Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste
Acties:
  • 2.154.042 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:29
@Yuyu80
Innova verhoogt eenzijdig voorschotten en het is moeilijk lager te krijgen. Al zijn er ook die geen problemen ondervinden.
De solvabiliteit schijnt ook niet al te best te zijn.
Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Yuyu80 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:11:
Ik heb zojuist via Consumid een innova contract aangeboden gekregen met ingaan 1 jan met de volgende tarieven.

Normaaltarief all-in € 0,69498 / kWh
Daltarief all-in € 0,58234 / kWh
Gastarief all-in € 2,54561 / m3

Alleen is mijn voorschot gebaseerd op het moment dat ik geen zonnepanelen en geen warmtepomp had.
Weet iemand hoe makkelijk is bij innova om deze te verlagen? En hoe ik de solvabiliteit van Innova kan checken. in mijn variabel contract bij vattenval is betaal ik nu 1,68 per kuub maar zal dit naar 4 euro schieten zoals ze aan nieuwe klanten bieden. Iemand met verstand van zaken? Blijf een gok maar ik vind het zo spannend…en Consumind? Is dat een betrouwbare partij. Ik weet het heel veel vragen 8)7
Toevallig vorige week met een kennis gedaan, die zit ook bij inonova maar heeft nu een paar maanden zonnepanelen.
Hebben we even gekeken wat hij al aan voorschotten betaald had plus wat hij aan stroom overschot had.
Hij had al een ruime spaarpot opgebouwd bij Innova.

We konden op zijn Innova pagina met een schuifje het maandbedrag terug zetten van 185 naar 135, verder ging niet.
En dat kon je ook maar 1 keer per maand aanpassen.
Dus volgende maand even kijken of hij nog verder terug kan.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

€2.06 voor m3 gas.
Gewoon energie vanaf 1 september.

https://gewoonenergie.nl/tarieven/

https://gewoonenergie.nl/...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuyu80
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03-2024
Maar deze zijn variable. Ik heb nu ook variabel voor 1,68. De vraag is hoeveel gaan ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Yuyu80 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Maar deze zijn variable. Ik heb nu ook variabel voor 1,68. De vraag is hoeveel gaan ze worden.
Maar dan heb t/m dec nog steeds 2,06

Wel by far het laagst wat ik nu tegenkom.
Eneco variabel is nu naar 2,249 (vanaf 25/8)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:37
paQ schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:23:
[...]

Maar dan heb t/m dec nog steeds 2,06

Wel by far het laagst wat ik nu tegenkom.
Eneco variabel is nu naar 2,249 (vanaf 25/8)
Ik durf niet te zeggen of er de energieleverancier iets in de weg staat om het tussentijds te verhogen. Normaal was dit bij variabele contracten 1x per half jaar. Volgens mij hebben vele leveranciers dit al meerdere keren aangepast dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sito schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:35:
Half oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en ik vraag me af hoe ik het aan moet pakken qua energieleverancier.

Er liggen 10 zonnepanelen op het dak, maar geen idee hoeveel we gaan verbruiken, dus dat is lastig inschatten. Als het goed is laten we een hybride warmtepomp plaatsen, dus dat zal ik het gasverbruik schelen. Maar wederom: echt geen idee wat we gaan verbruiken.

Een aantal maanden geleden had ik de hoop dat energieleveranciers later in het jaar weer vaste contracten gingen aanbieden, maar helaas is dat niet zo. Bij onze huidige woning hebben we Engie (alleen stroom), maar weet niet zo goed wat slim is om te doen. Ik heb al bij verschillende leveranciers naar hun modelcontracten e.d. gekeken, maar er zit echt een flink verschil tussen.

Wat raden jullie aan?
Nu de beste deal afsluiten die je kunt vinden en niet gaan afwachten. Het stookseizoen begint al over een dikke maand, al klinkt dat nog vreemd met de huidige temperaturen.

En ga voor een grote en bekende leverancier. GC, Shell Energy, Eneco, etc. om risico van omvallen in de winter te voorkomen. Staar je niet blind op salderen. Het zou mij niet verbazen als dit vervroegd afgeschaft gaat worden 'om de leveranciers te beschermen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

Soru schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:32:
[...]

Ik durf niet te zeggen of er de energieleverancier iets in de weg staat om het tussentijds te verhogen. Normaal was dit bij variabele contracten 1x per half jaar. Volgens mij hebben vele leveranciers dit al meerdere keren aangepast dit jaar.
Variabele contracten kunnen op elk gewenst moment worden aangepast. Het risico voor de leverancier is dat klanten (kostenloos) per direct weg kunnen. En dat willen ze niet want met name deze contracten zijn hun cash cows. Dus ze zullen wel verhogingen doorvoeren maar wel dusdanig dat ze in de pas lopen met de concurrentie. Als de markt beweegt zijn de consumenten dus sowieso de klos.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 06:52
Daar gaan we weer…. Voorlopig gaan de prijzen niet omlaag.

https://nos.nl/artikel/24...s-gazprom-voor-drie-dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-05 10:25

K van k

18x 400 wp oost-west

Vaste contracten practica niet te krijgen.
Ook Rutte geeft aan vanmiddag in z'n toespraak,sorry maar dit jaar en volgend jaar zit er niets in om de burger te helpen.
Het lijkt mij als de prijs vertienvoudigd of meer, dat je op btw ook 10 x meer pakt .
Zet dit maar op 2%,gwoon met de prijs op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FaceDown schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Variabele contracten kunnen op elk gewenst moment worden aangepast. Het risico voor de leverancier is dat klanten (kostenloos) per direct weg kunnen. En dat willen ze niet want met name deze contracten zijn hun cash cows. Dus ze zullen wel verhogingen doorvoeren maar wel dusdanig dat ze in de pas lopen met de concurrentie. Als de markt beweegt zijn de consumenten dus sowieso de klos.
Waarom zijn deze contracten hun cash cows?

Ze kunnen nog veel verder verhogen als ze willen hoor. Overstappen is nog vele malen duurder namelijk. Als je nu maar vattenfall wil betaal je ruim 4 euro de kuub bijvoorbeeld.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05 16:25
Voor de mensen met een contract bij Energie VanOns. Ik lees dat ze in 2019 diep in de rode cijfers zaten (onderzoek consumentenbond). Hoe betrouwbaar is deze leverancier? Ik twijfel of ik mijn nieuwe vaste contract bij ze wil aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:48

The_Scarabial

MTB for life!

Sito schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:35:
Half oktober krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en ik vraag me af hoe ik het aan moet pakken qua energieleverancier.

Er liggen 10 zonnepanelen op het dak, maar geen idee hoeveel we gaan verbruiken, dus dat is lastig inschatten. Als het goed is laten we een hybride warmtepomp plaatsen, dus dat zal ik het gasverbruik schelen. Maar wederom: echt geen idee wat we gaan verbruiken.

Een aantal maanden geleden had ik de hoop dat energieleveranciers later in het jaar weer vaste contracten gingen aanbieden, maar helaas is dat niet zo. Bij onze huidige woning hebben we Engie (alleen stroom), maar weet niet zo goed wat slim is om te doen. Ik heb al bij verschillende leveranciers naar hun modelcontracten e.d. gekeken, maar er zit echt een flink verschil tussen.

Wat raden jullie aan?
Het huidige verbruik bij de huidige bewoners na vragen dan heb je al een eerste goede inschatting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
bronstige schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:01:
Voor de mensen met een contract bij Energie VanOns. Ik lees dat ze in 2019 diep in de rode cijfers zaten (onderzoek consumentenbond). Hoe betrouwbaar is deze leverancier? Ik twijfel of ik mijn nieuwe vaste contract bij ze wil aanhouden
Iedereen heeft twee keuzes op het moment; of variabel bij een grote jongen en dan maar zien wat de prijzen doen, of vast bij een kleinere speler en maar zien of ze overeind blijven.

Met het stookseizoen in aantocht loopt je voorschottarief steeds meer in lijn met je daadwerkelijke verbruik dus als je net bent overgestapt is je risico bij een faillissement beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 20:43
K van k schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:25:
Vaste contracten practica niet te krijgen.
Ook Rutte geeft aan vanmiddag in z'n toespraak,sorry maar dit jaar en volgend jaar zit er niets in om de burger te helpen.
Het lijkt mij als de prijs vertienvoudigd of meer, dat je op btw ook 10 x meer pakt .
Zet dit maar op 2%,gwoon met de prijs op en neer.
Iedereen moet to the ground, dat was t design he ;)

Je bevestigd het, er is genoeg wat de roverheid zo kan doen. Maja, doen ze niet...

We moeten t zelf doen, zelf overleven, zelf bezuinigen waar mogelijk en slim zijn.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-05 10:25

K van k

18x 400 wp oost-west

Nou voorpagina ging over budget energie maar dat zal niet de enigste leverancier zijn.
Wie vorige maand op 200 zat- ging nu in 1 x naar 800 met maandtarief.Mensen schrokken zich rot.
Mocht er nog jaarcontract te krijgen zijn, zou ik het toch vast zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
K van k schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:27:
Mocht er nog jaarcontract te krijgen zijn, zou ik het toch vast zetten.
Ik heb me erin verdiept, maar een jaarcontract krijg je nergens meer.

Ik zit nu zelf ook op 200 euro per maand, en eind september loopt mijn contract af. Ik vrees dat mijn bedrag x3 of zelfs x4 gaat. Echt absurd, dit kan toch niemand meer betalen ... |:(

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enderbram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:49
Ik ben aan het twijfelen. Zit nu nog in de bedenktijd van zowel het GC/Univé 3 jaar dalen als het VasteLastenBond/Gewoon Energie 1 jaar vast contract. Beide dankzij dit topic trouwens, waarvoor dank!

Nu is de laatste significant voordeliger (2,15 euro/m^3) dan die van GC (2.46 euro/m^3). Zelf heb ik echter iets meer vertrouwen over GC dan GE. Maar weet niet zeker of ik een drie jarig contract fijner vind dat een 1 jarig contract. Hoewel de zekerheid van drie jaar vast fijn is zijn de prijzen op dit moment wel echt gigantisch natuurlijk.

Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:16
enderbram schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:07:
Ik ben aan het twijfelen. Zit nu nog in de bedenktijd van zowel het GC/Univé 3 jaar dalen als het VasteLastenBond/Gewoon Energie 1 jaar vast contract. Beide dankzij dit topic trouwens, waarvoor dank!

Nu is de laatste significant voordeliger (2,15 euro/m^3) dan die van GC (2.46 euro/m^3). Zelf heb ik echter iets meer vertrouwen over GC dan GE. Maar weet niet zeker of ik een drie jarig contract fijner vind dat een 1 jarig contract. Hoewel de zekerheid van drie jaar vast fijn is zijn de prijzen op dit moment wel echt gigantisch natuurlijk.

Als ik nu de gasprijzen van modelcontracten zie zou ik onmiddellijk voor drie jaar vast gaan. Als het 3 tot 4 euro blijft knijp je over twee winters in je handjes. Als het teruggaat naar 1.50 (lol weet je nog dat we dat duur vonden? Goede oude afgelopen herfst) heb je die 100-ig euro er zo uit.
En na een jaartje is Altijd Dalen toch ook rond de 2,20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50

mwa

Compuchip87 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Als ik nu de gasprijzen van modelcontracten zie zou ik onmiddellijk voor drie jaar vast gaan. Als het 3 tot 4 euro blijft knijp je over twee winters in je handjes. Als het teruggaat naar 1.50 (lol weet je nog dat we dat duur vonden? Goede oude afgelopen herfst) heb je die 100-ig euro er zo uit.
En na een jaartje is Altijd Dalen toch ook rond de 2,20?
1,50 afgelopen herfst? Ik heb voor €1,02 afgesloten eind januari.. Het is de laatste tijd echt heel snel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru

Met deze gasprijzen is het vroegtijdig overstappen bij een 3-jaars contract een eenvoudige rekensom. Het risico dat je te veel moet betalen als de prijzen veel lager zijn is dus eigenlijk erg beperkt. Als de prijzen maar een beetje lager zijn is het ook niet heel interessant. Wel ben je dan ingedekt tegen forse stijgingen.

Natuurlijk blijven het geen leuke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
mwa schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

1,50 afgelopen herfst? Ik heb voor €1,02 afgesloten eind januari.. Het is de laatste tijd echt heel snel gegaan.
Die 1,02 was denk ik voor een meerjarig contract.
Zo'n contract was veel goedkoper dan standaard/flexibel omdat de leveranciers dachten dat de prijzen toch wel weer zouden gaan zakken richting de zomer.... :)

Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66

Zat in dezelfde situatie, ik ben voor de 3 jaar gegaan.
Waarom? Mochten de prijzen volgend jaar dalen dan betaal ik de boete van 125 euro en ben er vanaf en stap over naar de goedkoopste.
Aan de andere kant, mochten de prijzen hoog blijven eind volgend jaar of zelfs nog hoger zijn dan ben je na 1 jaar de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
Over de solvabiliteit van Innova/Gewoon Energie, die nu via de Vastelastenbond een contract van 1 jaar aanbieden met gas aan 2€:
Solvabiliteitsonderzoek

Gewoon Energie maakt onderdeel uit van Innova Energie. Uit het solvabiliteitsonderzoek dat de Vastelastenbond in oktober 2021 presenteerde, kwam deze partij niet goed uit de bus. In de tussentijd is er heel veel veranderd binnen de bedrijfsvoering van Innova Energie, zegt Wolfert: "Onze zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon toen we recentelijk inzage kregen in de jaarcijfers van Gewoon Energie. Dit groeibedrijf heeft zijn zaken op orde, maakt winst en en is van een negatieve solvabiliteit naar een positieve solvabiliteit gegaan. Uiteraard werken we niet samen met energiebedrijven die we niet vertrouwen en waarvan de kans bestaat dat ze kunnen omvallen. Er wordt verantwoord energie ingekocht en er is sprake van een duidelijke koers.”

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 23:37
Ik heb de voorwaarden van CG/Unive nog eens doorgenomen.
Ik heb mijn contract afgesloten voor €1,84 per m3.

Ik zie overigens in de voorwaarde niks staan dat men door de marktomstandigheden de prijs mag aanpassen.

Aangezien je nu bij vattenfall meer dan €4 betaald per m3.

Weet iemand hoe dit zit ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
MdO82 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:18:

Ik zie overigens in de voorwaarde niks staan dat men door de marktomstandigheden de prijs mag aanpassen.

Dat is het verschil tussen een vast contract en een variabel contract. Er staan ergens in de uitgebreide contractvoorwaarden zeker wel onderdelen die zouden gelden als er een variabel contract is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:19

Bij een vast contract staat het tarief vast. Leverancier is dan verplicht om het voor het afgesproken tarief aan je te leveren. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.

En bij variabel ben je dus overgeleverd aan onzekerheid.

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 20-08-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Jij hebt het over lid 3 van artikel (19? ben het nummer even kwijt) voor jou is lid 5 van belang. (als aanvulling op de bovenstaande berichten)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 04-05 23:37
ArthurMorgan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Jij hebt het over lid 3 van artikel (19? ben het nummer even kwijt) voor jou is lid 5 van belang. (als aanvulling op de bovenstaande berichten)
Punt 19.3 inderdaad
Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
Dus 100% zekerheid heb je helaas niet

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
marvel27 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:11:
Over de solvabiliteit van Innova/Gewoon Energie, die nu via de Vastelastenbond een contract van 1 jaar aanbieden met gas aan 2€:

[...]
Ik kon me niet voorstellen dat dit keihard gelogen was en hebt het gegokt. Daarom weer terug bij innova na 6 weken eneco. Jaarcontract 61 centen enkeltarief lv/tlv

Krijg nog wel 1000 piek van innova (deels voorschot, deels teruglevering) en kon ik m'n eindfactuur na 1 dag opeens niet meer downloaden.
Kijken hoe dat loopt anders moet ik nog in de auto stappen om daar op kantoor even te incasseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hoihoi66 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:16:

Waarom? Mochten de prijzen volgend jaar dalen dan betaal ik de boete van 125 euro en ben er vanaf en stap over naar de goedkoopste.
Aan de andere kant, mochten de prijzen hoog blijven eind volgend jaar of zelfs nog hoger zijn dan ben je na 1 jaar de pineut.
Ik zie die mogelijkheid nog steeds vrij vaak geopperd worden, maar volgens mij is een daling volledig uitgesloten. We hebben nu nog redelijk eenvoudig een basisvoorraad gas kunnen aanleggen, maar er zullen steeds minder bronnen voor handen zijn als Rusland landen blijft afsluiten van hun levering. Hoe meer landen geen Russisch gas meer kunnen krijgen, hoe groter de vraag naar alternatieven zal zijn en hoe schaarser die gaan worden.

Komende winter zal het nog wel goed gaan, de reserves worden gestaag gevuld en men probeert te besparen waar het kan. Maar na de winter zijn die reserves waarschijnlijk op en zal er opnieuw gevuld moeten worden voor 2023/2024. Dan wordt het dus mogelijk opbieden tegen landen met een veel groter budget, of solidair als 1 Europa inkopen en verdelen wat je hebt weten te krijgen. Ik denk dat gastekorten volgend jaar geen uitzonderlijke verwachting is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• razbunare
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04 17:15
Ik wil jullie bedanken voor het up to date houden van de beste aanbiedingen en de situatie.
Zelf heb ik door dit topic die vattenfall 3 jaar deal afgesloten in december waarvan de tarieven nu 1,06 voor gas en 0,2 voor elektra zijn.
En voor ouders en vrienden een paar maanden terug die green choice 3 jaar dalen deal.
Met deze huidige tarieven zorgt dat er voor dat een hoop mensen het allemaal nog kunnen bekostigen iig.
Top bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
MdO82 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Punt 19.3 inderdaad

[...]

"We kunnen met elkaar afspreken"

We kunnen wel alles met elkaar afspreken. Maar in het contract staat duidelijk wat er afgesproken is voor die periode van 2 of 3 jaar!

Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soru
MdO82 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Punt 19.3 inderdaad

[...]

Ik meen me te herinneren dat er expliciet staat dat 19.3 van toepassing is op variabele contracten. Vaste contracten moeten naar 19.5 kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 11:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Soru schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er expliciet staat dat 19.3 van toepassing is op variabele contracten. Vaste contracten moeten naar 19.5 kijken.
Dit dus ^^^

Zoek maar in dit topic naar "Wij kunnen met elkaar afspreken" en je vind al reacties vanaf 1 oktober 2021.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:12
hoihoi66 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Op de site staat dat je alleen nog maar kunt bellen, en ik vind nergens actuele tarieven voor de 3 jaar dalen. Mss mis ik ergens iets? Hoor het graag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
olafmol schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Op de site staat dat je alleen nog maar kunt bellen, en ik vind nergens actuele tarieven voor de 3 jaar dalen. Mss mis ik ergens iets? Hoor het graag :)
GC 3 jaar dalen wordt sinds 12 augustus niet meer aangeboden.

Dit was het laatste tarievenblad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSkci1PJdYB9u6xbqxINljmHOBY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3nnhdzaSITI7voz67RpAesoH.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Soru op 20-08-2022 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
olafmol schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Wordt niet meer aangeboden, helaas!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:22

Theo

moederbord

marvel27 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:11:

[...]
Ik blijf mijn twijfel hebben over Innova. Recentelijk gebruik gemaakt van de GC 3 jaar deal, en tegelijkertijd ook (vooral vanuit nieuwsgierigheid) bij Consumind geregistreerd. Kort daarna werd ik gebeld door Consumind die mij wilde binnenhalen voor Innova. Toen ik noemde dat ik twijfelde over de solvabiliteit konden ze overtuigend melden dat er niks aan de hand was, en dat de solvabiliteit van Innova erg goed was. De andere omgevallen energieleverancier had niks met solvabiliteit te maken, dat was een startup die verkeerd ging werd er gemeld..

Ik heb mij aangemeld om het contract te kunnen zien. (annuleren kan immers binnen 2 weken) Telefonisch was ik aangemeld, maar de email nooit ontvangen. (andere emails van hun wel). Afgelopen vrijdag heb ik Consumind gebeld om Innova te annuleren.Er werd naar een reden gevraagd, en toen ik de solvabiliteit noemde werd er wederom zeer overtuigend gemeld dat deze zeer goed was, en dat dit echt geen reden was tot bezorgdheid.. Ik noemde dat Innova bekend staat om het verhogen van het maandbedrag tijdens de looptijd, en hier werd heel handig omheen gepraat door Consumind dat dit onzin zou zijn....

Voor mij is het erg apart dat Consumind zo getraind is om klanten zó actief te overtuigen dat de solvabiliteit wél goed is.

Ik noem het verdacht en 'mooi weer spelen', en noem het een risico...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
Theo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Voor mij is het erg apart dat Consumind zo getraind is om klanten zó actief te overtuigen dat de solvabiliteit wél goed is.

Ik deel dit gevoel. Helemaal als er 'sturend' woordgebruik in een solvabiliteitsonderzoek wordt gehanteerd.
Onze zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon toen we recentelijk inzage kregen in de jaarcijfers van Gewoon Energie.
Dergelijke zinnen wekken bij mij juist argwaan op. Het doel is overtuigen in plaats van resultaten en feiten presenteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Soru op 20-08-2022 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05 16:25
Geldt die deal van de Vastelastenbond met 2EUR gasprijs nog steeds? In dat geval ga ik denk ik mijn huidige contract bij VanOns opzeggen (2.50EUR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Soru schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

Ik deel dit gevoel. Helemaal als er 'sturend' woordgebruik in een solvabiliteitsonderzoek wordt gehanteerd.

[...]

Dergelijke zinnen wekken bij mij juist argwaan op. Het doel is overtuigen in plaats van resultaten en feiten presenteren.
Consumind en Vastelastenbond zijn beide verkopende partijen die baat hebben bij het verkopen van een Innovacontract. Het blijft ook bijzonder dat er enkel een jaarcontract kan worden afgesloten bij deze kleine verkopers. Bij de grote jongens zoals Gaslicht is deze deal niet te krijgen. Ook direct bij Innova is er geen vast contract af te sluiten wat het voor mij nogal fishy maakt.

De GC/Unive deal was direct bij Univé af te sluiten. Plus GC is een grote speler die bekend is financieel er goed voor te staan, en openheid geeft in hun cijfers (zoals hun winst)

Dus ik ben het wel met je eens dat enige argwaan wel terecht is richting Innova. Er klopt gewoon teveel niet....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
[...]
Ik blijf mijn twijfel hebben over Innova. Recentelijk gebruik gemaakt van de GC 3 jaar deal, en tegelijkertijd ook (vooral vanuit nieuwsgierigheid) bij Consumind geregistreerd. Kort daarna werd ik gebeld door Consumind die mij wilde binnenhalen voor Innova. Toen ik noemde dat ik twijfelde over de solvabiliteit konden ze overtuigend melden dat er niks aan de hand was, en dat de solvabiliteit van Innova erg goed was. De andere omgevallen energieleverancier had niks met solvabiliteit te maken, dat was een startup die verkeerd ging werd er gemeld..

Ik heb mij aangemeld om het contract te kunnen zien. (annuleren kan immers binnen 2 weken) Telefonisch was ik aangemeld, maar de email nooit ontvangen. (andere emails van hun wel). Afgelopen vrijdag heb ik Consumind gebeld om Innova te annuleren.Er werd naar een reden gevraagd, en toen ik de solvabiliteit noemde werd er wederom zeer overtuigend gemeld dat deze zeer goed was, en dat dit echt geen reden was tot bezorgdheid.. Ik noemde dat Innova bekend staat om het verhogen van het maandbedrag tijdens de looptijd, en hier werd heel handig omheen gepraat door Consumind dat dit onzin zou zijn....

Daar ga ik mee akkoord. Langs de andere kant loopt de Vastelastenbond al een hele tijd mee, en denk ik niet dat ze hun reputatie zomaar te grabbel zouden gooien. Maar goed, je weet het nooit.

Ik waag het erop, omdat het risico volgens mij, in mijn situatie, relatief klein is: ik heb nog een contract bij Vattenfall tot midden december voor 1,3€ per m³ gas. Gewoon Energie zou dan midden december ingaan.

Als Gewoon Energie voor dat moment failliet is gegaan sluit ik gewoon op dat moment een modelcontract af. Ik hou in de tussentijd ook in de gaten of er een andere aanbieding komt voor een vast contract aan redelijke prijs bij een betrouwbare speler. En als ze niet failliet gaan, dan heb ik goedkoop gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

Mooi omschreven.
Het leuke is dat ik een hele lieve dame heb gesproken van Consumind. Die heb ik ruim een uur aan de telefoon gehad die mij ook heb overhaald om voor Innova te gaan.
Ook aan de dame verteld dus dat de termijn bedragen bij Innova om wat voor reden dan ook (éénzijdig) hoog ingeschat worden.
Nee hoor meneer geloof mij maar blablabla

Een uur later kwam ineens een mail welkom bij Innova….. huh termijnbedrag bij Consumind 25 euro, van Innova in de bevestiging 119 euro.

Met de lieve dame het contract doorgenomen… ze vond het ook vreemd en gaf aan dat ze een klacht zou indienen via haar manager.
2-3 dagen later Innova gebeld waarom het zo is gegaan. Nou meneer, je TLV zullen we pas eind van het jaar doorberekenen vandaar een hoge termijnbedrag we zullen je termijnbedrag niet terugzetten.
Ja maar mevrouw ik zie dat het wel in het contract is opgenomen en doorberekend is.

Even navragen hoor, ja meneer het mag tweug naar 25 euro maar meneer let op mocht er ‘iets’ afspelen komend jaar dan passen we het termijnbedrag aan.

Iets??? Ja meneer een besluit vanuit de overheid of je verbruik gaat wat omhoog.
Ok mevrouw ik weet voldoende. Wilt u mijn contract opzeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

hoihoi66 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:47:
[...]

Mooi omschreven.
Het leuke is dat ik een hele lieve dame heb gesproken van Consumind. Die heb ik ruim een uur aan de telefoon gehad die mij ook heb overhaald om voor Innova te gaan.
Ook aan de dame verteld dus dat de termijn bedragen bij Innova om wat voor reden dan ook (éénzijdig) hoog ingeschat worden.
Nee hoor meneer geloof mij maar blablabla

Een uur later kwam ineens een mail welkom bij Innova….. huh termijnbedrag bij Consumind 25 euro, van Innova in de bevestiging 119 euro.

Met de lieve dame het contract doorgenomen… ze vond het ook vreemd en gaf aan dat ze een klacht zou indienen via haar manager.
2-3 dagen later Innova gebeld waarom het zo is gegaan. Nou meneer, je TLV zullen we pas eind van het jaar doorberekenen vandaar een hoge termijnbedrag we zullen je termijnbedrag niet terugzetten.
Ja maar mevrouw ik zie dat het wel in het contract is opgenomen en doorberekend is.

Even navragen hoor, ja meneer het mag tweug naar 25 euro maar meneer let op mocht er ‘iets’ afspelen komend jaar dan passen we het termijnbedrag aan.

Iets??? Ja meneer een besluit vanuit de overheid of je verbruik gaat wat omhoog.
Ok mevrouw ik weet voldoende. Wilt u mijn contract opzeggen? :)
Ratten zijn het 8)7

Maar nu vraag ik mij oprecht af: (open vraag aan iedereen:) Zijn er personen die recent bij Innova zijn aangemeld, waarbij het maandbedrag reëel was, en waarbij deze niet tijdens de looptijd werd verhoogd met een onzinreden?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Lijkt mij eerlijk gezegd niet gek van Innova: net als dat wij niet willen dat een bedrijf ons geld moet, willen zij dat ook niet met hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:00
hoihoi66 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:47:
Tja, zou best kunnen zijn dat de overheid straks bepaalde eisen/regels gaat maken omtrent het termijn bedrag, zodat Truus met een uitkering niet haar realistische voorschot van 250 euro per maand kan terugzetten naar 50 euro per maand en na een jaar ineens 2.400 moet aftikken.

In sommige landen moet je vooraf betalen voor energie, zo'n systeem werkt nu natuurlijk niet omdat men niet op afstand je energie kan afsluiten... Maar ik begrijp wel dat de onrealistisch lage voorschotten aan banden moeten worden gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:37
Ik lees al een tijd mee hier (beetje met een schuin oog), zelf afgelopen december de VF 3-jarige deal zo gevonden. Waarvoor dank!

Volgens mij als ik de posts goed heb onthouden is de tijd van overstappen naar vaste tarieven nu wel voorbij? Want bijv. Innova zit ook reeds op €4,5 per m3 zag ik zojuist. Deze vraag is (voor mij) relevant geworden omdat een familielid nog een variabel contract blijkt te hebben :'( Is er nog iets zinvols om naar over te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:45
marcelcee schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:23:
Ik lees al een tijd mee hier (beetje met een schuin oog), zelf afgelopen december de VF 3-jarige deal zo gevonden. Waarvoor dank!

Volgens mij als ik de posts goed heb onthouden is de tijd van overstappen naar vaste tarieven nu wel voorbij? Want bijv. Innova zit ook reeds op €4,5 per m3 zag ik zojuist. Deze vraag is (voor mij) relevant geworden omdat een familielid nog een variabel contract blijkt te hebben :'( Is er nog iets zinvols om naar over te stappen?
Anders lees je even een paar laatste pagina's van dit topic? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Theo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Ratten zijn het 8)7

Maar nu vraag ik mij oprecht af: (open vraag aan iedereen:) Zijn er personen die recent bij Innova zijn aangemeld, waarbij het maandbedrag reëel was, en waarbij deze niet tijdens de looptijd werd verhoogd met een onzinreden?
https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl

Neem maar even door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
[...]

Ratten zijn het 8)7

Ik kreeg in april het maandbedrag volgens opgave. Bij de btw verlaging hebben ze tegen hun eigen blog en directe mails in de excl. btw bedragen verhoogd om op hetzelfde maandbedrag uit te komen. Artikelen zoals het AD gisteren helpen niet om maandbedragen na installatie PV omlaag te krijgen. Lekker kritiekloos en zonder rekening te houden met wat er vorig jaar gebeurd is. Ik heb het van 324 naar 165 gekregen. Nog een euro of 70 te gaan. :p

TLV op het eind is leuk bedacht, maar met een installatie die 11-12k kWh op kan brengen, vond ik een 1000+ euro op de voorschotten voorfinancieren van Innova mij wat te gortig. Maar goed, al weken bezig hiernee, telkens ander poppetje, telkens andere lulsmoes. We komen er wel.

Verder heb ik er geen klachten over. Contract van 4 jaar met de laatst werkende link toen de oorlog begon. ZonderGas had ik een offerte toen van, maar die trok zijn keutel in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Nu zijn de meeste reviews van de meeste energiebedrijven slecht hoor. Maar deze spant wel de kroon haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

Honesty

kattenneus!

Wij zitten inmiddels al een maand bij GC/Univee en waar veel mensen problemen hebben met het maandbedrag ging het hier eigenlijk heel soepel. Voor de btw verlaging aangemeld dus termijnbedrag was iets hoger. Toen zelf lager gezet naar 10% minder vanwege de btw verlaging. Toen in de app kwam GC met een nog lager bedrag en toen die maar ingesteld. Ik heb wel een slimme meter dus kijk regelmatig in de app of het nog klopt en wat mijn verbruik is. Als in de winter het verbruik toch hoger lijkt pas ik hem meteen aan. Als ik mijn gebruik uitreken met de hand: verbruik x kosten min negatief vaste leverkosten dan klopt het precies.

Kan natuurlijk ook dat veel mensen die terugleveren het liefste nog een oude meter houden en dat daarom de leveranciers wat meer moeite hebben met inschatten wat reëel is. toen wij ons huis verduurzaamden tig jaar geleden(helaas flat dus geen zonnepanelen) hadden we ook een paar jaar een extreem hoog maandbedrag en kregen we veel terug.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
(jarig!)
Innova zijn ook die pannenkoeken die de klantenlijst van FlexEnergie van de Curator heeft gekregen is het niet?
Toen wilden ze me ook al een wurgcontract geven, zelfde dag van overgang de boel verhuist naar.. dacht Oxxio.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Hoi Allen,

Ik ben aan het kijken naar een appartement:
https://ikwilhureninterrazzo.nl/#top
Echter zit ik nu in dubio wat ik moet verwachten mbt WKO, deze appartementen zijn volledig van het gas. Nu zit ik bij ennatuurlijk te kijken waarvan de WKO afgenomen dient te worden en dan zie ik dit tussen de tarieven:
https://ennatuurlijk.nl/s...22%20ENN%2001-07-2022.pdf

Nu is dit de eerste woning die ik ga huren, dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij Vattenfall heb je normaal een rekentool, maar bij deze snap ik het niet helemaal.. Kunnen jullie mij op weg helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

BarendBotje schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:05:
Hoi Allen,

Echter zit ik nu in dubio wat ik moet verwachten mbt WKO, deze appartementen zijn volledig van het gas. Nu zit ik bij ennatuurlijk te kijken waarvan de WKO afgenomen dient te worden en dan zie ik dit tussen de tarieven:

Nu is dit de eerste woning die ik ga huren, dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij Vattenfall heb je normaal een rekentool, maar bij deze snap ik het niet helemaal.. Kunnen jullie mij op weg helpen?
Dit lijken helaas normale tarieven voor stadsver(w)arming te zijn; stadsverwarming heeft een gigantisch hoge vaste kostenpost per jaar omdat je geen CV ketel hoeft te kopen én te onderhouden zoals je dat wel moet wanneer je een warmteapparaat in eigendom hebt.

Maar je zit met je huurwoning echt vast aan de stadsverwarming van Ennatuurlijk? Je hebt dus geen eigen warmtebron zoals een warmtepomp? Want 563 euro (plus 153 euro?) aan vastrecht voor een woning die minder dan 15 GJ aan warmte nodig heeft (600 euro) is best wel veel; dat is 100 euro per maand. Dit terwijl je met een eigen warmtepomp maar zo'n 1.250 kWh kwijt zou zijn; dat is met de huidige (achtelijke) stroomprijzen maar 50 euro per maand, en zou gewoonlijk maar 20 euro per maand geweest zijn...

Bij stadsverwarming zit je echt vast aan één leverancier. Je hebt nog wel een separaat contract nodig voor stroom. Maar daar ben je een vrije keuze in, en kun je dus kiezen uit elke leverancier.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:13
[...]

Ratten zijn het 8)7

Hier werd hem maandbedrag verhoogd maar kon ik online gewoon het maandbedrag terugzetten. Niet oneindig ver, maar kon prima. Dat was 2 maanden geleden en dat bedrag dat ik zelf heb ingesteld betaal ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
[...]

Ratten zijn het 8)7

Ja hier.
Variabel contract per begin augustus (telefonisch rechtstreeks bij innova afgesloten), voorgestelde termijn bedrag was 145 euro, dit heb ik zelf iets verlaagd naar 90 euro. Tot op heden niet aangepast door innova.
Termijn bedrag was opzich reeel ingeschat (500m3 gas - 1800 KWH) maar gezien vraagtekens bij de solvabiliteit leek het me goed om voorzichtig te zijn met het voorschot bedrag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 01:43
Yaay schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Ja hier.
Variabel contract per begin augustus (telefonisch rechtstreeks bij innova afgesloten), voorgestelde termijn bedrag was 145 euro, dit heb ik zelf iets verlaagd naar 90 euro. Tot op heden niet aangepast door innova.
Termijn bedrag was opzich reeel ingeschat (500m3 gas - 1800 KWH) maar gezien vraagtekens bij de solvabiliteit leek het me goed om voorzichtig te zijn met het voorschot bedrag
Waarmee jij actief bijdraagt aan die lag solvabiliteit :X .

Hier een ex-fenor klant; wanneer het bedrijf omvalt moet je alsnog afrekenen. Dus het heeft in die zin geen nut om een lager tarief in te stellen. Gaat het je om de goedkopere zomer houdt er dan rekening mee dat je kunt storneren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
-Geschrapt, probleem gevonden-

Er zit een tweede profiel op mijn account. De eerste registratie was foutief doorgevoerd. Ik kan doorklikken naar mijn echte klantnummer.

[ Voor 121% gewijzigd door Soru op 21-08-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 22:27
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Hier een ex-fenor klant; wanneer het bedrijf omvalt moet je alsnog afrekenen. Dus het heeft in die zin geen nut om een lager tarief in te stellen. Gaat het je om de goedkopere zomer houdt er dan rekening mee dat je kunt storneren.
Je kan het geld ook opzij zetten, dan is er weinig risico voor jezelf. Bij de eindafrekening kan je dat bedrag dan gewoon betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

In praktijk valt dat mee, de 90 euro die ik nu aan voorschot betaal dekt meer dan voldoende mijn huidige gebruik (in de zomermaanden). Daarbij is dit gebaseerd op historische gegevens waarbij we nu toch flink proberen te besparen op gas en energie.

Wanneer we het omslagpunt bereiken ben ik prima bereid om mijn maandbedrag weer te verhogen, maak ik bouw momenteel al een buffer bij Innova op, meer risico dan nodig ga ik niet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
BlazeMuis schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Je kan het geld ook opzij zetten, dan is er weinig risico voor jezelf. Bij de eindafrekening kan je dat bedrag dan gewoon betalen.
Waarmee je wel actief bijdraagt aan het risico dat je leverancier omvalt en je daarna gedwongen wordt de hoofdprijs te betalen. Dus ik zie niet in waarom je dit zou doen. Voor je eigen risico win je niks, je verliest alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Laatst online: 10:56

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

[...]

Ratten zijn het 8)7

2 jaarcontracten afgesloten 2 dagen geleden (2 huizen) startdatum 1 januari en 19 februari (zo laat mogelijk), beiden voor de hoge TLV icm overschot. Daarbij had 1 huis al genoeg historische teruglevering dat ze 5 euro p/m hadden gepakt bij de bevestiging, maar het huis waar PV pas halverwege vorig jaar is begonnen (en dit jaar verder is uitgebreid) zijn ze op de proppen gekomen met een paar 100 euro per maand op basis van historisch verbruik. Komende week eens bellen om te zien wat er mogelijk is en of ik gebruik wil maken van de bedenktijd ;)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Waarmee je wel actief bijdraagt aan het risico dat je leverancier omvalt en je daarna gedwongen wordt de hoofdprijs te betalen. Dus ik zie niet in waarom je dit zou doen. Voor je eigen risico win je niks, je verliest alleen maar.
Maar wanneer je teveel hebt betaald en je leverancier valt om, eindigt het dikwijls in een gevecht met de curator/incassobureau om de gestorneerde maandtermijnen.
Zou dus zelf ook, zeker bij de kleine leveranciers altijd aan de negatieve kant van de te betalen voorschotten zitten.
We zijn tenslotte ook geen bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Omdat je dan wellicht niet je teveel betaalde voorschot kwijt bent?

Niet elke bank werkt mee met storneren na de standaard periode, Bunq bijvoorbeeld. Wat dan volgt is dat je als klant discussie met de bank moet aangaan tot aan het bankenclubje Kifid aan toe.

Dan is het dus vooral veel veiliger om geen hoge voorschotten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
Ik volg de markt ook al een behoorlijke tijd en heb ook nog nooit een leverancier als Innova meegemaakt.
Op papier zullen ze ongetwijfeld een sterke solvabiliteit hebben gezien ze weinig tot geen schulden bij banken of investeerders hebben.
Ze hebben echter een enorme schuld open staan bij hun eigen klanten.
Sommige klanten betalen zonder goede reden tot wel 3 keer het correcte maandbedrag.
Noem het slim, of sluw.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Zeg je dat ook tegen de ex klanten van energieflex, welkom enzo?
Ik ben bij energieflex voor 350 euro het schip ingegaan. Er zijn ook ex klanten die bv nieuwe zonnepanelen hadden en voor 1500+ euro het schip zijn in gegaan.
Die bedrijven kunnen me wat, ik had dat geld hard nodig en nu is het gewoon foetsie. Dat gebeurt me niet nog een keer :(

Op allerlei forums zie ik mensen al maanden pushen vooral je voorschot te hoog te laten 'want dan krijg je terug' of soms zelfs iets in de trant van 'zielige energiebedrijven'.
Je zou er haast achterdochtig van worden... :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-05 22:27
[...]

Je bent een grapjas. Maar straks raken klanten wel x aantal euro's kwijt omdat het bedrijf omvalt. Tenslotte betaal je het resterende bedrag netjes bij de eindafrekening. Als een energiebedrijf het nog geen jaar kan volhouden zonder (te) hoge maandelijkse voorschotten dan zou ik daar persoonlijk heel ver van wegblijven.

Klanten zijn toch geen bank voor een energie leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Theo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Dit lijken helaas normale tarieven voor stadsver(w)arming te zijn; stadsverwarming heeft een gigantisch hoge vaste kostenpost per jaar omdat je geen CV ketel hoeft te kopen én te onderhouden zoals je dat wel moet wanneer je een warmteapparaat in eigendom hebt.

Maar je zit met je huurwoning echt vast aan de stadsverwarming van Ennatuurlijk? Je hebt dus geen eigen warmtebron zoals een warmtepomp? Want 563 euro (plus 153 euro?) aan vastrecht voor een woning die minder dan 15 GJ aan warmte nodig heeft (600 euro) is best wel veel; dat is 100 euro per maand. Dit terwijl je met een eigen warmtepomp maar zo'n 1.250 kWh kwijt zou zijn; dat is met de huidige (achtelijke) stroomprijzen maar 50 euro per maand, en zou gewoonlijk maar 20 euro per maand geweest zijn...

Bij stadsverwarming zit je echt vast aan één leverancier. Je hebt nog wel een separaat contract nodig voor stroom. Maar daar ben je een vrije keuze in, en kun je dus kiezen uit elke leverancier.
Wat zou jij dan aanraden bij onderstaande appartement? Er staat dat het contract af te sluiten is bij ennatuurlijk, echter lijkt het in eigen beheer, aparte kast met wko.. Ik weet het niet zo goed, lijkt allemaal niet zo gunstig als ik jou zo hoor. Appartementen met warmtepomp zijn schaars te vinden als ze dat al zijn :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
BlazeMuis schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
.

Klanten zijn toch geen bank voor een energie leverancier?
Een energie leverancier is ook geen bank voor consumenten. Op het moment dat je het contract aangaat kopen ze bij wijze van al in voor je. Als jij maandelijks 0 euro betaalt en je moet na een jaar 2500 euro bij de jaarafrekening aftikken, heeft het bedrijf al wel veel kosten gemaakt...

Waarbij je vandaag de dag maar moet hopen dat de consument even 2.500 euro kan aftikken.

Het is voor de gemiddelde consument verstandig dat er een realistisch maandbedrag is, zodat men wel rekening houdt met 200 energie per maand in plaats van dat geld maar uitgeven en dan niet voldoende hebben bij de eindafrekening.

Is het mis gegaan bij faillissementen? Ja, dat is het. Is daar een oplossing voor? Nee.

Op maandbasis afrekenen js vanwege salderen niet wenselijk, zodra het salderen is afgeschaft zou dat ook mogelijk zijn... Maar dat heeft ook in het verleden vast tot problemen geleid, omdat mensen gingen leven naar die 100 gulden per maand waardoor ze in de winter ineens problemen hadden met een rekening van 400 gulden..

Vooraf betalen en automatische afsluiting zou daarbij het verstandigste zijn, waarbij je in de zomer in je eigen potje spaart wat bij een faillissement van een energie leverancier gewoon overeind zou moeten blijven

Misschien hebben we vooral een nieuw soort 'bank systeem' nodig voor deze mensen waarbij de maandelijkse energie betaling op de speciale bankrekening wordt geplaatst in plaats waarvan een deel blijft staan en een deel naar de energie leverancier gaat (de maandelijkse factuur die wordt afgeschreven)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:19

tomtom901

Moderator General Chat
BarendBotje schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:05:
Hoi Allen,

Ik zal je op weg proberen te helpen, want ik zit (koop) in het gebouw naast je, Belvedere. De woningen op Paleiskwartier (in elk geval de laatste gebouwen) worden voorzien van verwarming en warm tapwater door Ennatuurlijk. Voordeel is wel dat de warmtepomp en de afleverset ook van Ennatuurlijk zijn, dus als je daar ooit problemen mee hebt dan regelen ze dat voor je (dat is in jouw geval met huur trouwens altijd zo, bedenk ik me).

Dit zijn de prijzen die ik betaal bij Ennatuurlijk voor 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUufygIVZ6V53KXq9r5nhnWkWx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Zsa7XDww5p7kzkYiIzzNfns.png?f=fotoalbum_large

Deel van de kosten zijn dus, zoals je ziet, vast en een deel variabel. Als ik kijk naar ons verbruik in een 3 kamer appartement van zo'n 95 m2, dan hebben wij een jaar zo'n 6 GJ aan warmte (verwarming) en 13 GJ aan warm tapwater. En mijn vriendin houdt van lang douchen. :'(

In de zomer krijg je koud water door je vloerverwarming en blijft het aangenaam koel in die appartementen. Wij zitten op een voorschot / kosten van zo'n 120 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

President schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Een energie leverancier is ook geen bank voor consumenten. Op het moment dat je het contract aangaat kopen ze bij wijze van al in voor je. Als jij maandelijks 0 euro betaalt en je moet na een jaar 2500 euro bij de jaarafrekening aftikken, heeft het bedrijf al wel veel kosten gemaakt...

Waarbij je vandaag de dag maar moet hopen dat de consument even 2.500 euro kan aftikken.

Het is voor de gemiddelde consument verstandig dat er een realistisch maandbedrag is, zodat men wel rekening houdt met 200 energie per maand in plaats van dat geld maar uitgeven en dan niet voldoende hebben bij de eindafrekening.

Is het mis gegaan bij faillissementen? Ja, dat is het. Is daar een oplossing voor? Nee.

Op maandbasis afrekenen js vanwege salderen niet wenselijk, zodra het salderen is afgeschaft zou dat ook mogelijk zijn... Maar dat heeft ook in het verleden vast tot problemen geleid, omdat mensen gingen leven naar die 100 gulden per maand waardoor ze in de winter ineens problemen hadden met een rekening van 400 gulden..

Vooraf betalen en automatische afsluiting zou daarbij het verstandigste zijn, waarbij je in de zomer in je eigen potje spaart wat bij een faillissement van een energie leverancier gewoon overeind zou moeten blijven

Misschien hebben we vooral een nieuw soort 'bank systeem' nodig voor deze mensen waarbij de maandelijkse energie betaling op de speciale bankrekening wordt geplaatst in plaats waarvan een deel blijft staan en een deel naar de energie leverancier gaat (de maandelijkse factuur die wordt afgeschreven)?
offtopic:
Bij de aandelenmarkt is dit gangbaar daar is het gebruikelijk om naast de 'opererende BV' ook een custodian op te zetten, waar de investeringen van de klanten juridisch gescheiden zijn van de operende BV en when shit hits the fan bijvoorbeeld faillissement niet onder curator bewind verdwijnt

Maar tot we zover zijn is er geen enkele haar op mijn hoofd die eraan denkt ook maar één euro meer solvabiliteit aan energie toko te geven met 0,0 garantie daarop terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
President schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon het principe van een aanbetaling.
De keuze voor het dragen van een dergelijke risico moet iedereen voor zichzelf maken.
Ga jij een behoorlijke aanbetaling doen voor je nieuwe meubels bij een meubelzaak wat zelf niet kapitaal krachtig genoeg is om pas bij de levering te kunnen afrekenen?
Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Markie001 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon het principe van een aanbetaling.
De keuze voor het dragen van een dergelijke risico moet iedereen voor zichzelf maken.
Ga jij een behoorlijke aanbetaling doen voor je nieuwe meubels bij een meubelzaak wat zelf niet kapitaal krachtig genoeg is om pas bij de levering te kunnen afrekenen?
Ik niet.
offtopic:
Tja, wat moet er dan gebeuren? Moeten energie leveranciers dan gewoon direct per dag/week/maand gaan factureren? Of per kilowatt uur? Net zoals je bij een telefoonabonnement maandelijks betaalt + extra betaalt n.a.v. je verbruik buiten de bundel? Of werken met een tegoed zoals bij sim only?

Ik bedoel, als alle consumenten stoppen met aanbetalen dan zullen de bedrijven vanzelf op zoek gaan naar nieuwe manieren van factureren zodat er wel dagelijks geld binnen komt...

Maar goed, dit gaat geheel offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door President op 21-08-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik snap best als je contract in maart in gaat dat je een beetje huiverig bent op 1/12 te betalen van je jaarlijkse verbruik. Je betaald dan 6 maanden meer dan wat je in die tijd verbruikt en pas in de maanden daarna gaat dat naar gelijk lopen toe.
Maar mensen die rond deze tijd beginnen (om precies te zijn rond begin/midden oktober, maar zelfs als je vandaag begint zal de toko echt voor medio december om moeten vallen om er echt nadeel aan te hebben) met hun contract of factuurperiode, die betalen de eerst 6 maanden sowieso al minder dan wat ze gebruiken. Om dan fors lager te gaan zitten dan waar ze na een jaar op uitkomen heeft geen enkel nut. Want als ze failliet gaan moet je alsnog gewoon betalen voor je achterstand.
En ja die solvabiliteit is ook in je voordeel, want als je nu een mooi contract hebt... we hebben gezien bij Welkom energie wat je door je strot geduwd krijgt als het omvalt.

Opletten dat je niet zelf het schip in gaat en met een fors verlies achterblijft is verstandig. Maar als je sowieso zult moeten bijbetalen bij een faillissement is het uiteindelijk niet verstandig als je gaat proberen dat je maandlasten zo laag liggen dat je altijd moet bijbetalen op het einde, want dan vergroot je de kans dat ze failliet gaan, en je een slechtere deal terug krijgt alleen.

Beste opzet (IMO) is om als je de mogelijkheid hebt om je vaste contract in het najaar in te laten gaan dat gewoon doen. Want dan loop je sowieso de minste risico bij een faillissement, en hoef je jezelf dus daar ook niet extra tegen te beschermen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 22:38
Is gaslicht nog steeds de beste energievergelijker voor energiecontracten? Ik trek volgend jaar in mijn nieuwe woning met warmtepomp en zonnepanelen, maar ik schok gewoon van de elektraprijzen. 80 cent per kwh is niet eens gek meer.

Wie biedt nu de beste energiecontracten aan? Ik heb gezien dat Greenchoice op de tweede plek staat i.c.m. verbruik van 6000 kwh per jaar.

Mijn anders hebben op dit moment nog een variabel contract met 32 cent per kwh bij Vattenfall. Wordt dat later ook gelijk getrokken?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Markie001 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Maar wanneer je teveel hebt betaald en je leverancier valt om, eindigt het dikwijls in een gevecht met de curator/incassobureau om de gestorneerde maandtermijnen.
Zou dus zelf ook, zeker bij de kleine leveranciers altijd aan de negatieve kant van de te betalen voorschotten zitten.
We zijn tenslotte ook geen bank.
Ik snap niet waarom die bangmakerij nodig is. Zoals gezegd, mijn leverancier ging failliet. Je krijgt gewoon netjes een afrekening waarbij rekening wordt gehouden met de gestorneerde bedragen. Overigens raad ik niemand aan veel te veel te gaan inleggen, dat is weer het andere uiterste.
Wolly schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Omdat je dan wellicht niet je teveel betaalde voorschot kwijt bent?

Niet elke bank werkt mee met storneren na de standaard periode, Bunq bijvoorbeeld. Wat dan volgt is dat je als klant discussie met de bank moet aangaan tot aan het bankenclubje Kifid aan toe.

Dan is het dus vooral veel veiliger om geen hoge voorschotten te betalen.
Dat lijkt me eerder een argument om weg te blijven van bunq? Ik kon er bij de Rabobank twee storneren vanuit de app zonder procedure.

Stel je betaald 200 euro per maand. Even voor het gemak is dat in de 6 warme maanden 100 euro teveel en in 6 koude maanden 100 euro te weinig. Stel het contract startte afgelopen januari. Dan heb je nu (eind juli) 4 van de 6 warme maanden gehad en 3 koude maanden. Inleg was 7 * 200 = 1400 euro. Verbruik 3* 300 + 4 * 100 = 1300 euro. Dan heb je 100 euro teveel betaald. Storneer je één factuur a 200 euro en dan krijg je later en afrekening van 100 euro.
dragon2 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Zeg je dat ook tegen de ex klanten van energieflex, welkom enzo?
Ik ben bij energieflex voor 350 euro het schip ingegaan. Er zijn ook ex klanten die bv nieuwe zonnepanelen hadden en voor 1500+ euro het schip zijn in gegaan.
Die bedrijven kunnen me wat, ik had dat geld hard nodig en nu is het gewoon foetsie. Dat gebeurt me niet nog een keer :(

Op allerlei forums zie ik mensen al maanden pushen vooral je voorschot te hoog te laten 'want dan krijg je terug' of soms zelfs iets in de trant van 'zielige energiebedrijven'.
Je zou er haast achterdochtig van worden... :X
Zoals in mijn post aangegeven; ik zat zelf bij Fenor die failliet ging. Waarom jij 350 euro kwijt bent geraakt weet ik niet. Vind ik ook heel vervelend om te horen. Maar daar zit ongetwijfeld een verhaal achter aangezien je kunt storneren.

Los daarvan is er nog een heel verschil tussen je normale voorschot betalen en je energie leverancier als bank gebruiken zodat je aan het eind van het jaar een leuk bedrag terug krijgt. Veel mensen doen dat laatste maar dat zou ik zelf ook niemand aanraden. Er zit ergens nog wel een nuance tussen opzettelijk veel te weinig inleggen en veel te veel sparen.
Anoniem: 156329 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Maar tot we zover zijn is er geen enkele haar op mijn hoofd die eraan denkt ook maar één euro meer solvabiliteit aan energie toko te geven met 0,0 garantie daarop terug
Op dit moment kan ik de incasso van 28 juni en die van 27 juli 'terugboeken'. Dus ik heb in ieder geval 100% garantie dat ik de inleg van 2 maanden terug krijg...

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2022 15:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:45:
[...]
Stel je betaald 200 euro per maand. Even voor het gemak is dat in de 6 warme maanden 100 euro teveel en in 6 koude maanden 100 euro te weinig. Stel het contract startte afgelopen januari. Dan heb je nu (eind juli) 4 van de 6 warme maanden gehad en 3 koude maanden. Inleg was 7 * 200 = 1400 euro. Verbruik 3* 300 + 4 * 100 = 1300 euro. Dan heb je 100 euro teveel betaald. Storneer je één factuur a 200 euro en dan krijg je later en afrekening van 100 euro.
[...]
Tot zo ver het gunstige scenario.
Bereken het nu eens met een contract waarbij het contract in maart/april in gaat, uitgaande van de huidige tarieven (met een voorschot van 400+ Euro) en een faillissement rond oktober. Dan zijn de bedragen heel anders en schiet je er zo maar 1000+ euro bij in. Voor mij geen probleem, maar voor een ander waarschijnlijk wel.
Daarnaast zou het zo moeten zijn dat als een energie maatschappij haar zaakjes op orde heeft, alles goed heeft ingekocht & afgedekt heeft, financieel gezond is, etc... dat ze bij hun bank zonder problemen krediet zouden moeten kunnen krijgen. De consument kent namelijk 0,0 bescherming.
Solidariteit is leuk... maar solidariteit naar een energiemaatschappij is zinloos. Hoeveel solidariteit was er bij het faillissement van de diverse energiemaatschappijen naar hun klanten toe het afgelopen jaar? Niets, nada, nakkes. Dus we moeten solidair zijn met de energiemaatschappijen, maar zij niet naar hun klanten? Zolang het geen tweerichtingsverkeer is, denk ik met mijn eigen portemonnee. Ik zet mijn voorschot overigens niet te laag, maar gewoon op een reëel bedrag. Is met een verwachte energierekening van <300 Euro ook niet echt een issue.

Uiteindelijk heb ik overigens geluk gehad met het moment waarop Naked Energy over de kop is gegaan. Daarom heb ik op dat moment nog relatief goedkoop een nieuw contract af kunnen sluiten. Als het een half jaar later was gebeurd had ik hele andere tarieven gehad.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

BarendBotje schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Wat zou jij dan aanraden bij onderstaande appartement? Er staat dat het contract af te sluiten is bij ennatuurlijk, echter lijkt het in eigen beheer, aparte kast met wko.. Ik weet het niet zo goed, lijkt allemaal niet zo gunstig als ik jou zo hoor. Appartementen met warmtepomp zijn schaars te vinden als ze dat al zijn :(
Het enige dat je kan is via Ennatuurlijk de WKO regelen; zij hebben fysiek de leidingen in beheer, zijn eigendom van de afleverset en hebben ergens iets staan dat de warmte levert. Zij beheren dus in hun uppie volledig het warmtenet waardoor je dus enkel bij hun een contract kan afsluiten. Een beetje alsof je op Schiermonnikoog woont en er maar één supermarkt is op het eiland. Dan kun je daar naar toe, en enkel daar naar toe.
Met je WKO hetzelfde; je kan enkel naar Ennatuurlijk en that's it. Optie is misschien om alles af te sluiten, maar dan heb je geen warmte meer (en geen warm water...) Dus de keuze is Ennatuurlijk of kapotvriezen :P Persoonlijk hou ik wel van warmte en warm water,dus mocht je dat ook doen dan zou ik adviseren naar Ennatuurlijk te gaan, hoe duur/bitter/zuur die appel ook is...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Ik wil niet al te diep in gaan over de vraagstukken over het voorschotbedrag en de solvabiliteit van energiebedrijven, maar deze bedrijven krijgen van de overheid al de teruggave energiebelasting van € 681,63 per klant per jaar, dit is ook al het geld van de klant. Tel daarbij het voorschot van de klanten op.

[ Voor 6% gewijzigd door Soru op 21-08-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Soru schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:10:
Ik wil niet al te diep in gaan over de vraagstukken over het voorschotbedrag en de solvabiliteit van energiebedrijven, maar deze bedrijven krijgen van de overheid al de teruggave energiebelasting van € 681,63 per klant per jaar, dit is ook al het geld van de klant. Tel daarbij het voorschot van de klanten op.
Wat gebeurt er eigenlijk met die teruggave bij faillissement? En maakt het daarbij nog uit of een energiebedrijf in januari, juli of december failliet gaat?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-04 09:37
[...]

Ja daaaag. Ik was op een haar na de sjaak bij Welkomenergie. Ik had 900 euro tegoed (welkomsbonus, ruim voorschot en zuinig gestookt). Ik had de eindafrekening al gehad maar uitbetaling bleef uit. Dankzij de enorme inzet van gaslicht.com heb ik het een uur voor de stekker eruit ging nog overgemaakt gekregen. Dit gebeurt me nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
Soru schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:10:
Dat is dit jaar 824 en een beetje.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Madeliefxxx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Ja daaaag. Ik was op een haar na de sjaak bij Welkomenergie. Ik had 900 euro tegoed (welkomsbonus, ruim voorschot en zuinig gestookt). Ik had de eindafrekening al gehad maar uitbetaling bleef uit. Dankzij de enorme inzet van gaslicht.com heb ik het een uur voor de stekker eruit ging nog overgemaakt gekregen. Dit gebeurt me nooit meer!
Wat heeft het voor zin te reageren als je alles wat ik al heb geplaatst negeert?

1) Nergens beweer ik dat het verstandig is 900 euro scheef te gaan lopen, het ging hier over opzettelijk (veel) te weinig inleggen. Dat is iets heel anders.
2) Je kunt 2x maanden storneren en de rest via MOI terug halen. Zie bijvoorbeeld Afhandeling faillissement FENOR Energie voor voorbeelden van mensen die het geld terug gestort hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Wat heeft het voor zin te reageren als je alles wat ik al heb geplaatst negeert?

1) Nergens beweer ik dat het verstandig is 900 euro scheef te gaan lopen, het ging hier over opzettelijk (veel) te weinig inleggen. Dat is iets heel anders.
2) Je kunt 2x maanden storneren en de rest via MOI terug halen. Zie bijvoorbeeld Afhandeling faillissement FENOR Energie voor voorbeelden van mensen die het geld terug gestort hebben gekregen.
Dat was bij een andere failliete partij (was het Welkom?) maar 1x, dat hadden ze toen goed getimed.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
EWK schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Dat was bij een andere failliete partij (was het Welkom?) maar 1x, dat hadden ze toen goed getimed.
Is storneren niet iets wat met je bank te maken heeft.
Heb toen met flexenergie 3 of 4 maanden gestorneerd (ING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TFHfony schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:28:
[...]
Tot zo ver het gunstige scenario.
Bereken het nu eens met een contract waarbij het contract in maart/april in gaat, uitgaande van de huidige tarieven (met een voorschot van 400+ Euro) en een faillissement rond oktober. Dan zijn de bedragen heel anders en schiet je er zo maar 1000+ euro bij in. Voor mij geen probleem, maar voor een ander waarschijnlijk wel.
April start: 4,5,6,7 * 400 = 1600 ingelegd
Verbruik: 800 euro
Teveel ingelegd 1600 - 800 = 800
Laatste twee maanden storneren = 2 * 400 = 800
Netto resultaat = 0 euro

Als je een beetje normaal doet heb je die hele MOI niet nodig en hoef je echt niet opzettelijk flink onder het reële bedrag te gaan zitten.
Daarnaast zou het zo moeten zijn dat als een energie maatschappij haar zaakjes op orde heeft, alles goed heeft ingekocht & afgedekt heeft, financieel gezond is, etc... dat ze bij hun bank zonder problemen krediet zouden moeten kunnen krijgen. De consument kent namelijk 0,0 bescherming.
Solidariteit is leuk... maar solidariteit naar een energiemaatschappij is zinloos. Hoeveel solidariteit was er bij het faillissement van de diverse energiemaatschappijen naar hun klanten toe het afgelopen jaar? Niets, nada, nakkes. Dus we moeten solidair zijn met de energiemaatschappijen, maar zij niet naar hun klanten? Zolang het geen tweerichtingsverkeer is, denk ik met mijn eigen portemonnee. Ik zet mijn voorschot overigens niet te laag, maar gewoon op een reëel bedrag. Is met een verwachte energierekening van <300 Euro ook niet echt een issue.
Zeker mee eens. Alsnog; een massale oproep om maar flink onder je daadwerkelijke verbruik te gaan zitten, zelfs onder je zomer verbruik, werkt averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Nogmaals, gezien jij blijkbaar ook niet alles leest, die MOI is geen garantie op geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
EWK schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

De MOI route laat je 13 maanden (!) terug in de tijd storneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Wolly schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

Nogmaals, gezien jij blijkbaar ook niet alles leest, die MOI is geen garantie op geld terug.
(Volgens mij heb ik net op 5 mensen gereageerd die min of meer hetzelfde argument aanhalen, houdt wel een keer op.)

Ik heb alleen mensen gezien die geld terug kregen via MOI muv één persoon hier die aangeeft dat Bunq niet meerwerkt. Ik vind het prima als jij voorbeelden hebt waarbij die MOI nog meer niet werkt. Altijd goed om te weten...

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 12:16
Madeliefxxx schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Ik was ook bijna mijn "spaarpotje" wat ik ieder jaar opbouwde kwijt.
Dmv storneren en MOI (Abn Amro) alles terug kunnen halen incl. welkomstbonus.
De welkomstbonus vorderde de curator terug en heb ik uiteindelijk onder protest betaald aan het incassobureau.
10 minuten daarna weer 2 MOI gedaan 👅😇

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 23:29
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

(Volgens mij heb ik net op 5 mensen gereageerd die min of meer hetzelfde argument aanhalen, houdt wel een keer op.)

Ik heb alleen mensen gezien die geld terug kregen via MOI muv één persoon hier die aangeeft dat Bunq niet meerwerkt. Ik vind het prima als jij voorbeelden hebt waarbij die MOI nog meer niet werkt. Altijd goed om te weten...
MOI of melding onterechte incasso moet ook daadwerkelijk onterecht zijn anders draai jij op voor de kosten.
Fouten zijn gemaakt, incassomachtigingen zijn nooit verstrekt en zo'n curator gaat daar dus snel nat op.

De branche heeft daar inmiddels z'n les wel uit getrokken merk ik. Ik heb dit jaar al 4 wisselingen gedaan (plus 1 geforceerde) en 3 maal een geregistreerde incassomachtiging af moeten geven. De enige die 'm niet hoefde was Vattenfall (maar als ze van dat formaat vallen is het einde zoek).

Wat vorig jaar een valide methode was om (discutabel) terecht je centen terug te halen zal bij de volgende golf niet noodzakelijk werken.
De kans dat je achteraan mag aansluiten én de kosten mag betalen voor het aan het werk zetten van je bank is aanzienlijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:36
Daarbij is het ook nog eens dat je er allemaal tijd in moet stoppen en het moet regelen he. Over hoe minder geld het gaat, hoe minder erg het is of jij je geld kan terugkrijgen ja of nee.
Nogmaals, ik heb hem wel lager staan dan eigenlijk moet, maar gewoon wat ik mag aanpassen van GC zelf in de app.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

April start: 4,5,6,7 * 400 = 1600 ingelegd
Verbruik: 800 euro
Teveel ingelegd 1600 - 800 = 800
Laatste twee maanden storneren = 2 * 400 = 800
Netto resultaat = 0 euro
.
Je rekent wel weer heel voordelig. Of oktober eindigt bij jou al in juli.
Maart -> Oktober = 7 maanden. Dus betaald: 7 maanden * 400 = 2800 Euro. (Je, ze vallen telkens net om na de laatste incasso).
Via stornering kan je 2 betalingen terug halen: 800 euro
600 euro aan energie gebruikt
Schade: 1400 Euro.
MOI kan alleen maar als je energiemaatschappij de incasso niet op orde had. Ga er maar van uit dat de meeste energiemaatschappijen hier dat inmiddels op orde hebben. Anders mag je bij die 1600 euro schade ook de "onderzoekskosten" van de bank er bij gaan rekenen. Oh ja.. en die tellen voor elke MOI die je doet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Open anders even een nieuw topic over het wel en wee van voorschotten en de bijbehorende risico's. We gaan hier weer verder over energieaanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:05
Bad Brains schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:39:
[...]

Dat is dit jaar 824 en een beetje.
Nee het oorspronkelijke bedrag van € 824 gaat naar beneden ivm de BTW verlaging op je energie prijzen, blijft voorgenoemde bedrag van rond de € 681 van over. Dus krijgen minder korting, c.q. terug dan eerder toegezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door dinandus op 21-08-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
dinandus schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Nee het oorspronkelijke bedrag van € 824 gaat naar beneden ivm de BTW verlaging op je energie prijzen, blijft voorgenoemde bedrag van rond de € 681 van over. Dus krijgen minder korting, c.q. terug dan eerder toegezegd.
Klopt niet helemaal want de BTW verlaging gaat alleen over 2e helft van 2022 dus niet over de gehele toegezegde 824 euro.

In praktijk betekent dit dat je 783 euro terug krijgt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLJ
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-12-2024

MLJ

Het ziet er naar uit dat ik deze winter de rekening niet meer kan betalen, we zijn al heel zuinig, verwarming doen we niet meer aan, maar te lang douchen is wel een valkuil voor mijn kinderen en ik ben er niet altijd bij. Wie weet of er iets is om bv elke douchebeurt max 2 minuten warm water te geven?

Hoe en wat heeft dit met energieleveranciers te maken?! Nota bene een paar posts (en maar 3 uur eerder) boven je bericht staat nog een modbreak om NIET offtopic te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Dicht i.v.m. overleg. Ik weet niet hoe we hier verder moeten? Binnen enkele posts na een modbreak gaat het weer totaal ergens anders over. Wat willen jullie? Reactie hier. Wonen Feedbacktopic

Inmiddels staan in ieder geval de aanbiedingen hier: Energieleveranciers aanbiedingentopic

Alternatieve topics:
Eneco snoeit in teruglevering vergoeding
De Duurzame Kroeg deel 4
Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic
Saldering per kwartaal of jaar
het grote day ahead energie prijzen topic.
Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Serieus elektriciteit besparen
Veel verduurzamingsinformatie kan je al vinden in Duurzame energie en installaties. Hier is vaak al veel te vinden. Problemen met een klus? Iemand in Bouwen en klussen is er vast al eens over gestruikeld en kan je helpen aan een oplossing in één van de topics.

[ Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2022 09:19 ]

Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4