ff gechecked, klopt inderdaad!Cheesy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:06:
Mijn simkaart heb ik pas bijgesneden en de resten weggegooid.
Nu realiseer ik me dat ik bij een nummerportering het simkaartnummer nodig heb.
Is dat het ICCID wat onder Algemeen - Info staat?
Wat is het risico op een gebrickte iPhone bij het installeren van een bèta versie van iOS?
Ik kan via via aan iOS 5.1 komen, maar ik durf het niet helemaal aan. Ik ben wel ontzettend ongeduldig, omdat ik echt een waardeloze accutijd haal met 5.0.1, dus ik zou het wel heel graag willen proberen.
Maar na het lezen van dit:
Ik kan via via aan iOS 5.1 komen, maar ik durf het niet helemaal aan. Ik ben wel ontzettend ongeduldig, omdat ik echt een waardeloze accutijd haal met 5.0.1, dus ik zou het wel heel graag willen proberen.
Maar na het lezen van dit:
Durf ik het alleen maar minder aan. Non-developers met ervaring?This version of iOS is intended only for installation on development devices registered with Apple’s Developer Program. Attempting to install this version of iOS in an unauthorized manner could put your device in an unusable state, which could necessitate an out of warranty repair.
Devices updated to iOS 5.1 beta can not be restored to earlier versions of iOS. Devices will be able to upgrade to future beta releases and the final iOS 5.1 software.
Sure. Die kans is echt HEEL minimaal. DFU > firmware terugzetten, klaar. De enige manier om een serieus probleem te krijgen is als je niet meer in DFU komt. En die kans is ernstig klein, zo niet verwaarloosbaar.
Realiseer je dat je UUID geregistreerd moet worden onder een dev account, anders krijg je hem er niet op.
Als dat het geval is, gewoon doen als je het zo graag wil. Kan echt geen kwaad. Ik wil je wel de tip meegeven om na een beta te hebben gedraaid niet meer die backup te restoren later over een officiele release. Je restored altijd beta crap mee. Daar merk je vaak niks van, en je hebt er vaak ook geen last van. Maar het kan wel. Vermijd dat, en installeer daarna de officiele versie ook middels DFU > setup as a new phone, zonder backup terug te zetten. Zo voorkom je wazig onverklaarbare problemen.
Ik heb veel ervaring met beta's en buiten echte beta probleempjes, gewone bugs dus, nooit gedonder gehad. Wat het wél kan doen, is dat je baseband (regelt alle communicatie met de provider) geupgrade wordt met het installeren van de beta. Gaat dat fout, in de zin van verminderde ontvangst en zo (wederom, kans is klein), dan heb je een probleem. Een probleem in de zin van dat je moet wachten tot er een beta met nieuwere baseband komt, of de officiele release met een nieuwere baseband. Basebands zijn niet te downgraden.
Gewoon doen
Realiseer je dat je UUID geregistreerd moet worden onder een dev account, anders krijg je hem er niet op.
Als dat het geval is, gewoon doen als je het zo graag wil. Kan echt geen kwaad. Ik wil je wel de tip meegeven om na een beta te hebben gedraaid niet meer die backup te restoren later over een officiele release. Je restored altijd beta crap mee. Daar merk je vaak niks van, en je hebt er vaak ook geen last van. Maar het kan wel. Vermijd dat, en installeer daarna de officiele versie ook middels DFU > setup as a new phone, zonder backup terug te zetten. Zo voorkom je wazig onverklaarbare problemen.
Ik heb veel ervaring met beta's en buiten echte beta probleempjes, gewone bugs dus, nooit gedonder gehad. Wat het wél kan doen, is dat je baseband (regelt alle communicatie met de provider) geupgrade wordt met het installeren van de beta. Gaat dat fout, in de zin van verminderde ontvangst en zo (wederom, kans is klein), dan heb je een probleem. Een probleem in de zin van dat je moet wachten tot er een beta met nieuwere baseband komt, of de officiele release met een nieuwere baseband. Basebands zijn niet te downgraden.
Gewoon doen
Hm, ik las het inderdaad van die UDID. Dat is bij mij niet het geval. Ik zou die wel kunnen registreren voor een klein bedrag op verscheidene websites, maar die websites zien er niet echt betrouwbaar uit..
Moet ik dan misschien toch wachten op de officiële versie? Of een manier dat het wel gaat lukken?
Moet ik dan misschien toch wachten op de officiële versie? Of een manier dat het wel gaat lukken?
UDID is enige mogelijkheid. Als het voor de rest met een omweg al te regelen is, zou ik er niet aan beginnen.
Dat zou ik hebben gedaan als de simkaarten dezelfde grootte zouden hebben... mijn oude was een "normale", nu een microsim.Cheesy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:14:
[...]
Alle contacten van je Nokia op je sim-opslaan, vervolgens sim-kaart in iPhone stoppen en contacten importeren.
--
Maar anyway, ik heb hem vervroegd kunnen krijgen (gisteren al). Het overzetten van m'n contacten is probleemloos gelukt via Gmail sync. Thanks!
Maar je kan het ook omgekeerd doen: je microsim eerst op het "oude" formaat uitdrukken, in je oude phone, contacten importeren, daarna de microsim op micro formaat uitdrukken en je contacten importeren.
Volgens mij worden alle micro sims toch uitgeleverd met beide perforaties (formaten)? Of is dat niet meer zo.
Volgens mij worden alle micro sims toch uitgeleverd met beide perforaties (formaten)? Of is dat niet meer zo.
Nee, mijn nieuwe Vodafone Microsim heeft alleen maar de enkele perforatie, helaas. Dus geen optie meer om hem eerst als gewone sim te gebruiken.dcl! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:38:
Maar je kan het ook omgekeerd doen: je microsim eerst op het "oude" formaat uitdrukken, in je oude phone, contacten importeren, daarna de microsim op micro formaat uitdrukken en je contacten importeren.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 02-12-2011 15:28 ]
Geen idee, niet om gevraagd. Voor mij was het geen probleem, want ik ging over van een iPhone 2G (eerste iPhone versie) naar een '4' dus ik had toch al geen contacten op de oude sim meer. Die had ik toen ik van mijn Nokia E60 naar de eerste iPhone ging al overgezet. Dit keer heb ik het gewoon via iTunes gesynct (kon nog niet via iCloud want de iPhone 2G ondersteunt dat natuurlijk niet, op iOS 3.1.3).dcl! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:40:
O, wat klantonvriendelijk weer! En kan je ook geen gratis houdertje krijgen dan bij Vodafone?
Ik denk ook niet dat veel klanten dit probleem hebben. Volgens mij zijn er nog maar weinig telefoons die hun contacten nog op de SIM zetten omdat dit maar heel weinig contactpersonen en mogelijkheden ondersteunt (bijvoorbeeld geen fotootjes, email adressen, enz).
Ik denk dat de reden van de dubbele perforaties meer was dat ze dan dezelfde sim kaarten kunnen verkopen voor alle klanten.
Edit: Dit was trouwens bij Vodafone Ierland, dus ik weet niet hoe representatief dit is voor Vodafone Nederland. Maar ik zei het vooral omdat je zei dat alle micro-sims met dubbele perforatie uitgeleverd worden, en dat is dus niet zo.
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 02-12-2011 17:08 ]
De koppeling Facetime-iMessage, ben ik de enige die dat nogal apart vind? Ik kon geen iMessages ontvangen verstuurd vanaf een iPod touch. Na enkele keren iMessage aangezet te hebben en te constateren dat IOS deze net zo hard weer uitschakelde, kwam ik erachter dat Facetime op disabled stond. Na het aanzetten van Facetime werkte iMessage ook weer....
Bijzonder apart.
Bijzonder apart.
Ik wil een iOS blog beginnen. Met daarin video's van mijn iPhone en iPad...
Nu zoek ik naar een screenrecorder app. Het liefst zonder jailbreak (iPhone is wel gejailbreaked, iPad niet)
Iemand een idee? In Cydia heb je wel apps voor screen recording, maar dat is dan weer voor iOS 4, terwijl ik iOS 5 op het staan.
Nu zoek ik naar een screenrecorder app. Het liefst zonder jailbreak (iPhone is wel gejailbreaked, iPad niet)
Iemand een idee? In Cydia heb je wel apps voor screen recording, maar dat is dan weer voor iOS 4, terwijl ik iOS 5 op het staan.
An a day keeps the doctor away.
Heb sinds deze ochtend een vreemd probleem: De Dumpert, Dailymotion, Gamefly en Gamekings app produceren geen geluid meer bij het afspelen van video's!? Dat wil zeggen over de speaker, op een koptelefoon doet 't geluid het gewoon!?! Bij alle andere apps met video die ik getest heb (youtube, uitzending gemist, machinima, imdb, engadget, cnn, tweakers, podcaster) doet het geluid van de speaker het gewoon tijdens het afspelen van video's. iPod en systeem geluid zoals ringtone etc doen het ook gewoon...
iPhone 4GS 64GB
Herstart al geprobeerd...
OMG I feel stupid!
Nu weet ik in ieder geval welke video apps geen geluid produceren als de telefoon op mute staat... 't was laat gisteren
iPhone 4GS 64GB
Herstart al geprobeerd...
OMG I feel stupid!

[ Voor 12% gewijzigd door CrimsoN72 op 04-12-2011 11:06 ]
Anoniem: 403748
Wat zijn over het algemeen de beste screenprotectors waarbij de volledige helderheid van een iPhone scherm behouden blijft. Daarnaast moet het niet zichtbaar zijn.
Dan moet je even kijken naar de ZAGG Invisishield. Zijn de beste screenprotectors. Ik ben er zeker tevreden mee alleen jammer dat er 2 kleine haartjes op de protector zijn gekomen en ik ze niet weg krijg.Anoniem: 403748 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:26:
Wat zijn over het algemeen de beste screenprotectors waarbij de volledige helderheid van een iPhone scherm behouden blijft. Daarnaast moet het niet zichtbaar zijn.
Anoniem: 276778
Sinds donderdag ben ik in het bezit van de iPhone 4s. Bevalt uitstekend, alleen de batterijduur is (nog) niet best.
Er is iets wat mij is opgevallen en ben benieuwd of het normaal is (heeft iedereen dit?) Als ik thuis bent, schakelt hij automatisch over op WIFI. Maar als de telefoon op vergrendeling gaat en ik hem na een tijdje weer aandruk, is de WIFI weg en staat hij op 3G. Hij schakelt daarna vrijwel meteen op WIFI, maar vooral bij het gebruik van apple tv is dit irritant (want het netwerk valt weg). Mijn vriendin heeft de iPhone 4 en heeft dit probleem niet.
Hebben jullie dit ook of heb ik iets verkeerd in de instellingen (gebruik overigens 5.0.1)?
Er is iets wat mij is opgevallen en ben benieuwd of het normaal is (heeft iedereen dit?) Als ik thuis bent, schakelt hij automatisch over op WIFI. Maar als de telefoon op vergrendeling gaat en ik hem na een tijdje weer aandruk, is de WIFI weg en staat hij op 3G. Hij schakelt daarna vrijwel meteen op WIFI, maar vooral bij het gebruik van apple tv is dit irritant (want het netwerk valt weg). Mijn vriendin heeft de iPhone 4 en heeft dit probleem niet.
Hebben jullie dit ook of heb ik iets verkeerd in de instellingen (gebruik overigens 5.0.1)?
Ik heb zeer goeie ervaringen met steinheil ultra clear. Die hebben ook protectors voor de achterkant.Anoniem: 403748 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:26:
Dit is normaal gedrag hoor, wifi valt niet weg dat lijkt alleen maar zoAnoniem: 276778 schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:45:
Elect a clown, expect a circus.
Morgen allemaal,
Ik ben zeer tevreden over mn iphone 4s, maar wanneer deze aan de lader ligt, werkt het touchscreen opeens een stuk minder goed.
Bijvoorbeeld: ik druk op vorige pagina, dan kan het zijn dat die totaal ergens anders iets aan klikt.
Wanneer de telefoon van de lader is, dan werkt alles prima.
(heb een Zagg Folie op mijn iphone + een Mediamarkt bumper)
Ik ben zeer tevreden over mn iphone 4s, maar wanneer deze aan de lader ligt, werkt het touchscreen opeens een stuk minder goed.
Bijvoorbeeld: ik druk op vorige pagina, dan kan het zijn dat die totaal ergens anders iets aan klikt.
Hetzelfde probleem kreeg ik na pakweg 2 jaar met mijn vorige iPhone (3GS). Kan je het eens proberen met een andere lader, indien mogelijk? Er kan een scheurtje zitten in het plastic waardoor je telefoon licht statisch wordt, wat weer effect kan hebben om het touchscreen.YoVla schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:01:
Morgen allemaal,
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Heb dit al geprobeerd, heb het met elke lader (iPad/lader @ work/eigen iPhone lader/Docking station)Ram0n schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:28:
[...]
Hetzelfde probleem kreeg ik na pakweg 2 jaar met mijn vorige iPhone (3GS). Kan je het eens proberen met een andere lader, indien mogelijk? Er kan een scheurtje zitten in het plastic waardoor je telefoon licht statisch wordt, wat weer effect kan hebben om het touchscreen.
Anoniem: 131162
Je kan bij tmobile gewoon een gratis sim vergroter erbij halen hoor, klik je de microsim in.l1m1t schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:45:
Ik wil binnenkort m'n eerste iPhone kopen, maar ik heb wel een vraagje voordat ik in het diepe spring.
Ik zit nu bij T-Mobile op een sim-only abbonnement met een normale sim, maar ik wil niet gebonden worden aan een micro-sim. Nu las ik dat je bij T-Mobile een Duo-SIM kunt bestellen, maar zit daar ook een micro-sim bij of zijn dit twee normale SIMs? Zou dit werken met een iPhone 4S? Of kan ik beter micro-sim cutter kopen bij de Duo-SIM?
Anoniem: 145867
Voor mensen die twijfelen een iPhone 4S te kopen is hier een filmpje met goede duidelijke argumenten van iemand die veel van iPhones afweet waarom je een iPhone 4S moet nemen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jXlklLflFao]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jXlklLflFao]
Na 20 seconden haakte ik afAnoniem: 145867 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:25:
Voor mensen die twijfelen een iPhone 4S te kopen is hier een filmpje met goede duidelijke argumenten van iemand die veel van iPhones afweet waarom je een iPhone 4S moet nemen:
[video]

Een kennis van mij had een verkeerde kaart bij de desire Z gekregen, die was dus te klein/groot. Heeft een tijd geduurd voordat tmobile de goede opstuurde. Begrijp sowieso niet waarom ze niet meteen de goede opsturen?YoVla schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:56:
[...]
Heb dit al geprobeerd, heb het met elke lader (iPad/lader @ work/eigen iPhone lader/Docking station)
[ Voor 36% gewijzigd door Draakje5 op 05-12-2011 17:08 ]
De camera is iig voor mij DE reden om een 4S te kopen
Heb vorige week een muziekstuk opgenomen met m'n iPhone 4S.
Uiteraard geeft dat niet de beste opname. Het geluid is wat 'plat' zegmaar.
Ik weet dat er niet bijzonder veel aan te doen is, maar een beetje oppoetsen moet wel lukken.
Iemand tips of trucs daarvoor?
Heb Audicity gedownload, wellicht dat daar een goede iPhone equaliser voor is?
Uiteraard geeft dat niet de beste opname. Het geluid is wat 'plat' zegmaar.
Ik weet dat er niet bijzonder veel aan te doen is, maar een beetje oppoetsen moet wel lukken.
Iemand tips of trucs daarvoor?
Heb Audicity gedownload, wellicht dat daar een goede iPhone equaliser voor is?
Even een vraag, ik heb onlangs bij Apple aangegeven gebruik te willen maken van mijn koop op afstand en een iPhone te willen retourneren dat defect is. Hiervoor heb ik met een medewerker afgesproken dat er een nieuwe iPhone naar mij toegezonden wordt. Echter kan ik op Apple.nl niet de nieuwe order zien of volgen. Is er hier iets fout gegaan of klopt dit.
Hey Iphone junkies! Ik ben een hardcore Android gebruiker (al ruim 2jr) en denk er nu over om een 4S te gaan halen. Waarom? Omdat ik sinds een paar maanden ook een MacBook pro heb en ik denk dat ze het heel goed samen zullen vinden, al werken Android en de MacBook pro ook prima samen.
Ik ben alleen over 1 ding wat bezorgt: Ik ben Google apps voor bedrijven gebruiker en vraag me af hoe de integratie hiermee is aangezien die op Android natuurlijk 100% is.
Ook heeft Google geen turn by turn navigatie voor IOS zag ik, dat ga ik ook erg missen vrees ik.
Ik ben alleen over 1 ding wat bezorgt: Ik ben Google apps voor bedrijven gebruiker en vraag me af hoe de integratie hiermee is aangezien die op Android natuurlijk 100% is.
Ook heeft Google geen turn by turn navigatie voor IOS zag ik, dat ga ik ook erg missen vrees ik.
Klopt, had ik ook, bleef alsmaar de 'oude' order zien. Had er uiteindelijk een mailtje daarover naar Apple gestuurd maar tegen de tijd dat ik antwoord kreeg had ik de nieuwe al in huisAnoniem: 403748 schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:36:
Even een vraag, ik heb onlangs bij Apple aangegeven gebruik te willen maken van mijn koop op afstand en een iPhone te willen retourneren dat defect is. Hiervoor heb ik met een medewerker afgesproken dat er een nieuwe iPhone naar mij toegezonden wordt. Echter kan ik op Apple.nl niet de nieuwe order zien of volgen. Is er hier iets fout gegaan of klopt dit.
edit: neem aan dat je wel een mailtje hebt ontvangen over de nieuwe order én een mail over het retourneren van de oude iPhone toch?
[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 05-12-2011 22:44 ]
Ik ben ook een Android gebruiker, nog steeds voor mn zakelijke telefoon.-TheNose- schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:22:
Hey Iphone junkies! Ik ben een hardcore Android gebruiker (al ruim 2jr) en denk er nu over om een 4S te gaan halen. Waarom? Omdat ik sinds een paar maanden ook een MacBook pro heb en ik denk dat ze het heel goed samen zullen vinden, al werken Android en de MacBook pro ook prima samen.
Ik heb pas een iphone gekocht toen ik zeker wist dat gmail, agenda en contacten zouden werken op de iphone.
Dit werkt allemaal prima, ook gedeelde agenda's werken. Hiervoor moet je echter wel wat voor doen om die gedeelde agenda op je iphone te krijgen, maar is uitendelijk allemaal gelukt.
Voor documenten gebruik ik docs2go, welke ook met google docs werkt. Kost wel een paar centen.
BodyGuardz. Boh. Very impressed. De natte versie wel te verstaan. Neem asjeblief geen dry apply, want dat is allemaal meuk. Gaat niks boven nat aanbrengen!Anoniem: 403748 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:26:
Klopt. Heb ook een mail gehad waarin vermeldt stond dat de iPhone binnen enkele dagen geleverd wordt. Ik kan het echter (nog) niet volgen.jelle. schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:43:
[...]
Klopt, had ik ook, bleef alsmaar de 'oude' order zien. Had er uiteindelijk een mailtje daarover naar Apple gestuurd maar tegen de tijd dat ik antwoord kreeg had ik de nieuwe al in huisJe ontvangt wel gewoon een email wanneer ie verzonden is met een UPS trace nummer, dus gewoon even afwachten
ik had op een vrijdag gebeld voor een replacement, woensdagmiddag/avond verstuurd en donderdag in huis!
edit: neem aan dat je wel een mailtje hebt ontvangen over de nieuwe order én een mail over het retourneren van de oude iPhone toch?
Anoniem: 428555
Sinds gisteren kan ik opeens geen iMessages meer ontvangen. In mijn instellingen staat er onder berichten>ontvang op: alleen mijn emailadres. Mijn telefoonnummer is grijs en ervoor staat "controleren". Heeft iemand enig idee hoe ik mijn telefoonnummer weer kan koppelen aan mijn iMessages?
Op je account klikken en sign-out klikken. iMessage uitzetten, dan weer aan zetten.
Als dat niet werkt zijn er een hoop andere dingen die je kan proberen, het internet staat er vol mee.
Als dat niet werkt zijn er een hoop andere dingen die je kan proberen, het internet staat er vol mee.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb zelf ook af en toe problemen met het bereik hier, combinatie Iphone 4s en Vodafone.
Helpdesk Vodafone adviseerde eventueel om het toestel handmatig op alleen GSM te zetten, 2G en 3G netwerk uit te schakelen, UMTS dus.
Maar hoe krijg ik dit voorelkaar ?
Zie deze optie nergens in de instellingen....
Helpdesk Vodafone adviseerde eventueel om het toestel handmatig op alleen GSM te zetten, 2G en 3G netwerk uit te schakelen, UMTS dus.
Klopt, die optie hebben ze er bij de 4S uit gehaald, helaas. BronBrabso schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
Heb zelf ook af en toe problemen met het bereik hier, combinatie Iphone 4s en Vodafone.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 06-12-2011 15:29 . Reden: Bron toegevoegd ]
Netjes, net een nieuwe iphone 4s ontvangen. Gek dat dit niet op Apple te volgen was.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 06-12-2011 15:44 ]
Bedankt voor je reactie, dan kan een mens zich wel doodzoeken natuurlijk.GekkePrutser schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:29:
[...]
Klopt, die optie hebben ze er bij de 4S uit gehaald, helaas. Bron
Wel raar dat die optie eruit gehaald is ...
Weet niet of dit het juiste topic is. Ik had op m'n 3GS de VLC player die later uit de store is getrokken. Is er een mogelijkheid (zonder jailbreak) die op m'n 4GS te krijgen? Of moet ik dan een hele backup van m'n 3GS er op kwakken? (of zijn er serieuze alternatieven voor VLC op iPhone?)
[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 06-12-2011 16:08 ]
Heb je hem niet meer in je iTunes staan? Dan zou je hem gewoon moeten kunnen syncen. Anders je aankopen overzetten van je 3GS?apNia schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:08:
Weet niet of dit het juiste topic is. Ik had op m'n 3GS de VLC player die later uit de store is getrokken. Is er een mogelijkheid (zonder jailbreak) die op m'n 4GS te krijgen? Of moet ik dan een hele backup van m'n 3GS er op kwakken? (of zijn er serieuze alternatieven voor VLC op iPhone?)
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Hebben mensen ervaring met Dataman Pro om je mobiel internet in de gaten te houden? Of een andere app die goed is? Ik merk nu, als ik me mobiel internet uit zet (thuis) en alleen WiFi ga houd hij dat bij, maar als ik me mobiel internet de dag erna aandoe, moet ik hem eerst recette wilt hij me mobiel internet meten.
Inderdaad.Brabso schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:04:
Bedankt voor je reactie, dan kan een mens zich wel doodzoeken natuurlijk.
Wel raar dat die optie eruit gehaald is ...
En jammer dat netwerken hier niet een keuze geven; was afgelopen week in Hong Kong en daar kon je kiezen tussen netwerk "3" en "3(2G)".
Waarom hier geen KPN of KPN(2G)

Dat hangt er van af hoe ze het implementeren. Als ze dezelfde Mobile Network Code gebruiken, dan zie je het niet als een apart netwerk. Als je het als aparte doet dan wel. Maar het heeft enorme gevolgen voor de inrichting van je netwerk, want je hebt dan eigenlijk 2 aparte netwerken draaien met aparte aansturing. Dat heeft dan ook gevolgen voor de handovers van 3G naar 2G en omgekeerd terwijl je in gesprek bent. Dat wordt dan eigenlijk een soort roaming.matthijst schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:30:
[...]
Inderdaad.
En jammer dat netwerken hier niet een keuze geven; was afgelopen week in Hong Kong en daar kon je kiezen tussen netwerk "3" en "3(2G)".
Waarom hier geen KPN of KPN(2G)
Ik denk dat het hier gaat om een netwerk dat pas overgenomen is van een andere carrier, of dat ze een roaming overeenkomst met een ander netwerk hebben. Vooral '3' doet dat vaak omdat ze zich erg concentreren op UMTS. Ik denk niet dat ze zo'n grote aanpassing doen alleen maar omdat sommige telefoons zo'n knopje niet hebben.
Hoe of waarom het in HK werkte weet ik niet, maar zou KPN niet gewoon hun iPhone profiles zou kunnen aanleveren dat je daarin kan kiezen tussen altijd op 3G of altijd op 2G?
Anoniem: 177141
Heb net wat ontdekt op mijn iphone 3g:
Als ik bel daalt mijn ontvangst met 1 of 2 streepjes. ????????
Is dit normaal? een soort batery save functie?
Ik heb mijn iphone niet in mijn hand ofzo. Dus het komt niet door een deathgrip.
vind het nogal iritant. de iphone heeft al niet de beste ontvangst. gaat het ook nog achteruit als ik aan het bellen ben.
Ik heb gezocht op internet maar kon er nergens wat over vinden.
Is dit een bekend iets?
Als ik bel daalt mijn ontvangst met 1 of 2 streepjes. ????????
Is dit normaal? een soort batery save functie?
Ik heb mijn iphone niet in mijn hand ofzo. Dus het komt niet door een deathgrip.
vind het nogal iritant. de iphone heeft al niet de beste ontvangst. gaat het ook nog achteruit als ik aan het bellen ben.
Ik heb gezocht op internet maar kon er nergens wat over vinden.
Is dit een bekend iets?
Op mijn iPhone 4, T-mobile, heb ik bijna altijd 1 streepje. Dus je hoeft niet te klagen zal ik zeggen. 
(Incl Apple Bumper case...
)
(Incl Apple Bumper case...
[ Voor 13% gewijzigd door iApp op 06-12-2011 18:36 ]
Nieuwe iPhone 4S ontvangen van Apple. Deze blijkt echter ontzettend warm aan te voelen als het aanstaat. Vooral aan de zijkant van het metaal. Kan dit kwaad of moet ik deze weer terugsturen?
Die van mij wordt bij vlagen ook erg warm. Meestal bij het spelen van 3D games (logisch), maar soms ook gewoon bij het browsen. Echt kwaad kan het volgens mij niet, want het zijn de chips die warm worden. Wat bij mij wel het probleem is, is dat mijn accu veel te snel leeg is. Ik weet niet of het te relateren is aan die warmte, maar het zou kunnen.
Anoniem: 177141
Met T-mobile had ik ook zulk slecht bereik. Dus ben ik overgestapt naar vodafone. Maar nu denk ik dat het niet alleen aan het netwerk licht maar ook aan de iphone.HardCoreGamer schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:35:
Op mijn iPhone 4, T-mobile, heb ik bijna altijd 1 streepje. Dus je hoeft niet te klagen zal ik zeggen.
(Incl Apple Bumper case...)
Ik heb normaal 5 streepjes met vodafone netwerk. maar zodra ik begin te bellen zakt ie 1 of 2 streepjes. Erg weird. Ga toch maar weer terug naar Nokia denk ik.
Klote 'deathgrip'Anoniem: 177141 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:38:
[...]
Met T-mobile had ik ook zulk slecht bereik. Dus ben ik overgestapt naar vodafone. Maar nu denk ik dat het niet alleen aan het netwerk licht maar ook aan de iphone.
Ik heb normaal 5 streepjes met vodafone netwerk. maar zodra ik begin te bellen zakt ie 1 of 2 streepjes. Erg weird. Ga toch maar weer terug naar Nokia denk ik.
Daardoor wordt het gebruik van mijn iPhone, zonder hoesje, bijna onmogelijk.
Ik gebruik Dataman Pro al meer dan een jaar en werkt probleemloos.Caneezy schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:11:
Hebben mensen ervaring met Dataman Pro om je mobiel internet in de gaten te houden? Of een andere app die goed is? Ik merk nu, als ik me mobiel internet uit zet (thuis) en alleen WiFi ga houd hij dat bij, maar als ik me mobiel internet de dag erna aandoe, moet ik hem eerst recette wilt hij me mobiel internet meten.
Laat precies tijd/dag/plaats zien wat je aan data gebruikt hebt via 3G/WiFi
Ik let eigenlijk nooit op de streepjes. Het is bellen of niet bellen. Zelf merk ik weinig verschil in kwaliteit van 1 streepje ten opzichte van alle streepjes.
Zie ik iets over het hoofd, of heb ik gelijk als ik zeg dat ik op de nieuwe 4S geen optie terug vind om de inhoud van een sms op het homescreen te verbergen? Op mijn iPhone 4 had ik die optie wel en gebruikte ik die omdat mijn gsm af en toe onbeheerd op mijn bureau blijft liggen...
Ik denk dat je het over het hoofd ziet, want berichten staan gewoon onder berichtgeving in het instellingen menu.
Maar je merkt het wel in je accu. Bij een zwakker signaal gaat hij ook harder zenden om het te compenseren.loeberce schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:15:
Ik let eigenlijk nooit op de streepjes. Het is bellen of niet bellen. Zelf merk ik weinig verschil in kwaliteit van 1 streepje ten opzichte van alle streepjes.
Ik ben een week geleden overgestapt van een eerste-generatie iPhone naar een 4 (tweedehandsje, ik bel altijd met prepay en 600 euro voor een telefoon vind ik gewoon te veel, anders had ik de 4S wel genomen).
Ik vind het een geweldig toestel op dat punt na. In de eerste 2 test gesprekken had ik al een call drop te pakken. Met een hoesje er omheen is het inderdaad een stuk beter, maar het is jammer dat het nodig is. Mijn 2G had ik ook altijd gewoon zo in een neopreen zakje zitten waar ik hem uit haalde om mee te bellen. Het is 'naturel' gewoon een heel fijne telefoon.
Toegegeven, het signaal hier is toch al niet geweldig. Maar met de 2G had ik nooit call drops.
Mijn mobiel is vanmiddag uitgevallen omdat de batterij op was. Ik sluit hem net aan me MacBook en nadat hij op 4% is start hij weer op en vroeg hij me of ik op een nieuw netwerk wou en me nummer wou aanmelden. Dit heb ik niet gedaan en het werkt weer. Maar meestal zag ik in iTunes ook mijn Telefoon nummer en nu niet meer. Weet iemand hoe dit kan?
Anoniem: 59483
Ik heb sinds gisteren ook een iPhone 4S (16 GB Wit) en ervaar het 'static noise' probleem.
Nu is het zo dat ik het toestel heb overgenomen van een mede-tweaker die hem bij een abonnement heeft afgesloten.
Zojuist wilde ik contact opnemen met Apple, maar deze weigert mij te helpen omdat ik het toestel niet bij Apple zelf heb gekocht. Zijn zij niet gewoon bij de wet verplicht mij te helpen, ongeacht waar hij gekocht is?
Nu is het zo dat ik het toestel heb overgenomen van een mede-tweaker die hem bij een abonnement heeft afgesloten.
Zojuist wilde ik contact opnemen met Apple, maar deze weigert mij te helpen omdat ik het toestel niet bij Apple zelf heb gekocht. Zijn zij niet gewoon bij de wet verplicht mij te helpen, ongeacht waar hij gekocht is?
Ik heb sinds kort de gmail app geinstalleerd. Wel fijn dat je zo al je labels en postvakken hebt zoals in gmail, maar ik kan het geluid nergens aanpassen lijkt het wel
Ik hoor de standaard tri-tone elke keer, maar dat wil ik dus niet horen bij een mailtje.
Hiervoor gebruikte ik de gewone mailapp, die was voor gmail minder geschikt, maar had tenminste een bescheiden piepje. Enig idee of je dat met de gmail app ook kunt instellen
Hiervoor gebruikte ik de gewone mailapp, die was voor gmail minder geschikt, maar had tenminste een bescheiden piepje. Enig idee of je dat met de gmail app ook kunt instellen
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Nee, kan je niet uitschakelenRepeat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:22:
Ik heb sinds kort de gmail app geinstalleerd. Wel fijn dat je zo al je labels en postvakken hebt zoals in gmail, maar ik kan het geluid nergens aanpassen lijkt het welIk hoor de standaard tri-tone elke keer, maar dat wil ik dus niet horen bij een mailtje.
Dat vond ik ook irritant en daarom heb ik 'm er ook weer un-installed.
de winkelier (in dat geval wellicht een provider) is verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie, niet de fabrikantAnoniem: 59483 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:58:
Ik heb sinds gisteren ook een iPhone 4S (16 GB Wit) en ervaar het 'static noise' probleem.
Het is de hoogste tijd voor een nieuw deel. Wie zou het topic van Xental willen overnemen? Neem dan even contact op via DM met een van de moderator van Apple Talk
Een slachtoffer vrijwilliger is gevonden
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 08-12-2011 19:59 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Zet 3G eens uit op je iphone, je oude gebruikte geen 3G en 3G heeft een minder bereik dan 2G (GSM) vanwege de gebruikte frequentie. Waarschijnlijk heb je weer het bereik wat je gewend bent wanneer 3G uitstaat. Is wel je internetverbinding een heel stuk minder snel natuurlijk maar wanneer je dat nodig hebt wissel je weer. Is ook nog eens erg goed voor je batterijduur.GekkePrutser schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:03:
[...]
Maar je merkt het wel in je accu. Bij een zwakker signaal gaat hij ook harder zenden om het te compenseren.
Ik ben een week geleden overgestapt van een eerste-generatie iPhone naar een 4 (tweedehandsje, ik bel altijd met prepay en 600 euro voor een telefoon vind ik gewoon te veel, anders had ik de 4S wel genomen).
Ik vind het een geweldig toestel op dat punt na. In de eerste 2 test gesprekken had ik al een call drop te pakken. Met een hoesje er omheen is het inderdaad een stuk beter, maar het is jammer dat het nodig is. Mijn 2G had ik ook altijd gewoon zo in een neopreen zakje zitten waar ik hem uit haalde om mee te bellen. Het is 'naturel' gewoon een heel fijne telefoon.
Toegegeven, het signaal hier is toch al niet geweldig. Maar met de 2G had ik nooit call drops.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Iemand ervaring met een los zittende achterkant van een iPhone 4 of 4S?
Mijn backplate maakt een klikkend geluid als je er een beetje druk op zet. Klinkt als een plakkertje wat losgetrokken wordt. Voornamelijk hoorbaar als je de glasplaat even vingerafdrukvrij maakt of het toestel oppakt. Ik lees op internet meerdere mensen die er last van hebben. De meeste ruilen het toestel om, maar dat gaat me wat ver. Ik ben er van overtuigd dat het geen kwaad kan, maar het stoort me wel een beetje. Als het toestel warmer wordt, is het probleem overigens weg.
Als tip wordt gegeven om de schroefjes aan te draaien, maar het is me onduidelijk of ik de backplate moet verwijderen om intern wat schroefjes na te lopen, of dat alleen de onderste twee schroefjes aandraaien voldoende is. De glasplaat klikt ter hoogte van het sim-kaartslot. Klinkt het iemand bekend in de oren?
Mijn backplate maakt een klikkend geluid als je er een beetje druk op zet. Klinkt als een plakkertje wat losgetrokken wordt. Voornamelijk hoorbaar als je de glasplaat even vingerafdrukvrij maakt of het toestel oppakt. Ik lees op internet meerdere mensen die er last van hebben. De meeste ruilen het toestel om, maar dat gaat me wat ver. Ik ben er van overtuigd dat het geen kwaad kan, maar het stoort me wel een beetje. Als het toestel warmer wordt, is het probleem overigens weg.
Als tip wordt gegeven om de schroefjes aan te draaien, maar het is me onduidelijk of ik de backplate moet verwijderen om intern wat schroefjes na te lopen, of dat alleen de onderste twee schroefjes aandraaien voldoende is. De glasplaat klikt ter hoogte van het sim-kaartslot. Klinkt het iemand bekend in de oren?
Heb het ook, tenminste.. als ik er tegen aan tik (vanaf midden - sim tray - tot bovenaan) maakt die ook een tikkend geluid. Ben er toen mee naar de winkel gegaan, zeiden ze dat het niet heel erg was maar ze wilden hem wel opsturen. Alleen ga ik `m daar niet voor opsturen.BillSpaarbank schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:26:
Dat kan heel goed het autofocus systeem van de camera zijn wat je hoort. Wordt veel gemeld door gebruikers, kan geen kwaad en is niets aan te doen.
Het is zeker niet het geluid van de camera, die hoor ik ook, maar dat is een ander geluidjeloeberce schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:05:
Dat kan heel goed het autofocus systeem van de camera zijn wat je hoort. Wordt veel gemeld door gebruikers, kan geen kwaad en is niets aan te doen.
Enkele voorbeelden:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=950883
http://modmyi.com/forums/...aking-clicking-sound.html
Die twee schroefjes onderaan houden de backplate vast. Als je die twee los draait, kan je hem er zo af schuiven. De backplate zit ook vast met plastic clipjes waarmee hij in de behuizing schuift, dus het zou ook zo kunnen zijn dat er daarvan een is afgebroken bij de montage.BillSpaarbank schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:26:
Dus de kans is wel aanwezig dat hij kan bewegen als die schroeven niet vast zitten, al zit hij uit zichzelf ook al zo vast geklemd dat hij niet zou mogen rammelen, zelfs als de schroeven er uit gedraaid zijn. Hij schuift normaal naar boven weg dus je zou daarmee kunnen checken of er uberhaupt speling in zit. Zie ook hier hoe het in elkaar zit: iFixit Guide
Een probleem is dat er voor de iPhone 4 zowel kruiskop als Apple's speciale 'pentalobe' schroeven zijn (met pentalobe zijn ze halverwege het jaar begonnen). Voor pentalobe schroeven kan je wel schroevendraaiers krijgen maar ze passen niet perfect dus als je kracht zet, is er een flinke kans dat ze uitschieten en je de schroef dol draait.
Als je nog garantie hebt zou ik er niet aan rommelen en hem gewoon na laten kijken. Als je de schroeven beschadigt kunnen ze daar aan zien dat je er aan geprutst hebt. Ik heb de mijne al wel uit elkaar gehad omdat er een kras op de backplate zat, maar die was tweedehands zonder garantie. De backplate maakt bij mij trouwens geen klikkend geluid als ik hem er af schuif, dus misschien is het wel wat anders.
Bedankt, dat heb ik al een keer geprobeerd, maar dan nog had ik wel eens een drop waar ik vroeger goed bereik had, als ik hem niet in de case heb. Bovendien wil ik per se de snelle data verbinding hebben, en vooral de mogelijkheid voor data tijdens een gesprek (bij 2G kan de iPhone dat niet). Anders wordt je push verbinding steeds onderbroken en komt vaak niet terug. Push werkt veel beter op 3G.Kassad schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:25:
[...]
Zet 3G eens uit op je iphone, je oude gebruikte geen 3G en 3G heeft een minder bereik dan 2G (GSM) vanwege de gebruikte frequentie. Waarschijnlijk heb je weer het bereik wat je gewend bent wanneer 3G uitstaat. Is wel je internetverbinding een heel stuk minder snel natuurlijk maar wanneer je dat nodig hebt wissel je weer. Is ook nog eens erg goed voor je batterijduur.
Dank voor je reactie. Het betreft een 4S van een week oud, dus de garantie is geen probleem. Waar ik mee zit is dat ik verder een prima exemplaar te pakken heb. Geen ruis bij het bellen en een zeer acceptabele accutijd. Waarschijnlijk ruilen ze hem zonder probleem om voor een refurburbished exemplaar. De ervaring met het omruilen van mijn ipad 2 was welliswaar goed, maar heb wel 2 swaps nodig gehad om een goed werkend exemplaar te bemachtigen. Geen zin om een iPhone te krijgen die door een ander is ingeleverd met misschien een ander probleem.GekkePrutser schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:09:
[...]
Die twee schroefjes onderaan houden de backplate vast. Als je die twee los draait, kan je hem er zo af schuiven. De backplate zit ook vast met plastic clipjes waarmee hij in de behuizing schuift, dus het zou ook zo kunnen zijn dat er daarvan een is afgebroken bij de montage.
Dus de kans is wel aanwezig dat hij kan bewegen als die schroeven niet vast zitten, al zit hij uit zichzelf ook al zo vast geklemd dat hij niet zou mogen rammelen, zelfs als de schroeven er uit gedraaid zijn. Hij schuift normaal naar boven weg dus je zou daarmee kunnen checken of er uberhaupt speling in zit. Zie ook hier hoe het in elkaar zit: iFixit Guide
Een probleem is dat er voor de iPhone 4 zowel kruiskop als Apple's speciale 'pentalobe' schroeven zijn (met pentalobe zijn ze halverwege het jaar begonnen). Voor pentalobe schroeven kan je wel schroevendraaiers krijgen maar ze passen niet perfect dus als je kracht zet, is er een flinke kans dat ze uitschieten en je de schroef dol draait.
Als je nog garantie hebt zou ik er niet aan rommelen en hem gewoon na laten kijken. Als je de schroeven beschadigt kunnen ze daar aan zien dat je er aan geprutst hebt. Ik heb de mijne al wel uit elkaar gehad omdat er een kras op de backplate zat, maar die was tweedehands zonder garantie. De backplate maakt bij mij trouwens geen klikkend geluid als ik hem er af schuif, dus misschien is het wel wat anders.
Het klikken kan volgens mij verder ook geen kwaad maar het is gewoon iritant. Ik heb een pentalobe schroevendraaier besteld en ga het denk ik toch maar proberen op te lossen. Op hoop van zegen en met beleid zeg maar

Ik heb een gewone iphone 4 sinds een half jaar ongeveer alleen ik heb de laatste tijd last van 2 mankementen. Ten eerste een redelijk storende gele vlek op het scherm bij lichte achtergronden en ten 2e de home knop die af en toe niet goed werkt of zelfs helemaal niet. Beide mankementen zijn volgens mij redelijk bekend, de gele vlekken zouden komen door de lijm in het toestel, deze zouden juist moeten verdwijnen na een tijdje, bij mij zijn ze juist later ontstaan. Probleem met de homeknop is dat deze soms wel werkt maar in veel gevallen ook niet.
Heeft het zin om terug te gaan naar de t-mobile winkel of ben ik mijn toestel dan weer een paar weken kwijt? Of gaat er sowieso niks gebeuren.
Heeft het zin om terug te gaan naar de t-mobile winkel of ben ik mijn toestel dan weer een paar weken kwijt? Of gaat er sowieso niks gebeuren.
Ik weet niet of het al gemeld is, maar:
Waarom kun je met de iphone 4 3g wel uitzetten, maar met de i4s niet? (via instellingen)
Beide telefoons draaien 5.0.1 en ze zitten op het zelfde netwerk.
Waarom kun je met de iphone 4 3g wel uitzetten, maar met de i4s niet? (via instellingen)
Beide telefoons draaien 5.0.1 en ze zitten op het zelfde netwerk.
Als ik het goed heb heeft de 4S één chip die zowel GPRS als 3G doet. De iPhone 4 heeft voor GPRS en 3G aparte chips.Bas_Pierik schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:16:
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Ik hoop niet dat het weer het geval is net als afgelopen jaren. Maar ik kijk zojuist op de klok van mijn iPhone (4) en zie dat er 15.25 staat als tijd, om 16.25. Ik heb de klok op "automatisch updaten" staan, en mijn wekker iedere dag om 6.00 uur. De klok staat dus altijd goed omdat ik op tijd gewekt wordt.
Als ik naar instellingen ga, kies voor datum en tijd, vervolgens het vinkje "Stel automatisch in" uit zet en weer aan staat de klok weer op 16.25.
Al met al geen ramp omdat ik er op tijd bij was, maar als het niet was opgevallen zou ik morgen wellicht een uur te laat gewekt worden.
Hebben jullie dit ook? Wellicht handig om even te bekijken om te voorkomen dat je morgen te laat gewekt wordt.
Ik draai iOS 4.2.1 op een iPhone 4.
Als ik naar instellingen ga, kies voor datum en tijd, vervolgens het vinkje "Stel automatisch in" uit zet en weer aan staat de klok weer op 16.25.
Al met al geen ramp omdat ik er op tijd bij was, maar als het niet was opgevallen zou ik morgen wellicht een uur te laat gewekt worden.
Hebben jullie dit ook? Wellicht handig om even te bekijken om te voorkomen dat je morgen te laat gewekt wordt.
Ik draai iOS 4.2.1 op een iPhone 4.
[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 08-12-2011 16:45 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
De operatie lijkt geslaagd. Een van de batterijkabels zat los en kon draaien om de as van het schroefje. Hierdoor klikte hij langs een metalen plaatje. Vaag verhaal, maar alle schroefjes voorzichtig nagelopen en nu hopen dat het klikken wegblijftBillSpaarbank schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:08:
[...]
Het is zeker niet het geluid van de camera, die hoor ik ook, maar dat is een ander geluidje
Enkele voorbeelden:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=950883
http://modmyi.com/forums/...aking-clicking-sound.html
Nee bij de 4 was dat ook al 1 baseband chip (De Intel XMM 6180, ook wel Infineon X-Gold 618 genoemd). Die kon ook al 2G en 3G. Bron. Het verschil is dat bij er bij de 4 een aparte versie was voor CDMA omdat de bestaande baseband chip dit niet aan kon, terwijl de 4S naast GRPS en 3G ook nog eens CDMA in dezelfde chip (De Qualcomm MDM6610), en dus dezelfde telefoon, kan. Daarom zijn er nu ook geen aparte CDMA iPhones meer. Verder was bij de iPhone 4 (GSM) de GPS een aparte chip, deze zit bij de 4S nu ook in de baseband geintegreerd.Ypho schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:27:
[...]
Als ik het goed heb heeft de 4S één chip die zowel GPRS als 3G doet. De iPhone 4 heeft voor GPRS en 3G aparte chips.
Bovendien kan je bij gecombineerde chips ook gewoon via de aansturing kiezen of je 2G wil gebruiken of niet. Ze hebben die functie gewoon weggelaten (of niet meer ingebouwd in de nieuwe drivers voor de nieuwe baseband).
[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 08-12-2011 20:54 ]
Graag verder in [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 35
[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 08-12-2011 20:45 ]
En dicht
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.