Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.162.977 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 16:43

aapelite

Do the kirby!

Kiki-1989 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb heb aanbod van Vereniging eigen huis 1jr NLE zo juist geaccepteerd maar zie nu dat de kosten van de netbeheerder nog niet bij deze prijzen ingerekend zitten (komt er zo 400 euro per jaar bij op).
Deze netbeheerderkosten zitten wel verrekend bij de all inn prijzen die energie vergelijkingssites aanbieden (o.a. gaslicht.nl).

Dan is het toch niet zon aantrekkelijk aanbod van NLE meer. Ik denk dat ik dus toch maar weer annuleer.
Of zie ik hier iets verkeerd? Net de netbeheer kosten erbij is het aanbod van VEH toch helemaal niet zo gunstig?
Aanbod dat ik ontvangen heb staan gewoon de nestbeheerderskosten in het totaaloverzicht. Al met al met vergelijken hier en daar op de diverse websites lijkt het NLE aanbod lang niet gek in ieder geval. Geen enorm verschil, maar veel goedkoper ook nog niet gezien.

Wat me een beetje weerhoudt is de klantvriendelijkheid. Qurrent van vorig jaar viel erg tegen ten opzichte van Greenchoice. Langzaam met inregelen online omgeving, weinig updates aldaar. Van de andere kant er is altijd gewoon energie geleverd en daar gaat het dan ook wel weer gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:27
Verlengingsaanbod van de Nuon:
Meteen 10% korting op de variabele leveringskosten van stroom
Elk jaar 5% extra korting op stroom, oplopend tot 25%
Korting zolang u klant blijft

Schiet echt op als mijn zonnepanelen meer opwekken dan dat ik verbruik. Kortom compleet waardeloos.
Binnenkort maar weer eens rondkijken. Lekkere klantenbinding van Nuon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Trichoglossus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:54:

Schiet echt op als mijn zonnepanelen meer opwekken dan dat ik verbruik. Kortom compleet waardeloos.
En als ze zelfde geintje flikken als essent met zijn zeker dalen, dan is de gas veel duurder. En daar zit geen korting op.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:28
van de vergelijkings-site's komt deze er het voordeligste uit
https://checkenbespaar.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Trichoglossus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:54:

Met een laag verbruik ben je met het jaarlijks overstappen met zo'n 200 tot 250 euro welkomstkorting goedkoper uit dan bij Nuon te blijven zitten.
Pas als je een hoog verbruik hebt, zou die aanbieding wel gunstiger kunnen uitpakken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Onbekend schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:00:
[...]

Met een laag verbruik ben je met het jaarlijks overstappen met zo'n 200 tot 250 euro welkomstkorting goedkoper uit dan bij Nuon te blijven zitten.
Pas als je een hoog verbruik hebt, zou die aanbieding wel gunstiger kunnen uitpakken. :)
Dat valt dit jaar wel tegen zie ik. Vorig jaar met overstappen was er nog een bonus van 250 euro.

Nu kom ik niet hoger dan 175 bij Powerpeers (nieuw bedrijf met nog geen ervaringen) of Eneco met 145 euro.
Als ik mijn verbruik hoger in voer, maakt het nog weinig tot niets uit.
Zolang de huidige energieleverancier zijn klanten niet wilt binden, stap ik inderdaad elk jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ja, de echt goede aanbiedingen zijn meestal alleen rond sept-nov, daarna is het een paar maanden minder.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Trichoglossus schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:46:
[...]

Dat valt dit jaar wel tegen zie ik. Vorig jaar met overstappen was er nog een bonus van 250 euro.

Nu kom ik niet hoger dan 175 bij Powerpeers (nieuw bedrijf met nog geen ervaringen) of Eneco met 145 euro.
Als ik mijn verbruik hoger in voer, maakt het nog weinig tot niets uit.
Zolang de huidige energieleverancier zijn klanten niet wilt binden, stap ik inderdaad elk jaar over.
Even een vergelijking gedaan, en ik zie ook inderdaad dat de welkomstkortingen lager zijn dan een paar maanden geleden. De leverancier Vandebron geeft nu nog wel 230 euro korting, en toevallig heb ik die omdat die voor mij het goedkoopste was. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Ik krijg gewoon een papieren aanbieding van Nuon in de bus met een aanbod voor€250 korting😉

Ga naar Nuon.nl/250cadeau2 om aan te melden.

Doe er je kerst voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
250 euro korting, toch een hoog maandbedrag en nergens een specificatie van de kosten. Ik zeg sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:07:
250 euro korting, toch een hoog maandbedrag en nergens een specificatie van de kosten. Ik zeg sigaar uit eigen doos.
Hangt van je huidige contract af..
Totaal variabele leveringskosten normaaltarief (0 - 10.000 kWh)
€ 0,2179 per kWh (inclusief 5% korting op stroom)

Totaal variabele leveringskosten daltarief (0 - 10.000 kWh)
€ 0,2041 per kWh (inclusief 5% korting op stroom)

Gas:
€ 0,6783 per m3

Vastrecht:
12 maanden * € 4,25 per maand
Voor mij komt het €3,25 duurder uit per maand tov wat ik nu heb bij Nuon. En ik heb €240 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
mb1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:45:
Ik krijg gewoon een papieren aanbieding van Nuon in de bus met een aanbod voor€250 korting😉

Ga naar Nuon.nl/250cadeau2 om aan te melden.

Doe er je kerst voordeel mee!
Ik zit nu al bij de Nuon, dus helaas:

Deze aanbieding is geldig voor nieuwe klanten. Bent u al klant bij ons? Dan kunt u in Mijn Nuon bekijken of uw contract binnenkort afloopt en welk aanbod er dan voor u klaar staat.

Dan krijg ik dus alleen korting op stroom, die ik al zelf opwek. Nuon dwingt mij dus weer om over te stappen

Ik vraag me trouwens wel af hoe ze bij het berekende maandbedrag komen (in mijn situatie)

Geschatte maandbedrag
€ 70,02
Jaarbedrag
€ 590,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Nu online

mb1

_JGC_ schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:07:
Dit soort aanbiedingen met een hoge welkomstbonus is vaak alleen aantrekkelijk bij een laag verbruik.
Verbruik je veel stroom / gas dan kun je vaak beter voor het laagste tarief per eenheid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Blijf gewoon weer bij Greenchoice, was al jaren mijn favoriet nav hun voorwaarden/communicatie en doen ook niet moeilijk als ik met mijn zonnepanelen meer zou produceren dan verbruikt wordt.
Heb wel een collectiviteitskorting bij hen.
De grootste kosten zijn inmiddels de vaste kosten.
De komende jaren maar eens in kaart brengen om te kijken hoever ik voor het gas 100% ff-the grid kan komen en wat een warmtepomp kan bieden voor ons. Iets (geen gas) wat in de toekomst toch er aan zit te komen. Ik zie ze nog geen waterstofgas door het huidige net laten gaan... Met water als verbrandingsafvalproduct zou het wel erg mooi zijn geweest.
Off-the grid met stroom, dan moet je wel een super opslagsysteem hebben om de winter door te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
mb1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:58:
[...]

Dit soort aanbiedingen met een hoge welkomstbonus is vaak alleen aantrekkelijk bij een laag verbruik.
Verbruik je veel stroom / gas dan kun je vaak beter voor het laagste tarief per eenheid gaan.
Nu gebruik ik niet heel veel, maar maandbedrag met 130 euro meer korting dan mijn huidige contract is 10 euro duurder per maand.

Eerste verschil zit al in het vastrecht, dan nog dat dure gas... weg is je korting. Voordeel is vooral voor die mensen die in een nieuwbouwhuis wonen en het dak vol met zonnepanelen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Nu online

mb1

_JGC_ schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:52:
[...]

Nu gebruik ik niet heel veel, maar maandbedrag met 130 euro meer korting dan mijn huidige contract is 10 euro duurder per maand.

Eerste verschil zit al in het vastrecht, dan nog dat dure gas... weg is je korting. Voordeel is vooral voor die mensen die in een nieuwbouwhuis wonen en het dak vol met zonnepanelen hebben liggen.
Ik zou niet afgaan op het maandbedrag, kijk naar het totaalplaatje.
Nuon doet een voorstel voor een maandbedrag wat zo hoog mogelijk is! (zodat Nuon aan het eind van het jaar een beetje terug kan geven ipv. maanden wachten op bijbetaling van deze of geen waar de rekening onverwacht komt...
Dit doet overigens niet alleen Nuon, indien jij liever €100 als voorschot wil betalen kan dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
mb1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:01:
[...]

Ik zou niet afgaan op het maandbedrag, kijk naar het totaalplaatje.
Nuon doet een voorstel voor een maandbedrag wat zo hoog mogelijk is! (zodat Nuon aan het eind van het jaar een beetje terug kan geven ipv. maanden wachten op bijbetaling van deze of geen waar de rekening onverwacht komt...
Dit doet overigens niet alleen Nuon, indien jij liever €100 als voorschot wil betalen kan dat gewoon.
Het gaat niet om het voorschot, maar om de berekening van je te betalen bedrag na invullen verbruik en na aftrek van korting.
Voorschotbedrag kunnen wijzigen is leuk, maar het gaat erom wat je op het eind van de rit betaalt en daarmee is die "aanbieding" niet heel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

aapelite schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:21:
[...]Van de andere kant er is altijd gewoon energie geleverd en daar gaat het dan ook wel weer gewoon om.
En precies dat is nu wat bij iedere leverancier goed gaat. Er wordt niet ergens een kabeltje omgeprikt of een schakelaar omgedraaid als je wisselt (in tegenstelling tot bv. je internetprovider!).

Wat wel anders is/kan zijn, is de manier waarop de klantenservice jou behandelt, je termijnbedrag, etc.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier in mei verhuizen van appartement naar hoekwoning met zonnepanelen. Zitten nu bij greenchoice. Bevalt goed en goede salderingsmogelijkheden. Maar toch, wat een gedoe om uit te zoeken of je elders toch goedkoper uit bent. Zitten al 3 jaar hier nu. Misschien toch maar eens overstappen... lastig :D

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Met blijven zitten krijg je in ieder geval geen welkomstbonus. Korting op de stroomprijs kun je krijgen, handig als je meer opwekt dan je verbruikt...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
snoekds20 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:54:
van de vergelijkings-site's komt deze er het voordeligste uit
https://checkenbespaar.nl/
Tot je doorclickt O-) ze werken alleen met affiliate links en verouderde info lijkt het, van m'n top 3 klopt helemaal niks iig.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dene30
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
*knip* Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 02-01-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Ik gebruik alleen stroom, 2500 piek, 4500 dal. Voor mij was Greenchoice 1 jaar vast het goedkoopste. Zelfs 3 jaar was een stuk duurder bij hun, dus denk dat het een lokkertje is in de hoop dat je blijft hangen.

Scheeld mij in iedergeval 11 euro p/m. Wat behoorlijk is voor alleen stroom. Ik kijk in 2019 wel weer voor iets nieuws.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gisteravond mijn ouders verlengd voor een jaar bij EnergieDirect. Volgens gaslicht en pricewize was Nuon 50 euro goedkoper dan rechtstreeks bij ED afsluiten. Toen mijn ouders 50 euro extra korting de moeite niet waard vonden verlengd, en wat blijkt: nieuwe klanten krijgen 80 euro korting, bestaande klanten 130. En toen waren ze even duur...

Overigens geschrokken van hun verbruik, in positieve zin: vrijstaand huis uit jaren 50, isolatie matig. Van 26 januari tot 31 december 450KWh piek, 2400KWh dal en 1450m3 gas. Waar dat verschil tussen piek en dal vandaan komt mag joost weten, ik vermoed dat de meter is blijven steken op dal. Mijn ouders zijn er totaal niet mee bezig en dachten dat ze tegen normaaltarief werden berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Ook al heb je piek en dal meter dan kan het inderdaad zijn dat het bij elkaar opgeteld word tegen enkel tarief. Net wat je afspreekt.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

_JGC_ schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:32:
Waar dat verschil tussen piek en dal vandaan komt mag joost weten, ik vermoed dat de meter is blijven steken op dal.
Dit is erg eenvoudig vast te stellen danwel uit te sluiten. Kijk overdag waar het pijltje heenwijst (wijst richt actieve telwerk) en doe dit 's avonds na 23:00 uur of in het weekend nog een keer.

De energieleverancier zou dit ook moeten kunnen vaststellen aan de hand van jaarnota's. Als de verhouding normaal-/laagtarief ineens fors afwijkt tov voorgaande jaren, is dit een indicatie dat er iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
route99 schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:09:
Blijf gewoon weer bij Greenchoice, was al jaren mijn favoriet nav hun voorwaarden/communicatie
Heb wel een collectiviteitskorting bij hen.
De grootste kosten zijn inmiddels de vaste kosten.
Tegen actietarieven?
Vroeger kon ik gerust verlengen tegen de tarieven getoond op energievergelijkers, maar dat kon de afgelopen jaren niet meer.

Maar jou is dat wel gelukt? En die collectiviteitskorting, kan iedereen daar aan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
_JGC_ schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:32:
Gisteravond mijn ouders verlengd voor een jaar bij EnergieDirect. Volgens gaslicht en pricewize was Nuon 50 euro goedkoper dan rechtstreeks bij ED afsluiten. Toen mijn ouders 50 euro extra korting de moeite niet waard vonden verlengd, en wat blijkt: nieuwe klanten krijgen 80 euro korting, bestaande klanten 130. En toen waren ze even duur...
Bij deze verkruiksgegevens zie ik op gaslicht een verschil van nog geen 10 euro tussen Nuon en ED. En met een bonus van 130 ipv 80, ben je dus zelfs 40 euro goejekooiper uit! d:)b
_JGC_ schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:32:Overigens geschrokken van hun verbruik, in positieve zin: vrijstaand huis uit jaren 50, isolatie matig. Van 26 januari tot 31 december 450KWh piek, 2400KWh dal en 1450m3 gas. Waar dat verschil tussen piek en dal vandaan komt mag joost weten, ik vermoed dat de meter is blijven steken op dal. Mijn ouders zijn er totaal niet mee bezig en dachten dat ze tegen normaaltarief werden berekend.
Meer dagen laagtarief, consequent je wasjes en droogjes plannen.
Ik noteer iedere week de standen, om vreemde zaken direct te kunnen opmerken en ik heb pas 1 maal meegemaakt dat de meter op normaaltarief was blijven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@potverdikkie FNV lid, is al eerder genoemd door anderen.
Voor mijn functie e.d hoef ik dat niet te doen, maar oa voor het opkomen van mensen die vanaf hun 16e op hun knieën werken en na 45 jaar nog niet met pensioen mogen daar betaal ik graag mijn contributie voor. En er zijn nog een aantal goede zaken. Ik heb een keer een ander contract gekregen na een reorganisatie bij een groot bedrijf, werd binnen 1 dag nagekeken/gecorrigeerd, werd naadloos door het bedrijf overgenomen. Voor een aantal mensen in NL gaat het zo goed dat ze de vakbond onderwaarderen. Ze moesten nog maar eens één generatie terugkijken hoe er voor de rechten gestreden moest worden. Als je dat nu allemaal automatisch krijgt sta je daar niet bij stil, tot het een keer echt mis gaat bij jouw bedrijf en dan... aj... was ik maar lid van een bond...

Principiële zaak dus. Ach dan is het mooi meegenomen, maar daar ben ik geen lid geworden.
Toen ik ca 36 j geleden lid werd bestonden deze zaken niet... Oja, ik ben nog niet uitgewerkt mag hopelijk nog een aantal jaren en das echt veel meer dan 2 of zo...

Heb bijna 3 jaar geleden 15 zonnepanelen op het dak laten leggen, betaal nu max ca 80 p/m aan stroom/gas aan Greenchoice (via FNV). Bij hen heb ik een goed gevoel, na wat swappen vanwege de korting ben uit nu al een aantal jaren bij hen en als ze zo hun principes blijven nakomen blijf ik er voorlopig.

Als de warmteterugwinning/warmtepompen vooral veel beter & beter betaalbaar (=meegenomen) wordt dan kan ik iig voor het gas van het grid helemaal af. ... Wel wat meer stroom dan maar dat kan dan zonder de vaste lasten van het gas makkelijk uit.
Oja, heb gewoon een doorzonwoning in een gezinswijk. Ideaal voor de kids, lopend naar school, geen bankzitters... :+ geen verstopte wijk door ons... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 03-01-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op het moment is de korting bij Engie 280 euro als ik gasverbruik op 2000m3 zet. Ik zag een paar pagina's terug dat die hoger is geweest. Ik heb gekeken via gaslicht, die gaf de hoogste korting. Is die korting van 330 er niet meer? Want dan ga ik deze afsluiten voor een jaar. Nu heb ik Nuon en die is bijna afgelopen en de cashback van 300 euro is al verrekend op de jaarafrekening. Ik had ook meer stroom opgewekt dan verbruikt, dus door de vermindering energiebelasting, teruglevering, cashback en een te hoog geschat verbruik (door verhuizing van een net naoorlogse appartement naar een huis uit de jaren 80 had ik hem voor de zekerheid ook wat hoger gezet, ik wist niet hoeveel het verbruik zou zijn, en ook voor de cashback) heb ik een mooi bedrag wat teruggestort gaat worden. Hopelijk straks bij Engie ook.

[ Voor 4% gewijzigd door darkdesign op 05-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
potverdikkie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:49:
[...]

Bij deze verkruiksgegevens zie ik op gaslicht een verschil van nog geen 10 euro tussen Nuon en ED. En met een bonus van 130 ipv 80, ben je dus zelfs 40 euro goejekooiper uit! d:)b

[...]

Meer dagen laagtarief, consequent je wasjes en droogjes plannen.
Ik noteer iedere week de standen, om vreemde zaken direct te kunnen opmerken en ik heb pas 1 maal meegemaakt dat de meter op normaaltarief was blijven hangen.
Voorheen was er nagenoeg geen verschil. Ik schuif het voor nu op het dagritme:
- alle kinderen uit huis
- vader overdag aan het werk
- moeder nagenoeg elke ochtend aan het werk
- van de oude stempel, 2x per week douchen en paar dagen in dezelfde kleding lopen is heel normaal
- 2 personen genereren op die manier weinig was, wordt nu vaak in weekend gedraaid

Dus ja, 500KWh piektarief kan je wel een koelkast, vrieskist en 5x per week de vaatwasser van laten draaien, de grootverbruikers vallen dan bijna volledig in het daltarief.

Edit: appje van m'n moeder gehad... de meter blijft steken op daltarief.

[ Voor 3% gewijzigd door _JGC_ op 10-01-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben nog vrij nieuw op dit onderwerp, dus wellicht is dit niet een hele slimme vraag. Binnenkort ga ik verhuizen naar aan appartement waarbij wij zelf stroom moeten regelen (zat voorheen in ons huurcontract inbegrepen). Als ik via de verschillende prijsvergelijkers onze gegevens invul komt er altijd een schatting tussen de 2500 en 3000 kWh uit. Wanneer ik aan verschillende vrienden vraag die samenwonen hoeveel ze verbruiken, dan is het hoogste kWh getal wat ik hoorde 2004 kWh. Wij hebben in het nieuwe appartement stadsverwarming en dus geen gas aansluiting. Ook werken wij allebei. Dus alleen s'avonds staat de tv aan, de wasmachine en/of vaatwasser. ;)

Zijn de schattingen van die vergelijkingswebsites altijd extreem hoog, of zie ik gewoon iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Reb87 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:34:
Ik ben nog vrij nieuw op dit onderwerp, dus wellicht is dit niet een hele slimme vraag. Binnenkort ga ik verhuizen naar aan appartement waarbij wij zelf stroom moeten regelen (zat voorheen in ons huurcontract inbegrepen). Als ik via de verschillende prijsvergelijkers onze gegevens invul komt er altijd een schatting tussen de 2500 en 3000 kWh uit. Wanneer ik aan verschillende vrienden vraag die samenwonen hoeveel ze verbruiken, dan is het hoogste kWh getal wat ik hoorde 2004 kWh. Wij hebben in het nieuwe appartement stadsverwarming en dus geen gas aansluiting. Ook werken wij allebei. Dus alleen s'avonds staat de tv aan, de wasmachine en/of vaatwasser. ;)

Zijn de schattingen van die vergelijkingswebsites altijd extreem hoog, of zie ik gewoon iets over het hoofd?
Die gaan uit van Nibud gemiddeldes (met de Franse slag) op basis van het aantal personen in een huishouden (geloof ik). Ze zijn voor de doorsnee mensen niet eens zo heel gek. Maar de gemiddelde persoon kijkt ook niet naar zijn verbruik c.q gaat er niet 'met gezond verstand' mee om.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Het valt mij op dat de energietarieven op gaslicht.com op dit moment flink hoger zijn dan 5 maanden geleden. Als ik hetzelfde verbruik invoer zijn de totale jaarkosten bij een vandaag af te sluiten contract 175 euro hoger dan afgelopen augustus. €993 (vandaag 10-1-2018) versus €818 (2-8-2017). Dat is 21% hoger. Waarvan 45 euro door belasting en 130 euro door de energieleverancier zelf.

Valt mij op dat hier nergens in de media over wordt bericht. Gevolgen van de gaskraan die minder ver open en verwachte economische groei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Gecko123 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:33:
Het valt mij op dat de energietarieven op gaslicht.com op dit moment flink hoger zijn dan 5 maanden geleden. Als ik hetzelfde verbruik invoer zijn de totale jaarkosten bij een vandaag af te sluiten contract 175 euro hoger dan afgelopen augustus. €993 (vandaag 10-1-2018) versus €818 (2-8-2017). Dat is 21% hoger. Waarvan 45 euro door belasting en 130 euro door de energieleverancier zelf.

Valt mij op dat hier nergens in de media over wordt bericht. Gevolgen van de gaskraan die minder ver open en verwachte economische groei?
Waarom zou de media constant moeten berichten over prijsfluctuaties?
Overigens is er genoeg over in het nieuws geweest dat de energierekening en de prijzen duurder zouden worden dit jaar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Overigens is er genoeg over in het nieuws geweest dat de energierekening en de prijzen duurder zouden worden dit jaar.
Waaruit blijkt voor jou dat dit een fluctuatie is? Ik vind het een behoorlijk verhoging die men niet kan toerekenen aan een prijsfluctuatie. 175 euro is toch een heel ander bedrag dan 45 door belastingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11

Dit had ik inderdaad ook, alleen dan binnen een tijdsbestek van 2 weken.
Martinusz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Klopt dat het bekend was. Wat is dan een handige stap om te zetten? In oktober al overstappen omdat het dan goedkoper is dan in januari? En houden de vergelijkers hier geen rekening mee?

Ik ben nieuw in dit topic en ben net overgestapt. Ik ben vorig jaar februari gaan samenwonen dus het was vorig jaar beetje gokken hoe en wat met energie. Het appartementencomplex waar ik woon heeft blokverwarming dus ik betaal een verschot voor de stookkosten aan de verhuurder. Hierdoor is de hoeveelheid gas die ik moet afnemen aanzienlijk lager. Enfin, vorig jaar gekozen voor Eneco. We hadden niet echt tijd om uit te zoeken en de aanbieding was niet zo slecht in mijn ogen. Nu wel overgestapt, Eneco is toch een relatief dure partij. Ik kreeg wel een verlengingsaanbod, daarmee zou ik zo'n 89 euro in de maand moeten betalen. Dat was een vrij forse steiging, maar dit komt door de aangekondigde verhoging van kosten. Ik ben nu overgestapt naar Energiedirect waarbij ik zo'n 15 euro in de maand bespaar. Toch leuk zakcentje in combinatie met de 80 euro cashback actie.

Ik had iemand van Energiedirect aan de lijn. Die zei dat ze acties worden gaan ondernemen om klanten te laten verlengen/blijven. Hebben jullie wel eens meegemaakt dat deze acties interessanter zijn dan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Reb87 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:34:

Schattingen zijn schattingen. Bij contracten met een hoger verbruik zijn de tarieven lager, wat gunstig is als je werkelijk verbruik lager uitkomt. Het grootste risico voor jou is dat je je verbruik zelf te laag inschat, wat leid tot een verrassing aan het eind van je contract (bijbetalen). Je verbruik maandelijks of nog vaker bijhouden scheelt een hoop voor je bewustzijn, nog meer is het weten wat je apparaten ongeveer verbruiken.

Wil je dit niet dan schat je verbruik bewust wat nog hoger in en na 12 maanden weet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gecko123 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Waaruit blijkt voor jou dat dit een fluctuatie is? Ik vind het een behoorlijk verhoging die men niet kan toerekenen aan een prijsfluctuatie. 175 euro is toch een heel ander bedrag dan 45 door belastingen?
Waaruit blijkt dat niet?
175 euro op jaarbasis is 14,50 per maand, als de gasprijzen (en wellicht ook elektriciteitsprijzen) wat stijgen kom je daar wel mee in de buurt hoor.

@ThaAresX:
Je kunt eerder overstappen met wellicht een boete, of je kunt eerder aangeven dat je wilt overstappen per een datum in de toekomst. Ja het was dus verstandiger om vorig jaar een contract af te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
Onze eindafrekening ook gekregen van Eneco. Wij krijgen € 87,25 terug. Ondanks dat wij een overstapboete van € 100,00 (€ 50,00 gas & € 50,00 stroom)

Betalen € 95,00 per maand. Wonen in een hoekwoning uit 2014 met sinds okt. 2017 9 zonnepalen.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
BaZnGaNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:42:
Onze eindafrekening ook gekregen van Eneco. Wij krijgen € 87,25 terug. Ondanks dat wij een overstapboete van € 100,00 (€ 50,00 gas & € 50,00 stroom)

Betalen € 95,00 per maand. Wonen in een hoekwoning uit 2014 met sinds okt. 2017 9 zonnepalen.
Wat je terugkrijgt zegt niets.
Ik betaal 90euro per maand, zonder zonnepanelen en een hoekhuis uit 1982. is maar net wat je doet, hoe je stookt, hoe zuining je CV ketel is, Hoe zuinig je kookt met gas, welke (en hoe zuinige) apparaten je gebruikt, wel of geen droger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
jongetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Wat je terugkrijgt zegt niets.
Ik betaal 90euro per maand, zonder zonnepanelen en een hoekhuis uit 1982. is maar net wat je doet, hoe je stookt, hoe zuining je CV ketel is, Hoe zuinig je kookt met gas, welke (en hoe zuinige) apparaten je gebruikt, wel of geen droger etc.
Hoekhuis uit 1906, betaal +- 100 euro per maand, stook ik wel bij met een pelletkachel dus dat moet kunnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online

Niet in media? Moet je toch eens vaker het nieuws kijken of lezen want als je dit niet geweten hebt......
Maar maak je geen zorgen, al had je vorig jaar afgesloten dan worden belasting en netwerk kosten en heffings korting gewoon door berekend. De energie prijs zelf wijzigt niet namelijk.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Reloader schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Hoekhuis uit 1906, betaal +- 100 euro per maand, stook ik wel bij met een pelletkachel dus dat moet kunnen :P
Ik heb vrij staand en betaal administratie verplicht 5 euro per maand. En aan eind van het jaar krijg ik er 1200 terug uit betaald.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
reneeke1970 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb vrij staand en betaal administratie verplicht 5 euro per maand. En aan eind van het jaar krijg ik er 1200 terug uit betaald.
jij bent de eigenaar van de energiemaatschappij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben inmiddels via Pricewise over van Greenchoice naar Nuon, bij price wise in de bevestiging staan de volgende bedragen:
- € 0,18695 / kWh als enkeltarief voor stroom inc BTW
- € 0,60287 / m3 als tarief voor gas inc BTW

in mijn Nuon omgeving en contract staat echter:
- € 0,1979 voor electra enkeltarief inc btw
- € 0,6273 voor gas inc btw

Een flink stuk duurder dus, iemand enig idee waar dit vandaan komt? Nuon heeft een mega wachtrij telefonisch en is uiteraard via live chat ook niet bereikbaar, dus wil graag eerst even weten of ik zelf niet dom bezig ben.

Edit: overheidsheffingen zijn omhoog, wss omdat bij afsluiten in 2017 de heffingen anders waren dan nu begin 2018?

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 11-01-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Waarschijnlijk heeft dit inderdaad met de verhoging van de belastingen / heffingen te maken.
Vergelijk eens de leveringstarieven van NUON-omgeving met de leveringstarieven van de pricewise bevestiging. Deze zouden gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Reloader schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:54:
[...]

jij bent de eigenaar van de energiemaatschappij :9
Ja het appartementen complex naast mij draait op mijn stroom hi
Verkoop inderdaad ongeveer 10000 kWh ja....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Bobbert schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:39:
[...]

Mijn verbruik is 950m3 (vrijstaand uit 1991, 150m2, gezin van 4), die 2000m3 ingevuld om een aanbieding te krijgen met een hogere welkomstpremie :+

[...]

Ik heb gebeld met GasLicht.com, en zij vertelde me dat ze idd vanuit de energieleverancier opdracht krijgen de hoogte van de welkomstpremie aan te passen op basis van het ingevulde progonse verbruik. Daarnaast gaven ze aan dat energieleveranciers contracten kunnen weigeren op het moment dat het ingevulde prognose verbruik veel hoger is dan het daadwerkelijke verbruik van afgelopen jaar (wat ze schijnbaar kunnen opvragen bij de netwerkbeheerder ofzo)
Ook gebeld met PriceWise, die gave aan dat als je het contract eenmaal hebt, de welkomstpremie vast staat, onafhankelijk van je daadwerkelijke verbruik.

Mijn conclusie, vul eerst je daadwerkelijke verbruik in, kijk welke kWh en m3 tarieven je krijgt bij de goedkoopste leverancier, en check dan bij een hoger verbruik of een ander je dezelfde (of lagere) tarieven maar met een hogere welkomstpremie kan krijgen bij dezelfde of andere leverancier.

Voor ons concreet, Nuon de goedkoopste op basis van actueel verbruik met welkomstpremie van 230 euro. Maar ik ben gegaan voor ENGIE die lagere tarieven en een hogere (330) welkomstpremie boden.

Ondertussen het contract al binnen, en al ingelogd op de website en het maandbedrag aanzienlijk naar beneden (€140 -> € 80) gezet zodat bijbetalen en de welkomstpremie tegen elkaar weggestreept kunnen worden bij de jaarafrekening. *O*
Werkt dit ook als je recent een slimme meter hebt gekregen..? Zit nu bij Easy-Energy maar denk dat ik per saldo gewoon meer betaal aan het eind van de rit omdat ik geen kortingen etc heb. Verbruik op dit moment. 4000 - 4500 kwh per jaar & 20 m3 gas.

Wou proberen om gas hoger in te zetten >:) bijv naar 1500 of 2000 met de aanvraag.

Met deze standen krijg ik bij Engie 280 euro welkomstpremie en anders maar ongeveer 135 euro; bij een jaarcontract.

Eind december verwacht ik dat onze nieuwbouw woning af is, ben ik daar dan verplicht om ook deze leverancier te kiezen? We zullen even 2 huizen hebben naar schatting.

[ Voor 6% gewijzigd door KoRnboy112 op 13-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

KoRnboy112 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:07:
Werkt dit ook als je recent een slimme meter hebt gekregen..? Zit nu bij Easy-Energy maar denk dat ik per saldo gewoon meer betaal aan het eind van de rit omdat ik geen kortingen etc heb. Verbruik op dit moment. 4000 - 4500 kwh per jaar & 20 m3 gas.

Wou proberen om gas hoger in te zetten >:) bijv naar 1500 of 2000 met de aanvraag.

Met deze standen krijg ik bij Engie 280 euro welkomstpremie en anders maar ongeveer 135 euro; bij een jaarcontract.
Wij hebben ook een slimme meter (sinds aantal jaar), dus ja daarmee werkt het ook. Al heb ik m'n gasverbruik 'maar' verdubbeld ipv vertienvoudigd wat jij wilt doen.

Ondertussen is ons contract ingegaan per 8 jan. Ruim daarvoor heb ik het maand tarief van 180 naar 80 euro gezet, allemaal geaccepteerd. Als het goed is bouw ik rond de 330 euro tekort op welke weggestreept kan worden tegen de welkomstpremie op de jaarafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Bobbert schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Wij hebben ook een slimme meter (sinds aantal jaar), dus ja daarmee werkt het ook. Al heb ik m'n gasverbruik 'maar' verdubbeld ipv vertienvoudigd wat jij wilt doen.

Ondertussen is ons contract ingegaan per 8 jan. Ruim daarvoor heb ik het maand tarief van 180 naar 80 euro gezet, allemaal geaccepteerd. Als het goed is bouw ik rond de 330 euro tekort op welke weggestreept kan worden tegen de welkomstpremie op de jaarafrekening.
Goed om te horen! Hoe lang duurde het bij jou voordat het contract binnen was? Was dat enkele dagen of enkele weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

KoRnboy112 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Eind december verwacht ik dat onze nieuwbouw woning af is, ben ik daar dan verplicht om ook deze leverancier te kiezen? We zullen even 2 huizen hebben naar schatting.
Je kunt gewoon kiezen welke leverancier je daar neemt natuurlijk. Al helemaal met Easy Energie, want dat is maandelijks opzegbaar, dus overzetten is niet verplicht ivm een contract.

Stel je had net een jaar Engie afgesloten, dan had je even contact moeten opnemen. Meestal kan je de boel dan gewoon overzetten zonder boete, behalve in buizondere situaties als ze niet kunnen leveren. Dan kun je meestal kosteloos opzeggen, maar ontvang je ook je welkomstbonus niet meer.

Ik zou dus absoluut aanraden hoog in te zetten in de vergelijker (bijv. 4500kWh / 2000 m3) en dan de beste deal uit te kiezen. Let op: de beste deal is dan vaak de deal met de hoogste welkomstkorting, niet per se die met ht laagste jaarbedrag in de vergelijker, omdat die ervan uitgaat dat je ook daadwerkelijk 2000 m3 verstookt.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

KoRnboy112 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:48:
Goed om te horen! Hoe lang duurde het bij jou voordat het contract binnen was? Was dat enkele dagen of enkele weken?
vr 8 dec einde middag aangevraagd via gaslicht.com
ma 11 dec 's avonds contract bevestiging van Engie
Bijna binnen 24 uur werkuren dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
Bobbert schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:41:
[...]

vr 8 dec einde middag aangevraagd via gaslicht.com
ma 11 dec 's avonds contract bevestiging van Engie
Bijna binnen 24 uur werkuren dus _/-\o_
toevallig zojuist mijn acceptatie mail gehad. Verwacht in deze dagen ook het contract. Kon mijn verbruik nog niet aanpassen geloof ik. Waar zit dat ergens in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien ietwat offtopic voor hier, maar ook wel vrij direct gekoppeld: Ik heb tot Januari 2017 (Dus jaar geleden) bij Qurrent gezeten en toen opgezegd, en overgestapt naar Greenchoice. Inmiddels ook de volgende overstap al weer gemaakt en ook de afrekening van Greenchoice gehad.

Wilde even vergelijken met Qurrent eindafrekening en verbruik en kwam er toen achter dat Qurrent in hun "Mijn Energie" omgeving nog steeds mijn slimme meter uitleest en allerlei data verzamelt. Ik kan dit niet zelf uitzetten bij hun, en vroeg me überhaupt af wat hier de regels voor zijn vanuit ACM?

Lijkt me toch dat leveranciers dit gewoon automatisch moeten stoppen als je geen klant meer bent? Bij Nuon kan ik zelf activeren en deactiveren, dus dat is wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren werd ik gebeld door Eneco, mijn huidige leverancier. Ze deden het aanbod om een contract aan te gaan voor 4 jaar + een gratis Toon thermostaat.
Uiteindelijk ben ik gezwicht, maar nu heb ik er een vervelend gevoel over. Normaal stap ik elk jaar over naar een interessant aanbod, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet persé voordelig uit ben met 0,21 ct/elektra en 0,69 ct/gas.
Is er nog steeds het advies om geen langdurende contracten af te sluiten of ziet iemand hier dat anders?
Overigens kan ik er binnen 14 dagen weer vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
koelkast schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:51:
Gisteren werd ik gebeld door Eneco, mijn huidige leverancier. Ze deden het aanbod om een contract aan te gaan voor 4 jaar + een gratis Toon thermostaat.
Uiteindelijk ben ik gezwicht, maar nu heb ik er een vervelend gevoel over. Normaal stap ik elk jaar over naar een interessant aanbod, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet persé voordelig uit ben met 0,21 ct/elektra en 0,69 ct/gas.
Is er nog steeds het advies om geen langdurende contracten af te sluiten of ziet iemand hier dat anders?
Nooit langjarig!!! wanneer leert men het nu eens..... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
koelkast schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:51:
Gelijk annuleren :P
Je hebt je bedacht en wil er toch vanaf :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Gelijk annuleren :P
Je hebt je bedacht en wil er toch vanaf :)
Duidelijk! Zo even een telefoontje richting Eneco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31

MsG

Forumzwerver

Vaak communiceren ze via de telefoon ook niet consequent de feitelijke eindbedragen, maar schemeren ze soms met korting op een bepaald vastrecht die ze dan weer rechtrekken met een bepaald KWH-tarief of vice versa. Daarom hou ik niet van die bel-aanbiedingen, want ze kunnen het nooit op papier zetten en geven je nooit (los van de wettelijke) nadenktijd, dat zijn van die typische truukjes die je ook veelvuldig bij het China-shoppen tegenkomt.

Als ik met een partij te maken krijg die me heel erg het gévoel van korting wil geven, maar me cijfermatig gewoon een poot uit loopt te draaien ren ik gerust naar een andere aanbieder. Zeker bij het extreem homogene aanbod van energie, waar je alleen nog wat knotjes-aanbieders hebt die wat op duurzaamheid inspelen maar er verder nauwelijks verschil is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou ik mag ook weer het een en ander gaan uitzoeken.
Ben overgestapt van EON naar energiedirect per 1 november.
Nu kreeg ik in November de eindafrekening van EON waar ik nog wat tegoed zou hebben a 270 euro ongeveer. Dus dat is lekker.
In December kreeg ik echter een automatische incasso terwijl ik overgestapt ben. Dus ik gelijk terug laten boeken want waarom zouden ze in december een automatische incasso sturen terwijl ik niet meer bij hun zit. Kreeg ik in januari een brief dat ze hadden geprobeerd een automatische incasso te doen en dat dit niet was gelukt en of ik dat alsnog wilde overboeken. Dus ik ben maar even gaan kijken op mijn rekening overzicht en zag dat ze dit in November ook al hadden gedaan. Dus die ook terug laten boeken.
Gelijk een mail gestuurd en gevraagd om uitleg en krijg ik te horen dat ik die 2x gewoon moet betalen want met de afrekening hadden ze er al rekening mee gehouden dat november en december alsnog ingehouden zou worden ondanks dat ik daar geen klant meer ben....
Dus nu moet ik die oude afrekening gaan opzoeken en kijken of het klopt. Echter staat die niet in de mail maar kan ik die ophalen als ik inlog bij EON. Maarja, ik ben geen klant meer......
Ze hebben wel een `nieuwe` gestuurd maar ik kan dus niet controleren of die ook hetzelfde is als de `oude` of dat ze dat er ff bij hebben gezet....
Maar het leuke is dat je als leek natuurlijk nooit kan berekenen hoe het zit met al die tarieven, leveringen , dal en hoog tarieven etc. Vorige keer ging dit een stuk makkelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 18-01-2018 15:18 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

altijd zelf je standen/tarieven ergens opslaan... dan kan je precies uitrekenen wat je zou moeten betalen.

op je bankafschriften kan je precies terugzien wat er betaald is. Met elkaar vergelijken. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De jaarafrekening van Nuon gekregen. 300 euro terug + welkomstbonus van 250 euro maakt 550 euro.
Voorstel voor het termijnbedrag is 30 euro per maand hoger..ik zie die logica niet echt...

En een nieuwe aanbieding.......erg handig aangezien ik meer stroom opwek dan ik verbruik. Compleet nutteloos dus in mijn geval. Dat wordt dus weer overstappen.

"Trouwe klanten verdienen iets extra’s, vinden wij. Bij uw nieuwe contract krijgt u daarom direct 10% Blijven Loont-korting op de variabele leveringskosten van stroom. Elk jaar komt daar 5% extra korting bij, tot u na 3 jaar al een blijvend voordeel heeft van 25%. Dit voordeel houdt u zolang u klant blijft."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Hier de eindafrekening van de Nuon ook binnen. De eerste over een volledig jaar in dit huis en dat ik er ook daadwerkelijk het hele jaar woon, dus vergelijken met andere aanbieders wordt nu wat eenvoudiger (exact jaarverbruik ipv schatten).
Ik moet overigens nog 23eu bijbetalen, best goed ingeschat een jaar terug dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ze zijn van slag bij Nuon.... |:(

"Op 31 december 9999 loopt uw energiecontract voor Nuon Stroom en Nuon Gas af. We vinden het fijn dat u klant bij ons bent en willen graag dat u blijft. Daarom hebben we een aanbieding, speciaal voor u. Zo blijft u bij ons in goede handen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Trichoglossus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
De jaarafrekening van Nuon gekregen. 300 euro terug + welkomstbonus van 250 euro maakt 550 euro.
Voorstel voor het termijnbedrag is 30 euro per maand hoger..ik zie die logica niet echt...

En een nieuwe aanbieding.......erg handig aangezien ik meer stroom opwek dan ik verbruik. Compleet nutteloos dus in mijn geval. Dat wordt dus weer overstappen.

"Trouwe klanten verdienen iets extra’s, vinden wij. Bij uw nieuwe contract krijgt u daarom direct 10% Blijven Loont-korting op de variabele leveringskosten van stroom. Elk jaar komt daar 5% extra korting bij, tot u na 3 jaar al een blijvend voordeel heeft van 25%. Dit voordeel houdt u zolang u klant blijft."
Het is altijd makkelijk grote kortingen te geven als je basis prijs maar hoog genoeg is....

Je krijgt die korting ook alleen maar op je stroom en niet op gas. Voor mij is gas een veel grotere kostenpost dan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Trichoglossus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
De jaarafrekening van Nuon gekregen. 300 euro terug + welkomstbonus van 250 euro maakt 550 euro. Voorstel voor het termijnbedrag is 30 euro per maand hoger..ik zie die logica niet echt...

En een nieuwe aanbieding.......

Ik moet nog een half jaar wachten (stap altijd in juli over) maar dan krijg ik ook de eindafrekening van Nuon. Het voorstel heb ik wel vaker meegemaakt. Bij Eneco, Nuon, Greenchoice, Flexenergie. Allen gaven mij een hoger termijnbedrag terwijl ik op de jaarrekening de oprotbonus in mindering kreeg en toch nog geld retour kreeg. Schijnbaar is het logica van het systeem die ze gebruiken om zo meer geld per klant te incasseren.

En die blijven loont actie is echt een gedrocht. Elke jaar kan ik meer cashback pakken dan 10% op mijn jaarbedrag (€350 tot €400) wat je aan korting moet krijgen. En dan heb ik de overstapbonus nog niet eens meegerekend. Dus groot gelijk dat je overstapt. Overigens heb ik geen eens zonnepanelen dus wat dat betreft zit ik niet met teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04

_Apache_

For life.

Een tijdje geleden van Eneco naar VandeBron overgestapt, Eneco vond ik maar log, onveilig ( wachtwoorden worden ongehasht opgeslagen) en duur.

Nu is het per maand 30 euro goedkoper, facturen zijn er sneller en heb de service desk van vandebron niet meer nodig gehad, alles klopt en is duidelijk.

Een blijvertje wat mij betreft. :)

Achteraf probeerde Eneco nog een huurcontract voor een boiler te laten doorlopen(*)

(*) Elektische boiler van dit format was 900 euro, de vorige eigenaar had deze al vanaf 2002 lopen (ik heb dit blijkbaar overgenomen vanaf 2010). 15 euro per maand.

15 jaar * 15 euro /maand = 2700 euro. En de Eneco wilde graag ook nog de restwaarde hebben. Uiteindelijk heb ik zo lang lopen leuren dat niet bepaald kan worden wat een redelijke restwaarde wasm, dat het uiteindelijk kwijtgescholden is.
Wat een ballentent.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik kom uit bij Powerpeers (nooit van gehoord) of E-on, of Eneco, als ik nu mijn gegevens invul.
VandeBron is 230 euro duurder, schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Trichoglossus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:41:
Ik kom uit bij Powerpeers (nooit van gehoord) of E-on, of Eneco, als ik nu mijn gegevens invul.
VandeBron is 230 euro duurder, schiet niet op.
Weet niet hoeveel je terug levert aan stroom, maar probeer maar eens gas en stroom te scheiden bij verschillende leveranciers. Kan best goedkoper uitvallen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
reneeke1970 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Weet niet hoeveel je terug levert aan stroom, maar probeer maar eens gas en stroom te scheiden bij verschillende leveranciers. Kan best goedkoper uitvallen.
Ik weet niet precies wat ik terug lever. 10 zonnepanelen, zo rond de 2200 kWh gok ik. Ik heb al 3 jaar op rij stroom over.

Met de overstapbonus en het terug te krijgen bedrag heb ik uiteindelijk in 2017 netto 31 euro/maand betaald. Dat zal komend jaar iets meer worden, aangezien de overstapbonus wat lager zal uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:04
Kom via gaslicht uit bij Powerpeers en Energie flex. Beiden nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met een van die partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Nuon heeft mij wel de eindrekening voor gas gestuurd, met 150 euro welkomstbonus. Op de eindafrekening voor elektriciteit wacht ik nu 3 weken. Emailtje gestuurd, maar "sowieso binnen 5 werkdagen antwoord" gaat niet meer lukken. Apart dat ze dit gesplitst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:
Kom via gaslicht uit bij Powerpeers en Energie flex. Beiden nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met een van die partijen?
Stap al jaren over, maar nog nooit (gelukkig) problemen gehad. Ken deze providers niet, maar het risico lijkt me niet echt groot. Verder was het in het begin nog wel interessant om over te stappen, leverde nog wel iets op, maar dat is inmiddels wel genivelleerd. Nauwelijks nog iets te "verdienen" als je het mij vraagt, hooguit wat 10-tjes over een jaar gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:
Ik heb een jaar bij Energie flex gezeten. Ze verplichten je een slimme energiemeter want anders kunnen ze geen electriciteit en gas leveren. Zoals met andere partijen een jaar bij gezeten met een vast contract en weer overgestapt. Het is mij echt om het even waar ik zit of aan wie ik betaal. Ik kies per jaar de goedkoopste inclusief leuke cashback en overstapbonus. Het ene jaar was Energieflex het goedkoopste, de andere keer Eneco, Nuon, Greenchoice. Ga wss dit jaar over naar Engie als zij hun 280/300 euro bonus nog aanhouden tot april. Want ik kan pas per 1 april over, slechte bij enkele zoals Budget Energie kan ik al per 1 januari overstappen. Maar die zijn niet interessant genoeg gelet op mijn lage verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
Trichoglossus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet precies wat ik terug lever. 10 zonnepanelen, zo rond de 2200 kWh gok ik. Ik heb al 3 jaar op rij stroom over.

Met de overstapbonus en het terug te krijgen bedrag heb ik uiteindelijk in 2017 netto 31 euro/maand betaald. Dat zal komend jaar iets meer worden, aangezien de overstapbonus wat lager zal uitpakken.
Dat je 2200 kWh opwekt is niet hetzelfde als terug leveren. Verbruik je minder dan 2200 in je huis?
Hetgeen wat je over hebt, dat lever je terug. En daarvoor krijg je bij gc het meest, namelijk 13.3 cent.
Zeer belangrijk dat je dit bij vergelijker juist in vult. Heb vermoeden dat jij het niet invult anders wist je hoeveelheid wel.
Geeft heel ander beeld van juiste leverancier.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
reneeke1970 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Dat je 2200 kWh opwekt is niet hetzelfde als terug leveren. Verbruik je minder dan 2200 in je huis?
Hetgeen wat je over hebt, dat lever je terug. En daarvoor krijg je bij gc het meest, namelijk 13.3 cent.
Zeer belangrijk dat je dit bij vergelijker juist in vult. Heb vermoeden dat jij het niet invult anders wist je hoeveelheid wel.
Geeft heel ander beeld van juiste leverancier.
Je hebt gelijk. Was even wat afwezig toen ik het tikte merkte ik 8)7
Ik hou 200 tot 500 kWh per jaar over. 13 ct of 7 ct vergoeding maakt dan ook niet heel veel verschil.
Ik kan niet meer zien wat mijn zonnepanelen exact opleveren per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 12:58

QinX

Shai-Hulud

Ik ben einde van van december overgestapt van Energieflex naar Essent, telefonisch aangezien zij voor mij goedkoper waren dan wat ik via EasySwitch zou krijgen.

15-01 is mijn contract ingegaan en vandaag ben ik mijn tabellen bij aan het werken met de nieuwe tarieven.
Ik vergelijk dan altijd even wat ik per mail qua tarieven toegestuurd krijg en wat ik nu daadwerkelijk volgens het essent klantenportaal aan tarieven heb.

Nu weet ik dat per 1 januari vaak de energiebelasting en opslag duurzame energie etc wijzigt, dat ligt aan de overheid en niet Essent.

Echter de vaste tarieven zijn nu ook anders. Mag dat uberhaupt wel? Ik neem aan dat op z'n minst hun eigen tarieven contractueel vast liggen.

Als ik alles neem dan ben ik nu een EUR 10 per maand duurder uit.
Maar als ik de externe partijen weg laat is het alsnog EUR 4 per maand dat hun eigen tarieven nu duurder zijn.

Simpel gezegd:
Normaaltarief is +0,114
daltarief is +0,008
Gastarief is +0,0509

Mijn verbruik van vorig jaar

NormaalDalGas
Verbruik11921382539
Teruglevering830 539

Hier is mijn tabel met de tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AlVSOP7.png

Moet ik dit kunnen verhalen bij hun? Wat zou de beste aanpak zijn in deze?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik zou het bij Essent navragen.
Je hebt een contract gekregen van Essent via de mail dan lijkt mij dat die tarieven geldend zijn.

Maar ik ben daar juridisch niet in thuis dus weet niet wat daarvan afgeweken mag worden.
Ik zie het zo dat je een contract heb gekregen van Essent en dat die dan bindend is tenzij er uitzonderingen gemaakt zijn in de mail die je hebt gekregen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Uit de pdf van mijn tarieven die ik van Essent per mail heb gekregen
De vermelde tarieven zijn geldig vanaf de ingangsdatum van de overeenkomst zoals vermeld in Mijn Energieovereenkomst. De tarieven van teruglevering boven verbruik, netbeheerkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en btw kunnen periodiek wijzigen. Variabele tarieven wijzigen meestal tweemaal per jaar, in de regel per 1 januari en 1 juli.
Wat dat betreft dus wat ik zei, alles behalve de vaste kale tarieven kunnen wijzigen, waar ik dan ook "vrede" mee heb. Alleen dat de tarieven zijn aangepast ben ik het niet mee eens.

In de PDF, Mijn Energieoverkomst, staat exact dezelfde zin:
De tarieven van teruglevering boven verbruik, netbeheerkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en btw kunnen periodiek wijzigen.
Ik zal Essent na het weekend benaderen, maar wilde graag wat "IANAL" inzichten van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
QinX schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:26:
Uit de pdf van mijn tarieven die ik van Essent per mail heb gekregen

[...]

Wat dat betreft dus wat ik zei, alles behalve de vaste kale tarieven kunnen wijzigen, waar ik dan ook "vrede" mee heb. Alleen dat de tarieven zijn aangepast ben ik het niet mee eens.

In de PDF, Mijn Energieoverkomst, staat exact dezelfde zin:

[...]

Ik zal Essent na het weekend benaderen, maar wilde graag wat "IANAL" inzichten van anderen.
Op de website zijn standaard tarieven, speciale acties of telefonische afspraken staan daar natuurlijk niet op.
Maar als ik jou tabel bekijk lijkt het verschil allemaal in of ex te zijn.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

reneeke1970 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:29:
[...]

Op de website zijn standaard tarieven, speciale acties of telefonische afspraken staan daar natuurlijk niet op.
Maar als ik jou tabel bekijk lijkt het verschil allemaal in of ex te zijn.....
Bingo! Dat had ik dus helemaal over het hoofd gezien 8)7 , de losse tarieven op de website zijn inderdaad allemaal inclusief waar dat in de email allemaal exclusief is. Nu klopt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:27
Afgelopen juli overgestapt naar Vandebron. Termijnbedrag werd door hun gesteld op 165 euro, wat totaal niet strookt met het verbruik (nieuwbouwappartement). Destijds telefonisch het termijnbedrag verlaagd naar een reëel (maar nog steeds conservatief ingeschat) termijnbedrag van 60 euro. Nu zie ik plotseling dat ze het termijnbedrag eenzijdig en zonder bericht hebben teruggebracht naar 165 euro voor 2018, en dat dit gisteren al is afgeschreven van mijn rekening. Meer mensen die overgestapt zijn naar Vandebron waar ditzelfde gebeurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
OosterF schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:25:
Afgelopen juli overgestapt naar Vandebron. Termijnbedrag werd door hun gesteld op 165 euro, wat totaal niet strookt met het verbruik (nieuwbouwappartement). Destijds telefonisch het termijnbedrag verlaagd naar een reëel (maar nog steeds conservatief ingeschat) termijnbedrag van 60 euro. Nu zie ik plotseling dat ze het termijnbedrag eenzijdig en zonder bericht hebben teruggebracht naar 165 euro voor 2018, en dat dit gisteren al is afgeschreven van mijn rekening. Meer mensen die overgestapt zijn naar Vandebron waar ditzelfde gebeurt is?
Systeem kijkt naar historische gegevens en die deugen vaak niet, even bellen en ze zetten het vast zo terug.
Nu wel gelijk op 45 zetten haha

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:27
Ik ga vanmiddag even bellen @reneeke1970. Ik neem aan dat het dan inderdaad weer wordt aangepast. Dat ze dit zonder bericht en zonder mijn toestemming in een lopend contract doen heeft er echter wel voor gezorgd dat ik niet snel weer een contract bij ze afsluit. Energie is energie immers ;)

Edit: zojuist contact gehad met Vandebron. Ze erkenden dat het een fout was aan hun kant. Termijnbedrag is teruggezet naar de oorspronkelijke 60 euro, en het teveel betaalde termijnbedrag wordt verrekend met de toekomstige incasso's.

[ Voor 28% gewijzigd door OosterF op 24-01-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
OosterF schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:20:
Ik ga vanmiddag even bellen @reneeke1970. Ik neem aan dat het dan inderdaad weer wordt aangepast. Dat ze dit zonder bericht en zonder mijn toestemming in een lopend contract doen heeft er echter wel voor gezorgd dat ik niet snel weer een contract bij ze afsluit. Energie is energie immers ;)
Gebeurt wel vaker bij vdb.
Qurrent deed het ook wel eens bij mij, toen ik zei laat de overige maanden maar op nul staan zeiden ze nee dat kan niet meneer.
Ondanks dat ze in één keer voor vier maanden hadden afgeschreven.
Was inderdaad reden om weg te gaan en te blijven....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
En je krijgt het aan het eind van het contract toch weer terug.
Leuk spaarpotje toch ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Nu online
MdO82 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:57:
En je krijgt het aan het eind van het contract toch weer terug.
Leuk spaarpotje toch ;)
Ik weet het goed gemaakt, jij geeft mij 500 euro en over een jaar krijg je het terug.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
reneeke1970 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Ik weet het goed gemaakt, jij geeft mij 500 euro en over een jaar krijg je het terug.
Met rente ? O-) :+

Ik snap dat niet iedereen het fijn vind om geld bij een bedrijf te stallen en dan weer terug te krijgen.
Zelf heb ik zoiets van laat het maar lekker staan en als het dan terugkomt na verrekening is weer een leuk stukje vakantiegeld :)

Maar het is inderdaad hoe je erover denkt.
Zoals jij zal het waarschijnlijk niet fijn vinden om geld ergens neer te zetten zodat zij rente trekken van je centen (al is dat al niet heel veel meer) maar nogmaals ieder doet het op zijn manier

[ Voor 50% gewijzigd door MdO82 op 24-01-2018 18:38 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
MdO82 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:35:
[...]
Met rente ? O-) :+

Ik snap dat niet iedereen het fijn vind om geld bij een bedrijf te stallen en dan weer terug te krijgen.
Zelf heb ik zoiets van laat het maar lekker staan en als het dan terugkomt na verrekening is weer een leuk stukje vakantiegeld :)

Maar het is inderdaad hoe je erover denkt.
Zoals jij zal het waarschijnlijk niet fijn vinden om geld ergens neer te zetten zodat zij rente trekken van je centen (al is dat al niet heel veel meer) maar nogmaals ieder doet het op zijn manier
Ik vind dat spaarpotje verhaal altijd zo'n onzin. Het lijkt wel of mensen die dat doen niet met geld kunnen omgaan, en het dan liever ergens anders hebben staan. Om daarna het geld wat ze terugkrijgen meteen aan iets uit te kunnen geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Een beetje off-topic misschien ;)
Er is trouwens een mooi topic voor: https://gathering.tweaker...ist_messages/1585883/last
Trichoglossus schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:16:
[...]

Ik vind dat spaarpotje verhaal altijd zo'n onzin. Het lijkt wel of mensen die dat doen niet met geld kunnen omgaan, en het dan liever ergens anders hebben staan. Om daarna het geld wat ze terugkrijgen meteen aan iets uit te kunnen geven :+

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ik ga voor het minimale (maar wel realistische) maandbedrag, ons verbruik is redelijk stabiel de laatste jaren. Zojuist de 2e helft van de eindafrekening van Nuon ontvangen (ben eind 2017 geswitched). Gas was al bekend, elektriciteit moesten ze wat langer over puzzelen.

Uiteindelijk zo'n 2000 kWh netto teruggeleverd à EUR 0,07 / kWh en daarbij EUR 150,- welkomstbonus (voor gas ook EUR 150,- ontvangen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 22:37
Eind maart loopt mijn huidige contract af. Vorig jaar voor het eerst over gestapt.

Nu vraag ik me af wanneer je nu het beste weer over kan stappen. Na 31 maart aanvragen? Of twee weken van tevoren aangezien je 14 dagen bedenktijd hebt. Bij veel sites kun je namelijk de ingangsdatum niet invullen.

Voor 31 maart beëindigen is geen optie want dan loop ik de welkomstbonus mis. Wat is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Highfive95 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:22:
Eind maart loopt mijn huidige contract af. Vorig jaar voor het eerst over gestapt.

Nu vraag ik me af wanneer je nu het beste weer over kan stappen. Na 31 maart aanvragen? Of twee weken van tevoren aangezien je 14 dagen bedenktijd hebt. Bij veel sites kun je namelijk de ingangsdatum niet invullen.

Voor 31 maart beëindigen is geen optie want dan loop ik de welkomstbonus mis. Wat is jullie ervaring hierin?
Het ligt er een beetje aan bij wie je zit.
https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment
Hier kan je kijken wat je huidige leverancier hanteert.
Maar vaak is het zo als je binnen 3 maanden overstapt voordat je contract afloopt dan neem de nieuwe leverancier het einddatum over van je huidige contract.

Dus je kan nu al een aanvraag indienen om over te stappen naar de leverancier die je wilt.
Je zit al ver binnen je termijn van je huidige contract wellicht ;)

Maar vul je gegevens in op de website en je weet het zeker

"We raden u aan om ongeveer 6 tot 8 weken voor afloop van het contract over te stappen"

Je zit in ieder geval aan bijna aan de 8 weken

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 25-01-2018 12:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit te twijfelen tussen EnergieFlex of Nuon. Ik zit in een simpele situatie met 1500kWh dal en 1500kWh piek zonder gas en zonnepanelen. EnergieFlex is voor een geheel jaar 2,5 euro goedkoper maar qua naam voor mij volledig onbekend, wellicht dan toch maar voor Nuon gaan.
Merk wel dat we er direct 3-4 euro per maand op achteruit gaan :(

Overigens van mijn huidige maatschappij, BudgetEnergie, een mail gekregen over Trouwe Klant-voordeel. Die tarieven zijn hoger dan nieuwe klanten krijgen via Independer... idioot gedoe.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Dag all,
Heb jullie hulp nodig. Ivm een nieuwbouw huis gaan wij (vrouw, dochters en ik) gedurende dit gehele jaar bij mijn ouders wonen. Mijn broertje woont ook al bij mijn ouders. Dit betekent dus dat in totaal 5 volwassenen en 2 kinderen in huis wonen.

Ik wil vandaag voor mijn ouders overstappen van energieleverancier. Hierbij wil ik zoveel mogelijk rekening houden met het daadwerkelijke gebruik, om ook achteraf verrassingen te voorkomen. Wat ik daarom heb gedaan is om het verbruik op basis de jaarafrekening van mijn ouders en die van ons bij elkaar op te tellen. Dit is in totaal voor stroom 4.725kwh en voor gas 4583m3.

Echter, als ik bijvoorbeeld bij Easyswitch uitga van 5 volwassenen (zonder het werkelijke verbruik in te vullen) krijg ik 5250 kwh voor stroom (komt overeen) en “maar” 2000m3 voor gas.

Mijn vraag is dan ook of het optellen van het werkelijke verbruik van gas wel een juiste gedachte is. Ik kan me voorstellen dat het gas verbruik min of meer hetzelfde blijft ongeacht aantal personen? Immers verwarming staat aan/eten koken etc hetzelfde. Of raden jullie mij aan om het werkelijke verbruik mee te nemen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Simpelweg optellen, zo werkt het niet. Je hebt een deel verbruik wat er altijd is, ongeacht het aantal personen. En daarbij een gedeelte wat oploopt bij meer gebruik.
Is het niet het eerlijkst om te delen door jet aantal personen en ieder zijn bijdrage te betalen? Met ingewikkelde berekeningen gaat het ruzie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
HerZon schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:10:
Simpelweg optellen, zo werkt het niet. Je hebt een deel verbruik wat er altijd is, ongeacht het aantal personen. En daarbij een gedeelte wat oploopt bij meer gebruik.
Is het niet het eerlijkst om te delen door jet aantal personen en ieder zijn bijdrage te betalen? Met ingewikkelde berekeningen gaat het ruzie opleveren.
Dank voor je reactie! Het gaat er eigenlijk niet om wie wat betaald. Dat is geen probleem. Maar meer om het verbruik schatten zodat ik de juiste leverancier eruit pik. Want het maakt dan wel verschil wie het goedkoopst is, volgens mij.

Dus jij zegt eigenlijk ook t.a.v. het gas sluit aan bij wat Easyswitch aangeeft (2000m3) bij 5 volwassenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Xtince schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:54:
Echter, als ik bijvoorbeeld bij Easyswitch uitga van 5 volwassenen (zonder het werkelijke verbruik in te vullen) krijg ik 5250 kwh voor stroom (komt overeen) en “maar” 2000m3 voor gas.

Mijn vraag is dan ook of het optellen van het werkelijke verbruik van gas wel een juiste gedachte is. Ik kan me voorstellen dat het gas verbruik min of meer hetzelfde blijft ongeacht aantal personen? Immers verwarming staat aan/eten koken etc hetzelfde. Of raden jullie mij aan om het werkelijke verbruik mee te nemen?

Alvast bedankt!!
Het gasverbruik zal wel hoger worden, meer/langer douchen, en mogelijk ook meer kamers verwarmen.

Waarom wil je in deze situatie overstappen? Voor de overstappremie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Trichoglossus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Het gasverbruik zal wel hoger worden, meer/langer douchen, en mogelijk ook meer kamers verwarmen.

Waarom wil je in deze situatie overstappen? Voor de overstappremie?
Eigenlijk zit het zo dat mijn ouders mijn huidige woning hebben gekocht. Ik een nieuwbouwhuis. Ze komen dus “bij mij” inwonen. Ik heb mijn energiecontract beeindigd (om te kunnen sparen voor mijn nieuwe woning) en als mijn ouders (meer dan 10 jaar klant bij nuon) kregen een absurde aanbieding als ze nuon mee zouden nemen. Veel te duur dus. Vandaar de reden.

Ok, hoger dacht ik al wel. Maar zou een verschil van meer dan 2000m3 redelijk zijn?
Pagina: 1 ... 11 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4