Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.083.237 views

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
445033 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

2000m3??? Hier woning uit 78, 4 personen, verwarmen,koken en wassen, 180 m2, verbruik 900m3. :*) En ik stook ook af en toe een houtkachel. Misschien leuk om hier eens te gaan kijken: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
900m3 met 180m2 en 4 personen? Daar is menig nieuwbouwhuis jaloers op volgens mij. Ik ken dat topic van CV tuning uit mijn hoofd en denk ook wel te weten wat het probleem is. Ik kan het alleen niet eenvoudig oplossen.
Onze CV bestaat uit 2 delen, radiatoren voorkant en radiatoren achterkant v/h huis. Omdat we nu vloerverwarming hebben die aangesloten is aan de voorkant heeft de achterkant geen warmteafgifte meer. Hij pompt het warme water wel rond in de (geisoleerde) leidingen waardoor mijn delta T vele malen kleiner wordt.
Overigens hebben wij vorig jaar de spouwmuur geïsoleerd en tot nu toe zitten we 30% onder het verbruik van vorig jaar.

That said, vorig jaar n.a.v. consumentenbond dinges overgestapt naar v/d Bron. Die hadden geen bonus maar wel lage tarieven voor gas/elektra. Dit jaar zijn ze niet zo goedkoop meer dus ik moet ook weer aan de bak :-)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Tehh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:39:
[...]

900m3 met 180m2 en 4 personen? Daar is menig nieuwbouwhuis jaloers op volgens mij. Ik ken dat topic van CV tuning uit mijn hoofd en denk ook wel te weten wat het probleem is. Ik kan het alleen niet eenvoudig oplossen.
Het ligt er uiteraard ook aan op welke temperatuur je de verwarming zet, hoe lang je je huis verwarmt, vanaf welke temperatuur, etc :+

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
MdO82 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 06:56:
Ik zit sinds april voor een jaar bij Eneco.
Ik krijg een welkomsbonus van €225.

Nu had ik echter vanmorgen een mail van Eneco ontvangen met een eenmalige nota en hierop staat dat ik de helft van de bonus uitbetaald krijg

Nu is dit mijn eerste keer dat ik overgestapt ben, maar ik ging ervan uit dat dit pas op de eindafrekening verrekend zou worden.

Weet iemand of dit gebruikelijk is na een half jaar of is dat maatschappij afhankelijk?
Zie net dat het 2 losse nota's zijn.
Dus we krijgen na een half jaar klant te zijn de korting al verrekend :?
Dacht echt dat het pas eind van het jaar gebeurde :D

2250 WP Zuid PVoutput

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:57
[...]

900m3 met 180m2 en 4 personen? Daar is menig nieuwbouwhuis jaloers op volgens mij.
Zo heel bijzonder is dat nou ook weer niet toch?

Ik zit op 650 m³. Drie personen, tussenwoning van 165 m² uit '84.
Verwarming, bad/regendouche en koken op gas. En er is, op één dag van de week na, elke dag iemand thuis.

[Voor 5% gewijzigd door Domino op 20-10-2016 09:14]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
Is die 650 m³ van het afgelopen stookseizoen of een gemiddelde?
Als het een gemiddelde is, is dat inderdaad vrij laag tenzij je echt alles goed hebt geïsoleerd. :)

Terug naar de overstap naar de energieaanbieder:
Per 31 oktober heb ik een nieuwe energieleverancier (Nuon), maar ik heb een e-mailtje gekregen dat ik voor 27 oktober mijn meterstand door moet geven wat meteen de eindstand moet zijn voor mijn huidige aanbieder.
Is dat niet vreemd dat ik vóór het aflopen van mijn huidige contract al mijn eindstanden moet doorgeven?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Domino
Onbekend schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:04:
Is die 650 m³ van het afgelopen stookseizoen of een gemiddelde?
Als het een gemiddelde is, is dat inderdaad vrij laag tenzij je echt alles goed hebt geïsoleerd. :)
Gemiddelde over de afgelopen drie jaar (jaarafrekeningen).
Zijn we blijkbaar toch erg zuinig. :9

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-04 12:14
Racierox schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:34:
Op 01-01-2016 ben ik via gaslicht.com overgestapt naar Nuon (1 jaar vast), dit contract loopt dus tot 31-12-2016 met welkomstbonus die in december wordt uitgekeerd.

Voor 2017 is momenteel Oxxio i.c.m. welkomstbonus de goedkoopste optie. Nu vraag ik jullie advies:
1. Wanneer kan ik het beste overstappen, nu of nog een paar weken wachten? Week of 6 van tevoren houd ik sowieso aan.
2. Via cashbackxl zie ik alleen maar een cashback van € 7,50 per aankoop. Is dit veranderd t.o.v. wat ik hierboven lees?
Weet iemand het antwoord op deze twee vragen die ik eerder stelde?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:16
Je zit bij nagenoeg elke leverancier met een opzegtermijn van 1 (kalender?) maand. Je moet op z'n laatst dus een maand voor het aflopen van het contract overstappen. Houd daarbij rekening mee dat de nieuwe leverancier je opzegging doet, dus pak een week extra.

Verder zal een nieuwe leverancier je contractdatum opvragen en de overstapdatum daarop aanpassen. Kijk daarvoor in de voorwaarden, de ene leverancier wacht netjes de einddatum af, de andere stelt daar een termijn aan en weer een andere doet daar helemaal niks mee.

Wat betreft het doorgeven van meterstanden voor einde contract, dat boeit op zich niet. Als je niks doorgeeft wordt er een schatting gemaakt. Het boeit de huidige leverancier niet dat je nog 4 dagen gratis gas en stroom verbruikt, dat valt in het niet met de rest van de rekening.

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 21:03

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

[...]

That said, vorig jaar n.a.v. consumentenbond dinges overgestapt naar v/d Bron. Die hadden geen bonus maar wel lage tarieven voor gas/elektra. Dit jaar zijn ze niet zo goedkoop meer dus ik moet ook weer aan de bak :-)
Hier vorig jaar ook via Consumentenbondveiling naar Van de Bron overgestapt. dat was vorig jaar een aantrekkelijk aanbod. Nu heb ik vandaag een e-mail van Van de Bron ontvangen met een aanbod speciaal voor de bestaande klanten via Consumentenbondveiling met de volgende tekst:

Profiteer nu van de lagere tarieven én 50% korting
We hebben nog meer goed nieuws. De tarieven zijn nu namelijk bijzonder laag. Daarom willen we je nogmaals de kans geven je contract vervroegd te verlengen, zodat je nu alvast de lagere tarieven voor het komende jaar vastlegt. Bovendien geeft Vandebron jou als deelnemer aan de Consumentenbondveiling een jaar lang een exclusieve korting van 50% per maand op je vaste leveringskosten. Een korting die niet voor nieuwe klanten beschikbaar is.

Verleng nu je contract met 50% korting

Wacht dus niet langer en verleng je contract om gebruik te maken van deze speciale aanbieding met 50% korting op je vaste leveringskosten.

Let op: deze aanbieding is geldig tot en met 29-10-2016.

Hoe aantrekkelijk is dit?

• Onbekend
_JGC_ schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:13:
Wat betreft het doorgeven van meterstanden voor einde contract, dat boeit op zich niet. Als je niks doorgeeft wordt er een schatting gemaakt. Het boeit de huidige leverancier niet dat je nog 4 dagen gratis gas en stroom verbruikt, dat valt in het niet met de rest van de rekening.
Dank je. Daar heb je inderdaad gelijk in. Het scheelt misschien totaal 30 cent tussen beide aanbieders. :)
Cass schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:45:
een jaar lang een exclusieve korting van 50% per maand op je vaste leveringskosten. Een korting die niet voor nieuwe klanten beschikbaar is.

Hoe aantrekkelijk is dit?
Het particuliere vastrecht voor stroom en gas bij een Vandebron 1 Jaar Vast contract bedraagt € 12,10 per maand / € 150,- per jaar.
Je krijgt dus 50% korting, en dat is €75,-- voor een jaar.

Als je overstapt naar een andere leverancier krijg je vaak een overstapvoordeel van bijvoorbeeld € 250,-- euro die je na 11 maanden krijgt teruggestort.

Die € 75,-- korting is daarmee vergeleken erg weinig en overstappen zou zeker lonen. :)

• MdO82
  • Nu online
Onbekend schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:15:

Je krijgt dus 50% korting, en dat is €75,-- voor een jaar.

Als je overstapt naar een andere leverancier krijg je vaak een overstapvoordeel van bijvoorbeeld € 250,-- euro die je na 11 maanden krijgt teruggestort.

Die € 75,-- korting is daarmee vergeleken erg weinig en overstappen zou zeker lonen. :)
Bij sommige leveranciers krijg je deze ook wel na 2 maanden gestort.

2250 WP Zuid PVoutput

• _JGC_
50% korting op een tarief dat sowieso al 100% duurder is dan de rest.
Dacht dat vandebron een eerlijk vastrecht had, maar zo te zien niet meer...

Meer dan 3 euro per product per maand vastrecht is gewoon te duur. Enige wat je leverancier hoeft te doen is maandelijks je bedrag incasseren en aan het eind van de rit een afrekening opstellen, dat hoeft echt niet meer dan een paar euro te kosten.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 09:49
Ze hebben de tarief prijzen verhoogt. voor mij scheelt het nu 40 euro op 2500Kwh en 1100M3 gas

eneco energie
nieuwe prijsoude prijs

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Domino
Hier scheelt het ook €40 op 3700/700 |:(

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:00:
Hier scheelt het ook €40 op 3700/700 |:(
Hoe vaak verdien jij € 40 netto met een kwartiertje werk? ;-)
Toch, ik betwijfel of ik voor die € 40 de moeite had genomen... Je komt wéér ergens anders in een database te staan met wéér meer potentiële callcentermensen die je gaan bellen op momenten dat het niet uitkomt...

• Domino
Het tarief word nadelig aangepast, ik verlies dus (virtueel) €40. Het totale financiële voordeel liep op tot €150. Op dit moment win ik (tov Nuon) €20 in een paar muisklikken door een andere leverancier als Nuon te kiezen.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 09:49
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:24:
Het tarief word nadelig aangepast, ik verlies dus (virtueel) €40. Het totale financiële voordeel liep op tot €150. Op dit moment win ik (tov Nuon) €20 in een paar muisklikken door een andere leverancier als Nuon te kiezen.
Welke energieleverancier is nu goedkoper dan?
via hier: http://www.goedkoopste-en...gieleveranciers/nuon.html
lijkt het geen verschil te maken

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Domino
Voor mijn situatie (3700/700) geeft nuon een offerte van €1001,93. Zowel Oxxio als energieflex zijn goedkoper, respectievelijk €980,39 en €987,85.

Peanuts uiteraard. Maar zoals Tehh terecht opmerkt, hoevaak verdien/bespaar je €20 met een paar muisklikken?

• Cass

Cass

Op de website van Nuon lees ik de volgende spelregels:

Goed om te weten over de spelregels
https://www.nuon.nl/produ...-stekkerweken/#spelregels
U betaalt met automatische incasso of acceptgiro.
Het hele jaar betaalt u dezelfde vaste prijs. Dat geldt voor stroom en voor gas.
In uw prijs zitten ook heffingen van de overheid, de kosten van de netbeheerder en btw. Die kunnen wel stijgen of dalen.
De € 250,- hoort bij energieafname van een jaar. Als u het contract stopt voor dit jaar voorbij is, dan heeft u ook geen recht meer op deze € 250,-.
De looptijd van een contract met een vaste prijs is soms wat korter dan 1 jaar. Dit is het geval wanneer u nog een lopend contract heeft en deze nog 2 maanden of korter duurt. Wij wachten eerst de einddatum van dit contract af. Pas daarna gaat uw nieuwe contract in. De looptijd van uw nieuwe contract is dan maximaal 2 maanden korter dan 1 jaar

Kan iemand bevestigen of je de 250 euro ook behoudt als je eind 2017/begin 2018 weer naar een andere energieleverancier overgaat en de looptijd feitelijk slechts 8 10 maanden is geweest? :?

• President
  • Nu online
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:59:
Voor mijn situatie (3700/700) geeft nuon een offerte van €1001,93. Zowel Oxxio als energieflex zijn goedkoper, respectievelijk €980,39 en €987,85.

Peanuts uiteraard. Maar zoals Tehh terecht opmerkt, hoevaak verdien/bespaar je €20 met een paar muisklikken?
Met 2400 kWh en 700 gas krijg ik een bedrag van €977,84 bij Eneco... Voor 24 euro op jaarbasis kan jij 1300 kWh meer gebruiken...

• Onbekend
Cass schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:33:
Op de website van Nuon lees ik de volgende spelregels:

Goed om te weten over de spelregels
https://www.nuon.nl/produ...-stekkerweken/#spelregels
U betaalt met automatische incasso of acceptgiro.
Het hele jaar betaalt u dezelfde vaste prijs. Dat geldt voor stroom en voor gas.
In uw prijs zitten ook heffingen van de overheid, de kosten van de netbeheerder en btw. Die kunnen wel stijgen of dalen.
De € 250,- hoort bij energieafname van een jaar. Als u het contract stopt voor dit jaar voorbij is, dan heeft u ook geen recht meer op deze € 250,-.
De looptijd van een contract met een vaste prijs is soms wat korter dan 1 jaar. Dit is het geval wanneer u nog een lopend contract heeft en deze nog 2 maanden of korter duurt. Wij wachten eerst de einddatum van dit contract af. Pas daarna gaat uw nieuwe contract in. De looptijd van uw nieuwe contract is dan maximaal 2 maanden korter dan 1 jaar
Ze bieden het contract aan van 1 november t/m 31 oktober. Als je nu afsluit en je hebt nog een bestaand contract lopen tot bijvoorbeeld 20 november, loopt jouw nieuwe contract vanaf 20 november 2016 t/m 31 oktober 2017
Kan iemand bevestigen of je de 250 euro ook behoudt als je eind 2017/begin 2018 weer naar een andere energieleverancier overgaat en de looptijd feitelijk slechts 8 maanden is geweest? :?
Het contract is minimaal 10 maanden, namelijk t/m 31 oktober. Je kan het contract alleen dit jaar laten ingaan.

Ik heb het contract afgesloten en dit kreeg ik in de bevestigingsmail:
U heeft een contract met ons gesloten op de datum die bovenaan deze contractbevestiging staat. U bent een contract aangegaan met N.V. Nuon Sales Nederland en heeft gekozen voor Nuon VastePrijsStroom en Nuon VastePrijsGas. Een goede keuze want met Nuon VastePrijsStroom en Nuon VastePrijsGas heeft u de zekerheid van een vaste energieprijs. Als welkomstcadeau ontvangt u eenmalig een bedrag van € 250,00. U ontvangt dit aan het einde van het eerste jaar.

• Domino
tweakerdennis schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

Met 2400 kWh en 700 gas krijg ik een bedrag van €977,84 bij Eneco... Voor 24 euro op jaarbasis kan jij 1300 kWh meer gebruiken...
Even googlen op 'uit je stekker nuon'. Kom je op hele andere (totaal)prijzen als via bijvoorbeeld gaslicht.com

• Cass

Cass

Aangepast, foutje bedoelde ook 10 maand.
De zin "U ontvangt dit aan het einde van het eerste jaar." valt mij dan wel weer op (bedoelen ze 12 maanden?) . Er staat niet "aan het einde van de contractduur".
In lijn met de spelregel, "Als u het contract stopt voor dit jaar voorbij is, dan heeft u ook geen recht meer op deze € 250".
Het zal wel goed zitten, maar feitelijk kunnen ze na 10 of 11 maanden zeggen dat het jaar (lees 12 maanden) nog niet voorbij is.....

• President
  • Nu online
Domino schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

Even googlen op 'uit je stekker nuon'. Kom je op hele andere (totaal)prijzen als via bijvoorbeeld gaslicht.com
De ingangsdatum van dit contract is afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract. Heeft uw huidige contract bij aanmelding een resterende
looptijd van maximaal 2 maanden dan start de levering bij Nuon na de afloop van uw huidige contract. Is de resterende looptijd van uw contract langer
dan 2 maanden dan verwerken we uw overstap zo snel mogelijk

Mijn contract loopt tm 1 januari, kan ik dus eind november deze actie aanvragen als ik het zo lees

• Burgerman
  • Niet online
Cass schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:59:

De zin "U ontvangt dit aan het einde van het eerste jaar." valt mij dan wel weer op (bedoelen ze 12 maanden?). Er staat niet "aan het einde van de contractduur".
In lijn met de spelregel, "Als u het contract stopt voor dit jaar voorbij is, dan heeft u ook geen recht meer op deze € 250".
Het zal wel goed zitten, maar feitelijk kunnen ze na 10 of 11 maanden zeggen dat het jaar (lees 12 maanden) nog niet voorbij is.....
Ik heb eerder met de Nuon een actie gehad waarbij ik geen bonus kreeg omdat ik net voor de jaargrens overstapte. Ik zou het daarom wel even navragen voor je er vanuit gaat.

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:41

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Cass schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:59:
Aangepast, foutje bedoelde ook 10 maand.
De zin "U ontvangt dit aan het einde van het eerste jaar." valt mij dan wel weer op (bedoelen ze 12 maanden?) . Er staat niet "aan het einde van de contractduur".
Ik mag hopen dat dat niet één of ander smerig trucje van ze is, mijn nieuwe contract bij Nuon loopt ook geen volle 12 maand namelijk: ThinkPadd in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen idee of het wat is, maar vandaag op ibood een energie aanbieding

1000 KwH stroom groene stroom bij UnitedConsumers

• _JGC_
10 euro betalen om een korting te krijgen op een product waarvan je de prijzen en voorwaarden vooraf niet weet... een welkomstbonus met extra korting is leuk, maar als die weer gecompenseerd wordt met hogere tarieven heb je er niks aan. Ibood is de lachende derde, die sleept hiermee heel wat tientjes naarbinnen en als je klachten hebt over de aanbieding sturen ze je door naar UnitedConsumers.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 07:08
ThinkPadd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:10:
[...]

Ik mag hopen dat dat niet één of ander smerig trucje van ze is, mijn nieuwe contract bij Nuon loopt ook geen volle 12 maand namelijk: ThinkPadd in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Bij mij start de levering op 7 november en eindigt op 31 oktober 2017. Dat is ook geen jaar.
Als ik gewoon op 7 oktober 2017 opzeg en mijn energielevering per 8 november 2017 wil laten starten dan is er toch niks aan de hand?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:36
Ik heb ook het Nuon contract afgesloten, voor mij de goedkoopste op de vergelijkingssites.
Gister het contract (looptijd net geen 12 maanden) binnen gekregen.
Hierin staat nog:

Deze is wel opmerkelijk.
Korten dan 1,5 jaar altijd een vergoeding? 8)7
Ik krijg het vermoeden, in combinatie met de kortere looptijd van 12 maanden, en deze opmerking in het contract dat ze dit met opzet op deze manier doen, en dan zijn ze weer niet de goedkoopste ;)

[Voor 4% gewijzigd door JvdW op 12-11-2016 11:10]

• 170074
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Energiedirect claimt bestaande klanten dezelfde prijs te bieden als nieuwe. Wat zijn de addertjes? Simpelweg niet de goedkoopste?

En is het aanbod hetzelfde als op de vergelijkingssites? Het is namelijk bizar dat je soms via vergelijkers een beter aanbod krijgt dan rechtstreeks verlengen.

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 16:50
JvdW schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:07:
Ik heb ook het Nuon contract afgesloten, voor mij de goedkoopste op de vergelijkingssites.
Gister het contract (looptijd net geen 12 maanden) binnen gekregen.
Hierin staat nog:

[afbeelding]

Deze is wel opmerkelijk.
Korten dan 1,5 jaar altijd een vergoeding? 8)7
Ik krijg het vermoeden, in combinatie met de kortere looptijd van 12 maanden, en deze opmerking in het contract dat ze dit met opzet op deze manier doen, en dan zijn ze weer niet de goedkoopste ;)
Ik heb het even drie keer moeten lezen, maar het gaat om de resterende looptijd van het contract. Niet de contractduur. Dus dat moet geen probleem zijn, kan voor de minder oplettende klant wel weer (bewust) anders opgevat worden :P

• President
  • Nu online
Min huidige contract loopt tot 1 januari 2017. Nuon uit de stekker klonk erg positief. Als ik de voorwaarden zo even snel bekeek dan zou ik nu alvast kunnen aanvragen (voor eind november) met als ingangsdatum 1 januari?

Stroom iets van 2400 op jaarbasis, gas weet ik nog niet wat we verbruiken

• MdO82
  • Nu online
tweakerdennis schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:30:
Min huidige contract loopt tot 1 januari 2017. Nuon uit de stekker klonk erg positief. Als ik de voorwaarden zo even snel bekeek dan zou ik nu alvast kunnen aanvragen (voor eind november) met als ingangsdatum 1 januari?

Stroom iets van 2400 op jaarbasis, gas weet ik nog niet wat we verbruiken
Is het tot 1 januari of tot en met 1 januari ?
Ik denk dat je op dit moment al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum 2 januari.
Dan heb je volgens mij geen problemen met je eventuele welkoms bonus die je nu krijgt.

Maar wellicht dat andere daar een ander licht op hebben ;)

Het valt mij overigens op dat je Essent niet gauw ziet bij de vergelijkers.
Zou dat gewoonweg komen doordat ze daar hun dochtermaatschappij (Energiedirect) voor gebruiken ?

2250 WP Zuid PVoutput

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De exacte overgangsdatum regelen de maatschappijen onderling wel. Maar je mag wel op een doorlooptijd van 6 weken rekenen, inclusief 2 weken wettelijke bedenktijd, dus dat 'alvast' is meer een 'nog op tijd'.

• President
  • Nu online
MdO82 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:29:
[...]

Is het tot 1 januari of tot en met 1 januari ?
Ik denk dat je op dit moment al kunt aanmelden bij een andere leverancier met ingangsdatum 2 januari.
Dan heb je volgens mij geen problemen met je eventuele welkoms bonus die je nu krijgt.

Maar wellicht dat andere daar een ander licht op hebben ;)

Het valt mij overigens op dat je Essent niet gauw ziet bij de vergelijkers.
Zou dat gewoonweg komen doordat ze daar hun dochtermaatschappij (Energiedirect) voor gebruiken ?
• Uw contract loopt tot 1 januari 2017.
Ik zit nu bij Eneco, die had een korting en kwam er goedkoop uit. Aangezien ik het verbruik niet weet, is een energievergelijker wel lastig in te vullen. Wel verwachten we straks begin januari een kleine, dus zullen de gaskosten wel hoger liggen volgend jaar >:) Qua stroom verwacht ik niet zoveel toename

Als ik op nuon.nl kijk dan kan ik geen ingangsdatum invullen als ik kies voor 'huidige woning'. Als ik de optie 'voor een nieuwe woning' kies dan kan ik wel een datum invullen :+

[Voor 8% gewijzigd door President op 17-11-2016 04:35]

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 12:09
ThinkPadd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:10:
[...]

Mijn contract loopt eind dit jaar af dus ik heb hierover net even contact met de Nuon gehad. Bij mij was toen de actie Nuon Groen uit Nederland Vast en Nuon (oktober)

Ik
Hallo ,momenteel heb ik een contract bij jullie die ik heb afgesloten via Easyswitch.nl. Nu heb ik een vraag over de welkomstpremie. De einddatum van het contract is 31-12-2016 via jullie website. Maar nu heb ik op 12-02-2016 een mail ontvangen dat jullie toen de levering zijn gestart. Als ik nu een nieuwe aanvraag doe via easyswitch of een andere aanbieder raak ik dan deze welkomstbonus kwijt, omdat de levering geen 12 maanden geduurd heeft? Of kan ik gerust een nieuw contract aanvragen met behoud van deze premie? Hoe zit dit?

Medewerkster:
We kijken puur naar de einddatum van het contract, de totale periode maakt niet uit, we korten deze immers zelf in.

Ik weet natuurlijk niet als dit voor iedereen geld maar ik hoop dat het voor anderen die met hetzelfde zitten nu wat duidelijker is.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
thespeed schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:52:
[...]

Mijn contract loopt eind dit jaar af dus ik heb hierover net even contact met de Nuon gehad. Bij mij was toen de actie Nuon Groen uit Nederland Vast en Nuon (oktober)

Ik
Hallo ,momenteel heb ik een contract bij jullie die ik heb afgesloten via Easyswitch.nl. Nu heb ik een vraag over de welkomstpremie. De einddatum van het contract is 31-12-2016 via jullie website. Maar nu heb ik op 12-02-2016 een mail ontvangen dat jullie toen de levering zijn gestart. Als ik nu een nieuwe aanvraag doe via easyswitch of een andere aanbieder raak ik dan deze welkomstbonus kwijt, omdat de levering geen 12 maanden geduurd heeft? Of kan ik gerust een nieuw contract aanvragen met behoud van deze premie? Hoe zit dit?

Medewerkster:
We kijken puur naar de einddatum van het contract, de totale periode maakt niet uit, we korten deze immers zelf in.

Ik weet natuurlijk niet als dit voor iedereen geld maar ik hoop dat het voor anderen die met hetzelfde zitten nu wat duidelijker is.
Heb dit bericht gehad over Nuon via een prijsvergelijkingssite:
In het CER wordt door Nuon de einddatum van 30-11-2017 genoteerd. Dit houdt in dat u vanaf dat moment ook weer kan overstappen, zonder dat u de korting verliest of een opzegboete van Nuon krijgt.
Heb direct erna via hun een contract aangevraagd.

• President
  • Nu online
Deze acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Nu is de situatie dat ik sinds 1 januari een huis heb gekocht en daar Eneco heb. Dit contract loopt tot 1 januari 2017.

Op mijn oude adres had ik Nuon, ergens tot 20 januari 2016.

Als ik nu via de Nuon iets aanvraag, zullen ze dan kijken naar de combinatie naam/adres, of naar de bankrekening om te zien of ik onder 'nieuwe klant' val?

• _JGC_
In principe ben je nieuwe klant als je komt overstappen vanaf een andere leverancier. Ik ben zo ook al 2x nieuwe klant geweest bij GreenChoice.

Kijk wel even in de voorwaarden, er kunnen termijnen instaan. Als je overstapt, na 2 maanden opzegt en de boete laat betalen om vervolgens "nieuwe klant" te zijn kunnen ze dat weigeren bijvoorbeeld.

• Suli
  • Niet online
tweakerdennis schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:31:
Deze acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Nu is de situatie dat ik sinds 1 januari een huis heb gekocht en daar Eneco heb. Dit contract loopt tot 1 januari 2017.

Op mijn oude adres had ik Nuon, ergens tot 20 januari 2016.

Als ik nu via de Nuon iets aanvraag, zullen ze dan kijken naar de combinatie naam/adres, of naar de bankrekening om te zien of ik onder 'nieuwe klant' val?
Als je het niet zeker weet, vraag het aan een klantenservice. Die kunnen jou meer zekerheid geven dan wij.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Zojuist mijn 'verleng' bonus van Essent ontvangen (€200,-), dat betekent voor mij, ik mag weer overstappen!
Nu heb ik 8 dagen geleden zonnepanelen laten leggen, dus het wordt dit jaar een andere 'zoektocht' dan normaal.

Mijn verbruik is als volgt:

Stroom: ~3500 kWh/jaar
Gas: ~1600 m³/jaar

Ik verwacht volgend jaar ~5000 kWh op te wekken.
Nu ben ik via Gaslicht (een website waar ik al jaren via overstap) aan het zoeken geweest en nu komt het volgende er uit:

Nu is Nuon de 'goedkoopste'. Qua maandlasten ben ik iets hoger uit, echter krijg ik een 'welkomsbonus' van maar liefst €270,-. Dit maakt het uiteindelijk bijna €120,- goedkoper dan de Greenchoice. Nu zal je misschien denken, wat is nu de vraag, nou dat gaat over de saldeerwijze van beide partijen.
Dit staat er over geschreven:

Nu heb ik het al een aantal keer gelezen, maar blijf het maar 'vaag' vinden. Begrijp nog niet helemaal wat ze hiermee bedoelen (dat ligt misschien aan mij, het is weekend tenslotte).

Bij de Nuon staat er dat het aantal kWh in de normaaluren wordt gesaldeerd tegen het dalverbruik. Betekent dit dat er wordt gekeken naar het totaal aantal afgenomen kWh en dat dit wordt gecompenseerd met het totaal van de teruglevering? Dus in mijn geval, 3500kWh gebruikt, 5000kWh terugleveren, 1500kWh salderen?

Bij Greenchoice is het mij wat duidelijker, daar wordt volgens mij, zoals ik het lees, alles opgeteld tot het totale verbruik bij 0 uit komt. Wat er dan over is wordt gesaldeerd. Maar misschien lees ik dat ook verkeerd.

Hoe is de ervaring verder trouwens van beide partijen? Alvast bedankt!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 00:00
Staar je niet alleen blind op online prijsvergelijking en welkomstkortingen, als je greenchoice belt en een voorstel laat opmaken per mail dan krijg je vaak nog een betere/lagere prijs als de laagste in de prijsvergelijking.

Uiteindelijk gaat er er om wat je per eenheid betaald, heb het vorige week weer vastgezet voor 3 jaar

Als je meer terug levert dan krijg je bij Nuon het geldende tarief (nu 6,51ct) per kWh, bij greenchoice krijg je 11ct per kWh tot 10.000 kWh teruglevering.

Zie je ook meteen dat Greenchoice een stuk goedkoper is.

Greenchoice is echt meer dan prima, nooit gezeur mee gehad :)

[Voor 25% gewijzigd door fast-server op 19-11-2016 11:23]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Onbekend
fast-server schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:14:
Staar je niet alleen blind op online prijsvergelijking en welkomstkortingen, als je greenchoice belt en een voorstel laat opmaken per mail dan krijg je vaak nog een betere/lagere prijs als de laagste in de prijsvergelijking.

Uiteindelijk gaat er er om wat je per eenheid betaald, heb het vorige week weer vastgezet voor 3 jaar

[afbeelding]

Als je meer terug levert dan krijg je bij Nuon het geldende tarief (nu 6,51ct) per kWh, bij greenchoice krijg je 11ct per kWh tot 10.000 kWh teruglevering.

Zie je ook meteen dat Greenchoice een stuk goedkoper is.

Greenchoice is echt meer dan prima, nooit gezeur mee gehad :)
Krijg je dan hiernaast ook nog een vermindering energiebelasting?
En je krijgt niet de jaarlijkse welkomstkorting als je elk jaar overstapt van energieaanbieder?

• fast-server
Voor het gemak maar even het relevante stuk uit de offerte:

Of dit de kosten dekt van een eventuele welkomstpremie en/of verlies saldering t.o.v. Nuon zul je zelf moeten berekenen
Het Nuon basis tarief groen voor 1 jaar (nog geen eens 3 jaar zoals bij greenchoice) € 0,0695 per kWh (inclusief 5% korting op stroom) is 2ct meer per kWh als greenchoice, bij teruglevering is dit dus ook 4ct minder t.o.v. greenchoice.

Door de regel betaal je die welkomstpremie zelf.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Zanzibar-1337
Duidelijk verhaal, zal het vanavond eens compleet uitrekenen, inclusief teruglevering. De wijze van salderen is bij beide hetzelfde? Daar zit het verschil niet in?

• fast-server
Greenchoice betaald je gewoon die 11ct per kWh bij teruglevering met een maximum van 10.000 kWh.

Nuon is wat lastiger, zie daarvoor: https://forum.nuon.nl/zon...ren-voor-gevorderden-1064

[Voor 7% gewijzigd door fast-server op 19-11-2016 11:59]

• Zanzibar-1337
Heb even gelezen, maar het wordt er nou niet veel duidelijker op. Blijft een 'vaag' verhaal bij de Nuon.
Heb even alles in een Exceldocumentje gezet, zie hieronder. Klopt dit ongeveer qua berekeningen?

• fast-server
Bij Nuon is het volgens mij zo dat terug levering in het hoog tarief verrekent wordt met het verbruikte hoogtarief, zelfde geld voor het laag tarief.

Als je vooral in hoog opwekt en in laag verbruikt dan schiet het niet echt op, je zult dit dan ook moeten splitsen om tot een juiste berekening te komen.

• Suli
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:52:
Voor het gemak maar even het relevante stuk uit de offerte:

[afbeelding]

Of dit de kosten dekt van een eventuele welkomstpremie en/of verlies saldering t.o.v. Nuon zul je zelf moeten berekenen
Het Nuon basis tarief groen voor 1 jaar (nog geen eens 3 jaar zoals bij greenchoice) € 0,0695 per kWh (inclusief 5% korting op stroom) is 2ct meer per kWh als greenchoice, bij teruglevering is dit dus ook 4ct minder t.o.v. greenchoice.

Door de regel betaal je die welkomstpremie zelf.
Heb je die exacte gegevens vergeleken? Volgens mij betaal je te veel.

• Cass

Cass

Ik heb mij vrijblijvend ingeschreven bij het energiecollectief via de consumentenbond (je hoeft geen lid te zijn) Nu reeds 41.000 deelnemers. De veiling vindt plaats op 22 november aanstaande en voor 9 december ontvang je vrijblijvend een aanbod. Zou toch merkwaardig zijn als daar geen scherp aanbod uit rolt....
www.consumentenbond.nl/en...elijker/energiecollectief

• fast-server
Als ik mijn offerte naast de prijzen van Nuon leg:

Nuon Groen
19,71ct kWh
62,7ct m3

GreenChoice
18,61ct kWh
59,65ct m3

• Suli
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:11:
Als ik mijn offerte naast de prijzen van Nuon leg:

Nuon Groen
19,71ct kWh
62,7ct m3

GreenChoice
18,61ct kWh
59,65ct m3
Niet met Nuon, maar via prijsvergelijkers.

Ik kom op dit bedrag met Oxxio:

Stroom

Enkeltarief € 0,17211
Vaste leveringskosten € 55,06
Gas

Tarief € 0,59072
Vaste leveringskosten € 55,06
Totaal

Kosten stroom + gas € 1.841,76
Administratiekosten € 6,00
Eenmalige korting € -195,00
€ 1.652,76

Nuon:
Stroom (grijs, groen is totaal iets van €50 duurder)

Enkeltarief € 0,19021
Vaste leveringskosten € 39,00
Gas

Tarief € 0,58864
Vaste leveringskosten € 45,00
Totaal

Kosten stroom + gas € 1.931,92
Eenmalige korting € -220,00
€ 1.711,92

• fast-server
Oxxio groen is 100% grijs in NL dus die tel ik sowieso al niet mee, Greenchoice levert mij 100% NL groen en loopt niet met certificaten te sjoemelen.

Nuon was voor mij een nachtmerrie met de afhandeling van de rekeningen,

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

Croga

The Unreasonable Man

fast-server schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:40:
Oxxio groen is 100% grijs in NL dus die tel ik sowieso al niet mee, Greenchoice levert mij 100% NL groen en loopt niet met certificaten te sjoemelen.

^^ dit. Hetzelfde met Essent, ook nachtmerries met afhandeling. Met Greenchoice nog nooit problemen gehad.

Ofwel: Prijsvergelijkers zijn leuk maar zijn er tussen energie leveranciers ook kwaliteits-vergelijkers? Ofwel: Kan ik ook ergens zien bij wie ik geen barstende koppijn van het rekening-gezeur krijg?

Jaren geleden stapte ik ieder jaar over. Totdat ik een jaar Nuon en een jaar Essent had gehad. Beiden komen er gewoonweg niet meer in aangezien zelfs een prijsverschil van een paar tientjes per maand de koppijn niet waard is.
Toen ben ik uiteindelijk bij Greenchoice geland en daar zit ik nu al 3 jaar. Overstappen zou me een tientje, mischien 2 tientjes per maand op kunnen leveren maar ik durf de koppijn niet aan....

• fast-server
Ik kan in mijn huidige huis door de ligging en de natuur geen PV plaatsen, het is voor mij dan ook belangrijk dat de energie die ik afneem ook lokaal (in NL) is opgewekt en als het dan even kan ook de mensen ondersteunt die wel PV op hun dak hebben liggen en hun steentje bijdragen.

Hiermee hou je je eigen omgeving een stuk schoner en gezonder, wat heb ik nou aan zogenaamde groene stroom die in Timboektoe o.i.d. is opgewekt en waar we hier niets van terug zien?

• Suli
  • Niet online
Ook Pure Energie is goedkoper dan je verlengingsaanbieding:

Stroom

Enkeltarief € 0,18553
Vaste leveringskosten € 72,60
Gas

Tarief € 0,58937
Totaal

Kosten stroom + gas € 1.963,23
Eenmalige korting € -225,00
€ 1.738,23

Wat ik hiermee probeer te bereiken, is meedelen dat het vaak echt loont om verder te kijken. In ieder geval als je wilt besparen. De vergelijkingssites werken met klantbeoordelingen. Zo heb je een beetje een idee van hoe anderen die leverancier ervaren.

Ben zelf overgestapt op Nuon Actie Groen uit Nederland. Ben benieuwd hoe ik Nuon zal ervaren. Is de eerste keer Nuon voor mij. Tot nu had ik Energie Direct, Essent en Greenchoice en ze bevielen allemaal.

[Voor 48% gewijzigd door Suli op 19-11-2016 20:57]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:40:

Had ik ook, lang geleden overgestapt naar de vastelastenbond. Nooit meer gezeur gehad.

• Zanzibar-1337
Suli schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:49:

Stroom

Enkeltarief € 0,18553
Gas

Tarief € 0,58937
Totaal

Kosten stroom + gas € 1.963,23
Eenmalige korting € -225,00
€ 1.738,23

Wat ik hiermee probeer te bereiken, is meedelen dat het vaak echt loont om verder te kijken. In ieder geval als je wilt besparen. De vergelijkingssites werken met klantbeoordelingen. Zo heb je een beetje een idee van hoe anderen die leverancier ervaren.

Ben zelf overgestapt op Nuon Actie Groen uit Nederland. Ben benieuwd hoe ik Nuon zal ervaren. Is de eerste keer Nuon voor mij. Tot nu had ik Energie Direct, Essent en Greenchoice en ze bevielen allemaal.
Lever je zelf ook stroom terug via panelen bijvoorbeeld? Of alleen afnemen?

• Suli
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:31:
[...]

Lever je zelf ook stroom terug via panelen bijvoorbeeld? Of alleen afnemen?
Helaas alleen afnemen. Ik kan je dus niet helpen.
Heb je contact opgenomen met de leverancier/vergelijkingssite om verduidelijking te vragen?

• Zanzibar-1337
Suli schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:38:
[...]

Helaas alleen afnemen. Ik kan je dus niet helpen.
Heb je contact opgenomen met de leverancier/vergelijkingssite om verduidelijking te vragen?
Nee nog niet aan gedacht eigenlijk, ligt eigenlijk best wel voor de hand! Ga dat maar eens doen, dankjewel!

• waldorf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 22:43
Suli schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:49:
Voor fast-server is dat inderdaad het geval, omdat hij stroom afneemt en niet terug levert.
Bij Zanzibar-1337 gaat dat echter niet meer op, die levert meer terug dan dat hij verbruikt en daar worden ze bij Pure-Energie blijkbaar niet vrolijk van.
Resultaat is dat hij geen welkomst premie meer krijgt.

Zowel gaslicht.com als ook de eigen site van Pure-Energie geven dit aan.
Grappig is dat het kantelpunt ligt bij een afname van 408 kWh. Kom je daar onder dan is het gedaan met je premie.
Het gasverbruik is zo te zien niet van invloed op de premie.

Heb nog even de voorwaarden van de aktie doorgelezen, maar daar staat niet vermeld dat je gebonden bent aan een minimale afname van stroom en/of gas.

[Voor 9% gewijzigd door waldorf op 21-11-2016 08:36]

• Suli
  • Niet online
waldorf schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:29:
[...]

Voor fast-server is dat inderdaad het geval, omdat hij stroom afneemt en niet terug levert.
Bij Zanzibar-1337 gaat dat echter niet meer op, die levert meer terug dan dat hij verbruikt en daar worden ze bij Pure-Energie blijkbaar niet vrolijk van.
Resultaat is dat hij geen welkomst premie meer krijgt.

Zowel gaslicht.com als ook de eigen site van Pure-Energie geven dit aan.
Grappig is dat het kantelpunt ligt bij een afname van 408 kWh. Kom je daar onder dan is het gedaan met je premie.
Het gasverbruik is zo te zien niet van invloed op de premie.

Heb nog even de voorwaarden van de aktie doorgelezen, maar daar staat niet vermeld dat je gebonden bent aan een minimale afname van stroom en/of gas.
Dat weet ik, was alleen op fast-server van toepassing. Omdat hij dit in zijn eerste reactie hier had geschreven:
Ik wou hiermee duidelijk maken dat het echt niet zo hoeft te zijn (vorig jaar had ik toevallig echt een goede aanbod met blijfkorting gekregen, ook nadat ik had vergeleken was het de beste), dat je altijd toch even moet gaan vergelijken. Omdat hij alleen 100% groen nl stroom wou, liet ik hem zien dat dat ook goedkoper kan als je maar vergelijkt.

Over zelf stroom terugleveren weet ik helemaal niks. Dat heb ik ook aangegeven.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:10
Laatst stond er iemand van Nuon bij de deur.. met een mooie aanbieding uiteraard..
Maar dit lijkt wel erg scherp geprijsd.

Ik zit nu bij energiedirect voor 450E per jaar 1600kWh/500m3.
Op internet zie ik dat de goedkoopste ongeveer 500E is.
Maar Nuon komt met 370E! Ze betalen de boete (van vroegtijdig opzeggen) en hebt een welkom bonus van 250E.

Enkeltarief kWh = 0,1971
Gas = 0,6144

De tarieven zijn niet het scherpst, maar ik verbruik ook niet veel.
Maar met de welkom bonus is het wel netjes.

Eens mailen wat energiedirect kan doen. :)

[Voor 23% gewijzigd door voil op 21-11-2016 22:24]

• 170074
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Energiedirect claimt bestaande klanten hetzelfde aanbod te geven als nieuwe en tevens geen extra korting te geven via vergelijksites. Nogmaals vraag ik me dan af wat de catch is. Mijn eerste vermoeden is dat het een aanbod is die niet super compettief is vergeleken met andere aanbieders. Iemand ervaring ermee?

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:10
Ik heb vorig jaar verlengt bij Energiedirect, dat was voor mij toen de goedkoopste, kreeg toen 265E welkomsbonus.

En ik wordt morgen gebeld door Energiedirect voor verlenging, eens kijken wat voor aanbieding zij kunnen doen.

Edit:
Contact gehad met Energiedirect maar zij kunnen niets beters aanbieden dan +-520 euro per jaar.
Keuze is dus duidelijk Nuon.

[Voor 23% gewijzigd door voil op 23-11-2016 14:05]

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:07
Ik kom er net achter dat ik al jarenlang bij Nederlandse Energie maatschappij te veel betaal aan gas en elektra. Nu wil ik graag overstappen naar Essent. Echter heb ik helaas een contract tot 2020. Vergelijkingssites bieden mij aan om dat Essent de kosten van contractbreuk zullen betalen (€125). Bij Essent kom ik ongeveer uit op 35-45 euro per maand, terwijl ik bij NLE maar liefst 75 euro per maand kwijt ben.

Nu is mijn vraag: kan ik gewoon kosteloos overstappen naar Essent via zo'n vergelijkingssite? Of zit er een addertje onder het gras?

• Domino
Zeer waarschijnlijk wel. Sowieso zou ik me daar niet zo druk over maken als je het al binnen 3 a 4 maanden terugverdiend hebt.

Zoek een goede aanbieding, er zijn verschillende aanbieders die een welkomstbonus geven bij een nieuw jaarcontract. Oxxio geeft €175, nuon €250 en essent €120.

Gewoon even in een excel plaatsen, zie je vanzelf wat voor jou de beste (goedkoopste) aanbieder is.

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 19:07
170074 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:58:
Energiedirect claimt bestaande klanten hetzelfde aanbod te geven als nieuwe en tevens geen extra korting te geven via vergelijksites. Nogmaals vraag ik me dan af wat de catch is. Mijn eerste vermoeden is dat het een aanbod is die niet super compettief is vergeleken met andere aanbieders. Iemand ervaring ermee?
De driejaars aanbieding van Energiedirect bij de collectieve inkoop via ver. eigen huis is 2,4% goedkoper als het aanbod op hun site, toch weer 55euro in mijn geval. Claim klopt dus niet.

Meestal is de collectieve inkoop van de consumentenbond nog net wat scherper als die van ver. eigen huis. Ga ook dit jaar er nog maar even op wachten tot 9/12

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Overgestapt naar Nuon, maar lijkt tot nu toe allemaal prima te verlopen. Ook de opzegvergoeding kon ik gewoon digitaal declareren. Meestal maken ze niet zo moeilijk mogelijk, maar kon het gewoon digitaal aanleveren. Toch zo'n 400 euro goedkoper uit dit jaar :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Via Gaslicht.com zou ik goedkoper uit zijn bij Oxxio of Pure Energie (nu Essent).
Met beide geen ervaring, Pure Energie nog vrij nieuw, heeft ook geen klantportal op de website.
Oxxio natuurlijk bekender van naam, maar scoort niet zo heel hoog qua klantervaringen....

Wat is jullie ervaring met Oxxio?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ThinkPad

ThinkPad

Net een jaar achter de rug bij Oxxio, vorig weekend (19e) liep m'n contract af.

Heb een slimme meter, dus had er zelf geen werk aan qua doorgeven van standen e.d. Daardoor kon de eindafrekening ook snel worden opgemaakt heb ik het idee. Contract liep op 19 november af, op de 24e de eindafrekening al in de mail. Bij EnergieDirect waar ik het jaar daarvoor zat duurde dat veel langer voor m'n gevoel. Heb de teruggave nog niet binnen op de rekening, maar zal vast niet heel lang duren.

Verder boeit het mij allemaal niet zo veel. Ik zoek altijd de goedkoopste leverancier en heb met klantenservice e.d. eigenlijk geen contact. Veel meer dan klant worden en maandelijks het voorschot laten afschrijven heb ik niet gedaan eigenlijk :+

Wat mij betreft is er niks mis met Oxxio. Ligt er ook maar net aan wat je eisen/verwachtingen zijn natuurlijk.

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2016 14:09]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 21:19
Wat is jullie ervaring met Oxxio?
Volgens mij is de service van Oxxio op dit moment prima in orde hoor (althans dat is mijn ervaring). Ik switch ieder jaar van energieleverancier, dit jaar zit ik bij Oxxio, en heb ook dit jaar m'n eigen huis verkocht, en een ander huis ge-kocht. E.e.a via telefoon snel kunnen regelen, alleen is er door een spraakverwarring (juni en juli klinkt aardig hetzelfde door de telefoon) iets fout gegaan, waardoor ik een maand te vroeg geen energie(contract) meer had op m'n oude adres. Dit is echter door Oxxio weer snel recht getrokken, en nu heb ik in m'n "nieuwe" woning een voortzetting van het lopende contract, incl. behoud van einddatum van contract en behoud van bonus.
Ik heb een "slimme" meter en kan netjes via de site van Oxxio mijn verbruik volgen (ijlt ongeveer 5 dagen na). Hier dus een tevreden klant van Oxxio.

• Martinusz
  • Nu online
ThinkPadd schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:00:
Net een jaar achter de rug bij Oxxio, vorig weekend (19e) liep m'n contract af.

Heb een slimme meter, dus had er zelf geen werk aan qua doorgeven van standen e.d. Daardoor kon de eindafrekening ook snel worden opgemaakt heb ik het idee. Contract liep op 19 november af, op de 24e de eindafrekening al in de mail. Bij EnergieDirect waar ik het jaar daarvoor zat duurde dat veel langer voor m'n gevoel. Heb de teruggave nog niet binnen op de rekening, maar zal vast niet heel lang duren.

Verder boeit het mij allemaal niet zo veel. Ik zoek altijd de goedkoopste leverancier en heb met klantenservice e.d. eigenlijk geen contact.

Wat mij betreft is er niks mis met Oxxio. Ligt er ook maar net aan wat je eisen/verwachtingen zijn natuurlijk.
NIet zoveel eisen hoor, vind het wel altijd prettig als er een app is met verbruik om je maandbedrag een beetje te monitoren (zoals bij Essent erg fijn werkt). Maar verder gewoon de goedkoopste deal :) ik denk dat het Oxxio gaat worden, goedkoopste en website e.d. ziet er goed uit en tevens ook een app.

• ThinkPad

ThinkPad

Ik kreeg van Oxxio om de maand een mailtje met het verbruik van afgelopen 60 dagen. Maar daar keek ik nooit naar, ik lees de slimme meter zelf uit en krijg daardoor elke 10s de meterstanden/actueel verbruik door in m'n domotica ;) In die mailtjes noemen ze de 'Oxxio App' dus dat zal vast ook kunnen.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-05 14:10
Ik zit net een half jaar bij Oxxio, geen slimme meter, wel de app, dus ik klop eens per week de standen handmatig in en bevalt supergoed.

Die app werkt echt top :)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:06:
Overgestapt naar Nuon, maar lijkt tot nu toe allemaal prima te verlopen. Ook de opzegvergoeding kon ik gewoon digitaal declareren. Meestal maken ze niet zo moeilijk mogelijk, maar kon het gewoon digitaal aanleveren. Toch zo'n 400 euro goedkoper uit dit jaar :)
Ook hier naar Nuon voor 100 euro p/m (eneco was 110). Volgens mij kom ik dit jaar exact uit qua verbruik. Ik dacht dat ik ruim boven het geschatte verbruik zou zitten, maar het valt mee volgens de laatste berekeningen.

Er zou ook een slimme meter geplaatst worden, alleen is die melding zo ongeveer een jaar geleden. Niet dat ik het mis, het heeft alleen nut om je remote te loggen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Martinusz
  • Nu online
Lensent schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:03:
Ik zit net een half jaar bij Oxxio, geen slimme meter, wel de app, dus ik klop eens per week de standen handmatig in en bevalt supergoed.

Die app werkt echt top :)
Hier ook geen slimme meter, ook geen idee wanneer die er wel zou komen eigenlijk :?
Dus hier ook met APP eens in de zoveel tijd ff inkloppen en maandbedrag wijzigen (of niet). Werkt bij Essent uitstekend, ik zie dat de Oxxio app er ook goed uitziet :)

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:09
Heeft iemand een idee wat de gevolgen zijn wanneer je uiteindelijke verbruik lager of hoger is dan wat je hebt aangegeven als voorspelling? Verbruik jaarlijks iets meer dan 1000 kuub gas maar ik verwacht dat dit lager wordt door wat aangebrachte isolatie maar ik wil wel aan de veilige kant blijven wat betreft inschatting. Maar als je onder de 1000 kuub invult op gaslicht.com dan zakt de welkomstpremie. En gek genoeg stijgt mijn kwh prijs als ik alleen de gas verhoog van 900 naar 1000 kuub. (al maakt dat niet uit want ik verbruik per saldo 0 met mijn zonnepanelen).

Wat is straks geldig, waarmee je een contract afsluit of het werkelijke verbruik? Het kan natuurlijk ook gewoon weer eens lekker gaan vriezen.

• Martinusz
  • Nu online
JP1980 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 01:33:
Heeft iemand een idee wat de gevolgen zijn wanneer je uiteindelijke verbruik lager of hoger is dan wat je hebt aangegeven als voorspelling? Verbruik jaarlijks iets meer dan 1000 kuub gas maar ik verwacht dat dit lager wordt door wat aangebrachte isolatie maar ik wil wel aan de veilige kant blijven wat betreft inschatting. Maar als je onder de 1000 kuub invult op gaslicht.com dan zakt de welkomstpremie. En gek genoeg stijgt mijn kwh prijs als ik alleen de gas verhoog van 900 naar 1000 kuub. (al maakt dat niet uit want ik verbruik per saldo 0 met mijn zonnepanelen).

Wat is straks geldig, waarmee je een contract afsluit of het werkelijke verbruik? Het kan natuurlijk ook gewoon weer eens lekker gaan vriezen.
Uiteraard het echte verbruik, anders zou iedereen laag opgeven.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19
Gewoon een verbruik invullen waarbij je de meeste gunstige prijzen te zien krijgt, het klopt inderdaad dat wanneer je maar 'weinig' gas verbruikt (dus bijv onder de 1500m3) andere aanbiedingen te zien krijgt, met minder scherpe prijzen. Dus dan moet je je gas verbruik gewoon wat hoger zetten en dan zelf uitrekenen of je een goedkopere deal te pakken hebt.

Aan dat verbruik wat je invult op zo'n vergelijker kunnen ze je toch niet houden aangezien ze je SJV via de netbeheerder opvragen.

[Voor 37% gewijzigd door Prolution op 29-11-2016 07:21]

• JP1980
martinusz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:06:
[...]

Uiteraard het echte verbruik, anders zou iedereen laag opgeven.
Eigenlijk zou iedereen hoger opgeven want dan wordt je welkomstbonus hoger. Als je op de eindafrekening alleen het werkelijk verbruik krijgt afgerekend.

• JP1980
Prolution schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:17:
Gewoon een verbruik invullen waarbij je de meeste gunstige prijzen te zien krijgt, het klopt inderdaad dat wanneer je maar 'weinig' gas verbruikt (dus bijv onder de 1500m3) andere aanbiedingen te zien krijgt, met minder scherpe prijzen. Dus dan moet je je gas verbruik gewoon wat hoger zetten en dan zelf uitrekenen of je een goedkopere deal te pakken hebt.

Aan dat verbruik wat je invult op zo'n vergelijker kunnen ze je toch niet houden aangezien ze je SJV via de netbeheerder opvragen.
Tja hoewel ik maar 900 m3 verwacht is het toch wel verleidelijk om 1000 in te vullen. Het is ook niet direct onrealistisch als er een koude winter komt. Heb je toch nog een hogere welkomstbonus en die kwh prijs is niet belangrijk (al is het wel raar dat deze omhoog gaat als je alleen het gasverbruik veranderd).

• Prolution
JP1980 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:51:
[...]

Tja hoewel ik maar 900 m3 verwacht is het toch wel verleidelijk om 1000 in te vullen. Het is ook niet direct onrealistisch als er een koude winter komt. Heb je toch nog een hogere welkomstbonus en die kwh prijs is niet belangrijk (al is het wel raar dat deze omhoog gaat als je alleen het gasverbruik veranderd).
De energieleveranciers verdienen meer aan je als je een hogere verbruik hebt, daarom bieden ze klanten met een (potentieel) hoger verbruik meestal een wat scherpere prijs aan via zo'n vergelijker.

De energieleverancier kan je vervolgens niet vastbinden aan dat hogere verbruik wat je hebt ingevuld, want dat is ook maar een 'schatting' die je gemaakt hebt destijds ;) .

• JP1980
Prolution schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:28:
[...]

De energieleveranciers verdienen meer aan je als je een hogere verbruik hebt, daarom bieden ze klanten met een (potentieel) hoger verbruik meestal een wat scherpere prijs aan via zo'n vergelijker.

De energieleverancier kan je vervolgens niet vastbinden aan dat hogere verbruik wat je hebt ingevuld, want dat is ook maar een 'schatting' die je gemaakt hebt destijds ;) .
Dat dacht ik ook. :+

Eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit wat je invult, je zoekt naar de meest ideale welkomstpremie en prijs per eenheid. Krijg je alleen te maken met een hoger maandbedrag maar dat komt wel weer terug.

Dit is nu het geval bij de NUON:
900m3 : welkomstpremie 235 euro
1000m3 : welkomstpremie 265 euro
1100m3 : welkomstpremie 255 euro

Blijkbaar is 1000m3 verbruik optimaal. De m3 prijs blijft verder gelijk. Alleen de kwh prijs varieert een verwaarloosbare halve cent, zeker als je door zonnepanelen netto 0 verbruikt.

Ze willen mij graag als klant zo te zien ga ik maar eens even regelen, en ook voor mijn ouders.

Wat voel ik mij even een zuinige Hollander zeg. :)F

• Prolution
JP1980 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:49:
[...]

Dat dacht ik ook. :+

Eigenlijk maakt het dus niet zoveel uit wat je invult, je zoekt naar de meest ideale welkomstpremie en prijs per eenheid. Krijg je alleen te maken met een hoger maandbedrag maar dat komt wel weer terug.

Dit is nu het geval bij de NUON:
900m3 : welkomstpremie 235 euro
1000m3 : welkomstpremie 265 euro
1100m3 : welkomstpremie 255 euro

Blijkbaar is 1000m3 verbruik optimaal. De m3 prijs blijft verder gelijk. Alleen de kwh prijs varieert een verwaarloosbare halve cent, zeker als je door zonnepanelen netto 0 verbruikt.

Ze willen mij graag als klant zo te zien ga ik maar eens even regelen, en ook voor mijn ouders.

Wat voel ik mij even een zuinige Hollander zeg. :)F
Je uiteindelijke maandbedrag wordt toch pas bepaald zodra je nieuwe energieleverancier de gegevens van je netbeheerder heeft ontvangen, ook wel SJV (Standaard Jaar Verbruik) genoemd.

Dus ook al vul je in die vergelijker een hoog verbruik, dan worden deze gegevens vervolgens niet gebruikt voor je maandbedragen.

• Martinusz
  • Nu online
Maar hoe zit het dan, want welkomstbonus krijg je vaak pas aan het einde van het jaar, kijken ze dan niet gewoon naar oh wacht je hebt veel minder verbruikt, dus we passen je welkomstbonus aan?

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ga de overstap maken naar Nuon.

Heb al jaren variabel tarief (zowel stroom als gas) bij Essent. Toch maar eens wat zitten rekenen in Excel om te kijken of het goedkoper kan.

Heb voor komend jaar gerekend met 10% meer verbruik (zowel gas als elektra).

Van 3 leveranciers (Essent, EnergieDirect en Nuon) de tarieven voor 1 jaar vast naast elkaar gezet, zonder korting:

LeverancierVoorschot per maand (zonder korting)
EssentE 67,-
EnergieDirectE 57,-
NuonE 69,-

Zou ik Essent variabel houden dan was ik exact hetzelfde kwijt als Nuon 1 jaar vast zonder korting.

Dan de korting (wordt aan het einde van de contractperiode van 1 jaar uitbetaald):
LeverancierKorting (per jaar)
EssentE 0,-
EnergieDirectE 80,-
NuonE 250,-

Hoewel Nuon de duurste is van alledrie, zijn ze na een jaar wel de goedkoopste. Het voorschot per maand wordt nu:

LeverancierVoorschot per maand (met korting)
EssentE 67,-
EnergieDirectE 51,-
NuonE 49,-

Via CashbackXL kreeg ik nog eens E 30,- extra korting bij Nuon, dus het maandbedrag komt uiteindelijk uit op E 46,50.

Ik ga dus uiteindelijk E 250 + E 30 = E 280 minder betalen komend jaar _/-\o_

Kwa maandlasten zou ik zonder korting bij Nuon hetzelfde gaan betalen als nu bij Essent variabel, maar over een jaar gekeken betaal ik na ontvangst van de korting wel een stuk minder.

• JP1980
martinusz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:02:
Maar hoe zit het dan, want welkomstbonus krijg je vaak pas aan het einde van het jaar, kijken ze dan niet gewoon naar oh wacht je hebt veel minder verbruikt, dus we passen je welkomstbonus aan?
Dat was in essentie dus ook mijn gedachte.
Kan mij niet voorstellen dat men dit doet op 100m3 verschil.
Misschien wel bij hele grote verschillen.

Mijn conclusie is dus : het kan lonen door een beetje te spelen met je verwachte verbruik.

• JP1980
Prolution schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:01:
[...]

Je uiteindelijke maandbedrag wordt toch pas bepaald zodra je nieuwe energieleverancier de gegevens van je netbeheerder heeft ontvangen, ook wel SJV (Standaard Jaar Verbruik) genoemd.

Dus ook al vul je in die vergelijker een hoog verbruik, dan worden deze gegevens vervolgens niet gebruikt voor je maandbedragen.
Ah op die manier. Maar dan denk ik wel dat ze even zullen bellen wanneer je een extreme afwijking hebt opgegeven t.o.v. je historisch verbruik.

• Prolution
martinusz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:02:
Je sluit een contract af met bepaalde voorwaarde, daarin zijn ook eventuele bonussen beschreven. Ze kunnen dus niet opeens achteraf zeggen dat je te weinig verbruikt hebt en dan de bonus aanpassen. Behalve als dat echt specifiek in de voorwaarde staat, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.

• Cass

Cass

Inmiddels ook het aanbod gekregen van het Energiecollectief via de consumentenbond.
De aanbesteding (voor 1 jaar vast) is gewonnen door Budget energie en voor 3 jaar vast door Van de Bron
https://www.consumentenbo...?actioncode=EC_site_thema

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 22:06
Verrek, inderdaad. als je op een easyswitch of iets invult 800 800 800 voor verbruik, krijg je bv 150 euro "welkoms"korting bij Nuon, vul je 1600 1600 1600 in krijg je 255 euro korting bv.

Dat ga ik onthouden voor komend jaar...

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

• JP1980
Cass schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:23:
Inmiddels ook het aanbod gekregen van het Energiecollectief via de consumentenbond.
De aanbesteding (voor 1 jaar vast) is gewonnen door Budget energie en voor 3 jaar vast door Van de Bron
https://www.consumentenbo...?actioncode=EC_site_thema
imho 3 jaar vast ik kan mij niet voorstellen dat je daar een beter deal aan hebt dan jaarlijks switchen.

• JP1980
Mijn ouders zaten vorig jaar bij de NUON en ik heb ze geholpen met switchen. Nu is voor hun de welkomstbonus voor NUON ook de meest gunstige. De voorwaarde voor deze bonus is echter dat je 12 maanden lang geen klant bent geweest.

In principe als je na precies 1 jaar weer aanmeld als klant zou je dan opnieuw recht moeten hebben op de bonus, maar administratief gezien zullen ze mogelijk je klantrecord op een later moment op inactief zetten omdat er wellicht nog een rekening open staat o.i.d. Of ze rekenen het moment van aanmelden i.p.v. startdatum contract. Iemand een idee of hier wellicht nog een addertje onder het gras kan liggen?

Kan niks vinden in de exacte voorwaarden. Er staat je mag 12 maanden geen klant geweest zijn, er staat niet dat er 12 maanden tussen de contracten moet zitten.

• PCJR
JP1980 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:26:
Mijn ouders zaten vorig jaar bij de NUON en ik heb ze geholpen met switchen. Nu is voor hun de welkomstbonus voor NUON ook de meest gunstige. De voorwaarde voor deze bonus is echter dat je 12 maanden lang geen klant bent geweest.

In principe als je na precies 1 jaar weer aanmeld als klant zou je dan opnieuw recht moeten hebben op de bonus, maar administratief gezien zullen ze mogelijk je klantrecord op een later moment op inactief zetten omdat er wellicht nog een rekening open staat o.i.d. Of ze rekenen het moment van aanmelden i.p.v. startdatum contract. Iemand een idee of hier wellicht nog een addertje onder het gras kan liggen?

Kan niks vinden in de exacte voorwaarden. Er staat je mag 12 maanden geen klant geweest zijn, er staat niet dat er 12 maanden tussen de contracten moet zitten.
Precies, gewoon 3 weken voor je einddatum bellen, zeg je ik wil weer vanaf datum x een jaar bij jullie komen, met welkomskorting, kan dat? Bevestiging per mail aub.

Ik ga in maart EON bellen, en dan zeg ik het was een mooi jaar, maar bij NUON ofzo krijg ik 200 euro welkomskorting, als ik nu nog een jaar bij jullie blijf, krijg ik dat dan ook, zo niet, tot ziens. Kijken wat ze doen. Mij maakt het namelijk geen hol uit :z

• .Patrick
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05-2019
Ik ben zelf ook bezig met kijken naar alternatieven. Ik zit nu bij Essent en betaal 70 euro in de maand :-) (Eindafrekening wordt verwacht dat ik 13 euro terug krijg, ik zeg mooi uitgekiend :-)).

Echter zit ik nu te kijken of ik ergens anders voordeliger uit kan zijn. Tot mijn verbazing krijg ik bij Essent als ik hem verleng wel een Nest thermostaat cadeau. (Geen idee of hij dan ook werkt met mijn kachel zelfs overigens :-)).

Maar hoe kan ik nu het beste aanvliegen om het beste eruit te halen =D?

• PCJR
.Patrick schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:09:
Ik ben zelf ook bezig met kijken naar alternatieven. Ik zit nu bij Essent en betaal 70 euro in de maand :-) (Eindafrekening wordt verwacht dat ik 13 euro terug krijg, ik zeg mooi uitgekiend :-)).

Echter zit ik nu te kijken of ik ergens anders voordeliger uit kan zijn. Tot mijn verbazing krijg ik bij Essent als ik hem verleng wel een Nest thermostaat cadeau. (Geen idee of hij dan ook werkt met mijn kachel zelfs overigens :-)).

Maar hoe kan ik nu het beste aanvliegen om het beste eruit te halen =D?
Haha ik zou zeggen ik heb al een prima thermostaat. Of 200 korting, of tot ziens. |:(

• _JGC_
Die Nest aanbieding is geen kado, je betaalt dat ding in 3 jaar af door een verhoogd vastrecht. Kijk maar eens wat je nu betaalt per maand aan vastrecht en als je ingaat op 3 jaar verlengen.

Vorig jaar ook gehad, bellen ze me op om te verlengen. Ik uitleggen dat het geen fatsoenlijk aanbod is en dat ik via een prijsvergelijker veel voordeliger kan verlengen, of ze me dat aanbod kunnen geven. "Nee sorry, wij kunnen alleen dit aanbod doen".

• .Patrick
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05-2019
_JGC_ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:20:
Die Nest aanbieding is geen kado, je betaalt dat ding in 3 jaar af door een verhoogd vastrecht. Kijk maar eens wat je nu betaalt per maand aan vastrecht en als je ingaat op 3 jaar verlengen.

Vorig jaar ook gehad, bellen ze me op om te verlengen. Ik uitleggen dat het geen fatsoenlijk aanbod is en dat ik via een prijsvergelijker veel voordeliger kan verlengen, of ze me dat aanbod kunnen geven. "Nee sorry, wij kunnen alleen dit aanbod doen".
Oeh goed dat je er op wijst, nu ik iets verder kijkt dan mijn neus lang is en dus ook de spelregels bekijk heb ik een 5 jaar vast contract nodig om dit voor elkaar te krijgen... en ik heb dus geen zin om er 5 jaar aan vast te zitten..
PCJR schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:17:
[...]

Haha ik zou zeggen ik heb al een prima thermostaat. Of 200 korting, of tot ziens. |:(
Yeah zie ook de reactie hierboven.

Kijk nu bij Nuon en die eerste 3 maanden "gratis" ziet er natuurlijk ook wel mooi uit :-). Echter ga ik verder kijken en mijn laatste jaar rekening vergelijken met de prijs die hun aanbieden met de 3 maanden "gratis". Kom ik op een totaal van 30 euro goedkoper uit....

en ik kom er gewoon niet uit hoe dat dan weer komt dat ik "maar" 30 euro goedkoper uit ben.
Pagina: 1 ... 4 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee