I am the great Cornholio!
Hij is kras vrij, simlock vrij, heeft nog 1 jaar en 3 maanden garantie; Doos, boekjes, oplaad kabels, originele Apple Dock (T.w.v. €30,-) en Sena Ultraslim Touch Sleeve case (T.w..v. €35,-) wordt erbij geleverd.
Ik schat het zelf op ongeveer €520,- euro, jullie?
An a day keeps the doctor away.

"Nee, toch maar een paar miljoen minder."
"Wacht, wacht... er moet toch écht een paar honderd dollar bij!"
Oftewel: toen waren er nog steeds apps zonder retina-support. En je bedoelt denk ik dat één pixel, vier pixels werdenhardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:35:
[...]
dat werd toen softwarematig aangepast, elke app krijgt dan gewoon dubbele pixelhoeveelheid, 1 pixel in het programma worden dan opgesplitst in 2 pixels op het werkelijke scherm.
Ik denk - nee, hoop - dat het opladen sneller zal gaan en dat er USB 3 ondersteuning zal zijn (oftewel: sneller data overzetten tussen computer en iDevice).BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:21:
Ik zit niet zo in de Apple materie, maar een Magsafe is een magnetische oplader toch? Is dat wel handig in de auto? Ik kan me zo voorstellen dat je Iphone in de armsteun ligt, je neemt een bochtje en die magneet wordt eruit getikt.
Correct me if I'm wrong here
Voor opladen heb je maar 1mm nodig, zie oude Nokia's met soms onwaarschijnlijk kleine oplaadconnectortjes. Dus de poort zal als vanouds vooral voor data en connectiviteit gaan dienen. Ben wel benieuwd waar de kleinere connector het voordeel gaat bieden.
[ Voor 255% gewijzigd door Uniciteit op 25-08-2012 17:20 ]
Ik vond de oude eigenlijk sneller met nitrous eronder.. Maar kan tussen de oren zitten hehe.MetaFrame schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:56:
Erg goede update idd! Eindelijk een beetje snelheid er in!
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Anoniem: 195854
Zonder de extra's zou ik er max €450,- voor geven, die van mij is 3 mnd oud krasvrij compleet met doos ect. en nog 21 mnd garantie en voor 520, zou ik hem meteen wegdoen. :-)HardCoreGamer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:42:
Hoeveel denken jullie dat deze iPhone 4S 16GB Zwart van 9 maanden oud nog waard is?
Hij is kras vrij, simlock vrij, heeft nog 1 jaar en 3 maanden garantie; Doos, boekjes, oplaad kabels, originele Apple Dock (T.w.v. €30,-) en Sena Ultraslim Touch Sleeve case (T.w..v. €35,-) wordt erbij geleverd.
Net een nieuwe gekocht met garantie voor 500. Dus ja same hereAnoniem: 195854 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
Zonder de extra's zou ik er max €450,- voor geven, die van mij is 3 mnd oud krasvrij compleet met doos ect. en nog 21 mnd garantie en voor 520, zou ik hem meteen wegdoen. :-)
€460,- Euro zonder de extra's is prima.Anoniem: 195854 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
Zonder de extra's zou ik er max €450,- voor geven, die van mij is 3 mnd oud krasvrij compleet met doos ect. en nog 21 mnd garantie en voor 520, zou ik hem meteen wegdoen. :-)
Maar met of zonder extra's, meer krijg ik er niet voor?
Aardig aanbod. Nog vijftien maanden garantie, verder zo goed als nieuw, je krijgt er een Apple Dock bij een een case.HardCoreGamer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:42:
Hoeveel denken jullie dat deze iPhone 4S 16GB Zwart van 9 maanden oud nog waard is?
€520 blijft dan nog wel aan de hoge kant. Wie zegt dat die kopers ook die Apple Dock erbij willen (misschien hebben ze er al wel een)? En ook die case is niet iedereen's stijl.
Ik zou zeggen voor de iPhone 4S 16 GB (incl. doos + boekjes en oplaadkabels) €400. Als het een 32 GB model was geweest zou ik eerder €450 hebben gezegd.
Je hebt wel één voordeel en dat is dat het nu - nog - de nieuwste iPhone is. Vergeet echter niet: je hebt nog maar weinig tijd. Als het gerucht van de aankondiging op 12 september klopt, dan worden er op 5 september al uitnodigingen verstuurd. Je hebt dus nog iets meer dan 1,5 week.
Als de persoon die een iPhone koopt er echt niet van op de hoogte is, dan heb je tot 12 september totdat het in het nieuws komt in Nederland.
Na de aankondiging zal de prijs waarschijnlijk meteen omlaag schieten. Ik zou dus kijken wat het hoogste bod is dat je krijgt voor de aankondiging en dat bod accepteren. Ik zou zeker niet lager gaan dan €350 - maar dat is dan ook een absoluut minimum. €400 is een acceptabel bod, alles daarboven is mooi een mooi bod.
[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 25-08-2012 20:05 ]
Ik ga voor de €470,- euro zonder accessoires, €520,- met iPhone Dock en sleeve.
Dat lijkt mij een betere deal.
[ Voor 76% gewijzigd door iApp op 25-08-2012 20:08 ]
€520 incl. die accessoires is té hoog. Dan ga je over die 'grens' van 500 euro. Daarnaast zijn er goedkopere sleeves en is die Apple Dock ook vaak goedkoper te krijgen via third-party websites.HardCoreGamer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Ik ga voor de €470,- euro zonder accessoires, €520,- met iPhone Dock en sleeve.
Dat lijkt mij een betere deal.
Als je het ervoor kan verkopen, dan is dat echt heel mooi voor jou - maar mocht het niet lukken, vergeet niet dat de aankondiging van de zesde generatie iPhone, 'iPhone 5', er aankomt en zodra dat het geval is dan vraag ik me af of je zelfs €450 kan krijgen voor je iPhone 4S.
Ik heb de gemiddelde iPhone prijs op Tweakers berekend, en ben op de conclusie gekomen dat: Mijn iPhone 4S zonder accessoires gemiddeld €460,- waard is, en dat de iPhone accessoires op zichzelf ongeveer €30,- tot €50,- waard is.
Prima deal lijkt mij.
[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 25-08-2012 20:38 ]
Ik wil jou iphone overkoopen voor 250 euro.'' [/mail bericht]
Dit mail bericht kreeg ik via MarktPlaats....
Hij heeft tot nu toe nog wel het hoogste bod!
[ Voor 27% gewijzigd door iApp op 25-08-2012 22:44 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Waarom kan ik notities niet aanvinken zonder een .me account aan te maken? Waarom kan het niet gewoon met me live account?
Omdat de live servers dat niet ondersteunen en de enige manier voor apple om het aan een persoon te koppelen is een .me account, ik geloof dat ze gebruik maken van IMAP voor de notities want ik kan op mijn eigen mailserver het wel aanzetten.Richard! schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:10:
Wellicht zie ik het over het hoofd maar ben er al langer naar op zoek..
Waarom kan ik notities niet aanvinken zonder een .me account aan te maken? Waarom kan het niet gewoon met me live account?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Beetje matige upgrade, maar misschien komt er nog iets spectaculairs uit de aankondiging.
LTE is nog lang niet zeker (er zijn nog geen chips gelekt die in de volgende generatie iPhone zouden zitten). NFC is onzeker (volgens Anandtech onwaarschijnlijk, maar aan de andere kant heeft Apple wel een patent die ervoor zorgt dat NFC ook in een metale behuizing kan werken). A5/A5X/A6 chip is onzeker: de enige lek die er is is een foto met daarin de A6 chip (maar die foto is, volgens de lekker, "enhanced with Photoshop").
Over de camera weten we ook nog niks. We weten ook nog niks over eventuele andere functionaliteit:

En wat is dit? Daar weten we ook nog helemaal niks over.
En wat vinden we van dit:

Die 'vierkant' zat niet in de eerder gelekte afbeeldingen. Daarnaast weten we ook nog niet waar die lege rand linksbovenin voor is.
Tot slot weten we niet wat voor beeldscherm technologie Apple gaat gebruiken. Het zal natuurlijk wel bij LCD blijven, maar met wat verbeteringen komen ze nog meer? In-cell touch sensors, waardoor het scherm dunner wordt. Hierdoor gaat de kwaliteit van het scherm schijnbaar ook omhoog. Dunner Gorilla Glass 2? Dan gaat de beeldkwaliteit weer wat omhoog.
-------------------------
Ik ben het met jullie eens dat, wat er tot nu toe gelekt is, een beetje teleurstellend is (immers: enkel een 4-inch scherm + 4G LTE is niet veel bijzonders). Maar daarnaast weten we eigenlijk nog maar heel weinig. We weten verder eigenlijk vrijwel niks over het toestel.
Vraag me af wat je dan verwacht had? Het is een nieuw uni-body design, er zit waarschijnlijk een gloednieuwe A6 chip in (wellicht quad-core en 28nm), een speciale beeldscherm-techniek waardoor die extra dun is en bovendien zuiniger, het scherm is groter en 16:9 en voor de rest zal die razendsnel zijn. Misschien gaat die ook een stuk langer mee qua batterijduur, maar dat durf ik niet te zeggen.matthijst schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:16:
Neu, had ook wat anders verwacht dan alleen dunner en langer...
Beetje matige upgrade, maar misschien komt er nog iets spectaculairs uit de aankondiging.
Softwarematig hoop ik zelf ook op een verassing, iOS6 is voor mij niet echt de upgrade waarop ik had gehoopt. Sterker nog, de inconsistente menu's en tabbars vind ik zelfs een achteruitgang.
Maar tot nu toe is het echter altijd zo geweest dat er bepaalde features zijn die alleen op de nieuwste iPhone werken. Deze features kunnen soms best groot zijn, dus ook ik hoop op een verassing. Misschien dat er een speciaal nut komt voor de extra ruimte op de nieuwe iPhone? Misschien een soort Widgetbalk die je uit kunt schuiven? Of wellicht een andere feature die ons compleet gaat verassen. Die kans is best aannemelijk.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Terug naar afgeronde zijkanten ipv dezelfde hoeken als de 4 en 4S.
Vorig jaar waren er een paar mooie mockups van een teardrop design, waren toen zelfs al hoesjes voor.
Nu krijg je eigenlijk een beetje een 4XL.
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 01-09-2012 19:56 ]
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het teardrop-design dus wel degelijk van Apple was/is. Misschien dat het technisch te duur of misschien zelfs onhaalbaar was of dat er bepaalde aspecten niet door de strenge keuring kwamen het gebied van kwaliteit?matthijst schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:54:
Ik had een nieuw design verwacht, met groter 3:2 scherm, ipv 16:9.
Terug naar afgeronde zijkanten ipv dezelfde hoeken als de 4 en 4S.
Vorig jaar waren er een paar mooie mockups van een teardrop design, waren toen zelfs al hoesjes voor.
Nu krijg je eigenlijk een beetje een 4XL.
Sowieso is het designteam van Apple een tikkeltje arrogant. Ze gaan een product niet continu volledig re-designen, dat zou immers bevestigen dat het huidige design niet deugd en sowieso niet perfect was. Johny Ive beschouwt zijn creaties als vrijwel perfect, dus een evolutie en verfijning is hetgeen je kunt verwachten, tenzij een nieuw design natuurlijk veel toevoegt aan het concept 'smartphone'.
Een groter 3:2 scherm lijkt me serieus niet wenselijk. Als je onderzoek doet naar app-usability kom je al snel de term 'rule of the thumb' tegen. Een groter breder scherm is nu eenmaal niet gebruikersvrienderlijker en zorgt ervoor dat de rule of the thumb geschonden zal worden, je kunt de telefoon immers niet meer met 1 hand bedienen.
Ik vind de nieuwe Galaxy S3 en die nieuwe HTC Legend serieus belachelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Dannydekr op 01-09-2012 21:15 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Meeste veelgebruikte apps zijn ook met een groter scherm prima te doen lijkt me: websites hebben menu's doorgaans aan 1 kant van het scherm zitten bijvoorbeeld.
Heb nu in ieder geval (vrijwel) nooit dat ik m'n hele duim moet uitrekken omdat er ergens aan de rechterkant een knopje zit
Anoniem: 192705
Bvd.
Bij alle tekst in het scherm, is er een transparante horizontale lijn in het scherm, zie pic:
http://imageshack.us/phot...00/img20120902191027.jpg/
bvd
Probeer je telefoon opnieuw op te starten met een soft-reset. Dit kun je doen door de powerknop en de homebutton tegelijkertijd in te drukken, net zo lang tot de iPhone opnieuw start. Als dat niet werkt, kun je een gewone restore proberen. Mocht beide niet werken, is er iets met je scherm denk ik..r_schoute schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:19:
Ik heb een raar probleem met mijn iPhone 4s en hoop dat iemand hier weet wat het is.
Bij alle tekst in het scherm, is er een transparante horizontale lijn in het scherm, zie pic:
bvd
Nog een vraagje, Hoeduur zou hij ongeveer worden met een abonnement? Zou je halen met 45-50 € per maand en dan ong 100 euro bij betalen?
Onderstaande link, het uitgelekte filmpje en wat informatie:
http://www.allaboutphones...out+Phones+Nieuws+feed%29
Hetgeen is uitgelekt is een prototype. Als je kijkt naar de parts die lekken vanuit de supply-chain, kun je ervan uit gaan dat het in de video om een ouder prototype gaat. In het filmpje is de achterkant namelijk 1 geheel, terwijl in de meest recente lekken duidelijk te zien is dat Apple een 2-tone design gebruikt met zowel alluminium als glas aan de achterkant. Dit doen ze waarschijnlijk om de ontvangst van de antennes optimaal te houden, wat met een volledig alluminium behuizing niet mogelijk is.Dionlinn schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:01:
Vandaag volgens geruchten de nieuwe Iphone 5 uitgelekt. Ziet er zeer geloofwaardig uit, en ik vindt hem ook erg mooi zo.
Nog een vraagje, Hoeduur zou hij ongeveer worden met een abonnement? Zou je halen met 45-50 € per maand en dan ong 100 euro bij betalen?
Ik kan het natuurlijk ook fout hebben, en dat het hier juist om een nieuwer prototype gaat waarin ze de problemen met de antenne hebben opgelost
Wat ik wel vind is dat de puur zwarte uitstraling verre van origineel en indrukwekkend is. Vind het zelfs eerder saai dan mooi. Straalt dus alles uit van een prototype dat het daglicht niet gaat zien
Heb ik ook gehad... dan zitten er waarschijnlijk wat connectoren los. Het kan echter ook een teken zijn van meer problemen. Meteen van je garantie gebruikmaken, want dit is niet goed (en dit is niet een softwarematig probleem!)r_schoute schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:19:
Ik heb een raar probleem met mijn iPhone 4s en hoop dat iemand hier weet wat het is.
bvd
Ik denk dat je wel aan de hele erg hoge kant zit. Als het goed is zal de volgende generatie iPhone even duur zijn als de huidige generatie iPhone.Dionlinn schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:01:
Vandaag volgens geruchten de nieuwe Iphone 5 uitgelekt. Ziet er zeer geloofwaardig uit, en ik vindt hem ook erg mooi zo.
Abonnementsprijzen zijn moeilijk in te schatten, aangezien alle providers nu "eerste 12 maanden €20, laatste 12 maanden €40" hebben (dat is dus gemiddeld €30 per maand).
[ Voor 44% gewijzigd door Uniciteit op 03-09-2012 10:53 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Wat betekend dit? Toch simlock? Verkeerde land?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Wel update je je programma's natuurlijk en het zou daar in kunnen zitten. Denk aan iets wat constant op de achtergrond meeloopt als een soort buienalarm of iets dergelijks.AntraXxX schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:38:
Sinds 2 weken ofzo gaat mijn iPhone 4 (5.1.1, nooit gejailbreaked) korter mee op de batterij terwijl ik hem niet anders gebruik en ook niets aan instellingen heb veranderd. Enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
Ook bij berichtgeving dacht ik. Soms wil een app non stop push berichten sturen, waardoor je batterij ook snel leeg loopt.
Ja, precies. Ik vind het toestel echt niet bijzonder en kan me ook niet voorstellen dat Apple niet meer doet met het design en voortborduurt op het design van de 4.TheCrius schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:15:
Heel leuk allemaal die speculaties, maar het zou mooi zijn als er een heel nieuw toestel tevoorschijn wordt getoverd op 12 september. Heb niet zo veel vertrouwen in deze ontwerpen. Imo ziet de zogenaamde 5 in het filmpje er minder uit dan de iPhone 4(S). Denk dat we beter gewoon geduld moeten doen en dan zien we het vanzelf.
Daarom hoop ik ook dat ze over een week een compleet nieuw design uit de hoge hoed toveren. Met dit design is er te weinig differntiatie tussen de 4 en de 5 wat de verkoop niet tengoede zal komen, lijkt me. Daarnaast is het ook wel vreemd dat veel bedrijfjes hier en daar stukjes van de 5 menen te hebben.
Ik denk, en dat is dus wellicht wishful thinking, dat dit niet de echte nieuwe 5 is.
Ik hoop dat ik gelijk heb!
- Macbook Air al jaren hetzelfde.
- iMac al jaren hetzelfde
- Apple TV al jaren hetzelfde
Dat is vrijwel onmogelijk. Apple heeft veel controle, maar wanneer er miljoenen toestellen gefabriceerd moeten worden op korte termijn heeft zelfs Apple niet de algehele controle meer. Daarom lekken er dus onderdelen uit, dat kun je nu eenmaal niet voorkomen, zelfs Apple nietxamirz schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:54:
Ik hoop indd dat je gelijk hebt. Mijn gevoel zegt dat dit een model moest zijn tussen iphone 4 en 4s. Nu laat apple dit express lekken zodat ze iedereen op de verkeerde voet zetten. En dan strak,s BAMBBB, compleet nieuwe model. Dit is wat ik denkkk
Er is niets maar dan ook niets dat er op wijst dat er een geheel nieuw model uitkomt die anders is dan de 4" met 2-delige achterkant. Ga er dus maar vanuit dat dit degene is die we krijgen.
De gene van bovenstaand filmpje is overigens nep, dat was al bekend.
Hoor al een aantal mensen met een 4 of 4S die de 5 zo niet "hoeven".
Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die nu wel weer iets anders zouden willen, maarja, zolang apple maar 1 model op de markt brengt heb je weinig keuze (binnen apple)
39
Ik denk dat er "weinig" mensen zullen upgraden zolang ze nog in hun abonnement zitten... een iPhone 5 die al gauw 500-600 euro kost is geen goedkope upgrade, zelfs niet na het verpatsen van je 4 of 4s. Zelf heb ik een 4 8gb en zit te kijken naar de iPhone 5. Afhankelijk van hoe groot het verschil is dat ik upgrade naar een 5 16 of 32gb anders een 4s met 16/32gb voor een zachte prijs. Zeker in deze tijden denk ik niet dat de gemiddelde gebruiker zich krom wilt betalen met een "ietsjes" betere telefoon als vervanger. Er moet echt een verschil zijn, dus significant sneller, sterkere casing (glazen achterkant weg bv), groter/handiger scherm (3.5" is best klein naar huidige standaard) en nieuwe functies.matthijst schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:15:
Neem aan dat Apple ook hoopt dat mensen hun toestel vervangen.
Hoor al een aantal mensen met een 4 of 4S die de 5 zo niet "hoeven".
De schaduw is een enorme 5HardCoreGamer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:36:
[afbeelding]
Vers van de pers, het is er bijna!
Owner of DBIT Consultancy
Als ik zie hoe makkelijk mensen een retina Macbook aanschaffen denk ik dat het wel los gaat lopen. Dit wordt ongetwijfeld weer een megasuccus. De overgang van de 4 naar 4s was veel kleiner en er zijn genoeg mensen overgestapt.Pat-Juh schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat er "weinig" mensen zullen upgraden zolang ze nog in hun abonnement zitten... een iPhone 5 die al gauw 500-600 euro kost is geen goedkope upgrade, zelfs niet na het verpatsen van je 4 of 4s. Zelf heb ik een 4 8gb en zit te kijken naar de iPhone 5. Afhankelijk van hoe groot het verschil is dat ik upgrade naar een 5 16 of 32gb anders een 4s met 16/32gb voor een zachte prijs. Zeker in deze tijden denk ik niet dat de gemiddelde gebruiker zich krom wilt betalen met een "ietsjes" betere telefoon als vervanger. Er moet echt een verschil zijn, dus significant sneller, sterkere casing (glazen achterkant weg bv), groter/handiger scherm (3.5" is best klein naar huidige standaard) en nieuwe functies.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik gok (denk) gelijk na de aankondiging? Zo gaat dat altijd toch?HardCoreGamer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:53:
Ik ben benieuwd wanneer wij in Nederland kunnen pre-orderen, want ik ben al helemaal klaar voor de iPhone 5!
Met iPhone meestal eerst Duitsland, US, Japan en nof 2 of 3 dacht ik.DennusB schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:55:
Ik gok (denk) gelijk na de aankondiging? Zo gaat dat altijd toch?
Week of 2 later Nederland.
Is het ook niet zo dat je zolang je je abonnemen houdt je unlimited data houdt? En als je een nieuwe afsluit je aan die limieten zit?
In Amerika, Canada, Duitsland, Frankrijk, Japan en nog een paar landen zijn altijd als eerste.matthijst schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:23:
[...]
Met iPhone meestal eerst Duitsland, US, Japan en nof 2 of 3 dacht ik.
Week of 2 later Nederland.
Is het ook niet zo dat je zolang je je abonnemen houdt je unlimited data houdt? En als je een nieuwe afsluit je aan die limieten zit?
Als je je abonnement verlengd dan zal je aan een datalimiet zitten, daarom laat ik mijn huidige sim- only abonnement nog even doorlopen.
[list]• iPhone• iPod Nano• iPod Touch• iPad• iPad Mini
De iPhone lijkt mij overduidelijk, net zoals de Nano en de Touch. Deze zijn al een tijdje niet meer opgefrist (de Nano update vorig jaar stelde geen moer voor natuurlijk. De iPad zal denk ik ook opgefrist worden met de nieuwe Dock Connector en misschien dat ik er naast zal zitten met de Mini, maar lijkt mij een ideaal moment. Dan zou je met de huidige iPad een typisch Apple overgang product hebben, net zoals met de eerste Core Duo's, dat was ook maar een klein moment dat die in de markt waren. Vergeet niet dat die Dock Connector echt zo belangrijk is.
Edit: nu ik er zo over nadenk, zou de Dock Connector nog wel belangrijker kunnen zijn dan de iPad Mini.
[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 04-09-2012 20:50 ]
12 September:
- iPhone 5
- iPod Touch
- iPod Nano
- Mac Mini
- iMac
- iPad Mini
- iPad 3.1 (Vernieuwde dockconnector)
YouTube: iPhone 5 Booting Up
Of verwacht je werkelijk nog iets compleet anders dan zoiets als in de video?
Centimetertje hoger scherm, stalen achterkant.
Even wat dingen die opvallen:matthijst schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:13:
Dit zal m wel zijn dan:
- Het scherm zit niet recht (vergelijk linksboven de bezel met linksonder)
- Witte 'seams' (in plaats van chroom zoals eerder gezien)
- Home button ziet er... apart... uit
Hij is misschien wel echt, maar dan zal 't wel een vroeg prototype zijn geweest.
Heb je enig idee hoeveel mock-ups er de revue hebben gepasseerd in de afgelopen maanden en dan hebben we het niet over allerlei fotosoeps gehad. Het is ook gewoon business om geld te verdienen aan zogenaamd gelekt materiaal, lucratieve handel voor de lekker maar ook voor iedere vage website die plotseling komt opduiken.matthijst schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:13:
Dit zal m wel zijn dan:
Had nog hoop dat de iPad mini wat zou zijn, maar de laatste gelekte onderdelen daarvan zijn ook niet echt mooi (korte opstaande zijkanten ipv geleidelijk aflopend).
Gaat de iPhone de blackberry achterna?

Nederlands is makkelijker als je denkt.
ik bescheur me echt als het zo gaat
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Haha wel een leuke maar Not gonna happen.
Het zou wel tof zijn als Apple er nu alsnog een compleet ander design uitgooit dan de mock-ups die gelekt zijn.
Dat laatste, zeker!Tc-Chub schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:48:
[...]
Haha wel een leuke maar Not gonna happen.
Het zou wel tof zijn als Apple er nu alsnog een compleet ander design uitgooit dan de mock-ups die gelekt zijn.
Dat hoop ik ook, en mocht dat het geval zijn; Dan weet Apple zijn reputatie goed hoog te houden. (Alhoewel dat sowieso wel het geval zal zijn.)

iPhone 5 vs SIII:

Maar wellicht kloppen de verhoudingen.
[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 07-09-2012 06:56 ]
Toch wel duidelijk dat het vergeleken met de SIII nog steeds een klein scherm is. Jammer dat Samsung van die blauwige kloteschermen heeft.
En ik hoef persoonlijk ook niet zo'n groot scherm ala de S3, want die is echt een stuk groter zo te zien...
Een nadeel van het scherm van de 5 (en de 4) is wel dat in landscape typen niet erg fijn is... t toetsenbord beslaat dan exact de helft van het scherm. Maar dat is dan ook het enige nadeel wat ik kan bedenken...
Nog 5 dagen!

En hoeveel input-elementen zitten er nou aan het uiterste van je duimbereik?
Al ik mijn iPhone in mijn hand heb (rustend op mijn pink) dan kan ik gemakkelijk bij de linker bovenhoek van het toestel. Op die plek zal bij de iPhone 5 ook touchscreen zitten. Dus je kan nog steeds overal bij komen.matthijst schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:30:
Die reikwijdtepraat is leuk, maar als Apple 'm een centimeter hoger maakt gaat dat allemaal ook niet heel erg comfortabel meer (zonder verplaatsen van je hand je duim naar alle hoeken verplaatsen bedoel ik).
En hoeveel input-elementen zitten er nou aan het uiterste van je duimbereik?
In bijna alle apps zit de 'vorige pagina' knop in de linkerbovenhoek.
...less is more
Het zou toch niet zo zijn dat app designers daarover nadenken en zorgen dat je doorgaans niet zo vaak tussen alle uitersten hoeft te switchen en de meeste input gewoon dichtbij je duim zit?
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Alles mee eens, behalve ipad 3.1 ;)Och, nog 4 dagen en we weten hetHardCoreGamer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
Ik denk eerder dat de roadmap van Apple zal zijn:
12 September:Oktober:
- iPhone 5
- iPod Touch
- iPod Nano
- Mac Mini
- iMac
- iPad Mini
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 08-09-2012 15:32 ]
Anoniem: 215072
Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk... In welke keynote heeft Apple ooit 5 nieuwe producten aangekondigd? Dat zullen ze nooit doen, daarmee gooien ze hun eigen glazen in. De aandacht van de massa wordt dan teveel verspreid, en dat willen ze juist niet.HardCoreGamer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
Ik denk eerder dat de roadmap van Apple zal zijn:
12 September:Oktober:
- iPhone 5
- iPod Touch
- iPod Nano
- Mac Mini
- iMac
- iPad Mini
De iPhone is hun belangrijkste product, en dus zullen ze de keynote van woensdag voornamelijk over de iPhone laten gaan. Wellicht dat er nog een product wordt aangekondigd, maar veel meer zal het niet worden. De aandacht van de massa én de media moet natuurlijk zoveel mogelijk gecentreerd worden op het promoten van de iPhone! D'r zitten bij Apple een hoop slimme marketing boys die het spelletje heel goed snappen, teveel aankondigingen in één keynote lijkt me niet aannemelijk...
Nu kan ik me voorstellen dat het in de minst efficiente situatie naast de nu gebruikte 1,8gb nog 1,8 extra kost voor het downloaden en nog eens 1,8gb voor het uitpakken/installeren. Maar ik heb 4gb vrij (instellingen>algemeen>opslag) en nog krijg ik die melding.
Restart helpt niet.. Moet ik dan echt de app zelf eerst verwijderen (alle adressen/favorieten weer kwijt) en dan opnieuw installeren?
I dacht dat je ong 5Gb nodig hebt voor een installatie, vink even je muziek bieb of foto bieb uit dan blijven de apps staan, en heb je ruimte voor de installatie.oZy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:15:
Restart helpt niet.. Moet ik dan echt de app zelf eerst verwijderen (alle adressen/favorieten weer kwijt) en dan opnieuw installeren?
(zo doe ik het altijd
als je durft kan je ook de app kleiner maken, door de app met Winrar te openen, en niet te gebruiken taal en stemmen te verwijderen.
als je een beetje googelt kan je de info wel vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door absrnd op 12-09-2012 13:32 ]
edit: Gewoon via Google in Safari.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 12-09-2012 15:05 ]
Check, is al eerder besproken. Wat vaak werkt is om onderaan de pagina op "klassieke weergave" te drukken. Chrome doet het vaak ook iets beter. Het lijkt bij mij trouwens of hij er alleen problemen mee heeft als ik over 3G zoek.bram1984 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:59:
Weet iemand dit toevallig? Als ik soms in Safari een afbeelding van iets zoek, en ik krijg vervolgens de gebruikelijke 16 thumbnails te zien, dan gebeurt er niks als ik er een wil openen. Ook het kruisje achter de zoekopdracht (om het zoekveld in één keer te wissen) ontbreekt. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen? Het gebeurt niet altijd.
edit: Gewoon via Google in Safari.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
www.onemorething.nl/liveJobbie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:04:
Zijn er trouwens live streams van vanavond? Ik weet nog dat ik de 4 aangekondigd zag via de live stream...
http://www.macrumors.com/...poiler-free-video-stream/
De mannen van OMT zitten op het terras van de stadsschouwburg, tegenover de applestore, op het leidseplein. Misschien leuk idee om daar ook heen te gaan?
Je kan de uitzending daar niet bijwonen.DaSaN schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:11:
OneMoreThing geeft een eigen webcast waarin ze de besproken zaken op de Keynote vertellen. Een stream naar de Keynote zelf is straks hier te vinden:
http://www.macrumors.com/...poiler-free-video-stream/
De mannen van OMT zitten op het terras van de stadsschouwburg, tegenover de applestore, op het leidseplein. Misschien leuk idee om daar ook heen te gaan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.