Wonen Feedbacktopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mede-auteur:
  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Welkom in het Wonen Feedbacktopic.

Wat in dit topic besproken kan worden:
• Vragen of opmerkingen over het Wonen Beleid
• Je mening over de algemene manier van modereren in Wonen;
• Vragen, opmerkingen en ideeën over Wonen in het algemeen.

Wat in dit topic niet besproken kan worden:
• Individueel gesloten topics. Hierover kan je met de moderator contact opnemen, die het topic gesloten heeft (zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!);
• Individuele modacties. Hiervoor kun je eveneens met de moderator contact opnemen.
• Metadiscussies over het postgedrag van users.

Verder blijven uiteraard de huisregels van toepassing in dit topic.

Contactgegevens
Moderators
Administrators

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 20-12-2023 11:56 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:16
Verplaatst uit het overstaptopic
Señor Sjon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:26:
[modbreak]Even dicht

En weer open. De discussie over de verhoogde prijzen en de bijbehorende consequenties mogen hier plaatsvinden: Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak

[/]
Euh.. een soortgelijk topic heb je gisteren dicht gezet ;)

YakuzA in "nieuwe hoge gas prijs! wat te doen"

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 07-10-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
Dat was een ranttopic van iemand die een energieleverancier zocht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 16:16
@Señor Sjon Wat is de scope van dit topic? Energie crisis en actualiteit lijkt me een prima plek voor deze discussie, toch? Concrete, individuele dingen kunnen in het leverancierstopic. Wat is er verder te bespreken?

Post verplaatst naar feedbacktopic

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 07-10-2021 15:57 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het idee was om beide reguliere topics wat schoner te houden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:48
Zelf lees ik graag mee bij diverse topics op het forum van Tweakers, omdat het niveau hoog is en andere fora hier niet aan kunnen tippen. Het stoort me enorm dat Noucmen eerst veel topics bevuild en vervolgens een dergelijke podium krijgt. Los van het feit of het troll is. Kan iemand hier een einde aan maken? Dit is niet Tweakers waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:23:
De laatste 7 pagina's gaan alleen maar over de mensen van Welkom die willen overstappen. Kan dat niet in het eigen topic?
Inmiddels is dit een veelvoud van 7 pagina's aan het worden en lijkt betreffend topic een slowchat geworden.
Ik neus er nogal graag, maar de aardigheid begint er een beetje af te raken voor mij.

Is dit wenselijk, want vindt de rest / moderators?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is een piek die er nu helaas is. Het heeft onze aandacht, maar het sneeuwt ook het faillissementstopic onder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja hoor, weer een hele reeks posts weggemod. Over het algemeen ben ik erg blij met de moderators op GoT, maar kom op zeg. Mensen steken tijd en energie in een post, hebben een interessante, inhoudelijke discussie die niet op de man wordt gespeeld en hoppa. Alles weg. Bah.

Dit zal ook wel weer worden verwijderd, maar goed. Het feedback op moderatie-topic kon ik niet vinden, dus dan maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
sOid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:
[...]Dit zal ook wel weer worden verwijderd, maar goed. Het feedback op moderatie-topic kon ik niet vinden, dus dan maar hier.
Wonen Feedbacktopic :)
(overigens is er ook een beetje half werk verricht, want een post van mij is verwijderd, maar een quote van die post niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

vooghel

Cunning linguist

Ja hoor, weer een hele reeks posts weggemod. Over het algemeen ben ik erg blij met de moderators op GoT, maar kom op zeg. Mensen steken tijd en energie in een post, hebben een interessante, inhoudelijke discussie die niet op de man wordt gespeeld en hoppa. Alles weg. Bah.

Dit zal ook wel weer worden verwijderd, maar goed. Het feedback op moderatie-topic kon ik niet vinden, dus dan maar hier.
Ook geen uitleg waarom, beetje lui gemodereerd idd.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

De reden in dat topic is dat het geen chatbox is. We hebben al zo vaak discussies verwijderd die volledig los gingen van het onderwerp. Je kan prima een quote maken en in een nieuw topic zo'n discussie beginnen, geen probleem. We hebben juist een groter forum dan eerst en meer ruimte om dat te doen.

Gepinde modbreaks:
Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3
Vorig deel: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Real op 03-04-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Bij het maken van een nieuw topic bij Wonen krijg je:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
En bij het kiezen van Categorieën krijg je:
Audio
Toevoegen
Camera's
Toevoegen
Componenten en randapparatuur
Elektrisch gereedschap
Gaming
Huishoudelijk
IT Pro
Toevoegen
Laptops en systemen
Toevoegen
Smarthome
Tablets en telefoons
Toevoegen
TV en home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@crisp kan die template voor dit forumdeel worden uitgezet?

Dat van die categorieën klopt wel, dat is om productcategoriën aan het topic te koppelen en die zijn nu eenmaal ingedeeld in die categorieën. Al moet ik, nu ik dat zo eens bekijk, wel zeggen dat die interface niet heel duidelijk maakt wat daar precies de bedoeling van is (en in hoeverre dat überhaupt relevant is in dit forumdeel).

[ Voor 77% gewijzigd door Orion84 op 13-05-2022 14:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:51:
@crisp kan die template voor dit forumdeel worden uitgezet?
Zo te zien was iemand me al voor?
Dat van die categorieën klopt wel, dat is om productcategoriën aan het topic te koppelen en die zijn nu eenmaal ingedeeld in die categorieën. Al moet ik, nu ik dat zo eens bekijk, wel zeggen dat die interface niet heel duidelijk maakt wat daar precies de bedoeling van is (en in hoeverre dat überhaupt relevant is in dit forumdeel).
Categoriekoppelingen zijn eigenlijk niet echt relevant als je geen producten kan koppelen, volgens mij zijn dan alleen tags nog maar relevant. Ik heb het idee dat door de jaren er wat bugjes geslopen zijn in die hele 'koppeltool' - dat is ook 1 van de redenen dat deze op dit moment opnieuw gebouwd wordt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@crisp ik krijg bij vraag topics nog steeds de template te zien…

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Orion84 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:39:
@crisp ik krijg bij vraag topics nog steeds de template te zien…
Ah ja, vraagtopics. Helaas kan je die template niet op forumniveau uitzetten. Daar is nog ergens een ticket voor om dat te fixen (welke niet meer in een sprint bleek te staan, dus ik heb hem maar weer eens in de volgende bugbash gegooid).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
in DEI is helaas geen feedbacktopic, maar is er ergens een algemeen salderingstopic (wat weer actueel is na dit nieuws? nieuws: Afbouw salderingsregeling zonnestroom begint in 2025 met grotere eers... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-04 15:11
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:50:
[modbreak]Hele zwik met posts verwijderd. We hebben al een hele lijst met topics staan in de waarschuwing. Dit topic is ENKEL voor het wisselen van energieleverancier en de bijbehorende deals. Metadiscussies over de hoogte van de bijstand, hoe men dit zou kunnen betalen zijn natuurlijk logisch, maar niet in dit topic. [/]
? Krijg deze melding zojuist bij mijn poging om de recente posts te lezen.
Enig idee waar deze betrekking op heeft ?
Geloof niet dat ik iets "uitgespookt" heb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2ReVO-3Z4O9FxBZRY_xxGh_Ybo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wigZUHA3l6r96S3Rqv6oHXoo.jpg?f=fotoalbum_large

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
Peet-je schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:29:
[...]

? Krijg deze melding zojuist bij mijn poging om de recente posts te lezen.
Enig idee waar deze betrekking op heeft ?
Geloof niet dat ik iets "uitgespookt" heb...

[Afbeelding]
Dat komt door dit:
Señor Sjon in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verplaatst uit Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Dat is als het laatste ongelezen bericht van jouw sessie verwijst naar een bericht dat ik verplaatst heb naar de prullenbak. Je hebt daar geen rechten om berichten te lezen, dus krijg je deze foutmelding.

[ Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:31:
[mbr]Verplaatst uit Overstappen naar een nieuwe energieleverancier[/]

Dat is als het laatste ongelezen bericht van jouw sessie verwijst naar een bericht dat ik verplaatst heb naar de prullenbak. Je hebt daar geen rechten om berichten te lezen, dus krijg je deze foutmelding.
Waarom wordt er voor gekozen om die posts niet naar het juiste topic te verplaatsen (bijv Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog)? Dan kan in ieder geval de discussie worden voortgezet in het juiste topic. Nu verdwijnen soms (grote) bijdragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat het verre van de eerste keer is dat dit verzoek gedaan is in dat topic en er diverse posts naar diverse topics verplaatst hadden moeten worden. Ik zal eens kijken wat ik ervan kan bakken.

Edit

@Uniciteit Topic (voor nu) in AWM: Lage inkomens en De Energierekening

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@Señor Sjon Reactie op sluiten Señor Sjon in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Gewoon lekker dicht laten dat topic :) Vrijwel alle berichten gaan niet over het overstappen naar een nieuwe leverancier of de beste aanbiedingen. Op elke pagina ontspoort het gesprek richting de oorlog, Gronings gas, hoe verduurzamen, hoe gas verbruik verminderen, wel/geen Unive klant, solvabiliteit en voorschotten leveranciers , dure rekeningen of gewoon vragen naar aanbiedingen (ipv zelf iets uitzoeken) etc.

Kortom, een moderatie hel en ook voor degenen die wel ontopic discussiëren erg frustrerend. Ik gok dat er per dag tientallen moderatie reports binnenkomen. Ergens wel jammer omdat er klaarblijkelijk veel vraag is naar goede deals voor nieuwe contracten (vast en variabel).

Je zou nog een format kunnen bedenken a la het OLED aanbiedingen topic: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic . Dus een topic zonder slowchat, zonder vragen, zonder advies: er worden alleen aanbiedingen gepost met een vast format. Maar ook dan blijft regelmatig modereren noodzakelijk vrees ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat zou ik erg jammer vinden, maar het aantal modbreaks en opruimacties telt aardig op. Inmiddels kent het spiegeltopic hiervan in de prullenbak ~230 verwijderde posts, maar daarvan zijn er 100 in de laatste 3 weken. Dan heb ik het nog niet eens over afsplitsingen zoals hier eerder genoemd of aangepaste berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29
Eens met de suggestie van Stin00, voor een vast postformat evt. aangevuld met een "ervaring-format". Ik ben normaal niet zo van het (streng) modereren, maar het topic is echt to-taal niet meer te volgen voor wie daadwerkelijk op zoek is naar een energie aanbieding.

Edit: Dat laat dan ruimte voor een ander/nieuw (slowchat) topic met bredere insteek, "Energiemarkt: Hoe concreet om te gaan met de huidige prijsstijgingen" oid. Dan kan het daar over voorschotten, douchetimers, de politieke ontwikkelingen en andere actuele vragen zijn, die natuurlijk wel volop leven momenteel.

[ Voor 36% gewijzigd door RonJ op 22-08-2022 11:08 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 21:39
@Señor Sjon MBT Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Lastig. Vanuit een gebruikersoogpunt zou het fijn zijn als elke post betrekking heeft op een specifieke energieleverancier in plaats van de gehele markt.
Maar de vraag naar informatie is nu eenmaal groot op dit moment, en dat zal nog wel even zo blijven denk ik.

De eerdere discussie over voorschotten lees ik liever ook niet over maar is wel informatie waar een huidige wisselaar iets aan heeft. White-labels, resellers en andere constructies zijn niet zo transparant.
En zolang daar sowieso nog discussies over gevoerd worden lijkt het mij dat er een behoorlijke gebrek aan informatie is.

In je laatste modbreak geef je aan dat je het topic ziet als een plek voor energieaanbiedingen. Als dat de doelstelling is dan kan 'ie inderdaad net zo goed dicht blijven want die zijn er momenteel niet/nauwelijks of zijn discutabel.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Enig vorm van discussie snap ik, maar bv over voorschotten ging het maar door. De druppel was iemand die 3 uur na een modbreak tips vroeg om douchewater te besparen. Veel goed bedoelde reacties eronder waarvan men zelf ook al aangeeft offtopic te gaan en toch blijft posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01:04
Raymond P schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:03:
@Señor Sjon MBT Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Lastig. Vanuit een gebruikersoogpunt zou het fijn zijn als elke post betrekking heeft op een specifieke energieleverancier in plaats van de gehele markt.
Maar de vraag naar informatie is nu eenmaal groot op dit moment, en dat zal nog wel even zo blijven denk ik.
Voor mij is het juist prettig om te lezen welke tarieven er nu worden aangeboden aan nieuwe en bestaande klanten. De gehele markt is nu juist zo ondoorzichtig geworden door de huidige situatie dat je niet meer makkelijk kunt zien of je een 'goed' aanbod hebt gehad als je naar variabel overgaat.

Daarbij zijn leveranciers die wel een goede aanbieding hebben altijd wel interessant. Sinds de grote vergelijkingssites er praktisch uitliggen is er geen plek meer waar je kunt kijken hoe je met tarieven een beetje zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat klopt, maar het topic lijkt nu meer een outlet voor alles wat iedereen dwars zit aan de huidige energiemarkt, warmtepompen, duurzaamheidstips, elektrische kookplaten, etc, etc. Ik heb van alles langsgehad in korte tijd. We hebben voor alles eigen topics over die onderwerpen, dus het verzuipt het doel van het topic en dat zie je hier ook verwoord door anderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 15:48
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:16:
Dat klopt, maar het topic lijkt nu meer een outlet voor alles wat iedereen dwars zit aan de huidige energiemarkt, warmtepompen, duurzaamheidstips, elektrische kookplaten, etc, etc. Ik heb van alles langsgehad in korte tijd. We hebben voor alles eigen topics over die onderwerpen, dus het verzuipt het doel van het topic en dat zie je hier ook verwoord door anderen.
Is er dan misschien niet juist een markt voor een "Energiehel: slowchat" topic?
De verwarming staat nog niet eens aan in Nederland en het is nu al een puinhoop in de topics. :P
Dat belooft wat voor aanstaande winter.

edit: het topic simpelweg sluiten zonder vervanging lijkt mij in ieder geval uitermate zonde.

[ Voor 6% gewijzigd door dehardstyler op 22-08-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Señor Sjon Dat geldt (helaas) niet alleen voor dat energietopic. En heeft volgens mij met een veel groter probleem op Tweakers te maken.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
dehardstyler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Is er dan misschien niet juist een markt voor een "Energiehel: slowchat" topic?
De verwarming staat nog niet eens aan in Nederland en het is nu al een puinhoop in de topics. :P
Dat belooft wat voor aanstaande winter.

edit: het topic simpelweg sluiten zonder vervanging lijkt mij in ieder geval uitermate zonde.
Dit lijkt mij ook een goede optie. Ik denk dat er behoefte is aan slowchat over de huidige markt met nieuws, tarieven, streken van leveranciers en tips, waarbij het overstappen topic echt over deals en overstappen gaat. Ik zie dat er minimaal 2 vergelijkbare topics zijn:
- Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog --> De energiecrisis gaat wel iets breder dan de oorlog alleen, dus die lijkt niet helemaal passend?
- Energie - crisis & actualiteit --> Die lijkt wel geschikt maar wordt nauwelijks voor deze onderwerpen (rekeningen, besparen, vergoedingen, tarieven) gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:23
Ik ben het wel met @stin00 en @RonJ eens dat ik twee aparte topics wel handig vind. Eentje voor het delen van interessante energiecontracten en verduidelijking daarover, en een andere voor algemenere discussie over het voorkomen van hoge kosten, verminderen van risico van het omvallen van je energieleverancier, bespaartips, etc. Dat laatste gaat de komende tijd voor heel veel mensen relevant (of zelfs noodzakelijk) worden en het lijkt me goed als daar een centraal plekje voor komt. Misschien helpt dat ook voor andere energietopics.
Energiecontracten zijn alleen maar voor een subgroep interessant, namelijk de mensen diens jaarcontract eindigt (of verhuizen) en mensen die variabele contracten hebben die de kosten in de gaten aan het houden zijn. Het lijkt me goed om die twee onderwerpen te scheiden.

Het probleem met de andere topics die hier worden genoemd over energie en klimaat/crisis, is dat dat niet relevant lijkt voor de problemen. Veel mensen hebben denk ik geen behoefte aan de meta-discussie, maar willen wel graag praten over hoe ze hun eigen kosten en risico zo laag mogelijk houden. Daar zie ik nog geen relevant centraal topic voor, en dus komt het in willekeurige energietopics naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Met bovenstaanden:
- open een (nieuw!) topic met vast format zoals bovengenoemd OLED-topic: energiecontracten
- open een slow-chat-topic: besparen op energie oid.

Aan beiden is klaarblijkelijk erg de behoefte.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er is nog een heel Duurzame energie en installaties waar veel van die topics al langskomen. Een chatachtig topic zit al in De Duurzame Kroeg deel 4 voor het besparen van energie. Vandaar mijn wrevel waarom dat dan toch telkens in het energieleverancierstopic gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:23
Mijn associatie met 'duurzaam' is vooral 'goed voor het milieu', wat soms zelfs nog een investering nodig heeft die zich op de lange termijn terugbetaalt. Denk aan zonnepanelen. Niet per se kostenbesparend op de korte termijn dus. Natuurlijk hebben ze wel wat met elkaar te maken, maar ik zou niet snel op zo'n topicnaam klikken als ik op zoek ben naar maatregelen om op de korte termijn de winter door te komen met de huidige stijgende gasprijzen.

Iets als een maandbedrag lager zetten om het risico op omvallen van de leverancier te beperken (voor jezelf) kan daar sowieso niet aan bod komen omdat het niks met duurzaamheid te maken heeft, terwijl het wel een nuttige tip kan zijn voor mensen die bang zijn dat hun energieleverancier omvalt in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar waarom zou je wel energiebesparingstips zoeken of vragen in een topic voor het overstappen naar een nieuwe energieleverancier? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Haal gewoon dat topic Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog uit het Oekraine forum aangezien het veel breder is dan die oorlog.

Laat dan in dat topic slowchat toe.

Daarnaast vind ik het voor het huidige topic erg relevant dat als iemand blijft volhouden dat MOI's mogelijk zijn fors tegengesproken wordt, we zien nu al veel nieuwe users die hier terecht komen en die kunnen flink het schip ingaan met zulke adviezen.

Als de mod dus niet ingrijpt op zo'n post dan ben ik blij dat de community deze verantwoordelijkheid oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:49:
Maar waarom zou je wel energiebesparingstips zoeken of vragen in een topic voor het overstappen naar een nieuwe energieleverancier? :?
Ik denk omdat dat topic het meest actief is en enige relevantie heeft met het onderwerp. Je kan bij wijze van spreken een vraag stellen en binnen een uur heb je meerdere antwoorden.

Een beetje een slowchat idee zeg maar :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Off topic is erg vervelend, maar het topic sluiten is niet de juiste oplossing. We moeten elkaar in deze tijd helpen met (betaalbare) energiecontracten. Deze situatie raakt iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 22-08-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:41:
Er is nog een heel Duurzame energie en installaties waar veel van die topics al langskomen. Een chatachtig topic zit al in De Duurzame Kroeg deel 4 voor het besparen van energie. Vandaar mijn wrevel waarom dat dan toch telkens in het energieleverancierstopic gebeurt.
Heb je bekeken hoe/wie die discussies starten? De drempel om in zo'n topic te posten is te hoog, het resultaat van de bredere groep gebruikers die Tweakers graag aanspreekt.

Wil je hier minder last van hebben zal je de doorgewinterde Tweaker moeten splitsen van de casual gebruiker.
Foute informatie corrigeren doen Tweakers graag namelijk.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat is op zich niet heel gek. Het contract van mensen loopt af en ze hebben de laatste tijd veel meegekregen over torenhoge energieprijzen. Dan komt men al snel uit op het zoeken naar een nieuwe energieleverancier én uit automatisme gaat het dan ook om alle zorgen daaromheen (betaalbaarheid, verduurzamen, etc).

Die mensen zijn die niet automatisch opzoek naar een topic over duurzaamheid of betaalbaarheid. Die zijn op zoek naar een nieuwe energieleverancier en benoemen gelijk hun zorgen voor hunzelf en anderen.

Ik denk dat er weinig tegen valt te doen op dit moment.

Het is misschien beter om de off-topic/slowchat posts te accepteren zolang de situatie zo ernstig is als nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar dan verzuipt het topic weer zodat er telkens vragen komen (zie je nu ook) naar wat wel aanbiedingen zijn. :)

Ik probeer er even een modus in te vinden en heb ook de rest van de betrokken crew om feedback gevraagd. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-04 20:54
Persoonlijk vind ik de discussie die daar gevoerd wordt best interessant. Het eerste topic wat ik volg in tijden. Het is een bijzonder actueel onderwerp dat iedereen aan gaat. Maar een slowchat die gaat over kostenbesparing zonder al te grote focus op duurzaamheid/klimaatverandering zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Of posts die met een nieuwe deal komen highlighten op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-04 05:16
quazar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:01:
Persoonlijk vind ik de discussie die daar gevoerd wordt best interessant. Het eerste topic wat ik volg in tijden. Het is een bijzonder actueel onderwerp dat iedereen aan gaat. Maar een slowchat die gaat over kostenbesparing zonder al te grote focus op duurzaamheid/klimaatverandering zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Of posts die met een nieuwe deal komen highlighten op een of andere manier.
Inderdaad vind ik ook en aanbiedingen bieden de leveranciers toch niet aan dus dan heb je al heel snel een onderwerp wat niet direct met een overstap naar een nieuwe leverancier te maken heeft.

Daarnaast zijn sommige mensen een beetje hopeloos en zoeken ze naar antwoorden in een topic waar veel leeft heb ik de beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Er zijn toch al legio topics over energie besparen:
- Serieus elektriciteit besparen
- Gas besparen door middel van CV tuning deel III
en dan nog over het klimaat:
Het Nederlandse Klimaatakkoord

Ik ben het met @Señor Sjon eens dat in het nieuwe energieleverancier topic het gewoon over de leveranciers en hun prijzen moet gaan. Al die andere zaken zorgen voor enorm veel posts die niet ter zake doen (en waar genoeg andere topics voor zijn). Wat mij betreft net zoals met het terug lever topic gewoon een Zero tolerance.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 17:19
Mensen die naar dit topic komen zit het blijkbaar zo hoog dat ze ook offtopic gaan. Want naast wisselen van energieleverancier is energie besparen ook een optie.
Ik ben het er mee eens dat dit veel te ver afwijkt en in een ander topic hoort. AL vind ik het op zich ook nog wel meevallen. Als ik zo de laatste pagina bekijk vind ik het best OK.

Ik zou zelf liever niet te strak op een format gaan zitten. Er is meer dan prijs alleen. Zeker nu.

Er zijn zaken naast prijs die voor mij wel relevant genoeg zijn om hier toe te staan. Zoals bijvoorbeeld:
  • Hoe eerlijk/betrouwbaar/integer gedraagt een leverancier zich tegenover (bestaande) klanten (bv Vattenvall hanteert voor bestaande klanten hele andere modelcontracttarieven dan nieuwe klanten)
  • Wat is het beleid rondom termijnbedragen (de MOI truc zoals bij Welkom energie gaat heus wel een keer worden afgesloten wat pleit om niet te veel geld uit te hebben staan bij de energieleverancier).
  • Valkuilen in voorwaarden
  • Afwegingen waarin beargumenteerd(!) een afweging wordt gemaakt tussen verschillende opties.
  • ...
Samengevat: er mag van mij best wat ruimte zijn. Maar een hele algemene discussie over noodzaak overheidsingrijpen, bespaartips gaat inderdaad echt te ver.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Ik vind het persoonlijk niet raar dat er veel offtopic wordt gepost. Mensen zijn in paniek, als je er net achter komt dat je waarschijnlijk je energie rekening niet meer kunt betalen dan is er gewoon paniek. Zoiets raakt je direct, en je eventuele gezin. Dan raakt je emoties.

Heel menselijk en heel begrijpelijk.

Ik zou ook een statisch topic voor de actuele aanbiedingen aanhouden en een slowchat topic omtrent de huidige situatie (paniek opvangen, mensen helpen, tips, besparen etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15
jongetje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:32:

Ik ben het met @Señor Sjon eens dat in het nieuwe energieleverancier topic het gewoon over de leveranciers en hun prijzen moet gaan.
tja daar ligt het probleem toch dat er weinig energieleveranciers zijn waar je nog goedkoop energie kan in kopen dus het topic loopt vast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Titusvh Dat is na het opruimen van het topic, dus het klopt dat het er dan niet zo gek uitziet op dit moment. ;)

Een uitvoerige verhandeling over het hoe en wat van termijnbedragen kan prima in een eigen topic, het hoeft niet allemaal in hetzelfde, grote topic (ja ik weet het, het is lekker makkelijk) over energieleveranciers. Het punt is, wat je noemt is prima, alleen bijna dagelijks komt er nog langs:
- koken op gas wel/niet?
- hoe mijn huis te verduurzamen?
- ik heb een huis gekocht, wat verbruik ik?
- wat doet het als ik een warmtepomp in mijn huis zet?
- wat bespaar ik als ik onder 30 graden douche?
- hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?
- geef beste aanbieding nu </marktplaats>
- etc.

@bie100 Er hoeft natuurlijk niet gepost te worden als er geen aanbiedingen te vermelden zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 15:18
Een slowchat zie ik liever over heel de energiemarkt dan over energie besparen. Discussies over energie groothandel, gaswinning in Groningen, de kwetsbaarheid van de Duitse energiemarkt en de aanvoer van kolen vanuit de binnenvaart e.d. zijn uiterst interessant en hebben invloed op de ontwikkelingen in de energiemarkt. Dit resulteert weer in wijzigende tarieven of beschikbare producten voor de consument.

[ Voor 11% gewijzigd door Soru op 22-08-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
bie100 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

tja daar ligt het probleem toch dat er weinig energieleveranciers zijn waar je nog goedkoop energie kan in kopen dus het topic loopt vast
helmaal eens. Ik heb via dit topic ook voor mezelf en mijn vriendin een goed contract weten te bemachtigen. Nu loopt het vast, omdat er te weinig aanbiedingen zijn. Toch volg ik het nog steeds omdat mijn energieleverancier ook zo maar failliet zou kunnen gaan en ik dan wil weten wat ik nog kan kiezen. Het is gewoon een zeer actueel thema, wat mensen hard raakt of zal gaan raken. Ik hoop dat er ruimte zal blijven om aanbiedingen en actuele prijzen te posten, zodat je op de hoogte kunt blijven. Lijkt me zeer hard nodig, want in de markt zie je door de bomen het bos niet meer.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:15:

@bie100 Er hoeft natuurlijk niet gepost te worden als er geen aanbiedingen te vermelden zijn. ;)
nee dat klopt maar goed dat gebeurd dan niet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 15:18
Ik heb dit topic eerder bekeken en een reactie geschreven. Helaas heb ik echter geen AWM / TL toegang. Ook ben ik van mening dat het onderwerp breder is dan de oorlog in Oekraïne als we het gaan hebben over hoe het transport van kolen voor Duitse centrales in elkaar steekt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-04 16:03
Dank zij dit topic heb ik een in mijn ogen goed energiecontract afgesloten bij GC/Unive. . Dat was waarschijnlijk anders niet gelukt. En de off-topic discussies zijn super irritant, maar ike heb de gave om redelijk snel diagonaal te lezen en kan er wel doorheen filteren. Het zou super jammer zijn als het uit de lucht gaat, zeker in deze tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Zuinig schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:18:
[...]
helmaal eens. Ik heb via dit topic ook voor mezelf en mijn vriendin een goed contract weten te bemachtigen. Nu loopt het vast, omdat er te weinig aanbiedingen zijn. Toch volg ik het nog steeds omdat mijn energieleverancier ook zo maar failliet zou kunnen gaan en ik dan wil weten wat ik nog kan kiezen. Het is gewoon een zeer actueel thema, wat mensen hard raakt of zal gaan raken. Ik hoop dat er ruimte zal blijven om aanbiedingen en actuele prijzen te posten, zodat je op de hoogte kunt blijven. Lijkt me zeer hard nodig, want in de markt zie je door de bomen het bos niet meer.
Gedeeltelijk dit. De reden waarom ik het topic weer eens opende was omdat ik dit weekend een gesprek had met iemand "die al 400 terug kreeg" sinds april en niet bepaald in nieuwbouw woont.
Zelf kom ik er wel uit, maar het onderwerp volgen om te zien waar anderen over struikelen zorgt ervoor dat ik mogelijk een klein beetje kan helpen.

De komende tijd zullen er inderdaad wel meer mensen zijn/komen zoals de huidige laatste post die niet meer weten waar ze het moeten zoeken. En ik hoop dat er een plekje is/wordt gemaakt op Tweakers voor die groep.

Ik ben blij dat ik geen mod ben. En ik ben stiekem ook een beetje blij dat er zo gemodereerd wordt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld 3/4 maal daags ( of iedere 6 berichten) een automatisch bericht in dit topic te plaatsen dat aangeeft alleen over aanbiedingen/contracten hier geplaatst mogen worden en de discussies in een ander topic (met link) geplaatst moeten worden?.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuinig op 22-08-2022 13:59 ]

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 13-04 12:47

Sr_Ogel

Klop klop klop

Om een beetje grip / zicht op de energiemarkt te houden vind ik een tarieven topic met een hele strakke richtlijn een prima oplossing. Hoeft niet perse een aanbieding te zijn mag ook een opsomming van de tarieven zijn. Een "kijk wat voor energietarieven tarieven mij worden aangeboden" topic. Met daarin de volgende punten:
Type contract Vast (1 / 3/ 5 jarig) / Variabel / Model
Tarief Dal / normaal
Tarief teruglevering
Vaste kosten.

Eventuele bijzonderheden als "je moet klant zijn bij Unive" of het tarief daalt elk jaar met X%

Te vaak kwam ook voorbij ik heb nu een aanbieding voor 300 EUR per maand. Dit zegt zo weinig als je niet weet wat voor aansluitwaarde / verbruik iemand heeft of in welke regio qua gas opcenten iemand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerste idee is om een aanbiedingen-only topic in Aanbiedingen en kortingscodes te openen in de stijl van OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic. Ook het oorspronkelijke OLED-topic had eigenlijk hetzelfde probleem als het energieleverancierstopic. Men kan niet ophouden met zijpaden inslaan waardoor de contracten niet te vinden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-04 18:26
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:05:
Eerste idee is om een aanbiedingen-only topic in Aanbiedingen en kortingscodes te openen in de stijl van OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic. Ook het oorspronkelijke OLED-topic had eigenlijk hetzelfde probleem als het energieleverancierstopic. Men kan niet ophouden met zijpaden inslaan waardoor de contracten niet te vinden zijn.
Mis je dan juist niet de dynamiek en het gesprek waar de mensen nu naar op zoek zijn? De huidige contracten zijn vooral modelcontracten (vrij te vinden) of persoonlijke aanbiedingen (als vergelijking van andere gebruikers). Maar je moet het hebben van de 'kijk heer eens' en 'bel dit nummer eens'. Mede hierdoor zit ik (gelukkig) op een goede GC/Unive-deal die ik anders nooit had gevonden.

Ik had bijvoorbeeld ook dat overzicht met gasprijzen gedeeld om de mensen met een variabel contract inzage te geven in de prijsontwikkeling en dynamiek. Dat mis je dan ook als je het inricht zoals hierboven, maar begrijpelijk gezien de moderatoractiviteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben het wel met @rumour93 eens. Zo'n topic als voor de OLED schermen is leuk als er heel eenvoudig te vergelijken is op modelnummer en prijs, maar in de energiemarkt is het nu alles behalve eenvoudig vergelijken. Voorheen had je daar gaslicht.com en consorten voor en zou een topic op GoT niet eens nodig zijn, maar nu moet je echt je best doen om duidelijkheid te krijgen in prijzen en voorwaarden. Dat is nou juist de meerwaarde van dit topic. Neemt niet weg dat er nu veel teveel troep in staat, dus een echte oplossing heb ik helaas ook niet.

[ Voor 0% gewijzigd door VanRoyal op 22-08-2022 16:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:31
Wat als de laatste post (rode tekstvak) de opties zijn die je kan doen? Zodat ieder die iets wil posten dat eerst leest.

Voorbeeld
Optie 1. 3 jaar contract GC/unive kale tarief gas/kale tarieven kwh.
Optie 2. 1 jaar contract Shell kale gas/kale tarieven kwh
Optie 2. Goedkoopste modelcontract met voorwaarden zoals maandelijks/kwartaal schommelingen
Optie 3. Zitten blijven met je variabel tarief.

Elke nieuwe post komt dan boven deze? En men hoeft niet meer naar de bekende weg te vragen of iemand hierop te wijzen.
Ook bekende dingen zoals boete bij voortijdige opzegging. Hoef je niet meer zoekfunctie te gebruiken.

Hoe vaak zien we posts zoals " ik neem dit contract en als het volgend jaar gedaald is zeg ik op en neem boete voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aan de andere kant heb je ook niet meer nodig dan dit. Enkele verduidelijkingsvragen prima, maar nu zijn dat er wel heel veel die niks met een aanbieding van doen hebben, zoals de eindeloze stroom Univé vragen.

Meer dan dit heb je in principe niet nodig:
<partij>
<naam product>
<looptijd>
<prijs per kWh enkel>
<prijs per kWh piek>
<prijs per kWh dal>
<prijs per kWh enkel terugleveren>
<prijs per kWh piek terugleveren>
<prijs per kWh dal terugleveren>
<prijs per kWh/methode overschot salderen>
<prijs per m³>
<vaste prijs per maand/jaar elektra>
<vaste prijs per maand/jaar gas>
<kortingen>
<opmerkingen/bijzonderheden>

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:15:
@Titusvh Dat is na het opruimen van het topic, dus het klopt dat het er dan niet zo gek uitziet op dit moment. ;)
Duh, ja dat had ik mij moeten bedenken. 8)7
Een uitvoerige verhandeling over het hoe en wat van termijnbedragen kan prima in een eigen topic, het hoeft niet allemaal in hetzelfde, grote topic (ja ik weet het, het is lekker makkelijk) over energieleveranciers. Het punt is, wat je noemt is prima, alleen bijna dagelijks komt er nog langs:
- koken op gas wel/niet?
- hoe mijn huis te verduurzamen?
- ik heb een huis gekocht, wat verbruik ik?
- wat doet het als ik een warmtepomp in mijn huis zet?
- wat bespaar ik als ik onder 30 graden douche?
- hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?
- geef beste aanbieding nu </marktplaats>
- etc.

De door jou genoemde onderwerpen horen hier niet thuis.

Echter voor de door mij aangedragen randzaken zou ik wel graag ruimte laten.
Een strak sjabloon past m,i. niet omdat het kiezen van een energieboer veel complexer (en nu ook dynamischer) is dan modelnummers en prijsjes vergelijken zoals bij een TV.

Hoe je ervoor zorgt dat mensen met iets meer ruimte dan prijssjabloontjes zo offtopic blijven gaan weet ik helaas ook niet.

Maar als ik moet kiezen tussen meer offtopic berichten of enkel prijssjabloontjes, dan zou ik toch voor het eerste kiezen. Dan scroll ik wel wat meer.
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:31:

<partij>
<naam product>
<looptijd>
<prijs per kWh enkel>
<prijs per kWh piek>
[.....]
Dan wel duidelijk afspreken inc of ex btw. Zelfs energieleveranciers (zoals het befaamde 3 jaar univé aanbod) mixen inc en ex door elkaar. Echt strontirritant.
Mensen gaan dat mogelijk ook fout overnemen in zo'n schemaatje.

[ Voor 27% gewijzigd door Titusvh op 22-08-2022 15:02 . Reden: typo, uitbreiding ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:07

Theo

moederbord

Titusvh schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:32:
Mensen die naar dit topic komen zit het blijkbaar zo hoog dat ze ook offtopic gaan. Want naast wisselen van energieleverancier is energie besparen ook een optie.
Ik ben het er mee eens dat dit veel te ver afwijkt en in een ander topic hoort. AL vind ik het op zich ook nog wel meevallen. Als ik zo de laatste pagina bekijk vind ik het best OK.

Ik zou zelf liever niet te strak op een format gaan zitten. Er is meer dan prijs alleen. Zeker nu.

Er zijn zaken naast prijs die voor mij wel relevant genoeg zijn om hier toe te staan. Zoals bijvoorbeeld:
  • Hoe eerlijk/betrouwbaar/integer gedraagt een leverancier zich tegenover (bestaande) klanten (bv Vattenvall hanteert voor bestaande klanten hele andere modelcontracttarieven dan nieuwe klanten)
  • Wat is het beleid rondom termijnbedragen (de MOI truc zoals bij Welkom energie gaat heus wel een keer worden afgesloten wat pleit om niet te veel geld uit te hebben staan bij de energieleverancier).
  • Valkuilen in voorwaarden
  • Afwegingen waarin beargumenteerd(!) een afweging wordt gemaakt tussen verschillende opties.
  • ...
Samengevat: er mag van mij best wat ruimte zijn. Maar een hele algemene discussie over noodzaak overheidsingrijpen, bespaartips gaat inderdaad echt te ver.
libo1949 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:35:
Dank zij dit topic heb ik een in mijn ogen goed energiecontract afgesloten bij GC/Unive. . Dat was waarschijnlijk anders niet gelukt. En de off-topic discussies zijn super irritant, maar ike heb de gave om redelijk snel diagonaal te lezen en kan er wel doorheen filteren. Het zou super jammer zijn als het uit de lucht gaat, zeker in deze tijd
Eens met bovenstaande, Er is een duidelijke behoefte voor een topic voor goede energiedeals, en zeker nu de gasprijs boven die van printerinkt komt is het topic voor veel personen bijna een (financiële) life saver. Maar enkel het delen van een goede deal is niet voldoende gezien een energiecontract veel complexer is dan een OLED scherm. Het voor/nadeel van een bepaald contract/deal wisselt van persoon tot persoon, en moet dus ook gedeeld en besproken kunnen worden. Een goede deal bij een discutabele leverancier zal ook besproken moeten worden, net als 'trucjes' om van een deal gebruik te kunnen maken omdat er gewoon veel valkuilen zijn aan een energiecontract die er niet zijn bij een simpel koopproduct zoals een TV.

Daarmee zit kom je al in een gebied dat complexer is dan het enkel neergooien van een deal. Een deal moet besproken kunnen worden 'in den breedste zin van het woord'. En daarbij zit een grijs gebied die wat overlap heeft met andere zaken. Zo is het voordeel/nadeel van een driejarencontract direct verbonden met Oekraïne (al moet de inhoud van het gezeik in dat land niet hier besproken worden); is financieel risico van een bepaalde leverancier direct verbonden met de gezondheid van een leverancier, en is het verschil tussen een stroomprijs en TLV direct gekoppeld aan een vast/variabel contract en of er zonnepanelen en/of een warmtepomp in gebruik is. Maar deze apparaten hoeven dan weer niet besproken te worden.

Mijn inziens is dit topic dus zeker belangrijk om te hebben, en om discussies te kunnen hebben hierover. Maar wellicht kan er wel een paar links worden genoemd onderaan het topic in de topicwarning naar andere topics over zaken als gasbesparing, de oorlog in Oekraïne, het niet (meer) kunnen betalen van de energierekening en stadsverwarming.
Het gewoon dichthouden van het topic is zonde; er is veel kennis en kunde aanwezig, en juist nu is het heel belangrijk als dat gedeeld kan worden omdat dit voor veel personen heel veel kan schelen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik vind het zonde dat dit topic gesloten is. Ja, ik zag de vervuiling in het topic ook voorbijkomen, maar daar filter ik zelf wel doorheen. Wat op dit moment belangrijker is, is de absolute toegevoegde waarde van dit topic in deze tijd van extreme energieprijzen. Ik vrees dat met de naderende herfst/winter periode dit topic nog meer aan waarde wint. Ik ben hier de GC aanbieding tegengekomen, en die had ik anders nooit gevonden. Mogelijk komen er de komende maanden nog meer van dit soort aanbiedingen voorbij, en dan is het mooi dat dat hier geplaatst/gevonden kan worden. Elke persoon die via dit topic uit de financiële problemen kan blijven is er weer één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13
Andre61 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:58:
Ik vind het zonde dat dit topic gesloten is. Ja, ik zag de vervuiling in het topic ook voorbijkomen, maar daar filter ik zelf wel doorheen. Wat op dit moment belangrijker is, is de absolute toegevoegde waarde van dit topic in deze tijd van extreme energieprijzen. Ik vrees dat met de naderende herfst/winter periode dit topic nog meer aan waarde wint. Ik ben hier de GC aanbieding tegengekomen, en die had ik anders nooit gevonden. Mogelijk komen er de komende maanden nog meer van dit soort aanbiedingen voorbij, en dan is het mooi dat dat hier geplaatst/gevonden kan worden. Elke persoon die via dit topic uit de financiële problemen kan blijven is er weer één.
Het overstappen voor zover dat nu nog mogelijk is kan een oplossing zijn om uit de geldproblemen te komen, ook besparing heeft met overstappen te maken, besparing op gebruik of besparing op geld. Ik ben zelf ook voor de GC deal gegaan door het topic. Zonder natuurlijk nooit gevonden dus dank voor iedereen die het aangaf. Ook al filter ikzelf op losse energieleveranciers dan had ik het zeker niet gevonden. Misschien is een algemeen topic met deze naam beter want hier kan praktisch alles onder vallen dus kunnen we alle kanten op gaan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 09:27

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:31:
Aan de andere kant heb je ook niet meer nodig dan dit. Enkele verduidelijkingsvragen prima, maar nu zijn dat er wel heel veel die niks met een aanbieding van doen hebben, zoals de eindeloze stroom Univé vragen.

<partij>
<naam product>
<looptijd>
<prijs per kWh enkel>
<prijs per kWh piek>
<prijs per kWh dal>
<prijs per kWh enkel terugleveren>
<prijs per kWh piek terugleveren>
<prijs per kWh dal terugleveren>
<prijs per kWh/methode overschot salderen>
<prijs per m³>
<vaste prijs per maand/jaar elektra>
<vaste prijs per maand/jaar gas>
<kortingen>
<opmerkingen/bijzonderheden>
Stel nou dat je zo'n template gebruikt waar je ook direct een unieke header/footer aan hangt. Dan kan iedereen die enkel de deals wil zien daar op zoeken en zijn de discussies eromheen ook nog steeds mogelijk? Met een linkje naar die zoekopdracht ergens op een mooie plek?

(Een beetje zoals filteren op gepinde posts, maar dan zadel je individuen op met het pinnen.)

[ Voor 4% gewijzigd door Rimco op 22-08-2022 16:32 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Andre61 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:58:
Inderdaad graag topic weer openen zitten altijd goede tips bij de rest moet je maar overslaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Theo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

[...]

Eens met bovenstaande, Er is een duidelijke behoefte voor een topic voor goede energiedeals, en zeker nu de gasprijs boven die van printerinkt komt is het topic voor veel personen bijna een (financiële) life saver. Maar enkel het delen van een goede deal is niet voldoende gezien een energiecontract veel complexer is dan een OLED scherm. Het voor/nadeel van een bepaald contract/deal wisselt van persoon tot persoon, en moet dus ook gedeeld en besproken kunnen worden. Een goede deal bij een discutabele leverancier zal ook besproken moeten worden, net als 'trucjes' om van een deal gebruik te kunnen maken omdat er gewoon veel valkuilen zijn aan een energiecontract die er niet zijn bij een simpel koopproduct zoals een TV.

Daarmee zit kom je al in een gebied dat complexer is dan het enkel neergooien van een deal. Een deal moet besproken kunnen worden 'in den breedste zin van het woord'. En daarbij zit een grijs gebied die wat overlap heeft met andere zaken. Zo is het voordeel/nadeel van een driejarencontract direct verbonden met Oekraïne (al moet de inhoud van het gezeik in dat land niet hier besproken worden); is financieel risico van een bepaalde leverancier direct verbonden met de gezondheid van een leverancier, en is het verschil tussen een stroomprijs en TLV direct gekoppeld aan een vast/variabel contract en of er zonnepanelen en/of een warmtepomp in gebruik is. Maar deze apparaten hoeven dan weer niet besproken te worden.

Mijn inziens is dit topic dus zeker belangrijk om te hebben, en om discussies te kunnen hebben hierover. Maar wellicht kan er wel een paar links worden genoemd onderaan het topic in de topicwarning naar andere topics over zaken als gasbesparing, de oorlog in Oekraïne, het niet (meer) kunnen betalen van de energierekening en stadsverwarming.
Het gewoon dichthouden van het topic is zonde; er is veel kennis en kunde aanwezig, en juist nu is het heel belangrijk als dat gedeeld kan worden omdat dit voor veel personen heel veel kan schelen.
Het topic is niet permanent dicht, alleen was ik er even klaar mee dat er continu iemand moet babysitten om te voorkomen dat het slowchat kroegtopic wordt waarin geen enkele aanbieding meer te vinden is.

Ik snap wat je zegt en iets meer dan het OLED-topic is ook logisch. Maar 'in den breedste zin van het woord' is juist waar het telkens misgaat. Iemand moet zelf kunnen oordelen welk verbruik hij heeft. Tips om zijn ketel opnieuw in te stellen of waterzijdig in te regelen eindigt in de regel in een verhandeling die eindigt met het toepassen van je kinderbadje in de tuin om te zien of je daar warmte kan bufferen (ik noem even een zijstraat) 50 posts verder. Iemand die een leverancier zoekt is dan de draad al kwijt en gaat dan maar vragen ipv zoeken naar de laatste aanbieding. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik volgde dit topic altijd vrij goed, maar vanaf grofweg begin dit jaar ben ik er mee gestopt.
Het gaat me te snel (soms 10 pagina's op 1 dag) en teveel is offtopic. Een aantal keer een TR ingediend, maar op den duur gaat dat ook vervelen. Prima, 'mijn probleem' dacht ik en :w gezegd tegen het topic.

Hier kan natuurlijk niemand wat mee, maar wellicht wel goed om even te laten weten dat hierdoor ook mensen afhaken. In ieder geval veel waardering voor @Señor Sjon die hier e.e.a. in goede banen probeert te leiden, mag ook een keer gezegd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wellicht is het volgende te overwegen (GoT-breed):

Geef de Tweaker bij het posten van een reactie de mogelijkheid (d.m.v. een knop) of de reactie eventueel off-topic is. De lezers van het betreffende topic zal de optie geboden moeten worden om alleen on-topic reacties te lezen, alleen off-topic of zowel on- en off-topic (een filter mogelijkheid). Ideaal zal zoiets niet zijn, maar kan ongetwijfeld veel moderatie acties beperken. De moderator kan alsnog bepalen of een reactie gewijzigd moet worden in on- of off-topic.

Zoiets moet toch niet al te ingewikkeld zijn om in te bouwen op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
bozzo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:18:
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar wellicht is het volgende te overwegen (GoT-breed):

Geef de Tweaker bij het posten van een reactie de mogelijkheid (d.m.v. een knop) of de reactie eventueel off-topic is. De lezers van het betreffende topic zal de optie geboden moeten worden om alleen on-topic reacties te lezen, alleen off-topic of zowel on- en off-topic (een filter mogelijkheid). Ideaal zal zoiets niet zijn, maar kan ongetwijfeld veel moderatie acties beperken. De moderator kan alsnog bepalen of een reactie gewijzigd moet worden in on- of off-topic.

Zoiets moet toch niet al te ingewikkeld zijn om in te bouwen op GoT?
Dan ben ik bang dat men helemaal grenzeloos losgaat.

In principe ben ik het erg eens met de afspraak ontopic blijven.

Echter op elke regel zijn soms uitzonderingen nodig. Maar laat het vooral een uitzondering blijven. En offtopic niet de norm maken.

In dit specifieke geval vind ik iets meer ruimte wenselijk. Maar dan nog steeds niet de excessen van de laatste tijd.

Misschien tijdelijk hulpmods inschakelen die alleen dit topic helpen beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-04 09:03
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:05:
Ik denk dat ik aan iets vergelijkbaars zat te denken.
Een topic met puur de aanbiedingen (en dan aub ook duidelijk of de genoemde prijzen kaal zijn of met ODE, BTW en alles). En daarnaast een topic met bijna dezelfde naam, maar dan 'discussie-topic'. Discussie over de prijzen, maar ook de vele adviesvragen en de gegeven adviezen en wat een ieder zelf voor keuzes heeft gemaakt.
Dan is het ene topic, als het mis gaat, ook makkelijk 'schoon te maken', alles wat niet een prijs benoemd kan weg. En in het andere topic kunnen dan desnoods de specifieke berichten waar men op wil reageren gequote/overgenomen worden en kan de discussie voortgaan.
Beide, zowel de aanbiedingen, als de discussie vind ik zeker interessant.

Vast format is ook zeker handig en duidelijk, ook voor als iemand toch een startpost zou willen/kunnen bijhouden met actuele prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-04 12:56
Cheesy schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:07:
Ik volgde dit topic altijd vrij goed, maar vanaf grofweg begin dit jaar ben ik er mee gestopt.
Het gaat me te snel (soms 10 pagina's op 1 dag) en teveel is offtopic. Een aantal keer een TR ingediend, maar op den duur gaat dat ook vervelen. Prima, 'mijn probleem' dacht ik en :w gezegd tegen het topic.

Hier kan natuurlijk niemand wat mee, maar wellicht wel goed om even te laten weten dat hierdoor ook mensen afhaken. In ieder geval veel waardering voor @Señor Sjon die hier e.e.a. in goede banen probeert te leiden, mag ook een keer gezegd worden ;)
In het begin van het jaar waren er zeer veel reacties per dag op dat topic, maar er gebeurde ook veel en er zaten vele goede verwijzingen naar gunstige energiecontracten bij. @Cap hield zelfs een spreadsheet bij met alle verkrijgbare contracten, compleet met tarieven die hij dagelijks bijhield.
Ik heb voor mijn vriendin hierdoor een gunstig 5 jarig contract afgesloten bij Zonder Gas, dat was mij zonder dat topic niet gelukt. Sinds er bijna geen vaste contracten meer werden afgesloten raakte het topic in verval en werden bijzaken de dagelijkse items.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 17:40
Señor Sjon schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:06:
Enig vorm van discussie snap ik, maar bv over voorschotten ging het maar door. De druppel was iemand die 3 uur na een modbreak tips vroeg om douchewater te besparen. Veel goed bedoelde reacties eronder waarvan men zelf ook al aangeeft offtopic te gaan en toch blijft posten.
Hier zit wel heel weinig empathie in zeg.

De post ging er om dat iemand de energierekening niet meer kan betalen. Daardoor de verwarming sowieso al uit laat en nog tips zocht mbt douchewater. Iemand komt dus er al voor uit dat hij/zij t simpelweg niet meer kan opbrengen, dat is echt een klote situatie, waar iets meer empathie voor mag zijn

Mensen raken of zijn in paniek en gaan zoeken naar oplossingen. Ik voeg me daarom bij de eerder gedane suggestie 1: aanbiedingen / prijzen topic 2: een breed energie topic. Als we daarmee onze medemens een beetje kunnen helpen met tips en ervaringen lijkt mij dat juist winst.

[ Voor 8% gewijzigd door geishin op 22-08-2022 22:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-04 16:03
geishin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

Hier zit wel heel weinig empathie in zeg.

De post ging er om dat iemand de energierekening niet meer kan betalen. Daardoor de verwarming sowieso al uit laat en nog tips zocht mbt douchewater. Iemand komt dus er al voor uit dat hij/zij t simpelweg niet meer kan opbrengen, dat is echt een klote situatie, waar iets meer empathie voor mag zijn

Mensen raken of zijn in paniek en gaan zoeken naar oplossingen. Ik voeg me daarom bij de eerder gedane suggestie 1: aanbiedingen / prijzen topic 2: een breed energie topic. Als we daarmee onze medemens een beetje kunnen helpen met tips en ervaringen lijkt mij dat juist winst.
Ben ik het niet mee eens. Ik begrijp de paniek maar de consequentie is dit topic volledig ontspoort en dan vind ik het terecht dat er ingegrepen wordt. En je mag best wat meer discipline vragen. Ik ben ook niet voor een puur tabelletjes topic. Het gaat niet alleen om de prijs maar ook om ervaringen die men heeft met leveranciers (klantenservice, betrouwbaarheid, bereikbaarheid etc. etc.) en daarom mag het best wat breder zijn. Maar pagina's met douchewater in dit topic gaat echt veel te ver. Dan wordt het onleesbaar en schiet het z'n doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@libo1949 Een verhaal over jouw zonnepanelen is wel on-topic?
Nuchter bekeken erger ik mij ook aan de warmtepomp berekeningen, accu plaatsingen en zonnepanelen vragen. Dat maakt het immers ook onleesbaar voor iemand die informatie zoekt over een energieleverancier.

Zodra er iets controversieel is kan je een discussie verwachten, het wisselen van ideeën en zienswijze is immers de definitie van forum.
Dat er vervolgens pagina's volgeschreven kunnen worden over een klein technisch verschil is typisch Tweakers.
Dat dat niet altijd op de juiste plek gebeurt kunnen we het, denk ik, allemaal over eens zijn.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-04 21:41
Ik mis het forum enorm. Ik ben dagelijks met energieleveranciers bezig omdat ik noodgedwongen nu variabel zit en heel veel stroom verbruik. Ik zie heel graag een oplossing, maakt niet uit hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-04 12:56
Raymond P schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:12:
@libo1949 Een verhaal over jouw zonnepanelen is wel on-topic?
Nuchter bekeken erger ik mij ook aan de warmtepomp berekeningen, accu plaatsingen en zonnepanelen vragen. Dat maakt het immers ook onleesbaar voor iemand die informatie zoekt over een energieleverancier.

Zodra er iets controversieel is kan je een discussie verwachten, het wisselen van ideeën en zienswijze is immers de definitie van forum.
Dat er vervolgens pagina's volgeschreven kunnen worden over een klein technisch verschil is typisch Tweakers.
Dat dat niet altijd op de juiste plek gebeurt kunnen we het, denk ik, allemaal over eens zijn.
Klopt, in dat topic stonden ook onnodig veel reacties van mensen die qua energie geheel zelfvoorzienend zijn en amper of niets per maand aan energie kwijt zijn, ongeacht hoe hoog de tarieven worden, of zelfs (veel) verdienen door de huidige hoge stroomtarieven vanwege hun (hoge) teruglevering.
Die reacties leken er vaak meer op om bewondering en erkenning te oogsten over hoe goed ze het wel niet voor ekaar hebben met al hun zonnepanelen en warmtepompen in hun gasloze en perfect geïsoleerde huizen. Zulke reacties kwamen heel schril over tussen de reacties van mensen die die weelde niet hebben en momenteel wanhopig op zoek zijn naar iets betaalbaars, wat er helaas niet is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 06:46
Ik ben wel benieuwd, waarom maken 'moderators' zich zo ontzettend druk over een topic dat organisch een paar posts semi-off-topic gaat? Sowieso dat hele stricte moderaten op content - laat mensen vooral praten waar ze over willen praten. Er zijn momenteel toch amper contracten te krijgen of vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik meld het wanneer ik een deal vind die waarschijnlijk veel mensen helpt zo heb ik de Unive deal gemeld en er veel mensen gelukkig mee gemaakt, jammer dat dit niet meer kan (mag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:17
Als je drie of vier topics aanmaakt en actief mensen naar het juiste topic stuurt, dan ontstaan de juiste discussies echt wel op de juiste plek. Probleem wordt het als je dat pas na 48 reacties gaat doen, dan ziet niemand wanneer een mod probeerde in te grijpen -denk ik- en gaat alles verder zoals het ging. Wellicht de vier volgende topics om het ene topic te vervangen?

Energiebesparing
De energierekening hoe nu verder
Aanbiedingen/contract energie-aanbieders
Het grote teruglevertopic

En dan is er al een topic over de energiemarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
detulp050 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:39: Wellicht de vier volgende topics om het ene topic te vervangen?

Energiebesparing
De energierekening hoe nu verder
Aanbiedingen/contract energie-aanbieders
Het grote teruglevertopic

En dan is er al een topic over de energiemarkt.
Ik denk dat dat leuk klinkt, maar in de praktijk lopen de onderwerpen die je noemt zo in elkaar over dat ik denk dat je beter een ‘aanbiedingen’ en ‘discussie’ topic kan hebben.

Er worden altijd zonnepanelen bijgehaald als off-topic topic. Voor mensen zonder panelen totaal niet relevant, tenzij je het kan overwegen. Voor mensen met panelen niet los te zien van aanbieders, aanbiedingen en rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:17
CarpeVentum schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat dat leuk klinkt, maar in de praktijk lopen de onderwerpen die je noemt zo in elkaar over dat ik denk dat je beter een ‘aanbiedingen’ en ‘discussie’ topic kan hebben.
Doe dan het 'Overstappen op andere energieleverancier' naar het Aanbiedingenforum en hernoem het topic Ontwikkelingen Energieprijzen en -klimaat door o.a.de oorlog naar dezelfde titel, maar dan zonder 'door oorlog'.

[ Voor 12% gewijzigd door detulp050 op 23-08-2022 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
detulp050 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Doe dan het 'Overstappen op andere energieleverancier' naar het Aanbiedingenforum en hernoem het topic Ontwikkelingen Energieprijzen en -klimaat door o.a.de oorlog naar dezelfde titel, maar dan zonder 'door oorlog'.
Haal klimaat ook maar uit de titel dan en haal dat topic uit het themaforum "oorlog in Oekraïne".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:24
Hoeveel aanbiedingen zijn er nu nog eigenlijk?
Gc/unive is niet meer af te sluiten dacht ik (nadat de tarieven 3 of 4 keer omhoog gegaan zijn).

Daarbij dienen alle tarieven online vermeld te worden, dus met een beetje inzet kun je dat toch prima zelf uitzoeken? Gezien de prijzen lijkt het me wel de moeite waard en financieel rendabel om daar wat vrije tijd in te steken.

Waarschijnlijk zijn alleen nog modelcontracten over. Bestaande klanten krijgen nog wel eens een ander aanbod, maar daar heeft iedereen die daar geen klant is, ook niets aan. Degenen die wél klant zijn, krijgen hetzelfde aanbod wanneer het hun aangeboden kan worden.

Dus ja, ik denk dat een topic over het overstappen naar een andere energieleverancier vooral gericht op tarieven, nu niet echt meer bestaansrecht heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-04 09:15
Het maakt mij niet uit wat er wel of niet precies mag in het topic "wisselen van energieleverancier" (ik vond het prima zoals het was) mag maar mag het aub heel snel terug open? Dit topic is op dit moment tenslotte bijna een eerste levensbehoefte.🥶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 14:37
Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) is het offtopic gaan iets van de laatste maanden. Ik volg het topic al een paar jaar maar had niet het idee dat er eerder zo veel ingegrepen moest worden. Dit lijkt iets van de laatste paar maanden? (dus het kan wel)

Ik begrijp de wens voor een wat lossere moderatie wel. Echter, ik denk dat mensen die specifiek naar dit topic navigeren omdat zij door de bomen het bos niet meer zien, nu door een stortvloed aan offtopic berichten moeten navigeren. Niet iedereen zit daar op te wachten of is daar goed in thuis.

Overigens heb ik geen oplossing. Wellcht gewoon weer opieuw proberen? Topic is nu een dag dicht en gezien de berichten hiuer denk ik dat velen het punt wel snappen nu?

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
lvanhoe schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 02:05:
Ik ben wel benieuwd, waarom maken 'moderators' zich zo ontzettend druk over een topic dat organisch een paar posts semi-off-topic gaat? Sowieso dat hele stricte moderaten op content - laat mensen vooral praten waar ze over willen praten. Er zijn momenteel toch amper contracten te krijgen of vergelijken.
Omdat je alleen de schone versie ziet, lijkt het allemaal wel mee te vallen. paar, semi-offtopic, Leuke verkleinwoordjes, maar daar was echt geen sprake van. Wat @ijhas ook zegt, dit is pas echt uit de hand gelopen sinds februari en de laatste maanden werd het alleen maar erger.

Goed ik heb Ontwikkelingen turbulente energiemarkt hernoemd en naar AWM geplaatst, daar kan de algemene discussie over prijsontwikkelingen.
Ik ben nu bezig met de topicstart met format voor een energieleveranciers topic in AK zodat men in ieder geval weer op jacht kan naar contracten.

Andere (bestaande) topics:
De Duurzame Kroeg deel 4
Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic
Saldering per kwartaal of jaar
het grote day ahead energie prijzen topic.
Veel verduurzamingsinformatie kan je al vinden in Duurzame energie en installaties. Hier is vaak al veel te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Goed bezig, als suggestie: ik zou deze topiclink nog plaatsen in de topicstart of in het regelement, zodat mensen die snel kunnen vinden:

Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dacht dat ik hem had, maar bij deze toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Blijft/gaat het oude topic dan open voor "Uitgebreide ervaringen met leveranciers die niet direct met de aanbieding te maken hebben" die in het aanbiedingen en kortingen topic in de topicstart expliciet niet zijn toegestaan?

Nu lijkt niet tegemoet gekomen te worden aan de behoefte van menigeen hierboven. De meerderheid lijkt toch voor een topic waarin meer ruimte is dan enkel prijstemplates omdat keuze van een energieleverancier andere koek is dan een LCD TV.

Tevens lijkt "aanbiedingen en kortingen" geen ruimte te bieden aan "gewone" prijzen die geen actieprijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In principe heb ik wel wat ruimte overgelaten voor enige discussie over een leverancier, maar verhandelingen van meerdere pagina's over bv Innova of GC/Univé zijn niet de bedoeling. Zo'n aanbieding zou ook zelfs prima in zijn eigen topic kunnen (ja ik weet het, het is eng om af en toe een topic te openen. ;)). Omdat we eigenlijk al maanden bezig zijn om het topic leesbaar te houden, willen we het eerst zo proberen.

Het forumdeel is AK en ik ga ervan uit dat de situatie met de tijd gaat normaliseren. Maar goed, waarom zou je gewone prijzen willen posten. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titusvh
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:36:
In principe heb ik wel wat ruimte overgelaten voor enige discussie over een leverancier, maar verhandelingen van meerdere pagina's over bv Innova of GC/Univé zijn niet de bedoeling. Zo'n aanbieding zou ook zelfs prima in zijn eigen topic kunnen (ja ik weet het, het is eng om af en toe een topic te openen. ;)). Omdat we eigenlijk al maanden bezig zijn om het topic leesbaar te houden, willen we het eerst zo proberen.
De door mij aangehaalde regel uit de topicstart "Uitgebreide ervaringen met leveranciers die niet direct met de aanbieding te maken hebben." geeft bij mij in elk geval geen beleving van die ruimte die je hierboven schetst...

Waarom de oude "overstappen van energieleverancier" niet openzetten en mensen de ruimte geven er meer omheen te praten en ernaast het topic met de strakke templates?
Titel past ook prima bij de inhoud 'overstappen naar een nieuwe energieleverancier' dan: overstappen in de breedste zin.

Uiteraard blijft daar nog steeds genoeg offtopic.

Dan kan je het nieuwe topic ook veel strakker modereren.

Samengevat: als het bij de huidige opzet blijft voel ik mij niet gehoord (en ik neem aan de bijna?) meerderheid die hier gereageerd heeft ook niet) en zou ik dat echt heel erg jammer vinden! Ik mis dan echt wat.

Kan de titel van nieuwe topic niet beter "Energieleveranciers tarieven" oid zijn? Niet elk tarief is korting of aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Pagina: 1 2 3 Laatste