Ik heb hetzelfde resultaat, maar ik meen mij te kunnen herinneren dat de consumentenbond alleen nog maar energie ging aanbieden via de aanbesteding van 'groene' energieleveranciers. Dus ik ga ook nog even via een andere vergelijker kijken.Cass schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:23:
Inmiddels ook het aanbod gekregen van het Energiecollectief via de consumentenbond.
De aanbesteding (voor 1 jaar vast) is gewonnen door Budget energie en voor 3 jaar vast door Van de Bron
https://www.consumentenbo...?actioncode=EC_site_thema
Als ik mij niet vergis zit je zelfs met die vaste contracten van 3 of 5 jaar niet daadwerkelijk die periode vast aan je energie leverancier en kun je gewoon switchen. De extra's die je krijgt (cadeaubon Media Markt of 150 euro cash) kunnen ze alleen terugeisen als je binnen een jaar overstapt en niet meer daarna. De "gratis" stroom bleek ook nogal bedrogen uit te komen, aangezien stroom maar een klein deel van alle kostenposten op de factuur is.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:27:
[...]
Oeh goed dat je er op wijst, nu ik iets verder kijkt dan mijn neus lang is en dus ook de spelregels bekijk heb ik een 5 jaar vast contract nodig om dit voor elkaar te krijgen... en ik heb dus geen zin om er 5 jaar aan vast te zitten..
[...]
Yeah zie ook de reactie hierboven.
Kijk nu bij Nuon en die eerste 3 maanden "gratis" ziet er natuurlijk ook wel mooi uit :-). Echter ga ik verder kijken en mijn laatste jaar rekening vergelijken met de prijs die hun aanbieden met de 3 maanden "gratis". Kom ik op een totaal van 30 euro goedkoper uit....
en ik kom er gewoon niet uit hoe dat dan weer komt dat ik "maar" 30 euro goedkoper uit ben.
Ik heb vorig jaar getekend voor 3 jaar met cadeaubon, en nu na een jaar stap ik terug over naar de Nuon en krijg cash
Verwijderd
Oh serieus ja?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:43:
[...]
Als ik mij niet vergis zit je zelfs met die vaste contracten van 3 of 5 jaar niet daadwerkelijk die periode vast aan je energie leverancier en kun je gewoon switchen. De extra's die je krijgt (cadeaubon Media Markt of 150 euro cash) kunnen ze alleen terugeisen als je binnen een jaar overstapt en niet meer daarna. De "gratis" stroom bleek ook nogal bedrogen uit te komen, aangezien stroom maar een klein deel van alle kostenposten op de factuur is.
Ik heb vorig jaar getekend voor 3 jaar met cadeaubon, en nu na een jaar stap ik terug over naar de Nuon en krijg cash

Ik heb nu ook op verschillende vergelijk sites gekeken en Essent komt er (inclusief met een cashback actie) als goedkoopste uit, Oxxio volgt op een hele korte afstand op een tweede plek.
Bereken il mijn maand bedrag kom ik ook op een nette 72 euro (excl. de 175 cashback) in de maand uit :-). (Leuk die frontpage's 52 euro per maand, maar daar hebben we al wel de casback vanaf gehaald)...

Daarnaast kan iemand mij vertellen als ik nu een contract aanga bij een nieuwe leverancier en mijn huidige contract verloopt pas 01-02-2017 of het nieuwe contract dan ook pas ingaat op 01-02-2017 of moet ik dit goed afstemmen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 15:07 ]
Ligt eraan, meestal kijken ze of je contract binnen 6 weken afloopt, is dat het geval, dan zorgen ze gewoon dat het nieuwe contract aansluit. Is het verschil groter, heb je kans dat ze het afkopen en eerder starten, maar ik neem aan dat ze dat eerst wel afstemmen met je. Hou in ieder geval wel rekening met een huidige cashback, vaak moet je minimaal 1 jaar uitdienen om de cashback te verdienen.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:57:
[...]
Oh serieus ja?dat wist ik dan ook weer niet :-).
Ik heb nu ook op verschillende vergelijk sites gekeken en Essent komt er (inclusief met een cashback actie) als goedkoopste uit, Oxxio volgt op een hele korte afstand op een tweede plek.
Bereken il mijn maand bedrag kom ik ook op een nette 72 euro (excl. de 175 cashback) in de maand uit :-). (Leuk die frontpage's 52 euro per maand, maar daar hebben we al wel de casback vanaf gehaald)...vriendin vind het nog al wel eens leuk om in zulke streken te vallen
Daarnaast kan iemand mij vertellen als ik nu een contract aanga bij een nieuwe leverancier en mijn huidige contract verloopt pas 01-02-2017 of het nieuwe contract dan ook pas ingaat op 01-02-2017 of moet ik dit goed afstemmen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
De cashback is ook vaak in verrekening van je jaarfactuur. (Heb ik inmiddels bij 3 energiebedrijven gezien). Opzich niet heel erg ik zat met mijn maand termijn net iets te hoog waardoor je alsnog teruggestort krijgt.
Heb mijn cashback in Novermber al ontvangen van Energiedirect. Mijn contract loopt tot begin januari.Cave_Boy schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:31:
De cashback is ook vaak in verrekening van je jaarfactuur. (Heb ik inmiddels bij 3 energiebedrijven gezien). Opzich niet heel erg ik zat met mijn maand termijn net iets te hoog waardoor je alsnog teruggestort krijgt.
Nuon, Dong en Qurrent doen het via de jaarrekening. (eigen ervaring)Suli schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:37:
[...]
Heb mijn cashback in Novermber al ontvangen van Energiedirect. Mijn contract loopt tot begin januari.
Mijn contract met Essent eindigt eind februari 2017.
Nu twijfel ik om nu al een overeenkomst aan te gaan met een nieuwe partij of om even te wachten tot in januari 2017 omdat de tarieven mogelijk nog wijzigen en dit kan gunstig uitvallen. Bij Essent daalt in ieder geval het leveringstarief van gas en elektra.
Wat adviseren jullie?
Nu twijfel ik om nu al een overeenkomst aan te gaan met een nieuwe partij of om even te wachten tot in januari 2017 omdat de tarieven mogelijk nog wijzigen en dit kan gunstig uitvallen. Bij Essent daalt in ieder geval het leveringstarief van gas en elektra.
Wat adviseren jullie?
Eind december contract aanvragen. Zijn de tarieven voordeliger per januari, gebruikmaken van je herroepingsrecht van 14 dagen. Lees wel eerst goed of ze 2 maanden wachten totdat de oude contract afloopt, of het per direct in willen laten gaan.
Jaar 1: Nuon, 59 euro per maand
Jaar 2: Overgestapt naar Essent. Kreeg 225 euro aan Media Markt bonnen en betaalde 50 euro per maand
Jaar 3 (nu): Terug gegaan naar Nuon, 150 euro cashbask en 44 euro per maand gerekend met zelfde verbruik als vorig jaar
Jaar 2: Overgestapt naar Essent. Kreeg 225 euro aan Media Markt bonnen en betaalde 50 euro per maand
Jaar 3 (nu): Terug gegaan naar Nuon, 150 euro cashbask en 44 euro per maand gerekend met zelfde verbruik als vorig jaar

[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-12-2016 07:56 ]
Dacht ik mooi over te kunnen stappen ( 3 jarig contract sinds januari 2014 bij Essent)
Hebben ze blijkbaar bij onze verhuizing in maart dit jaar het contract opnieuw voor 3 jaar vastgezet.
Iemand anders ervaringen mee of zal ik het uit moeten zingen?
Straks na het werk maar eens bellen of ze hier nog iets aan kunnen doen.
Hebben ze blijkbaar bij onze verhuizing in maart dit jaar het contract opnieuw voor 3 jaar vastgezet.
Heb je getekend of akkoord gegeven voor verlenging?flash2adv schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:59:
Dacht ik mooi over te kunnen stappen ( 3 jarig contract sinds januari 2014 bij Essent)
Geen brief of email over het hoofd gezien hierover?
Staat in mijn "nieuwe contract" (uit de mail) blijkbaar wel goed. Gelukkig maar.martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:10:
[...]
Heb je getekend of akkoord gegeven voor verlenging?
Geen brief of email over het hoofd gezien hierover?
In mijn Essent staat het alleen erg ongelukkig.
ZekerheidsGarantie Groene Stroom
Looptijd: 3 jaar
Ingangsdatum overeenkomst: 01-03-2016
ZekerheidsGarantie Gas
Bedankt in elk geval. Straks dit topic weer verder uitpluizen.
Je kan na een jaar al overstappen zonder problemen.
Je hebt dan toch alleen je boete van 50 euro per product als je hem eerder stopzet ?Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:15:
Je kan na een jaar al overstappen zonder problemen.
Maar meestal wil de nieuwe leverancier dat vaak wel vergoeden
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, dat mogen ze alleen terugvorderen als je binnen het eerste jaar overstaptMdO82 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:06:
[...]
Je hebt dan toch alleen je boete van 50 euro per product als je hem eerder stopzet ?
Maar meestal wil de nieuwe leverancier dat vaak wel vergoeden
Ik ben inmiddels (helaas) weg bij Qurrent, eigenlijk heel tevreden over de partij en ook over de manier waarop ze zich breder inzetten als energieprovider (windtegoeden, qbox, inkoopacties etc). Maar voor nieuwe klanten boden ze de tado thermostaat gratis aan, alleen voor bestaande klanten niet bij verlenging met 3 jaar.
Uiteindelijk een 35 euro korting aangeboden gekregen op de thermostaat, en toen besloten over te stappen, erg dom, want ik had ook al een bestelling voor windtegoeden staan die ik nu geannuleerd heb. Dus nu maar jaartje naar Greenchoice voor 15e per maand minder.
Uiteindelijk een 35 euro korting aangeboden gekregen op de thermostaat, en toen besloten over te stappen, erg dom, want ik had ook al een bestelling voor windtegoeden staan die ik nu geannuleerd heb. Dus nu maar jaartje naar Greenchoice voor 15e per maand minder.
Ik kwam namelijk dit bij gaslicht tegenPiet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:07:
[...]
Nee, dat mogen ze alleen terugvorderen als je binnen het eerste jaar overstapt
U stopt voordat uw energiecontract afloopt
Uw energieleverancier mag u dan een opzegvergoeding in rekening brengen. Hoeveel dat is, hangt af van het energiecontract dat u heeft en van het moment waarop u stopt. Heeft u een energiecontract voor een jaar en zegt u het contract eerder op? Dan kan maximaal 50 euro in rekening gebracht worden. Heeft u een energiecontract voor langer dan een jaar? Dan moet u kijken hoeveel tijd het nog zou duren voordat het contract afloopt als u gewoon was doorgegaan. In onderstaande tabel ziet u hoeveel u dan maximaal hoeft te betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.
Duur afloop contract Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar € 50
1,5 - 2 jaar € 75
2 tot 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125
2250 WP Zuid PVoutput
Consuwijzer spreekt ook alleen van eventuele terugbetaling welkomstcadeau bij overstappen binnen een jaar. Niet anderhalf jaar
https://www.consuwijzer.n...ugbetaling-welkomstcadeau
Edit: ik zie nu dat jij het hebt over een opzegpremie en ik over welkomstcadeaus. Die premie neemt de overnemende partij vaak voor eigen rekening
[ Voor 21% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-12-2016 14:38 ]
Hadden we het beide over andere zaken iddPiet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:34:
[...]
Consuwijzer spreekt ook alleen van eventuele terugbetaling welkomstcadeau bij overstappen binnen een jaar. Niet anderhalf jaar
https://www.consuwijzer.n...ugbetaling-welkomstcadeau
Edit: ik zie nu dat jij het hebt over een opzegpremie en ik over welkomstcadeaus. Die premie neemt de overnemende partij vaak voor eigen rekeningwel ff informeren
Maar vaak nemen ze de boete dus over
Informeren is inderdaad altijd goed
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Nu 2 jaar energiedirect nu overgestapt naar Nuon.
voor 2300kwh en 900m3 gas betaal ik straks 834 euro.. (na aftrek 240 euro welkomstpremie).
Energiedirect kwam niet verder dan 941 euro.
Was zeer tevreden over energiedirect, maar 100 euro laat ik niet liggen.
Is toch weer een keer extra uit eten met het gezin..
voor 2300kwh en 900m3 gas betaal ik straks 834 euro.. (na aftrek 240 euro welkomstpremie).
Ga ik ook maar doen. Van energiedirect naar nuon.Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:45:
Nu 2 jaar energiedirect nu overgestapt naar Nuon.
3000 kWh. 1000m3 gas. 265 welkomstpremie.
Ik was vorig jaar nieuwe klant van energie direct. Weet iemand wanneer ik de bonus zal ontvangen? Mijn contract loopt tot 2 februari 2017.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik kreeg de bonus in de laatste maand van het contract, dus bij jou verwacht ik dat in januari.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Gisteren de aanvraag gedaan om van Oxxio over te stappen naar Nuon. We hadden geen zin meer om het laatste jaar (2017-2018) uit te zitten met de administratieve rotzooi van Oxxio.
Verbruik 2500 kWh en 1100m3 gas. Krijgen we een cadeaubon van €150 bij. Tevens worden de boetes (€50 p/product) voor het vroegtijdig opzeggen bij Oxxio verrekend op eind van het 1 jarige contract. Kon geen andere leverancier vinden die dat doet bij een 1 jarig contract (althans niet in de voorwaarden).
Maandbedrag €108 (€125 bij Oxxio)
Jaar: €1300 (afgerond).
Verbruik 2500 kWh en 1100m3 gas. Krijgen we een cadeaubon van €150 bij. Tevens worden de boetes (€50 p/product) voor het vroegtijdig opzeggen bij Oxxio verrekend op eind van het 1 jarige contract. Kon geen andere leverancier vinden die dat doet bij een 1 jarig contract (althans niet in de voorwaarden).
Maandbedrag €108 (€125 bij Oxxio)
Jaar: €1300 (afgerond).
spoiler: beknopt verhaal
Begin 2015 gaan samen wonen met mijn vriendin en hebben we gekozen voor de tablet actie van Oxxio.
Ze hadden eerst al moeite met de juiste EAN codes te gebruiken. We zitten namelijk met een eigen huisje (57A) op het terrein van verhuurder (57). Bleek dat 57 2 EAN codes voor electra had. Dit uiteindelijk recht getrokken met Enexis.
In het begin hadden ze dus alleen de Gas als voorschotbedrag afgeschreven, dit is 3x gebeurd en bij het rechtzetten is dit terug gestort. Heel 2015 hebben ze nooit meer wat afgeschreven waardoor we nu bezig zijn met een dubbele rekening te betalen. Over die rekening van 2015 een betalingsregeling getroffen die te samen met het voorschotbedrag op de 1e van de maand word afgeschreven.
Het begin van 2016 ging goed, tot in maart, toen werd ineens de betalingsregeling niet meer afgeschreven. Toen weer een nieuwe gestart. Toen werd de volgende maand het voorschotbedrag niet meer afgeschreven, weer recht gezet. Volgende maand word ineens het 2x een voorschotbedrag afgeschreven, op een willekeurige datum in de maand. Ook weer recht gezet. Toen was ineens weer de betalingsregeling stop gezet en moeten we incassokosten gaan betalen. Ook weer recht gezet. Nu hebben we december nog steeds niet betaald en dat zal hopelijk in januari 2017 afgeschreven worden. Als Nuon dan niet alles al geregeld heeft.
Iedere keer dat je belt bieden ze hun excuses aan, ze kunnen je niets anders aanbieden en wij mogen iedere maand terug bellen.
Mijn vriendin en ik blijven het wel knap vinden dat we nog zolang bij ze hebben gezeten.
Ze hadden eerst al moeite met de juiste EAN codes te gebruiken. We zitten namelijk met een eigen huisje (57A) op het terrein van verhuurder (57). Bleek dat 57 2 EAN codes voor electra had. Dit uiteindelijk recht getrokken met Enexis.
In het begin hadden ze dus alleen de Gas als voorschotbedrag afgeschreven, dit is 3x gebeurd en bij het rechtzetten is dit terug gestort. Heel 2015 hebben ze nooit meer wat afgeschreven waardoor we nu bezig zijn met een dubbele rekening te betalen. Over die rekening van 2015 een betalingsregeling getroffen die te samen met het voorschotbedrag op de 1e van de maand word afgeschreven.
Het begin van 2016 ging goed, tot in maart, toen werd ineens de betalingsregeling niet meer afgeschreven. Toen weer een nieuwe gestart. Toen werd de volgende maand het voorschotbedrag niet meer afgeschreven, weer recht gezet. Volgende maand word ineens het 2x een voorschotbedrag afgeschreven, op een willekeurige datum in de maand. Ook weer recht gezet. Toen was ineens weer de betalingsregeling stop gezet en moeten we incassokosten gaan betalen. Ook weer recht gezet. Nu hebben we december nog steeds niet betaald en dat zal hopelijk in januari 2017 afgeschreven worden. Als Nuon dan niet alles al geregeld heeft.
Iedere keer dat je belt bieden ze hun excuses aan, ze kunnen je niets anders aanbieden en wij mogen iedere maand terug bellen.
Mijn vriendin en ik blijven het wel knap vinden dat we nog zolang bij ze hebben gezeten.
[ Voor 59% gewijzigd door NegativeFreak op 12-12-2016 11:40 ]
Ben net overgestapt naar Oxxio, administratieve rotzooi?NegativeFreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:29:
Gisteren de aanvraag gedaan om van Oxxio over te stappen naar Nuon. We hadden geen zin meer om het laatste jaar (2017-2018) uit te zitten met de administratieve rotzooi van Oxxio.
Ik heb je een PB gestuurd. Tenzij andere het verhaal ook willen weten, dan kan ik het nog wel posten.martinusz schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:52:
[...]
Ben net overgestapt naar Oxxio, administratieve rotzooi?tell me...
Ik heb hele goeie ervaringen met Oxxio dus geen angst.
Vertel, ik ga net overstappen naar oxxioNegativeFreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:03:
[...]
Ik heb je een PB gestuurd. Tenzij andere het verhaal ook willen weten, dan kan ik het nog wel posten.
Ik heb mijn verhaaltje in spoiler tags gestopt, zie mijn post.Domino schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:34:
[...]
Vertel, ik ga net overstappen naar oxxio.
Fijn dat ze er toch zijn, de goeie ervaringen.DJ-Promo schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:21:
Precies dit had ik ookflash2adv schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:15:
[...]
Staat in mijn "nieuwe contract" (uit de mail) blijkbaar wel goed. Gelukkig maar.
In mijn Essent staat het alleen erg ongelukkig.
ZekerheidsGarantie Groene Stroom
ZekerheidsGarantie Gas
Bedankt in elk geval. Straks dit topic weer verder uitpluizen.
PSN: bryanlost
Mijn ouders zitten op een gemiddeld verbruik van 5000 kWh/jaar voor elektra en voor gas op circa 1900 m3/jaar. Ze zijn met 2 personen thuis, waarvan mijn moeder overdag thuis is en 's avonds vaak allebei thuis. Ik vindt het verbruik behoorlijk fors in vergelijking met mijzelf. (2 personen, alleen 's avonds thuis +/- 4 avonden in de week allebei thuis, 2300 kWh/jaar en 900 m3/jaar).
Hoe denken jullie hierover en waar zou dit aan kunnen liggen?
Tja dat kan aan van alles liggen, zoveel variabelen die daar invloed op hebben. Ik zou zeggen start er een topic voor en probeer meer info te geven om te kijken waar het aan kan liggen. Als je wat zoekt op het forum kom je vast andere topics hierover tegen, waarin wellicht al aanknopingspunten staan of goede tips waar te beginnen.diederick89 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:08:
Mijn ouders zitten op een gemiddeld verbruik van 5000 kWh/jaar voor elektra en voor gas op circa 1900 m3/jaar. Ze zijn met 2 personen thuis, waarvan mijn moeder overdag thuis is en 's avonds vaak allebei thuis. Ik vindt het verbruik behoorlijk fors in vergelijking met mijzelf. (2 personen, alleen 's avonds thuis +/- 4 avonden in de week allebei thuis, 2300 kWh/jaar en 900 m3/jaar).
Het overstappen van leverancier gaat het probleem niet verhelpen in ieder geval
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 15-12-2016 16:15 ]
Check dit forum eens, zou ik zeggen...diederick89 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:08:
En dan vooral rondneuzen in het topic "Gas besparen door middel van CV tuning deel II"
Serieus elektriciteit besparendiederick89 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:08:
Hoe groot huis?
Waterbed?
Was ze alles op 90 graden
Sauna of zwembad?
Kantoor aan huis?
Vier koelkast van 20 jaar oud?
Beetje weinig info zo
[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 15-12-2016 16:57 ]
Ik ben dinsdag ook overgestapt van leverancier.
Ik zat bij Essent en kwam erachter dat ik erg veel betaalde voor mijn gas en elektra.. Van Essent kreeg ik geen nieuwe aanbieding en ze doen er niet alles aan om klanten te behouden vond ik dus dan maar overstappen naar een goedkopere leverancier.
Ik ga nu naar greenchoice ( iemand ervaring mee) voor een maand prijs van 66 euro voor 2000kWh en 700m3 gas. Ze betalen mijn boete niet maar dan nog ben ik 150 euro goedkoper uit.
vanaf nu toch jaar elk jaar maar overstappen. Het scheelt echt veel geld zo.
Ik zat bij Essent en kwam erachter dat ik erg veel betaalde voor mijn gas en elektra.. Van Essent kreeg ik geen nieuwe aanbieding en ze doen er niet alles aan om klanten te behouden vond ik dus dan maar overstappen naar een goedkopere leverancier.
Ik ga nu naar greenchoice ( iemand ervaring mee) voor een maand prijs van 66 euro voor 2000kWh en 700m3 gas. Ze betalen mijn boete niet maar dan nog ben ik 150 euro goedkoper uit.
vanaf nu toch jaar elk jaar maar overstappen. Het scheelt echt veel geld zo.
In progress: VW kever
Dit zijn inderdaad wel de horrorverhalen ja.DJ-Promo schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:21:
Afgelopen jaar ook bij Oxxio gezeten en geen centje pijn. Net twee weken geleden het teveel betaalde voorschot weer terug mogen ontvangen.
Het scheelde trouwens wel dat ik een slimme meter heb en dus nooit ook maar één meterstand heb hoeven invullen/doorgeven aan Oxxio. Dan kan er ook al een stuk minder fout gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2016 18:13 ]
Heb mij aangemeld bij Budget Energie via Independer.
Zit nu bij Essent. Verbruik (dubbele meter) 1500-1300 en gas 700.
Nieuw:
Zit nu bij Essent. Verbruik (dubbele meter) 1500-1300 en gas 700.
Nieuw:
Oud (huidig, tot 1-3-2017)Leveringstarieven
Stroom: € 0,17158 (piek) en € 0,16311 (dal) per kWh
Gas: € 0,54118 per m3
Vaste leveringskosten
Stroom: € 30,00
Gas: € 30,00
Wel redelijk happy met deze tarievenLeveringstarieven
Stroom: € 0,19457 (piek) en € 0,17932 (dal) per kWh
Gas: € 0,61078 per m3
Vaste leveringskosten
Stroom: € 29,88
Gas: € 29,88
Verwijderd
Zojuist overgestapt naar Green Choice, die waren zonder welkomstbonus erg voordelig met zeer scherpe tarieven. Mocht je dan wat meer verbruiken verlies je daar niet teveel op.
Nuon contract loop af op 31 januari 2017. De welkomstbonus van Nuon dien ik nog te ontvangen, kijken of dat allemaal vlekkeloos loopt nu ik opgezegd heb. In principe heb ik het jaar straks uitgezeten en zou ik die moeten krijgen.
Aanbod van Nuon was vergelijkbaar met de goedkopere aanbieders alleen zonder de 250 euro welkomstbonus.....Helaas pindakaas dus. Greenchoice kan die prijzen gewoon aanbieden middels de tarieven, dat is ook wel prettig.
Nuon contract loop af op 31 januari 2017. De welkomstbonus van Nuon dien ik nog te ontvangen, kijken of dat allemaal vlekkeloos loopt nu ik opgezegd heb. In principe heb ik het jaar straks uitgezeten en zou ik die moeten krijgen.
Aanbod van Nuon was vergelijkbaar met de goedkopere aanbieders alleen zonder de 250 euro welkomstbonus.....Helaas pindakaas dus. Greenchoice kan die prijzen gewoon aanbieden middels de tarieven, dat is ook wel prettig.
Ik zit met warmte vast aan stadsverwarming Nuon. Het enige dat ik dus afneem is stroom bij een andere aanbieder naar keuze. Voor zo ver ik kan zien zijn er geen interessante aanbiedingen (acties) bij alleen afname van stroom. Klopt dat? Ik zit nu voor de tweede jaar maar bij Greenchoice, naar tevredenheid.
GreenChoice is soms inderdaad vrij goedkoop op vergelijkers. Van de 250 euro korting die je bij de meesten krijgt betaal je dik 100 euro extra vastrecht, blijft er 100-150 over. Als je verbruik hoog is streep je dat zo weg met korting op gas en stroom.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:51:
Zojuist overgestapt naar Green Choice, die waren zonder welkomstbonus erg voordelig met zeer scherpe tarieven. Mocht je dan wat meer verbruiken verlies je daar niet teveel op.
Heb er ook meerdere keren gezeten, mijn ouders ook, maar heb nu dusdanig geïsoleerd dat 10 cent korting op gas geen zoden aan de dijk zet.
Verwijderd
Ja het zou enkel nadelig kunnen zijn als ik extreem veel minder ga verbruiken. Dat zit er qua elektra niet in en gas ook niet snel._JGC_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:15:
[...]
GreenChoice is soms inderdaad vrij goedkoop op vergelijkers. Van de 250 euro korting die je bij de meesten krijgt betaal je dik 100 euro extra vastrecht, blijft er 100-150 over. Als je verbruik hoog is streep je dat zo weg met korting op gas en stroom.
Heb er ook meerdere keren gezeten, mijn ouders ook, maar heb nu dusdanig geïsoleerd dat 10 cent korting op gas geen zoden aan de dijk zet.
Bij NUON kreeg je, iig vorige week, afhankelijk van wat je invulde aan gasverbruik meer/minder welkomstbonus. Bij 1300-1400 m3 gas is dat 300€. Meer of minder gas en het gaat snel naar beneden. Het blijft echt een wisselwerking met je verbruik, en die kan behoorlijk fluctueren als het een koude winter wordt 
Vraag me eigenlijk wel af, of er met nieuwe belastingen gerekend wordt voor het nieuwe jaar bij al die vergelijkers, terwijl je nog in het oude jaar vergelijkt. Zij kunnen immers niet zien wanneer je contract verloopt ten tijde van de vergelijking?
Vraag me eigenlijk wel af, of er met nieuwe belastingen gerekend wordt voor het nieuwe jaar bij al die vergelijkers, terwijl je nog in het oude jaar vergelijkt. Zij kunnen immers niet zien wanneer je contract verloopt ten tijde van de vergelijking?
Ik heb soortgelijke ervaringen met ze, veel administratieve fouten, maar heb er juist een jaar gratis gas aan over gehouden... Positief dus!NegativeFreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:42:
Ik heb mijn verhaaltje in spoiler tags gestopt, zie mijn post.
[...]
Fijn dat ze er toch zijn, de goeie ervaringen.
[ Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 22-12-2016 22:42 ]
Oude of nieuwe belastingen in de vergelijkingen maakt niets uit voor de goedkoopste omdat dat vaste gegevens zijn, enkel leuk voor het netto totaalbedrag.
Enige wat bij het vergelijken belangrijk is, zijn je eigen invoergegevens. Die moeten overal hetzelfde zijn al kan je ook prima met 200 meer of minder rekenen als je het maar consequent doet.
Zelf net de VEH veiling meegedaan met 1 jr via Qurrent
Enige wat bij het vergelijken belangrijk is, zijn je eigen invoergegevens. Die moeten overal hetzelfde zijn al kan je ook prima met 200 meer of minder rekenen als je het maar consequent doet.
Zelf net de VEH veiling meegedaan met 1 jr via Qurrent
[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 22-12-2016 23:41 ]
Is de bonus dan ook daadwerkelijk afhankelijk van het verbruik aan het eind van de rit? Zo ja, dan zou dat toch ergens uitgelegd moeten staan. Zo niet, wat let je dan om een fictief hoog verbruik op te geven voor de 'offerte'? Als we zo gaan beginnen...Def1ant schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:10:
Bij NUON kreeg je, iig vorige week, afhankelijk van wat je invulde aan gasverbruik meer/minder welkomstbonus. Bij 1300-1400 m3 gas is dat 300€. Meer of minder gas en het gaat snel naar beneden. Het blijft echt een wisselwerking met je verbruik, en die kan behoorlijk fluctueren als het een koude winter wordt
De bonus wordt nog eens bevestigd in je contract. In mijn geval is het langjarig gemiddelde ook redelijk in die buurt, en op basis van die gemiddelde gegevens wordt het voorschot nu ook berekend (ook stroom) dus niet op de ingevulde waarden tijdens de vergelijking. Dus hoe het zit als je bijvoorbeeld 900 m3 of 1800m3 gemiddeld verbruik heb weet ik niet.Terpen Tijn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:48:
[...]
Is de bonus dan ook daadwerkelijk afhankelijk van het verbruik aan het eind van de rit? Zo ja, dan zou dat toch ergens uitgelegd moeten staan. Zo niet, wat let je dan om een fictief hoog verbruik op te geven voor de 'offerte'? Als we zo gaan beginnen...
Maar ik heb bij Energiedirect ook wel eens 1800 ingevuld voor de max korting en dat gekregen, terwijl mijn verbruik daadwerkelijk lager was.
[ Voor 15% gewijzigd door DutX op 23-12-2016 11:21 ]
Wij gaan verhuizen van een vochtig appartement van net na de oorlog naar een rijtjeshuis van circa 90 m2 met energielabel C en 6 zonnepanelen op het dak.
Nu weet ik niet wat reëel is qua verbruik (en opbrengst van de zonnepanelen). De vorige bewoner was alleenstaand en ik ga daar wonen met m'n vrouw, dus dat is ook geen vergelijkingsmateriaal. Daarnaast wist de man ook niet erg veel inhoudelijks te vertellen over de opbrengst van de zonnepanelen en zijn verbruik.
Het is een huis met een dubbele meter dacht ik gezien te hebben. Kan iemand een grove schatting doen en eventueel een aanbieder noemen die in deze categorie gunstig uitvalt (gezien de substantiële kans op behoorlijk meer/minder cerbruik)? Ik kom er namelijk niet echt uit. De welkom bonussen zijn aanlokkelijk, echter kan dat mij misschien ongunstiger doen uitvallen bij hoger of lager verbruik dan geschat.
Edit: Na alle prijsvergelijkers in de OP en meerdere verbruik situaties te hebben bekeken heb ik gekozen voor Nuon met een welkombonus van 300 euro. Gasverbruik werd laag geschat, maar ik heb hem bewust op 1400m3 gezet. In ons huidige appartement zitten we namelijk al op 1200m3 en m'n vrouw vindt het binnenklimaat pas behaaglijk bij 21 graden
. Daarnaast was ons stroomverbruik de afgelopen twee jaar 1800kw/u, die heb ik geschat op 1250kw/u piek en 1250kw/u dal (2500 kw/u totaal). Dat zal uiteindelijk niet zo hoog uitvallen, echter zullen we meer sfeerverlichting hebben branden ivm een grotere woning. Teruglevering wordt door de vergelijkingssites op 1200kw/u geschat, maar zelf gok ik dat dat op 1000kw/u uitkomt.
Ik ben erg tevreden met de geschatte kosten voor gas en licht.
Oude situatie appartement:
1800kw/u
1200m3
Prijs per jaar: 1250 euro
Nieuwe situatie rijtjeshuis:
2500kw/u
Minus circa 1000kw/u opbrengst zonnepanelen
1400 m3
Prijs per jaar: 893 euro
Nu weet ik niet wat reëel is qua verbruik (en opbrengst van de zonnepanelen). De vorige bewoner was alleenstaand en ik ga daar wonen met m'n vrouw, dus dat is ook geen vergelijkingsmateriaal. Daarnaast wist de man ook niet erg veel inhoudelijks te vertellen over de opbrengst van de zonnepanelen en zijn verbruik.
Het is een huis met een dubbele meter dacht ik gezien te hebben. Kan iemand een grove schatting doen en eventueel een aanbieder noemen die in deze categorie gunstig uitvalt (gezien de substantiële kans op behoorlijk meer/minder cerbruik)? Ik kom er namelijk niet echt uit. De welkom bonussen zijn aanlokkelijk, echter kan dat mij misschien ongunstiger doen uitvallen bij hoger of lager verbruik dan geschat.
Edit: Na alle prijsvergelijkers in de OP en meerdere verbruik situaties te hebben bekeken heb ik gekozen voor Nuon met een welkombonus van 300 euro. Gasverbruik werd laag geschat, maar ik heb hem bewust op 1400m3 gezet. In ons huidige appartement zitten we namelijk al op 1200m3 en m'n vrouw vindt het binnenklimaat pas behaaglijk bij 21 graden
Ik ben erg tevreden met de geschatte kosten voor gas en licht.
Oude situatie appartement:
1800kw/u
1200m3
Prijs per jaar: 1250 euro
Nieuwe situatie rijtjeshuis:
2500kw/u
Minus circa 1000kw/u opbrengst zonnepanelen
1400 m3
Prijs per jaar: 893 euro
[ Voor 36% gewijzigd door darkdesign op 28-12-2016 08:16 ]
Sta op het punt om over te stappen... keuze gevallen op PureEnergie
Krijg ik een email terug of ik €600,- borg wil betalen ivm een kredietcheck...
werkelijk geen idee waarom, maar als ze geen klant wensen... altijd goed gegaan elders
Dit gebaseerd op 350,- jaarkosten all in! Dan maar elders zoeken.
Gaslicht.com gebruikt, kom er niet echtuit. Wil eigenlijk 100% groen
Netto 0kWh en 5-600m3 gas
We gaan maart verhuizen naar een nieuwe woning. Hier zullen we onder de 500m3 zakken (zonnebboiler, vloerverwarming volledig, meer zonnepanelen)
Iemand een tip in deze?
Krijg ik een email terug of ik €600,- borg wil betalen ivm een kredietcheck...
werkelijk geen idee waarom, maar als ze geen klant wensen... altijd goed gegaan elders
Dit gebaseerd op 350,- jaarkosten all in! Dan maar elders zoeken.
We gaan maart verhuizen naar een nieuwe woning. Hier zullen we onder de 500m3 zakken (zonnebboiler, vloerverwarming volledig, meer zonnepanelen)
Iemand een tip in deze?
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Tja, en de welkomstbonus kun je naar fluiten zeker? De truc van het energiekartel, elkaars klanten overhalen net voor het einde van het energiecontract over te stappen en dan betalen zij de 'boete' wel. Zo is de goedkope energie leverancier met hoge energietarieven maar ook hoge welkomstbonus opeens heel duur, als je de welkomstbonus die uitgekeerd wordt op de laatste dag van het contract misloopt.NegativeFreak schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:29:
Verbruik 2500 kWh en 1100m3 gas. Krijgen we een cadeaubon van €150 bij. Tevens worden de boetes (€50 p/product) voor het vroegtijdig opzeggen bij Oxxio verrekend op eind van het 1 jarige contract.
Sowieso nooit meer 3 jaar doen. Duur, duurder, duurst. Ceteris paribus wat betreft vastrecht etc. is 1*€250 euro welkomstbonus natuurlijk altijd minder dan 3*€175 over 3 jaar. Ik heb al voor tientallen mensen energie omgezet de afgelopen jaren via prijsvergelijkers als Gaslicht.com, die netjes de 3jarige welkomstbonus door 3 delen en dan is een goedkoop meerjaren contract zeer zeldzaam. Uiteraard met de cashback via cashbackwebsite van prijsvergelijker of energieleverancier zelf voor mij
In jouw geval met de administratieve rompslomp snap ik het wel, maar in veel gevallen tuinen consumenten er gewoon keer op keer in.
Vergeet niet 1kWh in te vullen bij de vergelijker, anders kan het verkeerd gaan. En waarom kom je er niet uit?Crazy- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:31:
Als je zo Groen mogelijk wil dan moet je kiezen voor De Unie, Pure Energie en Qurrent, de rest is minimaal minder groen. Onderzoek in PDF staat daar ook en ik neem hem al jaren door, ziet er gewoon uit als solide onderzoek door een combinatie van instellingen met de juiste expertise.
Met jouw lage jaarverbruik komt een leverancier met een hoge welkomstbonus na 12 maanden er zeer waarschijnlijk als goedkoopste uit. Kies die, pak je geld na 12 maanden en stap direct weer over op een ander met dan de hoogste welkomstbonus (gasverbruik en vastrecht meegerekend) voor jouw postcode.
Vul voor de zekerheid ook een gasverbruik van 1000+ bij de prijsvergelijker omdat je dan vaak hogere welkomstbonussen krijgt. Wel even terugrekenen of dat dan een betere deal is met een daadwerkelijk verbruik van 500.
Vergeet voor de maximale korting niet de cashback van de vergelijkingssite mee te pakken of direct via de leverancier af te sluiten met een nog hogere cashback mits deze op haar website dezelfde tarieven als op de vergelijkingswebsite hanteert. De kleinere leveranciers doen dat vaker wel, grotere niet.
Wat jij mist? Dat EnergieDirect cashback hier €50 in plaats van €40 is. Dat je hier €40 voor Nuon krijgt in plaats van €30 en dat cashbacktotaal vrijwel altijd hogere cashbacks heeft dan het hier zo populaire cashbackxl.internetinfo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
Ik vraag via CashbackXl een éénjarig contract aan bij EnergieDirect en strijk daarover €40 op.
Vervolgens meld ik mij, via CashbackXL, aan als nieuwe klant bij Nuon en strijk wederom €30 op.
Wat mis ik?
Voor de duidelijkheid. Dit kan nooit en te nimmer meer. Consumentencontracten (wat voor dan ook) zijn in Europa altijd maximaal maandelijks opzegbaar na afloop contractperiode. Automatische verlenging met meer dan een maand is verboden en zal o.a. de ACM korte metten mee maken. Dwingend recht; zelfs als in je contract staat dat je automatisch verlengt wordt gaat dat niet gebeuren.flash2adv schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:59:
[ Voor 46% gewijzigd door Malarky op 01-01-2017 14:06 ]
Waarom krijg je overal een bonus als je gas en stroom afneemt? Wij hebben geen gas maat KWO die verplicht via een andere maatschappij gaat. Ik heb dus nu alleen stroom nodig, maar nergens krijg je dan een vorm van bonus behoudens de acties via vergelijkingssites.
De welkomstbonus die ik bij Oxxio had (de tablet) is in het 1e jaar al afbetaald, die zit verwerkt in het vastrecht (die €120 per product op jaarbasis is) en ik hoeft alleen de boete van het contract te betalen. Of de welkomstbonus bij Nuon daarmee in het geding komt als ik de boete door Nuon laat betalen weet ik niet, want die boete afhandeling moet je buiten het contract aanvragen bij Nuon. Daar ga ik nu wel extra op letten bij de aanvraag.Malarky schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:21:
[...]
Tja, en de welkomstbonus kun je naar fluiten zeker? De truc van het energiekartel, elkaars klanten overhalen net voor het einde van het energiecontract over te stappen en dan betalen zij de 'boete' wel. Zo is de goedkope energie leverancier met hoge energietarieven maar ook hoge welkomstbonus opeens heel duur, als je de welkomstbonus die uitgekeerd wordt op de laatste dag van het contract misloopt.
Sowieso nooit meer 3 jaar doen. Duur, duurder, duurst. Ceteris paribus wat betreft vastrecht etc. is 1*€250 euro welkomstbonus natuurlijk altijd minder dan 3*€175 over 3 jaar. Ik heb al voor tientallen mensen energie omgezet de afgelopen jaren via prijsvergelijkers als Gaslicht.com, die netjes de 3jarige welkomstbonus door 3 delen en dan is een goedkoop meerjaren contract zeer zeldzaam. Uiteraard met de cashback via cashbackwebsite van prijsvergelijker of energieleverancier zelf voor mij![]()
In jouw geval met de administratieve rompslomp snap ik het wel, maar in veel gevallen tuinen consumenten er gewoon keer op keer in.
[...]
Vergeet niet 1kWh in te vullen bij de vergelijker, anders kan het verkeerd gaan. En waarom kom je er niet uit?
Als je zo Groen mogelijk wil dan moet je kiezen voor De Unie, Pure Energie en Qurrent, de rest is minimaal minder groen. Onderzoek in PDF staat daar ook en ik neem hem al jaren door, ziet er gewoon uit als solide onderzoek door een combinatie van instellingen met de juiste expertise.
Met jouw lage jaarverbruik komt een leverancier met een hoge welkomstbonus na 12 maanden er zeer waarschijnlijk als goedkoopste uit. Kies die, pak je geld na 12 maanden en stap direct weer over op een ander met dan de hoogste welkomstbonus (gasverbruik en vastrecht meegerekend) voor jouw postcode.
Vul voor de zekerheid ook een gasverbruik van 1000+ bij de prijsvergelijker omdat je dan vaak hogere welkomstbonussen krijgt. Wel even terugrekenen of dat dan een betere deal is met een daadwerkelijk verbruik van 500.
Vergeet voor de maximale korting niet de cashback van de vergelijkingssite mee te pakken of direct via de leverancier af te sluiten met een nog hogere cashback mits deze op haar website dezelfde tarieven als op de vergelijkingswebsite hanteert. De kleinere leveranciers doen dat vaker wel, grotere niet.
[...]
Wat jij mist? Dat EnergieDirect cashback hier €50 in plaats van €40 is. Dat je hier €40 voor Nuon krijgt in plaats van €30 en dat cashbacktotaal vrijwel altijd hogere cashbacks heeft dan het hier zo populaire cashbackxl.
[...]
Voor de duidelijkheid. Dit kan nooit en te nimmer meer. Consumentencontracten (wat voor dan ook) zijn in Europa altijd maximaal maandelijks opzegbaar na afloop contractperiode. Automatische verlenging met meer dan een maand is verboden en zal o.a. de ACM korte metten mee maken. Dwingend recht; zelfs als in je contract staat dat je automatisch verlengt wordt gaat dat niet gebeuren.
Bedankt voor je feedback!
Hier dus precies hetzelfde, stadsverwarming moet verplicht bij Eneco, overstappen is niet mogelijk.bvbal79 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:18:
Waarom krijg je overal een bonus als je gas en stroom afneemt? Wij hebben geen gas maat KWO die verplicht via een andere maatschappij gaat. Ik heb dus nu alleen stroom nodig, maar nergens krijg je dan een vorm van bonus behoudens de acties via vergelijkingssites.
En met alleen energie krijg je nergens een actie of aanbieding, terwijl ik geen andere keuze heb (want er is hier geen gas aansluiting).
Ik ben toch benieuwd of iemand wel een actie voor alleen stroom heeft kunnen vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door freestyler2 op 01-01-2017 23:24 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ik kwam alleen gisteravond nog OXXIO tegen die geven nog een cashback van 87,50 op alleen stroom. Maar dan zit je ook maar 1 of 2 euro per maand onder de goedkoopste aanbieder via de vergelijkingssites. Als je dan nog via cashback XL 40 euro krijgt, zijn zij dan het goedkoopst wat stroom alleen betreft.freestyler2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:20:
[...]
Hier dus precies hetzelfde, stadsverwarming moet verplicht bij Eneco, overstappen is niet mogelijk.
En met alleen energie krijg je nergens een actie of aanbieding, terwijl ik geen andere keuze heb (want er is hier geen gas aansluiting).
Ik ben toch benieuwd of iemand wel een actie voor alleen stroom heeft kunnen vinden?
Ik zit nu twee jaar bij Qurrent en zat hun nieuwe aanbod te bekijken maar het klinkt te goed om waar te zijn of ik heb iets niet begrepen.
Vorig jaar heb ik één windtegoed gekregen á 250kWh "goed voor minstens een jaaropbrengst van 1 x 250 kWh" en gaat 5 jaar mee. Krijg ik dan na 5 jaar 250*5kWh of is dit 250/5 = 50kWh per jaar?
Nu geeft Qurrent in hun nieuwe aanbod bij twee jaar nogmaals 3x windtegoed weg.
Heb ik dan 4x windtegoed á 250 = 1000kWh stroom per jaar?! Dat is bijna 80% van mijn verbruik.
Toch is mijn voorgeschotelde maandbedrag 88 euro. Komt dit omdat dit later verrekend wordt?
code:
1
2
3
4
5
6
| Verbruik: Stroom Hoog: 590 kWh/jaar Laag: 667 kWh/jaar Gas: 1145 m3/jaar |
Vorig jaar heb ik één windtegoed gekregen á 250kWh "goed voor minstens een jaaropbrengst van 1 x 250 kWh" en gaat 5 jaar mee. Krijg ik dan na 5 jaar 250*5kWh of is dit 250/5 = 50kWh per jaar?
Heb ik dan 4x windtegoed á 250 = 1000kWh stroom per jaar?! Dat is bijna 80% van mijn verbruik.
Toch is mijn voorgeschotelde maandbedrag 88 euro. Komt dit omdat dit later verrekend wordt?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zojuist ook maar weer eens gewisseld van energiemaatschappij. Zat bij Essent, maar met mijn huidige verbruik kwamen ze niet eens in de top 15 van goedkoopste leveranciers uit terwijl ze dat wel waren de afgelopen 2 jaar. Jammer maar helaas.
In mijn lijstjes kwam Oxxio als 1 en 2 naar voren toe. Gezien ze niet hele hoge waarderingen krijgen en ik het bedrijf zelf ook niet vertrouw, toch maar voor de nummer 5 gegaan: Qurrent. Hoge waardering, 100% groen en waarschijnlijk geen administratieve puinhoop zoals het bij Oxxio soms wel is. Daar heb ik dan wel 50,- extra voor over t.o.v. Oxxio en zo'n 15 euro t.o.v. de 3e en 4e goedkoopste.
In mijn lijstjes kwam Oxxio als 1 en 2 naar voren toe. Gezien ze niet hele hoge waarderingen krijgen en ik het bedrijf zelf ook niet vertrouw, toch maar voor de nummer 5 gegaan: Qurrent. Hoge waardering, 100% groen en waarschijnlijk geen administratieve puinhoop zoals het bij Oxxio soms wel is. Daar heb ik dan wel 50,- extra voor over t.o.v. Oxxio en zo'n 15 euro t.o.v. de 3e en 4e goedkoopste.
Waarom vertrouw je het bedrijf niet? Gezien ik nadenk om Oxxio te nemen (zie mijn posts hierboven)Robkazoe schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:35:
Zojuist ook maar weer eens gewisseld van energiemaatschappij. Zat bij Essent, maar met mijn huidige verbruik kwamen ze niet eens in de top 15 van goedkoopste leveranciers uit terwijl ze dat wel waren de afgelopen 2 jaar. Jammer maar helaas.
Windtegoed is per jaar, dus je krijgt elk jaar een korting van 250kWh gegarandeerd, of meer indien ze meer opleveren. Hou er wel rekening mee dat dit de kWh prijs ex leveringskosten etc betreft vandaar dat het iets minder hard daalt. Daarnaast heb je kans dat je voorschot nog niet aangepast is op de windtegoeden.LED-Maniak schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:00:
Ik zit nu twee jaar bij Qurrent en zat hun nieuwe aanbod te bekijken maar het klinkt te goed om waar te zijn of ik heb iets niet begrepen.
code:
1 2 3 4 5 6 Verbruik: Stroom Hoog: 590 kWh/jaar Laag: 667 kWh/jaar Gas: 1145 m3/jaar
Oxxio is onderdeel Eneco tegenwoordig, zal dan toch wel meevallen nu?
Vroeger waren ze berucht, ik heb nog eens grote problemen gehad met Durion (waaruit Oxxio is ontstaan).
Na één belletje van Durion hadden ze ons gelijk klant gemaakt en daar heeft lang geduurd voordat we daar echt vanaf waren.
Vroeger waren ze berucht, ik heb nog eens grote problemen gehad met Durion (waaruit Oxxio is ontstaan).
Na één belletje van Durion hadden ze ons gelijk klant gemaakt en daar heeft lang geduurd voordat we daar echt vanaf waren.
Oxxio was vroeger een vaste gast bij consumentenprogramma's omdat ze er vaak een zooitje van maakten. Geen idee of dat nu nog zo is, maar ik waag mij er in ieder geval niet aan.bvbal79 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:02:
[...]
Waarom vertrouw je het bedrijf niet? Gezien ik nadenk om Oxxio te nemen (zie mijn posts hierboven)
Op 31 december 2015 overgegaan naar Eneco via Energieleveranciers.nl aangezien we op die dag ons nieuwe huis opgeleverd kregen van de vorige bewoners.
Vandaag ontving ik de jaarnota en tot mijn verbazing kwam ik de € 250,- welkomsbonus niet tegen in de berekening. Achteraf kon ik deze ook niet terug vinden in de contractbevestiging van Eneco. Ik heb ze maar een berichtje gestuurd, ben benieuwd naar de verklaring hiervan. In de actievoorwaarden van de energieleveranciers PDF kom ik tegen
Verder niet teveel opgelet op het contract van Eneco, aangezien er in de mail van Energieleveranciers ook een PDF zat met daarin info over de welkomsactie."Belangrijke actievoorwaarden
Actie: Welkomstkorting
De welkomstkorting is al doorberekend in het jaarbedrag en zal door Eneco worden vermeld op uw overstapbevestiging."
Vandaag ontving ik de jaarnota en tot mijn verbazing kwam ik de € 250,- welkomsbonus niet tegen in de berekening. Achteraf kon ik deze ook niet terug vinden in de contractbevestiging van Eneco. Ik heb ze maar een berichtje gestuurd, ben benieuwd naar de verklaring hiervan. In de actievoorwaarden van de energieleveranciers PDF kom ik tegen
Bedoelen ze hiermee dat als de vorige geregistreerde bewoners op dit adres al een welkomstcadeau hebben gekregen, een nieuwe bewoner nergens recht op heeft?Eneco verstrekt slechts 1 welkomstcadeau per leveringsadres.
Waarschijnlijk krijg je die korting apart uitbetaald. Heb zelf ook pas vorige week mijn bonus van Essent gekregen en dat contract heb ik ook eind december afgesloten. Mijn jaarafrekening komt pas in april. Ik vermoed dat het bij jou ook het geval zal zijn.tweakerdennis schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 06:28:
Op 31 december 2015 overgegaan naar Eneco via Energieleveranciers.nl aangezien we op die dag ons nieuwe huis opgeleverd kregen van de vorige bewoners.
[...]
Verder niet teveel opgelet op het contract van Eneco, aangezien er in de mail van Energieleveranciers ook een PDF zat met daarin info over de welkomsactie.
[...]
Bedoelen ze hiermee dat als de vorige geregistreerde bewoners op dit adres al een welkomstcadeau hebben gekregen, een nieuwe bewoner nergens recht op heeft?
Hier vanaf 23-2-16 EON, en had toen 120 euro welkomsbonus stond er. Maandbedrag 125 euro.
Kreeg een mail vorige maand dat het verrekend zou worden in dec. En inderdaad, laatst afboeking is 5 euro ipv 125. Ik ga weer overstappen, EON heeft geen goedkope oplossing of bonus voor vaste klanten. Dus per 24-2-17 weer iets anders, met goede kwh prijs en met bonus. Kan ik dat nu al aanvragen? Of mag dat pas x weken voordat het huidige contract afloopt? Of beter om een maand te wachten, gaan de prijzen zakken?
Kreeg een mail vorige maand dat het verrekend zou worden in dec. En inderdaad, laatst afboeking is 5 euro ipv 125. Ik ga weer overstappen, EON heeft geen goedkope oplossing of bonus voor vaste klanten. Dus per 24-2-17 weer iets anders, met goede kwh prijs en met bonus. Kan ik dat nu al aanvragen? Of mag dat pas x weken voordat het huidige contract afloopt? Of beter om een maand te wachten, gaan de prijzen zakken?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Heb vorig jaar midden januari 2016 met de mediamarkt actie in mijn nieuwe huis gestart:
Media Markt Groene Stroom Zeker
Maar betekent dus als ik nu medio januari ene nieuwe leverancier afsluit ik zonder boetes of dergelijke eronder uit kan komen.
Volgens energieleveranciers.nl kan ik dik besparen om naar Oxxio te gaan.
Totaal leveringskosten€ -266,29
Maar klopt dat?
Maar betekent dus als ik nu medio januari ene nieuwe leverancier afsluit ik zonder boetes of dergelijke eronder uit kan komen.
Maar klopt dat?
Goede les voor de volgende keer, nooit 3 jaar afsluiten maar 1 jaarJoostje123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:44:
Heb vorig jaar midden januari 2016 met de mediamarkt actie in mijn nieuwe huis gestart:
Maar klopt dat?
Neem contact op met Oxxio en vraag of ze je boete vergoeden.
En sowieso: sluit geen stroom af bij de mediamarkt maar doe dat lekker rustig thuis via de bekende vergelijkingswebsites.

Zo, even een gunstig verbruik ingevuld bij easy, en dan komt dit eruit.
Echt prognose verbruik is 1300 dal, 1700 normaal en 950 gas. Maar dan is de korting lager

Dus dit vandaag aanvragen per 24-2-17, actietarief loopt tot 1-2-18, en dan een paar dagen variabel tarief denk ik, en weer overstappen.
Trouwens, wat ik ook invul voor verbruik, 9/10 keer is Nuon bovenaan, is dit normaal? Of iemand nog beter idee?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Wat zegt gaslicht.com ?PCJR schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:54:
[afbeelding]
Zo, even een gunstig verbruik ingevuld bij easy, en dan komt dit eruit.
Echt prognose verbruik is 1300 dal, 1700 normaal en 950 gas. Maar dan is de korting lager![]()
Dus dit vandaag aanvragen per 24-2-17, actietarief loopt tot 1-2-18, en dan een paar dagen variabel tarief denk ik, en weer overstappen.
Trouwens, wat ik ook invul voor verbruik, 9/10 keer is Nuon bovenaan, is dit normaal? Of iemand nog beter idee?
Ik vind die tarieven nou niet echt geweldig, gas lijkt nogal duur bij Nuon.
Bij mij komt Nuon niet eens in de top10 voor (4000 kWh en 750m3).
Edit: maar op jouw echte verbruik wel Nuon bovenaan, daarna Oxxio.
Overigens hoef je daar helemaal geen extreem verbruik in te vullen om gewoon die korting te krijgen hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 04-01-2017 12:02 ]
Klopt, gas is idd duurder, maar die 245 euro maakt dan veel goed denk ik. Gaslicht:martinusz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:59:
[...]
Wat zegt gaslicht.com ?
Ik vind die tarieven nou niet echt geweldig, gas lijkt nogal duur bij Nuon.
Bij mij komt Nuon niet eens in de top10 voor (4000 kWh en 750m3).
Edit: maar op jouw echte verbruik wel Nuon bovenaan, daarna Oxxio.
Overigens hoef je daar helemaal geen extreem verbruik in te vullen om gewoon die korting te krijgen hoor.

Idd, met 1300 1700 950 verbruik heb je 240 euro korting, scheelt 5 euro. Maar als je minder dan 2000 gas invult meen ik, heb je hogere kwh prijs...
Btw, als ik 2000 2000 750 van jou invul kom ik op oxxio, en die heeft duurdere m3 gasprijs, vergelijkbaar kwh, en maar 145 euro korting. Dus Nuon lijkt me zo gek nog niet.
[ Voor 19% gewijzigd door PCJR op 04-01-2017 12:09 ]
Nee he, heb ik weer, vandaag krijg ik max 220 ipv 245 euro bonus bij Nuon, zowel via easy als gaslicht.
Fijn...
Fijn...
Het zijn allemaal geautomatiseerde systemen dus de bonus en tarieven kunnen inderdaad per dag verschillen.
Ben er zelf nog niet achter of het nu slimmer is om een hoger verbruik door te geven om zo een hogere bonus te ontvangen.
Ben er zelf nog niet achter of het nu slimmer is om een hoger verbruik door te geven om zo een hogere bonus te ontvangen.
Moet je inderdaad beetje vergelijken, zien of een andere dan bovenaan komt, kijken naar die zijn kwh en m3 tarieven, en kijken naar de tarieven van de aanbieder die bij je eigen verbruik als eerste staat. En dan ook naar die tarieven kijken en de bonus als je een hoger verbruik dan instelt. Bij Nuon ging de kwh prijs omlaag, m3 gelijk, en bonus meer, tot max 220 euro.chrisborst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:21:
Het zijn allemaal geautomatiseerde systemen dus de bonus en tarieven kunnen inderdaad per dag verschillen.
Heb net als PCJR gedaan, met als extra uitrekenen of ik met mijn eigen verbruik incl de hogere bonus alsnog goedkoper uitkom dan de nr 1 als ik mijn eigen verbruik door had gegeven.chrisborst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:21:
Oxxio geeft op dit moment €145 welkomstpremie bij een gasverbruik tot 875m3. Vanaf 875m3 geeft ze €165 welkomstpremie op de vergelijkingswebsites.chrisborst schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:21:
Voor een kennis komt Oxxio met stip als goedkoopste uit de bus bij een realistisch gasverbruik van 750m3. Waarom dan bij het afsluiten daar niet snel 875 van maken en die extra €20 incasseren...
Ook bij Eneco is het omslagmoment 875m3 waarbij de welkomstpremie van €115 naar €155 gaat. Echter waren ze €42 duurder dan Oxxio en zou Oxxio met deze truc dus €22 goedkoper worden dan Eneco. De andere leveranciers in de onderste prijsregionen geven geen (gasverbruik afhankelijke) welkomstpremie.
Bij Nuon scheelt het allemaal per zoekopdracht maar nu is het bij mij 800m3->899m3 = €140, vanaf 900m3 = €190 en blijkbaar doen de postcodes er ook nog toe.
[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 08-01-2017 03:51 ]
Ouders gisteren ook over laten stappen naar EnergieDirect. Ze hadden van Nuon een "blijven loont" voorstel gekregen, als ze voor een jaar vast zouden zetten betalen ze geen 1923 per jaar maar krijgen ze een geweldige korting en betalen ze 1970 per jaar...
Nu bij ED voor 1716 per jaar, scherpe tarieven, laag vastrecht en 80 euro korting. Met het eigen geschatte verbruik komen ze op 1512. Verder aangemeld via CashBackXL voor 40 euro extra.
Oxxio was nog een tientje goedkoper in totaal, maar die partij heeft nogal een nare bijsmaak uit hun Durion tijd.
Nu bij ED voor 1716 per jaar, scherpe tarieven, laag vastrecht en 80 euro korting. Met het eigen geschatte verbruik komen ze op 1512. Verder aangemeld via CashBackXL voor 40 euro extra.
Oxxio was nog een tientje goedkoper in totaal, maar die partij heeft nogal een nare bijsmaak uit hun Durion tijd.
Afgelopen vrijdag contact gehad met Eneco. Hier gaven ze aan dat je ten alle tijden aan contractbreuk mag doen en dat een nieuwe leverancier deze altijd betaald...martinusz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:00:
[...]
Goede les voor de volgende keer, nooit 3 jaar afsluiten maar 1 jaar
Neem contact op met Oxxio en vraag of ze je boete vergoeden.
Kan iemand dit bevestigen?
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Niet waar, niet iedere leverancier doet dat, altijd kijken op de site of ze dat doen.Hokkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Afgelopen vrijdag contact gehad met Eneco. Hier gaven ze aan dat je ten alle tijden aan contractbreuk mag doen en dat een nieuwe leverancier deze altijd betaald...
Voorwaarden zijn te vinden via Google/energieleverancier. Op dit moment vergoeden veel leveranciers de opzegvergoeding (gedeeltelijk) mits je 3 jaar bij hen klant wordt. Maar alles meer dan 1 jaar is altijd duur geweest en vaak veel duurder, dus dat wil je niet.Hokkie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Afgelopen vrijdag contact gehad met Eneco. Hier gaven ze aan dat je ten alle tijden aan contractbreuk mag doen en dat een nieuwe leverancier deze altijd betaald...
Als je net aan je 3e jaar begint ben je er voor €50 voor stroom en €50 voor gas vanaf, dat is vaak interessant. 3 weken voor einde contract ook, maar dan haal je het er nooit meer uit.
Waarom kijkt iedereen toch zo geil naar die bonussen en cadeautjes? Waar denk je dat die van betaald worden? Uiteindelijk betaal je die zelf...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
JajaGé Brander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:24:
Waarom kijkt iedereen toch zo geil naar die bonussen en cadeautjes? Waar denk je dat die van betaald worden? Uiteindelijk betaal je die zelf...
Die wordsn betaald door de vaste klanten welke niet jaarlijks gebruik maken van overstappen ;-)Gé Brander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:24:
De kortingen die je als bestaande klant krijgt betaal je inderdaad uit eigen zak. 100 euro korting op een jaar verlengen, maar dan met 4 euro per product per maand extra vastrecht bijvoorbeeld bij Essent, of een gratis Nest thermostaat en nog meer extra vastrecht voor 3 jaar vast.Gé Brander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:24:
Het is gewoon wat je uiteindelijk onder de streep betaalt. Ik zit zelf bij EnergieDirect, 80 euro korting en scherpe tarieven. Op vastrecht knaag je al 5 euro per maand van een standaard contract bij Nuon af, zit je op 140 euro korting tov Nuon. De rest van de hoge korting die Nuon soms geeft wordt opgevreten door een scherper leveringstarief, maar als je zelf opwekt en een goed geisoleerd huis hebt kan je beter voor hogere tarieven en een hogere korting gaan.
Verder opmerking hierboven over -200: die toeslag krijg je van de overheid. Elke aansluiting krijgt een "korting energiebelasting" van een paar honderd euro uitgekeerd, of je dat nu verbruikt of niet maakt niet uit. Overheid zou grof geld kunnen besparen door die korting afhankelijk te maken van het verbruik.
Edit:
Verder, als je gewoon volgzaam doet wat je leverancier je voorschotelt krijg je helemaal geen korting en ook geen scherp tarief. Mijn ouders kregen van Nuon post om met "Blijven loont" hun tarief weer voor een jaar vast te zetten, dan kregen ze korting. Met hun verbruik was vastzetten met korting 50 euro per jaar duurder dan variabel met elk moment opzegbaar door laten lopen

[ Voor 12% gewijzigd door _JGC_ op 09-01-2017 09:31 ]
Diverse vergelijkingssites zijn ondertussen al jaren zo up-to-date dat ze elk tarief + cent belasting zelfs als deze verschilt per postcode precies weten mee te nemen in het totaalbedrag.Gé Brander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:24:
Als uit een vergelijkingssite volgt dat met een bepaald geschat verbruik (bijvoorbeeld aan de hand van je laatste jaarafrekeningen van je huidige energie leverancier) leverancier X met €250 cashback voor jouw situatie op dit moment de voordeligste is, dan is dat zo. Misschien kost leverancier Y met dat geschat verbruik op een tientje meer en geeft geen cashback. Aan jou de afweging of je eerder meer of minder denkt te verbruiken (van minder verbruik wordt de cashback relatief meer, andersom juist minder).
Ik zie in dit topic niemand meer geilen op cadeautjes, daarentegen kom ik wel veel mensen tegen in het wild die beweren dat 'overstappen toch niet loont' omdat ze zich een keer aan de deur voor een zeer-strak-mkb-tarief-want-zakelijk-doch-helaas-ex-btw-en-15%-opzegvergoeding en bij de Mediamarkt voor een 50-jaar-vast-aan-super-ik-ben-toch-niet-gek-tarief-met-kortingsbonnen-van-ici-paris-xl!!! hebben laten strikken.
Als je zonder je eigen verbruikscijfers in achting te nemen en volledig door te rekenen meedoet met welke actie of collectief dan ook, dan is de kans inderdaad groot dat je van de koude kermis thuis komt. Er is nu eenmaal nooit (ooit, nu en later niet) een leverancier geweest die voor elk mogelijk verbruik het beste tarief biedt. In tegendeel zelfs...
Terwijl het allemaal zo ontzettend simpel kan zijn. Je hebt een jaarafrekening in je online account (en per post) staan van je energie leverancier. Daar staat je postcode, huisnummer, dalverbruik, normaalverbruik, gasverbruik en je totale kosten van afgelopen jaar inclusief alles (behalve eventuele cashback dan). Je knikkert die gegevens in een fatsoenlijke prijsvergelijker en je ziet per direct of hebt überhaupt zin heeft om verder te kijken. Klusje van letterlijk 60 seconden om een eerste goede indicatie te krijgen van je besparing.
[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 10-01-2017 10:02 ]
Even sheet gemaakt. Alle gele velden invullen. Zo kun je bij bv easyswitch 3000 hoog 3000 laag en 3500 m3 gas invullen en kijken of er meer korting en lagere kwh tarieven uitkomen. Deze kun je samen met je echte eigen prognose-verbruik invullen in de sheet en dan zie je je jaar resultaatSuli schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:11:
[...]
Heb net als PCJR gedaan, met als extra uitrekenen of ik met mijn eigen verbruik incl de hogere bonus alsnog goedkoper uitkom dan de nr 1 als ik mijn eigen verbruik door had gegeven.
https://dl.dropboxusercon...ruik%20easyswitch_v1.xlsx

Heb het ook net wat anders berekend.
Hier mijn snelle en onoverzichtelijke voorbeeld van de tarieven in November.
De tarieven zijn hoger bij Nuon (met een hogere bonus) dan bij Energieflex. Als ik ongeveer eigen verbruik had ingevuld, kreeg ik minder korting bij Nuon met een iets lagere kWh tarief met grijze stroom.
Dus om te kijken of ik alsnog goedkoper ben bij mijn (iets lagere) verbruik, alles zo snel getoetst.
+2.74 was wat nog bij moest na het berekenen van de energiekorting en Liander kosten. Lasten die normaal hetzelfde zijn overal.
De tarieven zijn hoger bij Nuon (met een hogere bonus) dan bij Energieflex. Als ik ongeveer eigen verbruik had ingevuld, kreeg ik minder korting bij Nuon met een iets lagere kWh tarief met grijze stroom.
Dus om te kijken of ik alsnog goedkoper ben bij mijn (iets lagere) verbruik, alles zo snel getoetst.
+2.74 was wat nog bij moest na het berekenen van de energiekorting en Liander kosten. Lasten die normaal hetzelfde zijn overal.

Ok, maar wat is bij jou anders dan? Of heb ik iets gemist of fout in mijn sheet?Suli schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:42:
Heb het ook net wat anders berekend.
[afbeelding]
Het is hetzelfde, alleen moet er ook getoetst worden of er een andere tarief bij komt als je een ander verbruik invult. Zoals in mijn geval bij Nuon, die grijs werd met andere tarieven, ipv de groene stroom met iets lagere bonus..
Nou ja, het is allemaal hetzelfde eigenlijk met wat ook de vergelijkers doen
.
Nou ja, het is allemaal hetzelfde eigenlijk met wat ook de vergelijkers doen
[ Voor 31% gewijzigd door Suli op 10-01-2017 13:22 ]
De kruks zit m in het zo voordelig mogelijk maken van de totaalprijs over een jaar.Suli schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:20:
Het is hetzelfde, alleen moet er ook getoetst worden of er een andere tarief bij komt als je een ander verbruik invult. Zoals in mijn geval bij Nuon, die grijs werd met andere tarieven, ipv de groene stroom met iets lagere bonus..
Nou ja, het is allemaal hetzelfde eigenlijk met wat ook de vergelijkers doen.
Soms is dat met veel bonus en iets hoger kwh/m3 tarief. En soms is dat met geen/weinig bonus en scherpere tarieven. Dit hangt weer af van je verbruik. Hoe lager je verbruik hoe meer de bonus gaat tellen en hoe hoger de kwh prijs kan zijn. En andersom...
Voor mij is het de 220 euro bonus die t m doet, de kwh prijs is niet op zijn scherpst. Ik heb relatief weinig verbruik.
Vandaag gebeld of ik wilde verlengen. Mooi moment om even te gaan vergelijken. Enige irritante is dat elke vergelijkingssite een andere leverancier heeft met de goedkoopste tarieven. Sommige bieden leverancier X enkel aan als variabel, de ander hanteert weer hele andere tarieven dan bij leverancier X op de website staan.
Zo geeft Independer aan dat Budget het goedkoopst is. Tarieven van piek 0,1745 en dal 0,1660 en dan vaste kosten van 30 euro per jaar. Ga ik bij Budget zelf kijken zijn de tarieven gewoon 2 cent duurder. Dan zal Independer wel weer korting krijgen zeker?
Ik heb hier zo'n enorme hekel aan, nu moet ik vergelijkingssites gaan vergelijken.
Zo geeft Independer aan dat Budget het goedkoopst is. Tarieven van piek 0,1745 en dal 0,1660 en dan vaste kosten van 30 euro per jaar. Ga ik bij Budget zelf kijken zijn de tarieven gewoon 2 cent duurder. Dan zal Independer wel weer korting krijgen zeker?
Ik heb hier zo'n enorme hekel aan, nu moet ik vergelijkingssites gaan vergelijken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vergelijkingssites hebben zelf ook weer afspraken met energieleveranciers (bijvoorbeeld ze leveren elke maand een bepaald aantal klanten aan de energieleverancier, maar dan willen ze wel de goedkoopste tarieven kunnen geven plus natuurlijk de bonus voor de vergelijkingssite zelf), dat maakt de verschillen onderling.Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:01:
Vandaag gebeld of ik wilde verlengen. Mooi moment om even te gaan vergelijken. Enige irritante is dat elke vergelijkingssite een andere leverancier heeft met de goedkoopste tarieven. Sommige bieden leverancier X enkel aan als variabel, de ander hanteert weer hele andere tarieven dan bij leverancier X op de website staan.
Ik heb weleens geprobeerd direct de tarieven van een vergelijkingswebsite te krijgen voor een verlenging via de telefoon, maar daar ging de energieleverancier niet in mee. Dus destijds maar weer overgestapt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 11-01-2017 00:14 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb 1x een aanbieding van een prijsvergelijker voor nieuwe klanten gekregen als bestaande klant. Was bij GreenChoice, gewoon gevraagd en offerte gekregen die ik kon tekenen. Jaar erop weer geprobeerd maar toen wilden ze niks anders dan wat op hun website staat, dus alsnog overgestapt.
Ik heb het nu maar afgesloten via Independer. Vind het zelf absoluut geen prettig idee dat vergelijkingssites weer vergeleken moeten worden maar dit was nu eenmaal de voordeligste deal.Jumpman schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:11:
[...]
Vergelijkingssites hebben zelf ook weer afspraken met energieleveranciers (bijvoorbeeld ze leveren elke maand een bepaald aantal klanten aan de energieleverancier, maar dan willen ze wel de goedkoopste tarieven kunnen geven plus natuurlijk de bonus voor de vergelijkingssite zelf), dat maakt de verschillen onderling.
Ik heb weleens geprobeerd direct de tarieven van een vergelijkingswebsite te krijgen voor een verlenging via de telefoon, maar daar ging de energieleverancier niet in mee. Dus destijds maar weer overgestapt.
Blijft altijd apart als zo'n energieleverancier je belt en vraagt of je tevreden bent. Mijn antwoord is altijd als volgt: "Er komt stroom uit het stopcontact dus dat is fijn, alleen beheren jullie het netwerk niet dus daar kan ik jullie moeilijk op beoordelen. Volgens mij doen jullie niet meer dan elke maand geld afschrijven en dat lukt jullie goed. Dus ja, dan ben ik wel tevreden."
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Haha, ja mooi he, zijn trouwens ook veel mensen die dat niet begrijpen hoor, die denken dat ze door overstappen wellicht even zonder stroom komen te zittenTsurany schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:54:
[...]
Blijft altijd apart als zo'n energieleverancier je belt en vraagt of je tevreden bent. Mijn antwoord is altijd als volgt: "Er komt stroom uit het stopcontact dus dat is fijn, alleen beheren jullie het netwerk niet dus daar kan ik jullie moeilijk op beoordelen. Volgens mij doen jullie niet meer dan elke maand geld afschrijven en dat lukt jullie goed. Dus ja, dan ben ik wel tevreden."

Enige wat leverancier doet is energie inkopen, klanten werven, boetes betalen en facturen sturen (beetje gechargeerd, maar dekt ongeveer de lading
En toch is het niet zo gek dat mensen dit denken, hoeveel mensen stappen jaarlijks over naar een nieuwe "dataleverancier" (tv / internet / bellen)? Weinig, terwijl ik denk dat je op jaarbasis 25% kan besparen door jaarlijks over te stappen... En op een abonnement van gemiddeld € 50 is dat op jaarbasis toch weer € 150.martinusz schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:02:
[...]
Haha, ja mooi he, zijn trouwens ook veel mensen die dat niet begrijpen hoor, die denken dat ze door overstappen wellicht even zonder stroom komen te zitten![]()
Enige wat leverancier doet is energie inkopen, klanten werven, boetes betalen en facturen sturen (beetje gechargeerd, maar dekt ongeveer de lading)
En dan zijn er altijd mensen die horrorverhalen hebben gelezen op feesboek van mensen waarbij de overstap fout is gegaan... Of Metro-lezers die gelezen hebben dat er bijna altijd fouten in de jaarafrekening zitten bij overstappers...
Overigens ben ik altijd nét te laat met overstappen, ik vergeet elke keer dat ik circa 4 weken van te voren moet overstappen omdat ik anders een tijdje met een flexibel tarief zit...
Stomme vraag wellicht, maar als je een jaarcontract afneemt dan kan een maatschappij toch niet de tarieven aanpassen ?
Of moet ik dan toch even in de algemene voorwaarde gaan kijken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Als je een jaarcontract met vaste tarieven afsluit niet nee. Alleen is er ook zoiets als de overheid, daarmee heb je een contract tot na je dood en je hebt maar te slikken wat ze je opleggen.MdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:11:
Stomme vraag wellicht, maar als je een jaarcontract afneemt dan kan een maatschappij toch niet de tarieven aanpassen ?
Energiebelasting wordt elk jaar opnieuw bepaald en kan dus halverwege je contract wijzigen.
[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 15-01-2017 15:56 ]
Dan zal het waarschijnlijk door de belasting komen, maar ik had even zoiets van 
Heb een jaarcontract van Eneco (tot 27 maart)
Betaalde voor 1 januari:
Normaaltarief: € 0,1888
Laagtarief: € 0,1745
Nu is dat:
Normaaltarief: € 0,1917
Laagtarief: € 0,1774
Het verschil is minimaal, maar dacht van wat is dat nou.
Maar zal ongetwijfeld door een of andere belasting zijn wellicht, zal morgen eens bellen en informeren dan weet ik het zeker
Heb een jaarcontract van Eneco (tot 27 maart)
Betaalde voor 1 januari:
Normaaltarief: € 0,1888
Laagtarief: € 0,1745
Nu is dat:
Normaaltarief: € 0,1917
Laagtarief: € 0,1774
Het verschil is minimaal, maar dacht van wat is dat nou.
Maar zal ongetwijfeld door een of andere belasting zijn wellicht, zal morgen eens bellen en informeren dan weet ik het zeker
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 15-01-2017 16:02 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Mijn ervaring van vele overstappen per jaar in ruime kring is dat de grootste vergelijkingssites vrijwel overeen stemmen met elkaar tegenwoordig.Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:01:
Dat de leverancier op eigen website hogere tarieven aanbiedt is altijd zo geweest en bijna altijd zo. Qurrent bijvoorbeeld had dat halfjaar geleden niet, nu weer wel.
Over Qurrent, zaterdag standaard contract afgesloten bij gaslicht en bevestiging met bonus van €75 ipv €150 per email. Even bellen en gelijk goed gezet.
Maar toch...het is blijven opletten.
Ik zag toch wat verschillen. Kwam uiteindelijk door het feit dat Independer een exclusieve deal had. Bij sommige prijsvergelijkers was die deal dan ook niet te vinden. Andere, zoals de consumentenbond, kenden wel die tarieven maar konden hem niet afsluiten.Malarky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:36:
[...]
Mijn ervaring van vele overstappen per jaar in ruime kring is dat de grootste vergelijkingssites vrijwel overeen stemmen met elkaar tegenwoordig.
Dat de leverancier op eigen website hogere tarieven aanbiedt is altijd zo geweest en bijna altijd zo. Qurrent bijvoorbeeld had dat halfjaar geleden niet, nu weer wel.
Over Qurrent, zaterdag standaard contract afgesloten bij gaslicht en bevestiging met bonus van €75 ipv €150 per email. Even bellen en gelijk goed gezet.
Maar toch...het is blijven opletten.
Ik vind het niets meer dan een verziekte markt. Tientallen aanbieders die ergens "energie" inkopen en dan weer verkopen. Ze doen niks anders dan klantenserviceje spelen en wat met contracten schuiven. Je moet helaas meespelen omdat het je anders geld kost.
Verwijderd
Zelf stap ik elk jaar over via doeeensniet.nl. Daar heb je gewoon een lijstje met alle goedkope aanbieders en kan je zelf kiezen welke je wilt. Werkt opzich best goed en scheelt mij veel tijd met zoeken. 
Met je eerste bericht een site promoten zien wij hier gewoon als spam.
Met je eerste bericht een site promoten zien wij hier gewoon als spam.
[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2017 12:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4