_JGC_ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:10:
Nuon geeft bij een hoger verbruik meestal ook hogere bonus.
Reken gewoon met je werkelijke verbruik, geld uitlenen zonder rente moet je zelf bepalen, maar moet geen onderdeel van de vergelijking zijn.
Uh nee, de welkomstkorting (meer: vertrekkorting) die aangeboden worden op vergelijkingswebsites zijn gebaseerd op wat jij daar maar invult. Het bedrag wat je daadwerkelijk gaat betalen is gebasseerd op basis van je historische verbruik die de energieleverancier zelfstandig opvraagt en vaststelt. Staat dus los van elkaar
Vul dus zeker WEL een zo hoog mogelijk verbruik bij de energievergelijker in om vast te stellen of de partij die het goedkoopste is bij je realistische verbruik je dan wellicht nog meer geld geeft.
Overigens zorg ik dat mijn maandelijks voorschotbedrag gelijk loopt met mijn daadwerkelijke verbruik. Ik ga geen renteloze leningen verstrekken aan bedrijven zodat ik aan het einde van het jaar iets extra's terug krijg. Dat geld investeer ik liever in beleggingen.
Aggressor schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:13:
[...]
Als ik hem op 1 persoons huishouden zet, dan kom ik uit op 1500 stroom en 1000 gast.
Dan is bij pricewice vd bron het voordeligst met €801 ,98 inc korting van 257
En via de energiecollectief van de consumentenbond kom ik uit bij Energieflexmet verwachte jaarkosten € 790,36 inc korting van 100.
dan is het wel safe om voor die van de consumentenbond te gaan? vd bron ben ik ook niet bekend mee...
Reken sowieso even met je eigen historische vergelijk, te zien op papieren jaarafrekening en natuurlijk in je online account van je energieprovider. Desnoods opvragen bij willekeurige energieleverancier of vorige bewoners. Het gemiddelde verbruik is zo gemiddeld dat vrijwel niemand dat verbruik heeft. Sterk een groot deel van de huishoudens verbruik veel meer of juist veel minder.
Ook zal een dubbeltarief voor meeste huishoudens goedkoper zijn. Tenzij jouw normaal/dal verhouding nog slechter ligt dan 60% / 40%.
Consumentebond Collectief, 1 jaar, EnergieFlex
- Stroom enkeltarief 17,833 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 54,249 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 30,25
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 9,68
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 100,00
Prijsvergelijkers, 1 jaar, Energieflex
- Stroom enkeltarief 17,84 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 54,85 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 68,97
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 68,97
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 180,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->EnergieFlex)
Prijsvergelijkers, 1 jaar, Vandebron
- Stroom enkelatief 18,86 ct per kWh
- Gas incl. regiotoeslag 1: 56,05 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 90,00
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 90,00
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 257,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Vandebron)
Dus de Consumentebond biedt €98,01 lagere vaste leveringskosten en via een energievergelijker kun je €100 meer eenmalige kortingen krijgen. En dan is het CB gas/licht tarief ook nog ietsje lager. Moet zeggen, ik ben verbaasd door de sterke energiecollectief deal, die zie je niet vaak.
Eenmalige kortingen bij Vandebron liggen €77,00 hoger dan bij EnergieFlex, maar vastrecht is €42,06 hoger. Gas/licht tarieven liggen ook hoger, maar als je verbruik laag is kan Vandebron inderdaad net goedkoper zijn. Die €34,94 meer korting is dus 2911 kuub gas waard. Dat zullen veel huishoudens niet gebruiken.
Wat mij betreft betrouwbaar bedrijf, maar ben wellicht bevooroordeeld omdat ik zelf ook klant ben en ze als werkrelatie ken.
Verschil tussen goedkoopste gasregio (regio 4 Groningen) en duurste gasregio (regio 2 Middelburg) is overigens 1,3 ct per kuub/m3. Dus dat valt wel mee.
Op dit moment is Vandebron samen met Nuon het goedkoopste voor de kleine gebruikers, de grote gebruikers komen steeds weer uit bij Energieflex en de echt grote gebruikers bij Greenchoice (zeer scherpe tarieven maar geen welkomstkortingen).
Prijsvergelijkers, 1 jaar, Nuon
- Stroom enkelatief 19,48 ct per kWh (bij hoog ingevuld verbruik dan 18,42 ct per kWh)
- Gas incl. regiotoeslag 1: 59,20 ct per m3
- Vaste leveringskosten stroom p/j: € 39,06
- Vaste leveringskosten gas p/j: € 51,00
- Welkomstpremie/kortingen eenmalig: € 215,00
- Cashback eenmalig: € 20,00 (Cashbacktotaal->EasySwitch->Nuon)
Vaste lasten minus kortingen zijn +€ 144,94 op jaarbasis en dat is inderdaad stukje scherper (€50 meer) dan de concurrentie. Als je gasverbruik relatief laag is (3ct/kuub hoger), is dat een hele interessante optie ook. Niet vergeten voor bestellen een fictief hoog stroomverbruik in te vullen bij de vergelijker, voor het lage stroomtarief
[
Voor 70% gewijzigd door
Malarky op 25-06-2017 13:16
]