Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.166.228 views

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:18
Hangt er ook vanaf hoe de situatie is. Is er overdag altijd iemand thuis of niet. (er vanuit gaande dat je je huis verwarmt met een cv op gas). Verandert er wat in die situatie, dat er meer gestookt zal gaan worden of blijft het hetzelfde voor de centrale ruimtes.

Ik zou het gemiddelde gebruik van gas aanhouden, en niet op gaan tellen.
Type woning is ook nog van invloed. Flat, vrijstaand etc.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Xtince schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Dank voor je reactie! Het gaat er eigenlijk niet om wie wat betaald. Dat is geen probleem. Maar meer om het verbruik schatten zodat ik de juiste leverancier eruit pik. Want het maakt dan wel verschil wie het goedkoopst is, volgens mij.

Dus jij zegt eigenlijk ook t.a.v. het gas sluit aan bij wat Easyswitch aangeeft (2000m3) bij 5 volwassenen?
Ik weet niet of je er wat mee kunt, maar hier is de situatie als volgt:
- 5 personen (2x volwassen, 3x van 9 - 13jr)
- hoekhuis jaren '60
- oude kachel (2000) [is dit jaar vervangen voor een nieuwe]

Verbruik in 2016 ongeveer:
3000 kWh elektriciteit
1850 m3 gas (koken op gas)

Met de 2000 m3 zit je dan helemaal niet zo slecht.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Dank voor de snelle tips all!! Ik zal (enigzins) rekening houden met gemiddelden!

Ik zie dat het vastrecht ook wel enorm kan verschillen per maatschappij. Moet ik me hierop blindstaren of gewoon de goedkoopste pakken in het overzicht bij easyswitch.

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-10 09:02
Joosie200 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:24:
[...]Ga wss dit jaar over naar Engie als zij hun 280/300 euro bonus nog aanhouden tot april. Want ik kan pas per 1 april over, slechte bij enkele zoals Budget Energie kan ik al per 1 januari overstappen. Maar die zijn niet interessant genoeg gelet op mijn lage verbruik.
Waar heb je die 280/300 euro bonus van Engie gevonden?

Momenteel is dit voor mij (laag verbruik en kan per 1 mei over) de voordeligste die ik heb kunnen vinden: (Budget Energie met 240 euro bonus via groepsveiling.nl)

https://www.groepsveiling.nl/energie/

Bedankt alvast.

• Joosie200
  • Niet online
Cumulus-1 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Waar heb je die 280/300 euro bonus van Engie gevonden?

Momenteel is dit voor mij (laag verbruik en kan per 1 mei over) de voordeligste die ik heb kunnen vinden: (Budget Energie met 240 euro bonus via groepsveiling.nl)

https://www.groepsveiling.nl/energie/

Bedankt alvast.
Via https://tweakers.net/diensten/energie/

Als ik daar mijn postcode, dubbele meter en 2250kwh normaal, 2250kwh dal, 2500m3 gas in vul zie ik Engie €280 bieden. En gezien ik Tweakers eerder heb zien overstappen die nadien hun voorschotbedrag hebben kunnen wijzigen naar een lager bedrag per maand.. Met een hoger verbruik scoor je vaak een hogere cashback na een jaar. Mijn werkelijke verbruik is maar 800kwh en 250m3. Vul ik dat in dan krijg ik maximaal €200/210. Kun je zeggen wat zijn die paar tientjes nou. Naja is toch weer 70 a 80 euro extra. Genoeg voor twee games in de bonus voor €35/40 op mijn Playstation 4.

• Cumulus-1
  • Laatst online: 27-10 09:02
@Joosie200: Bedankt voor de info. Ik wist niet dat je de welkomstbonus kan beïnvloeden door een hoger verbruik op te geven.

Intussen heb ik nog de Nuon Powerdeal gevonden (bonus 250 euro, onafhankelijk van verbruik), die bij mijn verbruik op jaarbasis 35 euro goedkoper is dan Budget Energie via groepsveiling.nl. Maar bij de Nuon Powerdeal moet je binnen twee maanden overstappen, wat te vroeg is voor mij. En Nuon scoort laag in de stroomranglijst van Greenpeace.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Enkele dagen terug eindelijk overgestapt. Wel daarvoor al tig keer een vergelijking gemaakt en Energie Direct kwam telkens als voordeligste naar voren.

Overstappen was dan ook in no-time geregeld een paar dagen terug. 90eu bonus na een jaar en nog 50eu cashback via cashbacktotaal. Verbruik iets hoger ingestoken (moest een paar tientjes bijbetalen afgelopen jaar) en qua maandbedrag toch lager dan de vorige leverancier (Nuon).

Even afwachten hoe soepel de overstap gaat, maar dan kan ik er weer een jaartje tegenaan :)

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Joosie200 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:11:
[...]
Met een hoger verbruik scoor je vaak een hogere cashback na een jaar. Mijn werkelijke verbruik is maar 800kwh en 250m3. Vul ik dat in dan krijg ik maximaal €200/210. Kun je zeggen wat zijn die paar tientjes nou.
Zou wel even de voorwaarden checken voordat je dit soort grappen uithaalt. Sommige leveranciers behouden zich het recht voor de bonus te korten bij substantieel lager verbruik. Ze zijn daar niet helemaal gek natuurlijk.

Let ook op dat een welkomstbonus vrijwel altijd (gedeeltelijk) gecompenseerd wordt met bv. hogere leveringskosten. Zo betaal ik bij Powerpeers voor deze kosten ruim EUR 100,- meer dan bij Greenchoice. Als dank mag ik bij Powerpeers ook nog meer betalen per kWh, per m3 en is de teruglevering minder gunstig. Kijk dus verder dan alleen wat je aan bonus binnenharkt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Joosie200
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Zou wel even de voorwaarden checken voordat je dit soort grappen uithaalt. Sommige leveranciers behouden zich het recht voor de bonus te korten bij substantieel lager verbruik. Ze zijn daar niet helemaal gek natuurlijk.

Let ook op dat een welkomstbonus vrijwel altijd (gedeeltelijk) gecompenseerd wordt met bv. hogere leveringskosten. Zo betaal ik bij Powerpeers voor deze kosten ruim EUR 100,- meer dan bij Greenchoice. Als dank mag ik bij Powerpeers ook nog meer betalen per kWh, per m3 en is de teruglevering minder gunstig. Kijk dus verder dan alleen wat je aan bonus binnenharkt.
Klopt, maar niet iedereen hanteert zulke voorwaarden. Er zijn er die zo slim zijn om dat op te nemen. Er zijn er ook die dat niet doen. Natuurlijk moet je ook letten op de overige verbruikstarieven of leveringskosten. Dat kan inderdaad aardig verschillen. Maar in een situatie waarin alles verder gelijk is qua tarieven geeft de bonus voor mij wel de doorslag.

• Joepla

Joepla

@Joosie200 Ok. Eigenlijk is het bedrag onder de streep (dus de totale jaarlijkse kosten bij bv. gaslicht.com) bepalend. Een energieleverancier die zonder bonus toch goedkoper is, is dan interessanter. Maar het zal voor velen niet goed voelen om geen bonus te krijgen, denk ik.

Overigens weeg ik nog wat andere zaken mee, zoals de herkomst van de energie. Liever wind dan kolen, om maar wat te noemen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
Joepla schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:06:
@Joosie200 Ok. Eigenlijk is het bedrag onder de streep (dus de totale jaarlijkse kosten bij bv. gaslicht.com) bepalend. Een energieleverancier die zonder bonus toch goedkoper is, is dan interessanter. Maar het zal voor velen niet goed voelen om geen bonus te krijgen, denk ik.

Overigens weeg ik nog wat andere zaken mee, zoals de herkomst van de energie. Liever wind dan kolen, om maar wat te noemen.
Als je gewoon je werkelijke verbruik invult, krijg je de verwachte jaarprijs, als je daar de goedkoopste (of 1 van de goedkoopste) van pakt inclusief korting, zit je altijd wel goed. Of de kWh prijs dan iets duurder is of niet boeit dan eigenlijk niet, tenzij je verbruik niet stabiel is en niet in te schatten is ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Joosie200
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:06:

Klopt, daarom let ik ook op de totale kosten. En als het dan verschilt met een paar euro met iemand die mij geen bonus geeft kies ik die met bonus. De herkomst van energie heeft bij mij minder prioriteit. Genoeg Nederlandse energieleveranciers die groene certificaten kopen in Noorwegen of Zweden. Daar kennen ze enkel groene wind of waterkracht bronnen en komen ze over in certificaten. Genoeg Nederlandse energieleveranciers die zo hun kolen omturnen in groene stroom.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Martinusz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Als je gewoon je werkelijke verbruik invult, krijg je de verwachte jaarprijs, als je daar de goedkoopste (of 1 van de goedkoopste) van pakt inclusief korting, zit je altijd wel goed. Of de kWh prijs dan iets duurder is of niet boeit dan eigenlijk niet, tenzij je verbruik niet stabiel is en niet in te schatten is ;)
Het gaat niet alleen om de kWh-prijs maar ook om vastrecht. Daar kan ook nog wel een behoorlijk verschil in zitten. Het beste kun je toch even narekenen, dus je werkelijke lage verbruik tegen de tarieven van een aanbieding met 'hoog' verbruik en hoge korting.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 21:38
Wally2002 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Het gaat niet alleen om de kWh-prijs maar ook om vastrecht. Daar kan ook nog wel een behoorlijk verschil in zitten. Het beste kun je toch even narekenen, dus je werkelijke lage verbruik tegen de tarieven van een aanbieding met 'hoog' verbruik en hoge korting.
Maar dan even simpel van mijn kant gedacht.
Voor iemand die weinig verbruikt is het vastrecht inderdaad een punt om naar te kijken, maar je kiest toch 1 van de aanbieders die het goedkoopste zijn uit de lijst, of kies je dan liever 1 met een iets hoger bedrag en lagere vastrecht ?

Onderaan de streep maakt het toch niet veel uit ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Joepla

Joepla

MdO82 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:49:
[...]
Onderaan de streep maakt het toch niet veel uit ?
Onderaan de streep is eigenlijk het enige dat écht interessant is. Als je je werkelijke verbruik invult en dat verbruik verwacht je ook komend jaar weer, rekent de energievergelijker uit welke aanbieder je het minst kost.

Dat de een veel meer vaste kosten in rekening brengt (100% meer komt voor) dan de ander, of dat precies dezelfde kuub gas bij de een 58 ct kost en bij de ander 67 ct, dat boeit eigenlijk niet.
Wat je uiteindelijk na een jaar betaalt, dat is wat telt.

Je ziet dat de leveranciers met hoge bonussen toch niet heel veel goedkoper zijn dan anderen met lage of geen bonussen. Oftewel: je betaalt je eigen bonus gedeeltelijk zelf. Het volgende jaar - als je niet overstapt- betaal je fors teveel en dat is waarom dit systeem al jaren prima werkt.

Gelukkig voor de leveranciers is de energienota zo gruwelijk moeilijk te begrijpen voor het gros van NL, dat men al snel voor de bonus of de gratis iPad gaat. Net als de gratis iPhone bij het 2-jarig EUR 55,-/maand abo...

[ Voor 11% gewijzigd door Joepla op 30-01-2018 21:18 ]

• MdO82
Joepla schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:16:
[...]

Het volgende jaar - als je niet overstapt- betaal je fors teveel en dat is waarom dit systeem al jaren prima werkt.
Gelukkig voor mij (of jammer voor hun) stap ik elk jaar over ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Wally2002
  • Laatst online: 23:05
@MdO82 @Joepla Het gaat inderdaad om de het getal onder de streep, en als je verbruik jaarlijks steeds ongeveer gelijk is kun je idd van de laagste onder de streep uit gaan.

Maar jullie missen hier het punt dat het om de hoge bonus gaat die je alleen krijgt als je een hoog (gas)verbruik opgeeft in de prijsvergelijkers. Als je dan in werkelijkheid veel lager verbruik hebt dan zul je voor een goed beeld wel even moeten rekenen met je werkelijke verbruik met de tarieven die je bij de aanbieding met hoog ingeschat verbruik krijgt.

Dan resteert nog het punt dat sommige leveranciers in kleine lettertjes aangeven dat ze de bonus niet uitbetalen als het daadwerkelijke verbruik afwijkt/lager is dan het ingeschatte verbruik.
Daar is eerder in dit topic al over gediscussieerd. Volgens mij heeft nog niemand hier zich gemeld waarbij de leverancier dit gedaan heeft.

• Trichoglossus
Joepla schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:16:
[...]
Je ziet dat de leveranciers met hoge bonussen toch niet heel veel goedkoper zijn dan anderen met lage of geen bonussen. Oftewel: je betaalt je eigen bonus gedeeltelijk zelf. Het volgende jaar - als je niet overstapt- betaal je fors teveel en dat is waarom dit systeem al jaren prima werkt.

Gelukkig voor de leveranciers is de energienota zo gruwelijk moeilijk te begrijpen voor het gros van NL, dat men al snel voor de bonus of de gratis iPad gaat. Net als de gratis iPhone bij het 2-jarig EUR 55,-/maand abo...
Als ik voor mijn situatie kijk dan betaal ik als ik overstap 568 euro per jaar, met 200 euro bonus, bij de goedkoopste aanbieder op gaslicht. Na dat ene jaar dus 768 euro

Bij de eerste aanbieder zonder bonus betaal ik 655 euro per jaar.

Zolang ik elk jaar overstap is er niets aan de hand, mensen die blijven zitten bij hun leverancier die betalen dan dus inderdaad wat meer.
Op zich best wel een raar systeem. Blijven zitten bij een leverancier wordt niet beloond.

• Joepla

Joepla

Trichoglossus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:40:
[...]
Op zich best wel een raar systeem. Blijven zitten bij een leverancier wordt niet beloond.
Loyaliteit kost je geld, zo werkt het inderdaad.

Vrij gebruikelijk: zo gaat het ook bij je krant-, tijdschrijft-, GSM abonnement, etc.
Bel je internetprovider maar om je abo te beeindigen na een jaar. Grote kans dat je een korting krijgt, bij de concurrent krijg je die nl. ook. Het is even puzzelen, maar ik doe nogal wat switches ieder jaar :+

• Joosie200
  • Niet online
Joepla schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:48:
[...]

Het is even puzzelen, maar ik doe nogal wat switches ieder jaar :+
Precies. Ik was al gewend om te switchen jaarlijks voor mijn zorgverzekering, AV/inboedelverzekering, internet, g/l. Doe dat jaarlijks en je kunt goed besparen. Als bedrijven nieuwe klanten voordeeltjes gunnen doe ik vrolijk mee met het overstapcircus. En zelfs bellen en dreigen met opzeggen geeft vaak niet eens een concurrerend bod. Nou dan niet :W

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gekkies bij Energiedirect, kom met dezelfde waardes (gas+stroom) op het adres van de buren op een maandbedrag van 108 euro maar bij m'n eigen adres is het 256 euro. En weer een huisnummer verder zit er precies tussenin. 8)7

Doe mij de 'aanbieding' van de buren maar, alhoewel ik nu eigenlijk helemaal niet meer naar deze club wil denk ik.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
sambalbaj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:06:
Gekkies bij Energiedirect, kom met dezelfde waardes (gas+stroom) op het adres van de buren op een maandbedrag van 108 euro maar bij m'n eigen adres is het 256 euro. En weer een huisnummer verder zit er precies tussenin. 8)7

Doe mij de 'aanbieding' van de buren maar, alhoewel ik nu eigenlijk helemaal niet meer naar deze club wil denk ik.
Je hebt het over voorschot bedrag neem ik aan? Niet over totaalbedrag (gedeeld door 12)?
En waar heb je dit gezien? welke site? Vergelijker?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• sambalbaj
  • Niet online
Op hun eigen site. Inderdaad maandbedrag, maar jaartotalen zit in dezelfde verhouding. Hele andere kWh en M3 prijzen en veel hoger vastrecht bij wel dezelfde cashback actie.

Dat het zo scheef zat per adres had ik nog niet eerder gezien.
Die verschillen werken ook door op gaslicht/ pricewise.

• MdO82
Ik zie dat Nuon op dit moment een welkomsbonus heeft van €250.
Echter zijn de tarieven wel iets hoger dan wat ik nu betaal, maar goed onder aan de streep een van de goedkoopste aanbieders.

Voor de overstap moet ik nog een paar weken wachten, maar het is wel een goede kandidaat :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 15:58

Orphu

(Space)nerd

Joepla schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:48:
[...]

Vrij gebruikelijk: zo gaat het ook bij je krant-, tijdschrijft-, GSM abonnement, etc.
Bel je internetprovider maar om je abo te beeindigen na een jaar. Grote kans dat je een korting krijgt, bij de concurrent krijg je die nl. ook. Het is even puzzelen, maar ik doe nogal wat switches ieder jaar :+
Beetje off-topic,
Ik zit onderhand voor het 3e jaar bij mijn tv/internet provider, als mijn abonnement bijna afloopt bel ik de klantenservice en zeg ik dat ik wil verlengen, maar wel met korting, omdat nieuwe klanten dat ook krijgen. :)

On-topic
Ik stap ook elk jaar over naar een andere energieleverancier, zolang ze blijven strooien met welkomstbonussen. Wel let ik erg op de prijs per kwh / m3, en niet enkel naar de hoogte van de bonus en maak daar de afweging welke het beste eruit komt.

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• Trichoglossus
MdO82 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:39:
Ik zie dat Nuon op dit moment een welkomsbonus heeft van €250.
Echter zijn de tarieven wel iets hoger dan wat ik nu betaal, maar goed onder aan de streep een van de goedkoopste aanbieders.

Voor de overstap moet ik nog een paar weken wachten, maar het is wel een goede kandidaat :)
Die heb ik afgelopen jaar gehad. Nu weer snel vertrokken, omdat ik anders inderdaad een stuk meer ga betalen voor dit jaar.

• B-Real
Doen ze toch handig die energie leveranciers. Overstappen is binnen een maand geregeld geven ze aan, geloof direct dat dat wel goed komt. Wettelijk heb je natuurlijk twee weken bedenktijd, ik ben inmiddels 12 dagen geleden overgestapt en afgezien van wat standaard mailtjes en inlogcodes nog 0,0 gehoord van de huidige of de nieuwe energiemaatschappij.

Ik gok dat het na dit weekend ineens allemaal geregeld is waardoor je niet meer terug kan. Niet dat ik die intentie heb en misschien denk ik ook wel te negatief, maar dit gevoel bekruipt me wel een beetje :P

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:22:
ik ben inmiddels 12 dagen geleden overgestapt en afgezien van wat standaard mailtjes en inlogcodes nog 0,0 gehoord van de huidige of de nieuwe energiemaatschappij.
Je hebt toch wel een welkomstmail/brief gehad met de tarieven. Als je geen slimme meter hebt zal je ook de meterstanden hebben moeten doorgeven, anders is het wel erg lastig factureren (en heb je kans dat je dus blijkbaar niet bent overgestapt).

• MdO82
jongetje schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:57:
[...]

Je hebt toch wel een welkomstmail/brief gehad met de tarieven. Als je geen slimme meter hebt zal je ook de meterstanden hebben moeten doorgeven, anders is het wel erg lastig factureren (en heb je kans dat je dus blijkbaar niet bent overgestapt).
Het lijkt mij ook dat je in ieder geval een bevestiging hebt gehad en anders even bellen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• B-Real
Stond misschien wat onduidelijk in de vorige post, met standaard mailtjes bedoelde ik:

- inloggegevens voor online portal
- Welkomstmail met daarin tarievenoverzicht en overeenkomst
- Spam mailtje voor hun eigen app

Bovenstaand allemaal binnen een uur en 3 minuten na online overstappen. Dus het loopt wel, dat is het probleem ook niet. Ik had alleen al meer informatie verwacht over het opzeggen/overstappen, meterstanden etc. misschien ben ik wat ongeduldig, ze hebben natuurlijk gewoon nog twee weken de tijd.

• MdO82
Heb je een slimme meter ?

2250 WP Zuid PVoutput

• B-Real
Ja, maar automatisch uitlezen staat uit dus ik zal ook de meterstanden door moeten geven.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:45
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:38:
Stond misschien wat onduidelijk in de vorige post, met standaard mailtjes bedoelde ik:

- inloggegevens voor online portal
- Welkomstmail met daarin tarievenoverzicht en overeenkomst
- Spam mailtje voor hun eigen app

Bovenstaand allemaal binnen een uur en 3 minuten na online overstappen. Dus het loopt wel, dat is het probleem ook niet. Ik had alleen al meer informatie verwacht over het opzeggen/overstappen, meterstanden etc. misschien ben ik wat ongeduldig, ze hebben natuurlijk gewoon nog twee weken de tijd.
Als je nou wat beter leest dan leggen ze ook uit dat eerst de 14 dagen bedenk tijd ingaat, en pas daarna als je definitief klant bent krijg je een verzoek voor je meter standen.
Hun gaan geen data bank wijzigen als jij je nog drie keer kunt bedenken, gaat al jaren zo.
De nieuwe leverancier geeft standen aan de oude door en die maken dan eind afrekening, maar daar kunnen makkelijk weken tussen zitten.

1 PVoutput . Dongen NB

• reneeke1970
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:09:
Ja, maar automatisch uitlezen staat uit dus ik zal ook de meterstanden door moeten geven.
Automatisch verwerken staat uit, het uitlezen blijft gewoon door gaan. Word alleen niks met gegevens gedaan.

1 PVoutput . Dongen NB

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:23
Zonder een referentiekader te hebben wat het verbruik van ons wordt wordt bij energieflex de jaarkosten geschat op 1270,39. Bij greenchoice wordt dit geschat op 1322,33. Maar bij gc zijn de kosten voor het stroom & gas lager.
Wat mij betreft is het verstandiger om eerst een jaar vast te zetten bij gc, omdat je per kWh/m3 gewoon minder betaald.

Hoe staan jullie hierin?

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:41

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

dicee schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:01:
Zonder een referentiekader te hebben wat het verbruik van ons wordt wordt bij energieflex de jaarkosten geschat op 1270,39. Bij greenchoice wordt dit geschat op 1322,33. Maar bij gc zijn de kosten voor het stroom & gas lager.
Wat mij betreft is het verstandiger om eerst een jaar vast te zetten bij gc, omdat je per kWh/m3 gewoon minder betaald.

Hoe staan jullie hierin?
Het gaat puur om de onderliggende kosten natuurlijk, een schating is ook maar een schatting, zegt verder niets. De welkomstbonus moet je ook nog in je achterhoofd houden. Ik raad overigens aan op de vergelijker een veel hogere schatting in te vullen (3k stroom, 2k gas), want dan wordt je welkomstbonus waarschijnlijk hoger.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• MdO82
i7x schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Het gaat puur om de onderliggende kosten natuurlijk, een schating is ook maar een schatting, zegt verder niets. De welkomstbonus moet je ook nog in je achterhoofd houden. Ik raad overigens aan op de vergelijker een veel hogere schatting in te vullen (3k stroom, 2k gas), want dan wordt je welkomstbonus waarschijnlijk hoger.
Pas dan wel op de kleinere lettertjes.
Sommige energiemaatschappijen geven je achteraf een lagere bonus als blijkt dat je veel minder hebt verbruikt dan je opgegeven hebt.

2250 WP Zuid PVoutput

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

MdO82 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Pas dan wel op de kleinere lettertjes.
Sommige energiemaatschappijen geven je achteraf een lagere bonus als blijkt dat je veel minder hebt verbruikt dan je opgegeven hebt.
Tuurlijk, altijd even het contract doorlezen. Tot dusver geen probleem met Nuon of Engie gehad. Eneco heeft wel een clausule in het contract hiertegen overigens.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Verwijderd

Ik ben er vandaag achter gekomen dat je bij overstappen naar Nuon via gaslicht.com compleet andere tarieven krijgt dan bij direct via Nuon afsluiten. Ik zit in een vrijstaande woning in het buitengebied, dus gas is wel een beetje een dingetje hier - via gaslicht betaal ik daar 61,8 per kuub voor, en bij Nuon zelf 66,3.

De dame van Nuon wist het, kon het niet uitleggen, maar raadde me van harte aan het via gaslicht.com te regelen. Weird...

• MdO82
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:57:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat je bij overstappen naar Nuon via gaslicht.com compleet andere tarieven krijgt dan bij direct via Nuon afsluiten. Ik zit in een vrijstaande woning in het buitengebied, dus gas is wel een beetje een dingetje hier - via gaslicht betaal ik daar 61,8 per kuub voor, en bij Nuon zelf 66,3.

De dame van Nuon wist het, kon het niet uitleggen, maar raadde me van harte aan het via gaslicht.com te regelen. Weird...
Hmm welke actie heb je van Nuon bekeken ?
Als ik bijvoorbeeld kijk bij de powerdeal van Nuon dan ontloopt het elkaar niet zoveel in mijn geval.

Nuon:

Hoog: 0.216312
Laag: 0.202978
Gas: 0.663818

Volgens gaslicht zou dit dan worden

Hoog: 0.2152
Laag: 0.2013
Gas: 0.6679

Via gaslicht betaal ik dan per stroom iets minder per kWh en per gas ietsjes meer.
Zou het wellicht per aansluiting (regio) kunnen schelen ?
Of wellicht komt het verschil door het verbruik

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

MdO82 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:22:
Zou het wellicht per aansluiting (regio) kunnen schelen ?
Dat denk ik dan - ik zit hier in de regio Arnhem/Nijmegen. En niet alleen gas is zo goedkoper, ook electriciteit.

• MdO82
Ik heb het even getest en het verschil komt door je verbruik ;)

Ik neem aan dat je met een vrijstaand huis in het buitengebied ongeveer 1500m3 aan gas kwijt bent ?
Ik gok zomaar even wat.

Maar als ik mijn verbruik naar 1600m3 verhoog dan krijg je inderdaad verschillen.

Ik verbruik rond de 550m3 per maand dus bij mij is het verschil niet zo duidelijk, maar inderdaad via gaslicht ben je met een hoger verbruik goedkoper uit..

Overigens heeft Nuon met de powerdeal een leuke welkomsbonus.
Je zou nog eens door kunnen rekenen of de korting met de dan iets hogere tarieven onder de streep voordeliger is.

Als je na een jaar weer overstapt heb je niet zoveel last van de hogere tarieven.
Maar het blijft vreemd dat er verschil in komt.

Zo blijkt het maar weer dat je goed moet rondkijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Even kort vraagje waar ik niet helemaal uit kom..

Zit met een 1-jarig contract bij Oxxio tot 8 maart 2018. In mijn contract staat dat ik €175,- cashback krijg op mijn jaarnota. Kan ik dan beter mijn contract stilzwijgend door laten lopen tot na mijn einddatum en dan overstappen of kan ik dit nu ook al gewoon? Zonder boetes of dat de cashback niet wordt verrekend.

• MdO82
diederick89 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:37:
Even kort vraagje waar ik niet helemaal uit kom..

Zit met een 1-jarig contract bij Oxxio tot 8 maart 2018. In mijn contract staat dat ik €175,- cashback krijg op mijn jaarnota. Kan ik dan beter mijn contract stilzwijgend door laten lopen tot na mijn einddatum en dan overstappen of kan ik dit nu ook al gewoon? Zonder boetes of dat de cashback niet wordt verrekend.
Energieleveranciers kijken in het Contract Einde Register (CER) de nieuwe leverancier komt dan de datum tegen van 8-3-2018 en omdat dit binnen 8 weken is moet men zich daar aan houden dus het nieuwe contract gaat in ná 8-3-2018.

Deze CER is in het leven geroepen om het overstappen makkelijker te maken en dat klanten niet te vroeg overstappen omdat ze dan hun welkoms bonus mislopen.

Maar zoals gezegd je contract loopt binnen 8 weken af dus er zijn geen problemen met overstappen :)
In de gedragscode van energieleveranciers zijn bepalingen opgenomen die moeten voorkomen dat klanten van energiebedrijven onbedoeld worden geconfronteerd met elkaar overlappende of niet aansluitende leveringsovereenkomsten.

Energieleveranciers moeten er bij de werving van nieuwe klanten dus voor zorgen dat dit niet gebeurt (tenzij daar bewust voor wordt gekozen). Het merendeel van de energieleveranciers heeft voor de facilitering hiervan het CER (Contract Einde Register) ingericht.

Ten behoeve van CER is door de deelnemende leveranciers een Convenant gesloten en, ter ondersteuning van de doelstellingen, een informatiesysteem (het CER-systeem) ontwikkeld. Met behulp van dit CER-systeem krijgen aan CER deelnemende leveranciers inzage in de huidige contractsituatie van een potentiële klant. Aan de hand daarvan wordt deze klant geïnformeerd over de mogelijkheden en gevolgen van een nieuw te sluiten contract.
https://www.energievergelijken.nl/nl/energiecontract/cer

[ Voor 33% gewijzigd door MdO82 op 25-02-2018 19:41 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• diederick89
  • Laatst online: 04-12-2021
Bedankt voor je snelle antwoord MdO82, ben weer geholpen!

• MdO82
Ik had vandaag een wat vreemd gevalletje :)

Ik stap dit jaar over van Qurrent naar Nuon.

Volgens Qurrent loopt mijn contract tot 23 april 2018
Volgens Nuon (welke de Cer raadplegen) eindigt mijn contract op 22 april en begint mijn contract bij hun op 23 april.

Niks aan het handje dus, maar volgens Qurrent kan dit niet en loopt mijn contract tot en met 23 april dus Nuon kan niet beginnen op 23 april met leveren.

Maar volgens Nuon staat er een einddatum van 22 april in de Cer :?

Vaag, maar telefonisch wordt ik er niet veel wijzer van bij beide bedrijven dus we wachten het maar even af

2250 WP Zuid PVoutput

• reneeke1970
MdO82 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:08:
Ik had vandaag een wat vreemd gevalletje :)

Ik stap dit jaar over van Qurrent naar Nuon.

Volgens Nuon (welke de Cer raadplegen) eindigt mijn contract op 22 april en begint mijn contract bij hun op 23 april.

Niks aan het handje dus, maar volgens Qurrent kan dit niet en loopt mijn contract tot en met 23 april dus Nuon kan niet beginnen op 23 april met leveren.

Maar volgens Nuon staat er een einddatum van 22 april in de Cer :?

Vaag, maar telefonisch wordt ik er niet veel wijzer van bij beide bedrijven dus we wachten het maar even af
Zou maar niet afwachten want als ze niet overeen komen blijf je gewoon bij qurrent .

1 PVoutput . Dongen NB

• MdO82
reneeke1970 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Zou maar niet afwachten want als ze niet overeen komen blijf je gewoon bij qurrent .
Snap ik, maar de leverancier moet zich toch houden aan de CER als binnen een x aantal tijd je contract afloopt ?

2250 WP Zuid PVoutput

• reneeke1970
MdO82 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:29:
[...]

Snap ik, maar de leverancier moet zich toch houden aan de CER als binnen een x aantal tijd je contract afloopt ?
Klopt, en ik vermoed ook dat qurrent het fout heeft, maar dan moeten ze gewoon zeggen ach dan op de 24 april. Maar nu is er geen afspraak en dus geen nieuwe leverancier als je pech hebt.

1 PVoutput . Dongen NB

• MdO82
reneeke1970 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Klopt, en ik vermoed ook dat qurrent het fout heeft, maar dan moeten ze gewoon zeggen ach dan op de 24 april. Maar nu is er geen afspraak en dus geen nieuwe leverancier als je pech hebt.
Geldt dat ook als je dus wel een contractbevestiging hebt gehad van de nieuwe leverancier ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Droxia
  • Laatst online: 08-10 12:39
Bij mij stond in de CER ook dat de levering van elektriciteit en de levering van gas op twee verschillende datums zou eindigen, terwijl ik voor beide gelijktijdig een contract had afgesloten tot dezelfde datum. Initieel zou daardoor bij de nieuwe leverancier de elektriciteit de dag na het einde van het contract starten en de levering van het gas pas weken later. Met een telefoontje naar mijn nieuwe leverancier is uiteindelijk alles vanaf dezelfde datum (dag na aflopen van het contract) gestart, ongeacht wat er in de CER staat. Dus het kan ook zo zijn dat Qurrent de datums foutief heeft doorgegeven naar de CER.

• reneeke1970
MdO82 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Geldt dat ook als je dus wel een contractbevestiging hebt gehad van de nieuwe leverancier ?
Is goeie vraag, ik zou er niet op vertrouwen en het checken, als de oude geen toestemming geeft kan de nieuwe niks. Krijg je dan vanzelf melding van, maar je kunt het maar voorkomen. Ik heb wat dat betreft al zoveel gezeur gehad, ik voel al aan waar het fout kan gaan.

1 PVoutput . Dongen NB

• MdO82
Ik heb nuon en qurrent beide om opheldering gevraagd via Twitter. Telefonisch kwamen we er niet uit.

Nu zit ik mij het volgende te bedenken en ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt.

Stel dat ik er met qurrent en nuon niet uitkom dan was ik van plan om mijn contract bij nuon te annuleren (zit toch nog binnen de 14 dagen). Dan wacht ik tot 24 april en vraag opnieuw een contract aan bij Nuon.

De actie van de powerdeal loopt toch nog wel even door dus dat maakt voor mij verder niks uit

2250 WP Zuid PVoutput

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Hier ook twee verschillende data gehad. Heeft nooit problemen gegeven verder. Ik zou het negeren.

• MdO82
Nou het lijkt toch goed te komen, maar houdt er toch van om het liever toch even goed te weten ;)

Ik kreeg als eerst het volgende te lezen op twitter
bedankt voor je bericht. Ik zie dat je per 23-04-2018 bent aangemeld bij Nuon. De meterstanden die Nuon aan ons zal doorgeven zullen zij als startstanden gebruiken en wij als eindstanden. Zo betaal je nooit dubbel voor je verbruik en loopt de overstap altijd goed in elkaar over
Ik heb daarna nog even gevraagd hoe het zit met de datum omdat ik telefonisch geen duidelijkheid kreeg
Telefonisch was mij verteld dat Qurrent t/m 23 april ging leveren.
Ik begreep gisteren aan de telefoon dat mijn contract tot en met 23 april liep en dat Nuon daarom niet per 23 april kon leveren, maar ik begrijp uit dit bericht dat het toch goed gaat komen ?
Waarna ik weer het volgende antwoord ontving van Qurrent
Die ene dag maakt niet zoveel uit hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken
Zou lullig zijn doordat ik 1 dag te vroeg zou zijn dat ik mijn bonus kwijt zou zijn, maar zoals hierboven te lezen zal het goed komen.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een zeikerd ben soms en het pas zeker weet bij de afrekening :P

2250 WP Zuid PVoutput

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:38
Ik heb de overstap naar een andere aanbieder ook maar weer eens in gang gezet. Oude contract loopt binnenkort af. Kreeg wel een heel leuk aanbod van de oude leverancier 8)7 .

Aanbod was €350,00 duurder per jaar dan dat ik nu betaal. Dus vergelijkingssites maar weer eens opgezocht en dat kan wel goedkoper. Dus maar weer de overstap gemaakt.

Ben wel benieuwd hoe de afhandeling gaat met welkomstpremie. Vorig jaar voor het eerst overgestapt.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
… maar volgens Qurrent kan dit niet en loopt mijn contract tot en met 23 april
Je spreekt jezelf dan in ieder geval tegen. Wat gaat het worden? Tot 23 april of tot en met 23 april?

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tip voor de luie Tweakers: wij gebruiken nu 3 jaar de de Vastelastenbond switch service. Werkt prima. Ik geloof dat we 30 of 40 euro per jaar betalen, maar dit halen we er ruimschoots uit. Ons maandbedrag ging van 160 naar 130 en meestal krijgen we geld terug met de eindafrekening.

Het overstappen is makkelijk, je moet wel braaf de meterstanden doorgeven aan je oude en nieuwe leverancier om gezeur met (te hoge) schattingen te voorkomen, maar verder hoef je niets te doen. Je krijgt vanzelf bericht dat ze een nieuw contract voor je gevonden hebben. Een keer zou ik worden overgezet naar een onbekende leverancier die een slechte reputatie had. Even contact opgenomen en werd netjes naar een andere leverancier overgezet. Nooit zonder stroom gezeten of gezeur gehad. Hoogstens dat de leveranciers achteraf gaan bellen met aanbiedingen en enquetes.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

dus je betaalt dan 40 euro voor nog geen half uur werk. Als je het er voor over hebt: prima.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ehm... zou zou maar kunnen :)

• MdO82
Lekker verdienmodel van ze een paar seconden werk (is grotendeels geautomatiseerd neem ik aan) maar ze verdienen wel per "lid" €29,50 per keer.
Toch mooi verdiend ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 18-03-2018 12:50 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Joepla

Joepla

Een firma die meelift op de naamsbekendheid van een al lang bestaande organisatie, het logo daarvan op zijn minst erg goed heeft bekeken, de stijl overneemt en daarbij een aardig bedrag vraagt: nee, dan puzzel ik in december toch liever zelf een uurtje.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:06
De medewerker-van-de-maand en aanverwante posts zijn verwijderd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• sambalbaj
  • Niet online
Die verbruiksmeter van Qurrent klopt ook voor geen meter. Over een flinke periode aangeven dat het bijbetalen wordt en op de eindafrekening 100 euro terugkrijgen. Met die eindafrekening waren ze overigens wel erg vlot.

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28
Naja, begint lekker bij energieflex.

Ivm aankoop woning (1 mei sleutel) enkele weken geleden alles netjes op tijd geregeld.
25-04 zou het eerste voorschot automatisch afgeschreven worden en de levering 1 mei starten. Nu heeft de incasso dus vanochtend plaats gevonden. Kreeg ik zojuist een e-mail dat ze het bedrag nog niet ontvangen hebben en de starttermijn opschuift naar 8 mei...

Ik kan er niets aan doen dat hun later incasseren.... Iemand suggesties?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Mja, wat is je probleem precies? Je betaalt gewoon de energie vanaf de beginstand. Enige wat je niet betaalt zijn de eerste 7 dagen vastrecht en netbeheerderskosten, daarnaast mis je 7 dagen korting energiebelasting.

Kan zijn dat je in de tussentijd een brief krijgt van je netbeheerder omdat er geen actief contract is. Over het algemeen heb je daar dan een paar weken de tijd voor voordat ze gaan dreigen met een deurwaarder.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 13:57
Mijn contract met powerpeers loopt binnenkort weer af. Wat een aantrekkelijke aanbieding was dat; 200€ welkomstpremie voor 1 jaar vast maar daarnaast ook een riante terugleververgoeding. Voor alles buiten het salderen ontvang ik 0,16€ per kwh. En ik lever na de saldering toch nog wel een kleine 1000kwh terug. Dat vind ik vooralsnog verder bij geen enkele energieleverancier. Powerpeers doet helaas geen interessant aanbod als ik blijf dus ben ik verder aan het kijken. Easyenergy prikkelt me daarbij het meest. Geen welkomstbonus of interessante opwekkerstoeslagen maar gewoon een transparant verdienmodel. Als ik zoek in dit topic kom ik EE maar een paar keer tegen en helaas helemaal niet bij gebruikers die zelf (overcapaciteit) terugleveren. Mogelijk toch een meelezer die dit wel doet maar dat hier nog niet eerder melde?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• reneeke1970
peacelord schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:57:
Mijn contract met powerpeers loopt binnenkort weer af. Wat een aantrekkelijke aanbieding was dat; 200€ welkomstpremie voor 1 jaar vast maar daarnaast ook een riante terugleververgoeding. Voor alles buiten het salderen ontvang ik 0,16€ per kwh. En ik lever na de saldering toch nog wel een kleine 1000kwh terug. Dat vind ik vooralsnog verder bij geen enkele energieleverancier. Powerpeers doet helaas geen interessant aanbod als ik blijf dus ben ik verder aan het kijken. Easyenergy prikkelt me daarbij het meest. Geen welkomstbonus of interessante opwekkerstoeslagen maar gewoon een transparant verdienmodel. Als ik zoek in dit topic kom ik EE maar een paar keer tegen en helaas helemaal niet bij gebruikers die zelf (overcapaciteit) terugleveren. Mogelijk toch een meelezer die dit wel doet maar dat hier nog niet eerder melde?
Gas licht punt com blijft beste aanspreekpunt denk ik.
Je power peer actie is best leuk, maar wel limiet van 1500 max terug leveren.
Daarom blijf ik trouw aan greenchoice,die geeft 13.3 cent voor terug leveren, lage vaste lasten dus gewoon goedkoop zonder gedoe met bonus etc. Ook één van de weinige die voorschot op 5 euro willen zetten

1 PVoutput . Dongen NB

• peacelord
Correctie; terugleveropslag is tot 3000 kwh. Greenchoice is substantieel lager en geeft ook geen overstapbonus oid.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
@peacelord Is https://vandebron.nl/zonnecollectief wellicht wat? Heb mij er niet echt in verdiept nog hoor, maar zag het voorbij komen.

• reneeke1970
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:25:
@peacelord Is https://vandebron.nl/zonnecollectief wellicht wat? Heb mij er niet echt in verdiept nog hoor, maar zag het voorbij komen.
Dan krijg je ook geen bonus en slechts 10.5 cent terug levering

1 PVoutput . Dongen NB

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
reneeke1970 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:21:
[...]

Dan krijg je ook geen bonus en slechts 10.5 cent terug levering
Als je vriendje wil worden met mij, krijg je 75 euro (korting).
https://vrienden.vandebron.nl/mijn-omgeving

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• reneeke1970
AUijtdehaag schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:31:
[...]

Als je vriendje wil worden met mij, krijg je 75 euro (korting).
https://vrienden.vandebron.nl/mijn-omgeving
Ik heb een offerte op maat van ze, nee bedankt.....
Oude klanten hebben voordeel, nieuwe niet.

1 PVoutput . Dongen NB

• peacelord
Uiteindelijk gekozen voor pure energy. Niet alleen uit compassie met de door hun gesponsorde bvv. Ook omdat ze ruim 14 cent per teruggeleverde kwh betalen na saldering. Met nog een bonusactie en cashback lijkt dit prijstechnisch de meest interessante.

• Joever
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ik ben ook weer aan de beurt om mijn contract te verlengen of over te stappen. Ik heb mijn huidig verbruik (welke sinds Februari tot Juni hoger ligt wegens zwangerschapsverlof van mijn vrouw) ingevoerd bij Gaslicht, Pricewise en Independer en dit in een excel bestandje ingevoerd voor een makkelijkere vergelijking.

Gaslicht en Pricewise hebben dezelfde prijs (en prijsopbouw) en zijn (incl de korting) beide €31,05 duurder dan Independer. Wat ik echter vreemd vind is dat bij Independer geen korting te zien is. Ze geven op hun site aan dat "Als er een welkomstbonus gegeven wordt bij dit contract dan staat dit onderaan apart vermeld bij ‘extra’. Die bonus hebben we niet mee berekend in het jaarbedrag, dus is echt nog een extra korting"., maar deze is nergens in de prijsopbouw te bekennen. En toch zijn ze goedkoper. Het prijsverschil zit hem zich in het leveringstarief welke op mijn verbruik een stuk lager ligt
(€ 0,06649 GL/PW t.o.v. € 0,05324 bij Indep. per KWH en € 0,29405 GL/PW t.ov. € 0,25291 Indep. per m³)
en de vaste leveringskosten (€6,- ipv de €47,88 wat GL/PW hanteren).

Nu gaat mijn vrouw binnenkort 3 dagen in de week werken (juni) en verwacht ik dat mijn verbruik weer gaat dalen aangezien ze minder thuis is. Nu zou ik in eerste instantie zeggen dat de goedkoopste keuze zou zijn dat ik het contract via Independer laat afsluiten aangezien de verbruikskosten en vaste leveringskosten lager liggen waardoor mijn energiekosten harder zullen dalen dan bij GL of PW. Ik heb echter het gevoel dat mijn conclusie niet correct is en er een addertje on het gras zit (welke ik niet kan vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en klopt mijn gevoel dat Independer geen eerlijke vergelijking laat zien? Of zijn ze ook echt goedkoper en moet ik het gewoon bij hun afsluiten?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-11 09:51
Joever schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:11:
Ik ben ook weer aan de beurt om mijn contract te verlengen of over te stappen. Ik heb mijn huidig verbruik (welke sinds Februari tot Juni hoger ligt wegens zwangerschapsverlof van mijn vrouw) ingevoerd bij Gaslicht, Pricewise en Independer en dit in een excel bestandje ingevoerd voor een makkelijkere vergelijking.

Gaslicht en Pricewise hebben dezelfde prijs (en prijsopbouw) en zijn (incl de korting) beide €31,05 duurder dan Independer. Wat ik echter vreemd vind is dat bij Independer geen korting te zien is. Ze geven op hun site aan dat "Als er een welkomstbonus gegeven wordt bij dit contract dan staat dit onderaan apart vermeld bij ‘extra’. Die bonus hebben we niet mee berekend in het jaarbedrag, dus is echt nog een extra korting"., maar deze is nergens in de prijsopbouw te bekennen. En toch zijn ze goedkoper. Het prijsverschil zit hem zich in het leveringstarief welke op mijn verbruik een stuk lager ligt
(€ 0,06649 GL/PW t.o.v. € 0,05324 bij Indep. per KWH en € 0,29405 GL/PW t.ov. € 0,25291 Indep. per m³)
en de vaste leveringskosten (€6,- ipv de €47,88 wat GL/PW hanteren).

Nu gaat mijn vrouw binnenkort 3 dagen in de week werken (juni) en verwacht ik dat mijn verbruik weer gaat dalen aangezien ze minder thuis is. Nu zou ik in eerste instantie zeggen dat de goedkoopste keuze zou zijn dat ik het contract via Independer laat afsluiten aangezien de verbruikskosten en vaste leveringskosten lager liggen waardoor mijn energiekosten harder zullen dalen dan bij GL of PW. Ik heb echter het gevoel dat mijn conclusie niet correct is en er een addertje on het gras zit (welke ik niet kan vinden).

Heeft iemand hier ervaring mee en klopt mijn gevoel dat Independer geen eerlijke vergelijking laat zien? Of zijn ze ook echt goedkoper en moet ik het gewoon bij hun afsluiten?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Ik zou het verbruik met een kleine erbij vooral in het begin een stuk hoger inschatten. Zeg 200kWh op jaarbasis. Dat was bij mij in ieder geval de praktijk. Bij ons kwam het gasverbruik ook 60 kuub hoger te liggen dan normaal.

Die prijsvergelijkers werken voor zover ik weet op dezelfde manier en zijn behoorlijk aan regels gebonden. Als je je verbruik goed hebt ingevuld dan zou dat totaalbedrag moeten kloppen. Zit het niet in de berekening van de BTW? Check ook even het tarief en vastrecht excl. energiebelasting. Hierin zal dan het verschil moeten zitten want belastingen zijn overal hetzelfde. Succes.

• Joever
Gecko123 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Ik zou het verbruik met een kleine erbij vooral in het begin een stuk hoger inschatten. Zeg 200kWh op jaarbasis. Dat was bij mij in ieder geval de praktijk. Bij ons kwam het gasverbruik ook 60 kuub hoger te liggen dan normaal.
Bedankt voor de tip!
Die prijsvergelijkers werken voor zover ik weet op dezelfde manier en zijn behoorlijk aan regels gebonden. Als je je verbruik goed hebt ingevuld dan zou dat totaalbedrag moeten kloppen. Zit het niet in de berekening van de BTW? Check ook even het tarief en vastrecht excl. energiebelasting. Hierin zal dan het verschil moeten zitten want belastingen zijn overal hetzelfde. Succes.
Het verbruik zal niet geheel accuraat zijn. Dit aangezien het een periode (juni-dec 2017) met normaal verbruik en een periode (jan-juni 2018) met verhoogd verbruik wegens het zwangerschapsverlof betreft(de hele dag thuis) van mijn vrouw. Ik heb het verwachte verbruik opgegeven welke door mijn huidige leverancier berekend is. Deze in deze berekening zit uiteraard ook het gemiddeld gebruik in van de (strenge) wintermaanden terwijl mijn vrouw nog thuis zat. Mijn vrouw zal over 2 weken 3 dagen per week gaan werken. Zodoende ging ik ervan uit dat het energieverbruik dan ook wat lager uit zou vallen. Ik kan echter beter iets hoger inzetten en wat terugkrijgen dan dat ik te laag ga zitten en bij moet betalen.

Alle 3 de bedragen zijn de incl btw bedragen.

Het tarief is verschillend zoals ik in mijn vorige post al aangaf.
Gaslicht: € 0,06649 per kWh
Pricewise: € 0,06649 per kWh
Independer: € 0,05324 per kWh

Dit zijn de tarieven excl. de vermindering van de energiebelasting. Deze zijn inderdaad overal (op 1 cent na) gelijk.

Het vastrecht van alle vergelijkers zijn gelijk bij zowel stroom als gas.

De verschillen in de prijsopbouw zitten alleen in de tariefprijs, vaste leveringskosten en de wel of niet krijgen van de korting. Ik vraag mij echter af waarom Independer ondanks dat ze geen korting hebben, toch een lager tarief hebben. In alle energietopics zie ik iedereen over Gaslicht en Pricewise praten maar (bijna) niemand over Independer. Als Independer daadwerkelijk goedkoper zou zijn, zou er toch meer over gepost worden of niet?

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

enige wat ik vrees is dat independer dezelfde tarieven hanteert en de welkomstbonus 'verrekent' in de tarieven op basis van je verbruiksschatting. Maar dan zouden ze dat toch ergens moeten melden. Zo niet, dan zal het wel zo (moeten) zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 07-05-2018 13:07 ]

• Joepla

Joepla

@Joever Wat mij ieder keer opvalt, is dat de uiteindelijke jaarprijs van de 1e 5 aanbieders op de vergelijkingssites elkaar niet veel ontlopen qua eindbedrag. Net nog even ingevoerd: het verschil tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder (in de top 5) is bij mij net EUR 2,-.

Er wordt gigantisch geknutseld met bedragen. Krijg je korting van EUR 200,- , dan betaal je daar weer flink meer vastrecht, waardoor eea weer vrijwel gecompenseerd wordt. Goed opletten dus, uiteindelijk is alleen het bedrag onder de streep interessant, waarbij de evt. bonus meegerekend wordt.

Sowieso zijn een aantal tarieven "onderhandelbaar". Toen ik aangaf weg te gaan bij mijn vorige energieboer, kon er ineens van alles gedaan worden aan de kWh- en m3 prijs. Weliswaar kleine verschillen en sommige zaken zijn echt vast, bij iedere leverancier (teruggave energiebelasting bv).

Via Independer heb ik nog nooit een contract afgesloten, gaslicht.com werkt bij mij exact zoals voorgerekend op de site.

[ Voor 36% gewijzigd door Joepla op 07-05-2018 13:16 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik stapte vandaag over naar Budget Energie. Ze vroegen of ik even €400 euro als "Borg" wil overschrijven.
Voor elke nieuwe klant doen wij een kredietwaardigheidscontrole. Naar aanleiding van deze controle verzoeken wij u een waarborg van € 400,00 aan ons over te maken. Deze waarborg is van toepassing op leveringsovereenkomst met contractnummer XXXXX en adres XXXXX.
Verder op de website vermelden ze dat die €400 euro pas aan het einde van het jaar wordt teruggeschreven.

Euh.... nee bedankt? Wat is dit nou weer voor bullshit, doen meer leveranciers dit? Ik heb uiteraard meteen geannuleerd... ik betaal liever 5 euro per maand meer dan even 400 euro "lenen" aan een bedrijf...

Edit:
Contact gehad. Verdere uitleg:
Wanneer iemand zich bij ons aanmeldt doen we automatisch een krediet check via een extern bedrijf, Experian. Wanneer hier een negatieve score uitkomt rekenen wij een borg van € 400,-. De borg kan persoons- of adresgebonden zijn. Wanneer je geen historie hebt van wanbetaling en denkt dat de score niet met jou te maken heeft kun je de score opvragen op www.experian.nl. Wanneer de code dan positief uitvalt crediteren wij de borg. De borg moet echter wel betaald worden voordat wij kunnen beginnen met leveren.
Alsnog raar, 400 euro eerst moeten overschrijven. Geen zin in.

[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2018 14:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Joever
woekele schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:07:
enige wat ik vrees is dat independer dezelfde tarieven hanteert en de welkomstbonus 'verrekent' in de tarieven op basis van je verbruiksschatting. Maar dan zouden ze dat toch ergens moeten melden. Zo niet, dan zal het wel zo (moeten) zijn :)
Dat zou je inderdaad denken. Het zou dan echter een verschil van €170,- moeten zijn tussen Independer en GL/PW. Het verschil is echter 'maar' €31.05.
Joepla schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:08:
Er wordt gigantisch geknutseld met bedragen. Krijg je korting van EUR 200,- , dan betaal je daar weer flink meer vastrecht, waardoor eea weer vrijwel gecompenseerd wordt. Goed opletten dus, uiteindelijk is alleen het bedrag onder de streep interessant, waarbij de evt. bonus meegerekend wordt.
Wat bedoel je met het vastrecht? De 'Totale Netbeheerkosten', Vaste leveringskosten of het Vasterecht transport.

De kosten zijn namelijk uit de volgende onderdelen opgebouwd.
Stroom
Leveringstarief stroom.................Variabel (afhankelijk van prijs kWh)
Energiebelasting + Opslag..........Variabel (bij GL/PW gelijk)
Vermindering Energiebelasting....Vast

Netbeheerkosten stroom
Vastrecht transport.......................Vast
Capaciteittarief.............................Vast
Periodieke aansluitvergoeding.....Vast
Meterkosten.................................Vast

Gas
Leveringstarief Gas......................Variabel (afhankelijk prijs m³)
Energiebelasting + Opslag...........Vast
Vaste leveringskosten..................Variabel (bij GL/PW gelijk)

Netbeheerkosten gas
Vastrecht transport.......................Vast
Capaciteittarief.............................Vast
Periodieke aansluitvergoeding.....Vast
Meterkosten.................................Vast
Gamebuster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:51:
Ik stapte vandaag over naar Budget Energie. Ze vroegen of ik even €400 euro als "Borg" wil overschrijven.

[...]

Verder op de website vermelden ze dat die €400 euro pas aan het einde van het jaar wordt teruggeschreven.

Euh.... nee bedankt? Wat is dit nou weer voor bullshit, doen meer leveranciers dit? Ik heb uiteraard meteen geannuleerd... ik betaal liever 5 euro per maand meer dan even 400 euro "lenen" aan een bedrijf...
Sow aardig gek. Deze sla ik dan in ieder geval over. Bedankt voor de tip.

Edit: Reactie op @Gamebuster

[ Voor 18% gewijzigd door Joever op 07-05-2018 13:58 ]

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

[...]

Nog nooit van gehoord. Ik zou eens kijken wat Experian voor data van je heeft. Kun je gratis opvragen. Je hebt hoogstwaarschijnlijk iets negatiefs in je bestand staan. Soms is het een vergissing (vaak bij een verhuizing). Dan kun je het ook laten corrigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door i7x op 07-05-2018 14:00 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Waarschijnlijk sta je (wellicht onterecht) geregistreerd als slechte betaler. Ik zou dit wel even gaan uitzoeken als je van mening bent dat dit onterecht is.

Zo was er ook een energieleverancier die, in verband met wanbetalers, veranderde van achteraf betalen naar vooruit betalen. En ik kan me voorstellen dat meerdere leveranciers een dergelijke controle uitvoeren.

Zie ook: https://www.energieleveranciers.nl/energie/borg
En ook: https://www.energielevera...etalen-hoe-wat-en-waarom/
Kan dus ook aan vorige bewoners liggen of aan de wijk als geheel.

Volgens de tweede link werkt Budget Energie met EDR Credit Services, zou met hun eens contact opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 07-05-2018 14:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Joever
i7x schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:59:
[...]

Nog nooit van gehoord. Ik zou eens kijken wat Experian voor data van je heeft. Kun je gratis opvragen. Je hebt hoogstwaarschijnlijk iets negatiefs in je bestand staan. Soms is het een vergissing (vaak bij een verhuizing). Dan kun je het ook laten corrigeren.
Dit zou inderdaad de reden kunnen zijn. Dit vind ik namelijk bij de Budget Energie voorwaarden op Gaslicht.com.
Waarborgsom
Een toets op kredietwaardigheid kan deel uitmaken van de aanmeldprocedure. Op basis hiervan vraagt Budget Energie mogelijk een waarborgsom.

• Gamebuster
Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:02:
[...]

Waarschijnlijk sta je (wellicht onterecht) geregistreerd als slechte betaler. Ik zou dit wel even gaan uitzoeken als je van mening bent dat dit onterecht is.

Zo was er ook een energieleverancier die, in verband met wanbetalers, veranderde van achteraf betalen naar vooruit betalen. En ik kan me voorstellen dat meerdere leveranciers een dergelijke controle uitvoeren.

Zie ook: https://www.energieleveranciers.nl/energie/borg
En ook: https://www.energielevera...etalen-hoe-wat-en-waarom/
Kan dus ook aan vorige bewoners liggen of aan de wijk als geheel.

Volgens de tweede link werkt Budget Energie met EDR Credit Services, zou met hun eens contact opnemen.
Ik had nog contact gehad. Dit lijkt standaard procedure te zijn. Als je "goed" door de check heen komt, krijg je direct je geld terug, anders na een jaar (?).
Wanneer iemand zich bij ons aanmeldt doen we automatisch een krediet check via een extern bedrijf, Experian. Wanneer hier een negatieve score uitkomt rekenen wij een borg van € 400,-. De borg kan persoons- of adresgebonden zijn. Wanneer je geen historie hebt van wanbetaling en denkt dat de score niet met jou te maken heeft kun je de score opvragen op www.experian.nl. Wanneer de code dan positief uitvalt crediteren wij de borg. De borg moet echter wel betaald worden voordat wij kunnen beginnen met leveren.
Ik vind het maar raar... ik sla 'm over

• Joever
Ik denk dat ik het verschil gevonden heb.
Als ik bij Independer kijk dan zie ik dat er nog een Budget Energie contract is wat op €2,- na dezelfde prijs heeft als GW/PW. Deze heeft geen korting maar lagere tarieven (deze zullen er wel in verrekend zijn).
Het verschil tussen de twee energiecontracten zijn dat de ene 100% Nederlandse groene stroom is (kan dat, 100% groene stroom?), en de andere is maar voor 20% nederlandse energie waar vervolgens maar een fractie groene energie is. Voor €31,- ga ik dan maar de groene variant pakken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gamebuster schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Ik had nog contact gehad. Dit lijkt standaard procedure te zijn. Als je "goed" door de check heen komt, krijg je direct je geld terug, anders na een jaar (?).

[...]

Ik vind het maar raar... ik sla 'm over
Zoals ik het begrijp krijg jij de borg terug als de score bij nacontrole toch positief blijkt te zijn. Echter is het niet zo dat alle klanten standaard de borg moeten betalen, dat moet enkel als een initiële controle negatief uitpakt.
Ik ben zelf ook klant geweest bij Budget en er nog nooit van gehoord.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gamebuster
Tsurany schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Zoals ik het begrijp krijg jij de borg terug als de score bij nacontrole toch positief blijkt te zijn. Echter is het niet zo dat alle klanten standaard de borg moeten betalen, dat moet enkel als een initiële controle negatief uitpakt.
Ik ben zelf ook klant geweest bij Budget en er nog nooit van gehoord.
Ja dat is wat ze lijken te schrijven.

Ach ja :)

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-11 09:51
woekele schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:07:
Joepla schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:08:
@Joever Wat mij ieder keer opvalt, is dat de uiteindelijke jaarprijs van de 1e 5 aanbieders op de vergelijkingssites elkaar niet veel ontlopen qua eindbedrag. Net nog even ingevoerd: het verschil tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder (in de top 5) is bij mij net EUR 2,-.

Sowieso zijn een aantal tarieven "onderhandelbaar". Toen ik aangaf weg te gaan bij mijn vorige energieboer, kon er ineens van alles gedaan worden aan de kWh- en m3 prijs. Weliswaar kleine verschillen en sommige zaken zijn echt vast, bij iedere leverancier (teruggave energiebelasting bv).

Via Independer heb ik nog nooit een contract afgesloten, gaslicht.com werkt bij mij exact zoals voorgerekend op de site.
Joever schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor de tip!

[...]

Het verbruik zal niet geheel accuraat zijn. Dit aangezien het een periode (juni-dec 2017) met normaal verbruik en een periode (jan-juni 2018) met verhoogd verbruik wegens het zwangerschapsverlof betreft(de hele dag thuis) van mijn vrouw. Ik heb het verwachte verbruik opgegeven welke door mijn huidige leverancier berekend is. Deze in deze berekening zit uiteraard ook het gemiddeld gebruik in van de (strenge) wintermaanden terwijl mijn vrouw nog thuis zat. Mijn vrouw zal over 2 weken 3 dagen per week gaan werken. Zodoende ging ik ervan uit dat het energieverbruik dan ook wat lager uit zou vallen. Ik kan echter beter iets hoger inzetten en wat terugkrijgen dan dat ik te laag ga zitten en bij moet betalen.

Alle 3 de bedragen zijn de incl btw bedragen.

Het tarief is verschillend zoals ik in mijn vorige post al aangaf.
Gaslicht: € 0,06649 per kWh
Pricewise: € 0,06649 per kWh
Independer: € 0,05324 per kWh

Dit zijn de tarieven excl. de vermindering van de energiebelasting. Deze zijn inderdaad overal (op 1 cent na) gelijk.

Het vastrecht van alle vergelijkers zijn gelijk bij zowel stroom als gas.

De verschillen in de prijsopbouw zitten alleen in de tariefprijs, vaste leveringskosten en de wel of niet krijgen van de korting. Ik vraag mij echter af waarom Independer ondanks dat ze geen korting hebben, toch een lager tarief hebben. In alle energietopics zie ik iedereen over Gaslicht en Pricewise praten maar (bijna) niemand over Independer. Als Independer daadwerkelijk goedkoper zou zijn, zou er toch meer over gepost worden of niet?
Als independer goedkoper is dan sluit je hem toch daar af. Uiteindelijk gaat het om het laagste jaarbedrag met het verbruik wat je inschat.
Kies je daarbij ook voor een contract met lager eenheidstarief dan ben je minder kwijt als je méér verbruikt. Maar bespaar je mínder als je zuiniger bent. Volg je me nog?
Schat je je verbruik ruim in dan kan het gunstiger te zijn om te kiezen voor een hoger eenheidstarief (want dan kan je dus meer besparen). Het blijft een kwestie van inschatten >:)

• Joever
Gecko123 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:47:
[...]

[...]

[...]

Als independer goedkoper is dan sluit je hem toch daar af. Uiteindelijk gaat het om het laagste jaarbedrag met het verbruik wat je inschat.
Kies je daarbij ook voor een contract met lager eenheidstarief dan ben je minder kwijt als je méér verbruikt. Maar bespaar je mínder als je zuiniger bent. Volg je me nog?
Schat je je verbruik ruim in dan kan het gunstiger te zijn om te kiezen voor een hoger eenheidstarief (want dan kan je dus meer besparen). Het blijft een kwestie van inschatten >:)
Zoals bij mijn laatste post te zien is, zit het verschil in groene of niet groene stroom.

Ik volg je met betrekking tot de meer/minder verbruik. Bedankt voor de tip. (y)

• Joepla

Joepla

Joever schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:55:
[...]
Wat bedoel je met het vastrecht? De 'Totale Netbeheerkosten', Vaste leveringskosten of het Vasterecht transport.
Ik bedoel eigenlijk leveringskosten. Bij Nuon is dit (in mijn vergelijking):

Leveringskosten € 218,10
Vaste leveringskosten € 42,00

Bij United Consumers:

Leveringskosten tarief € 244,61
Vaste leveringskosten € 99,74

Hiermee kunnen leveranciers doen wat ze willen. Aan de ene kant geven ze een dikke bonus, die je vervolgens iedere maand een stukje terugbetaald... Vandaar mijn opmerking over het bedrag "onder de streep".

[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 07-05-2018 15:03 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 22:59
Joepla schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Ik bedoel eigenlijk leveringskosten. Bij Nuon is dit (in mijn vergelijking):

Leveringskosten € 218,10
Vaste leveringskosten € 42,00

Bij United Consumers:

Leveringskosten tarief € 244,61
Vaste leveringskosten € 99,74

Hiermee kunnen leveranciers doen wat ze willen. Aan de ene kant geven ze een dikke bonus, die je vervolgens iedere maand een stukje terugbetaald... Vandaar mijn opmerking over het bedrag "onder de streep".
Klopt, het is heel ondoorzichtig.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:29
Jumpman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Klopt, het is heel ondoorzichtig.
Gelukkig staan er bij ons regelmatig mensen aan de deur om te vertellen dat zij de beste aanbieding hebben. :X

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:22
Is het nog zinvol om net te doen alsof je je verbuik niet weet zodat je een hogere cashback krijgt? Aka, als ik mijn verbruik laat 'schatten' krijg ik een hogere cashback, die gaan ze als mijn verbruik toch lager blijkt te zijn niet ineens verlagen toch?

Er zijn te veel kleine lettertjes vandaar dat ik het hier maar eens navraag.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:29
Volgens mij hangt dat van de energiemaatschappij af. Ze hebben allemaal hun eigen set kleine lettertjes.
Nuon heeft er in ieder geval niets (dat ik kon vinden) over in de voorwaarden staan. Ik ben er bij het afsluiten dan ook vanuit gegaan dat ik de hele winter het huis op 25 graden wil houden.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Hmm, nu ook aan het vergelijken tussen gaslicht en independer bij Budget Energie. Verbruik van 1214 kwh en 1082 m3. Bij gaslicht is het € 1109,65 en via independer € 987,88. Grootste verschil lijkt te zitten tussen de vaste leveringskosten (6 euro independer, 47 euro gaslicht) en de leveringskosten die voor gas bijna 50. Iemand hier meer ervaring mee dat dit zo verschilt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Elke prijsvergelijker zijn eigen acties. Zal ook ongetwijfeld verschil in commissie zitten tussen Independer en Gaslicht.

• reneeke1970
Xaero schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:24:
Hmm, nu ook aan het vergelijken tussen gaslicht en independer bij Budget Energie. Verbruik van 1214 kwh en 1082 m3. Bij gaslicht is het € 1109,65 en via independer € 987,88. Grootste verschil lijkt te zitten tussen de vaste leveringskosten (6 euro independer, 47 euro gaslicht) en de leveringskosten die voor gas bijna 50. Iemand hier meer ervaring mee dat dit zo verschilt?
Ja, al heel vaak klachten geweest over independer dat ze niet zo onafhankelijk zijn en dat ze nogal per ongeluk foutjes maken om goedkoop te lijken.
Als het echt een actie tarief van hun is staat het ook wel duidelijk vermeld. Zo niet moet je er maar vanuit gaan dat het 47.88 is zoals op de website zelf staat.

1 PVoutput . Dongen NB

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Ondertussen ook buiten de vergelijkers maar eens gezocht en nu alsnog een betere deal gevonden. De Nuon Powerdeal kan niet, omdat ik nu al bij Nuon zit, maar de Eneco deal is ook interessant met 200 euro korting.
https://www.eneco.nl/duur...e/aanbieding-eneco-1-jaar

Goedkoper dan dit kreeg ik het niet via de reguliere vergelijkers.

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
DCNY schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:34:
Kom via gaslicht uit bij Powerpeers en Energie flex. Beiden nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met een van die partijen?
Ja, ik ken nu Powerpeers na Essent en Eneco.

Leuke partij, zie de video's op you-tube met uitleg.

zonnepanelen bezitters "zien" waar hun stroom 'heen' gaat, en als het dondere dagen zijn, waar ze hun stroom (wind, andere provincie, waterkracht) vandaan betrekken omdat hun eigen panelen even te weinig opwekken.

Gebruikers zonder panelen doen ook mee in powerpeers en kunnen selecteren waar (in NL) en welk type hun stroom vandaan komt, en als je dus een bevriende powerpeer kent, weet je dat je ' virtueel' van zijn panelen afneemt wat hij over heeft.

Natuurlijk is het een energie net een goot "vol waterbad" maar als ik een kopje energie er in stop, en de ander haalt het er weer aan de andere kant uit, blijft het "water" peil gelijk, en hoeft de energie centrale niet harder te werken.

PVoutput

Pagina: 1 ... 12 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4