Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:28:
[...]

Grappig dat er bij iedereen weer een andere uit komt, bij mij stond Vandebron toch echt bovenaan bij Pricewise.nl ver daaronder pas Oxxio.
Het ligt natuurlijk net aan je verbruik. Bij de een is stroom goedkoper, bij de ander is gas goedkoper. Ik verbruik weinig gas, dus moet er vooral een hebben waarbij stroom goedkoper is.

Oxxio zou € 762,68 zijn wegens 190 euro welkomskorting
Vandebron zou € 785,12 zijn wegens 240 euro welkomskorting

Bij beiden zou ik maximaal 170 euro op jaarbasis besparen. Conclusie is dus dat Greenchoice goedkoper is, de welkomskorting maakt het alleen maar interessant om over te stappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Grappig dat er bij iedereen weer een andere uit komt, bij mij stond Vandebron toch echt bovenaan bij Pricewise.nl ver daaronder pas Oxxio.
Ligt natuurlijk ook aan wie je als huidige leverancier hebt, als je die selecteerd zal deze nagenoeg nooit de goedkoopste worden aangezien je daar geen welkomstkorting meer kan toepassen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ja de tarieven van Vandebron zijn hoog, maar met de korting ben ik toch goedkoper uit met 600/600 elektra en 250 gas.

Zelfs al zou ik de korting bij Eneco krijgen dan was die nog iets duurder dan Vandebron.

[ Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 17-10-2017 12:39 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45
Van der Berg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:09:
Ik ben erg tevreden over Essent en ik twijfel nog of ik ga overstappen.
Dit vind ik een prachtige opmerking, het klopt inderdaad dat de stroom van Essent beter uit het stopcontact komt en uit onderzoek blijkt dat het gas van Essent optimaal gebruikt kan worden.

Nu serieus, stroom = stroom en gas = gas, er is geen verschil dus wat rechtvaardigt de hogere prijzen van andere aanbieders? Service? Klantcontact? ik weet het niet, ik kies de goedkoopste elke jaar.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gielie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:41:
[...]

Dit vind ik een prachtige opmerking, het klopt inderdaad dat de stroom van Essent beter uit het stopcontact komt en uit onderzoek blijkt dat het gas van Essent optimaal gebruikt kan worden.

Nu serieus, stroom = stroom en gas = gas, er is geen verschil dus wat rechtvaardigt de hogere prijzen van andere aanbieders? Service? Klantcontact? ik weet het niet, ik kies de goedkoopste elke jaar.
Aanvullend hierop, Essent levert niet eens je electriciteit/gas, dat doet de netbeheerder ;)
Essent regelt het adminsitratieve en koopt energie in (of wekt het op) en rekent daar een prijs voor, puur administratief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Of een leverancier goed is of niet merk je pas als je contact opneemt met de servicedesk.
Toen mijn vriendin na 10 maanden uit haar flatje ging en met mij ging samenwonen kreeg ze een boete wegens contractbreuk. 1 belletje naar essent: op uw website staat essent verhuist met u mee, maar essent levert hier al... weg boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn ervaring ; Voor je overstapt bel eerst je huidige leverancier. vaak kan de afdeling klantbehoud je wel een leuke aanbieding doen. vaak kloppen de vergelijkingssites niet met je eigen jaarafrekening en ben je hooguit €12,- goedkoper uit. (bij mijn situatie) Eneco liep hier te colporteren en recent nog Groene stroom van boeren bron of iets dergelijks. Daadwerkelijke tarieven vergeleken en alleen het vastrecht scheelde €12,- per jaar. daar stap ik niet voor over.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:02:
vaak kloppen de vergelijkingssites niet met je eigen jaarafrekening en ben je hooguit €12,- goedkoper uit.
Dat ligt dan toch echt aan je eigen invoer, wanneer jij verkeerd jaarverbruik opgeeft, krijg je uiteraard geen goede vergelijking. Garbage in = Garbage out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Dat ligt dan toch echt aan je eigen invoer, wanneer jij verkeerd jaarverbruik opgeeft, krijg je uiteraard geen goede vergelijking. Garbage in = Garbage out ;)
Het tarief klopte niet met mijn eigen afrekening. dus voor de helft heb je gelijk, voer verkeerde tarief in en de uitkomst is dat Nuon of Essent ineens duurder uit de test komt. :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
[...]
Oh, hoe lang woon je daar al? Ik woon hier nu 3 jaar, dus even afwachten waar Vandebron mee komt.
[...]
Eind februari van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:02:
Mijn ervaring ; Voor je overstapt bel eerst je huidige leverancier. vaak kan de afdeling klantbehoud je wel een leuke aanbieding doen. vaak kloppen de vergelijkingssites niet met je eigen jaarafrekening en ben je hooguit €12,- goedkoper uit. (bij mijn situatie) Eneco liep hier te colporteren en recent nog Groene stroom van boeren bron of iets dergelijks. Daadwerkelijke tarieven vergeleken en alleen het vastrecht scheelde €12,- per jaar. daar stap ik niet voor over.
Klopt niet, Eneco 2x gebeld en die bleven volhouden dat ze de goedkoopste en beste waren en na 28 jaar trouwe klant kon ik geen korting krijgen want hun tarieven waren al zo scherp en die andere die dan goedkoper zijn, zijn niet zo betrouwbaar 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Klopt niet, Eneco 2x gebeld en die bleven volhouden dat ze de goedkoopste en beste waren en na 28 jaar trouwe klant kon ik geen korting krijgen want hun tarieven waren al zo scherp en die andere die dan goedkoper zijn, zijn niet zo betrouwbaar 8)7
Daarom zeg ik ook "mijn ervaring" ;)

Vergelijk alle kosten, tarieven, vastrecht van je eigen jaarafrekening of wat in je account staat, dan kun je pas kijken wie de goedkoopste is. In jouw geval is je leverancier niet bezig een klant te behouden, of ze zijn in jouw geval echt goedkoop. Dat kan ik zo niet beoordelen hier, dat weet jijzelf het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Daarom zeg ik ook "mijn ervaring" ;)

Vergelijk alle kosten, tarieven, vastrecht van je eigen jaarafrekening of wat in je account staat, dan kun je pas kijken wie de goedkoopste is. In jouw geval is je leverancier niet bezig een klant te behouden, of ze zijn in jouw geval echt goedkoop. Dat kan ik zo niet beoordelen hier, dat weet jijzelf het beste.
Het komt door de bonus die je krijgt bij het overstappen, in mijn geval €240,- en dan scheelt het ondanks dat ik verbruik hoog heb ingevuld toch nog ruim €150,-
Maar Eneco wilde geen enkele korting geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Het komt door de bonus die je krijgt bij het overstappen, in mijn geval €240,- en dan scheelt het ondanks dat ik verbruik hoog heb ingevuld toch nog ruim €150,-
Maar Eneco wilde geen enkele korting geven!
Mooi dat jij er baat bij hebt, dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Aanvullend hierop, Essent levert niet eens je electriciteit/gas, dat doet de netbeheerder ;)
Essent regelt het adminsitratieve en koopt energie in (of wekt het op) en rekent daar een prijs voor, puur administratief dus.
[...]

Niemand wil natuurlijk bedorven stroom. Daarom kies ik ieder jaar weer voor de vershoudgarantie. :9

Maar wat hogere prijzen wellicht rechtvaardigt is natuurlijk hoe de energie wordt opgewekt. Dit bepaald mede je global footprint. Stroomopwekking uit duurzame bronnen (groen) is veelal duurder dan door kolen opgewerkte stroom (grijs). Er zijn mensen die het belangrijk vinden waar de energie vandaan komt. Als klant heb je dus invloed op hoe energiemaatschappijen hun energie opwekken en dus welke keuzes zij maken bij investeringen in nieuwe energieopwekking.

Maar dit wist je natuurlijk zelf ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:35
Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Ik zou toch maar goed opletten, veel sites zijn niet onpartijdig en gebruiken per ongeluk verkeerde getallen waar jij pas na een jaar achter komt. De getallen altijd controleren bij de leverancier zelf

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Gecko123 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:34:
Maar dit wist je natuurlijk zelf ook al.
Ach zolang het verbranden van bomen (biomassa) groene stroom genoemd mag worden blijf ik bij de goedkoopste.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:25
[...]
Wij zijn recent overgestapt en alhoewel ik altijd voor de goedkoopste ging, vind mijn vriendin het wel fijn om een echt duurzame energieleverancier te kiezen. Onder het mom van, iedereen pretendeert groene stroom te leveren, dus misschien zijn er wel verschillen als je wat dieper inzoomd. We hebben ons hierop gebaseerd:
https://wisenederland.nl/...jn-de-grootste-vervuilers

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik geen verder onderzoek gedaan heb (ze hebben een 53-pagina's tellend rapport, misschien toch een keer doorlezen op een regenachtige zondagmidag), we hebben een afweging gemaakt hebben op prijs en goede beoordeling op die website en zijn voor Qurrent gegaan.

Los daarvan is elke leverancier natuurlijk vrij om zijn eigen tarieven te kiezen. Iemand moet de duurste zijn, en er zijn altijd mensen die door goede service blijven plakken bij een bepaalde leverancier. Ik heb per definitie minder vertrouwen in namen als "BudgetEnergie", dus ik zal ook als ze de goedkoopste zijn niet direct voor hun kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
gielie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Ach zolang het verbranden van bomen (biomassa) groene stroom genoemd mag worden blijf ik bij de goedkoopste.
Een verbrandde boom stoot net zoveel Co2 uit als hij heeft opgenomen en wordt daarom gezien als een Co2 neutrale energiebron. Voor gekapte bomen uit verantwoord beheerde bossen worden nieuwe bomen gepland.

Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
reneeke1970 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Ik zou toch maar goed opletten, veel sites zijn niet onpartijdig en gebruiken per ongeluk verkeerde getallen waar jij pas na een jaar achter komt. De getallen altijd controleren bij de leverancier zelf
Joh, dat moet je toch altijd doen, of teken je altijd zomaar iets zonder te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Martinusz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Joh, dat moet je toch altijd doen, of teken je altijd zomaar iets zonder te checken ;)
Ik niet maar veel mensen wel, als ik zie dat mensen blij zijn met essent een drie jarig contract, pfff zakt mijn broek af.
Ze hebben zelfs boete gehad voor die oplichtingspraktijken met media markt

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
reneeke1970 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Ik niet maar veel mensen wel, als ik zie dat mensen blij zijn met essent een drie jarig contract, pfff zakt mijn broek af.
Ze hebben zelfs boete gehad voor die oplichtingspraktijken met media markt
Ik snap het ook niet idd :)
Het is zo simpel, kijk wat je jaarverbruik is, vul het in op een vergelijkingssite (tweakers heeft er notabene 1), kijk welke totaalprijs het goedkoopste is, check voor zekerheid tarieven en hoppa geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Gecko123 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Een verbrandde boom stoot net zoveel Co2 uit als hij heeft opgenomen en wordt daarom gezien als een Co2 neutrale energiebron. Voor gekapte bomen uit verantwoord beheerde bossen worden nieuwe bomen gepland.

Wat is je punt precies?
Wat een vreselijke flauwekul! En verbrande boom stoot nog wel meer uit dan alleen CO2.
En het hout komt niet uit verantwoorde bossen, maar worden gewoon lukraak gekapt omdat het geld oplevert!

http://www.greenpeace.org.../De-grenzen-van-biomassa/

We worden gewoon belazert waar je bij staat! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Gecko123 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Wat is je punt precies?
Ja CO2 neutraal, over 100 jaar misschien, lees de onderzoeken maar eens. Het duurt bij een flinke boom 100 jaar om zo groot te worden en het CO2 wat hij levert bij verbranding om te zetten wat in 1 keer uit gestoten wordt. CO2 neutraal dmv hout verbranding is de grootste farce van de groene linkse populisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

offtopic:
Per definitie is alles wat je in de brand steekt om energie op te wekken gewoon een bar slecht en totaal niet duurzaam idee.

Hout(s)kool, olie, gas; noem het maar op.

Maar dat gaat een beetje buiten de perken van dit topic :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

bar slecht en niet duurzaam? Wat dacht je van suikers verbranden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Zo ook maar eens overgestapt...van Nuon naar E-on. Over een jaar maar eens kijken of het geschatte bedrag in de buurt komt van de uiteindelijke rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

woekele schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:47:
bar slecht en niet duurzaam? Wat dacht je van suikers verbranden? :D
Ow gut, gaan we op die toer? :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48
Snap nog steeds niet waarom via alle vergelijkingssites b.v. Qurrent of Vandeborre (Jaar bedrag van ongeveer 450 euro) bovenaan komen, ga ik zelf naar de essent site komt dit jaar bedrag op 350 euro??

Op de vergelijkingssites krijg ik nergens essent boven aan als goedkoopste. Zit er ergens een addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Nee, vergelijkingssites zijn gewoon niet onafhankelijk. Ze krijgen hun eigen deals, los van de deals die service providers zelf aanbieden. Je kunt eigenlijk geen vergelijkingssites gebruiken om de beste deal te krijgen.

Daarom bestaat dit topic, zodat mensen de echte deals kunnen delen :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48
Maar het kan dus zijn dat via Essent.nl goedkoper is dan een vergelijkingssite? Of kan er in de leveringskosten oid nog iets zitten waardoor bv Essent toch duurder wordt in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Een bedrijf mag niet vals adverteren; de prijs die zij noemen is de prijs die jij betaalt.

En ja, essent.nl is goedkoper dan alle vergelijkingssites. Ik heb nog niet alle aanbieders gecheckt, misschien zijn er nog goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
Vraagje,

Wanneer kan je het beste de overstap regelen? Momenteel hebben wij nog een contract bij Eneco t/m 01-07-2018.

Volg dit topic ook al een tijdje en zie dat ik redelijke de hoofdprijs betaal:
Normaaltarief: € 0,2398 per kwh
Daltarief: € 0,2214 per kwh
Leveringskosten: € 2,31 per maand.

Gas: € 0,73875 per m3
Leveringskosten: € 2,31 per maand

Helaas toen een contract aangegaan van 4 jaar. Dit doe ik dus ook nooit meer! |:( |:( 8)7

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Normaal gesproken stap je ieder jaar over naar een andere aanbieder zodat je weer een welkomstbonus krijgt. Die wordt dan aan het einde van het jaar gestort, en daarna stap je weer over.

In het algemeen zijn de beste aanbiedingen in het laatste kwartaal van het jaar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Heeft iemand ervaring met Powerpeers? ze geven nu €100 korting waardoor ze in mijn geval in de top 5 terugkomen op vergelijkingssites. Ik wil alleen een partij die energie in NL opwerkt via wind/zon/water geen biomassa/gas/kolen.Kernenergie uit buitenland vind ik ook goed.

Zit nu bij Qurrent maar ben niet heel tevreden met hun. Toch het idee dat ik teveel (vooruit) betaal. Klantenservice altijd erg lange wachttijd.

Powerpeers USP zit erin dat je door vrienden/familie opgewekte stroom kan afnemen. Ik ken niemand die zijn eigen stroom opwekt dus dat trekt me niet over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
mux schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:11:
Normaal gesproken stap je ieder jaar over naar een andere aanbieder zodat je weer een welkomstbonus krijgt. Die wordt dan aan het einde van het jaar gestort, en daarna stap je weer over.

In het algemeen zijn de beste aanbiedingen in het laatste kwartaal van het jaar te vinden.
Dus het "beste" is om in december over te stappen? Echter hoe zit dit met het contract welke nog tot 01-07-2018 loopt? Heb destijds gekozen incl. gratis Toon, kan alleen niks vinden over de eventuele "boete" van Toon, alleen over het vroegtijdig verbreken. (https://www.eneco.nl/service/opzegvergoeding/). Misschien dat jij dit weet?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
BaZnGaNL schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

Dus het "beste" is om in december over te stappen? Echter hoe zit dit met het contract welke nog tot 01-07-2018 loopt? Heb destijds gekozen incl. gratis Toon, kan alleen niks vinden over de eventuele "boete" van Toon, alleen over het vroegtijdig verbreken. (https://www.eneco.nl/service/opzegvergoeding/). Misschien dat jij dit weet?
Je betaald dacht ik alleen een boete voor de leveringsproducten, maar volgens mij niet voor Toon.
Het kan zijn dat ze dit omzetten in een abonnement zodat je de diensten van Toon kunt blijven gebruiken.

Heb er verder geen ervaring mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Hoe kan het eigenlijk dat de vaste leveringskosten per aanbieder verschillen?
Ik vergelijk op vergelijkingssites, en dan zie je makkelijk dat bijv Qurrent €0.40 lagere vaste leveringskosten heeft dan Powerpeers. Dat klopt toch niet? Het enkeltarief stroom is juist een paar hondersten goedkoper bij Powerpeers.

Maar de leveringskosten staan toch geheel los van de aanbieder?

EDIT: het wordt nog gekker, bij Powerpeers is het vaste leveringstarief hoger, maar er is blijkbaar ook een variabel leveringstarief en die is bij hun juist lager.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ayNqshZ.png

Ik heb straks stadsverwarming, geen gasaansluiting. Dus ook een inductiekookplaat :(
Dus belangrijk om gewoon de laagste tarieven te hebben en mij teveel af te laten leiden door eenmalige kortingen.
Zeker bij het vergelijken van variabel tarief (Powerpeers) met vast tarief (Qurrent). Juist omdat ik geen idee heb wat het verbruik wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door Jazco2nd op 27-10-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Vraagje. Eind deze maand verloopt mijn jaarcontract bij Nuon. Dus ik wil een nieuw jaarcontract gaan afsluiten. Echter, op 1 maart volgend jaar ga ik verhuizen. Van een goed geïsoleerde tussenwoning in de stad naar een redelijk geïsoleerde vrijstaande woning buiten de stad, dus energieverbruik gaat stijgen. Wat is verstandig, nu afsluiten of nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

@Jazco2nd: Ik ben nu bezig met een blog hierover schrijven, maar kort gezegd: vaste leveringskosten zijn niet vast. Het is gewoon een vaste kostenpost die je leverancier in rekening brengt, en ze mogen hier alles voor rekenen wat ze willen. Vaste leveringskosten verschillen van enkele tientjes tot meer dan 200 euro.

De vaste leveringskosten (=vastrecht) is heel anders dan je netbeheerderskosten. Netbeheerderskosten zijn wél vast, en variëren alleen per verzorgingsgebied en aansluitingszwaarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mux schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:52:
@Jazco2nd: Ik ben nu bezig met een blog hierover schrijven, maar kort gezegd: vaste leveringskosten zijn niet vast. Het is gewoon een vaste kostenpost die je leverancier in rekening brengt, en ze mogen hier alles voor rekenen wat ze willen. Vaste leveringskosten verschillen van enkele tientjes tot meer dan 200 euro.

De vaste leveringskosten (=vastrecht) is heel anders dan je netbeheerderskosten. Netbeheerderskosten zijn wél vast, en variëren alleen per verzorgingsgebied en aansluitingszwaarte.
En daarbij betaal je meestal bij de kleinere maatschappijen meer dan bij de grote.
Ik heb het idee (maar kan het geheel mis hebben) dat kleinere maatschappijen je zo aan de ene kant een korting kunnen bieden, maar het aan de andere kant weer terugverdienen met de vaste leveringskosten.

Daarom blijft het ook verstandig om naast de tarieven ook onder de streep te blijven kijken.

Edit: ik zit op dit moment bij Qurrent.
Het is wellicht iet wat off-topic.

Ik lees mijn slimme meter zelf uit.
Nu zie ik echter dat Qurrent 24 m3 gas meer berekent heeft dan ikzelf over dezelfde periode.

Zal er eens over bellen, maar klinkt iemand dit bekend?

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 28-10-2017 15:51 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

En daarbij betaal je meestal bij de kleinere maatschappijen meer dan bij de grote.
Ik heb het idee (maar kan het geheel mis hebben) dat kleinere maatschappijen je zo aan de ene kant een korting kunnen bieden, maar het aan de andere kant weer terugverdienen met de vaste leveringskosten.

Daarom blijft het ook verstandig om naast de tarieven ook onder de streep te blijven kijken.

Edit: ik zit op dit moment bij Qurrent.
Het is wellicht iet wat off-topic.

Ik lees mijn slimme meter zelf uit.
Nu zie ik echter dat Qurrent 24 m3 gas meer berekent heeft dan ikzelf over dezelfde periode.

Zal er eens over bellen, maar klinkt iemand dit bekend?
Mogelijk is de stand geschat?
En je hebt nog de temperatuur correctie factor, dus kan heel goed kloppen. Maar dat staat wel vermeld op factuur.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Mogelijk is de stand geschat?
En je hebt nog de temperatuur correctie factor, dus kan heel goed kloppen. Maar dat staat wel vermeld op factuur.
Ik had nog geen factuur gekregen, mijn contract loopt nog tot April volgend jaar.
Maar ik zat te kijken wat men uitleest en dan op de website staat als verbruik dan zit er nu 30 m3 verschil in hun voordeel (wat ik extra betaal).
Zelfs met de toeslag van de afstand naar Slochteren kom ik nog niet aan de standen die hun gebruiken.

Het kan zijn dat het geschat is, maar dat vind ik dan vreemd omdat de meter ook uitgelezen wordt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Ik had nog geen factuur gekregen, mijn contract loopt nog tot April volgend jaar.
Maar ik zat te kijken wat men uitleest en dan op de website staat als verbruik dan zit er nu 30 m3 verschil in hun voordeel (wat ik extra betaal).
Zelfs met de toeslag van de afstand naar Slochteren kom ik nog niet aan de standen die hun gebruiken.

Het kan zijn dat het geschat is, maar dat vind ik dan vreemd omdat de meter ook uitgelezen wordt.
Radar niet gezien? Met regelmaat leest beheerder uit maar geeft niks door aan leverancier. Dus die gaan schatten, kun je straks op eind rekening zien

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:59:
[...]

Radar niet gezien? Met regelmaat leest beheerder uit maar geeft niks door aan leverancier. Dus die gaan schatten, kun je straks op eind rekening zien
Nee ik het Radar niet gezien, maar ik had al zo'n vermoedde dat het geschatte waardes zijn.
De ene dag 0,4m3 de volgende dag 1m3 en dan weer 0,4m3 ziet er al uit dat het een schatting is, maar ik had dus even zoiets van :? ze lezen het toch uit, maar dat blijft dus bij de netbeheerder hangen.

Zal de uitzending eens terugkijken.
Oke goed wil ik het inderdaad actueel hebben dan kan ik een box huren, maar dat is een beetje zonde als ik het zelf al uitlees ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hier een wat uitgebreider verhaal over overstappen: mux' blog: Energievergelijkers zijn niet onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Nee ik het Radar niet gezien, maar ik had al zo'n vermoedde dat het geschatte waardes zijn.
De ene dag 0,4m3 de volgende dag 1m3 en dan weer 0,4m3 ziet er al uit dat het een schatting is, maar ik had dus even zoiets van :? ze lezen het toch uit, maar dat blijft dus bij de netbeheerder hangen.

Zal de uitzending eens terugkijken.
Oke goed wil ik het inderdaad actueel hebben dan kan ik een box huren, maar dat is een beetje zonde als ik het zelf al uitlees ;)
Misschien heb je een portal waar je per maand zelf standen in kunt vullen?
En anders is het met één telefoontje gecorrigeerd natuurlijk.
Maar ach zoveel scheelt het niet toch, je zult stabiele historische gegevens hebben

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Misschien heb je een portal waar je per maand zelf standen in kunt vullen?
En anders is het met één telefoontje gecorrigeerd natuurlijk.
Maar ach zoveel scheelt het niet toch, je zult stabiele historische gegevens hebben
Ik lig er ook niet echt wakker van maar het was een constatering.
Mijn contract loopt nog even dus zie het t.z.t. wel

Ik had overigens de aflevering van Radar eens teruggekeken, maar de communicatie tussen de Netbeheerders en Leveranciers schijnt ook niet helemaal vlekkeloos te verlopen

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 29-10-2017 12:25 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Vraag me toch af waarom er niemand zich druk maakt om de hele slechte vergelijken die met zonnepanelen en terug leveren te maken zijn.
Misschien aandeel terug leveraars nog te klein?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:20:
[...]

Ik lig er ook niet echt wakker van maar het was een constatering.
Mijn contract loopt nog even dus zie het t.z.t. wel

Ik had overigens de aflevering van Radar eens teruggekeken, maar de communicatie tussen de Netbeheerders en Leveranciers schijnt ook niet helemaal vlekkeloos te verlopen
Precies, iedereen probeert de slimme meter te weigeren onder motto van eventuele afwijkingen.
Ik ben er meer op tegen vanwege alle administratie problemen. Ik geef heel graag mijn standen jaarlijks door.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Goed stuk maar zoals gezegd inderdaad common sense.. enige die ik een beetje vertrouw is energievergelijking.nl; in mijn geval 1300kWh stroom / 600m3 gas zou Nuon de bestel deal moeten geven met €250,- welkomstbonus (+€30 via cashbackxl.nl) bij de andere vergelijkers komt Nuon niet eens naar boven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Bij mij komt overal Nuon naar boven. Mijn huidige leverancier essent geeft mij een aanbieding van +200 euro ten op zichte van de meeste. Die heb ik dan ook een mailtje gestuurd of ze mij als klant willen behouden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Ik ben gisteren bij Qurrent uitgekomen. Zit op het moment bij Nuon.

Stroom normaal: 750kWh
Stroom dal: 1200 kWh
Gas: 1000
Opgewekt: 3000kWh

Totaal (Incl. btw) € 587,33 per jaar
Eenmalige korting € -240,00 per jaar
Je energiekosten (1e jaar)** € 347,33 per jaar

[ Voor 5% gewijzigd door runner83 op 01-11-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:02
PnD schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:10:
Bij mij komt overal Nuon naar boven. Mijn huidige leverancier essent geeft mij een aanbieding van +200 euro ten op zichte van de meeste. Die heb ik dan ook een mailtje gestuurd of ze mij als klant willen behouden of niet.
Ik zou verbaasd zijn als ze een speciaal tarief voor jou in hun systeem gaan zetten... Ze gokken erop dat de meeste mensen geen zin hebben om over te stappen omdat ze dat te veel gedoe of spannend vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 01-11-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb gisteren mijn overstap geregeld naar Eneco (kom van Nuon). 300 EUR cashback is wel een goeie deal vind ik. Als verbruik heb ik 3000kWh en 2000m3 ingevuld. In de actievoorwaarden staat echter

"De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van
het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw
aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw
daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf
ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor
de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota."

Denken jullie dat ik hier gezeur mee ga krijgen? Ik gebruik meer iets van 2000kWh en 1000m3. Zoals gezegd, ik zit nu bij Nuon, waar ik ook veel meer heb opgegeven voor een hogere (280 EUR) korting, maar die hebben daar niets tegen in de actievoorwaarden.

Ben benieuwd wat Eneco als "behoorlijk" afwijken ziet.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
i7x schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:05:
Ik heb gisteren mijn overstap geregeld naar Eneco (kom van Nuon). 300 EUR cashback is wel een goeie deal vind ik. Als verbruik heb ik 3000kWh en 2000m3 ingevuld. In de actievoorwaarden staat echter

Denken jullie dat ik hier gezeur mee ga krijgen? Ik gebruik meer iets van 2000kWh en 1000m3. Zoals gezegd, ik zit nu bij Nuon, waar ik ook veel meer heb opgegeven voor een hogere (280 EUR) korting, maar die hebben daar niets tegen in de actievoorwaarden.

Het staat er niets voor niets he :) dusja reken op lagere korting.

Ik ga overstappen naar Energie Direct, is simpelweg de goedkoopste voor ons.
Laagste tarieven en vast tarief en welkomkorting, dus d:)b

Verbruik stroom: 4200
Verbruik gas: 750
Gezin: 4 personen

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 01-11-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
i7x schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:05:

Je kan zien in welke range verbruik je de welkomstkorting krijgt toegewezen door wat te proberen met getallen. Je hebt nu een afwijking van 50 en 100% ingevuld. Dat lijkt me een behoorlijke afwijking, vooral bij gas, en daar zal je wellicht om een verklaring voor worden gevraagd. Dus wat word je verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gecko123 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:50:
[...]

Je kan zien in welke range verbruik je de welkomstkorting krijgt toegewezen door wat te proberen met getallen. Je hebt nu een afwijking van 50 en 100% ingevuld. Dat lijkt me een behoorlijke afwijking, vooral bij gas, en daar zal je wellicht om een verklaring voor worden gevraagd. Dus wat word je verklaring?
Ja, dan wordt het 195 EUR korting. Wel een stuk minder. Ik ben gewend het zo te doen. Valt me nu op dat Eneco zich hier tegen indekt en was daarom dus benieuwd of mensen hier ervaring mee hadden. "Behoorlijk" is ook een lekker rekbaar begrip natuurlijk.

EDIT: Ik heb Eneco geannuleerd (kan natuurlijk binnen 14 dagen), en Engie aangevraagd. Ik zie dat ze toevallig net de cashback hebben verhoogd van 280 naar 310 euro. Daarbij hebben ze geen clausule over daadwerkelijk verbruik, dus daar hoef ik mij dan geen zorgen meer over te maken + de cashback is nog hoger ook.

[ Voor 18% gewijzigd door i7x op 06-11-2017 15:02 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zojuist mijn eindafrekening van Nuon gekregen.

Totaal verbruik: €214,16
Cashback: €250

:9~ _/-\o_

Als Nederlanders word ik hier toch wel licht opgewonden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 16:11
Pikoe schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 06:56:
Zojuist mijn eindafrekening van Nuon gekregen.

Totaal verbruik: €214,16
Cashback: €250

:9~ _/-\o_

Als Nederlanders word ik hier toch wel licht opgewonden van.
Ik heb net ook mijn Nuon eindafrekening gekregen (eerste eindafrekening van mij).
Heel apart: ik moet qua elektra iets bijbetalen, en qua gas krijg ik een hoop terug.

Ik krijg eind deze maand eerst het geld van gas terug, en dan 4 dagen later halen ze van elektra weer terug :S
Snap wel dat het komt omdat Gas- & elektra-levering officieel 2 losse bedrijven zijn, maar voor mij is het 1 bedrijf: Nuon.

Ik kan alleen niks in de papieren zien hoe het met mijn welkomstkorting zit. Bij aanschaf had ik een welkomstkorting van 180 EUR (heb het ook zwart op wit kunnen vinden).
Maar heb dat nergens in de afrekeningen kunnen vinden.

Weten jullie dat hoe dat op mijn rekening komt?
(P.S. ben vanmiddag van plan om Nuon even te bellen hierover, maar mogelijk als jullie al antwoorden hebben hoef ik niet te bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Cash backs worden geloof ik verrekend met de laatste maandelijkse betaling. (oftewel in de meeste gevallen, je betaalt dan een maand juist niets maar krijgt wat terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
i7x schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:53:
Cash backs worden geloof ik verrekend met de laatste maandelijkse betaling. (oftewel in de meeste gevallen, je betaalt dan een maand juist niets maar krijgt wat terug)
Hmm.. dan ga ik maar even bellen :)
Ik heb mijn laatste termijn al gehad (ben sinds 1 nov overgestapt naar E-on).

En over de communicatie over het betalen (zie mijn vorige bericht) staat niks over die 180 EUR (wat ook bijna 2x mijn termijnbedrag was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

jongetje schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:40:
[...]

Ik zou verbaasd zijn als ze een speciaal tarief voor jou in hun systeem gaan zetten... Ze gokken erop dat de meeste mensen geen zin hebben om over te stappen omdat ze dat te veel gedoe of spannend vinden.
Ik kreeg wel een verbeterde aanbieding, maar die was nog steeds prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ryur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:06:
[...]

Hmm.. dan ga ik maar even bellen :)
Ik heb mijn laatste termijn al gehad (ben sinds 1 nov overgestapt naar E-on).

En over de communicatie over het betalen (zie mijn vorige bericht) staat niks over die 180 EUR (wat ook bijna 2x mijn termijnbedrag was).
Mijn excuses; dit staat er in dde huidige actievoorwaarden:
quote: Nuon
De hoogte van het welkomstcadeau vindt u terug in onze bevestigingsbrief. Dit bedrag zal worden uitbetaald bij de jaarafrekening. Wanneer u uw
stroom en gas contract eerder stopt dan de einddatum die we hebben afgesproken, dan wordt er geen welkomstcadeau uitbetaald.
Je kunt mijn eerdere reactie dus vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 20:57
Bij mij werd het altijd op de eindafrekening verrekend, de maand bedragen waren altijd gelijk. Dus na de eindafrekening werd het geld dan overgemaakt, of in gehouden op het nog te betalen bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Harmvdw schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:14:
Bij mij werd het altijd op de eindafrekening verrekend, de maand bedragen waren altijd gelijk. Dus na de eindafrekening werd het geld dan overgemaakt, of in gehouden op het nog te betalen bedrag.
Dankje voor de screenshot. Voor de zekerheid nog even gekeken op mijn afrekeningen, maar daar staat niks!
Dus ik ga vanmiddag maar even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:38:
[...]

Dankje voor de screenshot. Voor de zekerheid nog even gekeken op mijn afrekeningen, maar daar staat niks!
Dus ik ga vanmiddag maar even bellen :)
Heb je wel een bevestigingsmail met de cashback erin vermeldt ontvangen?

[ Voor 26% gewijzigd door Suli op 10-11-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Suli schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:43:
[...]

Heb je wel een bevestigingsmail met de cashback erin vermeldt ontvangen?

[afbeelding]
Was nog even zoeken :P Maar uiteindelijk kunnen vinden!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AFi6fHB.png

Conclusie: ik ga ze gewoon vanmiddag even bellen.
Want ik kan echt nergens meer vinden over mijn welkomstcadeau dan in deze brief (bevestiging contract).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg inmiddels Engie bovenaan in alle prijsvergelijkers. Ik denk maar afsluiten toch?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Elektriciteit

Vaste leveringskosten€ 53,88
Normaaltarief vast 1 jaar (details) 1.400 kWh ×€0,19804 € 277,26
Daltarief vast 1 jaar (details) 1.100 kWh ×€0,18515 € 203,67
Netbeheerkosten (Enexis)€ 217,56
Vermindering energiebelasting€ -  373,33
Kosten elektriciteit€ 379,03
Gas

Gastarief vast 1 jaar (details) 1.533 m³ ×€0,61201 € 938,21
Netbeheerkosten (Enexis)€ 166,94
Kosten gas€ 1.159,03
Kosten stroom en gas€ 1.538,06
Korting€ -  310,00
Totaal jaarkosten stroom en gas€ 1.228,06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:20:
Ik krijg inmiddels Engie bovenaan in alle prijsvergelijkers. Ik denk maar afsluiten toch?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Elektriciteit

Gas

Kosten gas€ 1.159,03
Korting€ -  310,00
Als je nog wat speelt met je verbruik(lees hoger zet) dan krijg je een hogere welkomsbonus. 330 volgens mij bij engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Harmvdw schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:31:
[...]

Als je nog wat speelt met je verbruik(lees hoger zet) dan krijg je een hogere welkomsbonus. 330 volgens mij bij engie.
Dan moet ik mijn verbruik bijna verdubbelen, dat is niet echt de planning voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:19:
[...]

Dan moet ik mijn verbruik bijna verdubbelen, dat is niet echt de planning voor dit jaar.
Nou nee dat is wat je "verwacht" te gaan gebruiken.

Ik heb afgelopen keer ook meer aangeven dan verbruikt, met name omdat de nuon mijn jaarcontract maar 10 maanden liet duren. En ik ben tussendoor nog verhuisd en mijn bonus is al verrekend met in het totaal maar 7 maanden looptijd. En er staat ook nergens dat de welkomsbonus afhankelijk is van het uiteindelijke werkelijke gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:19:
[...]

Dat maakt niet uit; je kunt je termijnbedrag gewoon omlaag halen, en je krijgt terug wat je niet verbruikt. De 330 EUR korting verschijnt vanaf 2000m3 gas trouwens.

PS. Eneco heeft nu een nog hogere 350 EUR cashback, maar wel met "je verbruik moet ongeveer kloppen met je schatting"-clausule. Niet echt aantrekkelijk dus.

[ Voor 17% gewijzigd door i7x op 10-11-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Verwachten jullie tegen het einde van het jaar nog scherpere aanbiedingen?
Mijn contract loopt tot 1-1-2018, dus wil ook niet te lang wachten met het in gang zetten van de overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:01:
Verwachten jullie tegen het einde van het jaar nog scherpere aanbiedingen?
Mijn contract loopt tot 1-1-2018, dus wil ook niet te lang wachten met het in gang zetten van de overstap.
De aanbiedingen zijn nu al erg goed. Mocht je de overstap nu al regelen dan kun je altijd nog binnen 14 annuleren mocht er een betere aanbiedingen langskomen. Echter, wanneer ze minder worden, dan zit jij al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
i7x schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:16:
[...]

De aanbiedingen zijn nu al erg goed. Mocht je de overstap nu al regelen dan kun je altijd nog binnen 14 annuleren mocht er een betere aanbiedingen langskomen. Echter, wanneer ze minder worden, dan zit jij al goed.
Ik heb verlengd in April maar de aanbiedingen zijn nu inderdaad een stuk beter.
Had dus nog even moeten wachten ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:02
MdO82 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:35:
[...]

Ik heb verlengd in April maar de aanbiedingen zijn nu inderdaad een stuk beter.
Had dus nog even moeten wachten ;)
Ach, dan had je 7 maanden een hoger tarief betaald dus in hoeverre was je onder de streep goedkoper geweest als je deze 7 maanden het hogere tarief had betaald, zeker met die welkomst bonussen.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 10-11-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
jongetje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:33:
[...]

Ach, dan had je 7 maanden een hoger tarief betaald dus in hoeverre was je onder de streep goedkoper geweest als je deze 7 maanden het hogere tarief had betaald, zeker met die welkomst bonussen.
Het zal onder de streep niks uitgemaakt hebben :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
i7x schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:47:
[...]

Dat maakt niet uit; je kunt je termijnbedrag gewoon omlaag halen, en je krijgt terug wat je niet verbruikt. De 330 EUR korting verschijnt vanaf 2000m3 gas trouwens.

PS. Eneco heeft nu een nog hogere 350 EUR cashback, maar wel met "je verbruik moet ongeveer kloppen met je schatting"-clausule. Niet echt aantrekkelijk dus.
Wat ik ook invul ik kom niet hoger dan €310 bij Engie? Wat heb je ingevuld voor stroom en gas?

Laat maar: via gaslicht.com wel €330,- :) bij andere vergelijkers niet.

Weet iemand hoeveel maanden je van de voren een nieuw contract kunt nemen bij Engie zonder te maken te krijgen met een overstapboete? Ik zit nog tot 28 januari bij Vandebron.. bij de meeste leveranciers of het 2 of 3 maanden van te voren maar kan het bij Engie niet vinden.

Gevonden: 90 dagen, dus kan al overstappen :)

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 11-11-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Eerste jaar rekening green choice is binnen, 510 euro retour dankzij terug levering tegen 13.3 cent inclusief per kWh

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
PnD schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:20:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Elektriciteit

Gas

Kosten gas€ 1.159,03
Korting€ -  310,00
Zojuist aangemeld bij Engie via gaslicht.com met gas op 2000m³.. dus €330,- premie, geen "verbruik moet ongeveer kloppen met opgegeven verbruik"-clausule. We zien het wel, 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
xabre16v schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:04:
[...]

Zojuist aangemeld bij Engie via gaslicht.com met gas op 2000m³.. dus €330,- premie, geen "verbruik moet ongeveer kloppen met opgegeven verbruik"-clausule. We zien het wel, 14 dagen bedenktijd.
Engie wordt voor mij eigenlijk ook wel interessant nu als ik het op die manier invul. Tot op heden heb ik nog geen 1 leverancier gevonden die het voor mij goedkoper maakte dan vorig jaar met nuon en de 250€ cashback actie (allemaal minimaal 60-100€ duurder nu, omdat ik nuon niet nog een keer kon gebruiken). Dus dit is best netjes. Dit is dan zelfs nog 10€ goedkoper dan vorig jaar 8)7 en ik kan een ingangsdatum kiezen! Top dat kon ik op veel andere websites niet.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Van de week n.a.v. de posts in dit forum ook maar overgestapt van Nuon naar Engie. Wel met 310 euro cashback. Voor die twee tientjes heb ik geen zin meer om het contract op te zeggen. Ben er desalniettemin erg blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
Ik heb eigenlijk nog wel 1 vraagje aan jullie, waarschijnlijk denk ik er veel te veel over na maargoed ;). Ik zit nu nog bij Nuon met de 250€ kortingsactie van vorig jaar. Contract eindigt op 30 november.

Betekent dit dat ik als ik nu overstap en het contract op 1 december laat in gaan gewoon die korting krijg? Op 1 of andere manier denk ik dat als ik nu overstap en ingangsdatum 1 december laat zijn dat de nieuwe partij misschien mijn contract opzegt (te vroeg) zodat die 250€ door me neus geboord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:32:
Ik heb eigenlijk nog wel 1 vraagje aan jullie, waarschijnlijk denk ik er veel te veel over na maargoed ;). Ik zit nu nog bij Nuon met de 250€ kortingsactie van vorig jaar. Contract eindigt op 30 november.

Betekent dit dat ik als ik nu overstap en het contract op 1 december laat in gaan gewoon die korting krijg? Op 1 of andere manier denk ik dat als ik nu overstap en ingangsdatum 1 december laat zijn dat de nieuwe partij misschien mijn contract opzegt (te vroeg) zodat die 250€ door me neus geboord wordt.
Meestal gaat het pas in vanaf de einddatum als binnen 3 maanden je contract afloopt. Bij iig Eneco en Engi is dit zo, maar waarschijnlijk bij bijna allemaal. Als je contract eind deze maand afloopt kun je prima nu al overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
i7x schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:47:
[...]

Meestal gaat het pas in vanaf de einddatum als binnen 3 maanden je contract afloopt. Bij iig Eneco en Engi is dit zo, maar waarschijnlijk bij bijna allemaal. Als je contract eind deze maand afloopt kun je prima nu al overstappen.
Yup, contract loopt dus tot 30 november. Mijn idee was dus om Engie te pakken en die op 1 december te laten ingaan. Neem aan dat Engie me dan niet die 250€ van Nuon door me neus boort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:57:
[...]

Yup, contract loopt dus tot 30 november. Mijn idee was dus om Engie te pakken en die op 1 december te laten ingaan. Neem aan dat Engie me dan niet die 250€ van Nuon door me neus boort 8)7
Je krijgt na het aanmelden met een dag ongeveer je contract met daarin ook de datum. Mocht deze toch niet kloppen, dan kun je altijd nog bellen of annuleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd, dus mochten ze wel eerder dan 30 november gaan leveren kan je de aanvraag nog annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:04:
[...]

Heb dit ook gedaan. Neem aan dat je hier geen problemen mee krijgt? Die cashback komt wel alleen naar voren bij groter verbruik invullen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Denk het niet. Er staat niks over in de voorwaarden. Zal vandaag of morgen wel het contract krijgen, zal dat nog even goed doornemen. En anders weer opzeggen, 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bryanvan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:32:

Geen probleem, dat gaat jou niet eens lukken 1 december, zal wel 1 januari worden.
2 weken bedenktijd en daarna maand opzegtermijn

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik had nog 1 dag over op mijn 14 dagen bedenktijd toen ik Engie voorbij zag komen.
Huidige aanvraag bij Qurrent geannuleerd. Scheelt toch weer 140 euro.
Nu maar kijken of de welkomstbonus ook zo blijft omdat ik niet in de buurt kom van 2000m3.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:02
Ik heb vandaag weer eens verlengd bij Essent via de Media Markt voor nog eens 3 jaar vast en zeker: daarbij gaat mijn tearief van gas 71 cent naar 63 cent en de tarief van het stroom blijft gelijk met de nieuwe contract en wij hebben een dubbele meter hier en wij wonen in een nieuwe bouw woning met HR++ ramen en wij hebben nooit de kachel aan, daarnaast zijn de leveringskosten ook verlaag en dat schilt ook weer in kosten en dat is heel erg goed!

Mijn verbruik is extreem laag per jaar 900 khw aan stroom en 240 m3 aan gas per jaar totaal voor mij en me vrouw samen.. 3 jaar geleden ook mee gedaan met de Media Markt €175,- cashback (toen mijn Bosch was-droogmachine gekocht €899,-) 3 jaar geleden en vandaag kreeg ik weer €75,- van Essent terug en dit bedrag is geheel gratis als een geschenk bij de Media markt verlengd. Ik betaal €130,- per maand

[ Voor 87% gewijzigd door Van der Berg op 16-11-2017 06:06 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Pfff... ik vind dit moeilijk. 3 jaar geleden in België was het vrij simpel. Even energie vergelijken, jaarlijks contact opnemen met engie/electrabel wat ze konden doen voor mij en meestal konden ze de prijzen van de goedkoopste zo goed als evenaren dus bleef ik steeds waar ik zat.

Nu in nederland loopt mijn eerste contract met delta bijna af en zij zijn blijkbaar niet zo meegaand om de prijzen te laten zakken. Het voorstel dat ik krijg is duurder dan degene op de prijsvergelijkers zelfs zonder de cashback meegerekend. (van delta dus).

Ik zie greenchoice als goedkoopste staan en ben dus geneigd om over te stappen maar lees ook veel negatieve zaken zoals bedragen die plots stijgen, eindafrekeningen die niet kloppen enzoverder. Zeker als ze enkel met automatische incasso werken schrikt dat wel af. Ik lees dit ook bij andere leveranciers dus vraag ik me af wat ik hiervan moet denken? Hier op het forum kan ik niet direct negatieve commentaar vinden.

Zijn de deals op de vergelijkingswebsites altijd correct of zitten er toch addertjes onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Van der Berg schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:25:
Mijn verbruik is extreem laag per jaar 900 khw aan stroom en 240 m3 aan gas per jaar totaal voor mij en me vrouw samen.. 3 jaar geleden ook mee gedaan met de Media Markt €175,- cashback (toen mijn Bosch was-droogmachine gekocht €899,-) 3 jaar geleden en vandaag kreeg ik weer €75,- van Essent terug en dit bedrag is geheel gratis als een geschenk bij de Media markt verlengd. Ik betaal €130,- per maand en krijg een enorm groot bedrag terug.

Ik ga die €75,- cashback gebruiken bij mijn nieuwe vaatwasser: Koenic KDW 63116 a3 een A+++ voor €449,-
Mooi, blij zijn met een sigaar uit eigen doos. Heb je dit topic wel eens doornomen?
Vul je gegevens maar eens in op een willekeurige prijsvergelijkingssite. Je kan makkelijk 200 euro cashback krijgen bij een 1 jarig contract tegen gunstigere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:35:
[...]

Heb dit ook gedaan. Neem aan dat je hier geen problemen mee krijgt? Die cashback komt wel alleen naar voren bij groter verbruik invullen inderdaad.
Inmiddels contract ontvangen. Er is niks te bekennen over verbruik wat anders is dan opgegeven. Cashback bedrag staat ook in het contact genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Van der Berg schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:25:
Ik heb vandaag weer eens verlengd bij Essent via de Media Markt voor nog eens 3 jaar vast en zeker: daarbij gaat mijn tearief van gas 71 cent naar 63 cent en de tarief van het stroom blijft gelijk met de nieuwe contract en wij hebben een dubbele meter hier en wij wonen in een nieuwe bouw woning met HR++ ramen en wij hebben nooit de kachel aan, daarnaast zijn de leveringskosten ook verlaag en dat schilt ook weer in kosten en dat is heel erg goed!

Mijn verbruik is extreem laag per jaar 900 khw aan stroom en 240 m3 aan gas per jaar totaal voor mij en me vrouw samen.. 3 jaar geleden ook mee gedaan met de Media Markt €175,- cashback (toen mijn Bosch was-droogmachine gekocht €899,-) 3 jaar geleden en vandaag kreeg ik weer €75,- van Essent terug en dit bedrag is geheel gratis als een geschenk bij de Media markt verlengd. Ik betaal €130,- per maand en krijg een enorm groot bedrag terug.

Ik ga die €75,- cashback gebruiken bij mijn nieuwe vaatwasser: Koenic KDW 63116 a3 een A+++ voor €449,-
http://www.mediamarkt.nl/...MLxpNSOwdcCFUSJdwod9s4BSQ
63 cent? Dat is gewoon duur.
En waarom je hele verhaal over een droger en vaatwasser (zelfs met link) :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Martinusz schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:40:
[...]

63 cent? Dat is gewoon duur.
En waarom je hele verhaal over een droger en vaatwasser (zelfs met link) :? :?
Heeft vast aandelen bij essent of media markt.........

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Jimster schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:28:
[...]

Mooi, blij zijn met een sigaar uit eigen doos. Heb je dit topic wel eens doornomen?
Tja. Blijkbaar hardleers:

Martinusz in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Vul je gegevens maar eens in op een willekeurige prijsvergelijkingssite. Je kan makkelijk 200 euro cashback krijgen bij een 1 jarig contract tegen gunstigere tarieven.
Dat kan ik beamen. M'n verbruik lijkt héél erg op dat van hem en ik ben zojuist naar Nuon overgestapt. €250,- korting en €45 cashback via CashbackTotaal. Kom je uit op een jaarbedrag wat voor sommigen bijna het maandbedrag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:34:
[...]

Inmiddels contract ontvangen. Er is niks te bekennen over verbruik wat anders is dan opgegeven. Cashback bedrag staat ook in het contact genoemd.
Ik ben inmiddels ook aangemeld bij Engie. Ingangsdatum was 6 december op zijn vroegst. Dan nog maar 5 dagen "extra" bij Nuon...

Ik ga wel direct mijn maandbedrag naar beneden trekken als ik het contract heb/kan inloggen. Ben trouwens benieuwd of het wellicht elders in hun voorwaarden staan (naast de actievoorwaarden) dat je in de buurt van die getallen moet zitten.

Pagina: 1 ... 9 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4