iPhone 4S geratel bij het trillen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427762

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone 4S van vodafone. De eerste dag werkte alles nog perfect, maar sinds zaterdag hoor ik een ratel geluid wanneer het vibreert. Ik heb op internet gelezen dat veel mensen dit probleem hebben en sommige hebben de telefoon teruggebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen.

Nu heb ik deze via vodafone online besteld en ik vroeg me af of het mogelijk is om deze pas terug te sturen wanneer de voorraden weer normaal zijn? Ik heb geen zin om een aantal weken te moeten wachten op een nieuwe tel. Kan het uberhaupt nog wel na een paar weken? Ik neem aan van wel want ik heb gewoon garantie lijkt mij?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:17

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Is die beschrijving niet gewoon het volgende:
tombove schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:25:
Als ik tik op de achterkant van mijn Iphone 4s lijkt er net of er iets los zit. Het lijkt de camera te zijn. Heb al beetje onderzoek gedaan en het lijkt de autofocus te zijn. Mijn Iphone 4 heeft het ook, maar ik vind het vrij irritant.

Hebben meer mensen hier last van?
matthijst schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:30:
Yep. Gast op Apple forums had 10 demo iphones in de winkel gecheckt en die hadden het allemaal.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:12

jelle.

Product Owner
Ik weet niet 100% zeker hoe het met Vodafone zit, maar de meeste verkooppunten hanteren een DOA termijn van 8 dagen (kan ook wat meer of minder zijn). Binnen die termijn wordt een toestel bij een defect direct omgeruild voor een nieuwe, na die termijn gaat het toestel de reguliere reparatieprocedure in.

Met die voorraden is het inderdaad niet de beste timing nu, maar ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met Vodafone om te kijken wat ze voor je kunnen doen. Je hebt immers recht op een goed functionerend toestel. Nog weken wachten lijkt me wat minder verstandig.

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 30-10-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Normaal gesproken werkt die DOA periode inderdaad. In praktijk blijkt het toch wat anders te gaan dan puur volgens de regels. Doordat de seal is verbroken op het apparaat zelf weigeren de meeste verkooppunten de telefoon zomaar om te ruilen. Deels vanwege de voorraden en deels uit eigenbelang om zoveel mogelijk omzet/toestellen te verkopen.

Het toestel zal hoogstwaarschijnlijk teruggestuurd worden voor diagnose/reparatie bij dynafix of een andere reparateur in NL die geautoriseerd is om reparaties uit te voeren. Maar al met al is dat aan de winkel zelf om de consument van juiste informatie te voorzien.. GoT is immers niet de magische plek waar tweakers exact kunnen vertellen wat er gebeurd, hooguit informatie geven hoe de gang van zaken zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 14:57
Mijn iPhone 3GS doet het ook als ik boven de camera tik. Werkt verder prima. Niks aan de hand, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Had ik ook met mijn iPhone 4 en 4S, als je op de achterkant tikt voel/hoor je een rateltje. Zelf denk ik dat het de accelerometer oid is. Nothing to worry about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:51
Accelerometer is het zeker niet, maar ik denk dat wanneer je de mute knop, + en - knoppen, en de aan/uit knop vast houd en dan nog een keer tikt dat je dan niks meer hoort :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt inderdaad te komen rondom het gebied waar de camera zit. Ik heb ook even alle knopjes vastgehouden en opnieuw getikt, dan hoor ik nog steeds iets los zitten.

De telefoon werkt gewoon perfect, maar ik vind dit erg slecht en zo lijkt de telefoon erg cheap als er elke keer een ratel geluid vanaf komt wanneer de telefoon bijvoorbeeld op de tafel ligt. Ook zwaar irritant als je aan het texten bent en je hebt de telefoon niet erg stevig vast.

Ik heb vodafone maar even een mail gestuurd om te kijken wat ik het beste kan doen.

Thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
wat voor ratelgeluid komt er uit dan? bij mijn i4S is er alleen een zacht gezoem, dat je altijd hoort bij telefoons als ze trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dit "symptoom" vertonen meerdere telefoons (bijvoorbeeld ook sommige HTC's). De constatering dat het bij de camera zit is geheel juist. Het betreft namelijk de autofocus-lens die, wanneer de camera niet in gebruik is, vrij kan bewegen. Niks aan de hand dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 23:30
jelle. schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:08:
Ik weet niet 100% zeker hoe het met Vodafone zit, maar de meeste verkooppunten hanteren een DOA termijn van 8 dagen (kan ook wat meer of minder zijn). Binnen die termijn wordt een toestel bij een defect direct omgeruild voor een nieuwe, na die termijn gaat het toestel de reguliere reparatieprocedure in.

Met die voorraden is het inderdaad niet de beste timing nu, maar ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met Vodafone om te kijken wat ze voor je kunnen doen. Je hebt immers recht op een goed functionerend toestel. Nog weken wachten lijkt me wat minder verstandig.
Helaas, Apple heeft geen DOA procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Typisch geval van je niet zo druk maken. :)
Mijn iPhone 4 heeft het ook, maar ik kwam er pas een maand geleden achter toen iemand me ervan vertelde. Ik kan het ook alleen horen in een ruimte waar het verder volledig stil is. Bij sommigen is het iets duidelijker hoorbaar, maar het is nog steeds geen defect. Ik zou niet zo zoeken naar die dingen. ;)
Als m'n volgende iPhone iets meer geluid zou maken zou ik me er net zo min aan storen in ieder geval. Ik tik ook niet de hele tijd tegen m'n telefoon aan. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vodafone toch maar even gemaild. Dit is wat ik terug heb gekregen:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat uw toestel mankementen vertoont.

Allereerst vind ik het erg vervelend om te horen dat uw toestel niet na behoren functioneert. Het is zeer zeker niet de bedoeling dat deze na enkele dagen een vreemd geluid maakt.

Mijn advies is om het toestel aangetekend terug te sturen. Volgens de Wet Koop op Afstand mag u een pakket binnen 7 werkdagen na ontvangst retourneren. Met behulp van het retourformulier op de website, dit formulier zit ook in het pakket, kunt u uw bestelling terugsturen.

U dient op het formulier aan te geven een nieuwe te willen ontvangen. Er wordt dan zo spoedig mogelijk een nieuw toestel naar u opgestuurd.

Nou is het allemaal leuk en aardig dat ze zeggen "zo spoedig mogelijk", maar ik vrees dat dit 3+ weken gaat worden aangezien de levertijden voor de 4S in de weken liggen.

Ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen. Ik denk toch wel dat ik het toestel gewoon hou, omdat er verder niks mee aan de hand is en sommige van jullie zeggen dat het normaal is. Heb eerlijk gezegd geen zin om weer achteraan te moeten sluiten voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Let op, er zijn twee verschillende problemen namelijk: (heb behoorlijk wat research er naar gedaan)

Het loszitten van iets in de buurt van de camera wat je hoort als je er op tikt is de autofocus. Zit ook in de iPhone 4 en is dus geen fabricage fout, gewoon een nadeel van de gebruikte techniek. Als je op iets in de verte focust tijdens het nemen van een foto en je tikt er dan in de buurt schijnt het geluid er ook niet te zijn.

Als de telefoon tijdens het trillen erg veel geluid maakt welke je kan verdoven door rechtsonder in de hoek te drukken (hoeft niet eens hard) is het een ander probleem welke niet alle iPhone 4S'en hebben. Mijne heeft dit wel en over 3 weken komt iemand aan de deur om een nieuwe telefoon te brengen, en pas dan hoef ik de oude op te sturen. (Prima service van T-Mobile! d:)b )

Bij mij maakt die tijdens het trillen zoveel geluid dat ik er soms wakker van word. Ook in vergelijking met de iPhone 4 en 3GS maakt hij fors meer geluid. Hier een geluidsclip van iemand anders met hetzelfde probleem: http://www.2shared.com/audio/zW_pbQnG/4SVibrate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 18:58
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 4S, ik denk dat ik echter nog eventjes ga wachten tot de iPhone iets langer op de markt is, straks krijg ik één uit dezelfde 'batch' en krijg ik hetzelfde probleem gewoon weer..

Je vindt trouwens op het apple forum zelf ook allemaal klachten over deze issue. Verbaast me ook dat er niet veel meer mensen dezelfde klacht hebben. Mijn vrouw heeft tegelijk met mij de iPhone 4 gekocht, als die trilt hoor je 'm bijna niet, die van mij maakt exact hetzelfde geluid als de MP3 die hier is gepost. Erg vervelend, vooral als je 'm 's nachts op 'stil' hebt staan en door het rare geluid soms gewoon wakker wordt.

Wat is vaak de procedure bij zulke issues, ruilen voor nieuwe of lang reparatie traject ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410594

Het viel mij gisteren op toen ik tikte naast de camera. Bij het trillen hoor ik het nu inderdaad ook. Zo lang het geen kwaad kan maakt het mij niet uit, maar ik ga het wel in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Masioni schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:54:
Als de telefoon tijdens het trillen erg veel geluid maakt welke je kan verdoven door rechtsonder in de hoek te drukken (hoeft niet eens hard) is het een ander probleem welke niet alle iPhone 4S'en hebben. Mijne heeft dit wel en over 3 weken komt iemand aan de deur om een nieuwe telefoon te brengen, en pas dan hoef ik de oude op te sturen. (Prima service van T-Mobile! d:)b )

Bij mij maakt die tijdens het trillen zoveel geluid dat ik er soms wakker van word. Ook in vergelijking met de iPhone 4 en 3GS maakt hij fors meer geluid. Hier een geluidsclip van iemand anders met hetzelfde probleem: http://www.2shared.com/audio/zW_pbQnG/4SVibrate.html
Ik merk nu dat ik dit probleem ook heb :@ het lijkt net een toeter, zelfs als hij mijn zak zit. Hebben veel mensen dit, of gaat het hier om een klein aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
bartos88 schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:15:
[...]

Ik merk nu dat ik dit probleem ook heb :@ het lijkt net een toeter, zelfs als hij mijn zak zit. Hebben veel mensen dit, of gaat het hier om een klein aantal?
Ik heb het ook, onwijs irritant. Telefoon van Apple.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Ja het is niet normaal. Ik zet mijn telefoon op vibrate om hem in mn zak te voelen trillen, niet om hem te horen trillen :p Morgen maar eens bellen/twitteren met phonehouse wat hier de procedure voor is. Heb geen zin om weken mijn telefoon kwijt te zijn en vervolgens een nieuwe opgestuurd te krijgen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 18:58
Ik heb mijn iPhone net twee weken geleden gehaald bij KPN Business Center zal maandag eens informeren daar, vind het behoorlijk knullig voor zo'n duur apparaat dat als je een beetje op 't glas drukt rechts onderin het geluid 'Buzzing' weg is, zodra je het los laat, het getoeter terug komt..

Geluid doet me wat denken aan de vuvuzela maar dan natuurlijk ietsje zachter ;).

Lijkt er op dat er erg veel mensen last van hebben:

https://discussions.apple.../3395865?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.com/message/16596718#16596718
http://forum.iculture.nl/...-behuizing-trilstand.html
http://www.youtube.com/watch?v=CBinBlxoCNA
http://www.youtube.com/watch?v=uQ_viy9HIWw

En zo kun je er nog wel tig vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Is er al iemand die contact met Apple heeft opgenomen over dit probleem om zijn iPhone 4s om te ruilen o.i.d. ?
En of dit mogelijk is zonder je iPhone tijdelijk kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 10:50

Metalrick

tcpdump ninja

Hier ook gerammel bij trilfunctie :( donderdag even terug naar de apple premium reseller, lekkere kwaliteit voor een telefoon van 800 euro, NOT :(

Reseller kan geen replacement geven en heeft het erover dat de 4s minimaal 2 weken weg is.

Kan ik dit ook direct bij apple melden zodat zij een replacement regelen of zit ik vast aan de reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 07:41
Ik heb moeten zoeken om uit te vinden wat nu eigenlijk bedoeld wordt. Maar gelukkig: ik hoor het nu ook. Wat een k**** telefoon. Ik wil een nieuwe. En wel een telefoon die niet trilt. En geen geluid maakt ook.
En trouwens: die gele kleur van het scherm. Kan daar ook wat aan gedaan worden?
En dat gedoe met die SIM kaart. Heb ik ook last van.
En Siri? Praat nog steeds geen Nederlands.
Mamaaaaaaaaa, helluuuuuuuppppp.

PS: goh, was ik heel de batterij ook nog vergeten. Zo veel stress krijg ik nou van die IpHONE.

[ Voor 10% gewijzigd door Gogol op 23-11-2011 12:48 . Reden: Het drama was nog niet groot genoeg! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 11:31

jopitan

It&#039;s just a fact

Ik heb zelf ook een Iphone 4S met hetzelfde probleem en ik ken nog een paar mensen met hetzelfde probleem. Het probleem doet zich voor in de behuizing rechtsonderin (rechts van de homebutton) als je dit wat stevig indrukt en hij gaat trillen, dan trilt ie normaal. Ik heb hem bij de Thephonehouse weg en was nog binnen de 14 dagen terug gegaan en heb de oude terug meegekregen en ze hebben een nieuwe in bestelling staan. Bij vodafone moet je hem opsturen en valt ie onder garantie van reperatie, oftewel je bent je telefoon een tijdje kwijt.
Gogol schreef op woensdag 23 november 2011 @ 08:32:
Ik heb moeten zoeken om uit te vinden wat nu eigenlijk bedoeld wordt. Maar gelukkig: ik hoor het nu ook. Wat een k**** telefoon. Ik wil een nieuwe. En wel een telefoon die niet trilt. En geen geluid maakt ook.
En trouwens: die gele kleur van het scherm. Kan daar ook wat aan gedaan worden?
En dat gedoe met die SIM kaart. Heb ik ook last van.
En Siri? Praat nog steeds geen Nederlands.
Mamaaaaaaaaa, helluuuuuuuppppp.
Alles goed verder? :F

[ Voor 34% gewijzigd door jopitan op 23-11-2011 08:40 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:38
Zelfde probleem hier. Op het Apple forum (http://bit.ly/ucireS) is het ook al bekend.
Ben benieuwd of het ook zoveel voorkomt bij de Witte iPhones. Die komen van een andere lijn en zijn op een ander moment gemaakt denk ik.

Denk dat ik die ruil nog eens probeer.

Chookity-pok

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 15:29
Mijn 4S ratelt ook tijdens de trilfunctie.

Op verschillende fora lees ik dat veel mensen met een 4s dezelfde problemen ondervinden. De trilling resoneert namelijk met het glasplaat.

Zoals Apple ook heeft geadverteerd zou de nieuwe vibratiemotor stiller moeten zijn dan zijn voorganger, echter heb ik juist het idee dat de motor sterker trilt en klinkt nu ook als een trimmer.

Mening telefoonwinkel erkent het probleem en wisselt de telefoon om zonder problemen. Echter ligt het probleem vermoedelijk aan het ontwerp en bouw van het toestel. Je moet geluk hebben wil je een 4S ontvangen zonder geratel. Beetje jammer voor een 700 euro kostende toestel... :(

Voorlopig kies ik er voor om het toestel niet om te ruilen. Het toestel werkt prima en ik heb er nu geen last van. Hopelijk komt apple zeer snel met een nieuwe revisie toestel die alle slordigsheidsfouten oplost.
Zoals ook eerder is gepost is de kans nu dusdanig groot dat je weer een ander toestel krijgt met de ratel of erger een geel scherm...

Mijn eerste iPhone ervaring _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Kakaroto op 24-11-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een witte iPhone 4S en bij het vibreren hoor ik geen geratel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jibbs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik had een 4s die heel erg rattelde deze is teruggegaan voor reparatie, en gister nieuwe 4s gehad, deze heeft hetzelfde, al lijkt het geluid iets minder hard te zijn. het gaat om 32 gb zwart versie.
Wacht voorlopig maar met het inruilen vna het toestel, mss lost apple het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 20:25
Inmiddels iemand met succes een nieuwe ontvangen via de Apple online store?
Ik heb een zwarte 4s 32GB die hetzelfde euvel heeft en wil 'm vandaag bij Apple aanmelden ter reparatie/omruiling. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik heb die van mij geruild voor een Witte en ben volledig probleemloos. En vind hem achteraf nog mooier ook :)

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

Ik had dezelfde probleem. Ging om een iPhone 4S dat ik gekocht had via Apple. Aangegeven dat ik een nieuwe wenste te ontvangen. Binnen een week een nieuwe opgestuurd gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 11-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Morgen wordt de mijne als het goed is opgehaald door UPS. Direct omwisselen voor een nieuwe kon wel, maar dat zou 29 euro kosten... Beetje raar voor een toestel van 1 maand oud maar goed. Ben benieuwd of ze 'm nu gaan maken of toch een vervangend toestel opsturen. Tot die tijd gebruik ik tijdelijk m'n 4 die ik momenteel nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 06:25
Bah ik irriteer mij er ook mateloos aan. Mijn zwarte Vodafone iPhone 4s heeft er ook last van.
Zijn er al mensen die hem naar Vodafone hebben opgestuurd? Geen zin om hem hiervoor zolang kwijt te zijn..

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Damn, vandaag een email ontvangen dat m'n originele 4S alweer onderweg is naar me...

Dit staat er in de email:
Onze technici hebben een complete diagnostische controle uitgevoerd op uw IPHONE 4S en hebben de symptomen zoals vermeld bij de serviceaanvraag niet kunnen reproduceren. Wij kunnen als resultaat van het testen bevestigen dat uw product voldoet aan de specificaties van Apple voor aanvaardbare prestatie, bruikbaarheid en functionaliteit.

Als onderdeel van onze evaluatie- en testprocedures zijn op uw product de nieuwste software- en firmware-updates geïnstalleerd. Nu zult u het product terugkrijgen; u kunt het binnen twee werkdagen verwachten. Bijgesloten treft u dan een brief aan met meer informatie over onze evaluatie.

Belachelijk, dat wordt maar weer bellen als ik 'm terug heb. Het probleem is overduidelijk aanwezig, dat zal ik dus maar laten horen als ik ze aan de lijn heb... :-(

• bureno
Uiteindelijk heb ik gisteren alsnog een vervangend toestel ontvangen. Maar ook deze heeft hetzelfde euvel! :-(
Ik snap niet dat je er verder zo weinig over leest. Of nemen de meeste mensen die dit probleem hebben dit maar voor lief..?
Ik word weer teruggebeld door een techneut, maar misschien verstandiger om te wachten tot de Apple Store in Amsterdam open is en 'm daar direct omiwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 06:25
Iemand hier nog nieuws over? Begin me steeds meer aan het lawaai te irriteren :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Ik heb me er toch maar bij neergelegd, geen zin om 'm nogmaals om te ruilen voor een nieuw exemplaar dat het euvel ook heeft :-(
Ondertussen heb ik de trilfunctie helemaal uitgezet als de iPhone niet op stil staat. Dat neemt in ieder geval een deel van de vuvuzela geluiden weg....
Pagina: 1