Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:44
Tja, wat een crime toch altijd weer om van alles te vergelijken en de beste keuze te maken.

Vorig jaar mijn woning betrokken, kort prijsvergelijk gegaan en bij Nuon uitgekomen. Het jaar is inmiddels ruimschoots om en dus kan ik overstappen.

Nu heeft Oxxion een cashback van 150eu voor één jaar en via cashbackXL ook nog eens 40eu. Dat tikt lekker aan.
Qua tarieven geloof ik het eerlijk gezegd allemaal wel. Heb een relatief nieuwe tussenwoning, ben alleen, weinig thuis etc. Dus het verbruik is niet zo heel hoog (exacte m3 en KW weet ik zo niet uit mijn hoofd).

Kort zoektocht op "Oxxio" levert toch wel wat reacties op dat de service k*t is, maar dat zijn vooral berichten uit 2015. Heb ze de zaakjes inmiddels iets beter voor elkaar en is het de overstap waard?

Overigens had de Nuon ook een leuke aanbieding, als ik mijzelf weer voor een jaar of langer vast zou leggen dan zou ik meer gaan betalen! Dat is nog eens leuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn 1 jarig contract loopt in april af bij eneco, Nemen zij zelf contact op met mij voor een eventuele verlenging en nieuw aanbod? Of moet ik er zelf achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53
B-Real schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:12:
Tja, wat een crime toch altijd weer om van alles te vergelijken en de beste keuze te maken.

Vorig jaar mijn woning betrokken, kort prijsvergelijk gegaan en bij Nuon uitgekomen. Het jaar is inmiddels ruimschoots om en dus kan ik overstappen.

Nu heeft Oxxion een cashback van 150eu voor één jaar en via cashbackXL ook nog eens 40eu. Dat tikt lekker aan.
Qua tarieven geloof ik het eerlijk gezegd allemaal wel. Heb een relatief nieuwe tussenwoning, ben alleen, weinig thuis etc. Dus het verbruik is niet zo heel hoog (exacte m3 en KW weet ik zo niet uit mijn hoofd).

Kort zoektocht op "Oxxio" levert toch wel wat reacties op dat de service k*t is, maar dat zijn vooral berichten uit 2015. Heb ze de zaakjes inmiddels iets beter voor elkaar en is het de overstap waard?

Overigens had de Nuon ook een leuke aanbieding, als ik mijzelf weer voor een jaar of langer vast zou leggen dan zou ik meer gaan betalen! Dat is nog eens leuk _O-
Die korting is leuk, maar als je vastrecht van 2 euro per product per maand ineens naar 10+ euro per product per maand gaat, komt een groot deel van die korting uit je eigen portemonnee.

Pak gewoon het verbruik van je laatste jaarafrekening en ga daarmee rekenen, of vul het iig in bij een prijsvergelijker, dan weet je waar je mee kunt rekenen. Een aanbieder selecteren op alleen de welkomstkorting is kortzichtig en levert je vaak niet op wat je wilt bereiken.
Thunder00x schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:21:
Mijn 1 jarig contract loopt in april af bij eneco, Nemen zij zelf contact op met mij voor een eventuele verlenging en nieuw aanbod? Of moet ik er zelf achteraan
Meeste aanbieders benaderen je wel om het nogmaals voor 1, 3 of 5 jaar vast te zetten. Nieuw aanbod dat je dan krijgt is vaak niet zo scherp als wat je krijgt als nieuwe klant als je overstapt. Zie ook bijvoorbeeld wat B-Real hierboven schrijft, hij krijgt een nieuw aanbod van Nuon met "korting" waarbij hij meer gaat betalen dan gewoon variabel door laten lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door _JGC_ op 23-03-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 10:44
Dat van het vastrecht is wel een goede idd.
Overigens is het niet zo dat ik blindelings voor de hoge cashback ga, als ik diverse vergelijkers invul dan komt Oxxio er ook regelmatig als beste keuze uit.
Ik ga er vanuit dat ze dan qua tarieven ook goed zitten en dat het met mijn beperkte verbruik niet heel veel zal schelen t.o.v. Nuon nu.

Waar ik alleen geen zin in heb is een hoop ellende met afrekeningen o.i.d. iets waar Oxxio, o.b.v. de berichten enkele jaren terug, nog wel eens last van had. Is dat inmiddels voorbij en is het gewoon een kwestie van overstappen, elke maand betalen, eind van het jaar een afrekening plus cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:21
B-Real schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:32:
Dat van het vastrecht is wel een goede idd.
Overigens is het niet zo dat ik blindelings voor de hoge cashback ga, als ik diverse vergelijkers invul dan komt Oxxio er ook regelmatig als beste keuze uit.
Ik ga er vanuit dat ze dan qua tarieven ook goed zitten en dat het met mijn beperkte verbruik niet heel veel zal schelen t.o.v. Nuon nu.

Waar ik alleen geen zin in heb is een hoop ellende met afrekeningen o.i.d. iets waar Oxxio, o.b.v. de berichten enkele jaren terug, nog wel eens last van had. Is dat inmiddels voorbij en is het gewoon een kwestie van overstappen, elke maand betalen, eind van het jaar een afrekening plus cashback?
Zie veel klachten over oxxio onder hun advertenties op facebook. Voor mij een reden om oxxio op mn zwarte lijst te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Interresant is dat er schijnbaar staffels zitten in de cashbacks en tarieven, dat had ik me nog niet beseft.

[ Voor 88% gewijzigd door .NCK op 03-04-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
Hier ook aan het vergelijken, moet helaas weer overstappen. Ik ga denk ik toch naar Oxxio, ze hebben relatief lage vastrecht kosten en zijn met de eenheidsprijzen concurrerend. De laatste jaren is de klantenservice in kwaliteit zeker vooruit gegaan, dit moest ook wel om interessant te blijven. Helaas lijkt ieder jaar wel weer een andere leverancier het meest interessant. Heb tot nu toe gezeten bij Eneco, Green Choice, Nuon en nu Oxxio.

Vergeet ook niet in te loggen bij Cashback XL en dan naar Pricewise te gaan, dit leverde ook nog € 12,00 op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Mijn contract bij Qurrent is nog niet gestart, maar ik lees al dat ik volgend jaar alweer moet overstappen _O- ;w

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haha, nu kan je tenminste nog overstappen als je energiebedrijf de 'foute' voetbalclub sponsort (en tegenwoordig worden er nogal wat voetbalclubs door energiebedrijven gesponsord).

Vroeger toen het nog Nuon was zaten we er gewoon keihard aan vast dat die hun geld in de verkeerde club pompten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ach het boeit mij niet zo wie ze sponsoren, vind het altijd zo bodemloze put :P
Maar goed dat is gelukkig mijn eigen mening en men mag er van vinden wat ze willen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
ik stap elk jaar over van energiedirect naar greenchoice en andersom. Scheelt toch altijd zo'n 150 a 250 euro. Paar simpele acties via gaslicht.com en klaar. Energieflex en oxxio zou ik zelf niet voor gaan. Nuon durfde ik ook niet aan en voor die 10 euro extra bij greenchoice weet ik zeker dat ik goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 20:23
Wanneer melden jullie je aan voor de overstap? Normaliter is er een opzegtermijn van 30 dagen. Dus stel de einddatum van je huidige contract is 1 juni en je ontvangt nog een welkomstbonus op je eindafrekening, meld je je dan pas na 1 juni aan of eerder en laat je het nieuwe contract na 1 juni pas in gaan?
Krijg je dan die welkomstbonus nog wel?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
bramv82 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:52:
Wanneer melden jullie je aan voor de overstap? Normaliter is er een opzegtermijn van 30 dagen. Dus stel de einddatum van je huidige contract is 1 juni en je ontvangt nog een welkomstbonus op je eindafrekening, meld je je dan pas na 1 juni aan of eerder en laat je het nieuwe contract na 1 juni pas in gaan?
Krijg je dan die welkomstbonus nog wel?
Het ligt eraan wanneer je overstapt.
Als het binnen 75 dagen is van je huidige contract dan gaat je nieuwe contract pas in als je oude afgelopen is.
Energieleveranciers maken gebruik van een Centrale database waar alle einddatums van klanten in vermeld worden.

Quote van gaslicht:
Voorbeeld juiste overstapmoment
U heeft nu een jaarcontract bij ENGIE dat eindigt op 30 juni. U wilt overstappen naar Energiedirect.nl en meldt zich n.a.v. ons herinneringsmailtje aan via het overstapformulier op 10 april. Uw resterende looptijd is langer dan 75 dagen en Energiedirect.nl neemt u dus direct over. Hierdoor bent u ENGIE een overstapvergoeding schuldig, omdat u het contract verbreekt. Daarnaast loopt u kans uw eventuele welkomstpremie van ENGIE te missen. In dit voorbeeld ligt het juiste overstapmoment tussen 16 april en 15 mei.
Bij mij zat er ongeveer een maand tussen het overstappen.
Mijn vast contract bij Eneco liep 25 maart af en mijn nieuwe contract gaat morgen in.
Hierdoor heb ik de welkomstbonus en de afrekening al reeds binnen en moet dan het kleine stukje tegen variabel tarief dan nog wel afrekenen, maar het verbruik is redelijk laag hier dat dat nog wel meevalt :)

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 22-04-2017 09:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

B-Real schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:12:
Valt best mee. Altijd 4 stappen:
1. Bepaal per welke datum je gratis weg kan bij huidige leverancier (zonder verlies welkomstkorting)
2. Vul >30 dagen voor (1) je geschatte jaarverbruik, inclusief dal/normaal lichttarief (op basis van afgelopen jaarafrekening(en) in bij Gaslicht/Pricewise/etc.
3. Controleer of de welkomstkorting van de goedkoopste leveranciers uit (2) hoger wordt als je gas/energie verbruik x10 doet. Indien ja: dan x10 doen.
4. Controleer via cashbackvergelijken wat de cashback van je energievergelijker is OF dat het zinvoller is om de actie direct via leverancier-website af te sluiten (inclusief nog hogere cashback)

- Nee: nog nooit is hier een goede groepsdeal (consumentenbond, telegraaf, VEH, iBood, etc.) voorbijgekomen die beter was dan laagste prijs gaslicht.
- Nee: afgelopen jaren had geen enkele leverancier betere blijven-loont deals dan laagste prijs gaslicht
- Nee: 3/5 jaar blijven loont zelden tot nooit (tenzij je zulk een (zakelijk)grootverbruiker ben dat welkomstkortingen geen invloed meer hebben op je jaarafrekening). 5x een jaarlijkse welkomstbonus is altijd meer dan 1x een 5jaarlijksebonus.
- Nee: acties van winkels als Mediamarkt, etc. van afgelopen jaren zijn allemaal belabberd. Groepsproducten voor de ongeïnformeerde consument -> hoofdprijs.
- Nee: aan-deur en op-straat verkopers hebben nog nooit een echt goed aanbod gedaan. Groepsproducten voor de ongeïnformeerde consument -> hoofdprijs.
Veritas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:44:
Mooi toch dat het is opgelost. Was laatst nog een item over bij radar, dat heel veel energieleveranciers 'sjoemelen' met de jaarafrekening. Er waren een aantal voorbeelden in die uitzending waarbij de leveranciers wat moeilijker deden dat Eon nu bij jou (incassoprocedures enz).
Klopt. Altijd belangrijk dat je je zelf je jaarrekening controleert. Zag laatst bij mijn ouders, al vele jaren klant bij Eneco, dat ze fors betalen voor een grote capaciteit gasaansluiting (G16). Die hebben ze helemaal nooit gehad, ze hebben 1x een normale particuliere consumenten G6 aansluiting. Blijkt al die jaren al fout te zijn geweest. Dan is deze ene keer een geluk dat ze al 10 jaar klant zijn bij Eneco, dus dat we het ook maar 1x voor 10 jaar hoeven te regelen.
sambalbaj schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:52:
Haha, nu kan je tenminste nog overstappen als je energiebedrijf de 'foute' voetbalclub sponsort (en tegenwoordig worden er nogal wat voetbalclubs door energiebedrijven gesponsord).

Vroeger toen het nog Nuon was zaten we er gewoon keihard aan vast dat die hun geld in de verkeerde club pompten.
Ben 10 maanden Qurrent klant, Rotterdammer en Feyenoorder. Bij bericht dat Qurrent mijn club ging sponsoren heb ik ze een boze brief gestuurd en wist ik helemaal zeker dat ik niet ging bellen voor een verleng-aanbod. Heb een hekel aan bedrijven die groene praatjes verkopen maar investeren in miljoenen business die niets met groen te maken hebben. Ook als het mijn club is, dat zijn principes.
MdO82 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:01:
[...]

Het ligt eraan wanneer je overstapt.
Als het binnen 75 dagen is van je huidige contract dan gaat je nieuwe contract pas in als je oude afgelopen is.
Energieleveranciers maken gebruik van een Centrale database waar alle einddatums van klanten in vermeld worden.
Nee, dat ligt aan de energieleverancier. Vandebron bijvoorbeeld, hanteert een switch-termijn van 36 dagen (zeiden ze tegen mij). Dus als je 37 dagen voor einde jaarcontract overstapt naar hen (tenzij telefonisch) dan breken ze je contract open, met de mogelijke boete tot gevolg (vaak €50). Een groot aantal anderen is wel inderdaad vanaf 75 dagen.

Nu heb ik op 19-07-2017 een jaar-lang een variabel contract bij Qurrent gehad en krijg ik dus mijn €200 welkomskorting. Opletten dus bij variabel, als je overstapt via een vergelijkingswebsite nemen ze je direct over want je staat als 'vrij' (want:variabel) in het landelijke register. WEG euro's.

Daarom maar telefonisch naar Vandebron overgestapt en aangegeven dat ik per 20-07-2017 naar hen wil. Die stunten tot einde jaar behoorlijk met hun €250 welkomstkorting. Als je op de website ook nog even de goedkoopste Bio-energie/Gas-in-China erbij zoekt en die telefonisch afsluit krijg je nog aantrekkelijkere tarieven dan gaslicht.com/pricewise. Dan zijn ze voor heel voor vormen van gas-licht gebruik veruit de goedkoopste op het moment.

Niet vergeten: Pricewise geeft ook nog zelf tot €16,50 cashback, gaslicht €9,46.

Overigens, 12 maanden geleden toen Qurrent voor mij de voordeligste was, was hun prijsvergelijksdeal inclusief welkomstkorting van €200 ook gewoon op eigen website bij elkaar te klikken. Maar zij geven ook nog €41,25 directe cashback als je bij henzelf afsluit. En ze zijn niet de enigste. Op die manier kun je dus EN de hoge welkomstkorting + mooie actietarieven pakken EN de cashback die de energievergelijker normaal zelf pakt.

[ Voor 62% gewijzigd door Malarky op 19-05-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Hier is nu de overstap van Essent naar Nuon afgerond en gelukkig zonder problemen verlopen. Was de eerste keer dat ik van energieleverancier ben overgestapt. Scheelt toch bijna €350,00.

Enige is wel dat eindafrekening van Essent een beetje tegenviel. Maar dat verrekent zicht wel weer met de komende jaarafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
wow, wat een redelijk "grote" bedragen zie ik hier voorbij komen...
@Highfive95 die aangeeft dat het bijna 350 euro scheelt...

Dan toch ook zelf maar eens gekeken, maar hier scheelt het nog geen 100 euro (incl. welkomstbonus van 125 euro). Ben ik dan al zo "goedkoop" met mijn NUON onbepaalde tijd contract, of...

even wat gegevens in MO-tags:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Of zie ik iets over het hoofd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:51

CeesKees

I rest my Kees

Zo. Jaarlijkse overstap ook maar weer gemaakt.
Kan toch zomaar €300 besparen volgens gaslicht.com.

Ik zet ook altijd mijn voorschot wat hoger dan men voorstelt. Op deze manier altijd een leuke sigaar uit eigen doos ieder jaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

BastaRhymez schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:30:
wow, wat een redelijk "grote" bedragen zie ik hier voorbij komen...
@Highfive95 die aangeeft dat het bijna 350 euro scheelt...

Dan toch ook zelf maar eens gekeken, maar hier scheelt het nog geen 100 euro (incl. welkomstbonus van 125 euro). Ben ik dan al zo "goedkoop" met mijn NUON onbepaalde tijd contract, of...

even wat gegevens in MO-tags:

***members only***

Of zie ik iets over het hoofd? :+
Een aantal energie belastingen zijn verhoogd in 2017. Je kunt dus niet zomaar een jaarafrekening met een (gedeeltelijke) dekking van 2016 erbij pakken en vergelijken met de acties die in Mei, 2017 van toepassing zijn.

Dus je berekening klopt niet, want behalve kWhtarief/vastrecht/welkomstpremie is alles tussen leveranciers hetzelfde.

Nuon Stroom onbepaalde tijd
- Vastrecht: €39,06
- Normaaltarief: 19,88ct.
- Daltarief: 18.73ct
- Welkomstpremie: n/a

Vandebron Windstroom 1 jaar
- Vastrecht: €90,00
- Normaaltarief: 19,37ct
- Daltarief: 18.02ct
- Welkomstpremie: €125 + €20,00 cashback
(Als je telefonisch afsluit krijg je een vastrecht van €75 en een welkomstpremie van €110, fijner dus als je langer blijft)

Als je liever geen welkomstpremie hebt kun je altijd nog voor Budget Energie - Modelcontract Stroom gaan.
- Vastrecht: €5,88
- Normaaltarief: 18,48ct
- Daltarief: 17,27ct
- Welkomstpremie: n/a + €9,46 cashback

Als je geen gas afneemt is de besparing altijd fors minder, want halve welkomstkorting of zelfs helemaal geen. Maar: gewoon jaarlijks overstappen. Want je ziet het, Nuon is duurder.

Wise heeft 80 energievergelijkers onderzocht in februari 2017, maar je ziet in het rapport dat daar maar een paar aanbieders achter schuil gaan:

Bencom: https://www.gaslicht.com/
Easyswitch (ook Overstappen.nl): https://www.easyswitch.nl/energie/vergelijk-energie/
Pricewise: http://www.pricewise.nl/energie/
Achmea: https://www.independer.nl/energie/

Internet Connections: https://www.energievergelijker.nl/
Komparu: https://energietarieven-vergelijken.com/
Switch Company: https://www.energieleveranciers.nl/
Daisycon: https://www.vergelijk.com/energie/

[ Voor 58% gewijzigd door Malarky op 19-05-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:01
Krijg binnenkort de sleutel van mij nieuwbouwhuis. Vandaar dus mijn (eerste) contract aangevraagd bij de vergelijker van de consumentenbond. Nu kan ik alleen nergens de EAN nummers kwijt die ik gehad heb.

Weet iemand waar je die moet laten? Komt dat in een later stadium nog? Of halen ze die op adhv adresgegevens oid? Aangezien die allemaal vrij specifiek vermeld zijn in de documentatie neem ik aan dat die ergens voor nodig zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009

kronolith

[EDIT]

Bij de bouw van het huis zijn die doorgegeven aan de netbeheerder. Vervolgens weet jouw energieleverancier aan de hand van de adresgegevens automatisch welke meters bij jouw adres horen. Tenminste, zo is het bij mij gegaan! :+

Gisteren de overstap gemaakt van Oxxio naar Vandebron. Lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan :)

[ Voor 19% gewijzigd door kronolith op 20-05-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:01
kronolith schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:45:
Bij de bouw van het huis zijn die doorgegeven aan de netbeheerder. Vervolgens weet jouw energieleverancier aan de hand van de adresgegevens automatisch welke meters bij jouw adres horen. Tenminste, zo is het bij mij gegaan! :+

Gisteren de overstap gemaakt van Oxxio naar Vandebron. Lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan :)
Ooh dat is ook wel logisch ja. Maar uit de papieren leek het heel belangrijke informatie, dus verbaasde me dat ik dat niet hoefde in te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb nu een jaar bijna erop zitten bij EnergieFlex met 1 jaar vast standaard contract. Per 2-7 kan ik 260 euro welkomstkorting verrekend zien worden op de jaarrekening. Tijd om over te stappen, ik werd afgelopen week al telefonisch benaderd of ze mij niet vast konden houden als klant. Ik heb ze simpelweg afgewezen toen ik zei dat ik tig vergelijkingssites weer ga raadplegen. Antwoord: "Zo'n scherp aanbod kunnen wij u niet geven" Prima, zoals verwacht :W

Bij plan: Energie vergelijken in de Pricewatch - Doe mee en win een Nest-thermostaat had ik voor de gein Tweakers eigen implementatie van Pricewise al eens gecheckt en zag EON en V/d Bron terug komen als de twee aantrekkelijkste aanbiedingen. Nu zie ik enkel nog V/d Bron, Oxxio en NLE/Qurrent. Kennelijk is dat aanbod van EON geëindigd vorige maand oid.

Members only:

Tarieven V/d Bron Oxxio Qurrent
Normaaltarief stroom per kWh € 0,19367 € 0,18414 € 0,19650
Daltarief stroom per kWh € 0,18008 € 0,17022 € 0,18283
Tarief gas per m3 € 0,56362 € 0,59905 € 0,58484
Vaste leveringskosten stroom € 90,00 € 55,06 € 83,52
Vaste leveringskosten gas € 90,00 € 55,06 € 83,52

Zoals altijd scheelt het flink in de tarieven die je kiest. 180 euro het duurst, 110 euro het goedkoopste vastrecht. 8)7 Kijk ik echter hoe het eruit komt te zien qua berekening op jaarbasis:

Members only:

Kies ik Oxxio ivm laagste vastrecht en beste tarieven, komt toch V/d Bron het goedkoopste uit ivm hogere korting die verrekend zal worden op de jaarrekening. Punt is wel dat als je voor de beste tarieven gaat je onder de streep net geen 60 euro meer betaalt, 5 euro per maand meer. Met mijn kleinverbruik hakt een duurder vastrecht er trouwens meer in dan die paar cent verschil qua kWh of m3.

edit:
Ik ben verder gaan kijken of je het nu beter CashbackXL, CashbackTotaal of andere cashbacksites kunt benutten. En zo zag ik dat ze bij CashbackXL icm Nuon de de 'helemaal uit je stekker' 8)7 weken hebben. 30 euro cashback vanuit CashbackXL en 200 euro korting via Nuon zelf. Das beter dan die 16,50 euro cashback als ik via Pricewise zou overstappen. (al loop je dan 250 euro cashback mis bij v/d Bron) Nergens krijg ik echter inzicht in de verbruikstarieven of vastrecht.

Nuon VastePrijsEnergie tot 1 jaar
Stroom & Gas
Standaard

Uw energieverbruik
Stroom normaal
700 kWh
Stroom dal
330 kWh
Gas
250 m³

Geschatte maandbedrag
€ 29,26
Jaarbedrag
€ 151,13

Inclusief btw
€ 200,- op uw rekening aan het einde van uw eerste jaar

Super summier dus qua info. Evenwel als ie 29.26 x 12 doet = 351,12 euro op jaarbasis. In feite net zo duur als Oxxio voordat je de cashback eraf haalt van 200+30 euro. Doe 230 euro eraf en je zit op 121,12 euro / 12 = 10.09 euro per maand netto. Bij V/d Bron kom ik uit op 169,39 - 16,50 = 152,89 / 12 = 12,74 euro per maand netto. Scheelt mooi 31,80 euro op jaarbasis! Wel typisch dat je naast energievergelijkers goed bij cashbacksites moet checken welke combideals ze daar hebben :P Vind het wel een groot addertje dat Nuon nergens iets prijsgeeft over hun verbruikstarieven.

Toch maar even lopen googlen op vasteprijs energie en dan zie ik bij gaslicht de volgende berekening:
Kosten incl. btw Per kWh Levering normaal Levering dal Per jaar Per m3 Per jaar
20,84 ct.19,54 ct. € 141,54 63,29 ct. € 158,22
Vaste leveringskosten € 39,06 € 45,01
Vermindering energiebelasting − € 373,33
Netbeheerkosten € 217,56 € 123,18
(Sub-)totaal € 24,82 € 326,41
Totaal per jaar stroom + gas Netto jaarkosten € 351,23

Flink duurder zowel qua stroom normaal en stroom daltarief als het gastarief tov de top 3 in de vergelijkers. Maar het vastrecht is een stuk lager. En de kosten voor de netbeheerder zijn logischerwijs gelijk. Hmm kiezen voor laagste vastrecht + netto onder de streep het goedkoopst of kiezen voor laagste tarieven + hoger vastrecht + netto onder de streep 32 euro jaarlijks meer betalen na cashback. Liefst heb ik laag vastrecht èn laagste tarieven èn hoogste cashback :7 Maar Nuon klinkt goed aangezien het mij vooral te doen is om het totaalbedrag. Na een jaar stap ik gewoon weer over zoals ik al zes jaar op rij doe.

[ Voor 33% gewijzigd door Joosie200 op 21-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Joosie200 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:14:
En zo zag ik dat ze bij CashbackXL icm Nuon de de 'helemaal uit je stekker' 8)7 weken hebben.
Ik denk als je de https://www.nuon.nl/produ...X-XXXX&affiliateid=XXXXXX verandert naar die van Cashbacktotaal, dat je gewoon de €40 pakt. Dus €240 totaal.

Interessant, op Gaslicht werkt Nuon nu met wel 4 staffels van welkomstkortingen, de maximale lijkt €205 te zijn bij 2000m3 gas.Of via Easyswitch (€205 van Nuon) + €20 van cashbacktotaal is €225. Totale leveringskosten blijven €84,00 p/j bij Nuon, dat maakt hem interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 22-05-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
I.v.m. een verhuizing eind dit jaar hebben we circa 2-3 maanden energie nodig op beiden adressen. Betekend dit dat we dan voor beiden adressen de jaarlijkse aansluitkosten, transportkosten en de vaste leveringskosten in rekening gebracht krijgen als we het contract aanhouden bij de leverancier waar we op dat moment zitten :?

Ons huidige contract loopt namelijk per juni af, dus het wordt tijd om een overstap naar een andere leverancier te regelen. Het vergelijken van de kosten wordt echter een stuk lastiger als bovenstaande van toepassing is. Het lijkt dan goedkoper om het contract vroegtijdig op te zeggen en een nieuw contract af te sluiten voor de nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:00
Ik zit momenteel een jaar bij een Essent. (gas en stroom)
Dit bevalt mij goed.. ik verbruik niet echt heel veel.... tussenwoning 2005, 1 persoon.

Dit zijn de prijzen wat ik bij essent betaal.

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/tbmx2no3j/essent.png

Op ibood kwam ik ook een aanbieding tegen voor NLE.
Dit zijn de prijzen hier:

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/6dgejczb5/NLEIBOOD.png

Scheelt dit dan zoveel of ligt het aan mij?
en hebben jullie nog tips?

Uw verwacht jaarverbruik voor aankomend jaar: (via mijn essent)
1252 kWh stroom
847 m³ gas

[ Voor 49% gewijzigd door Aggressor op 03-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Crash schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:16:
I.v.m. een verhuizing eind dit jaar hebben we circa 2-3 maanden energie nodig op beiden adressen. Betekend dit dat we dan voor beiden adressen de jaarlijkse aansluitkosten, transportkosten en de vaste leveringskosten in rekening gebracht krijgen als we het contract aanhouden bij de leverancier waar we op dat moment zitten :?

Ons huidige contract loopt namelijk per juni af, dus het wordt tijd om een overstap naar een andere leverancier te regelen. Het vergelijken van de kosten wordt echter een stuk lastiger als bovenstaande van toepassing is. Het lijkt dan goedkoper om het contract vroegtijdig op te zeggen en een nieuw contract af te sluiten voor de nieuwe woning.
Ik heb nog nooit bij verhuizing iets laten verhuizen. Geen internetabonnement, geen energiecontract. Na de verhuizing krijg je vanzelf een brief van de netwerkbeheerder (in mijn regio Enexis) dat je zelf een nieuw contract kunt afsluiten. Hoe het trouwens zit mocht je een korting krijgen verrekend op de jaarrekening en je door een verhuizing <12 maanden te blijven weet ik niet. Toen ik verhuisde ontving ik namelijk de korting na 1 maand sinds overstappen. (toen was het nog echt een welkomstkorting ipv oprotpremie) Als dat niet bij jou speelt is nieuw afsluiten vaker wel goedkoper. (nieuw contract met nieuwe korting)
Aggressor schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:
Ik zit momenteel een jaar bij een Essent. (gas en stroom)
Dit bevalt mij goed.. ik verbruik niet echt heel veel.... tussenwoning 2005, 1 persoon.

Dit zijn de prijzen wat ik bij essent betaal.

[afbeelding]

Op ibood kwam ik ook een aanbieding tegen voor NLE.
Dit zijn de prijzen hier:

[afbeelding]

Scheelt dit dan zoveel of ligt het aan mij?
en hebben jullie nog tips?

Uw verwacht jaarverbruik voor aankomend jaar: (via mijn essent)
1252 kWh stroom
847 m³ gas
Het scheelt in de verbruikstarieven qua elektriciteit (NLE: 17,5 cent kWh, Essent: 19 cent kWh gemiddeld piek+dal) en gas (NLE: 54,7 cent m3, Essent: 61,4 cent m3) Maar qua vastrecht ga je achteruit. (Essent: 3,99 de maand x 2, NLE: 6,50 de maand x2) Mocht NLE je werkelijk 200 euro korting geven op de jaarrekening dan valt dat verschil in vastrecht wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Ik werd recent benaderd door de NLE , mijn huidige contract loopt tot eind oktober.
Is het verstandig om nu al een nieuw contract af te sluiten per 1-11, of nog even te wachten?
Er werd mij verteld (wat ze volgens mij altijd zeggen), dat de tarieven weer gaan stijgen en je al half jaar van te voren een nieuw contract aan kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
[b]Joosie200 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:05:[

Het scheelt in de verbruikstarieven qua elektriciteit (NLE: 17,5 cent kWh, Essent: 19 cent kWh gemiddeld piek+dal) en gas (NLE: 54,7 cent m3, Essent: 61,4 cent m3) Maar qua vastrecht ga je achteruit. (Essent: 3,99 de maand x 2, NLE: 6,50 de maand x2) Mocht NLE je werkelijk 200 euro korting geven op de jaarrekening dan valt dat verschil in vastrecht wel mee.
Ik ben wel tevreden met essent..
Ik kan eventueel ook weer een jaar contract bij essent afsluiten dan krijg ik 75 euro korting.

Dan blijven de prijzen ook hetzelfde of zit erdan een addertje onder?

Want afgelopen mei is mijn jaarcontract afgelopen. En nu kan ik per maand opzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
NoReseth schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:51:
Ik werd recent benaderd door de NLE , mijn huidige contract loopt tot eind oktober.
Is het verstandig om nu al een nieuw contract af te sluiten per 1-11, of nog even te wachten?
Er werd mij verteld (wat ze volgens mij altijd zeggen), dat de tarieven weer gaan stijgen en je al half jaar van te voren een nieuw contract aan kunt gaan.
Standaard verhaal :)

De prijzen zijn niet bijzonder hoog op dit moment, en lijken ook niet te stijgen.

Gas:
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/combinedtraders.nl/combined/wp-content/uploads/2017/06/Gas-overzicht-2.jpg?w=1024&ssl=1

Elek:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/combinedtraders.nl/combined/wp-content/uploads/2017/06/Elektra-overzicht.jpg?w=1234&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Aggressor schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Ik ben wel tevreden met essent..
Ik kan eventueel ook weer een jaar contract bij essent afsluiten dan krijg ik 75 euro korting.

Dan blijven de prijzen ook hetzelfde of zit erdan een addertje onder?

Want afgelopen mei is mijn jaarcontract afgelopen. En nu kan ik per maand opzeggen
Let op wat je betaalt aan vastrecht. Leveringstarieven bij essent zijn niet heel scherp, vastrecht is vrij normaal, maar bij verlengen stijgt het vastrecht vaak met de korting die je krijgt.
Overstappen is gewoon zoveel voordeliger dan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben net overgestapt (jaja, via zo'n praatje op 'n festival, sue me) naar Qurrent.

Zit nu bij Nuon, betaal € 66 pm, ga vermoedelijk zo'n € 15 pm terug krijgen, maar bij Qurrent zou ik maar € 22 pm gaan betalen (voor gas en elektra, en nee, er zit niet ook een deel bij de servicekosten of huur in).

Ik heb tussen 1 september en 1 april 385m3 gas verbruikt, en 305+240kwh stroom verbruikt, dus dat is echt bijna niks.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ardana schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:10:
Ik ben net overgestapt (jaja, via zo'n praatje op 'n festival, sue me) naar Qurrent.

Zit nu bij Nuon, betaal € 66 pm, ga vermoedelijk zo'n € 15 pm terug krijgen, maar bij Qurrent zou ik maar € 22 pm gaan betalen (voor gas en elektra, en nee, er zit niet ook een deel bij de servicekosten of huur in).

Ik heb tussen 1 september en 1 april 385m3 gas verbruikt, en 305+240kwh stroom verbruikt, dus dat is echt bijna niks.
Niks mis mee toch? Ik zit tot 3-7 bij EnergieFlex en betaal nu 43 euro maandelijks als voorschot, verwacht ook 15 euro terug te krijgen + 260 euro korting op de jaarrekening. Per 3-7 zit ik bij Nuon (jij gaat weg, ik kom erbij :D) en ga ik 28/29 euro betalen voor gas/elektra. Met 240 euro korting eraf kom ik dan op 9,25 euro maandelijks/111 euro jaarlijks uit voor 250m3 gas en 650/700kWh stroom. Als kleinverbruiker is de grootste winst te behalen bij die eenmalige korting jaar in jaar uit verzilveren. Dat en vastrecht laag houden. Dan maakt het niet uit als de verbruikstarieven wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jose9e
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-07 12:21
Ik heb nu een jaarcontract bij Qurrent welke afloopt in augustus. Ik wil graag overstappen naar een andere energieleverancier nadat ik 1 jaar klant ben geweest, zodat ik mijn welkomstkorting nog wel ontvang. In de 'Voorwaarden Welkomstkorting' van Qurrent staat daarover vermeld:

"De Welkomstkorting geldt alleen als je tenminste één (1) jaar klant blijft. De korting wordt éénmalig toegekend."
én
"Zeg je binnen de eerste 12 maanden op, dan vervalt je recht op de eenmalige korting. Dit geldt ook voor eventuele korting die al verrekend is in het maandbedrag."

Om de overstap op tijd te regelen wordt geadviseerd om 4-8 weken voor het aflopen van je contract de overstap in gang te zetten (doorgeven dat je het contract wilt beëindigen aan Qurrent en aanmelden bij de nieuwe energieleverancier). Krijg ik dan nog wél mijn welkomstkorting (want ik ben dan ten minste één jaar klant gebleven) of krijg ik deze dan niet (want ik geef mijn opzegging binnen de eerste 12 maanden op)? Oftewel, wordt er alleen naar de datum waarop de opzegging ingaat gekeken, of is de datum waarop ik de opzegging doorgeef ook relevant?

Of wordt dit automatisch goed geregeld als ik het via een site zoals gaslicht.com doe? Er staat wel zoiets vermeld maar ik wil het toch graag nog even bevestigen. Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
jose9e schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:43:
Ik heb nu een jaarcontract bij Qurrent welke afloopt in augustus. Ik wil graag overstappen naar een andere energieleverancier nadat ik 1 jaar klant ben geweest, zodat ik mijn welkomstkorting nog wel ontvang. In de 'Voorwaarden Welkomstkorting' van Qurrent staat daarover vermeld:

"De Welkomstkorting geldt alleen als je tenminste één (1) jaar klant blijft. De korting wordt éénmalig toegekend."
én
"Zeg je binnen de eerste 12 maanden op, dan vervalt je recht op de eenmalige korting. Dit geldt ook voor eventuele korting die al verrekend is in het maandbedrag."

Om de overstap op tijd te regelen wordt geadviseerd om 4-8 weken voor het aflopen van je contract de overstap in gang te zetten (doorgeven dat je het contract wilt beëindigen aan Qurrent en aanmelden bij de nieuwe energieleverancier). Krijg ik dan nog wél mijn welkomstkorting (want ik ben dan ten minste één jaar klant gebleven) of krijg ik deze dan niet (want ik geef mijn opzegging binnen de eerste 12 maanden op)? Oftewel, wordt er alleen naar de datum waarop de opzegging ingaat gekeken, of is de datum waarop ik de opzegging doorgeef ook relevant?

Of wordt dit automatisch goed geregeld als ik het via een site zoals gaslicht.com doe? Er staat wel zoiets vermeld maar ik wil het toch graag nog even bevestigen. Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?
Gewoon regelen via site als gaslicht.com het gaat niet om de datum van aanvraag van overstap. Het gaat erom dat het nieuwe contract na die van je huidige contract laat ingaan. Over het algemeen regelen de leveranciers dat zelf prima, zien in het register dat jou op 1 augustus afloopt en laten het op 2 augustus ingaan. Hou wel die 4-8 weken aan, niet nog eerder aanvragen, dan heb je kans dat je eerder wordt omgezet en je boetes krijgt ;) en je welkomstpremie in rook ziet opgaan.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
_JGC_ schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Let op wat je betaalt aan vastrecht. Leveringstarieven bij essent zijn niet heel scherp, vastrecht is vrij normaal, maar bij verlengen stijgt het vastrecht vaak met de korting die je krijgt.
Overstappen is gewoon zoveel voordeliger dan verlengen.
dus als ik zou overstappen naar NLE een jaar vast?
dat zou voordeliger voor mij zijn?
of gewoon de nummer 1 pakken van een energievergelijking site? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Aggressor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:07:
[...]

dus als ik zou overstappen naar NLE een jaar vast?
dat zou voordeliger voor mij zijn?
of gewoon de nummer 1 pakken van een energievergelijking site? :?
Kijk gewoon eens bij een prijsvergelijker: gaslicht of pricewise. Verder kan je nog extra korting krijgen via bijvoorbeeld CashbackXL, zowel rechtstreeks bij de energieleverancier naar keuze als een extra cashback als je via CashbackXL naar een prijsvergelijker gaat.

Het is gewoon even shoppen, vul je verbruik in op de prijsvergelijker en je weet wat je ongeveer kwijt bent per jaar.

Dit herhaal je gewoon elk jaar, niet blijven plakken als je ergens anders veel voordeliger energie kunt krijgen. Je kunt in een halfuurtje tijd zo een paar honderd euro besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 12:49
jip_86 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:39:
Krijg binnenkort de sleutel van mij nieuwbouwhuis. Vandaar dus mijn (eerste) contract aangevraagd bij de vergelijker van de consumentenbond. Nu kan ik alleen nergens de EAN nummers kwijt die ik gehad heb.

Weet iemand waar je die moet laten? Komt dat in een later stadium nog? Of halen ze die op adhv adresgegevens oid? Aangezien die allemaal vrij specifiek vermeld zijn in de documentatie neem ik aan dat die ergens voor nodig zijn neem ik aan?
Kan je online opvragen adhv postcode huisnummer
Het EAN codeboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
sbruynis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:43:
[...]

Kan je online opvragen adhv postcode huisnummer
Het EAN codeboek
EAN code is gewoon uniek nummer voor jouw aansluiting, daar hoef jij verder niets mee. Bij de netbeheerder is bekend welke EAN code welke aansluiting (adres) is.
Als je op adres A een aanvraag doet, geeft de Energieleverancier het adres door aan de netbeheerder, die vervolgens weet welk adres/EAN code het is.

Jijzelf hoeft als het goed is niks met je EAN code te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Enige wat je hoeft te doen met die code is eenmalig kijken of ie overeenkomt met de meter die in je meterkast hangt, vooral als het om een slimme meter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand waarom je bij vdbron - € 257,00 eenmalige actie krijgt? en bij de andere maar 175?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:05:
weet iemand waarom je bij vdbron - € 257,00 eenmalige actie krijgt? en bij de andere maar 175?
Kwestie van mensen over de streep trekken? Zo zat ik ook te twijfelen of ik niet naar V.d Bron zou gaan. En ja, ze hebben lagere verbruikstarieven (in de grootte van 1/2 cent per kWh/M3) maar een hoger vastrecht. In de totaalberekening kwam ik goedkoper uit bij Nuon dan V.d. Bron. Anderen die je slechts 175 bieden kunnen dus nog lagere verbruikstarieven hebben èn lager vastrecht. Of niet, het hangt maar net af van je eigen verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Kwestie van mensen over de streep trekken? Zo zat ik ook te twijfelen of ik niet naar V.d Bron zou gaan. En ja, ze hebben lagere verbruikstarieven (in de grootte van 1/2 cent per kWh/M3) maar een hoger vastrecht. In de totaalberekening kwam ik goedkoper uit bij Nuon dan V.d. Bron. Anderen die je slechts 175 bieden kunnen dus nog lagere verbruikstarieven hebben èn lager vastrecht. Of niet, het hangt maar net af van je eigen verbruik.
nou ik zit ook te twijfelen ... ik zit nu bij essent.
En ik ben alleen, dus echt veel gebruik ik niet....

Zoveel per maand zal het wel niet schelen ..

twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:10:
[...]

nou ik zit ook te twijfelen ... ik zit nu bij essent.
En ik ben alleen, dus echt veel gebruik ik niet....

Zoveel per maand zal het wel niet schelen ..

twijfel twijfel
Ik ben ook alleen, heb ook weinig verbruik. Heb je al eens de Tweakers energievergelijker ingevuld? Weet je zo ongeveer je jaarverbruik aan stroom/gas? Heb je een dubbele meter, zonnepanelen op het dak oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Ik ben ook alleen, heb ook weinig verbruik. Heb je al eens de Tweakers energievergelijker ingevuld? Weet je zo ongeveer je jaarverbruik aan stroom/gas? Heb je een dubbele meter, zonnepanelen op het dak oid?
-verbruik

1252 kWh stroom
847 m³ gas

- geen zonnepanelen
- dubbele meter.. geen idee? (de was enz doe ik toch altijd overdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Dan zou je hier even kunnen kijken:

https://tweakers.net/diensten/energie/

Ik heb het net ook ingevuld en ik zie dat als ik overstap van Essent naar Energieflex ongeveer 336 euro per jaar zou kunnen besparen, en dat op min. 5000 kWh en 2000m3. (gebaseerd op vorig jaar, geen zonnepanelen of dubbele meter)

We hebben een electrische auto sinds maand 9 vorig jaar, dus energie zal nog wel aanzienlijk oplopen denk ik. Ook bij 6000 kWh ben ik nog steeds goedkoper uit, maar dan is het "maar" 350 euro. Misschien toch maar eens gaan kijken om elk jaar over te stappen, want feitelijk is het allemaal maar op papier dat je overstapt, verder zal ik er denk ik weinig van merken..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
CasGas schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:36:
Dan zou je hier even kunnen kijken:

https://tweakers.net/diensten/energie/

Ik heb het net ook ingevuld en ik zie dat als ik overstap van Essent naar Energieflex ongeveer 336 euro per jaar zou kunnen besparen, en dat op min. 5000 kWh en 2000m3. (gebaseerd op vorig jaar, geen zonnepanelen of dubbele meter)

We hebben een electrische auto sinds maand 9 vorig jaar, dus energie zal nog wel aanzienlijk oplopen denk ik. Ook bij 6000 kWh ben ik nog steeds goedkoper uit, maar dan is het "maar" 350 euro. Misschien toch maar eens gaan kijken om elk jaar over te stappen, want feitelijk is het allemaal maar op papier dat je overstapt, verder zal ik er denk ik weinig van merken..
Dankjewel

Misschien nog een stomme vraag ... ik zet mijn vebruik meestal liever iets hoger. (dat ik op het einde wat geld terug krijg)
Als ik mijn vebruik op een 1 persoons huishouden zet
1800 stroom en 1100 gas, dan komt Nuon als beste uit de test.

Zet ik mijn vebruik op 1300 strom en 900 gast, dan komt vd bron als beste eruit .. en nuon op plaats 30 ....

Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Nuon geeft bij een hoger verbruik meestal ook hogere bonus.
Reken gewoon met je werkelijke verbruik, geld uitlenen zonder rente moet je zelf bepalen, maar moet geen onderdeel van de vergelijking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
_JGC_ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:10:
Reken gewoon met je werkelijke verbruik, geld uitlenen zonder rente moet je zelf bepalen, maar moet geen onderdeel van de vergelijking zijn.
Nee snap ik, mijn vebruik lag op 1300 stroom en 900 gast.
Maar wat als ik dit jaar weer minder verbruik .. of juist meer?
kom ik dan wel in aanmerking voor de bonus?

-edit-

Als ik hem op 1 persoons huishouden zet, dan kom ik uit op 1500 stroom en 1000 gast.
Dan is bij pricewice vd bron het voordeligst met €801 ,98 inc korting van 257

En via de energiecollectief van de consumentenbond kom ik uit bij Energieflexmet verwachte jaarkosten € 790,36 inc korting van 100.

dan is het wel safe om voor die van de consumentenbond te gaan? vd bron ben ik ook niet bekend mee...

[ Voor 30% gewijzigd door Aggressor op 20-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

_JGC_ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:10:
Uh nee, de welkomstkorting (meer: vertrekkorting) die aangeboden worden op vergelijkingswebsites zijn gebaseerd op wat jij daar maar invult. Het bedrag wat je daadwerkelijk gaat betalen is gebasseerd op basis van je historische verbruik die de energieleverancier zelfstandig opvraagt en vaststelt. Staat dus los van elkaar

Vul dus zeker WEL een zo hoog mogelijk verbruik bij de energievergelijker in om vast te stellen of de partij die het goedkoopste is bij je realistische verbruik je dan wellicht nog meer geld geeft.

Overigens zorg ik dat mijn maandelijks voorschotbedrag gelijk loopt met mijn daadwerkelijke verbruik. Ik ga geen renteloze leningen verstrekken aan bedrijven zodat ik aan het einde van het jaar iets extra's terug krijg. Dat geld investeer ik liever in beleggingen.
Aggressor schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Als ik hem op 1 persoons huishouden zet, dan kom ik uit op 1500 stroom en 1000 gast.
Dan is bij pricewice vd bron het voordeligst met €801 ,98 inc korting van 257

En via de energiecollectief van de consumentenbond kom ik uit bij Energieflexmet verwachte jaarkosten € 790,36 inc korting van 100.

dan is het wel safe om voor die van de consumentenbond te gaan? vd bron ben ik ook niet bekend mee...
Reken sowieso even met je eigen historische vergelijk, te zien op papieren jaarafrekening en natuurlijk in je online account van je energieprovider. Desnoods opvragen bij willekeurige energieleverancier of vorige bewoners. Het gemiddelde verbruik is zo gemiddeld dat vrijwel niemand dat verbruik heeft. Sterk een groot deel van de huishoudens verbruik veel meer of juist veel minder.

Ook zal een dubbeltarief voor meeste huishoudens goedkoper zijn. Tenzij jouw normaal/dal verhouding nog slechter ligt dan 60% / 40%.

Consumentebond Collectief, 1 jaar, EnergieFlex
- Stroom enkeltarief 17,833 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 54,249 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 30,25
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 9,68
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 100,00

Prijsvergelijkers, 1 jaar, Energieflex
- Stroom enkeltarief 17,84 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 54,85 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 68,97
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 68,97
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 180,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->EnergieFlex)

Prijsvergelijkers, 1 jaar, Vandebron
- Stroom enkelatief 18,86 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 56,05 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 90,00
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 90,00
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 257,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Vandebron)

Dus de Consumentebond biedt €98,01 lagere vaste leveringskosten en via een energievergelijker kun je €100 meer eenmalige kortingen krijgen. En dan is het CB gas/licht tarief ook nog ietsje lager. Moet zeggen, ik ben verbaasd door de sterke energiecollectief deal, die zie je niet vaak. :)

Eenmalige kortingen bij Vandebron liggen €77,00 hoger dan bij EnergieFlex, maar vastrecht is €42,06 hoger. Gas/licht tarieven liggen ook hoger, maar als je verbruik laag is kan Vandebron inderdaad net goedkoper zijn. Die €34,94 meer korting is dus 2911 kuub gas waard. Dat zullen veel huishoudens niet gebruiken.

Wat mij betreft betrouwbaar bedrijf, maar ben wellicht bevooroordeeld omdat ik zelf ook klant ben en ze als werkrelatie ken.

Verschil tussen goedkoopste gasregio (regio 4 Groningen) en duurste gasregio (regio 2 Middelburg) is overigens 1,3 ct per kuub/m3. Dus dat valt wel mee.

Op dit moment is Vandebron samen met Nuon het goedkoopste voor de kleine gebruikers, de grote gebruikers komen steeds weer uit bij Energieflex en de echt grote gebruikers bij Greenchoice (zeer scherpe tarieven maar geen welkomstkortingen).
Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:09:
[...]
In de totaalberekening kwam ik goedkoper uit bij Nuon dan V.d. Bron.
Prijsvergelijkers, 1 jaar, Nuon
- Stroom enkelatief 19,48 ct per kWh (bij hoog ingevuld verbruik dan 18,42 ct per kWh)
- Gas incl. regiotoeslag 1: 59,20 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 39,06
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 51,00
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 215,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Nuon)

Vaste lasten minus kortingen zijn +€ 144,94 op jaarbasis en dat is inderdaad stukje scherper (€50 meer) dan de concurrentie. Als je gasverbruik relatief laag is (3ct/kuub hoger), is dat een hele interessante optie ook. Niet vergeten voor bestellen een fictief hoog stroomverbruik in te vullen bij de vergelijker, voor het lage stroomtarief

[ Voor 70% gewijzigd door Malarky op 25-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik mag ook weer overstappen. Specs:

Huidig: NUON Grijs vast, dubbele meter

Hoog: 2000 kWh
Laag: 2500 kWh
Gas: 200m³
Wens: Overstappen naar groene energie

Ik kreeg een 'fantastisch' aanbod van de NUON in mijn account:
Totale variabele leveringskosten normaal tarief: €0,2076 per kWh.
Totale variabele leveringskosten dal tarief: €0,1947.
Totaal variabele leveringskosten inclusief Regiotoeslag per m³ gas: €0,5919.
Vast Leveringskosten: €91.06
Totaal 1099.80 p/j

Als ik een nieuwe klant was geweest (ben nu 6 jaar bij NUON) dan zou ik 200 euro aan bonus krijgen. Maar dat krijg ik uiteraard niet, ook niet na de chat / telefoon lastig gevallen te hebben :+ . Als ik kijk naar verschillende energie vergelijkingssites kom ik dan uit op Oxxio met 866.34:
Totale variabele leveringskosten normaal tarief: €0,1857 per kWh.
Totale variabele leveringskosten dal tarief: €0,1715 per kWh..
Totaal variabele leveringskosten inclusief Regiotoeslag per m³ gas: €0,6123.
Vast Leveringskosten: €71.81
Cashback: €195,-
Volgens mij zie ik daar niet bijzonder veel mis mee? Lijkt mij gewoon een kwestie van overstappen in deze. Zit alleen wel met het feit dat ik een onderhoudscontract voor mijn CV ketel bij Feenstra heb lopen, wat weer onderdeel is van NUON en je dus korting daarop krijgt. Maar niet noemenswaardig geloof ik. Kan dat ook wel opzeggen, aangezien ik nu voornamelijk verwarm met een L/L warmtepomp. Moet wel onderhouden worden (de ketel) maar het kan vast goedkoper.

Hmm, met Independer kom ik uit op BE of GC :? Eens naast elkaar gaan leggen...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Het consumentenbond collectief van Energieflex gaat volgens mij nog een stapje goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Klopt, die zitten daar nog onder. Is ook voor niet leden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Notna schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11:
Ik mag ook weer overstappen. Specs:

Huidig: NUON Grijs vast, dubbele meter

Hoog: 2000 kWh
Laag: 2500 kWh
Gas: 200m³
Wens: Overstappen naar groene energie

Hmm, met Independer kom ik uit op BE of GC :? Eens naast elkaar gaan leggen...

- Stroom daltarief 17,07 ct per kWh
- Stroom normaaltarief 18,29 ct per kWh

Prijsvergelijkers, 1 jaar, Oxxio
- Stroom daltarief 17,24 ct per kWh
- Stroom normaaltarief 18,59 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 60,48 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 71,87
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 71,88
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: €280,00 (Let op: vul +1675m3 verbruik in voor afsluiten, dit ingevulde verbruik is leidend voor je korting!
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Oxxio)

Groen zijn ze allemaal niet. Als je goedkoop en oprecht (onafhankelijk) groen wilt, dan is Vandebron de keuze van het moment en Greenchoice voor de grootverbruikers.

Maar goed, Oxxio is de goedkoopste, die geven €90 extra als je de prijsvergelijker truc kent :+. Relatief duur gas, maar met jouw lage verbruik weegt dat niet op tegen de eenmalige kortingen van €300,00

[ Voor 17% gewijzigd door Malarky op 05-07-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Laatst online: 02-09 22:25
Eens even aan het kijken wanneer ik weer mag verkassen. Ik snap alleen mijn huidige contract niet (NUON).

Looptijd
Dit contract en de daarbij behorende energielevering op uw adres start op 5 november 2016. Uw contract eindigt op 30 september 2017. U krijgt gedurende (afgerond) 11 maanden energie geleverd tegen de tarieven die bij dit contract horen."

Uw nieuwe contract
U heeft een contract met ons gesloten op de datum die bovenaan deze contractbevestiging
staat (22 september 2016). U bent een contract aangegaan met N.V. Nuon. Als welkomstcadeau ontvangt u eenmalig een bedrag van € 250,00. U ontvangt dit wanneer u één jaar klant bij ons bent.

Mijn vraag: Waarom heb ik een looptijd van 11 maanden en niet van een jaar? En kan ik dus het welkomstcadeau ontvangen en overstappen op 6 november? Of kan dat zelfs al op 1 oktober.

Wie weet dit toevallig? 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Unito op 09-07-2017 23:53 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Unito schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:50:
Eens even aan het kijken wanneer ik weer mag verkassen. Ik snap alleen mijn huidige contract niet (NUON).

Looptijd
Dit contract en de daarbij behorende energielevering op uw adres start op 5 november 2016. Uw contract eindigt op 30 september 2017. U krijgt gedurende (afgerond) 11 maanden energie geleverd tegen de tarieven die bij dit contract horen."

Uw nieuwe contract
U heeft een contract met ons gesloten op de datum die bovenaan deze contractbevestiging
staat (22 september 2016). U bent een contract aangegaan met N.V. Nuon. Als welkomstcadeau ontvangt u eenmalig een bedrag van € 250,00. U ontvangt dit wanneer u één jaar klant bij ons bent.

Mijn vraag: Waarom heb ik een looptijd van 11 maanden en niet van een jaar? En kan ik dus het welkomstcadeau ontvangen en overstappen op 6 november? Of kan dat zelfs al op 1 oktober.

Volgens mij kun je voor zulke inhoudelijke vragen beter even contact opnemen met hun klantenservice.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nope gewoon looptijd van een jaar. Nuon geeft je alleen voor een kortere periode vaste tarieven en daarna variabel. Voor mij sowieso een reden om Nuon te negeren in de prijsvergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Laatst online: 02-09 22:25
Dank @sambalbaj en @ewk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Malarky schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:33:
[...]

- Stroom daltarief 17,07 ct per kWh
- Stroom normaaltarief 18,29 ct per kWh

Prijsvergelijkers, 1 jaar, Oxxio
- Stroom daltarief 17,24 ct per kWh
- Stroom normaaltarief 18,59 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 60,48 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 71,87
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 71,88
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: €280,00 (Let op: vul +1675m3 verbruik in voor afsluiten, dit ingevulde verbruik is leidend voor je korting!
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Oxxio)

Groen zijn ze allemaal niet. Als je goedkoop en oprecht (onafhankelijk) groen wilt, dan is Vandebron de keuze van het moment en Greenchoice voor de grootverbruikers.

Maar goed, Oxxio is de goedkoopste, die geven €90 extra als je de prijsvergelijker truc kent :+. Relatief duur gas, maar met jouw lage verbruik weegt dat niet op tegen de eenmalige kortingen van €300,00
Mijn dank is groot. Ik ben uiteindelijk voor GreenChoice gegaan vanwege de goede ervaringen elders, hun beleid waar het stroom vandaan komt én omdat ze een goede prijs per kWh geven, wat voor mij het belangrijkste is op het moment

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Unito schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:50:

Looptijd

Uw nieuwe contract

Let op, 4 november of daarvoor overstappen op andere energieprovider is je welkomstcadeau mislopen. En nog erger, vanaf 30 september ben je volgens alle andere energieproviders 'contractloos', omdat je tarief variabel is en je wellicht zelfs boete-vrij mag overstappen. DOE dat niet. Dat is eerder wat Nuon hoopt, dat jij net voor 5 november overstapt en zij hun €250 in de zak houden.

Problemen met variabele leveranciers als Qurrent is hetzelfde. Als je via Gaslicht.com overstapt en verder niets aangeeft zet de nieuwe leverancier je direct over, want je bent volgens het systeem 'contractloos'. En zo loop je je centen mis. Dus juist bij vergelijkingswebsites extra opletten, want aan de andere kant moet je je daar wel weer 3 weken van te voren aanmelden om überhaupt op 5 november weer bij een andere leverancier klant te zijn.

Daarom ondersteunen sommige vergelijkingssites bij sommige leveranciers de optie om in te voeren wanneer je exact wilt dat je nieuwe contract van start gaat. Die zou je dan op 5 november 2017 moeten zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 10-07-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit werd me telefonisch verteld door Nuon en daarna door Pricewise schriftelijk bevestigd:
U krijgt de korting per 30-11-2017 in een aparte factuur uitbetaald, ongeacht de startdatum van levering. Het klopt dus wat de mevrouw van Nuon aan de telefoon heeft verteld. Ook als uw contract minder dan een jaar loopt (van 01-06-2017 tot 30-11-2017).

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14-09 16:54
Ik ben lost....Heb een appartement gekocht. Kom vanaf huur ( all-in ). Stap dus niet over en behoef niks op te zeggen. Krijg 4 Sept. de sleutel van appartement ( 65m2 ) en dubbelglas en CV. Water kosten zitten in de VVE. Hoef geen welkomskado ( iPad of MediaMarkt bonnen ofzo ). Wil puur de laagste maandlasten.
Contract mag 1 jaar zijn of langer. Vertoef ook veel bij mijn vriendin. Dus zal er 50% van de tijd maar zijn in het appartement. Heb wat vergelijkings websites bekeken maar kom er niet helemaal uit. Iemand tips mbv bovenstaande gegevens ? Ik dacht aan NLE ( 800m3 gas & 1900 kwh ) @ € 65,-- p/m ?

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Je hebt nog geen verbruikshistorie waar je je berekeningen op kunt doen, dus zal je een ruwe schatting moeten maken. Geen cijfers bekend van vorige eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14-09 16:54
_JGC_ schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:30:
Je hebt nog geen verbruikshistorie waar je je berekeningen op kunt doen, dus zal je een ruwe schatting moeten maken. Geen cijfers bekend van vorige eigenaar?
Dat gebruik zat ongeveer 15% hoger ( Wasdroger, Baby, Losse vaatwasser...etc etc ).
Maar nogmaals ik zal er niet veel vertoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Met een baby hebben mensen nogal de neiging om het hele huis extra warm te stoken. Als jij er maar de helft van de tijd bent zou er zo maar 30-50% van het oude gasverbruik af kunnen.
Stroom is lastiger in te schatten. Geen wasdroger en vaatwasser scheelt een bak stroom, maar aangezien je tweaker bent gaat dat verbruik wel ergens anders in zitten.

Maak gewoon een paar inschattingen, gooi dat in de vergelijkers en kijk welke er over het algemeen goed uitkomt. Je doel moet niet zijn om de allergoedkoopste te krijgen, maar het vinden van een voordelige leverancier waarbij jij je goed voelt. Je weet uoteindelijk toch pas achteraf wat je verbruik precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:40

Veritas

concedo nulli

Ben inmiddels 7 weken geleden overgestapt van Greenchoice naar EnergieDirect en heb nog steeds geen eindnota ontvangen. Meerdere keren contact hierover gehad met de helpdesk. In eerste instantie zeiden ze 3-4 weken, dat werd -desgevraagd- later 5-6 weken maar nu dus 7 voorbij en nog niets.
Krijg 500 piek terug. Ik begin me af te vragen of de situatie ook zo zou zijn als ik hen 500 piek had moeten betalen.
Verder zeer tevreden geweest over GC dus dit is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Veritas schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:34:
Ben inmiddels 7 weken geleden overgestapt van Greenchoice naar EnergieDirect en heb nog steeds geen eindnota ontvangen. Meerdere keren contact hierover gehad met de helpdesk. In eerste instantie zeiden ze 3-4 weken, dat werd -desgevraagd- later 5-6 weken maar nu dus 7 voorbij en nog niets.
Krijg 500 piek terug. Ik begin me af te vragen of de situatie ook zo zou zijn als ik hen 500 piek had moeten betalen.
Verder zeer tevreden geweest over GC dus dit is jammer.
Datzelfde ook gehad bij mijn vorige leverancier. Die hadden zelfs nog een termijn teveel geïncasseerd. Die heb ik gewoon gestorneerd, ze bekijken het maar. Al die energiebedrijven zijn waardeloze bedrijven. Ze hoeven amper werk te doen en zelfs dat kunnen ze niet fatsoenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Veritas schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:34:
Ben ook overgestapt bij Greenchoice vandaan. Zelfde verhaal hier: eindfactuur laat al bijna 7 weken op zich wachten. Ook gebeld, zou deze week komen...we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:51

D_V

Markprinsen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:12:
Het consumentenbond collectief van Energieflex gaat volgens mij nog een stapje goedkoper zijn.
Energieflex was vorig jaar ook al het goedkoopste via de consumentenbond. We hebben dit jaar weer verlengt en kregen na telefonisch contact wederom een korting. (80 euro dit keer), dus wellicht handig om even contact op te nemen bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Week geleden de overstap naar Nuon gemaakt. Kreeg gisteren de jaarrekening van Energieflex binnen. Netto 400 euro retour (inclusief 260 aanmeld/oprotbonus) Toch mooi 140 euro extra bespaard tov vorig jaar. Weet ik meteen hoeveel invloed de verduurzaming heeft gehad na de verbouwing. Dit was namelijk mijn eerste jaar nadat ik van de woningbouw allerlei energiezuinige toepassingen in huis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
Was weer tijd om over te stappen. Pricewatch gebruikt (pricewise), leverancier geselecteerd, en bevestiging van Pricewise gehad met de nieuwe tarieven. Vervolgens bevestiging van nieuwe leverancier ontvangen, en daar staan andere (en nee, geen lagere) tarieven in :?

Maar even een mailtje aan gewijd naar nieuwe leverancier, even afwachten wat ze er van zeggen.

Hebben meer mensen dit gehad? De verschillen zijn weliswaar minimaal, zou mij een paar Euro per jaar schelen, maar als ze dit standaard bij iedereen doen harken ze toch zo weer een paar ton per jaar binnen?

Edit: bericht van leverancier, de tarieven zoals pricewise ze aan ons heeft doorgegeven zijn leidend, dus we krijgen de lagere tarieven in een nieuw contract. Blijf me toch afvragen of ze standaard wat hogere tarieven in contract zetten, immers iedere overstapper die het niet ziet of denkt "het scheelt 3 euro per jaar, laat maar" is gewoon kassa.

[ Voor 23% gewijzigd door DigiK-oz op 19-07-2017 15:58 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie dat het hier al eerder besproken is, maar nog even voor de zekerheid: op 1 december 2016 is mijn 'jaar'contract bij Nuon ingegaan, maar het loopt maar tot 31 oktober 2017. Maar in de voorwaarden staat dat je geen welkomstpremie krijgt als je binnen een jaar opzegt/overstapt. Wat hanteren ze nou echt bij bepalen wel/geen recht op welkomstpremie? Minimaal een jaar lang energie afnemen? Of 'gewoon' minimaal het hele 'jaar'contract uitzitten? Het is nogal lastig om precies op 1 december een overstap te plannen, aangezien aanbieders je meestal niet de mogelijkheid geven een gewenste datum op te geven. Ze kijken gewoon tot wanneer je huidige contract loopt en plannen de ingangsdatum de dag na de einddatum. Dat zou bij Nuon dan dus ongeveer een maand te vroeg zijn als ze daadwerkelijk een volledig jaar hanteren. Wat een gedoe, deze keer kies ik gewoon een aanbieder die een volledig jaar hanteert i.p.v. een gebroken jaar.

PS: Ook mooi dat Nuon met een supervoordelig verlengaanbod komt, (ook vaste klanten profiteren! yeah right!) die 220 euro duurder uitkomt dan overstapaanbod bij een andere leverancier.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 29-07-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
woekele schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:59:
Ik zie dat het hier al eerder besproken is, maar nog even voor de zekerheid: op 1 december 2016 is mijn 'jaar'contract bij Nuon ingegaan, maar het loopt maar tot 31 oktober 2017. Maar in de voorwaarden staat dat je geen welkomstpremie krijgt als je binnen een jaar opzegt/overstapt. Wat hanteren ze nou echt bij bepalen wel/geen recht op welkomstpremie? Minimaal een jaar lang energie afnemen? Of 'gewoon' minimaal het hele 'jaar'contract uitzitten? Het is nogal lastig om precies op 1 december een overstap te plannen, aangezien aanbieders je meestal niet de mogelijkheid geven een gewenste datum op te geven. Ze kijken gewoon tot wanneer je huidige contract loopt en plannen de ingangsdatum de dag na de einddatum. Dat zou bij Nuon dan dus ongeveer een maand te vroeg zijn als ze daadwerkelijk een volledig jaar hanteren.
Hoezo loopt je contract dan tot eind oktober?? Je hebt geen jaar contract maar een 11 maanden contract?
Ik zou zeggen zoek uit welke je naar toe wilt en bel ze? Kunnen ze vast wel de startdatum juist instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Martinusz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:01:
[...]

Hoezo loopt je contract dan tot eind oktober?? Je hebt geen jaar contract maar een 11 maanden contract?
Ik zou zeggen zoek uit welke je naar toe wilt en bel ze? Kunnen ze vast wel de startdatum juist instellen.
Zo heeft Nuon het nou eenmaal gedaan. Ze verkopen het als een jaarcontract, maar dan met einddatum 31-10-2017. Je kon het echter nog afsluiten tot eind 2016. Vreemd, but true. Ze geven al aan dat je contract daardoor korter kan worden dan een jaar. Maar de gevolgen ervan voor de welkomstpremie, die benoemen ze niet expliciet.

Ik kan nieuwe leverancier bellen en vragen gewoon weer 1-12 te hanteren, maar dan krijg je weer niet het goede aanbod van de vergelijkingssite waarschijnlijk. Bovendien, als je wel gewoon weg mag na 31-10 en niet hoeft te wachten tot 1-12, dan doe ik dat liever.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 29-07-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Dus moet je Nuon ff contacten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 12:41
Mijn Nuon contract loopt begin oktober af, en het verlengaanbod is inderdaad een belediging, zou bijna 400 euro meer kwijt zijn als ik niet overstap... Bij Oxxio krijg je nu 250 euro cashback en nog 40 euro meer (dus 290) als je gebruik maakt van een bekende cashbacksite... Denk dat het niet veel goedkoper gaat worden en dat ik daarom relatief vroeg al de overstap in orde maak. Morgen even zeker de einddatum checken bij Nuon door bovenstaande berichten. Kan nog een maandje wachten maar vrees dat de tarieven stijgen en de kortingen minder worden, dus beter nu een contract afsluiten. Overigens loont het ook om de energievergelijkers onderling te vergelijken ;)

Edit:

De Nuon geeft aan dat contracten bij hun altijd eindigen op de laatste dag van de maand. In mijn geval ben ik 4 oktober begonnen en zou het volgens mij 3 oktober eindigen. Nu zegt Nuon: je contract eindigt pas 31 oktober, en nee ze bedoelen niet eind september. Dus dan zou ik een kleine maand extra moeten betalen... Eerder opzeggen (ook al zit ik er dus op papier langer dan een jaar straks) zou me mijn welkomstbonus kosten... Nou ga ik van die 28 dagen extra niet blut maar als ze dit bij iedereen doen halen ze toch mooi een extra maand binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Deezers op 31-07-2017 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:40

Veritas

concedo nulli

Burgerman schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:27:
[...]

Ben ook overgestapt bij Greenchoice vandaan. Zelfde verhaal hier: eindfactuur laat al bijna 7 weken op zich wachten. Ook gebeld, zou deze week komen...we zullen zien.
Ik heb hem inmiddels binnen. Dagtekening 26 juli. Betalen in augustus uit. Hebben ze bijna 2,5 maand over gedaan dan. Beetje sloom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:02
Mijn contract loopt tot 31 augustus 2017 bij Nuon, maar ga toch verder kijken.

Details:
Nuon VastePrijsStroom

Tariefsoort Enkeltarief
Geschat verbruik:2200 KwH

Nuon VastePrijsGas
Geschat verbruik: 810m3

Ter aanvulling, ik verwacht dit jaar wel meer te gaan gebruiken, vorig jaar veel van huis geweest. Maar het zal nooit meer dan 15% zijn.

Via Gaslicht kwam ik op EnergieDirect uit, echter met niet fantastische reviews. Uiteraard hoor je enkel de negatieve klanten, tevreden klanten hebben geen reden zich te laten horen.

Zijn er anderen welke nog goede tips hebben? De veiling van de consumentenbond is helaas pas in september, dan moet ik al een nieuwe leverancier hebben. Daar kan ik dus geen gebruik van maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Djeen84 op 31-07-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou gewoon de grote vier vergelijkingssites aflopen en op basis daarvan je keuze maken. Reviews zou ik niet teveel op af gaan, uiteindelijk zijn al die bedrijven enkel energie leverancier op papier, ze hebben geen invloed op het daadwerkelijk leveren van gas of elektriciteit. Het enige wat ze dus doen is wat administratieve handelingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:02
Ik zie dat het grote voordeel van EnergieDirect in het lage vastrecht zit, 24 euro.
Met een opzegtermijn van een maand bij Nuon, ben ik wel weer opmerkelijk laat met overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:36
Vaag hoor, de constructies die NUON dan bedenkt...
Duur levering
Vaste tarieven t/m 31-12-2017. Hierna krijgt u geleverd tegen variabele tarieven. De looptijd van dit contract is soms korter dan één jaar. Dit is het geval als u nog een lopend contract heeft en dit duurt nog drie maanden, of korter. Nuon wacht dan de einddatum van dat contract af. Pas dan gaat uw contract in. Zo hoeft u geen opzegvergoeding te betalen. De looptijd van uw nieuwe contract is dan op zijn hoogst twee maanden korter dan één jaar, maar met behoud van welkomstpremie. Als uw lopende contract nog langer dan drie maanden duurt, gaat uw contract wel direct in. Het kan zijn dat u dan een opzegvergoeding moet betalen.
Welkomstpremie
€ 300. De welkomstpremie wordt aan het einde van het eerste leverjaar uitbetaald.
Aangemeld: medio december en levering gestart op eind februari

Volgens NUON: Contractduur 1 jaar & Einde contract 31 december 2017.

Ik dacht dus dat ik een 10 maanden contract kreeg van NUON, met welkomstpremie. Vanaf 1-1-2018 kan ik dan energie van een andere leverancier krijgen. Maar als ik bovenstaande berichten lees, is dat dus niet zo vanzelfsprekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Bij gaslicht.com kan je drie maanden voor het aflopen van je huidige energiecontract al overstappen naar een andere energieleverancier. Het nieuwe contract gaat dan in nadat je huidige contract verlopen is.

Begin maart heb ik daar gebruik van gemaakt. Ik ben toen van Engie (contract verliep op 30 april) overgestapt naar Nuon. Mijn contract bij Nuon is toen begonnen op 1 mei 2017 en eindigt op 31 maart 2018. Toen vond ik dat ook vreemd en heb ik contact opgenomen met Nuon:
"Dit ligt eigenlijk aan de overstap van de ene leverancier op de andere. Bij uw oude leverancier loopt het tot eind april en dan gaat het direct in bij ons. Maar omdat u het al in maart bij ons heeft aangevraagd loopt het systematisch zo. Wij hebben daar eigenlijk ook geen invloed op maar het bedoelt om als klant een prettige overstap te hebben en gebruik te kunnen maken van de afgesproken tarieven. Deze wisselen namelijk halfjaarlijks."

"Als uw contract gewoon afloopt op 31 maart 2018, krijgt u gewoon uw welkomstpremie! Het gaat namelijk echt over het feit dat u aan alle voorwaarden van het contract voldoet. Met name dus de einddatum haalt en niet daarvoor het contract al beëindigd. "

Waarschijnlijk kan je dan gewoon vanaf 1 januari overstappen. Om er zeker van te zijn is het misschien verstandig om het nog even te verifiëren bij Nuon. Ik heb dat zelf gedaan in een chatgesprek, waarvan een transcript is gestuurd naar mijn e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Deezers schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:39:

Edit:

De Nuon geeft aan dat contracten bij hun altijd eindigen op de laatste dag van de maand. In mijn geval ben ik 4 oktober begonnen en zou het volgens mij 3 oktober eindigen. Nu zegt Nuon: je contract eindigt pas 31 oktober, en nee ze bedoelen niet eind september. Dus dan zou ik een kleine maand extra moeten betalen..
dit is natuurlijk helemaal 100% flauwekul :) Misschien bedoelen ze dat ze alsnog een maand voorschot innen o.i.d. Maar goed, dat krijg je toch allemaal verrekend/retour. Ze mogen nooit zomaar even je contracttermijn oprekken.

Anyway, ik ga ook maar even zwart-op-wit vragen dat je wél een welkomspremie krijgt na uitdienen contract, zelfs als dit korter was dan een jaar.

edit: ook zojuist van Nuon bevestiging dat de welkomspremie wordt betaald. Ook als je nog geen volledig jaar bij ze hebt gezeten. Het gaat om de einddatum van het contract. Ok, duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 31-07-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:39
Eens in de 3 jaar bekijk ik opnieuw wat de beste deal is voor de volgende 3 jaar. Ik heb niet veel zin om elk jaar over te stappen. Je bent toch al gauw een avond bezig om alles te vergelijken.

- Ik zat bij NLE met 150 euro korting en maar 2,40 euro vastrecht per maand.
- Voor de komende 3 jaar ga ik naar Budgetenergie met 330 euro korting (ja ik weet het, die krijg je pas aan het eind). Vastrecht is 4,49 per maand. Tevens claimen ze op hun site 25% korting op stroom, echter heb ik dat niet echt gecheckt.

Wel raar trouwens dat energiedirect en budgetenergie niet met korting op de vergelijkingssites staan :?

Mijn verbruik is ongeveer 1300 kwh en 450 m3 gas per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Beste tweakers,

Een tip. Het is mij opgevallen dat als je een ander verbruik invult bij de energievergelijkers je ook een andere welkomstpremie krijgt. Doorgaans krijg je meer korting als je je verbruik hoger inschat. Het kan dus interessant zijn om je verbruik wat hoger in te schatten. Kan zomaar ineens 100 euro extra schelen in de welkomstkorting.

Een voorbeeld. Op dit moment bij gaslicht.com (anno gisteren) als je een gasverbruik van 880 invult krijg je bij Oxxio 280 euro welkomstpremie en als je 879 invult maar 180 euro welkomstkorting. Scheelt dus zo 100 eurootjes als je je huidige verbruik NIET blind invult.

**Ik heb even op dit moment gegeken. Op dit moment is het verschil 90 euro tussen een gasverbruik van 874 en 875. Succes! 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Gecko123 op 04-08-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:55
Gecko123 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:31:
Beste tweakers,

Een tip. Het is mij opgevallen dat als je een ander verbruik invult bij de energievergelijkers je ook een andere welkomstpremie krijgt. Doorgaans krijg je meer korting als je je verbruik hoger inschat. Het kan dus interessant zijn om je verbruik wat hoger in te schatten. Kan zomaar ineens 100 euro extra schelen in de welkomstkorting.

Een voorbeeld. Op dit moment bij gaslicht.com (anno gisteren) als je een gasverbruik van 880 invult krijg je bij Oxxio 280 euro welkomstpremie en als je 879 invult maar 180 euro welkomstkorting. Scheelt dus zo 100 eurootjes als je je huidige verbruik NIET blind invult.

**Ik heb even op dit moment gegeken. Op dit moment is het verschil 90 euro tussen een gasverbruik van 874 en 875. Succes! 8)7
Volgensmij gaat deze vlieger niet op als je dan alsnog in de lagere klasse uitkomt aan het eind van je contract?
Word dit bij de eindafrekening niet gewoon naar rato gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:36
B-lex schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:49:
[...]
Volgens mij gaat deze vlieger niet op als je dan alsnog in de lagere klasse uitkomt aan het eind van je contract?
Wordt niet gecorrigeerd, tenzij die bonus ook zo omschreven staat natuurlijk. Wel altijd goed opletten bij je bevestiging. Ze kunnen dit wel aanpassen adhv je daadwerkelijke aanvraag (en ze het gemiddelde jaarverbruik gaan bekijken ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 12:41
Beste tweakers,

Alleen interessant als je het ook kan missen in de maand ;) Je moet namelijk gewoon een hoop voorschieten. Ik heb alleen kookgas dus zou jaarlijks amper 20m3 gebruiken, dus 'even' 800 kuub meer invullen voor die paar euro winst is een flink bedrag opzij leggen elke maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
B-lex schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Volgensmij gaat deze vlieger niet op als je dan alsnog in de lagere klasse uitkomt aan het eind van je contract?
Def1ant schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Wordt niet gecorrigeerd, tenzij die bonus ook zo omschreven staat natuurlijk. Wel altijd goed opletten bij je bevestiging. Ze kunnen dit wel aanpassen adhv je daadwerkelijke aanvraag (en ze het gemiddelde jaarverbruik gaan bekijken ofzo).
Klasses? Er is geen sprake van klasses. Gewoon netjes bevestiging gehad. De cashback 280 staat hard in de overeenkomst. Er worden hier geen voorwaarden aangesteld behalve natuurlijk dat je hem krijgt als je het contract uitzingt. Geen addertjes dus. Dit blijft dus gewoon 280 dus ongeacht je werkelijk verbruik.
Deezers schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Alleen interessant als je het ook kan missen in de maand ;) Je moet namelijk gewoon een hoop voorschieten. Ik heb alleen kookgas dus zou jaarlijks amper 20m3 gebruiken, dus 'even' 800 kuub meer invullen voor die paar euro winst is een flink bedrag opzij leggen elke maand ;)
Als je slim bent pas je je termijnbedrag hierop aan op het moment dat je contract in gaat. Je hoeft dus niks opzij te leggen. Je kunt hem bij Oxxio altijd aanpassen tussen de 40% en 200%. Dus bijvoorbeeld 280/12= 23 euro verlagen en hou je zo in de pocket en neem je een voorschot op je eindafrekening waarin de welkomstpremie wordt verrekend. Advies is dan natuurlijk om je verbruik tussentijds goed in de gaten te houden of om wat achter de hand te houden op den spaarrekening.

Niet bij alle leveranciers kun je dit zover verlagen maar altijd wel een beetje. Ik weet dat ik bij Nuon ooit het door hun berekende termijnbedrag kon verlagen van 103 naar uiterlijk 83.

Voor zo ver ik kan zien kunnen ze geen rechten ontlenen aan het geschatte verbruik dat je opgeeft. Dit is eigenlijk ook logisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 07-08-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:55
Gecko123 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

[...]

Klasses? Er is geen sprake van klasses. Gewoon netjes bevestiging gehad. De cashback 280 staat gewoon in de overeenkomst. Er worden hier geen voorwaarden aangesteld behalve natuurlijk dat je hem krijgt als je het contract uitzingt. Geen adertjes dus. Dit blijft dus gewoon 280 ongeacht je werkelijk verbruik.
[...]

Als je slim bent pas je je termijnbedrag hierop aan op het moment dat je contract in gaat. Je hoeft dus niks opzij te leggen. Je kunt hem bij Oxxio altijd aanpassen tussen de 40% en 200%. Dus bijvoorbeeld 280/12= 23 euro verlagen en hou je zo in de pocket en neem je een voorschot op je eindafrekening waarin de welkomstpremie wordt verrekend. Advies is dan natuurlijk om je verbruik tussentijds goed in de gaten te houden of om wat achter de hand te houden op den spaarrekening.

Niet bij alle leveranciers kun je dit zover verlagen maar altijd wel een beetje. Ik weet dat ik bij Nuon ooit het door hun berekende termijnbedrag kon verlagen van 103 naar uiterlijk 83.
Volgens de vergelijkingssites zijn er dus wel klasses, want je krijgt meer korting als je boven een bepaald geschat verbruik invult. Toch?

Oke, dus ik verkoop nu pennen voor 1 euro per stuk. Jij koopt bij mij pennen, als jij er 50 koopt krijg je 10 euro terug. Als je er 200 koopt krijg je 50 euro terug. Jij geeft nu aan bij mij het komende jaar 200 pennen te kopen, dat spreken wij af. Daarmee heb jij jou 50 euro veilliggesteld, en ik mijn afzet van 200 pennen.

Vervolgens koop jij niet 200 pennen maar 50 pennen gedurende dat jaar. Waarom moet ik jou nu toch die 50 euro teruggeven, en niet 10 euro?

Het slaat toch werkelijk nergens op dat je aangeeft bij een energiemaatschappij dat je komend jaar bijvoorbeeld 8000kwh verwacht af te nemen, waardoor je bijvoorbeeld 500 euro terugkrijgt, maar vervolgens neem je maar 1000kwh af (waar eigelijk een lagere korting bij hoort).

My two cents, als het daadwerkelijk zo werkt dan zitten de maatschappijen in elk geval flink te slapen (contractueel). En zo hypocriet als ik ben, ga ik hier natuurlijk van proberen te profiteren komende overstap. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
B-lex schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Volgens de vergelijkingssites zijn er dus wel klasses, want je krijgt meer korting als je boven een bepaald geschat verbruik invult. Toch?

Oke, dus ik verkoop nu pennen voor 1 euro per stuk. Jij koopt bij mij pennen, als jij er 50 koopt krijg je 10 euro terug. Als je er 200 koopt krijg je 50 euro terug. Jij geeft nu aan bij mij het komende jaar 200 pennen te kopen, dat spreken wij af. Daarmee heb jij jou 50 euro veilliggesteld, en ik mijn afzet van 200 pennen.

Vervolgens koop jij niet 200 pennen maar 50 pennen gedurende dat jaar. Waarom moet ik jou nu toch die 50 euro teruggeven, en niet 10 euro?

Het slaat toch werkelijk nergens op dat je aangeeft bij een energiemaatschappij dat je komend jaar bijvoorbeeld 8000kwh verwacht af te nemen, waardoor je bijvoorbeeld 500 euro terugkrijgt, maar vervolgens neem je maar 1000kwh af (waar eigelijk een lagere korting bij hoort).

My two cents, als het daadwerkelijk zo werkt dan zitten de maatschappijen in elk geval flink te slapen (contractueel). En zo hypocriet als ik ben, ga ik hier natuurlijk van proberen te profiteren komende overstap. >:)
Je zinsdeel "als je er 50 koopt krijg je 10 euro terug", het woordje "als" staat niet in het contract, ook niet onder kleine letters. Er staat dus "Je krijgt 10 euro terug".
Ze stellen geen voorwaarden aan je eigen ingeschatte verbruik. Nu is 8000 opgeven terwijl altijd al 1000 verbruikt natuurlijk wel "vreemd". Maar mijn gevoel zegt een opgegeven afwijking van tot +-50% is normaal omdat je een nieuw apparaat aangeschaft kan hebben of tussentijds energiebesparende maatregelen heb genomen.
Dit doen ze natuurlijk om de grootverbruikers een betere aanbieding te doen dan de miniverbruikers. Ze willen dit blijkbaar ook niet steeds achteraf willen uitzoeken of de discussie aangaan. Ergens ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ook ik ben voor het eerst aan het kijken om over te stappen van leverancier. Zit nu bij NLE, en ga ergens anders heen.

Alleen lijkt de online verbruiksweergave van NLE niet te kloppen. Dit geeft hij nu aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s8s83hnhAw4SEHPCfnmgDfDF/full.jpg

Gas geloof ik wel, maar als ik de energie standen vergelijk over een jaar, zit er op dit moment 2002 tussen, en geen 4004. Of ik moet iets over het hoofd zien, maar ik snap het niet?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Je hebt toch een eindafrekening gehad van NLE of is het een contract over meerdere jaren ?
Dan zou je de meterstanden kunnen vergelijken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Contract loopt nog tot 13-nov-17, dus heb nog geen eindafrekening gehad. Zou dat wel moeten? Zitten nu voor het eerst op mezelf, dus moet van alles leren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NoFearCreations schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:11:
Contract loopt nog tot 13-nov-17, dus heb nog geen eindafrekening gehad. Zou dat wel moeten? Zitten nu voor het eerst op mezelf, dus moet van alles leren.
Ah zo dan is het inderdaad wat moeilijker inschatten ;)
Neem aan dat je het ook niet maandelijks hebt bijgehouden.

Je zou een schatting moeten maken wat je ongeveer gebruikt en dat gebruiken bij een prijsvergelijker

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Als ik op internet rondkijk zie ik dat een eenpersoons huishouden zo rond de 1800 KwH zou moeten zitten.
Nu staat de pc hier regelmatig aan, dus kan begrijpen dat ik er iets boven zit. Maar volgens NLE zou ik meer dan het dubbele hebben verbruikt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
NoFearCreations schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:17:
Als ik op internet rondkijk zie ik dat een eenpersoons huishouden zo rond de 1800 KwH zou moeten zitten.
Nu staat de pc hier regelmatig aan, dus kan begrijpen dat ik er iets boven zit. Maar volgens NLE zou ik meer dan het dubbele hebben verbruikt.
Dan zou ik even bij NLE informeren hoe het zit

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

NoFearCreations schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:00:
Ook ik ben voor het eerst aan het kijken om over te stappen van leverancier. Zit nu bij NLE, en ga ergens anders heen.

Alleen lijkt de online verbruiksweergave van NLE niet te kloppen. Dit geeft hij nu aan:
[afbeelding]

Gas geloof ik wel, maar als ik de energie standen vergelijk over een jaar, zit er op dit moment 2002 tussen, en geen 4004. Of ik moet iets over het hoofd zien, maar ik snap het niet?
Welke meterstand stond er op je laatste jaarafrekening? Dat vergelijk je met wat je ziet in de meterkast. Dan weet je je verbruik toch?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zit nog geen jaar in dit huis, dus heb geen vergelijkings-materiaal.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Beste tweakers,

Het is een goede tip, maar dan moet de energieleverancier in kwestie wel toestaan dat je zo fors je maandbedrag omlaag gooit. Adhv de SJV werd ik wederom op 60 euro gezet door Nuon qua voorschot, terwijl ik hiervoor bij Energieflex zat met 43 euro maandbedrag. Dus ik inloggen in Mijn Nuon. Kon ik het slechts tot 42 euro omlaag krijgen (-30 procent of +30 procent)| Dat terwijl ik bij overstappen te zien kreeg dat ik maar 29,25 euro zou betalen als voorschotbedrag behorende mijn werkelijke verbruik. Pas na wat chatten via de site konden ze achter de schermen het wel meer omlaag brengen dan die 30%. Mijn eerste termijnbedrag was inmiddels al afgeschreven, dus ik hou het in de gaten vanaf nu.

Mochten meer tweakers er goede ervaring mee hebben dan ga ik bij mijn volgende overstap over 11 maanden de verbruikscijfers ook hoger inschatten dan gebruikelijk. Krijg nu 240 euro cashback. Meer cashback is altijd beter natuurlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Joosie200 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Het is een goede tip, maar dan moet de energieleverancier in kwestie wel toestaan dat je zo fors je maandbedrag omlaag gooit. Adhv de SJV werd ik wederom op 60 euro gezet door Nuon qua voorschot, terwijl ik hiervoor bij Energieflex zat met 43 euro maandbedrag. Dus ik inloggen in Mijn Nuon. Kon ik het slechts tot 42 euro omlaag krijgen (-30 procent of +30 procent)| Dat terwijl ik bij overstappen te zien kreeg dat ik maar 29,25 euro zou betalen als voorschotbedrag behorende mijn werkelijke verbruik. Pas na wat chatten via de site konden ze achter de schermen het wel meer omlaag brengen dan die 30%. Mijn eerste termijnbedrag was inmiddels al afgeschreven, dus ik hou het in de gaten vanaf nu.

Mochten meer tweakers er goede ervaring mee hebben dan ga ik bij mijn volgende overstap over 11 maanden de verbruikscijfers ook hoger inschatten dan gebruikelijk. Krijg nu 240 euro cashback. Meer cashback is altijd beter natuurlijk :7
Corrigeer me als het niet zo is maar volgens mij baseert de energieleverancier het termijnbedrag obv je historieverbruik. Tenminste dit is bij mij zo. Een maandelijks voorschot nemen op je cashback kan misschien niet altijd helemaal. Afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan je termijnbedrag is dit misschien tijdelijk een paar euro hoger dan daarvoor. Maar aan het eind wordt dit toch verrekend. De laagste totaalafrekening is waar het om draait. Afhankelijk van hoe je jouw verbruik en je financien bijhoudt is het wellicht verstandig om een hoger termijnbedrag te nemen om niet voor verrassingen te staanl :*)
Pagina: 1 ... 7 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4