Itho Quality Flow problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:22

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Ik heb een Itho Quality Flow in combinatie met een Itho HRU ECO 350. Dit systeem is al vanaf het begin (+- 2 jaar geleden) problematisch. Het maakt veel lawaai, de CO2 waardes die ik meet zijn niet conform de handleiding en het systeem valt regelmatig in storing. Zo ook nu weer.

Mijn installateur is al heel vaak geweest en is niet in staat om het systeem goed en stabiel te configureren. Dit is overigens op alle vlakken zo (jaarlijks onderhoud aan de CV resulteerde in complete misconfiguratie van het zone systeem) waardoor mijn vertrouwen in de installateur volledig verdwenen is.

Echter is de WTW installatie nu weer in storing geraakt en ik krijg het systeem er niet meer uit. Het gaat om twee storingen.

Vuil filter storing HRU
De vuil filter storing op de WTW unit gaat af. In de handleiding staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GzXos4XDwofqI95PhNaoy6uNfU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GWCjmbnJKuIC0fVQGpTmfclP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItGHhIiemLYf4uXFjbdAM7JthAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEoJWknrnaYuEXI5x2xl01tK.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik twee knoppen van de afstandbediening indruk, gebeurd er niks. De LED blijft knipperen. Komt het omdat er een quality flow tussen zit? In de handleiding van de quality flow wordt niets vermeld over het resetten van de vuil filter indicatie... Wat nu?

Onbekende storing
Ik zie een onbekende storing (staat niet in de handleiding) op de quality flow controller. RF lampje brandt continue oranje. Alarm lampje brand continue rood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4HMFqxT7LQU5JTRqCoLqHXOCcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU7ja8nljTOiZ2gcmK6DSTFa.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het openen van het plenum zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3lLc2NLKZ9o3LcVl1i-eqe3rjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLGWCwFchgdSvh1hW0rZCXPr.jpg?f=fotoalbum_large

De klep is van het plenum los gekomen. Dit komt omdat het een 8 kleps plenum is waar de installateur twee extra gaten in heeft geboord. De aansluit stukken kunnen daardoor niet gefixeerd worden waardoor er te hoge trek krachten door de buis op de klep uitgeoefend worden. En de klep dus in dit geval los is gekomen.

Ik heb de klep terug gemonteerd en de quality flow opnieuw opgestart. Echter, de error blijft getoond worden op de quality flow controller. Is er een manier om errors te resetten?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
8 kleps plenum met 10 kleppen, wat is dat voor installateur? Er hoort gewoon een 12 kleps plenum gemonteerd te worden. Is jouw afstandsbediening wel gepaired met je wtw? Het lijkt alsof die niets doet. En wellicht is 1 van je kleppen stuk gegaan toen 'ie eruit viel. Hij doet een kleppentest bij inschakelen volgens mij, wellicht kun je vaststellen welke stuk is. Anders 1 voor 1 losprikken en opnieuw inschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
En je installateur zegt zeker dat de garantie net voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
falconz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:47:
8 kleps plenum met 10 kleppen, wat is dat voor installateur? Er hoort gewoon een 12 kleps plenum gemonteerd te worden. Is jouw afstandsbediening wel gepaired met je wtw? Het lijkt alsof die niets doet. En wellicht is 1 van je kleppen stuk gegaan toen 'ie eruit viel. Hij doet een kleppentest bij inschakelen volgens mij, wellicht kun je vaststellen welke stuk is. Anders 1 voor 1 losprikken en opnieuw inschakelen...
Tsja, wat zal ik zeggen... Zou de installateur echt niemand aanbevelen, er is zoveel mis...

De afstandbediening is gepaired met de Quality flow controller (dat blauwe kastje) en is wel functioneel. Want als in op de kookstand druk, gaat de klep van de keuken open en loopt het toerental van de WTW op tot (ik denk) max.

De gevallen klep is van de badkamer is ook nog functioneel. Wanneer ik de douche aanzet, gaat de klep open. Ik heb de kleppentest geobserveerd maar hij draait ze tijdens de test niet volledig open. Hij draait ze volledig dicht en dan een klein beetje open (ik vermoed op de stand van de IBS procedure).
kabeltjekabel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:35:
En je installateur zegt zeker dat de garantie net voorbij is?
Yep. En ik ben niet bereid te betalen want weet vooraf al dat het een mislukking wordt.

Heb het blauwe quality flow kastje ook al een keer open geschroefd maar zie zo 1-2-3 geen extra reset knop oid. Het knopje naast de rode alarm LED, is de IBS knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6CjbJ81c-qCXaqzk_bxUjB5K7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XylW6j8ZwfGxAxYiqKebD9ay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3w_Yev9PddOvzRoD2SV3dzPb2b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyPFbAqodD7W3rTeyW2OoFTi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG8fNDi-wN7xFBj8sXWvOIa8vg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsDXQxKVE7T3iJDszq4vhRuy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Je hebt dus wel een 12-voudige controller, maar niet de bijbehorende plenumbox?

Hier staan alle installatiehandleidingen:
https://www.ithodaalderop...nal/zoeken?q=df/qf%20r12#

PDF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Señor Sjon schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:16:
Je hebt dus wel een 12-voudige controller, maar niet de bijbehorende plenumbox?
Ja, dat klopt... Ik heb de 8-voudige plenumbox en daar heeft de installateur 2 extra gaten in geboord. Hierdoor kan de klep niet goed vast gezet worden (de installateur had kit gebruikt maar door de trekkrachten komt dat uiteindelijk los).
Hier staan alle installatiehandleidingen:
https://www.ithodaalderop...nal/zoeken?q=df/qf%20r12#

PDF
Die heb ik gezien. Alleen hier staat niet de combinatie "rode alarm led continue" + "oranje RF LED continue" in... Ik vraag me dus af wat die combi betekent en hoe ik ervan af kom...

Wellicht zijn er specifieke storingshandleidingen die niet publiekelijk beschikbaar zijn? Of...

[ Voor 6% gewijzigd door NDF82 op 13-07-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Nee, dit is het. Maar ik zou dan uitgaan van de twee cases genoemd bij de RF-fouten. Een algehele reset is 30s IBS indrukken, maar daarna moet je ook de unit opnieuw inregelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Ik denk dat ik de hele bende een zo diep mogelijke reset zou geven, die klep fatsoenlijk vastmaken en daarna zelf alles inregelen mbv de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
Had je die harde reset al geprobeerd? Lijkt mij ook de meeste kans op succes.
Maar daarna zou ik toch het plenum vervangen door een 12voudige, kost je 250, maar dan is 't wel goed.
En daarna opnieuw inregelen. Of zelf doen, of nog 200 euro er tegenaan voor een monteur van Feenstra of van Itho zelf, die daadwerkelijk verstand van zaken heeft. Dan ben je er daarna ook van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Nee, de harde reset durf ik niet omdat ik dan alles opnieuw moet inregelen. Mijn installateur kreeg het na drie of vier pogingen niet voor elkaar en heeft toen Itho ingeschakeld. Itho verleend zelf geen directe service aan consumenten en verwijst naar de installateur. Maar die wil ik eigenlijk niet meer binnen laten. Dilemma...

Een geijkte anemometer (testo 417) is erg prijzig en zonder wordt opnieuw inregelen lastig. Het Itho service interface kost de helft en kan je (naar het schijnt) ook error mee resetten:
https://www.wasco.nl/arti...e-kabel-545-62900/8580923

Vraag blijft wel of ik aan passende software en wachtwoorden kan komen (las op circuits-online) dat bepaalde functies van de software afgeschermd zijn).

Een nieuw plenum heb ik ook overwogen maar is 456 euro bij ventilatieland: https://www.ventilatielan...nsluitingen-03-00052.html

Ben benieuwd of die van bengshop dezelfde is, scheelt bijna de helft!
Ja, is dezelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Kabel is besteld. Ben benieuwd of ik met de laptop meer info uit de quality flow controller kan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door NDF82 op 15-07-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Doet mij denken aan het verhaal van @JohanSchuil, die had ook issues met zijn QualityFlow: Itho wtw HRU ecofan 3 of Itho QualityFlow (co2 gestuurd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Het is me gelukt om de alarmen te resetten.

Het blijkt dat wanneer op de quality flow de rode alarm led brand in combinatie met de RF led, het apparaat waarmee de quality flow een RF verbinding heeft zich in een fout situatie bevind, niet de quality flow zelf. In mijn geval betekent dat het vuil filter alarm van de HRU de fout de root cause was (het had dus niets te maken met de los gekomen klep).

Het vuil filter alarm reset je volgens de handleiding door twee knoppen gelijktijdig op de afstandsbediening in te drukken. In combinatie met een quality flow werkt dit niet omdat de afstandsbediening aan de quality flow gekoppeld is en niet aan de HRU. De enige manier was dus om het vuil filter alarm van de HRU te resetten met de service module.

[ Voor 3% gewijzigd door NDF82 op 21-07-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:38
Fijn dat het gelukt is om het systeem te resetten!

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de servicekabel/servicetool van Itho, met name voor de Autotemp regelunits.

Na een klacht over het koud blijven van een kamer, heeft onze installateur begin dit jaar de weging van de desbetreffende vloerverwarmingszone verhoogd, en de threshold wanneer de warmtepomp aanslaat verlaagd. De kamer wordt nu warm, maar de naregeling is toch niet helemaal goed (de wamtepomp slaat nu wel heel vaak aan en uit, om het kwartier soms). Daarnaast overweeg ik om een draadloze ruimtethermostaat toe te voegen voor de woonkamer, maar die moet wel worden gekoppeld aan de autotemp unit.

Ik overweeg ook om de servicekabel te bestellen en zelf aan de slag te gaan met de servicetool (na het wachtwoord 'ergens' vandaan te hebben gehaald). Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw ervaringen hiermee. Die kabel is toch ruim EUR 200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Ervaring met de autotemp regelunits heb ik niet...

De kabel zelf stelt niet veel voor, kunt vast zelf ook zo'n ding maken en ben je wellicht voor 20 euro klaar. Ik kan dat niet dus heb er één gekocht met in het achterhoofd dat de installateur er niks van bakt maar wel 68,- ex BTW per uur plus voorrijkosten factureert.

Met de software kan je alle parameters uitlezen, wijzigen en resetten naar default. Ook kan je sensor waardes en berekende variabelen inzien. Ik ga later mij quality flow fine tunen mbt CO2 waardes. Ook wil ik de HRU fine tunen om niet onnodig veel toeren te draaien.

Daarnaast ga ik de kabel inzetten om alles in Domocitz te loggen. Dit wil ik dan afzetten tegen metingen van andere sensoren om de quality flow setup te valideren (aangezien quality flow CO2 niveaus berekent).

Ik ben benieuwd of de kabel je gaat helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:38
Als je de kosten van de kabel vergelijkt met de kosten van de monteur valt het inderdaad wel mee ;) Ik ga 'm toch maar eens bestellen.

En een fraai project! Als het naregelen bij ons is gelukt, is het loggen van het systeem (WPU + eveneens HRU 350 ECO) ook een mooi vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:26
Passat1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:59:
Fijn dat het gelukt is om het systeem te resetten!

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de servicekabel/servicetool van Itho, met name voor de Autotemp regelunits.

Na een klacht over het koud blijven van een kamer, heeft onze installateur begin dit jaar de weging van de desbetreffende vloerverwarmingszone verhoogd, en de threshold wanneer de warmtepomp aanslaat verlaagd. De kamer wordt nu warm, maar de naregeling is toch niet helemaal goed (de wamtepomp slaat nu wel heel vaak aan en uit, om het kwartier soms). Daarnaast overweeg ik om een draadloze ruimtethermostaat toe te voegen voor de woonkamer, maar die moet wel worden gekoppeld aan de autotemp unit.

Ik overweeg ook om de servicekabel te bestellen en zelf aan de slag te gaan met de servicetool (na het wachtwoord 'ergens' vandaan te hebben gehaald). Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw ervaringen hiermee. Die kabel is toch ruim EUR 200...
Misschien kunnen wij hier een topic voor openen? Mijn warmtepomp koelt alleen de beneden verdieping en niet de boven verdieping. Ik zat er ook aan te denken om zo’n kabel te bestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 20:55
NDF82 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:16:
Het is me gelukt om de alarmen te resetten.

Het blijkt dat wanneer op de quality flow de rode alarm led brand in combinatie met de RF led, het apparaat waarmee de quality flow een RF verbinding heeft zich in een fout situatie bevind, niet de quality flow zelf. In mijn geval betekent dat het vuil filter alarm van de HRU de fout de root cause was (het had dus niets te maken met de los gekomen klep).

Het vuil filter alarm reset je volgens de handleiding door twee knoppen gelijktijdig op de afstandsbediening in te drukken. In combinatie met een quality flow werkt dit niet omdat de afstandsbediening aan de quality flow gekoppeld is en niet aan de HRU. De enige manier was dus om het vuil filter alarm van de HRU te resetten met de service module.
Hi @NDF82, we hebben thuis ook een quality flow en HRU 350 en bij ons branden zowel het oranje RF lampje als het rode alarm lampje. Van zowel de quality flow en de HRU 350 heb ik de stekker los gehaald, er weer in gedaan en vervolgens de 2 knoppen op de 'afstandsbediening' ingedrukt maar de lampjes blijven helaas branden. De service module waar jij het over hebt, is die alleen te bereiken door middel van de kabel die door jou is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Hoi @BertP, voor zover ik weet alleen m.b.v. de kabel. Aangezien de afstandbediening aan de quality flow is gekoppeld en niet aan de HRU.

Je zou ook je installateur kunnen vragen. Dat was bij mij geen optie omdat mijn installateur het systeem zelf niet begrijpt en daarom afdoet als "niets aan de hand, werkt gewoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 20:55
NDF82 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:43:
Hoi @BertP, voor zover ik weet alleen m.b.v. de kabel. Aangezien de afstandbediening aan de quality flow is gekoppeld en niet aan de HRU.

Je zou ook je installateur kunnen vragen. Dat was bij mij geen optie omdat mijn installateur het systeem zelf niet begrijpt en daarom afdoet als "niets aan de hand, werkt gewoon".
Ja via de installateur is hier weer lastig omdat we in onze nieuwbouw woning meerdere partijen hebben die betrokken zijn bij het aansluiten/installeren. Klimaatgarant lijkt bij ons een soort van de hoofdaannemer, die geeft alleen de standaard antwoorden die je ook in de handleiding aantreft. Vervolgens zijn er onderaannemers die het installatie werk hebben gedaan (in ons geval Bemar) dus het is een beetje kastje/muur verhaal.

Het resetten met de afstandsbediening werkt inderdaad niet, ik vermoed door wat je zegt dat die gekoppeld is aan de HRU/airflow (heb de plenum opengemaakt) en op de knoppen gedrukt toen zag ik de kleppen/luchtbalgjes in de plenum bewegen. Daarbij hoorde ik de HRU wel toeren maken/harder ventileren.

Wij hebben in huis ook vloerverwarming (ook installatie itho) en volgens mij is die ook gekoppeld aan de plenum/autotemp, er zit een zelfde soort kastje/autotemp beneden bij de verdelers van de vloerverwarming als bovenop de plenum bij ons.

Heb me er eigenlijk nooit in verdiept maar een snelle rondgang is ons nieuwbouw project leert mij dat ongeveer 10-15 huizen dezelfde foutmelding hebben (oranje RF rood alarm) dus ik wil het eigenlijk wel een keer gefixed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04:13
NDF82 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:43:

Die kabel, is dat iets speciaals?
Je zei dat je hem misschien zelf wel kan maken.

https://www.wasco.nl/arti...e-kabel-545-62900/8580923

In de link hierboven zie ik een netwerkkabel en een zwart blokje met iets wat op een rs232 aansluiting lijkt.

Volgens mij heeft mijn hru350eco een netwerkaansluiting, en de qualityflow module ook.
Dus zou dan gewoon zelf een kabel kunnen knijpen.
Kun jij zien of de draadkleuren afwijken van een standaard kabel?

De handleiding van de servicetool spreekt over usb 2.0 en compoorten, dus vind het nog wel vreemd dat er een utp kabel op het plaatje staat.

Waar komt jouw kabel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
@FRANQ Dat is inderdaad de kabel die ik gekocht heb. Ik heb zelf geen verstand van hardware maar naar het schijnt is het een reguliere RS232-to-USB kabel + "een verificatie extraatje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
NDF82 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:10:
@FRANQ Dat is inderdaad de kabel die ik gekocht heb. Ik heb zelf geen verstand van hardware maar naar het schijnt is het een reguliere RS232-to-USB kabel + "een verificatie extraatje".
Helaas is hij een beetje prijzig om voor de fun aan te schaffen.
Zelf maken zou leuk zijn, maar kan geen info vinden op internet helaas.

Is het nog gelukt hem aan domoticz te hangen?

Je wilt hem zeker niet openschroeven en goede foto's maken? :$

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 11-01-2021 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
@FRANQ Op CircuitsOnline zijn ze er ook mee bezig, zoek maar eens op het typenummer van die kabel: "545-62900".

https://www.circuitsonline.net/forum/view/65868

Staat ook wel een post tussen welke componenten erin zitten, helaas wel zonder foto. Schijnbaar is het i2c over een RJ45-connector. Is ook iemand die iets met een ESP gebouwd heeft om met de Itho te praten.

N.B. Heb zelf geen Itho, dus inhoudelijk weet ik er niks van :P

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1991
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Wij bezitten ook de hru 350 wtw van Itho.
Onlangs een foutmelding gehad error code 6 op de spider thermostaat. Deze staat in verbinding met het wtw systeem. Op het wtw systeem knippert 1 keer rood en 1 keer oranje. We hebben het wtw schoongemaakt en een reset gegeven na inschakelen op beide knoppen van de afstandsbediening. Dit heeft niets geholpen. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Itho Daalderop wil niets zeggen. Alleen via een installateur. Itho demandflow / qualityflow basisset geeft ook een alarm. Deze is ook gereset met ibs ingedrukt 30 seconden. Dit jeeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 15:08
Erik-1991 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:11:
Wij bezitten ook de hru 350 wtw van Itho.
Onlangs een foutmelding gehad error code 6 op de spider thermostaat. Deze staat in verbinding met het wtw systeem. Op het wtw systeem knippert 1 keer rood en 1 keer oranje. We hebben het wtw schoongemaakt en een reset gegeven na inschakelen op beide knoppen van de afstandsbediening. Dit heeft niets geholpen. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Itho Daalderop wil niets zeggen. Alleen via een installateur. Itho demandflow / qualityflow basisset geeft ook een alarm. Deze is ook gereset met ibs ingedrukt 30 seconden. Dit jeeft ook niet geholpen.
Volgens de installatiehandleiding:

De status-led op de ventilatie-unit knippert 1x rood en 1x oranje
Oorzaak: De ventilatie-unit detecteert dat de afvoerventilator een fout heeft.
Oplossing:
Controleer of de afvoerventilator goed is aangesloten. Sluit de ventilator goed aan.
Controleer ventilator op vervuiling en reinig deze wanneer nodig.
Controleer de ventilator op defecten en vervang wanneer nodig.

Wellicht een slecht contact? Draaien beide ventilatoren?

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1991
Bedankt voor uw reactie.
De afvoer ventilator is stuk. Nog geen jaar oud. Het valt nog binnen de garantie gelukkig. De ventilator was erg vies.
Binnenkort komen ze een nieuwe plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1991
Is er nog iemand die weet of je het wtw systeem kan uitlezen? Het programma heb ik gedownload van itho. Maar met usb naar usb maakt die geen connectie. De kabel van itho is wel erg prijzig. https://www.wasco.nl/arti...e-kabel-545-62900/8580923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@NDF82

heb jij het wachtwoord van de servicetool voor de qualityflow module en HRU?

Ik heb deze niet en kan nu dus nog niks, wel die dure kabel aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1991
Deze heb ik helaas niet. Misschien via Itho Daalderop. Bij ons was de ventilator stuk en de sensor. Bij meerdere uit de straat. Probleem is dat wij een plat dak hebben en de wind er vol in blaast van de pijp. Ventilator uit onbalans en stuk gegaan waarschijnlijk. Doorgegeven aan ze dat een terugslagklep wel handig was geweest. Nu de aan en afvoer veranderd. En nu veel minder trek in huis. Nu hebben ze het systeem alleen niet opnieuw ingeregeld. Weer opnieuw een afspraak gemaakt, want de monteur kon dit niet doen. Ik vraag me af hoe ik de kleppen kan testen. In de plenum box zat er 1 helemaal vast. Dit was van de badkamer die altijd open stond. Waardoor de vochtsensor aan blijft staan. Wtw systeem blijft in toeren staan. Nu de klep weer dicht sta, is dit niet zo. Vind het zelf ook een hoop herrie maken. Dit met een systeem van een paar duizend euro had ik meer van verwacht. We hebben immers 5 jaar garantie dus ik blijf bellen tot ik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhass1963
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-02-2024
we hebben de hru350 eco al sinds juni 2023 hangen, nu hebben we water ondekt aan de linkerzijde( aanvoer verse buitenlucht) onder in de wtw blok, waar geen afvoer zit, deze zit wel aan de rechterzijde.
volgen de helpdesk van itho hoort daar geen water te zitten.
is dit een fabricage fout, want de oude wtw van agpo optifor had een afvoer voor beide delen.
alvast bedankr voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
@fhass1963 de wisselaar haalt warmte uit de afgevoerde lucht en voegt die warmte toe aan de aangevoerde lucht. De afgevoerde lucht condenseert daardoor en die condens dient afgevoerd te worden. Bij de aangevoerde lucht zou dit dus niet moeten zijn aangezien die opgewarmd wordt.

Heb je een foto?

Pagina: 1