Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

MdO82 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Dan zou ik even bij NLE informeren hoe het zit
Was inderdaad een weergave fout, heb even via de FB chat gevraagt. Alleen vind ik mijn geschat jaar verbruik van NLE nog steeds fors hoog. Zit nu op 2002 KwH, en ze schatten totaal dit jaar op 3.219 KwH.
Gas nu 760, jaar schatting 1.034m³. Dan zou ik in 2/3 maanden tijd dus nog 1200 KwH energie verbruiken, en 270m³ gas. Lijkt mij wat veel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
NoFearCreations schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:59:
[...]

Was inderdaad een weergave fout, heb even via de FB chat gevraagt. Alleen vind ik mijn geschat jaar verbruik van NLE nog steeds fors hoog. Zit nu op 2002 KwH, en ze schatten totaal dit jaar op 3.219 KwH.
Gas nu 760, jaar schatting 1.034m³. Dan zou ik in 2/3 maanden tijd dus nog 1200 KwH energie verbruiken, en 270m³ gas. Lijkt mij wat veel.
Sinds wanneer woon je er ?
Wellicht dat de vorige bewoners forse gebruikers waren.
Dit wordt namelijk in een centrale database bijgehouden ook wel het SJV (standaard jaarverbruik elektriciteit) als ik mij niet vergis, maar kan het dus mis hebben.
Ze kijken gewoon wat is het gemiddelde van afgelopen jaren en dat schatten ze in.

Dat jij er nu ver onder zit maakt niet uit je krijgt geld terug ;)

Edit: wij zijn bijvoorbeeld ingeschat met 3850kwh elektra en 975m2 gas. maar dat ga ik nu echt niet meer halen ;)

Ja oke ik verbruik wellicht nog wel 3850kwh, maar hoef nu nog maar 1000kwh af te rekenen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 14-08-2017 21:06 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sinds november vorig jaar. Wat lijk mij mijn verbruik de "beste" leverancier op dit moment?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gecko123 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Corrigeer me als het niet zo is maar volgens mij baseert de energieleverancier het termijnbedrag obv je historieverbruik. Tenminste dit is bij mij zo. Een maandelijks voorschot nemen op je cashback kan misschien niet altijd helemaal. Afhankelijk van hoeveel waarde je hecht aan je termijnbedrag is dit misschien tijdelijk een paar euro hoger dan daarvoor. Maar aan het eind wordt dit toch verrekend. De laagste totaalafrekening is waar het om draait. Afhankelijk van hoe je jouw verbruik en je financien bijhoudt is het wellicht verstandig om een hoger termijnbedrag te nemen om niet voor verrassingen te staanl :*)
Ja maar dat historiegebruik klopt dus niet meer door een verbouwing afgelopen jaar. Ze hadden nog niet de cijfers over 2016 dus pakten ze die van 2015 (van voor de verbouwing) Al in de 7,5 jaar dat ik hier nu woon daal ik consequent in mijn energieverbruik. Dan vind ik het persoonlijk gek om toch nog zo hoog aangeslagen te worden. Zelfs al krijg je het netjes verrekend, ik ga niet meer voorschieten dan nodig is. Betaal liever bij (wat nog nooit zich aandeed, krijg altijd fors terug met dank aan de overstapbonus) dan ze onnodig rijker maken dan ze zijn. Ben ooit ingeschaald op 99 euro en dat heb ik stapsgewijs nu naar 29 euro teruggebracht voor gas en elektra als maandelijks voorschot. Dan ga ik echt geen 58 euro laten incasseren als ik daarmee twee keer zoveel betaal dan nodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Joosie200 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:16:
[...]

Ja maar dat historiegebruik klopt dus niet meer door een verbouwing afgelopen jaar. Ze hadden nog niet de cijfers over 2016 dus pakten ze die van 2015 (van voor de verbouwing) Al in de 7,5 jaar dat ik hier nu woon daal ik consequent in mijn energieverbruik. Dan vind ik het persoonlijk gek om toch nog zo hoog aangeslagen te worden. Zelfs al krijg je het netjes verrekend, ik ga niet meer voorschieten dan nodig is. Betaal liever bij (wat nog nooit zich aandeed, krijg altijd fors terug met dank aan de overstapbonus) dan ze onnodig rijker maken dan ze zijn. Ben ooit ingeschaald op 99 euro en dat heb ik stapsgewijs nu naar 29 euro teruggebracht voor gas en elektra als maandelijks voorschot. Dan ga ik echt geen 58 euro laten incasseren als ik daarmee twee keer zoveel betaal dan nodig is. ;)
29 euro is een zeer mooi termijnbedrag! Daar zou menig bewoner jaloers op zijn O-). Inclusief ikzelf. Zelfs als ik mijn streefverbruik zou halen 2000kWh/700m3 (2 bewoners met baby tussenwoning 1986 met openhaard) kom ik op 55 euro per maand. Als ik vragen mag, hoe komt deze zo laag. Wek je zelf energie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gecko123 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:48:
[...]

29 euro is een zeer mooi termijnbedrag! Daar zou menig bewoner jaloers op zijn O-). Inclusief ikzelf. Zelfs als ik mijn streefverbruik zou halen 2000kWh/700m3 (2 bewoners met baby tussenwoning 1986 met openhaard) kom ik op 55 euro per maand. Als ik vragen mag, hoe komt deze zo laag. Wek je zelf energie op?
Nee, ik wek geen energie op. Zit in een huurhuis zonder panelen op het dak. Maar ik woon op mezelf, ben single, werk gewoon fulltime. Dus met een verbruik van 700kwh en 250m3 max is het dan niet gek hé? Met die 240 euro cashback retour zit ik netto op 9,25 euro maandelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Joosie200 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Nee, ik wek geen energie op. Zit in een huurhuis zonder panelen op het dak. Maar ik woon op mezelf, ben single, werk gewoon fulltime. Dus met een verbruik van 700kwh en 250m3 max is het dan niet gek hé? Met die 240 euro cashback retour zit ik netto op 9,25 euro maandelijks.
700kWh/250m3?? Dat is mijn sluipverbruik met de thermostaat ingesteld op 16 graden. Chapeau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het zal niet helemaal in dit topic passen, maar wellicht dat iemand weet hoe het precies zit.
De netbeheerders hebben bepaald dat het daltarief in de provincies Noord-Brabant en Limburg en enkele gemeenten in Zuid-Holland om 2100 uur ingaat in plaats van het landelijk 2300 uur.

Dit lees ik voornamelijk op de websites waar ik op zoek, maar ik kan het niet vinden waarom dit verschil er is.
Heeft iemand een idee hoe het zit ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Iemand trouwens tips. Zitten al langere tijd bij Green Choice. Verder tevreden hierover. Zitten al langer met het idee om over te stappen (met name om dan een korting mee te pakken). Echter dat schiet er steeds bij in. Is het gebruikelijk dat je ze kunt opbellen en kijken of je iets van korting kunt krijgen ipv overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

mijn ervaring is dat ze met trouwe-klant-aanbiedingen nooit maar dan ook nooit in de buurt komen van het voordeel wat je krijgt als je overstapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
dangerpaki schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:50:
Iemand trouwens tips. Zitten al langere tijd bij Green Choice. Verder tevreden hierover. Zitten al langer met het idee om over te stappen (met name om dan een korting mee te pakken). Echter dat schiet er steeds bij in. Is het gebruikelijk dat je ze kunt opbellen en kijken of je iets van korting kunt krijgen ipv overstappen?
Blijven zitten heeft echt geen zin.
Ze beloven je wel korting, maar dat zijn enkele centen per kWh of m3.
Als je overstapt naar een andere aanbieder dan pak je ook gelijk een welkomsbonus mee die je anders niet krijgt.

Kijk eens wat je gemiddelde is over enkele jaren gekeken (Ik ging zelf uit van de afgelopen 3 jaren).
Met dat gemiddelde ga je rekenen op de vergelijkingssites en kan je zien wie het beste is voor je.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
MdO82 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:21:
Het zal niet helemaal in dit topic passen, maar wellicht dat iemand weet hoe het precies zit.
De netbeheerders hebben bepaald dat het daltarief in de provincies Noord-Brabant en Limburg en enkele gemeenten in Zuid-Holland om 2100 uur ingaat in plaats van het landelijk 2300 uur.

Dit lees ik voornamelijk op de websites waar ik op zoek, maar ik kan het niet vinden waarom dit verschil er is.
Heeft iemand een idee hoe het zit ?
Wikipedia: Nachtstroom

Zeer waarschijnlijk zijn in deze regio's de piekstromen van de elektriciteitscentrale anders. Vraag het anders is aan de netbeheerder? Nu ben ik ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Mijn tip is. Bepaal je jaarlijks energieverbruik en stap vandaag nog over. Dat het erbij inschiet is waarschijnlijk omdat je het nog nooit gedaan hebt. Met die energievergelijkingssites is het echt een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 22:26
Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie energie als jullie gaan verhuizen? Mijn situatie is als volgt: we wonen nu in een huurwoning en krijgen per 1 september de sleutel van onze koopwoning. De laatste dag in ons huurhuis is 25 september, zodat we kunnen klussen in het nieuwe huis. Er is dus wat overlapping. Maar hoe regel ik dat bij de energieleverancier? Het is de bedoeling dat ik op 1 september natuurlijk gas en licht heb, maar niet dat ze ons al afsluiten op de huurwoning, omdat we daar nog tot de 25e zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Aangeven wanneer je gaat vertrekken bij je huurwoning. En je moet de meterstanden noteren bij de laatste dag (sleuteloverdracht van je huurwoning).

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
Zojuist eens mijn energieverbruik van afgelopen jaar doorgenomen. Ik ben in juni vorig jaar verhuisd en mijn 1-jarige actiecontract met Eneco is inmiddels verlopen. Ik zit nu in het variabele tarief en betaal dus ook veel meer dan voorheen voor mijn energie nu. Volgens mij moet ik dus sowieso overstappen. Ik heb een beetje rondgekeken en vind duurzaamheid wel belangrijk, en GreenChoice komt er best voordelig uit (goede ervaringen mee gehoord om mij heen ook). Wat me wel opvalt is dat ik via EasySwitch echt een veel betere deal krijg bij GreenChoice dan als ik op hun eigen website iets afsluit. Geen korting oid, maar gewoon lagere tarieven per eenheid.
EasySwitch is wel een betrouwbare site toch? Het spreek met wel aan dat ik bij GC gewoon een contract kan nemen voor 3 jaar, maar alsnog zonder boete kan opzeggen als ik daar over 2 jaar behoefte aan heb?
Enige wat me nog tegen de borst stuit is dat ik straks een toon heb hangen waar ik minder mee kan, maar ik las al iets over rooten... :)

Iemand nog tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Maardiweb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:46:
Zojuist eens mijn energieverbruik van afgelopen jaar doorgenomen. Ik ben in juni vorig jaar verhuisd en mijn 1-jarige actiecontract met Eneco is inmiddels verlopen. Ik zit nu in het variabele tarief en betaal dus ook veel meer dan voorheen voor mijn energie nu. Volgens mij moet ik dus sowieso overstappen. Ik heb een beetje rondgekeken en vind duurzaamheid wel belangrijk, en GreenChoice komt er best voordelig uit (goede ervaringen mee gehoord om mij heen ook). Wat me wel opvalt is dat ik via EasySwitch echt een veel betere deal krijg bij GreenChoice dan als ik op hun eigen website iets afsluit. Geen korting oid, maar gewoon lagere tarieven per eenheid.
EasySwitch is wel een betrouwbare site toch? Het spreek met wel aan dat ik bij GC gewoon een contract kan nemen voor 3 jaar, maar alsnog zonder boete kan opzeggen als ik daar over 2 jaar behoefte aan heb?
Enige wat me nog tegen de borst stuit is dat ik straks een toon heb hangen waar ik minder mee kan, maar ik las al iets over rooten... :)

Iemand nog tips?
Ik zou ook de andere vergelijkers meepakken (Gaslicht.com, PriceWise.com). Verder neem ik altijd een eenjarig contract en pak dan weer de goedkoopste. Ik ben wel benieuwd naar de addertjes onder het gras bij een 3 jarig contract, waar je toch na één jaar weg kan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was door overstappen daar terecht gekomen en wilde ook blijven ivm mijn toch wel groene hart. Kreeg belachelijke aanbieding. Scheelde me iets van €300,- om weg te gaan. Ga wellicht dit jaar weer terug. Dan zijn ze weer blij met me en krijg ik weer de echte scherpe tarieven. Advies: gewoon jaarlijks shoppen. Ik doe het al 10 jaar maal €300,- is heel wat kratjes bier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:13
Jumpman schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Ik zou ook de andere vergelijkers meepakken (Gaslicht.com, PriceWise.com). Verder neem ik altijd een eenjarig contract en pak dan weer de goedkoopste. Ik ben wel benieuwd naar de addertjes onder het gras bij een 3 jarig contract, waar je toch na één jaar weg kan.
Het addertje is waarschijnlijk de boete die je dan krijgt en je maar mag hopen dat de nieuwe leverancier die voor je afkoopt.
Net een 3 jarig contract afgesloten bij budget.nl, maar kan nog niets vinden over het addertje. Werd mij inderdaad verteld dat je zo weer kunt overstappen en dat de andere leverancier het wel zou afkopen. Maar is dat inderdaad een feit is verkoop praatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Gecko123 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Wikipedia: Nachtstroom

Zeer waarschijnlijk zijn in deze regio's de piekstromen van de elektriciteitscentrale anders. Vraag het anders is aan de netbeheerder? Nu ben ik ook wel benieuwd.
Enexis kon mij er geen antwoord op geven, maar ik ga het eens verder uitzoeken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
Jumpman schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

idef1x schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Het addertje is waarschijnlijk de boete die je dan krijgt en je maar mag hopen dat de nieuwe leverancier die voor je afkoopt.
Net een 3 jarig contract afgesloten bij budget.nl, maar kan nog niets vinden over het addertje. Werd mij inderdaad verteld dat je zo weer kunt overstappen en dat de andere leverancier het wel zou afkopen. Maar is dat inderdaad een feit is verkoop praatje?
Nou ik denk dat als ze al die boete voor je gaan betalen dat die per saldo van je welkomstpremie afgaat ;(

Waarom zou je jezelf 3 jaar vast zetten? Een jaarlijkse welkomstpremie is zo 250-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14-09 08:35
Ik denk ook dat ze die met je welkomstpremie verrekenen. Ze gaan vast niet een jaar lang goedkopere tarieven van een driejarig contract rekenen en je daarna vrijuit laten gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
In de algemene voorwaarden van GC staat heel duidelijk dat ze het recht hebben om een boete te rekenen, maar er bewust voor kiezen dit niet te doen. Je krijgt bij hen dan ook geen welkomstpremie, maar wel lage tarieven.
Ik heb nog even verder vergeleken en kom gelijk uit bij andere prijsvergelijkers, dus ben voor GC gegaan en dan een 1jarig contract. Volgend jaar zien we weer verder :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
31 oktober loopt mijn 1e contract af met Nuon (1 jaar) wanneer is dan het beste moment om b.v. op pricewise te kijken en over te stappen?

En als ik invul wat ik het 1e jaar verbruikt heb en bij beide +100 reken voor de zekerheid, diegene die dan boven aan komt pakken jullie deze altijd? of kijken jullie nog naar andere zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb in dit topic gezocht naar Easy Energy. Tot mijn verbazing geen enkele hit. Het concept is redelijk uniek: daadwerkelijk per uur betalen voor je energie. Je ziet dat de prijzen in het weekend ook een stuk lager liggen dan door de week, en in de nachten al helemaal. Iemand ervaring hiermee?

Ik heb van Greenchoice een verlengingsaanbod gekregen. Bizar slechte deal. Ik heb ze gebeld en dit gemeld. Ze gaven me volkomen gelijk, waarna ze me een nieuwe offerte hebben gestuurd. Ze gaven aan dat ze niet de laagste tarieven van gaslicht.com konden bieden. Dit was alleen voor nieuwe klanten. Afsluiten via gaslicht.com zou dan ook geen zin hebben. Al met al scheelt de nieuwe offerte 50 euro per jaar met de prijzen van gaslicht.com. Alternatief is overstappen op een andere aanbieder. Vandaar mijn vraag naar ervaringen met EasyEnergy.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:48
Principe is leuk, je betaalt 10 euro vastrecht ipv 2 bij een goedkope aanbieder en vervolgens betaal je mbv slimme meter de inkoopprijs van wat je afneemt.

3 kanttekeningen:
1. is hun inkoopprijs daadwerkelijk scherper dan wat de concurrent heeft?
2. Je rekent maandelijks af nav je verbruik. In de zomer betaal je bijna niks, in de winter mag je kromliggen
3. In de winter verbruik je fors meer gas, is het tarief dan wel scherp genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
_JGC_ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:10:
Principe is leuk, je betaalt 10 euro vastrecht ipv 2 bij een goedkope aanbieder en vervolgens betaal je mbv slimme meter de inkoopprijs van wat je afneemt.

3 kanttekeningen:
1. is hun inkoopprijs daadwerkelijk scherper dan wat de concurrent heeft?
2. Je rekent maandelijks af nav je verbruik. In de zomer betaal je bijna niks, in de winter mag je kromliggen
3. In de winter verbruik je fors meer gas, is het tarief dan wel scherp genoeg?
Ik heb ook mijn bedenkingen bij zulke firma's.
Voor het bedrag wat je betaald kan je er wel rekening me houden door dit apart te houden.
Maar inderdaad wat ga je betalen in de winter als je meer gaat verbruiken.
Het concept kan leuk zijn, maar ik blijf er toch ver vandaan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Vooral in de winter: hoog verbruik, hoge vraag, hoge prijs. Dan zet ik het liever steeds 1 jaar vast.

• wcduck
  • Niet online
Ik denk dat EasyEnergy vooral handig is wanneer je daadwerkelijk kan plannen wanneer je de energie spendeert. Als je bij de werkelijke kosten kijkt zie je dat je een premium prijs betaald rond 8:00 en 20:00. In de middag en met name in de nacht/weekend zijn de prijzen weer bizar laag, rond de 13 cent per kWh. Aangezien de prijzen de voorgaande dag al bekend zijn, zou het fantastisch zijn dit te koppelen aan een grote boiler voor tapwater of verwarming.
Zelf twijfel ik of EasyEnergy wel de juiste keuze is voor mij: over de gehele dag gebruik ik vrijwel een constante hoeveelheid aan energie. Het sturen van de energieconsumptie is vrijwel niet te doen. Daarnaast gebruik ik ook nog eens een flinke hoeveelheid, rond de 6300 kWh.

Wat betreft de vragen van JGC:
1. de inkoopprijs is daadwerkelijk de groothandelsprijs. De "daltarieven" zijn daadwerkelijk een stuk lager, de leveringskosten zijn weer wat hoger (5 euro per aansluiting per maand).
2. Klopt
3. Geen idee, enkel elektra hier.

Nog een kanttekening: je kan alleen EasyEnergy aanvragen wanneer je een slimme meter hebt, die per uur je verbruik door kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Maardiweb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:46:

Iemand nog tips?
Als je duurzaamheid belangrijk vind, kijk dan niet zozeer naar 'groene stroom' maar vooral naar groene energieleveranciers. Via google kun je hiervan een overzicht vinden. Qurrent scoort hier bijvoorbeeld erg hoog. Hiermee stimuleer je meestal ook Nederlands of lokaal geproduceerde duurzame energie.

Of een site betrouwbaar is kom gemakkelijk achter als je een aanvraag hebt gedaan. Je kunt de aanbiedingen vergelijken met die van andere vergelijkingssites om te zien of je niet wordt beduveld. Na het afsluiten krijg je ook bericht van de energieleverancier dus zie je gelijk of je aanvraag door is gekomen. Het enige dat de vergelijkingssites doen is je aanvraag doorsturen naar de energieleverancier. Dit kun je dus makkelijk controleren door contact op te nemen met je energie leverancier. Bij Gaslicht.com kreeg ik dezelfde dag nog bevestiging van Oxxio. Dus dat ging goed.

Je voorkomt een boete van je huidige leverancier door bij de nieuwe je einde contractdatum in te vullen. Doorgaans kun je 3 maanden voor het aflopen van je contract al een nieuw contract afsluiten zonder dat je een boete of het mislopen van je welkomstpremie riskeert. Twijfel je of dit goed gaat. Bel je energieleverancier en stuur ze desnoods nog een email zodat het op schrift staat.

Tip: Zet ook na het afsluiten een reminder in je agenda (3 maanden voor aflopen contract) zodat je jezelf er aan herinnerd zodra je al voor een nieuw contract kan kijken. Ik probeer altijd tussentijds mijn huidige leverancier nog te benaderen voor een mooi aanbod maar dit is doorgaans minder gunstig dan overstappen.

Lees ook mijn andere recente tip over het invullen van je verbruik in dit forum. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Zit to eens een paar leveranciers te vergelijken op gaslicht.com en zie dat er verschil zit tussen de leveranciers v.w.b.t. de vaster leveringskosten (minimaal 12 euro to 51 euro). Die zouden toch voor elke leverancier gelijk moeten zijn? Of zijn dat andere kosten dan de net leveringskosten (Tennet oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:07
Zit al een beetje verstopt in het woord, 'leveringskosten', dat bestaat uit een vast en een variabel deel.
Daarnaast heb je de kosten die de netbeheerder maakt, die zijn inderdaad wel voor elke leverancier gelijk. Dit zijn de netbeheer- of netwerkkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
maar zitten die netwerk/beheerkosten dan in het leveringstarief (zou zeggen van wel) of komen die er nog bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als je gewoon beetje doorklikt en goed leest op bijvoorveeld gaslicht, krijg je alle informatie gewoon te zien, hoe het precies is opgebouwd.

(prijsdetails / alles over dit pakket / hoe is dit bedrag opgebouwd)

[ Voor 36% gewijzigd door woekele op 25-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09

WhySoSerious

Be the change.

Gecko123 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Als je duurzaamheid belangrijk vind, kijk dan niet zozeer naar 'groene stroom' maar vooral naar groene energieleveranciers. Via google kun je hiervan een overzicht vinden. Qurrent scoort hier bijvoorbeeld erg hoog. Hiermee stimuleer je meestal ook Nederlands of lokaal geproduceerde duurzame energie.
Onderzoek consumentenbond 2016;

Afbeeldingslocatie: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/tests/energie-vergelijken/afbeeldingen/stroomranking-energie-2.jpg

Zojuist overgestapt naar Vandebon, kom van Oxxio. Maandbedrag (€30,-) blijft hetzelfde, ondanks hogere vaste leveringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
idef1x schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:49:
maar zitten die netwerk/beheerkosten dan in het leveringstarief (zou zeggen van wel) of komen die er nog bij?
Netwerkbeheerskosten zijn vaste kosten die alleen per regio verschillen. Vandaar dat je je postcode ook moet invullen bij die vergelijkingssites.

De berekening is complex om zo uit te leggen. Op pricewise staat uitleg over de opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:17
Zo, kreeg een mailtje van Greenchoice dat mijn tarief op 1-12 stopt. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier met 1800KwH dag, 1500KwH nacht en 350 kuub gas verbruik! Heb Eneco al gehad. Oxxio komt er het goedkoopst uit, maar scoort in de grafiek hierboven wel erg laag qua tevredenheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
President schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:39:
Zo, kreeg een mailtje van Greenchoice dat mijn tarief op 1-12 stopt. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier met 1800KwH dag, 1500KwH nacht en 350 kuub gas verbruik! Heb Eneco al gehad. Oxxio komt er het goedkoopst uit, maar scoort in de grafiek hierboven wel erg laag qua tevredenheid :(
Grafiekje waar je op doelt gaat over de duurzaamheid van de energie, niet over de klanttevredenheid van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Plucky schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:11:
[...]

Grafiekje waar je op doelt gaat over de duurzaamheid van de energie, niet over de klanttevredenheid van de leverancier.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
Verschil tussen dag/nacht is minimaal. Weet niet of je standaard kiest voor dag/nachtstroom? Zou zeker ook kijken naar 1 tarief, denk dat dat in jouw geval voordeliger (en praktischer) is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

zag dat Eneco inmiddels wel iets (vaags) heeft opgenomen in de voorwaarden:
12.
De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van
het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw
aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw
daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf
ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor
de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
woekele schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:25:
zag dat Eneco inmiddels wel iets (vaags) heeft opgenomen in de voorwaarden:

[...]
Ze dekken zich in.
Mensen geven uiteraard een hoger verbruik op als ze meer korting kunnen krijgen.
Hiermee proberen ze dat een beetje in te dammen,

2250 WP Zuid PVoutput

• _JGC_
Vorige week verlengd bij EnergieDirect voor een jaar. 120 euro korting, 40 euro cashback en scherp tarief.
Via gaslicht/pricewize was alleen nuon goedkoper, maar dat is zonder CashbackXL korting gerekend.

Zit nu 10 maanden bij ED. Feit dat ze bestaande klanten ook korting geven waardeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik ga straks ook kijken naar een wissel. Zijn er nog tips waar ik op moet letten? Ik zal eens globaal het topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

_JGC_ schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:51:
Vorige week verlengd bij EnergieDirect voor een jaar. 120 euro korting, 40 euro cashback en scherp tarief.
Via gaslicht/pricewize was alleen nuon goedkoper, maar dat is zonder CashbackXL korting gerekend.

Zit nu 10 maanden bij ED. Feit dat ze bestaande klanten ook korting geven waardeer ik.
Vorig jaar had ik hun als energieleverancier, en er was geen korting te bekennen als ik zou verlengen. Dus overgestapt naar een andere goedkope aanbieder, en dit contract loopt af op 1 november. Binnenkort ook maar weer eens rond kijken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:20
Wil binnenkort weer overstappen van energieleverancier. Heb sinds mei zonnepanelen op het dak liggen.

Powerpeers komt met mijn getallen (2200 kWh gebruik, 1000m3 gebruik, 2930kwh opwek) als meest gunstige uit de bus op gaslicht.com.

Heeft iemand recente ervaring met Powerpeers? Ik zie dat ze een variabel tarief hanteren van een halfjaar. Looptijd contract is voor onbepaalde tijd, met opzegtermijn van 30 dgn.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mij kwam na Oxxio op GasLicht Vandebron er als goedkoopste uit. Dus ik eens kijken hoe duur het direct via hun site is, en wie weet nog een cashback eroverheen: Tarieven zijn identiek aan via GasLicht, met als kleine detail dat die €240 welkomsbonus heeft, en je via hun eigen site geen cent welkomsbonus krijgt. Daar gaat die €50 cashback ook niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Waarom heb jij hoog en normaal tarief (zeker omdat je normaal meer gebruikt dan nacht)? is het niet voordeliger om gewoon 1 vast tarief te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:07
Ik ben op zoek naar leverancier die veel terug levering goed vergoed. Heeft iemand ervaring met pure energie?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
jongetje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Waarom heb jij hoog en normaal tarief (zeker omdat je normaal meer gebruikt dan nacht)? is het niet voordeliger om gewoon 1 vast tarief te nemen?
Als je dubbele meter hebt wordt het na iedere overstap weer omgezet naar dubbeltarief. Belletje naar leverancier om het administratief als enkel tarief af te rekenen is voldoende omdat goed te zetten, maar na de volgende overstap kan je opnieuw.
Uiteindelijk maakt het geen donder uit, het is gekloot in de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 23:47
_JGC_ schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:51:

Heb zelf nu ook een aanvraag ingediend bij EnergieDirect, echter heb ik geen cashback of iets dergelijks gebruikt, kan dit nog?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Aanvraag annuleren en opnieuw via cashbackXL aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Bij mij komt op dit moment ook EnergieDirect naar voren als goedkoopste, toch wacht ik nog even :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vergelijken jullie ook hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Nee want daar kennen ze geen zonnepanelen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Tip voor overstappers: bij mij bleek een vergelijking op Independer 160 euro per jaar goedkoper te zijn dan een vergelijking op gaslicht.com of alternatieven. Ik was zelf redelijk verbaasd hierover, aangezien ik voorheen vrijwel altijd via gaslicht.com het goedkoopste aanbod kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
wcduck schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:06:
Tip voor overstappers: bij mij bleek een vergelijking op Independer 160 euro per jaar goedkoper te zijn dan een vergelijking op gaslicht.com of alternatieven. Ik was zelf redelijk verbaasd hierover, aangezien ik voorheen vrijwel altijd via gaslicht.com het goedkoopste aanbod kreeg.
Ik heb net even voor mezelf gekeken (720 kWh)/420m3), maar Energiedirect is daar €401,- en op gaslicht.com €266,- (caschbacks even niet meegenomen). Misschien dat bij huishoudens met veel meer verbruik het voordeliger via Independer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:36:
[...]

Ik heb net even voor mezelf gekeken (720 kWh)/420m3), maar Energiedirect is daar €401,- en op gaslicht.com €266,- (caschbacks even niet meegenomen). Misschien dat bij huishoudens met veel meer verbruik het voordeliger via Independer kan.
Inderdaad een hoog verbruik hier, ongeveer 6400 kWh per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
wcduck schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:06:
Dat had ik, maar met energievergelijking die ik boven heb gepost. Normaal kwam ik op alle websites op bijna hetzelfde jaarbedrag. Nu miste ik Essent die vaak goede deals heeft en toevallig is die met cashback het goedkoopste bij energievergelijking.

[ Voor 17% gewijzigd door Suli op 03-10-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Suli schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

Dat had ik, maar met energievergelijking die ik boven heb gepost. Normaal kwam ik op alle websites op bijna hetzelfde jaarbedrag. Nu miste ik Essent die vaak goede deals heeft en toevallig is die met cashback het goedkoopste bij energievergelijking.
Ik zou toch alles goed checken, bv power peers heeft limiet van 5000 kWh terug levering, vul ik 7000 in dan word met volle pond gerekend, dus je word gefopt.
Met pure energie waarschijnlijk hetzelfde want valt op dat die maar op één site bovenaan komt te staan.
Bij independer gaan mijn haren overeind want is bewezen dat die partijdig zijn....

Mijn vermoeden is bevestigd. Pure energie heeft limiet van 1500 terug levering. Easy switch gebruikt deze limieten van pure energie en power peer dus niet, wees alert!!!

[ Voor 10% gewijzigd door reneeke1970 op 07-10-2017 10:07 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toch opvallend, na een jaar Greenchoice zijn de 'verlengingsaanbiedingen' altijd 10 tot 20 euro duurder per maand. Dit jaar panelen laten leggen, dus sowieso even kijken waar ik exact op uit ga komen qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:35
Ook ik mag overstappen, mijn huidige (nuon) loopt af 31 oktober. Via de app van nuon zie ik wat het verwachte verbruik gaat zijn over het hele jaar. Deze geeft nu aan dat ik zit op 1100 Kwh en 500 m3, allebei naar boven afgerond.

Via pricewice en energieleveranciers.nl komt vandebron als goedkoopste naar boven en zit ik op een jaarbedrag van 462 euro (hier is de welkomstpremie van 240 euro al vanaf)

EDIT: via goedkoopsteenergie.com komt hij uit bij essent voor 367 euro, ga ik naar de website van essent zelf komt hij uit op 603 euro en dan gaat er nog de 250 euro welkomspremie vanaf dus 353 euro.

EDIT2: Ga ik via cashbackxl naar essent site wordt het bedrag 546 euro alleen krijg ik dan geen 250 welkomstpremie maar 200 en dus wordt het 346 euro en dan nog eens 35 euro cashback. Mij lijkt dit dan de beste optie, ben alleen bang voor de bekende addertjes onder het gras. 3x essent 3x via een andere weg 3x een ander eindbedrag, apart

Nu ben ik ook lid van de welbekende cashbackxl website, alleen hoe kan ik hier nog extra korting krijgen?? volgens mij staat vandebron er niet bij daar maar wel pricewise.
Denk dat het gewoon vandebron gaat worden, alleen weet ik niet goed wanneer ik dit het beste kan aanvragen, nu al? of wachten op mijn jaarafrekening over een maandje??

[ Voor 26% gewijzigd door Dirk0s op 08-10-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wat betalen jullie eigenlijk voor een kWh? Ik weet dat het niet altijd veelzeggend is in verband met een welkomstbonus (acties die in mijn geval bijna nooit voordeliger zijn) en vaste leveringskosten. Toch ben ik benieuwd, aangezien dit bij een groot verbruik wel uit kan maken. In mijn geval:
Hoog: 0.18254 /kWh
Laag: 0.17248 /kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

wcduck schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:34:
Wat betalen jullie eigenlijk voor een kWh? Ik weet dat het niet altijd veelzeggend is in verband met een welkomstbonus (acties die in mijn geval bijna nooit voordeliger zijn) en vaste leveringskosten. Toch ben ik benieuwd, aangezien dit bij een groot verbruik wel uit kan maken. In mijn geval:
Hoog: 0.18254 /kWh
Laag: 0.17248 /kWh
Bij Greenchoice (vast tarief) per augustus dit jaar (geen welkomstbonus) 1 jaar contract:
Greenchoice vast tarief / Prijs van uw regioleverancier
Normaaltarief (per kWh) € 0,1764 / € 0,1987
Daltarief (per kWh) € 0,1668 / € 0,1872
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094 / € 0,1094
Netbeheerkosten (per dag) € 0,6515 / € 0,651
Gas:
Tarief (per m3) € 0,5352 / € 0,6244
Netbeheerkosten (per dag) € 0,3426 / € 0,3426

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 08-10-2017 11:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Overgestapt van Qurrent naar Powerpeers. Gisteren de eindnota van Qurrent ontvangen.

Een berekende eindstand (vanuit Qurrent) die 1700kWh hoger ligt dan wat vandaag op mijn meter staat. En de boodschap dat ze binnenkort €175 van mijn rekening afschrijven omdat dit niet wordt gedekt door het maandbedrag wat ik betaalde.

Ja, op die manier gaat overstappen toch tijd en moeite kosten voor mij als eindgebruiker. Ik ben door Qurrent ook niet gevraagd om mijn meterstanden door te geven. De netbeheerder heeft mijn stroomverbruik voor 2017 ingeschat op 5kWh.

Waarom zou Qurrent niet een standaard mail versturen waarin verzocht wordt om meterstanden door te geven, op het moment dat ze van de nieuwe leverancier doorkrijgen dat iemand gaat overstappen? Nu kost het mij tijd en de klantenservice tijd. Een geautomatiseerd meterstandverzoek per mail lijkt me dan voor alle partijen het voordeligst.. :')

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tot nu toe ben ik bij overstappen altijd om de meterstand gevraagd en is deze zowel bij de oude als nieuwe leverancier goed verwerkt. Met een 'slimme' meter speelt dit trouwens überhaupt niet meer. Dan lezen ze op de betreffende datum gewoon automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Qurrent heeft wel vaker rare administratieve dingen. Ik heb van alles met ze meegemaakt:
  • Klant geworden bij Qurrent (nieuwe woning, geen verhuizing). Alles netjes ingevuld op de site zoals dat gaat: naam, adres, telefoonnummer, mailadres. Verplichte velden op de aanmeldpagina, overslaan kan niet. Ik kreeg ook een mooie welkomstmail na mijn aanmelding. Een maand later krijg ik een brief thuis: wij hebben u per mail en per telefoon proberen te bereiken. Dit is helaas niet gelukt, reden: wij hebben geen telefoonnummer of e-mailadres van u. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice om uw gegevens door te geven.
  • Online geen meterstanden kunnen invullen, want ik moest verplicht de teruglevermeter van mijn zonnepanelen invullen. Maar die meter heb ik niet
  • Toen ze bovenstaande hadden 'opgelost' werd mijn meterstand opeens mijn jaarverbruik volgens het Qurrent portaal. Een jaarverbruik van 40.000kWh
  • De website heeft sowieso nooit echt gewerkt. Lege grafieken op de pagina's waar je je historisch verbruik zou moeten zien. Vage Engelstalige foutmeldingen als ik op de pagina probeerde te komen om mijn maandbedrag aan te passen
  • €40 per maand betalen, na een jaar geld terugkrijgen. Netbeheerder schat voor het komende jaar mijn verbruik lager in. Automatisch mailtje van Qurrent: we verhogen je maandbedrag naar €60
En nu vergeet ik nog wat kleinere dingen. Dit alles van begin 2015 tot nu. Ik heb zo'n 15 keer contact gehad met de klantenservice (telefonisch, per mail en op hun forum) om van alles recht te breien wat aan hun kant stuk ging of niet klopte :z

Toch jammer als je corebusiness juist de administratie van je klanten is. En ik ben echt een eenvoudige klant: één getal voor elektriciteit, één getal voor gas. Geen verschillende tarieven, geen Qurrentbox waarmee ik online mijn verbruik en pv-opbrengsten kan monitoren, geen meterwissels, geen verhuizing, geen winddelen, geen buurtwindmolen. Twee getallen..
woekele schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:55:
Met een 'slimme' meter speelt dit trouwens überhaupt niet meer. Dan lezen ze op de betreffende datum gewoon automatisch uit.
Die heb ik gelukkig nog niet. Ik probeer mijn fijne ferrarismeter die ingebouwde saldering heeft (loopt gewoon achteruit) zo lang mogelijk te behouden. Ik vind 1 keer per jaar mijn meterstanden doorgeven ook geen enkel probleem, klusje van 2 minuten.

[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 08-10-2017 13:33 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Ook maar weer eens aan het vergelijken geslagen.

Via gaslicht.com komen EnergieDirect en Essent als goedkoopste uit de bus, waarbij EnergieDirect 25eu goedkoper is op jaarbasis.

Vervolgens ook bij beide via de site zelf de gegevens ingevoerd en dan blijkt Essent 4eu goedkoper op jaarbasis. Conclusie, gaslicht.com is goed om globaal maatschappijen te vergelijken maar de bedragen via de sites zelf wijken wel iets af.

Daarna ook nog even de cashbacks vergeleken via cashbacktotaal.nl en cashbackxl.nl en dan blijkt het eigenlijk lood om oud ijzer.

Goedkoopste optie via website Energiedirect (met Cashbacktotaal) is een tientje goedkoper als via site Essent (met CashbackXL).

De recensies zijn wat beter voor Essent en ik vind het wel fijn om aan het eind van het jaar 250eu terug te krijgen ipv 120eu, alhoewel dit voornamelijk een sigaar uit eigen doos is aangezien het maandbedrag ook +/- een tientje is.
Later deze week nog maar even wat andere maatschappijen invullen in het Excel bestandje en dan een keuze maken.

N.b. ik heb alle vaste/variabele tarieven e.d. niet tot in detail bekeken. Mijn verbruik is niet dusdanig dat dit (naar mijn verwachting) heel veel impact gaat hebben op het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je weet dat EnergieDirect een dochter is van Essent?
Heb zelf ook 2 jaar bij EnergieDirect gezeten, prima leverancier.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Dat wist ik inderdaad niet, maar de recensies her en der zijn toch niet echt lovend. Hoewel je waarschijnlijk weinig van doen hebt met de klantenservice e.d. heb ik geen zin om, mocht er iets zijn, tig keer aan de telefoon te hangen voordat er iets geregeld wordt.

Dus als het dan op jaarbasis maar een tientje scheelt dan kies ik liever voor Essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Gisterenavond een interessante aflevering van Radar gekeken over slimme meters. Deze zijn dus niet zo slim. De netbeheerder kan problemen ondervinden met het uitlezen werkelijke meterstanden waardoor men uitgaat van zogenaamde berekende standen. Dit kan in de praktijk nogal variëren! Houd dus zelf altijd je meterstanden bij. Met name bij afloop oud en start nieuw energiecontract!

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/09-10-2017/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
B-Real schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:48:
Dat wist ik inderdaad niet, maar de recensies her en der zijn toch niet echt lovend. Hoewel je waarschijnlijk weinig van doen hebt met de klantenservice e.d. heb ik geen zin om, mocht er iets zijn, tig keer aan de telefoon te hangen voordat er iets geregeld wordt.

Dus als het dan op jaarbasis maar een tientje scheelt dan kies ik liever voor Essent
Typ eens 'EnergieDirect' en 'Essent hoofdkantoor' in op Google en kijk eens wat voor adres er staat ;) Volgens mij zitten ze in hetzelfde pand en het zou mij niet verbazen als het één klantenservice is die beiden behandeld :D

Ik heb geen aandelen in EnergieDirect of een ander belang waardoor je zou moeten overstappen, maar ik probeer aan te geven dat je je waarschijnlijk zorgen maakt om niks ;)

Vergeet trouwens CashbackXL.nl niet als je gaat overstappen.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Inmiddels nav de overstap termijnbedrag van Nuon gekregen, 25 euro per maand hoger dan Greenchoice bij zelfde verbruik. Daarnaast heb ik sinds juni zonnepanelen liggen en kom daarmee een stuk lager uit qua verbruik, maar zowel de berekeningen van Greenchoice als die van Nuon snappen dat niet (oftewel verlagen voorschot kan alleen als je toestemming geeft om evt hoger verbruik ineens te verrekenen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

ThinkPadd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:56:
Typ eens 'EnergieDirect' en 'Essent hoofdkantoor' in op Google en kijk eens wat voor adres er staat ;) Volgens mij zitten ze in hetzelfde pand en het zou mij niet verbazen als het één klantenservice is die beiden behandeld :D
Energiedirect.nl is een merk van Essent. Het is, op het logo na, exact hetzelfde bedrijf.

Voordat RWE het over nam waren het echt gescheiden bedrijven. Na de overname is zo'n beetje iedereen van energiedirect.nl óf overgeplaatst naar Essent óf ontslagen. Tegenwoordig is er geen verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Notna schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Bij Greenchoice (vast tarief) per augustus dit jaar (geen welkomstbonus) 1 jaar contract:
Normaaltarief (per kWh) € 0,1764 / € 0,1987
Daltarief (per kWh) € 0,1668 / € 0,1872
Netbeheerkosten (per dag) € 0,6515 / € 0,651

[...]
Echt bizar goede aanbieding. Bij mij was Greenchoice bizar onaantrekkelijk. De aanbieding die ik van ze kreeg was:
Hoog: 0.2059 /kWh
Dal: 0.1892 /kWh
Leveringskosten/jaar: 39.93
Bizar dat het zo veel kan schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

wcduck schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:17:
[...]

Echt bizar goede aanbieding. Bij mij was Greenchoice bizar onaantrekkelijk. De aanbieding die ik van ze kreeg was:
Hoog: 0.2059 /kWh
Dal: 0.1892 /kWh
Leveringskosten/jaar: 39.93
Bizar dat het zo veel kan schelen.
Ik was er ook bijzonder content mee. Geregeld via energievergelijken.nl meen ik. Ik kwam van de NUON die de aangehaalde regioleverancier kosten kon aanbieden na 7 jaar klant geweest te zijn :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
Heb al heel veel gelezen in deze topic,
maar toch nog een vraagje van een Slaper :)
wil nu ook de stap doen om toch over te stappen.
de vraag is,
mijn meter standen voor jaarafrekening moet ik altijd de èèrste week van januari doorgeven,
en begin /medio februari heb ik altijd bericht van betalen of ontvangen.
Is het in mijn geval beter als ik overstap in Januari (om een hoge nabetaling van mijn huidige leverancier te voorkomen),
of kan ik het ook gewoon nu(begin november) doen.
zit niet vast aan een contract .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
info33 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:50:
Is het in mijn geval beter als ik overstap in Januari (om een hoge nabetaling van mijn huidige leverancier te voorkomen),
of kan ik het ook gewoon nu(begin november) doen.
zit niet vast aan een contract .
Waarom zou je nu een hoge nabetaling krijgen? Nu begint de tijd dat de kachels weer beginnen te branden dus je zal juist een lagere eindafrekening hebben als je nu overstapt (wat effectief pas over een maand is vanwege een maand opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
jongetje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:29:
[...]

Waarom zou je nu een hoge nabetaling krijgen? Nu begint de tijd dat de kachels weer beginnen te branden dus je zal juist een lagere eindafrekening hebben als je nu overstapt (wat effectief pas over een maand is vanwege een maand opzegtermijn).
Bedankt voor je reactie,
maar deze filmpje van radar is altijd een reden geweest dat ik altijd een beetje voorzichtig ben met overstappen , of maak ik me nou druk voor niets zoals jij het zegt :?

https://radar.avrotros.nl...rstappen-kan-geld-kosten/

EDIT:
na het lezen van de reacties op radar , is het me nu duidelijker, @jongetje klopt helemaal wat jij zegt _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door info33 op 12-10-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
Hallo,

Een vraagje, Wij zitten momenteel nog bij Eneco icm Toon, ons contract loopt per 01-07-2018 af. Nu wordt er volgende week 9 zonnepanelen geïnstalleerd, en vind het zelf de € 99,00 niet waard om deze te laten uitlezen door Zon op Toon.

Aangezien de kans zeer groot is dat wij per 01-07-2018 gaan overstappen naar een goedkopere leverancier.

Wie weet welke thermostaat wij het beste kunnen nemen? Hierin willen wij deze via onze Smartphone kunnen bedienen, hoeveel de panelen opbrengen. En uiteraard de temp. uitlezen. Tevens het verbruik van elektra / gas kunnen zien.

Alvast bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ik heb een verlengaanbod van Greenchoice, anders gaan ze naar variabele tarieven.

Uw verbruik
Stroom (normaal): 1111 kWh
Stroom (dal): 1069 kWh
Gas: 282 m3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rzYtlgsL76D5t2OMypSeqnJ8/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EyJbSXjGlSegOHBr52u3buPr/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gizz schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Die heb ik gelukkig nog niet. Ik probeer mijn fijne ferrarismeter die ingebouwde saldering heeft (loopt gewoon achteruit) zo lang mogelijk te behouden. Ik vind 1 keer per jaar mijn meterstanden doorgeven ook geen enkel probleem, klusje van 2 minuten.
Helemaal mee eens. Ik probeer 'slimme' meters ook absoluut niet te verkopen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Volgens collega’s wordt het voor mij tijd om over te stappen van energieleverancier, sommige doen dit ieder jaar voor de korting.
Ik ben al 28 jaar klant bij Eneco, 3 jaar geleden verhuist en toen kreeg ik € 100,- korting bij Eneco als ik bleef bij een 3 jarig contract, die dus afliep op 1 oktober.
Eneco gebeld, maar nu geen korting voor vaste klanten bij nieuw contract!
Op Pricewise gekeken en daar kom ik bij Vandebron toch een stuk goedkoper uit volgens hun berekeningen.
Maar klopt dit en wat zijn jullie ervaringen?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Lees vooral het topic door. Het is altijd veruit het voordeligst om ieder jaar over te stappen naar een andere aanbieder, gezien je dan telkens opnieuw een welkomstpremie krijgt. De welkomstpremie is véél hoger dan iedere vorm van andere korting die je kunt krijgen, met name als je zonnepanelen hebt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb dit topic eens goed doorgelezen en denk dat ik maar ga overstappen, met mijn huidige verbruik komt Vandebron er als goedkoopste uit, iemand daar ervaring mee?

Dit komt er uit bij Pricewise; https://clicks.pricewise....245faaba43867a3bc7646.ref

Ziet dat er goed uit?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
mux schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:25:
Lees vooral het topic door. Het is altijd veruit het voordeligst om ieder jaar over te stappen naar een andere aanbieder, gezien je dan telkens opnieuw een welkomstpremie krijgt. De welkomstpremie is véél hoger dan iedere vorm van andere korting die je kunt krijgen, met name als je zonnepanelen hebt.
Kleine kanttekening: een welkomstpremie wil niet altijd zeggen dat je letterlijk geld of een cashback krijgt. Het kan ook een hoge korting zijn op de energietarieven. In mijn geval heb ik slechts eenmaal gehad dat een cashback (50 euro) de goedkoopste optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hangt ook van je verbruik af. Ik kreeg hier vorig jaar een bobo aan de deur die het wel even voordelig uit zou rekenen. Wel scherp gastarief, maar geen welkompremie, 3 jaar vast en 10 euro per maand vastrecht. Heb toen even voorgerekend hoeveel kuub gas ik voor 96 euro kan kopen en dat dit 15% van mijn verbruik is.

Reactie was dat ik dan maar lekker bij gaslicht moest shoppen, mevrouw is pissed de deur uitgegaan (told you so.. mij smeer je dat niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
Nou hier ook eindelijk wakker,(na 17 jaar slapen :)
knoop doorgehakt,
En van Essent ;w naar Energiedirect overgestapt
scheelt mij een kleine 300 euro (vergleken wat ik nu betaal bij Essent)
maar ja, dat kan ik pas volgend jaar rond deze tijd pas realiseren .

Ow ja, en natuurlijk via cashbackxl.nl (scheelde ook weer 40 euro)

nog mijn dank voor de tweakers die telkens over cashbackxl.nl over hadden,
tot 3 dagen geleden had ik er nooit van gehoord _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door info33 op 14-10-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
_JGC_ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:34:
Hangt ook van je verbruik af. Ik kreeg hier vorig jaar een bobo aan de deur die het wel even voordelig uit zou rekenen. Wel scherp gastarief, maar geen welkompremie, 3 jaar vast en 10 euro per maand vastrecht. Heb toen even voorgerekend hoeveel kuub gas ik voor 96 euro kan kopen en dat dit 15% van mijn verbruik is.

Reactie was dat ik dan maar lekker bij gaslicht moest shoppen, mevrouw is pissed de deur uitgegaan (told you so.. mij smeer je dat niet aan)
Ik had bijna net zo’n verhaal met Eneco aan de telefoon.
Die zeiden ook nog dat die goedkope aanbieders niet zo betrouwbaar waren!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

hoezo niet betrouwbaar? Komt er dan ineens een inbreker uit je stopcontact gekropen? :D Ze doelen natuurlijk op gedoe met de rekening. Gewoon zelf goed bijhouden en controleren. Kost je een half uurtje per jaar in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die goedkope aanbieder kan ook gewoon essent, nuon of eneco zijn. Er zitten wel cowboys tussen, maar zelfs de cowboys van vroeger zijn min of meer volwassen geworden.

Vreemd genoeg zijn de verkopers van eneco en nuon altijd erg agressief aan de deur. Die van budget energie waren laatste keer heel simpel: oh energiedirect, die zijn ook goedkoop, lopen wij verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Ik zit bij Essent mijn 3 jarige contract loopt volgend jaar af (zomer 2018) had een Media Markt pakket van €175,- van Essent en daarmee kocht ik mijn BOSCH was-droogmachine van €899,- met 5 jaar extra garantie erbij. Ik ben erg tevreden over Essent en ik twijfel nog of ik ga overstappen. Mijn ouders hebben ENECO en die betalen de hoofdprijs vind ik dus daar ga ik nooit op over. Ik heb afgelopen 2 jaren steeds flink terug gekregen van Essent en ik met mij mijn vrouw samen. Daarvoor was ik bij EnergieDirect en dit was ook goed. Essent levert alleen maar groene stroom en Gas.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:09:
Ik zit bij Essent mijn 3 jarige contract loopt volgend jaar af (zomer 2018) had een Media Markt pakket van €175,- van Essent en daarmee kocht ik mijn BOSCH was-droogmachine van €899,- met 5 jaar extra garantie erbij. Ik ben erg tevreden over Essent en ik twijfel nog of ik ga overstappen. Mijn ouders hebben ENECO en die betalen de hoofdprijs vind ik dus daar ga ik nooit op over. Ik heb afgelopen 2 jaren steeds flink terug gekregen van Essent en ik met mij mijn vrouw samen. Daarvoor was ik bij EnergieDirect en dit was ook goed. Essent levert alleen maar groene stroom en Gas.
Sluit nooit meer 3 jaren contracten af! En elk jaar overstappen anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Pak gaslicht.com erbij en vul je verbruik in, zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Onlangs overgestapt naar Vandebron, gaat ergens in november in. Nu zag ik dat ze verbruik hadden gebaseerd op vorige bewoners (gezin met 2 kinderen en altijd één volwassene thuis, ipv wij twee die beiden fullltime aan het werk zijn). Helaas kun je het voorschot via de website maar met -xx% en +xx% bijstellen. Hij stond op 140 euro, ik wou hem naar 50 euro (we hebben bij verhuizing ook zonnepanelen genomen die het erg goed doen).

Contact opgenomen via Twitter, maar het laten aanpassen ging nog best moeizaam. Moest eerst de meterstanden doorgeven zodat ze een herberekening konden maken die ze konden verantwoorden aan de financiële afdeling :S

Uiteindelijk wel aangepast (na doorgeven meterstanden en herberekening van hun kant kwamen ze uit op €55) maar laat mij dat gewoon lekker zelf aanpassen en de consequenties van een te laag voorschot ervaren... :')

Wel snelle reactie via Twitter overigens, dat wel.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:22:
Onlangs overgestapt naar Vandebron, gaat ergens in november in. Nu zag ik dat ze verbruik hadden gebaseerd op vorige bewoners (gezin met 2 kinderen en altijd één volwassene thuis, ipv wij twee die beiden fullltime aan het werk zijn). Helaas kun je het voorschot via de website maar met -xx% en +xx% bijstellen. Hij stond op 140 euro, ik wou hem naar 50 euro (we hebben bij verhuizing ook zonnepanelen genomen die het erg goed doen).

Contact opgenomen via Twitter, maar het laten aanpassen ging nog best moeizaam. Moest eerst de meterstanden doorgeven zodat ze een herberekening konden maken die ze konden verantwoorden aan de financiële afdeling :S

Uiteindelijk wel aangepast (na doorgeven meterstanden en herberekening van hun kant kwamen ze uit op €55) maar laat mij dat gewoon lekker zelf aanpassen en de consequenties van een te laag voorschot ervaren... :')

Heb dit in verleden ook wel eens gehad en moest toen aangeven dat ik geen betalingsregeling mocht als ik eind van het jaar toch teveel had verbruikt omdat ik zelf het bedrag had gezet.

Nu met overstap van Greenchoice naar Nuon weer hetzelfde, liggen inmiddels zonnepanelen die 100% eigen verbruik van stroom af dekken (als het goed is ;-)) en toch wil Nuon termijnbedrag nog hoger hebben dan Greenchoice. Kan je pas na overstap aanpassen, dus ga dan wel weer in de weer met actuele meterstanden ipv schattingen om dat recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
maar laat mij dat gewoon lekker zelf aanpassen en de consequenties van een te laag voorschot ervaren... :')
Alhoewel dat begrijpelijk is, zijn er zat mensen die in de problemen komen als ze eind van het jaar ineens veel moeten betalen...

Ik twijfel nog steeds waar ik naartoe ga. Met 1700KwH overdag, 1700KwH in de nacht en een gas verbruik van 350 kuub komt Oxxio vanwege de teruggave uit het beste uit (zit nu bij Greenchoice) op de verschillende websites. Lees alleen niet overal even positieve verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat is met geen enkele hoog. De reviews komen vaker met negatieve uitingen. Gewoon altijd alles goed nalezen in de voorwaarden en hoe hun inzichtsmodule is. Bij mij komt oxxio ook bovenaan.

* ByteMe_ kijkt ook eens bij cashbackxl

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:09:
Wat een onzin bericht dit. 3 jarige contracten zijn helemaal niet zo voordelig. Daarbij krijg ik jaarlijks een cashback tussen de 120 en 265 euro. Dat is echt wel meer dan die 175 euro bij een 3 jarig contract, en de tarieven die ik betaal worden elk jaar lager.

Daarnaast, Eneco heeft meerdere tarieven, voor slapers (zoals je ouders) en voor actieve overstappers. Zelfs bij gaslicht hebben ze speciale tarieven om je als klant te behouden als je al bij Eneco zit.

Als laatste, die groene stroom kan ook van centrales komen die bomen kappen, transporteren, versnipperen en dan gebruiken als biomassa om energie op te wekken. Dat is helemaal niet zo milieuvriendelijk, dan kun je in mijn ogen nog beter kernenergie gebruiken. Of het het wordt via energie certificaten geregeld, wat helemaal een wassen neus is.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 17-10-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
President schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:29:
[...]

Alhoewel dat begrijpelijk is, zijn er zat mensen die in de problemen komen als ze eind van het jaar ineens veel moeten betalen...

Ik twijfel nog steeds waar ik naartoe ga. Met 1700KwH overdag, 1700KwH in de nacht en een gas verbruik van 350 kuub komt Oxxio vanwege de teruggave uit het beste uit (zit nu bij Greenchoice) op de verschillende websites. Lees alleen niet overal even positieve verhalen
Hier nu jaartje Oxxio gehad, nergens last van tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Oh, hoe lang woon je daar al? Ik woon hier nu 3 jaar, dus even afwachten waar Vandebron mee komt.
President schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:29:
[...]

Grappig dat er bij iedereen weer een andere uit komt, bij mij stond Vandebron toch echt bovenaan bij Pricewise.nl ver daaronder pas Oxxio.

Pagina: 1 ... 8 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4