Dan mag je een bericht sturen naar de betreffende moderatorFaceDown schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:49:
[...]
Stuur het dan door ofzo.. er is daar geen feedbacktopic.
Omdat er op mijn DM niet gereageerd wordt, dit is mijn feedback mbt het sluiten van het 'Overstappen naar een nieuwe energieleverancier'..
Ik volg het betreffende draadje sinds vorig jaar december toen ik samen met anderen bij het faillissement van FENOR gedwongen op zoek moest naar een andere leverancier. Mede dankzij dat draadje en de hulp van mede tweakers heb ik een 3 jarig contract weten af te sluiten bij Zondergas. Niets dan lof dus voor de community.
Ik vroeg me af, kan je de vervuilers niet harder aanpakken en ze een waarschuwing of tijdelijke ban geven? Want het zou jammer zijn als het topic door dit soort mensen gesloten moet worden/blijven. Blijkbaar is lezen voor mensen super moeilijk, dan maar hardleers, toch? Ben het ook wel mee eens dat het 'zware' tijden zijn voor mensen, maar dat mag toch geen excuus zijn om dan maar zonder nuance topics vol te spammen zonder de topic warnings eerst te lezen.
Lijkt me sowieso een algemeen iets, in veel van de topics die ik volg wordt er herhaaldelijk ingegrepen omdat er gewoon veel mensen op het tweakers forum komen die voorheen het forum niet bezochten, de ettiquetes niet kennen / snappen, wellicht een indirect gevolg van de veranderende samenleving (en oa de ontwikkelingen op de energie markt, gas, oorlog, inflatie, ellende).. wel iets om wellicht te bespreken intern bij Tweakers met je collega's en hoe hier mee om te gaan..
Daarnaast deel ik de mening van @Titusvh dat je mensen nu tijdelijk naar een doodlopend topic dirigeert maar ze uiteindelijk toch ook in het topic 'Energieleveranciers aanbiedingentopic' terecht zal zien komen en dan zal vrees ik het hele gebeuren zich herhalen. Er moet denk ik daarom iets structureels worden bedacht en besloten door de redactie. Of harder modereren of soms zaken iets meer loslaten wellicht?
Ik volg het betreffende draadje sinds vorig jaar december toen ik samen met anderen bij het faillissement van FENOR gedwongen op zoek moest naar een andere leverancier. Mede dankzij dat draadje en de hulp van mede tweakers heb ik een 3 jarig contract weten af te sluiten bij Zondergas. Niets dan lof dus voor de community.
Ik vroeg me af, kan je de vervuilers niet harder aanpakken en ze een waarschuwing of tijdelijke ban geven? Want het zou jammer zijn als het topic door dit soort mensen gesloten moet worden/blijven. Blijkbaar is lezen voor mensen super moeilijk, dan maar hardleers, toch? Ben het ook wel mee eens dat het 'zware' tijden zijn voor mensen, maar dat mag toch geen excuus zijn om dan maar zonder nuance topics vol te spammen zonder de topic warnings eerst te lezen.
Lijkt me sowieso een algemeen iets, in veel van de topics die ik volg wordt er herhaaldelijk ingegrepen omdat er gewoon veel mensen op het tweakers forum komen die voorheen het forum niet bezochten, de ettiquetes niet kennen / snappen, wellicht een indirect gevolg van de veranderende samenleving (en oa de ontwikkelingen op de energie markt, gas, oorlog, inflatie, ellende).. wel iets om wellicht te bespreken intern bij Tweakers met je collega's en hoe hier mee om te gaan..
Daarnaast deel ik de mening van @Titusvh dat je mensen nu tijdelijk naar een doodlopend topic dirigeert maar ze uiteindelijk toch ook in het topic 'Energieleveranciers aanbiedingentopic' terecht zal zien komen en dan zal vrees ik het hele gebeuren zich herhalen. Er moet denk ik daarom iets structureels worden bedacht en besloten door de redactie. Of harder modereren of soms zaken iets meer loslaten wellicht?
Klopt. Je DM is er langs geglipt. Ik heb de beweegredenen hier al meermaals toegelicht en ook in AWM heeft het onderwerp de aandacht omdat het veel aspecten van de samenleving raakt. Maar men is soms drukker met ventileren van frustratie dan bezighouden met het topic waar ze in posten.
Energieleveranciers aanbiedingentopic gaat nu op zich een stuk beter met een grotere prijsdichtheid per pagina dan het de laatste maanden was. Maar niet eindeloze vragen die ook via google gevonden kunnen worden.
Energieleveranciers aanbiedingentopic gaat nu op zich een stuk beter met een grotere prijsdichtheid per pagina dan het de laatste maanden was. Maar niet eindeloze vragen die ook via google gevonden kunnen worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2022 13:59 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zie dat helaas ook dit nieuwe topic nu 'tijdelijk' gesloten is and I hate to say it maar dat was voorspelbaar en wat we ook al aangaven. Dus er zal toch iets anders moeten bedacht want blijkbaar passen mensen het gedrag niet aan (sterker nog het lijkt wel erger te worden).. Misschien toch maar een algemeen draadje toelaten/gedogen zodat mensen hun ei kwijt kunnen?Señor Sjon schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:53:
Klopt. Je DM is er langs geglipt. Ik heb de beweegredenen hier al meermaals toegelicht en ook in AWM heeft het onderwerp de aandacht omdat het veel aspecten van de samenleving raakt. Maar men is soms drukker met ventileren van frustratie dan bezighouden met het topic waar ze in posten.
edit; ik weet dat (veel) mods dit vrijwillig in hun eigen tijd doen dus voor jullie is dit op een gegeven moment toch ook niet leuk meer zo? jullie inspanningen worden in ieder geval gewaardeerd.
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 18-09-2022 12:00 ]
Wat bereik je nu als moderator precies met het sluiten van een topic, ten opzichte van het gewoon open laten en het niet meer modereren? Inmiddels gaat het een beetje naar machtsmisbruik ruiken - als het niet precies zo gaat als een paar individuen willen, sluiten we gewoon keer op keer het topic waar mensen die zich proberen te informeren over gas- en energieprijzen nog een beetje met elkaar kunnen praten. Wat héb je daar nou aan? Je hebt toch duizend keer liever een topic met een paar off topic posts er tussen, dan helemaal geen topic?
[ Voor 11% gewijzigd door lvanhoe op 18-09-2022 17:31 ]
Ik zeg ook: lekker open houden en laten gaan.
We hebben te maken met een unieke situatie die de komende winter ook nog wel zal aanhouden. Mensen hebben de behoefte om erover te praten.
Dan kun je wel zoveel mogelijk blijven aansturen op aparte topics en het off-topic gaan proberen te voorkomen, maar alles rondom energie leeft nu zó erg dat dat - zoals nu alweer blijkt - simpelweg niet mogelijk is.
Lekker laten gaan en over een half jaar opnieuw evalueren!
We hebben te maken met een unieke situatie die de komende winter ook nog wel zal aanhouden. Mensen hebben de behoefte om erover te praten.
Dan kun je wel zoveel mogelijk blijven aansturen op aparte topics en het off-topic gaan proberen te voorkomen, maar alles rondom energie leeft nu zó erg dat dat - zoals nu alweer blijkt - simpelweg niet mogelijk is.
Als je het over de huidige situatie rondom de energiecrisis wil hebben, kan dat beter in Energie-en inflatiecrisis in Nederland dan in een aanbiedingentopic. Het topic willen we op een later moment weer openen, maar gaat het weer mis ermee, zien we geen andere oplossing dan om het topic te sluiten.Uniciteit schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:39:
Ik zeg ook: lekker open houden en laten gaan.
Discussie over alles wat niet met een aanbieding te maken heeft, hoort gewoonweg niet thuis in een aanbiedingentopic. Dat is altijd zo geweest in A&K.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Is het idee om naast een Zero Tolerance Aanbiedingen Topic ook een slowchat-topic aan te maken?
Ik zie anders toch nog wat berichten tussen wal en schip vallen. Men wil over aanbiedingen en aanbieders toch graag van gedachten wisselen, zoals bijvoorbeeld onlangs over het callcenter dat energie verkoopt.
Ik zie anders toch nog wat berichten tussen wal en schip vallen. Men wil over aanbiedingen en aanbieders toch graag van gedachten wisselen, zoals bijvoorbeeld onlangs over het callcenter dat energie verkoopt.
Ik snap die gedachtegang, maar is het niet tijd om daar dus voorlopig vanaf te stappen?Yorinn schreef op maandag 19 september 2022 @ 00:34:
[...]
Als je het over de huidige situatie rondom de energiecrisis wil hebben, kan dat beter in Energie-en inflatiecrisis in Nederland dan in een aanbiedingentopic. Het topic willen we op een later moment weer openen, maar gaat het weer mis ermee, zien we geen andere oplossing dan om het topic te sluiten.
Discussie over alles wat niet met een aanbieding te maken heeft, hoort gewoonweg niet thuis in een aanbiedingentopic.
Het onderwerp leeft nu zó erg en zó veel mensen hebben er een mening over. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe energieleverancier komen toch altijd eerst uit bij dat topic en willen dan gelijk hun ei kwijt over zaken als hoe hoog de prijzen wel niet zijn, het beleid van de overheid, verduurzaming, etc. Dat valt simpelweg niet te stoppen.
En de energieprijzen zijn in die tijd altijd ultra laag geweest, waardoor je een ander publiek trok in het topic.Dat is altijd zo geweest in A&K.
Nogmaals: het onderwerp leeft heel erg, mensen willen ventileren en 9/10 keer is dit het eerste topic wat ze zullen tegenkomen. Totdat de situatie normaliseert kunnen jullie deze situatie toch gewoon tolereren?
Het is soms misschien vervelend, maar echt geen ramp om voor de tiende keer te lezen: "Deze prijzen zijn echt hoog", "Ik ben echt blij dat ik geïsoleerd heb" of "De overheid moet echt met meer steun komen!"
Het is voor nu even wat het is. Tolereer het. Blijf niet hangen in 'zo hebben we het altijd gedaan en zo gaan we het nu ook doen.'
Op het moment heb je 2 groepen:
1) Mensen die nog hun vaste prijzen hebben: "waar zeuren jullie over, doe maar een trui aan en de kachel niet op 25"
2) Mensen die een nieuwe maandbedrag krijgen: "paniek1!! We lezen niks van enig topic of topicwarning en plempen onze berichten neer waar we ze kwijt kunnen."
1) Mensen die nog hun vaste prijzen hebben: "waar zeuren jullie over, doe maar een trui aan en de kachel niet op 25"
2) Mensen die een nieuwe maandbedrag krijgen: "paniek1!! We lezen niks van enig topic of topicwarning en plempen onze berichten neer waar we ze kwijt kunnen."
Daarmee doe je groep 3 tekort: Mensen die actief aanbiedingen zoeken en delen, belangeloos rekensheets opstellen e.d. Die zijn er ook nog steeds.Señor Sjon schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:20:
Op het moment heb je 2 groepen:
Klopt en die hielden het aanbiedingentopic ook relevant. Maar als die even niet posten, kregen we allerlei offtopic verhandelingen over van alles en nog wat. Je hoeft natuurlijk niet te posten als er even iets niet ontopics te melden is.
Klopt allemaal, maar ik denk dat wat @Uniciteit zegt ook hout snijdt.. volgens mij is de aard van de mens chaotisch en zolang alles in goede tijden goed gaat, loopt iedereen netjes gedisciplineerd binnen de lijntjes. We zitten nu in roerige tijden waarbij mensen blijkbaar forum etiquette minder belangrijk vinden dan hun persoonlijke (mogelijk serieuze) problemen.
Ik snap tegelijkertijd het dilemma als je een specifiek topic schoon wil houden, wellicht zou dergelijk topic dan op een bijzondere manier gemodereerd moeten worden, denk aan moderators of power users die de door users ingebrachte posts eerst goedkeuren voor ze zichtbaar worden in een draadje.
Weet niet of dit op dit moment mogelijk is, technisch kan natuurlijk alles, maar het forum ondersteunt dit mogelijk (nog) niet en wellicht is er ook niet genoeg mankracht om dergelijke functie te ondersteunen, want dit vraagt ook weer iets van mods.
Ik denk ook niet dat er '1' oplossing is, volgens mij moet je ergens een uitlaatklep faciliteren en dan kan je op andere topics juist de regels streng hanteren.
Ik snap tegelijkertijd het dilemma als je een specifiek topic schoon wil houden, wellicht zou dergelijk topic dan op een bijzondere manier gemodereerd moeten worden, denk aan moderators of power users die de door users ingebrachte posts eerst goedkeuren voor ze zichtbaar worden in een draadje.
Weet niet of dit op dit moment mogelijk is, technisch kan natuurlijk alles, maar het forum ondersteunt dit mogelijk (nog) niet en wellicht is er ook niet genoeg mankracht om dergelijke functie te ondersteunen, want dit vraagt ook weer iets van mods.
Ik denk ook niet dat er '1' oplossing is, volgens mij moet je ergens een uitlaatklep faciliteren en dan kan je op andere topics juist de regels streng hanteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2022 09:41 ]
Dat dit ging gebeuren was redelijkerwijs wel te verwachten. Het is ook niet zo dat hier niet voor is gewaarschuwd.
Er was nog kans geweest als het oude topic "Overstappen van energieleverancier" open was gebleven.
Dan was dit Energieleveranciers Aanbiedingen topic makkelijker zero/little tolerance te maken: enkel (tabelletjes met) prijzen.
Nu is er geforceerd een "liefst alleen tabelletjes" topic van gemaakt maar omdat er meer bij keuze van een energieleverancier komt kijken dan alleen de prijs, is dit nieuwe topic toch de enige plek waar mensen hun randverhalen kwijt kunnen.
Er is blijkbaar een duidelijke behoefte. Al gaat het soms wel erg ver (de ketel op zolder, laatste post), dat is overduidelijk eruit trappen.
Goed, in het kader van denken in oplossingen:
Er was nog kans geweest als het oude topic "Overstappen van energieleverancier" open was gebleven.
Dan was dit Energieleveranciers Aanbiedingen topic makkelijker zero/little tolerance te maken: enkel (tabelletjes met) prijzen.
Nu is er geforceerd een "liefst alleen tabelletjes" topic van gemaakt maar omdat er meer bij keuze van een energieleverancier komt kijken dan alleen de prijs, is dit nieuwe topic toch de enige plek waar mensen hun randverhalen kwijt kunnen.
Er is blijkbaar een duidelijke behoefte. Al gaat het soms wel erg ver (de ketel op zolder, laatste post), dat is overduidelijk eruit trappen.
Goed, in het kader van denken in oplossingen:
- Open dit topic weer, maar zero/little tolerance (al vind ik persoonlijk nog steeds dat er meer is dan alleen prijzen)
- Open het oude topic en laat het een beetje los.
We gaan het proberen: Help! De energierekening - kroegtopic
Behave.
Zero Tolerance wordt makkelijk geroepen, maar dat is nog veel intensiever modereren.
Behave.
Zero Tolerance wordt makkelijk geroepen, maar dat is nog veel intensiever modereren.
[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2022 11:09 ]
Señor Sjon schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:09:
We gaan het proberen: Help! De energierekening - kroegtopic
Behave.
Toch is dat blijkbaar nodig. 
Ik heb het kroegtopic eraan toegevoegd.
Ik heb het kroegtopic eraan toegevoegd.
[ Voor 189% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2022 11:40 ]
Wat mij opvalt in het kroegtopic: ik heb nog nooit zoveel prijsoverzichtjes gezien!
[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 20-09-2022 13:22 ]
Wat is het juiste topic om het over de prijzen van zonnepanelen te hebben?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
In principe Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 11
Of wil je een offerte toetsen? Dan Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Of wil je een offerte toetsen? Dan Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Anoniem: 1837118
Past misschien niet helemaal in dit topic maar is het mogelijk om een overzichtje te krijgen van de moderators van de verschillende subfora?
Als je op het forum-deel klikt, bv Wonen, dan staan rechtsboven de moderators en de admins benoemd.Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:36:
Past misschien niet helemaal in dit topic maar is het mogelijk om een overzichtje te krijgen van de moderators van de verschillende subfora?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Let wel: dat zijn de mods die hun focus op dat forum deel hebben en primair aanspreekpunt zijn.
Doorgaans kunnen crewleden modden binnen de hele forum groep waar ze actief zijn. Dus je kan zo nu en dan ook prima mod-acties van andere crew leden tegenkomen dan degenen die bovenaan genoemd staan.
Doorgaans kunnen crewleden modden binnen de hele forum groep waar ze actief zijn. Dus je kan zo nu en dan ook prima mod-acties van andere crew leden tegenkomen dan degenen die bovenaan genoemd staan.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ook opvallend: Duurzame energie en installaties heeft geen gepinned feedbacktopic. Of zie ik dat nu over het hoofd @Orion84?
Daarom even hier.
Ik heb over exact dezelfde vraag van @danny .s eerder vandaag een TR aangemaakt maar die lijkt te worden genegeerd of om andere reden te zijn weggeklikt. Kunnen jullie uitleggen waarom?
Daarom even hier.
@teacher @ThinkPad @Septillion @Proton_danny.s schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:19:
Ik zou het kunnen waarderen als wij deze hele thread weer ontopic kunnen krijgen. Ik volg het topic omdat ik benieuwd ben naar de uitkomst en voortgang over de procedure tegen BE. Niet hele discussies over hoe wel of niet gesaldeerd wordt, hebben we een los topic voor. Ook niet discussies over terug verdientijd van PV panelen.
Ik heb over exact dezelfde vraag van @danny .s eerder vandaag een TR aangemaakt maar die lijkt te worden genegeerd of om andere reden te zijn weggeklikt. Kunnen jullie uitleggen waarom?
[ Voor 5% gewijzigd door Real op 20-10-2022 18:46 ]
In DEI hebben we geen feedbacktopic, dat klopt. We hebben als teampje een DM-thread waarin we issues/vragen met elkaar onderling overleggen. Dit werkt voor ons eigenlijk al een aantal jaren prima zo. Als moderator zijn we via DM ook bereikbaar voor vragen over een modactie.
Ik heb het TR even bekeken, de betreffende post is wel degelijk on-topic, ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Het gaat om informatie die door de leverancier verspreid wordt, maar mogelijk incorrect is. Dit kan van belang zijn in de rechtszaak. Dat probeert de user aan te geven in z'n bericht.
CC @danny.s
Ik heb het TR even bekeken, de betreffende post is wel degelijk on-topic, ook al lijkt dat in eerste instantie niet zo. Het gaat om informatie die door de leverancier verspreid wordt, maar mogelijk incorrect is. Dit kan van belang zijn in de rechtszaak. Dat probeert de user aan te geven in z'n bericht.
CC @danny.s
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2022 19:36 ]
Kan het antwoord op deze vraag, of iets soortgelijks opgenomen worden in de topicwarning?
Die vraag is inmiddels al 50x beantwoord denk ik...
Die vraag is inmiddels al 50x beantwoord denk ik...
LJ80 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:14:
[...]
Maar ik zat dan te denken.
Ik zou toch voor mijn elektro bij Essent kunnen blijven (salderen en uiteindelijk bijna €0,-)
En mijn gas elders bij een leverancier met een Dynamisch contract kunnen onderbrengen.
Is dit gek gedacht of meer mensen die dit doen?
de Peer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:15:
[...]
volgens mij is dit de laatste week de meest gestelde vraag in dit topic.
Ja prima idee, dat kun je doen.
ouderwets salderen zou ik koesteren en niet zo maar overboord gooien, tenzij je een SAP (2e slimme meter) laat installeren.
Er kunnen post gepind worden en dat er dan in de topic warning iets komt als:
Dan heb ik alleen vrijwilligers nodig die de gepinde posts bij willen houden
Dan maken we het voor diegene die wat zoekt makkelijker en de andere kant die het moet beantwoorden ook.Lees eerst even de gepinde posts door voor de meest gestelde vragen en antwoorden.
Het SAP topic Secundair allocatiepunt als verdienmodel? was wellicht ook een logische keuze geweest.tweakduke schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:49:
[mbr]Zaken omtrent PAP / SAP horen in Geld verdienen met de energierekening Enkele posts zijn daarheen verplaatst.[/]
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 28-11-2022 09:52 ]
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Ergens heb je een punt, maar dat topic gaat meer over de technische realisatie dan dat men informatie zoekt of over de prijzen omtrent dat onderwerp bespreekt.de Peer schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:51:
[...]
Het SAP topic Secundair allocatiepunt als verdienmodel? was wellicht ook een logische keuze geweest.
En ergens horen de technische realisatie of vragen over de meterkast in DEI. Ik ga intern ook even overleggen, het moet wel overzichtelijk blijven voor ons allemaal
Er worden aardig wat post gepint in dat topic. Welke extra informatie bevatten die nog niet in de topic start zijn opgenomen. Of dermate uitgebreid dat overname in de ts. De ts te lang maakt.tweakduke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:15:
Er kunnen post gepind worden en dat er dan in de topic warning iets komt als:
[...]
Dan maken we het voor diegene die wat zoekt makkelijker en de andere kant die het moet beantwoorden ook.
Mocht ik belangrijke posts missen. Geef me dan een dm. Dan kan ik dat meteen bij werken.
Ik probeer wel het aantal pinned posts onder de 20 te houden.
Dus grotere posts met completere inhoud en nuances hebben de voorkeur.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Hallo Moderator, misschien tijd voor weer eens een nieuwe draad? 1000 pagina's word wat onoverzichtelijk 
Verplaatst uit: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3
Verplaatst uit: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3
[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 12-01-2023 10:50 ]
Ik zit pas op 167RoosW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:16:
Hallo Moderator, misschien tijd voor weer eens een nieuwe draad? 1000 pagina's word wat onoverzichtelijk
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Voor de forumsoftware maakt dat niet meer uit (tip, zet het op 100 berichten/pagina). Enne, wat kijkt men nog terug dan? Maar goed, bij mij is ie ook al 250+ pagina's, dus een nieuw deeltje (denk per jaar?) is wel een mooi moment nu: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023RoosW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:16:
[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 12-01-2023 10:58 ]
@Señor Sjon, naar aanleiding van mijn post hier: Melkunie in "ACM: afkoopregeling energiecontract versoberen"
In het 'Afschaffen salderen'-topic staat in de quickreply een link naar het 'ACM afkoopregeling'-topic.
Idee om in dit topic de link naar het andere topic hierin op te nemen?
En achteraf vind ik mijn eigen post met de verwijziging een beetje te backseat-modderig dus die mag wat mij betreft ook weg
In het 'Afschaffen salderen'-topic staat in de quickreply een link naar het 'ACM afkoopregeling'-topic.
Idee om in dit topic de link naar het andere topic hierin op te nemen?
En achteraf vind ik mijn eigen post met de verwijziging een beetje te backseat-modderig dus die mag wat mij betreft ook weg
Ik snap niet helemaal waarom mijn post m.b.t. het wel of niet leegstromen van het platteland richting de stad verplaatst moet worden naar dat topic? Ik zie dat het betreffende topic as we speak 71 posts heeft. Is dit een kunstmatige ingreep om zo'n nieuw topic een boost te geven? Ik heb helemaal geen interesse om deel te nemen aan dat topic, ik volg dit topic...tweakduke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:43:
Een aantal reacties zijn verplaatst naar Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden
[...]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Maar de politieke ontwikkelingen zijn off-topic in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 daar is juist het ruimtelijke ordening topic voor. Je kunt maar niet alles bespreken in dat topic, we zijn al vrij los daarin.Harrie_ schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:44:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom mijn post m.b.t. het wel of niet leegstromen van het platteland richting de stad verplaatst moet worden naar dat topic? Ik zie dat het betreffende topic as we speak 71 posts heeft. Is dit een kunstmatige ingreep om zo'n nieuw topic een boost te geven? Ik heb helemaal geen interesse om deel te nemen aan dat topic, ik volg dit topic...
Dat de discussie juist nu na de verkiezingen weer opleeft is niet zo vreemd, alles staat immers weer in een ander perspectief.
Waar mensen willen wonen heeft weinig te maken met politieke ontwikkelingen. Of bepaalde regio's of juist het platteland versus de stad in trek is bij mensen lijkt me prima relevant voor het 'ontwikkelingen op de huizenmarkt'-topic. Anyhow, prima dat die post nu verplaatst is, ga er geen drama van maken maar er zijn nu eenmaal posts die prima in meerdere topics passen. M.i. is stikstofproblematiek en de gevolgen daarvan typisch een 'ontwikkeling op de huizenmarkt'.tweakduke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:57:
[...]
Maar de politieke ontwikkelingen zijn off-topic in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 daar is juist het ruimtelijke ordening topic voor. Je kunt maar niet alles bespreken in dat topic, we zijn al vrij los daarin.
Dat de discussie juist nu na de verkiezingen weer opleeft is niet zo vreemd, alles staat immers weer in een ander perspectief.
Volgens mij is de principiële keus tussen bouwen in/bij de stad of bouwen buiten de stad op bv de plek van boerenbedrijven juist bij uitstek een belangrijk onderdeel van de ontwikkelingen op de huizenmarkt. Als dat niet besproken kan worden, dan kunnen we net zo goed met het hele topic stoppen.Señor Sjon schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:44:
[modbreak]Laat de koeien in de wei of in één van de vele bestaande topics over stikstof en de oplossingen daartoe :)[/]
Niet als er hele verhandeling geplaatst worden over het watergebruik van koeien, rundvlees, etc, etc.Rubbergrover1 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:48:
[...]
Volgens mij is de principiële keus tussen bouwen in/bij de stad of bouwen buiten de stad op bv de plek van boerenbedrijven juist bij uitstek een belangrijk onderdeel van de ontwikkelingen op de huizenmarkt. Als dat niet besproken kan worden, dan kunnen we net zo goed met het hele topic stoppen.
ik snap deze modbreak niet. Al deze onderwerpen die niet meer benoemd mogen worden hebben invloed op het aanbod van woningen. Als dat niet meer gesproken mag worden, dan draai je om de kern heen, dat er te weinig aanbod is en daardoor de woningen onbetaalbaar zijn.tweakduke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:50:
[modbreak]En weer open.
Let aub op de topics die genoemd zijn in de topic warning:
Stikstofproblematiek: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Ruimtelijke ordening: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden
WOZ discussie: Ervaringen met de WOZ waarde
Migrantenproblematiek: De asielcrisis qua opvangcapaciteit in Nederland
De hypotheekkwesties mag in bepaalde mate, maar ga geen persoonlijke anekdotes houden aub. De focus van dit topic ligt vooral op de vraag, aanbod en de huizenprijzen. Diepere politieke discussies kunnen beter in een apart topic in AWM of bijvoorbeeld De landelijke Nederlandse politiek 2023 [/modbreak]
Gooi dan alsjeblieft het hele draadje maar dicht.
Dat is een overkoepelend vraagstuk wat een apart topic uiteindelijk verdiend en dan wel in AWM, omdat het vooral een politiek vraagstuk is.aljooge schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:
[...]
ik snap deze modbreak niet. Al deze onderwerpen die niet meer benoemd mogen worden hebben invloed op het aanbod van woningen. Als dat niet meer gesproken mag worden, dan draai je om de kern heen, dat er te weinig aanbod is en daardoor de woningen onbetaalbaar zijn.
Gooi dan alsjeblieft het hele draadje maar dicht.
Men verweeft het nu snel met de vraag en aanbod en prijzenverloop daarvan op de woningmarkt. Dat is wel begrijpelijk, maar het topic wordt zo een verzamelbak van alle onderwerpen die onderdeel zijn van het overkoepelende vraagstuk.
Die verzamelbak is het geworden. Dat komt niet door tweakers, maar door zoals jij beschrijft politieke keuzes. Keuzes die direct de vraag en aanbod van beschikbare woningen beïnvloeden. Ik vind het een beetje raar dat in elk politiek debat die thema's die hier nu net gemodbreakt worden, gewoon worden gediscussieerd. Dit zijn grote thema's waar mensen echt boos over zijn en door worden geraakt.tweakduke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:51:
[...]
Dat is een overkoepelend vraagstuk wat een apart topic uiteindelijk verdiend en dan wel in AWM, omdat het vooral een politiek vraagstuk is.
Men verweeft het nu snel met de vraag en aanbod en prijzenverloop daarvan op de woningmarkt. Dat is wel begrijpelijk, maar het topic wordt zo een verzamelbak van alle onderwerpen die onderdeel zijn van het overkoepelende vraagstuk.
- personen die al 12 jaar op de wachtlijst staan en moeten toezien hoe anderen voorkruipen. Jongeren die niets fatsoenlijks meer kunnen krijgen en uit noodzaaktot hun 40ste bij hun ouders moeten blijven.
- bouwprojecten waar geen vergunning voor wordt verleend
- woningen die niet duurzaam zijn, huisbazen die niets doen aan tochtige woningen, woonwijken die verplicht van het gas af moeten en de eigenaar dit moet betalen van zijn spaargeld.
- dichter bij werk moeten wonen omdat autorijden onbetaalbaar wordt gemaakt, wat weer niet kan vanwege krapte
Waarom mogen we het hier niet over hebben?
Die onderwerpen komen terloops iedere keer wel eens langs, maar de hoofdmoot en insteek van het topic is toch wat ik eerder noemde: de prijsontwikkeling en vraag en aanbod. Over voorspelde prognoses om de prijsdalingen lees ik bijvoorbeeld weinig en daar is het topic juist voor bedoeld.aljooge schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:46:
[...]
Die verzamelbak is het geworden. Dat komt niet door tweakers, maar door zoals jij beschrijft politieke keuzes. Keuzes die direct de vraag en aanbod van beschikbare woningen beïnvloeden. Ik vind het een beetje raar dat in elk politiek debat die thema's die hier nu net gemodbreakt worden, gewoon worden gediscussieerd. Dit zijn grote thema's waar mensen echt boos over zijn en door worden geraakt.
- personen die al 12 jaar op de wachtlijst staan en moeten toezien hoe anderen voorkruipen. Jongeren die niets fatsoenlijks meer kunnen krijgen en uit noodzaaktot hun 40ste bij hun ouders moeten blijven.
- bouwprojecten waar geen vergunning voor wordt verleend
- woningen die niet duurzaam zijn, huisbazen die niets doen aan tochtige woningen, woonwijken die verplicht van het gas af moeten en de eigenaar dit moet betalen van zijn spaargeld.
- dichter bij werk moeten wonen omdat autorijden onbetaalbaar wordt gemaakt, wat weer niet kan vanwege krapte
Waarom mogen we het hier niet over hebben?
De prijsontwikkeling blijft onverminderd hoog en zal op lange termijn alleen maar sterk toenemen, maar de reden hiervoor moet je kunnen beargumenten met onderwerpen waar je het niet meer over mag hebben. Er komt te veel vraag en het aanbod wordt niet groter. Dat neemt niet weg, dat wegkijken voor die onderlinge zaken betekent dat ze er niet zijn. Dat is struisvogel gedrag en hiermee los je de woningnood niet op.tweakduke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:11:
[...]
Die onderwerpen komen terloops iedere keer wel eens langs, maar de hoofdmoot en insteek van het topic is toch wat ik eerder noemde: de prijsontwikkeling en vraag en aanbod. Over voorspelde prognoses om de prijsdalingen lees ik bijvoorbeeld weinig en daar is het topic juist voor bedoeld.
Het punt is dat dat soort onderwerpen deel van een betoog of argument kunnen zijn, maar vervolgens wordt er pagina's lang diep doorgegaan op dat enkele onderwerp wat al een eigen topic heeft (en daar al veelvuldig is besproken).
@Señor Sjon
Kunnen jullie topics waarbij de TS na herhaaldelijk vragen om informatie, online zijn geweest maar niet reageren of de gevraagde info geven, niet gewoon sluiten?
(mooiste zou een soort van on hold zetten zijn, waarbij alleen gereageerd kan worden nadat de TS gepost heeft)
Het begint een beetje de standaard procedure te worden om een vraag te stellen en dan je topic gewoon niet meer te beantwoorden. vanwege laksheid, of dat de antwoorden niet bevallen.
Mensen die antwoord geven stoppen er tijd in, en checken steeds het topic of de TS al gereageerd heeft.
Verplaatst uit: Parkeren op overpad
Kunnen jullie topics waarbij de TS na herhaaldelijk vragen om informatie, online zijn geweest maar niet reageren of de gevraagde info geven, niet gewoon sluiten?
(mooiste zou een soort van on hold zetten zijn, waarbij alleen gereageerd kan worden nadat de TS gepost heeft)
Het begint een beetje de standaard procedure te worden om een vraag te stellen en dan je topic gewoon niet meer te beantwoorden. vanwege laksheid, of dat de antwoorden niet bevallen.
Mensen die antwoord geven stoppen er tijd in, en checken steeds het topic of de TS al gereageerd heeft.
Verplaatst uit: Parkeren op overpad
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2023 11:04 ]
Ik heb de suggestie uitgezet. We zien het ook steeds meer gebeuren, ook van oude users trouwens. Soms met leegmaken van topics aan toe nadat het antwoord is gegeven (of de backlash te groot is).
@FRANQ wat voegt het dan precies toe om zo'n topic te sluiten? De informatie die gegeven is kan nog steeds interessant zijn voor anderen en er kan ook verder over gesproken worden, zelfs zonder verdere feedback van de topicstarter. Ik snap de frustratie en vaak is het inderdaad lastig om echt nuttige discussie te hebben als cruciale info ontbreekt, maar of een slotje dan gaat helpen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hier wordt er ook al over gesproken: Feature: Owner lock om speculatie(en escalatie) te voorkomen
Ik ben helemaal voor.
@Orion84 als we niet sluiten, dan gebeurt dat meestal 1-2 dagen later als er nog net geen memes gepost worden.
Ik ben helemaal voor.
@Orion84 als we niet sluiten, dan gebeurt dat meestal 1-2 dagen later als er nog net geen memes gepost worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2023 11:32 ]
Maar dat klinkt dan een beetje zoals het "slechte replies in een slecht topic", waar andere gebruikers zich misdragen naar aanleiding van gedrag van de topicstarter. Dat bestraffen met een slotje (in welke vorm dan ook) is in zekere meer een straf voor de topicstarter (die daardoor mogelijk alleen maar minder motivatie zal tonen om zich nog te laten zien) dan dat het een maatregel is die daadwerkelijk wat doet aan het ongewenste gedrag: ongebreideld speculeren tot op het niveau dat het topic uit de bocht vliegt.
Bovendien verwacht ik ook dat een dergelijke extra topicstatus niet triviaal te implementeren is, dus of die feature er op korte termijn gaat komen betwijfel ik. Dus het lijkt me goed om ook na te denken over andere manieren om dit probleem te lijf te gaan
Bovendien verwacht ik ook dat een dergelijke extra topicstatus niet triviaal te implementeren is, dus of die feature er op korte termijn gaat komen betwijfel ik. Dus het lijkt me goed om ook na te denken over andere manieren om dit probleem te lijf te gaan
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 30-08-2023 11:46 ]
Het idee is dat we al voor het echt uit de hand loopt sluiten op een manier waarop de TS nog wél kan reageren. Een DM sturen is vaak een brug te ver.
De vraag is: waarom loopt het uit de hand? In principe is dat niet omdat de TS niks van zich laat horen, maar omdat andere gebruikers het niet kunnen laten om te blijven reageren, in plaats van reactie af te wachten.
Een TS-slotje is symptoombestrijding. Waarbij je bovendien gebruikers die wel nog wat nuttigs toe te voegen hebben die mogelijkheid ontneemt.
Een modbreak en daarna wat harder optreden tegen mensen die alsnog blijven speculeren / klagen over de afwezigheid van de topicstarter lijkt me dan een logischer aanpak? Daarmee leren die speculanten er mogelijk ook nog wat van, in plaats van dat ze zich vooral gesterkt voelen doordat de schuld bij de TS wordt neergelegd.
Een TS-slotje is symptoombestrijding. Waarbij je bovendien gebruikers die wel nog wat nuttigs toe te voegen hebben die mogelijkheid ontneemt.
Een modbreak en daarna wat harder optreden tegen mensen die alsnog blijven speculeren / klagen over de afwezigheid van de topicstarter lijkt me dan een logischer aanpak? Daarmee leren die speculanten er mogelijk ook nog wat van, in plaats van dat ze zich vooral gesterkt voelen doordat de schuld bij de TS wordt neergelegd.
Het loopt uit de hand omdat (blijkbaar veel) mensen iets moeten zeggen om maar gewoon wat gezegd te hebben.
Of dat is om posts/karma te genereren weet ik niet, maar irritant is het wel.
Feit is dat er soms meerdere pagina's aan onzin gepost word waar echt niet meer doorheen te worstelen is.
Sommige casussen zijn interessant om te volgen, al dan niet via de knop, en dan blijf je het topic checken of de TS al eens gereageerd heeft. Maar het topic word gewoon continue gekickt door onzin posts.
Zelf heb ik het ook een keer gehad dat het uit de hand liep , en het aantal posts wat je dan moet doorlezen waarvan een groot gedeelte totaal niet relevant is gewoon overweldigend.
Dit kan er ook juist voor zorgen dat de TS niet meer reageert om weer een vloedgolf aan reacties te voorkomen. (In dat opzicht zou het als TS ook fijn zijn als je je eigen topic op slot kan zetten)
Maar ook goede adviezen die vaak al gegeven zijn sneeuwen compleet onder door alle meuk die eronder staat.
Misschien dat zwaarder straffen werkt, iedereen die na een topicwarning iets onzinnigs meld een week bannen. Maar dat lijkt me niet gezellig.
Of dat is om posts/karma te genereren weet ik niet, maar irritant is het wel.
Feit is dat er soms meerdere pagina's aan onzin gepost word waar echt niet meer doorheen te worstelen is.
Sommige casussen zijn interessant om te volgen, al dan niet via de knop, en dan blijf je het topic checken of de TS al eens gereageerd heeft. Maar het topic word gewoon continue gekickt door onzin posts.
Zelf heb ik het ook een keer gehad dat het uit de hand liep , en het aantal posts wat je dan moet doorlezen waarvan een groot gedeelte totaal niet relevant is gewoon overweldigend.
Dit kan er ook juist voor zorgen dat de TS niet meer reageert om weer een vloedgolf aan reacties te voorkomen. (In dat opzicht zou het als TS ook fijn zijn als je je eigen topic op slot kan zetten)
Maar ook goede adviezen die vaak al gegeven zijn sneeuwen compleet onder door alle meuk die eronder staat.
Misschien dat zwaarder straffen werkt, iedereen die na een topicwarning iets onzinnigs meld een week bannen. Maar dat lijkt me niet gezellig.
Vaak is de info van TS te summier en zonder verdere terugkoppeling wordt er op los gespeculeerd en dat lijkt me vaak de echte oorzaak dat het uit de hand loopt.Orion84 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:12:
De vraag is: waarom loopt het uit de hand? In principe is dat niet omdat de TS niks van zich laat horen, maar omdat andere gebruikers het niet kunnen laten om te blijven reageren, in plaats van reactie af te wachten.
Iets nuttigs toevoegen kan op dat moment ook niet meer, want de informatie is er niet om na te gaan of de toevoeging nuttig is of niet.
En omdat het topic open blijft, blijven er (wel/niet nuttige) posts komen en oproepen aan TS om te reageren en verdere speculatie en loopt het nog verder uit de hand.
Modbreak helpt vaak niet, omdat een ieder denkt dat zijn toevoeging wel de nuttige is.
En om dan iedere post daarna aan te moeten pakken... Ik ben geen moderator, maar dat lijkt me behoorlijk extra (vrijwilligers) werk...
Met een slotje is verdere moderatie niet nodig, totdat TS met info komt en er wel weer nuttige toevoegingen gegeven kunnen worden.
Nogmaals, TS heeft ook schuld, die geeft te summiere info en komt niet terug met extra info, dus meer dan speculatie is ook niet mogelijk.
[ Voor 83% gewijzigd door Truus01 op 30-08-2023 17:16 ]
Het zijn vaak ook speculeer gevoelige onderwerpen. De rijdende rechter is niet voor niets zo bekend. Mensen vinden dergelijke zaken interessant en dat trekt eenmaal de aandacht. Gevolg is wel dat na modbreaks dergelijke topics toch op slot moeten. Het is dus niet zo dat topics direct op slot gaan, alleen gaat het na een modbreak vaak niet lang goed als het gevoelige onderwerpen zijn.
Een ownerslock is wel een optie, het is toch net wat vriendelijker dan ons een bericht moeten sturen om het topic weer te openen.
Topics standaard op slot doen in de vorm hoe we het nu hebben, vind ik dan weer niet nodig. Dat word mij net weer te rigide
Een ownerslock is wel een optie, het is toch net wat vriendelijker dan ons een bericht moeten sturen om het topic weer te openen.
Topics standaard op slot doen in de vorm hoe we het nu hebben, vind ik dan weer niet nodig. Dat word mij net weer te rigide
My 2 cents here:
Ik ben diegene die de Feature: Owner lock om speculatie(en escalatie) te voorkomen ingeschoten heeft. Je kan hem inderdaad als symptoom bestrijding zien, waarvan de echte oplossing is om alle andere mensen op te voeden. Echter, er zijn al zoveel topics hier te vinden waaruit je zou kunnen opmaken dat dat een verloren zaak is. Tried and failed, zullen we maar zeggen. Met alle respect overigens voor jullie mods, aan jullie ligt dat niet.
Die owner lock feature is voor de 4 verschillende partijen (TS, posters, lezers, moderatoren) m.i. de beste optie.
Voor TS omdat zijn topic niet ondersneeuwt en onhandelbaar wordt.
Voor de posters omdat er vrij duidelijk een statement wordt gemaakt dat het gedrag wat werd geconstateerd echt niet lache is.
Voor lezers omdat het overzichtelijk blijft en voor mods omdat het ze gewoon werk scheelt. (Ik haalde uit andere feature request discussies dat het wenselijk is om het aantal handelingen dat een mod moet doen bij voorkeur zo laag mogelijk is. Voorheen moet een moderator herhaaldelijk ingrijpen in topics (posts weghalen, editten, modbreaks plaatsen) straks (als de feature er is) één keer owner slotje erop en klaar is klara.
Ik ben diegene die de Feature: Owner lock om speculatie(en escalatie) te voorkomen ingeschoten heeft. Je kan hem inderdaad als symptoom bestrijding zien, waarvan de echte oplossing is om alle andere mensen op te voeden. Echter, er zijn al zoveel topics hier te vinden waaruit je zou kunnen opmaken dat dat een verloren zaak is. Tried and failed, zullen we maar zeggen. Met alle respect overigens voor jullie mods, aan jullie ligt dat niet.
Die owner lock feature is voor de 4 verschillende partijen (TS, posters, lezers, moderatoren) m.i. de beste optie.
Voor TS omdat zijn topic niet ondersneeuwt en onhandelbaar wordt.
Voor de posters omdat er vrij duidelijk een statement wordt gemaakt dat het gedrag wat werd geconstateerd echt niet lache is.
Voor lezers omdat het overzichtelijk blijft en voor mods omdat het ze gewoon werk scheelt. (Ik haalde uit andere feature request discussies dat het wenselijk is om het aantal handelingen dat een mod moet doen bij voorkeur zo laag mogelijk is. Voorheen moet een moderator herhaaldelijk ingrijpen in topics (posts weghalen, editten, modbreaks plaatsen) straks (als de feature er is) één keer owner slotje erop en klaar is klara.
[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 01-09-2023 20:52 ]
Alles kan stuk.
Just a question hoor....
Waarom is Wispe in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6" gesloten? Ik geef alleen aan dat ik diens reactie ontzettend vermoeiend vind, hetgeen niet zo heel gek is want die user houdt zich voor het mensdom. Is het dan niet mijn goed recht om te reageren dat ik zijn mensdomheid vermoeiend vind?
Vind het heel erg makkelijk, een post locken omdat ik iets weergeef onder het mom van "niet reageren is ook een optie".
Het klinkt alsof mijn input niet wordt gewaardeerd, hetgeen mijns inziens betekent dat het mensdomheid omhoog wordt gehouden.
Waarom is Wispe in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6" gesloten? Ik geef alleen aan dat ik diens reactie ontzettend vermoeiend vind, hetgeen niet zo heel gek is want die user houdt zich voor het mensdom. Is het dan niet mijn goed recht om te reageren dat ik zijn mensdomheid vermoeiend vind?
Vind het heel erg makkelijk, een post locken omdat ik iets weergeef onder het mom van "niet reageren is ook een optie".
Het klinkt alsof mijn input niet wordt gewaardeerd, hetgeen mijns inziens betekent dat het mensdomheid omhoog wordt gehouden.
[ Voor 3% gewijzigd door Wispe op 13-10-2023 20:57 ]
Jullie praten langs elkaar heen, dan is vermoeiend nu niet echt een constructieve opmerking. Je kunt het ook even laten als de discussie stroef verloopt.Wispe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:55:
Just a question hoor....
Dus dan ligt het aan mij en moet dan mijn reactie maar gelockt worden?tweakduke schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Jullie praten langs elkaar heen, dan is vermoeiend nu niet echt een constructieve opmerking. Je kunt het ook even laten als de discussie stroef verloopt.
Zit dat zo in elkaar?
Kortom, mensdomme mensen kunnen en mogen blaten wat ze willen, en mensen die intelligent zijn die erop reageren, worden gelockt? Is dit wat je zegt?
[ Voor 16% gewijzigd door Wispe op 13-10-2023 23:31 ]
Door het gebrek aan een constructieve houding ga ik hier niet meer verder op in.Wispe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:28:
[...]
Dus dan ligt het aan mij en moet dan mijn reactie maar gelockt worden?
Zit dat zo in elkaar?
Kortom, mensdomme mensen kunnen en mogen blaten wat ze willen, en mensen die intelligent zijn die erop reageren, worden gelockt? Is dit wat je zegt?
Vraag aan de moderators hier (@tweakduke, @Señor Sjon) m.b.t. welke topics nu waar horen.
Ik ben persoonlijk nooit een voorstander geweest van het 'uit elkaar trekken' van wonen en bouwen/klussen, maar goed ik ga daar niet over
Ik zie echter wel met enige regelmaat toics voorbijkomen in wonen die volgens mij dan toch echt in bouwen/klussen horen. Op dit moment bijvoorbeeld Lekkage dakkapel: Overlagen of renovatie en Frezen in buitenmuur?
Heb ik hier een memo gemist, komt het allemaal niet zo nauw of speelt er iets anders?
Ik ben persoonlijk nooit een voorstander geweest van het 'uit elkaar trekken' van wonen en bouwen/klussen, maar goed ik ga daar niet over
Ik zie echter wel met enige regelmaat toics voorbijkomen in wonen die volgens mij dan toch echt in bouwen/klussen horen. Op dit moment bijvoorbeeld Lekkage dakkapel: Overlagen of renovatie en Frezen in buitenmuur?
Heb ik hier een memo gemist, komt het allemaal niet zo nauw of speelt er iets anders?
Helaas staan niet alle topics uit zichzelf goed, bij deze zijn die twee topics naar BK verplaatst.Harrie_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:08:
Vraag aan de moderators hier (@tweakduke, @Señor Sjon) m.b.t. welke topics nu waar horen.
Als je nog iets tegenkomt dan is een topic report voldoende
Normaliter zou ik ook een topic report maken, maar ik zie deze topics al langer staan dus ging ervanuit dat ik het mis hadtweakduke schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Helaas staan niet alle topics uit zichzelf goed, bij deze zijn die twee topics naar BK verplaatst.
Als je nog iets tegenkomt dan is een topic report voldoende
Sjon en ik hadden allebei wat minder tijd dus dan kan er wat over het hoofd worden gezien.Harrie_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:45:
[...]
Normaliter zou ik ook een topic report maken, maar ik zie deze topics al langer staan dus ging ervanuit dat ik het mis had
Vraagje: wat is TC?tweakduke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:24:
Klimaatverandering is hier volstrekt off-topic. Dat is dan ook naar de TC gegaan.
Als er statistisch wordt gekeken in hoeverre de migratieproblematiek effect heeft op de woningmarkt, dan is dat nog ontopic in 'de ontwikkelingen op de woningmarkt' topic.redwing schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:09:
[...]
Niet om de moderatie ter discussie te stellen, maar echt als vraag om de topics in goede banen te leiden; we hebben het in bovenstaande posts over nieuwbouw vs arbeidsmigranten vs asielzoekers en eventuele andere oplossingen. Gezien de combinatie is het offtopic voor hier, maar zal dat ook offtopic zijn in de jouw genoemde topic. Waar kunnen we de combinatie van oplossingen dan bespreken? Want ze los van elkaar bespreken zorgt juist voor polarisatie (iemand is voor/tegen) en dan mis je de afweging van wat wel/niet een goede oplossing kan zijn.
Want zeker gezien de huidige verkiezingsuitslag zal het ook in het kabinet een discussie worden over de verschillende oplossingen. Wilders zal het op asielzoekers gooien, Omtzicht zal daar de woningbouw meer bij betrekken en de arbeidsmigranten etc.
Zodra men over hoe de migrantenstroom tot stand komt, de verschillende soorten etc. dan is het andere topic geschikter. Er is nog een topic gemaakt voor de verkiezingen, maar niet van de grond gekomen:
Verkiezingsthema: migratie
Daar zou de verdere problematiek meer ontopic zijn. Ik zal deze ook toevoegen aan de topic warning.
Rijdende Rechter
Een zotte, niet-informatieve topictitel, maar de TR wordt gewoon weggevinkt zonder dat de topictitel aangepast/informatief wordt gemaakt? Beetje vreemde moderatie.
Een zotte, niet-informatieve topictitel, maar de TR wordt gewoon weggevinkt zonder dat de topictitel aangepast/informatief wordt gemaakt? Beetje vreemde moderatie.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er gaat bij dat topic wel meer mis qua moderatie.gambieter schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:46:
Rijdende Rechter
Om iets zinnigs te kunnen zeggen zijn kadaster grenzen nodig. Die worden door lezers geleverd, zodat er eindelijk een gefundeerd gesprek kan komen. En dan wordt het topic stukgeknipt, gesloten en ook de topicstart aangepast zodat het topic niet eens meer te lezen valt.
Het is aan de TS om deze privacy gevoelige informatie te delen en niet aan ons om dat op te zoeken en te publiceren.
De titel kan passender, al is rijdende rechter haast een synoniem voor een burenconflict.
De titel kan passender, al is rijdende rechter haast een synoniem voor een burenconflict.
In tegenstelling tot je eerdere modbreak m.b.t. het offtopic gaan bij de kookplaten (waar ik je prima kon volgen en gelijk in geef) komt deze modbreak (ook nu ik hem opnieuw zie, na gisteravond) wel wat vreemd op mij over:twain4me schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:57:
[modbreak] Hoewel ik echt heel graag een topic zou zien over het beste scherm voor: "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... topic" is geleuter over schermen en scrollen hier wel offtopic[/]
Timing modbreak?
De modbreak komt op zaterdagavond om 18:57. Dat terwijl het laatste bericht dat überhaupt refereerde aan scrollen/scherm al lang naar de achtergrond was verdwenen door andere berichten.
Geleuter?
Ik vind het wat bijzonder om deze term in een modbreak (met zo'n mooi rood kadertje) te hanteren. Neutraal is de term in ieder geval niet.
Maar dan inhoudelijk, je slaat aan op de termen "schermen en scrollen".
Ik ga ervan uit dat je (als topic starter) het topic zelf volgt en hier niet sprake is van een modbreak als gevolg van een gerapporteerde reactie, maar zelfs dan lijkt het me dat je kijkt naar de context/achtergrond.
Het 'scrollen' is besproken omdat een aantal mensen zich (terecht) ergerden aan de hoeveelheid foto's, maar met name de wijze waarop deze (door mij) in verschillende posts zijn verwerkt. Daar is een constructieve (en vrij korte) uitwisseling van gedachtes over geweest, waarbij gewoon normaal is gecommuniceerd over de wijze waarop het beter kan. Volgens mij een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou kunnen/willen gaan op dit forum (ik zie het helaas vaak ook anders)
Het bespreken van het scrollen lijkt mij dus juist wél 'ontopic' omdat het gaat over de wijze waarop het topic op zichzelf wordt ervaren. Maar nogmaals, de discussie (if any) was ten tijde van de modbreak al beslecht en de berichten gingen al lang weer gewoon 'ontopic' over wat er allemaal voor moois op Funda staat.
M.b.t. het 'scherm', mijn reactie (vrijdagavond op 23:43) op de opmerking van @MooDyBLueS (een van de mensen die mij wees op het aantal foto's en dus moeten scrollen) was een grap waarmee - althans, wat mij betreft - de hele discussie óver de foto's en het scrollen was beslecht.
Ik maak vaak grappen (in real life en ook hier op tweakers), soms goede en vaker slechte. In dit geval om eventuele 'kou' uit de lucht te nemen omdat sommigen meenden dat ik de opmerkingen m.b..t de hoeveelheid foto's misschien wat zwaar opnam.
Ik hoop dat duidelijk is dat dat dus niet zo is, dat ik de 'kritiek' terecht vond (vind) en eerlijk gezegd wel blij ben dat er gewoon heel snel een oplossing werd aangegeven. Dus - hoop ik dan maar - iedereen blij.
Ik weet niet beter dan dat feedback op de moderatie niet in het topic zelf thuishoort. Mij stoort het niet in het geringste, to be clearYorro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:13:
[...]
In tegenstelling tot je eerdere modbreak m.b.t. het offtopic gaan bij de kookplaten (waar ik je prima kon volgen en gelijk in geef) komt deze modbreak (ook nu ik hem opnieuw zie, na gisteravond) wel wat vreemd op mij over:
Timing modbreak?
De modbreak komt op zaterdagavond om 18:57. Dat terwijl het laatste bericht dat überhaupt refereerde aan scrollen/scherm al lang naar de achtergrond was verdwenen door andere berichten.
Geleuter?
Ik vind het wat bijzonder om deze term in een modbreak (met zo'n mooi rood kadertje) te hanteren. Neutraal is de term in ieder geval niet.
Ik ga ervan uit dat je (als topic starter) het topic zelf volgt en hier niet sprake is van een modbreak als gevolg van een gerapporteerde reactie, maar zelfs dan lijkt het me dat je kijkt naar de context/achtergrond.
Het 'scrollen' is besproken omdat een aantal mensen zich (terecht) ergerden aan de hoeveelheid foto's, maar met name de wijze waarop deze (door mij) in verschillende posts zijn verwerkt. Daar is een constructieve (en vrij korte) uitwisseling van gedachtes over geweest, waarbij gewoon normaal is gecommuniceerd over de wijze waarop het beter kan. Volgens mij een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou kunnen/willen gaan op dit forum (ik zie het helaas vaak ook anders)
Het bespreken van het scrollen lijkt mij dus juist wél 'ontopic' omdat het gaat over de wijze waarop het topic op zichzelf wordt ervaren. Maar nogmaals, de discussie (if any) was ten tijde van de modbreak al beslecht en de berichten gingen al lang weer gewoon 'ontopic' over wat er allemaal voor moois op Funda staat.
M.b.t. het 'scherm', mijn reactie (vrijdagavond op 23:43) op de opmerking van @MooDyBLueS (een van de mensen die mij wees op het aantal foto's en dus moeten scrollen) was een grap waarmee - althans, wat mij betreft - de hele discussie óver de foto's en het scrollen was beslecht.
Ik maak vaak grappen (in real life en ook hier op tweakers), soms goede en vaker slechte. In dit geval om eventuele 'kou' uit de lucht te nemen omdat sommigen meenden dat ik de opmerkingen m.b..t de hoeveelheid foto's misschien wat zwaar opnam.
Ik hoop dat duidelijk is dat dat dus niet zo is, dat ik de 'kritiek' terecht vond (vind) en eerlijk gezegd wel blij ben dat er gewoon heel snel een oplossing werd aangegeven. Dus - hoop ik dan maar - iedereen blij.
Ik heb even de post van @Yorro en @marcelcee hiernaartoe verplaatst omdat ze niet horen in Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024
Voor de zekerheid tag ik @twain4me ook nog even zodat die ook op de hoogte is gezien het over zijn modbreak gaat.
Voor de zekerheid tag ik @twain4me ook nog even zodat die ook op de hoogte is gezien het over zijn modbreak gaat.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik was er zeker door een TR + opvolgende DM op gewezen. Als ik geaboneerd zou zijn op al mijn eigen topics zou ik ook echt helemaal gek worden van de notificaties, dus daar begin ik maar niet aan.Yorro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:13:
[...]
In tegenstelling tot je eerdere modbreak m.b.t. het offtopic gaan bij de kookplaten (waar ik je prima kon volgen en gelijk in geef) komt deze modbreak (ook nu ik hem opnieuw zie, na gisteravond) wel wat vreemd op mij over:
Timing modbreak?
Geleuter?
toevallig was er wel een TR over (en zelfs een kort gesprek via de DM )
De discussie leek min of meer te zijn gaan liggen, dat klopt, maar helemaal zeker weet je dat nooit, vaak komen er nog genoeg reacties als je ze niet meer verwacht en die zijn vaak nog leuker bedoeld en veder oftopic. Of die wel of niet waren gekomen zonder modbreak weet ik nu niet en kon ik toen al helemaal niet weten. En hoewel het meeste goed bedoeld was, het ging niet over het onderwerp van het topic (huizen die te koop staan) Het ging over forum etiquette het ging over beeldschermen (hoeveel inch) , het ging over veel of weinig scrollen en daarom was en ben ik van mening dat het offtopic is
Ookal was jij met een ander deel van de convensatie goed geholpen (en ik die daarom ook heb laten staan.) Maar ik ben tegelijk van mening dat men een TR had aan kunnen maken en dan had ik je kunnen aanspreken. Ik ben er nu ook via TR bij betrokken, dus dat was niet anders geweest
Eventueel een headsup/reactie tussen [ot] tags had waarschijnlijk ook niemand moeite mee gehad. De modbreak was dus niet specifiek richting iemand maar een slot op de deur. Ik neem hoe je hem hebt ervaren mee als aandachts punt, zo "zwaar" had ik hem niet bedoeld.
@We Are Borg welke post van mij is zojuist verwijderd uit het ontwikkelingen topic ? Die stond daar al weken zo niet maanden? En waarom is hij compleet verwijderd en niet gewoon geknipt?
Ik zou wel willen weten wat er dan namelijk off topic of ongewenst was
.
Ik zou wel willen weten wat er dan namelijk off topic of ongewenst was
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:19
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
@GeeMoney
Post is van vandaag en compleet offtopicGeeMoney schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:29:
[...]
Inderdaad, A9 en A7 staat nooit file
Er moet ook nog wel wat aan gebeuren als je de foto's goed bekijkt.Vloeren die niet lekker overlopen, die tuin, die "garage deuren" dat is toch ook geen pan zo.
Kamers zijn oncourant (check die hoogslaper in het dakraam)
Stond die niet in “Wat er nu weer voor een pand… jaargang 2024” ? Het is namelijk een reactie op een geposte woning daar.We Are Borg schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:42:
@GeeMoney
[...]
Post is van vandaag en compleet offtopic
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2024 20:46 ]
- We Are Borg
@GeeMoney nee de post waar jij op reageerde stond ook in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 . Ik ben niet in Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 geweest. De post waaraan jij wellicht denkt:
Ook deze stond in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6Rentenier schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:07:
Dit vrijstaande huis is niet eens zo gek geprijst .
Tuin aan doorgaande vaarwater.
https://www.funda.nl/43452343
Zie topic --> Opeens meer reactiemogelijkhedenFabianGTI schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:05:
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op het forum, ik kreeg ineens onderstaande mogelijkheden.
@tweakduke en @twain4me ?
***members only***
Ah, er is inmiddels een topic voor aangemaakt, deze was er nog niet tijdens mijn bericht, gelukkig ben ik niet de enige met het probleem.
Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:01:
[...]
Hmm, daar had Jiskefet 10 (eerder 30) jaar geleden al een scetch over.
Wordt wel weer lekker met twee maten gemeten in dit topic. Als men net een post teveel doorgaat op de prijs/staat/verbouwingsmogelijkheden/leidingen op de muur van een hier gedeelde woning dan wordt dat een knip+modbreak en "dat het in een ander topic thuishoort", maar over een in alle opzichten compleet offtopic café-discussie mogen we niks zeggen en/of wordt er niet 'gehandhaaft' omdat er iets roods in een naam zit.Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:13:
@Sjah heb zitten zoeken maar nog niet gevonden. Ze zitten in een café en zitten te praten over die ballen die een wijntje willen en zo.
Ondertussen wordt er ook nooit door mods iets gedaan aan posts die compleet zonder foto's en/of links gedeeld worden.
Kortom: laat gewoon een beetje de brede huizendiscussie af en toe lekker gaan, dat hoort er nu eenmaal bij en grijp pas in als het onvriendelijk of pagina's lang duurt. En focus liever op lage kwaliteit posts die slecht delen waar dit topic over gaat, want daar hoor je letterlijk nooit een mod over, terwijl genoeg mensen er continu over beginnen.
En ja, deze post van mij gaat verwijderd worden, maar ik kan er gewoon niet niks over zeggen.
[ Voor 0% gewijzigd door We Are Borg op 21-08-2024 19:43 . Reden: offtopic tags verwijderd ]
- We Are Borg
@MooDyBLueS ik heb jouw post verplaatst naar het feedback topic. Daar hoort het thuis en het wordt dus ook niet verwijderd. Feedback is nav: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024
Om dan inhoudelijk te reageren: ik zal ongeacht de kleur van de nick kijken naar de inhoud en daar op handelen. Dus de opmerking dat er bewust iets genegeerd wordt omdat het hier zou gaan om een crew member is zeker niet aan de hand. Ik heb puur dan maar even die van Maasluip erbij gepakt en gecontroleerd of daar een TR voor is aangemaakt (ooit): het antwoord is nee. En wij zien ook niet alles
. Dus als het niet wordt gemeld en een mod leest niet (bijv vanuit eigen interesse) actief mee zal het ook niet opvallen. Ik volg het topic niet (kijk uiteraard wel naar TRs) dus daarom valt het mij dus al niet op.
Het topic gaat er hard en offtopic discussies ernaast komen hier makkelijk voor. Soms is het dan ook de keuze ga je alles knippen / oppakken, of zie je dat een 'offtopic discussie' heel snel uitdooft en het topic zonder ingrijpen weer vanzelf goed doorgaat. Die keuze maak ik soms wel eens bewust, juist om 'overmoderatie' te voorkomen
Om dan inhoudelijk te reageren: ik zal ongeacht de kleur van de nick kijken naar de inhoud en daar op handelen. Dus de opmerking dat er bewust iets genegeerd wordt omdat het hier zou gaan om een crew member is zeker niet aan de hand. Ik heb puur dan maar even die van Maasluip erbij gepakt en gecontroleerd of daar een TR voor is aangemaakt (ooit): het antwoord is nee. En wij zien ook niet alles
Het topic gaat er hard en offtopic discussies ernaast komen hier makkelijk voor. Soms is het dan ook de keuze ga je alles knippen / oppakken, of zie je dat een 'offtopic discussie' heel snel uitdooft en het topic zonder ingrijpen weer vanzelf goed doorgaat. Die keuze maak ik soms wel eens bewust, juist om 'overmoderatie' te voorkomen
[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 21-08-2024 19:56 ]
@We Are Borg Thanks voor je reactie en nu weet ik ook dit topic voortaan te vinden. 
Waar het mij dus om gaat is niet zozeer de reactie van Maasluip zelf of de ander, maar het feit dat ik de laatste paar maanden, sinds ik zeer actief dat topic volg, regelmatig moderaties zie waarbij het soms inderdaad even 5-10 reacties doorgaat over indirecte onderwerpen. Als voorbeeld: of een woning die voor een bepaald bedrag te koop staat en volledig verbouwd moet worden het wel waard is, dan gaat de discussie even over de bedragen, de leeftijd, etc. Je snapt het wel. Dat mag dan niet en levert een moderatie op, wat ik zelf al discutabel vind, maar ok.
Tegelijkertijd worden dingen die écht compleet offtopic zijn dan regelmatig niet weggemodereerd. Het is niet dat ik me stoor aan die complete offtopic reacties (zolang het maar niet de spuigaten uitloopt), maar het gebrek aan enige rechtlijnigheid.
En over de TR waar je het over hebt: daar wordt dus voor geen ene meter op gehandhaafd. Hoe vaak het wel niet voorkomt, ook nu paar reacties geleden weer (deze) waarbij de TR genegeerd wordt door geen juiste link te plaatsen. De TR heeft het namelijk over het doorzoeken van het topic op straatnaam en dat kan hierbij niet omdat een verkorte funda url gebruikt wordt.
Eén pagina ervoor heb je deze en deze zonder foto's. Ook tegen de TR in.
Daar wordt dus totaal niet op gemodereerd, letterlijk nooit, terwijl juist dat de kwaliteit van het topic erg beïnvloedt. Dat staat dus los van de (semi-)offtopic reacties, maar mijn punt is juist dat de moderatie op een verkeerd vlak ligt. Het is wellicht geen perfecte analogie, maar het is alsof een verkeersagent die mensen die door rood of te hard rijden en fietsers die zonder licht in het donker fietsen zou moeten beboeten daar niks aan doet maar wel de blaadjes van de weg aan het vegen is. Totaal verkeerde prioriteit dus.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Waar het mij dus om gaat is niet zozeer de reactie van Maasluip zelf of de ander, maar het feit dat ik de laatste paar maanden, sinds ik zeer actief dat topic volg, regelmatig moderaties zie waarbij het soms inderdaad even 5-10 reacties doorgaat over indirecte onderwerpen. Als voorbeeld: of een woning die voor een bepaald bedrag te koop staat en volledig verbouwd moet worden het wel waard is, dan gaat de discussie even over de bedragen, de leeftijd, etc. Je snapt het wel. Dat mag dan niet en levert een moderatie op, wat ik zelf al discutabel vind, maar ok.
Tegelijkertijd worden dingen die écht compleet offtopic zijn dan regelmatig niet weggemodereerd. Het is niet dat ik me stoor aan die complete offtopic reacties (zolang het maar niet de spuigaten uitloopt), maar het gebrek aan enige rechtlijnigheid.
En over de TR waar je het over hebt: daar wordt dus voor geen ene meter op gehandhaafd. Hoe vaak het wel niet voorkomt, ook nu paar reacties geleden weer (deze) waarbij de TR genegeerd wordt door geen juiste link te plaatsen. De TR heeft het namelijk over het doorzoeken van het topic op straatnaam en dat kan hierbij niet omdat een verkorte funda url gebruikt wordt.
Eén pagina ervoor heb je deze en deze zonder foto's. Ook tegen de TR in.
Daar wordt dus totaal niet op gemodereerd, letterlijk nooit, terwijl juist dat de kwaliteit van het topic erg beïnvloedt. Dat staat dus los van de (semi-)offtopic reacties, maar mijn punt is juist dat de moderatie op een verkeerd vlak ligt. Het is wellicht geen perfecte analogie, maar het is alsof een verkeersagent die mensen die door rood of te hard rijden en fietsers die zonder licht in het donker fietsen zou moeten beboeten daar niks aan doet maar wel de blaadjes van de weg aan het vegen is. Totaal verkeerde prioriteit dus.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
@We Are Borg Zie hier een concreet voorbeeld van wat ik bedoel, ik hield mijn mond maar in het topic, maar gelukkig ben ik niet de enige die het continu opvalt.
Het verzoek is dus eigenlijk om de moeite die er in het modereren gestoken wordt naar de juiste plekken te verschuiven. Daar knapt het topic enorm van op.
Het verzoek is dus eigenlijk om de moeite die er in het modereren gestoken wordt naar de juiste plekken te verschuiven. Daar knapt het topic enorm van op.
Caelorum schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:38:
[...]
Is niet jouw fout. We blijven vragen de hele url te plakken zodat mensen eenvoudig kunnen zien of het al gelost is, maar mensen willen we graag een mooie post met mooie linkjes van maken...
Eigenlijk moet de waarschuwing bij de quickreply ook gewoon uitgebreid worden met dat je de hele link erin moet plaatsen, want anders heeft het zoeken op straatnaam ook weinig zin vaak.
@MooDyBLueS Ik heb een voorstel: als jij nu eens uiteenzet hoe je een goede post maakt dan zal ik in de TS en TW het volgende toevoegen:
Het is in dit topic de bedoeling om de zoekfunctie te gebruiken, om dat mogelijk te maken moet wel het adres in je post voorkomen, dit kan je doen door de hele link in funda te gebruiken, hoe je een goede post maakt is hier *klik* uiteen gezet door @MooDyBLueS
Post je voorstel eerst even hier of via de pm zodat we het er nog even over kunnen hebben.
Uiteindelijk zijn we een comunitie die samen iets leuks maakt en geen blaadjes vegende politie, of door rood rijdende users
Het is in dit topic de bedoeling om de zoekfunctie te gebruiken, om dat mogelijk te maken moet wel het adres in je post voorkomen, dit kan je doen door de hele link in funda te gebruiken, hoe je een goede post maakt is hier *klik* uiteen gezet door @MooDyBLueS
Post je voorstel eerst even hier of via de pm zodat we het er nog even over kunnen hebben.
Uiteindelijk zijn we een comunitie die samen iets leuks maakt en geen blaadjes vegende politie, of door rood rijdende users
Kunnen dit soort links niet uitgezet worden per topic toevallig ?
Dat alles verschijnt als de volledige link.
Al blijft ook nog het probleem dat mensen soms dit posten :
https://www.funda.nl/89056565/
in plaats van dit :
https://www.funda.nl/deta...uis-olgerweg-73/89056565/
beide gaan naar dezelfde woning, alleen is 1 van de links afgekort door Funda zelf (volgens mij met de delen functie gebeurd dit).
Dat alles verschijnt als de volledige link.
Al blijft ook nog het probleem dat mensen soms dit posten :
https://www.funda.nl/89056565/
in plaats van dit :
https://www.funda.nl/deta...uis-olgerweg-73/89056565/
beide gaan naar dezelfde woning, alleen is 1 van de links afgekort door Funda zelf (volgens mij met de delen functie gebeurd dit).
@twain4me kunnen we niet zoals in de Devschuur een standaard format maken wanneer je een reply plaatst. Daar krijg je automatisch de volgende info in de textbox:
Misschien kunnen we in het Funda topic zoiets doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Mijn vraag ... Relevante software en hardware die ik gebruik ... Wat ik al gevonden of geprobeerd heb ... |
Misschien kunnen we in het Funda topic zoiets doen:
code:
1
2
3
| [Volledige link naar de woning met het adres zichtbaar in de link] [Plaats tenminste 1 foto en vertel wat er bijzonder is] |
Je bek een douw geven...? Die uitspraak zegt me eerlijk gezegd nikstwain4me schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:12:
[modbreak] Het is niet verplicht om bij elke gelegenheid je bek een douw te geven. Als je daarbij ook nog eens offtopic gaat heb ik liever dat je op de markt je mening over tuinen gaat roeptoeteren. [/]
Even hier veder om het topic niet te vervuilen, maar dat is een redelijk bekend gezegde rond rotterdam, soms blijkt dat ik iets meer rotterdams ben, dan ik zelf denk42erik schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:48:
[...]
Je bek een douw geven...? Die uitspraak zegt me eerlijk gezegd niks
In de volledige uitdrukking is het "jan geeft zijn bek ook maar een douw." dat wil zeggen: jan praat onzin
Zoals ik het gebruikte kan je het iets breder zien. praten, praten om het praten, onzin praten
[ Voor 24% gewijzigd door twain4me op 26-08-2024 21:08 ]
Ah, zo. Dank voor de uitleg.twain4me schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:00:
[...]
Even hier veder om het topic niet te vervuilen, maar dat is een redelijk bekend gezegde rond rotterdam, soms blijkt dat ik iets meer rotterdams ben, dan ik zelf denk
In de volledige uitdrukking is het "jan geeft zijn bek ook maar een douw." dat wil zeggen: jan praat onzin
Zoals ik het gebruikte kan je het iets breder zien. praten, praten om het praten, onzin praten
Voor een niet-rotterdammer komt hij door het gebruik van" bek" en hier de uitleg "onzin" wel een tikkeltje rude over moet ik zeggen
Ik doe af en toe een topic report wanneer ik in Wonen een topic aantref wat m.i. thuishoort in Bouwen en Klussen. Zojuist was ik dit topic en ook van dit topic had ik het idee dat het eigenlijk in Bouwen en Klussen thuishoort, maar ik zie in de OP de volgende modbreak:
In wonen kom ik vervolgens weer topics tegen zoals Thermostaat vervangen, die dan volgens mij weer in B&K thuis hoort.
Lang verhaal kort; wanneer hoort het nou in Wonen en wanneer in Bouwen & Klussen? Ik snap dat het af toe erg grijs is, maar was het dan (in hindsight) wel een goed idee om deze splitsing te maken bij de vorige grote forum-overhaul? Ik zie dat de lijst met actieve/recente topics over het algemeen in B&K een stuk langer is dan in W, als we dan ook nog geregeld hypotheek/financiering gerelateerde topics verplaatsen naar PFSL, kun je dan niet beter W en B&K samenvoegen naar WBK?
Kennelijk stond dit topic dus al in Bouwen en Klussen maar is deze verplaatst naar wonen vanwege 'niet zelf klussen', maar het gaat hier overduidelijk wel om iets uit de categorie 'bouwen'. En in het subforum B&K staan ook topics zoals Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3, topics zoals die gaan ook niet over 'zelf klussen'.Je hebt niets geklust => naar WON
In wonen kom ik vervolgens weer topics tegen zoals Thermostaat vervangen, die dan volgens mij weer in B&K thuis hoort.
Lang verhaal kort; wanneer hoort het nou in Wonen en wanneer in Bouwen & Klussen? Ik snap dat het af toe erg grijs is, maar was het dan (in hindsight) wel een goed idee om deze splitsing te maken bij de vorige grote forum-overhaul? Ik zie dat de lijst met actieve/recente topics over het algemeen in B&K een stuk langer is dan in W, als we dan ook nog geregeld hypotheek/financiering gerelateerde topics verplaatsen naar PFSL, kun je dan niet beter W en B&K samenvoegen naar WBK?
IANAM (I am not a mod) maar dat topic gaat toch meer over service-afhandeling / "garantie" / juridische aspecten dan over het daadwerkelijk installeren (of laten installeren) van het alarmsysteem? Zou misschien zelfs nog in SF passen, maar ik snap de keuze voor Wonen wel in dit geval.
Over de opmerking "je hebt niets geklust" kun je nog discussieren, maar de crux zit hem er imho in dat het niet om het installeren van het alarmsysteem zelf gaat, maar om de afhandeling na het (opnieuw / correct) afstellen.
Over de opmerking "je hebt niets geklust" kun je nog discussieren, maar de crux zit hem er imho in dat het niet om het installeren van het alarmsysteem zelf gaat, maar om de afhandeling na het (opnieuw / correct) afstellen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik neem dit topic maar als voorbeeld maar ik probeer maar (ook met de andere voorbeelden) aan te geven dat de splitsing tussen 'Wonen' en 'Bouwen & Klussen' een lastige blijft in veel gevallen. Misschien zie ik dat zelf volledig verkeerd maar dan mag er wat mij betreft wel wat duidelijkere richtlijnen mogen komen waaruit blijkt waar een topic hoort.naitsoezn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:28:
IANAM (I am not a mod) maar dat topic gaat toch meer over service-afhandeling / "garantie" / juridische aspecten dan over het daadwerkelijk installeren (of laten installeren) van het alarmsysteem? Zou misschien zelfs nog in SF passen, maar ik snap de keuze voor Wonen wel in dit geval.
Echt klustopics horen in BK, het topic over de thermostaat heb ik dan ook verplaatst.Harrie_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:41:
[...]
Ik neem dit topic maar als voorbeeld maar ik probeer maar (ook met de andere voorbeelden) aan te geven dat de splitsing tussen 'Wonen' en 'Bouwen & Klussen' een lastige blijft in veel gevallen. Misschien zie ik dat zelf volledig verkeerd maar dan mag er wat mij betreft wel wat duidelijkere richtlijnen mogen komen waaruit blijkt waar een topic hoort.
De administratieve kant hoort in wonen
Mengelmoesjes zoals het projectmatige verbouwen topics heeft vanouds de voorkeur in BK, voorheen wonen en verbouwen waar het nog uit komt.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2024 12:22 ]
Was wonen en verbouwen dan niet beter?tweakduke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:17:
[...]
Echt klustopics horen in BK, het topic over de thermostaat heb ik dan ook verplaatst.
De administratieve kant hoort in wonen
Mengelmoesjes zoals het projectmatige verbouwen topics heeft vanouds de voorkeur in BK, voorheen wonen en verbouwen waar het nog uit komt.
Nee, want de wonen topics sneeuwde onder in de klustopics. Dat is met name de reden dat we de fora's toen hebben opgesplitst.
Dat we incidenteel wat op de juiste plek moeten zetten, nemen we voor lief. BK en DEI hebben bijvoorbeeld ook overlap, maar dat kun je evengoed niet op 1 hoop gooien. Wat topics verplaatsen ontkomen we niet aan
Als mijn post wordt weggehaald, haal dan op zijn minst ook de post die ik quote weg. Die is net zo offtopic als de rest wat gedelete is.
Blik1984 in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7"
Blik1984 in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7"
- We Are Borg
@Blik1984 heb je de modbreak van mijn collega @tweakduke gelezen? Hij zegt: "Eerlijk is eerlijk, er staat nog steeds veel off-topic posts in de discussie". Kortom, het kan prima kloppen dat er nog offtopic posts zijn. @tweakduke heeft de meeste weggehaald en vanaf zijn modbreak gevraagd weer op te letten om niet offtopic te gaan. Wellicht had je die modbreak gemist, maar daarom heb ik jouw post geknipt
*knip*
Welkom op Tweakers. Als dit geen spam is, kijk dan even rond in Ervaring met huis kopen - Deel 8
Dit feedbacktopic is verder voor vragen over de moderatie.
Welkom op Tweakers. Als dit geen spam is, kijk dan even rond in Ervaring met huis kopen - Deel 8
Dit feedbacktopic is verder voor vragen over de moderatie.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2025 12:20 ]