Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone4s/header.png

Inleiding - Specificaties - Afmetingen - Prijzen - Meer info - Nieuwe functies - Siri - iCloud - Reviews - Q&A

Inleiding
Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De topicstart is voornamelijk gericht op de iPhone 4S.

Specificaties
• 3,5-inch IPS retina scherm met een resolutie van 960x640
• Multitouch capacitief scherm
• Apple A5 dual-core processor
• Lithium-ion batterij (8 uur bellen over 3G, 14 uur bellen over 2G, 200 uur standby, 9 uur Wi-Fi, 40 uur audio, 10 uur video)
• Gyroscope, Accelerometer
• 8 Megapixel camera + LED
• VGA camera op de voorkant
• 16GB, 32GB of 64GB
• Zwart of Wit
• AirPlay Mirroring support (720p)
• Siri spraakherkenning
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone4s/iphone4s.png

Overige specificaties zijn:
• UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 Mhz)
• GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 Mhz)
• CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)
• 802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4Ghz only)
• Bluetooth 4.0
• Dubbele microfoon voor geluidsonderdrukking

Afmetingen & Gewicht
• Hoogte: 115.2 mm
• Breedte: 58.6 mm
• Diepte: 9.3 mm

• Gewicht: 140 gram

Prijzen
Prijzen van los toestel (Zoals besteld bij Apple):
iPhone 3GS 8GB: Nederland: €349, België: €379
iPhone 4 8GB: Nederland: €499, België: €529
iPhone 4S 16GB: Nederland: €599, België: €649
iPhone 4S 32GB: Nederland: €699, België: €759
iPhone 4S 64GB: Nederland: €799, België: €879

Prijzen via de providers in combinatie met een abonnement kunnen vergeleken worden via de Tweakers Pricewatch:

Meer info
Telefoon
Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_7.jpgDe iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek. Daarnaast ondersteunt de iPhone Microsoft Exchange en Mobile Me, wat het mogelijk maakt om contacts te pushen en gepusht te krijgen, waardoor ze on-the-fly bijgewerkt worden.
iPod
De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen? Het is ook mogelijk om de iPhone middels component of composiet aan te sluiten op een TV.

Daarnaast is het mogelijk om vanuit de iTunes app muziek, podcasts, muziekvideo's, tv series, films en iTunes U content aan te schaffen. Dit wordt ook weer teruggesynct naar de computer middels iTunes.

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats.

Safari
De iPhone beschikt, volgens Apple, over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Wel zit er ondersteuning in voor bepaalde HTML5 elementen. Youtube is ondanks het gebrek aan flash toch geen probleem, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Daarbij wordt vanaf bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer. Daarnaast is het mogelijk om bookmarks (waarbij o.a. de zoom onthouden wordt) te plaatsen op je springboard. Die zijn dus met 1 tap bereikbaar.Afbeeldingslocatie: http://img.melvinbeemer.nl/tweakers/iphone_6.png
Mail
De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Daarnaast is het mogelijk met Exchange servers en een MobileMe account.

Je kunt daarnaast op vastgestelde tijden je andere IMAP en POP mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. De emailaccounts (dus de instellingen, niet de emails) worden gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).
Agenda
Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen. Ook kan je agenda via CalDAV, Exchange of Mobile Me draadloos up-to-date gehouden worden, waarbij afspraken dus ook weer automatisch gepusht worden van je PC of Mac naar je iPhone en vice versa.
Google Maps
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone_8.jpgVia deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Dit is nu inclusief locatiebepaling d.m.v. (A-)GPS, GSM en Wifi. De iPhone 3G heeft ingebouwde GPS en gebruikt daarnaast dus de locatie van telefoonmasten en wifi hotspots om de locatie te bepalen en een snelle fix te krijgen voor de GPS. De iPhone 3GS voegt daar nog een ingebouwd kompas aan toe. Deze zorgt ervoor dat het mogelijk is om de kaart precies uit te lijnen in de richting dat je kijkt. Daarnaast kan het kompas zelfstandig worden geraadpleegd in een eigen applicatie. Natuurlijk is Google Maps, GPS en kompas ook aan te roepen door App ontwikkelaars.
Camera
Video-beeld/bellen (op dit moment alleen via WiFi en alleen met iPhone 4(S), iPod Touch 4de en 5de generatie of Mac gebruikers)
Camera met 8 megapixels met 5 keer digitale zoom op de achterzijde met LED flitser en de mogelijkheid om HD te filmen (1080p) ook onthoud ie waar het filmpje/foto is gemaakt (geotagging).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone4s/camera.png

Nieuwe functies
De iPhone 4S wordt geleverd met iOS 5, die inmiddels ook beschikbaar is voor de iPhone 4 en iPhone 3GS. Deze biedt enkele grote verbeteringen:

Notification Center
iMessage
Reminders
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_notification.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_imessage.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_reminders.jpg

Twitter integratie
Foto bewerken
Verbeterde camera opties
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_twitter.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_photos.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/ios/images/ios_camera.jpg

Siri
Met Siri op een iPhone 4S kun je tekstberichten versturen, afspraken maken, bellen en meer : allemaal met je stem. Siri begrijpt de manier waarop je iets zegt, je hoeft hiervoor dus niet speciale teksten voor uit te spreken. Siri wordt gereleased als Beta en ondersteund vooralsnog alleen Engels, Frans en Duits, en is niet beschikbaar voor oudere modellen dan de iPhone 4S. Siri maakt gebruik van de servers van Apple in Amerika, en werkt dus niet zonder dataverbinding. Het gebruik van Siri kost dan ook data, niet onbelangrijk om te weten aangezien de onbeperkte data abonnementen uitgefaseerd worden. Volgens Ars Technica valt het wel mee met het datagebruik, zij kwamen op gemiddeld 63kB per vraag.

Siri werkt in Nederland niet volledig, zelfs niet in het Engels, doordat er geen lokale informatie voor Nederland in zit. Het is dus niet mogelijk om zoals in de demonstraties naar een restaurant te zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/iphone/features/images/siri_hero.jpg

iCloud
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/icloud/shared/overview/images/title.png

iCloud is een baanbrekende reeks gratis cloudvoorzieningen, waaronder iTunes in de cloud, Fotostream en documenten in de cloud, die naadloos samenwerken met je iPhone, iPad, iPod touch, Mac of pc. Materiaal wordt automatisch en draadloos bewaard in iCloud en naar je apparaten gepusht. iCloud bewaart onder meer je muziek, foto's, apps, contactpersonen, agenda's en documenten, en werkt ze automatisch bij op al je apparaten. Als je iets verandert op één apparaat, worden al je andere apparaten automatisch en draadloos bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone4s/icloud_1.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.melvinbeemer.com/iphone4s/icloud_2.png

Reviews
Inmiddels is er een groot aantal reviews verschenen. Uiteraard heeft Tweakers hem zelf uitgebreid onder handen genomen. Andere Nederlandstalige reviews zijn er van iPhoneclub en One More Thing

Technisch gezien de diepste review is die van AnandTech. Deze review gaat dieper in op het technische ontwerp van dit nieuwe toestel, en er blijkt ook onder de motorkap veel verbeterd te zijn:
  • Geen 'death grip' meer bij gebruik zonder hoedje (de ontvangststerktes ook flink verbeterd)
  • Zoals beloofd een grote verbetering in 3G snelheid (mits 14.4 mbps ondersteund door de provider)
  • Geen extra RAM geheugen maar wel dubbele geheugen bandbreedte
  • CPU en GPU veel sneller, nu een van de snelste telefoons in de browser test
  • WiFi snelheden ook flink verbeterd
Andere goede reviews zijn er van Engadget, en Ars Technica heeft getest of hij kan concurreren met een echte digitale camera.

Q&A
Hij is inmiddels in Nederland beschikbaar maar ik wil er toch een importeren.
Neem een kijkje bij [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6 als je hem wilt importeren of los wilt kopen.

Providers, when and where?
Als je wilt discussieren over de providers die iPhone 4S aanbieden kun je dat hier doen.

Vorige delen
deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14,
deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24,deel 25,deel 26,deel 27,deel 28,deel 29,deel 30,deel 31,deel 32,deel 33,deel 34

Eervolle Vermeldingen
Met dank aan Xental voor het ontwerp (en op dit moment de meeste inhoud) van deze startpost, en aan Apple voor de mooie plaatjes van hun telefoons.

[ Voor 203% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dit topic is een voortzetting van [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 34

Deze post is gereserveerd voor als ik meer ruimte nodig heb voor de topicstart.

[ Voor 87% gewijzigd door GekkePrutser op 08-12-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is het al bekend wanneer de servers van H1Siri online gaan?
Ik kan Siri nog niet gebruiken op mijn iPhone 4... :(

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toch nog even terugkomend op het mysterie van de klikkende achterkant van mijn iphone 4S. Ik dacht het probleem getackelt te hebben door de schroefjes na te lopen, maar dit bleek toch niet het geval.

Het blijkt nu dat er een luchtbelletje onder de sticker van de backplate zat ter hoogte van de rode pijl. Met een gitaarplectrum heb ik het belletje er onderuit kunnen halen en nu is het probleem dus echt opgelost en het vervelende geluid is verdwenen (voor zover het een probleem was uiteraard :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/iP4s_Back.png

Iemand een idee wat het nut van die zwarte sticker is overigens? Ik zie namelijk vervangende backplates die deze stickers niet hebben, waaronder bijvoorbeeld de transparante cover.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op mijn 3GS heb ik bij Agenda's ook 'verjaardagen' aangevinkt, maar ik wil die standaard reminder om 9 uur 's ochtends eruit hebben. Met name in het weekend vind ik dat erg irritant. Ik kan die optie alleen nergens vinden, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:48:
Iemand een idee wat het nut van die zwarte sticker is overigens? Ik zie namelijk vervangende backplates die deze stickers niet hebben, waaronder bijvoorbeeld de transparante cover.
Dat vroeg ik me van de week ook al af. Ik heb laatst mijn iPhone 4 open gehad en die had die sticker ook al. iFixit dacht dat het een antenne was, want bij de iPhone 4 zat er een uitsparing met een metalen plaatje waar een contactpuntje hem verbond met de behuizing. Maar ik heb het even nagekeken en het bleek dat die verbinding alleen bedoeld was ter aarding van de metalen laag in de achterkant, en die sticker zo ontworpen was dat hij daar juist niet geaard was (een randje om de metalen uitsparing).

Het vreemde is dat hij ook nergens anders contact mee maakt. Dus een antenne kan het volgens mij niet zijn (bovendien heeft dat niet zoveel zin omdat de achterkant op dat punt van metaal is). Afscherming kan het ook niet zijn want daar is die metalen laag al voor. Dus ik weet het niet. Ik heb er ook niks over kunnen vinden. Het is wel het soort sticker dat vaak gebruikt wordt als antenne.

Het is in elk geval niet de WiFi antenne (want die is veel kleiner in de iPhone 4S), en ook niet de 3G antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Enige wat ik nog kan bedenken is misschien dat het hittewerend is voor de glasplaat.

[ Voor 18% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
Even een kort vraagje. Ik hoop dat ik het hier goed plaats, ik vind deze vraag namelijk geen nieuw topic waard. Sorry dus als het verkeerd geplaatst is.

ik ben van plan om een iPhone 4S 16gb aan te schaffen. Nu kijk ik dus op de Nederlandse Apple Store en daar is die €599,-- , als ik dan kijk op de Belgische Apple Store dan is die €649,--. Wat ik erg raar vind is dat die prijzen zo enorm verschillen. Ik raak dus een beetje in de war en vraag me af of de prijzen die in de Nederlandse Apple Store staan wel correct zijn.

Op de website van iCentre is de Iphone 4 zelfs al €599,--!

Ik hoop dat iemand het mij wat duidelijker kan maken.

edit: Ik zie in de Startpost wel dat er €599,-- staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Dynoot op 13-12-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dynoot schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:05:
ik ben van plan om een iPhone 4S 16gb aan te schaffen. Nu kijk ik dus op de Nederlandse Apple Store en daar is die €599,-- , als ik dan kijk op de Belgische Apple Store dan is die €649,--. Wat ik erg raar vind is dat die prijzen zo enorm verschillen. Ik raak dus een beetje in de war en vraag me af of de prijzen die in de Nederlandse Apple Store staan wel correct zijn.

Ja die 599 in de startpost is voor Nederland inderdaad, ik heb die voor België nu ook aan de startpost toegevoegd (sorry ik had er niet aan gedacht). Maar de prijzen in de Apple store zijn gewoon correct natuurlijk.

iCentre en dergelijke zijn resellers dus die kunnen in principe zelf de prijzen bepalen (al houden ze zich vaak wel aan die van Apple, maar in dit geval dus niet).

De verschillen van de Apple prijzen binnen Europa kunnen komen door BTW, of andere factoren, zoals dat het ze misschien meer kost om naar Belgie te versturen. Waar het verschil hem precies in zit weet alleen Apple zelf :)

Edit: Maar inderdaad, het scheelt inderdaad wel erg veel in dit geval, tot wel 10%. Dus het zal wel aan meer liggen dan de BTW want zo veel verschilt die niet. Lokale belastingen misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

jelle.

Product Owner
Dynoot schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:05:
Even een kort vraagje. Ik hoop dat ik het hier goed plaats, ik vind deze vraag namelijk geen nieuw topic waard. Sorry dus als het verkeerd geplaatst is.

Natuurlijk kloppen de prijzen op de Nederlandse site. De prijzen verschillen per land. In Nederland ben je goedkoper uit dan onze Duitse of Belgische buren, mooi toch :)?

De iPhone 4S 16GB kost los €599 in Nederland. De iPhone 4 8GB €499, 4S 32GB €699 en 4S 64GB €799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
jelle. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:18:
[...]

Natuurlijk kloppen de prijzen op de Nederlandse site. De prijzen verschillen per land. In Nederland ben je goedkoper uit dan onze Duitse of Belgische buren, mooi toch :)?

De iPhone 4S 16GB kost los €599 in Nederland. De iPhone 4 8GB €499, 4S 32GB €699 en 4S 64GB €799.
Super!
Dan ga ik de iPhone 4S 16gb bestellen!
In dit geval ben ik blij dat ik in Nederland woon! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb de iPhone nu kleine maand, ik heb hem via T-mobile bij mijn contract verlenging gekregen.
Nu valt mij op dat als ik volop bereik heb en ik ben aan het bellen valt mijn verbinding soms spontaan
weg en paar seconden later staat er "Zoeken...".

Zijn hier meer mensen die dit ervaren? Ik had op dat moment "Data" uit staan.
Ook merk ik dat hij vaak aangeeft "Geen Services", hier blijft hij heel vaak op staan tot ik hem
even op vliegtuig modes zet en weer terug.

Nu is het wel zo dat ik in een stad woon waar T-mobile een dood gat heeft voor "binnen" maar ook buiten
valt dus de verbinding af en toe spontaan weg.

Iemand een idee waar dit mogelijk aan kan liggen? Of is het gewoon T-mobile's bereik die zo slecht is?

(Micro sim is trouwens nieuw, met gewone sim had ik nergens last van in me HD2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13
Turbo_boy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:00:
Ik heb de iPhone nu kleine maand, ik heb hem via T-mobile bij mijn contract verlenging gekregen.
Nu valt mij op dat als ik volop bereik heb en ik ben aan het bellen valt mijn verbinding soms spontaan
weg en paar seconden later staat er "Zoeken...".

Zijn hier meer mensen die dit ervaren? Ik had op dat moment "Data" uit staan.
Ook merk ik dat hij vaak aangeeft "Geen Services", hier blijft hij heel vaak op staan tot ik hem
even op vliegtuig modes zet en weer terug.

Nu is het wel zo dat ik in een stad woon waar T-mobile een dood gat heeft voor "binnen" maar ook buiten
valt dus de verbinding af en toe spontaan weg.

Iemand een idee waar dit mogelijk aan kan liggen? Of is het gewoon T-mobile's bereik die zo slecht is?

(Micro sim is trouwens nieuw, met gewone sim had ik nergens last van in me HD2)
Ik heb ook t-mobile en sinds deze maand een iphone 4s.
Ik krijg ook vaak de melding "Geen Services"
Bij mij is er helaas geen enkele provider die 100% bereik kan garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386494

Even een vraagje, ik heb sinds een week een Iphone 4S 16 GB en ben tot nu toe zeer positief verrast sinds mijn Andriod avontuur, maar nu heb ik toch even een vraagje. Ik heb mijn 4S naast de 4S van mijn vriendin gehouden en nu is mijn scherm best wel een stuk geler, het valt niet op als ik het niet met haar telefoon vergelijk maar bij haar is het beeld iets helderder. Nu heb ik natuurlijk direct gegoogled en kwam ik uit bij "Yellowgate" en las ik dat er beweerd wordt dat dit na enkele weken wegtrekt omdat dit lijm is die nog uit moet harden.

Nu mijn vraag : Wie heeft dit ook meegemaakt en wat zijn de ervaringen hiermee? Of kan ik beter gewoon terug naar de winkel en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 386494 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:09:
Even een vraagje, ik heb sinds een week een Iphone 4S 16 GB en ben tot nu toe zeer positief verrast sinds mijn Andriod avontuur, maar nu heb ik toch even een vraagje. Ik heb mijn 4S naast de 4S van mijn vriendin gehouden en nu is mijn scherm best wel een stuk geler, het valt niet op als ik het niet met haar telefoon vergelijk maar bij haar is het beeld iets helderder. Nu heb ik natuurlijk direct gegoogled en kwam ik uit bij "Yellowgate" en las ik dat er beweerd wordt dat dit na enkele weken wegtrekt omdat dit lijm is die nog uit moet harden.
Nu mijn vraag : Wie heeft dit ook meegemaakt en wat zijn de ervaringen hiermee? Of kan ik beter gewoon terug naar de winkel en omruilen.
Als het niet echt een enorm verschil is kan het ook gewoon een LCD van een andere leverancier zijn met een iets andere kleurbalans. Apple gebruikt verschillende toeleveranciers. Als de gele kleur niet zo sterk is en over het hele scherm gelijk is (dus geen plekken geler dan andere) dan kan het dat gewoon zijn.

Dat met die lijm werd toen geroepen over de iPad 2, die had dat ook wel eens, maar dat probleem was ook altijd in de vorm van gele vlekken.

Het hangt er ook vanaf hoe veel je je er aan ergert natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat het irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag.

Weet iemand waar de kleine schroefjes verkopen die naast de dockconnector zitten. Ik ben ze namelijk kwijt.
Ik ben erachter dat het phillips #00 schroefjes zijn. Op Ebay Kan ik alleen grot hoeveelheden vinden.

Als je deze schroefjes zelf hebt, mag je met even pm'en. Ik neem ze graag van je over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
timowouters schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:18:
Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag.

Weet iemand waar de kleine schroefjes verkopen die naast de dockconnector zitten. Ik ben ze namelijk kwijt.
Ik ben erachter dat het phillips #00 schroefjes zijn. Op Ebay Kan ik alleen grot hoeveelheden vinden.

Als je deze schroefjes zelf hebt, mag je met even pm'en. Ik neem ze graag van je over.
Bij sommige ebay verkopers krijg je ze bij een pentalobe schroevendraaier. Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
Heb je een linkje naar de advertentie. Dan bestel ik die schroevendraaier wel komt atijd wel van pas.

Anoniem: 409686

Bring on 5.1. Batterijtijd is nog steeds een drama, ondanks multiple restores. De korte verhalen die ik lees over 5.1 beta 2 is dat het eindelijk 's wat beter moet zijn met de batterijtijd.

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 07:47

G3kko0

Why so serious???

Mijn Iphone 4s binnen gehad en gelijk mee gaan spelen alleen heb ik tot nu toe wel al 2x gehad dat wanneer ik iemand bel dat bij de 1e poging ik eerst mezelf alleen hoor praten en bij de 2e poging dat ik wel iemand aan de lijn krijg. Meer mensen die hier last van hebben met de Iphone 4s?

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-03 08:07
Gisteren twee keer goed nieuws... Gestolen iPhone 4 teruggevonden en iPhone 4S geleverd. :-)

Beetje gespeeld met de 4S en inderdaad een "geler" scherm kunnen vaststellen dan bij de 4. Geen vlekken, maar "algemeen". Dit zou minderen na gebruik, maar het stoort me niet echt voorlopig.

Ook de "ratel" bij de camera hoor ik af en toe, maar dit zou dus een vrij algemeen probleem zijn?

Batterij lijkt me in orde te zijn.

Vanavond eens de streaming naar de ATV2 testen.

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:23
Ik heb bij de V&A een iPhone 3GS gekocht. Nu valt me op dat er een soort witte streep bij de bovenkant in het scherm zit. Vooral zichtbaar met witte achtergrond (hoe donkerder, hoe minder zichtbaar).

Wat kan dit zijn? Moet er dus een nieuw scherm in om hier vanaf te komen? Bvd.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/314680.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Barre_Code op 15-12-2011 15:54 ]

Anoniem: 135383

Barre_Code schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:43:
Ik heb bij de V&A een iPhone 3GS gekocht. Nu valt me op dat er een soort witte streep bij de bovenkant in het scherm zit. Vooral zichtbaar met witte achtergrond (hoe donkerder, hoe minder zichtbaar).

[afbeelding]
Dit zie je ook regelmatig gebeuren bij lcd monitoren, ouderdom, slijtage.
Onmogelijk om te repareren, of je moet er een nieuw scherm in laten zetten.

• GekkePrutser
  • Niet online
Barre_Code schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:43:

Dat had ik ook met mijn iPhone 2G. Een fletse veeg waar de kleuren lichter waren. Het gebeurde een keer nadat hij in mijn broekzak was vastgelopen en ontzettend heet was geworden. Op de plek van die veeg was toen ook een luchtbelletje in de lijmlaag tussen scherm en glas ontstaan (zag er uit als een dode pixel).

Dus ik heb het idee dat het scherm beschadigd is door de warmte ontwikkeling van iets daaronder. De telefoon reageerde op dat moment niet meer dus ik denk dat de CPU in een oneindige lus zat en zichzelf ontzettend warm zat te maken.

In elk geval is het nooit meer weg gegaan, alhoewel het wel een stuk minder opviel als de telefoon erg koud was, vreemd genoeg. Ik denk niet dat je dit zonder vervangen kan oplossen.

• BillSpaarbank
  • Niet online
MTBS schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:48:
Gisteren twee keer goed nieuws... Gestolen iPhone 4 teruggevonden en iPhone 4S geleverd. :-)

Beetje gespeeld met de 4S en inderdaad een "geler" scherm kunnen vaststellen dan bij de 4. Geen vlekken, maar "algemeen". Dit zou minderen na gebruik, maar het stoort me niet echt voorlopig.

Ook de "ratel" bij de camera hoor ik af en toe, maar dit zou dus een vrij algemeen probleem zijn?
Ratel bij de camera is eigenlijk gewoon hoe de autofocus werkt. Niet echt een probleem dus. Storend kan het voor sommige wel zijn ;)

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
Voor de iPhone 4S is er net een update gekomen dat de batterij problemen moet fixen.
Ik kwam erachter via " http://www.onemorething.n...-1-update-voor-iphone-4s/ "
Ik ga het even proberen
Caneezy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:21:
Voor de iPhone 4S is er net een update gekomen dat de batterij problemen moet fixen.
Ik kwam erachter via " http://www.onemorething.n...-1-update-voor-iphone-4s/ "
Ik ga het even proberen
Ik haal daar niet uit, dat die update batterijproblemen zou moeten fixen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Met één druk op de knop naar je settings zoals Bluetooth? Surf naar http://brdrck.me/settings/ op je iPhone en voeg het icon toe aan je homescreen!

Geniaal!! _/-\o_

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• sacaji
Ik heb een vraagje aan de iPhone 4/4S bezitters. Als je muziek afspeelt via de speakers, en je vinger op de rechter speaker zet, hoor je dan alleen vocals vanuit de linker, doe je het andersom hoor je alleen de beat op de rechter. is dit normaal?

• Rivanov
Uhm. Je hebt maar één speaker. De andere is microfoon voor het bellen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• sacaji
Ik heb duidelijk 2 plekken onderin waar me geluid uit komt. de linker helft komt de gezang uit en de rechter de beat/muziek)
Dan heb je een hele bijzondere iPhone... Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het van sommige tonen lastiger is te horen waar ze vandaan komen. Er zit echt maar één speaker in de iPhone :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 08:52

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Rivanov schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:31:
Met één druk op de knop naar je settings zoals Bluetooth? Surf naar http://brdrck.me/settings/ op je iPhone en voeg het icon toe aan je homescreen!

Geniaal!! _/-\o_
Bedankt, ik miste altijd een snelle manier om naar Bluetooth te gaan! :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:33
Net mijn Iphone binnen and guess what. Volgens mij is de Apple ID server down. Krijg alleen maar server error. Via website kan ik ook niks aanmaken. :(

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 10:50
erickov schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:26:
Net mijn Iphone binnen and guess what. Volgens mij is de Apple ID server down. Krijg alleen maar server error. Via website kan ik ook niks aanmaken. :(
Hier ook. Krijg steeds de melding dat ie mijn ID niet kan vinden of dat mijn wachtwoord fout is. En de website iforgot.apple.com kom je ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Heb ik ook last van. Server bij Apple lijkt nu iets beter te werken. Was al bang dat iemand mijn account gehijackt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Heb sinds kort een probleem met de datum en tijd i.c.m. de locatiebepaling, via automatische bepaling geeft hij aan Sao Paolo??? De tijd is dan ook niet goed.
Handmatig kan ik gewoon Amsterdam selecteren en de tijd kan dan natuurlijk handmatig ingesteld worden.
iPhone 4s laatste ios versie.
Volgens mij is dit een bug in ios.

Zijn al diverse meldingen van te vinden op internet, maar nog geen oplossing...
locatieprobleem 1
locatieprobleem 2

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

379468

İk heb probleem met bellen sinds ik me iphone 4s heb. Als ik bel dan krijg ik bij 1 van de 10 uitgaande belletjes niets te horen. Als ik ophang en weer bel lukt het weer, of als ik op speaker aan/uit klik ook.

Meer mensen hier last van? Waar zou dit aan kunnen liggen. Heb alles op wifi na uit staan. Net nieuw apparaat 3 dagen oud.

Ps gaat om: iphone 4s 64gb (black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

Heeft elke iPhone een persoonlijke serial number of betekent dit echter alleen het jaartal, week, plaats dat een iPhone de fabriek uitrolt. Kan ik bij wijze van dezelfde s/n nummer hebben als iemand anders?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 16-12-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Anoniem: 403748 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:40:
Heeft elke iPhone een persoonlijke serial number of betekent dit echter alleen het jaartal, week, plaats dat een iPhone de fabriek uitrolt. Kan ik bij wijze van dezelfde s/n nummer hebben als iemand anders?
Dat serienummer wordt ook gebruikt voor garantie e.d. dus lijkt me héél sterk dat die niet uniek is. Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

jelle. schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:18:
[...]

Dat serienummer wordt ook gebruikt voor garantie e.d. dus lijkt me héél sterk dat die niet uniek is. Waarom denk je dat?
Waarschijnlijk in de war met het IMEI nummer, wat ook persoonlijk is. Ik dacht namelijk dat je kon zien aan de hand van het serienummer uit welk fabriek je iPhone vandaan komt en wanneer deze geproduceerd is.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 16-12-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:35
Zijn er meer mensen die last hebben van een iPhone 4s die nogal veel geluid maakt door de trilfunctie? En hebben jullie een vervangend toestel kunnen krijgen?

YouTube: iPhone 4S Vibrate Rattle/Buzzing
YouTube: Problem Apple iPhone 4S Vibration

Ik stoor me er helemaal kapot aan...twee vrienden met een 4s hebben een trilfunctie die wel gewoon 'stil' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:06

DEVegg

DEVegg

Sinds 2 dagen een iPhone 4S 16GB... Tot noch toe ben ik aangenaam verrast (mijn eerste iphone) :)

Wacht op EV3 +A SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Een vraagje aan de gebruikers. Ik heb het nu 2x meegemaakt en weet niet of ik me zorgen moet maken. Ik wou net een App verslepen naar een map, en opeens werd me iPhone scherm zwart ( rondje draaien ) en daarna moest ik weer me toegangscode invoeren en kan ik weer verder. Zorgen om maken of gewoon een bug in iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36

RnB

Is in ieder geval niet normaal. Of je je dan ook zorgen hoeft te maken, is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 20:25
Pepehv schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:07:
Zijn er meer mensen die last hebben van een iPhone 4s die nogal veel geluid maakt door de trilfunctie? En hebben jullie een vervangend toestel kunnen krijgen?

YouTube: iPhone 4S Vibrate Rattle/Buzzing
YouTube: Problem Apple iPhone 4S Vibration

Ik stoor me er helemaal kapot aan...twee vrienden met een 4s hebben een trilfunctie die wel gewoon 'stil' is.
Mijn 4s is momenteel bij Apple. Althans was, momenteel lijkt hij zoek te zijn bij UPS... Zie iPhone 4S geratel bij het trillen
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
RnB schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:25:
Is in ieder geval niet normaal. Of je je dan ook zorgen hoeft te maken, is aan jou.
Hij doet alles goed, dagelijks een backup. Ik kijk het even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 403748 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:27:
[...]

Waarschijnlijk in de war met het IMEI nummer, wat ook persoonlijk is. Ik dacht namelijk dat je kon zien aan de hand van het serienummer uit welk fabriek je iPhone vandaan komt en wanneer deze geproduceerd is.
Ja, dat klopt, alleen het serienummer bestaat niet uit slechts die getallen. Er worden nog andere karakters aan dat serienummer toegevoegd die het serienummer uniek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Heb zelf al een tijdje de Iphone 4S i.c.m. vodafone.
Tot nu redelijk tevreden, echter 1 minpunt ;

Regelmatig als ik bel verstaat men mij niet of heel slecht.

Mijn 3G dekking is bij mij thuis niet fantastisch, regelematig maar 1 of 2 streepjes, ook schakelt hij regelmatig naar het 2G netwerk.

Nu vraag ik mij af waarom ik niet verstaanbaar ben;-
Ligt dit aan het feit dat het toestel dan schakelt tussen 3G en 2G netwerk ?
Je zou toch zeggen als hij netjes overschakelt naar het 2G netwerk dat het dan goed moet zijn aangezien de verbinding dan weer vol is ...
Ligt het dan aan de verbinding of is dit een probleem in de iphone zelf, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat het 2G gedeelte in de iphone niet goed functioneert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Gisteravond had ik mijn Iphone 3GS opgeladen tot ongeveer 80%.Vanmorgen vroeg wilde ik mijn mail checken en zag dat de telefoon uit stond :|
Wat was het geval, accu leeg

Omdat ik er niet vanuit ga dat de accu slecht is, ben ik gaan kijken of misschien iets in de achter grond draait wat de accu leeg trekt.
Om naar data verbruikt te kijken gebruikt ik al een tijd download monitor http://itunes.apple.com/n...-monitor/id433134338?mt=8

Ik heb op dit moment wifi en merkte dat ik echt de data verbruik kon zien groeien. Heb nu Mail checken op handmattig gezet.
Verder heb ik afgelopen 3 uur niets bijzonders gedaan met de iphone, alleen een paar Whatsapp berichten en een paar keer Wordfreud.
Toch is er ruim 118MB verbruikt sinds laatste startup

Ik kan maar niet achterhalen WAT dit veroorzaakt.
Heb al bij Berichtgeving alles uitgezet behalve: whatsapp.
Verder staat locatievoorziening UIT

Verder is de iphone gejailbreaked, FW4.3.1

Misschien dat iemand een idee heeft?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380342

Ik had de HI mb status app gedownload, en die heeft ook 2x via wifi ruim 100MB verstuurd. Ik zie dit als een fout in de app. De iphone houdt het verbruik van data zelf ook bij en daar klopt het wel gewoon.
Ook is de batterij niet ongewoon veel leeggelopen in de tijd dat dit dataverbruik zou hebben plaatsgevonden.

Ik zou als ik jou was even kijken of je hier vaak last van hebt en of die app de enige is die dit aangeeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 18-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

IK heb de KPN app ook geprobeerd en die geeft zelfde verbruik.En al sik het goed heb geeft de iphone alleen de 3G verbruik, want die staat veel lager (maak nu gebruik van Wifi)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt, maar zolang je batterij geen ongewone achteruitgang laat zien tijdens het zogenaamde 100mb+ gebruik en het niet via 3g gaat denk ik dat het een fout in de apps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zal even Wifi uitzetten, kijken wat er dan gebeur met het verbruik

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-04 06:11
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag:

Ik heb hier een iphone 4 (8GB) en wil daar graag een editor voor microsoft word documenten op hebben.
Alleen is ook een voorwaarde dat er een nederlandse spellingscontrole opzit.

Hebben jullie sugesties, ideeen?

Arnord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Pages heb ik gekocht, beetje prijzig, maar een prima programma!
Je kunt exporteren naar PDF en Word. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossiejwt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:19
heeft iemand een link of email waar ik mijn crash report naar toe kan sturen om te horen wat er is .. me iphone ging zomaar ineens uit en weer aan .. terwijl hij gewoon standby lag te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
Weet iemand hoe je een gesprek kunt doorverbinden op een iphone? Ik heb het niet over een conferentie of doorschakelen, maar echt over doorverbinden. Onze netwerkprovider ondersteund dit, op Android en en symbian toestellen werkt het wel. Ik kom met wat google zoekwerk niet veel verder dan dezelfde vraag, zonder oplossing.

Tevens is het zo dat je vanuit de call IU geen nieuwe gesprekken kunt opzetten, dus door direct het nummer te kiezen. Dit kan wel via de contacten, maar dan zet ik dus een conference op. Optie 4 (dtmf) werkt ook niet, omdat ik de 4 niet kan "zenden" vanuit de call UI. Het gaat om een Iphone 4S btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Nou vandaag eens even met Apple gebeld gezien ik problemen hou met het bellen met mijn Iphone 4s. (hoor mijzelf praten of hoor helemaal niks wanneer ik iemand aan de lijn heb). In elk geval gaat hij omgeruild worden en komen ze binnen 48 uur langs om hem om te ruilen dus dat is wel top :) Helaas baal ik wel een klein beetje gezien je toch een goed product verwacht maar goed je kans soms pech hebben met een foute batch. Ben in elk geval blij dat Apple zo goed is met de service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Frodo, jij krijgt dus binnen 48 uur, terwijl hij uitverkocht is, een nieuwe iPhone 4S aan je deur gebracht?
Jep, top service! :)
(Daar betaal je overigens ook voor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 09-04 16:22

el-jorge

turn around and feel the vibe

Rivanov schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:31:

Geniaal!! _/-\o_
Wat doet deze site? Ik zie dat het profief gewijzigd wordt?
Ik vind het trouwens wel handig, ben alleen benieuwd wat er gewijzigd wordt? Kan je zelf ook dit soort snelkoppelingen maken?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

sms 'ja' naar 1300: hoe krijg je het voor elkaar op een iPhone? Hij maakt er steeds +13 (00) van ook al stel ik bij de instellingen -> telefoon -> internationaal bellen uit of aan in.

(En dan wordt een sms richting de UK gestuurd, wat natuurlijk niet de bedoeling is.)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 19-12-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
el-jorge schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:18:
[...]

Wat doet deze site? Ik zie dat het profief gewijzigd wordt?
Ik vind het trouwens wel handig, ben alleen benieuwd wat er gewijzigd wordt? Kan je zelf ook dit soort snelkoppelingen maken?
Die site maakt gewoon een webclip op je bureaublad met wat links erin naar de settings. Iedere setting heeft namelijk een link.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0C1Q393a1T003o3o3r2l/Screen%20Shot%202011-12-19%20at%2015.29.53.png

Etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Anoniem: 30965 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:26:
sms 'ja' naar 1300: hoe krijg je het voor elkaar op een iPhone? Hij maakt er steeds +13 (00) van ook al stel ik bij de instellingen -> telefoon -> internationaal bellen uit of aan in.

(En dan wordt een sms richting de UK gestuurd, wat natuurlijk niet de bedoeling is.)
en als je het op deze manier probeert? +31(13)00 , stuurt die het dan niet naar Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
Mijn ringtone hapert de hele tijd wanneer er een bericht binnenkomt zoals in dit filmpje: YouTube: Iphone 4 ringtone looping . Iemand een idee hoe te verhelpen? Ik heb tevergeefs op internet gezocht voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

RRCreations schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:37:
Mijn ringtone hapert de hele tijd wanneer er een bericht binnenkomt zoals in dit filmpje: YouTube: Iphone 4 ringtone looping . Iemand een idee hoe te verhelpen? Ik heb tevergeefs op internet gezocht voor een oplossing.
Welke type iphone heb je en op welke ios draaid die?? en hapert die alleen bij een binnenkomende sms of ook wanneer je gebeld wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 19-12-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
Anoniem: 195854 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:13:
[...]

Welke type iphone heb je en op welke ios draaid die?? en hapert die alleen bij een binnenkomende sms of ook wanneer je gebeld wordt?
Ik heb een iPhone 4 met iOS 5.0.1. Het is alleen bij berichten(ook mail, whatsapp berichten). Raar fenomeen terwijl een collega van mij precies hetzelfde probleem heeft maar mijn vriendin niet (zelfde telefoon en software). Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

V&A mag op de FP. Als je op GoT reclame wilt maken voor je advertentie, dan kun je dat in je signature doen :)

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 19-12-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 09:54
Haha dat haperen met die ringtone heb ik ook, best grappig eigenlijk. Denk niet dat het kwaad kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

HardCoreGamer schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:10:
@Frodo, jij krijgt dus binnen 48 uur, terwijl hij uitverkocht is, een nieuwe iPhone 4S aan je deur gebracht?
Jep, top service! :)
(Daar betaal je overigens ook voor :P)
Daar betaal je zeker voor ja! Tja ben alleen nog niet gebeld door de koerier dus het is wel even afwachten...maar wel top service gelukkig en vanaf morgen toch lekker vrij dus komt erg goed uit allemaal hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Rivanov schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:30:
[...]

Die site maakt gewoon een webclip op je bureaublad met wat links erin naar de settings. Iedere setting heeft namelijk een link.

[afbeelding]

Etc..
Zo kan je dus ook buttons direct naar sites maken?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
el-jorge schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:01:
[...]
Zo kan je dus ook buttons direct naar sites maken?
Ehhm ja sinds iPhone OS 1.1.3 uit 2008 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:05
Weet iemand of het mogelijk is om een bepaalde sound (liefst een zelf gekozen mp3 file) af te spelen als ik een mail binnen krijg op een bepaald email account (dus verschillende sounds per email account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Weet iemand hier misschien een App voor Agenada/remender welke ook zichtbaar is op de notification screen? En dan bedoel ik eigenlijk dat je afspraken etc.. al kan zien voordat de specifieke dag ingaat, dit kan gek genoeg niet met de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

GekkePrutser schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:13:
[...]

Ehhm ja sinds iPhone OS 1.1.3 uit 2008 :)
Misschien een domme vraag... maarreh..... hoe doe je dat :X

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
el-jorge schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:32:
Misschien een domme vraag... maarreh..... hoe doe je dat :X
In Safari op de bewuste pagina onderaan op het "pijltje in het midden" tappen en dan "Zet in beginscherm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 10:48

Nozel

Behold the beerbelly!

Ik heb altijd Sony Ericsson gehad. Mijn laatste SE, de X10 mini pro, viel helaas erg tegen. Slecht updatebeleid van SE en dramatische accu. Nu de duurste telefoon ooit gekocht, de iPhone 4s. Wat een tegenvaller. Ik gebruik al jaren allerlei Apple spullen, maar dit is wat mij betreft een wanproduct. Functionaliteit prima, design mooi, maar kwalitatief een hele grote tegenvaller. Hij rammelt als een gek bijvoorbeeld, wat me erg stoort. Daarnaast is hij erg breekbaar en valt de accu tegen. Meer een apparaat voor in een vitrine eigenlijk. Heel jammer. Ik durf hem bijna niet meer te gebruiken. Ik verwachtte voor het geld een superapparaat, maar eigenlijk is het nog slechter als mijn X10 mini pro. Apple onwaardig, maar misschien wel de beste iPhone ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:26
Hoe zit het met de camera kwaliteit van de iPhone 4S en dan doel ik met name de verschillen in kwaliteit tussen de zwarte en witte versie van het toestel.
Tot op heden kom ik eigenlijk alleen vergelijkingen tussen de iPhone 4 zwart en wit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
.NCK schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:57:
Hoe zit het met de camera kwaliteit van de iPhone 4S en dan doel ik met name de verschillen in kwaliteit tussen de zwarte en witte versie van het toestel.
Tot op heden kom ik eigenlijk alleen vergelijkingen tussen de iPhone 4 zwart en wit tegen.
Tussen de lancering van de iPhone 4 zwart en in het wit zat bijna een jaar. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat daar verschillende camera's in zitten (zoals volgens mij ook die vergelijkingen laten zien). De iPhone 4S zwart en wit zijn daarentegen gelijktijdig gelanceerd. Het lijkt me daarom niet aannemelijk dat daar ook verschillen in de camera zitten. Misschien dat de fabrikant verschilt, net als bij de displays (zie de verhalen over verschillende kleurtinten), maar dat verschilt dan per batch iPhones en niet zozeer per kleur.

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-04 19:04
Camera flits in combinatie met hardcase/hoes. Ik heb cases topic doorgelezen/search maar uiteindelijk geen ervaringen kunnen vinden.
Erg onder de indruk van de afdruk van deze Iphone 4s en wil dit ook graag zo houden, ook als er in het donker een geflitst plaatje wordt geschoten. Nu lees je veel over problemen met weerkaatsing en te weinig ruimte voor de lens bij het gebruik van bepaalde types hardcases.
Ik kan me voorstellen dat de case niet te dik mag zijn, beperktere lichtinval, ook een bling bling randje van de lens opening lijkt me niet handig.
Heeft een iemand daar toevallig ervaring mee, en dan voornamelijk diegene waarvan het materiaal van de hoes van staal of aluminium is.
En het zo helemaal mooi zijn als iemand mij over deze specifieke hardcase: Artwizz seejacket Alu http://www.soundwear.nl/artwizz-seejacket-p-1527.html
...mij wat meer zou kunnen vertellen met het gebruik van de flitser en natuurlijk hoe de case algemeen bevalt.
Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyer82
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb een vraag: sinds kort iphone 4s bezitter, tevens mn eerste ipone uberhaupt. Blij natuurlijk! Alles werkt naar behoren (wat een verademing na n97/BB), alleen het bellen zelf wil niet zo vlotten! Echt bij ieder gesprek dat ik voer, bel ik per ongeluk andere mensen, stuur ik mails, klik ik mn gesprek in de wacht, etc. Mijn telefoon lijkt zich er niet van bewust te zijn dat ik bel en blijft dus ongelockt, waardoor mijn oorschelp toegang heeft tot mijn hele telefoon. Irritant! Mis ik iets? Of is mijn locksensor kapot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flyer82 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:25:
Ik heb een vraag: sinds kort iphone 4s bezitter, tevens mn eerste ipone uberhaupt. Blij natuurlijk! Alles werkt naar behoren (wat een verademing na n97/BB), alleen het bellen zelf wil niet zo vlotten! Echt bij ieder gesprek dat ik voer, bel ik per ongeluk andere mensen, stuur ik mails, klik ik mn gesprek in de wacht, etc. Mijn telefoon lijkt zich er niet van bewust te zijn dat ik bel en blijft dus ongelockt, waardoor mijn oorschelp toegang heeft tot mijn hele telefoon. Irritant! Mis ik iets? Of is mijn locksensor kapot ofzo?
Dat klinkt wel waarschijnlijk. Je kan het zelf testen door bijv. je voicemail te bellen en je hand op de bovenkant van de telefoon te houden. Als het scherm dan blijft branden dan gaat het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyer82
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-04-2024
Ja dat heb ik gedaan inderdaad. Scherm blijft gewoon branden... Moet het zwart worden? Balen zeg! Heb hem los in amerika gekocht, hopen dat ik er hier wat mee kan dan! Maar bedankt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Helaas, geen 5.1 onder de kerstboom dit jaar. Hoop dat ie snel komt. En nog belangrijker: dat het de batterijproblemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben nog 1 dag toch? Om de kerstboom te halen. O-)
Ik ben zelf erg tevreden met het toestel, maar elke verbetering is er een!

EDIT: @ hieronder: was ook maar een grapje :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 380342 op 24-12-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 380342 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:22:
Ze hebben nog 1 dag toch? Om de kerstboom te halen. O-)
Ik ben zelf erg tevreden met het toestel, maar elke verbetering is er een!
Ehm een update releasen net voor een dag waarop bijna niemand van de support aanwezig is? Lijkt me niet...

Stel dat er problemen mee zijn (en het hele over the air updating is nog maar net nieuw) dan is er niemand aanwezig. Dus de kans dat hij voor kerst uitkomt lijkt me nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
edit: het is bij vodafone dus gewoon wel die 0000.

M'n vader heeft via z'n werk een iPhone gekocht; ik heb 'm even aan en uit gezet, en nu toont ie elke keer de mededeling:

Simlock actief
[ ok ] [ ontgrendel ]

Wanneer ik op ok druk, kan er niet meer gebeld worden e.d., wanneer ik op ontgrendel druk wordt er om een pincode gevraagd. Dit is naar ik aanneem de simlockcode? Ik heb hier van vodafone niks liggen, alleen een pukcode, maar dat is 'm niet wel? Verder staat er op de vodafone kaart alleen een 'PIN' code bestaande uit 4 nullen. Ik had al de normale ontgrendelcode geprobeerd, en heb nu nog 2 pogingen over. Iemand een idee waar ik die code kan vinden, en wat er gebeurt wanneer ik het nog 2x fout doe??

(Ik heb gezocht, maar het enige wat ik kan vinden zijn mensen die hun telefoon willen unlocken. Dat wil ik dus niet, ik wil alleen maar dat ie weer kan bellen etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 24-12-2011 19:54 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:42
inquestos schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:43:
edit: het is bij vodafone dus gewoon wel die 0000.

M'n vader heeft via z'n werk een iPhone gekocht; ik heb 'm even aan en uit gezet, en nu toont ie elke keer de mededeling:

Simlock actief
[ ok ] [ ontgrendel ]

Wanneer ik op ok druk, kan er niet meer gebeld worden e.d., wanneer ik op ontgrendel druk wordt er om een pincode gevraagd. Dit is naar ik aanneem de simlockcode? Ik heb hier van vodafone niks liggen, alleen een pukcode, maar dat is 'm niet wel? Verder staat er op de vodafone kaart alleen een 'PIN' code bestaande uit 4 nullen. Ik had al de normale ontgrendelcode geprobeerd, en heb nu nog 2 pogingen over. Iemand een idee waar ik die code kan vinden, en wat er gebeurt wanneer ik het nog 2x fout doe??

(Ik heb gezocht, maar het enige wat ik kan vinden zijn mensen die hun telefoon willen unlocken. Dat wil ik dus niet, ik wil alleen maar dat ie weer kan bellen etc.)
Als je perongeluk op Ok drukt kun je hem weer ontgrendelen door een nummer te bellen (maar daar was je al achter gekomen merk ik).

Die code die gevraagd word is inderdaad je simcode, als het goed is staat deze op de brief waar ook de simkaart op bevestigd was (tenminste zo was het 1,5 jaar geleden wel bij T-Mobile).
Nog even goed zoeken dus, want die code zou normaal gesproken wel op een document van Vodafone meegeleverd moeten zijn.

-nvm- het is dus gewoon echt 0000? :P

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Nozel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:35:
Ik heb altijd Sony Ericsson gehad. Mijn laatste SE, de X10 mini pro, viel helaas erg tegen. Slecht updatebeleid van SE en dramatische accu. Nu de duurste telefoon ooit gekocht, de iPhone 4s. Wat een tegenvaller. Ik gebruik al jaren allerlei Apple spullen, maar dit is wat mij betreft een wanproduct. Functionaliteit prima, design mooi, maar kwalitatief een hele grote tegenvaller. Hij rammelt als een gek bijvoorbeeld, wat me erg stoort. Daarnaast is hij erg breekbaar en valt de accu tegen. Meer een apparaat voor in een vitrine eigenlijk. Heel jammer. Ik durf hem bijna niet meer te gebruiken. Ik verwachtte voor het geld een superapparaat, maar eigenlijk is het nog slechter als mijn X10 mini pro. Apple onwaardig, maar misschien wel de beste iPhone ooit.
OK, je noemt 3 tegenvallers:
- rammelen
- breekbaar
- accuduur

Dat rammelen komt volgens mij door de autofocus, maar ik heb nog van niemand gehoord dat dit zo extreem storend is.

Het valt je ook tegen dat hij breekbaar is. Waaruit maak je dat op? Heb je hem laten vallen en is je scherm nu gebroken? Of baseer je dat op verhalen van andere gebruikers?

Accuduur van elke smartphone valt tegen, vooral als hem intensief gebruikt. Ik denk niet dat jou vorige X10 bij gelijk gebruik veel langer met zijn accu zou doen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 18:54
Hier 2 x iPhone 4S en kan melden dat wij (vriendin en ik) geen problemen ondervinden met de batterij. Doet bij normaal gebruik ongeveer 48 uur. Rest eigenlijk vergelijkbaar met de 4. Goed dus.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16

alienfruit

the alien you never expected

Kan het kloppen dat Siri niet werkt in Nederland? Ik ben nu in Nederland maar Siri doet niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-04 08:04
alienfruit schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:04:
Kan het kloppen dat Siri niet werkt in Nederland? Ik ben nu in Nederland maar Siri doet niks :|
Naar mijn weten werkt Siri beperkt. Dicteren (in het Engels) en vragen stellen over weetjes (in het Engels) en locaties (die zich in de VS bevinden) opvragen moet werken. Ze heeft in principe nog geen kennis over Nederlandse dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 22:03
[quote]alienfruit schreef op maandag 26 december 2011 @ 21:04:
[/quote siri]

Klopt bij mij werkt siri ook niet meer.
Siri: There's somthing wrong, and i can't answer your questions right now. Please try again in a little while.
Servers down ofzo? Had hier gister avond ook last van :/

Update:
Even safari opgestart om internet te testen en nu werkt siri weer :?

[ Voor 12% gewijzigd door koekjeh op 26-12-2011 21:37 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Meer mensen die problemen hebben met de pushnotifications? Komen bij mij ongeveer 7 / 8 minuten te laat op mijn iPhone 4 met iOS5 ..

• koekjeh
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:25:
Meer mensen die problemen hebben met de pushnotifications? Komen bij mij ongeveer 7 / 8 minuten te laat op mijn iPhone 4 met iOS5 ..
Ja! soms komen deze bij pas binnen als ik refresh :S

Anoniem: 124681

koekjeh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:15:
[...]

Ja! soms komen deze bij pas binnen als ik refresh :S
Welke provider heb jij?

• koekjeh
Vodafone met iphone messaging abo

Anoniem: 310212

De rammel waar hier al veel over gesproken is is bij mij in elk geval de autofocus en ik ondervind het niet als storend. Eerst dacht ik dat het de knopjes waren maar als ik die allemaal vasthoud en de iphone op tafel neerleg hoor ik "de rammel" (is een groot woord) nog steeds. Als ik de camera aanzet en de lens gaat focussen en vervolgens de iphone op dezelfde manier wegleg is "de rammel' altijd weg.

Voor wat betreft de batterij ; Deze gaat bij mij (mailen ca.40 p/dag, surfen ca 1uur p/dag , ca 20 Whatsapps , bellen/ gebeld worden ca 2 uur per dag ) precies een dag mee.
Hiervoor had ik een Blackberry Torch welke ik bij hetzelfde gebruik al eerder aan de lader moest leggen.

Jarenlang BB gebruiker geweest en voor mij is de Iphone een verademing. Zeker de combinatie met Icloud en mn Mac.(iphoto/Ical etc)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Vandaag mijn iPhone 4S binnengekregen. Nu heb ik met T-Mobile slechte één streep bereik als ik mijn iPhone 4S vasthoud als mijn iPhone 4. (Dus je handpalm op de onderste antenne)
Nu is mijn vraag, waarom gaat hij niet over naar antenne 2? :S

Én: als ik mijn iPhone vasthoud zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/b2/89/b2897c94483f8eb4c926035601d5a5d3.jpg
Dan heb ik nog maar net 2 strepen WiFi connectie en één streep T-Mobile connectie.

[ Voor 33% gewijzigd door iApp op 29-12-2011 13:25 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.