Nieuwe hoofdgroep Wonen en Mobiliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 11.600 views

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 11:25

Moonsugar

Hi allen,

Via dit topic willen we jullie graag op de hoogte stellen van de plannen die wij hebben om een nieuwe hoofdgroep (genaamd Wonen en Mobiliteit) te starten waar alle fora die betrekking hebben op je woning en vervoer een nieuwe plek kunnen gaan krijgen. Met deze veranderingen maken we de forumindeling logischer en zorgen we ervoor dat deze beter aansluit op jullie interesses. Door het onderwerp wonen en mobiliteit een eigen plek te geven en forums over dit onderwerp bij elkaar te zetten hopen we dat het onderwerp nog een extra duw in de rug rijgt.

Wat willen we veranderen?
Er komt een nieuwe hoofdgroep bij waar we de bestaande fora over wonen en mobiliteit naartoe verplaatsen. De fora krijgen een gewijzigde naam en sommigen worden opgeplitst om tot een logischere indeling te komen:Volgens de huidige postaantallen zal de nieuwe hoofdgroepen verantwoordelijk zijn voor ruim een vijfde van alle posts. Dit zal Wonen en Mobiliteit na General Chat qua postaantallen de grootste hoofdgroep maken.

Zo wordt de nieuwe indeling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kANXEbkYVZyXxBHi0Hsvdoq75-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fjtprbO4fAdwL23dt48mbld2.png?f=fotoalbum_large

Waarom deze verandering?
Het is al weer enige tijd geleden dat fora zoals Duurzame Energie & Domotica en Wonen & Verbouwen ontstonden. Duurzame Energie & Domotica is ooit weggemoffeld onder Beeld en geluid omdat er destijds geen passende plek voor was in andere tech-hoofdgroepen. Verkeer & Vervoer en Wonen & Verbouwen werden onder General Chat geplaatst omdat ze niet als techfoa werden beschouwd.

Zowel Duurzame Energie & Domotica als Wonen & Verbouwen en Verkeer & Vervoer behoren al enige jaren tot de top vijf populairste fora. De energietransitie is een hot item en maatschappelijk relevant. Onze community loopt hierin voorop en kent veel early adopters die bezig zijn met het verduurzamen van hun woning door isolatie te verbeteren en bijvoorbeeld zonnepanelen of een warmtepomp te installeren.

Auto’s hebben altijd al de interesse gehad van onze doelgroep. De de opkomst van elektrische auto’s, steeds geavanceerdere infotainmentsystemen en rijassistenten maakt het ook een écht techonderwerp. Mobiliteit heeft een sterke link met wonen. De keuze voor een bepaald vervoersmiddel heeft immers veel te maken met je woonsituatie. Daarnaast zijn laadvoorzieningen voor elektrische auto's verweven met de installatie van de woning. In de toekomst zal dit nog meer het geval worden als elektrische auto's via V2G zullen bijdragen aan het verhogen van de zelfconsumptie van woningen en het ontsluiten van flexibiliteit in smart grids.

We hebben de vrijheid genomen om ook Wonen & Verbouwen te plaatsen onder een techhoofdgroep. De raakvlakken tussen bouwen, klussen, smarthomes en installaties zijn immers groot en als we toch een hoofdgroepen maken specifiek voor dit onderwerp is het wel zo logisch om ook het onderwerp wonen er onder te scharen.

Wanneer gaat de nieuwe hoofdgroep live?
Er zijn wat technische handelingen nodig om de nieuwe hoofdgroep mogelijk te maken en topics uit bestaande fora te verplaatsen naar afgesplitste fora. Ook willen we graag jullie feedback om te zien wat jullie van deze aanpassing vinden. We streven er naar om halverwege september live te gaan met de nieuwe hoofdgroep.

Wat vind jij ervan?
We zijn benieuwd naar jouw mening over de nieuwe hoofdgroep Wonen en Mobiliteit. Suggesties suggesties voor leukere forumnamen dan hierboven voorgesteld zijn ook welkom! :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Huishoudelijke hardware. Is "Huishoudelijke apparatuur" niet een betere naam?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Huishoudelijke hardware of huishoudelijke apparatuur kan ook domotica zijn.... Witgoed dekt de lading beter lijkt me?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

naitsoezn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:39:
Huishoudelijke hardware of huishoudelijke apparatuur kan ook domotica zijn.... Witgoed dekt de lading beter lijkt me?
Eeeh "Witgoed wordt Huishoudelijke hardware" ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Microkid schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Eeeh "Witgoed wordt Huishoudelijke hardware" ;)
Eeeh.
We zijn benieuwd naar jouw mening (...)
;)

Ik vind de nieuwe naam niet zo duidelijk. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Huishoudelijke hardware is een poging om een tweakers-draai aan de naam te geven :P.

Witgoed is onnodig beperkend. Strikt genomen vallen er alleen wasmachines, wasdrogers, koelkasten, vriezers en vaatwassers terwijl er ook allerlei andere huishoudelijke meuk is die geen andere plek hebben op het forum maar waar wel een behoefte is om er topics over te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dan is het niet alleen een Rename, zoals in TS staat :P

Maar dan nog kun je afvragen of huishoudelijke apparatuur / hardware duidelijk genoeg is. Naar mijn mening sluit je dan alsnog sommige huishoudelijke meuk uit (bv alle huishoudelijke meuk 'zonder stekker') en kun je m.i. domotica daar ook onder scharen terwijl die juist naar smarthomes gaan volgens het tabelletje in de TS.

Gerelateerd: Wil je ook alle topics in AZ over huishoudelijke meuk verplaatsen of blijft dat in AZ?

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 17-08-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Het probleem met raakvlakken heb je nu ook tussen DED en WVB waarbij heel snel vragen/topics in beide fora horen, zeker met betrekking tot verbouwen om te verduurzamen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik snap de verwarring, maar denk dat de benaming 'huishoudelijke hardware' de lading redelijk goed dekt. Domotica is een los en specifiek iets, onderdeel ervan maar zo groot (alhier) dat het niet onder dezelfde kop moet vallen.

Uiteindelijk moeten er keuzes gemaakt worden en blijven delen elkaar overlappen. Laadpalen voor de EV kan je ook onder Bouwen & klussen of wonen zetten, maar die wil je onder mobiliteit of in beide terugkomend (als 1 topic).

offtopic:
Gefeliciteerd @Femme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het gaat erom dat alle verweven onderwerpen nu onder 1 forumgroep komen. Dan is het logischer ingedeeld en kunnen fora elkaar makkelijker en beter ondersteunen.

Je huis verduurzamen bevat warmtepompen, isoleren, zonnepanelen en in enkele gevallen ook airconditioning. Daarbij komt dan ook het onderwerp 'je huis slim maken' bij kijken als je een stap verder gaat.

Om alle stappen, werkzaamheden en apparatuur die daar bij komt kijken logisch in te delen blijft huishoudelijke hardware een betere naam. Witgoed zet het wat vreemd af en domotica is al een duidelijk losstaand onderwerp.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 23:16

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik vind teneerste de opsplitsing een verbetering!.

Ik zoek altijd de grens op over onderwerpen die in 1 of meer catagoriën vallen om voor mijzelf duidelijk te krijgen wat nu precies handig is en of dit een logische indeling is.

Waar moet ik straks mijn vraag kwijt: Welke auto's zijn op een slimme manier te laden?

Smarthomes -> slim laden is toch wel de kern van deze vraag.
mobiliteit -> de auto moet natuurlijk wel compatible zijn en natuurlijk komt de vraag welke auto betreft range is geschikt.
energie, instalaties, duurzaamheid -> het gaat immers om het controleren van het energie verbruik.
of Wonen -> die laadpaal moet ook in je huis geinstaleerd worden.

Overlap zal er altijd zijn. Ik kan mij uiteindelijk goed vinden in de verdeling van de onderwerpen.
Pijn punten zullen er altijd zijn en zichtbaar worden zodra het live gaat, maar zo te zien gaat dat wel meevallen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
naitsoezn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:02:
Gerelateerd: Wil je ook alle topics in AZ over huishoudelijke meuk verplaatsen of blijft dat in AZ?
Nee, het gaat meer om de woon/woningmarkt/rijdende-rechterschutting gerelateerde topics uit WVB die daar dus nu ook al in voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 17-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Fijn dat er een afzonderlijk smarthome subforum komt.
Is er overigens al een concrete overgangsdatum voor deze wijzigingen?

(zal nog wel een uitdaging worden om de afkorting VV uitgefaseerd te krijgen :P )

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Smuggler schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:12:
Ik vind teneerste de opsplitsing een verbetering!.

Ik zoek altijd de grens op over onderwerpen die in 1 of meer catagoriën vallen om voor mijzelf duidelijk te krijgen wat nu precies handig is en of dit een logische indeling is.

Waar moet ik straks mijn vraag kwijt: Welke auto's zijn op een slimme manier te laden?

Smarthomes -> slim laden is toch wel de kern van deze vraag.
mobiliteit -> de auto moet natuurlijk wel compatible zijn en natuurlijk komt de vraag welke auto betreft range is geschikt.
energie, instalaties, duurzaamheid -> het gaat immers om het controleren van het energie verbruik.
of Wonen -> die laadpaal moet ook in je huis geinstaleerd worden.

Overlap zal er altijd zijn. Ik kan mij uiteindelijk goed vinden in de verdeling van de onderwerpen.
Pijn punten zullen er altijd zijn en zichtbaar worden zodra het live gaat, maar zo te zien gaat dat wel meevallen.
Overlap zal er inderdaad altijd zijn, dat zie je nu al tussen Duurzame Energie & Domotica met Wonen & Verbouwen, of met Duurzame Energie & Domotica en Witgoed. Soms kan een onderwerp ook gewoon in twee fora thuis horen. Nu wordt er vaak bij grote topics waar dit het geval is al gewerkt met aliassen om in meer fora een verwijzing te maken naar hetzelfde topic. Wat je straks hebt is dat de fora met overlap in ieder geval netjes bij elkaar staan en niet verspreid over verschillende categorieën. Daarmee krijg je een wat meer logische indeling :).

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet alleen dat, een mod uit General Chat kan niet modereren in een aliastopic dat uit Beeld & Geluid komt en vv. Dus afhankelijk van waar de alias vandaan kwam, had dat ook wat probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Goed plan dit volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:39
Goed idee! Met name de lijst met actieve topics in DED is vaak erg lang, ik vroeg me al een tijdje af waarom deze niet in subcategorieën werden ondergebracht. Een verbetering wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 11:24
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Nee, het gaat meer om de woon/woningmarkt/rijdende-rechterschutting gerelateerde topics uit WVB die daar dus nu ook al in voorkomen.
rijdende-rechterschutting gerelateerde topics :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:59

Amphiebietje

In de blubber

Microkid schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:37:
Huishoudelijke hardware. Is "Huishoudelijke apparatuur" niet een betere naam?
Dit.

Bij Huishoudelijke Hardware krijg ik visioenen van Wastrommel modding met neon verlichting, koelkasten met racestrepen en Red Bull decoraties, Het Grote Strijkijzer Tuning Topic, en de grote "Mijn stofzuiger zuigt harder dan de jouwe"-flamewar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:15

Fiber

Beaches are for storming.

Femme schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Wat vind jij ervan?
We zijn benieuwd naar jouw mening over de nieuwe hoofdgroep Wonen en Mobiliteit. Suggesties suggesties voor leukere forumnamen dan hierboven voorgesteld zijn ook welkom! :)
Goed plan, dat voorop.

Maar, toch nog een paar suggesties/verzoeken:

Kan er wellicht een apart aankoopadviesforum komen voor zonnepanelen en/of warmtepompen etc? Een beetje zoals de meeste hardware groepen een apart aankoopadviesforum hebben? Zoiets als Componenten Aankoopadvies dus.

En als tweede: Is het een idee om Mobiliteit op te splitsen in Auto Mobiliteit en Andere Mobiliteit? Dit omdat de fiets, OV, etc. topics een beetje ondersneeuwen onder de vele auto topics...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuttel schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

rijdende-rechterschutting gerelateerde topics :D
Die horen mijns inziens in AWM of TL thuis...

Een juridisch forum erbij maken lijkt mij overigens ook wel een mooie optie... :)

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 17-08-2021 19:05 . Reden: toevoeging onder der streep... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Voor welke installaties is "Energie, installaties en duurzaamheid" bedoeld? De duurzame installaties zoals nu besproken in DED? Of passen daar ook topics over E- en W-installaties die nu in WVB staan?

Ik heb even langs de meest recente topics in WVB gekeken en vraag me bijvoorbeeld af waar deze topics in de toekomst horen:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier
slecht werk elektricien - wat kan er (niet) door de beugel?
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
Layout waterleidingen binnenshuis / stroomrichting bepalen?
Rioollucht na gebruik wasmachine
1 Fase meterkast aanpassen/ombouwen voor EV laden
(Audio)-kabels weg laten werken kosten
Welke draden ingebouwd kroonsteentje centraaldoos
Ervaring Livolo touchschakelaars
Perilex kookplaat aansluiting correct?
Inregelen wtw met anemometer
Itho Quality Flow problemen
Aanleg WTW
Kanaal airco en.condensvorming
WTW leidingenwerk
Stadsverwarming warmwater hoofdkraan deels sluiten
RJ45 Wandcontactdoos, enkel afdekplaatje?
Ventiel mechanische ventilatiebox in washok/zolder
Afvoer gootsteen lekt. Beste manier van repareren?
Slimme radiator
Ledlamp driver zoemt
CV of elektrische verwarming op bovenverdieping
Welke CV-ketel is aan te raden?
Beregeningsinstallatie tuin
Wat voor stekker is dit? (aansluiting rookmelder)
Dimmer in lamp ipv in muur (ivm dubbele knop)
Thermostaatkraan op radiator, dikwandig, welke artikelen?
3 fase omvormer aansluiten op bestaande krachtgroep
12V lift aansluiten via 2 jaloezieschakelaars op 23oV
Vloerverwarming uitbreiden: groep splitten verstandig?
Remeha Quinta 35c storing 1-03
Advies meterkast
Stedin 380V storing - adviesvragen
Aardlekken knallen bij licht aandoen
Stopcontacten voor nieuwe groepen in keuken

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Amphiebietje schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Dit.

Bij Huishoudelijke Hardware krijg ik visioenen van Wastrommel modding met neon verlichting, koelkasten met racestrepen en Red Bull decoraties, Het Grote Strijkijzer Tuning Topic, en de grote "Mijn stofzuiger zuigt harder dan de jouwe"-flamewar. :z
Dat idd. Bovendien, waar kan ik dan met een vraag over een föhn, scheerapparaat of baard trimmer heen?
Iets als "huishoudelijke apparatuur en persoonlijke verzorging" dekt de lading al een stuk beter imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Xander schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:03:
Voor welke installaties is "Energie, installaties en duurzaamheid" bedoeld? De duurzame installaties zoals nu besproken in DED? Of passen daar ook topics over E- en W-installaties die nu in WVB staan?

[…]
Zitten wel meer demarcatieproblemen in. Wanneer houdt Bouwen & Klussen op en wordt het Wonen?

A'dam PVOutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ericplan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:40:
[...]

Zitten wel meer demarcatieproblemen in. Wanneer houdt Bouwen & Klussen op en wordt het Wonen?
Als het af is lijkt me :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Femme schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:55:
Huishoudelijke hardware is een poging om een tweakers-draai aan de naam te geven :P.
Ik denk meteen aan Tupperware. :)

Aan wat voor meuk denk je die niet onder wit of bruingoed valt?

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 17-08-2021 22:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

The Eagle schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Dat idd. Bovendien, waar kan ik dan met een vraag over een föhn, scheerapparaat of baard trimmer heen?
Iets als "huishoudelijke apparatuur en persoonlijke verzorging" dekt de lading al een stuk beter imho.
Topics met apparatuur voor persoonlijke verzorging zoals een Föhn of scheerapparaat zie je nu al niet in witgoed. Voor die paar die ooit erlang komen kan het imo beter in bijvoorbeeld algemene zaken. Het zou een beetje een buitenbeetje in Wonen en Mobiliteit met de andere onderwerpen.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
The Eagle schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Daar zijn al persoonlijke verzorgingtopics voor in AZ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan me er prims in vinden (vooral een sub voor Smarthome!). Ik begrijp alleen deze niet helemaal.
Bouwen en klussen en Wonen.
Wat zou er dan onder Wonen vallen? Heeft natuurlijk enkrm veel raakvlakken met Bouwen en klussen. Er zijn veel woningaanschafadviestopics (3x woordwaarde), bedoelen jullie dat hiermee? Wat gaan jullie daarnaast doen met topics als ‘Show je home cinema-setup’ en dergelijke? Valt dat dan ook onder Wonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
sOid schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:41:
Kan me er prims in vinden (vooral een sub voor Smarthome!). Ik begrijp alleen deze niet helemaal.

[...]

Wat zou er dan onder Wonen vallen? Heeft natuurlijk enkrm veel raakvlakken met Bouwen en klussen. Er zijn veel woningaanschafadviestopics (3x woordwaarde), bedoelen jullie dat hiermee?
Het gaat inderdaad om dat soort topics. Er waren vanuit de crew zorgen dat deze topics tussen wal en schip zouden raken als er geen plek voor zou zijn in Wonen & Verbouwen.

Wonen zal zich nog wel moeten bewijzen. Voor mijn gevoel heeft >95% van de topics in Wonen en Verbouwen momenteel betrekking op verbouwingen. Wat er overblijft is niet zo groot. Wel zijn er nog hypotheektopics in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan waarvan het me logisch lijkt om ze ook naar Wonen te verplaatsen.
Wat gaan jullie daarnaast doen met topics als ‘Show je home cinema-setup’ en dergelijke? Valt dat dan ook onder Wonen?
Dit lijkt me iets voor Televisies & Beamers, tenzij er een complete verbouwing mee gepaard gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:03:

Ik heb even langs de meest recente topics in WVB gekeken en vraag me bijvoorbeeld af waar deze topics in de toekomst horen:
Topics over elektrische en verwarmingsinstallaties gaan ook naar dit nieuwe forum.
Riool en tuinberegening hoort er mijn inziens niet in thuis.
Ventilatie is wellicht wel logisch omdat dit tegenwoordig met warmteterugwinning samen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
sOid schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:41:

[...]

Wat zou er dan onder Wonen vallen? Heeft natuurlijk enkrm veel raakvlakken met Bouwen en klussen. Er zijn veel woningaanschafadviestopics (3x woordwaarde), bedoelen jullie dat hiermee? Wat gaan jullie daarnaast doen met topics als ‘Show je home cinema-setup’ en dergelijke? Valt dat dan ook onder Wonen?
Señor Sjon in "Nieuwe hoofdgroep Wonen en Mobiliteit"
Het is natuurlijk niet in steen gebeiteld hoe e.e.a. zal gaan verlopen, ook na de overgang. Daar moet iedereen gewoon scherp op blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Femme schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:37:
Topics over elektrische en verwarmingsinstallaties gaan ook naar dit nieuwe forum.
Riool en tuinberegening hoort er mijn inziens niet in thuis.
Ventilatie is wellicht wel logisch omdat dit tegenwoordig met warmteterugwinning samen gaat.
Right, dus in feite alle woonhuisinstallaties behalve (sanitaire) waterleidingen en riolering? Maar dan wel weer de opwekking van warm water en een WTW voor in de riolering. :+

Dan is "Wonen en verbouwen wordt opgesplitst in Bouwen en klussen en Wonen." wel wat kort door de bocht want de helft van de topics verdwijnen naar een ander subforum. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen antwoord op de vraag uit de TS maar wellicht een goed moment om na te denken over het volgende:

In de diverse topics in de duurzaamheids hoek wil het nog wel eens gebeuren dat iemand iets over heeft.
Gewoon een stukje damp open folie een paar bussen kit een paar pers koppeling etc.. en wil dit dan vervolgens voor weinig of geheel gratis ter beschikking stellen aan de gebruikers van het forum.. Best vaak komt de opmerking omdat ik zoveel heb gehad aan het forum. soms worden dit soort post (denk ik) gedoogd omdat iedereen wel snapt dat het weinig in V&A te zoeken heeft. maar vaak ook niet omdat het tegen het beleid is. Zou een eigen "ruilplek" welke ook onder de nieuwe indeling valt wellicht een idee zijn? of wellicht nu er toch veranderingen zijn het beleid hierover iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Xander schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Right, dus in feite alle woonhuisinstallaties behalve (sanitaire) waterleidingen en riolering? Maar dan wel weer de opwekking van warm water en een WTW voor in de riolering. :+

Dan is "Wonen en verbouwen wordt opgesplitst in Bouwen en klussen en Wonen." wel wat kort door de bocht want de helft van de topics verdwijnen naar een ander subforum. :)
WVB en DED zijn beide grote fora met veel topics. Een beter overzicht is tevens een reden om de boel op te splitsen.
Er zullen vast nog wat hobbels en twijfels komen, maar de basisopzet lijkt mij goed :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
twain4me schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:53:
Geen antwoord op de vraag uit de TS maar wellicht een goed moment om na te denken over het volgende:

In de diverse topics in de duurzaamheids hoek wil het nog wel eens gebeuren dat iemand iets over heeft.
Gewoon een stukje damp open folie een paar bussen kit een paar pers koppeling etc.. en wil dit dan vervolgens voor weinig of geheel gratis ter beschikking stellen aan de gebruikers van het forum.. Best vaak komt de opmerking omdat ik zoveel heb gehad aan het forum. soms worden dit soort post (denk ik) gedoogd omdat iedereen wel snapt dat het weinig in V&A te zoeken heeft. maar vaak ook niet omdat het tegen het beleid is. Zou een eigen "ruilplek" welke ook onder de nieuwe indeling valt wellicht een idee zijn? of wellicht nu er toch veranderingen zijn het beleid hierover iets aanpassen?
Dat bestaat al: Vraag & Aanbod overig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

maar daar mag je bij mijn weten niet naar linken vanuit het topic (waar je zoveel aan had) dus kijkt er niemand uit dat topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt. Maar er zijn geen plannen voor ruiltopics oid. We hebben dat eerder gezien dat het doodbloed en in topics zelf is het ook off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:17:
en in topics zelf is het ook off-topic. :)
daarom dus ook de opmerking.

Je zou dus kunnen toestaan dat een keertje linken vanuit het topic naar V&A wel mag.. beleid kan je immers gewoon aanpassen. beetje onduidelijk gebeuren nu omdat deels wordt gedoogd en dat is omdat mods ook wel inzien dat ze anders een filantropische actie aan het criminaliseren zijn. ;)

maargoed is een beetje offtopic, dus ik zal er veder over ophouden.. was alleen maar om aan te geven dat het een punt kan zijn om hierin dingen te heroverwegen.

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 18-08-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat meer om één lijn te voeren in dat soort linkjes om geen verongelijkte blikken te krijgen. Enfin, dat heeft niet zo heel veel met de forumindeling zelf te maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Komt er ook een aankoopadvies deel voor deze hoofdgroep? Voor bijvoorbeeld al die tig topics over panelen enzo?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vooralsnog niet, dat kijken we even aan... :Y

Wise enough to play the fool

• Fiber

Fiber

teacher schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:16:
Hoe lang is even...? O-)

Kijk, dit soort topics zijn op zich helemaal prima, maar het zou zo fijn zijn als ze netjes bij elkaar in een eigen forum zouden staan... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

Dido

heforshe

* Dido mijmert over de eenvoudige tijden toen we HK, SG en W&L hadden O-)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:16:
Jammer... :Y
Dido schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:47:
* Dido mijmert over de eenvoudige tijden toen we HK, SG en W&L hadden O-)
Uiteindelijk herhaalt de geschiedenis zich dus ooit komt alles weer samen. :+

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Señor Sjon
Het universum is nog jong. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Qua onderwerpen zou Werk daar dan ook prima bij passen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat daarvoor te weinig raakvlakken zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik vind het jammer dat WVB wordt opgesplitst. Al meer dan eens users zien posten in 'ervaringen met verkopen' en 'ervaringen met kopen' om ze vervolgens weer terug te zien in 'het klussende tweaker topic' of een dedicated topic voor de verbouwing van hun nieuwe huis...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Harrie_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:54:
Ik vind het jammer dat WVB wordt opgesplitst. Al meer dan eens users zien posten in 'ervaringen met verkopen' en 'ervaringen met kopen' om ze vervolgens weer terug te zien in 'het klussende tweaker topic' of een dedicated topic voor de verbouwing van hun nieuwe huis...
Het is niet zo natuurlijk dat dit straks niet meer kan. Voor beide topics blijft ruimte. WVB wordt weliswaar opgesplitst maar het staat straks wel bij elkaar in een eigen hoofdgroep met andere gerelateerde fora.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Zeehond schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Het is niet zo natuurlijk dat dit straks niet meer kan. Voor beide topics blijft ruimte. WVB wordt weliswaar opgesplitst maar het staat straks wel bij elkaar in een eigen hoofdgroep met andere gerelateerde fora.
Ik begrijp heel goed dat dat straks ook nog steeds gewoon kan, ik merk alleen op GoT dat veel users zich in een specifiek subforum 'nestelen' (totdat ze een specifieke vraag hebben over een toetsenbord om maar iets geks te noemen). Wanneer je in de huidige hoofdgroep GC naar andere subfora zoals bijv. PFSL kom je vaak weer een hele andere clientèle tegen. Dat users in het ene subforum kunnen posten over de aan- of verkoop van een woning om vervolgens in een ander subforum te posten over klussen en verbouwen dat snap ik, ik denk alleen dat de cohesie op die manier een beetje verloren gaat. Het lijkt me ook een beslissing van iemand die zelf niet of nauwelijks in WVB komt, erg jammer imho... just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Erm, nee. Dit gaat gewoon in overleg met de crew (en soms zelfs een beetje op initiatief van. ;)), juist omdat fora als WVB en DED enorm groot zijn kan een topic snel ondergesneeuwd raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Señor Sjon ben je niet bang dan dat Wonen een zelfde leven beschoren is als bijv. Softwareontwikkeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Op zich lijkt me een dergelijk nieuwe hoofdgroep logisch. Verder sluit ik me aan bij de eerder gemaakte opmerking dat: Huishoudelijke hardware niet de meest duidelijke term is.

Verder vind ik de opsplitsing van Duurzame Energie & Domotica in Smarthomes en Energie + Installaties en Duurzaamheid ongelukkig. Wat hoort nu in Smarthomes en Energie en wat in Installaties en Duurzaamheid. Waarom niet opsplitsen in Duurzame energie/installaties en Domotica & Smarthomes? Dan zal er nog steeds wel overlap zijn, maar het lijkt me een veel duidelijkere opdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Harrie_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:12:
@Señor Sjon ben je niet bang dan dat Wonen een zelfde leven beschoren is als bijv. Softwareontwikkeling?
Beiden hebben wel een vrije grote 'baseload' aan topics, waardoor ik me daar niet al teveel zorgen over maak. :) We hebben nog discussie gehad of Wonen er überhaupt wel moest komen, maar ons inziens (de WVB mods dan met name) is er genoeg animo voor een separaat woongedeelte met burengerucht, erfgrenzen, kopen/verkopen/woningmarkt, etc. Zo wordt ook het klusdeel minder 'vervuild'.

Je zal alleen even je MyReact met favo fora moeten herinrichten. ;)
lithoijen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:20:
Op zich lijkt me een dergelijk nieuwe hoofdgroep logisch. Verder sluit ik me aan bij de eerder gemaakte opmerking dat: Huishoudelijke hardware niet de meest duidelijke term is.

Verder vind ik de opsplitsing van Duurzame Energie & Domotica in Smarthomes en Energie + Installaties en Duurzaamheid ongelukkig. Wat hoort nu in Smarthomes en Energie en wat in Installaties en Duurzaamheid. Waarom niet opsplitsen in Duurzame energie/installaties en Domotica & Smarthomes? Dan zal er nog steeds wel overlap zijn, maar het lijkt me een veel duidelijkere opdeling.
Je legt de klemtoon verkeerd, zie de geposte tabel van de voorgestelde indeling.

Dus
1) Smarthomes
2) Energie, installaties en duurzaamheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 10:36
@Señor Sjon Yep ik zie het nu ook, gewoon verkeerd gelezen, zo is de indeling inderdaad logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 23:45
Wellicht sta ik helemaal alleen in deze maar als ik mobiliteit lees naast wonen, associeer ik dat vooral met wonings aanpassingen en hulpmiddelen voor de tweaker op leeftijd.

Wat is er mis met de naam Verkeer en vervoer?

Verder geen problemen met de herindeling.

... hoewel ik mij nu afvraag of er ook huishoudelijke software bestaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

antartic schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:00:
Wellicht sta ik helemaal alleen in deze maar als ik mobiliteit lees naast wonen, associeer ik dat vooral met wonings aanpassingen en hulpmiddelen voor de tweaker op leeftijd.

Wat is er mis met de naam Verkeer en vervoer?

Verder geen problemen met de herindeling.

... hoewel ik mij nu afvraag of er ook huishoudelijke software bestaat...
Voor mijn wasmachine kan ik programma's downloaden, dus blijkbaar wel... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De herindeling lijkt me prima. Verkeer en Vervoer zorgt kennelijk voor erg veel traffic op het forum, is het dan ook een idee om hier in de pricewatch wat mee te doen? Geen idee of het mogelijk of wenselijk is, maar bijvoorbeeld E-bikes worden nu ingedeeld onder 'Gadgets' in de pricewatch.

Als je als voorbeeld een VanMoof S3 ebike neemt dan zie je eigenlijk 0 informatie en kan je nergens op filteren. Er zijn wel al 9 reviews over geschreven.

Het grote electrische fietsen topic heeft inmiddels ook al ruim 600.000 views in ongeveer 2 jaar tijd, dus de interesse voor Ebikes lijkt enorm. Nu er ook E-bikes getest worden in events lijkt me een pricewatch groep ook niet verkeerd :) Je moet nu namelijk via Pricewatch -> TV en Home Cinema --> Gadgets.. dat is natuurlijk een totaal onvindbare en onbegrijpelijke verzamelgroep op deze manier.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 26-08-2021 11:24 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 13:08

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is een vraag is je beter kunt stellen in Pricewatch, hier leest de crew die de Pricewatch bijhoudt niet mee. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 23:22
Is er ook nog overwogen om 'Verkeer & Vervoer' cq 'Mobiliteit' nog te splitsen? Als ik kijk naar de activiteit binnen dit forum is dat te verantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan een 'Mobiliteit Elektrisch' en 'Mobiliteit Algemeen'. Het zou mooi onderscheid maken tussen (alle vormen van) elektrisch vervoer en de rest. De merk-topics kunnen dan in het algemene deel blijven, de specifieke topics voor de elektrische modellen in het elektrische forum. Zo geschat lijkt me dat wel 50/50.

Overigens ben ik van mening dat de term 'Mobiliteit' niet passend is. Dan denk ik toch meer aan de handeling zelf dan aan de middelen om mobiel te zijn. Vanwaar die noodzaak om 'Verkeer & Vervoer' aan te passen? Omdat dat beter past bij de naam van de hoofdgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:07:
Is er ook nog overwogen om 'Verkeer & Vervoer' cq 'Mobiliteit' nog te splitsen? Als ik kijk naar de activiteit binnen dit forum is dat te verantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan een 'Mobiliteit Elektrisch' en 'Mobiliteit Algemeen'. Het zou mooi onderscheid maken tussen (alle vormen van) elektrisch vervoer en de rest. De merk-topics kunnen dan in het algemene deel blijven, de specifieke topics voor de elektrische modellen in het elektrische forum. Zo geschat lijkt me dat wel 50/50.
Dat is wel besproken, maar eigenlijk geen doen, omdat alles steeds meer richting elektrisch zal verschuiven de komende jaren en er allerlei tussenvormen zijn. Sowieso is het niet direct de bedoeling dat we een wildgroei aan model specifieke topics gaan hebben, uitzonderingen daargelaten zou een topic per merk voldoende moeten zijn, zeker nu elektrische (en hybride) modellen steeds minder uniek worden. En dan is een splitsing tussen elektrisch en algemeen dus niet praktisch.
Overigens ben ik van mening dat de term 'Mobiliteit' niet passend is. Dan denk ik toch meer aan de handeling zelf dan aan de middelen om mobiel te zijn. Vanwaar die noodzaak om 'Verkeer & Vervoer' aan te passen? Omdat dat beter past bij de naam van de hoofdgroep?
Dat en wat mij betreft is het "verkeer" aspect ook niet per se het meest belangrijke / interessante deel van de discussies, terwijl dat nu wel prominent in de naam staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:07:

Dat is wel overwogen ja, maar daar zijn we op terug gekomen. Verkeer en Vervoer splitsen in meerdere losse fora zitten toch wat dilemma’s aan zoals topics over specifieke merken die je weer moet gaan uitsplitsen en discussies waar het niet zoveel uitmaak of het een elektrische auto is of een brandstof. Een dergelijke splitsing zou ook voornamelijk vanuit auto’s bekeken zijn terwijl mobiliteit juist meer mogelijkheden heeft dan enkel auto’s als vervoersmiddel.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 23:22
Goede begrijpelijke overwegingen.

Het lijkt overigens wel raar om een hoofdgroep 'Wonen en Mobiliteit' te hebben, met daaronder vijf sub fora die gaan over wonen, en eentje die dan gaat over 'Mobiliteit'. Dan zou ik eerder kiezen voor een hoofdgroep 'Wonen', met daaronder de vijf sub fora waarbij 'Wonen' een andere naam krijgt, bijvoorbeeld 'Wonen Algemeen'. 'Mobiliteit' kan dan blijven waar hij nu staat.

Of, een hele andere gedachte: wellicht zou 'Wonen en Leven' nog een suggestie kunnen zijn. Dan maak je deze hoofdgroep specifieker gericht op 'de persoonlijke setting'. Dan kan Studie / Loopbaan e.d. daar evt. ook onder gebracht worden.

Maar misschien is daar ook al over nagedacht. My last 2 cents :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Het idee daarachter is dat beide onderwerpen meer verdienen dan een plekje in General Chat (en andere huidige groepen). Bovendien zit er ook wel wat raakvlak natuurlijk op het gebied van klussen / sleutelen en ook voor thuis laden van EVs (of juist je EV gebruiken om je huis van stroom te voorzien etc.) zit er een raakvlak met "Energie, installaties en duurzaamheid."

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gwaihir
  • Niet online
Mijn twee centen:

Ik vind persoonlijk DED juist als één geheel mooi. Voor mij zijn ze enorm verweven en daarin ben ik duidelijk niet de enige: veel Tweakers doen immers iets in de smarthome hoek om hun installaties energiezuiniger te maken. Maakt 't Tweakers i.p.v. een willekeurig forum voor huiseigenaren. Zie ik dan ook dat andere forum op 7,6% blijven, dan vraag ik me af of voor die 7,4% de split nodig is. (Maar goed, overlap tussen aangrenzende fora is er natuurlijk altijd.)

Gaat 't toch doormidden, kijk dan wellicht nog even naar die titel. Zaken als isolatie zou ik nu onder (ver)bouwen scharen en mijn indruk is dat het niet de bedoeling is dat te veranderen. Maar met duurzaamheid los aan het eind van die titel, lijkt het net zo goed of beter in dit EID forum te kunnen.. En in hoeverre is duurzaamheid zelf (mogelijk ook los van wonen) hier een onderwerp? Dat los genoemde onderwerp maakt het voor mij minder duidelijk op welk punt 't een brede maatschappelijke discussie wordt die ergens in General Chat hoort. Is de titel "Duurzame energie & -installaties" wellicht wat?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Femme schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:29:
[...]
We streven er naar om halverwege september live te gaan met de nieuwe hoofdgroep.
[...]
Het is bijna oktober. Any update?

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 25-09-2021 20:19 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Soon :Y

Wise enough to play the fool

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vandaag dus, bij een forum in Mijn topics krijg ik helaas de melding:
Niet gevonden

Er kon geen categorie worden gevonden.

(interne identificatie: category::get_categorydata::no_category_found)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

easyriider schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:05:
Vandaag dus, bij een forum in Mijn topics krijg ik helaas de melding:

[...]
Ik kan me voorstellen dat dat te maken heeft met het scriptje dat de topics naar de nieuwe fora verplaatst. Houd het even in de gaten, kan je er straks nog steeds niet bij, trek dan even aan de bel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:11
Lijkt nu weer te werken en het topic waar ik het had zit nu in de nieuwe categorie

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik en @crisp zitten er bovenop om alles te fixen wat nu niet goed gaat!

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nu werkt het wel, zat dus op het verkeerde moment het forum te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ligt niet aan jou hoor @easyriider, het systeem moet ook even wennen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De cache moest nog geupdate worden, en ik moest even diep nadenken waar dat knopje ook alweer zat in de admin :+

Intentionally left blank

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Edit: én @crisp moest ook even wennen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Volgende keer eerst even een klustopic openen om advies te vragen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Eerst slopen, dan weer opbouwen :)

Intentionally left blank

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ligt t nou aan mij of is de kleur nagenoeg gelijk aan de technische forums (softe goederen etc)?

Persoonlijk ziet dat er een beetje verwarrend uit in "Mijn Topics"

[ Voor 26% gewijzigd door Oogje op 29-09-2021 12:15 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Oogje schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:14:
Ligt t nou aan mij of is de kleur nagenoeg gelijk aan de technische forums (softe goederen etc)?

Persoonlijk ziet dat er een beetje verwarrend uit in "Mijn Topics"
Dit bedoel je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLAhqPQQS3fL3I5b-X7iCOEk2vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DSqQ77Tik0tmgar6yuB8B55v.png?f=user_large
Fuchsia of zo, versus iets wat tegen Tweakers rood aanschurkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 29-09-2021 12:17 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:16:
[...]

Dit bedoel je:
[Afbeelding]
Fuchsia of zo, versus iets wat tegen Tweakers rood aanschurkt.
Yup dat bedoel ik :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik had het ook liever blauw gehouden. :+ Dit roze/rood vloekt bij de rest van m'n zichtbare topics, die zitten allemaal in 't blauwe gedeelte.

I have stability. The ability to stab.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:04
De topic-naam 'Huishoudelijke hardware' vond ik net als anderen hier niet zo duidelijk. Maar de wijziging van vandaag in 'Huishoudelijke waren' maakt het dan wel volledig Nederlands maar niet veel duidelijker.

Mijn voorstel is om het te wijzigen in 'Huishoudelijke apparaten' of eventueel 'Huishoudelijke apparatuur'.

Opel Ampera-e (2020)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:29
Waarom zitten bij huishoudelijke waren ook airco en warmtepomp?
De warmtepompen staan ook onder duurzame energie EN installaties.

Ik zou verwachten dat warmtepompen maar ook airco's (die ook warmtepompen zijn) lekker onder duurzame energie en installaties staan.

nu is het een beetje verwarrend.

Ook met oog op het aanmaken van een nieuw topic van iemand, waar zet je hem dan neer?
Je hebt 2 keuzes die beide goed en fout kunnen zijn.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FRANQ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:21:
Waarom zitten bij huishoudelijke waren ook airco en warmtepomp?
De warmtepompen staan ook onder duurzame energie EN installaties.

Ik zou verwachten dat warmtepompen maar ook airco's (die ook warmtepompen zijn) lekker onder duurzame energie en installaties staan.

nu is het een beetje verwarrend.

Ook met oog op het aanmaken van een nieuw topic van iemand, waar zet je hem dan neer?
Je hebt 2 keuzes die beide goed en fout kunnen zijn.
Doel je op Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen ? Dat is een alias; het topic zelf staat wel degelijk in Duurzame energie en installaties ;)

Verder zie ik ook wel topics over warmtepompdrogers en mobiele airco's, maar die horen denk ik prima in Huishoudelijke waren :)

Intentionally left blank

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:29
crisp schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:34:
[...]

Doel je op Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen ? Dat is een alias; het topic zelf staat wel degelijk in Duurzame energie en installaties ;)

Verder zie ik ook wel topics over warmtepompdrogers en mobiele airco's, maar die horen denk ik prima in Huishoudelijke waren :)
Vandaar :P
Had niet door dat het een alias was.

in de omschrijving van de groep zag ik 'warmtepomp' staan, dat slaat dan op warmtepompdroger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FRANQ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:39:
[...]

Vandaar :P
Had niet door dat het een alias was.

in de omschrijving van de groep zag ik 'warmtepomp' staan, dat slaat dan op warmtepompdroger?
Dat komt zo te zien door deze twee topics, waarbij die tag wel twijfelachtig is: https://tweakers.net/tag/...dVRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA

Intentionally left blank

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:11
Prima bundeling van topics zou ik zeggen. Verbaasd me alleen dat dit topic nu (nog) onder bouwen en klussen valt:
het grote day ahead energie prijzen topic.
Past die niet beter in Duurzame energie?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Señor Sjon
Of in AK / SF. Daar zou wat mij betreft ook het energieleverancier topic het beste vallen.

• tweakduke

tweakduke

Señor Sjon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:11:
Of in AK / SF. Daar zou wat mij betreft ook het energieleverancier topic het beste vallen.
Een alias zou ook kunnen dan is het op meerdere plekken te vinden :)

Tweakers Discord

• Señor Sjon
Ik wil het liefst met zo min mogelijk aliassen werken. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb een ticket gemaakt om de kleur van de iconen wat aan te passen voor een groter onderscheid ten opzichte van de kleur van de computerhoofdgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Femme schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:34:
Ik heb een ticket gemaakt om de kleur van de iconen wat aan te passen voor een groter onderscheid ten opzichte van de kleur van de computerhoofdgroep.
Ik neem aan dat deze wijziging intussen is doorgevoerd? Voor mij als kleurenblinde (in het rood / groen / bruin spectrum) zijn de iconen nu totaal niet meer te onderscheiden van de "geen nieuwe berichten" icons. Bij bookmarks & Mijn topics etc zie ik dus totaal niet of ik deze topics ben bijgelezen (het grijze icon) of dat er nieuwe berichten zijn (het rode of blauwe icon bij andere categoriën, en bij deze nieuwe categorie dan een kleur die ik ook als grijs zou bestempelen en dus gelijk aan "geen nieuwe berichten").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik zie best wel kleur, maar 't TPL groen valt voor mij ook al in het 'al gelezen grijs' weg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.