Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=39191102,noline]

Negatief / Kan beter:
  • iOS6 maps en geen youtube. Is de overkomen maar gewoon truttig.
  • Headphone jack aan de onderkant.
  • Nederlandse taal voor Siri. Best wel wat functies zouden goed kunnen werken maar nu snapt ie niets.
  • nieuwe connector, heb behoefte aan betaalbare converter pluggen/dockings
  • Batterij verbruik : tijdens het luisteren van 1 spotify nr daalt de batterij met 5% :( Heb het gevoel dat de 3G verbinding de grote slurper is.
  • Bluetooth pairt niet meer. klaarblijkelijk heeft dit iets met een brakke BT stack.
Ik ben wel tevreden met die nieuwe maps, maar was ook nooit een diehard gebruiker. Maar door de vector graphics laden de maps veel sneller en de navigatie werkt verdomd aardig out of the box.

Headphone connector is eigenlijk wel prettig aan de onderkant. Fijner met het uit de zak halen.

Siri > mee eens. Dat had al lang gemoeten.

Batterijverbruik geen problemen mee. Identiek aan de 4S die ik hiervoor had

Connector > superding. Geeft wat overgangsproblemen, maar ik vind het 10x mooier en handiger.

Bluetooth pairt in 1 keer met de autoradio. Dat ging juist soepeler dan met de 4S (maar ik ken de radio nu ook wat beter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Dit is mijn eerste Iphone, kort mijn bevindingen:

+ Met 1 hand te bedienen.
+ Fantastische bouwkwaliteit en materialen, kwaliteit straalt er vanaf, en je voelt het ook.
+ Alles werkt zo eenvoudig.

Metname dat laatste punt even toelichten: Er wordt simpelweg gevraagd of je iCloud wil gebruiken en wat je daarmee wilt doen. Ik voer handmatig mijn contacten in, en die staan meteen ook in mijn cloud nu! Niks extra handelingen, niks bevestigen, gewoon meteen doen. Wat werkt dat fijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
*snip* trolls zijn hier niet gewenst.

[ Voor 69% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
*snip* je kan de volgende keer beter een topicreport aanmaken

[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick04
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb de iPhone 5 (uit week 35, fabriek C3) nu ongeveer 3 weken.
Toen ik hem uit de doos haalde had hij al een scuff bij het antennestreepje linksboven, maakte me niet zo heel veel uit. Na een week of twee had ik toch al meer scuffs, terwijl ik hem gewoon in een sleeve heb gedragen en hem altijd als ik hem neerlegde dat op de sleeve deed.

Nu heb ik ontdekt dat ik vanaf het midden tot boven als ik het scherm indruk een krakend geluid hoor. Had dit al langs zien komen dat het bij verschillende iPhone 5s in de hoeken van het scherm zo bleek te zijn, maar ik heb het dus echt over het halve scherm.
Morgen ga ik hierover Apple bellen want dit vind ik toch wat te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
Mick04 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:16:
Ik heb de iPhone 5 (uit week 35, fabriek C3) nu ongeveer 3 weken.
Toen ik hem uit de doos haalde had hij al een scuff bij het antennestreepje linksboven, maakte me niet zo heel veel uit. Na een week of twee had ik toch al meer scuffs, terwijl ik hem gewoon in een sleeve heb gedragen en hem altijd als ik hem neerlegde dat op de sleeve deed.

Nu heb ik ontdekt dat ik vanaf het midden tot boven als ik het scherm indruk een krakend geluid hoor. Had dit al langs zien komen dat het bij verschillende iPhone 5s in de hoeken van het scherm zo bleek te zijn, maar ik heb het dus echt over het halve scherm.
Morgen ga ik hierover Apple bellen want dit vind ik toch wat te ver gaan.
Zou je kunnen laten weten wat de reactie van Apple hierop is? Ik moest namelijk wel betalen voor express replacement ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Batterij is voor vandaag best prima :) Gewoon wat whatsappen, paar filmpjes gekeken van een paar minunten en browsen, Instagram en Facebook staat de teller vandaag op:

Gebruik: 3u, 30min
Stand-By: 12u, 15 min.

Batterij is nog 64%

Verder vond ik nog het volgende.. Misschien interessant voor de mensen die constant hun apps uit de multitask-bar verwijderen.

YouTube: Techxplained: Manually Managing iOS Multi-Tasking is Stupid and Unnecessary. Stop it.

Voor mij is het een automatisme geworden, maar misschien zijn er nog wat mensen te genezen :P

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick04
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Lunick schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:24:
[...]

Zou je kunnen laten weten wat de reactie van Apple hierop is? Ik moest namelijk wel betalen voor express replacement ;).
Ja ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hoeveel moest je betalen? Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken, eigenlijk geen zin om naar Oberhausen / Amsterdam te gaan en al helemaal geen zin om hem 2 weken kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04
Na een maand wachten vandaag eindelijk m'n iPhone 5 binnen.
Geen krasje te zien, dus heb ik hem snel in de SwitchEasy Tones gepakt.
Activeren van nanosim duurde nog lang bij Simyo, maar na een paar uur kon ik hem eindelijk aanslingeren. :)

WIFI thuisnetwerk deed het in eerste instantie niet.
Nadat ik m'n netwerkinstellingen hersteld had, is dat ook opgelost.

Zeer tevreden, wat een snelheid in vergelijking met m'n 4,5 jaar oude 3GS. :*)

[ Voor 30% gewijzigd door NokiaFan op 29-10-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Even redelijk groot nieuws:

- John Browett (Retail/Fysieke winkels) vertrekt per onmiddellijk (klinkt als ontslag)
- Scott Forstall (iOS) wordt per direct 'adviseur van Tim Cook' en vertekt vervolgens in 2013 (klinkt alsof hij zijn positie binnen het bedrijf is verloren en z'n resterende contract mag uitzitten)
- Craig Federighi (Mac OS X software) gaat per direct de ontwikkeling van iOS en Mac OS X leiden
- Eddy Cue (internet services/iCloud) neemt Maps en Siri voor z'n rekening
- Jony Ive (zo staat het letterlijk in het persbericht) (hardware, design) wordt de leider over 'Human Interface' en gaat ook de richting bepalen (klinkt alsof hij ook software design voor z'n rekening gaat nemen)
- Bob Mansfield (voormalig hardware, momenteel adviseur) gaat de nieuwe "Technologies" groep leiden (alle teams die met draadloze technologie te maken hebben + semiconductors (dus doe van de A4, A5 en A6 chips)).

Grootste verrassing is toch wel Scott Forstall's vertrek. Op 11 september 2012 verscheen er al een bericht op Macrumors dat er intern conflicten waren over het design en de richting van iOS (http://www.macrumors.com/...-software-skeuomorphisms/). Zo te zien heeft Scott dat conflict niet kunnen winnen. Ik denk persoonlijk dat de problemen met Siri, maar vooral met het recente Maps, de doorslag hebben gegeven.

Er wordt in het persbericht ook maar één regel aan Scott Forstall besteed. Zelfs over het vertrek (ontslag?) van John Browett wordt meer informatie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Flinke reorganisatie zeg! Ben ik toch wel benieuwd wat dit gaat opleveren. Misschien wat meer handige features in iOS 7?

Ik zie net trouwens een Bug in de weer app, de tijd is niet meegegaan met de wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:51
Kuhr89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:23:
Flinke reorganisatie zeg! Ben ik toch wel benieuwd wat dit gaat opleveren. Misschien wat meer handige features in iOS 7?

Ik zie net trouwens een Bug in de weer app, de tijd is niet meegegaan met de wintertijd.
Klopt, tijden van ingestelde locaties gaan niet mee, de huidige GPS-locatie weer wel. Ook als er een nieuwe locatie wordt toegevoegd wordt dit niet op de juiste tijd weergegeven. Denk overigens eerder dat het probleem bij Yahoo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=39193035,noline]Verder vond ik nog het volgende.. Misschien interessant voor de mensen die constant hun apps uit de multitask-bar verwijderen.

YouTube: Techxplained: Manually Managing iOS Multi-Tasking is Stupid and Unnecessary. Stop it.

Voor mij is het een automatisme geworden, maar misschien zijn er nog wat mensen te genezen :P
Tja, dat blijft voor mij echt verbazingwekkend hoe hardnekkig sommige mensen de apps allemaal handmatig killen, terwijl dat niets oplevert. Maar ja, de meeste mensen lezen ook geen handleidingen, laat staan dat ze zich verdiepen hoe bepaalde technieken functioneren. Goed dat je dit dus nog even onder de aandacht brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:00
Ik heb nu de iPhone 5 (witte) en ben er erg tevreden mee. Echter merk ik dat de equalizer instelling volgens mij niet (goed) werkt. Ik heb ook een 4S gehad en als je daar de equalizer veranderde, dan hoorde je dat echt terug in het geluid (logisch). Echter merk ik er nu eigenlijk niks van en alles klinkt ongeveer hetzelfde. De enige optie is wel hoorbaar werkt is "laat op de avond".

De reden dat ik de equalizer wil aanpassen is omdat ik het geluid nogal dun en saai vind klinken met mijn Sennheiser HD 215. Ik luister overigens met Spotify (320kbit) en weet niet of dit verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben erg tevreden over de iPhone 5, maar niet over T-mobile. Er zijn problemen met de nano-sim en de iPhone 5 waarbij sommige gebruikers, waaronder ik, geen APN meegestuurd krijgen waardoor 3G internet niet mogelijk is. T-mobile heeft nog geen oplossing, behalve het installeren van een custom APN via bijvoorbeeld http://www.dannyhtek.nl/. Dat heb ik nu gedaan, maar nu is mijn personal hotspot verdwenen.

Gebeld met T-mobile en het is een generiek probleem waar aan gewerkt wordt, maar ze wist niet eens wat een personal hotspot is, ze dacht dat ik de hotspots bedoelde die je in steden tegen komt :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:16:
[...]
  • Ik ben wel tevreden met die nieuwe maps, maar was ook nooit een diehard gebruiker. Maar door de vector graphics laden de maps veel sneller en de navigatie werkt verdomd aardig out of the box.
  • Headphone connector is eigenlijk wel prettig aan de onderkant. Fijner met het uit de zak halen.
  • Siri > mee eens. Dat had al lang gemoeten.
  • Batterijverbruik geen problemen mee. Identiek aan de 4S die ik hiervoor had
  • Connector > superding. Geeft wat overgangsproblemen, maar ik vind het 10x mooier en handiger.
  • Bluetooth pairt in 1 keer met de autoradio. Dat ging juist soepeler dan met de 4S (maar ik ken de radio nu ook wat beter...)
Even wat reacties :
  • De nieuwe maps is wel grappig alleen de navigatie omgeving is veelste summier. Met het grotere iphone 5 scherm zou je verwachten dat ze een balk onderin zouden maken met de nuttige informatie zoals aankomstijd e.d. Verder is het irritant dat je de stem niet uit kunt zetten of een andere taal kunt kiezen. Zo moet ik de HELE iphone op NL zetten voordat ie de straatnamen in NL uitspreekt. Wat ik WEL handig vind is dat je kunt navigeren vanuit het lockscreen en dat ie aanspringt als je in de buurt bent van een afslag. Daarin is Apple echt vernieuwend!
  • Het is iets handiger met uit je zak halen maar verder is de headphone connector is niet fijn voor mij. Als rechtshandige (toch het meerendeel van de wereldbevolking) zit de stekker PRECIES waar je je handpalm hebt zitten. Ook als de telefoon in een dock zit en je wilt even bellen (met headset) of muziek luisteren dan kan dat niet. Ik vond het al zo onhandig bij de iPod Touch van mn dochter. Ergonomisch werkt het gewoon niet zo goed.
  • Siri in NL: ergens in 2011 werd ooit beweerd dat eind 2012/begin 2013 er NL support zou komen. Ik zou toch denken dat de markt groot genoeg is ? Je pakt nederland en vlaanderen in 1 klap. Heeft iemand hier zicht op ? Google levert niets op :? Wat ik verder truttig vind in Siri is dat je niet al je apps kan laten sluiten of bijvoorbeeld Bluetooth uit kan schakelen hiermee. Aangezien apple te lam is om gewoon zoiets als SBsettings toe te voegen aan iOS leek me dat toch wel het minste wat ze konden doen. Gemiste kans..
  • Connector : het is jammer dat de assecoires fabrikanten pas erg laat instructies krijgen van apple hoe ze verscheidene zaken kunnen maken. 30+ euro vragen voor een converter vind ik belachelijk van Apple :( Ze verhogen al de prijs van hun vlaggeschip (dik 80 euro duurder dan de iPhone 4S toen die uitkwam) en dan gaan ze ook nog eens zo'n slaatje slaan uit de connector business. Hebben ze niet genoeg winst of zo :?
  • De Bluetooth is vooral brak door de nieuwe combi chip (LTE+3G+Wifi+BT). Ik denk dat Apple gewoon de drivers nog niet goed heeft. Het wemelt op het internet van mensen die problemen hebben met bestaande BT apperatuur waar ze voorheen geen problemen mee hadden. Ik kan zelf mijn carkit (Passat Touch Adapter) niet meer pairen, erg irritant :(
Over de batterij. Sinds de laatste charge :
Usage : 1 uur (wat is dit precies want ik heb 'm echt geen uur gebruikt??)
Standby : 11 uur , 26 min

Zit nu op 77%. Wat ik heb gedaan (over wifi):
  • 1 foto gemaakt
  • 1x siri gevraagd om het alarm uit te zetten
  • 3 websites bekeken, ongeveer 10 min.
  • 1 app gedownload (marktplaats, kleine app)
  • 20 minuten gebeld
  • in totaal is er 641 KB sent en 758 received over cellular data
Is 23% batterij verbruik dan normaal ? In de nacht was ik maar 5% kwijt dus daar zit het probleem niet. Ik heb al mijn push mail al op fetch gezet dus daar kan het niet aan liggen. Ook staat BT al standaard uit vanwege de perikelen die ik hierboven beschreef. In standby blijft ie super stabiel (word ook beaamd in reviews), en volgens mij is dit vooral verbeterd. Maar op het moment dat je iets met internet gaat doen wordt die nieuwe chip aangestuurd. En volgens mij gaat het daar fout. Ik was godbetert 4% batterij kwijt met Siri te raadplegen :? Al met al valt het batterij verbruik tegen. Met mijn iPhone 4 hield ik het veel langer uit (1 ~ 1,5 dag) en nu haal ik het einde van de dag net niet. En zo enorm veel gebruik ik 'm niet.

Verwacht ik gewoon teveel van de iPhone 5? Ik heb er misschien meer last van omdat ik nog maar 1 kabeltje heb :(

Effe hardop denken. Wat zijn nu de bekende slurpers ?
  • GPS? Naast de standaard navigatie apps mogen bij mij alleen safari en Siri gebruik maken. Daarnaast zijn er de volgende system services : Cell Network Search (wat is dit?), Compass Calibration en Traffic. De rest staat allemaal uit en er draaien dus geen applicaties die GPS gebruiken in de achtergrond.
  • Push mail? Staat dus uit bij mij.
  • Facetime? Ooit was dit een probleem in iphone4
  • Facebook integratie ? Zo ja, hoe zet je die precies uit? Wat doet dat dan extra?
  • Notificaties? Zo ja, wat zijn de ergste? En is het net zo erg als je alleen badges aan hebt staan?
  • Onavo ? Die comprimeert data maar misschien ook meer CPU?
  • iCloud? Bij mij staat alleen find my phone en photostream aan...
  • Autobrightness ?
  • Siri? Sinds io6 kan ie ook over 3G ; dan moet hij zich toch ook aanmelden ? spreekt dat dus ook de 3G chip aan ?
Iemand :?

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 30-10-2012 11:15 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Sinds gisteren is mijn nieuwe contract ingegaan. Ik ben van T-Mobile naar Vodafone gegaan. Ik heb nu alleen het probleem dat ik geen SMS-jes ontvang.

Er staan veel artikelen op internet van mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb echter nog geen oplossing gevonden die werkt. Ik heb ook al contact met vodafone opgenomen, maar zij weten ook niet wat het probleem is.

Ik heb het volgende gedaan:
  • iMessage uitgeschakeld
  • Nummer SMS-centrale verwijderd
  • Nummer SMS-centrale opnieuw opgevoerd
  • Simkaart verwijderd en opnieuw ingevoerd
  • Netwerkinstellingen hersteld.
Iemand hier nog tips?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Beaves schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:48:
Ik ben erg tevreden over de iPhone 5, maar niet over T-mobile. Er zijn problemen met de nano-sim en de iPhone 5 waarbij sommige gebruikers, waaronder ik, geen APN meegestuurd krijgen waardoor 3G internet niet mogelijk is. T-mobile heeft nog geen oplossing, behalve het installeren van een custom APN via bijvoorbeeld http://www.dannyhtek.nl/. Dat heb ik nu gedaan, maar nu is mijn personal hotspot verdwenen.

Gebeld met T-mobile en het is een generiek probleem waar aan gewerkt wordt, maar ze wist niet eens wat een personal hotspot is, ze dacht dat ik de hotspots bedoelde die je in steden tegen komt :X
Zelfde probleem hier,
Kan inderdaad op 3G met een custom created APN profiel maar de personal hotspot werkt dan niet. Ik heb hierover contact gehad met @tmobile_webcare op twitter en ze hebben gisteravond aangegeven dat ik z.s.m. de APN instellingen zal ontvangen en dat ik hier nog een SMS over krijg. Ik zet hier wel even een update neer als het zo ver is.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Anteros schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:18:
Ik heb nu de iPhone 5 (witte) en ben er erg tevreden mee. Echter merk ik dat de equalizer instelling volgens mij niet (goed) werkt. Ik heb ook een 4S gehad en als je daar de equalizer veranderde, dan hoorde je dat echt terug in het geluid (logisch). Echter merk ik er nu eigenlijk niks van en alles klinkt ongeveer hetzelfde. De enige optie is wel hoorbaar werkt is "laat op de avond".

De reden dat ik de equalizer wil aanpassen is omdat ik het geluid nogal dun en saai vind klinken met mijn Sennheiser HD 215. Ik luister overigens met Spotify (320kbit) en weet niet of dit verschil maakt?
Hmm, ik lees dus net dat de ingebouwde equalizer van de iPhone (any iPhone/iPod) alleen werkt met de music app van apple zelf :( }:O Aangezien ik een koptelefoon gebruik waarvan deze het best klinkt met een equalizer (naar mijn smaak), kan ik dus alleen de geluidskleur aanpassen met opgeslagen muziek via de Music app (en ik heb niks opgeslagen want ik gebruik Spotify, Google music, TuneIn, etc).

Da's dus #$%#$. Nu moet ik dus een andere koptelefoon gebruiken - de meegeleverde dopjes klinken wel aardig - terwijl ik eigenlijk mijn HD 215 wil gebruiken.

Nogmaals, flinke domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Spam schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Effe hardop denken. Wat zijn nu de bekende slurpers ?
Ik heb heel even de rest van je tekst weggehaald want anders gaan deze post te lang worden ;)

Push mail vergt minder van je batterij dan Fetch. Fetch zet je namelijk vaak op 15minuten of 30minuten. Hierdoor moet je telefoon elke 15/30 minuten gaan kijken of er wel een mail op de server staat.
Schijnbaar is het zo dat dit (veel) meer energie kost dan bij Push mail. Bij push mail komt je mail gewoon op je telefoon als deze op de server staat, maar je telefoon staat niet constant in verbinding met die server. Bij Push mail is het volgens mij zo dat de server een berichtje naar je telefoon stuurt, die zegt dat er een mail klaar staat en deze vervolgens direct op je telefoon laat zien.

Oftwel, als jij 3uur lang geen mail ontvangt, doet je telefoon verder ook niks met je mail. Stel dat jij je Fetch aan hebt staan op 15minuten. Moet je telefoon dus 4x3=12, 12 keer in die 3uur gaan kijken of er uberhaupt wel iets op je mail staat. Als er blijkt dat er geen mail is, is dit verloren energie..

Dus ik denk: Als jij door de gehele dag veel mailtjes krijgt, is Fetch op 30minuten misschien beter. Stel dat je niet zoveel mail binnen krijgt, zal Push je batterij beter sparen.

Dit heb ik me dit laten vertellen..

Verder weet ik niet hoe lang jij je iPhone 5 al hebt? Maar bij mij scheelde het al een hoop door hem de eerste 3x volledig leeg te laten lopen en volledig op te laden en vervolgens na een week of 2 is je batterij op volle sterkte.

Kan ook nog zo zijn dat er resten van je Backup op staan waardoor je batterij het niet zo goed uithoudt.. Redenen daarvoor weet ik niet, maar een complete restore schijnt goed te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Kuhr89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb heel even de rest van je tekst weggehaald want anders gaan deze post te lang worden ;)

Push mail vergt minder van je batterij dan Fetch. Fetch zet je namelijk vaak op 15minuten of 30minuten. Hierdoor moet je telefoon elke 15/30 minuten gaan kijken of er wel een mail op de server staat.
Schijnbaar is het zo dat dit (veel) meer energie kost dan bij Push mail. Bij push mail komt je mail gewoon op je telefoon als deze op de server staat, maar je telefoon staat niet constant in verbinding met die server. Bij Push mail is het volgens mij zo dat de server een berichtje naar je telefoon stuurt, die zegt dat er een mail klaar staat en deze vervolgens direct op je telefoon laat zien.

Oftwel, als jij 3uur lang geen mail ontvangt, doet je telefoon verder ook niks met je mail. Stel dat jij je Fetch aan hebt staan op 15minuten. Moet je telefoon dus 4x3=12, 12 keer in die 3uur gaan kijken of er uberhaupt wel iets op je mail staat. Als er blijkt dat er geen mail is, is dit verloren energie..

Dus ik denk: Als jij door de gehele dag veel mailtjes krijgt, is Fetch op 30minuten misschien beter. Stel dat je niet zoveel mail binnen krijgt, zal Push je batterij beter sparen.

Dit heb ik me dit laten vertellen..

Verder weet ik niet hoe lang jij je iPhone 5 al hebt? Maar bij mij scheelde het al een hoop door hem de eerste 3x volledig leeg te laten lopen en volledig op te laden en vervolgens na een week of 2 is je batterij op volle sterkte.

Kan ook nog zo zijn dat er resten van je Backup op staan waardoor je batterij het niet zo goed uithoudt.. Redenen daarvoor weet ik niet, maar een complete restore schijnt goed te zijn..
Ik heb 'm nu sind zaterdag in gebruik en 2 keer volledig leeg laten lopen. Ga het de komende week nog eens goed doen. Ik krijg de hele dag mails binnen dus fetch is handiger.

Een keer helemaal schoonmaken ga ik nog overwegen als er geen verbetering is in de batterij. Nu is het iig zo dat hij echt zichtbaar snel leegloopt op het moment dat ik ga browsen. Heeft toch iets met die chip te maken.

Ik zet nog wel even mijn brainstorm lijstje terug hier neer voor als anderen nog een idee hebben :
  • GPS? Naast de standaard navigatie apps mogen bij mij alleen safari en Siri gebruik maken. Daarnaast zijn er de volgende system services : Cell Network Search (wat is dit?), Compass Calibration en Traffic. De rest staat allemaal uit en er draaien dus geen applicaties die GPS gebruiken in de achtergrond.
  • Facetime? Ooit was dit een probleem in iphone4
  • Facebook integratie ? Zo ja, hoe zet je die precies uit? Wat doet dat dan extra?
  • Notificaties? Zo ja, wat zijn de ergste? En is het net zo erg als je alleen badges aan hebt staan?
  • Onavo ? Die comprimeert data maar misschien ook meer CPU?
  • iCloud? Bij mij staat alleen find my phone en photostream aan...
  • Autobrightness ?
  • Siri? Sinds io6 kan ie ook over 3G ; dan moet hij zich toch ook aanmelden ? spreekt dat dus ook de 3G chip aan ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
D4V3 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Zelfde probleem hier,
Kan inderdaad op 3G met een custom created APN profiel maar de personal hotspot werkt dan niet. Ik heb hierover contact gehad met @tmobile_webcare op twitter en ze hebben gisteravond aangegeven dat ik z.s.m. de APN instellingen zal ontvangen en dat ik hier nog een SMS over krijg. Ik zet hier wel even een update neer als het zo ver is.
Hoe krijg je die APN instellingen normaal dan van tmobile? Via iTunes? Ik krijg ook geen melding ofzo als ik hem aan itunes hang..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:21:
Ik heb 'm nu sind zaterdag in gebruik en 2 keer volledig leeg laten lopen. Ga het de komende week nog eens goed doen. Ik krijg de hele dag mails binnen dus fetch is handiger.
Deze redenatie snap ik niet. Je krijgt de hele dag mail binnen, dus fetch is handiger? Juist niet lijkt mij. Push verbruikt minder stroom én data en je hebt ook nog eens bijna instant je mail binnen. Sterker nog, push op mijn iPhone is meestal sneller dan Gmail.com en de webpagina van m'n werk.
De nieuwe maps is wel grappig alleen de navigatie omgeving is veelste summier. Met het grotere iphone 5 scherm zou je verwachten dat ze een balk onderin zouden maken met de nuttige informatie zoals aankomstijd e.d. Verder is het irritant dat je de stem niet uit kunt zetten of een andere taal kunt kiezen. Zo moet ik de HELE iphone op NL zetten voordat ie de straatnamen in NL uitspreekt. Wat ik WEL handig vind is dat je kunt navigeren vanuit het lockscreen en dat ie aanspringt als je in de buurt bent van een afslag. Daarin is Apple echt vernieuwend!
Puur een Apple-redenatie waarbij er niet wordt uitgegaan dat een gebruiker meerdere talen kent. Snap je punt, maar dit is een redelijke unieke situatie. Ik neem aan dat je systeemtaal Engels is? Dat Apple iets meer informatie mag toevoegen, zou ik ook wel wenselijk vinden. ETA en snelheid bijvoorbeeld.
Het is iets handiger met uit je zak halen maar verder is de headphone connector is niet fijn voor mij. Als rechtshandige (toch het meerendeel van de wereldbevolking) zit de stekker PRECIES waar je je handpalm hebt zitten. Ook als de telefoon in een dock zit en je wilt even bellen (met headset) of muziek luisteren dan kan dat niet. Ik vond het al zo onhandig bij de iPod Touch van mn dochter. Ergonomisch werkt het gewoon niet zo goed.
Geheel mee eens, vind het ook een waardeloze positie. Heb het al eerder verteld, maar de onderkant zit normaal gesproken bij mij naar mijn voeten toe, met het scherm tegen mijn been aan. Dan trek ik m'n iPhone in één beweging uit mijn zak en kantel ik het ding in mijn handpalm. Bij het wegstoppen heb ik ook maar één hand nodig. Veel gemakkelijker en ik kan na bijna drie weken nog niet wennen aan die nieuwe positie. Ik gebruik zelf een redelijke goed beschermde jack, dus dat drukt in je hand.
Siri in NL: ergens in 2011 werd ooit beweerd dat eind 2012/begin 2013 er NL support zou komen. Ik zou toch denken dat de markt groot genoeg is ? Je pakt nederland en vlaanderen in 1 klap. Heeft iemand hier zicht op ? Google levert niets op :? Wat ik verder truttig vind in Siri is dat je niet al je apps kan laten sluiten of bijvoorbeeld Bluetooth uit kan schakelen hiermee. Aangezien apple te lam is om gewoon zoiets als SBsettings toe te voegen aan iOS leek me dat toch wel het minste wat ze konden doen. Gemiste kans..
Klopt, eind 2012/begin 2013 zou Nederlands worden toegevoegd. Dat heeft Apple al in 2011 bekend gemaakt. Overigens zie je wel dat Apple alvast voorbereidingen treft voor een Nederlandse ondersteuning doordat bepaalde offline functies van Siri al in het Nederlands zijn vertaald en in de huidige builds van iOS6 zijn verwerkt. Ook werkt Apple met Yelp om ondersteuning van POI's toe te voegen. Om systeemsettings te bedienen via Siri, ik zou het ook handig vinden.
Connector : het is jammer dat de assecoires fabrikanten pas erg laat instructies krijgen van apple hoe ze verscheidene zaken kunnen maken. 30+ euro vragen voor een converter vind ik belachelijk van Apple :( Ze verhogen al de prijs van hun vlaggeschip (dik 80 euro duurder dan de iPhone 4S toen die uitkwam) en dan gaan ze ook nog eens zo'n slaatje slaan uit de connector business. Hebben ze niet genoeg winst of zo :?
Deel inflatie, deel vraag/aanbod. Dat de convertor ook wat duurder is, zal ook te maken hebben met het feit dat het een actieve kabel is en dus moet er een chip bij. Overigens staat er hier nog een mooi stuk over de kwaliteit van gecertificeerde producten en namaak.
De Bluetooth is vooral brak door de nieuwe combi chip (LTE+3G+Wifi+BT). Ik denk dat Apple gewoon de drivers nog niet goed heeft. Het wemelt op het internet van mensen die problemen hebben met bestaande BT apperatuur waar ze voorheen geen problemen mee hadden. Ik kan zelf mijn carkit (Passat Touch Adapter) niet meer pairen, erg irritant :(
[/list]
Zal deels te maken hebben met het feit dat sinds iOS6 er geen ondersteuning meer is voor iPod Out. Ik gebruik zelf geen BlueTooth-setjes, maar ik geloof dat het daar mee te maken heeft.
Erulezz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Hoe krijg je die APN instellingen normaal dan van tmobile? Via iTunes? Ik krijg ook geen melding ofzo als ik hem aan itunes hang..
APN-settings krijg je via SMS binnen. Nieuw carrierprofiel komt binnen via het Instellingen > Algemeen > Info menu.

[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 30-10-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Naar aanleiding van mijn problemen met betrekking tot het scherm dat los lijkt te zitten, heb ik mijn toestel op laten halen door UPS (gisteren). Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. In ieder geval het hele toestel op de foto gezet, laat mij in ieder geval niet zomaar afschepen. Gewerkt bij een APR waar garantie kwesties niet altijd even coulant "gerepareerd" werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier wellicht hier ook last van een klik geluid als de telefoon trilt?
Bij de iPhone 4 heb ik het probeem nooit gehad.

Dit doet zich voor bij mij enkel als de telefoon met het scherm naar beneden staart.
Zwaar irritant (vooral bij whatsappen in bed).

Twijfel of ik hem moet laten omruilen of dat dit gebruikelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu we het toch over Push hebben, dit is een functie die ik al sinds mijn allereerste iPhone graag zou willen hebben.

'Helaas' heb ik mijn mail op een eigen domein met een IMAP server, en de iPhone ondersteunt dit niet in combinatie met Push (dus geen IMAP IDLE). iCloud ondersteunt geen eigen domains (je kan er wel naar toe forwarden maar als je dan een reply stuurt gebruikt hij je mobileme/icloud adres). In MobileMe schijnt het wel gezeten te hebben maar die heb ik nooit gehad.

Ik vroeg me af of jullie daar wel een oplossing voor hebben, ik heb er al over nagedacht mijn hele zooi naar Google for domains te gooien maar daar zitten ook een hoop nadelen aan (en ik laat Google niet zo graag in mijn belangrijke mail loeren).

Het is wel een gedoe met een eigen domein, voordeel is natuurlijk wel dat ik nu al 12 jaar hetzelfde email adres heb, bij een provider is dat meestal na de eerste de beste overname of rebranding al afgelopen.

Op dit moment heb ik hem uit armoe maar gewoon op Fetch 15 min. gezet, maar push is inderdaad prettiger en ook nog eens zuiniger. Maar misschien heeft iemand van jullie een ander idee. Een exchange ActiveSync-compatible mail server installeren is ook geen optie op het moment omdat ik gewoon een hosting pakketje bij een hoster heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
me_mrtn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:25:

[...]

Puur een Apple-redenatie waarbij er niet wordt uitgegaan dat een gebruiker meerdere talen kent. Snap je punt, maar dit is een redelijke unieke situatie. Ik neem aan dat je systeemtaal Engels is? Dat Apple iets meer informatie mag toevoegen, zou ik ook wel wenselijk vinden. ETA en snelheid bijvoorbeeld.
Je kunt de ETA wél zien, maar dan moet je 1x drukken op je scherm tijdens het navigeren. Dan zie je bovenaan in het midden de aankomsttijd.
Snelheid etc zou idd ook wel handig zijn. Ben benieuwd of deze functies er ook in gaan komen. Vooral nu Jony Ive het design mag gaan bepalen in iOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kuhr89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:49:
[...]

Je kunt de ETA wél zien, maar dan moet je 1x drukken op je scherm tijdens het navigeren. Dan zie je bovenaan in het midden de aankomsttijd.
Snelheid etc zou idd ook wel handig zijn. Ben benieuwd of deze functies er ook in gaan komen. Vooral nu Jony Ive het design mag gaan bepalen in iOS ;)
Permanent bedoel ik dan. Maar ik ben wel tevreden met de cleane look. Als Siri in het Nederlands wordt doorgevoerd, krijgt de stem natuurlijk ook een flinke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah oke, Ja ik snap het ook niet helemaal, want het scherm is langer geworden dus zou je bij de iPhone 5, net als bij de Muziek App permanent meer informatie laten zien. Misschien zal dit nog veranderen.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat de navigatie het prima doet. Als je een locatie hebt gevonden, of een postcode dan is het allemaal wel prima.. De stem hadden ze van mij mogen veranderen en een optie erbij dat hij alleen rechts en links zegt ipv de straatnaam. Verder is de spraak een beetje muff.
Het visuele van de navigatie is erg fijn en de kleur keuze is ook fijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
errox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:31:
Naar aanleiding van mijn problemen met betrekking tot het scherm dat los lijkt te zitten, heb ik mijn toestel op laten halen door UPS (gisteren). Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. In ieder geval het hele toestel op de foto gezet, laat mij in ieder geval niet zomaar afschepen. Gewerkt bij een APR waar garantie kwesties niet altijd even coulant "gerepareerd" werden.
Inmiddels een mailtje gekregen dat mijn iPhone 5 is aangekomen bij het "repaircenter". Nu staat echter op Apple.com/nl de status op Step 3:
Step 3 Return

October 30, 2012: Product replacement pending
Whatever dat betekend..
ik begrijp dat de status pending is :+, maar wat dit in het leeuwendeel van de gevallen betekend, of je een nieuwe krijgt of iets dergelijks..

[ Voor 10% gewijzigd door errox op 30-10-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:15
Dat betekend dat er gewacht wordt op verzending van een vervangend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Laten "we" hopen dat dit dan ook binnen 10 werkdagen zal zijn, al dan niet sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:15
Reken er maar op dat het binnen 10 werkdagen geregeld is. Weet niet of dat nu lastiger is gezien de levertijd van iPhone5, maar de iPhone4 van mijn vriendin is tot drie keer toe binnen 3 werkdagen omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel apps zijn nog niet gemaakt voor de iPhone 5 of ligt dat aan mij? Bijvoorbeeld youtube kan niet fullscreen en foto's die ik gemaakt heb ook niet...?

Infinity blade is niet eens fullscreen of moet ik iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:48:

Bij werkt het prima, maar ik heb er juist functionaliteit bij: de visual voicemail is weer terug! Ik had eerst - ooit - een iPhone abo met visual voicemail, maar die verdween logischer wijze toen ik overstapte op een sim-only. Maar met het vervangen van de micro-sim voor een nano-sim heb ik de vv weer terug. Raar, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:57:
Heel veel apps zijn nog niet gemaakt voor de iPhone 5 of ligt dat aan mij? Bijvoorbeeld youtube kan niet fullscreen en foto's die ik gemaakt heb ook niet...?

Infinity blade is niet eens fullscreen of moet ik iets instellen?
Ontwikkelaars moeten de apps nog updaten. Populaire apps zoals WhatsApp en Youtube moeten dit nog krijgen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
En dat foto's niet fullscreen zijn had je makkelijk kunnen vinden door even kort te googelen: het scherm van de iPhone is 16:9 en de foto's die de iPhone maakt zijn dit niet. Vandaar dat je altijd bars blijft zien bij de foto's die je met je iPhone maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
Filmpjes daarentegen zijn nu wel zonder balkjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Net m'n eerste iPhone binnen gekregen, nu even een paar vragen.
Hoe kan ik het beste mijn Gmail instellen, via Gmail of Exchange? Op dit moment heb ik beide, Exchange voor de contacten en Gmail voor overige.

Is het ook nodig om contacten, mail en agenda's via iTunes op m'n MBPr te laten synchroniseren?
Op m'n MBPr synchroniseer ik ook met Gmail.

Hoe kan ik alleen de contacten weergeven met een telefoonnummer?

Edit: nu heb ik het Exchange account uit en iCloud aan, deze synchroniseert op m'n MacBook met Gmail.
Is dit misschien de beste manier of als ik nu een nieuw contact in m'n iPhone zet synchroniseert deze dan alleen met iCloud en pas als ik m'n MacBook start pas met gmail?

[ Voor 24% gewijzigd door Gait op 30-10-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Hoe zit het precies met de uren standby en uren gebruik? Ik had mijn accu leeg na 12,5 uur standby en hij gaf aan 10,5 uur gebruikt te zijn. Dit laatste vind ik vreemd, ik heb vanmorgen 1,5 uur gewhatsappt en geinternet (kostte 20%), daarna op werk zo af en toe wat appen tussendoor. Na werk nog een ruim uur geinternet en youtube gekeken. Ik heb thuis en op werk wifi dekking, tussendoor heb ik 2 uur zonder wifi gezeten. Is het normaal dat die accu zo snel leeg is? In de test van tweakers halen ze met zwaar gebruik namelijk 20 uur.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:25:
En dat foto's niet fullscreen zijn had je makkelijk kunnen vinden door even kort te googelen: het scherm van de iPhone is 16:9 en de foto's die de iPhone maakt zijn dit niet. Vandaar dat je altijd bars blijft zien bij de foto's die je met je iPhone maakt.
Nou lekker, zet je een film er op moet je hem 5cm voor je ogen houden om iets te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:30:
[...]

Nou lekker, zet je een film er op moet je hem 5cm voor je ogen houden om iets te kunnen zien.
Wat jij quote gaat over foto's, jij hebt het over films :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie gewoon bars hoor bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:23:
Hoe zit het precies met de uren standby en uren gebruik? Ik had mijn accu leeg na 12,5 uur standby en hij gaf aan 10,5 uur gebruikt te zijn. Dit laatste vind ik vreemd, ik heb vanmorgen 1,5 uur gewhatsappt en geinternet (kostte 20%), daarna op werk zo af en toe wat appen tussendoor. Na werk nog een ruim uur geinternet en youtube gekeken. Ik heb thuis en op werk wifi dekking, tussendoor heb ik 2 uur zonder wifi gezeten. Is het normaal dat die accu zo snel leeg is? In de test van tweakers halen ze met zwaar gebruik namelijk 20 uur.
Same here. Ook het accu verbruik is spontaan onbekend.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Hier ook voor mijn gevoel erg korte batterijtijd met mijn iPhone 5.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/23859099/Foto/2012-10-30%2023.43.48.png

Op moment van het maken van de screenshot 18% batterij, vanmorgen opgeladen tot 100%

Heb hem sinds afgelopen vrijdag, en voor mijn gevoel gaat hij een stuk minder lang mee dan mijn 2 jaar oude iPhone 4.

[ Voor 13% gewijzigd door Igor92 op 30-10-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08 07:23
Installeer BatteryDoctor:
https://itunes.apple.com/...ry-saver/id446751279?mt=8

Hiermee krijg je een overzicht van welke apps/system devices het meest opslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mezelf af wanneer Siri in het Nederlands komt.

Dat dat allemaal zo lang moet duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Igor92 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:52:
Hier ook voor mijn gevoel erg korte batterijtijd met mijn iPhone 5.

[afbeelding]

Op moment van het maken van de screenshot 18% batterij, vanmorgen opgeladen tot 100%

Heb hem sinds afgelopen vrijdag, en voor mijn gevoel gaat hij een stuk minder lang mee dan mijn 2 jaar oude iPhone 4.
De batterij is toch niet meteen op full capacity? Je hebt hem nu minder dan een week, ik denk dat dit nog wel beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Hopen dat het wat beter word dan maar. Best appart want ik heb gewoon al mijn iPhone 4 gegevens overgezet naar de 5, apps zijn dus hetzelfde (misschien dat ik een paar nieuwe apps heb gedownload, maar dat het daardoor komt lijkt me sterk).

Wel merk ik dat ik vaak net wat meer bereik heb met mijn iPhone 5 dan met mijn 4. In het centrum van Eindhoven heb ik met t-mobile vaak geen of slecht 3G, Hopelijk is dit beter volgende maand als ik bij Vodafone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Nu online
Ik weet niet goed waar ik het neer moet zetten, ik ben vanmorgen bezig gegaan met het installeren van een aantal apps op m'n nieuwe iPhone en zojuist heb ik onderstaande mail gekregen. Wat kan dit veroorzaakt hebben?
[mijn naam],

Someone recently tried to use an application to sign in to your Google Account, [mijnaccountnaam]@gmail.com. We prevented the sign-in attempt in case this was a hijacker trying to access your account. Please review the details of the sign-in attempt:

Wednesday, October 31, 2012 8:30:29 AM GMT
IP Address: 107.22.249.214 (amazonaws.com)

If you do not recognize this sign-in attempt, someone else might be trying to access your account. You should sign in to your account and reset your password immediately. Find out how at http://support.google.com/accounts?p=reset_pw

If this was you, and you want to give this application access to your account, complete the troubleshooting steps listed at http://support.google.com/mail?p=client_login

Sincerely,
The Google Accounts Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08 07:23
Gait schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:12:
Ik weet niet goed waar ik het neer moet zetten, ik ben vanmorgen bezig gegaan met het installeren van een aantal apps op m'n nieuwe iPhone en zojuist heb ik onderstaande mail gekregen. Wat kan dit veroorzaakt hebben?

[...]
Die heb ik ook ontvangen na het installaren van een Gmail contact sync app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Nu online
Oké ik heb zojuist m'n wachtwoord maar even veranderd, ik heb Google Latitude en Google Talk geïnstalleerd. De laatst genoemde is geen officieële app van Google, maar van iLegendSoft. En ik heb er voor moeten betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 31-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Igor92 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:37:
Hopen dat het wat beter word dan maar. Best appart want ik heb gewoon al mijn iPhone 4 gegevens overgezet naar de 5, apps zijn dus hetzelfde (misschien dat ik een paar nieuwe apps heb gedownload, maar dat het daardoor komt lijkt me sterk).

Wel merk ik dat ik vaak net wat meer bereik heb met mijn iPhone 5 dan met mijn 4. In het centrum van Eindhoven heb ik met t-mobile vaak geen of slecht 3G, Hopelijk is dit beter volgende maand als ik bij Vodafone zit.
Daar heb ik in Eindhoven eigenlijk nog nooit last van gehad... Altijd 3G netwerk in het centrum en daarbuiten. Sinds mijn iPhone 3G is er in Eindhoven overal wel 3G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die accu moet je gewoon nog even op gang laten komen, even een keer helemaal leeg laten lopen enz. Als je googled op Apple battery calibration of zoiets, dan vind je wat Apple pagina links waarin dit wordt toegelegd.

Mijn eerste ervaringen zijn over het algemeen positief. Ik moet nog even wennen aan het bellen, eerder kon ik altijd twee of drie letters intikken in de dialer en dan kwamen gelijk allerlei namen voorbij die aan die letters voldeden, en kon ik die gelijk bellen. Dat is hier nu niet meer het geval.

Ok vind ik het vervelend dat Whatsapp berichten pas aankomen als ik het toestel aanzet. Ik krijg liever, zoals een SMS, gelijk een notificatie. Dit is wellicht een instelling, maar berichtencentrum enz. staat al aan voor Whatsapp. Ik ga daar nog wel even wat op googlen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
Tc-Chub schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Hoeveel moest je betalen? Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken, eigenlijk geen zin om naar Oberhausen / Amsterdam te gaan en al helemaal geen zin om hem 2 weken kwijt te zijn...
Ik was voor express replacement 30euro kwijt. 2 dagen later had ik de nieuwe iphone al binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Wie zin heeft in mijn gigantische review over de iPhone 5: productreview: Apple iPhone 5 32GB Zwart review door Uniciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:40:
Mijn eerste ervaringen zijn over het algemeen positief. Ik moet nog even wennen aan het bellen, eerder kon ik altijd twee of drie letters intikken in de dialer en dan kwamen gelijk allerlei namen voorbij die aan die letters voldeden, en kon ik die gelijk bellen. Dat is hier nu niet meer het geval.
Voor een dialer die het gedrag vertoond wat jij wil: de app Dialvetica. Je typt een paar letters voor wie je wilt en je kunt meteen bellen, mailen of smsen (en wijzigen). Onthoudt ook nog wie je het meest gebruikt, komt bovenaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Graag gedaan! :)

In ander nieuws: Apple's aandelenprijs zit nu rond de $594. Aardig verschil als je je bedenkt dat tijdens de lancering van de iPhone 5, inmiddels alweer meer dan een maand geleden, de prijs rond de $706 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 08:25
Beste Tweakers,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een iphone 5 en ben hier echt supertevreden over. Het valt mij alleen op dat als ik mijn bluetooth gebruik de batterij een stuk sneller leeg is.

Nu vraag ik mij af of er een app is waar ik mee kan regelen dat bv. Mijn bluetooth alleen automatisch aangaat tussen 08:00 en 09:00 en tussen 17:00 en 18:00.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor wifi+3g dat tussen 24:00 en 06:00 uitgeschakeld kan worden. Lijkt mij dit de batterijduur behoorlijk ten goede komt.

Kan iemand mij vertellen of er zo’n app bestaat en dan ook nog goed werkt!. Eventueel met JB. ( had iets gevonden van SBsettings maar dat wordt niet meer ondersteund.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Bluetooth verbruikt vrijwel niks als je er geen gebruik van maakt. Het is natuurlijk een ander verhaal als er dan toch apparaten verbonden zijn en er continue een verbinding is.

Als je bluetooth echter aanstaat, maar er verder geen verbinding is/data transfer, dan is het stroomverbruik minimaal (zo minimaal, dat je het verschil tussen Bluetooth aan en Bluetooth uit niet zou mogen merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
virofi schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:24:
Reken er maar op dat het binnen 10 werkdagen geregeld is. Weet niet of dat nu lastiger is gezien de levertijd van iPhone5, maar de iPhone4 van mijn vriendin is tot drie keer toe binnen 3 werkdagen omgeruild.
Ongelofelijk. Er lag een UPS papiertje in de bus, afzender Apple. Dat kan niet anders dan de iPhone zijn. Nieuwe iMac zou ook mogen, maar zelf niet in bestelling staan :+. Gaat dus inderdaad erg vlot. Dan is die Express Replacement helemaal onzinnig, althans.. als ik morgen een (wel) goed toestel terug ontvang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat het geluid minder goed is geworden sinds de update of van de iPhone 5? Ik vond de bass minder sprekend en geluid soms wat muffig.

http://forums.macrumors.c...t=1469424&highlight=audio

Hier is een topic over en daarin staat ook een link met de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe maak je eigenlijk een screenshot op je iphoe of kan dat niet?

En geluid vind ik inderdaad slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:04:
hoe maak je eigenlijk een screenshot op je iphoe of kan dat niet?
Homeknop + Stand-by knop tegelijkertijd indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
errox schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Ongelofelijk. Er lag een UPS papiertje in de bus, afzender Apple. Dat kan niet anders dan de iPhone zijn. Nieuwe iMac zou ook mogen, maar zelf niet in bestelling staan :+. Gaat dus inderdaad erg vlot. Dan is die Express Replacement helemaal onzinnig, althans.. als ik morgen een (wel) goed toestel terug ontvang..
Ging het bij jou om het omruilen van je iPhone wit of zwart? En sturen ze sowieso een nieuwe op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn trilfunctie niet uit op de iPhone. Weet iemand of dit kan en vooral bij de wekker wil ik de trilfunctie uit. (Klok App)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Kuhr89 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:50:
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat het geluid minder goed is geworden sinds de update of van de iPhone 5? Ik vond de bass minder sprekend en geluid soms wat muffig.

Of het minder goed is geworden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het geluid tegen vind vallen (tov mijn vorige 4S en Galaxy S3). In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat ik nog niet via de music app geluisterd heb (waardoor je de EQ-settings kan gebruiken). Maar Spotify, TuneIn radio, etc zijn erg magertjes qua geluid. Niet vol, warm en ruimtelijk. Dun noemen ze het ook wel. Zeker met koptelefoons (zoals mijn HD 215) die wel een soort van bass-boost kunnen gebruiken. Ook met de meegeleverde oortelefoontjes werd het geluid niet echt vol van.

Het heeft iig geresulteerd in dat ik voorlopig via mijn laptop naar de muziek luister in de hoop dat Spotify/TuneIn radio een EQ inbouwen. Maar voor de volledigheid zal ik nog wel eens een keer via de music app luisteren (en spelen met de EQ settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Kuhr89 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:50:

Viel mij inderdaad ook op. Maar dat heb ik ook met het bellen. Kan aan me provider liggen, maar dan vind ik het ook 'muffig' en 'dof' klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Anteros schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:08:
[...]

Of het minder goed is geworden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het geluid tegen vind vallen (tov mijn vorige 4S en Galaxy S3). In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat ik nog niet via de music app geluisterd heb (waardoor je de EQ-settings kan gebruiken). Maar Spotify, TuneIn radio, etc zijn erg magertjes qua geluid. Niet vol, warm en ruimtelijk. Dun noemen ze het ook wel. Zeker met koptelefoons (zoals mijn HD 215) die wel een soort van bass-boost kunnen gebruiken. Ook met de meegeleverde oortelefoontjes werd het geluid niet echt vol van.

Het heeft iig geresulteerd in dat ik voorlopig via mijn laptop naar de muziek luister in de hoop dat Spotify/TuneIn radio een EQ inbouwen. Maar voor de volledigheid zal ik nog wel eens een keer via de music app luisteren (en spelen met de EQ settings).
Probeer eens een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@me_mrtn: En wat bedoel je daar precies mee? Ik concludeer voor mijzelf, maw het is een mening, dat ik het geluid van de iPhone 5 nu nog vind tegenvallen. Met de ene uitzondering dat ik de music-app nog niet geprobeerd heb (en juist die app kan gebruik maken van de ingebouwde EQ instellingen). Ik heb diverse telefoons gehad (HTC Desire, Nexus S, Galaxy S2, iPhone 4S, One X, Galaxy S3) dus ik kan aardig vergelijken. De iPhone 4s met de music app klonk echt goed (op mijn HD215). De One X bv klonk vrij beroerd. S3 klonk ook echt goed, incl Spotify. iPhone 5 dus tot op heden niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Tc-Chub schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:11:
[...]

Ging het bij jou om het omruilen van je iPhone wit of zwart? En sturen ze sowieso een nieuwe op?
Geen idee wat ze precies opsturen, ik kan me ook voorstellen dat ze het scherm alleen vast gemaakt hebben door te draaien aan de schroeven. Natuurlijk had ik dat zelf ook kunnen doen, maar gezien de prijs van het toestel en dat er 2 jaar garantie op zit dit niet gedaan.

Gaat om een zwarte 16GB iPhone 5. Waarvan het scherm aan de linkerkant, ter hoogte van de simkaart houder door leek te drukken. Maar ik zal vanmiddag, als UPS is geweest wel mijn verdere ervaring posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Even een filmpje gemaakt met de iPhone 5:

wel even op 1080p zetten via het tandwieltje en fullscreen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik wil graag de manier van trillen bij smsjes en whatsapp berichten wijzigen maar kan die instelling niet vinden. De manier van trillen bij belsignaal kan ik wel wijzigen. Kan iemand mij hier bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58
Ik heb nu al bij enkele gesprekken dat ik de andere kant blikkerig vind klinken, zelfs tussen een iPhone 5 - iPhone 5 verbinding over KPN, wat dus HD Voice zou moeten ondersteunen.

Hebben jullie die ervaring ook of is het bij jullie helder geluid?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41
_Brake_ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:44:
Ik heb nu al bij enkele gesprekken dat ik de andere kant blikkerig vind klinken, zelfs tussen een iPhone 5 - iPhone 5 verbinding over KPN, wat dus HD Voice zou moeten ondersteunen.

Hebben jullie die ervaring ook of is het bij jullie helder geluid?
Had ik ook met KPN, mijn vriendin heeft het nu ook met KPN.
Ik heb nu vodafone, dat is een stuk beter, ook t-mobile was een stuk beter.
En KPN in het buitenland (op een ander netwerk dus) ging ook prima..
Hopelijk komt KPN nog met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Anteros schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:20:
@me_mrtn: En wat bedoel je daar precies mee? Ik concludeer voor mijzelf, maw het is een mening, dat ik het geluid van de iPhone 5 nu nog vind tegenvallen. Met de ene uitzondering dat ik de music-app nog niet geprobeerd heb (en juist die app kan gebruik maken van de ingebouwde EQ instellingen). Ik heb diverse telefoons gehad (HTC Desire, Nexus S, Galaxy S2, iPhone 4S, One X, Galaxy S3) dus ik kan aardig vergelijken. De iPhone 4s met de music app klonk echt goed (op mijn HD215). De One X bv klonk vrij beroerd. S3 klonk ook echt goed, incl Spotify. iPhone 5 dus tot op heden niet zo.
Nu wil ik niet echt uit de hoogte doen of wat dan ook, maar je hebt het over goede kwaliteit.
a) Een HD215 is geen slecht ding, maar om nu te zeggen dat er geweldig geluid uit komt? Vooral de lage tonen ontbreken.
b) Spotify? Werkelijk, als je het hebt over een niet-consistente muziekbron dan moet je dat gebruiken.

Dat jij de SGS3 die noemt in combinatie met bass vind ik grappig. Mijn ervaring is precies het omgekeerde, SGS3 vind ik juist erg tekort schieten in bass ten opzichte van enkele iPod's en iPhone's die ik hier heb. Overigens in het algemeen geen slecht geluid uit de SGS3 hoor. De 5 vind ik véél beter klinken dan de 4 en de 4S. Vooral de 4 was wat 'smaller' in bereik en niet zo helder. De 5 kan ik helemaal naar max draaien en kwaliteitsverlies is nihil. Daarnaast is de bass enorm verbeterd. Staat ook nog boven mijn Classic, Nano 2G en Mini 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@me_mrtn:
a) Ik weet dat de HD 215 (II) geen super ding is maar ik heb deze op diverse telefoons en versterkers gebruikt. Klinkt goed genoeg maar je moet er idd wel wat bass bij draaien. Vandaar ook dat ik graag de EQ functie werkzaam zou willen hebben binnen elke app en niet alleen binnen de Music app.
b) Klopt ook, helemaal. Neemt niet weg dat ik mijn HD 215 op zowel de 4S, S3 en nu de 5 gebruikt heb. Spotify echter alleen met de S3 en 5. HD 215 icm spotify icm de S3 klonk gewoon goed (genoeg). Vol, helder, prima. Dat mis ik nu echt met de 5 (ook met de ear-pods).

Als je verder enkele reviews leest over de S3 dan komt die toch aardig goed uit de bus qua geluid. En dat is ook mijn ervaring (oa met de Wolfson DAC). Ook met andere dopjes klonk deze goed. Echter zie ik dit dus niet terug komen bij de 5. Ik ga zsm de music app op de 5 proberen om te kijken of de EQ er wat leuks van kan maken. Neemt dan nog niet mijn probleem weg met Spotify. Daar wil ik graag gebruik van blijven maken en het viel me dus tegen dat het op de S3 wel mooi vol en helder klonk en op de 5 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanavond last van twee verticale strepen aan de rechterkant van 't scherm, meer mensen last van? Even Apple Store bellen...heb hem ook niet laten vallen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Laatst online: 11-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:55:
Sinds vanavond last van twee verticale strepen aan de rechterkant van 't scherm, meer mensen last van? Even Apple Store bellen...heb hem ook niet laten vallen o.i.d.
Wat voor strepen zijn dit? Want bij iOS 6.0.1 is er wel wat verholpen met betrekking tot strepen op het scherm. Maar als het fysieke strepen/krassen zijn heb je daar niks aan natuurlijk.

Zijn de batterij prestaties nu verbeterd onder iOS 6.0.1? Het wordt niet vermeld in de omschrijving van de software update.

[ Voor 65% gewijzigd door Alcides op 01-11-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcides schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:59:
[...]
Wat voor strepen zijn dit? Want bij iOS 6.0.1 is er wel wat verholpen met betrekking tot strepen op het scherm. Maar als het fysieke strepen/krassen zijn heb je daar niks aan natuurlijk.

Zijn de batterij prestaties nu verbeterd onder iOS 6.0.1? Het wordt niet vermeld in de omschrijving van de software update.
Ik heb al ge-update naar 6.0.1. maar volgens mij was het daarvoor ook al, ik kan er geen foto van maken met printscreen dus het zit in het beeldscherm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

D4V3 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Zelfde probleem hier,
Ik heb nogmaals via Twitter contact gezocht met @tmobile_webcare en tada! problemen opgelost en ook weer personal hotspot terug! Toch netjes dat het webcare team ook na 20:00 nog voor mij bezig is geweest. Wel jammer dat ze via de telefoon het niet opgelost kregen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Zijn er ook mensen die vinden dat het scherm vaak niet reageert?

Als je bijvoorbeeld in de App Store wilt zoeken naar een app en in de zoekbalk staat nog wat tekst. Even op het kruisje klikken zou de tekst moeten wissen. Ik moet soms echt wel tot 5x klikken voordat hij de tekst die er staat wis. Heel irritant.

Hmmm. Ben blijkbaar niet de enige: https://discussions.apple.com/message/19994349#19994349

Hoop dat het een software dingetje is.

[ Voor 17% gewijzigd door Vozze op 01-11-2012 22:37 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Beaves schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:08:
[...]

Ik heb nogmaals via Twitter contact gezocht met @tmobile_webcare en tada! problemen opgelost en ook weer personal hotspot terug! Toch netjes dat het webcare team ook na 20:00 nog voor mij bezig is geweest. Wel jammer dat ze via de telefoon het niet opgelost kregen.
Vreemd, ik had precies hetzelfde en de meneer van t-mobile zou het direct voor me kunnen fixen. Hij heeft me 3 min in de wacht gezet en vervolgens vertelde hij dat het na ongeveer een half uur zou moeten werken.
Dat was precies wat er gebeurde. Na een halfuur kreeg ik weer een 3G verbinding en hotspot deed het ook gewoon.
Bij mij is het dus wel zonder probleem via de telefoon opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren voor het eerst een iPhone (5). Heel erg tevreden! Fantastisch apparaat. Vooral het design en de snelheid zijn echt super vergeleken met (high-end) Android telefoons. Eén vraagje, is het niet mogelijk om een MP3tje in te stellen als beltoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
monnick schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:57:
Ik heb sinds gisteren voor het eerst een iPhone (5). Heel erg tevreden! Fantastisch apparaat. Vooral het design en de snelheid zijn echt super vergeleken met (high-end) Android telefoons. Eén vraagje, is het niet mogelijk om een MP3tje in te stellen als beltoon?
Dat is standaard niet mogelijk, maar makkelijk op te lossen. Waar je in iTunes muziek links onder het kopje Muziek hebt staan moet je ervoor zorgen dat je onder het kopje Tonen een audiofragment van max 30 seconden plaatst. Pas dan herkent je iPhone dit audiofragment ook echt als beltoon.

Zie dit linkje bijvoorbeeld (Google: 'ringtone iPhone' doet wonderen :+ )
http://www.iphoneclub.nl/...ingtones-maken-in-itunes/
En anders kan het bijvoorbeeld ook via een ringtone app op je iPhone zelf zoals Ringtone Maker (gratis).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
errox schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:59:
[...] ....
Gaat om een zwarte 16GB iPhone 5. Waarvan het scherm aan de linkerkant, ter hoogte van de simkaart houder door leek te drukken. Maar ik zal vanmiddag, als UPS is geweest wel mijn verdere ervaring posten.
Ter volledigheid nog even dit berichtje: Gisteren de vervangende iPhone binnen gekregen. Voor zover ik kan zien is daar niks mee gebeurd en hij leek mij dan ook gloed nieuw. Gelijk natuurlijk geprobeerd of hiervan het scherm ook kan worden "ingedrukt", maar gelukkig niet het geval.

Meteen een "Carved.com" backcover er op geplakt (logischerwijs veeeel makkelijker dan een screenprotector met 3 delen) en nu kan 'ie er weer tegen aan :). Goede service van Apple, daar ik de telefoon bij The Phonehouse had gehaald.

Vrijdag gebeld (vrij laat), maandag opgehaald, donderdag terug (waar de UPS man eigenlijk woensdag er al was, maar ik zelf niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Laatst online: 19-03-2021
Beaves schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:08:
[...]

Hetzelfde gedaan en inderdaad, even een kwartiertje wachten, phone restarten en het werkt zoals het hoort te werken. Thanks voor de notice!

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vraagje, ik heb een universele autolader die ik al jaren gebruik voor diverse telefoons. USB kabel erin en laden maar. Kan ik daar straffeloos een lightning kabel in prikken en de iPhone 5 mee laden in de auto of moet ik nog speciaal ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
me_mrtn schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:03:
[...]

Nu wil ik niet echt uit de hoogte doen of wat dan ook, maar je hebt het over goede kwaliteit.
a) Een HD215 is geen slecht ding, maar om nu te zeggen dat er geweldig geluid uit komt? Vooral de lage tonen ontbreken.
b) Spotify? Werkelijk, als je het hebt over een niet-consistente muziekbron dan moet je dat gebruiken.

Dat jij de SGS3 die noemt in combinatie met bass vind ik grappig. Mijn ervaring is precies het omgekeerde, SGS3 vind ik juist erg tekort schieten in bass ten opzichte van enkele iPod's en iPhone's die ik hier heb. Overigens in het algemeen geen slecht geluid uit de SGS3 hoor. De 5 vind ik véél beter klinken dan de 4 en de 4S. Vooral de 4 was wat 'smaller' in bereik en niet zo helder. De 5 kan ik helemaal naar max draaien en kwaliteitsverlies is nihil. Daarnaast is de bass enorm verbeterd. Staat ook nog boven mijn Classic, Nano 2G en Mini 2G.
Ik ga het toch nog maar eens verder testen dan.. In het begin had ik ook niet echt het idee dat het geluid zoveel anders is, maar in de auto merkte ik dat sommige nummers wat minder waren. Zou best kunnen dat de iPhone 5 wat gevoeliger is voor lagere kwaliteit mp3.. Dat muziek rippen naar de AAC standaard sowieso beter is voor de kwaliteit weet ik niet, maar kan zijn dat die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:11:
Een vraagje, ik heb een universele autolader die ik al jaren gebruik voor diverse telefoons. USB kabel erin en laden maar. Kan ik daar straffeloos een lightning kabel in prikken en de iPhone 5 mee laden in de auto of moet ik nog speciaal ergens op letten?
Volgens mij niet. Ik heb mijn kabel ook gewoon in een universele autolader gestopt en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:15:
[...]

Volgens mij niet. Ik heb mijn kabel ook gewoon in een universele autolader gestopt en werkt prima!
Het ligt eraan hoe krachtig je autolader is. Heb er eentje die niet zo krachtig is, mijn Galaxy Nexus werd niet/nauwelijks opgeladen tijdens navigatie, maar het werkte dus we - het percentage bleef ongeveer hetzelfdel. Mijn iPhone5 begint meteen te kermen dat het laadapparaat niet ondersteund is. Met zo'n handige blauwe popup melding die je weg moet drukken (melding komt circa 20 keer) om vervolgens toch een beetje op te laden (ook hier: het percentage blijft hetzelfde)

Prachtige hardware, die iPhone5, maar iOS is knullig.

[ Voor 6% gewijzigd door woutwout op 03-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb juist echt tegenovergestelde ervaringen met de batterijduur, op 3G en wifi nu 5 uur en 45 minuten gebruik en 1 dag en 3 uur standby. Met 44% resterend! (ik moet er wel bij zeggen dat ik het scherm nooit heel fel heb staan)

Waar ik wel heel erg van baal -en ik hoop dat iemand hier iets voor weet- is dat pushmail niet werkt. Ik heb een eigen domein met imap server waarbij imap-idle werkt. Dat werkt zowel onder outlook, mail op osx en android. Maar niet op iOS. Doe ik hier iets fout? Push staat geactiveerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik dacht gisteren even mijn batterij compleet leeg maken om hem daarna volledig op te laden, ook omdat bij mij de batterijduur een beetje tegenviel.

Maar wat me nu opvalt is dat ik al een hele tijd flink gebruik maak van de iPhone/batterij terwijl de accu op 1% staat. Het is zelfs zo dat ik dit bericht nu stuur over tethering met een accu van 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
woutwout schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:34:
[...]

Het ligt eraan hoe krachtig je autolader is. Heb er eentje die niet zo krachtig is, mijn Galaxy Nexus werd niet/nauwelijks opgeladen tijdens navigatie, maar het werkte dus we - het percentage bleef ongeveer hetzelfdel. Mijn iPhone5 begint meteen te kermen dat het laadapparaat niet ondersteund is. Met zo'n handige blauwe popup melding die je weg moet drukken (melding komt circa 20 keer) om vervolgens toch een beetje op te laden (ook hier: het percentage blijft hetzelfde)

Prachtige hardware, die iPhone5, maar iOS is knullig.
Dat heeft niets met iOS te maken, maar de knulligheid van die Chinese koekenbakkers die voor 30 cent een lader aanbieden. Grote kans dat je ook zo'n lader hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 08:22
Paar dagen terug mijn nano sim gekregen, maar in de iPhone 5 zegt hij No Sim. Dus ik heb een nieuwe aangevraagd, en nu weer hetzelfde verhaal. Heel erg vreemd. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
stfnz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:17:
Paar dagen terug mijn nano sim gekregen, maar in de iPhone 5 zegt hij No Sim. Dus ik heb een nieuwe aangevraagd, en nu weer hetzelfde verhaal. Heel erg vreemd. Heeft iemand een idee?
Was de sim al wel geactiveerd? Of maakt dat niet uit? Ik heb het probleem gehad dat ik mijn nanosim niet kon activeren via internet. Via de helpdesk lukte het wel.

Heb een dualsim aangeschaft en ben nu op zoek naar een adapter van nano naar normale sim. Bij de mediamarkt voor €8,- maar zijn ze ook ergens goedkoper?
Verder super tevreden. Vooral de accu gaat erg lang mee. Eerste keer heb ik 'm (per ongeluk) bijna 24 uur aan de lader gehad en sindsdien heb ik er ruim 2,5 dag mee kunnen spelen. En het eerste gebruik met een nieuwe telefoon is meestal intensief.
Ik heb er verder geen case omheen zitten, ik heb een leren sleeve voor €5,- incl. verzendkosten via eBay aangeschaft en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden mee ben. Ik zie verder nog geen beschadigingen maar eerlijk gezegd let ik daar ook niet al te veel op. Een krasje komt er toch vanzelf wel op, "is niet anders" of althans zo sta ik daarin.
Toch ga ik er nog een soort van eigen gemaakte fullbody omheen gooien maar alleen maar omdat dat er wel erg gaaf uitzag en het zelf maken erg leuk was (www.gelaskins.com).

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
omitz schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:37:
[...]

Heb een dualsim aangeschaft en ben nu op zoek naar een adapter van nano naar normale sim. Bij de mediamarkt voor €8,- maar zijn ze ook ergens goedkoper?
Ik heb deze besteld een tijd terug:
NANO SIM Card to Micro / Standard SIM Card Adapter Set
Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.