• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
pven schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Iemand? Ik kan het echt niet vinden :/
Gisteren heb ik naar aanleiding van dit topic nog even gekeken wat de prijzen nu deden. Mijn vriendin zit nu bij Energiedirect en kreeg 250 euro terug bij 1500kWh en 1000m³ gas (geen eerder contract). Ik heb dit bij Pricewise voor haar geregeld. Gaslicht.com had precies dezelfde tarieven, zie ook hier onder.

Nu staat Energiedirect helemaal niet meer bovenaan in de lijst en krijg je nog maar 50 euro terug. Schijnbaar heeft Energiedirect klanten genoeg?

Dit waren de voorwaarden (26 november, zowel via Gaslicht.com als Pricewise):

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Als jij zeker weet dat je X kWh en X kuub gas verbruikt, dan is dat wat je per jaar betaalt (en van te voren kunt uitrekenen door die getallen in te voeren).

Of vandebron jullie bij het bepalen van het maandbedrag te hoog of te laag inschat heeft geen enkele invloed op wat na 12 maanden het totaalbedrag is bij de jaarafrekening. Het getal onderaan de streep is hetzelfde, of vandebron er nou helemaal naast zit qua inschatting of juist precies goed.

Met andere woorden: als jij de prijzen vergelijkt door overal de meest realistische waarden in te vullen, dan pak je het logisch aan. Welk SJV (standaard jaarverbruik) de netbeheerder (en niet eens de leverancier) aan jouw adres gekoppeld heeft is niet relevant.

Het kan trouwens veel extremer dan in jouw geval. Dit was mijn jaarafrekening een paar weken terug. SJV lekker hoog door een ouder echtpaar dat voor mij hier woonde (elke dag thuis), terwijl ik het hele dak heb volgegooid met zonnepanelen en weinig thuis ben:

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Als ik nu overstap zou dit mijn jaarlijkse bedrag worden, ik heb het al 2x gelezen maar waar zit de adder hier?
Ziet iemand het?

2 kWh hoog
2 kWh laag
200 m3 gas

Ik zit nu bij greenchoice die een stuk duurder is natuurlijk, dan lijkt dit wel zinvol, of is wachten tot na 1 juli beter? Dan veranderen de tarieven dacht ik?

[Voor 4% gewijzigd door Rol-Co op 25-05-2016 20:05]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vergeet www.cashbackxl.nl ook niet als je een nieuw contract afsluit. Kun je nog wat centjes meepakken.

En ja de site is legit:

Werkt ook met zorgverzekering, internetproviders, diverse webwinkels, Chinese webshops (AliExpress, Banggood) ;)

[Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2016 20:54]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
Jumpman schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:17:
Okay, bij mij was dit enkele maanden geleden niet het geval. Toen heb ik wel aangegeven dat ik mij hierover verbaasde.
Ik heb het nog eens nagekeken in mijn Twitter Messages. Ging bij mij eind mei vrij soepel d:)b

Ik had toen erg snel een offerte in mijn mailbox wat tot op de cent overeen kwam met gaslicht.com op dat moment. Omdat het in mijn situatie de goedkoopste optie was ben ik toen ook overgestapt.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik zit ook weer eens te rekenen.
Heb dit jaar een warmtepomp airco geplaatst om mijn 800-1000 kwh die ik over heb af te kunnen fakkelen. Ik heb sinds november zonnepanelen en wilde eerst gaan terugleveren, maar mijn huis verwarmen levert mij veel meer op omdat ik veel minder gas verbruik.

Ik verwacht in een jaar op zo'n 200kwh aan stroom en 500m3 aan gas te verbruiken. Heb het iets naar boven afgerond. Het verbruik van de warmtepomp zou op jaarbasis misschien minder zijn waardoor mijn stroomverbruik misschien 0 is door de zonnepanelen.

Nu kijk ik op gaslicht.com (postcode 7943):

Oxxio is de goedkoopste.
Grappig dat ik eergisteren iemand van Budget Energie zag afhaken omdatiik met mijn verwachte verbruik niet interessant zou zijn.

Het viel mij op dat mijn huidige aanbieder Energiedirect niet in de top 20 stond. Toen ging ik op hun site kijken en zag ik dit aanbod:

De 80 euro korting krijg je pas na 12 maand uitgekeerd. Maar dat lijkt stukken goedkoper of heb ik het nu mis?
Oxxio is 350,37 voor een jaar en Energiedirect is 285,20.
Volgens mij kan ik dan beter met een jaar verlengen met Energiedirect of niet? Ik kan zo nergens een adder ontdekken...

Overigens zag ik 3 maand terug nog welkomstkortingen van 250 euro langskomen, dat lijkt nu verdwenen te zijn.

• Binnetie
Ik wilde vanmiddag gaan verlengen bij EnergieDirect, ik kreeg alleen bij het kijken of de site een foutmelding dus maar weer afgesloten.
Nu kijk ik naar de actie van Nuon.

Mijn geschatte verbruik: 200kWh en 500m3 gas

Dus met die 250 euro retour zou ik op jaarbasis voor €193,92 klaar zijn :)

EnergieDirect zoals ik eerder aanhaalde:

Totaal per jaar €285,20 - 40 euro van de cashbackxl site = €245,20

Zo klopt het toch?

Wat ik me wel even afvraag, ik heb waarschijnlijk nog een dikke 800-1000 kWh over omdat mijn contract afloopt op 6 november, dus die extra kWh's kan ik niet opmaken bij ED als ik overstap. Met andere woorden, als ik verleng bij ED dan heb ik deze extra kWh's toch nog als een soort spaarpotje liggen om ze op te maken met koelen of verwarmen van mijn warmtepomp airco? Bedoel de meterstand wordt pas na einde van je contract gevraagd?

Edit:
CashbackXL heeft ook een cashback van €30,- voor de Nuon actie: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/nuon dan zou ik dus €193,20 - €30,- voor €163,20 klaar zijn!
Alleen zit ik dan wel met de boete die eventueel nog deels wordt betaald door Nuon.

Edit 2:
In de voorwaarden voor de vergoeding van het voortijdig beeindigen staat wel dit:
8. Bij beëindiging van uw contract met Nuon binnen één jaar wordt de aan u verleende overstapkorting teruggevorderd.
Dus wanneer je overstap naar Nuon en het komende jaar eerder opzegt dan moet je die vergoeding wel terugbetalen.

[Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 26-09-2016 18:14]

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:35

Domino

30 Watts and overheating...

445033 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik krijg een premie van €100,- en scherpe tarieven/vastrecht. Ik kijk naar wat ik netto kwijt ben. Premies alleen zijn niet interessant als de tarieven en vastrecht dan weer hoog zijn.

Essent: ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 1 jr. Actie bestaande klant
Meer details over dit pakket
Stroom normaal:
18,47 ct per kWh
Stroom dal:
16,93 ct per kWh
Gas incl. regiotoeslag:
58,44 ct per m3
€ 100,00 -
https://s13.postimg.org/s6jcq2yoz/image.jpg

€5. Misschien afhankelijk van je verbruik? 3500/700 hier.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• Domino

Domino

Nee. Gaat specifiek over het verlengen bij essent. Nuon is in mijn geval (verbruik) voordeliger door de €250 cashback van nuon en €30 van cashbackxl.

Volledig:

En de actie van nuon:

En daar gaat nog €30 cashback af.

[Voor 52% gewijzigd door Domino op 16-10-2016 16:06]

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:42

Tijntje

Hello?!

Net ook de overstap gemaakt van een jaar Oxxio naar de aanbieding van de Consumentenbond. Met ons verbruik was dat weer €50 euro per jaar goedkoper dan de beste aanbieding van Nuon op dit moment.

Nu zijn wij ook bijna groot verbruikers :)
Dit was vorig jaar

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• maartentmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:06
Ze hebben de tarief prijzen verhoogt. voor mij scheelt het nu 40 euro op 2500Kwh en 1100M3 gas

eneco energie
nieuwe prijsoude prijs

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:46
Ik heb ook het Nuon contract afgesloten, voor mij de goedkoopste op de vergelijkingssites.
Gister het contract (looptijd net geen 12 maanden) binnen gekregen.
Hierin staat nog:

Deze is wel opmerkelijk.
Korten dan 1,5 jaar altijd een vergoeding? 8)7
Ik krijg het vermoeden, in combinatie met de kortere looptijd van 12 maanden, en deze opmerking in het contract dat ze dit met opzet op deze manier doen, en dan zijn ze weer niet de goedkoopste ;)

[Voor 4% gewijzigd door JvdW op 12-11-2016 11:10]

• Zanzibar-1337
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-11 13:00
Zojuist mijn 'verleng' bonus van Essent ontvangen (€200,-), dat betekent voor mij, ik mag weer overstappen!
Nu heb ik 8 dagen geleden zonnepanelen laten leggen, dus het wordt dit jaar een andere 'zoektocht' dan normaal.

Mijn verbruik is als volgt:

Stroom: ~3500 kWh/jaar
Gas: ~1600 m³/jaar

Ik verwacht volgend jaar ~5000 kWh op te wekken.
Nu ben ik via Gaslicht (een website waar ik al jaren via overstap) aan het zoeken geweest en nu komt het volgende er uit:

Nu is Nuon de 'goedkoopste'. Qua maandlasten ben ik iets hoger uit, echter krijg ik een 'welkomsbonus' van maar liefst €270,-. Dit maakt het uiteindelijk bijna €120,- goedkoper dan de Greenchoice. Nu zal je misschien denken, wat is nu de vraag, nou dat gaat over de saldeerwijze van beide partijen.
Dit staat er over geschreven:

Nu heb ik het al een aantal keer gelezen, maar blijf het maar 'vaag' vinden. Begrijp nog niet helemaal wat ze hiermee bedoelen (dat ligt misschien aan mij, het is weekend tenslotte).

Bij de Nuon staat er dat het aantal kWh in de normaaluren wordt gesaldeerd tegen het dalverbruik. Betekent dit dat er wordt gekeken naar het totaal aantal afgenomen kWh en dat dit wordt gecompenseerd met het totaal van de teruglevering? Dus in mijn geval, 3500kWh gebruikt, 5000kWh terugleveren, 1500kWh salderen?

Bij Greenchoice is het mij wat duidelijker, daar wordt volgens mij, zoals ik het lees, alles opgeteld tot het totale verbruik bij 0 uit komt. Wat er dan over is wordt gesaldeerd. Maar misschien lees ik dat ook verkeerd.

Hoe is de ervaring verder trouwens van beide partijen? Alvast bedankt!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 19:40
Staar je niet alleen blind op online prijsvergelijking en welkomstkortingen, als je greenchoice belt en een voorstel laat opmaken per mail dan krijg je vaak nog een betere/lagere prijs als de laagste in de prijsvergelijking.

Uiteindelijk gaat er er om wat je per eenheid betaald, heb het vorige week weer vastgezet voor 3 jaar

Als je meer terug levert dan krijg je bij Nuon het geldende tarief (nu 6,51ct) per kWh, bij greenchoice krijg je 11ct per kWh tot 10.000 kWh teruglevering.

Zie je ook meteen dat Greenchoice een stuk goedkoper is.

Greenchoice is echt meer dan prima, nooit gezeur mee gehad :)

[Voor 25% gewijzigd door fast-server op 19-11-2016 11:23]

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 19:40
Voor het gemak maar even het relevante stuk uit de offerte:

Of dit de kosten dekt van een eventuele welkomstpremie en/of verlies saldering t.o.v. Nuon zul je zelf moeten berekenen
Het Nuon basis tarief groen voor 1 jaar (nog geen eens 3 jaar zoals bij greenchoice) € 0,0695 per kWh (inclusief 5% korting op stroom) is 2ct meer per kWh als greenchoice, bij teruglevering is dit dus ook 4ct minder t.o.v. greenchoice.

Door de regel betaal je die welkomstpremie zelf.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-11 13:00
Heb even gelezen, maar het wordt er nou niet veel duidelijker op. Blijft een 'vaag' verhaal bij de Nuon.
Heb even alles in een Exceldocumentje gezet, zie hieronder. Klopt dit ongeveer qua berekeningen?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• PCJR
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-11 09:25

Zo, even een gunstig verbruik ingevuld bij easy, en dan komt dit eruit.
Echt prognose verbruik is 1300 dal, 1700 normaal en 950 gas. Maar dan is de korting lager :O

Dus dit vandaag aanvragen per 24-2-17, actietarief loopt tot 1-2-18, en dan een paar dagen variabel tarief denk ik, en weer overstappen. :>

Trouwens, wat ik ook invul voor verbruik, 9/10 keer is Nuon bovenaan, is dit normaal? Of iemand nog beter idee?

i7-8700K@5Ghz + Arctic LFII360 | Dell u2410 | ColorMunki | B&W CM8S2 | Neato Connected

• PCJR
martinusz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Wat zegt gaslicht.com ?
Ik vind die tarieven nou niet echt geweldig, gas lijkt nogal duur bij Nuon.
Bij mij komt Nuon niet eens in de top10 voor (4000 kWh en 750m3).

Edit: maar op jouw echte verbruik wel Nuon bovenaan, daarna Oxxio.
Overigens hoef je daar helemaal geen extreem verbruik in te vullen om gewoon die korting te krijgen hoor.
Klopt, gas is idd duurder, maar die 245 euro maakt dan veel goed denk ik. Gaslicht:

Idd, met 1300 1700 950 verbruik heb je 240 euro korting, scheelt 5 euro. Maar als je minder dan 2000 gas invult meen ik, heb je hogere kwh prijs...

Btw, als ik 2000 2000 750 van jou invul kom ik op oxxio, en die heeft duurdere m3 gasprijs, vergelijkbaar kwh, en maar 145 euro korting. Dus Nuon lijkt me zo gek nog niet.

[Voor 19% gewijzigd door PCJR op 04-01-2017 12:09]

i7-8700K@5Ghz + Arctic LFII360 | Dell u2410 | ColorMunki | B&W CM8S2 | Neato Connected

• PCJR
Suli schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:11:
[...]

Heb net als PCJR gedaan, met als extra uitrekenen of ik met mijn eigen verbruik incl de hogere bonus alsnog goedkoper uitkom dan de nr 1 als ik mijn eigen verbruik door had gegeven.
Even sheet gemaakt. Alle gele velden invullen. Zo kun je bij bv easyswitch 3000 hoog 3000 laag en 3500 m3 gas invullen en kijken of er meer korting en lagere kwh tarieven uitkomen. Deze kun je samen met je echte eigen prognose-verbruik invullen in de sheet en dan zie je je jaar resultaat :>
https://dl.dropboxusercon...ruik%20easyswitch_v1.xlsx

• Suli
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Heb het ook net wat anders berekend.
Hier mijn snelle en onoverzichtelijke voorbeeld van de tarieven in November.
De tarieven zijn hoger bij Nuon (met een hogere bonus) dan bij Energieflex. Als ik ongeveer eigen verbruik had ingevuld, kreeg ik minder korting bij Nuon met een iets lagere kWh tarief met grijze stroom.
Dus om te kijken of ik alsnog goedkoper ben bij mijn (iets lagere) verbruik, alles zo snel getoetst.
+2.74 was wat nog bij moest na het berekenen van de energiekorting en Liander kosten. Lasten die normaal hetzelfde zijn overal.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben de afgelopen jaren ieder jaar van energieleverancier geswitched omdat met vergelijken/zoeken/collectieve inkoopacties/etc. er vrijwel altijd voordeel te behalen viel.
En dat heeft tot nu toe goed uitgepakt. Iedere keer gekozen voor een nieuw jaarcontract bij de aanbieder die op dat moment het gunstigst was.

De afgelopen 2 jaar meegedaan met de Collectieve Inkoop van VEH. En vorig jaar was e.on de 'winnaar'. Maar die had al aangekondigd dat de tarieven omhoog zouden gaan vanaf maart 2017
--> dagtarief kWh 0,2098 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer) (ca. 45% van ons verbruik = dag)
--> daltarief kWh 0,1881 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer) (ca. 55% van ons verbruik = dal)
--> m3 gas 0,6553 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer)
Vastrecht elektra 41,88/jaar
Vastrecht gas 41,88/jaar

Vervolgens ingeschreven bij de meest recente Collectieve Inkoop van VEH om eens te zien met wat voor een aanbod die zouden komen.
En daar kwam Budget Energie als meest interessante uit de vergelijking.
Ik zit nu alleen te twijfelen of ik 1 of 3 jaar vast zal nemen.
(oh ja, en ze geven ook nog éénmalig 30 + 30 = 60 euro welkomstkorting bij het 1 jarig contract)

Gezien de historische ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar blijft het toch koffiedik loeren wat de toekomstige prijsontwikkelingen zouden zijn:

Budget Energie 1 jaar vast: (incl. BTW/energiebelasting/opslag duurzame energie, excl. netbeheerkosten)
  • dagtarief kWh: 0,1918
  • daltarief kWh: 0,1798
  • m3 gas: 0,574
  • Vastrecht elektra 11,88/jaar
  • Vastrecht gas 11,88/jaar

of

Budget Energie 3 jaar vast: (incl. BTW/energiebelasting/opslag duurzame energie, excl. netbeheerkosten)
  • dagtarief kWh: 0,1866
  • daltarief kWh: 0,1733
  • m3 gas: 0,5888
  • Vastrecht elektra 11,88/jaar
  • Vastrecht gas 11,88/jaar

Hieruit zou je kunnen afleiden dat de energieverkoper een licht dalende trend op de langere termijn voor elektra verwacht en een licht stijgend tarief voor gas.
Waarbij in acht genomen moet worden dat de energiebelastingcomponent van zowel de kilowattuurprijs alsmede gasprijs, meer dan de helft bedraagt! M.a.w. het kale energietarief mag dan vastliggen, maar de overheid kan altijd nog roet in de rekening strooien door tussentijds die belastingcomponent aan te passen. Waardoor je hoegenaamd vaste tarief alsnog omhoog gaat (omlaag verwacht ik niet).

Wat denken jullie? 1 of 3 jaar vast?

Mooie Plaatjes   

• PCJR
Even maar hier, over mijn eindafrekening van EON. Ik heb alles netjes bijgehouden, echter kom ik op dik 300 euro verschil met de berekening ven EON. Volgens mij doe ik dus iets verkeerd, ik kom er g*d niet uit |:(

Mijn berekening zegt 186 euro terugkrijgen en EON zegt we ontvangen nog 156 euro :/ Ik heb een hoop gerekend ook met het kwh tarief en gastarief, en dan incl. BTW omgerekend. Verbruik komt overeen.

Ik heb hier de info; mijn berekening. Ik heb de korting erbuiten gelaten (er is 1 maand 120 euro minder afgeschreven dus denk dat het nu goed staat, EON laat ook geen korting zien in hun overzicht);

Zou klikbaar moeten zijn, anders: https://dl.dropboxusercon...on/eigen%20berekening.jpg

EON:

Wat doe ik verkeerd (of EON?!), big thanks als iemand dit wil bekijken _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door PCJR op 08-03-2017 09:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PCJR
Update; ben denk ik weer wat verder;
- vaste leveringskosten zijn verkeerd van EON
- netbeheerkosten zijn verkeerd van EON
- EON heeft de 376,08 euro vermindering energiebelasting niet verrekend (staat in hun eigen mail dat dit met de energierekening moet worden verrekend)

Zo komen we op de uitkomst; 234,178 euro nog terugkrijgen! Nu moet ik EON dit gaan uitleggen, omg :/

Update: opgelost!
Met EON gechat, en inderdaad, mindering energiebelasting is niet verrekend. Dus een verschil van 376 euro! Ipv 156 euro betalen, 240 euro terugkrijgen!

Je moet ook echt alles alles alles narekenen he :r :r

[Voor 19% gewijzigd door PCJR op 08-03-2017 15:10]

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Ik zit momenteel een jaar bij een Essent. (gas en stroom)
Dit bevalt mij goed.. ik verbruik niet echt heel veel.... tussenwoning 2005, 1 persoon.

Dit zijn de prijzen wat ik bij essent betaal.

Op ibood kwam ik ook een aanbieding tegen voor NLE.
Dit zijn de prijzen hier:

Scheelt dit dan zoveel of ligt het aan mij?
en hebben jullie nog tips?

Uw verwacht jaarverbruik voor aankomend jaar: (via mijn essent)
1252 kWh stroom
847 m³ gas

[Voor 49% gewijzigd door Aggressor op 03-06-2017 12:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 08:50
NoReseth schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:51:
Ik werd recent benaderd door de NLE , mijn huidige contract loopt tot eind oktober.
Is het verstandig om nu al een nieuw contract af te sluiten per 1-11, of nog even te wachten?
Er werd mij verteld (wat ze volgens mij altijd zeggen), dat de tarieven weer gaan stijgen en je al half jaar van te voren een nieuw contract aan kunt gaan.
Standaard verhaal :)

De prijzen zijn niet bijzonder hoog op dit moment, en lijken ook niet te stijgen.

Gas:

Elek:

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:39
Ook ik ben voor het eerst aan het kijken om over te stappen van leverancier. Zit nu bij NLE, en ga ergens anders heen.

Alleen lijkt de online verbruiksweergave van NLE niet te kloppen. Dit geeft hij nu aan:

Gas geloof ik wel, maar als ik de energie standen vergelijk over een jaar, zit er op dit moment 2002 tussen, en geen 4004. Of ik moet iets over het hoofd zien, maar ik snap het niet?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:10

SjoerdV nl

Be the change.

Gecko123 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Als je duurzaamheid belangrijk vind, kijk dan niet zozeer naar 'groene stroom' maar vooral naar groene energieleveranciers. Via google kun je hiervan een overzicht vinden. Qurrent scoort hier bijvoorbeeld erg hoog. Hiermee stimuleer je meestal ook Nederlands of lokaal geproduceerde duurzame energie.
Onderzoek consumentenbond 2016;

Zojuist overgestapt naar Vandebon, kom van Oxxio. Maandbedrag (€30,-) blijft hetzelfde, ondanks hogere vaste leveringskosten.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een verlengaanbod van Greenchoice, anders gaan ze naar variabele tarieven.

Uw verbruik
Stroom (normaal): 1111 kWh
Stroom (dal): 1069 kWh
Gas: 282 m3

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 19:08
Hoe kan het eigenlijk dat de vaste leveringskosten per aanbieder verschillen?
Ik vergelijk op vergelijkingssites, en dan zie je makkelijk dat bijv Qurrent €0.40 lagere vaste leveringskosten heeft dan Powerpeers. Dat klopt toch niet? Het enkeltarief stroom is juist een paar hondersten goedkoper bij Powerpeers.

Maar de leveringskosten staan toch geheel los van de aanbieder?

EDIT: het wordt nog gekker, bij Powerpeers is het vaste leveringstarief hoger, maar er is blijkbaar ook een variabel leveringstarief en die is bij hun juist lager.

Ik heb straks stadsverwarming, geen gasaansluiting. Dus ook een inductiekookplaat :(
Dus belangrijk om gewoon de laagste tarieven te hebben en mij teveel af te laten leiden door eenmalige kortingen.
Zeker bij het vergelijken van variabel tarief (Powerpeers) met vast tarief (Qurrent). Juist omdat ik geen idee heb wat het verbruik wordt.

[Voor 53% gewijzigd door Jazco2nd op 27-10-2017 14:05]

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:30
Suli schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:43:
[...]

Heb je wel een bevestigingsmail met de cashback erin vermeldt ontvangen?

[afbeelding]
Was nog even zoeken :P Maar uiteindelijk kunnen vinden!

Conclusie: ik ga ze gewoon vanmiddag even bellen.
Want ik kan echt nergens meer vinden over mijn welkomstcadeau dan in deze brief (bevestiging contract).

• QinX
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:00

QinX

Shai-Hulud

Ik ben einde van van december overgestapt van Energieflex naar Essent, telefonisch aangezien zij voor mij goedkoper waren dan wat ik via EasySwitch zou krijgen.

15-01 is mijn contract ingegaan en vandaag ben ik mijn tabellen bij aan het werken met de nieuwe tarieven.
Ik vergelijk dan altijd even wat ik per mail qua tarieven toegestuurd krijg en wat ik nu daadwerkelijk volgens het essent klantenportaal aan tarieven heb.

Nu weet ik dat per 1 januari vaak de energiebelasting en opslag duurzame energie etc wijzigt, dat ligt aan de overheid en niet Essent.

Echter de vaste tarieven zijn nu ook anders. Mag dat uberhaupt wel? Ik neem aan dat op z'n minst hun eigen tarieven contractueel vast liggen.

Als ik alles neem dan ben ik nu een EUR 10 per maand duurder uit.
Maar als ik de externe partijen weg laat is het alsnog EUR 4 per maand dat hun eigen tarieven nu duurder zijn.

Simpel gezegd:
Normaaltarief is +0,114
daltarief is +0,008
Gastarief is +0,0509

Mijn verbruik van vorig jaar

NormaalDalGas
Verbruik11921382539
Teruglevering830 539

Hier is mijn tabel met de tarieven:

Moet ik dit kunnen verhalen bij hun? Wat zou de beste aanpak zijn in deze?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:27
Ik kreeg van Oxxio nieuwe tarieven door die per 2 juli in gaan voor mijn contract.

Dit leek me best een flinke verhoging? Ik stap vrijwel elk jaar over en denk dat ik dat nu weer ga doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-01 23:04
Waar komen de aff aanbiedingen vandaan?
Zowel de eneco - 200 als de essent - 150(de goedkoopste voor mij) zijn erg scherp vergeleken energievergelijkingsites.

De eneco aanbieding is een beetje vaag in de tekst wat betreft de 200 cashback de essent aanbieding is in ieder geval duidelijke taal op de site.

Ik ben blij dat ik hier nog even kwam neuzen om mijn beklag te doen over vandebron.
Deze hebben mij vandaag een aanbieding gestuurt tot 300 terug, wordt 120 bij 1 jaar verlengen maar hier komt het slechte.....
Zij stellen dat het maandbedrag 51 nog wat word met mijn verbruik zie foto, maar ik kan op geen enkele manier dit bedrag verantwoorden.
Het dichts bij kom ik met 50 en nog iets per maand is als ik de energie kosten en dag kosten van vandebron minus subsidie optel .... maar dat betekent dat je de netbeheerkosten aan het eind van het jaar mag ophoesten minus de 120 bonus.
vandebron slaat een gat in je portemonee

kleine troost ze stellen voor om het maandbedrag op 60 te zetten maar dat is nog steeds 180 minder dan wat je moet afrekenen met dit verbruik

anyway ik ga dus voor essent en hoor graag waar aff vandaan komt, zowel essent als eneco hebben die afkorting in het aanbod

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:37

Ik had mijn tarieven voor 3 jaar vast gezet, dat kan zo weer worden opgezegd.

Kan niks goedkopere vinden dan Greenchoice, wel met bonus soms net iets goedkoper met 3500 KwH en 300 kuub, maar dan moet ik ook echt jaarlijks wisselen. Qua normale tarieven lijkt Greenchoice toch het goedkoopste

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Aangezien het hier weer tegen augustus aan loopt weer aan het kijken voor een nieuwe energieleverancier, huidige is energiedirect met afname alleen stroom, geen gas.
Dus wat door de vergelijker aan het spitten en valt op dat het erg verschilt in:

Prijs per kWh
Prijs voor teruggeleverde kWh
Vaste leveringskosten
Bonus

Afhankelijk van je verbruik en opwek van eventuele zonnepanelen op je dak komt er ook een andere leverancier als gunstige uit, maar is dat altijd wel de gunstigste voor jouw situatie? En wat vind jij belangrijk bij een nieuwe leverancier?

De hoogte van de bonus
De prijs per kWh
De service van het bedrijf
De totaalkosten
De terugleververgoeding

In mijn situatie heb ik een verbruik op jaarbasis van ongeveer 7000 kWh, dat is veel maar komt ook doordat we met 5 personen zijn en een all electric huis met warmtepomp verwarming, e-boilers en een hoop spullen met een stekker. :) inmiddels bijna 10kWp op dak dus dat moet de lading wel kunnen dekken.

In de online vergelijker (https://www.energievergelijker.nl/ ) heb ik het volgende geselecteerd :

Groot gezin
Alleen stroom
Hoog verbruik 5000
Laag verbruik 2000
1 jaar vast
Groen/grijs
Zonnepanelen
Opwek hoog 5053
Opwek laag 2166

Het onderstaande is de top 5 wat er uit rolt, waar kom jij dit jaar op uit? En wat vind je belangrijk? Wat zijn de tips & tricks? Hoger verbruik opgeven? Dan krijg je een andere top 5. Vaste leveringskosten belangrijk? Die is bij vandebron bijvoorbeeld hoog, of terugleverprijs van powerpeers belangrijk?

Zoals je kan zien is de stroomprijs geen 18 cent meer zoals vorig jaar, 21-23 cent is al heel gebruikelijk dus we zijn weer op niveau van 2012.
Ik neig naar greenchoice, die is eigenlijk de goedkoopste als je de bonussen weg laat.
Al eerder klant geweest ook en geen problemen gehad.
Vaste leverkosten ook schappelijk.

1)

2)

3)

4)

5)

[Voor 3% gewijzigd door Rol-Co op 21-07-2018 15:34]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• kmf
  • Niet online
mux schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:16:
Integendeel, welkomstpremies zijn meestal vééél hoger, als in honderden euro's, dan wat je extra uitgeeft aan de variabele kosten
woekele schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:54:
Nee, niet overstappen naar degene met de hoogste welkomstpremie. Overstappen naar degene waar de totaalkosten voor het hele jaar het laagste zijn. Soms is dat degene met de hoogste welkomstpremie, soms ook niet.
Even relativeren.

https://i.imgur.com/fSPMXV5.png

Als je bij vandebron 75kWh meer verbruikt, zomaar omdat je de airco aangooit tijdens de hittegolf, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.

Als je bij Pure 55kWh meer verbruikt, omdat je zonnepanelen net wat minder terugleveren vanwege de hitte, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.

Ik heb heel erg het gevoel dat die welkomstpremie een beetje de beleggingspakketten van banken zijn die je een handdoek kado geven. En Greenchoice e.d. de ETF's..

[Voor 7% gewijzigd door kmf op 07-08-2018 08:21]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-11 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ardana schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:16:
Ik heb echter geen idee wat er gebeurt als ik straks slechts 300/200 kwh en 400 m3 gas verbruik...
Bij Oxxio dus niks, zie hierboven. Verder zit er wel een limiet op het verlagen van je termijn bedrag, maar kan de klantenservice dit desgewenst nog verder verlagen. (Dit hebben ze de vorige keer dat ik klant was voor mij ook opgelost, de vorige bewoners hadden namelijk echt een enorm jaarverbruik waardoor het SJV enorm hoog was)

Bij Vandebron staat er in de voorwaarden niks over het verbruik, dus die 310 euro blijft staan (dit is ook mijn ervaring).
Plus, ik zie dat je bij Van de Bron je maandbedrag met maximaal 25% mag verlagen...
Ik kom zelf bij VandeBron af en daar heeft de klantenservice mijn termijnbedrag ook handmatig aangepast naar een veel lagere waarde, dus dat moet ook mogelijk zijn. Het kan dan alleen zijn dat ze eerst een tijdje kijken of je verbruik inderdaad zo drastisch gedaald is.
En Nuon was m'n vorige leverancier, ik weet niet of dat nog uitmaakt?
Je leverancier voordat je bij Querrent zat? Zie de voorwaarden. Je bent al langer dan 12 maanden geen klant meer van ze, dus moet geen probleem opleveren. Er staat ook niks betreft het jaarverbruik, dus dat lijkt ook goed te zitten.

Ik had voor mezelf een Excel gemaakt en heb die even voor jou aangepast. Ik heb gekeken naar Oxxio, Nuon en Vandebron (op mijn adres dat wel), en rekening gehouden met de Cashback van €200+40 (Oxxio), €200+30 (Nuon) en €310+€65 (Vandebron)

En daar komt uit dat Vandebron +/-30 euro goedkoper is, mede door de hoge Cashback via CashbackXL:

Daarna heb ik even de verwachte daling (uitgaande van een 50/50 verdeling van normaal/dal) gezet en ook dan is Vandebron het goedkoopste:

Let dus wel op, dit zijn met de tarieven op mijn adres, wellicht dat het op jouw adres goedkoper is (ik kan je de Excel wel sturen als je dat makkelijk vind)

Als laatste kan je in de vergelijkers invullen wat je wilt. Bij het ingaan van je contract berekend de energiemaatschappij toch je maandbedrag uit aan de hand van het SJV, tenminste dat is mijn ervaring nu bij twee energieleveranciers.

• Binnetie
Ik was eigenlijk voornemens om naar PowerPeers over te stappen. Tot Energiedirect met een verlengingsaanbieding kwam:

Mijn verbruik volgens hun is 628kWh stroom en 394m3 gas. Ik heb zonnepanelen en heb vorig jaar 3105kWh opgewekt + 628kWh verbruikt = 3733kWh totaal verbruikt.
Wat Energiedirect doet is dus gewoon verbruik - opwek doen en dat totaal is je jaarvebruik.

Totaal zou ik €428,18 aan kosten hebben, maar wat ik er niet uithaal of dat cadeau van 100 euro erbij in zit? Ik kom deze niet tegen in de berekening van hun, als die er nog vanaf gaat kom ik op totaal: €328,18.
Maar ga ik nu deze standen in Gaslicht invoeren (628kWh stroom en 394m3 gas) dan komt Oxxio er het goedkoopste uit: €425,15 en bij Oxxio rechstreeks: €473,96 (hun leus 'zelfde tarieven als via een vergelijker klopt dan niet). Overigens was dit gisteren nog PowerPeers die er het goedkoopste uitkwam.

Dus:
Energiedirect verlengingsaanbieding: €428,18 - 100 euro cadeau (als de 100 euro er nog afgaat).
Oxxio via Gaslicht: €425,15
Oxxio rechtstreeks: €473,96
PowerPeers rechtstreeks: €428,68

Doe ik nu bij gaslicht: 3105 opwek en 3733 verbruik + 394m3 gas dan kom ik uit op.
PowerPeers via gaslicht: €400,77
PowerPeers rechtstreeks: €353,79

Wat is nu het handigste om te doen?
Ga ik bij PowerPeers rechstreeks afnemen dan krijg ik nog €51,- terug via Sshopbuddies, dan kom ik rond de €301,79 uit. Maar klopt mijn berekening zo?
Het verschil zit hem in hoe je het verbruik icm met zonnepanelen en opwek invult.

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:37
Ook aan het kijken naar een nieuwe leverancier, zo ook via de bekende site van gaslicht.
Hier zie ik de nummer 1: Oxxio en de nummer 2 Greenchoice dat de nummer 2 lagere leveringskosten heeft en ook lagere kosten voor het gas en licht.

Toch is oxxio de nummer 1, terwijl deze bij de maandelijkse indicatie het bedrag hoger is?
Kan iemand de duidelijkheid geven want ik snap het volgens mij niet echt.

http://i66.tinypic.com/bhmy5c.png

http://i68.tinypic.com/24qk8r4.png

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:37
MdO82 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:27:
En dat compenseren ze met een korting die je bij nr. 2 niet krijgt. Dus nr. 1 is duurder, maar door de korting ben je totaal minder kwijt en staat deze op plek 1
Dus ik kan het beste gewoon voor oxxio gaan? Waar ik via cashbackxxl nog eens 40 euro extra kan verdienen.

Wat ik dan ook niet snap is dat ik via de Oxxio site zelf 150 cashback krijg maar de totale kosten weer hoger zijn.
http://i64.tinypic.com/fc32py.png

[Voor 18% gewijzigd door Dirk0s op 13-10-2018 17:34]

• pep_82
  • Laatst online: 26-11 17:03
i7x schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:14:
[...]

Hm, hier wordt gewoon de huidige maximale korting (was 385, is 365) getoond. Weet je wel zeker dat je als verbruik 3500/3500 hebt opgegeven?

[...]

ik zou even controleren of de Media Markt ook voor 1 jaar is of dat ze je 3 of 5 jaar aansmeren.
Jazeker ik had eerst de max ingevuld, was gisteren 355 (nu 325) en toen via cashbackxl doorgeklikt waarbij de waarden nog ingevuld stonden en toen kwam de entreebonus niet hoger dan 180.
Nog snel even een vergelijkende test gedaan.
Voor cashbackXL

Na cashbackxl wel doorklikken op de link van cashbackxl

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:29
NoReseth schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:13:
[...]

Hmm, vreemd.
Via alle vergelijkingssites kom ik rond een jaar bedrag van ~ € 1325 (3500 kwh en 700 m3 gas).
Via tweakers (pricewise) komt ook géén energiedirect naar voren.
Als ik via de site van energiedirect reken kom ik op € 1228 uit.

Ik heb het zelf nagerekend in een excel sheet en de 1228 van energiedirect lijkt te kloppen.
Ik begrijp dus niet waarom ik deze in de vergelijkingssites niet als goedkoopste aangeboden krijg :?
Inderdaad vreemd, want als ik het met mijn postcode en jou verbruik doe krijg ik EnergieDirect gewoon bovenaan
B-Real schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:20:
Mooie discussies over dat 3500/3500 verbruik hierboven, dat is dus behoorlijk stevig te noemen. Wij kopen eind volgende maand een andere woning en de vorige bewoners betalen een voorschot van 230eu.
Dat vond ik al fors t.o.v. de 80eu die ik nu betaal. We gaan van een tussenwoning naar een 2-onder-1 kap (ongeveer zelfde bouwjaar), wij zijn met z'n tweeën de vorige bewoners van de nieuwe woning hadden drie kinderen.

Alsnog vond ik het voorschot nogal hoog en kon me al niet voorstellen dat wij ineens het drievoudige of zelfs dubbele gaan verbruiken. Ik zal de verkopers nog eens vragen naar hun exacte verbruik en of ze het voorschot niet als jaarlijks spaarpotje gebruiken.

Ik gok dus dat we met 150eu per maand straks ook wel toekomen. Overstappen, kan ivm bonus EnergieDirect, pas eind februari dus we kunnen nog mooi een maandje of twee het verbruik bijhouden voordat we een keuze maken :)
Of je meer gaat verbruiken ligt aan een aantal factoren. Qua elektriciteit kan het meevallen want je gezinssamenstelling veranderd niet. Eventuele afwijkingen zouden veroorzaakt kunnen worden door de technische inrichting van het huis (mechanische ventilatie e.d.).

Qua gasverbruik kan het echter makkelijker schelen. Je gaat van een tussenwoning naar een 2 onder 1 kapper. Grote kans dat die groter is. Aangezien het bouwjaar ongeveer gelijk is, ga ik ook uit van een soortgelijk isolatieniveau.

Wij gingen van een tussenwoning van 95m2 uit 1976 naar een hoekwoning van 132m2 uit 1977: 39% groter qua oppervlak en ook navenant meer verbruik (1100 naar 1500m3, 37% stijging).

Nu betekent een x% stijging in oppervlakte natuurlijk niet direct ook dezelfde procentuele wijziging in verbruik. Dat is afhankelijk van de ligging van het huis en daadwerkelijke isolatie. Bij mij helpt de alu serre van 15m2 op het noord oosten en de open trap (met schuifdeur boven) niet mee.

Ik weet niet wanneer je over gaat, maar ik zou het verbruik wel even goed in de gaten houden om te voorkomen dat je straks misschien bij moet betalen ;)

[Voor 58% gewijzigd door RvL op 20-11-2018 10:40]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• TwiSteD1
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:02
NoReseth schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:49:
Ik heb het idee dat de prijzen in vergelijking met september aardig gestegen zijn.
Is er toevallig ergens een overzicht (grafiek?) wat de trend is qua prijzen ?

Je hoort de energie aanbieders vaak roepen de prijzen gaan omhoog dus zet je contract voor X tijd vast.
Maar het zou enorm helpen als je ergens die gegevens zou hebben om daadwerkelijk vast te kunnen stellen dat de prijzen structureel omhoog gaan.
Ik heb even gekeken naar mijn gegevens van de afgelopen jaren, hieruit blijkt dat vooral de gasprijs in 2018 flink verhoogd is. Ik heb steeds elk jaar de goedkoopste aanbieder gekozen via gaslicht.com, de grafiek laat de tarieven zien inclusief vastrecht, belastingen en eventuele korting, maar exclusief netbeheerkosten en heffingskorting.

In juli dit jaar een contract bij Engie afgesloten en vandaag het aanbod van Vandebron op gaslicht.com toegevoegd om de trend te zien van dit jaar. De gasprijs lijkt dus stabiel te blijven dit jaar, maar wordt dus volgend jaar nog eens met zo'n 7 cent verhoogd naar 70 cent per m3.

[Voor 5% gewijzigd door TwiSteD1 op 05-12-2018 12:24]

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als ik dit grafiekje mag geloven dan valt het allemaal wel mee met de stijging van de gasprijs. Een lang contract zie ik dus ook niet echt zitten.

http://mijn.forstrom.nl/cms_assets/system/media/840/original/Verdeling-gas-Dec18.png?1543230461

Kan je bij Fenor alleen de prijzen zien door je naw/geboortedatum op te geven?

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:22

route99

just passionately curious...

Als ze niet soepel zijn dan bel je ze op en zeg je dat je weggaat, zorg wel dat je binnen de wettelijk bedenktijd valt.
Edit: ik heb mijn rekening geanonimiseerd. GC had mijn termijn bedrag vorige keer ook verhoogd. Door familieomstandigheden was dat blijven liggen, maar na 1 telefoontje werd het 80 euro en nu dus 85 euro.
Je kunt zien dat we niet alle stroom van de zonnepanelen opmaken en best nog veel terug leveren.

Geen kortingsaanbieding alleen collectiviteitscontract.
Voor het komend jaar kwam ik alleen bij een paar anderen per jaar maar ca 10 euro goedkoper uit, maar de voorwaarden stonden me niet aan, dus dan mag het verschil zelfs nog iets groter zijn, ik doe het dan toch niet.

Bij GC krijg ik elk eind van het jaar een aanbod om te verlengen obv de collectiviteit. Even kijken en toch nog even met anderen vergelijken.. OK voor GC?... druk voor akkoord op de knop.... weinig werk.

Samengevat netto verbruiken:
Gas was dus ca 1050 m3 per jaar en electra ca 2200 kWh.

De jaarafrekening is voor ons obv de april standen vd meters.

[Voor 80% gewijzigd door route99 op 15-12-2018 11:54. Reden: aanvulling]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• RvL
  • Registratie: maart 2002
Ik heb ook eens gekeken naar het verwachte prijsverschil (op jaarbasis) op basis van wat er nu bekend is over de energiebelasting per 2019, afgaande op de prognose van Gaslicht.com. Gezinssituatie: 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.

Scenarios (stroom/gas):
1: 3900kWh/1450m3
2: 3900kWh/1550m3
3: 3900kWh/1650m3
4: 3900kWh/1750m3
5: 3900kWh/1850m3

Ik kom dan uit op het volgende prijsverschil (op jaarbasis incl. btw)

Bovenste 2 tabellen zijn de tarieven voor 2019 zoals nu bekend, incl. verlaging van de teruggave en de verhoging vanuit Enexis.

Onderste tabel geeft het verschil t.o.v. 2018 weer. Let wel, dit zijn dus alleen de verhogingen vanuit de overheid en netbeheer.

Af en toe hoor je bedragen van €300+ per jaar, ik vraag me dan af of ik iets vergeet of dat men met grootverbruik rekent. Zelfs als ik m'n verbruik verhoog naar 4600kWh/2500m3 kom ik 'maar' op zo'n €210.

Natuurlijk, als je niet shopt voor goede tarieven zal het verschil mogelijk een heel stuk hoger uitvallen. Zo wil Essent in zijn verlengvoorstel 38,6ct/m3 hebben, waar Engie via VEH (3 jaar vast) 29,1ct/m3 wil. Maar dat gedeelte van de tarieven heb je zelf in de hand. Even shoppen kan dan gewoon zoveel besparen.
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:18:
[...]

De verhoging is voor alle partijen hetzelfde. Eerst vergeleek ik ook de kale prijzen, maar het maakt geen bal uit eigenlijk.

Je kan bij bv gaslicht klikken op 'prijsdetails' en dan 'hoe is dit bedrag opgebouwd?' Dan zie je de kale prijzen.
Klopt, maar als je de 2019 tarieven die je van je huidige energiemaatschappij gaat vergelijken met de 2018 tarieven van een prijsvergelijker is het wel makkelijker om naar de kale tarieven te kijken.

[Voor 17% gewijzigd door RvL op 18-12-2018 11:39]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:55
Ik ben daar al een beetje mee bezig geweest.
Heb hier bijvoorbeeld de tarieven van de VEH aanbiedingen.
Het vreemde wat ik nog even niet gevonden heb waarom ik zelf €70 hoger zit :D

2250 WP Zuid PVoutput

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 25-11 21:34
Bij voorbaat al sorry als het te off-topic is.
Maar weten jullie wat het verschil is tussen deze 2 typen meters?
Welke geeft mijn gasverbruik aan?

Ik woon in een opgesplitst pand met 3 zelfstandige wooneenheden, vandaar alles 3x.

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• PKing83
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:13
donaldk schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 02:55:
Wow dat zijn nog 2018 tarieven. Weet je zeker dat ze niet zijn verhoogd vanwege de belasting verhoging?

De goedkope groene energietarieven van Homestroom zijn hieronder weergegeven. De goedkope groene energietarieven van Homestroom voor 100% Nederlands opgewekte elektra en bosgecompenseerd gas staan vast van 1 mei 2018 t/m 31-12-2019. Na deze periode gaat een nieuw voordelig 1-jarig vast tarief in van 1-1-2020 t/m 31-12-2020. Deze tarieven maken wij uiterlijk 1 november 2019 bekend.

Bovenstaande tarieven zijn incl. de overheidsheffingen energiebelasting en Opslag Duurzame Energie (ODE) van 2019.

Bron: https://www.homestroom.nl...rgiecollectief-homestroom
Dus de vraag is: kan dit snel ingaan?
Na aanmelding gaat colportageperiode van 14 dagen in, maar je zou aan moeten kunnen geven af te willen zien van de bedenktijd. Vervolgens is het afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige leverancier vermoed ik.
Loopt het dan voor 12 maanden of tot eind van het jaar. Oh nee je kunt elke maand opzeggen.
Je gaat een abonnement voor onbepaalde tijd aan met een opzegtermijn van 1 maand.
Genoemd tarief is geldig t/m 31-12-2019. Uiterlijk 1 november is bekend welke leverancier tegen welk tarief de leden mag bedienen van 01-01-2020 t/m 01-01-2021. Wil je daar geen gebruik van maken dan zou je zoals ik het interpreteer voor 1 december 2019 aan moeten geven dat je het abonnement stop wil zetten.
Dan wat gaan de tarieven in november doen, slechter dan aanbod van Engie nu? 40 euro per jaar slechter?
De leverancier met nieuwe tarieven worden uiterlijk 1 november bekend maar gaan pas vanaf 01-01-2020 in.

Het is zoals altijd lastig te voorspellen wat de toekomstige tarieven van een energievergelijker, energiecollectief met eenmalige veiling of van een doorlopend energiecollectief zullen gaan zijn.
Je hebt in elk geval zekerheid tot 31-12-2019, dat is dus een kortere periode dan wanneer je voor 1 jaar of 3 jaar zou gaan.

Zelf kijk ik in november gewoon nog een keer wat de situatie dan is.

• JoKo
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is.
Sind medio november zit ik bij Powerpeers met een 3 jarig contract.
Nu zat ik vandaag het verbruik te bekijken en zie dat salderen vast staat tot 21 november 2021, althans daar ga ik van uit dan.
Kunnen ze dat waarmaken?

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22:11
reneeke1970 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:41:
[...]
Even gekeken en limiet is 5000 kWh voor 12 cent ex. Ziet er goed uit als je onder die 5000 blijft. Voor mij niet genoeg helaas
Nouja dat is dus ook zoiets raars want in het contract spreken ze van 14,52 cent en op de site van 12 cent per kWh. Anyway ik denk dat ik de gok maar waag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
B-Real schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:40:
Ja, het verbruik is stevig. Dat besef ik mij ook wel. Echter wel een relatief groot huis, vrijstaand en met vloerverwarming. In mijn vorige huis, een tussenwoning was het verbruik ook een lachertje :P

Het huis is uit '78, gesoleerd tegen de waarden van toen en als gevolg daarvan dat we nu niet zo eenvoudig kunnen isoleren met de waarden van nu (zonder ingrijpende maatregelen). De uitbouw uit 2011 is wel netjes geïsoleerd.

Vergelijken met andere huizen is ook lastig, niet met forummers maar ook niet de buren (compleet andere woning). Daarom ben ik benieuwd naar de verdeling (in %) over de maanden, ik gok dat dat beter vergelijkbaar moet zijn :)

Hoeveel procent is jouw verbruik in juli/november van het totaal? Heb je jou verbruik (in%) van jan/febr/mrt ook paraat?
Wij hadden in totaal ongeveer 750m3 edit: lol verbruik was maar 561m³ verbruik op jaarbasis :) ik zal eens kijken of ik de maandverbruik kan terugvinden. Het is natuurlijk een mooie curve over het hele jaar.

Edit2: helaas heb ik niet alle maandverbruik emailtjes bewaard.
Maar je zou zo'n curve ongeveer moeten hebben:

[Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 02-05-2019 09:49]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Domino

Domino

B-Real schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:20:
De vraag aan de mensen die alles netjes bijhouden en niet recent verhuist zijn. Hoe verhoudt het verbruik in jan/febr/mrt bij jullie zich in percentages t.o.v. een heel jaar? Ik heb de gegevens van mijn vorige woning helaas ook niet.
Heb even de stats uit de app getrokken.

Situatie is niet geheel vergelijkbaar:
- Tussenwoning welke ~10 jaar jonger is.
- Twee dagen in de week iemand de gehele dag thuis.
- Relatief veel heet water gebruik ivm bad.
- Grote raampartij op het zuiden, dus vooral in de zomer veel stralingswarmte.

[Voor 4% gewijzigd door Domino op 02-05-2019 09:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-11 18:08
B-Real schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:14:
@Martinusz @Domino super die overzichten, dat is waar ik naar opzoek was! Als je naar jullie grafieken kijkt dan kun je (ondanks het verschil in verbruik) wel zien dat de verdeling goed vergelijkbaar is :)

Ik ga eens even wat dingen in Excel kloppen vanavond om zo mijn verbruik wat nauwkeuriger in te schatten, heb geen zin om aan het eind van het jaar flink bij te mogen lappen en ook geen zin om een energiemaatschappij onnodig te financieren :P
Hier ons verbruik van de afgelopen maanden. Ik verwacht zo rond de 1650m3 uit te komen.

Verbruik hangt ook zeer af van de bewoners.
Vorige bewoners hadden het eerste jaar een verbruik van 3450m3 😱
Waren 2 dagen minder thuis en hadden 1 kind minder 🤯 verwarming heb ik weinig aan veranderd qua temp en schema.
Hun 2de jaar was het 2650m3.

Zelf heb in de buizen geïsoleerd die over de kruipruimte vloer liepen en tochtstrips toegepast. En de danfoss thermostaat knoppen mogelijk wat strakker gezet in kamers waar we weinig zijn.
Maar dat kan nooit een 1000m3 besparing verklaren.

afbeedlingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 19:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Helaas lijkt ons Van de Bron experiment mislukt. :(

Jaar gezeten, verlengd met 3 jaar, krijg je opeens te horen dat je bron (een windmolenpark) er mee is gestopt en je nu over bent gegaan op biogas.

Leuk, maar én 20 dagen ná overgang én "u blijft groene windenergie houden" (ehm, nee, hooguit energie van winden maar da's toch wat anders) én daarna moeilijk doen over dat dit toch echt een eenzijdige wijziging is van contract.

Fin, na wat heen- en weer Facebooken hebben we een compromis:
We mogen nu tóch opzeggen óf switchen van bron, met een opzegtermijn van een maand. (Prima, die 2 maanden vind ik niet zo'n ramp.)

Hun app zuigt, hun website met "live informatie" heeft *dagen* vertraging", hun eindafrekening doen ze doodleuk bijna 2 maanden over. Ik ben d'r wel klaar mee. Dus op zoek naar een andere leverancier.

We willen 100% groen (grappig genoeg scoort vdBron dus lager dan anderen) en liefst uit wind, water, zon, etc. Dus geen biogas, geen kernenergie.

Basis is dit lijstje:

We hebben zelf 15x305Wp aan zonnepanelen op het dak liggen en vorig jaar hielden we een netto energieverbruik over van:
  • -224 kWh normaal
  • 1380 kWh dal
  • 1106 m2 gas
Opbrengst van onze zonnepanelen is, volgens de app: 4.05MWh

De grote vraag is nu wélke energieleverancier het beste bij ons past.
Vul ik de energievergelijker van de Consumentenbond (https://www.consumentenbo...e-vergelijken/vergelijker) in op 75% groen, sorteer ik op groenscore en wil ik enkel voor 1-jarige contracten kom ik bij de volgende top5 uit:
  • Pure Energie - Besparing €179,- per jaar
  • VanOns - Besparing €102 per jaar
  • Vrijopnaam - Besparing €87 per jaar
  • OM | Nieuwe Energie - Besparing €166 per jaar
  • GreenChoice - Besparing €150 per jaar (maar een score van 9,1)
Kortom, alleen Pure Energie, VanOns, Vrijopnaam en OM | Nieuwe Energie lijken een score van 10 te halen en dus te passen bij onze selectiecriteria.

Als ik dan kijk naar best of both, lijkt Pure Energie als winnaar uit de bus te komen, maar na de misser bij Van de Bron durf ik niet blind over te stappen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze partijen en is er bijvoorbeeld reden om te kiezen voor een ander uit de top4?

Wat ik zelf fijn en belangrijk vind, is ook een goed portal waarbij ik, liefst realtime, inzicht heb in ons actuele verbruik. Dus zonder vertraging van dagen. We willen echt ook in de zomer verbruikers op piekmomenten van de zonnepanelen aan gaan zetten en ik wil wat maatregelen nemen om verder te besparen. Fijn als dat direct zichtbaar is.

Een goed werkende app (dus niet een waarbij je telkens opnieuw moet inloggen, zoals bij vdBron) vind ik ook belangrijk. Ik kijk vaker op de app dan op de webportals en trek dagelijks mijn SolarEdge app open om te zien wat de panelen doen.

Het administratieve gekluns van vdBron ben ik ook beu, dus een partij die de zooi fatsoenlijk op orde heeft en geen 2 maanden doet over een eindafrekening lijkt me erg prettig...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra

unezra

titan1901 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:05:
[...]
Ze geven aan afhankelijk te zijn van de netbeheerder om de meterstanden door te geven. Afgezien van enkele kleine verschillen zou ik daar dus niet teveel van verwachten. Voor gedetailleerde analyse is dat sowieso niet bruikbaar.
:( Vervelend.
Powerpeers was vrij snel met de afrekening maar daar zaten wel wat fouten in. Controleren blijft dus hoe dan ook noodzakelijk. De powerpeers app was ook echt waardeloos, viel vrijwel niks op te zien en veel werkte niet.

Youless is wel een aanrader. Voordeel is dat je ook het interne verbruik kan zien. Dus netverbruik+verbruik direct vd zonnepanelen. Bij alleen P1 uitlezing heb je dat niet. Dan zie je alleen wat je van het net verbruikt of teruglevert. Het solaredge systeem ken ik verder niet.
Ik ben nog niet overtuigd van de YouLess. Zeker niet omdat er als ik het goed zie, tenminste 2 modules moeten worden aangeschaft om het verbruik en opbrengst goed in kaart te brengen. Da's een redelijke investering en ik vraag me af of het me dát waard is.

Immers, die panelen doen hun werk ook prima zonder en aan het eind van het jaar heb ik een eindafrekening waarbij ik iets moet betalen of terug krijg. Da's allemaal niet zo spannend. Zeker niet omdat we zijn afgestapt van het van de energieleverancier gebruiken als spaarbank en gewoon de geschatte opbrengst van de zonnepanelen iedere maand sparen, om aan het eind van het jaar een eventueel tekort van dát geld aan te kunnen vullen zonder dat het ons actieve spaarsaldo raakt. (We zetten het op een aparte spaarrekening waar we wat jaarkosten van betalen zoals ziektekosten die we per jaar betalen, maar ook de belastingteruggave op boeken, etc.)

Terug naar dit lijstje:

Zijn er redenen om NIET te kiezen voor een van de partijen die hier een 10 scoren? Zitten er kleine startups tussen die zich nog moeten bewijzen? Zijn de bedrijven werkelijk zo schoon als hun rapportcijfer beweert?

Ofwel, kan ik blind in zee gaan met de goedkoopste grote speler die een 10 scoort, of zijn er redenen om specifiek wel of niet met een specifieke partij in zee te gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
TvanW schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Na overstappen naar PowerPeers en opgave van door mij geschatte negatieve verbruik gewoon een negatief :+ voorschot gekregen.
Dit zeker? :P

Via CashbackXL > Pricewise kreeg ik dit.

Met 9 zonnepanelen, 1 kwh verbruik en 250m3 gas. Er stond bij Pricewise alleen bij alleen met zonnepanelen. Geen melding over slimme meter. Dus als Powerpeers hier moeilijk om gaat doen (het van peer to peer leveren van jouw opgewekte zonnestroom vereist immers een slimme meter) ben ik weg door mijn 14 dagen bedenktijd.

Anders.. kom maar door O-)

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:40
Hmmm, hier ook nu iets merkwaardigs: mijn adres en andere adressen in dezelfde straat geven bij EnergieDirect een prijsverschil van 150 euro op jaarbasis. Zelfde verbruik en cashback.

[Voor 22% gewijzigd door Xaero op 13-08-2019 15:36]

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 25-10 09:20
Xaero schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:32:
Hmmm, hier ook nu iets merkwaardigs: mijn adres en andere adressen in dezelfde straat geven bij EnergieDirect een prijsverschil van 150 euro op jaarbasis. Zelfde verbruik en cashback.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Xaero

opmerkelijk !

ik zie hetzelfde hier:

links: 917 / jaar
rechts: 786 / jaar
het betreft 2 huizen naast elkaar. Ik woon bij "rechts"

Ik heb geprobeerd met nog 10 andere nummers in mijn straat, iederen krijgt 786/jaar behalve "links"

Ik heb ook gekeken bij nuon: er is daar geen verschil zoals bij energie direct.

Een aantal jaren terug, ik was op een website van kpn of ziggo, voor internet: na invullen van het adres van links, het was onmogelijk om pakketten te zien, bericht: "Neem contact op met onze helpdesk"
Met mijn eigen adres? geen probleem !

Ik vermoed dat mijn oude buurman was misschien niet zo goed met op tijd betalen, en zijn adres is sindsdien op een "black list".. ik ga straks een seintje geven aan de nieuwe eigenaren van links

• cpbox
jongetje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:10:
@cpbox het enige verschil is dat er verschillende tarieven zijn, dan zou je op die link moeten drukken.

Afsluiten via een vergelijker zal (neem ik aan) dit verschil niet geven .
@jongetje
via gaslicht, nog erger: geen welkomstpremie voor "links"

Edit: het is zelf onmogelijk (voor links en rechts) om het €1031 pakket te selecteren: "Helaas maakt deze leverancier geen gebruik van de mogelijkheid om dit aanbod direct via ons af te laten sluiten. Bekijk vergelijkbare deals en profiteer van onze hulp en gratis overstapservice."
Raar..

[Voor 38% gewijzigd door cpbox op 16-08-2019 11:12]

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:43
President schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Uhm, gewoon in Excel bestandje je 3 verbruik cijfers (stroom overdag, dal, gas) vermenigvuldigen met je gebruik per onderdeel en de vaste kosten optellen?
Tja, als ze dat zo makkelijk maakten... heb je helemaal gelijk!

Hier mijn aanbod

Maar zal het in een excel proberen te gieten :+
Lastige is dus dat ze de totale kosten per maand geven, maar niet aangeven van wat voor verbruik ze uitgaan....

ik hoopte stiekem op een kant-en-klare excel of invultool. Maar gezien al deze dingen houd ik het maar bij een eigen excel.

TL;DR:
Berekening gedaan.
Wat hebben we geleerd?
  • Voorgehouden "Kortingen" op vergelijkingssites zijn overdreven, als je overstapt.
  • Als je niets doet (dus niet verlengt bij je eigen provider) klopt het bedrag best wel goed in mijn geval
  • Slapers betalen extra. Niet verlengen bij je eigen provider betekent duurdere prijzen
Aangezien Energiedirect nogal slecht uit de bus komt kwa "groene stroom", en daarna Vandebron het goedkoopst is, ga ik toch maar weer voor Vandebron. Voor het eerst in 6 jaar dat ik bij dezelfde energieleverancier blijf :+

Wall of text:
Dit zegt mijn huidge leverancier zelf bij hun berekening:
[quote]1 jaar
€ 130,- korting

Flexibel contract met korte looptijd
Prijs per maand incl. korting
€97,30

[list]
• Het getoonde maandbedrag is inclusief de korting. Je korting bestaat uit twee componenten.
• De korting van €30 door lagere vaste leveringskosten zit verwerkt in je nieuwe maandbedrag.
• De cashback van €100 wordt aan het einde van het jaar op je energienota als totale korting verrekend.
• Je nieuwe maandbedrag wordt €105,63 en afgerond zal het €110,- per maand bedragen.
• Dit komt neer op €1320,- per jaar, exclusief de korting.
• Om verrassingen op je energienota te voorkomen is je termijnbedrag naar boven afgerond. Je kunt dit eenvoudig aanpassen via Mijn Vandebron.
[/list]
[/quote]

Met mijn eigen berekening met hun cijfers (zonder cashback, met de 30 euro vaste leveringskosten-korting)
€1,086.14 per jaar
€90.51 termijnbedrag

Zelf geven ze dus aan dat ik 1320-130=1190 euro. Zelf kom ik op ~1090-100=990 euro.

EDIT: zie nu eindelijk de gegevens waar ze mee rekenen 8)7 das inderdaad wat anders dan ik zelf heb...
  1. 1 jaar verlengen bij Vandebron kost 990 euro. Gasprijs van ~0.65
  2. overstappen naar Energiedirect is 920 euro. gasprijs van ~0.70
  3. Niets doen (slapen) bij Vandebron kost 1198 euro
Ohja, electra boeit voor mij niet. Want ik wek evenveel op als ik verbruik (vorig jaar 30 cent terug gekregen :+ )

Volgens Pricewise ga ik 297,79 per jaar besparen.... in realiteit? 70 euro (optie 1 - optie 2). Bij hoger gasverbruik is dat verschil minder. Bij minder gasverbruik is dat verschil groter. Maar met 5 cent per kuub scheelt dat weinig.
Maar: als je niets doet (dus niet verlengen, niet overstappen, Optie 3) ga je wél fors meer betalen! Van optie 3 (slapen) naar optie 2 (overstappen) zou dan 277 euro schelen, ipv de beloofde 297.79 euro. Maar met een cashback die je bij het afsluiten via een prijsvergelijker krijgt is dat verschil wel te dichten. Ik ga dus meer dan 10% extra betalen tov mijn nieuwe aanbod. Bij dezelfde leverancier.

En dat is precies hoe men geld verdient aan "slapers". Niets doen, betekend dat je extra kan rekenen. Want mensen weten toch niet wat het kost. En men wijst graag naar "de regering" ipv zelf eens naar hun energiecontract te kijken waarom ze zoveel betalen.

[Voor 100% gewijzigd door waah op 19-08-2019 12:28]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-11 18:58
RobBrands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Even wat meer info:

Het betreffen de netbeheerkosten van gas welke verschillen, stroom is hetzelfde. Ik heb een dubbele meter en mijn gasverbruik is ongeveer 400 m3.

Als ik het aanbod van mijn huidige leverancier gebruik als 'basis' dan zie ik het volgende:

Netbeheerkosten Enexis aansluitwaarde G4/G6 SJV <500

Hierbij staat als bedrag inc belasting 126,45. Dit komt overeen met het tarievenblad van Enexis.

Als ik vervolgens precies dezelfde gebruiksaantallen invul bij Oxxio krijg ik als netbeheerkosten voor gas:
Totale netbeheerkosten gas per jaar (enexis b.v.) € 170,61

Dit betreft volgens het tarievenblad van Enexis een capaciteit t/m G6, sjv 500 m3 tot 4.000 m3.

De leveranciers gebruiken dus een andere capaciteit wat raar is als bij het doorgeven dezelfde gebruiksgegevens worden ingevuld.
Dan lijkt het me duidelijk dat dit een fout van Oxxio is. Die delen jou in een verkeerde verbruiksgroep in.

Ik vergelijk veel met Easyswitch, net even voor jouw situatie getest. Deze neemt wel de juiste netbeheerkosten op bij minder dan 400 m3.
In mijn regio is dat €137,66 vs €191,19, een verschil van 53 euro.

Ook even op de Oxxio site gekeken. En daar krijg ik inderdaad dezelfde fout:

[Voor 7% gewijzigd door Kees_B op 23-10-2019 13:43]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
de grap is overigens dat ik er nu niet woon, we zijn aan het verbouwen dus bijna niks is aangesloten.
Dus koelkast in de keuken staat aan en de vijverpompen en die kachel in de schuur zal ook wel eens aanspringen met deze temperaturen.
Alarm verbruikt 20w
Makita oplader
overdag is de schilder even bezig geweest met een schuurmachientje

van gisteren vanaf 17:00 was er zeker weten niemand aanwezig. verbruik zakt pas als het allang koud buiten is, wanneer je dus verwacht dat de kachel aan springt. (EDIT) dat is wanneer de tuinverlichting uit gaat +- 80w aan philips led spots.

Maar ruim 7kW dus waarvan ruim 6 sluimer is.
Dat is gewoon het verbruik van neen normaal gezin als je het vermenigvuldigt naar een jaar.

[Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 30-10-2019 14:40]

• Kees_B
Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

[...]

Daarmee krijg je niet de hoogste kortingen: als kleinverbruiker krijg je lagere kortingen en welkom-bonussen. Je moet dan wel even nakijken of je die kortingen ook krijgt als je significant minder verbruikt dan geschat. Daarom zoek ik van Eneco, Welkom en Innova de voorwaarden. Als ik een hoog verbruik opgeeft, is de hoogste korting € 345. Bij een laagverbruik is dat maximaal € 227. Toch een significant verschil.

Ik heb dit bij mijn vorige woning ook gedaan, en dat ging prima.
Ah zo, ik krijg bij Innova ook een korting van maar liefst 400 euro als ik mijn verbruik fors verhoog.

Ik heb ook de voorwaarden gevonden, ga er maar niet vanuit dat ze hier 'intrappen' ;)
De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is
afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding.
Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven
ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota,
en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Helaas stonden deze wel verborgen achter een overlappend frame.

[Voor 4% gewijzigd door Kees_B op 30-10-2019 14:49]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:02
Theo schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:41:
Het lijkt dus echt af te hangen van je jaarverbruik en je geografische locatie.

(Leuk detail; als ik in de buurt van Amsterdam had gewoond dan was ik per jaar geen 60 maar 260 euro kwijt geweest aan gas en stroom......)
Klopt, regio en jaarverbruik en daaraan gerelateerde randzaken. Dit maakt echt soms een groot verschil. Daarom is het moeilijk onderling tussen gebruikers op het forum te vergelijken.

Globaal is het als volgt:
1. Kosten voor regiotoeslag, dit gaat per m3. Hier wel een redelijk goede uitleg met prijzen per m3: https://www.energiekamer.nl/overstappen/regios/

Hieronder een indicatie uit 2016 op een jaarverbruik van 1800m3.

2. Capaciteit van je meter. Classificering bij gasmeters als zijnde m3/uur. Meeste particulieren hebben een G4 meter (nominaal 4m3/uur, maximaal 6m3/uur), in sommige gevallen G6 (nominaal 6m3/uur, maximaal 10m3/uur). Hier is het capaciteitstarief op gebaseerd. Vaak zie je dan categorieën met prijzen <10m3/h wat dus alle meters tot G6 in die prijscategorie beschouwd.
Bij elektra geldt ook type aansluiting, zoals 1 of 3 fase en hoeveel Ampere.

3. Je daadwerkelijke jaarverbruik. Het capaciteitsverbruik zegt alleen iets over de max. flow per bepaalde tijdseenheid, terwijl het jaarverbruik een eindtotaal is. Op het forum zijn we wel bekend met mensen die onder de 500m3/jaar proberen te komen en hiervoor (met veel moeite) een ander tarief ontvangen. De tariefklassen hier zijn: <500m3/jaar, 500-4000m3/jaar, >4000m3/jaar.

4. Daarnaast is natuurlijk van belang welke energie(netwerk)beheerder je hebt vwb de resterende kosten. Het lijkt een beetje op het idee van de gasregio omdat het geografisch is bepaald. Ook dit maakt een (fors) verschil in de prijs. Niet overal in Nederland geldt dezelfde netbeheerder waardoor er verschillende kosten worden gerekend voor vastrecht aansluiting/transport en meetdiensten. Dit geldt zowel voor elektra als gas en staat los van de kostprijs die de energieleverancier zelf rekent. In jullie voorbeeld dus Eneco.

Een overzicht van welke netbeheerder waar zit (gescheiden per dienst, elektra vs gas):

In kosten komt dit per netbeheerder neer op (bron: independer 2019), jaarprijs incl. BTW:
Elektriciteit:

Gas (zie verschillen als genoemd in punt 2 en 3):

[Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 18-11-2019 17:06]

• QinX
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:00

QinX

Shai-Hulud

Mis ik iets?
Ik kom op €547,87‬ in plaats van de genoemde €264,97 uit als ik alles optel.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• unezra

unezra

Misschien heb je het al voorbij zien komen in de krant of online. Vandebron bundelt krachten met Essent. Zoals verwacht hebben we veel reacties binnengekregen op dit nieuws. Soms vol ongeloof, soms juist heel begripvol. We lichten onze keuze graag toe in een persoonlijk mailtje.
:w
Daaaaaaag VanDeBron!
Ik vond het al niet OK dat jullie me opeens van windenergie op biomassa hadden gezet "want het windmolenpark is er mee gestopt", maar it is gewoon einde oefening.

https://www.greenpeace.or...ne-stroom-ranglijst-2019/

Maar eens naar de bovenste 10 kijken en zien wie er geen onderdeel zijn van een van de meest vervuilende energiebedrijven.

Iemand nog suggesties?

EDIT: Sailliant detail, ze hebben publiek aangegeven dat ze dit nauwelijks opzeggingen heeft gekost.
Nogal wiedes, ze hebben hun klanten een week (!) na de overgang pas persoonlijk geïnformeerd. Gisteren kreeg ik de mail dat ze zijn overgenomen. Zo kan ik het ook. :) Eerst het nieuws naar buiten brengen op een manier dat het relatief weinig rumoer geeft, dán zeggen dat het je geen klanten heeft gekost en pas daarna je klanten informeren. Ik heb zo het idee, dat ze over een week of 2 wél opeens een hoop klanten kwijt zijn.

[Voor 24% gewijzigd door unezra op 28-11-2019 07:51]

• .Kaas
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-11 14:14
Ik ben aan het vergelijken, kom ik bij Nuon Vattenfall een belastingsvermindering van 527 tegen (43,93 per maand). Mijn verwachtte stroomverbruik ligt op de 1950kWh en ik verwacht 950 kWh terug te leveren via mijn zonnepanelen. Volgens deze berekening zou ik nu nog maar 20,40 gaan betalen voor 1000kWh over een jaar tijd? Lijkt mij wel heel erg weinig.

https://tweakers.net/ext/f/moWGRvacwMBUghwGxqJbzpra/thumb.jpg

Bij b.v. Oxxio zie ik met hetzelfde verbruik (1000kWh en 600m3 gas) een belastingsvermindering van in totaal 311 euro (afaik voor gas en stroom). Dat scheelt gewoon meer dan 200 euro :P

• klebsiella
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Ik betaal maandelijks ca. €55,00 aan gas en elektra en voor mijn gevoel betaal ik ook veel te veel aangezien ik als éénpersoonshuishouden weinig verbruik. Sinds 2016 zit ik al Nuon, thans Vattenfall onder contract ''Blijven Loont''. Als ik op Google hiernaar zoek krijg ik een hoop negatieve reviews, wat mij verder doet aanzetten om over te stappen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en ben ik hier volstrekt onbekend mee. Mede daardoor heb ik nooit actie ondernomen maar nadat ik me er in verdiept heb wil ik de gok wagen.

Ik zit echter met een nogal domme vraag. De vergelijkingssites als Gaslicht en pricewise vragen mij om verbruiksgegevens (jaar of maandverbruik?) in te voeren, echter in Mijn Vattenfall kan ik de bomen door het bos niet meer zien. Daar kan ik alle data inzien die door de smartmeter wordt aangeleverd. Wat moet ik van deze gegevens precies invoeren in de vergelijkingssites?

Iemand die mij alsjeblieft als beginneling kan uitleggen wat de juiste werkwijze is?

• klebsiella
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
MdO82 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:06:
[...]

Bij Vattenfall (en ja ik noem het ook nog Nuon ;) ) heb je de meterstanden per week in je persoonlijke omgeving.

Wat je bij gaslicht kunt doen (mits je internetbankieren hebt) jezelf laten identificeren dmv je bankrekening, dan worden je gegevens opgehaald bij de netbeheerder van jouw regio.
Daarnaast kan je zelf nog aangeven hoeveel je panelen opleveren.
Gezien jij een negatieve stroomrekening hebt neem ik aan dat je zonnepanelen hebt.

Daarna kan je een vergelijking maken.
Ik heb gekeken of dat via iDIN inderdaad mogelijk is maar zover ik kan zien is dat weggehaald van de site. Zou het wel een stuk gemakkelijker maken.

Kan ik nu direct zonder bij te moeten betalen overstappen naar een andere leverancier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanio
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 00:05
Ik zit zojuist op pricewise te kijken om van energieleverancier over te stappen. Na het invullen van mijn verbruik van afgelopen jaar, komt Green choice door een cashback van €70,- op een jaarbedrag van €-7,57. Mis ik iets? of krijg ik daadwerkelijk €7,57 terug na het afnemen van stroom bij Green choice?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:20
Zojuist onderstaand aanbod ontvangen vanuit Eigen Huis collectief:

Wat denken jullie ervan?

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:20
EWK schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Als je hem eens vergelijkt met de goedkoopste op pricewise of gaslicht, welke conclusie kun je dan trekken? Gooi het even in excel, kun je het snel zien :).
Apiekool schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo'n heel goed aanbod. Ik zou je verbruik maar eens door Gaslicht heen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpbox
cryptapix schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:35:
@cpbox Ik heb over 2019 bij Nuon wel een correctiefactor. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je die niet hebt.
@cryptapix Nuon heeft inderdaad wel een correctiefactor gehanteerd.. maar van 1,000 dus eigenlijk geen correctie !

het jaar ervoor, met Essent, er was op mijn eindrekening een sterretje naast mijn gas meterstanden maar niks verder, geen woord over correctie.

Is een correctiefactor dan altijd van toepassing, of allen als het gas niet uit Slochteren komt ?
https://www.energielevera...ekening/calorische-waarde

lessen van de dag:
1. gasverbruik per graaddag zoals gecalculeerd op mindergas is fout want het is direct gebaseerde op mijn meterstanden
2. zoektocht naar een nieuwe leverancier: ik geloof niet dat 2.52% meer verbruik een verschil gaat maken in ranken op gaslicht.com. Het is toch wel een 1.9 % hoger einderekening volgens mijn exceltje

• Kees_B
woekele schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:
ik heb ook wel eens gedacht dat ze te vroeg beëindigden, maar is atijd automatisch gewoon goed gegaan met de bonus. Maar better safe than sorry....
Wellicht dat de huidige/vorige leverancier de einddatum naar voren heeft geschoven. Ik heb ook zoiets waardoor ik geen 12 maanden vol hoef te maken bij Vattenfall:

https://i.ibb.co/XVrjLVx/2020-06-03-10-39-12-Window.png

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik kreeg van Powerpeers mijn afrekening zoals gezegd. Nu heb ik een ferraris meter hangen: totale opwek 2347kWh aldus mijn SMA omvormer en totale teruglevering 747kWh = 1600 kWh rechtstreeks verbruik. Powerpeers zegt dat ze mij geen 11 cent per teruggeleverde kWh kunnen geven want dat kunnen ze alleen bij digitale meters met aparte telwerken voor verbruik en teruglevering. Klopt dit?

En zo ja, klopt de volgende berekening?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik had verwacht bij het kopje: teruglevering 747 te zien staan zodat ik €82,11 bovenop mijn cashback zou krijgen. Of is het juist om bij een ferraris meter de eind - beginstanden te doen en that's it zonder aanvullende vergoeding. Sowieso gek om op ODE ed ook geld terug te krijgen.

Ik heb de panelen sinds maart 2019 op het dak, aangemeld door de verhuurder bij energieleveren.nl dus Enexis mijn netwerkbeheerder weet dat ik sindsdien de boel in gebruik heb. Ik vroeg me af wat de ervaringen van andere Tweakers zijn met energieleveranciers en teruglevering via de ferraris meter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xyber109210
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06-05 10:12
Op 02-10-2020 eindigt mijn huidige contract en nu overweeg ik deze:
https://www.naked-energy.nl/

Heeft iemand van jullie ervaring met Naked energie??

Ben gewent elk jaar een bonus te krijgen, maar met dit tarief lijk ik goedkoper uit.
zo betaal ik voor 3000 normaal en 1500 dal plus 800 gas 1382,56
Heb op dit moment nog geen zonnepanelen en spouwmuur isolatie maar overweeg dit wel te doen via de goedkope duurzaamheid lening van de gemeente. Iemand hier nog tips??

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-11 19:31

3raser

⚜️ Premium member

bArT_18 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:
Tarieven per 1 juli liggen een stuk lager http://www.telegraaf.nl/f...ergienota-ruim-100-omlaag, herkennen jullie dit en zijn deze al ergens in te zien?

Ik heb begin van een maand een overstap gemaakt naar Eneco, kan er nog onderuit (twee weken bedenktijd) maar wil graag weten of dit (heel) veel scheelt.
Ik heb begin juni een vergelijking gedaan bij Pricewise (via de pricewatch alhier) en zojuist opnieuw. De tarieven zijn alles behalve omlaag gegaan zo lijkt het. ;(

Tarieven van 5 juni:

Tarieven van 8 juli:

Ik las overal dat het goedkoper moest worden dus ik had expres gewacht met overstappen. Foute beslissing zo lijkt het.

• Kees_B
jongetje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Welke aanbieder geeft er bij een energie contract dat zo laag is (ik begreep rond de 250 euro per jaar) een welkomstbonus van 100% van dat bedrag?
Greenchoise bijvoorbeeld zoals @HMR90 zelf ook aangeeft:

[Voor 3% gewijzigd door Kees_B op 23-07-2020 15:13]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Bjorn180179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 26-11 14:01
dukeenvana schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Onjuiste info, € 200 cashback enkel voor 24 mnd contract.
Hier staat toch echt € 200 cashback bij contract van 1 jaar :O

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

• Bjorn180179
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 26-11 14:01
Kees_B schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Misschien handig om even te melden via welke referral je dan binnenkomt.
Rechtstreeks bij ED zie ik € 60 (1 jaar) of € 110 (2 jaar) cashback.

Ik heb wel deze link gevonden:
https://www.energiedirect...deeplink:cashbacktour:con
€ 75 (1 jaar) of € 200 (2 jaar)
Als ik die link klik zie ik dit :

Als ik vervolgens de gegevens invul en aanbod wil zien krijg ik gewoon 200 euro cashback op een contract 1 jaar. Bij een contract van 2 jaar is het € 250.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

• dukeenvana
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-11 15:43
SmiGueL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 01:01:
[...]
Alleen na het lezen van het Energieflex topic ben ik er toch wat huiverig voor geworden. :X
En daarom mijn advies, kies voor de "verkoper/factureerder" met de laagste eenheidsprijs en laagste leverkosten voor Gas en Licht.

Iedereen zou ondertussen wel mogen weten dat:

* groene duurzame energie in Nederland nog maar voor 18% wordt toegepast en dat al de commerciële energieverkopers aan Greenwashen doen. (hergebruiken van certificaten die al meerdere keren over de wereld zijn verkocht)
* dat jouw factuur veelal voor het overgrote deel uit kosten bestaat die bij elke energieverkoper gelijk zijn.
* dat je flink wat energie moet verbruiken voor dat het vinden van de goedkoopste leverancier echt interessant wordt.
* een bonus feitelijk door jou, de consument wordt voorgeschoten en betaald
* dat de gegeven bonus een aansporing is om ook na afloop van het contract energie bij deze "verkoper" af te nemen.
* dat sponsoring van sportteams en evenementen toch echt uit onze eigen portemonnee komt.

Voorbeeld:

ELEKTRA
energiedirect kWh prijs incl. 0.20825 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting = 0.0570 vaste leverkosten p/j 65.93
naked energie kWh prijs incl. 0.20270 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting = 0.0514 vaste leverkosten p/j 29.04

PRIJSVERSCHIL per kWh 0.006, per 1.000 kWh 6 EURO
PRIJSVERSCHIL vaste leveringskosten 36.89

GAS
energiedirect m³ prijs incl. 0.70380 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting - regiotoeslag = 0.20701 vaste leverkosten p/j 65.93
naked energie m³ prijs incl. 0.70001 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting - regiotoeslag = 0.17000 vaste leverkosten p/j 29.04

PRIJSVERSCHIL per m³ 0.03701, per 1.000 m³ 37 EURO
PRIJSVERSCHIL vaste leveringskosten 36.89

Om het voorbeeld nog wat uit te breiden hierbij de prijzen en vaste leveringskosten PER PRODUCT van de meest bekende "verkopers".

Gebruik je dus Gas en Licht van Eneco dan betaal je maar liefst per jaar € 127.92 méér, alleen maar voor het leveren van het product. Dus nog niet voor het product zelf.

En wil je toch wel wat besparen en geen risico lopen op het mislopen van de korting door een faillissement, kies dan rechtstreeks voor de energieverkoper met de laagste prijzen zonder kortingen. En niet via de vergelijkingssites, maar rechtstreeks, de vergelijkers moeten ook ervan eten.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid in de prijzen-materie te hebben verschaft.

Nog wel één belangrijke opmerking; prijzen zijn van 1 augustus en berekend op mijn postcode.

PV-Output

• dukeenvana
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-11 15:43
PhWolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:03:
Hoe gaan jullie hiermee om? Alles zelf in een spreadsheet bijhouden? Zie ik iets over het hoofd? Kan de netbeheerder hierin nog helpen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat zij langjarige verbruiksgegevens ook bijhouden bij een slimme meter, maar zou niet weten hoe ik dat kan opvragen.
Sinds de Tesla hier in gebruik is genomen ben ik wat nauwkeurig ons verbruik gaan monitoren.
Elke laatste dag van de maand noteer ik 3 gegevens.
1. meterstand elektra
2. totaal verbruik tesla via monitor werkgever
3. totaal opbrengst zonnepanelen voorbije maand

Vervolgens inkloppen excel.

PV-Output

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
dukeenvana schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

edit: op gaslicht.com jouw verbruik ingevuld
Essent € 772.50
Energie Direct € 788.50

Oxxio € 810,81

Lees mijn bijdrage nog eens terug, staat ook op deze pagina.
Maar als ik mijn gegevens invul op gaslicht.com, dan kom ik op hele andere prijzen uit als ik enkel Oxxio, Essent en Energie Direct aanvink.

Zit er dan nog een verschil in prijs per woonplaats?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:30
Ik heb ook maar eens gekeken naar de goedkoopste aanbieder en het volgende viel mij op. Links met een cashback van €115 en rechts zonder cashbacks etc. Je betaald het gewoon zelf terug :+

Oxxio lijkt het goedkoopste voor ons (zitten we nu ook, betalen €190/maand voor hetzelfde verbruik.. Contract is al een aantal maand afgelopen).

[Voor 6% gewijzigd door BlazeMuis op 06-09-2020 00:17]

Xbox: BlazeMuis | PS5: NL-BFLA | Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:08

Racing_Reporter

Mediaproducent

Consumind nam contact met mij op. Okee, ik ben al 9123 jaar klant bij Nuon dus dat kon beter, en wel bij EnergieDirect. Hun manier van rekenen vond ik wel interessant.
Op basis van het verbruik dat is opgegeven bedraagt de indicatie van uw
termijnbedrag 24 euro. Dit is inclusief alle kostencomponenten
Gelukkig leef ik behoorlijk zuinig. Klopt aardig, tb bij Nuon staat op 35 euro, 1200 kW per jaar. Maarrr ik zou terug kunnen naar ongeveer 11/12 euro voor zowel elektra als gas (~180 kuub)

Verwarming staat eigenlijk nooit aan, en voor kookgas ben ik nu overgestapt naar elektrisch.

Edit: oops te snel gepost. Hij is nog niet af! :D

Mijn vragen: wat is jullie indruk van Consumind als partij? Ze zeggen zelf onpartijdig te zijn en van iedereen dezelfde vergoeding te krijgen als ze ze weten te binden.

Heb ik hier nog dingen over het hoofd gezien? Helemaal energieneutraal zal dit huis niet worden, met de 9 zonnepanelen (/2 voor mij en onderbuurvrouw) verbruik ik altijd nog wel iets. Een dingetje kan wel zitten in de terugleververgoeding, bedenk ik mij nog?

De totale rekening, met 350m3 (ipv ongeveer 180 waar ik nu op zit):

[Voor 102% gewijzigd door Racing_Reporter op 09-09-2020 14:39]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Racing_Reporter Consumind verdiend aan jou aanmelden. Ik zou eens na gaan of zelf dat contract afsluiten niet een stuk goedkoper is, waarom Consumind laten verdienen als je dat geld in je eigen zak kan steken?
Ga maar vergelijken via Independer, Consumentenbond en Gaslicht.com

Dit is natuurlijk wel typisch. Waarom raden ze mij niet de goedkoopste partij aan? Toevallig omdat ik die niet via hun kan afsluiten? Bij zulke bedrijven moet je gewoon weg blijven.

Zie ook dit citaat op hun site:
"Onze samenwerkingen met leveranciers
Consumind kiest ervoor om te werken met een groep leveranciers die duidelijke voorwaarden hebben en op een transparantie manier communiceren. Hun serviceniveau en prijsopbouw kan verschillen. Het is aan jezelf om te bepalen welke prijs of service het beste bij je past. Wij werken met betrouwbare aanbieders. Door de jaren heen bieden zij stabiele, scherpe en gezonde producten."

Bron: https://www.consumind.nl/algemeen/hoe-werkt-het

Kennelijk werken ze enkel met een paar vaste leveranciers en niet met alle partijen. Het is voor hen dus heel belangrijk jou een bepaalde kant op te sturen.

[Voor 89% gewijzigd door Tsurany op 09-09-2020 14:45]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:08

Racing_Reporter

Mediaproducent

Inderdaad, ik zie nu al dat het meer loont via Gaslicht (die sliders werken net even wat lekkerder) dan bij de CB. Biomassavrij, groen. Dan komt de keuze neer op Greenchoice en Pure Energie, hmmmm... De eerste klapt er voor het eerste jaar 70 euro extra bonus tegenaan (altijd fijn), maar dat is al een grote speler op de markt op zich.

Alle wereldspelers gaan stuk voor stuk op hun plaats en komen èn niet met fatsoenlijke èn geen duurzame oplossingen. Dat is een auto-skip voor mij hoor.

[Voor 19% gewijzigd door Racing_Reporter op 09-09-2020 15:10]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Kees_B
Wally2002 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:00:
[...]

Als je er ook voor zorgt dat je voorschot niet te hoog is en de leverancier bij de jaar/eindrekening nog geld van jou krijgt kun je altijd alleen het niet-betwiste deel betalen.
Veel leverancier hebben ook een minimum termijnbedrag. Zelfs het grote Vattenfall doet hier aan mee. Eigenlijk zit ik dus Vattenfall te financieren omdat ik meer stroom lever dan gebruik.

[Voor 33% gewijzigd door Kees_B op 11-09-2020 13:47]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Pikoe
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Op dit moment ligt mijn verbruik zo laag dat ik elke maand geld terug lijk te krijgen, zelfs zonder teruglevering:

(verbruik per maand)

Als ik nu een nieuwe vergelijking maak kom ik 20 euro per maand hoger uit dan mijn huidige contract, terwijl de bedragen nauwelijks schelen. Wat mis ik?

Klopt de vermindering energiebelasting van mijn huidige aanbieder niet ofzo?

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Greenchoice, greenchoice. Wat maken jullie me nu?

Ik mag weer verlengen en heb geprobeerd een welkomstkorting te krijgen bij Greenchoice. Daar zit ik nu omdat mijn leverancier, Huismerk energie, was overgenomen. Krijg je dit aanbod:

Leuk een koekje van eigen deeg. Flauw hoor van Greenchoice. Alsof ze hun klanten niet al te intelligent inschatten.

• Kees_B
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:38:
[...]

Bij de vergelijkers die in gebruik wordt Essent wel gewoon meegenomen. Alleen komt die niet op de eerste bladzijde, omdat ze zo'n 250 euro duurder zijn dan de anderen.

Waar doet de calculator van Greenchoice trouwens verkeerd bij teruglevering?
Ik gebruikte Easyswitch. Nogmaals gekeken maar Essent verschijn niet in het lijstje, ook niet onderaan ofzo. Rechstreeks afsluiten bij Essent was overigens niet heel duur.

Greenchoise doet raar in de tarievenspecificatie (fictief adres / verbruik). Op verschillende computers, dus ligt denk ik niet aan cookies ofzo.

[Voor 4% gewijzigd door Kees_B op 03-11-2020 07:47]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Kees_B
Kees_B schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:55:
Zo, ook weer het jaarlijkse overstapritueel afgehandeld :)
Ik hield al een tijdje de prijzen in de gaten, en sinds deze maand heeft Budget Energie een mooie aanbieding. [...]
Argh, het gesodemieter met Budget Energie begint nu al.

Ondanks de ingevoerde gegevens hebben ze m'n termijnbedrag op 90 euro gezet. Dat is dus € 1080 per jaar terwijl ik met het verbruik van afgelopen jaar op € 520 euro uit zou komen. Dat is dus meer dan een verdubbeling (!!!).

Prima, zelf even verschoven naar € 55 euro per maand (= 660 per jaar).
Krijg je vervolgens dit:

Ik zit er hard aan te denken om het hele zooitje daar te annuleren nu ik nog in m'n 14 dagen bedenktijd zit. Op deze manier ga je toch niet met klanten om? Mag dit eigenlijke wel?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:14

zerocool82

Ignorance causes chaos

habbekrats schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:03:
[...]

Zoveel mogelijk verbergen van alle kosten, tarieven zijn onvindbaar zo te zien.
Trek het eerst eens door site's als gaslicht.com
Geen idee wat jij ziet maar aan de rechterzijde staat 'tarieven' bij mij? Als je daar op klikt zie je het volgende:

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
Zit ik lekker een prijs te berekenen krijg ik ineens een super laag tarief na wat heen en weer geklik tussen gastarief en stroomtarief.

Wil ik doorklikken/afsluiten komt hij met een hoger tarief.

vraag me wel af waar die 18.5ct per kwh vandaan komt.

• hayor
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:05
digitalus101 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:20:
[...]

Dat is bijna absurd laag te noemen. Kun je een screenshot sturen van de specificatie? Lijkt er onwaarschijnlijk omdat het een stuk onder de huidige marktprijs ligt, maar wie weet. Goedkoper vinden lijkt me bijna onmogelijk.
Ik zit zelf bij budgetenergie sinds juni tegen gunstige tarieven die ik in april/mei had afgesloten. Ik zie dat dat nu veel hoger ligt op zowel hun site als de prijsvergelijkers.
woekele schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:17:
reken je ook mee dat je 3 jaar geen welkomstbonus krijgt? Alhoewel die meestal toch niet heel hoog is met alleen elektra...
Alleen elektra is haast geen welkomstbonus, zag volgens mij bij NLE 140 euro voor 3 jaar. Maar komt niet aan deze tarieven. Vraag mij af of dat niet betekend dat er nog veel ruimte is qua regelen ten opzichte van de algemene tarieven

• 030NL
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 04-10 12:04
Ik zit op een verbruik van +/- 4750 kWh en 2.000m3. Via Pricewise schommelt de prijs zo rond de €2.250/€2.300 per jaar. Nu ploft er net een aanbod via mail in de box van Koopkracht.nl (voorheen groepsveiling.nl). Dit ziet er wel érg aantrekkelijk uit.

Budget Energie
€2.154 voor 1 jaar.
€2.181 voor 3 jaar

Of zie ik iets over het hoofd? Al die 'cadeaus' op afbetaling geloof ik wel, ik heb liever een goede prijs. ;)

• just_lars91
  • Laatst online: 22:20
Bij het energiecollectief van Vereniging Eigen Huis krijg ik deze tarieven. Bij gaslicht kom je ook rond hetzelfde jaarbedrag uit, na aftrek van de cashback. Hetzelfde geld voor de Vattenfall Coolblue actie.
In januari ga ik verhuizen en ik weet mijn precieze verbruik nog niet.
Mocht ik uiteindelijk minder verbruiken dan worden de contracten met een Cashback of de Coolblue actie aantrekkelijker. Daartegenover als ik meer ga verbruiken is VEH weer beter, vanwege de lage tarieven.

Ik heb nu een verbruik van 2700kWh en 1600m3 opgegeven.

• 030NL
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 04-10 12:04
dabachata schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:59:
[...]

Kijk even of je de volledige tarieven per kWh en m3 kan vinden bij die Koopkracht aanbieding. De tarieven in je screenshot zijn ex energiebelasting, btw etcetera. Bij jouw verbruik zijn vooral lage tarieven interessant, maar die wil je vergelijken inclusief alle belastingen.
Hierbij de bevestiging van de tarieven inclusief BTW. Voor stroom dus iets hoger, maar de vaste leveringskosten zijn lager. Vandaar waarschijnlijk de lagere kosten.

De tip om voor 3 jaar vast te zetten is ook een goeie idd. Scheelt maar een paar tientjes op jaarbasis.

• dabachata
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05 05:13
030NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
[...]
Hierbij de bevestiging van de tarieven inclusief BTW. Voor stroom dus iets hoger, maar de vaste leveringskosten zijn lager. Vandaar waarschijnlijk de lagere kosten.

[Afbeelding]

De tip om voor 3 jaar vast te zetten is ook een goeie idd. Scheelt maar een paar tientjes op jaarbasis.
Die prijs voor gas is erg voordelig, stroom ook één van de lagere in vergelijking met wat ik afgelopen 3 weken voorbij heb zien komen. Je lijkt niks over het hoofd te zien terugkomend op je oorspronkelijke post.

Zoek nog wel even op solvabiliteit Budget Energie Consumentenbond. Daar komen ze niet al te best uit volgens mij. Weet niet wat er gebeurt in geval van faillissement maar dat kan je in dit forum en het onderaan dit forum gelinkte andere forum waarschijnlijk te weten komen..

Pagina: 1 2 3 4

Let op:
De hoge prijzen van herfst 2021 kunnen hier besproken worden: Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak

Situatie Welkom: Welkom Energie raakt vergunning kwijt
Situatie Enstroga: Energieleverancier Enstroga raakt vergunning kwijt
Situatie Allure: Afhandeling faillissement Allure Energie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee