Als ik mijn gegevens invoer (alleen gas) bij https://producten.innovaenergie.nl/ krijg ik veel hogere tarieven.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
pikstert schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:12:
[...]
Dit ziet er wel goed uit. Alleen waar zie jij ergens de korting voor de opvolgende jaren? En kan je het alleen via Consumind afsluiten?
:strip_exif()/f/image/94miYLMHJzAfoT4q6wwws4s2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door hoihoi66 op 12-08-2022 11:08 ]
:strip_exif()/f/image/uXo2oFTbg9kzUuqSQpWLGQMO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 86% gewijzigd door Dennisb1 op 12-08-2022 11:45 ]
Zie hieronder een tabel welke ik bij easyswitch.nl vandaan heb :Dennisb1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:09:
[...]
Dat snap ik maar per kuub 1 euro meer betalen voor zekerheid is bij gemiddeld verbruik van 1100m3 al 1100 euro meer op jaarbasis.
Hoe groot is de kans dat het zo extreem met variabel zou gaan? Die kans schat ik vrij klein, ik verwacht ook dat de overheid nog wel gaat ingrijpen verder.
/f/image/tKB8S2UXGyVPROVnLaNHMjez.png?f=fotoalbum_large)
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
laredo schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Heb jij nog een screenshot (of iemand anders) van de voorwaarden rond de 23e juni die bovenstaande bevestigen? Ik heb geen bewijs dat je toen nog geen klant hoefde te zijn bij Univé en dat lijkt mij misschien nu toch wel fijn om te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Hp68 op 14-08-2022 14:22 ]
Op 2 juni stond het volgende op de website (Google cache):Hp68 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:18:
[...]
Hoop dat iemand anders nog heeft van de faq daar stond het toen ook in maar er was ook iemand met bevestiging in de app.
:strip_exif()/f/image/ddvfqGMqgnhZSmot7fLwSFIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
laredo schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
Heb jij nog een screenshot (of iemand anders) van de voorwaarden rond de 23e juni die bovenstaande bevestigen? Ik heb geen bewijs dat je toen nog geen klant hoefde te zijn bij Univé en dat lijkt mij misschien nu toch wel fijn om te hebben.
:strip_exif()/f/image/A2BrPTYr1UkFKqTWmPaIePGI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H8snHWW4lnAM5iOkGw75jc5t.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2022 17:41 ]
Zeker niet onzinnig. Vraag maar aan de mensen die van Welkom Energie afkomen hoe onzinnig dit was. En wat was die curator van Welkom Energie solidair zeg. En hoe ontzettend solidair je vervolgens door Eneco geholpen werd.besteller2019 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:16:
Het zo laag mogelijk zetten van je voorschot is onzinnig en niet solidair. Zeker in deze tijd, als je weet dat er liquiditeitsproblemen kunnen ontstaan bij je leverancier, dan mag je best even wat solidariteit tonen. In dat geval kunnen mensen die in de problemen komen gericht getarget en geholpen worden. Het doel van dit topic is om mensen aan een zo gunstig mogelijk energie contract te helpen en daar zouden we het bij moeten laten.
Ik zit helaas al aan een variabel contract. (Verbruik 1500m3 gas en stroom -600kwh (zonnepanelen)). Reden van de verhoging is dat de prijzen omhoog gaan en ze zo willen voorkomen dat mensen aan het einde van het jaar in de problemen komen. Echter heb ik hier nooit toestemming voor gegeven en heb ik het voorschot het liefst zo laag mogelijk staan mochten ze omvallen. Sparen kan ik op een eigen rekening wat meer zekerheid geeft voor mij.Mikrubluk schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:11:
[...]
Op basis waarvan heb je de mail gehad dat je voorschot bedrag wordt verhoogd? Omdat je contract afloopt en naar variabel gaat? En zo ja, ga je opeens zoveel meer betalen per maand voor gas en stroom?
Voordat ik van variabel naar het Univé contract heb gewisseld stond in mijn GC omgeving ook heel duidelijk dat de prijzen per 01-10-2022 worden aangepast. Maar wie weet, wellicht verschilt dat per contractsvorm? Bij mijn verlopen gascontract staat dit ook nog trouwens.mxmemx schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:40:
[...]
Mij is verteld dat alle energiemaatschappijen nu elke 3 maanden de prijs gaan aanpassen.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Verwijderd
Dit is het verbruik van vorig jaar:stin00 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:14:
[...]
Je verbruikt dus nauwelijks stroom, maar waar komen je torenhoge kosten dan vandaan? 230 en 417 is verschrikkelijk veel voor 1 persoon. Dan moet dan wel van gas komen. De kachel staat bij iedereen al maanden uit mag ik hopen
Wat is je jaarlijkse verbruik?
/f/image/fFoypt71TWsLAq2UIgCpEkw4.png?f=fotoalbum_large)
De bovenstaande post heb ik voor de duidelijkheid verwerkt in een grafiek met de prijzen van vandaag (16 augustus) erbij, omgerekend naar Euro-cent/m3. Ook heb ik de meetpunten afgestemd op de beschikbare futures contracten. De toename in prijs en de snelheid waarmee dit gebeurd zijn goed te zien...rumour93 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:34:
Kijkende naar de gas futures https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5419234 staan we vandaag op 194 Euro (per MWh, volgens mij) voor de leveringen die nu plaatsvinden.
Voor leveringen in Q1 '23 zit je op 190 Euro waarbij het pas in Q2/Q3 in '23 afzwakt naar 150 Euro en pas in medio '24 weer onder de 100 Euro.
Ter vergelijking: dit was de situatie van juli van dit jaar:*
Voor leveringen in Q1 '23 zit je op 120 Euro waarbij het pas in Q2/Q3 in '23 afzwakt naar 100 Euro en pas in medio '24 weer onder de 60 Euro.
Ter vergelijking: dit was de situatie van mei van dit jaar:*
Voor leveringen in Q1 '23 zit je op 90 Euro waarbij het pas in Q2/Q3 in '23 afzwakt naar 80 Euro en pas in medio '24 weer onder de 60 Euro.
Ik zie een trend...
*bron = Stratergy.nl
:fill(white):strip_exif()/f/image/md21WHpRhKsKS1h8lWgXaU0m.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door rumour93 op 16-08-2022 14:31 ]
Verwijderd
Ik denk dat mijn zoon een verkeerde berekening heeft laten maken, Vattenfall geef onderstaande aan voor 3 personen voor een appartement van 65m2. Met de btw wijziging in januari zal dit waarschijnlijk 400 euro worden? De 9% BTW wat hierin berekend is zou 684,74 euro pj moeten zijn.vincent_1971 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:39:
[...]
Welke energie maatschappij tegen welke condities?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2022 14:57 ]
Je kan een hoop redenen verzinnen waarom het zo duur is.Rofdof schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:32:
[...]
zal het niet gewoon zo zijn dat ze voor bestaande klant al gas en elektra hebben ingekocht en ze dus ook niks anders meer kunnen omdat de prijzen nu extreem hoog zijn en nog steeds stijgen?
In België - NL exporteert gas naar België - was het gisteren mogelijk om een contract of te sluiten voor 1,60 euro per kuub gas. In NL ligt de prijs rond de 3 euro.
— Pieter Omtzigt (@PieterOmtzigt) 15 augustus 2022
Hoe komt dat?
(6)
Elektriciteit kost meer dan 40 cent op de elektriciteitsbeurs. Als je elektriciteit opwekt met kolen, met wind, met zon of met uranium, maak je honderden procenten winst (het kost maar maximaal 10 cent of zo)
— Pieter Omtzigt (@PieterOmtzigt) 15 augustus 2022
Is dat eerlijk volgens de regering
(7) pic.twitter.com/rhTomewSBf
/f/image/O27gA7JThcSLj2DlUxcldtaf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pQGtQ9IK5OxusOB1NTN7QgIu.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wvwWQTuqu2FNWef6pkGWEVDy.jpg?f=user_large)
Geen zonnepanelen, huidige tarieven op dit momentstin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Vattenfall's Lonen Blijft telt niet voor variabele contracten dacht ik. Verder is Vattenfall, ook voor bestaande klanten waarbij het vaste contract bijna afloopt, de variabele tarieven flink aan het verhogen sinds de laatst paar dagen/weken. Je noemt verder je huidige m³ en kWh tarieven niet, maar die zullen vanaf een 3 jaar contract met Lonen Blijft wel lekker laag geweest zijn.
Totale gok, maar houdt rekening met huidige maandbedrag minimaal keer 3. En dan per januari nog weer een forse verhoging denk ik. Maar dat is gokwerk.. weet niet eens wat voor variabel tarief Vattenfall in november zal hanteren.
Wat zijn je huidige tarieven? En heb je zonnepanelen?
:strip_exif()/f/image/8U0xN3mOxZSOVaiyg5A9kj5E.jpg?f=fotoalbum_large)
Compuchip87 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:40:
[...]
Welke tarieven heb je dan in je jaarcontract? Want Engie blijft vast niet zo voordelig per 1 september of 1 januari
/f/image/aSRUwiKaGIIKWEXFDDffIMNh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qJ5JZXYPXuOizGb59QUQSCbI.png?f=fotoalbum_large)
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
GC 3 jaar dalen wordt sinds 12 augustus niet meer aangeboden.olafmol schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:23:
[...]
Op de site staat dat je alleen nog maar kunt bellen, en ik vind nergens actuele tarieven voor de 3 jaar dalen. Mss mis ik ergens iets? Hoor het graag
[ Voor 24% gewijzigd door Soru op 20-08-2022 17:34 ]
Ik zal je op weg proberen te helpen, want ik zit (koop) in het gebouw naast je, Belvedere. De woningen op Paleiskwartier (in elk geval de laatste gebouwen) worden voorzien van verwarming en warm tapwater door Ennatuurlijk. Voordeel is wel dat de warmtepomp en de afleverset ook van Ennatuurlijk zijn, dus als je daar ooit problemen mee hebt dan regelen ze dat voor je (dat is in jouw geval met huur trouwens altijd zo, bedenk ik me).BarendBotje schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:05:
Hoi Allen,
Ik ben aan het kijken naar een appartement:
https://ikwilhureninterrazzo.nl/#top
Echter zit ik nu in dubio wat ik moet verwachten mbt WKO, deze appartementen zijn volledig van het gas. Nu zit ik bij ennatuurlijk te kijken waarvan de WKO afgenomen dient te worden en dan zie ik dit tussen de tarieven:
https://ennatuurlijk.nl/s...22%20ENN%2001-07-2022.pdf
Nu is dit de eerste woning die ik ga huren, dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij Vattenfall heb je normaal een rekentool, maar bij deze snap ik het niet helemaal.. Kunnen jullie mij op weg helpen?
/f/image/7Zsa7XDww5p7kzkYiIzzNfns.png?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq