Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.153.262 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
In verband met de bijzondere situatie op de energiemarkt per maart 2022 een verwijzing naar specifieke topics:
Dit topic blijft voor discussie m.b.t. overstappen, deals en vragen.

Vanwege de hoge energieprijzen hebben tweakers @Cap en hulp @Plucky voor ons een sheet ontwikkeld waarmee voorlopig dagelijks de beste deals te vinden zijn. De actieve bijhouding is gestopt, maar ieder kan voor zichzelf aanvullen om te vergelijken.
Let op: de sheet mist terugleververgoedingen, daarvoor bestaat dit topic. Mensen dienen verder hun eigen verbruik, gasregio-tarieven en welkomstbonus zelf in te vullen. Meer uitleg staat in de sheet en in volgende berichten: 1, 2, 3.

--------------------------------

Hieronder de oorspronkelijke topicstart, mogelijk komende tijd (deels) niet van toepassing bij energiemarkt per maart 2022. Zelf proberen.

Niet tevreden met je huidige energieleverancier? Te weinig voordeel als je blijft? Ga je verhuizen of is je contract afgelopen? Het kunnen allemaal redenen zijn om over te stappen naar een andere leverancier. In deze topicstart volgt globaal de basis en waarop te letten als je wilt overstappen. Ook is er aanvullende informatie geschreven over energie en leveranciers.

Inhoud
.
1. Basisvoorwaarden om op te letten2. Energievergelijkers en kortingen3. Energie en leveranciers4. Extra besparen door andere maatregelen

.
Voorgaande delen
Basisvoorwaarden om op te letten
.
Verbruik en voorwaarden bonussen
In eerste plaats is het handig te weten hoeveel je verbruikt per jaar. Kijk hiervoor oude facturen na en schat daarmee je gemiddeld/maximaal verbruik in voor het komende jaar. Lastiger is het als je net zonnepanelen of andere besparende maatregelen hebt toegepast, maar dit valt met enig boerenverstand wel te bepalen. Het belang van deze data is dat sommige voorwaarden van overstapbonussen kunnen bepalen dat je minder voordelig uit bent als je minder verbruikt dan oorspronkelijk ingevuld. Belangrijk is daarom je verbruik realistisch in beeld te hebben en te gebruiken bij het vergelijken.

Voorwaarden overstappen huidige energieleverancier
Ook belangrijk is om de voorwaarden in beeld te hebben die bij je huidige energiecontract gelden. Is je huidige contract met bepaalde of onbepaalde tijd? Na welke opzegtermijn mag je overstappen en wat is de einddatum van je contract? Stel je stapt eerder over, hoeveel is dan de boete en verrekent de nieuwe leverancier dit?
Soms betekent dit dat je beter nog even kunt wachten totdat een contract met bepaalde tijd is afgelopen. Wanneer je nu meteen wilt overstappen, kan je aan hand van de voorwaarden zelf bepalen hoeveel je winst is wanneer de bonus wordt verminderd met de te verwachten boete.

Verstandig is om een nieuw contract in te laten gaan op de dag nadat je huidige contract afloopt. Daarmee voorkom je een overstapboete en dat je teveel gaat betalen zodra het contract wordt omgezet naar een onbepaalde tijd bij je huidige energieleverancier. De datum kan je vrijwel altijd aangeven wanneer je gaat overstappen. Sluit daarom uiterlijk 4 weken voordat je huidige contract afloopt een nieuw contract af en geef de juiste datum aan wanneer deze mag starten. De wettelijke bedenktermijn is 14 dagen, de opzegtermijn van je huidige contract meestal 4 weken. Dit kan afwijken, dus lees voor jezelf de voorwaarden goed door.

Voorwaarden teruglevering zonnepanelen
De meeste leveranciers doen niet moeilijk over dat je teruglevert, maar de hoeveelheid waarover ze vergoeden en de prijs per kWh kan verschillen. Dit staat vermeldt op hun site of in de overstap/productvoorwaarden. Een leverancier kan na overstap vragen je zonnepanelen aan te melden en een slimme meter te laten installeren. Tot installeren ben je niet verplicht, maar het kan zijn dat je dan bepaalde voordelen mist! Of dit opweegt tegen installatie moet je zelf bepalen. Meldt wel wat je verwacht te verbruiken, bij een negatieve waarde moet je mogelijk een foto van de standen + datum/tijd opsturen ter controle.

Algemene tips
Bij het kijken en vergelijken voor een overstap naar een andere energieleverancier is het handig om niet alleen de totaalprijs te bekijken, maar ook waaruit deze is opgebouwd. Te denken aan vastrecht en kale kWh en m3 prijzen.

In plaats van overstappen willen sommige mensen liever bij de huidige energieleverancier blijven. Probeer dan te bellen voor een beter aanbod, dat levert meestal meer op dan de standaard ledenvoordelen.

Betreffende zonnepaneelbezitters:
Met een digitale meter en installatie >800Wp geldt officieel dat de installatie dient te zijn aangemeld op Energieleveren.nl. Wanneer niet riskeer je bij overschot geen correcte saldering. Voorheen was het discutabel of het verplicht was, maar inmiddels is het vastgelegd in Europese verordening. (bron: PolderPV)

Wanneer je overschot verwacht en in bezit bent van een digitale meter, let dan op de terugleververgoedingen. In de prijs en manier van verrekening zitten soms grote verschillen.

Energievergelijkers en kortingen
.
Kortingen, bonussen, acties
Er bestaan verschillende vormen waarmee een leverancier een nieuwe klant verwelkomt. Zo kan een gratis iPad of andere apparatuur een welkomstproduct zijn, maar ook een eenmalige bonus op je jaarafrekening, 1 jaar lagere maandprijzen of ander ledenvoordeel. Voor alles is wat te zeggen. Weet wel dat de eenmalige bonus niet wordt uitbetaald als je eerder vertrekt en dat deze meestal afhankelijk is van je eindverbruik. Een gratis apparaat als een thermostaat zal je waarschijnlijk na 1 contractjaar weer terug moeten sturen, etc. Hoe een bonus of elke andere vorm van korting/acties wordt verrekend valt te lezen onder de actievoorwaarden.

Energievergelijkers
Om het leven gemakkelijk te maken en een overstap te kunnen vergelijken bestaan er een aantal energievergelijkingssites. Het voordeel van dergelijke sites zijn hun overzicht en bundeling van belangrijke informatie, waaronder voorwaarden en recensies van klanten. Dit geeft een goed inzicht van wat de contracten bieden en waardering van de leveranciers. Bovendien kan een vergelijker je extra korting geven en biedt deze meestal een gratis overstapservice.

Een aantal bekende vergelijkingssites: (meer te vinden op Google)Mogelijk valt extra korting te combineren middels deze sites:Let op: Het kan gebeuren dat er prijsverschillen te zien zijn tussen 2 of meer energievergelijkers. Bijvoorbeeld waar bij energievergelijker 1 leverancier X op plek 5 staat en meest voordelig is, staat dezelfde leverancier X bij energievergelijker 2 op plek 8 en is daarmee duurder. Hetzelfde effect kan volgen wanneer je een ander verbruik invult bij eenzelfde energievergelijker. Kortom belangrijk om te onthouden: zowel het verbruik als vergelijkers onderling hebben invloed op de daadwerkelijke prijs van je toekomstig jaarlijkse energielasten. Soms scheelt het niet veel, andere keren toch 50-100 euro per jaar. Omdat het verbruik en voorkeur voor leveranciers bij iedereen verschilt, is er geen beste aan te wijzen, uiteindelijk is het altijd een persoonlijke afweging die past bij jouw eigen situatie.

Truc: soms is het mogelijk dat je verhoogde welkomstbonus krijgt als je een hoger gas- en/of elektraverbruik invult. Test dit uit in de vergelijker. Lees ook de Algemene Voorwaarden met betrekking tot de welkomstbonus door. Sommige leveranciers sluiten de mogelijkheid uit tot hogere bonus als het verbruik na 1 of 3 jaar minder blijkt te zijn. Reken jezelf dus niet te snel rijk.

Energiecollectieven
Naast het individueel op zoek gaan naar kortingen kan je nog kijken naar gezamenlijk georganiseerde inkoopacties. Voor energiecollectieven kan je je vaak aanmelden op een site, waar je na xx tijd een aanbod krijgt toegestuurd, bijvoorbeeld per mail. De collectieven verplichten je meestal nergens toe, het is vrijblijvend, ook al meldt je je aan.

Twee bekende energiecollectieven zijn:Uiteraard bestaan er nog meer collectieve inkooppartijen. Sloop de Crisis adverteert er ook mee, maar is een verdekte opstelling van de Nederlandse EnergieMaatschappij. Het daarom de vraag of je bij hun voordeliger uit bent ten opzichte van vergelijkers en andere collectieven. Wij van WC-eend...

Leveranciers zelf
Voorheen was het zelden interessant om je vergelijking compleet te maken door ook te kijken op de site van een leverancier. In september 2016 werd in dit topic meermaals gepost dat in sommige gevallen EnergieDirect op hun eigen site grotere kortingen aanbood dan welke vergelijker ook. Mogelijk volgen meer leveranciers op termijn. Daarom toch goed om ook hier een kijkje te nemen en dit mee te nemen in je vergelijking. De leverancier zelf opbellen kan je ook helpen bij het krijgen van een gunstig contract. Zodra je het voorstel in je mail krijgt dien je dit uiteraard wel even goed te vergelijken alvorens akkoord te gaan.

Energie en leveranciers
.
Een term die we steeds meer zien en mensen bewuster voor kiezen is “groene energie”. Maar hoe groen en duurzaam is deze energie en waarop valt specifiek te letten? Daarnaast hebben we last van sjoemelstroom, bloedkolen en kans op faillissementen.

Sjoemelstroom en greenwashing
Sjoemelstroom is een begrip die sinds 2013 een weg vond in de energiewereld. Het is groene stroom middels garantiecertificaten (GvO) vaak vanuit Scandinavische landen. De certificaten zorgen ervoor dat er 1x groene stroom wordt gemaakt en 2x "gebruikt". In Nederland wordt de betreffende energie grijs opgewekt en slechts op papier (de GvO) groen aan de klant verkocht. Daarmee is te stellen dat het niets bijdraagt aan de verduurzaming van Nederland. Het een vorm van "greenwashing": je als bedrijf groener voordoen dan je daadwerkelijk bent of doet. Diverse media hebben hier de laatste jaren aandacht aan besteedt, maar helaas is er in eind 2019 nog niet veel veranderd. In 2018 maakte Arjen Lubach er een aflevering over (link) en ook in 2019 kwam het terug bij het kritische programma Kassa (link, tussen 9:07 en 17:50min).
Op HIER.nl, WISE Nederland en diverse andere sites worden artikelen gepubliceerd en de status bijgehouden van leveranciers met betrekking tot sjoemelstroom.

Klimaatgecompenseerd gas
Soms wordt ook bosgecompenseerd of CO2-gecompenseerd gas genoemd wanneer je in de running bent voor een 100% groen energiecontract. Sommige energieleveranciers adverteren dat dit groen gas is, maar dit is meestal slechts marketing. Zoals het begrip al zegt is het een vorm van compensatie waar men een stuk bos aankoopt voor elke verkochte kuub grijs (fossiel) gas. Het gas is dus grijs, maar net als sjoemelstroom compenseert men dit min of meer door het af/opkopen van iets groens.
In geval van echt groen gas uit vergisting is het aanbod anno 2019 nog steeds beperkt. Gecompenseerd gas is daarom beter dan 100% grijs.

Bloedkolen en mensenrechten
Nederlandse energiebedrijven kopen steenkool in voor het genereren van grijze energie, hiervoor wordt 50% geïmporteerd uit het buitenland. Daarvan komt 60% uit de mijnbouwregio Cesar in Colombia. Er is daar veel geweld. Volgens een opinieartikel (PDF) van PAX in Trouw uit 2013 gaat het om 55.000 boeren die van hun land verjaagd zijn, 3.100 mensen vermoord en ruim 240 verdwenen. Al eerder in 2012 stelden Timmermans en Dikkers hier kamervragen over in de Tweede Kamer (PDF). En ook in 2013 kwam het weer ter sprake in de Tweede Kamer (antwoorden in PDF). Anno 2019 blijkt de beschreven problematiek nog niet te zijn opgelost. Meer info: link 1, link 2.

Schuldenlast en faillissementen
Sinds 2018 komt het vaker voor dat energiebedrijven opeens failliet gaan. Er zijn sinds 2014 17 nieuwe leveranciers bij gekomen die niet allen even stabiel blijken. De Consumentenbond heeft dit onderzocht en gepresenteerd in dit document (backup). Geconstateerd is dat er in 2019 in totaal 13 leveranciers zijn waarvan de solvabiliteit matig tot slecht is, deze hebben potentie tot omvallen. Goed dus om alert op te zijn bij je keuze. Kies je toch voor één van deze leveranciers, let dan op dat je niet een te hoog voorschot neemt.

Extra besparen door andere maatregelen
.
We zouden Tweakers niet zijn als we er niet over beginnen. De meeste winst valt voor het huishouden met een gemiddeld energieverbruik te halen uit het toepassen van besparende maatregelen en het bewust worden hoe je energie gebruikt. Naast het jaarlijks overstappen naar een andere energieleverancier kan het op meerdere fronten aantrekkelijk zijn om je hier in te verdiepen.

Op Tweakers hebben we met betrekking tot energie besparen en tweaking/tuning andere topics. Wees vrij en neem ter inspiratie een kijkje in enkele:.
Wanneer je nog vragen hebt na het lezen van deze topicstart, stel ze gerust.
Toevoegingen/wijzigingen nodig aan de startpost? DM me maar.

edits:
- 19/12/2015: energiecollectieven toegevoegd
- 15/09/2019: schuldenlast en faillissementen toegevoegd, inhoudsopgave verbeterd, truc energievergelijker toegevoegd
- 25/10/2019: alle urls bijgewerkt, bloedkolen toegevoegd, sjoemelstroom bijgewerkt, teksten onder kop energie en leveranciers verbeterd
- 09/06/2020: stukje over energieleveren
- 29/10/2021: aanpassingen nav situatie energiemarkt
- 01/02/2022: rekensheet en link terugleververgoeding topic

[ Voor 159% gewijzigd door Aardwolf op 21-07-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:31
tweakerdeniis schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:28:
Haha ja, maar ik las hier en daar wat negatieve ervaringen over Oxxio. Toch maar gedaan. Ben toch bang voor 'addertjes onder het gras'!

Ik las in de voorwaarden van een ander bedrijf wel dat de welkomsactie maar 1x per adres/persoon kan worden gegeven. Dat maakt elk jaar switchen i.v.m. een welkomsbonus dus onmogelijk?
Dan moet je dus de voorwaarden van Oxxio goed nalezen.

En ja, de service is vaak kut bij de goedkoopste aanbieders. Maar als het goed is heb je geen service niet nodig. Een energieleverancier doet ook helemaal niks. De netbeheerder levert je energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben wel blij met Greenchoice, flexibel contract dat je gewoon mag opzeggen. Dit jaar weer terug bij Eneco, hier moet ik weer goed op de einddatum letten. En dan ga ik weer terug bij Greenchoice waarschijnlijk.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Ook net overgestapt naar Greenchoice. Welkomstbonus van rond de € 25,--. Over een tijdje maar eens kijken of er weer andere leuke overstap bonussen zijn.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik vind het altijd wel fijn als je bij vragen een normaal antwoord krijgt en niet een duur nummer hoeft te bellen. Na gezeik met Nuon jaren terug overgestapt naar de Vastelastenbond en daar ben ik blijven hangen.
Waarschijnlijk niet de allergoedkoopste.
Zag onlangs dat ze nu ook een switch-service hebben. Heb me er verder niet in verdiept, maar wil het toch even vermelden ;)

Het is dus soort collectief en zo te zien meer voor de tweakert die geen zin heeft om zelf alle prijzen bij te houden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 18-12-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:24
tweakerdennis schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:28:
[...]

Haha ja, maar ik las hier en daar wat negatieve ervaringen over Oxxio. Toch maar gedaan. Ben toch bang voor 'addertjes onder het gras'!

Ik las in de voorwaarden van een ander bedrijf wel dat de welkomsactie maar 1x per adres/persoon kan worden gegeven. Dat maakt elk jaar switchen i.v.m. een welkomsbonus dus onmogelijk?
Hier ook negatieve ervaring bij Oxxio. Houdt alles goed in de gaten; zijn je EAN codes goed ontvangen, staat het maandbedrag goed genoteerd, wordt er wel geïncasseerd.

barrymossel zegt het al, service is KUT bij goedkope bedrijven. Ik heb nog nooit zo'n dramatisch schijt bedrijf als Oxxio meegemaakt. :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:34
Ik kan mij herinneren uit een eerdere zoektocht dat ik vrij positief was over de tarieven van de leveranciers uit het energie collectief van vereniging eigen huis. Ik kan mij ook herinneren dat ik toen niet ben doordat zij geen overstap boetes betalen. Desondanks is het prijstechnisch wel een hele interessante om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-04 16:40
Wij stappen elk jaar over. We zijn deze maand overgestapt naar energieleverancier EnergieDirect. Wij hebben goede ervaringen met Essent en NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

NegativeFreak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:18:
[...]

Hier ook negatieve ervaring bij Oxxio.
Oxxio komt hier er uit principe niet in. Al krijg ik het gratis.
Jaren gezeik gehad met Durion (voorloper Oxxio), die hadden ons gelijk overlaten zetten na een kort gesprekje aan de deur. Paar jaar terug, zo uit het niets, nog een naheffing van Oxxio. (natuurlijk niet betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-04 14:45
Ik mis nog de energievergelijker van de consumentenbond. Die is ook erg goed. Zit nu bij EnergieDirect. Goede leverancier en goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 13:11
Ik zat bij Vandebron, maar heb inmiddels de overstap aangemeld naar Qurrent. Deze blijkt nog groener te zijn en ik kreeg weer een leuke korting en een gratis slimme energiemeter.

De prijs kijk ik niet naar, zolang het maar zo duurzaam mogelijk is. Zoveel ontlopen de prijzen elkaar toch niet, en er zijn belangrijkere dingen in het leven.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 12:24
hjs schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:32:
[...]

Oxxio komt hier er uit principe niet in. Al krijg ik het gratis.
Jaren gezeik gehad met Durion (voorloper Oxxio), die hadden ons gelijk overlaten zetten na een kort gesprekje aan de deur. Paar jaar terug, zo uit het niets, nog een naheffing van Oxxio. (natuurlijk niet betaald)
Ik had nooit verwacht dat ik een heel jaar lang gezeik zou hebben met een energieleverancier. Bewust voor gekozen om eens naar een leverancier te gaan die een cadeau (uit eigen zak, dat weet ik wel) erbij deed. Maar november was de 1e maand dat er een betaling afgeschreven werd. Voor december staat ineens geen betaling meer klaar in hun systeem. Zelf snappen ze er ook niets meer van. Het liefst zou ik weg gaan maar dat wordt lastig met een 3 jarig contract en een heel jaar dat nog betaald moet gaan worden. Zodra het contract afgelopen is ga ik gewoon naar degelijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[offtopic] In Engeland is Npower (onderdeel RWE) net veroordeeld tot een boete van £ 26M, vanwege het in de kou laten staan van klanten die oa problemen hadden met hun onjuiste factuur.
Zal hier ook wel een keer gaan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-04 22:07
Stap ook jaarlijks over en ben van de week overgestapt van Greenchoice naar VandeBron via energiecollectief v/d Consumentenbond.
Zat in mijn ogen al heel goed met de prijs bij GC en met de aanbieding van VandeBron ben ik zometeen nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 18:48
Stap elk jaar over via gaslicht. Heb nu bij Essent, Energie Direct en (huidige leverancier) EON gezeten. Ik stap altijd in januari over en bel dan nog wel mijn huidige leverancier voor een aanbod. Deze staan in schril contrast met wat je krijgt aan cashback als je overstapt.

Overigens over alle drie de leverancier tevreden. Vaak kun je via internet van alles aanpassen.

Heb wel het motto: geen OXXIO of Nederlandse Energie Maatschappij.

[ Voor 8% gewijzigd door supercop7373 op 18-12-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Stap elk jaar over via PriceWise, doe het vooral voor de welkomstbonussen in combinatie met de laagste tarieven. Kies niet automatisch voor de nummer één als de nummer twee bijvoorbeeld lagere tarieven heeft, scheelt soms best aanzienlijk. Die verschuilen zich dan achter de standaard kosten dat ze goedkoper zijn, maar als je verbruik iets meer is dan betaal je ook meteen fors meer bij de nummer één.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Toevoegen van energiecollectieven aan de startpost? Consumentenbond is een vrij grote, maar ook VEH doet aan collectief energie inkomen. Inkopen via collectief is vaak nog weer goedkoper dan zelf overstappen.

https://www.consumentenbond.nl/energie/energiecollectief/ = gratis, je hoeft geen lid te zijn of te worden.
https://www.eigenhuis.nl/...llectieve-inkoop-energie/ = volgens mij ook gratis, je moet je wel registreren (?).

Voordeel van collectieven: op basis van je geschatte verbruik zie je gelijk welke goedkoopste is voor jou situatie. Aangeven van gebruik van zonnecollectoren e.d. ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is meer een discussietopic, en past beter in Algemene Zaken. Vandaar een duwtje die kant op :)

AK >> AZ

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:59
Hmm vorig jaar bij verschillende grote collectieven ingeschreven gestaan en het aanbod was steevast duurder dan de aanbiedingen op de vergelijkingssites.
Voordeel van collectieven: op basis van je geschatte verbruik zie je gelijk welke goedkoopste is voor jou situatie. Aangeven van gebruik van zonnecollectoren e.d. ook mogelijk.
Snap ik niet helemaal. Kosten uitrekenen op basis van geschat verbruik (of beter nog daadwerkelijk verbruik) is volgens mij precies de dienst die vergelijkers aanbieden.

Verder zijn de aanbiedingen nu historisch goedkoop. Ben een half jaar geleden via onderstaande site overgestapt.
http://www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken.

Als ik nu op basis van precies dezelfde gegevens een vergelijking maak ben ik ruim €150 goedkoper uit. (3250 kWh, 1230 m3) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 07:48
PlatoNL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:11:

Verder zijn de aanbiedingen nu historisch goedkoop. Ben een half jaar geleden via onderstaande site overgestapt.
http://www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken.

Als ik nu op basis van precies dezelfde gegevens een vergelijking maak ben ik ruim €150 goedkoper uit. (3250 kWh, 1230 m3) 8)7
Gisteren via gaslicht.com eenzelfde vergelijking gestart (4600 kWh, 0m3 gas i.v.m. stadsverwarming) en energieleveranciers.nl geeft veel strakkere prijzen. De top 3 met leveranciers met de beste prijzen bestaan uit Electrabel, NEM en Qurrent. Greenchoice staat op 4 en het scheelt zo'n 80 EUR p/jaar vs Electrabel.

Wil geneuzel vermijden en al helemaal voor 8 tientjes per jaar. Weet iemand waar ik betrouwbare recensies kan vinden? Kom veel tegen maar duidelijker wordt het niet.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:59
Snap wat je bedoeld. Zit nu bij Essent en ook eerst gezocht naar reviews. Kreeg toch het idee dat er alleen iets over energieleveranciers geschrven wordt wanneer het mis gaat,

Anyway, Electrabel is volgens mij GDF SUEZ en de grootste leverancier van België. Met zo'n partij zou ik het wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 20:17
Het meest moet ik lachen om de mensen die van oxxio naar eneco gaan. oxxio=eneco namelijk :)

Ik ben zojuist naar greenchoice gegaan, wat me verbaasde, prijzen op de website van gc zijn hoger dan op diverse vergelijkingsites. Even gebeld hoe dat zat, ja klopt meneer, dit is om potentiele klanten binnen te halen. Had toen al wel meteen beetje vieze smaak, voelt een beetje als je toekomstige klanten al direct oplichten.
Stel: ik vertel dat greenchoice zo goedkoop is, goedwillende kennis/collega/whatever gaat naar site gc en meld zich aan, en betaald dus duurder tarief... Niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
PlatoNL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:11:
Hmm vorig jaar bij verschillende grote collectieven ingeschreven gestaan en het aanbod was steevast duurder dan de aanbiedingen op de vergelijkingssites.

[...]
Net een paar dagen geleden overgestapt via energiecollectief. Even gekeken via die energievergelijkingssite of dat inderdaad goedkoper is (zit namelijk nog in 14 dagen periode).
Gas via collectief: 0,46577 pm³
Gas via vergelijking: 0,5459 pm³
Electra via collectief: 0,19878 kwh
Electra via vergelijking: 0,2097 kwh
Leveringskosten via collectief: 13,33 per jaar per product
Leveringskosten via vergelijking: 37,50 per jaar per product
Eenmalige korting via collectief: 100
Eenmalige korting via vergelijking: 291

Via vergelijking kwam voor mij (2000 / 2000) Electrabel als beste uit de bus.
Energieleverancier waar ik via collectief voor gekozen heb: Van de Bron.
Ik moet zeggen dat Van de Bron dit jaar wel erg extreem goedkoop is. Ik ga er t.o.v. vorig jaar met gas 10ct op vooruit en 4 cent wat betreft electra. Korting is wel minder hoog waardoor je ongeveer op hetzelfde uit komt. Voor mij geeft van de bron een net iets voordeligere uitkomst, maar het scheelt niet veel. (160 + 20 + 50 - 191 = 39 euro voordeel). Maar dat komt voornamelijk door mijn (nu nog) hoge gasverbruik. Ik hoop over een paar jaar gas teruggebracht te hebben naar 1000 - 1500 waar ik nu op 2000 - 2500 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Tehh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:13:
Toevoegen van energiecollectieven aan de startpost?
Gedaan, ook omdat het een alternatief is!
Verder heb ik nog wat andere dingen toegevoegd en gewijzigd.
ybos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:38:
Stel: ik vertel dat greenchoice zo goedkoop is, goedwillende kennis/collega/whatever gaat naar site gc en meld zich aan, en betaald dus duurder tarief... Niet netjes.
Of het niet netjes is kan je over discussiëren, maar via een site zelf aanmelden is volgens mij meestal duurder. Verder schommelen prijzen aan de lopende band. Daardoor kan jouw voordeel van eerder anders zijn t.o.v. die van je collega.

[ Voor 27% gewijzigd door Aardwolf op 19-12-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben recent overgestapt naar Greenchoice en er staat me bij dat er een overstap bonus werd gegeven. Kan dat niet meer terugvinden...... Heeft iemand die recent naar Greenchoice is overgestapt daar info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Nee sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32
Cezus schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:28:
Wij stappen elk jaar over. We zijn deze maand overgestapt naar energieleverancier EnergieDirect. Wij hebben goede ervaringen met Essent en NLE.
Wij gaan Energiedirect ook maar eens proberen met €230 welkomstpremie.
Hiervoor Eneco, NLE en E.ON gehad.

Nadat ik bij E.ON had geinformeerd over de einddatum van het contract kreeg ik nog wel het volgende terug:

Op dit moment heeft u een onbepaald flexibel contract. Dit houd in dat u zonder boete gebruik kunt maken van een nieuw aanbod.
Als bestaande klant kan mijn collega voor u een berekening maken en u een aanbod doen.

Dus dat ga ik nog navragen hoewel ik niet denk dat ze op kunnen tegen de €230 van Energiedirect...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

OgWok schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 08:33:
Ben recent overgestapt naar Greenchoice en er staat me bij dat er een overstap bonus werd gegeven. Kan dat niet meer terugvinden...... Heeft iemand die recent naar Greenchoice is overgestapt daar info over?
Dat staat toch gewoon in je nieuwe contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tehh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:13:
Toevoegen van energiecollectieven aan de startpost? Consumentenbond is een vrij grote, maar ook VEH doet aan collectief energie inkomen. Inkopen via collectief is vaak nog weer goedkoper dan zelf overstappen.

https://www.consumentenbond.nl/energie/energiecollectief/ = gratis, je hoeft geen lid te zijn of te worden.
https://www.eigenhuis.nl/...llectieve-inkoop-energie/ = volgens mij ook gratis, je moet je wel registreren (?).

Meestal is een collectief niet goedkoper.

Leesvoer:
http://www.energievergeli...iecollectief-duurder-uit/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30
ybos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:38:
Het meest moet ik lachen om de mensen die van oxxio naar eneco gaan. oxxio=eneco namelijk :)

Ik ben zojuist naar greenchoice gegaan, wat me verbaasde, prijzen op de website van gc zijn hoger dan op diverse vergelijkingsites. Even gebeld hoe dat zat, ja klopt meneer, dit is om potentiele klanten binnen te halen. Had toen al wel meteen beetje vieze smaak, voelt een beetje als je toekomstige klanten al direct oplichten.
Waarom zou je daar om lachen?
Het gaat erom dat het je een besparing oplevert.
Ik ben deze maand overgegaan op Essent, hiervoor zat ik bij energie-direct.
Die twee horen ook bij elkaar, echter was Essent nu de voordeligste voor mij, en of energie-driect dan een dochteronderneming is doet er m.i. niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 20:17
JvdW schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:59:
[...]

Waarom zou je daar om lachen?
Het gaat erom dat het je een besparing oplevert.
Ik ben deze maand overgegaan op Essent, hiervoor zat ik bij energie-direct.
Die twee horen ook bij elkaar, echter was Essent nu de voordeligste voor mij, en of energie-driect dan een dochteronderneming is doet er m.i. niet toe.
Was wat vergeten te melden, lees regelmatig dat mensen overstappen van oxxio naar eneco omdat klantenservice bij oxxio waardeloos is. Echter de mensen bij klantenservice eneco zijn hetzelfde ;)

Soms heb je gewoon pech en kom je in hoop ellende, maar over het algemeen is er niet een klantenservice die bewust lastig is lijkt em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Misschien niet altijd goedkoper dan vergelijkkingssites maar wel goedkoper dan gewoon overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
In het oude topic stond iets over een zakelijk contract, dat hier addertjes onder zouden zitten. Mijn ouders willen dat gaan doen..maar ik kan de comment niet meer vinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 07:48
Ik ben inmiddels een stapje verder en Nuon biedt mij nu 1.1836 ct aan (hier zit ook 10 "vaste klanten" korting in) en dit zijn de tarieven welke beschikbaar zijn vanaf 01-01-16 welke nu al worden aangeboden. Het feit dat deze aanbieding slechts 3 dagen na afgeven offerte zou verlopen is onzin gebleken. Zo te zien kan ik nergens anders dergelijke prijzen voor stroom ontvangen.

Vreemde is wel dat Nuon in hun aanbod per mail alleen maar rept over totaalbedragen en niet in detail treedt terwijl telefonisch wel 1.1836 werd aangeboden. Iemand enig idee hoe dit zit?

Zou liever naar Greenchoice overstappen maar die willen niet mee jammer genoeg.

..::System Specs::..

170074

Ik vind het vreemd dat je via een prijsvergelijker meer korting krijgt dan rechtstreeks. Blijkbaar kan het uit. (Dus het is voor een leverancier goedkoper om meer provisie te betalen en te profiteren van de extra winst van de onwetende klanten). Ik krijg er wel een wat scheef gezicht van.

Overigens, weet iemand wat er gebruikelijk wordt gehanteerd als definitie "nieuwe klant". Als je langer dan 1 jaar geleden klant bent geweest, ben je dan weer een nieuwe klant? In dat geval zou je bij wijze van kunnen hoppen tussen twee vertrouwde leveranciers.. en toch steeds korting pakken.

• EWK
  • Niet online

EWK

170074 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:19:
Ik vind het vreemd dat je via een prijsvergelijker meer korting krijgt dan rechtstreeks. Blijkbaar kan het uit. (Dus het is voor een leverancier goedkoper om meer provisie te betalen en te profiteren van de extra winst van de onwetende klanten). Ik krijg er wel een wat scheef gezicht van.

Overigens, weet iemand wat er gebruikelijk wordt gehanteerd als definitie "nieuwe klant". Als je langer dan 1 jaar geleden klant bent geweest, ben je dan weer een nieuwe klant? In dat geval zou je bij wijze van kunnen hoppen tussen twee vertrouwde leveranciers.. en toch steeds korting pakken.
Dat verschilt per bedrijf en zul je in de kleine lettertjes moeten lezen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-04 14:36
Ibidem schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:08:
Vreemde is wel dat Nuon in hun aanbod per mail alleen maar rept over totaalbedragen en niet in detail treedt terwijl telefonisch wel 1.1836 werd aangeboden. Iemand enig idee hoe dit zit?
geen idee hoe het precies bij Nuon zit, maar bij Essent heb ik vorige maand via de mail ook al een aankondiging van een verlaging gehad. Gewoon netjes per mail, dat weer wel. Gas ging behoorlijk omlaag (maar betaalde al lang teveel). Ik vraag me daarom af of het ook nog iets doet met de jaarcontracten op alle vergelijk sites. Ik heb daar tot nu toe nog geen veranderingen gezien de laatste twee weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar een energieleverancier voor in m'n nieuwe woning. Welk verbruik ik ook in vul voor stroom en gas (veel, gemiddeld, weinig) toch lijkt het energiecollectief van de Consumentenbond/Vadebron dit jaar toch echt het goedkoopst. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
vorige week via pricewise jaarcontract bij Essent aangevraagd en vandaag via de mail de tarieven per mail. Klopt met wat er toen op de website stond. Maarrr... ga ik nu kijken, ben ik ineens 20 euro per jaar goedoper uit, zowel gas als elektra zijn gedaald. Morgen dus maar eens bellen of ze het nog om kunnen zetten en anders gebruik maken van de bedenktijd, opzeggen en een nieuwe aanvragen.

EDIT:

net gebeld en zo geregeld.. welliswaar konden ze me niet omzetten naar de nieuwe tarieven maar annuleren was geen probleem en binnen 2 minuten was alles geregeld. Ook dat is dus een reden voor mij om bij Essent te blijven. Gelijk erna via pricewise een nieuwe aanvraag gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door jack_ op 30-12-2015 08:31 ]

• MdO82
  • Laatst online: 13:27
Wellicht een domme vraag/opmerking, maar ligt het aan mij of is de informatie wat een energieleverancier vraagt voor stroom erg onduidelijk ?

Ik bedoel hiermee ik zit nu nog bij essent en dan moet ik kijken op mijn essent wat de tarieven zijn, dit kan je niet zo gauw vinden op de website, bij nuon geldt hetzelfde.

Of ben ik zo blind dat ik eroverheen kijk :?

2250 WP Zuid PVoutput

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 21:08
Dat is ooit goed verstopt inderdaad. Laatste tijd 'stunten' leveranciers met maandbedragen (compleet waardeloos), ipv energietarieven. Verder is om te vergelijken het 'modelcontract' hetgeen je zoekt. Nog lastiger te vinden via de website(s) zelf, maar Google biedt uitkomst:

https://www.nuon.nl/energie/modelcontract/
https://www.essent.nl/con...om_gas/modelcontract.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
Lijkt wel alsof alle stroom prijzen ineens gezakt zijn en gas gestegen. Totale kosten komt ongeveer wel op hetzelfde uit bij mij. Geen idee welke prijzen ik nu krijg want ik had de ene opgezegd en een nieuwe aangevraagd maar daar heb ik nog geen bevestiging van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
jack_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:49:
Lijkt wel alsof alle stroom prijzen ineens gezakt zijn en gas gestegen.
Ivm http://m.telegraaf.nl/dft...p-gas-fors-omhoog-in-2016?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
maar moment van levering telt? Dan ga ik voor de tweede keer het contract annuleren wat ik de 29 december heb aangevraagd. Elektriciteit gaat van 0,2173 (27e) -> 0,2150 (29e) -> 0,1946 (nu)
en dal 0,2021 (27e) -> 0,1998 (29e) -> 0,1793 (nu). En gas weet ik niet wat de kale prijs was en wat die dan gedaan heeft. Kan nu alleen het totaal vergelijken en dat is gezien de stijging van de energiebelasting geen eerlijk vergelijk.

edit: scheelt toch weer 100 euro op de stroom (4500kWh/jaar) wat ik goedkoper uit zal zijn door een nieuw contract aan te vragen! hmm zie net wel dat de energiebelasting op elektriciteit ook weer gedaald is, dus dat is beetje appels met peren aangezien ik geen kale leveringstarieven genoteerd heb..

[ Voor 41% gewijzigd door jack_ op 01-01-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 23:10
Is een wijziging in de energie belasting, dus die gaat automatisch mee. Daar hoef je het contract niet voor open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar wat doen de meeste Tweakers hier? 1 jaar vast of 3 jaar vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
xabre16v schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:34:
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar wat doen de meeste Tweakers hier? 1 jaar vast of 3 jaar vast?
Ik doe altijd 1 jaar vast, en switch dan naar een ander voor de welkomstbonus. Dit doe ik al een jaar of 6/7, en nog nooit problemen gehad. Afrekeningen die altijd klopten en altijd mijn geld (teveel betaald voorschot) terug gekregen. Nu weer per 1 januari een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik stap ook elk jaar over. De welkomst korting is bij mij een heel groot deel van de totale kosten per jaar door mijn lage verbruik waardoor ik eigenlijk altijd overstap naar de leverancier met de hoogste welkomstkorting. Ik ben overgestapt van Delta naar Essent met een welkomstkorting van 250 euro. Ik gebruik +- 1100 kwh en 250 m3 gas per jaar dus die 250 euro levert 50% korting op ofzo. *O*

Voor het eerst ging de overstap niet geheel vlekkeloos. Ik kreeg van Delta te horen dat ze alleen mijn elektriciteit abonnement hadden gestopt en dat het gas abonnement werd verlengt. Gelijk een mailtje naar easyswitch gestuurd. Ik denk niet dat ze iets hebben gedaan, maar later op de dag kreeg ik een mail van Delta dat ook het gas abonnement is opgezegd.

Het kost je misschien een uurtje om het uit te zoeken, maar als je daar 250 euro mee kan besparen is dat snel verdient. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Inderdaad, de eerste keer kostte het wat tijd, maar nu kost het elk jaar max een half uurtje.

Wij hebben alleen stroom (geen gas ivm stadswarmte). En op een stroomrekening van 250 euro per jaar tikt zo'n bonus van bijna 100 euro toch hard aan.

Edit:typo

[ Voor 3% gewijzigd door abalone op 02-01-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
jack_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:13:
En gas weet ik niet wat de kale prijs was en wat die dan gedaan heeft. Kan nu alleen het totaal vergelijken en dat is gezien de stijging van de energiebelasting geen eerlijk vergelijk.
heb het nog even nagerekend en de laatste wijziging is puur te wijten aan de verhoging van de belasting op gas en de verlaging van de belasting op elektriciteit, dus geen reden om die te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Afgelopen jaar zat ik bij energiedirect.
Geschat verbruik 2300kwh en 900m3 gas. Betaalde na aftrek welkomst bonus 87 euro per maand.
Net de meterstanden bekeken en kom na een jaar op 1900kwh en 800m3 gas uit.
Krijg nog een aardig bedragje terug.

Ook nu weer gekeken naar de goedkoopste via gaslicht.
Ik kon via gaslicht verlengen bij energiedirect voor 1 jaar en kreeg 220 euro korting :-).
Zelfde geschatte verbruik aangehouden als vorig jaar en betaal nu 72 euro per maand :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariemaiden
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-04 16:39
Gisteren uitgezocht naar wie ik het beste kon overstappen: Qurrent met 175 overstappremie.
Wil ik het vandaag regelen blijkt de premie vandaag nog maar 55 euro...

Morgen maar eens bellen of er nog wat te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:45:
Ik kon via gaslicht verlengen bij energiedirect voor 1 jaar en kreeg 220 euro korting :-).
Mij werd bij erergiedirect.nl ook deze bonus beloofd maar ik zag na het afsluiten via gaslicht.com dat mijn gasverbruik waarschijnlijk te laag is om deze bonus te behalen. Je krijgt dan minder. Ik weet niet of dit voor jou ook geldt maar ik vond het wel weer een beetje meh...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn er goede vergelijkingssites die echt alle parameters meenemen, of blijft het toch zelf alles uitvogelen? Bij Qurrent en Vandebron krijg je bijvoorbeeld speciale kortingen op het vastrecht als je zelf stroom opwekt, daar zit soms een hele formule aan vast, maar ik heb het idee dat dat soort acties nergens meegenomen worden.

Toch maar braaf alle sites van de energieleveranciers af? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraades schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:49:
[...]

Mij werd bij erergiedirect.nl ook deze bonus beloofd maar ik zag na het afsluiten via gaslicht.com dat mijn gasverbruik waarschijnlijk te laag is om deze bonus te behalen. Je krijgt dan minder. Ik weet niet of dit voor jou ook geldt maar ik vond het wel weer een beetje meh...
In mijn mail die ik van Gaslicht.com staat hier niets over vermeld en dat ik gewoon 220 euro korting krijg.

Mijn geschat verbruik voor 2016 is trouwens 2300kwh en 900m3 gas. (werkelijk verbruik afgelopen jaar 1900kwh en 825m3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:49:
[...]

In mijn mail die ik van Gaslicht.com staat hier niets over vermeld en dat ik gewoon 220 euro korting krijg.

Mijn geschat verbruik voor 2016 is trouwens 2300kwh en 900m3 gas. (werkelijk verbruik afgelopen jaar 1900kwh en 825m3).
Bij mij staat in de aanmeldingsmail onder "Overzicht van het door u bestelde product":

Bijzonderheden
De hoogte van de welkomstpremie is afhankelijk van uw gasverbruik. Indien u minder dan 1000 m3 gas verbruikt dan ontvangt u een lagere welkomstpremie dan wanneer u meer dan 1000 m3 verbruikt. De welkomstpremie bij een verbruik van minder dan 1000 m3 bedraagt € 150 voor stroom en gas. De welkomstpremie bij een verbruik van meer dan 1000 m3 bedraagt € 230 voor stroom en gas. U ontvangt de welkomstpremie alleen als nieuwe klant van Energiedirect.nl, dat wil zeggen dat u in de afgelopen 12 maanden geen klant bij Energiedirect.nl bent geweest.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Maar die bijzonderheden kan je dus ook al vooraf vinden natuurlijk. Daarom op voorhand al in de TS opgenomen dat je dat goed door moet lezen. Neem wat meer tijd vooraf, voorkomt teleurstelling.

Bij Gaslicht.com zie je het bijvoorbeeld bij "lees productvoorwaarden". Er opent een pop-upscherm, daarin is een korte samenvatting opgenomen en zijn de PDF's gelinkt. Staat er precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja klopt ik heb ook niet goed gekeken.
Ik neem aan dat Remko24 dan dezelfde beperking heeft gezien zijn gasverbruik.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het echt niet in mijn mail staan, ook niet bij de voorwaarden etc.
Ik heb verlengt op 6 januari, weet niet of het onlangs pas is aangepast?

Let op, ik praat over een verlenging, niet over een nieuwe aansluiting.

Bij bijzonderheden staat alleen:

Alleen voor bestaande klanten van Energiedirect.nl

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 13-01-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ah ok. Bij mij is het een overstap dus wellicht heeft dat er mee te maken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kraades schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:04:
[...]
Bijzonderheden
De welkomstpremie bij een verbruik van minder dan 1000 m3 bedraagt € 150 voor stroom en gas. De welkomstpremie bij een verbruik van meer dan 1000 m3 bedraagt € 230 voor stroom en gas.
Maar wat is dan de premie bij 1000 kuub? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jaartje bij NLE gezeten; 17 december eindnota, € 14,23 nog terug. Mooi.
31 dec. 2015 wordt er nog € 70,73 op mijn rekening terug betaald onder vermelding "jaarafrekening"
Bedrag is nergens terug te vinden.........

Waar die energie cowboys mee bezig zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:47:
Ik ben ook opzoek naar een energieleverancier voor in m'n nieuwe woning. Welk verbruik ik ook in vul voor stroom en gas (veel, gemiddeld, weinig) toch lijkt het energiecollectief van de Consumentenbond/Vadebron dit jaar toch echt het goedkoopst. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben ook d.m.v. het energiecollectief overgestapt naar vandebron. Als ik mijn verbruik (circa 2.000 / 2.000) invulde bij een energievergelijkingssite dan zou het niet veel uitmaken omdat een andere energieleverancier een hoge welkom-bonus gaf waar vandebron geen hoge bonus had maar erg lage tarieven.
Als je een laag verbruik hebt dan zou het dus goedkoper kunnen zijn om nog even bij zo'n vergelijkingssite te kijken en te zoeken naar een leverancier met hoge welkom-bonus.
Nu blijkt dat mijn gasverbruik dit jaar waarschijnlijk hoger is dan 2.000 (oud huis) ben ik blij dat ik voor lage tarieven heb gekozen.
Gizz schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:20:
Zijn er goede vergelijkingssites die echt alle parameters meenemen, of blijft het toch zelf alles uitvogelen? Bij Qurrent en Vandebron krijg je bijvoorbeeld speciale kortingen op het vastrecht als je zelf stroom opwekt, daar zit soms een hele formule aan vast, maar ik heb het idee dat dat soort acties nergens meegenomen worden.

Toch maar braaf alle sites van de energieleveranciers af? :P
Er zit vaak verschil tussen het aanbod via vergelijkingssite en aanbod op de site van leverancier zelf. Vaak is de laatste optie enkele centen per eenheid duurder. Zo was vandebron op hun eigen site 3-4 cent per kuub duurder dan via collectief.

[ Voor 27% gewijzigd door Tehh op 14-01-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:43
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:26:
Ik heb het echt niet in mijn mail staan, ook niet bij de voorwaarden etc.
Ik heb verlengt op 6 januari, weet niet of het onlangs pas is aangepast?

Let op, ik praat over een verlenging, niet over een nieuwe aansluiting.

Bij bijzonderheden staat alleen:

Alleen voor bestaande klanten van Energiedirect.nl
Klopt, bij verlengen staat er niets over minimaal 1000m3 gas.

Bij nieuw afsluiten wel.

[ Voor 69% gewijzigd door xminator op 14-01-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:43
Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door xminator op 14-01-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677999

Mijn vraag
Essent heeft mijn ouders gebeld met het aanbod om hun energieprijs voor de komende 5 jaar vast te zetten. Nu vragen wij ons af of dit wel verstandig is maar we voelen ons niet echt in staat zelf de toestand van de energiemarkt voor de komende 5 jaar te voorspellen. Zijn er hier op tweakers misschien mensen die een beetje thuis zijn in deze zaken en een soort van onafhankelijk advies kunnen geven.

Ikzelf denk dat Essent een dergelijk aanbod niet doet als ze niet verwachten er zelf op te gaan verdienen, maar ik kon niet echt veel nieuwsartikelen vinden die duiden op een aankomende daling van de energieprijzen. Mogelijk vind ik weinig doordat ik in Belgie zit en daardoor voornamelijk Belgische nieuwsartikelen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 12:47

paQ

Anoniem: 677999 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:51:
Ikzelf denk dat Essent een dergelijk aanbod niet doet als ze niet verwachten er zelf op te gaan verdienen, maar ik kon niet echt veel nieuwsartikelen vinden die duiden op een aankomende daling van de energieprijzen. Mogelijk vind ik weinig doordat ik in Belgie zit en daardoor voornamelijk Belgische nieuwsartikelen krijg.
;)

Keer de vraag om:
Essent denkt dat de energie de komende jaren een stuk hoger wordt, en wil jou daar voor behoeden, dus gaat geheel belangeloos zelf de klant benaderen om de prijzen nu direct vast te zetten, graag meteen even antwoord geven als het kan.

Klinkt niet heel logisch toch? :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06

Fiber

Beaches are for storming.

Voorlopig dalen de energieprijzen alleen maar...

Maar niemand heeft een glazen bol en dus kan niemand voorspellen hoe lang dat nog gaat duren. Ik denk zelf nog wel een paar jaar, maar ik geef geen garantie... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Ach en dan nog, al zou je wel prijsgarantie kunnen geven... ik vraag me dan nog af of dat goedkoper is dan in die 5 jaar jaarlijks of iets minder vaak over te stappen en de kortingen die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677999

@paQ

dat bedoel ik dus, ik krijg er een beetje een raar gevoel bij. zoals vroeger, toen ik een nokia 3510 had en iedereen al een smartphone had, toen belde mijn provider me elke maand wel een keer om me te vertellen dat ik voordeliger uit was door een abonnement te nemen aan 10 euro per maand, hoe 120 euro goedkoper is dan die 30 euro die ik per jaar verbelde konden ze me nooit uitleggen ;) maar dat was natuurlijk veel meer in eigen handen dan deze situatie

@fiber, ik zal geen advocaat op je afsturen ;)

@marcel87, ik geloof dat mijn ouders de laatste 30 jaar nog nooit zijn overgestapt, wel vaker korting gekregen door te praten over overstappen :p

Ik denk dat ze hun 14 dagen bedenktijd maar moeten aanspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:45:
[...]
[...]
In november 2014 dit ook gevraagd aan EnergieDirect, maar konden niks voor mij betekenen qua bonus. De bonus is namelijk alleen voor nieuwe klanten. Ze hadden wel een aanbod met lagere tarieven, dus heb uiteindelijk wel voor nog een jaar bijgeschreven. Achteraf nooit moeten doen, want ik had veel beter kunnen overstappen naar een andere leverancier zodat ik daar weer de bonus kon opstrijken.

Deze keer (afgelopen november) wel weer overgestapt, ik zit nu bij Oxxio. Hoor je een hoop slechte verhalen over (waardoor ik ook wel beetje spijt kreeg, bedenkperiode was helaas ook al voorbij), maar tot nu toe gaat het prima. We gaan het zien...
Bij doorgeven van de meterstand stond er nog een hele oude meterstand in het systeem (blijkbaar is vorige huurder ook eens klant geweest bij Oxxio?), maar ik heb al 2 jaar een slimme meter, dus ik zie dat de standen nu vanzelf uitgelezen worden, wel zo makkelijk.

Al die flauwekul met bespaarapps e.d. hoeft van mij niet, ik betaal netjes het voorschot elke maand en zie aan het einde van de contractperiode wel wat ik terug krijg of bij moet leggen. Voor de rest hoef ik geen contact met de leverancier. En als er iets is dan vraag/klaag ik vaak via Twitter even, snelle reactie gegarandeerd ;)

En dus jaarlijks overstappen, volgens mij 'verdien' je daar toch het meeste mee onder de streep. Ik vul m'n verbruik in (dankzij domotica weet ik dat tot op de komma precies) en pak de goedkoopste via gaslicht.com / pricewise.nl (geopend via cashbackxl.nl zodat je nog een paar tientjes extra pakt).

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09

MsG

Forumzwerver

Zo doe ik het ook inderdaad. Zit nu ook bij Oxxio. Werd wel gebeld door Nuon waarom ik weg was gegaan en die boden me een jaar lang 50% korting. Niet in zee gegaan want dan moet je meteen ontransparant ja tegen iets zeggen, en vaak gaat het helemaal niet om 50% factuurkorting maar een of andere lage post die dan voor een jaar maar voor 50% wordt belast.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736477

*knip* naar je eigen website verwijzen, dat noemen we nu spam. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam voordat je die fout nog eens maakt.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 13-02-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:07
ThinkPadd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:41:

En dus jaarlijks overstappen, volgens mij 'verdien' je daar toch het meeste mee onder de streep. Ik vul m'n verbruik in (dankzij domotica weet ik dat tot op de komma precies) en pak de goedkoopste via gaslicht.com / pricewise.nl (geopend via cashbackxl.nl zodat je nog een paar tientjes extra pakt).
Dat jaarlijks overstappen houdt toch op een gegeven moment wel op? Zoveel aanbieders zijn er toch ook niet, op een gegeven moment heb je de betrouwbare bedrijven wel gehad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Voor jaarlijks overstappen heb je maar 2 bedrijven nodig ;)

De verschillen zijn ook niet zo groot dat je per se de goedkoopste hoeft te pakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Rukapul op 13-02-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Nu online
Inderdaad. Ik ben eergisteren voor mij zelf naar Greenchoice gegaan. Is 100 euro meer t.o.v. de budgetleveranciers en 100 euro goedkoper dan de wat duurdere bedrijven. Mooi er tussenin en groen, laatste vind ik belangrijk. Zat ook te twijfelen aan Pure Energie, scheelde maar 2 euro op jaartotaal. Vond de site nog wat rommelig, maar misschien dat ik er volgend jaar naar overstap... is immers inhoudelijk vergelijkbaar als Greenchoice (beide groene stroom en CO2 gecompenseerd gas).

In mijn nieuwe woning heb ik straks ook een dubbele meter, maar ik ga gewoon voor enkeltarief. Geschat een verhouding van 40% hoog en 60% laag scheelde maar 2 euro op jaarbasis. Dan moet je nog letten dat je daadwerkelijk die verhouding haalt door 's nachts en in het weekend meer apparatuur aan te zetten, anders is het nog duurder ook. Voor die 2 euro geen narigheid en weten waar je aan toe bent. prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk ik niet goed, of is er geen premie meer via gaslicht als je verlengt bij energiedirect?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
Ik heb dit aanbod gekregen van Sloopdecrisis.
Is dit een goed aanbod?
Het bovenste getal is van de nieuwe leverancier :)

Probeer eens opnieuw zonder luie c/p van een of andere site of mail met een tabelopmaak. In bert888 in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 4" ben je hier ook al op gewezen en maak je hier een schaamteloze crosspost.

[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 16-02-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:31
Hoewel terecht, voegt zo een post natuurlijk ook niks toe. Maak gewoon een topicreport. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 16-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:23:
Kijk ik niet goed, of is er geen premie meer via gaslicht als je verlengt bij energiedirect?
Iemand? Ik kan het echt niet vinden :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
pven schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Iemand? Ik kan het echt niet vinden :/
Gisteren heb ik naar aanleiding van dit topic nog even gekeken wat de prijzen nu deden. Mijn vriendin zit nu bij Energiedirect en kreeg 250 euro terug bij 1500kWh en 1000m³ gas (geen eerder contract). Ik heb dit bij Pricewise voor haar geregeld. Gaslicht.com had precies dezelfde tarieven, zie ook hier onder.

Nu staat Energiedirect helemaal niet meer bovenaan in de lijst en krijg je nog maar 50 euro terug. Schijnbaar heeft Energiedirect klanten genoeg?

Dit waren de voorwaarden (26 november, zowel via Gaslicht.com als Pricewise):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GSpmG6K.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hm, dan wordt het weer tijd om over te stappen naar een ander. Jammer, maar ja: voor 150 tot ongeveer 200 euro 'bonus' vind ik dat wel de moeite.

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Heb de overstap naar van de Bron gemaakt via de consumentenbond.

Netjes mijn verwachte hoeveelheden ingevuld;

Verbruik gas: 1100
Verbruik Elektriciteit [Dag / Nacht]: 1250 / 1250

Nu gaat van de Bron ineens uit van "Het weergegeven jaarverbruik is gebaseerd op uw historische verbruik, geregistreerd door de netbeheerder."

Normaaltarief 1243 kWh
Daltarief 1053 kWh
Gas 999 m3

Zit nu op een maandbedrag van 85,- !

Iemand enig idee waarom ik dan mijn verwachte hoeveelheden in moet vullen
als ze toch uitgaan van een gemiddelde van voorgaande jaren?

Het gemiddelde gaf van de Bron aan berekend vanaf 2009. In 2009 woonde er een alleenstaande oude man tot wij eind 2013 het huis kochten, jong stel van halverwege de 20 (allebei fulltime baan). Mijn verwachte hoeveelheden zijn puur gebaseerd op het laatste volle jaar, omdat we daarvoor aan het verbouwen zijn geweest en er nog niet woonden.

Iemand een idee wat ik er aan kan doen en wat de gevolgen zijn?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar die tarieven zitten toch dicht genoeg bij wat jullie verwachten? 200kWh minder dal en 100m3 minder gas, nou niet hele schokkende verschillen.

Bij iig sommige kan je online je maandbedrag (binnen een bepaalde range) bijstellen, of anders ze bellen. Maar je kan ook gewoon zorgen dat je wat geld aan de kant hebt gezet voor wanneer de eindafrekening komt.

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Het zijn ook geen schokkende verschillen, maar het zijn verschillen!

Je wilt de goedkoopste leverancier op basis van mijn verwachte tarieven,daarvoor heb ik voor van de Bron gekozen. Als ik aan het eind van het jaar bij moet betalen en dit verreken met het maandbedrag, zal misschien blijken dat ze helemaal niet de goedkoopste waren. Dit hoort toch niet?

Heb van de Bron gebeld en de mevrouw had het er van dat ze wettelijk verplicht zijn het gemiddelde te nemen. Op de vraag waarom ik dan verwachte tarieven in moet vullen kon ze geen antwoord geven.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Als jij zeker weet dat je X kWh en X kuub gas verbruikt, dan is dat wat je per jaar betaalt (en van te voren kunt uitrekenen door die getallen in te voeren).

Of vandebron jullie bij het bepalen van het maandbedrag te hoog of te laag inschat heeft geen enkele invloed op wat na 12 maanden het totaalbedrag is bij de jaarafrekening. Het getal onderaan de streep is hetzelfde, of vandebron er nou helemaal naast zit qua inschatting of juist precies goed.

Met andere woorden: als jij de prijzen vergelijkt door overal de meest realistische waarden in te vullen, dan pak je het logisch aan. Welk SJV (standaard jaarverbruik) de netbeheerder (en niet eens de leverancier) aan jouw adres gekoppeld heeft is niet relevant.

Het kan trouwens veel extremer dan in jouw geval. Dit was mijn jaarafrekening een paar weken terug. SJV lekker hoog door een ouder echtpaar dat voor mij hier woonde (elke dag thuis), terwijl ik het hele dak heb volgegooid met zonnepanelen en weinig thuis ben:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZrGTBfruxgshy16hoN3nLPsV/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
oohh schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Nu staat Energiedirect helemaal niet meer bovenaan in de lijst en krijg je nog maar 50 euro terug. Schijnbaar heeft Energiedirect klanten genoeg?
Ik kreeg gisteren wel weer iemand aan de lijn van Energiedirect.
Meneer, net nadat u bij ons klant bent geworden zijn de tarieven gezakt. Erg jammer voor u. Maar ik kan u een aanbod doen waarmee u ook deze lagere tarieven krijgt. Dat kan u wel tot €15 per maand schelen (of in ieder geval €5 per maand). En u bent dan 2 jaar lang gegarandeerd van deze lage tarieven!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:15
kraades schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Ik kreeg gisteren wel weer iemand aan de lijn van Energiedirect.
Meneer, net nadat u bij ons klant bent geworden zijn de tarieven gezakt. Erg jammer voor u. Maar ik kan u een aanbod doen waarmee u ook deze lagere tarieven krijgt. Dat kan u wel tot €15 per maand schelen (of in ieder geval €5 per maand). En u bent dan 2 jaar lang gegarandeerd van deze lage tarieven!
Maar dan zit je dus twee jaar aan Energiedirect vast, in plaats van één jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ja precies. Dat kwam helemaal aan het eind.
Hij vroeg nog moet het aanbod in de ijskast of de prullenbak in. Prullenbak dus. :r

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 15:01
Laatst ook de overstap gemaakt op advies van een collega....

Ben van Eneco (contract zonder einddatum) overgestapt naar een jaarcontract van Oxxio.

1. Kreeg van Oxxio een nieuw termijnbedrag voorgeschoteld wat 2,5 keer hoger was als het termijnbedrag bij Eneco. Moest bijna 400 per maand lappen. Bleek dat ze verkeerde meterstanden hadden ontvangen van Eneco.

2. Vandaag kreeg ik de jaarnota van Eneco. Of ik weer even 1000 euro wilde bijlappen. Verbruik was 2,5 keer zo hoog als normaal. Had iets van 6000 Kwh gebruikt. Compleet fout gegaan daar en ik zit met de consequenties. Wel goed te woord gestaan door de klantenservice en het wordt gecorrigeerd maar ik krijg er grijze haren van en weet niet of ik volgend jaar ook weer zo snel over zal stappen. Collega van me heeft nooit problemen en die stapt elk jaar over :P

Ik schrok me de pleuris van die mail met dat bedrag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:45
Net ook overgestapt, gaat mij ongeveer 360 euro besparen op jaarbasis. Datum voor volgend jaar overstappen al weer in de agenda gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54

The Executer

Lekker belangrijk!

Vorig jaar in ons oude huis overgestapt naar NLE via de consumentenbond.krijg van elk product € 50 bonus dus totaal € 100. 2 december hebben we de sleutel ontvangen van ons nieuwe huis en hebben het contract meegenomen. Heb de eindstand van het oude huis doorgegeven, kregen we onlangs de eindafrekening, krijgen we € 600 terug! En dan hebben we de bonus nog niet eens ontvangen. Heb de meterstanden gecontroleerd, maar deze kloppen wel. Leuke meevaller zo.

Nu ben ik voor dit jaar weer op zoek naar een nieuwe partij met welkomstbonus. Zoals het nu lijkt word het Nuon. Ze bieden via gaslicht.com een korting van € 140. Eerder in de tekst staat ook iets dat het verwerkt word in de leveringskosten. Binnenkort maar even verder in duiken. Vandebron heeft erg scherpe tarieven maar helaas geen bonus waardoor het op dit moment iets minder interessant is.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb ergens in dit topic een reactie gelezen over de vergoedingen met zonnepanelen echter kan ik hem niet meer vinden.

Ik zit nu bij gaslicht te kijken en zie het volgende staan:

Bij Eneco staat er bijvoorbeeld: "Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik."

Bij Essent staat dan weer: "Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik."

Met welke van de 2 opties ben je als consument beter af als je minder opwekt dan je in totaal op jaarbasis verbruikt ?

Of is het beide gewoon hetzelfde alleen in andere bewoordingen ?

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 28-02-2016 19:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 22:16
Wanneer je een enkele meter heb, maakt het niet uit. Je wekt minder op de dus verbruikte kWh bovenop de opgewekte kWh ga je betalen.
Trouwens gaslicht is niet de enige, bij snakewool.nl en dan klik energiebedrijven komen de 6 vergelijkingssites. Ook hierin zit dus verschil in tarief.

[ Voor 36% gewijzigd door snoekds20 op 28-02-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 22-04 22:13

JSchut

.....

Ik ben altijd een beetj ebang dat ze te vroeg mijn contract opzeggen met mijn huidige leverancier. Vorig jaar voor het eerst overgestapt (naar Nuon) en dit jaar wil ik naar Greenchoice. Nu staat er dat als ik mij aanmeld bij Greenchoice tot max 6 maanden voor het aflopen van mijn contract bij mijn huidige leverancier dat ze dan de afloopdatum van mijn huidige leverancier aanhouden. Tenminste dat denk ik te lezen.... Klopt dit?

Mijn contract bij Nuon loopt tot en met 31 mei en ik krijg dan nog een welkomstpremie van Nuon. Vandaar dat ik niet te vroeg wil overstappen want dan krijg je die bonus niet meer dacht ik.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 22:16
JSchut schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:53:
Tenminste dat denk ik te lezen.... Klopt dit?

volgens mij wel, anders even met GC bellen

Mijn contract bij Nuon loopt tot en met 31 mei en ik krijg dan nog een welkomstpremie van Nuon. Vandaar dat ik niet te vroeg wil overstappen want dan krijg je die bonus niet meer dacht ik.

uitzingen tot en met 31 mei dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 22-04 22:13

JSchut

.....

Ik snap dat ik pas 31 mei moet overstappen. Maar daarom vraag ik of het klopt dat als ik nu overstap naar Greenchoice dat ze dan mijn einddatum van Nuon aanhouden omdat het minder dan 6 maanden tot die datum is.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Al je telefoon gepakt en hen gebeld?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
snoekds20 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:28:
Wanneer je een enkele meter heb, maakt het niet uit. Je wekt minder op de dus verbruikte kWh bovenop de opgewekte kWh ga je betalen.
Trouwens gaslicht is niet de enige, bij snakewool.nl en dan klik energiebedrijven komen de 6 vergelijkingssites. Ook hierin zit dus verschil in tarief.
Hier hebben we een slimme meter dus zal geen enkel tarief zijn,
Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.

Iemand bekend hiermee ?

"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"

Omdat er iemand thuis is vind ik het zond om een dubbel tarief te berekenen, al scheelt het volgens mij niet heel veel meer zoals het vroeger wel het geval is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb een contract van 3 jaar bij Oxxio (nee niet zo slim geweest). Is mijn eerste eigenhuis. Moet deze nog uitzitten tot oktober dit jaar. Ga dan gelijk onderhandelen of over, want ik betaal nu veel te veel.
Pagina: 1 2 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4