woekele schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:07:
enige wat ik vrees is dat independer dezelfde tarieven hanteert en de welkomstbonus 'verrekent' in de tarieven op basis van je verbruiksschatting. Maar dan zouden ze dat toch ergens moeten melden. Zo niet, dan zal het wel zo (moeten) zijn

Dat zou je inderdaad denken. Het zou dan echter een verschil van €170,- moeten zijn tussen Independer en GL/PW. Het verschil is echter 'maar' €31.05.
Joepla schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:08:
Er wordt gigantisch geknutseld met bedragen. Krijg je korting van EUR 200,- , dan betaal je daar weer flink meer vastrecht, waardoor eea weer vrijwel gecompenseerd wordt. Goed opletten dus, uiteindelijk is alleen het bedrag onder de streep interessant, waarbij de evt. bonus meegerekend wordt.
Wat bedoel je met het vastrecht? De 'Totale Netbeheerkosten', Vaste leveringskosten of het Vasterecht transport.
De kosten zijn namelijk uit de volgende onderdelen opgebouwd.
Stroom
Leveringstarief stroom.................Variabel (afhankelijk van prijs kWh)
Energiebelasting + Opslag..........Variabel (bij GL/PW gelijk)
Vermindering Energiebelasting....Vast
Netbeheerkosten stroom
Vastrecht transport.......................Vast
Capaciteittarief.............................Vast
Periodieke aansluitvergoeding.....Vast
Meterkosten.................................Vast
Gas
Leveringstarief Gas......................Variabel (afhankelijk prijs m³)
Energiebelasting + Opslag...........Vast
Vaste leveringskosten..................Variabel (bij GL/PW gelijk)
Netbeheerkosten gas
Vastrecht transport.......................Vast
Capaciteittarief.............................Vast
Periodieke aansluitvergoeding.....Vast
Meterkosten.................................Vast
Gamebuster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:51:
Ik stapte vandaag over naar Budget Energie. Ze vroegen of ik even €400 euro als "Borg" wil overschrijven.
[...]
Verder op de website vermelden ze dat die €400 euro pas aan het einde van het jaar wordt teruggeschreven.
Euh.... nee bedankt? Wat is dit nou weer voor bullshit, doen meer leveranciers dit? Ik heb uiteraard meteen geannuleerd... ik betaal liever 5 euro per maand meer dan even 400 euro "lenen" aan een bedrijf...
Sow aardig gek. Deze sla ik dan in ieder geval over. Bedankt voor de tip.
Edit: Reactie op @Gamebuster
[
Voor 18% gewijzigd door
Joever op 07-05-2018 13:58
]
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/