Deze redenatie snap ik niet. Je krijgt de hele dag mail binnen, dus fetch is handiger? Juist niet lijkt mij. Push verbruikt minder stroom én data en je hebt ook nog eens bijna instant je mail binnen. Sterker nog, push op mijn iPhone is meestal sneller dan Gmail.com en de webpagina van m'n werk.
De nieuwe maps is wel grappig alleen de navigatie omgeving is veelste summier. Met het grotere iphone 5 scherm zou je verwachten dat ze een balk onderin zouden maken met de nuttige informatie zoals aankomstijd e.d. Verder is het irritant dat je de stem niet uit kunt zetten of een andere taal kunt kiezen. Zo moet ik de HELE iphone op NL zetten voordat ie de straatnamen in NL uitspreekt. Wat ik WEL handig vind is dat je kunt navigeren vanuit het lockscreen en dat ie aanspringt als je in de buurt bent van een afslag. Daarin is Apple echt vernieuwend!
Puur een Apple-redenatie waarbij er niet wordt uitgegaan dat een gebruiker meerdere talen kent. Snap je punt, maar dit is een redelijke unieke situatie. Ik neem aan dat je systeemtaal Engels is? Dat Apple iets meer informatie mag toevoegen, zou ik ook wel wenselijk vinden. ETA en snelheid bijvoorbeeld.
Het is iets handiger met uit je zak halen maar verder is de headphone connector is niet fijn voor mij. Als rechtshandige (toch het meerendeel van de wereldbevolking) zit de stekker PRECIES waar je je handpalm hebt zitten. Ook als de telefoon in een dock zit en je wilt even bellen (met headset) of muziek luisteren dan kan dat niet. Ik vond het al zo onhandig bij de iPod Touch van mn dochter. Ergonomisch werkt het gewoon niet zo goed.
Geheel mee eens, vind het ook een waardeloze positie. Heb het al eerder verteld, maar de onderkant zit normaal gesproken bij mij naar mijn voeten toe, met het scherm tegen mijn been aan. Dan trek ik m'n iPhone in één beweging uit mijn zak en kantel ik het ding in mijn handpalm. Bij het wegstoppen heb ik ook maar één hand nodig. Veel gemakkelijker en ik kan na bijna drie weken nog niet wennen aan die nieuwe positie. Ik gebruik zelf een redelijke goed beschermde jack, dus dat drukt in je hand.
Siri in NL: ergens in 2011 werd ooit beweerd dat eind 2012/begin 2013 er NL support zou komen. Ik zou toch denken dat de markt groot genoeg is ? Je pakt nederland en vlaanderen in 1 klap. Heeft iemand hier zicht op ? Google levert niets op

Wat ik verder truttig vind in Siri is dat je niet al je apps kan laten sluiten of bijvoorbeeld Bluetooth uit kan schakelen hiermee. Aangezien apple te lam is om gewoon zoiets als SBsettings toe te voegen aan iOS leek me dat toch wel het minste wat ze konden doen. Gemiste kans..
Klopt, eind 2012/begin 2013 zou Nederlands worden toegevoegd. Dat heeft Apple al in 2011
bekend gemaakt. Overigens zie je wel dat Apple alvast voorbereidingen treft voor een Nederlandse ondersteuning doordat bepaalde offline functies van Siri al in het Nederlands zijn vertaald en in de huidige builds van iOS6 zijn verwerkt. Ook werkt Apple met Yelp om ondersteuning van POI's toe te voegen. Om systeemsettings te bedienen via Siri, ik zou het ook handig vinden.
Connector : het is jammer dat de assecoires fabrikanten pas erg laat instructies krijgen van apple hoe ze verscheidene zaken kunnen maken. 30+ euro vragen voor een converter vind ik belachelijk van Apple

Ze verhogen al de prijs van hun vlaggeschip (dik 80 euro duurder dan de iPhone 4S toen die uitkwam) en dan gaan ze ook nog eens zo'n slaatje slaan uit de connector business. Hebben ze niet genoeg winst of zo

Deel inflatie, deel vraag/aanbod. Dat de convertor ook wat duurder is, zal ook te maken hebben met het feit dat het een actieve kabel is en dus moet er een chip bij. Overigens staat er
hier nog een mooi stuk over de kwaliteit van gecertificeerde producten en namaak.
De Bluetooth is vooral brak door de nieuwe combi chip (LTE+3G+Wifi+BT). Ik denk dat Apple gewoon de drivers nog niet goed heeft. Het wemelt op het internet van mensen die problemen hebben met bestaande BT apperatuur waar ze voorheen geen problemen mee hadden. Ik kan zelf mijn carkit (Passat Touch Adapter) niet meer pairen, erg irritant
[/list]
Zal deels te maken hebben met het feit dat sinds iOS6 er geen ondersteuning meer is voor iPod Out. Ik gebruik zelf geen BlueTooth-setjes, maar ik geloof dat het daar mee te maken heeft.
APN-settings krijg je via SMS binnen. Nieuw carrierprofiel komt binnen via het Instellingen > Algemeen > Info menu.
[
Voor 4% gewijzigd door
me_mrtn op 30-10-2012 14:27
]