Wonen Feedbacktopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Wispe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:55:
Just a question hoor....

Waarom is Wispe in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6" gesloten? Ik geef alleen aan dat ik diens reactie ontzettend vermoeiend vind, hetgeen niet zo heel gek is want die user houdt zich voor het mensdom. Is het dan niet mijn goed recht om te reageren dat ik zijn mensdomheid vermoeiend vind?

Vind het heel erg makkelijk, een post locken omdat ik iets weergeef onder het mom van "niet reageren is ook een optie".

Het klinkt alsof mijn input niet wordt gewaardeerd, hetgeen mijns inziens betekent dat het mensdomheid omhoog wordt gehouden.
Jullie praten langs elkaar heen, dan is vermoeiend nu niet echt een constructieve opmerking. Je kunt het ook even laten als de discussie stroef verloopt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
tweakduke schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:36:
[...]

Jullie praten langs elkaar heen, dan is vermoeiend nu niet echt een constructieve opmerking. Je kunt het ook even laten als de discussie stroef verloopt.
Dus dan ligt het aan mij en moet dan mijn reactie maar gelockt worden?
Zit dat zo in elkaar?

Kortom, mensdomme mensen kunnen en mogen blaten wat ze willen, en mensen die intelligent zijn die erop reageren, worden gelockt? Is dit wat je zegt?

[ Voor 16% gewijzigd door Wispe op 13-10-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Wispe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:28:
[...]

Dus dan ligt het aan mij en moet dan mijn reactie maar gelockt worden?
Zit dat zo in elkaar?

Kortom, mensdomme mensen kunnen en mogen blaten wat ze willen, en mensen die intelligent zijn die erop reageren, worden gelockt? Is dit wat je zegt?
Door het gebrek aan een constructieve houding ga ik hier niet meer verder op in.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Vraag aan de moderators hier (@tweakduke, @Señor Sjon) m.b.t. welke topics nu waar horen.

Ik ben persoonlijk nooit een voorstander geweest van het 'uit elkaar trekken' van wonen en bouwen/klussen, maar goed ik ga daar niet over :+

Ik zie echter wel met enige regelmaat toics voorbijkomen in wonen die volgens mij dan toch echt in bouwen/klussen horen. Op dit moment bijvoorbeeld Lekkage dakkapel: Overlagen of renovatie en Frezen in buitenmuur?

Heb ik hier een memo gemist, komt het allemaal niet zo nauw of speelt er iets anders?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Harrie_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:08:
Vraag aan de moderators hier (@tweakduke, @Señor Sjon) m.b.t. welke topics nu waar horen.

Ik ben persoonlijk nooit een voorstander geweest van het 'uit elkaar trekken' van wonen en bouwen/klussen, maar goed ik ga daar niet over :+

Ik zie echter wel met enige regelmaat toics voorbijkomen in wonen die volgens mij dan toch echt in bouwen/klussen horen. Op dit moment bijvoorbeeld Lekkage dakkapel: Overlagen of renovatie en Frezen in buitenmuur?

Heb ik hier een memo gemist, komt het allemaal niet zo nauw of speelt er iets anders?
Helaas staan niet alle topics uit zichzelf goed, bij deze zijn die twee topics naar BK verplaatst.

Als je nog iets tegenkomt dan is een topic report voldoende :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

tweakduke schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Helaas staan niet alle topics uit zichzelf goed, bij deze zijn die twee topics naar BK verplaatst.

Als je nog iets tegenkomt dan is een topic report voldoende :)
Normaliter zou ik ook een topic report maken, maar ik zie deze topics al langer staan dus ging ervanuit dat ik het mis had :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Harrie_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Normaliter zou ik ook een topic report maken, maar ik zie deze topics al langer staan dus ging ervanuit dat ik het mis had :?
Sjon en ik hadden allebei wat minder tijd dus dan kan er wat over het hoofd worden gezien.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
tweakduke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:24:
Klimaatverandering is hier volstrekt off-topic. Dat is dan ook naar de TC gegaan.
Vraagje: wat is TC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trash Can, also know as prullenbak ;)

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
redwing schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:09:
[...]

Niet om de moderatie ter discussie te stellen, maar echt als vraag om de topics in goede banen te leiden; we hebben het in bovenstaande posts over nieuwbouw vs arbeidsmigranten vs asielzoekers en eventuele andere oplossingen. Gezien de combinatie is het offtopic voor hier, maar zal dat ook offtopic zijn in de jouw genoemde topic. Waar kunnen we de combinatie van oplossingen dan bespreken? Want ze los van elkaar bespreken zorgt juist voor polarisatie (iemand is voor/tegen) en dan mis je de afweging van wat wel/niet een goede oplossing kan zijn.

Want zeker gezien de huidige verkiezingsuitslag zal het ook in het kabinet een discussie worden over de verschillende oplossingen. Wilders zal het op asielzoekers gooien, Omtzicht zal daar de woningbouw meer bij betrekken en de arbeidsmigranten etc.
Als er statistisch wordt gekeken in hoeverre de migratieproblematiek effect heeft op de woningmarkt, dan is dat nog ontopic in 'de ontwikkelingen op de woningmarkt' topic.

Zodra men over hoe de migrantenstroom tot stand komt, de verschillende soorten etc. dan is het andere topic geschikter. Er is nog een topic gemaakt voor de verkiezingen, maar niet van de grond gekomen:
Verkiezingsthema: migratie

Daar zou de verdere problematiek meer ontopic zijn. Ik zal deze ook toevoegen aan de topic warning.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rijdende Rechter

Een zotte, niet-informatieve topictitel, maar de TR wordt gewoon weggevinkt zonder dat de topictitel aangepast/informatief wordt gemaakt? Beetje vreemde moderatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:46:
Rijdende Rechter

Een zotte, niet-informatieve topictitel, maar de TR wordt gewoon weggevinkt zonder dat de topictitel aangepast/informatief wordt gemaakt? Beetje vreemde moderatie.
Er gaat bij dat topic wel meer mis qua moderatie.

Om iets zinnigs te kunnen zeggen zijn kadaster grenzen nodig. Die worden door lezers geleverd, zodat er eindelijk een gefundeerd gesprek kan komen. En dan wordt het topic stukgeknipt, gesloten en ook de topicstart aangepast zodat het topic niet eens meer te lezen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Het is aan de TS om deze privacy gevoelige informatie te delen en niet aan ons om dat op te zoeken en te publiceren.

De titel kan passender, al is rijdende rechter haast een synoniem voor een burenconflict.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:04
twain4me schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:57:
[modbreak] Hoewel ik echt heel graag een topic zou zien over het beste scherm voor: "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... topic" is geleuter over schermen en scrollen hier wel offtopic ;) [/]
In tegenstelling tot je eerdere modbreak m.b.t. het offtopic gaan bij de kookplaten (waar ik je prima kon volgen en gelijk in geef) komt deze modbreak (ook nu ik hem opnieuw zie, na gisteravond) wel wat vreemd op mij over:

Timing modbreak?
De modbreak komt op zaterdagavond om 18:57. Dat terwijl het laatste bericht dat überhaupt refereerde aan scrollen/scherm al lang naar de achtergrond was verdwenen door andere berichten.

Geleuter?
Ik vind het wat bijzonder om deze term in een modbreak (met zo'n mooi rood kadertje) te hanteren. Neutraal is de term in ieder geval niet.

Maar dan inhoudelijk, je slaat aan op de termen "schermen en scrollen".

Ik ga ervan uit dat je (als topic starter) het topic zelf volgt en hier niet sprake is van een modbreak als gevolg van een gerapporteerde reactie, maar zelfs dan lijkt het me dat je kijkt naar de context/achtergrond.

Het 'scrollen' is besproken omdat een aantal mensen zich (terecht) ergerden aan de hoeveelheid foto's, maar met name de wijze waarop deze (door mij) in verschillende posts zijn verwerkt. Daar is een constructieve (en vrij korte) uitwisseling van gedachtes over geweest, waarbij gewoon normaal is gecommuniceerd over de wijze waarop het beter kan. Volgens mij een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou kunnen/willen gaan op dit forum (ik zie het helaas vaak ook anders)

Het bespreken van het scrollen lijkt mij dus juist wél 'ontopic' omdat het gaat over de wijze waarop het topic op zichzelf wordt ervaren. Maar nogmaals, de discussie (if any) was ten tijde van de modbreak al beslecht en de berichten gingen al lang weer gewoon 'ontopic' over wat er allemaal voor moois op Funda staat.

M.b.t. het 'scherm', mijn reactie (vrijdagavond op 23:43) op de opmerking van @MooDyBLueS (een van de mensen die mij wees op het aantal foto's en dus moeten scrollen) was een grap waarmee - althans, wat mij betreft - de hele discussie óver de foto's en het scrollen was beslecht.

Ik maak vaak grappen (in real life en ook hier op tweakers), soms goede en vaker slechte. In dit geval om eventuele 'kou' uit de lucht te nemen omdat sommigen meenden dat ik de opmerkingen m.b..t de hoeveelheid foto's misschien wat zwaar opnam.

Ik hoop dat duidelijk is dat dat dus niet zo is, dat ik de 'kritiek' terecht vond (vind) en eerlijk gezegd wel blij ben dat er gewoon heel snel een oplossing werd aangegeven. Dus - hoop ik dan maar - iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Yorro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:13:
[...]

In tegenstelling tot je eerdere modbreak m.b.t. het offtopic gaan bij de kookplaten (waar ik je prima kon volgen en gelijk in geef) komt deze modbreak (ook nu ik hem opnieuw zie, na gisteravond) wel wat vreemd op mij over:

Timing modbreak?
De modbreak komt op zaterdagavond om 18:57. Dat terwijl het laatste bericht dat überhaupt refereerde aan scrollen/scherm al lang naar de achtergrond was verdwenen door andere berichten.

Geleuter?
Ik vind het wat bijzonder om deze term in een modbreak (met zo'n mooi rood kadertje) te hanteren. Neutraal is de term in ieder geval niet.

Ik ga ervan uit dat je (als topic starter) het topic zelf volgt en hier niet sprake is van een modbreak als gevolg van een gerapporteerde reactie, maar zelfs dan lijkt het me dat je kijkt naar de context/achtergrond.

Het 'scrollen' is besproken omdat een aantal mensen zich (terecht) ergerden aan de hoeveelheid foto's, maar met name de wijze waarop deze (door mij) in verschillende posts zijn verwerkt. Daar is een constructieve (en vrij korte) uitwisseling van gedachtes over geweest, waarbij gewoon normaal is gecommuniceerd over de wijze waarop het beter kan. Volgens mij een voorbeeld van hoe je met elkaar om zou kunnen/willen gaan op dit forum (ik zie het helaas vaak ook anders)

Het bespreken van het scrollen lijkt mij dus juist wél 'ontopic' omdat het gaat over de wijze waarop het topic op zichzelf wordt ervaren. Maar nogmaals, de discussie (if any) was ten tijde van de modbreak al beslecht en de berichten gingen al lang weer gewoon 'ontopic' over wat er allemaal voor moois op Funda staat.

M.b.t. het 'scherm', mijn reactie (vrijdagavond op 23:43) op de opmerking van @MooDyBLueS (een van de mensen die mij wees op het aantal foto's en dus moeten scrollen) was een grap waarmee - althans, wat mij betreft - de hele discussie óver de foto's en het scrollen was beslecht.

Ik maak vaak grappen (in real life en ook hier op tweakers), soms goede en vaker slechte. In dit geval om eventuele 'kou' uit de lucht te nemen omdat sommigen meenden dat ik de opmerkingen m.b..t de hoeveelheid foto's misschien wat zwaar opnam.

Ik hoop dat duidelijk is dat dat dus niet zo is, dat ik de 'kritiek' terecht vond (vind) en eerlijk gezegd wel blij ben dat er gewoon heel snel een oplossing werd aangegeven. Dus - hoop ik dan maar - iedereen blij.
Ik weet niet beter dan dat feedback op de moderatie niet in het topic zelf thuishoort. Mij stoort het niet in het geringste, to be clear :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb even de post van @Yorro en @marcelcee hiernaartoe verplaatst omdat ze niet horen in Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024

Voor de zekerheid tag ik @twain4me ook nog even zodat die ook op de hoogte is gezien het over zijn modbreak gaat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Yorro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Timing modbreak?

Geleuter?

toevallig was er wel een TR over (en zelfs een kort gesprek via de DM )

Ik was er zeker door een TR + opvolgende DM op gewezen. Als ik geaboneerd zou zijn op al mijn eigen topics zou ik ook echt helemaal gek worden van de notificaties, dus daar begin ik maar niet aan. :+
De discussie leek min of meer te zijn gaan liggen, dat klopt, maar helemaal zeker weet je dat nooit, vaak komen er nog genoeg reacties als je ze niet meer verwacht en die zijn vaak nog leuker bedoeld en veder oftopic. Of die wel of niet waren gekomen zonder modbreak weet ik nu niet en kon ik toen al helemaal niet weten. En hoewel het meeste goed bedoeld was, het ging niet over het onderwerp van het topic (huizen die te koop staan) Het ging over forum etiquette het ging over beeldschermen (hoeveel inch) , het ging over veel of weinig scrollen en daarom was en ben ik van mening dat het offtopic is :) En daarom heb ik besloten om iets te doen. Men mag bv best weten dat een reactie zoals deze echt heel erg offtopic is.
Ookal was jij met een ander deel van de convensatie goed geholpen (en ik die daarom ook heb laten staan.) Maar ik ben tegelijk van mening dat men een TR had aan kunnen maken en dan had ik je kunnen aanspreken. Ik ben er nu ook via TR bij betrokken, dus dat was niet anders geweest :+
Eventueel een headsup/reactie tussen [ot] tags had waarschijnlijk ook niemand moeite mee gehad. De modbreak was dus niet specifiek richting iemand maar een slot op de deur. Ik neem hoe je hem hebt ervaren mee als aandachts punt, zo "zwaar" had ik hem niet bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
@We Are Borg welke post van mij is zojuist verwijderd uit het ontwikkelingen topic ? Die stond daar al weken zo niet maanden? En waarom is hij compleet verwijderd en niet gewoon geknipt?
Ik zou wel willen weten wat er dan namelijk off topic of ongewenst was :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@GeeMoney
GeeMoney schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:29:
[...]

Inderdaad, A9 en A7 staat nooit file :+
Er moet ook nog wel wat aan gebeuren als je de foto's goed bekijkt.Vloeren die niet lekker overlopen, die tuin, die "garage deuren" dat is toch ook geen pan zo.
Kamers zijn oncourant (check die hoogslaper in het dakraam)
Post is van vandaag en compleet offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
We Are Borg schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:42:
@GeeMoney

[...]

Post is van vandaag en compleet offtopic :)
Stond die niet in “Wat er nu weer voor een pand… jaargang 2024” ? Het is namelijk een reactie op een geposte woning daar.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@GeeMoney nee de post waar jij op reageerde stond ook in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 . Ik ben niet in Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 geweest. De post waaraan jij wellicht denkt:
Rentenier schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:07:
Dit vrijstaande huis is niet eens zo gek geprijst .

Tuin aan doorgaande vaarwater.

https://www.funda.nl/43452343
Ook deze stond in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op het forum, ik kreeg ineens onderstaande mogelijkheden.

@tweakduke en @twain4me ?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door FabianGTI op 03-05-2024 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

FabianGTI schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:05:
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op het forum, ik kreeg ineens onderstaande mogelijkheden.

@tweakduke en @twain4me ?

***members only***
Zie topic --> Opeens meer reactiemogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Ah, er is inmiddels een topic voor aangemaakt, deze was er nog niet tijdens mijn bericht, gelukkig ben ik niet de enige met het probleem. :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Hmm, daar had Jiskefet 10 (eerder 30 :X ) jaar geleden al een scetch over.
Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:13:
@Sjah heb zitten zoeken maar nog niet gevonden. Ze zitten in een café en zitten te praten over die ballen die een wijntje willen en zo.
Wordt wel weer lekker met twee maten gemeten in dit topic. Als men net een post teveel doorgaat op de prijs/staat/verbouwingsmogelijkheden/leidingen op de muur van een hier gedeelde woning dan wordt dat een knip+modbreak en "dat het in een ander topic thuishoort", maar over een in alle opzichten compleet offtopic café-discussie mogen we niks zeggen en/of wordt er niet 'gehandhaaft' omdat er iets roods in een naam zit.

Ondertussen wordt er ook nooit door mods iets gedaan aan posts die compleet zonder foto's en/of links gedeeld worden.

Kortom: laat gewoon een beetje de brede huizendiscussie af en toe lekker gaan, dat hoort er nu eenmaal bij en grijp pas in als het onvriendelijk of pagina's lang duurt. En focus liever op lage kwaliteit posts die slecht delen waar dit topic over gaat, want daar hoor je letterlijk nooit een mod over, terwijl genoeg mensen er continu over beginnen.

En ja, deze post van mij gaat verwijderd worden, maar ik kan er gewoon niet niks over zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door We Are Borg op 21-08-2024 19:43 . Reden: offtopic tags verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@MooDyBLueS ik heb jouw post verplaatst naar het feedback topic. Daar hoort het thuis en het wordt dus ook niet verwijderd. Feedback is nav: Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024

Om dan inhoudelijk te reageren: ik zal ongeacht de kleur van de nick kijken naar de inhoud en daar op handelen. Dus de opmerking dat er bewust iets genegeerd wordt omdat het hier zou gaan om een crew member is zeker niet aan de hand. Ik heb puur dan maar even die van Maasluip erbij gepakt en gecontroleerd of daar een TR voor is aangemaakt (ooit): het antwoord is nee. En wij zien ook niet alles ;). Dus als het niet wordt gemeld en een mod leest niet (bijv vanuit eigen interesse) actief mee zal het ook niet opvallen. Ik volg het topic niet (kijk uiteraard wel naar TRs) dus daarom valt het mij dus al niet op.

Het topic gaat er hard en offtopic discussies ernaast komen hier makkelijk voor. Soms is het dan ook de keuze ga je alles knippen / oppakken, of zie je dat een 'offtopic discussie' heel snel uitdooft en het topic zonder ingrijpen weer vanzelf goed doorgaat. Die keuze maak ik soms wel eens bewust, juist om 'overmoderatie' te voorkomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 21-08-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@We Are Borg Thanks voor je reactie en nu weet ik ook dit topic voortaan te vinden. ;)

Waar het mij dus om gaat is niet zozeer de reactie van Maasluip zelf of de ander, maar het feit dat ik de laatste paar maanden, sinds ik zeer actief dat topic volg, regelmatig moderaties zie waarbij het soms inderdaad even 5-10 reacties doorgaat over indirecte onderwerpen. Als voorbeeld: of een woning die voor een bepaald bedrag te koop staat en volledig verbouwd moet worden het wel waard is, dan gaat de discussie even over de bedragen, de leeftijd, etc. Je snapt het wel. Dat mag dan niet en levert een moderatie op, wat ik zelf al discutabel vind, maar ok.

Tegelijkertijd worden dingen die écht compleet offtopic zijn dan regelmatig niet weggemodereerd. Het is niet dat ik me stoor aan die complete offtopic reacties (zolang het maar niet de spuigaten uitloopt), maar het gebrek aan enige rechtlijnigheid.

En over de TR waar je het over hebt: daar wordt dus voor geen ene meter op gehandhaafd. Hoe vaak het wel niet voorkomt, ook nu paar reacties geleden weer (deze) waarbij de TR genegeerd wordt door geen juiste link te plaatsen. De TR heeft het namelijk over het doorzoeken van het topic op straatnaam en dat kan hierbij niet omdat een verkorte funda url gebruikt wordt.

Eén pagina ervoor heb je deze en deze zonder foto's. Ook tegen de TR in.

Daar wordt dus totaal niet op gemodereerd, letterlijk nooit, terwijl juist dat de kwaliteit van het topic erg beïnvloedt. Dat staat dus los van de (semi-)offtopic reacties, maar mijn punt is juist dat de moderatie op een verkeerd vlak ligt. Het is wellicht geen perfecte analogie, maar het is alsof een verkeersagent die mensen die door rood of te hard rijden en fietsers die zonder licht in het donker fietsen zou moeten beboeten daar niks aan doet maar wel de blaadjes van de weg aan het vegen is. Totaal verkeerde prioriteit dus.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

• MooDyBLueS
  • Niet online
@We Are Borg Zie hier een concreet voorbeeld van wat ik bedoel, ik hield mijn mond maar in het topic, maar gelukkig ben ik niet de enige die het continu opvalt.

Het verzoek is dus eigenlijk om de moeite die er in het modereren gestoken wordt naar de juiste plekken te verschuiven. Daar knapt het topic enorm van op. ;)
Caelorum schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:38:
[...]

Is niet jouw fout. We blijven vragen de hele url te plakken zodat mensen eenvoudig kunnen zien of het al gelost is, maar mensen willen we graag een mooie post met mooie linkjes van maken...
Eigenlijk moet de waarschuwing bij de quickreply ook gewoon uitgebreid worden met dat je de hele link erin moet plaatsen, want anders heeft het zoeken op straatnaam ook weinig zin vaak.

• twain4me

twain4me

Topicstarter
@MooDyBLueS Ik heb een voorstel: als jij nu eens uiteenzet hoe je een goede post maakt dan zal ik in de TS en TW het volgende toevoegen:

Het is in dit topic de bedoeling om de zoekfunctie te gebruiken, om dat mogelijk te maken moet wel het adres in je post voorkomen, dit kan je doen door de hele link in funda te gebruiken, hoe je een goede post maakt is hier *klik* uiteen gezet door @MooDyBLueS

Post je voorstel eerst even hier of via de pm zodat we het er nog even over kunnen hebben.

Uiteindelijk zijn we een comunitie die samen iets leuks maakt en geen blaadjes vegende politie, of door rood rijdende users ;)

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:32
Kunnen dit soort links niet uitgezet worden per topic toevallig ?
Dat alles verschijnt als de volledige link.

Al blijft ook nog het probleem dat mensen soms dit posten :
https://www.funda.nl/89056565/

in plaats van dit :
https://www.funda.nl/deta...uis-olgerweg-73/89056565/

beide gaan naar dezelfde woning, alleen is 1 van de links afgekort door Funda zelf (volgens mij met de delen functie gebeurd dit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@twain4me kunnen we niet zoals in de Devschuur een standaard format maken wanneer je een reply plaatst. Daar krijg je automatisch de volgende info in de textbox:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Misschien kunnen we in het Funda topic zoiets doen:
code:
1
2
3
[Volledige link naar de woning met het adres zichtbaar in de link]

[Plaats tenminste 1 foto en vertel wat er bijzonder is]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:12:
[modbreak] Het is niet verplicht om bij elke gelegenheid je bek een douw te geven. Als je daarbij ook nog eens offtopic gaat heb ik liever dat je op de markt je mening over tuinen gaat roeptoeteren. [/]
Je bek een douw geven...? Die uitspraak zegt me eerlijk gezegd niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Topicstarter
42erik schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:48:
[...]

Je bek een douw geven...? Die uitspraak zegt me eerlijk gezegd niks
Even hier veder om het topic niet te vervuilen, maar dat is een redelijk bekend gezegde rond rotterdam, soms blijkt dat ik iets meer rotterdams ben, dan ik zelf denk ;)

In de volledige uitdrukking is het "jan geeft zijn bek ook maar een douw." dat wil zeggen: jan praat onzin

Zoals ik het gebruikte kan je het iets breder zien. praten, praten om het praten, onzin praten

[ Voor 24% gewijzigd door twain4me op 26-08-2024 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
twain4me schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:00:
[...]

Even hier veder om het topic niet te vervuilen, maar dat is een redelijk bekend gezegde rond rotterdam, soms blijkt dat ik iets meer rotterdams ben, dan ik zelf denk ;)

In de volledige uitdrukking is het "jan geeft zijn bek ook maar een douw." dat wil zeggen: jan praat onzin

Zoals ik het gebruikte kan je het iets breder zien. praten, praten om het praten, onzin praten
Ah, zo. Dank voor de uitleg.

Voor een niet-rotterdammer komt hij door het gebruik van" bek" en hier de uitleg "onzin" wel een tikkeltje rude over moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ik doe af en toe een topic report wanneer ik in Wonen een topic aantref wat m.i. thuishoort in Bouwen en Klussen. Zojuist was ik dit topic en ook van dit topic had ik het idee dat het eigenlijk in Bouwen en Klussen thuishoort, maar ik zie in de OP de volgende modbreak:
Je hebt niets geklust => naar WON
Kennelijk stond dit topic dus al in Bouwen en Klussen maar is deze verplaatst naar wonen vanwege 'niet zelf klussen', maar het gaat hier overduidelijk wel om iets uit de categorie 'bouwen'. En in het subforum B&K staan ook topics zoals Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3, topics zoals die gaan ook niet over 'zelf klussen'.

In wonen kom ik vervolgens weer topics tegen zoals Thermostaat vervangen, die dan volgens mij weer in B&K thuis hoort.

Lang verhaal kort; wanneer hoort het nou in Wonen en wanneer in Bouwen & Klussen? Ik snap dat het af toe erg grijs is, maar was het dan (in hindsight) wel een goed idee om deze splitsing te maken bij de vorige grote forum-overhaul? Ik zie dat de lijst met actieve/recente topics over het algemeen in B&K een stuk langer is dan in W, als we dan ook nog geregeld hypotheek/financiering gerelateerde topics verplaatsen naar PFSL, kun je dan niet beter W en B&K samenvoegen naar WBK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

IANAM (I am not a mod) maar dat topic gaat toch meer over service-afhandeling / "garantie" / juridische aspecten dan over het daadwerkelijk installeren (of laten installeren) van het alarmsysteem? Zou misschien zelfs nog in SF passen, maar ik snap de keuze voor Wonen wel in dit geval.

Over de opmerking "je hebt niets geklust" kun je nog discussieren, maar de crux zit hem er imho in dat het niet om het installeren van het alarmsysteem zelf gaat, maar om de afhandeling na het (opnieuw / correct) afstellen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

naitsoezn schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:28:
IANAM (I am not a mod) maar dat topic gaat toch meer over service-afhandeling / "garantie" / juridische aspecten dan over het daadwerkelijk installeren (of laten installeren) van het alarmsysteem? Zou misschien zelfs nog in SF passen, maar ik snap de keuze voor Wonen wel in dit geval.

Over de opmerking "je hebt niets geklust" kun je nog discussieren, maar de crux zit hem er imho in dat het niet om het installeren van het alarmsysteem zelf gaat, maar om de afhandeling na het (opnieuw / correct) afstellen.
Ik neem dit topic maar als voorbeeld maar ik probeer maar (ook met de andere voorbeelden) aan te geven dat de splitsing tussen 'Wonen' en 'Bouwen & Klussen' een lastige blijft in veel gevallen. Misschien zie ik dat zelf volledig verkeerd maar dan mag er wat mij betreft wel wat duidelijkere richtlijnen mogen komen waaruit blijkt waar een topic hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Harrie_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:41:
[...]

Ik neem dit topic maar als voorbeeld maar ik probeer maar (ook met de andere voorbeelden) aan te geven dat de splitsing tussen 'Wonen' en 'Bouwen & Klussen' een lastige blijft in veel gevallen. Misschien zie ik dat zelf volledig verkeerd maar dan mag er wat mij betreft wel wat duidelijkere richtlijnen mogen komen waaruit blijkt waar een topic hoort.
Echt klustopics horen in BK, het topic over de thermostaat heb ik dan ook verplaatst.

De administratieve kant hoort in wonen :)

Mengelmoesjes zoals het projectmatige verbouwen topics heeft vanouds de voorkeur in BK, voorheen wonen en verbouwen waar het nog uit komt.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 07-10-2024 12:22 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

tweakduke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Echt klustopics horen in BK, het topic over de thermostaat heb ik dan ook verplaatst.

De administratieve kant hoort in wonen :)

Mengelmoesjes zoals het projectmatige verbouwen topics heeft vanouds de voorkeur in BK, voorheen wonen en verbouwen waar het nog uit komt.
Was wonen en verbouwen dan niet beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Harrie_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Was wonen en verbouwen dan niet beter?
Nee, want de wonen topics sneeuwde onder in de klustopics. Dat is met name de reden dat we de fora's toen hebben opgesplitst.

Dat we incidenteel wat op de juiste plek moeten zetten, nemen we voor lief. BK en DEI hebben bijvoorbeeld ook overlap, maar dat kun je evengoed niet op 1 hoop gooien. Wat topics verplaatsen ontkomen we niet aan :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Als mijn post wordt weggehaald, haal dan op zijn minst ook de post die ik quote weg. Die is net zo offtopic als de rest wat gedelete is.

Blik1984 in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Blik1984 heb je de modbreak van mijn collega @tweakduke gelezen? Hij zegt: "Eerlijk is eerlijk, er staat nog steeds veel off-topic posts in de discussie". Kortom, het kan prima kloppen dat er nog offtopic posts zijn. @tweakduke heeft de meeste weggehaald en vanaf zijn modbreak gevraagd weer op te letten om niet offtopic te gaan. Wellicht had je die modbreak gemist, maar daarom heb ik jouw post geknipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonvanLeijen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22-05 21:54
*knip*

Welkom op Tweakers. Als dit geen spam is, kijk dan even rond in Ervaring met huis kopen - Deel 8

Dit feedbacktopic is verder voor vragen over de moderatie.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-08 17:45
Jammer dat de moderator zo eenzijdig ingrijpt in discussies. Mensen ongefundeerd als onderbuikreageerder, sadistisch en niet-empathisch wegzetten kan schijnbaar allemaal. Trieste bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Novari131 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:47:
Jammer dat de moderator zo eenzijdig ingrijpt in discussies. Mensen ongefundeerd als onderbuikreageerder, sadistisch en niet-empathisch wegzetten kan schijnbaar allemaal. Trieste bedoening.
Maar je weigert te kijken hoe je jouw inbreng brengt. Het is niet onderbouwd, zijn domweg stevige lompe uitspraken en kijkt daarnaast niet naar de eventuele gevolgen en hoe het in elkaar zit.

Het werd overigens netjes verwoord waarom men zo over je denkt, maar de boodschap komt helaas niet aan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-08 17:45
tweakduke schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Maar je weigert te kijken hoe je jouw inbreng brengt. Het is niet onderbouwd, zijn domweg stevige lompe uitspraken en kijkt daarnaast niet naar de eventuele gevolgen en hoe het in elkaar zit.

Het werd overigens netjes verwoord waarom men zo over je denkt, maar de boodschap komt helaas niet aan.
Tsja. Schijnbaar alleen plek voor links activistische standpunten en al het andere moet onderbouwd en uitgewerjt zijn of zijn al snel 'stevig lomp'. Er is niks lomp aan het standpunt dat sociale huurhuizen niet voor eeuwigheid moeten worden toegewezen en dat wanneer omstandigheden wijzigen er opnieuw moet worden beoordeeld. Dat jij het er niet mee eens bent, maakt het niet per se lomp. Dat je wordt weggezet als niet-empathisch, sadistisch, etc. juist wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Novari131 op 13-07-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Novari131 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:28:
[...]

Tsja. Schijnbaar alleen plek voor links activistische standpunten en al het andere moet onderbouwd en uitgewerjt zijn of zijn al snel 'stevig lomp'. Er is niks lomp aan het standpunt dat sociale huurhuizen niet voor eeuwigheid moeten worden toegewezen en dat wanneer omstandigheden wijzigen er opnieuw moet worden beoordeeld. Dat jij het er niet mee eens bent, maakt het niet per se lomp. Dat je wordt weggezet als niet-empathisch, sadistisch, etc. juist wel.
Of ik heb ermee eens ben of niet, daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe jezelf opstelt in de discussie en dat geeft geregeld wrijving op deze manier.

Ik zie je vooral verwijten maken naar anderen, in plaats van je standpunten toe te lichten. Nu begin je deze post ook met een verwijt, op deze manier is je inbreng geen constructieve discussie. Als je iets stelt, onderbouw het dan ook en ligt het toe. Dan kun je argumenten over en weer constructief uitwisselen.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 Laatste