Rioollucht na gebruik wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
Beste Tweakers,

Na het gebruik van de wasmachine krijgen wij telkens enorme rioollucht via de zolder door het huis heen. Sinds kort een nieuwe woning en dan heb je dit probleem. Het doet zich alleen voor nadat we de wasmachine twee keer achter elkaar hebben gebruikt. Elders in de woning hebben we geen last. Hoe kan dit en wat is hier de oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit klinkt als een probleem met de beluchting.

In je huis zitten afvoerleidingen naar het riool. Om te voorkomen dat de rioollucht uit deze pijpen kan, heb je sifons. Dit is een dubbel bochtje bij elke afvoer waar een laag water in blijft staan en er geen lucht door kan.

Maar als je heel veel water richting riool loost, kunnen je leidingen vacuum zuigen en je sifons leegtrekken. Dan krijg je rioollucht in je huis. Om dit te voorkomen heeft elk huis een beluchter. Misschien is jouw beluchter te klein of niet aanwezig.

Overigens, bij overdruk problemen heb je een ontluchter nodig. Gewoonlijk regel je de beluchting en ontluchting met dezelfde leiding.

[ Voor 12% gewijzigd door KabouterSuper op 04-08-2021 06:50 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dit kan je overigens zelf gemakkelijk maken. Bij de ketel bijv even een Y stuk tussenplaatsen (wij hebben droger/wasmachine vlak bij de ketel). En dan een afdekdop (bijv 40mm) een gat (bijv 12mm) in boren, en die erop plakken.

[ Voor 5% gewijzigd door NeFoRcE op 04-08-2021 07:48 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
KabouterSuper schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:39:

In je huis zitten afvoerleidingen naar het riool. Om te voorkomen dat de rioollucht uit deze pijpen kan, heb je sifons. Dit is een dubbel bochtje bij elke afvoer waar een laag water in blijft staan en er geen lucht door kan.

Maar als je heel veel water richting riool loost, kunnen je leidingen vacuum zuigen en je sifons leegtrekken. Dan krijg je rioollucht in je huis. Om dit te voorkomen heeft elk huis een beluchter. Misschien is jouw beluchter te klein of niet aanwezig.

Overigens, bij overdruk problemen heb je een ontluchter nodig. Gewoonlijk regel je de beluchting en ontluchting met dezelfde leiding.
Waar zou een beluchter (of ontluchter?) normaliter aanwezig moeten zijn? Ik heb dit inderdaad ook gelezen, maar wist niet zeker of ons probleem ook precies hierdoor kwam.

Wij hebben wel een sifon inderdaad en daar is 2x de CV op aangesloten en 1x de wasmachine.
NeFoRcE schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 07:47:
Dit kan je overigens zelf gemakkelijk maken. Bij de ketel bijv even een Y stuk tussenplaatsen (wij hebben droger/wasmachine vlak bij de ketel). En dan een afdekdop (bijv 40mm) een gat (bijv 12mm) in boren, en die erop plakken.
Zo'n Y afvoer hebben wij al volgens mij, als ik de foto's op Google bekijk. We hebben op zo'n stuk namelijk 2x de CV op aangesloten en 1x de wasmachine. Is een Y die langzamerhand naar de sifon toe loopt met 3 punten waarop je iets kunt afvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Beluchting zit normaal gesproken op het dak. Als de wasmachine het water wegpompt ontstaat er een vacuüm in de leiding. Om dit te voorkomen loopt de leiding door te op je dak waar er lucht in kan stromen zodat er geen vacuüm ontstaat.

Nu lijkt het erop dat het vacuüm wel ontstaat en de lucht ergens anders wordt aangezogen.

Hierdoor kan het sifon van een wastafel of cv ketel worden leeggezogen waardoor stankoverlast ontstaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 04-08-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sethro schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:13:
Beluchting zit normaal gesproken op het dak. Als de wasmachine het water wegpompt ontstaat er een vacuüm in de leiding. Om dit te voorkomen loopt de leiding door te op je dak waar er lucht in kan stromen zodat er geen vacuüm ontstaat.

Nu lijkt het erop dat het vacuüm wel ontstaat en de lucht ergens anders wordt aangezogen.

Hierdoor kan het sifon van een wastafel of cv ketel worden leeggezogen waardoor stankoverlast ontstaat.
Dat het op het dak zat, dacht ik al.. in ons oude huis rook je namelijk wel eens een muffe geur als het dakraam open stond. Ik heb geen idee of in dit huis een beluchter op het dak zit. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan laten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02
turkeyhakan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Dat het op het dak zat, dacht ik al.. in ons oude huis rook je namelijk wel eens een muffe geur als het dakraam open stond. Ik heb geen idee of in dit huis een beluchter op het dak zit. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan laten controleren?
gewoon naar het dak kijken en ff tellen hoeveel pijpen je ziet of een plat dekseltje op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat die beluchter er zit. Je kan dit controleren door op je dak te kijken, ik zou dan beginnen om vanaf het hoogste gelegen toilet een denkbeeldige lijn omhoog te trekken en daar te kijken.

Ik denk alleen dat je het eerder moet zoeken in onvoldoende beluchting. Door hoe de leidingen zijn gelegd en/of aangepast of door verstopping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Maak je je wasmachine wel eens schoon, door bijvoorbeeld 90c wasjes te draaien?

Ik heb laatst een lege 90c was gedaan met 2 vaatwastabletten (thanks social media) en dat scheelde in geur na het wassen

[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 04-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bie100 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

gewoon naar het dak kijken en ff tellen hoeveel pijpen je ziet of een plat dekseltje op het dak
Niet per definitie. Eindigt ook wel eens onder de pannen namelijk. Dat zie je niet aan de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:12
Bij de wasmachine een aftakking maken met een beluchter zal je probleem wel oplossen.

https://www.google.com/se...Q_AUIBygC&biw=414&bih=699

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

turkeyhakan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 03:39:
Beste Tweakers,

Na het gebruik van de wasmachine krijgen wij telkens enorme rioollucht via de zolder door het huis heen. Sinds kort een nieuwe woning en dan heb je dit probleem. Het doet zich alleen voor nadat we de wasmachine twee keer achter elkaar hebben gebruikt. Elders in de woning hebben we geen last. Hoe kan dit en wat is hier de oplossing voor?
Het is niet gebruikelijk bij iedere ' nieuwe woning', maar zonder foto van je situatie kan ik alleen zeggen dat er geen of verstopte beluchting is. FF Deze met deze beluchter plaatsen, en de reactie van @418O2 uitvoeren.

edit: Houd wel rekening dat je afvoer van wasmachine staand op +- 75cm hoogte moet staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 04-08-2021 09:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wasmachine wordt regelmatig op 90 graden gedraaid inderdaad met of een wasmachinereiniger of soda. Het bijzondere is dat na deze actie er uit het riool een iets frissere lucht komt.

Kan het zijn dat er ergens een verstopping zit?

@Hackus, ik zal zsm een foto maken. De afvoer van de wasmachine zit denk ik op ongeveer 50 cm. Maar deze zat een paar weken geleden ook hoger (voordat we een nieuwe CV hadden) en toen hadden we het probleem met rioollucht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:51
418O2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:35:
Maak je je wasmachine wel eens schoon, door bijvoorbeeld 90c wasjes te draaien?

Ik heb laatst een lege 90c was gedaan met 2 vaatwastabletten (thanks social media) en dat scheelde in geur na het wassen
En gebruik schoonmaakazijn, ontkalk je hem gelijk.

Wij gebruiken schoonmaakazijn als wasverzachter. Veel beter dan die wasverzachter troep uit de winkel, Je kleding wordt schoner en frisser, zeker zweet plekken worden er goed door gereinigd, je kleding ruikt lekker neutraal, kleuren blijven beter behouden, beter voor je wasmachine en het kost niets. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Komt de lucht uit de afvoer voor de wasmachine? Het kan ook een droogstaand sifon zijn. Je zou het dan altijd moeten ruiken, maar het is de moeite om alle wasbakken / afvoeren even door te spoelen.

Als dat het niet is, zal het het gebrek aan rioolontluchting zijn. Misschien heeft een vogel een nest op je ontluchting gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dexs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:05:
Komt de lucht uit de afvoer voor de wasmachine? Het kan ook een droogstaand sifon zijn. Je zou het dan altijd moeten ruiken, maar het is de moeite om alle wasbakken / afvoeren even door te spoelen.

Als dat het niet is, zal het het gebrek aan rioolontluchting zijn. Misschien heeft een vogel een nest op je ontluchting gemaakt?
Ik heb even op het dak gekeken, maar wij hebben inderdaad een buis vanuit het riool naar het dak lopen en daarin zit de doorvoer voor de ontluchting gok ik.

Het lijkt mij dat de sifon dan droog komt te staan, maar hoe kan dit? Werkt de ontluchting dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Als het goed is heeft elke afvoer (wasbak, bad, douche, etc) een sifon om te voorkomen dat er rioollucht uit de afvoer komt. Echter als je deze afvoer een lange tijd niet hebt gebruikt, komt deze droog te staan; het water is verdampt. Dan moet je er dus even een paar glazen water in gooien en is het probleem opgelost.

*edit* tenzij dat je ontluchting verstopt is, dan kan je sifon ook leeggetrokken worden (althans dat begrijp ik hierboven). Hoe dat precies werkt weet ik niet. Als je ontluchting niet werkt dan klokt je afvoer ook, omdat de lucht uit de afvoer nergens heen kan.

*edit 2* stinkt de afvoer op het dak ook? Misschien de makkelijkste test om zeker te zijn dat hij niet verstopt is :+

[ Voor 38% gewijzigd door Dexs op 04-08-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dexs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:18:
Als het goed is heeft elke afvoer (wasbak, bad, douche, etc) een sifon om te voorkomen dat er rioollucht uit de afvoer komt. Echter als je deze afvoer een lange tijd niet hebt gebruikt, komt deze droog te staan; het water is verdampt. Dan moet je er dus even een paar glazen water in gooien en is het probleem opgelost.

*edit* tenzij dat je ontluchting verstopt is, dan kan je sifon ook leeggetrokken worden (althans dat begrijp ik hierboven). Hoe dat precies werkt weet ik niet. Als je ontluchting niet werkt dan klokt je afvoer ook, omdat de lucht uit de afvoer nergens heen kan.

*edit 2* stinkt de afvoer op het dak ook? Misschien de makkelijkste test om zeker te zijn dat hij niet verstopt is :+
De rioollucht hebben we echt alleen maar boven na gebruik wasmachine.. de afvoer op het dak stinkt niet, voor zo ver dat te ruiken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:21
Kun je een foto plaatsen van de huidige aansluiting bij de wasmachine? Het stuk voor het sifon dient ook minimaal 50 cm te zijn om te voorkomen dat de wasmachine deze droogpompt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:58

lasharor

7 december 2004

Even voor de goede orde: Je hebt beluchting in huis geen ontluchting. Dat wil je immers niet want dan krijg je te maken met vieze geurtjes en bacteriën uit het riool in je woonhuis.

Hoe werkt het:

Je wasmachine pompt water de afvoer in; het water gaat naar de afvoer/naar het riool in de grond. Water wat in een buis gaat vervangt datgene wat er nu al inzit (lucht). Dat betekend dat water lucht voor zich weg duwt en van achteren weer lucht aanzuigt.

Normaliter is het voldoende wanneer er boven aan in de standleiding een beluchter zit die er voor zorgt dat er voldoende lucht geleverd kan worden in het systeem. Het afvoer systeem zuigt dan de lucht van buiten (via het dak) naar binnen toe.

Als je rioollucht alleen maar boven hebt (bij de wasmachine) betekend het dat de sifon waarschijnlijk leeg is. Dit komt dan, omdat "het systeem" niet voldoende lucht kan aanzuigen via de standleiding. Dit kan komen door:

Foutief ontwerp van de overgang van horizontale naar standleiding in combinatie met teveel water uit de wasmachine (diameter buis)
Verstopping van de standleiding

Anways; wat ik zou doen. De wasmachine laten draaien en daarna kijken of de sifon daadwerkelijk leeg/laag staat. Als dat zo is dan zou ik kijken of je een beluchter voor de sifon kan plaatsen. Daarmee voorkom je dan in ieder geval dat de sifon leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
Misschien een domme opmerking, maar hoe ver loopt je afvoer slang van je wasmachine in je afvoerbuis?
Als je deze tot aan de sifon er in stopt wil het ook wel eens gaan stinken.

Het water wordt dan meteen door de sifon heen geduwd door de kracht.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Foto's komen er nog aan!

@Gdzrzo ver ik weet heeft de monteur van de cv ketel de afvoerbuis van de wasmachine inderdaad best ver in de afvoerbuis gestopt. Maar dit probleem hebben we twee weken geleden ook ervaren toen de afvoerbuis wat hoger zat en niet zo dicht bij de sifon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zit de slang van de wasmachine niet te diep in de afvoer geduwt? Want dan krijg je ditzelfde probleem. Het water wordt dan namelijk steeds uit de sifon 'gespoten', waardoor er dus luchtjes van beneden omhoog kunnen komen.
Ik heb dit zelf ook gehad, nadat ik een nieuwe wasmachine liet plaatsen. Even die flexibele slang een stuk omhoog trekken en het was opgelost.

Edit: Spuit 11 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 04-08-2021 14:36 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
als je sifo steeds word leeg getrokken dan kun je er ook een droogsiffon plaatsen.
zijn wel prijzig +- 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Rofdof schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:16:
als je sifo steeds word leeg getrokken dan kun je er ook een droogsiffon plaatsen.
zijn wel prijzig +- 25 euro
Dat is goedkoper dan rrs. Die heb ik nu ingeschakeld.. de stank is enorm namelijk. Ik ben zelf geen loodgieter.

edit: rrs zit vol tot sept.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 04-08-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
turkeyhakan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Dat is goedkoper dan rrs. Die heb ik nu ingeschakeld.. de stank is enorm namelijk. Ik ben zelf geen loodgieter.
RRS is vrij prijzig.
Als je snachts om 3 uur op zaterdag letterlijk in de shit zit zijn ze ideaal.
Maar voor dit soort problemen zou ik eerder kijken of er een plaatselijke loodgieter/rioolreinigingsservice is.

Wij hadden RRS er ook paar maal bij maar toen iemand lokaal gevonden. De helft goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Erwin_83 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:41:
Bij de wasmachine een aftakking maken met een beluchter zal je probleem wel oplossen.

https://www.google.com/se...Q_AUIBygC&biw=414&bih=699
We hebben vandaag een beluchter geplaatst! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
KabouterSuper schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:39:

Het bijzondere is: het ging een tijdje goed na plaatsing beluchter, tot vandaag… weer rioollucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik had een vergelijkbaar probleem, maar dan in de kruipruimte. Ik heb een rooktest laten doen (75 eur) en daar bleek er in een aansluiting in de kruipruimte lucht te ontsnappen, vooral wanneer de wasmaschine veel water aan het lozen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:12

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb ook zoiets gehad, zelfs na aanschaf van een nieuwe wasmachine (oude was sowieso aan vervanging toe).

Van de week heb ik de chiffon gedemonteerd en schoongemaakt, er zat allemaal vieze drab in de bewuste leiding. En dat zorgde ervoor dat het iedere keer ging stinken.

Ik heb het 2 weken terug schoongemaakt en ik heb nog niets vreemds geroken.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
turkeyhakan schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Het bijzondere is: het ging een tijdje goed na plaatsing beluchter, tot vandaag… weer rioollucht.
Ik kom via via op dit forum terecht aangezien wij hetzelfde probleem hebben. Een enorme rioollucht als ik de wasmachine aanzet en toevallig ook iemand in de douche staat of het bad laat leeglopen. Allebei op dezelfde verdieping.
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
MBYJMEI schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:20:
[...]

Ik kom via via op dit forum terecht aangezien wij hetzelfde probleem hebben. Een enorme rioollucht als ik de wasmachine aanzet en toevallig ook iemand in de douche staat of het bad laat leeglopen. Allebei op dezelfde verdieping.
Ik heb dit ook ooit gehad. Oorzaak was dat de slang van de wasmachine helemaal tot in de bocht van de sifon zat, waardoor hij de sifon leeg trok als hij water wegspoelde. Oplossing was de slang hoger in de afvoerpijp hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
StevenK schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Ik heb dit ook ooit gehad. Oorzaak was dat de slang van de wasmachine helemaal tot in de bocht van de sifon zat, waardoor hij de sifon leeg trok als hij water wegspoelde. Oplossing was de slang hoger in de afvoerpijp hangen.
Dat heb ik gecheckt en is niet het geval.
Steekt er hooguit zo’n 5/6 cm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MBYJMEI schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:20:
[...]

Ik heb het deel van de afvoer waar de slang van de wasmachine/cv in komt t/m iets voorbij de sifons compleet laten vervangen. Ook bleek mijn interne beluchter afgedekt te zijn met een dop, deze hebben we verwijderd.

Wat vooral heeft geholpen is het vervangen van de afvoer. Er zat 1 sifon in voor zowel cv als wasmachine. Hier zijn er twee voor in de plaats gekomen.

Ook is de afvoer wat hoger gemaakt. De slang van de cv kwam namelijk erg laag in de afvoer (net boven de sifon) middels een aftakking.

Sindsdien eigenlijk geen last meer gehad, misschien 1 of 2 keer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:36

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Mijn ouders hadden dit. Wasmachine pijp waterde af op pvc 40mm en met schilderstape afgeplakt. Wel maar syfon. 'het hoort er bij" zeiden ze.
Die aansluiting is later veranderd naar 50mm, eveneens syfon uiteraard en een afdichtingsring bl van rubber: 50x32. Daar past de wasmachine slang precies in. Lucht was weg.
Zonder extra beluchter, maar die kun je (onder de syfon) liever wel plaatsen. Y stuk, dan 45'maar boven toe en met standpijpje tot boven de syfon. En alles goed verlijmen uiteraard.
Als je toch bezig bent, voorzie ook een Y stuk boven de syfon als voorbereiding op bijvoorbeeld een droger of luchtontvochtiger :)
Dan heb je die lokaal opgelost in ieder geval :)

En giet af en toe eens een glas ontstopper door de pijp, dat voorkomt ook een hoop troep :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 15:44
Exact hetzelfde probleem gehad. Alles in dit topic geprobeerd / gecontroleerd. Uiteindelijk bleek het toch verontreiniging te zijn die niet weg ging met alle bekende trucjes.

Oplossing:

Rubber bij je deur goed checken op vetluis en schoonmaken met keukenrol. Let op dat er vaak nog een richel/naad zit waar het in gaat zitten strak tegen de trommel aan, naar achter trekken en ook schoonmaken.

Daarna machine reinigen met Miele IntenseClean.
Pagina: 1