Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.075.922 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Hier hebben we een slimme meter dus zal geen enkel tarief zijn,
Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.

Iemand bekend hiermee ?

"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"

Omdat er iemand thuis is vind ik het zond om een dubbel tarief te berekenen, al scheelt het volgens mij niet heel veel meer zoals het vroeger wel het geval is.
Even contact gehad met enkele leveranciers en gaslicht.com.
Het is zo als je jezelf aanmeldt bij Gaslicht.com bijvoorbeeld dan krijg je van hun een bevestiging omtrent het contract en dan moet je zelf een reactie hierop sturen dat je op enkel tarief afgerekend wilt worden.

Als je dit niet doet dan kijkt de energiemaatschappij in het landelijke netwerkregister en wordt je gewoon ingesteld als je een slimme meter hebt op dubbel tarief.

Ik weet niet of deze informatie reeds bekend is dus dacht meldt het hierbij :)

En ik haal mijn info weg ;)

Kreeg zojuist een mail dat wat ik aangaf omtrent het tarief niet juist blijkt te zijn.
Ik was verkeerd geïnformeerd door een medewerker van gaslicht.com :')

Gaslicht.com kan dus niks doen als een klant enkel of dubbel tarief wil.
Morgen maar even een belletje naar de energiemaatschappij ;)
Ach ja kan gebeuren

[Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2016 20:25]

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
Oke, vanmorgen opnieuw even contact gehad met de nieuwe energieleverancier.
Bij gaslicht kan je dus niet aangeven of je enkel of dubbeltarief wilt.

Dit komt omdat dit iets is van de netwerkbeheerder en daar staan de energieleveranciers weer buiten.

Iemand bekend met een slimme meter en hoe je het voor elkaar kan krijgen om enkel tarief te krijgen ipv dubbel tarief ?

Waarschijnlijk kan ik het beste over 14 dagen even terugbellen ivm de bedenktijd om te kijken hoe ik in het systeem sta.

2250 WP Zuid PVoutput

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Hier hebben we een slimme meter dus zal geen enkel tarief zijn,
Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.

Iemand bekend hiermee ?

"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"
Dat staat er niet. Er staat dat je enkeltarief hebt bij één actief telwerk en piek/dal bij twee actieve telwerken. Dat is wat anders dan "je meter heeft twee telwerken, dus je MOET voor piek en dal gaan".
MdO82 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:57:
Iemand bekend met een slimme meter en hoe je het voor elkaar kan krijgen om enkel tarief te krijgen ipv dubbel tarief ?
Een google-actie leert mij dat het bij de meeste energieleveranciers geschiedt met het veranderen van een vinkje op de website of dat je het eenvoudig kunt regelen door even de klantenservice te bellen. Bij welke leverancier zit je?
Dit komt omdat dit iets is van de netwerkbeheerder en daar staan de energieleveranciers weer buiten.
Dat is alleen het geval als je een meter hebt met één telwerk en wilt overstappen naar dubbeltarief. Je meter is daar immers niet voor geschikt, en de netwerkbeheerder gaat over de meters. Jij wil overstappen naar enkeltarief, en dan heb je niks te maken met de netwerkbeheerder: elke meter kan immers enkeltarief aan, dus van een meterwisseling is geen sprake.

[Voor 15% gewijzigd door Gizz op 02-03-2016 15:47]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb een enkeltarief contract, maar mijn slimme meter (Kaifa MA105) telt gewoon op beide telwerken. Ik moet het maar optellen/beide doorgeven.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MdO82
ThinkPadd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:50:
Ik heb een enkeltarief contract, maar mijn slimme meter (Kaifa MA105) telt gewoon op beide telwerken. Ik moet het maar optellen/beide doorgeven.
Ik ben nu overgestapt naar Eneco.
Het volgende staat in mijn contract:

code:
1
2
3
4
5
Leveringskosten per kWh stroom, dat u verbruikt
* enkeltarief € 0,18223 per kWh
* daltarief € n.v.t. per kWh
* normaaltarief € n.v.t. per kWh
* terugleververgoeding € n.v.t. per kWh

Je zou dus denken oké prima, enkel tarief.
Vanmorgen toch nog even gebeld met de klantenservice van Eneco om het te checken.

De medewerker vertelde mij dat wat er in het contract staat wellicht nog niet klopt.
Eneco gaat uit van de informatie die ze van de netwerkbeheerder krijgen omtrent mijn meter.
Verder kon ze nog niks zien/vertellen omdat ik gisteren mijn contract over heb laten zetten via gaslicht.com

Ik heb ook een Kaifa MA105.

Nu zit ik nog bij Essent en hier worden net zoals bij jouw de telwerken bij elkaar opgeteld.

[Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 02-03-2016 16:28]

2250 WP Zuid PVoutput

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik overweeg ook over te stappen na jaren bij atoomstroom te hebben gezeten. Ze kwamen wel met een vaste klanten voordeeltje maar dat was maar liefst 0,05 cent per m3. 20 euro per jaar voordeel over een heel jaar. Mijn verbruik is 1600 kwh en 400 m3. Als ik bij gaslicht kijk dan biedt overstappen naar bijv. Eneco mij een voordeel, welkomstpremie 140 euro, totaal 180 euro. 1 jaar vast. Zijn er addertjes onder het gras bij deze aanbiedingen?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik wil ook gaan overstappen, mijn contract bij de NLE loopt over anderhalve maand af. Is het zo dat de nieuwe energieleverancier die ik kies mijn oude energieleverancier op zegt voor mij? Ik kom er op de websites niet helemaal uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
vinom schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:35:
Ik wil ook gaan overstappen, mijn contract bij de NLE loopt over anderhalve maand af. Is het zo dat de nieuwe energieleverancier die ik kies mijn oude energieleverancier op zegt voor mij? Ik kom er op de websites niet helemaal uit.
Als je je aanmeldt bij een nieuwe leverancier dan zal die het contract opzeggen bij je huidige leverancier.

2250 WP Zuid PVoutput

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb net via GasLicht mijn contract bij EnergieDirect voor een jaar verlengd, dat geeft een bonus van 150 euro. Niet helemaal de goedkoopste voor mij, maar goed genoeg voor nog een jaar.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• ThinkPad

ThinkPad

Dan kan het via gaslicht.com blijkbaar wel, want toen ik rechtstreeks bij EnergieDirect nog voor een jaar had verlengd kon ik fluiten naar een evt. bonus. Dacht er helaas pas na de bedenktermijn aan, maar EnergieDirect kon niks voor mij betekenen m.b.t. bonus.
Door het verlengen had ik wel lagere tarieven, dat wel. Maar gewoon weer overstappen was toen verstandiger geweest voor mij omdat ik een vrij laag verbruik heb (1600 kWh / 800 m3). Nu doe ik dat wel weer, jaarlijks overstappen.

[Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 08-03-2016 10:53]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:05
Wil overstappen en de boete betalen omdat mijn contract nog niet voorbij is. Mensen die dit hebben gedaan? Gaat mij 100euro kosten maar dat verdien ik zo terug.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:22
Vraagje... hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

5 weken geleden heb ik een 3 jarig contract getekend om over te stappen van Nuon naar Eneco voor gas en stroom incl de Toon (tw van 200 euro + gratis installatie tw van 75 euro).
Komende vrijdag wordt de Toon geinstalleerd.

Gisteren belde Nuon met een aanbieding om me terug te halen als klant.
Er werd me een 1 jarig contract aangeboden waarmee mijn maandlasten 30 euro goedkoper uit zouden komen dan bij Eneco. Hierna kan ik dus weer evt. overstappen naar een andere leverancier.
Nuon zal de max 250 euro boete voor haar rekening nemen.

In Eneco's contract staat onderstaande:
-------------------------------------------------------------
Vergoeding van uw opzegboete
7. Uw oude leverancier kan u een opzegboete in rekening
brengen van maximaal € 125 per energieproduct. Wij
vergoeden deze opzegboete tot maximaal € 250 per klant.
Wij vergoeden dit via een eenmalige nota.
-------------------------------------------------------------

Het lijkt er inderdaad op dat de boete voor gas + stroom dus 250 euro zal bedragen.
Er staat nergens iets van een extra boete die men kan opleggen voor de Toon of iets dergelijks...

Is het nu echt zo dat ik door weer terug te gaan naar Nuon ik geheel gratis de Toon krijg en daarnaast ook nog eens een jaar lang maandelijks 30 euro bespaar? :?
Volgens Nuon kan ik wanneer ik maandelijks de 3,50 euro blijf betalen aan Eneco alle functionaliteiten van de Toon gebruiken.

Ik heb gevraagd of ze me vanavond nog eens kunnen terugbellen zodat ik me kan bedenken.

Dit lijkt me echt te mooi om waar te zijn.
Iemand een idee of het echt zo makkelijk is of er toch ergens een addertje onder het gras zit?

XBox: Ronsterrrrr || PSN: Ronster_Jona

• ThinkPad

ThinkPad

Waarom zou je in vredesnaam een contract voor 3 jaar afsluiten? 8)7
Ik zou de hele spullenboel terugsturen en een Toon van Marktplaats halen, veel voordeliger. En dan sluit je er evt. nog los een abonnement voor af als je alles wilt kunnen gebruiken.

• Ronster
2 weken bedenktijd zijn al verstreken, terugsturen kan niet meer.

Maar zoals ik schreef, als ik terug ga naar Nuon betaalt Nuon de boete. Dus dan heb ik de Toon + installatie compleet gratis. Da's nóg goedkoper dan marktplaats ;)

Maar ik ben dus op zoek naar het eventuele addertje...

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb het zelf niet gedaan, maar toen ik naar mijn huidige overstapte (al weer vergeten welke), had het 3-jarige abbo een welkomstbonus die uit mijn hoofd iets van 2.5x de bonus van het 1-jarige abbo was. Dus het kostte niet veel meer en je bent er wel 3 jaar vanaf.

• ThinkPad

ThinkPad

Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:01:
2 weken bedenktijd zijn al verstreken, terugsturen kan niet meer.

Maar zoals ik schreef, als ik terug ga naar Nuon betaalt Nuon de boete. Dus dan heb ik de Toon + installatie compleet gratis. Da's nóg goedkoper dan marktplaats ;)

Maar ik ben dus op zoek naar het eventuele addertje...
Het lijkt mij niet de bedoeling om hier doelbewust een grijs gebied op te zoeken. Vraag Eneco hoe het precies zit.

• Ronster
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Het lijkt mij niet de bedoeling om hier doelbewust een grijs gebied op te zoeken. Vraag Eneco hoe het precies zit.
Ik zoek toch geen grijs gebied op?
Eneco heeft mij 'weggekaapt' bij Nuon. Nuon probeert me nu terug te krijgen met dit aanbod.
Ik krijg het in de schoot geworpen en vraag me gewoon af of er ergens een addertje onder het gras kan zitten en ben op zoek naar mensen die hier meer van weten of wellicht in dezelfde situatie hebben gezeten.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me een valide vraag in het juiste forum.

Ik voel me vrij lullig als ik weer meteen op ga zeggen bij Eneco, dus vraag het liever niet rechtstreeks bij hen :)
Maar het is wel mijn eigen portemonnee, dus zou dom zijn als ik het niet zou doen.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-03 02:35
Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Ik zoek toch geen grijs gebied op?
Eneco heeft mij 'weggekaapt' bij Nuon. Nuon probeert me nu terug te krijgen met dit aanbod.
Ik krijg het in de schoot geworpen en vraag me gewoon af of er ergens een addertje onder het gras kan zitten en ben op zoek naar mensen die hier meer van weten of wellicht in dezelfde situatie hebben gezeten.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me een valide vraag in het juiste forum.

Ik voel me vrij lullig als ik weer meteen op ga zeggen bij Eneco, dus vraag het liever niet rechtstreeks bij hen :)
Maar het is wel mijn eigen portemonnee, dus zou dom zijn als ik het niet zou doen.
Ik zie naast de overstapboete nergens staan dat ze je de Toon + installatie voor gratis mag houden?
Jij gaat er vanuit dat je de spullen gratis mag houden maar krijg je daar naast je overstapboete niet gewoon een factuur voor? Lijkt me niet dat Eneco je daar niet voor gaat belasten, dus daar is je addertje.

• Ronster
wann0wfhc schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Ik zie naast de overstapboete nergens staan dat ze je de Toon + installatie voor gratis mag houden?
Jij gaat er vanuit dat je de spullen gratis mag houden maar krijg je daar naast je overstapboete niet gewoon een factuur voor? Lijkt me niet dat Eneco je daar niet voor gaat belasten, dus daar is je addertje.
Nou, ik heb een 3 jarig contract getekend. Hierbij krijg je Toon gratis. Dit is dus niet bruikleen. Het is je welkomscadeau, en bij installatie meteen jouw bezit.
Wanneer ik overstap naar Nuon, betaalt Nuon de overstap boete van 250 euro.
In het Eneco contract staat nergens dat men me factureert voor de Toon wanneer ik binnen een bepaalde periode overstap. Lijkt me dat men dan niet zomaar een factuur kan sturen voor de Toon... Je kunt ook kiezen voor een éémalige 100 euro korting. Die zullen ze ook niet terugvorderen op het moment dat je overstapt. Ik denk dat dit addertje dus onder het gras zal blijven >:)

EDIT:
Hmm, dit staat wel in actievoorwaarde...

10. Indien u binnen een jaar de overeenkomst opzegt, dient u ter
compensatie voor het reeds ontvangen welkomstcadeau de
reële waarde daarvan met een maximumbedrag van € 50 per
energieproduct dan wel een maximumbedrag van € 100 bij
twee energieproducten aan Eneco terug te betalen.

Dan zal de Toon me 50 of 100 (?) euri kosten en ik ga 4,95 per maand betalen ipv de 3,50 voor Eneco klanten.

[Voor 23% gewijzigd door Ronster op 08-03-2016 12:55]

• MdO82
Maverick! schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:38:
[...]

Nou, ik heb een 3 jarig contract getekend. Hierbij krijg je Toon gratis. Dit is dus niet bruikleen. Het is je welkomscadeau, en bij installatie meteen jouw bezit.
Wanneer ik overstap naar Nuon, betaalt Nuon de overstap boete van 250 euro.
In het Eneco contract staat nergens dat men me factureert voor de Toon wanneer ik binnen een bepaalde periode overstap. Lijkt me dat men dan niet zomaar een factuur kan sturen voor de Toon... Je kunt ook kiezen voor een éémalige 100 euro korting. Die zullen ze ook niet terugvorderen op het moment dat je overstapt. Ik denk dat dit addertje dus onder het gras zal blijven >:)

EDIT:
Hmm, dit staat wel in actievoorwaarde...

10. Indien u binnen een jaar de overeenkomst opzegt, dient u ter
compensatie voor het reeds ontvangen welkomstcadeau de
reële waarde daarvan met een maximumbedrag van € 50 per
energieproduct dan wel een maximumbedrag van € 100 bij
twee energieproducten aan Eneco terug te betalen.

Dan zal de Toon me 50 of 100 (?) euri kosten en ik ga 4,95 per maand betalen ipv de 3,50 voor Eneco klanten.
Dat is de normale opzegboete, maar er wordt niks in de actievoorwaarden o.i.d. gezegd wat je moet doen met Toon als je eerder opzegd ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Ronster
MdO82 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Dat is de normale opzegboete, maar er wordt niks in de actievoorwaarden o.i.d. gezegd wat je moet doen met Toon als je eerder opzegd ?
Nopes.
Hier staan ze.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 12:38
Is dat artikel 10 niet? Hier staat iets vergelijkbaars in artikel 9, voor een actiepakket van 4 jaar stroom+gas.
Aanvullend heb je deze nog: AV Toon van Eneco

Oh niet gezien dat je het zelf al had gelezen, maar idd in dat stuk slaat het volgens mij op de Toon. Wat bedoel je met eerder opzeggen? Nu opzeggen is toch binnen 1 jaar?

[Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 08-03-2016 14:08]

• Ronster
marcel87 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Is dat artikel 10 niet? Hier staat iets vergelijkbaars in artikel 9, voor een actiepakket van 4 jaar stroom+gas.
Aanvullend heb je deze nog: AV Toon van Eneco

Oh niet gezien dat je het zelf al had gelezen, maar idd in dat stuk slaat het volgens mij op de Toon. Wat bedoel je met eerder opzeggen? Nu opzeggen is toch binnen 1 jaar?
Thanks voor je moeite!
Volgens mij is artikel 10 inderdaad het enige dat van toepassing is op een soort van boete wanneer je binnen een jaar na aangaan contract opzegt.
Het ziet ernaar uit dat het me zelf dan 50 euro gaat kosten, aangezien het om 1 product gaat.
Nog steeds een koopje in vergelijking met 275 euro :)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:54:
Als je bv verwacht dat de komende jaren de prijzen flink gaan stijgen?
Het is en blijft koffiedik kijken. Mijn gevoel zegt dat de rek er wel een beetje uit is.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de benzine prijzen nog verder gaan dalen.
Ik denk eerder dat de belastingen op energieprijzen gaan stijgen dan de kWH prijzen en de m3 prijzen.
Maar met een jaarcontract ben je natuurlijk veel flexibeler, dus dat is waarschijnlijk de beste keuze.

[Voor 3% gewijzigd door harrytasker op 20-03-2016 19:45]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:42
Eneco EcoStroom® Voordeel Vast
Totale leveringskosten per kWh stroom

Daltarief per kWh stroom € 0,19408

Normaaltarief per KWh stroom € 0,20937
Ik zie bedragen nu van € 0,18 per KWh... Ik ben blij dat ik maar een jaarcontract heb afgesloten, na dat jaar maar op zoek naar een andere toco!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26
Hoeveel maand van tevoren moet je op zoek naar een andere leverancier? Ik heb nu een contract vanaf 1 juni t/m 31 mei bij Nuon. Kan ik trouwens (mocht Nuon weer een goed aanbod hebben) bij dezelfde leverancier blijven met een nieuw contract en dus opnieuw een welkomstpremie krijgen?

De wijzen komen uit het Oosten!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:04
hebben ook vergeleken ( o.a. collectief bij CB) en zitten nu bij Eneco. Hebben besloten om maar bij Eneco te blijven en weer voor 3 jaar een contract afgesloten. Enkeltarief € 0,17933 en Gas voor € 0,59523.

Uiteraard zijn er budget energie-leveranciers die goedkoper zijn, maar ik zit goed bij Eneco. Bij de verschillende vergelijkingssites kwam ik bij Eneco steeds hoger uit dan de prijs die ik krijg toen ik belde bij Eneco zelf als vaste klant)

Maar wat een belasting etc.zit op de KWH prijs, die € 0,17933 ct is en opgebouwd uit € 0,0507 ct levering stroom en €0,12185 ct energiebelasting en € 0,00678 opslag duurzame energie

Heb hem dan maar voor 3 jaar afgesloten als een soort zekerheid, want ik denk niet dat de energieprijs nog veel gaat dalen. En zo ja dan heeft dat niet zoveel invloed meer op de KWh-prijs >:)

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rambocus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:24:
Heb hem dan maar voor 3 jaar afgesloten als een soort zekerheid, want ik denk niet dat de energieprijs nog veel gaat dalen. En zo ja dan heeft dat niet zoveel invloed meer op de KWh-prijs >:)
Focus je niet teveel op de kostprijs van gas en elektriciteit?

Door voor 3 jaar vast te zetten loop je nu elk jaar een paar honderd euro overstappremie mis. Leuk als je in het verbruik ergens een halve cent bespaart, maar elk jaar honderd tot een paar honderd euro (zie nu €335 bij Eneco) mislopen doordat je niet overstapt tikt waarschijnlijk veel harder aan.

Overigens bestaat de kans ook dat de energieprijs verder daalt. Als je zeker weet dat dat niet kan en dat het gaat stijgen zou ik onmiddellijk in o.a. olie futures investeren, dat levert veel meer geld op dat je energiecontract vastzetten ;)
Maar wat een belasting etc.zit op de KWH prijs, die € 0,17933 ct is en opgebouwd uit € 0,0507 ct levering stroom en €0,12185 ct energiebelasting en € 0,00678 opslag duurzame energie
De belasting is een stuk lager dan voor 1 januari. Helaas, want nu is het minder interessant om te investeren in o.a. zonnepanelen (langere terugverdientijd) of extra zuinige warmtepompen (zijn duurder in aanschaf dan de minder zuinige budgetmodellen, met een lagere kWh-prijs is dat ook minder interessant)..

[Voor 21% gewijzigd door Gizz op 21-03-2016 19:19]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MdO82
Op dit moment stap ik over van Essent naar Eneco.
Heb vanmorgen een mail van Essent ontvangen dat mijn contract per 24 maart stopt.

Echter stond er nog iets in de mail dat mij even een vraagteken gaf.

"Geef binnen vijf dagen na de overstapdatum de meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Deze standen worden dan door uw nieuwe leverancier gebruikt als uw beginstanden en bij Essent als uw eindstanden."

Ik heb een slimme meter dan hoef ik toch niks te doen omdat ze deze op afstand uitlezen.
Of moet je als consument toch nog iets doen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• NoepZor
Gizz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:15:
[...]

Focus je niet teveel op de kostprijs van gas en elektriciteit?

Door voor 3 jaar vast te zetten loop je nu elk jaar een paar honderd euro overstappremie mis. Leuk als je in het verbruik ergens een halve cent bespaart, maar elk jaar honderd tot een paar honderd euro (zie nu €335 bij Eneco) mislopen doordat je niet overstapt tikt waarschijnlijk veel harder aan.
Ik zie dat Eneco wel duurder is maar door 180 euro meer welkomstpremie zijn ze even duur als Nuon voor mijn verbruik. Stel dat je wat meer verbruikt dan is dat bij Nuon natuurlijk wat voordeliger (gas scheelt 7,5 ct per kuub). Alleen ik zit al bij Nuon, is het dan slimmer om over te stappen of ze op te bellen of ik niet nogmaals die welkomstbonus kan krijgen?

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:16:
Op dit moment stap ik over van Essent naar Eneco.
Heb vanmorgen een mail van Essent ontvangen dat mijn contract per 24 maart stopt.

Echter stond er nog iets in de mail dat mij even een vraagteken gaf.

"Geef binnen vijf dagen na de overstapdatum de meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Deze standen worden dan door uw nieuwe leverancier gebruikt als uw beginstanden en bij Essent als uw eindstanden."

Ik heb een slimme meter dan hoef ik toch niks te doen omdat ze deze op afstand uitlezen.
Of moet je als consument toch nog iets doen ?
In al mijn overstap berichten staat netjes dat indien ik een slimme meter heb ik niets hoef te doen. Kan mij niet voorstellen dat dat bij er niet instaat. Tevens krijg je nog een bevestiging per post waar zoiets dergelijks in staat.

• MdO82
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:51:
[...]

In al mijn overstap berichten staat netjes dat indien ik een slimme meter heb ik niets hoef te doen. Kan mij niet voorstellen dat dat bij er niet instaat. Tevens krijg je nog een bevestiging per post waar zoiets dergelijks in staat.
Bleek een standaard mail te zijn.
Maar het is inderdaad automatisch geregeld :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NoepZor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Ik zie dat Eneco wel duurder is maar door 180 euro meer welkomstpremie zijn ze even duur als Nuon voor mijn verbruik.
Je kunt natuurlijk ook verder kijken. Er zijn veel meer maatschappijen (en aanbiedingen) dan Eneco en Nuon.
Alleen ik zit al bij Nuon, is het dan slimmer om over te stappen of ze op te bellen of ik niet nogmaals die welkomstbonus kan krijgen?
Deze vraag kunnen wij niet beantwoorden, Nuon wel. Bellen dus. Als ze niet meewerken kun je altijd nog overstappen.

• NoepZor
Ik heb inderdaad een chatmedewerker benaderd en meer dan hun standaard verlengingsaanbod kunnen ze niet doen. Dan wordt het dus overstappen.

• MdO82
Ik wil niet zeggen dat het overstappen een gedoe is, maar je moet toch wel even op blijven letten ;)
Per 25 maart overgestapt van Essent naar Eneco.

Op 1 maart had ik de aanvraag ingediend via gaslicht.
Echter omdat wij gebruik maken van het enkeltarief na de aanvraag toch maar even contact opgenomen met Eneco.

Goed die konden nog niks voor mij doen omdat mijn gegevens nog niet bekend waren.
Geen probleem bellen we 2 weken later weer even op omdat dan het bedenktermijn verlopen is en dat mijn gegevens dan in het systeem staan.

Dus heb 2 weken later weer even contact opgenomen en inderdaad volgens het systeem was het enkeltarief.

Nu keek ik net even in mijn eneco en zie toch dat er dubbeltarief berekend wordt.
Dus maandag weer even bellen ;)

Snap dat het voor energiemaatschappijen ook niet altijd makkelijk is omdat zij weer afhankelijk zijn van de netbeheerder en nu met de slimme meter heb je volgens mij standaard bij een overstap dubbeltarief.

2250 WP Zuid PVoutput

• Aardwolf
Ligt gewoon aan je meter. Naar mijn idee baseert de energieleverancier zich vooral op de EAN nummers die zij krijgen van de netbeheerder. Krijgen ze er 2 van de elektrameter, rekenen ze (geautomatiseerd) een dubbeltarief. Krijgen ze er maar 1, dan enkeltarief. Inderdaad gewoon even doorbellen zodra het contract ingaat.

Hier op een vergelijkbare manier gegaan overigens. Vooraf aangegeven dat ik enkel wilde (bij afsluiten), toen werd het toch dubbel (ik denk na de EAN's) en naderhand gemaild dat ik enkel wilde. Nu is het wel goed. Daarom, volgens mij kan je net zo goed eenmalig mailen/bellen dan vooraf doorgeven... vooraf hebben ze alle basisdata nog niet en dat wordt dan uiteindelijk leidend.

• MdO82
Nog even heen en weer gebeld met Eneco.

Het schijnt er aan te liggen hoe Eneco de salderings-regeling hanteert. (zie het overigens nu ook staan bij gaslicht)

Essent bijvoorbeeld telt teller 1 en 2 (verbruik) op en haalt de standen 3 en 4 (teruglevering) er vanaf.

Eindtotaal is het bedrag wat je terug krijgt of moet betalen.
Eneco doet het net even anders
Die tellen ook de standen van 3 en 4 (teruglevering) op en halen dit eerst van de dagteller (teller 2) af.
Als er nog een rest overblijft halen ze dit van de nachtteller (teller 1) af.

Weet niet welke nu gunstiger is voor iemand waarbij er altijd iemand thuis is met panelen, maar we zullen het zien

[Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 05-04-2016 15:12]

2250 WP Zuid PVoutput

• ArcticTiger
  • Laatst online: 20:38
Zo, ik dacht afgelopen week over te stapen naar Oxxio.
Zat al een paar jaar vastgeroest bij Nuon, en kon flink wat geld besparen door lagere tarieven.
Krijg ik na alles in gang gezet te hebben via gaslicht.com een bericht van Oxxio of ik even 400 euro waarborg af wil tikken.
Wegens verhoogd risico op wanbetaling.
Dus Oxxio gebeld, moest ik een mail sturen naar de firma Focum, want daar doen zij hun kredietcheck.
Krijg ik vandaag een brief, dat op mijn naam een melding is van faillissementen of schuldsaneringen.
Leuk is dat, het klopt wel, maar dat persoonlijk faillissement ben ik 8 jaar geleden al uit gekomen!
Heb sindsdien geknokt om alles goed te doen, 3 jaar geleden een huis gekocht, etc!
Maandag Oxxio maar eens even bellen pffft...
Ik kon 4 jaar geleden ook overstappen naar Nuon zonder problemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
En zoals ik al verwacht had kreeg ik vandaag een telefoontje van Essent (oude leverancier) ze hadden een heel goed aanbod als ik weer terug zou komen... Ja voor 3 of 5 jaar ;w

[Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 03-05-2016 16:37]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
lol, ja ze proberen het toch wel. Hier vandaag een man van de Nuon aan de deur. Toch maar even het verhaal aangehoord. Meneer kon 75 euro/mnd garanderen voor ons verbruik (heb fictief 1000kWh en 1200m3 opgegeven). Meteen daarna op gaslicht.com gekeken en staat er dat het voor 62/mnd ook kan. Bij gaslicht.com gaat er nog een bonus van 210 euro vanaf. :+

We zitten nu bij GC. Dus vandaag ook daar even mee gebeld. Origineel 1 jaar verlengaanbod was 87/mnd, na telefonisch 80/mnd. Op zich ook best netjes voor het blijven van een vaste klant. Pure Energie (goedkoop om nu over te stappen op groen) doet bijvoorbeeld 75/mnd. Prijzen op basis van dezelfde verbruiken!

@ ArcticTiger: hoe is het afgelopen?

Edit 11 mei: toch door naar de NUON. Inmiddels is vastrecht en kWh prijs wat hoger geworden, maar door Gaslicht bonus alsnog de goedkoopste. Totaal 250 euro goedkoper dan blijven bij GC en dat geeft weer wat rek in de portemonnee voor nieuwe duurzame investeringen. Toch ook een goed gevoel. ;)

[Voor 33% gewijzigd door Aardwolf op 11-05-2016 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 11:51
Juli 2015 een nieuw huis gekocht. Bij de Media Markt gebruik gemaakt van een actie om me aan te sluiten bij Essent voor 3 jaar en dan 130 euro aan kadobonnen bij de Media Markt te krijgen (had ook nog een TV nodig :)). Een paar maanden geleden kwam Eon aan de deur en ik heb ze aangehoord. Aanbieding leek interessant dus ben er op ingegaan. Betaal nu per maand aanzienlijk minder.

Vorige week werd ik weer gebeld door Essent, ze willen me terug als klant. Ik heb aangegeven dat ik enkel terug kom wanneer ze me de Nest V3 kunnen aanbieden inclusief installatie. Kennelijk kunnen ze alleen de V2 bieden met installatie. Ik heb dus het aanbod afgeslagen, maar heb aangegeven dat ze me best opnieuw mogen bellen wanneer ze iets beters kunnen bieden.

Is het normaal dat ze zo snel na een overstap al bellen om je terug te winnen? Ik had dit niet verwacht... Ik klaag niet, kom maar op met de kadootjes, maar ik vind het wel opvallend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:54
B00st3r schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:32:
Juli 2015 een nieuw huis gekocht. Bij de Media Markt gebruik gemaakt van een actie om me aan te sluiten bij Essent voor 3 jaar en dan 130 euro aan kadobonnen bij de Media Markt te krijgen (had ook nog een TV nodig :)). Een paar maanden geleden kwam Eon aan de deur en ik heb ze aangehoord. Aanbieding leek interessant dus ben er op ingegaan. Betaal nu per maand aanzienlijk minder.

Vorige week werd ik weer gebeld door Essent, ze willen me terug als klant. Ik heb aangegeven dat ik enkel terug kom wanneer ze me de Nest V3 kunnen aanbieden inclusief installatie. Kennelijk kunnen ze alleen de V2 bieden met installatie. Ik heb dus het aanbod afgeslagen, maar heb aangegeven dat ze me best opnieuw mogen bellen wanneer ze iets beters kunnen bieden.

Is het normaal dat ze zo snel na een overstap al bellen om je terug te winnen? Ik had dit niet verwacht... Ik klaag niet, kom maar op met de kadootjes, maar ik vind het wel opvallend.
Ja hoor. Voor mijn gevoel heerst er "oorlog" tussen de aanbieders. Logisch natuurlijk aangezien het enige waar ze zich op kunnen onderscheiden prijs en service is. Ik stap ieder jaar over en wordt (tot vervelens) toe meerdere keren door de oude provider gebeld met de vraag of ik terug kom. En dat doe ik alleen als ze me lagere tarieven en hogere bonussen kunnen bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:42
Hier een inhuizing en heb voor Oxxio gekozen na een gaslicht.com actie gesorteerd op de laagste kWh/M3 tarieven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Ik zit nu inmiddels alweer 2 jaar bij Essent, heb toentertijd bij MediaMarkt een 3 jarig contract afgesloten en kreeg een bonus van 187€ MediaMarkt kaarten.

Nu ik dit topic zie heb ik de voorwaarden er weer even bijgepakt, en na het 1ste jaar kon ik al opzeggen zonder dat ik de kaarten moet terugbetalen!

Mooi dat ik het nu weet :), kan ik opzoek naar een nieuwe leverancier, ik ga toevallig ook de komende maand verhuizen. Weet iemand nog mooie huidige acties? :)

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
bryanvan schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:12:
Ik zit nu inmiddels alweer 2 jaar bij Essent, heb toentertijd bij MediaMarkt een 3 jarig contract afgesloten en kreeg een bonus van 187€ MediaMarkt kaarten.

Nu ik dit topic zie heb ik de voorwaarden er weer even bijgepakt, en na het 1ste jaar kon ik al opzeggen zonder dat ik de kaarten moet terugbetalen!

Mooi dat ik het nu weet :), kan ik opzoek naar een nieuwe leverancier, ik ga toevallig ook de komende maand verhuizen. Weet iemand nog mooie huidige acties? :)
houd er wel rekening mee dat je 2x50 euro boete moet betalen als je overstapt. Je contracttermijn is immers nog niet afgelopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
TweakersOnly schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:23:
[...]
houd er wel rekening mee dat je 2x50 euro boete moet betalen als je overstapt. Je contracttermijn is immers nog niet afgelopen.
De contractsboete bedoel je dan?

Voor de bonnen geld namelijk het onderstaande wat in de voorwaarden staat lijkt mij:
"Bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst binnen het eerste jaar heeft Essent het recht om (de waarde van) het welkomstgeschenk(en), indien deze reeds zijn ontvangen dan wel uitgekeerd, bij u terug te vorderen met een maximum van 100 euro (50 euro per product)."

Of lees ik het nou verkeerd?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Nu online
Ik bedoel inderdaad de contractsboete. Voor zowel gas als elektra zal Essent je bij voortijdige beëindiging 50 euro per product in rekening brengen. Mijn ervaring met overstappen is dat deze boete tegenwoordig niet meer wordt vergoed door de nieuwe energieleverancier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
Bij EnergieDirect wisten ze mij te vertellen dat ze die boete nog wel zouden vergoeden, mocht ik die hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
vinom schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:40:
Bij EnergieDirect wisten ze mij te vertellen dat ze die boete nog wel zouden vergoeden, mocht ik die hebben.
hmm energiedirect:

- Ze meten niet elke 2 maanden. Dat gaat goed totdat je conflict hebt over je verbruik. Dat kan je 30 belleltjes 15 mailtjes, en 3/4 jaar kosten. Dit terwijl ze zelf toegeven de de meter kapot was en diezelfde dag hadden vernietigd en het inderdaad toch wel raar is dat er in 3 zomermaanden net zoveel werd verbruikt als het hele vorige jaar.
- Ze betalen niet meteen je bonus uit omdat je er een jaar bent gebleven maar daar mag je ook nog over bellen (kreeg het 3 maanden na overstap nadat ik ze nog is een paar keer uitlegde hoe het werkt als je ergens een jaar bij blijft.....)
- Ze blijven je bellen over een aanbod die duurder is dan je al hebt ook al ga je naar het bel me niet register omdat oude klanten altijd gebeld mogen worden.
- Ze hebben elk half jaar een nieuw systeem waardoor ze je niet terug bellen als ze een antwoord moeten geven op een "moeilijke" vraag die ze niet meteen kunnen beantwoorden.
- etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
Achja, so far so good. Elke energieleverancier zal wel zo zijn moeilijkheden hebben. De overstap van NLE naar Energiedirect is iedergeval vlekkeloos gegaan bij beide partijen, ook met het uitkeren van de bonus.

• NoepZor
Ik heb nu een jaar bij Nuon gezeten en ga nu naar Essent (Online Groene Stroom Zeker 1jr). Was iets duurder dan Eneco maar die had een hogere welkomstbonus. Mocht mijn verbruik dus tegenvallen dan wordt het verschil al snel kleiner. Toch mooi dat je elk jaar zo 200 euro kunt besparen door iets scherpere tarieven voor nieuwe klanten t.o.v. een verlengingsaanbod en de welkomstbonussen.

[Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 11-05-2016 13:45]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Als ik nu overstap zou dit mijn jaarlijkse bedrag worden, ik heb het al 2x gelezen maar waar zit de adder hier?
Ziet iemand het?

2 kWh hoog
2 kWh laag
200 m3 gas

Ik zit nu bij greenchoice die een stuk duurder is natuurlijk, dan lijkt dit wel zinvol, of is wachten tot na 1 juli beter? Dan veranderen de tarieven dacht ik?

[Voor 4% gewijzigd door Rol-Co op 25-05-2016 20:05]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Rol-Co schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:03:
Als ik nu overstap zou dit mijn jaarlijkse bedrag worden, ik heb het al 2x gelezen maar waar zit de adder hier?
Ziet iemand het?

2 kWh hoog
2 kWh laag
200 m3 gas
Hebben ze de heffingskorting ook meteen maar ingecalculeerd?
http://www.energieleveran...skorting-energiebelasting

• Rol-Co

Rol-Co

HenkS_ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:22:
[...]

Hebben ze de heffingskorting ook meteen maar ingecalculeerd?
http://www.energieleveran...skorting-energiebelasting
Ja, maar dat is niet erg, dan nog is het erg voordelig door de bonus, maar de vraag is of dat wel door gaat na de looptijd van 1 jaar bij dit verbruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkS_
  • Laatst online: 23-12-2022
Rol-Co schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Ja, maar dat is niet erg, dan nog is het erg voordelig door de bonus, maar de vraag is of dat wel door gaat na de looptijd van 1 jaar bij dit verbruik.
Email naar EnergieFlex met een link naar uw bovenstaande post?

• MdO82
Rol-Co schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Beschik je over een slimme meter ?
Ik blijf het wat vreemd vinden dat je via een prepaid systeem je stroom en gas afrekent.

Zag overigens dat ze nog niet zo lang actief zijn, en wat het bedrijf er verder achter is.
Zoals bijvoorbeeld Energiedirect (wat een dochter is van Essent).

Ik zou het persoonlijk eerst even aankijken hoe ze zich ontwikkelen.

[Voor 34% gewijzigd door MdO82 op 25-05-2016 22:14]

2250 WP Zuid PVoutput

• Rol-Co

Rol-Co

MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:12:
[...]

Beschik je over een slimme meter ?
Ik blijf het wat vreemd vinden dat je via een prepaid systeem je stroom en gas afrekent.

Zag overigens dat ze nog niet zo lang actief zijn, en wat het bedrijf er verder achter is.
Zoals bijvoorbeeld Energiedirect (wat een dochter is van Essent).

Ik zou het persoonlijk eerst even aankijken hoe ze zich ontwikkelen.
Nee, geen slimme meter, wel een hoog in de min en laag in de plus, dus na salderen zo rond 0.
Prepaid, of zoals gezegt betalen per verbruik kan je voor kiezen maar hoeft niet, het kan ook net als alle andere leveranciers.

[Voor 10% gewijzigd door Rol-Co op 25-05-2016 23:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 22:25
Na 4 jaar bij Essent met een flex/variabel contract naar aanleiding van dit topic toch eens gaan vergelijken om te kijken wat er mogelijk was. Ik heb eerst Essent gebeld en gevraagd wat ze voor me konden betekenen. Helaas kon er weinig voor me gedaan worden, de bedragen kwamen niet eens in de buurt van de 3 laagste prijzen via bijvoorbeeld gaslicht.com.

Op basis van verbruik en kosten van 2015 zou ik in vergelijking met Essent bij Greenchoice zo'n €118,- op jaarbasis besparen. Ik heb alleen stroom (geen gas) dus dit leek me een mooie besparing. Ik ga nu dus naar Greenchoice en vanaf nu elk jaar maar eens checken via de prijsvergelijkers :)

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:03:
Ziet iemand het?

2 kWh hoog
2 kWh laag
200 m3 gas

[afbeelding]

Ik zit nu bij greenchoice die een stuk duurder is natuurlijk, dan lijkt dit wel zinvol, of is wachten tot na 1 juli beter? Dan veranderen de tarieven dacht ik?
Verbruik je maar 4 kWh per jaar/heb je zonnepanelen erbij?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Sulaine schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Verbruik je maar 4 kWh per jaar/heb je zonnepanelen erbij?
Zoiets, het zal uit komen op een 5-600 kWh in de laag wat gesaldeerd word met de min 6-700 van de hoog.
Maar -100 kan ik niet invullen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:53

Malarky

Wils voor wat ieder

Ga verhuizen en direct mijn sowieso jaarlijkse check op gaslicht.com gedaan. Gezien verbruik afgelopen jaren in soort van studentenhuis met 3 personen denk ik dat 650m³ gas en 2500kWh realistisch is voor een maisonnette van 75m² / bouwjaar 2014 / energieklasse A / vloerverwarming / 2 personen.

Kom ik op Oxxio Groene Stroom en Gas Budget Actie 1 jr Vast uit met €130 cashback via Gaslicht.com + €7,50 CashbackXL.nl. Via Oxxio website krijg je dezelfde tarieven en voorwaarden met €100 cashback, maar CashbackXL.nl stort dan nog wel €40 bij, dus al met al kleine verschillen.

Bij lager verbruik loopt Oxxio uit op de rest door de vaste cashback, pas bij een stuk hoger verbruik komt Greenchoice in de buurt, die niet aan cashbacks doet maar met vaste lage stukprijzen werkt.

Qurrent Windstroom en Gas Variabel 1 jaar Actie zou nog wat goedkoper zijn, maar verhogen zij niet stiekum de tarieven het 2e, 3e en 4e kwartaal?

Ik heb in het verleden mij ingeschreven voor energiecollectieven (terwijl ik niet op zoek was) van de Telegraaf, Eigen Huis, Sloop de Crisis, Consumentenbond en ANWB. Ook Zakelijke energie hier en daar en op GL vergeleken. Allemaal kwamen ze niet in de buurt van de vaste lage prijzen op gaslicht.com. Ook dat lijkt een wassen neus dus, maar goed om even uitgeprobeerd te hebben.

Mijn ervaring is om zo'n 5 weken voor einde jaarcontract je nieuwe energieleverancier te bestellen en daar op de dag nauwkeurig einde huidig contract aan te geven, dan gaat het meestal naadloos. En uiteraard dat de acties die de grote 3 telefonisch, via eigen website of met blijven-loont geven, niet in de buurt komen van hun prijzen op gaslicht.com.

Verder, snap niet dat mensen kiezen voor een 3-jarig contract waarbij het actietarief hem zit in de welkomstkorting. Dan heb je dus 1x €100-€150 in plaats van 3x bij een 1-jarig contract. Ik zou alleen voor 2 of 3 jaar gaan als de actie goed is zonder welkomstkorting en ik er van overtuigd ben dat gas/licht prijzen niet gaan zakken. Ik weet van die bizarre rekenmodellen bij Eneco dat energieleveranciers uitstekend in staat zijn een redelijke inschatting te maken over toekomstige energieprijzen en als die zakken uiteraard veel langjarige contracten met een vaste prijs aan consumenten slijten.

[Voor 40% gewijzigd door Malarky op 10-06-2016 18:11]

• wcduck
  • Niet online
Zojuist via een collectief een aanbieding gehad (1 jaar):
Laag: 0.1425 euro/kWh
Hoog: 0.15 euro/kWh
Ik wist niet dat de prijzen inmiddels zo laag waren gedaald. Zelfs bij gaslicht.com komt ik niet in de buurt van deze tarieven. Mijn huidige contract loopt nog 4,5 maand door. Toch denk ik eraan om over te stappen na deze tijd en daarmee deze prijzen een jaar vast te zetten. Ik betwijfel of de energieprijzen binnen een paar maanden nog verder gaan dalen dan de bovenstaande tarieven.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Nog even een waarschuwing voor energievergelijkers die alles al voor je berekenen: als ze al belasting en heffingskorting bij elkaar optellen kun je ook niet zien welk tarief ze gebruiken. Als ze toevallig met belasting rekenen van voor januari kost je dat 8 cent per m3 meer op gas....

Altijd dus nog goed je bevestiging van de leverancier bekijken zolang je het nog kan beëindigen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

wcduck schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:55:
Zojuist via een collectief een aanbieding gehad (1 jaar):
Laag: 0.1425 euro/kWh
Hoog: 0.15 euro/kWh
Ik wist niet dat de prijzen inmiddels zo laag waren gedaald. Zelfs bij gaslicht.com komt ik niet in de buurt van deze tarieven. Mijn huidige contract loopt nog 4,5 maand door. Toch denk ik eraan om over te stappen na deze tijd en daarmee deze prijzen een jaar vast te zetten. Ik betwijfel of de energieprijzen binnen een paar maanden nog verder gaan dalen dan de bovenstaande tarieven.
De 'vaste leveringskosten' zijn een belangrijk onderdeel van het gehele prijsplaatje. En vaak ook de jaarlijkse 'cashback'. Juist bij collectieven wordt dat wel eens weggemoffeld en gestunt met goedkope unitprijzen.

Zoals ik hierboven aangaf heb mij ingeschreven voor zeker 5 energiecollectieven, kwam nooit in de buurt van gaslicht.com als je alles meeneemt. Zowel, hoor ik graag wel collectief je je voor hebt ingeschreven.

• wcduck
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:01:
[...]

De 'vaste leveringskosten' zijn een belangrijk onderdeel van het gehele prijsplaatje. En vaak ook de jaarlijkse 'cashback'. Juist bij collectieven wordt dat wel eens weggemoffeld en gestunt met goedkope unitprijzen.

Zoals ik hierboven aangaf heb mij ingeschreven voor zeker 5 energiecollectieven, kwam nooit in de buurt van gaslicht.com als je alles meeneemt. Zowel, hoor ik graag wel collectief je je voor hebt ingeschreven.
Als ik het goed heb begrepen kunnen energiemaatschappijen slechts varieeren in twee tarieven: de energieprijs zelf en de vaste leveringskosten. Bij deze aanbieding is de energieprijs laag (zie hieronder). De leveringskosten zijn 5,75 per maand. Dit is wat hoger dan onze huidige aanbieder (61% om precies te zijn), maar dit valt in het niet met wat je bespaart per maand aan de energieprijs. Mis ik iets in de vergelijking op het ontbreken van de cashback na? Ik schat dat het ongeveer 200 euro per jaar scheelt in ons geval.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

wcduck schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:09:
[...]

Mis ik iets in de vergelijking op het ontbreken van de cashback na? Ik schat dat het ongeveer 200 euro per jaar scheelt in ons geval.
Wat is de gasprijs per m3? Daar de gasprijs voor vrijwel alle Nederlanders een belangrijker onderdeel is van de totale factuur dan de stroomprijs.

En let op, of de prijzen die je noemt inclusief of exclusief Opslag Duurzame Energie, Energiebelasting en Regiotoeslag (voor gas) zijn, daar dit ook per kWh wordt berekend.

[Voor 50% gewijzigd door Malarky op 16-06-2016 22:04]

• wcduck
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:57:
[...]

Wat is de gasprijs per m3? Daar de gasprijs voor vrijwel alle Nederlanders een belangrijker onderdeel is van de totale factuur dan de stroomprijs.

En let op, of de prijzen die je noemt inclusief of exclusief Opslag Duurzame Energie, Energiebelasting en Regiotoeslag (voor gas) zijn, daar dit ook per kWh wordt berekend.
Ik heb geen idee wat de gasprijs is, aangezien het ons deze ontbreekt. Hierbij een specificatie:
Vaste leveringskosten: 5,75 /maand
Leveringstarief Hoog incl BTW: 0.0440
Leveringstarief Laag incl BTW: 0.0362
Energiebelasting per kWh excl BTW: 0.1007
ODE per kWh excl BTW: 0.0056
Verminderde energiebelasting: -31.34
Overstapkorting: -4.58

Als ik het goed bereken dan zijn de kWh prijzen als volgt:
Hoog: (0.044)+(0.1007+0.0056)*1.21 = 0.1726 euro/kWh
Laag: (0.0362)+(0.1007+0.0056)*1.21 = 0.1648 euro/kWh

Dit is dus meer dan dat ik aanvankelijk dacht. De energiebelasting was excl BTW in plaats van inclusief.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Naar aanleiding van dit topic heb ik mij toch ook een verdiept in overstappen naar een andere energie leverancier. Nu ben ik er al achter dat ik zo'n € 400,00 - € 500,00 kan besparen per jaar dus dit loont zeker de moeite.

Maar ik twijfel nog even of ik nu moet overstappen. Ik heb een variabel contract bij Essent dus kan zo weg. Maar gezien de dalende energieprijzen per 1 juli loont het wellicht de moeite om pas na 1 juli over te stappen.

Loont het om nog even te wachten met overstappen? Of maakt dit niet zo heel veel uit?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:42
De afgesproken tarieven

Eneco EcoStroom® Voordeel Vast
Totale leveringskosten per kWh stroom
Daltarief per kWh stroom € 0,19408
Normaaltarief per KWh stroom € 0,20937
Vaste leveringskosten van stroom per maand
Vaste leveringskosten € 3,46
Netbeheerkosten (af te dragen aan uw netbeheerder) € 18,98

Bovenstaande tarieven zijn inclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie. Daluren tussen 23.00 en 7.00 uur, weekenden en feestdagen.

Eneco AardGas Voordeel Vast
Totale leveringskosten per m3 gas
Tarief per m3 gas (gasregio 3) € 0,58878
Vaste leveringskosten van gas per maand
Vaste leveringskosten € 3,46
Netbeheerkosten (af te dragen aan uw netbeheerder € 13,55
In januari maar overstappen!

• Aardwolf
wcduck schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:16:
[...]
Vaste leveringskosten: 5,75 /maand
Hoe is dit bedrag opgebouwd? Bij diverse leveranciers in de top 10 op vergelijkingsites betaal je hier iig fors minder. Meestal tussen de 2,50 tot 3,50 per maand (let wel: qua vastrecht igv elektriciteit). Gas is meestal iets duurder, tussen 2,50 en 3,75 per maand oid.

Het is me even onduidelijk of je vaste leveringskosten alleen elektriciteit is of totaal van gas+elektra. Alleen voor elektra is het iig duurder dan normaal.

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40
Highfive95 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:52:
Naar aanleiding van dit topic heb ik mij toch ook een verdiept in overstappen naar een andere energie leverancier. Nu ben ik er al achter dat ik zo'n € 400,00 - € 500,00 kan besparen per jaar dus dit loont zeker de moeite.

Maar ik twijfel nog even of ik nu moet overstappen. Ik heb een variabel contract bij Essent dus kan zo weg. Maar gezien de dalende energieprijzen per 1 juli loont het wellicht de moeite om pas na 1 juli over te stappen.

Loont het om nog even te wachten met overstappen? Of maakt dit niet zo heel veel uit?
Ik heb dezelfde gedachte. Ik kan nu ook al overstappen.
Ik wacht even tot 1 Juli

• Janblok121
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-01-2018
*spam*

[Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 08-11-2016 11:45]

• DJ-Promo
In oktober loopt mijn 3 jarig contract eindelijk af. Nu belde ze mij en wilde ze het vast zetten voor 2 jaar lang. Dan zouden de nieuwe tarieven nu al in gaan. Ik wil gewoon een jaar contract en zo goedkoop mogelijk maar dat kon niet. Nu zit ik te kijken op de bekende vergelijkings sites en kom ik uit op Qurrent als goedkoopste door de 200euro cashback. Daarna komt Greenchoice. Dit scheelt echt veel geld ook op de 2 jarige aanbieding die ik kreeg. Mensen ervaringen?

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 11:14
pjotter1965 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:45:
[...]

Ik heb dezelfde gedachte. Ik kan nu ook al overstappen.
Ik wacht even tot 1 Juli
Ik mag ook overstappen en een week gewacht, omdat per 1 juli de tarieven zouden zakken. Maar de tarieven voor 1 jaar vast zijn juist gestegen :? twee weken geleden was EnergieFlex het goedkoopste voor 960 euro en nu is Greenchoice met 1060 euro in mijn situatie. Komen de nieuwe tarieven volgende week pas online, of geldt het alleen voor de variabele tarieven?

• Sissors
Malarky schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:51:
Verder, snap niet dat mensen kiezen voor een 3-jarig contract waarbij het actietarief hem zit in de welkomstkorting. Dan heb je dus 1x €100-€150 in plaats van 3x bij een 1-jarig contract.
Dat is natuurlijk een inkopper. Maar ik heb ook een 3-jarig contract gezien waarbij je 2.5x de welkomstbonus kreeg van een 1-jarig contract. Uiteindelijk toch besloten gewoon voor 1-jaar te gaan, maar als het wat minder overstappen je ook nog wat waard is was dat in principe geen slechte aanbieding.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47
Zijn hier ook mensen die voor het overstappen rekening houden met het wel of niet dan moeten vervangen van hun huidige meter voor een "slimme" als ze dat niet al hebben?
Ik kan ook nergens in de aanbiedingen van de leveranciers vinden of dit dan gebeurd/moet ja of nee?
Ik kan me in ieder geval in het verleden hereinneren dat bij mijn ouders toen ze overstapten naar Oxxio ze ook een slimme meter kregen ingebouwd.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een meter moet alleen vervangen worden als hij op de lijst staat met afgekeurd meters.
Dus heb je geen behoefte aan een slimme meter en jouw type meter staat niet op de lijst kun je dat weigeren.

Wil je juist wel graag een slimme meter, dan weet ik het niet ;)

• Sissors
idef1x schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:41:
Zijn hier ook mensen die voor het overstappen rekening houden met het wel of niet dan moeten vervangen van hun huidige meter voor een "slimme" als ze dat niet al hebben?
Ik kan ook nergens in de aanbiedingen van de leveranciers vinden of dit dan gebeurd/moet ja of nee?
Ik kan me in ieder geval in het verleden hereinneren dat bij mijn ouders toen ze overstapten naar Oxxio ze ook een slimme meter kregen ingebouwd.
In principe is dat toch iets voor de netbeheerder? Enkel degene die adverteren met hun leuke appjes enzo voor realtime verbruik hebben een slimme meter misschien nodig neem ik aan.

Als de prijzen bij elkaar in de buurt liggen zou het wel een pré voor me zijn als ik dan een slimme meter krijg, maar ik denk dat er maar een enkeling is die daaraan doet, en iig een Oxxio is nou niet bepaald goedkoop uit mijn hoofd.

• DJ-Promo
TwiSteD1 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Ik mag ook overstappen en een week gewacht, omdat per 1 juli de tarieven zouden zakken. Maar de tarieven voor 1 jaar vast zijn juist gestegen :? twee weken geleden was EnergieFlex het goedkoopste voor 960 euro en nu is Greenchoice met 1060 euro in mijn situatie. Komen de nieuwe tarieven volgende week pas online, of geldt het alleen voor de variabele tarieven?
Het is ook gewoon duurder geworden :S. Baal dat ik gewacht heb met aanvragen ben nu dus duurder uit. Ga nu wel voor een jaar contract. Zat 3 jaar bij Oxxio nu Greenchoice.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
TwiSteD1 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:19:
[...]

Ook hier zie ik dat het inderdaad duurder is, terwijl de verwachting goedkoper zou zijn. :(

Tijd van werken, tijd van rusten

• dirkdsk
  • Niet online
Hou er rekening mee dat de deals veranderen aan de hand van het verbruik waar je mee rekent.

Je krijgt vaak een betere deal als je rekent met een hoger/lager verbruik. Vooral als je een laag verbruik hebt. Actiekortingen gaan in dat geval omlaag en sommige deals worden niet getoond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardwolf
Maar als je dan daadwerkelijk minder verbruikt bestaat alsnog de kans dat je bijv. een lagere bonus krijgt. Mij lijkt dat je er niets aan hebt om jezelf voor de gek te houden? Lees altijd de voorwaarden na hoe de bonus geldt, ongeacht het verbruik of gekoppeld aan xx verbruik. Dat laatste is namelijk wel vaker het geval.

Volgens mij weet niemand wanneer het de juiste deal is om over te stappen. De prijzen veranderen continu en leveranciers passen zich aan naar de top 10. De ene keer is de kale energieprijs goedkoper, de andere keer het vastrecht, nog een andere keer de bonus. Zelden dat 2 of alle 3 fors lager ligt dan een paar dagen ervoor. (zelf al paar keer gezien tijdens twijfel bij overstappen, frustrerend btw :P )

Daarom adviseert o.a. Gaslicht ook gewoon over te stappen wanneer nodig. Het zullen vast geen honderden euro's zijn die je of teveel betaald of mis zult lopen. (of je verbruik moet gigantisch zijn voor gem. consumentbegrippen)

• dirkdsk
  • Niet online
Een betere deal door te rekenen met een hoger/lager verbruik zal meestal goed gaan. Dit moet ook wel omdat sommige overstappers hun verbruik schatten op de sites en daarmee ook rekenen met een hoger/lager verbruik. De voorwaarden doornemen is altijd een goed idee natuurlijk.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Dankzij dit topic ben ik ook maar gaan vergelijken. Ondanks dat mijn 3 jarig contract bij Eneco nog tot februari 2017 loopt, ga ik nu die boete van € 100,- voor lief nemen en nu overstappen. De wintermaanden zijn toch het duurst, dus dat bespaar ik er makkelijk uit. Van gas ga ik van 70cent per m3 naar 58,5 cent per m3.
Het berekenen met verschillend verbruik levert inderdaad verschillende kortingen op. Nuon is het voordeligst bij mij. Als ik reken met 1500kWh laag, 1500kWh hoog en 1500m3 gas krijg ik € 140,- korting. Reken ik met 1500/1500 en gas 1400m2 dan krijg ik € 180,- korting. Mooi meegenomen. Nog even afsluiten via een cashback site en weer een paar euro's verdiend. :+

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ok, ik heb de afgelopen jaren onder een steen geleefd en vanwege principiele redenen bij Greenchoice gezeten.

Nu heb ik sinds vandaag de sleutels van m'n nieuwe woning (scheiding) en moet ik dus een leverancier kiezen, voor het eerst in m'n leven.

Ik kan wel allerlei vergelijkingssites gaan opzoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet.

Situatie: sloopwoning met dubbel glas en kunststofkozijnen, plus de nodige lekkages. Dubbele meter. Keukengeiser plus gaskachel in de huiskamer, verder geen verwarming in mini-badkamer/wc, keuken of gang. Witgoed weet ik nog niet, 1 slaap/woonkamer van 25m2. Geen energieslurpende apparaten (telefoon, tablet en laptop).

Ik ben wel een beetje een koukleum...

Heeft iemand enig idee wat mijn verbruik ongeveer gaat zijn? En wat momenteel goede aanbiedingen zijn?

No good deed goes unpunished.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ga naar deze sites:
Energieleveranciers.nl
Gaslicht.com
Pricewise.nl
Consumentenbond.nl
Easyswitch.nl
WiseNederland.nl

Vul je adres en kies 1 persoon (als je denkt meer te gaan gebruiken kan je de waardes die opgegeven zijn iets aanpassen/verhogen, vooral gas omdat je een koukleum bent), dubbele meter en dan op alle websites de zelfde gegevens invullen en kijken bij welke website je het minst moet betalen en bij welke energiemaatschappij dat is. Dan kies je gewoon de goedkoopste of de goedkoopste met de beste service. De totaal is natuurlijk incl de eventuele bonus.

Wat ik zelf doe, is mijn huidige verbruik invullen en daarna ook iets lager en iets hoger om te kijken of de nummer 1 goedkoopste dat nog steeds is. Jij hebt nog geen huidig verbruik, daarom moet je 1 persoonshuishouden kiezen en ze vullen wat een gemiddeld 1 persoonshuishouden verbruikt in.

Tot nu toe ben ik van greenchoice naar essent en energie:direct overgestapt. De laatste jaren essent naar energie:direct en vv.

Spannend trouwens! Succes met je nieuw huisje.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hihi, da's idd wat ik gedaan heb, muv het verhogen van het aangebevolen gasverbruik: ik weet nl. niet of een gashaard in een 1-kamer-woning meer of minder gas verbruikt dan een cv-ketel voor een compleet appartement.

En thnx! Gisteren behang afgestoken (10 lagen oid), vandaag de laatste laag wegstomen en muren vullen :)

• StecaGrid
  • Laatst online: 20:10
ardana schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:43:
Hihi, da's idd wat ik gedaan heb, muv het verhogen van het aangebevolen gasverbruik: ik weet nl. niet of een gashaard in een 1-kamer-woning meer of minder gas verbruikt dan een cv-ketel voor een compleet appartement.

En thnx! Gisteren behang afgestoken (10 lagen oid), vandaag de laatste laag wegstomen en muren vullen :)
Let even op dat je mogelijk minder dan 1 jaar hier zit! De meeste energieleveranciers geven een eenmalige korting (bijvoorbeeld € 350,-) als je er minimaal 1 jaar zit. Dit bedrag krijg je vaak pas na maand 12 uitgekeerd.

Bij andere energieleveranciers die zeggen geen boetesysteem te hanteren(bijv. Greenchoice), is het vaak zo dat als je binnen 1 jaar stopt met afnemen, je gefactureerd wordt tegen de 'variabele'(en dus hogere) tarieven. Dit is formeel geen boete, maar de kosten lopen daarmee wel op.

Vaak is verhuizen van je contract naar je nieuwe woning geen probleem(zoek dit ook goed uit!). In jouw situatie kan het zomaar zijn dat je moet verhuizen naar een woning waar jij bijvoorbeeld niet de energie inkoopt en krijg je die boete dus alsnog.

Qua verbruik gok ik dat je uitkomt op pas m beet 500-800 m³ (afhankelijk van je lekkages en of je buren(boven, onder, zijkant) lekker stoken) en zeg 1200-1500 kWh(erg afhankelijk van hoeveel je thuis bent en of je dan de TV+PC de hele dag aan hebt).
Ook hierbij: als je maar een deel van het jaar hier woont, kan je gascomponent een stuk hoger zijn. De energieleverancier verspreid je gasverbruik evenredig over het jaar waardoor je in de wintermaanden te weinig betaald en in de zomermaanden teveel.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vermoed dat ik hier anderhalf jar kan wonen, als ik tussentijds iets beters vind, ga ik eerder verhuizen, maar de kans dat ik dan niet zelf energie mag uitzoeken is erg klein.

Tevens heb ik geen tv of pc, enkel een laptop (wel een gaming-laptop, dus alsnog 120W oid).

• StecaGrid
  • Laatst online: 20:10
Dan zou ik de energieleverancier vragen naar het standaardjaarverbruik. De meeste leveranciers willen hier toch niet veel van afwijken. Het standaardjaarverbruik is het gemiddelde verbruik van jouw specifieke aansluiting. Vervolgens regelmatig even de meterstand noteren om te kijken of je erg veel uit de pas loopt. De meeste energieleveranciers kunnen dit ook online laten zien mits je een slimme meter hebt.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-04-2022
Afgelopen weken druk bezig geweest met het aankopen van ons eerste huis. Ik ben de afgelopen dagen druk aan het vergelijken qua energieleveranciers. Nu kwam ik de vergelijkingssites ook tegen zoals gaslicht.com en energievergelijker.nl.
Ik merk alleen dat de jaarlijkse kosten (en dus de maandelijkse kosten) lager zijn bij de vergelijkingssites dan op de site van de leveranciers zelf.
Ik ben totaal een leek als het gaat om energieleveranciers, maar maakt het wat uit als ik mij bijvoorbeeld voor Greenchoice aanmeld via gaslicht.com? Dat zou mij zo'n 5 euro per maand schelen tov het aanmelden via de Greenchoice site zelf..
Kan ik daarna wel gewoon schakelen met Greenchoice en heb ik in principe niks meer te maken met gaslicht.com? Of blijft gaslicht.com een sort tussenpersoon?

Wat ik in dit topic wel heb gelezen is dat een jaar contract vaak 'beter' is dan een 2/3 jarig-contract.

PSN: Curvaa_

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 11:14
Curva schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:47:
Afgelopen weken druk bezig geweest met het aankopen van ons eerste huis. Ik ben de afgelopen dagen druk aan het vergelijken qua energieleveranciers. Nu kwam ik de vergelijkingssites ook tegen zoals gaslicht.com en energievergelijker.nl.
Ik merk alleen dat de jaarlijkse kosten (en dus de maandelijkse kosten) lager zijn bij de vergelijkingssites dan op de site van de leveranciers zelf.
Ik ben totaal een leek als het gaat om energieleveranciers, maar maakt het wat uit als ik mij bijvoorbeeld voor Greenchoice aanmeld via gaslicht.com? Dat zou mij zo'n 5 euro per maand schelen tov het aanmelden via de Greenchoice site zelf..
Kan ik daarna wel gewoon schakelen met Greenchoice en heb ik in principe niks meer te maken met gaslicht.com? Of blijft gaslicht.com een sort tussenpersoon?

Wat ik in dit topic wel heb gelezen is dat een jaar contract vaak 'beter' is dan een 2/3 jarig-contract.
Ik heb ook Greenchoice via gaslicht.com en alle communicatie is direct met Greenchoice. Gaslicht is alleen een vergelijkingssite waar veel leveranciers goedkoper zijn, omdat ze daar klanten willen trekken. Gaslicht geeft dus alleen je gegevens door aan de energieleverancier en die regelt verder de aansluiting en administratie. 1-jarig is altijd voordeliger, je krijgt dan een welkomstbonus of extra laag tarief en kun je elk jaar switchen naar de goedkoopste aanbieder.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jimster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:27:
Dankzij dit topic ben ik ook maar gaan vergelijken. Ondanks dat mijn 3 jarig contract bij Eneco nog tot februari 2017 loopt, ga ik nu die boete van € 100,- voor lief nemen en nu overstappen. De wintermaanden zijn toch het duurst, dus dat bespaar ik er makkelijk uit. Van gas ga ik van 70cent per m3 naar 58,5 cent per m3.
Het berekenen met verschillend verbruik levert inderdaad verschillende kortingen op. Nuon is het voordeligst bij mij. Als ik reken met 1500kWh laag, 1500kWh hoog en 1500m3 gas krijg ik € 140,- korting. Reken ik met 1500/1500 en gas 1400m2 dan krijg ik € 180,- korting. Mooi meegenomen. Nog even afsluiten via een cashback site en weer een paar euro's verdiend. :+
Heb je ook gekeken naar de bijkomende kosten zoals vastrecht en ander zaken? Dat prijsverschil moet ergens weer voor een deel worden gecompenseerd. Check dit goed voordat je overstapt. Overstappen is niet alleen kijken naar de m3 en kWh prijzen.

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03 22:35
Welke leverancier komt er gunstig uit met een negatief stroomverbruik? Kan dat slecht vinden op diverse sites. Ze werken allemaal met een positief verbruik in de prijsopgavs/vergelijkingen.
Situatie:
1 oktober overstapdatum
sinds mei zonnepanelen op dak, met waarschijnlijk meer teruglevering dan verbruik (nog geen winter/vol jaar gedraaid, dus is even gokken)
Ik zoek eigenlijk een lage gasprijs en een goede terugleververgoeding.

• MdO82
HubD1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:05:
Welke leverancier komt er gunstig uit met een negatief stroomverbruik? Kan dat slecht vinden op diverse sites. Ze werken allemaal met een positief verbruik in de prijsopgavs/vergelijkingen.
Situatie:
1 oktober overstapdatum
sinds mei zonnepanelen op dak, met waarschijnlijk meer teruglevering dan verbruik (nog geen winter/vol jaar gedraaid, dus is even gokken)
Ik zoek eigenlijk een lage gasprijs en een goede terugleververgoeding.
Zover ik weet wordt vandebron of greenchoice goed aangemerkt voor als je meer terug levert dan verbruikt

2250 WP Zuid PVoutput

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Curva schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:47:

Via de vergelijkingswebsite is bijvoorbeeld Greenchoice vaak goedkoper. Ik heb hier Greenchoice eens over eens contact gelegd met Greenchoice. Zij erkennen dit en kunnen aan de telefoon geen goedkoper of ook maar vergelijkbaar aanbod doen. Bizar maar waar. Dus toen toch maar gewoon via Pricewise aangesloten. De communicatie gaat overigens wel direct met Greenchoice, wat fijn is.

Het blijft gissen, maar waarschijnlijk kan de vergelijk website de korting bieden omdat ze met de aanbieder hebben afgesproken om bijvoorbeeld x aantal nieuwe klanten aan te leveren per periode. Dus je moet je dan weer afvragen hoe onafhankelijk zo'n prijsvergelijker is. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bigf00t
  • Laatst online: 22:25
Jumpman schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:15:
Via de vergelijkingswebsite is bijvoorbeeld Greenchoice vaak goedkoper. Ik heb hier Greenchoice eens over eens contact gelegd met Greenchoice. Zij erkennen dit en kunnen aan de telefoon geen goedkoper of ook maar vergelijkbaar aanbod doen. Bizar maar waar. Dus toen toch maar gewoon via Pricewise aangesloten. De communicatie gaat overigens wel direct met Greenchoice, wat fijn is.
Je kunt via bijv. Twitter een offerte opvragen bij Greenchoice. Ze reageren erg snel en ze boden mij hetzelfde aanbod als via gaslicht.com. Ik had geen zin in tussenpersonen en het scheelt hun ook weer provisie.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Bigf00t schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:38:
[...]

Je kunt via bijv. Twitter een offerte opvragen bij Greenchoice. Ze reageren erg snel en ze boden mij hetzelfde aanbod als via gaslicht.com. Ik had geen zin in tussenpersonen en het scheelt hun ook weer provisie.
Okay, bij mij was dit enkele maanden geleden niet het geval. Toen heb ik wel aangegeven dat ik mij hierover verbaasde.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• ThinkPad

ThinkPad

Vergeet www.cashbackxl.nl ook niet als je een nieuw contract afsluit. Kun je nog wat centjes meepakken.

En ja de site is legit:

Werkt ook met zorgverzekering, internetproviders, diverse webwinkels, Chinese webshops (AliExpress, Banggood) ;)

[Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2016 20:54]

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11-2022
Voor de mensen die duurzaamheid belangrijk vinden kan ik Vandebron en Qurrent aanraden.

Ben zelf overgestapt van Vandebron naar Qurrent, vanwege een test van de Volkskrant dat deze het 'groenst' zou zijn.

Tevens heb ik wat minder fijne ervaring met de klantenservice van Vandebron. Over de service van Qurrent ben ik zeer te spreken overigens! Krijg altijd meteen iemand aan de lijn en ben tot nu toe vriendelijk geholpen.

Ook krijg je bij Qurrent gratis een meter zodat je via internet realtime je verbruik kunt zien.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Pagina: 1 2 3 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee