One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
/edit: zelfde als wat steffix lijkt te hebben. Je hoort een duidelijk verschil in geluid (klein scherm scheetje lijkt het wel
[ Voor 20% gewijzigd door errox op 24-10-2012 00:56 ]

Is dat iets van malware o.i.d.? Ik annuleer het maar gewoon en gebruik de nu.nl site maar even niet meer. Als ik op details klik zie ik dat het certificaat niet vertrouwd is en een hoop info waar ik verder weinig uit op kan maken.
Ik kom soortgelijke meldingen eigenlijk alleen op internet tegen bij het gebruik van de mailapp. iPhone 4S iOS6, geen jailbreak.
[ Voor 14% gewijzigd door BillSpaarbank op 24-10-2012 08:31 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bij mij ook, maar dan wel aan de linkerzijde.steffex schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:32:
Een vriend van me heeft precies hetzelfde! Het lijkt precies weg te komen ter hoogte van de simkaart houder...
Ik heb zojuist contact opgenomen met AppleCare. Goed geholpen, alleen ben er niet veel wijzer van geworden. Voor 29,95 kan je een express repair starten, in feite sturen ze dan je reparatie toestel (nieuw) op, en moet je zelf je oude terug sturen (onder garantie van je creditcard nummer uiteraard). Voor 69,95 kun je AppleCare aanschaffen en vervallen die 29,95, en heb je dus 2 jaar lang deze "perk". Slechte deal als je toestel net x aantal weken oud is en je verder niks aan dat hele AppleCare hebt (technische ondersteuning, yeah right..)
Optie 2 is het normaal opsturen van de telefoon, dan heb je na 10 werkdagen een toestel terug. Oftewel, twee weken zonder telefoon. Met een simkaart welke nergens in past
Ik denk dat ik het nog even aankijk. Het enige wat ik op mijn toestel doe is internetten en whatsappen. Binnenkort krijg ik mijn Samsung S3 van de zaak. Dan maar even mijn whatsapp daarop overladen. Dan kan ik mijn iPhone wel een aantal dagen/weken missen. Nu is dat toch wel lastig. Terug naar de iPhone 4 wil ik ook niet. Luxe went snel..
Edit2: Ik laat mij trouwens terug bellen. Vind het nog al stom om nu weer geld te betalen terwijl het niet nodig is. Even over nadenken. Ik wil eigenlijk gewoon die express replacement gratis hebben. Creditcard nummer geef ik wel op. Mja.. zo werkt het natuurlijk niet
Edit: for the record/mensen vanaf Google: iPhone 5/16GB/Black/VF/2weken oud
[ Voor 10% gewijzigd door errox op 24-10-2012 10:08 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik krijg dus een nieuwe via t-mobile, zonder enige kosten. AMP gaat een nieuwe telefoon leveren over 4-6 weken en dan mag ik mijn huidige aan de koerier meegeven. Dit lijkt me een stuk nettere oplossing dan 30euro betalen voor een spoedreparatie waarbij je ook nog eens je telefoon kwijt bent.errox schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:53:
[...]
Bij mij ook, maar dan wel aan de linkerzijde.
Ik heb zojuist contact opgenomen met AppleCare. Goed geholpen, alleen ben er niet veel wijzer van geworden. Voor 29,95 kan je een express repair starten, in feite sturen ze dan je reparatie toestel (nieuw) op, en moet je zelf je oude terug sturen (onder garantie van je creditcard nummer uiteraard). Voor 69,95 kun je AppleCare aanschaffen en vervallen die 29,95, en heb je dus 2 jaar lang deze "perk". Slechte deal als je toestel net x aantal weken oud is en je verder niks aan dat hele AppleCare hebt (technische ondersteuning, yeah right..)
Optie 2 is het normaal opsturen van de telefoon, dan heb je na 10 werkdagen een toestel terug. Oftewel, twee weken zonder telefoon. Met een simkaart welke nergens in past.
Ik denk dat ik het nog even aankijk. Het enige wat ik op mijn toestel doe is internetten en whatsappen. Binnenkort krijg ik mijn Samsung S3 van de zaak. Dan maar even mijn whatsapp daarop overladen. Dan kan ik mijn iPhone wel een aantal dagen/weken missen. Nu is dat toch wel lastig. Terug naar de iPhone 4 wil ik ook niet. Luxe went snel..
[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 24-10-2012 12:05 ]
Had dit ook op mijn Mac.BillSpaarbank schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:29:
Iemand ook dit soort meldingen gehad in de Safari browser?
[afbeelding]
Is dat iets van malware o.i.d.? Ik annuleer het maar gewoon en gebruik de nu.nl site maar even niet meer. Als ik op details klik zie ik dat het certificaat niet vertrouwd is en een hoop info waar ik verder weinig uit op kan maken.
Ik kom soortgelijke meldingen eigenlijk alleen op internet tegen bij het gebruik van de mailapp. iPhone 4S iOS6, geen jailbreak.
https://discussions.apple.com/thread/4463152?tstart=0
[ Voor 98% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-10-2012 12:33 ]
Ik heb zojuist een iPhone5 gekocht en ik heb in Itunes 1520 nummers staan,maar op mijn iPhone heb ik er 1511 dus er ontbreken 9 liedjes.
Heeft iemand hier enig idee hoe ik er achter kan komen welke dat zijn?
Anoniem: 478872

[ Voor 185% gewijzigd door Anoniem: 478872 op 24-10-2012 18:34 ]
Doosje open....iphone in de hand....tikken....en ja hoor rammelt aan alle kanten. Kan dus nu wel zeggen dat het in iedere iphone zit, en meer als in de 4s. Is denk ik ook maar een kwestie of je jezelf eraan stoort. Die een zal het minimal vinden en de ander (zoals ik) stoort er zich verschrikkelijk aan. Ik vindt dat als je zulke bedragen vraagt voor een telefoon je ook een topproduct mag afleveren.
Ik vraag me echt af als Steve Jobs nog in leven was of de iphone 5 zo op de markt was gekomen.
P.S. op de rammel na is het trouwens een geweldige telefoon hoor!!!!!!!
Ik word echt moe van dit soort posts. Steve Jobs heeft gewoon nog meegewerkt aan deze iPhone 5 en waarschijnlijk zelfs al aan de iPhone 6. Bovendien was hij CEO, uniek in zijn geval dat die die uberhaupt betrokken was op dat niveau, maar is en blijft de CEO van Apple. Jony Ive was eindverantwoordelijk voor het design van de Apple producten en dat is die nog steeds.Anoniem: 478872 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:32:
Ik vraag me echt af als Steve Jobs nog in leven was of de iphone 5 zo op de markt was gekomen.
Anyways, ik heb ook een iPhone 5, zonder krasjes, zonder gerammel, zonder wifi issues, zonder licht wat lekt, zonder paarse fotos (al kan ik dit natuurlijk wel naproduceren als ik het probeer), etc. Het ding is perfect (voor een iPhone 5) dus ze hebben zeker niet allemaal issues. Het is altijd zo dat je (online) voornamelijk mensen hoort die komen klagen over problemen, en gelukkig maar, als de andere 99% zou komen posten dat hun iPhone geweldig is zou je gek worden.
Mag schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:48:
[...]
Ik word echt moe van dit soort posts. Steve Jobs heeft gewoon nog meegewerkt aan deze iPhone 5 en waarschijnlijk zelfs al aan de iPhone 6. Bovendien was hij CEO, uniek in zijn geval dat die die uberhaupt betrokken was op dat niveau, maar is en blijft de CEO van Apple. Jony Ive was eindverantwoordelijk voor het design van de Apple producten en dat is die nog steeds.
Anyways, ik heb ook een iPhone 5, zonder krasjes, zonder gerammel, zonder wifi issues, zonder licht wat lekt, zonder paarse fotos (al kan ik dit natuurlijk wel naproduceren als ik het probeer), etc. Het ding is perfect (voor een iPhone 5) dus ze hebben zeker niet allemaal issues. Het is altijd zo dat je (online) voornamelijk mensen hoort die komen klagen over problemen, en gelukkig maar, als de andere 99% zou komen posten dat hun iPhone geweldig is zou je gek worden.

Als je toestel niet rammelt heb je een groter probleem. Dan werkt de focus van je camera gewoon niet. Geniet van je telefoon en stop met het zoeken naar problemen.Anoniem: 478872 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:32:
Vandaag dus mijn nieuwe iphone binnen gekregen, ik heb een nieuwe geeist van t-mobile ivm de hele irritante rammel. Wel top service van hen dat ze zo snel een compleet nieuw toestel opstuurden. (was wel enig aandringen voor nodig btw).
Doosje open....iphone in de hand....tikken....en ja hoor rammelt aan alle kanten. Kan dus nu wel zeggen dat het in iedere iphone zit, en meer als in de 4s. Is denk ik ook maar een kwestie of je jezelf eraan stoort. Die een zal het minimal vinden en de ander (zoals ik) stoort er zich verschrikkelijk aan. Ik vindt dat als je zulke bedragen vraagt voor een telefoon je ook een topproduct mag afleveren.
P.S. op de rammel na is het trouwens een geweldige telefoon hoor!!!!!!!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Dat hoort gewoon zachtjes getik te zijn bij schudden, niet echt "gerammel', of bedoelt die dat wel?BillSpaarbank schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:13:
[...]
Als je toestel niet rammelt heb je een groter probleem. Dan werkt de focus van je camera gewoon niet. Geniet van je telefoon en stop met het zoeken naar problemen.
Of het 'gerammel' komt van een ietwat loszittende lockbutton, tenminste dat is bij mij wel het geval. Als je over de lockbutton wrijft komen de zijkanten steeds een beetje omhoog zoals een wipwap.BillSpaarbank schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:13:
[...]
Als je toestel niet rammelt heb je een groter probleem. Dan werkt de focus van je camera gewoon niet. Geniet van je telefoon en stop met het zoeken naar problemen.
Irritant en iets waar ik geen 2 jaar mee blijf rondlopen.. omruilen dus!
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Geen krasje te ontdekken
...less is more
Op hoogpolig tapijt van kashmirwol of op een oud-Zweedse natuurstenen vloer?funk-e schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:
Vannacht mijn iPhone 5 laten vallen van een hoogslaper (2 meter hoog)
Geen krasje te ontdekken
keihard laminaatBeQuietAndDrive schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Op hoogpolig tapijt van kashmirwol of op een oud-Zweedse natuurstenen vloer?
(op een betonnen vloer met een 1cm zachte ondervloer)
[ Voor 13% gewijzigd door funk-e op 25-10-2012 11:24 ]
...less is more
Ligt dat laminaat op beton of op hout?

sorry
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
En ik wordt moe van zulke reacties. Ik ventileer hier alleen mijn mening en vraag serieus naar een "probleem" met mijn iphone 5. Daar zijn dit soort forums toch voor bedoelt??
Ik begrijp dat je fan bent van apple, ben ik zelf ook, maar schiet aub niet meteen in de verdediging zodra er iets slechts wordt gezegd over een apple.
Je hebt anti-apple mensen die alles maar aangrijpen om apple af te zeiken (mega irritant) maar je hebt ook de iets te fanatieke apple fans, die alles alleen maar ophemelen en net doen of apple het mekka is. En geen kritiek op "hun" producten aankunnen.
Laten we vooral elkaar onze mening blijven delen omdat we er altijd iets wijzer van worden, maar laten we dat wel zo objectief mogelijk doen.
De opmerking over Steve Jobs was bedoelt omdat hij een perfectionist zou zijn geweest, nou blijkbaar ben ik dat meer als hem, omdat ik gerammel en getik in een telefoon van € 700,00 niet vindt kunnen, of het nou een apple, samsung of nokia is. Maar dat is mijn mening en trek je er vooral niets persoonlijks van aan.
Je kan ook overdrijven. Bij mij rammelt die een heel klein beetje. De knop zit vrijwel niet los, maar zit inderdaad niet helemaal vast zoals op de iPhone 4. Als je hem daar al voor gaat omruilen ben je in mijn optiek een echte dramaqueenAntraXxX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:50:
[...]
Of het 'gerammel' komt van een ietwat loszittende lockbutton, tenminste dat is bij mij wel het geval. Als je over de lockbutton wrijft komen de zijkanten steeds een beetje omhoog zoals een wipwap.
Irritant en iets waar ik geen 2 jaar mee blijf rondlopen.. omruilen dus!

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
✌
YouTube: 1st Defective Apple iPhone 5 - Loose Rattling Sound when shaked (thumping noise/vibration problem)
Oplossing staat in het filmpje..
iPhone 5 kostte vóór 1 okt: €659,-
iPhone 5 kost nu: €670,-
iPhone 5 kost in 2013: €675,-
iPhone 5 kost eind in 2013 (23% belasting en thuiskopieheffing): €686,-
En zo zie je, het wordt als maar duurder!
Ook de apps in de AppStore zijn duurder geworden.
An a day keeps the doctor away.
Ik denk dat de "schone" prijzen wel meevallen qua verhoging, als is dat theoretisch, want je moet het toch betalen.
Ik ook al 2x op een houten vloer en geen krasje.funk-e schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:
Vannacht mijn iPhone 5 laten vallen van een hoogslaper (2 meter hoog)
Geen krasje te ontdekken
Tock kwaad op mezelf, want het is gewoon zonder nadenken iets doen van mezelf waardoor het gebeurt
Ik snap de verontwaardiging van de App Store prijzen niet zo. Heel veel gratis apps en de betaalde apps zijn voor het grootste deel in de €0,79-categorie. Mensen doen daar ontzettend moeilijk over, terwijl ze bij de gemiddelde Kiosk op het station de hoofdprijs betalen voor 0,33L aan Coca-Cola. De wereld op z'n kop.iApp schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:54:
iPhone 4S kostte: €599,-
iPhone 5 kostte vóór 1 okt: €659,-
iPhone 5 kost nu: €670,-
iPhone 5 kost in 2013: €675,-
iPhone 5 kost eind in 2013 (23% belasting en thuiskopieheffing): €686,-
En zo zie je, het wordt als maar duurder!
Ook de apps in de AppStore zijn duurder geworden.
Nu laat de koper weten dat er een simlock op zit.
Ik heb hem de handleiding van t-mobile opgestuurd waarin staat hoe je de simlock moet verwijderen. Koper zegt dat het niet lukt.
Nu de vraag: Hoe kom ik achter het IMEI-nummer als de telefoon nog niet geactiveerd is. IMEI op de doos klopt niet met het toestel (vervangende iPhone gehad). In het -alleen noodoproepen-scherm kun je niet *#06# intoetsen. Ook staat het IMEI-nummer niet achterop het toestel (zoals bij de iPhone 5)
Ik wil T-Mobile bellen, maar ik neem aan dat zij het IMEI-nummer nodig hebben
...less is more
Aan de andere kant is het ook een slecht argument om te zeggen dat het niets uitmaakt, omdat er ook andere producten zijn die duurder kunnen zijn.me_mrtn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:12:
[...]
Ik snap de verontwaardiging van de App Store prijzen niet zo. Heel veel gratis apps en de betaalde apps zijn voor het grootste deel in de €0,79-categorie. Mensen doen daar ontzettend moeilijk over, terwijl ze bij de gemiddelde Kiosk op het station de hoofdprijs betalen voor 0,33L aan Coca-Cola. De wereld op z'n kop.
Staat inderdaad op de simkaarthouder. Mocht je hem in de tshop hebben gekocht, dan kunnen zei ook het imei nummer opzoeken door je contract op te roepen.funk-e schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:24:
Heb gisteren mijn 2 jaar oude t-mobile iPhone verkocht.
Ik heb hem de handleiding van t-mobile opgestuurd waarin staat hoe je de simlock moet verwijderen. Koper zegt dat het niet lukt.
Nu de vraag: Hoe kom ik achter het IMEI-nummer als de telefoon nog niet geactiveerd is. IMEI op de doos klopt niet met het toestel (vervangende iPhone gehad). In het -alleen noodoproepen-scherm kun je niet *#06# intoetsen. Ook staat het IMEI-nummer niet achterop het toestel (zoals bij de iPhone 5)
Instellingen > Algemeen > Info > IMEI.funk-e schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:24:
Heb gisteren mijn 2 jaar oude t-mobile iPhone verkocht.
Come again?Uniciteit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Aan de andere kant is het ook een slecht argument om te zeggen dat het niets uitmaakt, omdat er ook andere producten zijn die duurder kunnen zijn.
Ik zeg dat ik het een slecht argument vind. Jouw argument komt neer op "maar anderen doen het ook".me_mrtn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:53:
Come again?
Nee, mijn punt is dat grofweg het leeuwendeel van apps in de App Store al goedkoop zijn en dat die tien cent echt haast geen moer uitmaakt. Prijzen van alle producten zijn onderhevig aan inflatie en dat is bij de App Store nog niet toegepast sinds de introductie. Mijn punt met die Kiosk vergelijking was dat mensen het soms aan de meest knullige dingen kunnen uitgeven (een cappucino voor €2,50) en dat is hun goed recht, maar ik vind het scheef om dan te zaniken dat Whatsapp geld kost. Puur ter illustratie. Wel grof geld neerleggen voor een iPhone, maar dan zijn de apps weer te duur.Uniciteit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:55:
[...]
Ik zeg dat ik het een slecht argument vind. Jouw argument komt neer op "maar anderen doen het ook".

Overigens, ik rook zelf en ik weet dat ik daar ook enorm veel mee kan besparen.
[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 26-10-2012 14:58 ]
Ik zei niet dat ik het niet met je eens ben. Ik zei alleen dat ik je argument slecht vond.me_mrtn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:57:
[...]
Nee, mijn punt is dat grofweg het leeuwendeel van apps in de App Store al goedkoop zijn en dat die tien cent echt haast geen moer uitmaakt. Prijzen van alle producten zijn onderhevig aan inflatie en dat is bij de App Store nog niet toegepast sinds de introductie.
Irrelevant. Sommige mensen zijn niet alle mensen.Mijn punt met die Kiosk vergelijking was dat mensen het soms aan de meest knullige dingen kunnen uitgeven (een cappucino voor €2,50)
Je Whatsapp-argument bouwt zich voort op het eerste argument. ("maar ik vind het scheef om dan te zaken").en dat is hun goed recht, maar ik vind het scheef om dan te zaniken dat Whatsapp geld kost
Iemand die het niet met je eens is zou ook kunnen zeggen: "Voor een iPhone moet je grof geld neerleggen, en toch maken ze apps duurder."Puur ter illustratie. Wel grof geld neerleggen voor een iPhone, maar dan zijn de apps weer te duur.
Irrelevant voor het argument.Overigens, ik rook zelf en ik weet dat ik daar ook enorm veel mee kan besparen.
Ik zei niet dat ik het niet met je eens was (ik zei ook niet dat ik het wel met je eens was, trouwens). Ik vond alleen je argument bar en bar slecht.
Oh dat mag je vinden, blijft mijn mening. Daar is geen analyse voor nodig hoor, want ik hoef er ook geen verantwoording voor af te leggen.Uniciteit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Ik zei niet dat ik het niet met je eens ben. Ik zei alleen dat ik je argument slecht vond.
[...]
Irrelevant. Sommige mensen zijn niet alle mensen.
[...]
Je Whatsapp-argument bouwt zich voort op het eerste argument. ("maar ik vind het scheef om dan te zaken").
[...]
Iemand die het niet met je eens is zou ook kunnen zeggen: "Voor een iPhone moet je grof geld neerleggen, en toch maken ze apps duurder."
[...]
Irrelevant voor het argument.
Ik zei niet dat ik het niet met je eens was (ik zei ook niet dat ik het wel met je eens was, trouwens). Ik vond alleen je argument bar en bar slecht.
Inderdaad!Eduardboon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:45:
Wat een fantastische telefoon!Met gemak 8 uur gebruik en 1,5 dag standby en dat met push, 3G, WiFi etc. Heerlijk. Verademing tegenover de 4S die met mazzel 4 uurtjes gebruik trok
Ik heb mijn iPhone 5 om 14:00 ontvangen, opgeladen naar 100% en sindsdien is er nog maar 25% batterij vanaf gegaan. Dit terwijl ik de hele dag al bezig ben met het installeren van apps, testen van features etc.
Tevens heb ik ook last van een dode pixel hebben meer mensen hier last van?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik heb zelf last van een niet-terugverende lock-button. Dat is wel minder omdat ik dan heel hard moet drukken als hij het niet doet.VeeGee schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:44:
Dat mensen hem gaan ruilen voor een scuff of dode pixel kan ik nog begrijpen, maar een licht rammelende lock button? Please, dat gaat wel erg ver. Zelf rammelt mijn lockbutton ook licht maar ik ben echt niet zo'n mierenneuker dat ik hem daar voor terug ga sturen. Dit 'euvel' is er al vanaf de iPhone 3G bij sommige telefoons en het verhinderd absoluut niet het gebruiksgemak.
@sanchez92, heb jij hem besteld bij de Apple store dat je daarom een nieuwe ontvangt?
[ Voor 16% gewijzigd door sanchez92 op 26-10-2012 22:37 ]
Ja, die werken 7 dagen in de weekFonta schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:21:
Weet iemand trouwens of er in het weekend ook apps goedgekeurd worden?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Vriendin had problemen met d'r iPhone4(8gb), omgeruild bij Apple via Express Replacement. De vervangende iPhone had een defecte trilmotor. Weer omgeruild, uit coulance geen kosten voor Express Replacement + een gratis bumper, tof en netjes! Helaas; de volgende vervangende iPhone had een silent switch die los hing. Het werd inmiddels routine en ik hoefde niet meer te bellen; de AppleCare adviseur had me z'n e-mail adres gegeven "mocht er nog iets aan de hand zijn".
Omdat ze het allemaal zo erg vinden dat ze de iPhone nu inmiddels drie keer heeft moeten omruilen krijgt ze nu een gratis upgrade naar een iPhone4S 16GB! Helemaal super. Veel gedoe met omruilen, maar de uiteindelijke oplossing is top!
Verwijderd
JaTc-Chub schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:25:
Ik zit dus nu nog steeds met die kapotte lock button. Nu vroeg ik me af, zou ik mijn telefoon ook kunnen omruilen in Oberhausen gezien ik daar dichterbij woon? Mits ze hem daar op voorraad hebben uiteraard.
Dat zou heel mooi zijn natuurlijk! Kan natuurlijk altijd even bellen en vragen op mn beste duits
Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Bellen met Apple ligt voor de hand, maar ik kan niet zonder telefoon. Mag ik deze houden tot zij een vervangend toestel opsturen? Daarnaast heb ik deze iPhone al beschermd met een SGP Spigen full body protection à €18. Deze zou ik dan uiteraard ook graag vergoed zien, weet iemand hoe Apple hier mee om springt?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Geen idee wat betreft je Spigen body, dat zou ik gewoon voorleggen. Als je geen AppleCare voor je iPhone hebt, kun je Express Replacement aanvragen voor 29,-. Apple stuurt je dan een nieuwe + retourdoos en UPS zak/label, waarna je je oude kunt laten ophalen door UPS. Top service en wat mij betreft de 29,- wel waard. Er wordt wel een bedrag "gereserveerd" op je creditcard, mocht je je oude niet terugsturen is dat de boete. Ik zou gewoon bellen, kan me niet anders voorstellen dan dat ze het direct regelen.VeeGee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:05:
Oké, ik heb besloten dat mij iPhone terug gaat. Ik had eerst slechts last van een rammelende lockbutton, maar vandaag kwam hier nog een probleem bij waar ik niet mee kan leven: het scherm zit 'los' bij in ieder geval drie hoeken. Zelfs al druk je dit zacht in dat hoor je al een klikkend geluid en voelt het alsof ik het scherm op die plekken indruk.
Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Bellen met Apple ligt voor de hand, maar ik kan niet zonder telefoon. Mag ik deze houden tot zij een vervangend toestel opsturen? Daarnaast heb ik deze iPhone al beschermd met een SGP Spigen full body protection à €18. Deze zou ik dan uiteraard ook graag vergoed zien, weet iemand hoe Apple hier mee om springt?
Afgelopen weken meermaals (zie mijn vorige bericht hierboven) met ze geproken en zolang je zelf vriendelijk en aardig blijft gaan ze (in mijn ervaring) erg ver.
Waarom zou hij €29,- euro moeten betalen?virofi schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:07:
[...]
Geen idee wat betreft je Spigen body, dat zou ik gewoon voorleggen. Als je geen AppleCare voor je iPhone hebt, kun je Express Replacement aanvragen voor 29,-. Apple stuurt je dan een nieuwe + retourdoos en UPS zak/label, waarna je je oude kunt laten ophalen door UPS. Top service en wat mij betreft de 29,- wel waard. Er wordt wel een bedrag "gereserveerd" op je creditcard, mocht je je oude niet terugsturen is dat de boete. Ik zou gewoon bellen, kan me niet anders voorstellen dan dat ze het direct regelen.
Afgelopen weken meermaals (zie mijn vorige bericht hierboven) met ze geproken en zolang je zelf vriendelijk en aardig blijft gaan ze (in mijn ervaring) erg ver.
Toen mijn defecte MacBook Pro Retina omgeruild moest worden, werd dit kosteloos geregeld.
De nieuwe MacBook werd naar mij verzonden, en binnen 10 dagen moest mijn defecte MacBook naar Apple gestuurd worden. Kostte uiteindelijk 5 printjes met de printer, niets meer niets minder. (Owja, ik hield er ook nog leuke extra Apple stikkers aan over.
Als @Virofi nog binnen de 14 dagen termijn zit wordt er sowieso niet moeilijk over gedaan, als hij de iPhone 5 langer dan 14 dagen in bezit heeft zal dit binnen de garantie vallen, en zullen ze hem waarschijnlijk om bewijs (foto's oid) vragen. Niks aan de hand dus, gewoon bellen; Of sterker nog, je kan jezelf ook laten bellen door de AppleCare service = helemaal gratis.
[ Voor 13% gewijzigd door iApp op 28-10-2012 01:49 ]
Wel eerst een afspraak maken via de website: http://www.apple.com/de/retail/centro/Tc-Chub schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:56:
[...]
Dat zou heel mooi zijn natuurlijk! Kan natuurlijk altijd even bellen en vragen op mn beste duits
En dan Termin vereinbaren
Nothing to see here
EDIT: ik bedenk me idd net dat bij mij ging om een product buiten de 14 dagen en buiten de 90 telefonische support die Apple op iPhone's geeft. Wellicht dat het daarom geld kostte.iApp schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:46:
[...]
Waarom zou hij €29,- euro moeten betalen?
Toen mijn defecte MacBook Pro Retina omgeruild moest worden, werd dit kosteloos geregeld.
De nieuwe MacBook werd naar mij verzonden, en binnen 10 dagen moest mijn defecte MacBook naar Apple gestuurd worden. Kostte uiteindelijk 5 printjes met de printer, niets meer niets minder. (Owja, ik hield er ook nog leuke extra Apple stikkers aan over.)
Als @Virofi nog binnen de 14 dagen termijn zit wordt er sowieso niet moeilijk over gedaan, als hij de iPhone 5 langer dan 14 dagen in bezit heeft zal dit binnen de garantie vallen, en zullen ze hem waarschijnlijk om bewijs (foto's oid) vragen. Niks aan de hand dus, gewoon bellen; Of sterker nog, je kan jezelf ook laten bellen door de AppleCare service = helemaal gratis.
[ Voor 16% gewijzigd door virofi op 28-10-2012 09:36 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hoe het nu is:
Gebruik: 3uur en 40 minuten
Stand-by: 7uur en 6 minuten
Hij staat nu op 32%
Dit gebruik houdt in:
- Navigatie naar uitwedstrijd voetbal (20minuten)
- Facebooken
- Safari/ Nu.nl etc
- Splashtop gebruiken om te kijken of ik mijn live-stream kon kijken op mijn telefoon. Ongeveer half uur aangehad, mssn iets langer.
Verder nog gewoon wat app checken maar geen spelletjes spelen.
Brightness staat op Auto, maar redelijk donker als er weinig licht is.
Vandaag de telefoon (nogmaals) helemaal leeg laten lopen en hem snachts weer helemaal vol laten lopen.
Is dit een beetje normaal verbruik? Mijn idee is namelijk dat mijn batterijverbruik sinds het herstellen en opnieuw instellen van de telefoon is toegenomen.
Ik had er eerst een backup opstaan die stamt uit de tijd van de iPhone 3G en daar tussendoor nog een iPhone 4.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Krijg hopelijk volgende week mijn iPhone 5 en heb nog een back-up staan in iCloud van mijn iPhone 4.
Nu wil ik eigenlijk wel "vers" beginnen met mijn nieuwe telefoon en dus als nieuwe telefoon instellen.
Maar wil wel bijvoorbeeld mijn smsjes, maar voornamelijk mijn foto's en dergelijke van mijn oude 4 overzetten.
Deze staan niet allemaal in PhotoStream...
Kan dit als "nieuwe" telefoon of moet ik dan toch via iTunes wat doen?
Je contacten e.d. gaan gewoon via iCloud... maar foto's??
Anoniem: 479643
Ik dacht lekker met de iphone te kunnen spelen zonder simkaart aangezien ik morgen mijn nano sim kan activeren.
Help!!
Ik heb wel een nano sim maar die abbo kan ik morgen pas activeren door naar vodafone te bellen. Vandaag zijn ze bezig met een update dus de nanosim is niet geactiveert.Kuhr89 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:11:
Voor het activeren is moet je volgens mij wel een simkaart hebben.
Anders ga ik zelf wel mijn normale simkaart knippen. Iemand een idee hoe je dit het beste kan doen.
Zo heb ik bijna een lege iPhone. Alle apps opnieuw gedownload maar wel mijn berichten en instellingen terug! Voelt smooth aan!
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Om hem voor de eerste keer te activeren heb je inderdaad een simkaart nodig, dus zonder simkaart kun je inderdaad niet verder.Anoniem: 479643 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:43:
Kan ik nou serieus niets met mijn iPhone?
Ik heb een simkaart maar moet de simkaart geactiveert zijn? Ik heb wel een nano simkaart maar die kan ik morgen pas activeren omdat er vandaag een update is bij vodafone.virofi schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:46:
[...]
Om hem voor de eerste keer te activeren heb je inderdaad een simkaart nodig, dus zonder simkaart kun je inderdaad niet verder.
Kan toch geen schade aanrichten??
Dat is wel iets waar je mee op moet passen, soms geldt je databundel dan niet en dan word je genadeloos gepakt met de veel te hoge prijs per kB buiten de bundel.Tha BasZ schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:55:
Waarom probeer je et niet gewoon?
Kan toch geen schade aanrichten??
Ik hoorde namelijk zoiets van een kennis van wie het abonnement nog niet was ingegaan (ivm verlenging). Maar die al wel een telefoon + sim thuis had gekregen van een nieuwe provider
Dus ik zou 3g data in elk geval uit zetten en er ook niet mee bellen.
Hij heeft gewoon een simkaart nodig. Maakt niet uit welke, die niet geactiveerde nano of een verknipte micro. Als er maar een simkaart inzit.Anoniem: 479643 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Ik heb een simkaart maar moet de simkaart geactiveert zijn? Ik heb wel een nano simkaart maar die kan ik morgen pas activeren omdat er vandaag een update is bij vodafone.
Om mijn oude iPhone 4S als nieuwe in te richten, heb ik een verknipte oude simkaart gebruikt. En dat ging prima. Het heeft hem maar even nodig om door die vraag heen te komen. Meer niet!
Have Fun Funske
Nu zag ik dat er diverse bedrijven zijn die kunnen herstellen, iets met SMB solderen.
Iemand hier ervaring mee, of een tip wie dit zou kunnen doen ?
Gaat om 4 puntjes die vast gezet moeten worden.
Wat een toeval! Heb exact hetzelfde gehad vrijdag... Had hem eigenlijk al afgeschreven, dus ben benieuwd!macmouse schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:09:
Bij het willen vervangen van het scherm is de batterij conector van de logic board afgebroken bij een iPhone 4. Meer mensen hier dit wel eens meegemaakt ?
Kan iemand mij vertellen of mijn batterijverbruik een beetje normaal is? In mijn laatste post staan de gegevens.Kuhr89 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:40:
Ik heb gister mijn iPhone hersteld naar een 'nieuwe iPhone'. Ik voel dat de iphone wat sneller is. Gisteravond heb ik de telefoon bij 30% erin gestoken en sochtends toen ik hem eruit haalde stond de teller op 100%. Nu heb ik alleen het idee dat mijn telefoon sneller leeg is.
Hoe het nu is:
Hij staat nu op 32%
Dit gebruik houdt in:
- Facebooken
- Safari/ Nu.nl etc
- Splashtop gebruiken om te kijken of ik mijn live-stream kon kijken op mijn telefoon. Ongeveer half uur aangehad, mssn iets langer.
Ik had er eerst een backup opstaan die stamt uit de tijd van de iPhone 3G en daar tussendoor nog een iPhone 4.
Is het verstandig om hem direct in gebruik te nemen en de batterij tot 0 te laten open, of eerst volladen?
Ze komen met 70% batterijlading out the box volgens mij.
afschrijven is zoiezo zonde, het is mogelijk, nu alleen nog bij wie en waar. 1 adres gevonden, kost 90 euro. Hoop geld voor 4 puntjes lassen.iMick schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
Wat een toeval! Heb exact hetzelfde gehad vrijdag... Had hem eigenlijk al afgeschreven, dus ben benieuwd!
Navigatie, whatsapp en streamen van video (data binnen slurpen en video afspelen tegelijk) zijn bij jou de boosdoeners schat ik zo in.Kuhr89 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:40:
Ik heb gister mijn iPhone hersteld naar een 'nieuwe iPhone'. Ik voel dat de iphone wat sneller is. Gisteravond heb ik de telefoon bij 30% erin gestoken en sochtends toen ik hem eruit haalde stond de teller op 100%. Nu heb ik alleen het idee dat mijn telefoon sneller leeg is.
Hoe het nu is:
Hij staat nu op 32%
Dit gebruik houdt in:
- Facebooken
- Safari/ Nu.nl etc
Vandaag de telefoon (nogmaals) helemaal leeg laten lopen en hem snachts weer helemaal vol laten lopen.
Is dit een beetje normaal verbruik? Mijn idee is namelijk dat mijn batterijverbruik sinds het herstellen en opnieuw instellen van de telefoon is toegenomen.
Verwijderd
Geel klinkt inderdaad niet oké. Hij zou juist wat subtiel blauwer moeten zijn ten opzichte van de 4S (de me ook echt wat te warm afgesteld stond!).MTT schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:00:
Ik heb mijn iphone 5 binnen, maar het scherm is erg geel. Heb hem een paar dagen gebruikt in de hoop dat het minder wordt, maar merk geen verschil. Wel jammer, nou moet die terug. Voor een toestel van bijna 900 euro vind ik dat er wat schort aan de kwaliteitscontrole
Kan je hiervoor de Iphone terug sturen? Mijn Iphone heeft wel 2 krasjes.
Ik denk het inderdaad ook. Vannacht weer helemaal opgeladen en kijken hoe hij het vandaag uithoudt met de normalere dingen. Geen navigatie en geen streaming vanaf de computerZnivian schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:10:
[...]
Navigatie, whatsapp en streamen van video (data binnen slurpen en video afspelen tegelijk) zijn bij jou de boosdoeners schat ik zo in.
navigatie en streamen: ja, dat vreet accuZnivian schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:10:
[...]
Navigatie, whatsapp en streamen van video (data binnen slurpen en video afspelen tegelijk) zijn bij jou de boosdoeners schat ik zo in.
whatsapp: nee, verbruikt zeer weinig stroom
...less is more
Een enkel berichtje misschien niet, maar chatsessies vreten (of vraten, kan dat dit tegenwoordig beter is) toch best wel veel stroom over 3Gfunk-e schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:47:
[...]
navigatie en streamen: ja, dat vreet accu
Anoniem: 244101
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Whatsapp staat er om bekend dat het slecht omgaat met de batterij op de iphone. Of dat het regelmatig pollen van de server voor nieuwe berichten is of slecht in de slaapstand gaan weet ik niet, maar in de oudere topics kwam het regelmatig langs als de boosdoener.funk-e schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:47:
[...]
navigatie en streamen: ja, dat vreet accu
Dan kun je die van jou gewoon op die van je vriendin zetten!!
Have Fun Funske
Anoniem: 244101
Ik heb Android toestelfunske schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:32:
Heb jij wel Whatsapp?
Betekend wel dat bij een update van Whatsapp hij moet inloggen op zijn Apple ID om de update te kunnen uitvoeren.funske schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:32:
Heb jij wel Whatsapp?
Edit: Bij een android toestel gaat dat sowieso niet werken
[ Voor 9% gewijzigd door Tc-Chub op 29-10-2012 12:52 ]
Altijd gedacht dat 'ie gratis was, maar niet (meer) dus. Jouw vriendin zal best vaker een appje aanschaffen toch, dus is zo'n kaart geen slecht idee misschien. En anders kan iemand haar een app kado doen misschien, bestaat zoiets?Anoniem: 244101 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:08:
Vriendin heeft iPhone 4 nu en wil Whatsapp maar is zij nu verplicht een iTunes kaart van 15 euro te kopen voor 1 app van 89 cent? Of zijn er andere manieren.
Ikzelf heb toentertijd voor mijn iPod Touch een Clickandbuy account aangemaakt: koppel je met je bankrekening en je kan alles in de App Store kopen zonder extra kosten. Werkt ook prima op mijn iPhone trouwensAnoniem: 244101 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:08:
Vriendin heeft iPhone 4 nu en wil Whatsapp maar is zij nu verplicht een iTunes kaart van 15 euro te kopen voor 1 app van 89 cent? Of zijn er andere manieren.
Anoniem: 309835
Op internet vindt ik vooral oplossingen van enkele jaren terug, zoals het toevoegen van een tussen naam, of de eerste woorden toe te voegen aan de voornaam. Probleem met deze oplossingen is dat de contact dan niet meer synchroniseert met Facebook.
Jazeker!Anoniem: 309835 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:09:
Ik heb sinds vrijdag een iPhone 5, mijn eerste iOS product. Hij bevalt goed, maar ik irriteer me aan een ding; contacten met achternamen die beginnen met van, van der, ter, enz. worden gesorteerd op het eerste woord van de achternaam. Is er een manier om dit aan te passen zodat ze gewoon sorteren als gebruikelijk?
Op internet vindt ik vooral oplossingen van enkele jaren terug, zoals het toevoegen van een tussen naam, of de eerste woorden toe te voegen aan de voornaam. Probleem met deze oplossingen is dat de contact dan niet meer synchroniseert met Facebook.
Instellingen > E-mail, contacten en agenda's.
Vervolgens iets omlaag scrollen naar contacten.
Daar kan je alleen sorteren op achternaam, voornaam of voornaam, achternaam. Tussenvoegsel zoals "van der" zijn altijd lastig met dit soort lijsten. Ik gebruik altijd het format Berg, van der om dit te voorkomen, maar dat helpt JBU zijn probleem met de Facebook koppeling niet.TheAshcat schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:02:
[...]
Jazeker!
Instellingen > E-mail, contacten en agenda's.
Vervolgens iets omlaag scrollen naar contacten.
Positief:
- Erg snel (vergeleken met iPhone 4).
- Best redelijke camera.
- Groter scherm fijn voor filmpjes.
- Panorama mode maakt leuke plaatjes.
- Licht en plat.
- iOS6 maps en geen youtube. Is de overkomen maar gewoon truttig.
- Headphone jack aan de onderkant.
- Nederlandse taal voor Siri. Best wel wat functies zouden goed kunnen werken maar nu snapt ie niets.
- nieuwe connector, heb behoefte aan betaalbare converter pluggen/dockings
- Batterij verbruik : tijdens het luisteren van 1 spotify nr daalt de batterij met 5%
Heb het gevoel dat de 3G verbinding de grote slurper is.
- Bluetooth pairt niet meer. klaarblijkelijk heeft dit iets met een brakke BT stack.
Had overigens een soortgelijke ervaring gehad toen ik overging naar mijn iPhone 4 en toen ik overschakelde naar iOS5. Uiteindelijk had die ook een prima batterij verbruik...een paar iOS versies later.. Echter hielp toen het leegmaken niet...dus backup weer terug gezet...
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Vandaag heb ik mij laten bellen door AppleCare. Eerst werd mij gevraagd naar mijn klachten, serienummer en wat overige informatie waarna hij ging praten met iemand van Apple aftersales. Deze kreeg ik daarna aan de lijn en heeft mij de verschillende opties voorgelicht. Het komt er nu op neer dat er een nieuwe bestelling is geplaatst voor een nieuwe iPhone 5. Mijn iPhone 5 die ik nu bezit mag ik houden totdat de nieuwe door UPS wordt geleverd. Als dan de UPS chauffeur deze komt afgeven kan ik mijn 'oude' iPhone 5 weer aan hem meegeven. De levertijd van deze nieuwe iPhone 5 is wel weer 3-4 weken.VeeGee schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:05:
Oké, ik heb besloten dat mij iPhone terug gaat. Ik had eerst slechts last van een rammelende lockbutton, maar vandaag kwam hier nog een probleem bij waar ik niet mee kan leven: het scherm zit 'los' bij in ieder geval drie hoeken. Zelfs al druk je dit zacht in dat hoor je al een klikkend geluid en voelt het alsof ik het scherm op die plekken indruk.
Over de telefoon kon hij mij niet helpen m.b.t. mijn Spigen Full Body Protector. Omdat de man sprak met een erg Duits accent vermoedde ik dat hij het ook niet goed begreep. Ik heb daarna nog even een heldere mail gestuurd met wat ik daar aan heb uitgegeven en of ze - als hij mij niet kon helpen - mijn mail naar de juiste afdeling konden doorsturen. Vrij snel een mail terug gehad dat hij bereid was om het bedrag terug te storten onder het mom van een 'Goodwill gesture'.
Al met al erg te spreken over de gang van zaken. Nu maar hopen dat de iPhone 5 die ik in november ontvang wel 100% aan mijn eisen voldoet.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.