Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.162.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nope. Ik heb het hele contract doorgelezen, niet alleen de voorwaarden van de actie. Ik kan het nergens vinden.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:37:
Nope. Ik heb het hele contract doorgelezen, niet alleen de voorwaarden van de actie. Ik kan het nergens vinden.
het enige wat ik zou zien is het volgende:
Uw actiekorting wordt verrekend of vermeerderd met het saldo op uw eerste jaarafrekening of eindafrekening.

Dus je krijgt niets, maar aan het eind word het bedrag van de jaarafrekening verminderd. wellicht dat ze dan zeggen, aha meneer Xabre u heeft maar dit verbruikt... dan krijgt u dit bedrag...

(geen ervaring mee hoor) ik wil ook wel overstappen

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
In elk geval niet verminderd :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Martinusz schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:40:
[...]

63 cent? Dat is gewoon duur.
En waarom je hele verhaal over een droger en vaatwasser (zelfs met link) :? :?
73 cent per kuub is al van de zotte, 63 is ook idd nog steeds stevig aan de prijs :') :

Bij Greenchoice (vast tarief) per augustus dit jaar (geen welkomstbonus) 1 jaar contract:
Greenchoice vast tarief / Prijs van uw regioleverancier
Normaaltarief (per kWh) € 0,1764 / € 0,1987
Daltarief (per kWh) € 0,1668 / € 0,1872
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094 / € 0,1094
Netbeheerkosten (per dag) € 0,6515 / € 0,651
Gas:
Greenchoice vast tarief / Prijs van uw regioleverancier
Tarief (per m3) € 0,5352 / € 0,6244
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094 / € 0,1094
Netbeheerkosten (per dag) € 0,3426 / € 0,3426
Vraag mij eigenlijk af of ik die niet wat langer had moesten vastzetten; ik kom dit soort tarieven niet zo heel snel meer tegen op het moment. Oh well... Ik zie het volgend jaar wel weer :+

Xbox Live ID:Notna8310

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Notna schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:17:
[...]

73 cent per kuub is al van de zotte, 63 is ook idd nog steeds stevig aan de prijs :') :

Bij Greenchoice (vast tarief) per augustus dit jaar (geen welkomstbonus) 1 jaar contract:

[...]

Gas:

[...]

Vraag mij eigenlijk af of ik die niet wat langer had moesten vastzetten; ik kom dit soort tarieven niet zo heel snel meer tegen op het moment. Oh well... Ik zie het volgend jaar wel weer :+
Meerdere jaren vastzetten is bijna nooit handig, omdat het eventueel negatieve verschil in prijs (een stijging dus) ruimschoots gecompenseerd wordt door de hoge cashbacks die je jaarlijks kunt krijgen. Daarbij heb je ook de kans dat de tarieven dalen. Dan betaal je en minder, en ontvang je jaarlijks de cashback. Ik raad dus aan gewoon elk jaar over te stappen naar een contract met dan de laagste prijs/hoogste cashback.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Verwijderd

xabre16v schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:34:
[...]

Inmiddels contract ontvangen. Er is niks te bekennen over verbruik wat anders is dan opgegeven. Cashback bedrag staat ook in het contact genoemd.
ik ook:p.

Maandbedrag is wel hoger, maar dat kun je natuurlijk aanpassen. Ik betaal graag de boete van 100 euro:p.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Paradox schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:15:
[...]

het enige wat ik zou zien is het volgende:
Uw actiekorting wordt verrekend of vermeerderd met het saldo op uw eerste jaarafrekening of eindafrekening.

Dus je krijgt niets, maar aan het eind word het bedrag van de jaarafrekening verminderd. wellicht dat ze dan zeggen, aha meneer Xabre u heeft maar dit verbruikt... dan krijgt u dit bedrag...

(geen ervaring mee hoor) ik wil ook wel overstappen
Dat het op de jaarrekening wordt verrekend is een normale gang van zaken tegenwoordig. (Jaren terug kreeg ik het bedrag echt als welkomstbonus na enkele weken al. Tegenwoordig is het een oprotpremie) Ik ben er ook benieuwd naar. Engie heeft scherpere verbruikstarieven, gelijk vastrecht en hogere cashback. Maar ik zit nog minimaal vast voor zes maanden aan Nuon met gelijk vastrecht, iets duurdere tarieven en €200 cashback. Ga ik nu dat contract openbreken dan moet ik €50 per product aftikken als boete. Dus wordt mijn cashback geen €330 maar min overstapboete €230. Als nog €30 meer, plus ik heb de mogelijkheid van cashback sites nog onbenoemd gelaten.

Daarbij verbruik ik echt weinig. Als ik dan de aanmelding doe op zeg 1400kwh en 2800m3 en nadien zeg schroef dat maandbedrag terug naar een verbruik van 700kwh en 280m3 (halvering en slechts een tiende van wat opgegeven is) Wat denk je dat ze dan gaan doen op de jaarrekening als het zo laag uitvalt? Nog steeds die €330 toekennen of het adhv werkelijk verbruik verlagen naar zeg €200 wat ik nu al heb bij Nuon?

Engie kwam om die reden ook bij mij niet voor in de top 10 aanbiedingen. Bij hoog verbruik is het interessant.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom de beloofde cashback, moet je tarieven vergelijken met je eigen jaarafrekening. Het kan zomaar zijn dat je een site invult met geschat verbruik en je in ander tarief valt. aan het eind van het liedje kun je duurder uitkomen. of je berekend de cashback erbij en je krijgt minder, omdat je minder hebt verbruikt als geschat etc etc. Goed kijken en vergelijken, en niet klakkeloos uitgaan van alle vergelijkingssites. Leuk dat iemand bij oa de mediamarkt je wat (aansmeert). Je bent in de modus om te kijken naar een tv of dergelijks en wordt overvallen door verkoper, die je naar de Essent stand loodst. Bovengenoemde voorschot van €130,- en het aangegeven verbruik, zul je jaarlijks wel €300/500,- terugkrijgen bij de jaarafrekening.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:46:
[...]

ik ook:p.

Maandbedrag is wel hoger, maar dat kun je natuurlijk aanpassen. Ik betaal graag de boete van 100 euro:p.
Overstap boete van huidige leverancier bedoel je? Mag hopen dat het aanpassen van dat maandbedrag gratis is.
Joosie200 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:12:
[...]

Dat het op de jaarrekening wordt verrekend is een normale gang van zaken tegenwoordig. (Jaren terug kreeg ik het bedrag echt als welkomstbonus na enkele weken al. Tegenwoordig is het een oprotpremie) Ik ben er ook benieuwd naar. Engie heeft scherpere verbruikstarieven, gelijk vastrecht en hogere cashback. Maar ik zit nog minimaal vast voor zes maanden aan Nuon met gelijk vastrecht, iets duurdere tarieven en €200 cashback. Ga ik nu dat contract openbreken dan moet ik €50 per product aftikken als boete. Dus wordt mijn cashback geen €330 maar min overstapboete €230. Als nog €30 meer, plus ik heb de mogelijkheid van cashback sites nog onbenoemd gelaten.

Daarbij verbruik ik echt weinig. Als ik dan de aanmelding doe op zeg 1400kwh en 2800m3 en nadien zeg schroef dat maandbedrag terug naar een verbruik van 700kwh en 280m3 (halvering en slechts een tiende van wat opgegeven is) Wat denk je dat ze dan gaan doen op de jaarrekening als het zo laag uitvalt? Nog steeds die €330 toekennen of het adhv werkelijk verbruik verlagen naar zeg €200 wat ik nu al heb bij Nuon?

Engie kwam om die reden ook bij mij niet voor in de top 10 aanbiedingen. Bij hoog verbruik is het interessant.
Ik heb ook geen idee wat ze dan doen. Mijn verbruik had ik op 2K gas ingesteld terwijl dat in de praktijk 400-500 is. Ben daar ook benieuwd naar. Er staat nergens een clausule dat dat niet mag dus ik vermoed dat het geen probleem gaat geven.

PSN: bryanlost

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Zojuist ook maar via gaslicht.com bij Qurrent afgesloten. Kom hier toch veel goedkoper uit dan bij Eneco.

Contract loopt nog wel tot 01-07-2018, maar de boete als het goed is totaal € 100,00 (2 producten á € 50,00) neem ik dan maar voor lief. Heb deze binnen 5,5 maand helemaal al afbetaald.

Weten jullie ongeveer wanneer wij worden benaderd door Qurrent met betrekking tot de boete?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Er zijn leveranciers die de overstapboete voor hun rekening nemen:
https://www.easyswitch.nl...rgoeden-de-overstapboete/

Maar daar zitten dus allerlei addertjes onder het gras. Dikwijls willen ze dat alleen vergoeden bij een meerjarig contract èn het gaat logischerwijs ten koste van de cashback die je via sites als gaslicht, pricewise, energieleveranciers of easyswitch kunt regelen. Dus ik denk dat als je halverwege overstapt (ik zit met een soortgelijk contract tot juli 2018) je oude leverancier Eneco (bij mij Nuon) na verloop van tijd die overstapboete zal incasseren middels een apart opgemaakte nota. Of al bij de eindnota.

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Zelfs met die boete is het toch wel heel lucratief om het elk jaar te doen. Met de juiste timing bespaar je zo een paar honderd euro. Ik ben zelf vorige week naar Nuon overgestapt via Gaslicht en dat was binnen 10 minuten uitgezocht en afgesloten. Een beter uurloon kan je bijna niet krijgen :-)

Overigens geldt hetzelfde voor autoverzekeringen via bijv. Independer of Pricewise.

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
"probleem" bij ons, heb destijds gekozen voor 4 jarig contract af te sluiten. Zie dat ik nu ongeveer 4 cent meer per kwh betaal zowel normaal als dal, en 10 cent meer per m3 gas. Dus vandaar deze keuze gemaakt.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb bij Engie gebruik gemaakt van de 310 euro cashback. Vervolgens kwam er een cashback van 330 euro beschikbaar bij gelijk opgegeven verbruik. Na twee mailtjes inmiddels bevestiging dat ook mijn cashback is verhoogd naar 330. Let wel, ik zat nog in de 14 dagen opzeg periode. Prima service toch wel vind ik. Op dit moment is het absoluut de beste deal.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bryanvan schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:23:
[...]

Overstap boete van huidige leverancier bedoel je? Mag hopen dat het aanpassen van dat maandbedrag gratis is.

[...]

Ik heb ook geen idee wat ze dan doen. Mijn verbruik had ik op 2K gas ingesteld terwijl dat in de praktijk 400-500 is. Ben daar ook benieuwd naar. Er staat nergens een clausule dat dat niet mag dus ik vermoed dat het geen probleem gaat geven.
klopt. Van huidige leverancier. Ik heb toen ik nieuw huis kocht voor 3 jaar afgesloten:p. Was ooknog een verlenging, dus zonder bonus. Nu maar eens ingelezen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort een nieuwbouwwoning betrekken en heb dan ook de mogelijkheid om zowel voor stroom als gas mezelf aan te melden als nieuwe klant.
Verder had ik in mijn vorige huis geen gas en vraag ik mij af wat een normaal verbruik zou zijn bij mijn nieuwe woning (2kapper 135m2 opp. en 525 m3 inhoud ,bgg vloerverwarming en verd. radiatoren epc 0.4)
wellicht hebben jullie tips / adviezen waar ik het goedkoopst uit kan zijn en op wat voor verbruik ik ongeveer moet rekenen.

Thx

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40
pprs schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:30:
Zelfs met die boete is het toch wel heel lucratief om het elk jaar te doen. Met de juiste timing bespaar je zo een paar honderd euro. Ik ben zelf vorige week naar Nuon overgestapt via Gaslicht en dat was binnen 10 minuten uitgezocht en afgesloten. Een beter uurloon kan je bijna niet krijgen :-)

Overigens geldt hetzelfde voor autoverzekeringen via bijv. Independer of Pricewise.
Autoverzekeringen niet is mijn ervaring. Als je een beetje goede tussenpersoon zoekt kan dat je bakken met geld besparen op je verzekeringen. Bij een verzekeraar rechtstreeks of bij een prijsvergelijker kies je gewoon een standaard product met standaard prijzen uit een lijstje, bij een tussenpersoon zit er iemand die de moeite voor je neemt om even een belletje te doen voor een scherp aanbod. Bij schades doen ze dan meestal ook de afhandeling ipv dat je er zelf achteraan mag als je geen verkeersrechtsbijstand hebt afgesloten (en hoe onafhankelijk is verkeersrechtsbijstand als je tegenover je eigen verzekeraar staat?).

Als ik op Independer mijn auto invul krijg ik een premie voor WA+ op de auto die hoger is dan wat ik nu betaal voor Auto Allrisk + Schadeverzekering inzittenden + Opstal + Inboedel + Aansprakelijkheid.

Op Pricewise kan je geen pakket maken, wordt dan 45 euro voor auto allrisk+SVI en 30 euro voor opstal+inboedel+aansprakelijkheid. Leg ik dat naast de 56 euro per maand die ik nu betaal voor het hele pakket dan loont jaarlijks overstappen van auto en/of woonhuisverzekering dus totaal niet. (en daarnaast rept Pricewise met geen woord over de tot 5K bedrijfsvoorraad die ik heb meeverzekerd op m'n particuliere inboedelverzekering).

Ik houd het dus lekker alleen bij energie vergelijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

ALF99 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:22:
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort een nieuwbouwwoning betrekken en heb dan ook de mogelijkheid om zowel voor stroom als gas mezelf aan te melden als nieuwe klant.
Verder had ik in mijn vorige huis geen gas en vraag ik mij af wat een normaal verbruik zou zijn bij mijn nieuwe woning (2kapper 135m2 opp. en 525 m3 inhoud ,bgg vloerverwarming en verd. radiatoren epc 0.4)
wellicht hebben jullie tips / adviezen waar ik het goedkoopst uit kan zijn en op wat voor verbruik ik ongeveer moet rekenen.

Thx
Je zult waarschijnlijk ruim onder de 1000m3 gebruiken, misschien maar een paar honderd. Maar het is desondanks handig meer te schatten bij het vergelijken; de bonussen die dan verschijnen zijn veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:23
i7x schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:52:
[...]

Je zult waarschijnlijk ruim onder de 1000m3 gebruiken, misschien maar een paar honderd. Maar het is desondanks handig meer te schatten bij het vergelijken; de bonussen die dan verschijnen zijn veel hoger.
Maar het kan wel hele scheve verhouding geven betreffende vaste lasten en werkelijke afname prijs, dus of de vergelijking site dan nog een goed beeld geeft?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ALF99 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:22:
Hallo allemaal,

Thx
Het is afhankelijk van veel factoren. Wij verbruiken rond de 300kuub op jaarbasis, waarvan iets van 120 douche/bad betreft (ongeveer 3x per week) en die 180 is sporadisch verwarming aan in de winter.

Koken is bij ons niet op gas, warm water in de keuken ook niet (elektrische boiler).

Het ligt er aan of jullie vaak of weinig douchen, veel of weinig in bad zitten, veel of weinig verwarming aan zetten, etc. Ga uit van rond de 800, minder dan gemiddeld (betere isolatie met nieuwbouw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Ik ben benieuwd of iemand wel eens een vraag heeft gehad van zijn leverancier door het hoger invullen van het geschatte verbruik. Op z'n minst vreemd als je hier geen vraag over krijgt van je leverancier en dat ze zich hier überhaupt niet juridisch tegen indekken. Iemand hier ervaring mee?

Het blijft ten slotte een inschatting maar de vraag is natuurlijk wat is de grens. Als iedereen door heeft dat je met een hoger ingevuld verbruik een hogere korting kan krijgen doet natuurlijk iedereen dit.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
Lol, ongeveer driekwart jaar geleden werd ik gebeld door Essent verkoopmannetje, ik was dit jaar van Essent overgestapt naar Oxxio. Toendertijd natuurlijk veel poeha dat ze goedkoper zijn (wat ze niet waren) en dat hij speciale aanbieding kon doen etc. etc. etc. ik heb toen gezegd allemaal leuk en aardig, maar ik ben net overgestapt, eind dit jaar zijn jullie weer aan de beurt. Toen was meneer op zijn pik getrapt en hing zeer vlug op.

Wat denk je, hij belt zojuist weer, dus wat dat betreft wel goed opgelet, omdat ik zei probeer het later dit jaar weer. Het was dezelfde man (buitenlands accent, duidelijk herkenbaar), deze keer vele malen vriendelijker en ging mij een aanbod doen, prima :) verbruik doorgegeven etc. en gemeld dat ik ook nu alweer net overgestapt ben naar EnergieDirect (dochter van Essent). Aha zei hij dat is onze dochter onderneming, dat is blijkbaar minder erg, want hij bleef vriendelijk :)
Hij ging toch even kijken wat hij kon aanbieden, vroeg naar mijn nieuwe maandpremie bij Energie direct (104,-) en kwam toen tot de conclusie dat ze dat niet gingen redden (110,- was goedkoopste bij 3 jaar vast). Hij zegt dat gaat dus niet lukken, ik zeg nee dan houdt het op. Deze keer ronde hij het gesprek vriendelijk en netjes af :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Vorig jaar overgestapt naar Pure Energy (Raedthuys). Prima verlopen. Boete bij Essent voor lief genomen (betaalde daar belachelijk veel te veel wegens contract van 5 jaar - dat was niet de slimste zet destijds...).
Mooie bonus opgestreken op de eindafrekening straks. En dit jaar weer overgestapt naar VandeBron. Ook hier weer een bonus aan het einde van het jaar. En qua tarieven redelijk gelijk. Zowel Pure als VandeBron leveren verder groene energie van lokale bronnen. Dus, ik heb het weer rond voor het komende jaar ;) Betaal op deze manier gewoon 40 euro per maand (!!) minder dan bij Essent destijds.... Tikt nogal aan.
Gebruik overigens EasySwitch voor de overstap, uitstekend bevallen vorige keer.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 21:24
Zojuist het aanbod vanuit de Vereniging Eigen Huis in de mailbox mbt de collectieve inkoop energie:
1 jaar
Stroom 0,1780
Levering per jaar 39,93
Gas 0,5522
Levering per jaar 39,93

3 jaar
Stroom 0,1848
Levering per jaar 0,00
Eenmalige cashback 30,00
Gas 0,5635
Levering per jaar 0,00
Eenmalige cashback 30,00

Voor zover ik weet kan je je hiervoor nog aanmelden. Zo op het 1e oog wel aardige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Ik zit bij Greenchoice en mijn contract loopt rond het eind van het jaar af. Ik zou dus een overstap kunnen maken voor een cashback.

Enige nadeel is dat we het plan hebben om te verhuizen. Er staan geen huizen te koop in de gewenste plaats voor ons budget dat aan onze eisen voldoet. Kan over een maandje een huis vinden, maar misschien duurt het nog een paar jaar... Vind het lastig of ik dan een nieuw contract moet aangaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
President schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:09:
Ik zit bij Greenchoice en mijn contract loopt rond het eind van het jaar af. Ik zou dus een overstap kunnen maken voor een cashback.

Enige nadeel is dat we het plan hebben om te verhuizen. Er staan geen huizen te koop in de gewenste plaats voor ons budget dat aan onze eisen voldoet. Kan over een maandje een huis vinden, maar misschien duurt het nog een paar jaar... Vind het lastig of ik dan een nieuw contract moet aangaan
:? Je hebt toch stroom en gas nodig, dus je zult sowieso wat af moeten sluiten. Als je gaat verhuizen, kun je het contract meeverhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Ik ben zelf ook overgestapt van Nuon naar Qurrent, zelfde maandbedrag maar krijg wel leuke welkomstbonus van €240 op de jaarafrekening.
En daarnaast wou Nuon het maandbedrag alweer verhogen naar ruim €120 per maand, terwijl ik alleenstaand ben. Dacht het dus even niet. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
President schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:09:

Zoek er dan eentje zonder contract, net als gc trouwens want die hanteren geen boete.
Als je over stapt en geen jaar vol maakt weg bonus en ben je duurder uit dan bij gc

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wat is die angst voor verhuizen? Je contract kan je gewoon meeverhuizen. Contract persoonsgebonden, niet adresgebonden.

Edit: oh, was al gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 25-11-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
woekele schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:58:
Wat is die angst voor verhuizen? Je contract kan je gewoon meeverhuizen. Contract persoonsgebonden, niet adresgebonden.

Edit: oh, was al gezegd.
Nee hoor, het enige wat ze doen is je Matsen dat als je gewoon klant blijft dat je geen boete krijgt. Oude adres krijgt gewoon eind afrekening, korter dan jaar helaas pindakaas

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van energievergelijking.nl staat het jaarbedrag van Qurrent op 353 euro ipv 416euro bij gaslicht.com, maar als ik dan op aanvraag klik via energievergelijking.nl ga ik door naar de website van Qurrent en komt het jaarbedrag weer op 410 uit? Dit snap ik even niet?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

reneeke1970 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:58:
[...]

Nee hoor, het enige wat ze doen is je Matsen dat als je gewoon klant blijft dat je geen boete krijgt. Oude adres krijgt gewoon eind afrekening, korter dan jaar helaas pindakaas
Dat is gewoon niet waar. Nogmaals: contract is persoonsgebonden, niet adresgebonden. Contract meeverhuizen = contract gewoon uitdienen = gewoon welkomstpremie krijgen.

Boete bij meeverhuizen van contract kan dus ook niet. Dat is geen matsen, dat is gewoon de wet.

Enige risico wat je loopt is als je naar buitenland verhuist, of naar een ander adres waar je gaat inwonen o.i.d. bij iemand die daar al een energiecontract heeft lopen. Dan kan je je contract niet meeverhuizen en ben je genoodzaakt het voortijdig te beëindigen (of je maakt onderhands een deal met de nieuwe bewoners van je oude huis, zodat het energiecontract nog een tijdje op jouw naam blijft, terwijl zij er al wonen).

[ Voor 35% gewijzigd door woekele op 26-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:59:
Op de site van energievergelijking.nl staat het jaarbedrag van Qurrent op 353 euro ipv 416euro bij gaslicht.com, maar als ik dan op aanvraag klik via energievergelijking.nl ga ik door naar de website van Qurrent en komt het jaarbedrag weer op 410 uit? Dit snap ik even niet?
Misschien even op details klikken, dan krijg je toch te zien hoe rekening is opgebouwd?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

woekele schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:46:
[...]

Dat is gewoon niet waar. Nogmaals: contract is persoonsgebonden, niet adresgebonden. Contract meeverhuizen = contract gewoon uitdienen = gewoon welkomstpremie krijgen.

Boete bij meeverhuizen van contract kan dus ook niet. Dat is geen matsen, dat is gewoon de wet.

Enige risico wat je loopt is als je naar buitenland verhuist, of naar een ander adres waar je gaat inwonen o.i.d. bij iemand die daar al een energiecontract heeft lopen. Dan kan je je contract niet meeverhuizen en ben je genoodzaakt het voortijdig te beëindigen (of je maakt onderhands een deal met de nieuwe bewoners van je oude huis, zodat het energiecontract nog een tijdje op jouw naam blijft, terwijl zij er al wonen).
Naar het buitenland verhuizen is meestal een uitzondering waarbij je geen boete betaalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

helemaal mooi. Maar de welkomstpremmie zal je wel mislopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reneeke1970 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:07:
[...]

Misschien even op details klikken, dan krijg je toch te zien hoe rekening is opgebouwd?
Had ik gecheckt ja. Maar als je dan wordt doorverwezen naar de site van Qurrent om het aan te vragen en je je verbruik invoert staat er een veel hoger bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:17
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:37:
[...]

Had ik gecheckt ja. Maar als je dan wordt doorverwezen naar de site van Qurrent om het aan te vragen en je je verbruik invoert staat er een veel hoger bedrag.
Dit viel mij ook al op maar dit komt door de vergelijking site. Tweakers maakt gebruik van de Pricewise energie vergelijker. Als je daar op de website kijkt zit je dat de top scores een "Exclusieve deal" is. Hier zit dus een extra jaar of tarief korting op als je het via hun aanvraagt.

quote van hun website:
Onze exclusieve deals zijn vaak niet verkrijgbaar op de website van de leverancier. Omdat we de grootste energievergelijker van Nederland zijn, kunnen we zeer scherpe energiedeals uitonderhandelen.
Dus na je contract looptijd zal je tarief omhoog gaan schieten. Maar niets weerhoud je dan natuurlijk om weer te wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexikola schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:54:
[...]

Dit viel mij ook al op maar dit komt door de vergelijking site. Tweakers maakt gebruik van de Pricewise energie vergelijker. Als je daar op de website kijkt zit je dat de top scores een "Exclusieve deal" is. Hier zit dus een extra jaar of tarief korting op als je het via hun aanvraagt.

quote van hun website:

[...]

Dus na je contract looptijd zal je tarief omhoog gaan schieten. Maar niets weerhoud je dan natuurlijk om weer te wisselen. :)
Op de vergelijkingssite energievergelijking kan ik dat niet afsluiten, dan wordt je gewoon doorverwezen.
Of doe ik dan iets verkeerd?

Bij pricewise staat het zelfs voor 450 per jaar, nog duurder dan de 350 van energievergelijking.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Als ik de berichten moet geloven gaan de energieprijzen omhoog.
Is het nu veratandig om het voor 3 jaar vast te zetten?
Per maand betael ik nu rond de 20 euro voor de energie. (Niet heel veel dus)

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Aggressor schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:55:
Je kunt met zo'n laag verbruik beter elk jaar een dikke welkomstbonus pakken denk ik (moet je wel elk jaar overstappen natuurlijk). Pak je zo 300*3=900 euro. Tenzij je dat verwacht extra te gaan uitgeven door een prijsstijging (ga je niet natuurlijk) is dat een betere deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Aggressor schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:55:
Niet de prijzen maar belasting gaat wijzigen. Heeft niks met contracten te maken, word gewoon door belast wat regering oplegt

1 PVoutput . Dongen NB

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
En die vraag is al meermaals behandeld. Bovendien kun je zelf triviaal tot dezelfde conclusie komen door het na te rekenen. Beetje eigen inzet is nooit verkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 30-11-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Nou, alle vergelijkers langsgelopen (1200kWh normaal, 1300kWh dal, geen gas) en zelfs met welkomstbonussen meegerekend zit ik nog het goedkoopste waar ik zit (Greenchoice met FNV-korting).

Als je trouwens bij de Eneco zit is het vaak wel de moeite waard om even te bellen en te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, zeker als je even de prijsvergelijkerprijzen noemt... Dan valt er meestal wel wat te regelen (zogenaamd 'Premium' pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Jeoh schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:23:
Nou, alle vergelijkers langsgelopen (1200kWh normaal, 1300kWh dal, geen gas) en zelfs met welkomstbonussen meegerekend zit ik nog het goedkoopste waar ik zit (Greenchoice met FNV-korting).

Als je trouwens bij de Eneco zit is het vaak wel de moeite waard om even te bellen en te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, zeker als je even de prijsvergelijkerprijzen noemt... Dan valt er meestal wel wat te regelen (zogenaamd 'Premium' pakket).
Fnv korting? Vertel want dat loop ik dan mis....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

reneeke1970 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:48:
[...]

Fnv korting? Vertel want dat loop ik dan mis....
Werd laatst rondgemaild: https://www.greenchoice.nl/fnv/

Scheelde bij mij ongeveer €60 per jaar, dus best wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Klopt. Wat je ziet is dat Greenchoice niet aan welkomskorting doet wel die ca 60 euro korting afh v/h verbruik. (voor mij ca 48 euro).
Ga je naar Nuon dan trekt dat het maandtarief van Greencoice met FNV van €115,92 naar
"Totale All-In-prijs per maand € 96,94..." via https://www.easyswitch.nl puur door die 300 euro welkomspremie van Nuon.

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 03-12-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Jeoh schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:50:
[...]

Werd laatst rondgemaild: https://www.greenchoice.nl/fnv/

Scheelde bij mij ongeveer €60 per jaar, dus best wel interessant.
Ik zie daar niet letterlijk wat de korting inhoud. Je krijgt lager actie tarief gas als ik goed begrijp?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

reneeke1970 schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:31:
[...]

Ik zie daar niet letterlijk wat de korting inhoud. Je krijgt lager actie tarief gas als ik goed begrijp?
Je kan het vergelijken met je huidige tarief. Ik betaal minder dan wat er op de website staat, misschien dat die actie is afgelopen.

(ik betaal per kWh €0,1946 normaal / €0,1781 dal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als ik dat nu invul via https://www.greenchoice.nl/fnv/
Normaaltarief €0,1984
Daltarief €0,1839
Varieert wel heel snel..... ;) Of is dat de provincie prijs afh v/d regio dus (midden GLD hier 6800 pc)
Ben er zelf nog niet uit of ik bij GC blijf.

[ Voor 27% gewijzigd door route99 op 03-12-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb in januari 2 jaar geleden een drie jarige contract afgesloten (essent via Mediamarkt), is dat weer een mooie periode om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Joostje123 schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:22:
Ik heb in januari 2 jaar geleden een drie jarige contract afgesloten (essent via Mediamarkt), is dat weer een mooie periode om over te stappen?
Dan moet je toch nog een jaar? Al denk ik dat je inclusief overstap boete (als die 50 euro is) goedkoper uit bent want die aanbiedingen in de mediamarkt zijn niet zo scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Joostje123 schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:22:
Energiebedrijven zijn gek op mensen die een contract voor drie jaar afsluiten. De enige klanten waar ze nóg meer aan verdienen zijn degenen die nog nooit zijn overgestapt... You do the math. :)

Maar als je twee jaar geleden dus een contract voor drie jaar hebt afgesloten, moet je dus nog een jaar. Dat lijkt me vrij duidelijk. Óf je moet je contract openbreken, in welk geval je meestal een verhuisboete betaalt.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:38
Ik wilde een aantal jaar geleden een gratis Toon (jong, naief enzo), dat kon bij 3 jarig contract. Als ik nu overstap moet ik €50,- boete betalen, maar blijf ik bij Eneco, krijg ik wel een 'welkomstbonus' van €160,- krijg ik lagere energietarieven (€0,04 per KWH goedkoper). Echt bizar, ik krijg dus €110,- en goedkopere tarieven als ik op zeg...

Goed, net op gaslicht.com overgestapt naar Engie. Goedkoopste leverancier voor mijn verbruik die groene stroom levert.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Hammetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:35:
Ik wilde een aantal jaar geleden een gratis Toon (jong, naief enzo), dat kon bij 3 jarig contract. Als ik nu overstap moet ik €50,- boete betalen, maar blijf ik bij Eneco, krijg ik wel een 'welkomstbonus' van €160,- krijg ik lagere energietarieven (€0,04 per KWH goedkoper). Echt bizar, ik krijg dus €110,- en goedkopere tarieven als ik op zeg...

Goed, net op gaslicht.com overgestapt naar Engie. Goedkoopste leverancier voor mijn verbruik die groene stroom levert.
Als het goed is kun je niet overstappen naar dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 12:38
i7x schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:35:
[...]

Als het goed is kun je niet overstappen naar dezelfde leverancier.
Klopt, maar bij contact met mijn huidige energieleverancier (Eneco) gaven zij aan dat als ik bleef, dezelfde aanbieding zou krijgen als nieuwe klanten. De boete om onder het huidige contract af te komen zou ik sowieso krijgen, of ik bij Eneco bleef of niet.

Uiteindelijk zijn zij op jaarbasis in mijn situatie maar een paar tientjes duurder dan een Nuon of een Engie, maar omdat die laatste 2 zo'n enorme welkomst bonus uitkeren, zijn zij onder de streep op jaar basis bijna €200,- goedkoper.

Welkomstbonus = Verrekening op eindfactuur trouwens, bijzonder wanneer je dit welkomstbonus noemt :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Hammetje op 04-12-2017 12:51 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Hammetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:40:
[...]
Welkomstbonus = Verrekening op eindfactuur trouwens, bijzonder wanneer je dit welkomstbonus noemt :P.
Jup, dat heb ik ook altijd een leuke term gevonden. :+

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
Lijkt het nu ineens of Essent een offensief begonnen is om klanten terug te winnen.

Voorheen kwam ik deze nooit gauw tegen in de prijsvergelijkers (althans niet hoog) en nu staan ze ineens op plek 1 en 2 als ik ga vergelijken op meerdere websites :?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
MdO82 schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:40:
Lijkt het nu ineens of Essent een offensief begonnen is om klanten terug te winnen.

Voorheen kwam ik deze nooit gauw tegen in de prijsvergelijkers (althans niet hoog) en nu staan ze ineens op plek 1 en 2 als ik ga vergelijken op meerdere websites :?
Was vorig jaar ook gedurende één of twee maanden.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 31-08 18:45
Per 1-2-2018 loopt ons huidige 1 jaar contract af. Ik kan dus vanaf nu weer gaan shoppen. Via gaslicht.com komt HVC Kringloop Energie er uit. Nu ken ik HVC als de afval ophaler/verwerker hier (Zwijndrecht) maar blijkbaar is het ook een energie leverancier. Iemand ervaringen met HVC?

Zijn er nog specifieke dingen waar je op moet letten bij het overstappen? Wij hebben geen bijzondere zaken zoals zonnepanelen. Het enige is dat we een nieuwe keuken gaan zetten volgend jaar waarbij we over gaan stappen van gas naar elektrisch koken. Maar voor zover ik kan vinden is die wijziging niet heel heftig t.o.v. het totaal verbruik (-40 m3 gas, + 200 kWh).

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Wij gaan voor het 'eerst' :$ overstappen, dus ben nu de vergelijking sites aan het aflopen, en er is iets wat ik niet volg:

Bij het invullen van ons huidig verbruik (2700kWh / 950m3) komt Nuon als goedkoopste eruit met de 250 euro welkomspremie.
Maar als ik vervolgens het geprognotiseerd verbruik verhoog (3000kWh / 2000m3) dan komt dezelfde Nuon met een nog betere aanbieding, een lager kWh tarief en een hogere welkomst premie van 315 euro :*) .

Dus je kunt meer welkomstpremie en een lagere tarief krijgen bij één en dezelfde leverancier als je een hogere prognose opgeeft. Het enige wat ik me dan afvraag, hoe gaat Nuon er mee om als ik dat hogere geprognotiseerd verbruik niet haal :? .

(overigens werkt het ook de andere kant op, als ik een lagere prognose opgeef dan verdwijnt de hele welkomstpremie van Nuon uit de vergelijking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Bobbert schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:
Wij gaan voor het 'eerst' :$ overstappen, dus ben nu de vergelijking sites aan het aflopen, en er is iets wat ik niet volg:

Bij het invullen van ons huidig verbruik (2700kWh / 950m3) komt Nuon als goedkoopste eruit met de 250 euro welkomspremie.
Maar als ik vervolgens het geprognotiseerd verbruik verhoog (3000kWh / 2000m3) dan komt dezelfde Nuon met een nog betere aanbieding, een lager kWh tarief en een hogere welkomst premie van 315 euro :*) .

Dus je kunt meer welkomstpremie en een lagere tarief krijgen bij één en dezelfde leverancier als je een hogere prognose opgeeft. Het enige wat ik me dan afvraag, hoe gaat Nuon er mee om als ik dat hogere geprognotiseerd verbruik niet haal :? .

(overigens werkt het ook de andere kant op, als ik een lagere prognose opgeef dan verdwijnt de hele welkomstpremie van Nuon uit de vergelijking)
Die vraag is hier al besproken. Niemand die het tot nu toe echt weet, hoewel er in sommige voorwaarden kán staan dat ze het nacalculeren.

Ik heb zelf gekozen voor een laag tarief met geen welkomstbonus (Greenchoice); daar heb ik uiteindelijk een stuk meer aan. Maar ik wilde ook per se een groene leverancier hebben, dan is de keuze hoe dan ook al wat beperkter.

Overigens; 2000m³ aan gas is best wel stevig, wellicht biedt het je nog meer winst daar eens wat aan te doen, nog afgezien van het feit dat je naar een andere leverancier overstapt ;) (ik verbruik zelf 160m³ per jaar en 4500 kWh voor een gezin van 5, in een tussenwoning van 110m²)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 08-12-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Het rammelt toch van de groene leveranciers mét welkomstbonus? Powerpeers, Vandebron, enz.

per se <> persé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 10-09 12:29

aapelite

Do the kirby!

Zijn er hier ook mensen die kijken naar het inkoop collectief van Vereniging eigen huis? Kennelijk is NLE als goedkoopste uit de bus gekomen voor 1 jaar en greenchoice voor 3 jaar.

NLE totaaltarieven: 0,1848 per kwh en € 0,5733 per kuub gas. Tevens 60 euro welkomskorting. Volgens de berekeningen een mooi voorstel voor onze situatie, ga nog wel wat verder vergelijken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
aapelite schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:24:
Zijn er hier ook mensen die kijken naar het inkoop collectief van Vereniging eigen huis? Kennelijk is NLE als goedkoopste uit de bus gekomen voor 1 jaar en greenchoice voor 3 jaar.

NLE totaaltarieven: 0,1848 per kwh en 0,2486 per kuub gas. Tevens 60 euro welkomskorting. Volgens de berekeningen een mooi voorstel voor onze situatie, ga nog wel wat verder vergelijken voor de zekerheid.
Doe ik al jaren aan mee, net als met consumentenbond. Zelden leuke aanbieding, je kunt net zo goed zelf choppe.
Wat mij opvalt is dat deze instellingen totaal niet naar zonnepanelen kijken, hier word totaal geen rekening mee gehouden.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Jiffy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:20:
Het rammelt toch van de groene leveranciers mét welkomstbonus? Powerpeers, Vandebron, enz.

per se <> persé
Die waren allen nog steeds duurder dan Greenchoice ;)

Ik zeg niet dat het onmogelijk is overigens. Voor mij waren de criteria:

1. Groene leverancier
2. Compensatie voor gasverbruik
3. Lage eenheidskosten vs welkomstbonus

Daarbij kwamen VanDeBron en Greenchoice als beste uit de bus. Greenchoice had, op papier, meer ervaring en was per eenheidsprijs gunstiger zonder welkomstbonus.

fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Notna schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:35:
[...]

Die waren allen nog steeds duurder dan Greenchoice ;)

Ik zeg niet dat het onmogelijk is overigens. Voor mij waren de criteria:

1. Groene leverancier
2. Compensatie voor gasverbruik
3. Lage eenheidskosten vs welkomstbonus

Daarbij kwamen VanDeBron en Greenchoice als beste uit de bus. Greenchoice had, op papier, meer ervaring en was per eenheidsprijs gunstiger zonder welkomstbonus.

fixed
Ik ben ook fan van gc maar let wel op dat ze voor nieuwe klanten vaak lagere tarieven hebben, dus over jaartje even checken.
Voor mij maakt prijs gelukkig niet uit, ik krijg altijd geld van hun.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:41:
[...]

Ik ben ook fan van gc maar let wel op dat ze voor nieuwe klanten vaak lagere tarieven hebben, dus over jaartje even checken.
Ow volgend jaar ga ik weer shoppen hoor. En als VanDeBron er dan als beste uitkomt, ga ik daar gewoon naar over etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 22:20

NLE totaaltarieven: 0,1848 per kwh en 0,2486 per kuub gas. Tevens 60 euro welkomskorting. Volgens de berekeningen een mooi voorstel voor onze situatie, ga nog wel wat verder vergelijken voor de zekerheid.
Ik heb ook mee gedaan.
Op basis van mijn verbruik kom ik rond de 500 euro per jaar lager uit.
Via meerdere vergelijking sites en energiemaatschappijen gekeken maar niemand kwam met een beter bod.

2 dagen later essent aan de telefoon om een aanbieding te doen. Alles met hem besproken en ze hebben zelfs voor mij het aanbod nagelopen op rare dingen.

Reactie. Aannemen dit aanbod. Hier kunnen we niet eens bij in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:58
reneeke1970 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:41:
[...]
Hoe bedoel je dat?
Als ik een maand bedrag van 150euro heb krijg ik ook veel terug, maar betaal liever per maand minder dan een spaarrekening zonder rente (ook al krijg je zo goed als niets meer bij een bank) te openen bij een energie leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
jongetje schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:00:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Als ik een maand bedrag van 150euro heb krijg ik ook veel terug, maar betaal liever per maand minder dan een spaarrekening zonder rente (ook al krijg je zo goed als niets meer bij een bank) te openen bij een energie leverancier.
Hoe ik dat bedoel?
Ik heb zoveel zonnepanelen gelegd dat alles in huis elektrische is geworden, gas gebruik ik niet meer en stroom lever ik terug voor 1200 euro per jaar.
Dus of stroom en gas nou 5 cent of 5 euro kost maakt me geen bal uit.
Ik zoek alleen de hoogste terug lever vergoeding uit en dat is bij gc voor 13.3 cent per kWh

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
gasemans schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:47:
[...]

Ik heb ook mee gedaan.
Op basis van mijn verbruik kom ik rond de 500 euro per jaar lager uit.
Via meerdere vergelijking sites en energiemaatschappijen gekeken maar niemand kwam met een beter bod.

2 dagen later essent aan de telefoon om een aanbieding te doen. Alles met hem besproken en ze hebben zelfs voor mij het aanbod nagelopen op rare dingen.

Reactie. Aannemen dit aanbod. Hier kunnen we niet eens bij in de buurt komen.
Vreemd,ik heb een verbruik van 1500 normaal, 1500 dal en 300 kuub gas

Greenchoice website geeft 881 euro aan per maand, NLE 891 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Mijn verbruik is behoorlijk hoger. Mogelijk door de gas prijs dat ik zo een groot verschil heb.

Bij familie 3 die mee deden en 2 zijn net als mij veel goedkoper uitgekomen. 1 net iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
gasemans schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:33:
Mijn verbruik is behoorlijk hoger. Mogelijk door de gas prijs dat ik zo een groot verschil heb.

Bij familie 3 die mee deden en 2 zijn net als mij veel goedkoper uitgekomen. 1 net iets duurder.
Dan heb je voorheen heel heel heel duur gezeten, het nle aanbod kan niet zoveel goedkoper zijn met bonus van 50 euro en beetje korting op vast recht.

Mijn aanbod was duurder dan waar ik nu zit, dus aanbod ligt in vuilnisbak.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Zou kunnen. De mensen die goedkoper uit komen hebben allemaal net als ik wel een redelijk hoog gas verbruik.

Denk dat het daar vooral in zit.

Alle 3 zitten nu bij verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 21:27

Gasprijs voor dat geld kan bijna niet toch? Meestal ligt het tussen de 50 en 60 cent per kuub meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zijn hier Tweakers die rond 21-24 november bij Engie hebben ingediend met verhoogd verbruik die dat inmiddels al na 14 dagen bedenktijd succesvol hebben weten te verlagen? Het is dat ik pas bij Engie de aanvraag kan indienen per 1-4 zonder een boete te moeten betalen. Mochten ze tegen die tijd nog €330 cashback geven en je probleemloos het verbruik kunt wijzigen neem ik een keertje Engie na Nuon gehad te hebben dit jaar. Ik ga namelijk in totaal inderdaad rond de €350 uitkomen bij een verbruik van 880kwh (440kwh normaal en 440kwh daltarief) en 180m3 gas. Min een cashback van €330 op de jaarrekening kom ik dan netto op €20 uit :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 10-09 12:29

aapelite

Do the kirby!

ybos schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:06:
[...]

Gasprijs voor dat geld kan bijna niet toch? Meestal ligt het tussen de 50 en 60 cent per kuub meen ik.
Klopt, typo. Excuses. Het is € 0,5733 per kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Bobbert schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:

Zo heb ik het ook gedaan afgelopen jaar bij Nuon. De bonus is inmiddels binnen (220 euro ofzo). Nooit iets gehoord over werkelijk verbruik. Dit jaar doe ik hetzelfde bij Engie (330 euro bonus). Er staat niets over in het contract (net als bij Nuon). Bij Eneco wel overigens, die zou ik dan ook niet aanraden als je wilt een hoger verbruik opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hoe regelen jullie de ingangsdatum? Ik wil het liefst zo kort mogelijk met variabele energietarieven zitten maar wel mijn oude contract helemaal 'uitzitten' om mijn recht op die welkomstbonus niet te verspelen. Hoe doen jullie dat? Maken jullie gebruik van de 'ik ga verhuizen, kies de datum van de sleuteloverdracht' of nemen jullie contact op met de nieuwe energieleverancier om dit te 'timen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:57
Je nieuwe leverancier vraag de einddatum van je huidige contract op, en als dit minder dan -ik dacht- 3 maanden in de toekomst ligt nemen zij het per die datum over. Als het verder in de toekomst ligt gaat het contract zsm in, met bijhehorende afkoopboete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BlueMotion schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:57:
Je nieuwe leverancier vraag de einddatum van je huidige contract op, en als dit minder dan -ik dacht- 3 maanden in de toekomst ligt nemen zij het per die datum over. Als het verder in de toekomst ligt gaat het contract zsm in, met bijhehorende afkoopboete.
Het varieert per energieleverancier. De meesten houden inderdaad die 3 maanden termijn aan. Maar niet iedereen doet dat:
https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment

Als je hier je einddatum invult zie je per wanneer je boetevrij kunt overstappen naar de gewenste energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ook ik ga hier maar eens even een reactie plaatsen en wat info/meningen vragen.
Ik moet ook voor het eerst wisselen (of niet) van leverancier.

Als ik losse diagrammen bekijk van stroomverbruik schat ik ±100kWh per maand.
Voor gas is dit in de periode van Mei t/m Oktober 16m3 tot max 28,95m3, in de koudere maanden zit ik rond de 60/65 max m3.
Het verwachte gasverbruik zit op 1.448m3.

Ik vind het erg lastig om hier verder iets over te zeggen hoe of wat aangezien het mijn eerste keer is.
Wie kan mij verder helpen om een keuze te maken of mij verder op weg te helpen.
Mocht ik bij Nuon blijven dan ga ik (met de berekening van nu) ongeveer een tientje p/mnd minder betalen vanwege de "Blijven Loont-korting".
Indien er meer info nodig is, hoor ik het graag!

EDIT: Als ik met een verbruik van 1448m3 en 1200kwh op gaslicht . com zoek, dan kom ik bij Delta (Groene Stroom en Gas Vast 1 jaar Actie) het goedkoopst uit met een bedrag van €1061.34 en een welkomstpremie van €245.

[ Voor 22% gewijzigd door Milo44 op 11-12-2017 11:45 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Milo44 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:35:
Ook ik ga hier maar eens even een reactie plaatsen en wat info/meningen vragen.
Ik moet ook voor het eerst wisselen (of niet) van leverancier.
Ik zit nu bij Nuon en het verwachte jaarverbruik op mijn aansluiting is ongeveer 104kWh en voor gas 1.448m3.

Als ik losse diagrammen bekijk van stroomverbruik schat ik ±100kWh per maand.
Voor gas is dit in de periode van Mei t/m Oktober 16m3 tot max 28,95m3, in de koudere maanden zit ik rond de 60/65 max m3.

Ik vind het erg lastig om hier verder iets over te zeggen hoe of wat aangezien het mijn eerste keer is.
Wie kan mij verder helpen om een keuze te maken of mij verder op weg te helpen.
Mocht ik bij Nuon blijven dan ga ik (met de berekening van nu) ongeveer een tientje p/mnd minder betalen vanwege de "Blijven Loont-korting".
Indien er meer info nodig is, hoor ik het graag!
Je verbruikt 104kWh per jaar? :?

Gewoon je jaarverbruik noteren en op een site als gaslicht.com invoeren, zo moeilijk is het allemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@Martinusz Denk dat er een typo gemaakt is aangezien ik het eerst over een jaar heb en daarna per maand.
Even wat aangepast, sorry snap het niet zo goed blijkt wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Pak je laatste jaarnota er bij, kijk wat je verbruikt hebt, vul dit in op een vergelijkingssite (of twee, of drie), geef aan bij welke leverancier je op dit moment zit, kies de voor jou meest aantrekkelijke leverancier, klaar.

Zo spannend is 't allemaal niet. Ja, je kunt er uitgebreid tijd in stoppen om de laatste euro er uit te slepen, maar als je nog nooit bent overgestapt ga je er sowieso een paar honderd euro op vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 11:55
Joosie200 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:28:
Zijn hier Tweakers die rond 21-24 november bij Engie hebben ingediend met verhoogd verbruik die dat inmiddels al na 14 dagen bedenktijd succesvol hebben weten te verlagen? Het is dat ik pas bij Engie de aanvraag kan indienen per 1-4 zonder een boete te moeten betalen. Mochten ze tegen die tijd nog €330 cashback geven en je probleemloos het verbruik kunt wijzigen neem ik een keertje Engie na Nuon gehad te hebben dit jaar. Ik ga namelijk in totaal inderdaad rond de €350 uitkomen bij een verbruik van 880kwh (440kwh normaal en 440kwh daltarief) en 180m3 gas. Min een cashback van €330 op de jaarrekening kom ik dan netto op €20 uit :7
Je contract is je contract. Als je je termijnbedrag aanpast, pas je je contract niet aan.

In die 14 dagen kunnen ze ook je jaargemiddelde bekijken lijkt me, als het dan afwijkt kunnen ze er wat aan doen en anders niet. Die bonus is niet aan daadwerkelijk gebruik gekoppeld.
Het daadwerkelijke contract ontvangt u van ENGIE. Alleen dat contract is bindend. Het termijnbedrag wordt door ENGIE bepaald en kan afwijken van de indicatie die verkregen is op basis van de vergelijking op onze website.
Op 30-11 heb ik hun aangevraagd met €310,- korting. Nog wel wat gespeeld met gasverbruik, maar dat leverde geen verschillen op. Blijkbaar had ik het een weekje eerder moeten doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door DutX op 11-12-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Def1ant schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:38:
[...]
Je contract is je contract. Als je je termijnbedrag aanpast, pas je je contract niet aan.
In die 14 dagen kunnen ze ook je jaargemiddelde bekijken lijkt me, als het dan afwijkt kunnen ze er wat aan doen en anders niet. Die bonus is niet aan daadwerkelijk gebruik gekoppeld.
[...]
Op 30-11 heb ik hun aangevraagd met €310,- korting. Nog wel wat gespeeld met gasverbruik, maar dat leverde geen verschillen op. Blijkbaar had ik het een weekje eerder moeten doen :)
Klopt, maar mijn ervaring met aanpassen van het voorschotbedrag is dat menig energieleverancier slechts 10% omhoog of omlaag toestaat via een online omgeving. En wat je invult online bij een vergelijker maakt inderdaad niet uit. Men gaat uit van je SJV die ze opvragen. Het cashbackbedrag wordt wel gekoppeld aan wat je online invult.

Thnx voor de headsup iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Jiffy schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:05:
Pak je laatste jaarnota er bij, kijk wat je verbruikt hebt, vul dit in op een vergelijkingssite (of twee, of drie), geef aan bij welke leverancier je op dit moment zit, kies de voor jou meest aantrekkelijke leverancier, klaar.

Zo spannend is 't allemaal niet. Ja, je kunt er uitgebreid tijd in stoppen om de laatste euro er uit te slepen, maar als je nog nooit bent overgestapt ga je er sowieso een paar honderd euro op vooruit.
Ik heb nog geen jaarnota aangezien ik begin dit jaar pas voor t eerst heb afgesloten. Dus moet nog ff wachten denk ik, of maar gewoon overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Joosie200 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:51:
[...]

Klopt, maar mijn ervaring met aanpassen van het voorschotbedrag is dat menig energieleverancier slechts 10% omhoog of omlaag toestaat via een online omgeving. En wat je invult online bij een vergelijker maakt inderdaad niet uit. Men gaat uit van je SJV die ze opvragen. Het cashbackbedrag wordt wel gekoppeld aan wat je online invult.

Thnx voor de headsup iig.
Geen probleem gehad bij Nuon; kon alles invullen wat ik wilde als ik het mij goed herinner.

Nu bij Engie kan ik tot maximaal 186 euro per maand gaan. Dat is natuurlijk ruim voldoende. het minimumbedrag is 46 euro. Opvallend is overigens dat standaard een bedrag van 93 euro is vastgesteld. Dit terwijl ik een veel hoger verbruik heb opgegeven ivm de bonus. Dit was vorig jaar bij Nuon ook al het geval.

Het standaard maandbedrag lijkt dus geen/weinig rekening te houden met wat je zelf hebt ingevuld. Nogal gek, maar in mijn geval geen probleem omdat ik toch minder gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
Mensen bekend met easyenergy ?
Ik heb het idee dat ze onder easyJet vallen gezien de kleurstelling en lettertype.

Echter als ik de reclame hoor en de website bekijk begin ik toch wat vreemd te kijken.

Ze beweren geen winstoogmerk te hebben.
Maar een bedrijf is toch niet rendabel als je de inkoopprijs 1 op 1 doorrekend ?

Daarnaast beweren ze dat andere energiebedrijven duurder zijn door allerlei extra's maar men vergeet dat het grootste gedeelte van de rekening belasting is.

Ik bedoel je kan dan enkele centen goedkoper zijn, maar kon dan met eerlijke feiten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Het valt inderdaad onder de Easy "familie," waar EasyJet zeker de grootste van is.

Belasting betaal je ook daar, maar dat zijn vaste bedragen. Daar kun je de prijs niet van gaan vergelijken. En je betaalt--uit mijn hoofd--5 euro per maand bovenop alles om mee te doen. Dat is dus 60 euro per jaar. Minus support en administratiekosten enzo is dat dan dus de winst voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Notna schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:
[...]

Die vraag is hier al besproken. Niemand die het tot nu toe echt weet, hoewel er in sommige voorwaarden kán staan dat ze het nacalculeren.

Overigens; 2000m³ aan gas is best wel stevig, wellicht biedt het je nog meer winst daar eens wat aan te doen, nog afgezien van het feit dat je naar een andere leverancier overstapt ;) (ik verbruik zelf 160m³ per jaar en 4500 kWh voor een gezin van 5, in een tussenwoning van 110m²)
Mijn verbruik is 950m3 (vrijstaand uit 1991, 150m2, gezin van 4), die 2000m3 ingevuld om een aanbieding te krijgen met een hogere welkomstpremie :+
i7x schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:41:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan afgelopen jaar bij Nuon. De bonus is inmiddels binnen (220 euro ofzo). Nooit iets gehoord over werkelijk verbruik. Dit jaar doe ik hetzelfde bij Engie (330 euro bonus). Er staat niets over in het contract (net als bij Nuon). Bij Eneco wel overigens, die zou ik dan ook niet aanraden als je wilt een hoger verbruik opgeeft.
Ik heb gebeld met GasLicht.com, en zij vertelde me dat ze idd vanuit de energieleverancier opdracht krijgen de hoogte van de welkomstpremie aan te passen op basis van het ingevulde progonse verbruik. Daarnaast gaven ze aan dat energieleveranciers contracten kunnen weigeren op het moment dat het ingevulde prognose verbruik veel hoger is dan het daadwerkelijke verbruik van afgelopen jaar (wat ze schijnbaar kunnen opvragen bij de netwerkbeheerder ofzo)
Ook gebeld met PriceWise, die gave aan dat als je het contract eenmaal hebt, de welkomstpremie vast staat, onafhankelijk van je daadwerkelijke verbruik.

Mijn conclusie, vul eerst je daadwerkelijke verbruik in, kijk welke kWh en m3 tarieven je krijgt bij de goedkoopste leverancier, en check dan bij een hoger verbruik of een ander je dezelfde (of lagere) tarieven maar met een hogere welkomstpremie kan krijgen bij dezelfde of andere leverancier.

Voor ons concreet, Nuon de goedkoopste op basis van actueel verbruik met welkomstpremie van 230 euro. Maar ik ben gegaan voor ENGIE die lagere tarieven en een hogere (330) welkomstpremie boden.

Ondertussen het contract al binnen, en al ingelogd op de website en het maandbedrag aanzienlijk naar beneden (€140 -> € 80) gezet zodat bijbetalen en de welkomstpremie tegen elkaar weggestreept kunnen worden bij de jaarafrekening. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
ik ben zojuist ook even gaan checken en rekenen wat betreft de nuon aanbieding.
alles doorgerekend naar wat het in 2018 zou kosten met hogere energiebelasting en ODE +21procent belasting toch ?:

Gas: 0,632
elektra: 0.198

wat betreft netbeheer kosten kijkt met toch naar je SJV verbruik van de afgelopen jaren en niet naar wat jij opgeeft toch ? omdat ik de afgelopen jaren minder dan 500M3 gas verbuik betaal ik maar €115 i.p.v €160 voor gas aan Liander.

dit zou in mijn geval betekenen dat ik volgend jaar:
+€345 Gas/stroom
+€324 Liander
+€114 Leveringskosten
-€315 Korting Nuon
-€310 Heffingskorting
-€12.50 Cashback Pricewice

Totaal€145.50/12=13p/m

[ Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 12-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Ik had ook eens gechecked nu mijn jaarcontract tot 01-03-2018 loopt.

Powerpeers is de goedkoopste vanwege de hogere korting die ze geven, blijkt nu (wist ik niet) dat ze niet nu al het contract kunnen afsluiten maar pas eind december.

Nog even afwachten dus.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 11:40

Saffie_time

Why use this? 42!

Iemand een idee wat verstandig is als je naar een nieuwe woning gaat?
Ik zit nu in een 'versprongen tussenwoning' waarbij dus aan beide kanten de halve woning ongeveer contact heeft met buren.
Huis heeft energielabel C.

Nieuwe huis waar we naartoe gaan is vrijstaand en waarschijnlijk lager in energielabel dan C en voorzien van zonnecellen.

Op dit moment mag ik mijn contract reeds opzeggen maar ik kom ongeveer een maand met dubbele huizen te zitten.
Voor het nieuwe huis wil ik graag gaan overstappen.
Ik ben lid van VeH en heb daar dezelfde aanbieding als hierboven ook al gevonden maar vraag me af op welke verbruiken ga je inzetten (nog geen ervaring met zonnepanelen) gezien de redelijk grote verschillen in beide woningen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Saffie_time schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:04:
Iemand een idee wat verstandig is als je naar een nieuwe woning gaat?
Ik zit nu in een 'versprongen tussenwoning' waarbij dus aan beide kanten de halve woning ongeveer contact heeft met buren.
Huis heeft energielabel C.

Nieuwe huis waar we naartoe gaan is vrijstaand en waarschijnlijk lager in energielabel dan C en voorzien van zonnecellen.

Op dit moment mag ik mijn contract reeds opzeggen maar ik kom ongeveer een maand met dubbele huizen te zitten.
Voor het nieuwe huis wil ik graag gaan overstappen.
Ik ben lid van VeH en heb daar dezelfde aanbieding als hierboven ook al gevonden maar vraag me af op welke verbruiken ga je inzetten (nog geen ervaring met zonnepanelen) gezien de redelijk grote verschillen in beide woningen.
Hoog inzetten. Kan het altijd meevallen plus je heb een hogere welkomstkorting.
Indicatie vorige eigenaar + 20%?

EDIT: Staat je verhuizing trouwens niet los van je energiecontract? Je geeft je verhuizing door aan je energieleverancier met daarbij startdatum nieuwe adres en einddatum oud adres.

Als het een tussenwoning is kun je bij de vorige eigenaren/buren nagaan wat het gasverbruik ongeveer is.

[ Voor 13% gewijzigd door Gecko123 op 12-12-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 11:40

Saffie_time

Why use this? 42!

Hmm.
Verbruik in nieuwe woning is aanzienlijk hoger dan wat ik nu heb. Dat was natuurlijk te verwachten als je naar een vrijstaande woning gaat.
Maar het aanbod van VeH is toch niet zo mooi als je zou denken...
Sterker nog ze zijn in stroom tarief duurder en gas iets goedkoper. Netto zou ik erop achteruit gaan als ik daar een contract zou nemen in plaats van de huidige aanbieder met een flexibel tarief te blijven.

* Saffie_time gaat nog eens wat vergelijkingssites proberen om te zien of het toch niet ergens goedkoper kan....

Verwacht stroomverbruik met dubbele meter en zonnecellen: 3000kWh
Verwacht gasverbruik 2000 m³.
Tarieven nu 0.18772/0.17489 per kWh en 0.62553 per m³.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:25
Niek_ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:01:
Zojuist het aanbod vanuit de Vereniging Eigen Huis in de mailbox mbt de collectieve inkoop energie:
1 jaar
Stroom 0,1780
Levering per jaar 39,93
Gas 0,5522
Levering per jaar 39,93

3 jaar
Stroom 0,1848
Levering per jaar 0,00
Eenmalige cashback 30,00
Gas 0,5635
Levering per jaar 0,00
Eenmalige cashback 30,00

Voor zover ik weet kan je je hiervoor nog aanmelden. Zo op het 1e oog wel aardige prijzen.
Ik heb heb aanbod van Vereniging eigen huis 1jr NLE zo juist geaccepteerd maar zie nu dat de kosten van de netbeheerder nog niet bij deze prijzen ingerekend zitten (komt er zo 400 euro per jaar bij op).
Deze netbeheerderkosten zitten wel verrekend bij de all inn prijzen die energie vergelijkingssites aanbieden (o.a. gaslicht.nl).

Dan is het toch niet zon aantrekkelijk aanbod van NLE meer. Ik denk dat ik dus toch maar weer annuleer.
Of zie ik hier iets verkeerd? Net de netbeheer kosten erbij is het aanbod van VEH toch helemaal niet zo gunstig?

• Martinusz
Kiki-1989 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb heb aanbod van Vereniging eigen huis 1jr NLE zo juist geaccepteerd maar zie nu dat de kosten van de netbeheerder nog niet bij deze prijzen ingerekend zitten (komt er zo 400 euro per jaar bij op).
Deze netbeheerderkosten zitten wel verrekend bij de all inn prijzen die energie vergelijkingssites aanbieden (o.a. gaslicht.nl).

Dan is het toch niet zon aantrekkelijk aanbod van NLE meer. Ik denk dat ik dus toch maar weer annuleer.
Of zie ik hier iets verkeerd? Net de netbeheer kosten erbij is het aanbod van VEH toch helemaal niet zo gunstig?
Mijn ervaring is dat dat soort initiatieven vaak niet de allergoedkoopste zijn in de markt.
Ik zou gewoon een prijsvergelijker invullen en de goedkoopste pakken :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40
Tarieven mogen dan wel redelijk scherp zijn, vastrecht is aan de hoge kant en er wordt geen korting gegeven. Ik denk dat je verbruik heel erg hoog moet zijn wil je voordeel uit dat NLE aanbod krijgen.
Pagina: 1 ... 10 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4