3D Contest v46: Mechwarriors Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
3D Contest v46: Mechwarrior
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/Header-v46.jpg

Onderwerp

Welkom op de 46ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Mechwarrior.

Je kunt dus bijvoorbeeld een scene uit het spel namaken of een Robocop ED-209-achtige mech, natuurlijk kun je ook gewoon je fantasie de vrije loop laten en zelf een creatie verzinnen..
Ook kun je zelf kiezen voor een geloofwaardige plaat, of een plaat die meer cartoon style is, dat is allemaal aan jezelf, zolang het onderwerp maar met een mechwarrior te maken heeft.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering • 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte

Winnaar
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL

Inleverdatum

Op maandag 4 september moeten de finals gepost worden, je hebt dus 3 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 500 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je mij of misschien andere tweakers wel mailen of ik/wij je WIPs en Final online willen zetten, ik heb daar zelf de mogelijkheid voor op mijn server, net als vele andere tweakers.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post _niet_ breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar: Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/demonicevl.gif

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic "[3d] post je 3d stuff maar weer" te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Deze startpost is weer eens schaamteloos gejat van mijn voorgangers dus mijn dank, en alle lof komen hen toe.

Als laatste rest mij nog om iedereen veel succes en plezier toe te wensen bij deze contest.

[ Voor 100% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 01-09-2006 13:50 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• ZipoBibrok5-108
Aangezien hij zelf 2 dagen weg is heb ik vanmorgen een mailtje ontvangen van DemoniCEVL met het verzoek een nieuwe startpost te maken. Zaken zoals beperkingen van mechs of soorten mechs zijn niet besproken, ook weet ik niet zeker of de tijdsduur zo goed is.

Deze zaken kunnen dus nog wijzigen maar dat horen jullie dan wel als DemoniCEVL weer terug is.

Anoniem: 163535

heb zelf niet zoveel met mechwarriors, maar mischien ga ik over een weekje wel iets proberen.

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:07:

Je kunt dus bijvoorbeeld een scene uit het spel namaken of een Robocop-achtige mech, natuurlijk kun je ook gewoon je fantasie de vrije loop laten en zelf een creatie verzinnen..
Ook kun je zelf kiezen voor een geloofwaardige plaat, of een plaat die meer cartoon style is, dat is allemaal aan jezelf, zolang het onderwerp maar met een mechwarrior te maken heeft.
Ik wil misschien wel meedoen, maar alleen wanneer er niks gecopy-paste mag worden(bijvoorbeeld gundam, robocop etc..). We zijn toch kunstenaars, geen kopieerapparaten?

Het spel zelf heb ik nooit gespeeld, maar ik heb er wel een aantal screenshots van gezien.

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 22:26

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik hoop dat dit de eerste 3d contest wordt waar ik een wip / final ga kunnen posten. Ben sinds enkele dagen bezig met blender en een Mechwarrior kan niet al te moeilijk zijn ?

Strava

• ZipoBibrok5-108
Yanik schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:31:
[...]

Ik wil misschien wel meedoen, maar alleen wanneer er niks gecopy-paste mag worden(bijvoorbeeld gundam, robocop etc..). We zijn toch kunstenaars, geen kopieerapparaten?

Het spel zelf heb ik nooit gespeeld, maar ik heb er wel een aantal screenshots van gezien.
Ik heb het spel ook nooit gespeeld, en ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, het simpelweg kopieëren van een ontwerp kan de bedoeling niet zijn. Desondanks denk ik dat het wel mag, het zal alleen niet veel punten opleveren dus je hebt er eigenlijk niks aan.

Maar zoals gezegd heb ik hierover totaal geen info van DemoniCEVL ontvangen, hij zal hierover moeten beslissen, misschien moet ik t.z.t. die tekst nog wel aanpassen inderdaad, het werd alleen zo'n verrekte korte alinea als ik het geheel had weggelaten. :)

Edit:
En zelf had ik ook nog een vraagje over hetzelfde onderwerp, wat vinden jullie van het volgende?
Valt dit ook onder een mech? Zoiets lijkt me namelijk wel erg cool om te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 10-08-2006 18:51 ]

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Volgens mij niet. De exacte definitie van Mech's weet ik niet maar voor mn gevoel moeten ze heel groot zijn of in ieder geval lomp en vierkantig :P

Maarja, we kunnen er natuurlijk ok Mech / Robot warriors van maken... iets meer opties dan tweebenige wapenarsenalen.

edit wiki: In some works of science fiction, mecha, giant robots, meka, or mechs are piloted or remote-controlled limbed vehicles. They are generally, though not necessarily, bipedal.

editedit google: The part of a coin-operated machine (vending, arcade, or other) into which a coin or token drops.

Die ga ik maken :P

[ Voor 38% gewijzigd door Bozozo op 10-08-2006 13:18 ]

TabCinema : NiftySplit

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 22:09
Bozozo schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:49:
Volgens mij niet. De exacte definitie van Mech's weet ik niet maar voor mn gevoel moeten ze heel groot zijn of in ieder geval lomp en vierkantig :P

Maarja, we kunnen er natuurlijk ok Mech / Robot warriors van maken... iets meer opties dan tweebenige wapenarsenalen.
In een mech zit toch altijd iemand die hem bestuurd.....

• OMD
  • Laatst online: 22:23

OMD

In de Mechwarrior's zoals wij hem kennen is inderdaad altijd een bestuurder aanwezig. Het is gewoon een groot robot pak. Robocop daarentegen is een cyborg, mens en machine die 1 zijn gemaakt. Valt dus absoluut niet onder de mechwarrior klasse!

Dan zal je er een iets andere contest van moeten maken of alleen restricten tot het mechwarrior principe. In principe is een ''jet pack'' met een aangelast pistool ook al een kleine variant van een mechwarrior. Jij bent de bestuurder en techniek helpt jou om boven je vijand te staan.

Of ik kan 3d tekenen? nee absoluut niet, ben zelfs 10 minuten om een smilie op papier te krijgen bij wijze van. Maar laat het nou net zijn dat ik gek ben van mech's :)

edit op wiki post: Klopt wat ze zeggen, een mechwarrior is diegene die het bestuurd, een mech is de machine. aangezien het een contest is over mechwarriors lijkt me toch wel dat er een persoon aanwezig moet zijn>? :?

[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 10-08-2006 13:21 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• ZipoBibrok5-108
MOL-20.000 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

In een mech zit toch altijd iemand die hem bestuurd.....
Daarom dacht ik inderdaad ook al dat dit niet binnen de contest zou vallen.
OMD schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:17:
In de Mechwarrior's zoals wij hem kennen is inderdaad altijd een bestuurder aanwezig. Het is gewoon een groot robot pak. Robocop daarentegen is een cyborg, mens en machine die 1 zijn gemaakt. Valt dus absoluut niet onder de mechwarrior klasse!
[knip]
Ik bedoelde ook niet Robocop zelf maar die dingen die (volgens mijn geheugen) als opvolger voor hem bedoeld waren, dat waren toch wel mechs dacht ik? :?

Edit:
Gevonden, de Robocop ED-209

[ Voor 6% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 10-08-2006 13:31 ]

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ben eruit denk ik... ik ga een mech-in-een-mech-in-een-mech-in-een-mech... maken.

Duidelijk hè? :P

Dus een mannetje dat wordt bestuurd door een mannetje in zijn buik, dat op zijn beurt weer wordt bestuurd door een mannetje in zíjn buik, etc.

Heb alleen niet zo'n zin om wéér een char te maken... heb meer zin in een auto ofzo :X

• OMD
  • Laatst online: 22:23

OMD

ED-209 is inderdaad een mech.

De contest is gewoon bedoeld voor het maken van een mech! en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten :9

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Misschien dat ik ook maar weer is het stof van mn 3dsmax ga afblazen en mee ga doen. Een van mn eerste creaties was trouwens een mech (zie 3D Portfolio)

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Een mech is naar mijn mening een robot die bestuurt wordt door iemand (die in de mech zit). Lijkt me ook wel het best om dit aan te houden in deze contest.

Voorbeelden:
Metal Gear van Metal Gear Solid. Dit is een handige pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_RAY

Jehuty van Zone of Enders 2 (van de makers van mgs)
Afbeeldingslocatie: http://mimi9cu.free.fr/zone%20of%20enders/%5Blarge%5D%5BAnimePaper%5Dscans_Zone-of-the-Enders_Shadow_Dude_44091.jpg

• Pixeldude
Minder, herinner me net dat ik mn 3dsmax had uitgeleend op school :X Hopelijk kan ik er nog een ergens 'vinden' anders moet ik me toch helaas gelijk weer afmelden :/

heb nog helemaal geen idee wat ik ga maken, maar ben wel iets van plan :P

ben met de voeten begonnen en dit heb ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mech/wip1.jpg

Anoniem: 73881

Volgens mij is een mech gewoon een robot (mechanica), en dus niet persé door een mens bestuurd. Tenzij afstandsbesturing tot mensbestuurd mag rekenen, want dan maakt het eigenlijk helemaal niks meer uit.
Ik wil namelijk wel een robot maken, maar ik wil niet aan de mensbesturingsrestrictie (mooi scrabblewoord :P) vast zitten.

edit:
Ik vind dit dus ook mogen.

Dus, conclusie, ik vind dat een mech niet per definitie door een mens bestuurd hoef te worden, anders wil ik niet meedoen. Tenzijn afstandsbesturing mag. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 10-08-2006 19:42 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 16:54
Ik ga het toch maar weer eens proberen, het escher gebeuren was toch niet echt gewoorden wat ik hoopte.

maar ook hierbij met sketchup goed kunnen werken. Al vast een wipje van een voet van de mech.
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/u4fEbQ.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door kippy op 10-08-2006 20:36 ]

kippy schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:33:
Ik ga het toch maar weer eens proberen, het escher gebeuren was toch niet echt gewoorden wat ik hoopte.

maar ook hierbij met sketchup goed kunnen werken. Al vast een wipje van een voet van de mech.
[afbeelding]
ziet er al goed uit, vind hierdoor die van mij maar een beetje saai, denk dat ik na de vakantie maar opnieuw begin.

en ik ben het ook wel met reddy eens dat het onderwerp ook wel naar robot's uitgebreid mag worden. anders kan er later ook nog een contest robots komen, maar dat word dan niet gedaan omdat dat teveel op mech lijkt.

dit krijg je als je het topic te snel start na het vorige

• Chester
  • Niet online
* Chester gaat dit keer ook meedoen \o/

Vandaag een begin gemaakt aan de linker arm/wapen van ED-209.
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/ed/wip01.jpg&i=1

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 16:54
Volgende wip, denk dat men voet wel zo'n beetje klaar is. Ik vind het in iedergeval wel weer genoeg voor vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/NrSNTMAzk.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kippy op 11-08-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik hoop zo dat iemand een Gundam gaat modellen, en dat het liefst wing zero of deathscythe _/-\o_ Het is dat ik zelf daar lang niet goed genoeg voor ben anders had ik het zelf gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Kben weer terug, wat vroeger dan verwacht. Ten eerste bedankt ZipoBibrok5-108 voor het maken van de startpost, ik mag hopen dat niemand een hartinfarct heeft gekregen bij het zien van de header die ik snel in elkaar had geflanst (een belediging aan 2d-ontwerpers overal ter wereld :p )
Wat mij betreft zijn de data en regels zoals ze nu staan gewoon in orde. Het lijkt me idd verstandig het onderwerp wat breder te zien, immers de robot uit de header lijkt ook niet direct bestuurd te worden door een mens, er kan iig geen mens in zitten. Wel vind ik dat het 'warrior' gedeelte er goed in moet worden gehouden, dus geen blije brave robotjes, ik wil moordmachines zien!! >:)

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Zie hier mijn eerste work in progress render.

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/overig/mechwarrior/mech01.jpg

Het word een heavy duty one zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nou, ondanks dat mechs en dergelijke niet echt mijn ding zijn ga ik toch mee proberen te oen ook deze keer :)
We hebben redelijk lang de tijd dus dat zit wel goed.. maar ik denk dat er met dit onderwerp niks orgineels bij mij vandaan komt zoals anders... maar dat ik nu wat ga na bouwen :)
Suc6 aan de rest ook :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_a0d0408bb5c399711b314bc8ef629c74wip02.png

[ Voor 54% gewijzigd door Chester op 14-08-2006 17:58 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mech1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mech4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mech10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Vergeet niet om vanaf het begin je smoothing groups bij te houden DemoniCEVL, achteraf is het een bitch om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Update #2 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/overig/mechwarrior/mech02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

count me zo in!!
dit is mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@ DemoniCEVL: de veren om je zuigers heen zou ik een stuk dikker maken... ze zien er nu niet erg veerkrachtig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Update #3 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/overig/mechwarrior/mech04.jpg

// Edit

Iemand trouwens een idee hoe ik het beste die knikken uit de vierkantjes kan halen (zie vlak onder zijraam voor wat ik bedoel)

[ Voor 47% gewijzigd door Pixeldude op 12-08-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
smooth gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/4545/mechwip01gt4.jpg
en een clay:
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6560/mechwip03mz8.th.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door -db- op 12-08-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Oei, dat ziet er zker fleks ;) uit.

maare naar welk deel van jouw mechwarrior zitten we precies te kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

Civic schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:16:
Oei, dat ziet er zker fleks ;) uit.

maare naar welk deel van jouw mechwarrior zitten we precies te kijken? :)
De vingers, maar als ik alles zo in detail wil doen ben ik bang dat er niet op tijd een final komt van mij. Zeker niet als ik alles ook nog netjes ga proberen te texturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Update #4 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/overig/mechwarrior/mech05.jpg
-db- schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:36:
[...]

De vingers, maar als ik alles zo in detail wil doen ben ik bang dat er niet op tijd een final komt van mij. Zeker niet als ik alles ook nog netjes ga proberen te texturen.
Zeker dat je dan nog wel even zoet bent ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

Update:
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/8783/mechwip04on8.th.jpg
en een zoom op het nieuwe gedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/3691/mechwip05nb7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Een bierfleshouder!

Nee serieus, ziet er erg goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

ctrl+c en ctrl+v en je hebt al 2 handen ^^

heel mooi, maar je hebt idd nog wat te doen. ik hoop dat je t afkrijgt, ziet er erg mooi uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Shift-drag bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48

FrostXL

cool as ice

Ik ga me ook mengen in deze mech-contest :)

Ben niet bang, veel verder dan wat extruden en bevelen rijkt mijn 3d vaardigheid niet, desondanks zal ik wel m'n best doen :) Hier een eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/mechv1.jpg

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
ik ben afgestapt van mijn ene mech, en met een andere begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/leg1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Huishoudelijke mededeling: zullen we voortaan gewoon op de winnaar wachten, totdat hij / zij in de gelegenheid is om een nieuw topic aan te maken? Die paar extra dagen wachten maken niks uit en dat voorkomt dat we een nieuwe contest beginnen, waarbij het onderwerp en / of de regels niet helemaal duidelijk zijn. Modse verder :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

DemoniCEVL schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:36:
ik ben afgestapt van mijn ene mech, en met een andere begonnen:
Mag ik vragen waarom? Ik vond je eerste wip er veel origineler uitzien. Deze is kwalitatief ook erg goed maar ik vind het dus wel wat jammer dat je niet met die eerste doorgaat. Is natuurlijk maar mijn mening als toeschouwer.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:57
Kijk, een mooi onderwerp!!! Als ik een beetje tijd kan vrijmaken ga ik zeker meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Update # 4 1/2 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/overig/mechwarrior/mech07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik zit even vast, kan iemand mij vertellen hoe ik deze twee losse elementen aan elkaar welt?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/3d.JPG

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 24-04 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FrostXL schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:35:
ik zit even vast, kan iemand mij vertellen hoe ik deze twee losse elementen aan elkaar welt?
[afbeelding]
Eerst die vlakjes in het midden verwijderen, daarna kun je welden.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:06:
[...]

Mag ik vragen waarom? Ik vond je eerste wip er veel origineler uitzien. Deze is kwalitatief ook erg goed maar ik vind het dus wel wat jammer dat je niet met die eerste doorgaat. Is natuurlijk maar mijn mening als toeschouwer.
nou, ik vond die 1e mech teveel de kant opgaan van een mech die ik eerder ooit had gemaakt:
(ff lelijke render met slecht licht en gare texture, kon mijn oude final render ervan niet terugvinden)
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mechfull.jpg

Maar ik heb nog de tijd, dus misschien dat ik nog een keer verander en ga voor een soort combinatie, want ik wil eigenlijk toch wel graag iets van die zuigers erin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 09:27
Deze kan bij mee als final ziet er ook donders goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185674

Ik ben nieuw hier en ik doe mee! dit klinkt als een leuk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
lol, ben ook een beetje bezig met een mech (niet speciaal voor de contest, was al langer bezig, maar misschien post ik hem hier nog wel), vond dat 3d studio al opvallend traag ging... vind je het gek, met smoothing aan, 4,4MILJOEN poly's |:( |:( |:( |:( toen toch maar ff wat turbosmooths omlaag gegooid, naar 1 iter (ipv 4), en hem op 4 render iters gezet, dan rendered ie gewoon even goed, maar draait max gewoon snel :)

en toch klopt het niet :P 4,4 miljoen poly's, dat ding is nog niet half af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

nick_haak schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:21:
lol, ben ook een beetje bezig met een mech (niet speciaal voor de contest, was al langer bezig, maar misschien post ik hem hier nog wel), vond dat 3d studio al opvallend traag ging... vind je het gek, met smoothing aan, 4,4MILJOEN poly's |:( |:( |:( |:( toen toch maar ff wat turbosmooths omlaag gegooid, naar 1 iter (ipv 4), en hem op 4 render iters gezet, dan rendered ie gewoon even goed, maar draait max gewoon snel :)

en toch klopt het niet :P 4,4 miljoen poly's, dat ding is nog niet half af 8)7
Waarom heb je in hemelsnaam 4 iterations nodig, meer dan 2 heb ik nog nooit nodig gehad, en dan alleen als je echt inzoomed.

En ik ben zelf ook weer iets verder:
Een hand (ook bij een mech) heeft een pols nodig om echt goed te kunnen functioneren, daarom een draaiinstallatie:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/38/mechwip06al6.th.jpg
En een kantelinstallatie:
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/5818/mechwip07zv7.th.jpg
En dat levert dan een geheel van:
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/1732/mechwip08nh4.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
hmm, bij mij maakte het weldegelijk verschil, maar ik doe weer wat verkeerd natuurlijk :) zoals altijd, zal wel wat simpels zijn waar ik overheen kijk :P

ga het ook eens proberen met meshsmooth ipv turbosmooth, misschien werkt dat beter.

btw, ziet er eeeeeeeeeeeeeeeerg gelikt uit zeg, jeez :)

edit:

hmm, gooide turbosmooth nu net op 2, en het zag er niet echt mooi uit (beetje kartels enzo), maar in de render is het wel mooi, dan laat ik het lekker op 2 staan :P thnx for the tip :)

[ Voor 25% gewijzigd door nick_haak op 16-08-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
-db- schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:37:
[...]
Waarom heb je in hemelsnaam 4 iterations nodig, meer dan 2 heb ik nog nooit nodig gehad, en dan alleen als je echt inzoomed.
Ik vind 2 toch echt te laag hoor, bij 3 begint het pas smooth te worden.
Hier mijn eerste WIP
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/96/217083376_36e5983494.jpg

Is nog wel een beetje grof, de benen zijn al redelijk uitgewerkt. De bouw ook wel, moeten nog een paar onderdelen aan en dan ga ik de rest bewerken met details.

[ Voor 28% gewijzigd door Folkert op 16-08-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat ligt ook aan de kwaliteit, complexiteit en polygoondichtheid (mooi woord) van je model. Ik heb nog wel eens de neiging om meshfoutjes of te scherpe hoeken op te lossen met een extra itteration, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk ;)

• -db-
  • Nu online

-db-

Hoi

Hangt inderdaad erg af van je model, bij mijn model bijvoorbeeld is nergens gebruik gemaakt van meer dan 2 iterations, maar ik moet toegeven dat ik toen ik minder ervaring had inderdaad ook wel gebruik maakte van meshsmooth om fouten weg te werken.
Ter vergelijking, dit zijn de twee meest gecompliceerde onderdelen in mijn huidige model:
1 iteration:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/2396/1iterir1.th.jpg
2 iterations:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/1149/2iterad0.th.jpg
3 iterations:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/2179/3iterdi9.th.jpg
Ik vind het aantal polygonen dat erbij komt van 2 naar 3 itarations in dit geval werkelijk niet de moeitje waard voor de geringe kwaliteitswinst, en dat is dan bij duidelijk inzoomen op de onderdelen. In de final zal zelfs maar 1 iteration waarschijnlijk meer dan voldoende zijn.

Maar het is natuurlijk redelijk persoonlijk en erg afhankelijk van de manier van modellen.
Hier nog een wire zodat je kunt zien op wat voor een model bovenstaande vergelijking van toepassing is:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4140/wireto2.th.jpg

• Chester
  • Niet online
Zelf wat meer polygonen plaatsen en iterations op 2 zetten. Als je de iteration blijft verhogen gaat je polycount exponentieel omhoog.

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Mijn mech vordert ook :)
wip02:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/mechv3.jpg

Nog even een vraag, als ik een deel van mijn mesh wil smoothen, kan ik dan het beste 'smoothing groups' gebruiken? of zijn er betere methodes?

Weet jij al?

• Folkert
FrostXL schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:07:
Mijn mech vordert ook :)
wip02:
[afbeelding]

Nog even een vraag, als ik een deel van mijn mesh wil smoothen, kan ik dan het beste 'smoothing groups' gebruiken? of zijn er betere methodes?
Smoothing groups heeft betrekking op de overgang tussen verschillen vlakken. Indien ze in een andere smoothing group zitten zal er een harde scheiding optreden. Als je alleen maar bepaalde delen wilt smoothen, dan kan je denk ik het best dat deel selecteren van je mesh en dat lostrekken van je model.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
supercool mechs! :) Hmm als ik tijd heb....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185926

Hallo, ik doe ook mee, cool onderwerp!
Ben pas net aan het leren modelen met maya... Anyways hier mijn eerste WIP, het moet de arm van de mech worden. Graag veel tips en reacties.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotomozaiek.com/sanne/arm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185926 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:02:
Hallo, ik doe ook mee, cool onderwerp!
Ben pas net aan het leren modelen met maya... Anyways hier mijn eerste WIP, het moet de arm van de mech worden. Graag veel tips en reacties.

[afbeelding]
Voor tips en veel reacties graag een iets grotere image plaatsen... ;) Verder zijn wireframes ook altijd handig omdat je dan wat meer informatie toont over de opbouw van je model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Folkert schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:23:
[...]

Voor tips en veel reacties graag een iets grotere image plaatsen... ;) Verder zijn wireframes ook altijd handig omdat je dan wat meer informatie toont over de opbouw van je model.
Ok, ik d8 dat de image maar 500 px breed mocht zijn, vandaar.
Zal maandag even een grotere render en een wireframe plaatsen, kan er nu niet bij, het bestand is op m'n werk... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Anoniem: 185926 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:39:
[...]

Ok, ik d8 dat de image maar 500 px breed mocht zijn, vandaar.
Dat klopt daarmee dat men liefst heeft dat je een klein plaatje gebruikt als voorvertoning en dat laat linken naar je grote afbeelding

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Zo, hier weer een paar updates, ben nu bezig met het aanbrengen van meer details. Verder moet ik de 'cockpit' nog verder uitwerken.
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/74/219369940_067f67a972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/87/219369868_1a74337cf1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/62/219369899_2388a96cd8.jpg
Veel objecten/elementen zijn nog vrij grof en moeten nog verder worden uitgewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Folkert op 19-08-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
1 woord: wow!

ik ben ook pas begonnen met modellen en om dan te zien wat jullie hier zo maar ff neerkwakken.. respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
hier mijn laatste wip, nu met cockpit:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/72/219784149_253ad512af.jpg
Moeten nog wel wat meer wapens bij zie nu... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Wow ziet er erg vet uit Folkert :D Idd nog wat wapens zou wel vet zijn, alleen maar 2 van die lullige machine geweertjes is nou niet bepaald mech style :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

meer nog, ik zou ze zelf weg doen die twee geweertjes. Waarom heeft zulk gigantische robot nog wapens nodig?Ik vind em zo al mooi, net of er geen mechs zijn die zonder wapens maar puur met brute kracht handelen? Wapens toevoegen zou denk ik miss overkill zijn.
Ik vind het model prachtig, idd misschien nog wat details toevoegen zou mooi zijn, ik zou hem persoonlijk zowat de dirt look geven. Oud verroest ijzer enzo.
En dit wou ik ook even zeggen, miss kan je hem zo een schild geven, zoals bij die star wars beesten? Zo een doorzichtich blauw laser achtig schild in de vorm van een bol rondom hem?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supermooi folkert,
Mag ik vragen waar (welk programma) je mee werkt, en doe je ook NURBS of alleen poligons?
Inieder geval een mooie en orginele mech, alleen nog een goede texture en hij kan zo mee in een film ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Bedankt voor de reacties!

@L i m a, textures komen er aan als ik nog tijd kan vinden om deze te maken. ;) Ik denk dat ik de resterende tijd bezig ben om de mech in een juiste omgeving te plaatsen en dan renderen en dan moet het model klaar zijn. Een beschermend schild is wel cool maar ook daar heb ik denk ik geen tijd meer voor.

@sennas, ik werk met 3ds max en dan uitsluitend met polygons. Het is een verzameling van objecten die wel/niet zijn gespiegeld(symetry modifier). Het model bestaat eigenlijk uit 3 grote onderdelen.
1. Benen
2. Rugge(n; witte spelling?)graat
3. Bestuurders kabine

Dit zijn 3 objecten die weer uit verschillende elementen bestaan. Ik maak een object en vervorm deze door de lijnen en punten te verschuiven/extruden etc. Soms nieuwe objecten toevoegen(attach) aan je main object. Deze kan je dan ook weer bewerken zoals jij het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de bestuurders kabine ergens anders gemaakt, niet kijkend of het er leuk uit ziet, maar meer naar de functionaliteit.
ik vind hem een beedje op een olifant lijken, en het beesje gebruikt vooral zijn slacht tanden. als je de cabine boven op doet, kan hij zijn slachttanden gebruiken, en geeft het zo'n gevoel van zo'n afrikaanse olifant met zo'n mandje op zijn rug. en dan waar nu de kabine hangt, wapens maken.
en zo word hij ook een stukje groter waardoor je toch weer heel anders tegen je mech aan kijkt.

maar je moet het zelf weten, en ik weet niet of je daar genoeg tijd voor hebt, of in wilt steken, en het blijft maar een idee van mij.

edit:

even gevisialiseerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mech/test.jpg

en op dat openstuk onder de kabine kun je nog armen met guns maken of iets dergelijks

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 20-08-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Folkert is volgens mij een groot fan van Star Wars? :)
(doet mij daar aan denken iig)

Ik neem aan dat die 'bladen' aan de zijkant nog niet af zijn en ronder moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Die bladen moet ik zeker nog afwerken ja. En die kabine daar boven op vind ik zel fhelemaal niets. De mech heeft een soort van ruggengraat waar alles aan is opgehangen. Aan het einde zit zijn hoofd, de kabine dus. Een kabine bovenop is als een hoofd midden in je rug... ;)

@Aardbie, ben zeker groot fan van starwars ;) maar ik ben met het model gewoon maar begonnen en opeens een bepaalde lijn erin aangebracht. Het is verder niet met een bestaand model in mijn achterhoofd.

[ Voor 27% gewijzigd door Folkert op 20-08-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Nee, ik wilde ook niet zeggen dat je een bestaand iets aan het namaken was hoor :)

Maar meestal haal je toch ergens je inspiratie vandaan (ook al is het onbewust), vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De cabine zou ik juist zo veel mogelijk wegstoppen in de Mech... zo vooruithangend als hoofd is ook wel mooi natuurlijk maar ik zou me tussen die grote vleugels een stuk veiliger voelen.

Apart ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javache
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02-2010
Bozozo schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:01:
De cabine zou ik juist zo veel mogelijk wegstoppen in de Mech... zo vooruithangend als hoofd is ook wel mooi natuurlijk maar ik zou me tussen die grote vleugels een stuk veiliger voelen.

Apart ontwerp!
Die mechs in de matrix hebben hun cabines ook vooraan hangend, me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tja, de meeste arme drommels in die Mechs sterven uiteindelijk ook dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
kippy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:03:
Volgende wip, denk dat men voet wel zo'n beetje klaar is. Ik vind het in iedergeval wel weer genoeg voor vandaag.

[afbeelding]
kippy... welke renderer heb je gebruikt icm met sketchup? ben zelf meestal bezig met sketchup omdat ik de andere programma's te gecompliceerd vond om 123 te gebruiken ( ja, ik meot het ooit toch nog leren ) maar hoe render je daarmee? gewoon exporten en importen met een renderer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 105830 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:45:
Nee, ik wilde ook niet zeggen dat je een bestaand iets aan het namaken was hoor :)

Maar meestal haal je toch ergens je inspiratie vandaan (ook al is het onbewust), vandaar :)
Ik had nog geen beeld voor ogen toen ik met de benen begon. Op het moment dat ik bij de 'heupen' was , moest ik een beslissing nemen of ik de human/animal kant op ging. Dus rechtloplopen danwel meer voorover gebogen. Bij het bouwen van de Mech ben ik toen begonnen met de grote elementen uitzetten. Ik heb de ruggengraat uiteindlijke voorover laten buigen. Ik denk dat ik het beeld van een T-Rex/Stegosaurus in mijn achterhoofd had. Daar lijkt het denk ik nu het meest op.

Ben nog niet helemaal tevreden met de combinatie oraganisch/mechanisch. Er zitten elementen in die organisch(rond) zijn. de rest is allemaal mechanisch(hoekig). De vleugels zijn nu hoekig maar als ik deze meer laat afronden, organischer maak, dan ziet het er niet goed uit, vind ik. Heeft iemand daar nog ideeen/tips over?

800*600 versie

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 21-08-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, hier dan een wat grotere versie van de WIP en een wireframe. Niet zo veel tijd, hoop dak hem nog wat meer kan bijwerken vandaag...
Afbeeldingslocatie: http://www.fotomozaiek.com/sanne/wire.jpg
en een grotere render:
http://www.fotomozaiek.com/sanne/armL.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 21-08-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mech11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/mech12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Wow, erg goed concept! Ziet er echt super uit. Kan je heel veel mee! _/-\o_
(Geiger meets The Matrix!!!)

@sennas, ok, deze zijn beter. Werk je met 3ds Max? gebruik voor die gele schilden de shell modifier. Die kan je op een object plaatsen waardoor jet het dikte mee geeft. Nu zijn het maar een paar dunne schillen. Daarbij maken details het onderwerp. Je model bestaat nu uit een paar buizen, schilden en scharnieren, maar hoet zit het aan elkaar? Plaats een paar schroefkoppen op de schilden of maak een aantal verbindings kabels oid. Op deze manier wordt je onderwerp al snel een stuk 'spannender'.

Het ziet er ook al snel beter uit als je met een skylight rendert.

[ Voor 46% gewijzigd door Folkert op 21-08-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

folkert bedankt voor de tips, ik werk alleen met Maya, maar ik denk dat ik de schilden idd nog wat dikte moet meegeven, weet nog niet precies hoe, maar vogel ikl wel uit... Het is de bedoeling dat er nog moertjes, hydrolische pompen, buizen en dergelijke op komen. dit is een grove opzet. Ook wil ik een soort biohazard achtig logo op het gele schild plaatsen. Maar ik moet nog een hoop leren van Maya.

Ik denk eigenlijk niet dat ik de mech op tijd afkrijg met wat ik allemaal wil, maar ik zal hem hoe dan ook afmaken. Desnoods post ik de final wel bij het algemene "post je 3d stuff maar" topic als die klaar is. Leer er wel veel van :*)

Voor jouw mech; die cockpit bovenop was idd niet zo mooi, misschien is het wel een idee om de slagtanden wat groter te maken, zodat de cockpit wat meer beschermd wordt...

Doe jij dit trouwens ook voor je werk folkert? Ik doe al jaren opmaakwerk (quark PS illustrator ed) maar zou graag op enig moment professioneel gaan 3D-en...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 21-08-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185926 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:12:
folkert bedankt voor de tips, ik werk alleen met Maya, maar ik denk dat ik de schilden idd nog wat dikte moet meegeven, weet nog niet precies hoe, maar vogel ikl wel uit... Het is de bedoeling dat er nog moertjes, hydrolische pompen, buizen en dergelijke op komen. dit is een grove opzet. Ook wil ik een soort biohazard achtig logo op het gele schild plaatsen. Maar ik moet nog een hoop leren van Maya.

Ik denk eigenlijk niet dat ik de mech op tijd afkrijg met wat ik allemaal wil, maar ik zal hem hoe dan ook afmaken. Desnoods post ik de final wel bij het algemene "post je 3d stuff maar" topic als die klaar is. Leer er wel veel van :*)

Voor jouw mech; die cockpit bovenop was idd niet zo mooi, misschien is het wel een idee om de slagtanden wat groter te maken, zodat de cockpit wat meer beschermd wordt...

Doe jij dit trouwens ook voor je werk folkert? Ik doe al jaren opmaakwerk (quark PS illustrator ed) maar zou graag op enig moment professioneel gaan 3D-en...
Voor mijn werk? nee, ik heb ooit op mijn oude Pentium1 200 MMX een installatie gedaan van 3D studio Max 2.5 en vanaf dat moment heb ik er af en toe mee gewerkt maar puur hobymatig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan vind ik dat je leuke dingen doet met je oude pc _/-\o_
ook 3dsmax zit inmiddels op versie 8 d8 ik... petje af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185926 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:15:
Dan vind ik dat je leuke dingen doet met je oude pc _/-\o_
ook 3dsmax zit inmiddels op versie 8 d8 ik... petje af
haha, ik zit al lang op versie 8 met een Athlon XP3000 met 1,5Gb werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@folkert lol verkeerd begrepen

Hier is even een update, krijg je een wat duidelijker beeld van de vorm die ik in m'n hoofd heb voor de mech...
Afbeeldingslocatie: http://www.fotomozaiek.com/sanne/update.jpg

weet iemand inderdaad hoe je in maya een nurbs vorm (in dit geval de schilden) een dikte mee kan geven?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 185926 op 21-08-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185926 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:33:
@folkert lol verkeerd begrepen

Hier is even een update, krijg je een wat duidelijker beeld van de vorm die ik in m'n hoofd heb voor de mech...
[afbeelding]

weet iemand inderdaad hoe je in maya een nurbs vorm (in dit geval de schilden) een dikte mee kan geven?
De shell modifier van 3ds max doet volgens mij niets anders dan de polygons gezamelijk extruden. Dat kan je natuurlijk ook vrij gemakkelijk doen in Maya, zolang je de polygons maar als groep extrude en niet elke polygon appart. Het resultaat kan hetzelfde lijken maar in het laatste geval creeer je vreselijk veel overbodig polygons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Folkert schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:16:
[...]

De shell modifier van 3ds max doet volgens mij niets anders dan de polygons gezamelijk extruden. Dat kan je natuurlijk ook vrij gemakkelijk doen in Maya, zolang je de polygons maar als groep extrude en niet elke polygon appart. Het resultaat kan hetzelfde lijken maar in het laatste geval creeer je vreselijk veel overbodig polygons.
Het is alleen een NURBS schild, misschien eerst ff coverteren dan, ga wel ff klooien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185926 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:47:
[...]

Het is alleen een NURBS schild, misschien eerst ff coverteren dan, ga wel ff klooien anders.
Ik heb niet veel met Nurbs gedaan maar volgens mij moet je wel het vlak kunnen kopieren en dan de 2 vlakken met elkaar kunnen verbinden. Maya is meer Nurbs georienteerd dan 3ds waar de nadruk van modellen meer op polygons ligt. Beide partijen hebben zo z'n aanhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik had net ineens nog een ingeving: een A-Team Mech. Met als final een soort grafische rekensom; pick-up truck + grasmaaier + partytent = dodelijke state-of-the-art mech :P

Helaas ben ik hooked aan Fear Combat dus het zal er niet meer van komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185674

Hier een WIP van m'n mech, hij is grotendeels geïnspireerd op de Heavy Gear mechs
http://www.starshipmodeler.com/rv/ja_kodiak.html

ziehier de WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.molotiv.com/tim/wip01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 185674 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:26:
Hier een WIP van m'n mech, hij is grotendeels geïnspireerd op de Heavy Gear mechs

ziehier de WIP
[afbeelding]
w00t Kodiak Heavy Assault Mech _/-\o_

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 185674 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:26:

ziehier de WIP
[afbeelding]
Ik vind je Mech erg gaaf! Doordat hij erg gedrongen is, krijgt je mech een zeer krachtig uiterlijk, netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186544

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5132/mechwarriorlegws3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Hier nog de laatste renders. Ik denk dat het model nu wel af is. Ga nu kijken in wat voor een omgeving ik het model ga plaatsen. Tips?
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/69/221357101_7416a14a69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/75/221357129_e7d902b009.jpg

DynoMech is een aantal Rochet Launchers rijker(op zijn schouders). Verder nog kogelbanden gemaakt voor de mitrailleurs voorop en een hoop nodeloze kabels. ;)

Om verhoudingen aan te geven staat bij zijn linker voorpoot de bestuurder.

[ Voor 8% gewijzigd door Folkert op 23-08-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Heel erg vet!!! Van mij zouden de textures iets 'ranziger' mogen, maar hij kan natuurlijk ook net uit de fabriek komen :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1 2 3 Laatste