MOI of melding onterechte incasso moet ook daadwerkelijk onterecht zijn anders draai jij op voor de kosten.sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:00:
[...]
(Volgens mij heb ik net op 5 mensen gereageerd die min of meer hetzelfde argument aanhalen, houdt wel een keer op.)
Ik heb alleen mensen gezien die geld terug kregen via MOI muv één persoon hier die aangeeft dat Bunq niet meerwerkt. Ik vind het prima als jij voorbeelden hebt waarbij die MOI nog meer niet werkt. Altijd goed om te weten...
Fouten zijn gemaakt, incassomachtigingen zijn nooit verstrekt en zo'n curator gaat daar dus snel nat op.
De branche heeft daar inmiddels z'n les wel uit getrokken merk ik. Ik heb dit jaar al 4 wisselingen gedaan (plus 1 geforceerde) en 3 maal een geregistreerde incassomachtiging af moeten geven. De enige die 'm niet hoefde was Vattenfall (maar als ze van dat formaat vallen is het einde zoek).
Wat vorig jaar een valide methode was om (discutabel) terecht je centen terug te halen zal bij de volgende golf niet noodzakelijk werken.
De kans dat je achteraan mag aansluiten én de kosten mag betalen voor het aan het werk zetten van je bank is aanzienlijk.
- knip -