Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.075.926 views

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
sypie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Heb je ook gekeken naar de bijkomende kosten zoals vastrecht en ander zaken? Dat prijsverschil moet ergens weer voor een deel worden gecompenseerd. Check dit goed voordat je overstapt. Overstappen is niet alleen kijken naar de m3 en kWh prijzen.
Volgens mij zijn er geen andere bijkomende kosten toch?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jimster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:55:
[...]

Volgens mij zijn er geen andere bijkomende kosten toch?
Vastrecht?

• Jimster
Ik had per ongeluk teveel gedelete in mijn post. Vastrecht ga ik van Eneco (35+35euro) naar Nuon (39+45 euro). Dat valt wel mee.

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-03 13:17
Ik zit op het moment ook te zoeken naar een nieuwe aanbieder (kom van Greenchoice) en mijn keus is gevallen op Nuon. Nu valt het me op dat wanneer je een lager of hoger geschat jaarverbruik doorgeeft, je welkomstpremie verandert. Ik heb de verschillende voorwaarden grondig doorgenomen maar ik vind nergens dat de welkomstpremie afhankelijk is van je daadwerkelijke verbruik, wat dus zou betekenen dat ik in dit geval beter hogere geschatte waarden door kan geven omdat ik dan een hogere premie krijg.

Of mis ik nu iets?

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• Jimster
FunkyBro schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:07:
Ik zit op het moment ook te zoeken naar een nieuwe aanbieder (kom van Greenchoice) en mijn keus is gevallen op Nuon. Nu valt het me op dat wanneer je een lager of hoger geschat jaarverbruik doorgeeft, je welkomstpremie verandert. Ik heb de verschillende voorwaarden grondig doorgenomen maar ik vind nergens dat de welkomstpremie afhankelijk is van je daadwerkelijke verbruik, wat dus zou betekenen dat ik in dit geval beter hogere geschatte waarden door kan geven omdat ik dan een hogere premie krijg.

Of mis ik nu iets?
Ik heb het ook niet kunnen vinden. 1500m3 gas leverde mij een premie op van € 140,- en 1450m3 gas € 180,-. Snel verdiend.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:17:
Okay, bij mij was dit enkele maanden geleden niet het geval. Toen heb ik wel aangegeven dat ik mij hierover verbaasde.
Ik heb het nog eens nagekeken in mijn Twitter Messages. Ging bij mij eind mei vrij soepel d:)b

Ik had toen erg snel een offerte in mijn mailbox wat tot op de cent overeen kwam met gaslicht.com op dat moment. Omdat het in mijn situatie de goedkoopste optie was ben ik toen ook overgestapt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:16
Bigf00t schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Ik heb het nog eens nagekeken in mijn Twitter Messages. Ging bij mij eind mei vrij soepel d:)b

Ik had toen erg snel een offerte in mijn mailbox wat tot op de cent overeen kwam met gaslicht.com op dat moment. Omdat het in mijn situatie de goedkoopste optie was ben ik toen ook overgestapt.

[afbeelding]
Waarschijnlijk kwam het bij mij omdat ik er bijna een jaar op had zitten bij Green Choice en wilde verlengen voor hetzelfde tarief als op de vergelijkingswebsite.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jumpman schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:54:
Waarschijnlijk kwam het bij mij omdat ik er bijna een jaar op had zitten bij Green Choice en wilde verlengen voor hetzelfde tarief als op de vergrlijkingswebsite.
Dat zal het dan geweest zijn ja ;) Het blijft soms vreemd met die prijzen, dat je als nieuwe klant betere deals krijgt dan vaste klanten. Dus ik ga volgend jaar gewoon weer even vergelijken en indien nodig overstappen.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FunkyBro schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:07:
Nu valt het me op dat wanneer je een lager of hoger geschat jaarverbruik doorgeeft, je welkomstpremie verandert. Ik heb de verschillende voorwaarden grondig doorgenomen maar ik vind nergens dat de welkomstpremie afhankelijk is van je daadwerkelijke verbruik, wat dus zou betekenen dat ik in dit geval beter hogere geschatte waarden door kan geven omdat ik dan een hogere premie krijg.
Ze weten het historisch verbruik op de aansluiting; ga er maar van uit dat de korting die straks in je bevestigingsbrief staat daar (ook) op wordt gebaseerd.

• 170074
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is het mogelijk om een aanbod te krijgen als nieuwe klant (op bijv vergelijkingssites) als je al eens eerder bij dezelfde leverancier hebt gezeten? Ik had het al eens eerder gevraagd maar kreeg ik als antwoord "verschilt per leverancier". Als dat zo is, welke leveranciers hanteren dan welk beleid?

Lijkt me iets vrij fundamenteels voor dit topic en kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met deze vraag.

Op dit moment is mijn vermoeden dat je na 1 jaar weer bij elk bedrijf als nieuwe klant zou kunnen aankloppen, al was het alleen maar vanwege de strenge wetgeving omtrent het bewaren van persoonsgegevens:

https://autoriteitpersoon...aren-van-persoonsgegevens

"Een organisatie moet uw gegevens vernietigen als de bewaartermijn voorbij is of uw gegevens niet meer noodzakelijk zijn".

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb helaas geen ervaring met je exacte vraag.

Wel over het bewaren van de gegevens:
Ik werd onlangs nog gebeld werd door mijn vorige leverancier, met wat marktonderzoekvragen over bij welke leverancier ik nu zit en hoe ik die had gevonden.
Daarna werd mij nog medegedeeld dat ik even moest blijven hangen voor het bandje van het Bel-me-niet register.

Maar het blijkt dus dat afmelden voor dat soort dingen niet kan, als je al een relatie met ze hebt gehad dan mogen ze je bellen voor zaken als marktonderzoeken. Wat niet mag is dat een leverancier (waar je nog nooit klant bent geweest) jou belt voor een aanbod, daar helpt het Bel-me-niet register wel tegen (gelijk allemaal ingesteld, kan eenvoudig via internet).

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

170074 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:00:
Is het mogelijk om een aanbod te krijgen als nieuwe klant (op bijv vergelijkingssites) als je al eens eerder bij dezelfde leverancier hebt gezeten? Ik had het al eens eerder gevraagd maar kreeg ik als antwoord "verschilt per leverancier". Als dat zo is, welke leveranciers hanteren dan welk beleid?

Lijkt me iets vrij fundamenteels voor dit topic en kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met deze vraag.

Op dit moment is mijn vermoeden dat je na 1 jaar weer bij elk bedrijf als nieuwe klant zou kunnen aankloppen, al was het alleen maar vanwege de strenge wetgeving omtrent het bewaren van persoonsgegevens:

https://autoriteitpersoon...aren-van-persoonsgegevens

"Een organisatie moet uw gegevens vernietigen als de bewaartermijn voorbij is of uw gegevens niet meer noodzakelijk zijn".
Het antwoord op je vraag vind je in de voorwaarden van de leverancier. Die al je er dus even bij moeten pakken.

Hoi!

• 170074
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
EWK schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:27:
[...]

Het antwoord op je vraag vind je in de voorwaarden van de leverancier. Die al je er dus even bij moeten pakken.
Dat suggereert dat je zelf al een clausule bent tegengekomen die dit behandelt. Waar is dat dan als ik vragen mag? Anders ben ik benieuwd hoe je er bij komt. Zelf kan ik er niks over terugvinden bij m'n huidige leverancier (budgetenergie).

Ik ben meer in het algemeen benieuwd wie ervaringen heeft met het niet ontvangen van de korting als nieuwe klant etc.. Dus het algemene beleid van leveranciers. Of desnoods iemand die dit weet vanuit z'n werkervaring.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

170074 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Dat suggereert dat je zelf al een clausule bent tegengekomen die dit behandelt. Waar is dat dan als ik vragen mag? Anders ben ik benieuwd hoe je er bij komt. Zelf kan ik er niks over terugvinden bij m'n huidige leverancier (budgetenergie).

Ik ben meer in het algemeen benieuwd wie ervaringen heeft met het niet ontvangen van de korting als nieuwe klant etc.. Dus het algemene beleid van leveranciers. Of desnoods iemand die dit weet vanuit z'n werkervaring.
Een jaar of twee geleden ben ik inderdaad wel eens tegengekomen dat in de (actie) voorwaarden iets stond van : 'u ontvangt alleen de welkomstpremie indien u de laatste x jaar geen klant bij ons bent geweest'

Hoi!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03 21:06
Mijn huidige contract loopt eind september vast en ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe aanbieder.
Via energieleveranciers & gaslicht heb ik een situatie die ik niet begrijp.

Vul ik bij gas 800 m3 in, dan komt "Nuon VastePrijsEnergie met cashback" eruit, met 155 euro cashback.
Vul ik "maar" 600 m3 in, dan komt Nuon er zo'n beetje als laagste uit.
Ik kan nergens iets terug vinden, van een "minimum" verbruik om mee te mogen doen aan die actie.
Mijn jaarlijks verbruik zit meestal ergens tussen de 500 en 700 m3, ik wil dus niet het risico nemen om hoger dan verwacht op te geven, en hier op een later tijdstip gezeur door te krijgen.

Iemand enig idee hoe dit komt ?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-03 12:38
asmi schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:41:
[...]

Ze weten het historisch verbruik op de aansluiting; ga er maar van uit dat de korting die straks in je bevestigingsbrief staat daar (ook) op wordt gebaseerd.
Maar ook wanneer niet bekend kan ik niet geloven dat je dan een hogere bonus invult. Want als dat het geval is, kan iedereen wel 3000m3 en 9000kWh invullen om een hogere bonus te krijgen, dat zou wel erg vreemd zijn. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit tijdens de jaarafrekening verrekend gaat worden.

• Jimster
NoReseth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:41:
Mijn huidige contract loopt eind september vast en ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe aanbieder.
Via energieleveranciers & gaslicht heb ik een situatie die ik niet begrijp.

Vul ik bij gas 800 m3 in, dan komt "Nuon VastePrijsEnergie met cashback" eruit, met 155 euro cashback.
Vul ik "maar" 600 m3 in, dan komt Nuon er zo'n beetje als laagste uit.
Ik kan nergens iets terug vinden, van een "minimum" verbruik om mee te mogen doen aan die actie.
Mijn jaarlijks verbruik zit meestal ergens tussen de 500 en 700 m3, ik wil dus niet het risico nemen om hoger dan verwacht op te geven, en hier op een later tijdstip gezeur door te krijgen.

Iemand enig idee hoe dit komt ?
Gewoon invullen wat jou het voordeligst uitkomt. Het is tientjeswerk. In de actievoorwaarden kon ik er niks over vinden.
Ik heb het ook zo gedaan. Rekende ik met 1500m3 gas, kwam ik uit op € 140,- korting. En met 1400m3 gas kwam ik uit op € 180,- korting. Snel verdiend.

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb net verlengd bij Eneco en in de actievoorwaarden staat hierover het volgende:
12. De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Soms is overstappen niet voordelig. Ik heb mijn huidige energieboer nuon gebeld met de goedkoopste aanbieding op gaslicht. Ze gingen daar ruim onder zitten met de tarieven. Dan krijg ik wel geen kortingsbedrag, maar in the end bepalen de tarieven je kosten! Dus soms kan even bellen kan geen kwaad!

• NoReseth
Het viel mij op dat bij gaslicht een korting van 155 stond bij vaste energie prijzen van Nuon.

Op de nuon site zie ik ook een aanbieding met 250 cashback, maar dan lijken de tarieven hoger te zijn.

Hebben de vergelijking websites ook speciale acties enkel via hun website?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sbakker1982 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:49:
Dan krijg ik wel geen kortingsbedrag, maar in the end bepalen de tarieven je kosten!
Dat ligt natuurlijk ook aan je verbruik. In mijn geval zijn de verbruikstarieven minder interessant dan concrete kortingsbedragen.

Mijn elektriciteitsverbruik is negatief, ik lever 1000kWh terug. Afhankelijk van de leverancier krijg ik 10 cent of enkele centen minder terug, maar op jaarbasis spreek je over 2 tientjes verschil. Mijn gasverbruik is laag, de netbeheerskosten zijn een groot deel van de rekening.

Ik heb in de regel meer profijt van €150 vaste korting dan een paar cent korting op de tarieven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
marcel87 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:49:
[...]

Maar ook wanneer niet bekend kan ik niet geloven dat je dan een hogere bonus invult. Want als dat het geval is, kan iedereen wel 3000m3 en 9000kWh invullen om een hogere bonus te krijgen, dat zou wel erg vreemd zijn. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit tijdens de jaarafrekening verrekend gaat worden.
Dat zal wel een voorwaarde regel zijn.

Als jij 200 euro bonus krijg op 9000Kwh. maar je verbruikt 3000Kwh, zal de leverancier toch wel even aankloppen met de melding dat je verbruik te laag is en volgens de voorwaarde het bonus bedrag stuk lager is.

Alles wat je op vergelijking sites invult is een goede indicatie van wat je kosten zullen zijn. Maar gelang b.v. vorig jaar 15 graden was met kerst en dit jaar -10 is. Zul je dus je schatting wel eerlijk moeten doen. dus vorig jaar 3000. dan zal je 3500 kunnen opgeven misschien dat je halve dag per week langer thuiswerkt of minder gaat werken. zal je de schatting hierop moeten bijstellen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Vandaag iemand over de vloer met advies. Ja gaslicht heeft alleen aanbieders die ervoor betalen, wij kunnen veel scherper.
Stapt hier de deur binnen, ik kan jouw energie voor 97 euro per maand doen.
Dat was dus NLE die op mijn zwarte lijst staat, contract voor 3 jaar, zakelijk en ex BTW... heb het naast een aanbieding van Nuon op gaslicht gelegd, NLE was 1 cent per kuub en KWh goedkoper, maar vastrecht het dubbele en geen bonus van 160.

Heb dr vriendelijk gezegd dat ik met mijn verbruik gerust 10 cent meer per kwh of kuub kan betalen voordat die bonus en dat obscure vastre ht gecompenseerd worden. Mevrouw niet blij, moest me uiteraard gelijk geven...

• _JGC_
NoReseth schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:54:
Het viel mij op dat bij gaslicht een korting van 155 stond bij vaste energie prijzen van Nuon.

Op de nuon site zie ik ook een aanbieding met 250 cashback, maar dan lijken de tarieven hoger te zijn.

Hebben de vergelijking websites ook speciale acties enkel via hun website?
Vergelijkingssites hebben vaak speciale afwijkende tarieven. Ik heb ooit bij greenchoice gevraagd naar aanbieding van vergelijkingssite als ik klant bleef, daar gingen ze in mee. Bij essent meerdere keren benaderd voor verlengen, maar als je dat niet via gaslicht of pricewise doet krijg je een slechte deal.

Bij zo'n prijsvergelijker is het simpel: je wilt linksom of rechtsom gewoon in de top 3 komen. Dat iets lagere tarief met iets minder korting kan dan het verschil maken. Iemand die bij nuon zelf kijkt kan je 250 euro voorhouden met slechtere tarieven of hoger vastrecht, kans dat ie na een jaar overstapt is veel kleiner.

Ik krijg nu een verlengvoorstel van essent, korting bij verlengen, hoe langer het vast staat hoe hoger de korting, maar het vastrecht stijgt gewoon lekker mee. Misschien zou de marketing daar eerst moeten kijken hoe hun klanten zijn binnengekomen, als je via gaslicht binnenkomt en het jaar erop via pricewise je contract verlengt is het vrij logisch dat het jaar erop weer bij een vergelijker geshopt wordt. Sigaar uit eigen doos voorhouden is gewoon dom.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
Ik zit ook weer eens te rekenen.
Heb dit jaar een warmtepomp airco geplaatst om mijn 800-1000 kwh die ik over heb af te kunnen fakkelen. Ik heb sinds november zonnepanelen en wilde eerst gaan terugleveren, maar mijn huis verwarmen levert mij veel meer op omdat ik veel minder gas verbruik.

Ik verwacht in een jaar op zo'n 200kwh aan stroom en 500m3 aan gas te verbruiken. Heb het iets naar boven afgerond. Het verbruik van de warmtepomp zou op jaarbasis misschien minder zijn waardoor mijn stroomverbruik misschien 0 is door de zonnepanelen.

Nu kijk ik op gaslicht.com (postcode 7943):

Oxxio is de goedkoopste.
Grappig dat ik eergisteren iemand van Budget Energie zag afhaken omdatiik met mijn verwachte verbruik niet interessant zou zijn.

Het viel mij op dat mijn huidige aanbieder Energiedirect niet in de top 20 stond. Toen ging ik op hun site kijken en zag ik dit aanbod:

De 80 euro korting krijg je pas na 12 maand uitgekeerd. Maar dat lijkt stukken goedkoper of heb ik het nu mis?
Oxxio is 350,37 voor een jaar en Energiedirect is 285,20.
Volgens mij kan ik dan beter met een jaar verlengen met Energiedirect of niet? Ik kan zo nergens een adder ontdekken...

Overigens zag ik 3 maand terug nog welkomstkortingen van 250 euro langskomen, dat lijkt nu verdwenen te zijn.

• Aardwolf
Het is misschien even de vraag met welke data Energiedirect in je bovenstaande voorbeeld rekent. Rekenen zij bijv. met een lager verbruik op basis van een schatting of je daadwerkelijke (historische) verbruik?
To_Tall schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:26:
[...]
Zul je dus je schatting wel eerlijk moeten doen. dus vorig jaar 3000. dan zal je 3500 kunnen opgeven misschien dat je halve dag per week langer thuiswerkt of minder gaat werken. zal je de schatting hierop moeten bijstellen.
Akkoord met een schatting is niets mis mee, maar daar ging het hier niet over. Men vulde wat in zodat een hogere bonus mogelijk werd. En aangezien volgens mij bonussen direct gekoppeld zijn aan werkelijk verbruik, kan het niet zo wezen dat als je op Gaslicht een hoger verwacht gebruik invult je bij minder verbruik ook daadwerkelijk die bonus gaat krijgen. Vandaar ook mijn extreme voorbeeld.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
marcel87 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:02:
[...]

Akkoord met een schatting is niets mis mee, maar daar ging het hier niet over. Men vulde wat in zodat een hogere bonus mogelijk werd. En aangezien volgens mij bonussen direct gekoppeld zijn aan werkelijk verbruik, kan het niet zo wezen dat als je op Gaslicht een hoger verwacht gebruik invult je bij minder verbruik ook daadwerkelijk die bonus gaat krijgen. Vandaar ook mijn extreme voorbeeld.
Nee dat zou wat zijn. Dan vul ik ook 10.000 Kwh in :+

Vergeet ook niet dat energie leveranciers ook kunnen zien wat een adres in de afgelopen jaren heeft verbruikt. Als jij dan een onlogisch waarde invul zul je dat ook te horen krijgen.

Ik zit in een huis zonder gas en zonder stadsverwarming. Ik heb een warmte pomp. Na oplevering moest ik dus een geschat verbruik opgeven. Die was volgens de energie leverancier totaal onlogisch. Na navragen blijkt gewoon dat geen enkele leverancier ooit bij nadenkt dat een huis volledig elektrisch kan zijn.

Nu is mijn verbruik 1 Gezins woning 2 Volw en een baby. nu een jaar rek binnen van 4200Kwh totaal ik zat 300 Kwh naast mijn schatting van 4500 :+ Voor de zekerheid wel mijn maand bedrag op 150 gezet.. Krijg nu wel mooi 800 terug.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Binnetie
marcel87 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:02:
Het is misschien even de vraag met welke data Energiedirect in je bovenstaande voorbeeld rekent. Rekenen zij bijv. met een lager verbruik op basis van een schatting of je daadwerkelijke (historische) verbruik?
Ik heb het verbruik zelf ingevuld, want wil wel met gelijk verbruik meten. Deels is het geschat omdat ik nog niet echt weet hoeveel kWh de warmtepomp exact verbruikt. Het kan ook zijn dat ik met mijn opgewekte uitkomt en geen kWh hoef af te nemen.

Daarom snap ik het verschil niet met de goedkoopste bij gaslicht.com

Energiedirect geeft huidige klanten ook korting, net zoals nieuwe.

• _JGC_
Grappig, EnergeDirect lijkt het eindelijk te snappen: prijsvergelijkers kosten geld en met debiele eenmalige kortingen en te hoog tarief drijf je je klanten na het eerste jaar gewoon weer richting de prijsvergelijker.

Ik shop jaarlijks via Gaslicht of Prizewize om een fatsoenlijk tarief te krijgen. Jaar in jaar uit kan ik via een van de vergelijkers een actietarief afsluiten waar de leverancier rechtstreeks niet aan wil. Elk jaar weer krijg ik verlengvoorstellen van aanbieders die kant nog wal raken (bijvoorbeeld 3 jaar vast bij Essent met een verlengkorting die je via het verhoogde vastrecht terugbetaalt :X).

Als ik nu mijn verbruik invul op Gaslicht is de goedkoopste Nuon, EnergieDirect staat er in eerste instantie niet bij. Als ik specifiek EnergieDirect selecteer krijg ik een aanbieding van 119 euro per maand tegen Nuon van 103 euro per maand.
Ga ik naar EnergieDirect rechtstreeks, krijg ik een aanbod met 80 euro korting (tegen 170 voor Nuon), 1 euro vastrecht per product per maand, scherpe energietarieven en een maandbedrag van 101 euro per maand.

EnergieDirect wordt het dus voor dit jaar. Zelfs met 1,50 euro toeslag per maand voor groene stroom zijn ze nog goedkoper dan het goedkoopste aanbod op Gaslicht.

Overigens heeft Nuon op dit moment de "Helemaal uit je stekker weken" met 250 euro cashback die niet op Gaslicht staat. Is met mijn verbruik iets goedkoper dan de actie op Gaslicht, maar zo zie je maar weer, de prijsvergelijker is niet heilig.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
_JGC_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:51:
Grappig, EnergeDirect lijkt het eindelijk te snappen: prijsvergelijkers kosten geld en met debiele eenmalige kortingen en te hoog tarief drijf je je klanten na het eerste jaar gewoon weer richting de prijsvergelijker.

Ik shop jaarlijks via Gaslicht of Prizewize om een fatsoenlijk tarief te krijgen. Jaar in jaar uit kan ik via een van de vergelijkers een actietarief afsluiten waar de leverancier rechtstreeks niet aan wil. Elk jaar weer krijg ik verlengvoorstellen van aanbieders die kant nog wal raken (bijvoorbeeld 3 jaar vast bij Essent met een verlengkorting die je via het verhoogde vastrecht terugbetaalt :X).

Als ik nu mijn verbruik invul op Gaslicht is de goedkoopste Nuon, EnergieDirect staat er in eerste instantie niet bij. Als ik specifiek EnergieDirect selecteer krijg ik een aanbieding van 119 euro per maand tegen Nuon van 103 euro per maand.
Ga ik naar EnergieDirect rechtstreeks, krijg ik een aanbod met 80 euro korting (tegen 170 voor Nuon), 1 euro vastrecht per product per maand, scherpe energietarieven en een maandbedrag van 101 euro per maand.

EnergieDirect wordt het dus voor dit jaar. Zelfs met 1,50 euro toeslag per maand voor groene stroom zijn ze nog goedkoper dan het goedkoopste aanbod op Gaslicht.

Overigens heeft Nuon op dit moment de "Helemaal uit je stekker weken" met 250 euro cashback die niet op Gaslicht staat. Is met mijn verbruik iets goedkoper dan de actie op Gaslicht, maar zo zie je maar weer, de prijsvergelijker is niet heilig.
Idd je zou de verschillende prijsvergelijkers naast elkaar moeten hebben wat hun aan tarieven berekenen en dan ook nog moeten kijken bij de leveranciers zelf.
Kan soms ook nog een leuk bedrag opleveren ;)

Vind het niet gek dat mensen een hele excelsheet maken met allerlei tarieven en vergelijkingen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• ThinkPad

ThinkPad

Sbakker1982 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:49:
Soms is overstappen niet voordelig. Ik heb mijn huidige energieboer nuon gebeld met de goedkoopste aanbieding op gaslicht. Ze gingen daar ruim onder zitten met de tarieven. Dan krijg ik wel geen kortingsbedrag, maar in the end bepalen de tarieven je kosten! Dus soms kan even bellen kan geen kwaad!
Heb je het ook voor jezelf doorgerekend met de tarieven die ze je hebben gegeven?

Ik was toevallig net eens aan het kijken naar mijn voorschotbedrag en heb de tarieven, vastrecht e.d. die in m'n contract staan eens in een Excel gegooid. Met verbruiksgegevens over de afgelopen 3 jaren bij de hand kwam ik erachter dat m'n voorschot sowieso met 20-30 euro naar beneden kon. Ik kreeg meestal al 200-300 euro terug, wat leuk is, maar eigenlijk betaal je gewoon teveel ;)

Toevallig kreeg ik ook net een mail van Oxxio met een verlengingsvoorstel voor volgend jaar. Die prijzen even in m'n Excel gezet en vergeleken met m'n huidige contract. Wat gelijk al opviel is dat het vastrecht voor elektra en gas beiden van €4,59 per maand naar €7,75 per maand gaat, het verdubbelt dus bijna. Daarna moet ik voor zowel elektra als gas de cashback wegstrepen (je bent immers geen nieuwe klant meer) en kom ik uiteindelijk, met precies hetzelfde verbruik ingevuld gelaten, €265 duurder uit op jaarbasis! Blijven plakken is dus niet verstandig!

Wellicht dat het bij jou wel goed uitpakte omdat je ze zelf al een voorstel hebt gedaan, maar als de energieleverancier uit zichzelf met een aanbod komt dan is dat dus niet de moeite waard blijkt wel.

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2016 11:17]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:22
Kijk, bedankt voor die. Ik heb bijna weer een nieuwe nodig, en met geschat verbruik volgens mijn huidige leverancier van €550 per jaar in hun aanbod (denk dat gas daar wel erg optimistisch geschat was), gaat dat wel een hele significante cashback zijn.

• ThinkPad

ThinkPad

[...]
[...]
Vergeet niet om op CashbackXL nog €45 mee te pakken: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/energiedirectnl

Rechtstreeks bij EnergieDirect afsluiten en dan die cashback nog meepakken is voor mij ook voordeliger dan via Gaslicht/PriceWise zoals het nu lijkt. Maar heb nog geen andere leveranciers (en hun evt. cashback via CashbackXL) bekeken, huidige contract (Oxxio) loopt half november af, dus heb nog eventjes.

[Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2016 11:41]

• _JGC_
Inmiddels al knoop doorgehakt, met 1,50 per maand extra voor groene stroom.

Betaal nu 106 per maand en mag in november de welkomstbonus met een paar tientjes extra naar Essent overmaken. Straks 102 per maand bij ED.

Gok dat ik volgend jaar terug ga krijgen. Volgende week kunststof kozijnen erin, binnenkort tijd om nog wat piepschuim onder de vloer te plakken en onze Bosch vaatwasser uit de jaren 90 heeft kuren.

• Binnetie

Ik zag dus exact hetzelfde, vandaar mijn post ook hierboven. Bij EnergieDirect rechtstreeks is het dus goedkoper en daarom vroeg ik me af of er nog adders waren. Ik ben al klant bij hun maar met die aanbod teken ik nog een jaartje bij.

@ThinkPad, nog bedankt voor de tip voor de cashback. Ik kijk altijd even op hun site (of die van shopkorting), maar bij de energieleverancier heb ik dat nog niet gedaan.

edit: Je zegt overigens 45 euro, maar ik zie alleen maar 40 euro staan?

• _JGC_
EnergieDirect gooit het gewoon over een andere boeg. Elk jaar als ik voor mijn ouders ga shoppen naar een andere aanbieder zegt mijn vader: "Ja maar na een jaar betaal ik toch weer het volle pond, want dan krijg ik die korting niet". Mijn reactie is dan "dan stap je volgend jaar weer over, krijg je ergens anders korting".

EnergieDirect probeert die drempel weg te nemen door vaste klanten bij verlengen hetzelfde aanbod te doen als nieuwe klanten. Geld aan de prijsvergelijker zijn ze niet kwijt, want je sluit het rechtstreeks af. Bovenaan in het overzicht komen hoeft ook niet, want mensen praten erover. Ze zijn in dit topic nu een aantal keren genoemd, en op basis van die reacties heb ik dus vanmorgen een contract afgesloten. Dat is gewoon gratis reclame, en als ik over een halfjaar mijn ouders weer ga overzetten op een nieuwe energieleverancier is de kans groot dat ik die naar ED schuif.

Als ik kijk naar Essent in het verleden, eerst mail, dan nog eens mail, dan post, nog meer post, dan bellen ze je, dan nog eens en dan ga je gewoon weg of verleng je alsnog via een prijsvergelijker omdat het "persoonlijke" aanbod je niet aan staat. Dat kost ze personeelskosten, telefoonkosten, papier, porto en uiteindelijk verliezen ze de klant of moeten ze een prijsvergelijker betalen. Die kosten kunnen ze ook gewoon direct als korting aan de klant geven en dat is wat ED doet.

• Binnetie
Goede aanpak van ED. Ik denk ook wel dat er meerdere energieleverancier zullen komen met deze aanpak.

Mensen zullen natuurlijk blijven vergelijken. Zo was 3 jaar terug toen ik een huis kocht ook ED de eerste leverancier die ik had. Toevallig ook via dit forum. Dus met de gratis reclame hier op de site ben ik het met je eens.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:48
Net oxxio budget 1 jr afgesloten, met ons verbruik hier toch goedkoper dan ED (ook met cashback). Ligt ook helemaal aan de waardes waarmee je rekent (2000/2000 kwh, 800m3)

• Binnetie
PAL86 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:23:
Net oxxio budget 1 jr afgesloten, met ons verbruik hier toch goedkoper dan ED (ook met cashback). Ligt ook helemaal aan de waardes waarmee je rekent (2000/2000 kwh, 800m3)
Dat klopt, bij mij was Oxxio ook de goedkoopste (200kWh/500m3). Maar direct bij ED was ED een stuk goedkoper. Ik vermoed dat de stroomtarieven van Oxxio dan lager zijn, dat zij goedkoper zijn dan ED.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
"Uw contract loopt tot 1 januari 2017."

We zitten momenteel bij Eneco en betalen € 0,58878 per kuub gas (Vaste leveringskosten € 3,46, netbeheerkosten € 13,55) en € 0,20937 per KWh aan stroom (levering € 3,46 + netbeheer € 18,98)

In december toen we het aanvroegen was dit de goedkoopste die er uit kwam. Dat zou met onderstaand verbruik uitkomen rond de € 1173,- op jaarbasis als ik dat goed heb?

we komen uit op ongeveer 2500 KWh en 300 kuub gas (we koken met inductie)
Electriciteit en gas
Hoog 1300 kWh
Laag 1200 kWh
Gas 300 m³

Ik zou via ED uitkomen op een totaal jaarbedrag van € 933,-

Via Energievergelijken.nl kom ik uit op jaarbedragen van € 582,- via Oxxio, € 620,- bij Pure Energie, € 623,- bij E.ON

Op gaslicht.com € 583,- bij Oxxio en € 618,- bij Pure Energie

Ergens lijkt het mij dat er iets mis gaat, gezien er maar liefst € 300,- op jaarbasis tussen zit. Energiedirect komt dus voor mij gigantisch duur uit, ik snap niet hoe het voor jullie zo goedkoop uit kan komen?

[Voor 4% gewijzigd door President op 14-09-2016 21:32]

• _JGC_
Als ik jouw verbruik invul bij ED (1 jaar vast, wel op mijn adres, dus je gasprijs kan afwijken ivm regiotoeslag) kom ik op een lager bedrag dan wat jij uit de prijsvergelijkers haalt.

Wat ED betreft, 80 euro korting en 1 euro vastrecht per product per maand. Als ik die naast de aanbieding van Nuon leg betaal je daar 4,50 per product per maand en krijg ik 170 euro korting. 80+12*7=164, die kortingen zijn dus nagenoeg gelijk. ED geeft dan nog een iets scherper tarief dan Nuon, waardoor je iets goedkoper uitkomt.

Ik heb je verbruik even nagerekend met de prijzen die je bij Eneco betaalt, bij die 1173 ben je vergeten de korting energiebelasting nog af te trekken. Met die korting (die je bij elke leverancier krijgt) zit je op 787,47 per jaar.

Edit: De prijs die jij uitgerekend hebt bij ED moet die korting blijkbaar ook af, dan kom ik weer op wat ik uit hun berekening kreeg, 547,47 euro per jaar.

[Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 15-09-2016 09:30]

• MdO82
Zojuist mail van CashbackXL ontvangen.
Als je nu een 1-jarig contract afsluit bij Nuon krijg je €280 cashback
€250 cashback van NUON en €30 cashback van ons
Sluit bij NUON een energiecontract af van 1 jaar en ontvang totaal €280 cashback!
Via Greenchoice krijg je nu €20 cashback
Nieuw op onze site: Greenchoice, waar je alleen echte groene energie krijgt. Je ontvangt €20 cashback op elk contract.

[Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 16-09-2016 19:53]

2250 WP Zuid PVoutput

• NoReseth
Mijn contract lookt ook bijna af en dus is het weer tijd om te gaan shoppen.
Mijn jaarverbruik is +/- 4000 kwh en 800 m3 gas. Waarbij ik naar verwachting 2000 kwh terug ga leveren met zonnepanelen

Het viel mij op dat ik via gaslicht & energieleveranciers Nuon als voordeligste eruit krijg:
kwh = 0,1855 gas (regio2) = 0,596 , Cashback 110 (was eerst 150)

Via de actie van de Nuon website krijg je 250 cashback (en nog eens 30 via CashbackXL).
De tarieven zijn dan : kwh 0,1918 , gas (regio2) 0,6246.

Vastrecht e.d. zijn zover ik kan zien allemaal gelijk.
Daarom zegt mijn gevoel dat direct via nuon (via cashbackXL) aanmelden het goedkoopste is.
Maar waarom zien de vergelijkingswebsites die actie niet ? Of zie ik iets over het hoofd ?

• _JGC_
Nuon staat met de actie op Gaslicht ook al bovenaan, dus er is voor Nuon geen reden om via een prijsvergelijker een scherper aanbod te doen.
Via CashbackXL krijg je 30 euro van de commissie die ze opstrijken, reken maar dat Gaslicht en dergelijke nog veel meer vangen voor het aanbrengen van een nieuwe klant.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33
Het energiecollectief van de Consumentenbond heeft enige tijd geleden weer een nieuwe aanbieding gepubliceerd.

Als ik het voor mijn (relatief weinige) verbruik afzet tegen de bekende prijsvergelijkers dan scheelt het zo 100,- per jaar.

Zo op 't eerste gezicht lijkt dat vooral te komen doordat het collectief (via Vandebron) geen vastrechtkosten rekent, wat een significant aandeel in de kosten is als je niet zoveel verbruikt.

Ik had verwacht er hier wel meer over te lezen, maar nog niemand heeft het genoemd. Mis ik iets? Zit er een addertje onder het gras? Andere partijen die ik zou moeten overwegen?

• Sissors
Het is iig een interessante inderdaad. Ik verwacht geen addertjes onder het gras, maar als ik kijk is Nuon toch iets goedkoper (€25-€30 bij wat getallen die ik invulde), en dat is exclusief de €30 cashback die je nog erbij kan doen. Voordeel van deze is dat je kosten waarschijnlijk niet zo snel omhoog schieten als je volgend jaar niet direct overstapt (bij Nuon moet je het compleet hebben van de welkomstbonus).

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33
Dank voor de bevestiging. Je hebt gelijk, Nuon is inderdaad nog een paar tientjes voordeliger -- hoewel dat misschien anders zou kunnen uitvallen als je grootverbruiker bent.

Echterl, ik zit nu bij Nuon, dus die valt helaas af ;)

• ThinkPad

ThinkPad

Binnetie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:12:
[...]

@ThinkPad, nog bedankt voor de tip voor de cashback. Ik kijk altijd even op hun site (of die van shopkorting), maar bij de energieleverancier heb ik dat nog niet gedaan.

edit: Je zegt overigens 45 euro, maar ik zie alleen maar 40 euro staan?
Is waarschijnlijk al weer gewijzigd dan.

De tip van de Nuon helemaal uit je stekker weken was wel een goede. Die is veel goedkoper (140 euro!) dan het beste aanbod van Gaslicht.com.
Denk dat ik voor Nuon ga dit jaar.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:38
ThinkPadd schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:35:
[...]

Is waarschijnlijk al weer gewijzigd dan.

De tip van de Nuon helemaal uit je stekker weken was wel een goede. Die is veel goedkoper (140 euro!) dan het beste aanbod van Gaslicht.com.
Denk dat ik voor Nuon ga dit jaar.
Scheelt enorm met mijn huidige Essent contract. Ze nemen ook nog die boete over van 50 euro per product. Heb wel die 250.- nodig aan het eind van de looptijd om het voordeel echt goed te merken. Ik zie altijd erg op tegen overstappen. Maar dit tarief zou ik van 1200.- naar 850.- p/j gaan.

Even wat getallen:
1700 kwh dag
1100 kwh dal
810 m3 gas

[Voor 8% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 26-09-2016 13:11]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Binnetie
Ik wilde vanmiddag gaan verlengen bij EnergieDirect, ik kreeg alleen bij het kijken of de site een foutmelding dus maar weer afgesloten.
Nu kijk ik naar de actie van Nuon.

Mijn geschatte verbruik: 200kWh en 500m3 gas

Dus met die 250 euro retour zou ik op jaarbasis voor €193,92 klaar zijn :)

EnergieDirect zoals ik eerder aanhaalde:

Totaal per jaar €285,20 - 40 euro van de cashbackxl site = €245,20

Zo klopt het toch?

Wat ik me wel even afvraag, ik heb waarschijnlijk nog een dikke 800-1000 kWh over omdat mijn contract afloopt op 6 november, dus die extra kWh's kan ik niet opmaken bij ED als ik overstap. Met andere woorden, als ik verleng bij ED dan heb ik deze extra kWh's toch nog als een soort spaarpotje liggen om ze op te maken met koelen of verwarmen van mijn warmtepomp airco? Bedoel de meterstand wordt pas na einde van je contract gevraagd?

Edit:
CashbackXL heeft ook een cashback van €30,- voor de Nuon actie: https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/nuon dan zou ik dus €193,20 - €30,- voor €163,20 klaar zijn!
Alleen zit ik dan wel met de boete die eventueel nog deels wordt betaald door Nuon.

Edit 2:
In de voorwaarden voor de vergoeding van het voortijdig beeindigen staat wel dit:
8. Bij beëindiging van uw contract met Nuon binnen één jaar wordt de aan u verleende overstapkorting teruggevorderd.
Dus wanneer je overstap naar Nuon en het komende jaar eerder opzegt dan moet je die vergoeding wel terugbetalen.

[Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 26-09-2016 18:14]

• Lekkerboeie86
Nuon betaald de boete max 50.- per product. Net even een chatsessie gedaan. Dit staat los van die 250.-

Ben er bijna van overtuigd om over te stappen. Maar ik zie vaak nogal op tegen allemaal geregel als dingen niet volgens afspraak lopen. Actie loopt tot eind november bij Nuon.

• Binnetie
De actie loopt nog tot 30 november. 6 november houdt mijn contract op met ED, dus als ik overstap kan ik het nieuwe contract beter op 7 november in laten gaan. Dan hoeft er geen boete betaald te worden en hoef ik ook geen formulieren in te vullen om die opzegboete terug te krijgen.

Ik vraag me dus alleen nog even af of ik die teruggeleverde kWh's behoudt als ik bij ED blijf zitten of niet.

[Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 26-09-2016 18:32]

• _JGC_
Over het algemeen vraagt de nieuwe leverancier de contractdatum op. Als dat minder dan 90 dagen is starten ze de levering op de einddatum van het oude contract.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Die Nuon Uit je stekker actie ziet er wel goed uit. Jammer dat ik al klant ben bij Nuon, of nou...in ieder geval t/m 31 oktober 2016. Daarna sowieso switchen.

Even theoretisch:
De Stekker-weken lopen tot en met 30 november 2016.
Mijn Nuon contract eindigt per 31 oktober 2016.
Ik vraag via CashbackXl een éénjarig contract aan bij EnergieDirect en strijk daarover €40 op.
Vervolgens meld ik mij, via CashbackXL, aan als nieuwe klant bij Nuon en strijk wederom €30 op.
Nuon vergoedt de overstapboete van 2x €50 èn een welkomstbonus van €250 aan het einde van het contract.

Wat mis ik? :9 In de actievoorwaarden staat in ieder geval niets over dat je een bepaalde periode geen klant mag zijn geweest.
Als dit zou werken dan zou mijn volgende contractjaar er rooskleurig uit zien:
Energieverbruik: 2100 kWh (omhoog afgerond)
Gas: 550m3
Teruglevering: 2000 kWh (naar beneden afgerond)

Dit zou bij Nuon een jaarbedrag van €182,91 opleveren (€15,24 per maand 8)7 ).
Bij EnerdieDirect iets duurder, namelijk €274,76 per jaar (22,89 per maand).

• ThinkPad

ThinkPad

internetinfo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
[...]
Wat mis ik? :9 In de actievoorwaarden staat in ieder geval niets over dat je een bepaalde periode geen klant mag zijn geweest.
[...]
Jawel hoor:
De cashback is alléén voor nieuwe klanten van Nuon. U mag het afgelopen jaar geen stroom
en/of gas bij Nuon hebben afgenomen
Bron: https://www.nuon.nl/Images/vpe-1-jaar-250wb8-41086.pdf

Ik ga het van het weekend even regelen denk ik, contract nemen bij Nuon. Uiteraard wel samen met die cashback van CashbackXL er nog bovenop natuurlijk :9

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2016 10:10]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Ah check. Regel 4 heb ik inderdaad maar half gelezen omdat de uitsluiting voor 18+ en inwoner van Nederland meestal een opzichzelfstaande regel is.

Thanks, dan wordt het dus alsnog EnergieDirect. Met €274 minus €40 komen we alsnog op een nette €234 per jaar / €19,50 per maand uit :D

• Aardwolf
Grappig, EnergieDirect lijkt het eindelijk te snappen: prijsvergelijkers kosten geld en met debiele eenmalige kortingen en te hoog tarief drijf je je klanten na het eerste jaar gewoon weer richting de prijsvergelijker.
Voor de consument inderdaad wel goed om dit in de gaten te houden. Zie je een interessante optie in de prijsvergelijker, dan ook ff op hun site kijken. Of iets in die orde. Was voorheen toch 99% vd tijd niet van toepassing. Ik ga dit punt voor de nieuwe lezer opnemen in de OP.
Mooi dat GC er ook eens bij staat. Cashback is dan niet heel hoog, maar wel leuk meegenomen.
Sissors schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:05:
Het is iig een interessante inderdaad. Ik verwacht geen addertjes onder het gras, maar als ik kijk is Nuon toch iets goedkoper (€25-€30 bij wat getallen die ik invulde), en dat is exclusief de €30 cashback die je nog erbij kan doen.
Andere verschil is allicht ook dat Vandebron 100% groen is en NUON waarschijnlijk grijs(?). Groen is vrijwel altijd duurder en ik vind daarom de verschillen niet schokkend.
Persoonlijk denk ik dat het wel/niet kiezen voor xx leverancier ook ligt aan wat je per jaar kwijt bent. Zoals 30 euro op 200/jaar is veel, maar 30 euro op 2000 euro valt reuze mee (en van die laatste zijn procentueel de meeste huishoudens). Tis immers maar 2,50/mnd extra voor groene stroom (mogelijk ook echt groen gas bij VandeBron?) of 5 euro als je nog van die cashback uitgaat.

• Binnetie
Ik ben bezig met de eventuele overstap naar Nuon. Nu kan ik aangeven of ik stroom wil terugleveren. Ik weet niet of ik volgend jaar stroom overhoudt of niet omdat ik nu ook elektrisch verwarm.
Ik heb nog een oude ferraris meter, er zijn energieleveranciers die als eis hebben dat je bent aangemeld bij energieleveren.nl, waar je je aanmeld als terugleveraar. Daarna moet je ineens een slimme meter laten installeren, want ferraris meters zijn ineens afgekeurd.

Wat is dan handig in deze. Gewoon kiezen dat je geen stroom teruggeleverd?

• Deezers
  • Laatst online: 22:41
Als je minder dan 250 euro aan stroom/gas verbruikt, krijg je dan geld terug van de Nuon? ;)

• dwaas
  • Laatst online: 23-02 13:48
Overgestapt van greenchoice naar oxxio vanwege de prijs.
Had GC 3 jaar vast en hun nieuwe aanbod was niet aantrekkelijk t.o.v. de oude prijs en de gangbare prijs.

Overstap was eergisteren. Niets gehoord, niets gemerkt. Zal wel goed gaan.
Qua gas betaal ik meer aan de overige kosten dan het verbruik. Er wordt alleen gekookt op gas. Zou haast aantrekkelijk worden om collectief met het blok 1 gasaansluiting te delen. Ware het niet dat het waarschijnlijk niet is toegestaan.

King for a day,... fool for a lifetime.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-03 10:20
ik moet deze week een keuze gaan maken voor mijn nieuwe woning betreft energieleveranciers..

ik heb echter niet echt een beeld van het verbruik en op de diverse vergelijkingssite's lopen de adviezen ook uiteen.. misschien kan ik hier wat tips scoren?

woonsituatie:

Woonhuis bouwjaar 1905, gerenoveerd met grotendeels spouwmuren in 1977
gaat om een hoekwoning +- 100m2
verwarming met een CV ketel van 2009 (remeha)
ik ga er alleen wonen en ga ook nog een pelletkachel plaatsen.

op energieprijzenvergelijk geeft hij als voorstel met 1 bewoner 1500 Kwh + 1000m3
lijkt me erg weinig.
Pricewise geeft me 3000Kwh + 2400m3.. ?
gaslicht.com: 1800kwh + 1300m3
Independer: 2100Kwh + 2100m3

ergo:
hebben jullie tips voor een goedkope energieleverancier, of misschien een beeld van het verbruik in een hoekwoning?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een hoekwoning uit 1976, 340m3, CV uit 2009, HR++ beneden, gezin 3 jonge kinderen. Zelden de houtkachel aan.
Ons verbruik is 3220kwh en 1500m3 gas.

Denk dat als je alleen bent, 5 dagen werkt (en dan je kachel alleen aan hebt in het weekend en van 17:00 tot 23:00 uur!) je met 1500Kwh en 1000m3 wel goed zit.

Dit jaar zal gas wel iets gaan stijgen denk ik, vriendin zit zonder baan en onze oudste zoon speelt vaker op zijn kamertje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• ThinkPad

ThinkPad

Reloader schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

ergo:
hebben jullie tips voor een goedkope energieleverancier, of misschien een beeld van het verbruik in een hoekwoning?
Als de originele elektra- en gasmeter er nog hangt dan kun je de meterstand daarvan aflezen en delen door de leeftijd van de woning. Dan heb je een heel grof gemiddeld jaarverbruik.

Of bellen met een leverancier en vragen of ze het gemiddelde jaarverbruik van je woning kunnen opvragen. Na klant worden doen ze dat sowieso al, wellicht kunnen ze het vooraf ook aan je zeggen?

Anders gewoon een gemiddelde pakken van CBS o.i.d. en dat in een prijsvergelijker gooien. En dan houd je het een aantal maanden in de gaten en kun je altijd nog je voorschot omhoog gooien als je denkt dat het krap gaat worden.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Deezers schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:52:
Als je minder dan 250 euro aan stroom/gas verbruikt, krijg je dan geld terug van de Nuon? ;)
Wat denk je zelf?

Al eens een berekening gemaakt van je 'vaste' lasten, zonder enig verbruik?

[Voor 15% gewijzigd door freestyler2 op 04-10-2016 22:38]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Deezers
  • Laatst online: 22:41
freestyler2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:37:
[...]

Wat denk je zelf?

Al eens een berekening gemaakt van je 'vaste' lasten, zonder enig verbruik?
Ja, dan staat er een minteken voor, dus in theorie geld terug? :P
Is alleen niet haalbaar in de praktijk, maar ik ben als het goed is straks 90 euro voor een jaar kwijt na cashback.

• ThinkPad

ThinkPad

Vandaag het contract binnen van de Nuon actie.

Ze starten levering op 19 november 2016 en het eindigt op 31 oktober 2017. Is een beetje vreemd, dat is maar 11 months, 12 days.

Ik zit nu bij Oxxio en dat was 18 nov. 2015 tot 18. nov. 2016 , dus een vol jaar. Waarom doet Nuon dat dan niet? Zal ze eens een Twitter-bericht sturen.

Edit: Staat ook op de website:
De looptijd van een contract met een vaste prijs is soms wat korter dan 1 jaar. Dit is het geval wanneer u nog een lopend contract heeft en deze nog 2 maanden of korter duurt.
P.S. De herkomst van de stroom, plaatje
:$

[Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2016 18:38]

• Aardwolf
Op zich wel informatief dat ze dat hebben opgesomd, maar wat zou bij hen herkomst "overig" dan zijn?
Ik zag net dat 2 jaar geleden deze vraag ook eens op het NUON forum is gesteld maar helaas geen reactie daarop.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik stap van Nuon maar over naar Energiedirect.
Maar mijn contract bij Nuon verloopt op 31-12. Ik kan nergens op de site van energiedirect aangeven dat ik mijn nieuwe contract aansluitend wil laten ingaan of doe ze dit automagisch?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

445033

Tip: Essent heeft via bijvoorbeeld Gaslicht.com nu een interessante verlengingsactie voor bestaande klant. Voor €45,- per jaar verschil met Nuon (de goedkoopste in mijn geval) blijf ik dit jaar maar bij Essent. Scheelt weer gedoe met meterstanden etc voor die €4,- per maand. Heb 1 jaar vast.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

ThinkPadd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Als de originele elektra- en gasmeter er nog hangt dan kun je de meterstand daarvan aflezen en delen door de leeftijd van de woning. Dan heb je een heel grof gemiddeld jaarverbruik.
Beetje een late reactie; maar een elektra- en gasmeter hebben "gewoon" hun fabricagedatum in het zicht staan. Ik weet uit ervaring dat die dingen echt geen jaren op "de plank" blijven liggen alvorens deze geplaatst gaan worden.

20*350ZO45°

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:22
445033 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:23:
Tip: Essent heeft via bijvoorbeeld Gaslicht.com nu een interessante verlengingsactie voor bestaande klant. Voor €45,- per jaar verschil met Nuon (de goedkoopste in mijn geval) blijf ik dit jaar maar bij Essent. Scheelt weer gedoe met meterstanden etc voor die €4,- per maand. Heb 1 jaar vast.
Wat is er zo interessant aan het verlengen als ik mag vragen? Ik zie alleen €5 korting. Niet de moeitje waard.

Bij nuon krijg je €250. En via cashbackxl nog een paar tientjes.

Ik zit nu ook nog bij essent, tot half december. Vandaar de vraag.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50

JdM

Gas?Gas!

Cobb schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:05:
Ik stap van Nuon maar over naar Energiedirect.
Maar mijn contract bij Nuon verloopt op 31-12. Ik kan nergens op de site van energiedirect aangeven dat ik mijn nieuwe contract aansluitend wil laten ingaan of doe ze dit automagisch?
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Energietoevoer wordt in principe niet zomaar afgesloten. Zodra de netbeheerder merkt dat er geen energiecontract aanhangt krijg je vanzelf een brief met het verzoek om een leverancier te nemen. Zou je op dat moment contact opnemen met energiedirect, dan is het meteen geregeld.
Zal best kunnen dat ze je met een slimme meter zouden kunnen afsluiten, maar ik geloof persoonlijk niet dat het zo'n storm zal lopen.

N54 powered

445033

Domino schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Wat is er zo interessant aan het verlengen als ik mag vragen? Ik zie alleen €5 korting. Niet de moeitje waard.

Bij nuon krijg je €250. En via cashbackxl nog een paar tientjes.

Ik zit nu ook nog bij essent, tot half december. Vandaar de vraag.
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik krijg een premie van €100,- en scherpe tarieven/vastrecht. Ik kijk naar wat ik netto kwijt ben. Premies alleen zijn niet interessant als de tarieven en vastrecht dan weer hoog zijn.

Essent: ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 1 jr. Actie bestaande klant
Meer details over dit pakket
Stroom normaal:
18,47 ct per kWh
Stroom dal:
16,93 ct per kWh
Gas incl. regiotoeslag:
58,44 ct per m3
€ 100,00 -

[Voor 26% gewijzigd door 445033 op 16-10-2016 15:23]

• Domino
445033 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik krijg een premie van €100,- en scherpe tarieven/vastrecht. Ik kijk naar wat ik netto kwijt ben. Premies alleen zijn niet interessant als de tarieven en vastrecht dan weer hoog zijn.

Essent: ZekerheidsGarantie Groene Stroom en Gas 1 jr. Actie bestaande klant
Meer details over dit pakket
Stroom normaal:
18,47 ct per kWh
Stroom dal:
16,93 ct per kWh
Gas incl. regiotoeslag:
58,44 ct per m3
€ 100,00 -
https://s13.postimg.org/s6jcq2yoz/image.jpg

€5. Misschien afhankelijk van je verbruik? 3500/700 hier.

445033

Domino schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

[afbeelding]

€5. Misschien afhankelijk van je verbruik? 3500/700 hier.
Vreemd! Welke site kijk je?

• Domino
Gaslicht.com

• MdO82
Bij EnergieDirect zeker ?
Ik zag hem ook staan namelijk ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Domino
Nee. Gaat specifiek over het verlengen bij essent. Nuon is in mijn geval (verbruik) voordeliger door de €250 cashback van nuon en €30 van cashbackxl.

Volledig:

En de actie van nuon:

En daar gaat nog €30 cashback af.

[Voor 52% gewijzigd door Domino op 16-10-2016 16:06]

• Onbekend
  • Nu online
JdM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Energietoevoer wordt in principe niet zomaar afgesloten. Zodra de netbeheerder merkt dat er geen energiecontract aanhangt krijg je vanzelf een brief met het verzoek om een leverancier te nemen. Zou je op dat moment contact opnemen met energiedirect, dan is het meteen geregeld.
Helaas, het is niet direct geregeld.
Ik had vorig jaar EnergieDirect aangevraagd, en pas 2 weken later konden ze mij pas stroom leveren terwijl ik de startdatum op de dag van afsluiten had ingevuld.
Het resultaat was dat ik 2 weken zonder energieleverancier zat en netjes een brief van Liander kreeg om een energieleverancier te zoeken.
Na nog eens een maand of 2 (inmiddels al EnergieDirect als energieleverancier) kreeg ik een brief Liander om het vastrecht van gas en electra aan hun te betalen over de periode dat ik geen leverancier had. (Verbruik was 0 omdat ik als startmeterwaarde de eindstand van de vorige leverancier had ingevuld.)

Samengevat: Het maakt niet uit of je tijdelijk geen leverancier hebt, het leveren van gas en elektra gaat gewoon door en er wordt zeker voor gezorgd dat het vastrecht wordt doorberekend. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

445033

Vaag. Ik gooi jouw gegevens erin met mijn postcode en krijg gewoon netjes dezelfde korting en tarieven. Misschien postcode beleid. Ik zou het niet weten.

€ 993,95
per jaar
Vergelijk pakket
Verlengpremie:
€ 100,00
Uw voordeel
€ 217,91

Aantrekkelijk actietarief
12 maanden vaste tarieven
Groene stroom

Verlengen

:? 8)7

• Domino
445033 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:25:
[...]

Vaag. Ik gooi jouw gegevens erin met mijn postcode en krijg gewoon netjes dezelfde korting en tarieven. Misschien postcode beleid. Ik zou het niet weten.

€ 993,95
per jaar
Vergelijk pakket
Verlengpremie:
€ 100,00
Uw voordeel
€ 217,91

Aantrekkelijk actietarief
12 maanden vaste tarieven
Groene stroom

Verlengen

:? 8)7
Inderdaad. 5200 (regio den bosch) en 1000 (regio amsterdam) doen €5. Regio 7600 doet €100.

Lekker essent |:(

445033

Domino schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:47:
[...]

Inderdaad. 5200 (regio den bosch) en 1000 (regio amsterdam) doen €5. Regio 7600 doet €100.

Lekker essent |:(
Zullen ze denk ik doen om marktaandeel te vergroten in bepaalde regio's. Andere verklaring heb ik er niet voor.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Hoe zit het eigenlijk voor mensen met stadsverwarming, die dus verplicht aan 1 leverancier voor warmte zitten en dus alleen kunnen switchen met stroom naar een andere leverancier (en dus geen gas hebben). Hebben alleen stroom klanten nog ergens (verborgen) acties?

Die mooie actie van Nuon met 250eu cashback gaat bijvoorbeeld al niet op, en met een gemiddelde stroomverbruik van 2500kwh zijn er niet echt uitschieters qua tarieven.

Mijn huidige stroomleverancier is overigens Essent
en ik ben verplicht verbonden aan Eneco voor stadsverwarming

[Voor 13% gewijzigd door freestyler2 op 17-10-2016 08:33]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:37:
ik moet deze week een keuze gaan maken voor mijn nieuwe woning betreft energieleveranciers..

ik heb echter niet echt een beeld van het verbruik en op de diverse vergelijkingssite's lopen de adviezen ook uiteen.. misschien kan ik hier wat tips scoren?

woonsituatie:

Woonhuis bouwjaar 1905, gerenoveerd met grotendeels spouwmuren in 1977
gaat om een hoekwoning +- 100m2
verwarming met een CV ketel van 2009 (remeha)
ik ga er alleen wonen en ga ook nog een pelletkachel plaatsen.

op energieprijzenvergelijk geeft hij als voorstel met 1 bewoner 1500 Kwh + 1000m3
lijkt me erg weinig.
Pricewise geeft me 3000Kwh + 2400m3.. ?
gaslicht.com: 1800kwh + 1300m3
Independer: 2100Kwh + 2100m3

ergo:
Hiero hoekwoning uit "73 met 2 bewoners. Volledig spouwmuur met dubbel glas (nog voordat hr dubbel glas bestond overigens). Verbruik zat vorig jaar op circa 2000KwH / 2000m3. Oppervlakte is wel een stuk groter (150m2) maar we verwarmen lang niet alles en tot max 20 graden. In het voor- en najaar stoken we ook nog regelmatig met open haard. 't was natuurlijk wel een redelijk warme winter. Voor 1 bewoner mét pelletkachel zou ik uitgaan van gaslicht.com. Als je van die 'goed ventilerende spouwmuren' hebt en het wordt koud zal je gasverbruik misschien nog wat hoger liggen, maar dat is ook afhankelijk van wat je doet met je pelletkachel.

Heb je van de vorige bewoners geen afrekeningen gekregen? Kan je gewoon opvragen via makelaar, is volgens mij heel normaal.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 10:25

Tijntje

Hello?!

Net ook de overstap gemaakt van een jaar Oxxio naar de aanbieding van de Consumentenbond. Met ons verbruik was dat weer €50 euro per jaar goedkoper dan de beste aanbieding van Nuon op dit moment.

Nu zijn wij ook bijna groot verbruikers :)
Dit was vorig jaar

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-03 10:20
Tehh schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Hiero hoekwoning uit "73 met 2 bewoners. Volledig spouwmuur met dubbel glas (nog voordat hr dubbel glas bestond overigens). Verbruik zat vorig jaar op circa 2000KwH / 2000m3. Oppervlakte is wel een stuk groter (150m2) maar we verwarmen lang niet alles en tot max 20 graden. In het voor- en najaar stoken we ook nog regelmatig met open haard. 't was natuurlijk wel een redelijk warme winter. Voor 1 bewoner mét pelletkachel zou ik uitgaan van gaslicht.com. Als je van die 'goed ventilerende spouwmuren' hebt en het wordt koud zal je gasverbruik misschien nog wat hoger liggen, maar dat is ook afhankelijk van wat je doet met je pelletkachel.

Heb je van de vorige bewoners geen afrekeningen gekregen? Kan je gewoon opvragen via makelaar, is volgens mij heel normaal.
thanks! heb ondertussen de aanvraag lopen met een voorschot van zo'n 130 euro. nu ook begonnen met de sloop en daarna de wederopbouw van het huis. zo heb ik nu ontdekt dat ze aan alle zeiden een spouwmuur hebben gezet met een spouw van +- 3cm. beter als niks dus. alle isolatie tussen verdiepingen ga ik vervangen en het zolderdak ga ik ook volledig isoleren :*)

• Lekkerboeie86
Deze week de jaarafrekening gekregen van Essent en nu gelijk maar doorgepakt en overgestapt. Toch voor Nuon gekozen icm. 30.- extra cashback en de 250.- uit je stekker weken. Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen. Ze draaien ook nog op voor de boete 50.- per product. Heb nog een contract van 7 maanden bij Essent.

Normaal vind ik het teveel gedoe, maar dit aanbod komt wel veel voordeliger uit.

• ThinkPad

ThinkPad

Die cashback van €30 kreeg ik gisteren van CashbackXL bericht van, dat de cashback was toegekend en ik hem uit kan laten keren. Contract bij Nuon op 1 okt. afgesloten.

[Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2016 08:41]

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-03 10:18
Op 01-01-2016 ben ik via gaslicht.com overgestapt naar Nuon (1 jaar vast), dit contract loopt dus tot 31-12-2016 met welkomstbonus die in december wordt uitgekeerd.

Voor 2017 is momenteel Oxxio i.c.m. welkomstbonus de goedkoopste optie. Nu vraag ik jullie advies:
1. Wanneer kan ik het beste overstappen, nu of nog een paar weken wachten? Week of 6 van tevoren houd ik sowieso aan.
2. Via cashbackxl zie ik alleen maar een cashback van € 7,50 per aankoop. Is dit veranderd t.o.v. wat ik hierboven lees?

• Aardwolf
445033 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:25:
[...]

Een klein deel is misschien het verschil in gasregio. Per regio gelden verschillende extra toeslagen die dan gerekend worden. Maar dat is normaal maar 5-15 euro/jaar extra (afhankelijk van jaarlijks verbruik). Dus alleen zou het dat zeker niet zijn.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hoe top is dit, nog eens 30 euro terug.
Alleen heb ik eergisteren via de site aangemeld dus nu moet ik eerst van de 14 opzeg termijn gebruik maken. Om vervolgens weer opnieuw aan te melden via cbXL.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Binnetie
Ik ben ook net overgestapt van Energiedirect naar Nuon via CBXL. Ik hoefde alleen niet in te vullen wanneer ik wilde overstappen (mijn huidige contract loopt t/m 6 november). Misschien dat ik hem op 1 december of 1 januari wil laten ingaan omdat ik dan nog wat kWh's van mijn overschot kan opmaken. Die gooi ik nu weg zeg maar.

Edit:
Even gechat met Nuon, mijn contract gaat op 7 november in. Als ik hem per 1 januari wilde laten ingaan dan kon ik op 22 december een contract afsluiten die dan op 1 januari 2017 in ging. Ik meende toch eerder eens gezien te hebben dat je gewoon een datum in de toekomst kon nemen.

[Voor 31% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2016 16:09]

445033

Tehh schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

2000m3??? Hier woning uit 78, 4 personen, verwarmen,koken en wassen, 180 m2, verbruik 900m3. :*) En ik stook ook af en toe een houtkachel. Misschien leuk om hier eens te gaan kijken: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Hoef je ook niet meer zo te stressen als het gaat om overstappen. Ik ben voor €4,- verschil maar bij Essent gebleven dit jaar. Heb hier een voorschot van €95,- per maand voor gas/electra. Pubers verstoken nogal wat stroom boven op hun kamer. 8)

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:36:
Deze week de jaarafrekening gekregen van Essent en nu gelijk maar doorgepakt en overgestapt. Toch voor Nuon gekozen icm. 30.- extra cashback en de 250.- uit je stekker weken. Ben erg benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen. Ze draaien ook nog op voor de boete 50.- per product. Heb nog een contract van 7 maanden bij Essent.

Normaal vind ik het teveel gedoe, maar dit aanbod komt wel veel voordeliger uit.
Ik zit in exact hetzelfde schuitje!

Nog 9 maanden over op Essent 3 jarig contract (kreeg toen mediamarkt bonnen, maar na 1 jaar hoef je die niet meer terug te betalen zover ik weet). Als ik kijk naar de aanbieding van Nuon nu, kom ik ong 50€ per jaar goedkoper uit met energiekosten en 75€ per jaar aan gaskosten goedkoper. + ik krijg nog die 250€ van Nuon en 30€ van cashbackxl.

Das toch flink goedkoper dacht ik? En ze draaien inderaad zelfs nog op voor de 100€ boete! Ik ga denk ik toch maar overstappen!

PSN: bryanlost

• MdO82
bryanvan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Ik zit in exact hetzelfde schuitje!

Nog 9 maanden over op Essent 3 jarig contract (kreeg toen mediamarkt bonnen, maar na 1 jaar hoef je die niet meer terug te betalen zover ik weet). Als ik kijk naar de aanbieding van Nuon nu, kom ik ong 50€ per jaar goedkoper uit met energiekosten en 75€ per jaar aan gaskosten goedkoper. + ik krijg nog die 250€ van Nuon en 30€ van cashbackxl.

Das toch flink goedkoper dacht ik? En ze draaien inderaad zelfs nog op voor de 100€ boete! Ik ga denk ik toch maar overstappen!
Niet denken gewoon doen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Net ff uitgerekend, gaat me inclusief alle cashbacks etc 400€ schelen op jaarbasis _/-\o_ , morgen gelijk afsluiten. Iemand enig idee tot wanneer deze actie is? Kan het nergens terugvinden namelijk.

EDIT: nvm zie het al.... 31-11-2016

[Voor 5% gewijzigd door bryanvan op 19-10-2016 21:19]

PSN: bryanlost

• Sissors
445033 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

2000m3??? Hier woning uit 78, 4 personen, verwarmen,koken en wassen, 180 m2, verbruik 900m3. :*) En ik stook ook af en toe een houtkachel. Misschien leuk om hier eens te gaan kijken: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Hoef je ook niet meer zo te stressen als het gaat om overstappen. Ik ben voor €4,- verschil maar bij Essent gebleven dit jaar. Heb hier een voorschot van €95,- per maand voor gas/electra. Pubers verstoken nogal wat stroom boven op hun kamer. 8)
Ik zou nog maar eens alles checken. Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het maar €4 verschil is tov overstappen. Ik gebruik een stuk minder, en overstappen scheelde een stuk meer voor mij naar Nuon ;).

[Voor 5% gewijzigd door Sissors op 19-10-2016 21:40]

• MdO82
Ik zit sinds april voor een jaar bij Eneco.
Ik krijg een welkomsbonus van €225.

Nu had ik echter vanmorgen een mail van Eneco ontvangen met een eenmalige nota en hierop staat dat ik de helft van de bonus uitbetaald krijg

Nu is dit mijn eerste keer dat ik overgestapt ben, maar ik ging ervan uit dat dit pas op de eindafrekening verrekend zou worden.

Weet iemand of dit gebruikelijk is na een half jaar of is dat maatschappij afhankelijk?

2250 WP Zuid PVoutput

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Mijn contract bij Eneco is ingegaan op 31 december 2015 en heeft als einddatum 1 januari 2017

Moet ik dan een nieuw contract per 1 januari of per 2 januari gaan afsluiten?
Eneco EcoStroom® Voordeel Vast
Totale leveringskosten per kWh stroom
• Daltarief per kWh stroom € 0,19408
• Normaaltarief per Kwh stroom € 0,20937

Vaste leveringskosten van stroom per maand
• Vaste leveringskosten € 3,46
• Netbeheerkosten € 18,98

Totale leveringskosten per m3 gas
• Tarief per m3 gas (gasregio 3) € 0,58878

Vaste leveringskosten van gas per maand
• Vaste leveringskosten € 3,46
• Netbeheerkosten € 13,55
Jaarverbruik ligt rond de 1200 dal + 1200 normaal + 400 gas

Ik zou met Oxxio iets van 550 (200 euro welkom) kwijt zijn volgens gaslicht.com en met energiedirect.nl iets van 627 (maar 5 euro welkom?) via gaslicht.com

Vul ik de data op energiedirect.nl in dan krijg ik een bedrag van € 967,87 voorgeschoteld....

• _JGC_
Is bij dat bedrag van ED de korting energiebelasting wel afgetrokken? Is ook iets van 300nogwat euro, die krijg je bij elke leverancier.
Verder is ED nooit voordeliger via een prijsvergelijker, rechtstreeks krijg je een beter aanbod. Gaslicht heeft ook niet elke aanbieding, de nuon uit je stekker weken hadden ze ook niet, is misschien nog wel aantrekkelijker voor jou.
Pagina: 1 2 3 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee