Stopcontacten voor nieuwe groepen in keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubie90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 21:33
Ik ben aan het klussen in het nieuwe huis van mijn schoonmoeder. De keuken wordt verplaatst naar de andere kant van de woonkamer. Hiervoor zijn nieuwe kabels vanuit de meterkast, via de kruipruimte, naar de nieuwe positie van de keuken gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDQZeZMikiH41bwE-3pC01s-QfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1AnT0xcFKvTLsacPmsT91Rz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svk5d7qp3zhxQ1Df5gopXqObwww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCswJrbsgLEledSrNZhReif5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2um4-ylF8twWPys9O0kZvaI1ISc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCTlsalr9teFzOZnIvzYiv9g.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pchgTM6Ngjna7nJeG_7T8Rg8wQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnaRUgi9bPYlTwxTvmYTvXTA.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst wilden we gaan voor inbouw wandcontactdozen maar de elektricien die de nieuwe groepenkast heeft geplaatst gaf aan dat een (spat)waterdichte opbouwdoos op de vloer prima werkt.

Waar zouden jullie voor gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2baDai2Sid7XszEqDsZvKHkHII=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvjJ0P4Yo9hZHvZikQ6f56hk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geDDigkJLQyw6XWIxMCoxbtItQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ks01owzjViEq3Rae6p644dx1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:13
Ik heb er verder niet veel verstand van, maar bij ons is enkele maanden geleden ook een nieuwe keuken geplaatst (met extra groepen/kabels vanuit meterkast) en daar zijn de WCD's als opbouw aan de wand geplaatst:

https://app.box.com/s/khpbua07nr00snhpmku3z2zd9kzj0tcl

[ Voor 3% gewijzigd door fender89 op 27-07-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:08
Wij hebben ze ook los op de grond liggen. Dat werkt helemaal prima en niks van te zien want het ligt toch onder de keuken, achter de plint.

De keukeninstallateur had ze ook op de muur ingetekend maar onze elektricien gaf aan dat het standaard werkwijze was om te werken met losse dozen op de vloer. Uiteindelijk is dit ook wel makkelijker want je kunt er nu nog makkelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat wil je allemaal aansluiten op die 2 kabels van elk 16 ampere?

Edit:
Ik zou sowieso geen stopcontacten op de vloer monteren maar gewoon op de muur.

[ Voor 40% gewijzigd door RaZ op 27-07-2021 12:12 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 12:52

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubie90
@RaZ Er zijn in totaal 5 nieuwe kabels getrokken naar de keuken. Niet alle nieuwe aansluitingen staan op de foto.

1. Perilex aansluiting met 3-fasen voor inductiekookplaat & afzuiger
2. Quooker
3. Vaatwasser
4. Oven
5. Koelkast (en eventuele andere apparaten zoals magnetron o.i.d)

Daarnaast wordt er voor de verlichting de reeds aanwezige groep vanuit de centraaldoos gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 12:52
aah nice genoeg groepen in ieder geval.
de algemene wcd voor koffie en airfryer en tosti apparaat zet je die op groep 5?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 13:54

Freakie1NL

Grote Baas

Is gewoon gemak van de elektricien met het materiaal wat @maartentmm toont is het echt 5 minuten werk om een WCD aan te leggen; boren, plugje, doosje, lasklemmen, WCD er in prikken en sluiten.

Inbouw is in die zin echt een stuk meer werk. Dan zou de kabel ook nog in de muur moeten.

Het is niet dat 1 van de 2 perse beter is. Hier in huis is vanaf de bouw alles inbouw gedaan, ook de WCD die weggewerkt zijn in keukenkastjes. Had wat mij betreft niet perse gehoeven, want koelkast doe je er 1x in en vervolgens zie je er niets van. Daarnaast heeft dit opbouw materiaal nog als voordeel dat uitbreiden een stuk makkelijker is. Kwestie van extra uitsparing openen en draad in de lasklem prikken.

Maar neem aan dat het dan alleen om WCD's gaan die überhaupt niet in het zicht komen (WCD's voor je keukenwerktuig). Anders zou ik tenminste daarvoor wel inbouw eisen.

En als je al een prijs hebt afgesproken met de elektricien waarbij van inbouw is uitgegaan en hij gaat nu dan naar opbouw; het scheelt echt veel tijd. Prima voordeel voor hem dan, maar daar zou jij (je schoonmoeder) dan wel iets van terug moeten zien.

*EDIT*
Zou wel eisen dat ze op de muur komen. Op de vloer is nergens voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 27-07-2021 12:29 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubie90
Ik denk dat is inderdaad ga voor het materiaal dat @maartentmm aangeeft. De elektricien heeft alleen de groepenkast vervangen, de rest ga ik zelf aansluiten. De rest van de aansluitingen in het huis heb ik erin gefreesd en WCD's in geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi1FiENfIL4hJO6Yt_jztinkQKE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDKZpFmYqI8hR0EBpQG2i1Ma.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSeC3YAWh3bKTceWJiNO61k7EBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c98aEQC7yiKJav2Vax4DYqMC.jpg?f=fotoalbum_tile

Dus de tijd die we hiermee besparen gaat rechtstreeks naar mijn vrije tijd. 。◕‿◕。

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Doe je zelf wel een lol en ga voor dat materiaal wat @maartentmm aangeeft of iets vergelijkbaars van een A merk.

Als je hierbij op de centen gaat letten kom je in troep terecht en frustreer je jezelf enorm tijdens de installatie. Met het door maartenmm aangedragen materiaal heb je hier geen last van en bespaar je een hoop gevloek.

Dus niet die in je openingspost nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubie90
Dank voor de input. Ik heb het volgende besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHgxZ23QoXisaLZ5F3o9BfR8ia8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rg8amuclgpXQhMdiUmd7VPrB.png?f=fotoalbum_large

Ik zal in de loop van de week het eindresultaat laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op de vloer lijkt me verre van ideaal, mocht je ooit wijzigingen uitvoeren zit je altijd met die stopcontacten op een vaste plek. In een muur is het vaak een stuk eenvoudiger te verplaatsen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubie90
Tsurany schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:18:
Op de vloer lijkt me verre van ideaal, mocht je ooit wijzigingen uitvoeren zit je altijd met die stopcontacten op een vaste plek. In een muur is het vaak een stuk eenvoudiger te verplaatsen.
De elektricien gaf aan dat de stopcontacten gewoon los op de (betonnen) vloer gelegd konden worden. Dus zonder montage op de vloer. Dat, en een beetje extra kabel (+/- 1 meter) zou je genoeg flexibiliteit moeten geven mocht de keuken aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kubie90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:43:
[...]

De elektricien gaf aan dat de stopcontacten gewoon los op de (betonnen) vloer gelegd konden worden. Dus zonder montage op de vloer. Dat, en een beetje extra kabel (+/- 1 meter) zou je genoeg flexibiliteit moeten geven mocht de keuken aangepast worden.
Ja los op de vloer lijkt me geen issue d:)b

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kubie90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:43:
[...]

:N

Bij een maatje van me, met z'n inbouwvaatwasser heeft ie hem niet goed geplaatst, de afvoerslang zat klem, en is gescheurd. En de hele laminaarvloer was bol gaan staan, en kon ook vervangen, net als de slang van de vaatwasser.

Succes met je opbouwbouw spatwaterdichte opbouwstopcontacten die aan de achterkant niet tegen water kunnen omdat ze niet op de muur zitten, maar los op de grond liggen.

Water en electra gaan niet heel goed samen ;)

Denk dat jij geen electricien over de vloer heb gehad, maar een beunhaas. Geen enkele electricien zegt laat maar los op de grond liggen 8)7

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Opbouw is geen enkel probleem, maar zou ze wel op muur zetten (enkele cm's boven de grond).

Zelf ook recent verbouwd in onze nieuwe woning en onder andere de keuken verplaatst. Samen met een bevriend installateur het volgende gedaan:
- Nieuwe meterkast + extra groepen (Quooker, ovens, kookplaat, vaatwasser).
- YMVK kabels door de kruipruimte en 1 cm van de muur omhoog
- Op de muur op plint hoogte opbouw stopcontacten (enkelvoudig)

Bij eventuele lekkage blijven de stopcontacten droog maar je kunt wel bij de stekkers van de apparaten door de plint even onder de keuken weg te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

Tsurany schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Ja los op de vloer lijkt me geen issue d:)b
Tot je een lekkage hebt dan :P

Opbouw is prima als je de ruimte hebt, montage op de muur lijkt mij noodzaak. Inbouw is fijner als je de ruimte niet hebt. Een opbouw (op lasdoos) is zomaar >10cm met een stekker erin immers :)

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2021 15:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Floor-is schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Tot je een lekkage hebt dan :P
Ja dat is even vervelend dan :+ misschien toch maar niet op de grond leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:28
RaZ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:17:
[...]

:N

Bij een maatje van me, met z'n inbouwvaatwasser heeft ie hem niet goed geplaatst, de afvoerslang zat klem, en is gescheurd. En de hele laminaarvloer was bol gaan staan, en kon ook vervangen, net als de slang van de vaatwasser.

Succes met je opbouwbouw spatwaterdichte opbouwstopcontacten die aan de achterkant niet tegen water kunnen omdat ze niet op de muur zitten, maar los op de grond liggen.

Water en electra gaan niet heel goed samen ;)

Denk dat jij geen electricien over de vloer heb gehad, maar een beunhaas. Geen enkele electricien zegt laat maar los op de grond liggen 8)7
Paar jaar geleden bij mij in de keuken ook extra groepen aan laten leggen. In dit geval door een electricien die al een jaar of 40 in het vak zit. Die gaf toen juist ook aan dat we het op de vloer konden laten liggen. Scheelde me toen veel werk/geld.

Wat we wel hebben gedaan is het stopcontact op een blok hout schroeven zodat het +/- 10 cm boven de grond ligt ipv direct op de grond zodat een lekkage ergens niet meteen voor problemen zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is toch handig bij een lekkage: automatische detectie. Aardlek eruit, goh waar zou het door komen: oei, er lekt iets!

Bij mijn keuken zijn ook de WCD's op bovengenoemde lasdozen gemonteerd en lagen op de grond. Wel makkelijk om de WCD's achter de plint te hebben, dan hoef je niet een koelkast naar voren te halen om de stekker eruit te halen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:08
[...]
Dat is dus zeker niet waar. Onze electricien, een erkend installateur met zegelrecht, heeft precies hetzelfde gedaan en gaf aan dat dit standaard werkwijze was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

[...]

Ik denk juist dat jij duidelijk geen ervaring hebt met hoe erkende installateurs keukens voorbereiden. :P

Losse wcd’s op de vloer is namelijk heel gangbaar, die liggen dan onder de keukenkastjes en zijn bereikbaar via de plint.

Maar ik zie dat anderen boven mij dat ook al aangeven.

Je kunt er natuurlijk een mening over hebben, maar je bent echt te stellig dat geen enkele professional het zo zou doen. Die doen het juist heel vaak zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Je kunt ook 1 inbouw stopcontact maken en daar een stekkerdoos voor buiten aan hangen.
Die leg je dan los achter de plinten.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zeeuw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:13:
Je kunt ook 1 inbouw stopcontact maken en daar een stekkerdoos voor buiten aan hangen.
Die leg je dan los achter de plinten.
Natuurlijk kan dat niet. Een stekkerdoos niet voor een vaste aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-09 14:58
Freakie1NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Natuurlijk kan dat niet. Een stekkerdoos niet voor een vaste aansluiting.
Met uitzondering van drie a vier Tweakers heeft heel Nederland op deze manier zijn tv hoek, computer bureau, modem verzameling (in de meterkast) en alle oplaad/verlichting/wekker shizzel op het nachtkastje aangesloten.... (Om van alle bijzondere camping constructies nog maar niet te spreken....)

Is het optimaal nee maar het kan prima....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Woody179 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:27:
[...]

Met uitzondering van drie a vier Tweakers heeft heel Nederland op deze manier zijn tv hoek, computer bureau, modem verzameling (in de meterkast) en alle oplaad/verlichting/wekker shizzel op het nachtkastje aangesloten.... (Om van alle bijzondere camping constructies nog lol maar niet te spreken....)

Is het optimaal nee maar het kan prima....
True, maar een belangrijk verschil is wel dat er in een keuken vaak apparatuur is geplaatst die vaak een eigen groep nodig heeft. Een verdeeldoos die je in een van de wcd’s prikt kan dan onwenselijk zijn.

Over het algemeen zie je dat die wcd’s die onder de kastjes liggen namelijk allemaal op een aparte groep zitten.

Door in een van die wcd’s zo’n verdeeldoos te prikken doe je dat teniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik zou inderdaad niet op niet manier mijn kookplaat, oven en koffiezetapparaat samen aansluiten. Maar de koelkast (150 a 200 watt ) + vriezer (50watt) en de magnetron (1000watt) kunnen prima samen op een stekkerblokje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:48
Gewoon opbouw los onder de plint is gebruikelijk. Anders ben je jezelf alleen moeilijk aan het maken. Die opbouw steekt vaak teveel uit waardoor alsnog dat stopcontact weer los moet om je kastje te plaatsen, je kan ook nergens bij om het los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Kubie90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:13:
@RaZ Er zijn in totaal 5 nieuwe kabels getrokken naar de keuken. Niet alle nieuwe aansluitingen staan op de foto.

1. Perilex aansluiting met 3-fasen voor inductiekookplaat & afzuiger
De groepenkast wordt nog aangepast dan? Dit is geen 3-fasen kast en er zit ook geen 3-fasen groep in.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubie90
Xander schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:18:
[...]

De groepenkast wordt nog aangepast dan? Dit is geen 3-fasen kast en er zit ook geen 3-fasen groep in.
Klopt, Liander komt volgende week een nieuwe hoofdaansluiting plaatsen met 3-fasen. Daarna komt de elektricien weer langs om een krachtgroep te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Kubie90 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:29:
[...]

Klopt, Liander komt volgende week een nieuwe hoofdaansluiting plaatsen met 3-fasen. Daarna komt de elektricien weer langs om een krachtgroep te plaatsen.
Mooi. d:)b

Je weet dat de 4-polige hoofdschakelaar er moet zitten vóórdat Liander komt?

Zie ook: https://www.liander.nl/verzwaren-aansluiting-consument
Meterkast voorbereiden
Voor een verzwaring van uw elektriciteitsaansluiting naar een 3-fase aansluiting moet er een 3-fase hoofdschakelaar in uw eigen binneninstallatie aanwezig zijn. Dit kunt u controleren met een erkend installateur. Heeft u deze hoofdschakelaar niet? Dan schakelt u een erkend installateur in om uw binneninstallatie voor te bereiden op de verzwaring. Dit moet gebeuren voordat de aannemer van Liander de werkzaamheden komt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:07
Bij mij liggen de WCDs voor qooker, koelkast enz. allemaal op de vloer. van de inductieplaat heb ik nog op een stukje kunstof geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubie90
Xander schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Mooi. d:)b

Je weet dat de 4-polige hoofdschakelaar er moet zitten vóórdat Liander komt?

Zie ook: https://www.liander.nl/verzwaren-aansluiting-consument

[...]
Ha goede, nee dat wist ik niet. De elektricien geeft aan dat de werkwijze bij Enexis (Noord Nederland is zijn werkgebied) eerst de verzwaring uitvoert en daarna de aanpassing van de hoofdschakelaar geplaatst kan worden.

Hoe dan ook, zojuist gebeld met Liander en zij bevestigen dat zij geen werkzaamheden gaan uitvoeren voordat de 4-polige hoofdschakelaar is geplaatst. Ik ga nu de materialen bestellen en kijken of er een elektricien in de buurt beschikbaar is. Anders moeten we de afspraak met Liander verplaatsen.

@Xander thanks voor de tip in ieder geval. Het scheelt de monteur van Liander in ieder geval een hoop tijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kubie90 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ha goede, nee dat wist ik niet. De elektricien geeft aan dat de werkwijze bij Enexis (Noord Nederland is zijn werkgebied) eerst de verzwaring uitvoert en daarna de aanpassing van de hoofdschakelaar geplaatst kan worden.
Lijkt me sterk, moet Enexis dan 2 fasen maar los laten hangen?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aiolos schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Lijkt me sterk, moet Enexis dan 2 fasen maar los laten hangen?
Zoveel werk is het niet voor de netbeheerder, de meeste huizen zijn al geschikt voor 3 fases. Zo komt in mijn meterkast ook gewoon 3 fases binnen, alleen zit er op L1 een 35a smeltzekering, en bij L2 en L3 niet.

Voor de netbeheerder is het niet veel meer dan de 35a zekeringen er uit draaien, en er 2 van 25a in draaien. 5 tot 10 minuten werk ongeveer.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Kubie90 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Dit is bij Enexis niet anders hoor. ;)
@Xander thanks voor de tip in ieder geval. Het scheelt de monteur van Liander in ieder geval een hoop tijd. _/-\o_
Het bespaart jou vooral geld, die monteur draait gewoon om als er geen 4-polige hoofdschakelaar zit. :)
RaZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Voor de netbeheerder is het niet veel meer dan de 35a zekeringen er uit draaien, en er 2 van 25a in draaien. 5 tot 10 minuten werk ongeveer.
+ Nieuwe meter plaatsen geschikt voor 3-fasen
+ Nieuwe draden aansluiten van de 2 extra fasen naar de meter
+ Nieuwe draden aansluiten van de meter naar de hoofdschakelaar

Nog steeds niet veel werk maar voor dat laatste, moet de hoofdschakelaar er dus wel zitten. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kubie90
Het aansluiten van de opbouw stopcontactdozen was inderdaad heel eenvoudig. Genoeg ruimte om de draden weg te werken, precies waar die andere (goedkopere) dozen het lastig maken. Thanks voor de tips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3SnEwQZTlQO0k6SaOMP3nNpg1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQgUfVvepAbMpyPgBbXp3Iq8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujzy_8TRujO383gSiT4gQQfnR10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tdqHKMtNIpgokYxm4OOBUSM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJZEkG70jBn6kIpXcd2sYL2zqGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9m4YoLcNdaW8aBBl5XXzOuZ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 11% gewijzigd door Kubie90 op 01-08-2021 14:34 ]

Pagina: 1