Theo schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:31:
[...]
Ik blijf mijn twijfel hebben over Innova. Recentelijk gebruik gemaakt van de GC 3 jaar deal, en tegelijkertijd ook (vooral vanuit nieuwsgierigheid) bij Consumind geregistreerd. Kort daarna werd ik gebeld door Consumind die mij wilde binnenhalen voor Innova. Toen ik noemde dat ik twijfelde over de solvabiliteit konden ze overtuigend melden dat er niks aan de hand was, en dat de solvabiliteit van Innova erg goed was. De andere omgevallen energieleverancier had niks met solvabiliteit te maken, dat was een startup die verkeerd ging werd er gemeld..
Ik heb mij aangemeld om het contract te kunnen zien. (annuleren kan immers binnen 2 weken) Telefonisch was ik aangemeld, maar de email nooit ontvangen. (andere emails van hun wel). Afgelopen vrijdag heb ik Consumind gebeld om Innova te annuleren.Er werd naar een reden gevraagd, en toen ik de solvabiliteit noemde werd er wederom zeer overtuigend gemeld dat deze zeer goed was, en dat dit echt geen reden was tot bezorgdheid.. Ik noemde dat Innova bekend staat om het verhogen van het maandbedrag tijdens de looptijd, en hier werd heel handig omheen gepraat door Consumind dat dit onzin zou zijn....
Voor mij is het erg apart dat Consumind zo getraind is om klanten zó actief te overtuigen dat de solvabiliteit wél goed is.
Ik noem het verdacht en 'mooi weer spelen', en noem het een risico...
Mooi omschreven.
Het leuke is dat ik een hele lieve dame heb gesproken van Consumind. Die heb ik ruim een uur aan de telefoon gehad die mij ook heb overhaald om voor Innova te gaan.
Ook aan de dame verteld dus dat de termijn bedragen bij Innova om wat voor reden dan ook (éénzijdig) hoog ingeschat worden.
Nee hoor meneer geloof mij maar blablabla
Een uur later kwam ineens een mail welkom bij Innova….. huh termijnbedrag bij Consumind 25 euro, van Innova in de bevestiging 119 euro.
Met de lieve dame het contract doorgenomen… ze vond het ook vreemd en gaf aan dat ze een klacht zou indienen via haar manager.
2-3 dagen later Innova gebeld waarom het zo is gegaan. Nou meneer, je TLV zullen we pas eind van het jaar doorberekenen vandaar een hoge termijnbedrag we zullen je termijnbedrag niet terugzetten.
Ja maar mevrouw ik zie dat het wel in het contract is opgenomen en doorberekend is.
Even navragen hoor, ja meneer het mag tweug naar 25 euro maar meneer let op mocht er ‘iets’ afspelen komend jaar dan passen we het termijnbedrag aan.
Iets??? Ja meneer een besluit vanuit de overheid of je verbruik gaat wat omhoog.
Ok mevrouw ik weet voldoende. Wilt u mijn contract opzeggen?