![]() | ||||||||||||
Inleiding - Specificaties - Afmetingen - Prijzen - Meer info - Nieuwe functies - Siri - iCloud - Reviews - Q&A | ||||||||||||
InleidingWelkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De topicstart is voornamelijk gericht op de iPhone 4S. | ||||||||||||
Specificaties
| ||||||||||||
Overige specificaties zijn:• UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 Mhz)• GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 Mhz) • CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz) • 802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4Ghz only) • Bluetooth 4.0 • Dubbele microfoon voor geluidsonderdrukking | ||||||||||||
Afmetingen & Gewicht• Hoogte: 115.2 mm• Breedte: 58.6 mm • Diepte: 9.3 mm • Gewicht: 140 gram | ||||||||||||
PrijzenPrijzen van los toestel:iPhone 3GS 8GB: €349iPhone 4 8GB: €499 iPhone 4S 16GB: €629 iPhone 4S 32GB: €739 iPhone 4S 64GB: €849 Prijzen bij providers zijn vooralsnog onbekend. Evenals dat de losse prijzen in Nederland ook nog niet zijn vastgelegd. Bovenstaande prijzen zijn degene uit Frankrijk. | ||||||||||||
Meer infoTelefoon
iPodDe iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen? Het is ook mogelijk om de iPhone middels component of composiet aan te sluiten op een TV.Daarnaast is het mogelijk om vanuit de iTunes app muziek, podcasts, muziekvideo's, tv series, films en iTunes U content aan te schaffen. Dit wordt ook weer teruggesynct naar de computer middels iTunes. Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV. Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats. Safari
Je kunt daarnaast op vastgestelde tijden je andere IMAP en POP mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. De emailaccounts (dus de instellingen, niet de emails) worden gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). AgendaHet is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen. Ook kan je agenda via CalDAV, Exchange of Mobile Me draadloos up-to-date gehouden worden, waarbij afspraken dus ook weer automatisch gepusht worden van je PC of Mac naar je iPhone en vice versa.Google Maps
CameraVideo-beeld/bellen (op dit moment alleen via WiFi en alleen met iPhone 4(S), iPod Touch 4de en 5de generatie of Mac gebruikers)Camera met 8 megapixels met 5 keer digitale zoom op de achterzijde met LED flitser en de mogelijkheid om HD te filmen (1080p) ook onthoud ie waar het filmpje/foto is gemaakt (geotagging). ![]() | ||||||||||||
Nieuwe functiesOp 12 oktober, twee dagen voor de buitenlandse release van de nieuwe iPhone zal de release van iOS 5 plaatsvinden. Deze update voegt meer dan 200 nieuwe functies toe, en dit zijn de hoogtepunten:
| ||||||||||||
SiriMet Siri op een iPhone 4S kun je tekstberichten versturen, afspraken maken, bellen en meer allemaal met je stem. Siri begrijpt de manier waarop je iets zegt, je hoeft hiervoor dus niet speciale teksten voor uit te spreken. Siri wordt gerealesed als Beta en ondersteund vooralsnog alleen Engels, Frans en Duits.![]() | ||||||||||||
iCloud![]() iCloud is een baanbrekende reeks gratis cloudvoorzieningen, waaronder iTunes in de cloud, Fotostream en documenten in de cloud, die naadloos samenwerken met je iPhone, iPad, iPod touch, Mac of pc. Materiaal wordt automatisch en draadloos bewaard in iCloud en naar je apparaten gepusht. iCloud bewaart onder meer je muziek, foto's, apps, contactpersonen, agenda's en documenten, en werkt ze automatisch bij op al je apparaten. Als je iets verandert op één apparaat, worden al je andere apparaten automatisch en draadloos bijgewerkt. ![]() ![]() | ||||||||||||
ReviewsHieronder een aantal eerste ervaringen van reviewers:- Engadget - Slashgear | ||||||||||||
Q&AIk moet hem als eerste hebben, importeren, waar kan dat?Neem een kijkje bij [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 als je hem wilt importeren of los wilt kopen. Providers, when and where? Als je wilt discussieren over de providers die iPhone 4S aanbieden kun je dat hier doen. | ||||||||||||
Vorige delendeel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14,deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24,deel 25,deel 26,deel 27,deel 28,deel 29,deel 30,deel 31,deel 32,deel 33 |
Hoe kan de (bijvoorbeeld de 64GB versie) in de VS $849,- zijn en in Frankrijk €849,-??
Volgens de huidige koers is $849,- gelijk aan ongeveer €632,-. Een verschil van €217!! Probeer daar maar een geldig verklaring voor te geven.
Volgens de huidige koers is $849,- gelijk aan ongeveer €632,-. Een verschil van €217!! Probeer daar maar een geldig verklaring voor te geven.

Daar zijn verschillende redenen voor. één daarvan is dat de dollar prijs zonder btw is.Peabz21 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:07:
Hoe kan de (bijvoorbeeld de 64GB versie) in de VS $849,- zijn en in Frankrijk €849,-??
[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 07-10-2011 14:11 ]
Waarom voeren we elke keer deze discussie als er ergens een prijs in USD wordt genoemd?
En om terug te komen op de discussie push/fetch instellen per mail-account uit het vorige topic: mijn 3G kan het toch ook, zit wat ver weggestopt onder mail-instellingen.
En om terug te komen op de discussie push/fetch instellen per mail-account uit het vorige topic: mijn 3G kan het toch ook, zit wat ver weggestopt onder mail-instellingen.
[ Voor 50% gewijzigd door loeberce op 07-10-2011 14:29 ]
Quote uit vorig deel:
Ik heb 2 email accounts geconfigureerd. De ene staat op push, de andere op fetch. fetch kun je vervolgens instellen hoevaak hij dat moet doen.
Dus kort: Ja, dat kan.
Edit: En dat op en 3GS, dus op de 4 moet het ook kunnen. ;-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kun je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?
Ik zie alleen de mogelijkheid om het voor allemaal tegelijk in te stellen.
Ik heb 2 exchange accounts en 1 IMAP account.
Ik heb 2 email accounts geconfigureerd. De ene staat op push, de andere op fetch. fetch kun je vervolgens instellen hoevaak hij dat moet doen.
Dus kort: Ja, dat kan.
Edit: En dat op en 3GS, dus op de 4 moet het ook kunnen. ;-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kun je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?
Ik zie alleen de mogelijkheid om het voor allemaal tegelijk in te stellen.
Ik heb 2 exchange accounts en 1 IMAP account.
[ Voor 17% gewijzigd door hpt870 op 07-10-2011 14:38 ]
Mijn iphone staat op Engels dus de labels kunnen iets anders zijn, maar neem aan dat je het wel kan vinden.
Onder e-mail instellingen zit "Fetch new data", waar helemaal onderaan "Advanced" staat. Hier staat een lijstje van je e-mailaccounts, waar je het per account op push of fetch kan instellen. Het fetch schema staat op het vorige scherm (Fetch new data)
Onder e-mail instellingen zit "Fetch new data", waar helemaal onderaan "Advanced" staat. Hier staat een lijstje van je e-mailaccounts, waar je het per account op push of fetch kan instellen. Het fetch schema staat op het vorige scherm (Fetch new data)
Ik heb in maart dit jaar mijn iPhone 4 verkocht voor 550 euro. Later heb ik hier spijt van gehad.
Nu wil ik weer een iPhone kopen, maar de vraag is: welke? Ik heb op Marktplaats een gezien voor 400 euro, iPhone 4 16GB Zwart, simlock vrij en met garantie. Maar mijn vraag is, is het niet té duur?
Hij wil niet zakken met zijn prijs, heb al 350 en 375 gezegd.
De iPhone 4S komt, en die kost 250 euro duurder, en je moet rekening houden met lange levertijden.
Dus wat zou ik doen?
Nu wil ik weer een iPhone kopen, maar de vraag is: welke? Ik heb op Marktplaats een gezien voor 400 euro, iPhone 4 16GB Zwart, simlock vrij en met garantie. Maar mijn vraag is, is het niet té duur?
De iPhone 4S komt, en die kost 250 euro duurder, en je moet rekening houden met lange levertijden.
Dus wat zou ik doen?
An a day keeps the doctor away.
Ik ben benieuwd naar de abonnementen van T-mobile in navolging van de gelekte prijzen van KPN. Ik heb mijn vorige abonnement behorend bij m'n 3GS nu nog even stilzwijgend (per maand) laten verlengen, zodat ik straks over kan stappen naar de 4S i.p.v. de 4 (die ik 2 maanden terug gekregen zou hebben toen het contract verliep).
Hoe dan ook kijk ik uit naar de 4S, zeker vergeleken met mijn 3GS zal vooral de snelheid een verademing zijn. Sinds een maand of 2 is er bovendien een stukje van de behuizing afgebroken waardoor m'n lock-knop nu (letterlijk) los zit, waardoor ik goed moet opletten dat ik die niet verlies...
Hoe dan ook kijk ik uit naar de 4S, zeker vergeleken met mijn 3GS zal vooral de snelheid een verademing zijn. Sinds een maand of 2 is er bovendien een stukje van de behuizing afgebroken waardoor m'n lock-knop nu (letterlijk) los zit, waardoor ik goed moet opletten dat ik die niet verlies...
[ Voor 31% gewijzigd door Ram0n op 07-10-2011 14:53 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Thanks! Dit lost mijn issue in ieder geval voor een groot deel op.loeberce schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:46:
Mijn iphone staat op Engels dus de labels kunnen iets anders zijn, maar neem aan dat je het wel kan vinden.
Blijft dat ik de fetch tijd voor elk account afzonderlijk in zou willen stellen.
Kijk in de vraag&aanbod?HardCoreGamer schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:51:
Ik heb in maart dit jaar mijn iPhone 4 verkocht voor 550 euro. Later heb ik hier spijt van gehad.
Dus wat zou ik doen?
Ik begreep uit je eerste vraag dat je het ene acount wilde pushen en de andere minder regelmatig wil laten binnenhalen. Dan kun je toch het belangrijke account op Push zetten, waarmee je altijd je mail direct binnenkrijgt, en de andere email account(s) op Fetch? Het Fetch schema is dan wel gelijk voor alle accounts die op Fetch staan, maar je maakt je onderscheid door de ene op Push en de andere op Fetch te zetten.hpt870 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:00:
[...]
Thanks! Dit lost mijn issue in ieder geval voor een groot deel op.
Blijft dat ik de fetch tijd voor elk account afzonderlijk in zou willen stellen.
Ik heb mijn prive mail op Handmatig, Mobileme op Push, tezamen met mn werk email, en 2 agenda's op Fetch.
Fetch heb ik vervolgens weer ingesteld op een uur.
Daarmee heb ik dus altijd Mobileme & werk email actief, worden mijn agenda's 1x per uur gesynced en trek ik mn prive email handmatig binnen wanneer ik dat nodig vindt.
[ Voor 25% gewijzigd door DaLass op 07-10-2011 16:14 ]
Moet je geluk hebben, ik heb een stuk of 10 mensen gemaild, van 2 mensen antwoord terug gehad.
Hi, ik ga bij de release de iPhone 4S kopen dit omdat ik mijn iPhone 4 wegens schade door de originele bumper had verkocht, nu had ik een vraagje ik zie dat de 4S nu video opnames maakt van 1080p kan je bij de instellingen dit naar 720p kunnen terug schroeven om opslag tekort te voorkomen?
edit: Natuurlijk bezit niemand de 4S op dit moment
edit: Natuurlijk bezit niemand de 4S op dit moment

[ Voor 9% gewijzigd door mafiatounes op 07-10-2011 16:33 ]
Multiple pc builds in progress
Dank voor de uitleg, het is gelukt. Komt geloof ik ook overeen met wat loeberce zei.DaLass schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:36:
[...]
Daarmee heb ik dus altijd Mobileme & werk email actief, worden mijn agenda's 1x per uur gesynced en trek ik mn prive email handmatig binnen wanneer ik dat nodig vindt.
Ik zal eens op zoek gaan naar iets dat mij ook nog de mogelijkheid geeft om de fetchtijd per account afzonderlijk in te stellen.
Ik zat nog eens de kijken naar de specs op Apple's website. Hierin word aangegeven dat de batterij langer meegaat bij 3G gebruik dan bij de iPhone 4 en 3GS. Echter de stand-by tijd is nu opeens 200 ipv 300 uur. Is Apple eerlijker aan het meten, is dit een gevolg van iOS5 of heeft iemand een ander idee wat het kan zijn?
Het lijkt me dat de iPhone 4 & 3Gs nu ook met iOS 5 geleverd gaan worden dus dat zal het niet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 07-10-2011 18:41 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die 100 uur minder moet je niet naar kijken.Dipsausje schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:36:
Ik zat nog eens de kijken naar de specs op Apple's website. Hierin word aangegeven dat de batterij langer meegaat bij 3G gebruik dan bij de iPhone 4 en 3GS. Echter de stand-by tijd is nu opeens 200 ipv 300 uur. Is Apple eerlijker aan het meten, is dit een gevolg van iOS5 of heeft iemand een ander idee wat het kan zijn?
Als je je iPhone "echt" gebruikt zul je waarschijnlijk toch maar 1 dag kunnen doen met je batterij.
Dus uiteindelijk is er geen verschil.
Anoniem: 146055
Ik ben eruit. Ik ga gewoon de iPhone 4S halen (over 3 weken) en wanneer Apple met een nieuwe iPhone komt verkoop ik de 4S en koop ik los de eventuele opvolger
.
En ik voor de zwarte!
Toch maar besloten om voor de 4S te gaan, een revolutionair apparaat, made by Apple.
Ik heb nu een 3GS, heb destijds een 4 gekocht en weer doorverkocht omdat ik hem het prijsverschil niet waard vond. Dan zou het vreemd zijn om hem nu alsnog te kopen
Verder heb ik tot nu toe telkens een generatie overgeslagen. Maar als ze volgend jaar met een mooi ontwerp komen zal ik daar van af stappen denk ik
Verder heb ik tot nu toe telkens een generatie overgeslagen. Maar als ze volgend jaar met een mooi ontwerp komen zal ik daar van af stappen denk ik
Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen (of dat het al besproken is in een ander topic), maar op bijvoorbeeld de Belgische, Duitse en Franse Apple site staan de iPhone 3G en 4 versie beide voor 30 euro duurder dan op de Nederlandse Apple site.
Verder dan op de Duitse en Franse site dus ook al de prijzen voor de 4S, 629 euro, zou dit kunnen betekenen dat de iPhone 4S goedkoper is in Nederland?!
Verder dan op de Duitse en Franse site dus ook al de prijzen voor de 4S, 629 euro, zou dit kunnen betekenen dat de iPhone 4S goedkoper is in Nederland?!
Mensen ervaring met een Simlock Vodafone iPhone 4?
Scheelt namelijk een flinke slok op de borrel...
Zijn ze dan gebranded zoals in de WM tijdperk en dat je doodgegooid wordt met Vodafone logo's?
Zijn ze dan gebranded zoals in de WM tijdperk en dat je doodgegooid wordt met Vodafone logo's?
[ Voor 32% gewijzigd door Mini Poeper op 07-10-2011 21:48 ]
Hij wordt naar alle waarschijnlijkheid 599,- (voor de 16GB)Timvanh schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:29:
Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen (of dat het al besproken is in een ander topic), maar op bijvoorbeeld de Belgische, Duitse en Franse Apple site staan de iPhone 3G en 4 versie beide voor 30 euro duurder dan op de Nederlandse Apple site.
(voor dat bedrag kan je hem ook al bij sommige telecomshops online pre-orderen).
Zit exact dezelfde firmware op als op elke andere iPhone.Mini Poeper schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:47:
Volgens mij staat Apple dat niet toe.Mini Poeper schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:47:
Dus nee, dat gebeurt niet.
Volgens mij hebben ze ook geen simlock meer tegenwoordig maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen..
Jep, een hele, hele goeie ervaring. Eens, en NOOIT weer!Mini Poeper schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:47:
Om van die simlock af te komen moet je enorm ver gaan, zo ver dat je het aankoop bewijs moest vervalsen. Niet doen dus. (Mijn ervaring was met een iPhone 4 uit de UK - Vodafone simlocked, UK only)
Zo vandaag mijn 2,5 jaar oude iPhone 3G (met kapotte sleep/wake button) verkocht voor $225 in Australië. 
Volgende week maar eens proberen een 16/32GB iPhone 4S op de kop te tikken.
. Huidige dollar koers is redelijk aantrekkelijk. een 32GB 4S doet hier nu 650 euro. Daar gaat dus nog de $225 vanaf van mijn 3G dus het gaat een redelijk goedkope aankoop worden
.
Volgende week maar eens proberen een 16/32GB iPhone 4S op de kop te tikken.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Australië zijn de toestellen Sim-lock vrij en direct te koop op de 14e. Nog wel steeds wat duurder dan in de US, maar met de huidige koers aantrekkelijker dan in NL. Na het doorverkopen van mijn 3G (die ik gratis bij m'n abbo hadAnoniem: 321635 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:24:
In Amerika is ie toch pas in november simlock vrij? Of heb je het over Australie?
Man, ik zie dat ik bij jou geen Direct Message kan sturen. Maar wil ff ter zaken komen...RobbieB schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:31:
[...]
Australië zijn de toestellen Sim-lock vrij en direct te koop op de 14e. Nog wel steeds wat duurder dan in de US, maar met de huidige koers aantrekkelijker dan in NL. Na het doorverkopen van mijn 3G (die ik gratis bij m'n abbo had)betaal ik straks voor een 32GB nog maar 492 euro
.
Een iPhone 4S 16GB Zwart kost daar...? Als je er voor mij één kunt meenemen, heb ik er dus straks een simlock vrije voor rond de 450 euro. Uiteraard deel ik de winst met je.
Maar DM me maar als we er over kunnen hebben.
Als je kunt wachten tot 6 maart 2012 zou ik dat kunnen doenHardCoreGamer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:53:
[...]
Man, ik zie dat ik bij jou geen Direct Message kan sturen. Maar wil ff ter zaken komen...
Een iPhone 4S 16GB Zwart kost daar...? Als je er voor mij één kunt meenemen, heb ik er dus straks een simlock vrije voor rond de 450 euro. Uiteraard deel ik de winst met je.
Maar DM me maar als we er over kunnen hebben.
Met de huidige koers betaal je hier 500 euro voor een 16gb.
Hoezo? Je zegt zelf dat je volgende week een iPhone 4S op de kop gaat tikken...?RobbieB schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:06:
[...]
Als je kunt wachten tot 6 maart 2012 zou ik dat kunnen doen
Met de huidige koers betaal je hier 500 euro voor een 16gb.
... maar dan is hij nog niet thuis?!
weet iemand of de iphone 4s white ook net iets dikker zal zijn dan de iphone 4s black, net als met de iphone 4 white en black, ivm hoesjes.
Dus je bent blij en trots, dat je iemand een iPhone met defect in haar of zijn maag hebt gesplitstRobbieB schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 07:30:
Zo vandaag mijn 2,5 jaar oude iPhone 3G (met kapotte sleep/wake button) verkocht voor $225 in Australië.

Anoniem: 321635
Wordt 't eigenlijk mogelijk om hier in NL de iPhone te pre-orderen? Of is de 28e gewoon gelijk de verkoop?
Even terugkomend op het homebutton probleem:
Ook ik heb een afspraak gemaakt bij Genius Bar in Centro Oberhausen (volgende week zaterdag 15 oktober). Daarna meteen met de winkel gebeld of ik inderdaad een nieuwe Iphone krijg en het klopt.
Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Wat is dit een goede service of niet?
Mijn homebutten werkt ook soms wel en soms niet. De homebutton van de Ipad van mijn vrouw werkt is veel gevoeliger, je hoeft dus niet zo hard de drukken om een actie uit te voeren.
Ik hoef geeneens de Iphone doos mee te nemen, enkel mijn toestel.
Mijn toestel is van Vodafone, december 2010. Ik had echt geen zin om dit via Vodafone te spelen vanwege de levertijd etc.. etc..
Nu hoef ik ffkes richting Oberhausen te rijden voor een nieuwe foon. Is vanaf Ehv niet zo erg ver.. Maak er dan meteen 'dagje Centro'van :-)
Ook ik heb een afspraak gemaakt bij Genius Bar in Centro Oberhausen (volgende week zaterdag 15 oktober). Daarna meteen met de winkel gebeld of ik inderdaad een nieuwe Iphone krijg en het klopt.
Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Wat is dit een goede service of niet?
Mijn homebutten werkt ook soms wel en soms niet. De homebutton van de Ipad van mijn vrouw werkt is veel gevoeliger, je hoeft dus niet zo hard de drukken om een actie uit te voeren.
Ik hoef geeneens de Iphone doos mee te nemen, enkel mijn toestel.
Mijn toestel is van Vodafone, december 2010. Ik had echt geen zin om dit via Vodafone te spelen vanwege de levertijd etc.. etc..
Nu hoef ik ffkes richting Oberhausen te rijden voor een nieuwe foon. Is vanaf Ehv niet zo erg ver.. Maak er dan meteen 'dagje Centro'van :-)
Verlies je wel direct je 2 jaar garantie via Vodafone. Apple biedt maar één jaar, en Vodafone neemt niet een andere iPhone aan... dus mocht er na december van dit jaar nog iets fout gaan kun je niet bij Vodafone en niet bij Apple terecht.
Ik wil even weten: Ik wil de iPhone 4S op de dag van release kopen, simlock vrij, officieel uit de Nederlandse winkels... Nu is mijn vraag, hoe kom ik eraan? Kan ik om 8 uur 's ochtends al de iPhone 4S ophalen uit de Media Markt?
bij vodafone heb ik ook maar 1 jaar garantie hoorUniciteit schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:45:
Verlies je wel direct je 2 jaar garantie via Vodafone. Apple biedt maar één jaar, en Vodafone neemt niet een andere iPhone aan... dus mocht er na december van dit jaar nog iets fout gaan kun je niet bij Vodafone en niet bij Apple terecht.
dus volgende week een nieuwe en dan heb ik toch nieuwe garantie op het nieuwe toestel?
Nee, dat wordt niets...HardCoreGamer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:53:
Ik wil even weten: Ik wil de iPhone 4S op de dag van release kopen, simlock vrij, officieel uit de Nederlandse winkels... Nu is mijn vraag, hoe kom ik eraan? Kan ik om 8 uur 's ochtends al de iPhone 4S ophalen uit de Media Markt?
Dan liggen er al talloze mensen in slaapzak die voor jou aan de beurt zijn en net als jij aan de beurt bent is de voorraad op
Serieus.. Gewoon proberen op de releasedag, niemand weet hoe druk het wordt en hoe groot de voorraad is,
Uhm.. niet echt, want dat heb ik er natuurlijk gewoon bij verteld. Daarbij gaan 3G's hier voor 250/275 weg via 'marktplaats'. Dus ik vond het nog wel een nette deal..niekbaars schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:23:
[...]
Dus je bent blij en trots, dat je iemand een iPhone met defect in haar of zijn maag hebt gesplitst
Ik stond er vooral van te kijken hoeveel er nog voor een 3G gevraagd werd (in NL trouwens ook).
OK, als je het er bij gezet hebt, dan was de koper op de hoogte en is het verder xijn probleemRobbieB schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:23:
[...]
Uhm.. niet echt, want dat heb ik er natuurlijk gewoon bij verteld. Daarbij gaan 3G's hier voor 250/275 weg via 'marktplaats'. Dus ik vond het nog wel een nette deal..
Ik stond er vooral van te kijken hoeveel er nog voor een 3G gevraagd werd (in NL trouwens ook).
Ik zit er al lange tijd over na te denken om een iPhone te gaan halen. Ik heb afgewacht op de aankondiging van de 4S vorige week, maar het toestel valt toch behoorlijk tegen vind ik. De iPhone 4 biedt denk ik alles wat ik nodig heb. Alleen de betere camera op de 4S spreekt me erg aan, maar ik vind de veranderingen die de 4S met zich meebrengt niet genoeg om de extra kosten t.o.v. de 4 te rechtvaardigen.
Momenteel gebruik ik al meer dan een jaar de HTC Desire Z, waar ik op zich tevreden over ben. Alleen ben erg gecharmeerd van de Apple designs (iPhone 4 is kunst) en heb graag een OS dat overal een uniforme en duidelijke structuur heeft. Android is toch wat rommelig wat dit betreft.
Ik heb nog wat algemene vragen over de iPhone, hopelijk kunnen jullie die voor mij beantwoorden
1) Ik gebruik Vodafone, en heb momenteel een "oude" simkaart van het grote formaat. Kan ik deze zelf bijsnijden of moet ik een nieuwe simkaart aanvragen? Verder kan ik met mijn huidige sim-only abonnement toch gewoon alles doen met de iPhone? (als in: daar heb ik geen speciaal iPhone abo voor nodig)
2) Kan ik de 3G verbinding van mijn iPhone gewoon m.b.v. tethering doorsturen naar mijn iPad? (Beide zonder jailbreak). Dit is voor mij wel een must, ik gebruik dit regelmatig als ik in de trein zit. Volgens mij mag het niet echt van Vodafone, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.
3) De belkwaliteit en algemene ontvangst vind ik matig op mijn HTC Desire Z. Hoe zijn deze op de iPhone? Vooral een goede belkwaliteit vind ik belangrijk.
4) Hoe is het trilalarm op de iPhone 4? Goed voelbaar?
5) Wat is jullie kijk op het verschil tussen de 4 en de 4S? Kan ik zoals ik zeg prima voor de 4 gaan of is het verstandiger om een 4S te kiezen?
6) Als ik de 4 tweedehands ga kopen via V&A, zijn er dan nog speciale aspecten om op te letten?
Momenteel gebruik ik al meer dan een jaar de HTC Desire Z, waar ik op zich tevreden over ben. Alleen ben erg gecharmeerd van de Apple designs (iPhone 4 is kunst) en heb graag een OS dat overal een uniforme en duidelijke structuur heeft. Android is toch wat rommelig wat dit betreft.
Ik heb nog wat algemene vragen over de iPhone, hopelijk kunnen jullie die voor mij beantwoorden
1) Ik gebruik Vodafone, en heb momenteel een "oude" simkaart van het grote formaat. Kan ik deze zelf bijsnijden of moet ik een nieuwe simkaart aanvragen? Verder kan ik met mijn huidige sim-only abonnement toch gewoon alles doen met de iPhone? (als in: daar heb ik geen speciaal iPhone abo voor nodig)
2) Kan ik de 3G verbinding van mijn iPhone gewoon m.b.v. tethering doorsturen naar mijn iPad? (Beide zonder jailbreak). Dit is voor mij wel een must, ik gebruik dit regelmatig als ik in de trein zit. Volgens mij mag het niet echt van Vodafone, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.
3) De belkwaliteit en algemene ontvangst vind ik matig op mijn HTC Desire Z. Hoe zijn deze op de iPhone? Vooral een goede belkwaliteit vind ik belangrijk.
4) Hoe is het trilalarm op de iPhone 4? Goed voelbaar?
5) Wat is jullie kijk op het verschil tussen de 4 en de 4S? Kan ik zoals ik zeg prima voor de 4 gaan of is het verstandiger om een 4S te kiezen?
6) Als ik de 4 tweedehands ga kopen via V&A, zijn er dan nog speciale aspecten om op te letten?
Anoniem: 210446
En iPhone abbo geeft extra mogelijkheden, maar gewoon Internet volstaat meestal ook. Je hebt dan iig geen Visual voicemail, WiFi Hotspot, maar heb je die niet nodig, volstaat een normaal an=bbo ook.monnick schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:21:
.....
Simkaar bijsnijden kan, maar pas op dat je de chip niet beschadigd. Er zijn "Coockie cutters" om van normale sims microsims te maken.
Als je wifi Hotspot hebt wel, tethering weet ik nit.2) Kan ik de 3G verbinding van mijn iPhone gewoon m.b.v. tethering doorsturen naar mijn iPad? (Beide zonder jailbreak). Dit is voor mij wel een must, ik gebruik dit regelmatig als ik in de trein zit. Volgens mij mag het niet echt van Vodafone, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.
Op de iPhone 4 zijn er problemen bekend met de "Death grip" en Antennagate. Een bumper lost dit probleem meestal op. De iPhone 4s is op dit opzicht aangepast en zou beter moeten zijn (NB: de 4s heeft wel 100 uur minder standby als de 4 - 200 vs 300 uur-)3) De belkwaliteit en algemene ontvangst vind ik matig op mijn HTC Desire Z. Hoe zijn deze op de iPhone? Vooral een goede belkwaliteit vind ik belangrijk.
Voor mij wel, maar dat is iets puur persoonlijks...4) Hoe is het trilalarm op de iPhone 4? Goed voelbaar?
De 4 is langzamer.... maar: retesnel vergeleken met mijn HD2. Vermoedelijk doordat er goede drivers zijn voor het grafische gedeelte (Wat bij HTC vaak niet het geval is)5) Wat is jullie kijk op het verschil tussen de 4 en de 4S? Kan ik zoals ik zeg prima voor de 4 gaan of is het verstandiger om een 4S te kiezen?
Prijs, Beschadigingen, Leeftijd (ivm accu die niet verwisselbaar is, een nieuwe kost een aardige duit...)6) Als ik de 4 tweedehands ga kopen via V&A, zijn er dan nog speciale aspecten om op te letten?
Je kunt gewoon bij Vodafone vragen of ze je 'oude' simkaart omzetten naar een micro-sim. Je simkaart-data (contacts etc.) worden niet geport, maar je nummer e.d. wel gewoon. En het kost niks als het goed is.monnick schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:21:
Mits je een abonnement neemt dat het ondersteunt dan kan dit. Ik weet dat T-mobile het gaat ondersteunen aan het einde v/h jaar, maar weet niet hoe het met de andere providers zit. Gewoon even navragen.2) Kan ik de 3G verbinding van mijn iPhone gewoon m.b.v. tethering doorsturen naar mijn iPad? (Beide zonder jailbreak). Dit is voor mij wel een must, ik gebruik dit regelmatig als ik in de trein zit. Volgens mij mag het niet echt van Vodafone, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord.
Het 'deathgrip' verhaal is wat mij betreft een grote fabel. Ik ken pakweg 25 mensen met een iPhone 4 en niemand die ik ken heeft er last van. De kwaliteit hangt vooral v/h netwerk af. Ik heb met T-mobile in sommige gebieden echt totaal geen bereik, maar in de stad (Nijmegen) heb ik nergens last van.3) De belkwaliteit en algemene ontvangst vind ik matig op mijn HTC Desire Z. Hoe zijn deze op de iPhone? Vooral een goede belkwaliteit vind ik belangrijk.
Ja4) Hoe is het trilalarm op de iPhone 4? Goed voelbaar?
Ondanks dat veel mensen 'teleurgesteld' zijn is het eigenlijk een massive upgrade. (John Gruber verwoord het het beste denk ik) Het heeft aan alle verwachtingen voldaan, behalve een nieuwe formfactor en groter beeldscherm. En met het relatief kleine prijsverschil v/d 4 vs. 4S zou ik zelf gewoon voor de 4S gaan.5) Wat is jullie kijk op het verschil tussen de 4 en de 4S? Kan ik zoals ik zeg prima voor de 4 gaan of is het verstandiger om een 4S te kiezen?
Altijd het apparaat inspecteren. Kijken naar barstjes, scheurtjes in de 2 glasplaten en natuurlijk checken of het apparaat simlock vrij is.6) Als ik de 4 tweedehands ga kopen via V&A, zijn er dan nog speciale aspecten om op te letten?
Onder de kap is het inderdaad een flinke upgrade, maar bij mijn abonnementsvorm (Telfort ZZP 275) geeft het toch een prijsverschil van ruim € 175,- om nu(!) voor een 4 16GB te gaan of een over een maand 4S 16GB (Phoneshop.nl)RobbieB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:17:
Ondanks dat veel mensen 'teleurgesteld' zijn is het eigenlijk een massive upgrade. (John Gruber verwoord het het beste denk ik) Het heeft aan alle verwachtingen voldaan, behalve een nieuwe formfactor en groter beeldscherm. En met het relatief kleine prijsverschil v/d 4 vs. 4S zou ik zelf gewoon voor de 4S gaan.
Voor die € 175,- kan ik aardig wat andere dingen bij kopen zoals iTunes tegoed, gereedschap of bijdrage aan printer.
wachten! betaal een stukje meer en je hebt een nieuwe phone met garantie! weet jij veel wat je krijgt voorgeschoteld 2e hands.HardCoreGamer schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:51:
Dus wat zou ik doen?
De 4S wordt met iOS5 uigeleverd. Kan iemand mij uitleggen hoe ze het voor elkaar krijgen om iOS5 op al deze 100.000-den toestellen krijgen die komende week beschikbaar komen terwijl de GM net pas een paar dagen geleden is vrijgegeven? Ik neem aan dat alle toestellen al maanden geleden geproduceerd zijn en ingepakt
Dat klopt dus niet, dat is allemaal korte termijn werk.wrcveen schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:55:
Ik neem aan dat alle toestellen al maanden geleden geproduceerd zijn en ingepakt
Elect a clown, expect a circus.
Das nou het voordeel van Over-the-Air Updates 
Maar serieus, ze kunnen die dingen natuurlijk gewoon al in elkaar schroeven en later pas de firmware er op zetten.
Maar serieus, ze kunnen die dingen natuurlijk gewoon al in elkaar schroeven en later pas de firmware er op zetten.
Met de introductie van de 4S zijn de prijzen ook gigantisch gestegen, datalimieten vliegen je om de oren en nergens heb je meer een 'gewone' databundel zonder al te veel onzin.
Ik zit nu bij T-Mobile, en was (achteraf) net op tijd met het afsluiten van mijn abonnement, geen datalimiet, 30 euro in de maand en nog redelijke hoeveelheid belminuten/sms (150).
Echter als mijn abonnement afloopt zie ik er echt zwaar tegenop om een datalimiet te krijgen en dan direct ook nog eens meer te gaan betalen. Kan ik niet op 1 of andere manier ervoor zorgen dat mijn abonnement gewoon verlengd word? Of gebeurt dat automatisch per maand als je niks van je laat horen?
Ik zit nu bij T-Mobile, en was (achteraf) net op tijd met het afsluiten van mijn abonnement, geen datalimiet, 30 euro in de maand en nog redelijke hoeveelheid belminuten/sms (150).
Echter als mijn abonnement afloopt zie ik er echt zwaar tegenop om een datalimiet te krijgen en dan direct ook nog eens meer te gaan betalen. Kan ik niet op 1 of andere manier ervoor zorgen dat mijn abonnement gewoon verlengd word? Of gebeurt dat automatisch per maand als je niks van je laat horen?
Ik zit met precies hetzelfde. Ik heb momenteel een I-300 abonnement, voor 45 euro per maand 300 sms EN 300 minuten + onbeperkt data. Dit was een 2 jarig abonnement en wordt nu sinds augustus per maand verlengd. Het lijkt erop dat ik nu probeer zo lang mogelijk bij dit abonnement te blijven, want 300 minuten + 300 sms (600 totaal dus, zie dat nog maar eens te krijgen voor deze prijs) en onbeperkt data vind je nergens meer.The Great HooD schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:12:
Met de introductie van de 4S zijn de prijzen ook gigantisch gestegen, datalimieten vliegen je om de oren en nergens heb je meer een 'gewone' databundel zonder al te veel onzin.
Voor mij wordt het dus op zoek naar een losse iPhone, erg duur, maar met abonnementen valt tegenwoordig ook niet veel korting meer te behalen..
Edit: Hmm, ik zie nu pas dat we dit in het verkeerde topic zetten..
[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 10-10-2011 18:36 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Je bent, na het aflopen van je abbo NIET verplicht te verlengen!
Je kan je huidige abbo door laten lopen. Als je denkt dat je daar geld mee bespaart ten opzichte van de nieuwe abonnementen, spaar dat geld dan gewoon op, en koop een keer een losse (desnoods via marktplaats o.i.d.)
Ikzelf heb een oud iPhone abbo, 45/maand met onbeperkt internet, 300 belminuten EN 300 SMS. Ben niet van plan dat voorlopig te wijzigen, tenzij de prijzen flink dalen. Tot die tijd, spaar ik wel wat voor een nieuwe telefoon, lock-free.
T-Mobile levert toch sowieso gratis een micro-SIM.
Je kan je huidige abbo door laten lopen. Als je denkt dat je daar geld mee bespaart ten opzichte van de nieuwe abonnementen, spaar dat geld dan gewoon op, en koop een keer een losse (desnoods via marktplaats o.i.d.)
Ikzelf heb een oud iPhone abbo, 45/maand met onbeperkt internet, 300 belminuten EN 300 SMS. Ben niet van plan dat voorlopig te wijzigen, tenzij de prijzen flink dalen. Tot die tijd, spaar ik wel wat voor een nieuwe telefoon, lock-free.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ok goed om te horen dat de abo's gewoon stilzwijgend per maand verlengd worden. Zo goedkoop vind je ze echt niet meer.wesleytjuh schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:33:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde. Ik heb momenteel een I-300 abonnement, voor 45 euro per maand 300 sms EN 300 minuten + onbeperkt data. Dit was een 2 jarig abonnement en wordt nu sinds augustus per maand verlengd. Het lijkt erop dat ik nu probeer zo lang mogelijk bij dit abonnement te blijven, want 300 minuten + 300 sms (600 totaal dus, zie dat nog maar eens te krijgen voor deze prijs) en onbeperkt data vind je nergens meer.
Voor mij wordt het dus op zoek naar een losse iPhone, erg duur, maar met abonnementen valt tegenwoordig ook niet veel korting meer te behalen..
Edit: Hmm, ik zie nu pas dat we dit in het verkeerde topic zetten..
Verkeerde topic?
Thanks voor je reactie. Goed om te horen dat ik dus niet naar een nieuwe abo moet gaan met van die belachelijke tarieven.Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:36:
Je bent, na het aflopen van je abbo NIET verplicht te verlengen!
Voor de discussie over prijzen en abonnementen hebben we andere topics zoals [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11. Laten we het hier over de iPhone houden
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het lijkt alsof je hier een verband legt tussen de introductie van de 4S en dat die introductie tot gevolg heeft, dat de prijzen van de abo's gigantisch stijgen.The Great HooD schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:12:
Met de introductie van de 4S zijn de prijzen ook gigantisch gestegen, . . . . .
Klinklare onzin. De prijsstijgingen van de abo's zijn maanden geleden al aangekondigd. Die prijsstijgingen zijn het gevolg van relatief goedkope internet bundels van 10 euri voor 1Giga of onbeperkt. Als de meeste gebruikers daarna uitsluitend nog via die internetbundel sms'en (What'sApp) en chatten via facebook of andere apps, dan wordt er niets meer verdiend via de reguliere telefoonbundels. Daarom worden de prijzen verhoogd en het aantal Mb's beperkt.
Heeft helemaal niets te maken met de introductie van de 4S. Hoogstens met de explosieve stijging van het gebruik van smartphones in het algemeen.
[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 10-10-2011 23:31 ]
Ik heb sinds 15 maanden een 3GS. Nu begint mijn ringer (het silent/ring schuifje) kuren te vertonen. Als ik hem op stil schuif, pakt hij hem niet goed en blijft hij verspringen tussen stil en normaal. Is er nog enige kans dat dit binnen de garantie van Apple valt, of moet ik dit gewoon op eigen kosten laten repareren?
Dat valt helaas onder slijtage ben ik bang.nistuf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:47:
Ik heb sinds 15 maanden een 3GS. Nu begint mijn ringer (het silent/ring schuifje) kuren te vertonen. Als ik hem op stil schuif, pakt hij hem niet goed en blijft hij verspringen tussen stil en normaal. Is er nog enige kans dat dit binnen de garantie van Apple valt, of moet ik dit gewoon op eigen kosten laten repareren?
Bij T-mobile valt dit gewoon onder de 2 jaar garantie. Heb het zelfde probleem gehad (met een 3G) en bij mij is hij toen kosteloos 'vervangen' (Ik kreeg gewoon een refurbished 3G). Het is wel belangrijk dat je de aankoopbon dan nog hebt!Good Fella schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:51:
[...]
Dat valt helaas onder slijtage ben ik bang.
En als je dat niet hebt, of je provider wil het niet maken, dan kost het je iets van 30 euro bij je lokale iPhone-reparatie winkel...
Ik heb de 3GS via Vodafone, maar wel via de i-voordeel site. Deze was in het leven geroepen voordat Vodafone de iphone via hun site en winkels ging verkopen. De garantie loopt volgens hen via Apple Authorised Service Providers. Hierbij komt echter direct een bedrag van +/- 80 euro aan onderzoekskosten bij. Vandaar dat ik me afvroeg of ik dit ook gratis kon laten fixen. Anders kan ik het inderdaad beter hier ergens laten repareren.
Ik vind het wel grappig dat er zoveel mensen echt zoveel geld voor een telefoon uitgeven. Is dit gekte? De Iphone 4S staat nu simlock-vrij aangeboden voor € 698,- !............€ 698,- ? ............€ 698,-.......ik ben echt een Apple fan, maar die prijzen zijn echt way over the top hoor....ik heb het het niet krap, maar jongens! Ben ik nou de enige die dit een beetje te gek vind?
Helemaal met je eens!!! Reken maar eens om naar guldens....pep75 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:56:
Ik vind het wel grappig dat er zoveel mensen echt zoveel geld voor een telefoon uitgeven. Is dit gekte? De Iphone 4S staat nu simlock-vrij aangeboden voor € 698,- !............€ 698,- ? ............€ 698,-.......ik ben echt een Apple fan, maar die prijzen zijn echt way over the top hoor....ik heb het het niet krap, maar jongens! Ben ik nou de enige die dit een beetje te gek vind?
Had de mijne tweedehands (in het cellofaan) voor 400, en dat is eigenlijk nog te veel
Bing
Veel mensen zullen hem kopen met abonnement, waardoor hij dankzij de toestelsubsidie weer veel goedkoper wordt.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Anoniem: 193286
Omrekenen in guldens, mijn hemel. Reken het eens om in Indonesian Rupiah, dan schrik je pas echt. 8 miljoen??? No way dat ik 8 miljoen betaal voor een telefoon... No offence, maar omrekenen in guldens is niet meer reëel. Dat is bijna 10 jaar geleden en in die tijd zijn de lonen ook ongeveer verdubbeld.bing69 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:26:
[...]
Helemaal met je eens!!! Reken maar eens om naar guldens....
Had de mijne tweedehands (in het cellofaan) voor 400, en dat is eigenlijk nog te veel
Ik heb mijn iPhone 4 destijds los gekocht omdat in die tijd (juli 2010) nog erg fijne aanbiedingen beschikbaar waren (€12 voor 300 minuten en onbeperkt internet). Toen was het veel aantrekkelijker om 'm los te kopen. Als je 'm met een abonnement kocht, was je nog steeds €200 (ofzo) kwijt, plus maandelijks een extra bedrag. Uiteindelijk betaalde je na 2 jaar veel meer voor de telefoon dan wanneer je 'm los kocht. 't Was alleen een fors bedrag in één keer. Hoe het nu met de nieuwe abonnementsprijzen zit, weet ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 11-10-2011 13:45 ]
pfveeewww...ik sta dus niet alleen. Maar ook het feit dat de productiekosten zo'n 123,- euro bedragen, en "wij" dit dus allemaal doodleuk betalen. Ik weet het, ik weet het, wat kan je ertegen doen? Niet veel. Ik ben ook een vervend spaarder van gadgets (tis mijn hobby), maar dat een Ipad goedkoper is (ik bel ook met mijn IPad2 haha) dan een Iphone 4S vind ik gewoon raar.
Ik had ook verwacht dat er een goedkoper model zou komen, eentje voor 300,- euro of zo...
Nou ja...
Ik had ook verwacht dat er een goedkoper model zou komen, eentje voor 300,- euro of zo...
Nou ja...
nvm..
[ Voor 95% gewijzigd door rinkel op 11-10-2011 15:01 ]
Als jij voor €123 een iPhone 4s kan maken of vergelijkbare telefoon, waarom doe je dat dan niet? Word je rijk mee joh! Maar ja, je wordt met veel dingen rijk als je de non recurring engineering costs niet hoeft te betalenpep75 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:15:
pfveeewww...ik sta dus niet alleen. Maar ook het feit dat de productiekosten zo'n 123,- euro bedragen, en "wij" dit dus allemaal doodleuk betalen. Ik weet het, ik weet het, wat kan je ertegen doen? Niet veel. Ik ben ook een vervend spaarder van gadgets (tis mijn hobby), maar dat een Ipad goedkoper is (ik bel ook met mijn IPad2 haha) dan een Iphone 4S vind ik gewoon raar.
Nou ja...
Dat doen ze niet gratis, tenminste niet als je de klantenservice belt! Ik moest gewoon 14,95 betalen voor het aanvragen van een microsim bij mijn simonly abonnement.RobbieB schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:17:
[...]
Je kunt gewoon bij Vodafone vragen of ze je 'oude' simkaart omzetten naar een micro-sim. Je simkaart-data (contacts etc.) worden niet geport, maar je nummer e.d. wel gewoon. En het kost niks als het goed is.
[...]
Ik ben destijds bij een Vodafone winkel langs gegaan en daar werd de SIM kosteloos omgeruild!Sander schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:12:
[...]
Dat doen ze niet gratis, tenminste niet als je de klantenservice belt! Ik moest gewoon 14,95 betalen voor het aanvragen van een microsim bij mijn simonly abonnement.
in Duitsland kost die 629 euro. Neem aan dat hij dat hier ook gaat kosten.pep75 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:56:
Feit is natuurlijk wel dat de iPhone enorm waardevast is tov andere smartphones en je er naar een jaar zelfs nog een smak geld voor terug krijgt.pep75 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:15:
Nou ja...
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Volgens mij de eerste video review van de 4S op youtube:
YouTube: First iPhone 4S Test (Official Review) !
Nice, jammer dat de reviewer nogal onervaren is. Had liever gezien wat de "limits" zijn van Siri(sneller praten, meer vragen etc etc) en misschien een game zoals infinity blade. Hoe die de camera testte was ook niet echt bijster interessant.bartos88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:01:
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Ja, was nogal amateuristisch. Het valt me tegen dat er niet meer reviews en unboxings staan, aangezien hij al bij een hoop mensen aangekomen blijkt te zijn.
Deze review is beter:bartos88 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:01:
http://www.redmondpie.com...ssive-as-it-sounds-video/
Ze beginnen al binnen te stromen
Hier nog 2:
YouTube: Siri hands on video
YouTube: The CBS Evening News with Scott Pelley - Hands on look at iPhone's new voice assistant
Hier nog 2:
YouTube: Siri hands on video
YouTube: The CBS Evening News with Scott Pelley - Hands on look at iPhone's new voice assistant
Leuk die SIRI, maar is al bekend of we in Nederland ook SIRI kunnen gebruiken? Ik heb geen bezwaar om Engels tegen een phone te lullen, maar doet hij het ook? Wanneer komt de Nederlandse versie naar Nederland?
SIRI wordt gezien als een hele handige functie, maar als we het pas krijgen in oktober 2012 met de Iphone 5, dan is het een non-argument om het mee te nemen in je overweging om de 4s te kopen.
SIRI wordt gezien als een hele handige functie, maar als we het pas krijgen in oktober 2012 met de Iphone 5, dan is het een non-argument om het mee te nemen in je overweging om de 4s te kopen.
Hangt af van de API's, volgens mij heeft Yelp een aardige dekking hier in NL, ook Google Maps doet het hier prima. Ben vooral benieuwd naar het weer, snapt hij het bijv als je niet naar het weer vraagt voor Amsterdam, maar voor een klein plaatsje als Tiel oid? En het lijkt me logisch dat zaken als dicteren en voorlezen in het Nederlands niet gaan werken zolang de taal niet volledig ondersteund wordt.honey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:53:
Leuk die SIRI, maar is al bekend of we in Nederland ook SIRI kunnen gebruiken? Ik heb geen bezwaar om Engels tegen een phone te lullen, maar doet hij het ook? Wanneer komt de Nederlandse versie naar Nederland?
Dat is het hem ook inderdaad, je kan de Nederlandse namen niet lekker uitspreken in het Engels.Sander schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Hangt af van de API's, volgens mij heeft Yelp een aardige dekking hier in NL, ook Google Maps doet het hier prima. Ben vooral benieuwd naar het weer, snapt hij het bijv als je niet naar het weer vraagt voor Amsterdam, maar voor een klein plaatsje als Tiel oid? En het lijkt me logisch dat zaken als dicteren en voorlezen in het Nederlands niet gaan werken zolang de taal niet volledig ondersteund wordt.
Hetzelfde probleem doet zich nu al voor met de versimpelde voice control: als je iPhone op Nederlands staat ingesteld en je wilt muziek van Robbie Williams afspelen, dan moet je "speel robbie williejams" zeggen om het te laten werken. Dat omgekeerde krijg je natuurlijk als je bijvoorbeeld Nederlandse plaatsnamen wilt gebruiken bij een Engelstalige Siri.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Nederlandse uitspraak zal lastig zijn, ja.
Maar, ik had begrepen dat het voorlopg niet eens beschikbaar zou zijn voor ons. Op de Nederlandse Apple website wordt SIRI ook niet genoemd.
Maar, ik had begrepen dat het voorlopg niet eens beschikbaar zou zijn voor ons. Op de Nederlandse Apple website wordt SIRI ook niet genoemd.
Dat van het weer hangt simpelweg af van de weer-backend die gebruikt wordt, niet van Siri. Aangezien ik op m'n iPhone bv. ook gewoon Nijmegen in kan voeren, verwacht ik dat hij dat ook in Siri zal herkennen.Sander schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Hangt af van de API's, volgens mij heeft Yelp een aardige dekking hier in NL, ook Google Maps doet het hier prima. Ben vooral benieuwd naar het weer, snapt hij het bijv als je niet naar het weer vraagt voor Amsterdam, maar voor een klein plaatsje als Tiel oid? En het lijkt me logisch dat zaken als dicteren en voorlezen in het Nederlands niet gaan werken zolang de taal niet volledig ondersteund wordt.
Echter, moet het wel in het Engels vooralsnog, of Duits, wat ook wel vet is btw
Maar zonder gein, ik denk dat dit echt superhandig kan zijn, als het straks meerdere talen ondersteunt. Een voorbeeldje:
Ik loop 's middags naar de supermarkt maar ben vergeten het vuilnis buiten te zetten. Ik pak m'n telefoon uit m'n zak, breng hem naar m'n oor (waardoor Siri geactiveerd wordt) en zeg 'Herinner me het vuilnis buiten te zetten als ik thuis kom'.
Ik kom terug van de supermarkt, en krijg een reminder als ik terug kom.
Dat is toch briljant! En er is echt niemand die mij wijs kan maken dat het makkelijker is om handmatig een todo in te voeren in je telefoon. (Daarnaast ziet het er op straat niet eens gek uit, want voor hetzelfde geld hangt je vriendin aan de andere kant v/d lijn).
Ik verwacht het nu al veel te gaan gebruiken, ik werk (onder andere) voor een volledig engelstalige organisatie, waarbij alle communicatie dus sowieso in engels gebeurd. Daarnaast snapt mijn vriendin het ook prima als ik haar in het Engels vraag om vast met het eten te beginnen terwijl ik naar huis rijdt ;-)RobbieB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:05:
[...]
Dat van het weer hangt simpelweg af van de weer-backend die gebruikt wordt, niet van Siri. Aangezien ik op m'n iPhone bv. ook gewoon Nijmegen in kan voeren, verwacht ik dat hij dat ook in Siri zal herkennen.
Echter, moet het wel in het Engels vooralsnog, of Duits, wat ook wel vet is btw. "Was ist die wetter in Berlin!" en dan lekker hard schreeuwen
.
Maar zonder gein, ik denk dat dit echt superhandig kan zijn, als het straks meerdere talen ondersteunt. Een voorbeeldje:
Ik loop 's middags naar de supermarkt maar ben vergeten het vuilnis buiten te zetten. Ik pak m'n telefoon uit m'n zak, breng hem naar m'n oor (waardoor Siri geactiveerd wordt) en zeg 'Herinner me het vuilnis buiten te zetten als ik thuis kom'.
Dat is toch briljant! En er is echt niemand die mij wijs kan maken dat het makkelijker is om handmatig een todo in te voeren in je telefoon. (Daarnaast ziet het er op straat niet eens gek uit, want voor hetzelfde geld hangt je vriendin aan de andere kant v/d lijn).
Waar denk ik de valkuil voor Siri op dit moment zit is, in het feit dat de verwachtingen voor deze nieuwe feature gelijk erg hoog zijn. Mensen verwachten gelijk alles te kunnen en het is aan Apple om te zorgen dat ze niet ingehaald gaan worden door de concurrentie, door continu nieuwe API's toe te blijven voegen en ook iOS developers en 3rd party's met API's de mogelijkheid te geven te gaan koppelen aan Siri. Zo is de muziek feature leuk, maar als je (zoals ik) Spotify gebruikt, wil je eigenlijk gewoon Spotify ermee aansturen. Dan ben je aangewezen op het beschikbaar stellen van de API's en de (waardeloze) development van de Spotify app.
Zelfde geldt bijv voor navigatie, meeste mensen gebruiken andere software dan Google Maps.
Andere vraag: Welke navigatiesoftware gebruiken jullie? Tot nu toe vooral gekeken naar TomTom en Navigon. Ik wil in 1e instantie heel europa hebben, maar zal later ook nog wel eens uitbreidingen kopen voor bijv USA. Zaken als live-traffic etc vind ik erg handig, maar ben niet bereid om daar structureel 5 a 10,- per maand aan uit te moeten geven.
[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 12-10-2011 12:23 ]
@Sander
Third-party support is imo noodzakelijk, maar John Gruber had een interessant punt:
"People are going to start clamoring for third-party Siri integration as soon as they see Siri in action. But I’m not sure what form that integration could take. Best I can think is that apps could hook up to (as yet utterly hypothetical) Siri APIs much in the same way that Mac apps can supply system-wide Services menu items. But how would they keep from stomping on one another? If Siri supported third-party apps and you said, “Schedule lunch tomorrow at noon,” what would Siri do if you have multiple Siri-enabled calendar apps installed? This is similar to the dilemma Mac OS X faces when you open a document with a file extension that multiple installed apps register support for."
Op je navigatievraag. Navigon omdat het gratis was bij T-mobile
Third-party support is imo noodzakelijk, maar John Gruber had een interessant punt:
"People are going to start clamoring for third-party Siri integration as soon as they see Siri in action. But I’m not sure what form that integration could take. Best I can think is that apps could hook up to (as yet utterly hypothetical) Siri APIs much in the same way that Mac apps can supply system-wide Services menu items. But how would they keep from stomping on one another? If Siri supported third-party apps and you said, “Schedule lunch tomorrow at noon,” what would Siri do if you have multiple Siri-enabled calendar apps installed? This is similar to the dilemma Mac OS X faces when you open a document with a file extension that multiple installed apps register support for."
Ik zie dat niet echt als een probleem, je kunt namelijk Siri de 1e keer laten vragen: You have multiple apps capable of answering this question, which one should I use? en daarna alleen wat anders gebruiken als je specifiek zegt: Show me my Google Calendar, oid. Hier zijn absoluut slimme oplossingen voor te bedenken. En in de chat history kun je mooi gewoon laten zien: Using **** to answer your question oid.RobbieB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:53:
@Sander
Ghehe en als het betaald zou zijn? Gebruik je de live traffic feature?RobbieB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:53:
Nog makkelijker is denk ik dat je een voorkeurs app instelt (in geval van meerdere kalender apps bijvoorbeeld).
@Sander.
Neuh, live-traffic e.d. vind ik de prijs niet waard, daarvoor rijd ik te weinig lange afstanden. Maar als je iedere dag 2/3 uur in de auto zit kan ik me voorstellen dat het wel handig is.
Neuh, live-traffic e.d. vind ik de prijs niet waard, daarvoor rijd ik te weinig lange afstanden. Maar als je iedere dag 2/3 uur in de auto zit kan ik me voorstellen dat het wel handig is.
Anoniem: 215072
Heeft iemand al via de officiele weg iOS5 kunnen installeren? Bij mij krijg ik die nog niet aangeboden via iTunes, 4.3.5 zou de laatste update zijn...
Nog even geduld.Anoniem: 215072 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:41:
Heeft iemand al via de officiele weg iOS5 kunnen installeren? Bij mij krijg ik die nog niet aangeboden via iTunes, 4.3.5 zou de laatste update zijn...
Bij mij staat 10.5.0.142 er sinds een half uur opAnoniem: 215072 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:41:
Maar als je thuiskomt en je leest je note: "gehinnik te vet vernis Aat en te zetten as iek duif koop" dan valt het misschien een beetje tegenRobbieB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:05:
[...]
Dat is toch briljant!
Probeer het slowchatten te vermijden en het hier interessant te houden
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Toen er nog 4.3.5 op mn i4 stond had ik soms al last van de home-knop die niet reageerde.
De fix van appletips helpt ook niet.
Net iOS5 erop gezet en toen deed hij het net zo slecht...
Maar nu een uurtje later reageert hij bijna nooit meer. Ik heb het afgelopen uur bijna niks met mn iphone kunnen doen hierdoor.
Is er een andere (software matige?) fix voor?
Wat als het toch hardware matig blijkt te zijn. Moet ik dan naar een apple reseller om het te laten maken? Heb m langer dan een jaar, dan zal ik er wel voor moeten betalen zeker?
Maar nu een uurtje later reageert hij bijna nooit meer. Ik heb het afgelopen uur bijna niks met mn iphone kunnen doen hierdoor.
Wat als het toch hardware matig blijkt te zijn. Moet ik dan naar een apple reseller om het te laten maken? Heb m langer dan een jaar, dan zal ik er wel voor moeten betalen zeker?
Zit hier met hetzelfde probleem. Kende die 'fix' nog niet en heb hem even uitgevoerd.. Hij reageert wel beter na die 'fix' van appletips, maar nog steeds niet goed. Ben bang dat hij al snel weer net zo slecht was als eerst.Scirocco schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:18:
Toen er nog 4.3.5 op mn i4 stond had ik soms al last van de home-knop die niet reageerde.
Mijn garantie loopt volgens Apple tot 7 november 2011.
Her en der lees je wel mensen die naar een Apple Store (Oberhausen) zijn gereden en direct een nieuw toestel hebben gekregen. Maar vraag me af of ze dit ook nog doen nadat de garantie is verstreken, of dat ze zich toch gewoon aan de wettelijke garantie van 2 jaar houden. Aangezien ik de komende weken geen tijd heb om helemaal naar Oberhausen te rijden (kom uit regio Amsterdam), zou ik pas na 7 november kunnen gaan
afspraak maken bij Apple Store in Oberhausen (afspraak bij Genius Bar) en waarschijnlijk zul je een nieuw toestel meekrijgen... Ik heb zaterdag a.s. een afspraak staan, zelfde probleem als jij...Scirocco schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:18:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.