Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 236 237 238 Laatste
Acties:
  • 2.075.912 views

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:28
sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

(Volgens mij heb ik net op 5 mensen gereageerd die min of meer hetzelfde argument aanhalen, houdt wel een keer op.)

Ik heb alleen mensen gezien die geld terug kregen via MOI muv één persoon hier die aangeeft dat Bunq niet meerwerkt. Ik vind het prima als jij voorbeelden hebt waarbij die MOI nog meer niet werkt. Altijd goed om te weten...
MOI of melding onterechte incasso moet ook daadwerkelijk onterecht zijn anders draai jij op voor de kosten.
Fouten zijn gemaakt, incassomachtigingen zijn nooit verstrekt en zo'n curator gaat daar dus snel nat op.

De branche heeft daar inmiddels z'n les wel uit getrokken merk ik. Ik heb dit jaar al 4 wisselingen gedaan (plus 1 geforceerde) en 3 maal een geregistreerde incassomachtiging af moeten geven. De enige die 'm niet hoefde was Vattenfall (maar als ze van dat formaat vallen is het einde zoek).

Wat vorig jaar een valide methode was om (discutabel) terecht je centen terug te halen zal bij de volgende golf niet noodzakelijk werken.
De kans dat je achteraan mag aansluiten én de kosten mag betalen voor het aan het werk zetten van je bank is aanzienlijk.

- knip -

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 21:05
Daarbij is het ook nog eens dat je er allemaal tijd in moet stoppen en het moet regelen he. Over hoe minder geld het gaat, hoe minder erg het is of jij je geld kan terugkrijgen ja of nee.
Nogmaals, ik heb hem wel lager staan dan eigenlijk moet, maar gewoon wat ik mag aanpassen van GC zelf in de app.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

TFHfony

Professional Weirdo

sdk1985 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:58:
[...]

April start: 4,5,6,7 * 400 = 1600 ingelegd
Verbruik: 800 euro
Teveel ingelegd 1600 - 800 = 800
Laatste twee maanden storneren = 2 * 400 = 800
Netto resultaat = 0 euro
.
Je rekent wel weer heel voordelig. Of oktober eindigt bij jou al in juli.
Maart -> Oktober = 7 maanden. Dus betaald: 7 maanden * 400 = 2800 Euro. (Je, ze vallen telkens net om na de laatste incasso).
Via stornering kan je 2 betalingen terug halen: 800 euro
600 euro aan energie gebruikt
Schade: 1400 Euro.
MOI kan alleen maar als je energiemaatschappij de incasso niet op orde had. Ga er maar van uit dat de meeste energiemaatschappijen hier dat inmiddels op orde hebben. Anders mag je bij die 1600 euro schade ook de "onderzoekskosten" van de bank er bij gaan rekenen. Oh ja.. en die tellen voor elke MOI die je doet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Open anders even een nieuw topic over het wel en wee van voorschotten en de bijbehorende risico's. We gaan hier weer verder over energieaanbiedingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:04
Bad Brains schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:39:
[...]

Dat is dit jaar 824 en een beetje.
Nee het oorspronkelijke bedrag van € 824 gaat naar beneden ivm de BTW verlaging op je energie prijzen, blijft voorgenoemde bedrag van rond de € 681 van over. Dus krijgen minder korting, c.q. terug dan eerder toegezegd.

[Voor 8% gewijzigd door dinandus op 21-08-2022 20:25]

• basbol
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
dinandus schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Nee het oorspronkelijke bedrag van € 824 gaat naar beneden ivm de BTW verlaging op je energie prijzen, blijft voorgenoemde bedrag van rond de € 681 van over. Dus krijgen minder korting, c.q. terug dan eerder toegezegd.
Klopt niet helemaal want de BTW verlaging gaat alleen over 2e helft van 2022 dus niet over de gehele toegezegde 824 euro.

In praktijk betekent dit dat je 783 euro terug krijgt dit jaar.

• MLJ
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-03 18:36
Het ziet er naar uit dat ik deze winter de rekening niet meer kan betalen, we zijn al heel zuinig, verwarming doen we niet meer aan, maar te lang douchen is wel een valkuil voor mijn kinderen en ik ben er niet altijd bij. Wie weet of er iets is om bv elke douchebeurt max 2 minuten warm water te geven?

Hoe en wat heeft dit met energieleveranciers te maken?! Nota bene een paar posts (en maar 3 uur eerder) boven je bericht staat nog een modbreak om NIET offtopic te gaan.

[Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2022 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Dicht i.v.m. overleg. Ik weet niet hoe we hier verder moeten? Binnen enkele posts na een modbreak gaat het weer totaal ergens anders over. Wat willen jullie? Reactie hier. Wonen Feedbacktopic

Inmiddels staan in ieder geval de aanbiedingen hier: Energieleveranciers aanbiedingentopic

Alternatieve topics:
Eneco snoeit in teruglevering vergoeding
De Duurzame Kroeg deel 4
Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic
Saldering per kwartaal of jaar
het grote day ahead energie prijzen topic.
Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Serieus elektriciteit besparen
Veel verduurzamingsinformatie kan je al vinden in Duurzame energie en installaties. Hier is vaak al veel te vinden. Problemen met een klus? Iemand in Bouwen en klussen is er vast al eens over gestruikeld en kan je helpen aan een oplossing in één van de topics.

[Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2022 09:19]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 236 237 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee