Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:13
Ik zou toch wat meer shoppen dan...Ik zit nu toevalig net ook te kijken via dat soort sites en zie dat ik via jouw site €1817,54 per jaar kwijt ben en via gaslicht.com €1671,73...beid Eneco bovenaan als goedkoopste...scheelt nog al

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

idef1x schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Ik zou toch wat meer shoppen dan...Ik zit nu toevalig net ook te kijken via dat soort sites en zie dat ik via jouw site €1817,54 per jaar kwijt ben en via gaslicht.com €1671,73...beid Eneco bovenaan als goedkoopste...scheelt nog al
Inderdaad, ik zie ook dat ik via Independer goedkoper uit ben geweest simpelweg omdat ze een betere exclusieve deal hadden dan Online Energievergelijker.
Je moet echt de exclusieve deals vergelijken de verschillende vergelijkers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:41
Mja, even accountje registreren om een linkje te dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik zit bij Energiedirect en heb een variabel contract. Hartstikke leuk in deze tijden natuurlijk.
Nu werd ik zojuist door ze gebeld door ze met een aanbieding, het Altijd Voordeel contract.

Hierbij de voorwaarden: https://www.energiewereld...arden-Altijd-Voordeel.pdf

Het complete contract volgt nog per mail. Aangezien ik 14 dagen bedenktijd heb ben ik onder voorbehoud akkoord gegaan.

Dit werd mij verteld:

- Vastrecht gaat van 7,50 voor gas en 7,50 voor energie naar 1 en 1 euro per maand
- 2,5% korting op het huidige energietarief (EDIT: foutje, de tarieven gaan ca. 2,5% OMHOOG, van 0,578 naar 0,592 en van 0,179 naar 0,182)
- cashback van 80 euro na 12 maanden
- contractduur 12 maanden
- Na 12 maanden weer variabel contract (of ik moet zelf tegen die tijd een vast contract afsluiten.

De enige adder die ik kan bedenken is dat het energietarief nog één keer aangepast gaat worden dit jaar, en wel in juni/juli. Dan gaat het tarief waarschijnlijk omhoog en komt het ruim boven het variabele tarief te liggen.

Ik verbruik 0-100 kWh per jaar (zonnepanelen) en ca. 2200 m3 gas.

Besparing is dus 13*12 = Eur 156,- + Eur 80,- = Eur 236,- minus een klein beetje i.v.m. het hogere tarief na juni/juli.

Aanbieding lijkt haast te mooi om waar te zijn. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 20-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Kan het kloppen dat de energieprijzen vanaf 1 januari een stuk duurder zijn gewoorden?

Tussen kerst en oud en nieuw vroeg mijn zusje om eens te kijken naar een energieleverancier voor haar net gekocht woning. Ik zie op Whatsapp dat ik bij Nuon (waar ik nu ook bij zit) op een totaalprijs kwam van 847 euro per jaar voor 2500kwh en 1250m3 gas. Hun huis is hetzelfde als ons, het is hun eerste leverancier en dit zijn mooie start waarden.

Maar nu kijk ik bij Nuon en het gekke is dat ik nu 1400,03 euro. Dat is heel wat meer.

Ik kwam bij Nuon terecht omdat ze vorig jaar september een mooie aanbieding hadden: Binnetie in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" en vreemde was dat ze niet bij gaslicht voor kwamen in de lijst, maar rechtstreeks via hun 'Uit je stekker weken' waren ze heel goedkoop.
Kijk ik nu bij gaslicht met 2500kWh en 1250m3 gas (Drenthe) dan is Eneco de goedkoopste met €1180,97 op jaarbasis en Nuon vierde met €1200,58.

Nu lijkt het dus omgedraaid en is het voordeliger om via Gaslicht af te sluiten in plaats van bij Nuon direct... want er zit 200 euro verschil in bij een 1 jarig contract.

Is daar een verklaring voor? Sowieso dat ze eind van 2016 een heel stuk voordeliger waren dan nu (847 vs 1200 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Acties veranderen van dag tot dag. Daarom is het ook altijd goed uitzoeken wat je via welk kanaal afsluit, en daarna is het ook nog goed in de gaten houden of je echt krijgt wat besteld is.

Als je verbruik laag is (met 2500KWh en 1250m3 ga je op leveringstarief niet veel winnen) hakken de dikke kortingen er nogal in. Ik heb hier destijds een dame aan tafel gehad die mij veel goedkoper energie kon geven dan welke andere overstapservice dan ook. Die kwam met zakelijke contracten, 3 jaar vast en een torenhoog vastrecht en hele scherpe leveringstarieven. Die is geirriteerd weggegaan toen ik zei dat ik met mijn verbruik liever een scherp vastrecht en een dikke korting heb dan een laag leveringstarief en daarnaast niet 3 jaar aan een leverancier vast wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ligt het aan mij of zijn de bedrijven minder bezig met welkomsbonussen te geven aan nieuwe klanten ?
Ik mag eind maart weer voor een nieuwe leverancier gaan.

Nu zit ik bij Eneco, maar die kunnen mij waarschijnlijk nu geen korting geven ;)
Zal ze binnenkort eens bellen voor een verlengingsaanbod.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Powerpeers ?
Dat is toch een dochter van Nuon dacht ik ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 13:31
Heb antwoord nodig op een vraag betreffende de verschillen in leveringskosten en saldeerwijze bij mijn keuze om over te stappen. We hebben sinds deze maand zonnepanelen en dus wordt onze situatie anders. Nu komt er bij het vergelijken (met verwachte, lage verbruik) dat Nuon (1) of Oxxio (2) de goedkoopste zijn, met 2 verschillen (Beiden bieden overigens een ruime welkomsbonus aan.):

- Nuon heeft lagere leveringskosten voor gas en stroom, maar als saldeerwijze: "Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik."
- Oxxio heeft hogere leveringskosten, maar als saldeerwijze: "Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik."

Wat is nu de beste keuze, met het oog op saldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rekenen ;)

Dit soort dingen moet je doorrekenen om het omslagpunt te bepalen. En dan dus kijken aan welke kant je zit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
Tsurany schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:33:
Rekenen ;)

Dit soort dingen moet je doorrekenen om het omslagpunt te bepalen. En dan dus kijken aan welke kant je zit.
Gaat me er vooral om wat nu het verschil betekent tussen de 2 saldeerwijzen? Kan ik er dan op los gaan rekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JerDrie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Gaat me er vooral om wat nu het verschil betekent tussen de 2 saldeerwijzen? Kan ik er dan op los gaan rekenen :P
Op het Nuon forum: https://forum.nuon.nl/zon...ren-voor-gevorderden-1064
Nuon verrekent de negatieve stand van het ene telwerk met de positieve stand van het andere telwerk (dit zal meestal een negatieve stand van het piek-telwerk zijn met de positieve van het dal-telwerk). Anders gezegd: we salderen je totale teruglevering, waardoor je over de maximale hoeveelheid kWh saldering ontvangt. Blijft er na de volledige saldering nog netto teruggeleverde energie over? Dan krijg je over deze kWh de terugleververgoeding van 7 cent + eventuele ZonBonus (zie vraag 3).
Als ik dit goed begrijp wordt alle stroom die je opwekt in de daluren (zal met name het weekend zijn) verrekend met het dal totaal. Alles wat je opwekt in piekuren zal verrekend worden met het piek totaal. Als het piek totaal negatief is wordt dit verrekend met het dal totaal.

Dit is nadeliger dan alle opgewerkte energie eerst met het piek totaal verrekenen en dan met het dal totaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Volgens mij ben je inderdaad bij Nuon nadeliger uit, tenzij je enkeltarief zou nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 25-01-2017 14:33 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Ik ben van Van de Bron via Het Energiecollectie overgestapt naar Budget Energie.
Budget Energie bevestigde onlangs deze overstap per 1 februari en ook de termijnbedragen.
Nu heb ik vandaag een e-mail van Van de Bron ontvangen met als kop: Hierbij je modelcontract óf verleng tegen de nu nog lage tarieven. En de bijlage 5 pdf files met een nieuw contract.

En in de e-mail de tekst:
Je huidige energiecontract bij Vandebron loopt 1 februari 2017 af. Je blijft daarna 100% goeie energie van Windenergie van Windpark EWI ontvangen, maar dan met de variabele tarieven van het modelcontract. In de bijlage vind je dit contract en de bijbehorende tarieven.

Vast contract is voordeliger dan modelcontract
Het is een stuk voordeliger om je aankomende modelcontract om te zetten naar een één- of driejarig contract, omdat die tarieven aanzienlijk lager zijn. Je legt dan de huidige tarieven vast gedurende de duur van het contract. De tarieven van het modelcontract zijn doorgaans hoger en wijzigen twee keer per jaar (op 1 januari en 1 juli). We helpen we je graag bij het vastzetten van lagere tarieven!

Lagere tarieven én korting op je vaste leveringskosten
Je kunt je aankomende modelcontract nu nog omzetten naar een vast contract met lage tarieven. Als je dit doet voor het einde van je huidige contract ontvang je ook nog eens een exclusieve korting, die niet meer beschikbaar is als je modelcontract is ingegaan. Bekijk snel je persoonlijke aanbod met korting en verleng vandaag nog je contract.
Let op: je persoonlijke verlengaanbod is geldig tot en met 31 januari 2017. Na deze datum zal je modelcontract ingaan en is het aanbod verlopen.

Daarna een grote groene knop "bekijk mijn verlengingsaanbod"

Ik ken iemand die exact dezelfde overstap ( vd Bron (via consumentenbond) Budget) heeft gemaakt en ook deze mail heeft ontvangen. Heeft iemand van jullie deze mail ook ontvangen ?
Vind het zeer merkwaardig dat als je besloten hebt over te stappen er dergelijke mails worden verzonden /
of denken jullie dat er egens in het systeem er iets fout is gegaan ...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17
ik kreeg van Oxxio ook een vergelijkbare mail (1 jaar vast + 75 euro cashback), terwijl ik een paar weken geleden een nieuw contract heb afgesloten bij Nuon, die is ook bevestigd door Nuon. Ingangsdatum 1 maart 2017.

Ik krijg het idee dat er (ca.) 6 weken voor einddatum contract een automatische mailing uitgaat, mogelijk is de opzegging via de nieuwe leverancier op dat moment nog niet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 12-09 14:44
Wally2002 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:47:
ik kreeg van Oxxio ook een vergelijkbare mail (1 jaar vast + 75 euro cashback), terwijl ik een paar weken geleden een nieuw contract heb afgesloten bij Nuon, die is ook bevestigd door Nuon. Ingangsdatum 1 maart 2017.

Ik krijg het idee dat er (ca.) 6 weken voor einddatum contract een automatische mailing uitgaat, mogelijk is de opzegging via de nieuwe leverancier op dat moment nog niet ontvangen?
Ik ben ook van Oxxio naar Nuon gegaan. Ingangsdatum 1-1-2017. Wel al eerder aangevraagd. In jouw geval zal op 1-3-2017 de levering stoppen bij Oxxio en begint het bij Nuon. De meterstanden die je hebt doorgegeven komen dan bij Oxxio binnen. Ongeveer 4-6 weken later krijg je de eindnota van Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben deze dagen ook weer aan het rekenen wat voor mij de beste leverancier zal worden.
Sommige van jullie gieten dit in een excelsheet zodat men kan zien welke maatschappij voor hem of haar het beste is.

Heeft iemand een voorbeeld van een opzetje van een excelsheet ?

Ik zit ook telkens te klooien met cijfers maar krijg geen duidelijk overzicht welke maatschappij het beste is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:20
Ik heb wel een sheet, maar is vrij ingewikkeld omdat ik alle eenheden los invul. Dus belasting, transport, kale energie en opslag ipv volledige bedragen per m3 of kWh. Daarom nog niet echt gebruiksvriendelijk, wil m nog eens verbeteren voor evt. in de OP. Maar als iemand anders een bruikbaar format heeft, ook prima, zet ik die erbij.
Cass schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:10:
Ik ken iemand die exact dezelfde overstap ( vd Bron (via consumentenbond) Budget) heeft gemaakt en ook deze mail heeft ontvangen. Heeft iemand van jullie deze mail ook ontvangen ?
Vind het zeer merkwaardig dat als je besloten hebt over te stappen er dergelijke mails worden verzonden /
of denken jullie dat er egens in het systeem er iets fout is gegaan ...? :?
Een verlengingsaanbod is volgens mij normaal en volledig geautomatiseerd. Aan het einde van het contract krijg je meestal een maand of iets eerder van tevoren zo'n aanbod. Maar echt scherpe tarieven zijn dit zelden, daarvoor bel ik dan meestal nog. Het meest voordelig blijft vrijwel altijd: overstappen.

Het kan ook nog maar zo wezen dat je al 1 maand bij de andere leverancier zit en ook nog mails krijgt van de vorige. Geautomatiseerde mails met aanbod om terug te komen e.d. Standaard trucs. :9
Ik zou me pas zorgen beginnen te maken als de vorige energieboer nog steeds de maandbedragen bij je afschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
marcel87 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:22:
Ik heb wel een sheet, maar is vrij ingewikkeld omdat ik alle eenheden los invul. Dus belasting, transport, kale energie en opslag ipv volledige bedragen per m3 of kWh. Daarom nog niet echt gebruiksvriendelijk, wil m nog eens verbeteren voor evt. in de OP. Maar als iemand anders een bruikbaar format heeft, ook prima, zet ik die erbij.
Ik hoef ook geen hap klaar werk hebben zelf nog wat doen is ook fijn ;)
Je mag als je dat wilt hem ook via PM sturen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
MdO82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:30:
Volgens mij ben je inderdaad bij Nuon nadeliger uit, tenzij je enkeltarief zou nemen.
Heb eens zitten rekenen en ga sowieso overstappen op enkele meter. Scheelt toch al ruim €2 per jaar! En dan maakt het ook niets meer uit hoe de leverancier de saldering doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JerDrie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Heb eens zitten rekenen en ga sowieso overstappen op enkele meter. Scheelt toch al ruim €2 per jaar! En dan maakt het ook niets meer uit hoe de leverancier de saldering doet.
Wat voor een meter heb je op dit moment ?
Je geeft aan dat je overstapt op een enkele meter.
Hiermee doel je dan op enkel tarief want als je een nieuwe meter neemt heb je altijd een 4-tal telwerken.
Ongeacht je een slimme of domme meter hebt.

Het is dan afhankelijk van de leverancier welk tarief je betaald.
Ik zit nu bij Eneco en kon absoluut geen enkel tarief nemen omdat we zonnepanelen hebben en moest dubbeltarief nemen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
MdO82 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:21:
[...]Wat voor een meter heb je op dit moment ?
Je geeft aan dat je overstapt op een enkele meter.
Hiermee doel je dan op enkel tarief want als je een nieuwe meter neemt heb je altijd een 4-tal telwerken.
Ongeacht je een slimme of domme meter hebt.

Het is dan afhankelijk van de leverancier welk tarief je betaald.
Ik zit nu bij Eneco en kon absoluut geen enkel tarief nemen omdat we zonnepanelen hebben en moest dubbeltarief nemen.
We hebben een slimme meter en momenteel bij Essent dubbel tarief. In april kunnen we verlengen of overstappen, dus heb alle keuze. Volgens https://www.energievergel...ergierekening/enkeltarief maakt het niets uit welke meter je hebt, dus de vraag is dan of Eneco wel juist handelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JerDrie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:37:
[...]

We hebben een slimme meter en momenteel bij Essent dubbel tarief. In april kunnen we verlengen of overstappen, dus heb alle keuze. Volgens https://www.energievergel...ergierekening/enkeltarief maakt het niets uit welke meter je hebt, dus de vraag is dan of Eneco wel juist handelt...
Ik denk dat Eneco dat zo doet ivm hun salderingsregeling, maar heb er verder niet meer naar gekeken.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Is dit wat jullie zoeken?

[ Voor 29% gewijzigd door Suli op 27-01-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Suli schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Is dit wat jullie zoeken?
Dat is een mooie opzet om verder op te bouwen :)
Nu alleen nog even de salderingsregels van de leveranciers erin verwerken, want die verschilt nogal ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Net via verschillende websites (van energieleveranciers zelf) en vergelijkingswebsites een nieuwe aanbieder gezocht en uiteindelijk bij Essent uitgekomen (160 euro korting na 12 maanden). Uiteindelijk 50 euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder en tevens nog een cashback van 45 euro (die nog wel geregistreerd en, uiteraard, goedgekeurd en uitbetaald moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
zerocool82 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:49:
Net via verschillende websites (van energieleveranciers zelf) en vergelijkingswebsites een nieuwe aanbieder gezocht en uiteindelijk bij Essent uitgekomen (160 euro korting na 12 maanden). Uiteindelijk 50 euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder en tevens nog een cashback van 45 euro (die nog wel geregistreerd en, uiteraard, goedgekeurd en uitbetaald moet worden).
Op welke manier (via welke site(s)) heb je dit voor elkaar gekregen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Brad Pitt schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Op welke manier (via welke site(s)) heb je dit voor elkaar gekregen?
Via de Essent website zelf, op de frontpage 'Energiecontract met cadeau', na invoeren van je postcode en huisnummer krijg je de aanbieding te zien (''Groene Stroom & Gas Actietarief 1 jaar Zeker + Tijdelijk € 160,- korting'). Via Cashbacktotaal de cashback (ik wacht nog wel op een bevestiging van de transactie), via CashbackXL ook een cashback (echter eisen die 10 euro van de cashback zelf op :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
MdO82 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Dat is een mooie opzet om verder op te bouwen :)
Nu alleen nog even de salderingsregels van de leveranciers erin verwerken, want die verschilt nogal ;)
Oh? Niet dat ik zonnepanelen heb, maar wat verschilt er dan van? Naar wat ik nog weet van een tijd terug is dat het gewoon plus/min is met je verbruik :?

verbruik 2000, teruglevering 1500, betalen 500 kwh

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
PCJR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:59:
[...]

Oh? Niet dat ik zonnepanelen heb, maar wat verschilt er dan van? Naar wat ik nog weet van een tijd terug is dat het gewoon plus/min is met je verbruik :?

verbruik 2000, teruglevering 1500, betalen 500 kwh
Dat klopt inderdaad, maar de ene maatschappij rekent dat anders dan de andere

Eneco bijvoorbeeld telt alle verbruik bij elkaar op en streept de opwekking eerst tegen hoogtarief weg en wat er overblijft strepen ze weg tegen daltarief.

In mijn geval is het dan:

Hoogtarief verbruik: 878 kwh
Laagtarief verbruik: 1551 kwh

Hoogtarief teruggeleverd: 1054 kwh
Laagtarief teruggeleverd: 376 kwh

Dan wordt de berekening van Eneco:

Hoogtarief: 878 - 1054 = -176
Laagtarief: 1551 - 376 = 1175

Totaal kom ik dan uit op 999 kwh wat ik af moet rekenen met Eneco op het tarief van laagverbruik.
Als je zonnepanelen hebt kan je ook geen enkeltarief nemen bij Eneco ivm de salderingsregeling.

Bij Nuon hebben ze een andere regeling dan wordt het hoogverbruik en teruglevering wel tegen elkaar gestreept en bij laagtarief ook.
Volgens mij kan je om die reden bij Nuon bijvoorbeeld wel enkeltarief nemen.

Vanmorgen gebeld met Eneco ivm mijn verlenging.
Echter gaan hun nog uit van een geschat verbruik omdat ik nog geen jaar klant ben.

Het wordt toch maar weer tijd om eens te gaan shoppen ;)

Het vreemde vond ik overigens ook dat ik gas en electra aangevraagd heb en dat ik ervanuit ging dat deze tegelijk zouden starten.
Blijkt het gas 4 dagen later gestart te zijn bij Eneco :?

Edit: nu zie ik op gaslicht.com het volgende staan bij Nuon:

"Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik."

Kom je dan eigenlijk niet hetzelfde uit als bij Eneco ?

Als ik het uitreken voor Nuon krijg je het volgende:

Hoogtarief: 878 - 1054 = -176 (deze 176 gaan naar laagtarief)
Laagtarief: 1551 - 376 = 1175 - 176 = 999

Dus volgens mij staat de regel anders, maar komt dit op hetzelfde neer ?

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 01-02-2017 21:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:40

Nikeo

Jawelles

Voor mijn moeder ben ik overgestapt naar greenchoice. Ze woont ver buitenaf en heeft geen gasaansluiting. Het gros van de warmteopwekking gaat via een houtgestookte cv, de douche stookt op diesel.

De verwachtte jaarlijkse besparing viel me enigszins tegen gezien ze al haar hele leven bij NUON zat. Verbruik is dik 6000 kwh, mede door een paar oude vrieskisten van ruim 30 jaar oud. Gaslicht verwachtte dat ze 'slechts' 150 euro per jaar goedkoper uit zou zijn. 950 euro bij Greenchoice versus 1100 bij NUON.

Nou ja, het blijft snel verdiend met wat muisklikken! Maar in mijn herinnering was tot niet zo lang geleden meer voordeel te behalen. Is dat gekleurde herinnering of is het echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Mijn contract loopt nog tot 3 maart van dit jaar en ben aan het kijken om over te stappen.
We zitten nu bij VandeBron en ik schat ons verbruik (2 personen) voor aankomend jaar op:

Stroom:
Normaal - 1250 kWh/jaar
Dal - 1100 kWh/jaar

Gas: 1000 m3/jaar

Via gaslicht kom ik bij Energieflex als goedkoopste uit, maar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Iemand hier ervaringen mee of ergens anders een betere aanbieding tegen gekomen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Nikeo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:34:
Voor mijn moeder ben ik overgestapt naar greenchoice. Ze woont ver buitenaf en heeft geen gasaansluiting. Het gros van de warmteopwekking gaat via een houtgestookte cv, de douche stookt op diesel.

De verwachtte jaarlijkse besparing viel me enigszins tegen gezien ze al haar hele leven bij NUON zat. Verbruik is dik 6000 kwh, mede door een paar oude vrieskisten van ruim 30 jaar oud. Gaslicht verwachtte dat ze 'slechts' 150 euro per jaar goedkoper uit zou zijn. 950 euro bij Greenchoice versus 1100 bij NUON.

Nou ja, het blijft snel verdiend met wat muisklikken! Maar in mijn herinnering was tot niet zo lang geleden meer voordeel te behalen. Is dat gekleurde herinnering of is het echt zo?
Geen gas erbij dus geen dikke korting. Daarnaast kan het zijn dat nuon al iets aan korting gaf omdat ze al tig jaar klant is (maar voor zover mij bekend krijg je alleen "blijven loont" als je het steeds opnieuw vast zet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
MdO82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:37:
Ik ben deze dagen ook weer aan het rekenen wat voor mij de beste leverancier zal worden.
Sommige van jullie gieten dit in een excelsheet zodat men kan zien welke maatschappij voor hem of haar het beste is.

Heeft iemand een voorbeeld van een opzetje van een excelsheet ?

Ik zit ook telkens te klooien met cijfers maar krijg geen duidelijk overzicht welke maatschappij het beste is.
PCJR in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Afgelopen jaren eigenlijk alleen minder gaan betalen voor gas en elektra, maar als ik zo kijk zal het dit jaar alleen maar duurder worden (bijna 200 euro per jaar bij de goedkoopste). Misschien beter vorig jaar contract afgesloten voor 3 jaar... Blijft een gok natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door harrytasker op 07-02-2017 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
3 jaar vastzetten beschermt je niet tegen energiebelasting, opslag duurzame energie en netbeheerderskosten. Verder zijn de welkomstbonussen een stuk kariger geworden. Als je voor 3 jaar afsluit loop je 2x een welkomstbonus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
_JGC_ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:28:
3 jaar vastzetten beschermt je niet tegen energiebelasting, opslag duurzame energie en netbeheerderskosten. Verder zijn de welkomstbonussen een stuk kariger geworden. Als je voor 3 jaar afsluit loop je 2x een welkomstbonus mis.
Ik stond er inderdaad ook al van te kijken.
Het loont eigenlijk bijna niet meer om te kijken naar de welkomstbonussen, maar eerder naar de tarieven.
Al zitten er natuurlijk uitzonderingen tussen, maar ik hem een vreemd gevoel bij Energieflex (al geven die €240 bonus) toch van hmm zal dat wel goed zitten en niet teveel gedoe geven.
Maar wellicht is mijn gedachten helemaal ongegrond.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
MdO82 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Ik stond er inderdaad ook al van te kijken.
Het loont eigenlijk bijna niet meer om te kijken naar de welkomstbonussen, maar eerder naar de tarieven.
Al zitten er natuurlijk uitzonderingen tussen, maar ik hem een vreemd gevoel bij Energieflex (al geven die €240 bonus) toch van hmm zal dat wel goed zitten en niet teveel gedoe geven.
Maar wellicht is mijn gedachten helemaal ongegrond.
240 bonus is leuk, maar dat compenseren ze met tarieven. Ik zie soms dikke kortingen waar je U tegen zegt, maar de helft daarvan wordt vervolgens gecompenseerd op vastrecht.

Al met al is het beste nog steeds om een goede schatting van je verbruik in te vullen bij de vergelijker. Vergeet ook niet even rechtstreeks bij EnergieDirect te kijken, via gaslicht en dergelijke staan ze onderaan, rechtstreeks concurreren ze met de top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 11:14
Even als leek op dit gebied, heb eigenlijk nog nooit verlengd. Maar ben schijnbaar dan wel een dief van mijn eigen portomonee, en heb intussen een groot gedeelte van dit topic gelezen. Maar komt er toch niet geheel uit, welke vergelijkings site kan ik het best gebruiken om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:55
joppe113 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:13:
Even als leek op dit gebied, heb eigenlijk nog nooit verlengd. Maar ben schijnbaar dan wel een dief van mijn eigen portomonee, en heb intussen een groot gedeelte van dit topic gelezen. Maar komt er toch niet geheel uit, welke vergelijkings site kan ik het best gebruiken om over te stappen?
Just pick one :? zoals gaslicht.com bijvoorbeeld, maar met google kom je er meer tegen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

martinusz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Just pick one :? zoals gaslicht.com bijvoorbeeld, maar met google kom je er meer tegen.
Nou, mijn ervaring is dat sommige vergelijkingssites weer een special deal hebben die voordeliger is dan via de leverancier zelf of een andere vergelijker. Mijn goedkoopste optie was Budget Energie via Independer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Gé Brander schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:24:
Waarom kijkt iedereen toch zo geil naar die bonussen en cadeautjes? Waar denk je dat die van betaald worden? Uiteindelijk betaal je die zelf...
Dat idee krijg ik ook wel even.

Ik ben vorig jaar overgestapt naar energiedirect en kreeg een welkomstpremie van €230. Die heb ik ook netjes ontgaan. Aan het einde van de rit moest ik echter €200 bijbetalen voor hetzelfde gebruik als voorgaande jaren.

Ik moet het nog in detail uitzoeken maar is dit iets dat herkenbaar of verklaarbaar is?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kraades schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Ik ben vorig jaar overgestapt naar energiedirect en kreeg een welkomstpremie van €230. Die heb ik ook netjes ontgaan. Aan het einde van de rit moest ik echter €200 bijbetalen voor hetzelfde gebruik als voorgaande jaren.

Ik moet het nog in detail uitzoeken maar is dit iets dat herkenbaar of verklaarbaar is?
Tarieven staan gewoon op de websites van energieleveranciers en in je contract. Je kan in enkele minuten exact vergelijken of het wel of niet verstandig is over te stappen. Dat heeft niks te maken met "in detail uitzoeken" maar met een paar cijfertjes op papier zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kraades schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Onzin :)

Als je de vergelijkingsite invult met je daadwerkelijk verbruik en daar komt totaal bedrag 1000,- uit, en met datzelfde verbruik dat je hebt opgegeven moet je nu 1200,- betalen? Dan klopt er iets niet met de tarieven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
martinusz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Onzin :)

[...]

Als je de vergelijkingsite invult met je daadwerkelijk verbruik en daar komt totaal bedrag 1000,- uit, en met datzelfde verbruik dat je hebt opgegeven moet je nu 1200,- betalen? Dan klopt er iets niet met de tarieven lijkt mij.
Ik heb inderdaad via gaslicht.com geselecteerd op hetzelfde eind jaarbedrag. Ik was in de veronderstelling dat dit het bedrag was waar de bonus nog vanaf ging. Ik heb inderdaad niet expliciet naar de tarieven gekeken. Mijn verbruik is al jaren hetzelfde. Hierop heeft energiedirect ook het maandbedrag gebaseerd wat hetzelfde was als bij de andere leveranciers. Dit bleek achteraf echter ~€20/mnd te laag te zijn.

Ik zal de cijfers eens naast elkaar zetten zoals mede-tweaker Tsunami ook vriendelijk aangeeft.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
kraades schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb inderdaad via gaslicht.com geselecteerd op hetzelfde eind jaarbedrag. Ik was in de veronderstelling dat dit het bedrag was waar de bonus nog vanaf ging. Ik heb inderdaad niet expliciet naar de tarieven gekeken. Mijn verbruik is al jaren hetzelfde. Hierop heeft energiedirect ook het maandbedrag gebaseerd wat hetzelfde was als bij de andere leveranciers. Dit bleek achteraf echter ~€20/mnd te laag te zijn.

Ik zal de cijfers eens naast elkaar zetten zoals mede-tweaker Tsunami ook vriendelijk aangeeft.
Meestal laten die sites het totaalbedrag zien inclusief gegeven korting, dus in princiepe moet je een leverancier kiezen die qua totaalbedrag lager zit dan je vorige leverancier over een jaar gezien.
Bij zelfde gebruik, zou je dus goedkoper uit moeten zijn, anders klopt er iets niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik zit momenteel bij Greenchoice, contract loopt 1 april af. Met de huidige prijzen zie ik dat ik momenteel wel scherp zit:

Stroom
Normaaltarief € 0,1706
Daltarief € 0,1618
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,0955
Netbeheerkosten (per dag) € 0,5960

Gas
Tarief (per m3) € 0,5183
Netbeheerkosten (per dag) € 0,4574

Verlengaanbod bekeken maar is niet interessant. Voor nu lijkt Nuon voor mij het voordeligst uit de bus te komen:

Stroom
Levering normaal 19,06 ct.
Levering dal 17,96 ct.
Vaste leveringskosten € 39,06

Gas
63,53 ct.

€ 235,- welkomstpremie
€ 30,- cashback

Ga het deze maand nog maar even goed in de gaten houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15
kraades schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:03:
[...]

De belastingen veranderen ook ieder jaar (hoger), waardoor je meer moet betalen dan in de vergelijker voorzien. Vooral gas is duurder geworden per 1-1-2016. Maar dat had je dus wel bij alle leveranciers gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik had een mailtje van Essent met daarin een aanbod waar je U tegen zegt. Je krijgt gewoon een Nest cadeau als je 5 jaar(!) klant blijft. Vervolgens betaal je incl. mislopen welkomstbonus wel 320 euro meer per jaar :X Ik vraag me af hoeveel mensen hier in trappen en "bang" gemaakt worden om de prijzen maar vast te zetten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
joeyke87 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:26:
Ik zit momenteel bij Greenchoice, contract loopt 1 april af. Met de huidige prijzen zie ik dat ik momenteel wel scherp zit:

Stroom
Normaaltarief € 0,1706
Daltarief € 0,1618
Netbeheerkosten (per dag) € 0,5960

Gas
Tarief (per m3) € 0,5183
Netbeheerkosten (per dag) € 0,4574

Verlengaanbod bekeken maar is niet interessant. Voor nu lijkt Nuon voor mij het voordeligst uit de bus te komen:

Stroom
Levering normaal 19,06 ct.
Levering dal 17,96 ct.
Vaste leveringskosten € 39,06

Gas
63,53 ct.

€ 235,- welkomstpremie
€ 30,- cashback

Ga het deze maand nog maar even goed in de gaten houden :)
Via welke vergelijker kwam je hierop :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
NoepZor schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:47:
Ik had een mailtje van Essent met daarin een aanbod waar je U tegen zegt. Je krijgt gewoon een Nest cadeau als je 5 jaar(!) klant blijft. Vervolgens betaal je incl. mislopen welkomstbonus wel 320 euro meer per jaar :X Ik vraag me af hoeveel mensen hier in trappen en "bang" gemaakt worden om de prijzen maar vast te zetten.
Veel mensen willen gewoon die "gratis" Nest of die "gratis" Toon. In het Toon topic ook, werd laatst nog gevraagd "ik heb nu ook een Toon en heb 3 jaar vast bij Eneco afgesloten, maar kan iemand me vertellen welke tarieven ik straks betaal?"

Mijn ouders kregen laatst doodleuk eerlijk post van Nuon: variabel door laten lopen, of met "blijven loont" vastzetten voor 1 of 3 jaar. In de berekeningen was al heel snel duidelijk dat 1 en 3 jaar veel duurder was dan variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat vandaag eens te kijken naar de welkomstpremies van de verschillende energieleveranciers. Ik heb zelf nog enkele maanden een contract bij Essent, waar ik aan het einde van het contract een welkomstpremie ontvang. Echter lees ik nu iets interessants bij de actievoorwaarden bij Nuon, via de website gaslicht.com.
De looptijd van dit contract is soms korter dan één jaar. Dit is het geval als u nog een lopend contract heeft en dit duurt nog drie maanden, of korter. Nuon wacht dan de einddatum van dat contract af. Pas dan gaat uw contract in. Zo hoeft u geen opzegvergoeding te betalen. De looptijd van uw nieuwe contract is dan op zijn hoogst twee maanden korter dan één jaar, maar met behoud van welkomstpremie. Als uw lopende contract nog langer dan drie maanden duurt, gaat uw contract wel direct in. Het kan zijn dat u dan een opzegvergoeding moet betalen.
Betekent dit dat ik drie maanden voor het einde van mijn huidige contract bij Essent al een nieuw contract af kan sluiten bij Nuon? Zoals ik het hier lees hoef ik dan geen opzegboete te betalen aan Essent, ontvang ik wel de welkomstpremie van Essent, en duurt mijn contract bij Nuon maar 9 maanden waarna ik ook een welkomstpremie ontvang. Klopt dit? Kun je twee welkomstpremies ontvangen in 21 (12+9) maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:55:
Ik zat vandaag eens te kijken naar de welkomstpremies van de verschillende energieleveranciers. Ik heb zelf nog enkele maanden een contract bij Essent, waar ik aan het einde van het contract een welkomstpremie ontvang. Echter lees ik nu iets interessants bij de actievoorwaarden bij Nuon, via de website gaslicht.com.

[...]

Betekent dit dat ik drie maanden voor het einde van mijn huidige contract bij Essent al een nieuw contract af kan sluiten bij Nuon? Zoals ik het hier lees hoef ik dan geen opzegboete te betalen aan Essent, ontvang ik wel de welkomstpremie van Essent, en duurt mijn contract bij Nuon maar 9 maanden waarna ik ook een welkomstpremie ontvang. Klopt dit? Kun je twee welkomstpremies ontvangen in 21 (12+9) maanden?
Nee, Nuon start pas als je contract bij Essent is afgelopen, maar je kan het nu alvast afsluiten. Je hebt dus gewoon 24 maanden een contract en krijgt 2 welkomstpremies.

Edit: niet goed gelezen wat je wilt, ja dat kan dus wel, maar raak je de welkomstpremie kwijt van Essent, staat eigenlijk allemaal in het stukje dat je quote.

En waarom zou je dat willen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 10-02-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:59:
[...]

Edit: niet goed gelezen wat je wilt, ja dat kan dus wel, maar raak je de welkomstpremie kwijt van Essent, staat eigenlijk allemaal in het stukje dat je quote.
Dat haal ik er dus niet duidelijk uit. Als het contract van Nuon ingaat aansluitend aan mijn Essent contract, dan behoud ik toch de welkomstpremie van Essent ook?
En waarom zou je dat willen :?
Omdat je dan vaker een welkomstpremie kunt ontvangen. En dat is natuurlijk fijn, for obvious reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:08:
[...]

Dat haal ik er dus niet duidelijk uit. Als het contract van Nuon ingaat aansluitend aan mijn Essent contract, dan behoud ik toch de welkomstpremie van Essent ook?

[...]

Omdat je dan vaker een welkomstpremie kunt ontvangen. En dat is natuurlijk fijn, for obvious reasons.
Als je wacht tot eind contract Essent, dan wel, dan loopt je contract immers af. Als je voor 3 maanden naar Nuon gaat, dan breek je contractbreuk en vervalt je welkomstpremie van Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
NoepZor schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:47:
Vaak kun je vroegtijdig wel van het contract af wanneer de nieuwe partij het contract openbreekt.

Maar je hebt wel gekijk. De bedragen zijn behoorlijk hoog. Bij mijn schoonvader hadden ze eind december wel een mooie welkomsbonus van 180 euro. De destijds gunstige tarieven maakte het wel interessant, maar inmiddels zit Essent als 2 cent hoger dan voor een paar maand terug. Met de welkomsbonus kun je telefonisch nog wel wat regelen, maar volgens mij met de tarieven niet. Tenminste, dat vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:52:
[...]

Als je wacht tot eind contract Essent, dan wel, dan loopt je contract immers af. Als je voor 3 maanden naar Nuon gaat, dan breek je contractbreuk en vervalt je welkomstpremie van Essent.
Ik begrijp en weet wat je zegt, maar ik krijg dat niet duidelijk uit het stuk tekst van mijn quote. Daar staat m.i. duidelijk in dat er wordt afgewacht tot het einde contract, en dat er daarna een contract ingaat die korter is dan 12 maanden.
De looptijd van dit contract is soms korter dan één jaar. Dit is het geval als u nog een lopend contract heeft en dit duurt nog drie maanden, of korter. Nuon wacht dan de einddatum van dat contract af. Pas dan gaat uw contract in. Zo hoeft u geen opzegvergoeding te betalen. De looptijd van uw nieuwe contract is dan op zijn hoogst twee maanden korter dan één jaar, maar met behoud van welkomstpremie. Als uw lopende contract nog langer dan drie maanden duurt, gaat uw contract wel direct in. Het kan zijn dat u dan een opzegvergoeding moet betalen.
Begrijp je nu wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik zit nu bijna 1 jaar bij Energiedirect. In het eerste verlengingsaanbod was de korting €50,-. Ik zag net dat deze korting inmiddels €120,- is geworden. Het all-in tarief komt nu in de top 3 bij gaslicht.com. Ik ben vorig jaar bij ze gekomen door een korting van €215,-. Is er hier ervaring mee hoeveel de 'welkomstkorting' uiteindelijk zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Van de week gebeld door de vastelastenbond. Ik was alweer vergeten dat ik daar op mijn vorige adres stroom van had, maar goed. De vraag was natuurlijk of ik terug wilde komen. Ze verwachten namelijk een flinke stijging in de energiekosten, vanwege de stijgende olieprijs.

Hun aanbod (via budgetenergie)is inderdaad wat scherper dan Energie Direct (via gaslicht.com). Dus qua aanbieder zal dit wel goedkomen.

Nu hou ik zelf de tarieven niet in de gaten, maar jullie misschien wel. Misschien kunnen jullie adviseren wat het meest verstandig is qua termijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
1 jaar vast, omdat je dan over een jaar weer kan overstappen. Als ze verwachten dat de prijs echt snel gaat stijgen, dan zit dat al lang verwerkt in de 3-jaars tarieven.

En tja, er zit wel een stijgende lijn momenteel in de olieprijs hoor, maar nog niks vergeleken met wat die was in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
Het is weer verkiezingstijd en er wordt geroepen dat de gaskraan in Groningen verder dicht moet. Verwachten we hiervan invloed op de gas prijzen? Of wordt dit glad gestreken door het aanbod vanuit onze buurlanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben de afgelopen jaren ieder jaar van energieleverancier geswitched omdat met vergelijken/zoeken/collectieve inkoopacties/etc. er vrijwel altijd voordeel te behalen viel.
En dat heeft tot nu toe goed uitgepakt. Iedere keer gekozen voor een nieuw jaarcontract bij de aanbieder die op dat moment het gunstigst was.

De afgelopen 2 jaar meegedaan met de Collectieve Inkoop van VEH. En vorig jaar was e.on de 'winnaar'. Maar die had al aangekondigd dat de tarieven omhoog zouden gaan vanaf maart 2017
--> dagtarief kWh 0,2098 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer) (ca. 45% van ons verbruik = dag)
--> daltarief kWh 0,1881 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer) (ca. 55% van ons verbruik = dal)
--> m3 gas 0,6553 (incl. BTW en heffingen, excl. netbeheer)
Vastrecht elektra 41,88/jaar
Vastrecht gas 41,88/jaar

Vervolgens ingeschreven bij de meest recente Collectieve Inkoop van VEH om eens te zien met wat voor een aanbod die zouden komen.
En daar kwam Budget Energie als meest interessante uit de vergelijking.
Ik zit nu alleen te twijfelen of ik 1 of 3 jaar vast zal nemen.
(oh ja, en ze geven ook nog éénmalig 30 + 30 = 60 euro welkomstkorting bij het 1 jarig contract)

Gezien de historische ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar blijft het toch koffiedik loeren wat de toekomstige prijsontwikkelingen zouden zijn:
Afbeeldingslocatie: http://zakelijkeenergievergelijker.nl/wp-content/uploads/Infographic_Energieprijzen.jpg

Budget Energie 1 jaar vast: (incl. BTW/energiebelasting/opslag duurzame energie, excl. netbeheerkosten)
  • dagtarief kWh: 0,1918
  • daltarief kWh: 0,1798
  • m3 gas: 0,574
  • Vastrecht elektra 11,88/jaar
  • Vastrecht gas 11,88/jaar

of

Budget Energie 3 jaar vast: (incl. BTW/energiebelasting/opslag duurzame energie, excl. netbeheerkosten)
  • dagtarief kWh: 0,1866
  • daltarief kWh: 0,1733
  • m3 gas: 0,5888
  • Vastrecht elektra 11,88/jaar
  • Vastrecht gas 11,88/jaar

Hieruit zou je kunnen afleiden dat de energieverkoper een licht dalende trend op de langere termijn voor elektra verwacht en een licht stijgend tarief voor gas.
Waarbij in acht genomen moet worden dat de energiebelastingcomponent van zowel de kilowattuurprijs alsmede gasprijs, meer dan de helft bedraagt! M.a.w. het kale energietarief mag dan vastliggen, maar de overheid kan altijd nog roet in de rekening strooien door tussentijds die belastingcomponent aan te passen. Waardoor je hoegenaamd vaste tarief alsnog omhoog gaat (omlaag verwacht ik niet).

Wat denken jullie? 1 of 3 jaar vast?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

ehtweak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:28:
Wat denken jullie? 1 of 3 jaar vast?
In principe zou ik altijd iedereen 1 maand/1jaar aanraden. Namelijk:
- Zoals je zelf al aangeeft: energie+gas prijzen zijn uiteindelijk vooral gedaald de afgelopen jaren, langer vastzetten is dus langer teveel betalen. Als energieleveranciers echt zo zeker weten (als ze telefonisch beweren) dat de energieprijs omhoog gaat, dan zit dat ook gewoon in je 3 of 5 jarige contract verwerkt. Dus weg-korting. Tenzij je meer inside kennis hebt dan de extreem ingewikkelde toekomstige prijsberekeningsmodellen van de energieleveranciers zelf, zou je daarvan af kunnen wijken
- Heb nog nooit gezien dat een 3jarige welkomstbonus meer was dan 3 x 1 jarige welkomstbonussen
- Niemand weet wat zijn of haar toekomstige verbruik is. Ga je toch opeens samenwonen/scheiden/verhuizen/verbouwen/zonnepanelen/kind erbij/kind eraf? Hoe langer je jezelf vastpint op een leverancier die voor verbruik X het goedkoopste is, hoe meer geld dat potentieel kan kosten. Door de jarenlange ervaring met prijsvergelijkers en dit soort topics weten we toch allemaal dat voor elk mogelijk verbruik net weer een ander de goedkoopste kan zijn?

Het is net als de grap met de zakelijke tarieven. Probeer https://www.gaslicht.com/zakelijk maar eens en vul elk willekeurig verbruik in. ALTIJD duurder dan hetzelfde bij de privé vergelijker. Ja, maar BTW + kosten aftrek dan? Onzin! Kun je ook gewoon aftrekken als je een privé contract hebt met aantoonbaar zakelijk gebruik. Hierom is mijn bedrijfsnaam bij Yellowbrick (hoi, 21% extra kosten) gewoon voor+achternaam bij Yellowbrick Privé en daarom kun je bij Vodafone je privécontract gewoon officieel op KvK zetten.

Trap niet in de langdurige contracten en trap al helemaal niet in de zakelijke verhaaltjes. Buiten dat de ACM de opzeg boete voor privé contracten velen malen lager heeft bepaald als die van zakelijke contracten. Mogen we nog van geluk spreken dat de ACM zich met het MKB heeft bemoeid.

Een en ander gaat uiteraard niet op voor de groot zakelijke markt waar de echte grote meerjarige contracten worden afgesloten. Maar goed, die zullen dat allesbehalve via Gaslicht.com regelen. En met dat verbruik doen welkomstbonussen er sowieso niet toe.

Ik zit zelf nu bij Qurrent welke maandelijks opzegbaar is. Maar goed, de toch wel forse welkomstbonus komt pas na 12 maanden je kant op, dus dat is feitelijk een 1-jarig contract, anders was Qurrent wel erg duur.
ehtweak schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:28:
Budget Energie 1 jaar vast: (incl. BTW/energiebelasting/opslag duurzame energie, excl. netbeheerkosten)

• dagtarief kWh: 0,1918 -> GL: 0,1905
• daltarief kWh: 0,1798 -> GL: 0,1776
• m3 gas: 0,574 -> GL: 0,5893

• Vastrecht elektra 11,88/jaar -> GL: 47,88/jaar
• Vastrecht gas 11,88/jaar -> GL: 47,88/jaar
• Welkomstbonus: 60/jaar -> GL: 120/jaar + 9,46 Cashbacktotaal.nl (of 20,00 als via EasySwitch.nl)

Dan gaat het al met al elkaar niet zoveel ontlopen, waar je afsluit. Als ze sowieso voor jouw verbruik al de goedkoopste zijn. Heb zelf nog nooit gezien dat een collectief de goedkoopste optie was.

[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 24-02-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
http://www.nu.nl/wonen/44...aansluiting-mogelijk.html
Bedrijven en consumenten kunnen vanaf 2018 voor meerdere elektriciteitsleveranciers tegelijk op één aansluiting kiezen.
Consumenten kunnen dan bijvoorbeeld de ene leverancier kiezen voor de laadpaal van de elektrische auto en een andere voor de stroomvoorziening thuis, maakt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) maandag bekend.

Bedrijven zouden bijvoorbeeld hun zelfopgewekte stroom kunnen leveren aan een andere leverancier dan van wie elektriciteit wordt afgenomen.

"Consumenten en bedrijven hebben op deze manier meer keuzes in leveranciers van wie zij stroom afnemen of aan wie zij stroom leveren. Dat kan hen geld opleveren", zegt Henk Don, bestuurslid van ACM.

"En het draagt bij aan de energietransitie, want het stimuleert elektrisch vervoer en zorgt voor meer concurrentie in duurzaam geproduceerde elektriciteit", aldus Don.
Het heeft niet zozeer met overstappen te maken, maar vond het wel passen in dit topic :)
Ben benieuwd hoe dit zich gaat uitpakken.
Neem aan dat dit alleen mogelijk is bij klanten die een slimme meter hebben

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vraag me af hoe dat in de praktijk gaat werken. Nu kan je wel apart het stroomverbruik en de teruglevering meten maar als je bijvoorbeeld het gebruik van een laadpaal weer apart wilt meten zul je toch wat moeten veranderen aan de meterkast lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Nou, ik heb ook een 'leuk' verhaaltje. Zal het zo kort mogelijk proberen samen te vatten:

18-12-2014

Overgestapt naar budget energie. 3 jarig contract. Overstapboete nemen ze over.

1-02-2017

Na 2 jaar overgestapt naar MKB collectieven. Zou veel goedkoper zijn, blablabla, dus maar gedaan. Eventuele overstapboetes tot 250,00 nemen ze mee over.

28-02-2017

Eindafrekening ontvangen van budgetenergie. Opzegboete 100,00.
Maar daarmee zijn we er nog niet. Budgetenergie claimt tevens de 250,00 euro opzegvergoeding terug die hun destijds zeggen betaald te hebben aan de energieleverancier die we voor hun hadden.

In principe brengt budgetenergie dus 350,00 opzegvergoeding in rekening.

In hun voorwaarden (nooit gelezen natuurlijk 8)7 ) staat het volgende:

11. Wanneer uw oude leverancier u een opzegvergoeding in rekening brengt voor uw overstap naar Budget Energie dan
vergoedt Budget Energie dit bedrag met een maximum van 125 per product. Bij voortijdige beëindiging van deze
leveringsovereenkomst behoudt Budget Energie zich het recht voor om aan u betaalde opzegvergoeding(en), indien
deze reeds is/zijn ontvangen dan wel uitgekeerd, bij u terug te vorderen.

Dit lijkt niet echt te stroken met wat wettelijk vastgesteld is door de Autoriteit Consument & Markt.

Van gaslicht.com:

U stopt voordat uw energiecontract afloopt
Uw energieleverancier mag u dan een opzegvergoeding in rekening brengen. Hoeveel dat is, hangt af van het energiecontract dat u heeft en van het moment waarop u stopt. Heeft u een energiecontract voor een jaar en zegt u het contract eerder op? Dan kan maximaal 50 euro in rekening gebracht worden. Heeft u een energiecontract voor langer dan een jaar? Dan moet u kijken hoeveel tijd het nog zou duren voordat het contract afloopt als u gewoon was doorgegaan. In onderstaande tabel ziet u hoeveel u dan maximaal hoeft te betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.

Duur afloop contract Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar € 50
1,5 - 2 jaar € 75
2 tot 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125

Let op: Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit vragen. Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ze proberen op deze manier de door de ACM vastgestelde maximum bedragen op een slinkse wijze te omzeilen lijkt mij.

Ik laat het hier ook niet zomaar bij zitten.

Edit: MKB collectieven neemt alleen de 100,00 overstapboete over. Niet de 250 uiteraard. Uiteindelijk zou dit me dankzij Budgetenergie 250 kosten. En de 100 euro 'welkomstpremie' die ik bij budgetenergie zou krijgen kan ik bovendien ook vergeten, want die bleek je dus pas achteraf, na afloop van het 3 jarig contract te krijgen. Bij een welkomstpremie ga ik ervan uit dat je die krijgt na het ingaan van je contract en niet na drie jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door EvoII op 02-03-2017 15:16 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Crap, vandaag maar eens met Nuon gebeld omdat ons 1-jarig contract rond juli afloopt. Prijzen zijn nu:
0,1724 per kWh
3,25 leveringskosten per maand
0,5586 per m3
3,75 leveringskosten per maand

Nog niet misschien dat ze met het nieuwe aanbod in de buurt komen en van de prijsvergelijkingswebsites wordt ik ook niet echt warm. Bah. Hopelijk veranderd er de komende maanden nog iets qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:27
Voor mij is het ook weer bijna tijd om over te stappen, maar mijn huidige energieleverancier blijft toch het goedkoopste als ik met ze ga verlengen. Op basis van 1700kWh en 1000 m3, kom ik bij Energiedirect op een bedrag uit van €874,14 inclusief korting. Dat is €40,- goedkoper dan op alle andere vergelijkingssites. Lijkt op het eerste gezicht dus een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Niek_ Zijn dat prijzen kWh/m3 prijzen inclusief alles?
Enne, verkijk je niet op dat leveringstarief.

Zo ga ik bij na de overstap voor 1 jaartje naar Budget Energie slechts 99 cent aan leveringskosten/maand betalen.
En, ook raar, bij een 1 jarige contract, geven ze 60 euro welkomstkorting, maar bij langdurige contracten, geen welkomstkorting?!?

Ruim een jaar geleden had ik ook een goede deal via e.on (ook via actie van VEH), maar een jaar later verhogen ze dan ineens de prijzen. En vertigvoudigt het leveringstarief per maand.
Ok, prima, dan stappen we over naar een ander. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het gebruikelijk dat bij een overstap de oude leverancier alsnog een incasso uitvoert voor de maand na de maand waarin je overstapt? Ik had aangegeven over te stappen per 15 februari en 22 februari wordt het termijnbedrag voor de maand maart geïncasseerd. Het lijk mij dat, met een opzegtermijn van vier weken, de leverancier tijd genoeg had om die incasso stop te zetten. Dat ze dat niet binnen vijf weken lukt zou niet mijn probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Niek_ schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:50:
Crap, vandaag maar eens met Nuon gebeld omdat ons 1-jarig contract rond juli afloopt. Prijzen zijn nu:
0,1724 per kWh
3,25 leveringskosten per maand
0,5586 per m3
3,75 leveringskosten per maand

Nog niet misschien dat ze met het nieuwe aanbod in de buurt komen en van de prijsvergelijkingswebsites wordt ik ook niet echt warm. Bah. Hopelijk veranderd er de komende maanden nog iets qua prijzen.
Dat is toch helemaal niet duur?
Als ik op bijv. gaslicht.com kijk zijn voor mij de goedkoopste prijzen rond de 18 cent per kwh, en 60 cent per m3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

BoGu5

hmmmz

EvoII schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:12:
Nou, ik heb ook een 'leuk' verhaaltje. Zal het zo kort mogelijk proberen samen te vatten:

18-12-2014

Overgestapt naar budget energie. 3 jarig contract. Overstapboete nemen ze over.

1-02-2017

Na 2 jaar overgestapt naar MKB collectieven. Zou veel goedkoper zijn, blablabla, dus maar gedaan. Eventuele overstapboetes tot 250,00 nemen ze mee over.

28-02-2017

Eindafrekening ontvangen van budgetenergie. Opzegboete 100,00.
Maar daarmee zijn we er nog niet. Budgetenergie claimt tevens de 250,00 euro opzegvergoeding terug die hun destijds zeggen betaald te hebben aan de energieleverancier die we voor hun hadden.

In principe brengt budgetenergie dus 350,00 opzegvergoeding in rekening.

In hun voorwaarden (nooit gelezen natuurlijk 8)7 ) staat het volgende:

11. Wanneer uw oude leverancier u een opzegvergoeding in rekening brengt voor uw overstap naar Budget Energie dan
vergoedt Budget Energie dit bedrag met een maximum van 125 per product. Bij voortijdige beëindiging van deze
leveringsovereenkomst behoudt Budget Energie zich het recht voor om aan u betaalde opzegvergoeding(en), indien
deze reeds is/zijn ontvangen dan wel uitgekeerd, bij u terug te vorderen.

Dit lijkt niet echt te stroken met wat wettelijk vastgesteld is door de Autoriteit Consument & Markt.

Van gaslicht.com:

U stopt voordat uw energiecontract afloopt
Uw energieleverancier mag u dan een opzegvergoeding in rekening brengen. Hoeveel dat is, hangt af van het energiecontract dat u heeft en van het moment waarop u stopt. Heeft u een energiecontract voor een jaar en zegt u het contract eerder op? Dan kan maximaal 50 euro in rekening gebracht worden. Heeft u een energiecontract voor langer dan een jaar? Dan moet u kijken hoeveel tijd het nog zou duren voordat het contract afloopt als u gewoon was doorgegaan. In onderstaande tabel ziet u hoeveel u dan maximaal hoeft te betalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.

Duur afloop contract Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar € 50
1,5 - 2 jaar € 75
2 tot 2,5 jaar € 100
Langer dan 2,5 jaar € 125

Let op: Het energiebedrijf mag dit voor gas en voor elektriciteit vragen. Als u met allebei stopt, betaalt u dus maximaal het dubbele bedrag.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ze proberen op deze manier de door de ACM vastgestelde maximum bedragen op een slinkse wijze te omzeilen lijkt mij.

Ik laat het hier ook niet zomaar bij zitten.

Edit: MKB collectieven neemt alleen de 100,00 overstapboete over. Niet de 250 uiteraard. Uiteindelijk zou dit me dankzij Budgetenergie 250 kosten. En de 100 euro 'welkomstpremie' die ik bij budgetenergie zou krijgen kan ik bovendien ook vergeten, want die bleek je dus pas achteraf, na afloop van het 3 jarig contract te krijgen. Bij een welkomstpremie ga ik ervan uit dat je die krijgt na het ingaan van je contract en niet na drie jaar.
Je beseft je dat het overnemen van de boete geen verplichting is van die wet? En dat dit zorgt voor een andere soort overeenkomst.Lijkt mij dus volledig terecht dat ze deze alsnog in rekening brengen als je ook bij hen het contract voortijdig breekt.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Clavis schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Dat is toch helemaal niet duur?
Als ik op bijv. gaslicht.com kijk zijn voor mij de goedkoopste prijzen rond de 18 cent per kwh, en 60 cent per m3..
Klopt, maar het zijn mijn huidige tarieven en zo goedkoop vind ik ze nu nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Niek_ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Klopt, maar het zijn mijn huidige tarieven en zo goedkoop vind ik ze nu nergens meer.
Ah, nee dat klopt. Dacht dat dat juist je nieuwe tarieven zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
ehtweak schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:06:
@Niek_ Zijn dat prijzen kWh/m3 prijzen inclusief alles?
Enne, verkijk je niet op dat leveringstarief.

Zo ga ik bij na de overstap voor 1 jaartje naar Budget Energie slechts 99 cent aan leveringskosten/maand betalen.
En, ook raar, bij een 1 jarige contract, geven ze 60 euro welkomstkorting, maar bij langdurige contracten, geen welkomstkorting?!?

Ruim een jaar geleden had ik ook een goede deal via e.on (ook via actie van VEH), maar een jaar later verhogen ze dan ineens de prijzen. En vertigvoudigt het leveringstarief per maand.
Ok, prima, dan stappen we over naar een ander. ;w
Yes, m'n huidige tarieven incl. alles en zo goedkoop zijn ze nu nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Welke leverancier is het meest gunstig als je zonnepanelen hebt en gaat terugleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
KoRnboy112 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:41:
Welke leverancier is het meest gunstig als je zonnepanelen hebt en gaat terugleveren?
Ligt eraan wat je verbruik is :)
Lever je veel of weinig terug ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
MdO82 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:23:
[...]

Ligt eraan wat je verbruik is :)
Lever je veel of weinig terug ?
Verbruik weet ik nog niet betreft een nieuwbouw 0-op de meter huis waar ik in 2018 ga wonen. De verwachte opbrengst 5500 kwh is per jaar. 2800 is voor de warmtepomp ventilatie etc, 2700 voor eigen gebruik is er vermeld in de documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Even maar hier, over mijn eindafrekening van EON. Ik heb alles netjes bijgehouden, echter kom ik op dik 300 euro verschil met de berekening ven EON. Volgens mij doe ik dus iets verkeerd, ik kom er g*d niet uit |:(

Mijn berekening zegt 186 euro terugkrijgen en EON zegt we ontvangen nog 156 euro :/ Ik heb een hoop gerekend ook met het kwh tarief en gastarief, en dan incl. BTW omgerekend. Verbruik komt overeen.

Ik heb hier de info; mijn berekening. Ik heb de korting erbuiten gelaten (er is 1 maand 120 euro minder afgeschreven dus denk dat het nu goed staat, EON laat ook geen korting zien in hun overzicht);
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eigen%20berekening.jpg
Zou klikbaar moeten zijn, anders: https://dl.dropboxusercon...on/eigen%20berekening.jpg

EON:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon%20toelichting.jpg

Wat doe ik verkeerd (of EON?!), big thanks als iemand dit wil bekijken _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 08-03-2017 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
PCJR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:27:
Even maar hier, over mijn eindafrekening van EON. Ik heb alles netjes bijgehouden, echter kom ik op dik 300 euro verschil met de berekening ven EON. Volgens mij doe ik dus iets verkeerd, ik kom er g*d niet uit |:(

Mijn berekening zegt 186 euro terugkrijgen en EON zegt we ontvangen nog 156 euro :/ Ik heb een hoop gerekend ook met het kwh tarief en gastarief, en dan incl. BTW omgerekend. Verbruik komt overeen.

Ik heb hier de info; mijn berekening. Ik heb de korting erbuiten gelaten (er is 1 maand 120 euro minder afgeschreven dus denk dat het nu goed staat, EON laat ook geen korting zien in hun overzicht);
[afbeelding]

EON:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je Excel plaatje is nauwelijks leesbaar en niet klikbaar ;) (niet op laptop tenminste)
Ik zie heeeeel veel plaatjes, dat maakt het er niet makkelijker op, maar er is toch altijd zo'n post iets van belasting of iets dergelijks wat eropstaat, maar die ook weer in mindering wordt gedaan (iets van 300 euro). Die zie ik niet terug in de opsomming van EON. Wellicht is dat het?

Gevonden op mijn Essent jaarrekening vorig jaar:
-310,81 Vermindering energiebelasting 01-01-2016 t/m 31-12-2016

*Geen idee of dat altijd en bij iedereen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Je Excel plaatje is nauwelijks leesbaar en niet klikbaar ;) (niet op laptop tenminste)
Ik zie heeeeel veel plaatjes, dat maakt het er niet makkelijker op, maar er is toch altijd zo'n post iets van belasting of iets dergelijks wat eropstaat, maar die ook weer in mindering wordt gedaan (iets van 300 euro). Die zie ik niet terug in de opsomming van EON. Wellicht is dat het?

Gevonden op mijn Essent jaarrekening vorig jaar:
-310,81 Vermindering energiebelasting 01-01-2016 t/m 31-12-2016
Hier kan ik erop klikken naar 100% formaat, anyway, thanks, heb n linkje erbij gezet.

Het is inderdaad een behoorlijke kluif, die afrekening, snap dat menig sterveling hier niet uitkomt. Erg fijn van die energieleveranciers om het zo ingewikkeld te maken. Als ik EON bel, wedden dat ze er zelf ook niet uitkomen en alleen maar een antwoord hebben als; tja meneer, zo is het berekend door onze computer, daar weten wij ook niets van...

Inderdaad die teruggave energiebelasting / vermindering energiebelasting heb ik wel in mijn sheet, maar zie ik niet bij EON. Maar dat is 373 euro, dat is weer een stuk meer verschil dan wat er nu inzit :X En waar/wanneer/van wie, krijg ik die 373 euro dan terug? (niet via BSGW in ieder geval).

De 4.Overheidsheffingen bij EON, heb ik volgens mij in mijn sheet in de totale kwh prijs. Deze kwh en m3 gasprijs is wat ik destijds heb afgesloten en staat zo in de mail van Easyswitch. Ik krijg mijn kwh prijzen ook niet uit de waardes van EON...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik haal in ieder geval dit uit Essent jaarrekening:
Vermindering energiebelasting
Van de overheid ontvangt u een vast bedrag aan vermindering van de
energiebelasting per elektriciteitsaansluiting per jaar. Is de
verbruiksperiode korter of langer, dan wordt de energiebelasting naar
evenredigheid verrekend. De vermindering van energiebelasting is alleen
van toepassing op zaken die een verblijfsfunctie hebben, zoals een woning,
fabriek of kantoor.
En dan hier de berekening:
207,56 Energiebelasting Belastingdienst (te innen door Essent Retail Energie B.V.):

374,91 Energiebelasting elektriciteit 01-01-2016 t/m 31-12-2016 3.723 kWh x € 0,10070
143,46 Energiebelasting gas 01-01-2016 t/m 31-12-2016 570 m³ x € 0,25168
-310,81 Vermindering energiebelasting 01-01-2016 t/m 31-12-2016 366 dagen x € 0,84921

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
PCJR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:27:

[afbeelding]
Zou klikbaar moeten zijn, anders: https://dl.dropboxusercon...on/eigen%20berekening.jpg

EON:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zou eens beginnen met het opstellen van je Excel bestand zodat dezelfde posten worden berekend. Dan zou direct duidelijk moeten zijn welk pun/welke punten afwijken tussen jouw berekening en die van EON. Vervolgend kun je daar op in gaan zoomen.

Ik heb zelf geen zin om er aan te rekenen, maar zo op het eerste gezicht zie ik al een verschil tussen de total netbeheerkosten waar jij mee rekent en die van EON. Daarnaast, even vanaf een grof perspectief, lijkt het verschil bij benadering even groot te zijn als de btw. Uiteraard kan dat laatste toeval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Update; ben denk ik weer wat verder;
- vaste leveringskosten zijn verkeerd van EON
- netbeheerkosten zijn verkeerd van EON
- EON heeft de 376,08 euro vermindering energiebelasting niet verrekend (staat in hun eigen mail dat dit met de energierekening moet worden verrekend)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/eon/eon%20new1.jpg

Zo komen we op de uitkomst; 234,178 euro nog terugkrijgen! Nu moet ik EON dit gaan uitleggen, omg :/

Update: opgelost!
Met EON gechat, en inderdaad, mindering energiebelasting is niet verrekend. Dus een verschil van 376 euro! Ipv 156 euro betalen, 240 euro terugkrijgen!

Je moet ook echt alles alles alles narekenen he :r :r

[ Voor 19% gewijzigd door PCJR op 08-03-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:40

Veritas

concedo nulli

Mo
PCJR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:51:
- EON heeft de 376,08 euro vermindering energiebelasting niet verrekend (staat in hun eigen mail dat dit met de energierekening moet worden verrekend)

[afbeelding]

Zo komen we op de uitkomst; 234,178 euro nog terugkrijgen! Nu moet ik EON dit gaan uitleggen, omg :/

Met EON gechat, en inderdaad, mindering energiebelasting is niet verrekend. Dus een verschil van 376 euro! Ipv 156 euro betalen, 240 euro terugkrijgen!

Mooi toch dat het is opgelost. Was laatst nog een item over bij radar, dat heel veel energieleveranciers 'sjoemelen' met de jaarafrekening. Er waren een aantal voorbeelden in die uitzending waarbij de leveranciers wat moeilijker deden dat Eon nu bij jou (incassoprocedures enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Net het aanbod via de consumentenbond ontvangen:
1 jaar vast bij BudgetEnergie
0,18207 per kWh
0,57994 per m3
totaal 36,00 leverkosten per jaar
eenmalig 100 euro retour aan het einde van de contractperiode

Tot nu toe de goedkoopste die ik kan vinden. Nr 2 is:
1 jaar vast bij NUON (via energievergelijken.nl)
0,18703 per kWh
0,62659 per m3
totaal 84,07 leverkosten per jaar
eenmalig 250 euro retour aan het einde van de contractperiode

Jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Heb je de 2 voor jezelf al vergeleken op de totaalprijs ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wel grappig... Heb nu Budget energie voor gas en stroom. Heb nu op drie plaatsen een aanbod gekregen via collectief (2x) en BE zelf na gevraagd te hebben naar een verlengingsvoorstel.

Voor mijn verbruik bij BE zelf: € 899,84
Voor mijn verbruik via Eigen Huis: € 786,51
Voor mijn verbruik via Consumentenbond: 698,57 (wel met € 100 korting)

Echter als ik aangeef dat ik nu BE heb bij Consumentenbond krijg ik de prijs die BE zelf ook voorstelt. Ben je verplicht dat door te geven en mogen ze daar een uitzondering voor maken? Via Eigen Huis is dat niet zo heb ik vorig jaar gemerkt. Vaag gedoe. :/

Nog maar eens verder kijken naar andere aanbieders.

[ Voor 24% gewijzigd door Bastien op 13-03-2017 19:13 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
MdO82 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:09:
Heb je de 2 voor jezelf al vergeleken op de totaalprijs ?
Maar natuurlijk!
Bij 2000kWh en 2250m3 kom ik op 1645,46 (BE) en 1658,41 (NUON) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Niek_ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Maar natuurlijk!
Bij 2000kWh en 2250m3 kom ik op 1645,46 (BE) en 1658,41 (NUON) uit.
Tja dat is inderdaad weer een verschil dat ik de twijfel begrijp ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
MdO82 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Tja dat is inderdaad weer een verschil dat ik de twijfel begrijp ;)
Toch een avondje uit eten bij de snackbar, wel zelf een waxinelichtje meenemen voor de sfeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwacht je meer of minder te gaan verbruiken dan je huidige schatting?

Als je minder verwacht te verbruiken gaat Nuon in verhouding goedkoper worden door de hogere tarieven en de dikke korting, als je meer verwacht te gebruiken wordt BE in verhouding alleen maar goedkoper.

@Bastien, Je kunt het voorleggen bij BE, misschien geven ze je de korting ook als bestaande klant. Nee heb je, ja kan je krijgen. Als ze niet meegaan kan je altijd zelf nog via een prijsvergelijker iets afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Stroomverbruik zal omhoog gaan ivm elektrische auto en nog geen extra zonnepanelen, dus ga waarschijnlijk voor BE kiezen. Aanbod geld tot 30-4, dus tot die tijd kijken wat de andere aanbieders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:01
Hmm mail van Greenchoice dat ze hun voorwaarden gaan veranderen. Dat betekent kosteloos contract kunnen verbreken, dus even goed gaan uitzoeken of er geen goedkoper alternatief is :-)

Met 1600+1600 aan stroom en 500 aan gas zou ik volgens gaslicht.com naar EnergieFlex moeten overgaan of Oxxio (Eneco had ik tot afgelopen december). Besparing van ongeveer 100-150 door welkomstpremie.

Energieleveranciers.nl ziet Energy Flex ook als beste optie. Nadeel is dat ik nooit van ze heb gehoord...

[ Voor 46% gewijzigd door President op 14-03-2017 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
tweakerdennis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 05:12:
Hmm mail van Greenchoice dat ze hun voorwaarden gaan veranderen. Dat betekent kosteloos contract kunnen verbreken, dus even goed gaan uitzoeken of er geen goedkoper alternatief is :-)

Met 1600+1600 aan stroom en 500 aan gas zou ik volgens gaslicht.com naar EnergieFlex moeten overgaan of Oxxio (Eneco had ik tot afgelopen december). Besparing van ongeveer 100-150 door welkomstpremie.

Energieleveranciers.nl ziet Energy Flex ook als beste optie. Nadeel is dat ik nooit van ze heb gehoord...
je weet dat je bij greenchoice altijd al kostenloos je contract kon opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als ik de reviews zo lees mag EnergieFlex eerst z'n administratie op orde krijgen voordat ik een overstap aan zou durven.

Heeft misschien ook te maken met het soort volk dat ze aantrekken met hun spoedaansluiting en prepaid energie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:13
Hoe kan zo'n leverancier de vermindering energiebelasting vergeten in een jaarafrekening? Ik kan me daar zeer over verbazen. Zoiets zou 100% automatisch moeten gaan. Wekt toch de indruk van óf incompetent óf malafide.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

_JGC_ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:21:
@Bastien, Je kunt het voorleggen bij BE, misschien geven ze je de korting ook als bestaande klant. Nee heb je, ja kan je krijgen. Als ze niet meegaan kan je altijd zelf nog via een prijsvergelijker iets afsluiten.
Zojuist even gechat met ze, kan het inderdaad gewoon via de Consumentenbond afsluiten met die korting. Mooi, scheelt weer in de euro's. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PCJR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:51:

[afbeelding]

@PCJR goed dat je eruit bent gekomen :)
En ja je moet altijd je rekeningen narekenen, die plicht heb jij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ybos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:38:
Het meest moet ik lachen om de mensen die van oxxio naar eneco gaan. oxxio=eneco namelijk :)

Ik ben zojuist naar greenchoice gegaan, wat me verbaasde, prijzen op de website van gc zijn hoger dan op diverse vergelijkingsites. Even gebeld hoe dat zat, ja klopt meneer, dit is om potentiele klanten binnen te halen. Had toen al wel meteen beetje vieze smaak, voelt een beetje als je toekomstige klanten al direct oplichten.
Stel: ik vertel dat greenchoice zo goedkoop is, goedwillende kennis/collega/whatever gaat naar site gc en meld zich aan, en betaald dus duurder tarief... Niet netjes.
Vorig jaar liep mijn contract af bij Green Choice, toen heb ik gebeld of ik kon verlengen voor de prijzen van de vergelijkingswebsite. Dit kon absoluut niet. Toen maar overgestapt naar Nuon (toen de goedkoopste met enige service).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 6 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4