de ear tips erop en eraf kunt krijgen.
Maar goed ik wilde meteen weten hoe ze zouden klinken. En met de oordopjes (mushroom, medium grootte), klonk het gewoon slecht. Geen bas, en geluid was schel. Toen de tree shaped ear tips geprobeerd, die waren voor mij even slecht, en zaten voor geen meter... Ik begon me een beetje zorgen te maken. Als laatste probeerde ik de kleinste mushrooms, en dat klonk geweldig.
Wat betreft het monteren van de ear tips. Dat is een beetje onduidelijk. Ik heb de ear tips zo ver mogelijk proberen aan te drukken, en ik weet dus niet of ze nog verder aangedrukt kunnen worden, zodat de het geluid nog dichter in je oor komt.
Het geluid val me echt enorm mee, en het valt ook wel op da tracks van Dr Dre ook echt een stuk beter klinken. Ik had in reviews al gelezen dat ze niet geschikt zijn voor alle muzieksoorten, en dat ze vooral bij uptempo muziek steken laten vallen.
Bellen met deze koptelefoon gaat goed, en ik word goed verstaan door de andere kant. Het is alleen nog wel wennen om tracks te skippen, forward/rewind, pause allemaal met een knopje te moeten bedienen. (Ik heb nooit de originele iPhone koptelefoontjes gebruikt om serieus muziek mee te luisteren).
Zou ik ze aanraden aan iemand anders... Hangt ervan af hoe belangrijk je de "patsfactor" vindt en of je veel hip-hop en r&b luistert. Het geluid is goed, maar ze hadden wat mij betreft meer geld kunnen steken in de ear tips dan in de verpakking. Want zoals je bij veel reviews leest zitten ze bij veel mensen niet goed, vooral omdat ze zo diep in je oor zitten.
Anoniem: 1139
Heb net de Nu Force NE-7M binnen. Muziek klinkt prachtig. Alleen de call-answering button werkt niet op mijn iPhone. Bij een collega wel, zelfde iPhone, zelfde firmware. Headset werkt ook bij een collega met een andere telefoon. Originele iPhone koptelefoon werkt prima op mijn iPhone. De logica ontbreekt mij, waarom werkt de Nu Force niet op mijn iPhone??
Wel leuk dat ze er buttpluggen bijleveren.OMX2000 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:38:
Nou ik heb mijn Monster Beats Tour met ControlTalk binnen.
<<knip>>

Anoniem: 91735
Heb van de week de klipsch s4i besteld en binnen.
Moet wel even wennen aan die in-ears..nooit gehad en even puzzelen welke tips het fijnste zitten...dacht eerst de s..maar na uitproberen sluiten de m toch beter af..en als ze eenmaal even inzitten als gegoten.
Het geluid vergeleken met de apple-standaard oordoppies is gewelig...zo ontzettend helder....
En wat ik graag wilde...de zelfde remote functies als op de apple en dat werkt ook perfect..dus hoef je niet steeds op de iphone te kijken.
Wat ik nog wel wil is paar extra tips...weet dat je die kan bestellen..maar weet iemand waar je die in nederland kan bestellen? ik heb gezocht maar kan 1 2 3 niet vinden waar je losse eartips kan bestellen.
Verder een erg tevreden s4i gebruiker!
Voor die 99 euro dubbel en dwars waard!
Anoniem: 127279
- Klipsch Image S4i-koptelefoon met microfoon
of
- Apple in-ear-koptelefoon met afstandsbediening en microfoon
Oke, FIIO versterker is binnen, en ik merk niet echt veel verschil. Dus die ligt nu gewoon in de kast te verstoffen. Het verschil is te weinig om de extra kabeltjes e.d. mee te zeulen. Dus als iemand interesse heeft PM me maar. Te weinig audiofiel of gewoon mijn gehoor al verknalt met het vele koptelefoon dragen.richard-5 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:40:
Heb nu ook de RE0's binnen. Ze zijn erg mooi en zelfs kleiner dan ik had verwacht. Even kort geluisterd maar valt nog weinig over te zeggen, nu eerst even inspelen met wat rose ruis. Had tot nu toe super.fi 3 maar die kreeg last van een kabelbreuk en het wit was al lang niet meer wit. Nu nog wachten op de FIIO versterker....
Op de klipsch zit ook een afstandsbediening, en daarbij een veel beter geluid. Ik heb dan ook voor de klipsch gekozen.Anoniem: 127279 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:45:
Wat zeggen jullie:
- Klipsch Image S4i-koptelefoon met microfoon
of
- Apple in-ear-koptelefoon met afstandsbediening en microfoon
Ik heb ze nu ook 3 weken in bezit. Toen ik ze voor het eerst in deed schrok ik van het geluid. Wat blikkerig!OMX2000 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:38:
Verhaal over Dr. Dre Beats tour controltalk
Na verschillende ear-tips te hebben gebruikt kwam ik bij de kleinste uit, wat mij in staat stelde om ze dieper in m'n oor te doen. Resultaat: Lekkere bas die alleen de bas doet, een goed midden en goed hoog. Ze klinken dus goed helder met goede bas!
Nog een verschil met de Apple in-ears dat me direct opviel: ik erger me nu aan slechte kwaliteit MP3-tjes. Met de Apple in-ears hoorde ik het verschil nooit, maar nu dus wel. Geeft wel aan dat deze oordopjes het geluid goed weergeven. Maar, dat mag ook voor die prijs.
Verder vind ik het design gaaf, handige kabel die niet in de knoop raakt (echt waar!).

+ Bas (en deze overstemt de muziek niet zoals bij goedkopere oordopjes, maar doet alleen de bas. De rest hoor je dus ook goed!)
+ Midden
+ Hoog
- Je moet van het design houden
- Ze moeten maar net in je oor kunnen passen
Maar goed, ik heb dus geen last van de minpunten. Als het kan, probeer ze eerst eens uit. Je moet wennen aan hoe diep ze zitten en je moet lang 'passen' voor ze goed zitten. Zodra je dat allemaal hebt gedaan heb je imho geweldig goede oordoppen!
[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 21-02-2010 19:53 ]
If it aint fixed, it's broken.
De apple addiem's (in-ear) zijn zeker niet slecht te noemen. Ik heb ze zelf ook (verrassendPlurk. schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:46:
[...]
Op de klipsch zit ook een afstandsbediening, en daarbij een veel beter geluid. Ik heb dan ook voor de klipsch gekozen.
Zie ook head-fi.org voor meer info omtrent in-ear, er staat ook een hoop info over de addiems en de Klipsch.
Ik ben zelf trouwens wel bezig om mij te orienteren op wat anders. Dit heeft met name te maken dat ik de addiems wat slank vind, ik zoek een wat vollere bas en een in-ear op een weer net wat hoger niveau.
Ik zit te denken aan:
Sennheiser IE7
Ultimate ears Super.fi 5
JVC FX500
Panasonic HJE900
Spielerei...
Anoniem: 165622
EDIT - De dopjes zijn gearriveerd. Ze passen goed
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 165622 op 18-03-2010 21:33 ]
De Bowers & Wilkins P5.

't Is dat ik niet zomaar €300,- neertel, maar anders...Review: Bowers & Wilkins P5 hoofdtelefoon voor iPod/iPhone
Een hoofdband van schaapsleer uit Nieuw-Zeeland. Zou dat het geheim zijn van het draagcomfort van de P5 koptelefoon van Bowers & Wilkins? Deze hifi-fabrikant, vooral bekend van zijn speakersets, introduceerde onlangs een hoofdtelefoon speciaal voor iPhones en iPods.
De P5 valt behalve door zijn prijskaartje (299 euro) op door een afwijkend design. Het lijkt erop dat de oorschelpen aan twee gedraaide ijzerdraadjes hangen. Die draden houden de aansluiting op de oren voldoende ‘op druk’ om de meeste omgevingsgeluiden buiten te houden. Daarom hoef je het volume niet ver open te schroeven om van de muziek te kunnen genieten.
B&W moest lang met lede ogen aangezien hebben hoe concurrerende merken als Bose de lucratieve iPod -markt veroverde met goede, maar ook relatief prijzige audio-accessoires. Het antwoord ligt er nu: een luxe hoofdtelefoon die mogelijk nog duurder is. En wie legt er nou 300 euro neer voor een koptelefoon? Muziekliefhebbers die regelmatig een lange trein- of vliegreis maken, bijvoorbeeld. B&W gaan er prat op dat de P5 het meest draagcomfort biedt, zodat je niet snel vermoeid raakt als je een paar uur met deze hoofdtelefoon op zit. Vandaar dat zachte schaapsleer op je hoofd.
Zo klinkt de P5 ook: als een gelikte hifi-set die niet mag vermoeien. Er zit veel druk in de laagweergave om ook in lawaaierige omstandigheden genoeg bas te horen, maar de details in de hoogte worden er niet door overstemd. Voor de test zijn verschillende muziekstijlen beluisterd, van country en bluegrass tot rock, van dance tot metal. Een paar namen: Muse, AC/DC, Solomon Burke, Frank Zappa, DJ Tiësto, Johnny Cash, Macy Gray, Anouk, Alison Krauss & Union Station. Bij elk album valt op dat er met de P5 meer te horen valt dan zelfs de betere in ear-sets. Slechte mp3-tjes vallen ook door de mand: muziekbestanden onder de 160 kbps komen hoorbaar vlakker over dan 256 of 320 kbps-rips.
Eigenlijk had deze bespreking al een stuk eerder kunnen verschijnen. Maar als je met een P5 hoofdtelefoon op naar je mobiele muziekverzameling op je luistert, ontdek je details die alleen uit de verf komen als je thuis op een goede stereoinstallatie luistert, of met een goede studiohoofdtelefoon. Veel goede hoofdtelefoons hebben niet de beschikking over een volumeregeling en play/pause-knop van de iPod of iPhone, laat staan dat er een microfoontje in zit om gesprekken aan te nemen. Dat gemak biedt de P5 wel.
De P5 is met z’n 195 gram en platte ontwerp niet zo groot en zwaar als een volwaardige studiokoptelefoon, maar een stuk minder handzaam dan de gangbare oortjes die je snel in je jas of tas propt. Daar staat tegenover dat je deze P5 een stuk minder snel kwijt zult raken. Tenzij je ermee gaat rond fietsen. In dat geval zal een andere muziekliefhebber dat Nieuw-Zeelandse schaap snel van je hoofd grissen.
hoe kan dat ooit waar zijn, of lees ik ergens iets over het hoofd dat het misschien alleen de earplugs zijn?
Ik heb dus nu mijn oude Creative (EP630 dacht ik) weer in gebruik maar wat een verschil zeg. Ze zijn toch wel erg slecht nu ik aan die Klipsch gewend ben.
Ik ben erg benieuwd hoe het mogelijk is dat de microfoon kapot gaat, ik heb dit nog nooit meegemaakt of gelezen. Iemand enig idee?
Ik mag hopen dat je niet hetzelfde probleem hebt als ik. Mijn mic werkt ook niet meer via de iPhone. Na een RMA kreeg ik hem ongerepareerd weer terug. Blijkt dat het de combi is. De originele headset werkt namelijk wel. Heb er nog geen oplossing voor gevonden.Plurk. schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:19:
Mijn Klipsch S4i zijn na twee maanden kapot, ineens deed de microfoon het niet meer. Gisteren RMA gegaan naar PDA-shop, ik ben blij dat ik ze niet goedkoper in Hong Kong heb gekocht![]()
Ik heb dus nu mijn oude Creative (EP630 dacht ik) weer in gebruik maar wat een verschil zeg. Ze zijn toch wel erg slecht nu ik aan die Klipsch gewend ben.
Ik ben erg benieuwd hoe het mogelijk is dat de microfoon kapot gaat, ik heb dit nog nooit meegemaakt of gelezen. Iemand enig idee?
Plurk. schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb mijn Klispsch s4i binnen.
Ik heb ook Comply T-100 foamtips aangeschaft en deze zijn werkelijk briljant.
Spielerei...
Dat hoop ik dan ook maar niet! Gelukkig heb ik hem op een andere iPhone kunnen testen waar hij het ook niet op deed.Shiver23 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:05:
[...]
Ik mag hopen dat je niet hetzelfde probleem hebt als ik. Mijn mic werkt ook niet meer via de iPhone. Na een RMA kreeg ik hem ongerepareerd weer terug. Blijkt dat het de combi is. De originele headset werkt namelijk wel. Heb er nog geen oplossing voor gevonden.
De Klipsch bij PDAshop.nl de Comply's bij http://www.in-earshop.nlel-jorge schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:46:
Hey Plurk waar heb je de klipsch en de comply's besteld??
[...]
Ik heb ze gekocht een tijdje geleden, met de Black Friday sales en durf te zeggen dat dit de beste oortjes zijn die ik ooit heb gebruikt.
[ Voor 50% gewijzigd door Willem G. op 30-03-2010 10:40 ]
Zijn er trouwens nog andere goede headsets? Volgens mij zijn deze drie de top ongeveer...
EDIT: Oh ja, je hebt de UE 10vi van 200 euro als je goed zoekt. Ben heel benieuwd hoe die klinken...
[ Voor 15% gewijzigd door Stormbringer op 31-03-2010 15:22 ]
Don't live for pleasure, make life your treasure
Ja ze doen het goed, dat klopt. En als jij ze goed vindt klinken is dat helemaal mooi. Mensen die een beetje tot overdreven veel aandacht hebben voor geluidskwaliteit nemen een alternatieve koptelefoon.iNFiNiTY- schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:33:
gebruik gewoon de dopjes die bij mn iphone 3gs zaten, werken prima.
Zeker, maar of ik rijd auto.. of ik geniet thuis van muziek en daar komt het overdreven veel aandacht voor geluidskwaliteit wel aan te pas in mijn situatie.OMX2000 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:14:
[...]
Ja ze doen het goed, dat klopt. En als jij ze goed vindt klinken is dat helemaal mooi. Mensen die een beetje tot overdreven veel aandacht hebben voor geluidskwaliteit nemen een alternatieve koptelefoon.
Ik heb nieuwe gekregen. Vreemde is dat op de werkbon staat dat ze gerepareerd zijn maar ik heb toch echt een nieuwe verpakking gekregen! Ik ben erg blij want ik heb ze verschrikkelijk gemist. Ik heb een aantal andere goedkope headphones/in-ears geprobeerd en ook die bij de iPhone zaten maar ze zijn allemaal slecht tegenover die Klipsch. De mensen die zeggen dat de bijgeleverde oordopjes goed zijn hebben waarschijnlijk nooit echte in-ears geprobeerd!Plurk. schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:19:
Mijn Klipsch S4i zijn na twee maanden kapot, ineens deed de microfoon het niet meer. Gisteren RMA gegaan naar PDA-shop, ik ben blij dat ik ze niet goedkoper in Hong Kong heb gekocht![]()
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zijn dit de MM50 IP's van Sennheiser?--Christiaan-- schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:32:
Ik heb nu CX-500's. Wat is een vergelijkbaar of iets beter alternatief met microfoon?
[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-04-2010 11:55 ]
Anoniem: 358884
en heb ook deze gehaald ; *spam*
dan kan je dus gewoon switchen naar andere koptelefoons zonder dat je aan de microfoon criteria vastzit ....
[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 10-05-2010 21:38 ]
De EX-300iP lijkt me wel een interessante headset. Ik heb vroeger altijd Sony oordopjes gehad en tot volle tevredenheid.
Anoniem: 247259

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Anoniem: 357068

Goede geluidskwaliteit en isoleert ook erg goed. Zag toevallig ook dat deze nog in V&A stond van Tweakers voor een leuke prijs.
Nadeel is alleen de levertijd van ongeveer 7 a 9 dagen via de officiele site van MEElectronics (meelec.com).
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 357068 op 13-05-2010 22:03 ]
Hebben de eigenaren van een Klipsch Image S4i allemaal een zwarte? En waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door tombove op 03-06-2010 23:37 ]
die ik toevallig in de verkoop heb
Zeer geballanceerde ooroppen, waarvan iedereen zegt dat je voor dit geld niet beter kan krijgen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Da's bepaald geen positieve zaak, dat 'harder kunnen'.bosaap22 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:39:
Ik heb zelf de AIAIAI Pipe oordopjes gekocht. Voor € 35,- heel goed geluid. Ze voelen heel degelijk en zien er erg cool uit. Daarnaast kunnen ze behoorlijk hard. Harder dan de standaard iPhone dopjes. Je hebt ze ook met microfoontje en knopje om je telefoon op te nemen. Ze zitten trouwens in een leuke doorzichtige koker bij aankoop. Aanrader.
Tenzij het een doel op zich is om je oren vroegtijdig om zeep te helpen.
Mag schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:52:
Ik heb de Klipsch Image S4i besteld. Zodra die binnen is en ik een uurtje of 50 heb gepinknoised zal ik mijn ervaringen ermee posten.

Late reactie. Maar goed, ben over de geluidskwaliteit erg te spreken.
Ik heb echter wel een probleem met de plaatsing van die microfoon. Die zit namelijk onder de "V". Omdat ik mijn iPhone altijd in mijn zak draag, de draad onder mijn shirt of jas, en de draad zo ver ingekort dat het precies lang genoeg is. Als ik dan wil bellen dan moet ik aan de draad de microfoon omhoog trekken om erin te kunnen praten. Dat is gewoon erg onpraktisch en ik had eigenlijk liever eentje gehad met een microfoon geplaatst in het stukje draad tussen het oortje en de "V".
True... Ze voldoen waarschijnlijk ook wel gewoon aan de standaard Europese regels (AIAIAI is volgens mij een Deens merk). Denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat deze dopjes in-ear zijn en de standaard iPhone oordopjes dat niet zijn. Daardoor ervaar je het geluid veel intenser. Zo zou ik het verklaren..Ramzzz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:02:
[...]
Da's bepaald geen positieve zaak, dat 'harder kunnen'.
Tenzij het een doel op zich is om je oren vroegtijdig om zeep te helpen.
Zie hier.ZpAz schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:33:
Zit daar geen plugje aan? Of is het via bt oid, en hoe laad je hem dan op?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb ze vanmorgen opgehaald, omdat mijn Nuforce 7-m niet goed werkt met mijn iPhone4. Ik heb ze vanmorgen even laten inspelen en geluid bevalt me erg goed. Lage tonen zijn misschien iets te nadrukkelijk aanwezig, maar dat wist ik van tevoren met Sony. Verder klinken ze goed en werkt de AB in het snoer en microfoon ook prima. Wat ik jammer vind is dat het er erg goedknoop snoer aan zit. Een stug en fragiel draadje. (En weer geen a-symmetrisch draad, maar dat heeft geen enkele headset)Mag schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:26:
Is er iemand die ervaring heeft met de DR-EX300iP?
[afbeelding]
Ik was 'slechts' 52 euro kwijt. Prima prijs voor een mooie headset.
http://www.zagg.com/audio/smart-buds.php
Zijn normaal 80 dollar nu 50 en met korting coupon (50%) zijn ze maar 25 dollar + 6 dollar verzend kosten vanuit de uk.

En die bevallen heel goed, en voor € 25 is het een lachertje. Ze zijn over-the-ear in-ear, daar moet je wel van houden. Geluidskwaliteit vind ik top iig
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Zoiets moet ik ook maar gaan proberen, ik heb nu een setje wat elke keer langzaam mijn oor uit verdwijnt tijdens het hardlopen, misschien dat zoiets beter blijft zittenchem schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:59:
Ik heb deze - pricewatch: Soundmagic PL30 (Zwart)
[afbeelding]
En die bevallen heel goed, en voor € 25 is het een lachertje. Ze zijn over-the-ear in-ear, daar moet je wel van houden. Geluidskwaliteit vind ik top iig
I stuck my head out of the window and got arrested for mooning
De eerder genoemde Sennheiser MM-50 wel hoor. Ongeveer dezelfde prijsklasse ook. En hij bevalt me prima.Shiver23 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:54:
[...]
(En weer geen a-symmetrisch draad, maar dat heeft geen enkele headset)
[ Voor 4% gewijzigd door Targeter op 09-09-2010 10:10 ]
Ik wil m'n Shure dopjes kunnen gebruiken op de fiets.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En als je echt wat gaafs wilt dan is er de Klipsch S4i (http://store.apple.com/nl/product/TW780LL/A).
Net binnen het budget en volgens mij voldoet t aan de eisen. Ik heb geen ervaring met deze in-ears, maar Klipsch stelt nooit teleur.
[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 15-09-2010 11:21 ]