Even contact gehad met enkele leveranciers en gaslicht.com.MdO82 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:19:
[...]
Hier hebben we een slimme meter dus zal geen enkel tarief zijn,
Als ik tenminste de voorwaarden lees van bijvoorbeeld Eneco dan lees ik dat je niet gebruik kan maken van een enkel tarief omdat je een meter hebt met meerdere telewerken.
Iemand bekend hiermee ?
"U betaalt het enkeltarief als uw meter één (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter twee (actieve) telwerken heeft, betaalt u voor het verbruik in de daluren het daltarief"
Omdat er iemand thuis is vind ik het zond om een dubbel tarief te berekenen, al scheelt het volgens mij niet heel veel meer zoals het vroeger wel het geval is.
Het is zo als je jezelf aanmeldt bij Gaslicht.com bijvoorbeeld dan krijg je van hun een bevestiging omtrent het contract en dan moet je zelf een reactie hierop sturen dat je op enkel tarief afgerekend wilt worden.
Als je dit niet doet dan kijkt de energiemaatschappij in het landelijke netwerkregister en wordt je gewoon ingesteld als je een slimme meter hebt op dubbel tarief.
Ik weet niet of deze informatie reeds bekend is dus dacht meldt het hierbij

En ik haal mijn info weg

Kreeg zojuist een mail dat wat ik aangaf omtrent het tarief niet juist blijkt te zijn.
Ik was verkeerd geïnformeerd door een medewerker van gaslicht.com

Gaslicht.com kan dus niks doen als een klant enkel of dubbel tarief wil.
Morgen maar even een belletje naar de energiemaatschappij

Ach ja kan gebeuren
[Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2016 20:25]
2250 WP Zuid PVoutput