Thermostaat vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Hoi allen,

Wij wonen in een rijtjeshuis, waarbij op de eerste verdieping onze radiatoren altijd uit staan, de radiatorknoppen/kranen zijn defect. Dit is helaas al sinds wij hier zijn komen wonen.

Nu willen wij deze gaan vervangen door een slimme oplossing (Tado, Honeywell oid). Echter weet ik niet wat voor soort radiatorkraan erop zit en hoe makkelijk ik dan een tado erop kan zetten.

Huidige situatie:
- Toon in de woonkamer
- 7 radiatoren (2 beneden, 4 1e verdieping, 1 zolder)
- Alleen badkamer + beneden slaan aan als cv aan gaat
- CV: Intergas HRE 36/30 A

Gewenste situatie is een slimme oplossing zoals Tado + 5 of 6 radiatorknoppen.

Weten jullie, obv de foto, of het vervangen moet worden of dat het plug and play wordt? En wat voor slimme oplossing raden jullie aan (alles in huis is apple, dus liever geen nest)?

1 van de radiatorknoppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNHTyGBc6Cn6QSU8xGQ0F900Zzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0el5FrRZO4YmMObAuCoU5JPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Wat is er defect, de knoppen of de kranen? En wat voor knoppen heb je nu, zijn dat normale of thermostatische?
Zie ook: https://support.tado.com/...-zijn-compatibel-met-tado

TL;DR: Als het nog ouderwetse kranen zijn (waar het wel op lijkt), zul je die eerst moeten vervangen door een thermostatisch ventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@indoow Die kranen zijn oud. Ik zou ze gewoon allemaal vervangen door thermostatische knoppen van Danfoss of Heimeier ofzo. Dan heb je een moderne kraan waar je zo een Evohome of Tado thermostaat op monteert.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 13:12
Met ^, steek er een voorinstelbare thermostatische kraan op, zo kan je waterzijdig inregelen en ben je zeker dat de binnenkant nog goed werkt (en ben je dat lek in de kraan op de foto kwijt).
Check ondertussen ook of er een bypass ventiel zit, terwijl je het water afgelaten hebt kan je die gemakkelijk toevoegen.

Qua slimme oplossing: persoonlijk zou ik kijken of het werkt via Home Assistant, die praat dacht ik ook apple; dan hang je niet vast aan de beperkingen van de fabrikant.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-05 16:48
Hi allen,
ik heb deze thermostaat van Honeywell https://sanitair-webwinke...cFlW5nQ8ag64aAiQzEALw_wcB maar de cijfers zijn nu al een tijdje niet meer zichtbaar.
Ik heb batterijen vervangen; de haardroger-truk toegepast (met succes gedurende een halve dag).. dus mij lijkt het tijd om te vervangen.

Is het aangeraden om naar iets moderner te gaan (display dat kan aangeraakt worden etc) of ..?